kaskada okien

ako v prostredi D5 zobrazim vsetky okna ? Mam jedno okno mimo obrazovky, mal
som to na inom PC s vacsim rozlisenim, ako dam aby mi vsetky okna posunul na
viditelnu cast obrazovky ?

kaskada okien

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.10.2003 15:02:34

14.10.2003 mato:
> [...]

> som to na inom PC s vacsim rozlisenim, ako dam aby mi vsetky okna posunul na

Smaz soubor .DSK projektu
Pokud se to tyka nejakeho okna IDE, jde o soubor v adresari
\Prog.files\Delphi\Bin

test verzie operacneho systemu v tp 5.5

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.10.2003 14:48:20

Toto funguje v BP 7 (GetOSType):

Function GetWinVersion: Word; Assembler;
Asm
mov ax, $160A
int $2F
or ax, ax
jz (zv)call_supported
sub ax, ax
jmp (zv)done
(zv)call_supported:
mov ax, bx
(zv)done:
End;

{!!kk WinNt na Int $2F neodpovidaji, takze jediny rozumny zpusob, jak }
{ zjistit beh NT je tento }
function IsWinNT: boolean;
var
Os: string;
begin
Os:= UpcaseStr(GetEnv('OS'));
IsWinNT:= (Os = 'WINDOWS_NT') and (GetEnv('SYSTEMROOT') <> '');
end;

{ vraci true, pokud program bezi pod Win95, 98. NEDETEKUJE NT! }
function IsWin9X: boolean;
begin
IsWin9X:= Hi(GetWinVersion) >= 4;
end;

{ vraci verzi OS podle osXXXX }
function GetOsType: TOsType;
begin
if IsWin9X then
GetOsType:= osWin9X else
if IsWinNT then
GetOsType:= osWinNT else
GetOsType:= osDos;
end;

Karol Chupek wrote:

> Ahoj.
> Prosim Vas neviete mi niekto poradit ako v TP 5.5 napisat rutinu na
> otestovanie typu
> operacneho systemu : hlavne ci ide o MS-DOS , alebo Windows?
> dik
> karol

Jak zkopirovat data z tabulky PervasiveSQL do mySQ

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 14.10.2003 14:08:04

> [...]
> na client datasete insert - nastavenie hodnot poli - post.
> Kazdy takyto
> insert generuje novu vetu v delta (delta packet je sam osebe
> tiez vnutorny
> dataset so stlpcami a riadkami), pre ktoru potom provider pri
> ApplyUpdates
> vykona prislusny insert na servri.
>
> ApplyUpdates zaroven maze sucasny delta packet (v pripade uspechu).
> Je na Tebe, ci to budes volat po kazdom inserte zvlast alebo
> naraz na konci
> - z hladiska ulozenia dat na servri je vysledok rovnaky.

mas tim na mysli neco v tomto smyslu?

for i := 0 to dm.ClientDataSet2.RecordCount - 1 do
begin
dm.ClientDataSet1.Insert;
dm.ClientDataSet1.Fields[0].Value :=
dm.ClientDataSet2.Fields[0].Value;
dm.ClientDataSet1.Post;
dm.ClientDataSet2.Next;
end;
dm.ClientDataSet1.ApplyUpdates(-1);

funguje to, ale je to hrozne pomaly :-( Kdyby slo o par zaznamu, tak je mi
to celkem jedno, ale pri 40 000 uz je to fakt na kavicku.

test verzie operacneho systemu v tp 5.5

[*] dssoft(zv)centrum(tec)cz - 14.10.2003 13:47:58

Naposled jsem to zkousel pod W95, ale snad to chodi i pod vyssimi.

function TEST_WINDOWS:byte;
{ Return 0 if Windows not running,
1 if Windows 2.x,
2 if Windows 3 real or standard mode,
3 if Windows 3 enhanced mode (W95..).}
var t : byte;
valu : word;
begin {TEST_WINDOWS}
ASM
MOV AX, 1600h
INT 2Fh
MOV valu, AX
END; {ASM}

case lo(valu) of
$01,$FF : t := 1;
$00,$80 : begin
ASM
MOV AX, 4680h
INT 2Fh
MOV valu, AX
END;

if valu = 0 then t := 2
else t := 0;
end;
else t := 3;
end; {case}
TEST_WINDOWS:=t;
end; {TEST_WINDOWS}

From: "spisiak" <spisiak(zv)zoznam.sk>

> T.j. uzivatel prihlaseny do siete by nemal pristup k suborom na inom PC,
ale
> program s ktorym pracuje by mohol robit so subormi na druhom PC vsetko.

Ahoj.
Zkus se podivat na tohle.
Treba to pomuze.

function ConnectDisk(const Path, Pwd: string; const Disk: char): Boolean;
var
D: string;
begin
D := UpCase(Disk) + ':';
RESULT := DirectoryExists(D);
if RESULT then Exit;
WNetAddConnection2(Pchar(Path), Pchar(Pwd), Pchar(D));
RESULT := DirectoryExists(D);
end;

function OpenSharedResource(Path, User, Pasw: String): Boolean;
var
NetRes: TNetResource;
UserName: array[0..31] of Char;
Password: array[0..31] of Char;
StrLCopy(UserName, PChar(User), SizeOf(UserName)-1);
StrLCopy(Password, PChar(Pasw), SizeOf(Password)-1);
ZeroMemory((zv)NetRes, Sizeof(NetRes));
NetRes.dwType := RESOURCETYPE_DISK;
NetRes.lpRemoteName := PChar(Path);
if not DirectoryExists(Path) and
(WNetAddConnection2(NetRes, Password, UserName, 0) <> NO_ERROR) then
begin
end else Result := True;

Transakce v aplikaci s FB

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 13.10.2003 20:12:46

> [...]
> neprojde.

Dikym, ja ale potrebuji dosahnout stavu, kdy Tr1 cte data, a Tr2 (Tr3...Trx)
ta sama data modifikuje. Otevrena Tr1 mi to zatim nedovoluje. No nic,
pokusim se to vycist v chytrych knihach :), ale pokud nekdo vi...

MB

Casovac

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 13.10.2003 18:44:39

Ahoj

Nastav si casovac na nejaku rozumnu hodnotu aby si nezastavil cely
pocitac iba porovnavanim casov. Potom v udalosti OnTimer skontroluj ci
aktualny cas v systeme je hodina ktoru pozadujes napr. 9:00. A dalsie
spustenie je vychodiskova_hodina+2 atd. Nikdy nesmies testovat cas na presnu
hodnotu, pretoze sa nemusis trafit do pevneho casu. Ak si iny proces podrzi
cas pre seba a potom vrati tvojej aplikacii, tvoja podmienka nemusi byt
splnena.

Vlado
> Asi jsem se spatne vyjadril, nebo mi neco nedochazi. Jestlize nastavim
Timer
> na spusteni po 2 hodinach budou pocitany 2 hodiny od spusteni casovace,
> potazmo od spusteni PC. Muj cil je ale aby se casovac spoustel po 2
hodinach
> ubihajiciho dne.
> Tedy pokud spustim PC a soucasne casovac napr. v 9:00 casovac by mel
spustit
> akci v 10:00 coz je nejblizsi "dvouhodina"

Casovac

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2003 18:44:39

Ahoj,
a co si udelat timer v intervalu napr. 50 sekund a v OnTimer testovat
aktualni cas. Porovnavane casy si budto napln do pole, ktere budes
prochazet, nebo si udaj jednoduse otestuj, napr. je-li suda (ev. funkce
Odd).

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Casovac

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 13.10.2003 18:52:40

Ahoj,
treba
[...]

Vaclav Sazima

Viktor Marek wrote:
> [...]
> Tedy pokud spustim PC a soucasne casovac napr. v 9:00 casovac by mel spustit
> akci v 10:00 coz je nejblizsi "dvouhodina"

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 18:22:37

Zdravim

[...]

Diky za popostrceni

> Nechapu ten problem... Bud si nastavim timer pro kazdou ulohu zvlast podle
> rozdilu casu (2 hodiny = 7200 sekund = timer na 7200*1000), nebo si
spocitam
> aktualni cas + perioda = novy cas a mam timer na 1 sekundu ve kterem si
> kontroluju, jestli nektera uloha v tento cas nema nastavene spusteni. V
> pripade ze jo, tak ji spustim a prepocitam novy cas (tak to resim ja).

Pravo pristupu do zlozky

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 13.10.2003 17:56:31

Ahoj,
Mam aplikaciu, ktora vykonava spravu suborov.
Je mozne a ak ano tak ako, zaistit aby sa subory ukladali do zlozky na inom
pocitaci tak, aby program mal plny pristup k tymto suborom ala uzivatel,
ktory s programom pracuje mal pristup zakazany?
T.j. uzivatel prihlaseny do siete by nemal pristup k suborom na inom PC, ale
program s ktorym pracuje by mohol robit so subormi na druhom PC vsetko.

KaSi

Tento e-mail bol skontrolovany sluzbou ST Online Antivirus MAIL

This e-mail has been scanned by ST Online Antivirus MAIL.

Nastavenie setrica vo W98, W2k

[*] Tomas Hustava <tommyx(zv)zoznam.sk> - 13.10.2003 16:52:20

Zdravim konferu,

potrebujem nastavit vlastny setric do vlastnosti obrazovky priamo z kodu
delphi. Pouzivam dolu uvedeny kod (uryvok), ktory mi ale ide len pod
Windows NT (2000) ale nefunguje pod W98. Skusal som aj priamy zapis do
uvedenej vetvy v reg., ale ani po restarte sa nic nezmenilo. Prosim Vas,
pomozte, som uz bezradny.
Dakujem!

Tommy (w2k cz sp4, d7)

Kod:

function SetScreenSaver(FullSCRName : string):boolean;
var Reg: TRegistry;
r, b: Bool;
begin
Reg := TRegistry.Create;
Result:=True;
with Reg do begin
try
RootKey := HKEY_CURRENT_USER;
if OpenKey('\Control Panel\Desktop', TRUE) then
begin
WriteString('SCRNSAVE.EXE',
ExtractShortPathName (FullSCRName));
BroadCastSystemMessage
(0, (zv)r, WM_SETTINGCHANGE, 0, 0);
SystemParametersInfo
(SPI_SETSCREENSAVEACTIVE,10,(zv)b,0);
end
else Result:=False;
Finally
Free;
end; //try
end;//with
end;

Casovac

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 13.10.2003 16:52:10

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
Subject: Casovac

> Zdravim
>
> Chtel bych si napsat vlastni casovac (planovac) pro spousteni programu.
Neni
> problem spustit program v zadanem case ale jak napsat casovac aby spoustel
> program treba po 2 hodinach pricemz pocatek pocitani casu je v bode 00:00
> hod.
> Tedy casovac by provadel akci 02,00 04,00, 06,00 ........
>
> Diky za radu
>
> Viktor Marek
> viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Ako pouzit TIdBase64Decoder?

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 13.10.2003 17:00:25

Ako pouzit komponentu TIdBase64Decoder (Indy 8.0) ?

Slavo

Ikony

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 13.10.2003 16:40:09

Zdar, nemate nekdo roztridene ikony pro pouziti v programu?
Hlavne Windows2k a WinXp???

Brona
S pozdravem
Bronislav Klucka

----------------------------=[ pro2-soft.com ]=----------------------------
Bronislav Klucka Pro2-Soft
+420 605 582 922 Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com

* Windows & Web applications, Computer training http://pro2-soft.com

Casovac

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 13.10.2003 16:36:04

A co se takhle "odpichnout" od GetTickCount? (pocet ms od spusteni OS)

> program treba po 2 hodinach pricemz pocatek pocitani casu je v bode 00:00
> hod.
> Tedy casovac by provadel akci 02,00 04,00, 06,00 ........

zjisteni casu ze serveru

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)pu-st(tec)cz> - 13.10.2003 16:34:03

Prijemny den,
[...]

Dik
Richard Valny

Casovac

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 16:20:02

[...]

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 14:57:57

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> to mi funguje ... dokonce uspesne na ListBoxu ... LB_ zpravy ... ale ten
> listView ...porad nejde ...

Vec se ma jinak. U listboxu ti to totiz nespravne funguje :-)

Samozrejme nemuzes ziskat data z jineho procesu, protoze zaslanim te zpravy
predavas pointer ze sveho procesu. Aby to mohlo fungovat tak by jsi ten kod
musel spustit v kontextu toho procesu ze ktereho chces cist (remote thread,
hook funkce). Konkretne pro listview je to dokonce popsane v Advanced Windows
od Richtera i s prikadem.

A ted jeste proc to funguje u listboxu. U standardnich ovladacnich prvku (z
pohledu starych 16bit Windows, tedy ne tech co nejsou dnes v COMMCTL32.DLL)
Microsoft zaridil jakousi "zpetnou kompatibilitu" s principem 16ti bitoveho
systemu, kde toto bylo mozne. U techto konkretnich zprav se v pripade zaslani
z jineho procesu pouzije interne memory mapping a lze tak pracovat s jeho
daty.

Petr Vones

Serversocket a prenos string-u

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.10.2003 14:41:56

> pls jak prosim Vas prenesu pres server a client socket cely string
> ktery ma zhruba 8 - 22 Kb .Mne to vzdy posila na vickrat neresil to
> nekdo ? poradte prosim .pripadne jak donutit clientsocket aby pockal
> s odeslanim string-u az jak bude ten predchozi dorucen ?
> Predem diky za jakou koliv radu.

Chovani, ktere popisujes, je vlastnosti TCP spojeni. Uvedom si, ze je
to vlastne STREAM, takze nemas zaruceno, ze to co posles ti prijde
najednou! musis to postupne cist a skladat si to sam.

Pokud bys pouzil neco jako synapsi, tak tamuz mas to skladani
osetrene, takze pak volas SendString a RecvString a je to! ;-)

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 13.10.2003 14:11:53

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> [...]

This e-mail has been scanned by ST Online Antivirus MAIL.

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.10.2003 11:55:38

13.10.2003 spisiak:
> [...]

> vela nedeje, ved ziadne data zo servera na klienta sa neposielaju, ani
> naopak. Server s klientom si obcas poslu (v nastavenom intervale) par
> informacii o tom, ze spojenie je aktivne a na serveri je alokovanych 300KB
> na kazde pripojenie.
> Ked sa budem pri zadavani velkeho mnozstva udajov do databazy serveru
> neustale odhlasovat a prihlasovat tak je rezia podstatne vacsia - ked server
> musi zakazdym zdroje alokovat, potom uvolnovat a medzitym overovat uzivatela
> a takto dokola, kym nezadam vsetky zaznamy.

Nebudu se pripojovat a odpojovat od serveru, ale od datasetu.
Pro zahajeni editace dat potrebujes otevrit transakci. A myslis si, ze
v tomto pripade je zdrave mit ji otevrenu treba hodinu ???
V nekterych pripadech to znamena zablokovani prace ostatnich
uzivatelu, nemoznost provedeni zaloh, replikaci...

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.10.2003 12:41:42

> http://www.icpnet.pl/~bulkers/dfaq2.htm

Ten kod je pisany ako nejaky hack pre Win9x? Na win2k mi to vyvolava access
violation a zhadzuje mi to explorer.exe.

> msdn.microsoft.com a hledat listview_getitem

Prosil som Ta o URL.
Ked som pisal, ze sa mi to nepodarilo najst, myslel som tym, ze som hladal a
nenasiel.
Vela stastia v dalsom badani.

TOndrej

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

mam to na MSDN ku CD .. ale pro Delphi mam tento priklad

http://www.icpnet.pl/~bulkers/dfaq2.htm

jinak

msdn.microsoft.com a hledat listview_getitem

Jirka

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.10.2003 11:59:38

> no . trebas sou v MSDN ukazky na to jak dostat z ListView
> RegEditu data ... a to je taky jiny process, ne?

To ano. Nepodarilo sa mi najst ten priklad. Mas URL, prosim?

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

prima priklad je tady

http://schmail.com/atomictime/source.html

Jirka

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.10.2003 11:51:37

13.10.2003 js-delphi(zv)quick(tec)cz:
> Od: Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>

> Odpojit se? To jako myslis skutecne database.disconect? nebo mas
> namysli jenom commit transakce? Tedy ja nevim jak na jinych
> systemech, ale muj 1GHz iCel se k databazi pripojuje par sekund a
> kdyby to mel delat u kazdeho pozadavku na prenos dat, tak u toho
> uzivatel zesedivy... Jak tohle resite, panove?

Ne, to myslim query.Close, takze odpojeni datasetu ne odpojeni od databaze.
Pri dotazu se transakce nedelaji, pokud tedy nemyslis FB, kde jsou
transakce i na dotaz.

Transakce se zahaji pri aktualizaci dat a ukonci okamzite po ni.
Nenechava se "trcet" otevrena nekolik hodin, jako v pripade prime
editace pomoci dbAware komponent.

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 13.10.2003 11:53:38

Ja zase bohuzel nepracuji s FB, tak to bohuzel nevim.
Co se deje v ADO:
1. Update je vetsinou vytvoren s obri WHERE-casti, kde jsou
vyjmenovany vsechny fieldy ne jen PK,
2. jsou vytvareny docasne SP, ktere obsahuje nejaky jednoduchy
command pokud je nejak parametrizovan na urovni DELPHI,
(a nekdy i kdyz neni) to, ale nedela ADONIS,
3. prikazy v transakci (volane z Tapp) jsou provadeny opakovane

Netvrdim, ze se to neda nejak zkrotit, ale clovek rychle zjisti, ze
napsat si to cele sam je vyrazne jednodusi a jeste ke vsemu je jasne
co to dela.

> [...]
> Ake psie kusy si mal na mysli ze dbaware komponenty robia pri praci s
> adatabazou (chcem vediet na co sa mam zamerat).
> Nevie nahodou niekto kde by sa dalo nieco podobne zohnat pre Firebird.
> Nasiel som na inete nejaky SQL Profiler, ale ten nedokaze
> sledovat co sa
> deje v databazi ked sa pripojim s dbaware komponentami.
> KaSi
>

> Tento e-mail bol skontrolovany sluzbou ST Online Antivirus MAIL
>
> This e-mail has been scanned by ST Online Antivirus MAIL.

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 13.10.2003 11:55:38

From: "Jakub Martinek" <listbox(zv)vakmb(tec)cz>

> S Interbase/Firebird nepracuji, takze nemohu soudit. Ale generalizovat se
> da. DB komponenty
> obsazene v Delphi jsou nejcasteji pouzivane a nepatri zrovna mezi ty
stastne
> napsane.
Komponenty TTAble a TQUery co su v delphi su stavane na pristup pomocou BDE.
V tom je ich problem ze boli postavene na paradox a rovnakym sposobom sa
snazili o pristup aj na ostatne databaze a tym su tazkopadne. Preto su na
pouzitie v praxi nevhodne.
Dataaware komponenty su ale vsetky komponenty ktore sa napajaju na TDataset
a ten nema s BDE nic spolocne a ani s TTAble ani s TQuery.

Ako je napr. spominany IBObjects, ktory obsahuje aj komponenty pre TDataset,
ktore sa sice podobaju na TTAble a TQuery ale maju uplne ine ine creva -
postavene na SQL. Tieto so serverom komunikuju klasicky sql, ale mne sa
javia ko TTAble alebo TQuery. Miro ine preto aj tieto komponenty su
najoblubenejsie zo vsetkych ibo nativnych komponent - niekde som cital ze su
najcastejsie registrovane.

[...]
musi stale dokola overovat tie iste veci ako je uzivatel, jeho opravnenia a
pod.

KaSi

Tento e-mail bol skontrolovany sluzbou ST Online Antivirus MAIL

This e-mail has been scanned by ST Online Antivirus MAIL.

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.10.2003 10:55:31

> ale jo . pojede ... od toho je prave sharedmem ...

Ak mas na mysli unitu ShareMem, to je predsa memory manager Borlandu
(borlandmm.dll) a s alokaciou v systemovej common control (listview) nema
nic spolocne.

> zjistim pocet prvku ... dokazu jimi prochazet .. ale
> nedostanu z nich data

Ano, hodnoty typu integer dostanes aj z ineho procesu, ale stringy uz nie.
Aspon nie tak jednoducho. Existuju techniky, ako 'injektnut' svoju DLL do
ineho procesu a potom komunkovat s nou napr. cez memory mapped file.

To, ze tie stringy cez hranicu procesu nefunguju, je tusim dokonca popisane
niekde v dokumentacii k prislusnym LVM_* spravam.

Ber to s rezervou, nie som si 100% isty. Mozno sa mylim.
;-)

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 13.10.2003 11:07:33

Ahoj,
> komponenty, aby zjednodusily programatorovi praci delaji casto
> neuveritelne veci, staci si pustit profiler SQL serveru.
prosim ta ako sa vola ten profiler (program), kde by som ho zohnal prip.
nemas nan link?

Diky KaSi

Tento e-mail bol skontrolovany sluzbou ST Online Antivirus MAIL

This e-mail has been scanned by ST Online Antivirus MAIL.

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

nedelal jste nekdo s funkci ListView_GetItem ??

Prohlizim si SysListView32 objekt ... ale ne a ne z nej dostat text polozky

pres sharemem to mam .. ale .. stale se mi to nedari ..
kdyz pouziji funkci ListView_SetItemText .. tak mi to nastavi prazdny
retezec.
Nemate nekdo funkcni vzorek kodu?

Jirka

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.10.2003 11:09:33

> nedelal jste nekdo s funkci ListView_GetItem ??
>
> Prohlizim si SysListView32 objekt ... ale ne a ne z nej
> dostat text polozky

Este ma napadlo, ze ten listview moze bezat vo virtualnom rezime (ownerdata)
a v tom pripade item neobsahuje ziadny string a v podstate nemas sancu ho
ziskat, ak nevies, kde a ako si ta aplikacia item data drzi v pameti.
V tom pripade to bude este tazsie, povedal by som, ze skoro nemozne ;-)

Skus popisat presnejsie, o co sa snazis. Co vies o cielovej aplikacii a o
tom, ako je v nej ten listview pouzity a co s nim vlastne potrebujes
dosiahnut.

TOndrej

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 13.10.2003 11:29:36

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> [...]

This e-mail has been scanned by ST Online Antivirus MAIL.

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 13.10.2003 11:35:36

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>> Kde se sezene to nevim, ale urcite je napr. soucasti MSSQL DE
[...]

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 13.10.2003 11:23:35

> Mozno hovoris o komponente TTAble ta pracuje s celou mnozinou zaznamov,
> Preto sa tam pise, ze sa hodia len na ciselniky a male tabulky.
> Query komponenta rovnako ako ty pracuje s SQL prikazmi. A pracuje len s
> tymi datami co stiahnes sql dotazom. Co sa tyka blokovania, treba len
vediet
> ktory typ transakcie na co treba pouzit.
> A co sa tyka data-aware komponent pozri si napr. zdrojaky IBObject a
zmenis nazor.

[...]
Casto totiz svadeji k radkovemu pristupu k datum.

> Pouzi komponenty, ktore napisal odbornik a nebudes mat problem.Ja pouzivam
ibobjekt a
> este sa mi nestalo aby uzivatel, ktory ma rozeditovany formular
akokokolvek zablokoval ineho.

Co se tyce non visual komponent souhlasim. Ale v naproste vetsine patri mezi
placene a ne zrovna levne (vyjimkou jsou prave IB... a
OLE DB od Zbyska Hlinky). V oblasti data-aware komponent je situace jeste
horsi.

> netreba generalizovat, kazde komponenty generuju iba to co do nich dal
> autor. Ak ich urobil so znalostou veci tak nemoze byt ziaden problem.

Zcasti viz vyse. Spise byva problem s nevhodnym pouzitim.

> Jedine co maju tieto komponenty ako nevyhodu je ze pokial mam v okne
> otvorene polozky tak musim byt pripojeny k databazi,

No prave.

> co v klasickej klient/server aplikacii nie je az takym problemom.
> KaSi
Mam opacny nazor i zkusenosti.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

Od: Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>

> [...]

Odpojit se? To jako myslis skutecne database.disconect? nebo mas namysli jenom commit transakce? Tedy ja nevim jak na jinych systemech, ale muj 1GHz iCel se k databazi pripojuje par sekund a kdyby to mel delat u kazdeho pozadavku na prenos dat, tak u toho uzivatel zesedivy... Jak tohle resite, panove?

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.10.2003 10:37:24

> nedelal jste nekdo s funkci ListView_GetItem ??
>
> Prohlizim si SysListView32 objekt ... ale ne a ne z nej
> dostat text polozky

Myslim, ze s listview v inom procese to nepojde.

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

no . trebas sou v MSDN ukazky na to jak dostat z ListView RegEditu data ...
a to je taky jiny process, ne?

Potrebuji z jine aplikace dostat seznam souboru ...
primo .. z novell klienta .. seznam obnovitelnych souboru .. pravym
tlacitkem menu -> Salvage
tam je cistz text bez ikon ..

Jirka

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

ja to delam pres
CreateFileMapping , tak jak to popisuje MSDN ...

to mi funguje ... dokonce uspesne na ListBoxu ... LB_ zpravy ... ale ten
listView ...porad nejde ...

Jirka

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.10.2003 10:25:17

13.10.2003 spisiak:
> [...]

a aktualizovat data na serveru.

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 13.10.2003 10:31:23

Tusi musis nekde pamatovat sam, je to hodnota z okamziku
nacteni dat do bufferu datasetu ! -> staci si ji pridat do SELECTU.

> tzn., ze ma-li tabulku, ve ktere zamkne uzivatel 1 jeden
> radek (zaznam), tak uzivatel 2 nedostane po pozadavku na data
> z te tabulky nic?

To zavisi na urovni ISOLATION LEVEL, pokud je uroven nizka (commited)
a jeste zmeny neprobehly zmeny tak dostane udaje. Pokud je libovolna
vyssi nebo jiz probehly zmeny tak se bude cekat na uzavreni transakce.

Problem, je zejmena pri insertu:

BEGIN TRAN
INSERT INTO .....

-----

COMMIT TRAN / ROLLBACK TRAN -----az sem je tabulka uzamcena !!!

Se servery se ma zachazet jako s objektem = dotaz -> odpoved
tj. pouzivat jeho metody -> ulozene procedury a property -> view.
Bohuzel jde do DB objektu stourat "zevnitr" a to prinasi problemy,
vesele je ze programatorovi.
Pokud neni aplikace trivialni vyplati se zapomenout na DBAWARE
komponenty, aby zjednodusily programatorovi praci delaji casto
neuveritelne veci, staci si pustit profiler SQL serveru.

Idealni postup prace:
1. nedelat zadne prehledy,
2. data nacist do bufferu (zapamatovat si napr. timestamp)
3. uzivatel je opravi
4. data odeslat do DB (precedure)
5. z navratove hodnoty zjistit co se stalo (tj. zda zaznam s
danym timestampem existuje)
6. a dale resit vraceny stav ......

Samozrejme to takhle nejde, oni to uzivatele neskousnou
a tak je treba vymyslet jak z toho a to uz zavisi na tom co je mozne
uzivatelum vysvetlit a co sam vymyslim.

Jednou z moznosti:

pokud dojde ke zmene nejakeho objektu, je to v prubehu SP
zaznamenano do tabulky. Klient se na druhem pripojeni pravidelne
dotazuje a v pripade, ze data jsou v bufferu provede jeho aktualizaci
(chce to na netu oblibena tlacitka [dalsi] [predchozi] aby nebyly
bufery moc velke).

Jinak problem o kterem diskutujes je teoreticky uspokojive vyresen,
bohuzel je dost drahy (na zdroje). Pokud vim pouziva se snad pouze
u rezervacnich systemu letenek. Resenim je vlastne "log" cinnosti
uzivatele v DB. Tedy vse co udelas se "ihned" prenese do DB, pokud
neco chce nekdo jiny je tento log "analyzovan" a DB mu rekne
jak to dal (volne, rezervovane, blokovane, ..... ) a zapise jeho cinnost.

Pavel

Jak dostat z ListView_GetItem text ...

ale jo . pojede ... od toho je prave sharedmem ...

zjistim pocet prvku ... dokazu jimi prochazet .. ale nedostanu z nich data

Jak prerusit SQL u ADOCommand

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.10.2003 10:37:24

[...]

ovladabie msde

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 13.10.2003 10:29:23

> da sa to niekde stiahnut ? Books Online pro SQL

SQL Server 2000 Books Online (Updated - Service Pack 3)
http://www.microsoft.com/sql/techinfo/productdoc/2000/books.asp

Tomas Zalesak

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 13.10.2003 09:43:09

> [...]

This e-mail has been scanned by ST Online Antivirus MAIL.

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 13.10.2003 08:59:06

> [...]

V kazde knizce o nejake relacni databazi.
NIKDY nepracuj s daty tak, ze vstup dat od jednoho uzivatele muze blokovat
Coz u data-aware komponent moc neovlivnis. Navic tyto komponenty casto
generuji mnoho balastu,
casto pouzivaji kurzorove operace a pri spatnem nastaveni neni problem
blokovat cely server.
Spravne nactes mnozinu dat, nejak ji zpracujes a odesles zpet do db.
Samozrejme kazdy z nas toto obcas, v pripade jednoucelovych a
jednouzivatelskych aplikaci, porusuje
(ono je to pohodlne).

Dve modalni okna

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 13.10.2003 08:43:05

Mas pravdu stacilo nastavit mrNone a slape to

>predpokladam, ze druhe okno spoustis nejakym buttonem. Pak tento button
musi mit
>property ModalResult nastavenu na mrNone. Zkontroluj i vypnuti properties
Default a
>Cancel (jde-li o TButton).

David Lebeda

Transakce v aplikaci s FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.10.2003 08:35:04

> Ahoj,
> v aplikaci zkousim pracovat s vice transakcemi, chci mit napr. jednu
> pro cteni, jednu pro jednorazove trvale zmeny, jednu pro rucni editaci
> apod. Narazil jsem ale na problem, ze i ta "cteci" transakce mi
> zablokuje zaznam v otevrenem datasetu pro zapis.

Ja cteci transakci vytvarim tak, za na komponente TIBTransaction dvojkliknu, vyberu
Read Commited a do praveho listboxu na posledni radek pripisu slovo read. A to
funguje - zapis v takove transakci neprojde.

David Lebeda

Dve modalni okna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.10.2003 08:33:04

> v delphi oteviram z jednoho modalniho okna(1) dalsi modalni okno(2) a
> pri zavreni toho (2) se zavre i to (1) ale ja chci aby se zavrelo
> pouze to (2)

Ahoj,

[...]

SynEdit a zvyrazneni aktualni radky

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.10.2003 08:17:03

13.10.2003 Karel Krtecek:
> Dobry den,

> Hral jsem si s tim vice nez tri hodiny, ale nikdy jsem nedosahl
> pozadovaneho. Radku jsem uspesne zobrazil, ale jiz jsem nedokazal
> zrusit ramecek a vykreslit jej na nove aktualni radce. Je mozne
> poslat ukazku?

Co se tyka zruseni ramecku na puvodnimmiste, chtelo by to vyvolat
prekresleni puvodniho radku.
Treba v OnStatusChange pri zmene CaretY zavolat
SynEdit.InvalidateLine(puvodni_radek);

Ruzne problemy budou pri vkladani bloku apod. se zjistenim puvodniho
radku.
Mozna by bylo lepsi reseni sahnout do zdroju SynEdit, protoze SynEdit
umi zvyraznovat aktualni radek, takze misto podbarveni vykreslit
ramecek. Zkus to pak poslat autorum, treba se jim to bude libit.

Serversocket a prenos string-u

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 13.10.2003 07:24:59

Zdravim ,
[...]

Jiri Betunak
Delphi7,WinXP

SynEdit a zvyrazneni aktualni radky

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 13.10.2003 07:18:59

> [...]

pozadovaneho. Radku jsem uspesne zobrazil, ale jiz jsem nedokazal
zrusit ramecek a vykreslit jej na nove aktualni radce. Je mozne

Dekuji

Karel Krtecek

> --
> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

ADO Vytvoreni nove databaze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.10.2003 22:14:25

Puvodni zprava ze dne 12.10.2003:

> To jsem taky nasel, ale nechci jit touto cestou, kupovani dalsich
> komponent. Jde to i jinak?

ADOX je snad soucasti ADO, ne?

ADO Vytvoreni nove databaze

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 12.10.2003 22:08:19

To jsem taky nasel, ale nechci jit touto cestou, kupovani dalsich
komponent. Jde to i jinak?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.10.2003 22:04:18

Puvodni zprava ze dne 12.10.2003:

> Potrebuji vytvorit (programove) databazi ve formatu MSAccess 2000.
> Vytvorit tabulky a procedury umim.....jenom tu vlastni databazi ne.

Tady je to ve VB, v Delphi to bude podobne (ADOX):

http://www.tek-tips.com/gfaqs.cfm/pid/796/fid/3888

Tady je to ve VB.NET:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B317867

Jsou to dva radky, tak to zmaknes prepsat, jednoduse create catalog :)

ADO Vytvoreni nove databaze

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.10.2003 21:58:18

> Potrebuji vytvorit (programove) databazi ve formatu MSAccess 2000.
> Vytvorit tabulky a procedury umim.....jenom tu vlastni databazi ne.

napr. pomocou ADOX, priklad pre Adonis je na
http://www.winsoft.sk/adofaq.htm#Q5.1

Erik

Dve modalni okna

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 12.10.2003 21:50:17

Zdravim,

v delphi oteviram z jednoho modalniho okna(1) dalsi modalni okno(2)
a pri zavreni toho (2) se zavre i to (1) ale ja chci aby se zavrelo pouze to
(2)

Kde delam chybu ?

z hlavniho form spoustim form1.showmodal a z nej spoustim
form2.showmodal

Form2 zaviram obycejnym tlacitkem Kind= bkCancel

Dik Petr

ADO Vytvoreni nove databaze

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 12.10.2003 21:32:16

Opravuji svuj dotaz.

Potrebuji vytvorit (programove) databazi ve formatu MSAccess 2000.
Vytvorit tabulky a procedury umim.....jenom tu vlastni databazi ne.

Dekuji.

ADO Vytvoreni nove databaze

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 12.10.2003 20:08:00

Moc se omlouvám.......a ještě jednou
Potřebuji vytvořit databázi formátu MSAcces 2000. Potřebuji ji vytvořit pro situaci, kdy kopíruji výsledek dotazu nad databází do jiné, nové, databáze. Odeslat tento výsledek momocí "insert into......" umím. Nevím jenom jak vytvořit tu prázdnou databázi.
Uměl jsem to pomocí ado komponent, které jsem používal dosud, ale jak na to s DAO to nevím.....vím akorát, že to jde.> -----Original Message-----

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).

WinXP a autoexec

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.10.2003 20:14:11

Puvodni zprava ze dne 12.10.2003:

> Co treba
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
> ?

To tezko pred nalogovanim.

Pod systemy NT napis service a nebo hledej v resource kitu program
srvany.exe, ktery jako service dokaze spustit normalni program.

WinXP a autoexec

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 12.10.2003 20:08:00

12.10.2003 Ludek ZITA:

> [...]

> Ahoj.
> Co treba
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Obavam se, ze pred spustenim prihlaseni muzes spustit pouze sluzbu.
Programy, umistene v RUN se spusti az po prihlaseni.

WinXP a autoexec

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.10.2003 18:51:50

> [...]

Ahoj.
Co treba
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 12.10.2003 17:59:47

[...]
otevrenem datasetu pro zapis. Pokud cteci transakci po nacteni dat ukoncim,
samozrejme neni se zapisem problem. Nejak nemuzu prijit na to, jak nastavit
parametry tech dvou (cteci a zapisovaci) transakci. Nekde jsem cetl o
transakci, ktera jen cte, nezatezuje server a muze byt otevrena po celou
dobu. Nejak si nemohu vzpomenout kde :(

Diky za rady a nazory,

Martin Burle

zahada USB ve WindowsXP

[*] pistek <pistek(zv)centrum(tec)cz> - 12.10.2003 17:31:45

Fyzicky zapis by mel byt u obou systemu stejny, jen W2000 ti tvrdi, ze
je dokoncen v momente kdy se dokonci zapis do mezipameti, ale
nedoporucuju v tento moment vytahnout zarizeni, mimochodem pred
ukoncenim prace by jsi mel pouzit ikonu vpravo na liste pro odpojeni,
ktera mezipamet presune, apokud v ni neco je tak to taky neni zrovna
chvilka. Prisel jsem tak o par zaloh. Jde to vypnout, ale nepamatuju
kde a momentalne disk nemam u sebe. WXP jsou delane uz na to aby slo
disk libovolne odpojit. A proto se ti muze zdat, ze je to pomalejsi
nepouziva se mezipamet.
S pozdravem,
Ondra Pistek
pistek(zv)centrum(tec)cz

Hnusny Outlook

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 12.10.2003 17:19:44

12.10.2003 Petr Zahradnik:
> Puvodni zprava ze dne 12.10.2003:

> No a nebude to nahodou tvym antivirovym programem, ktery si takhle
> kontroluje postu?

Tak tak. Bude to hnusnym antivirovym programem :-)

ADO Vytvoreni nove databaze

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.10.2003 15:21:36

On 12 Oct 2003 at 14:49, Fait LMSS wrote:

> Mozna jsem natvdrlej, ale jak pomoci prikazu SQL. Veskere ADO
> komponenty musi byt prece napojeny na existujici databayi pres
> ADOConnection. Nebo jsem to spatne pochopil?

Jiste. Jeste musis rict, jakou databazi chces vytvorit. Snad MS SQL?
Nebo IB? Nebo snad dokonce Paradox? Nejsme jasnovidci.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

ADO Vytvoreni nove databaze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.10.2003 15:25:37

Puvodni zprava ze dne 12.10.2003:

> Mozna jsem natvdrlej, ale jak pomoci prikazu SQL. Veskere ADO komponenty
> musi byt prece napojeny na existujici databayi pres ADOConnection.
> Nebo jsem to spatne pochopil?

Kdyz se napojis napriklad na "master" databazi MS SQL, tak se na ni
napojis a pak si vytvoris svou.

Hnusny Outlook

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.10.2003 15:21:37

> [...]
> Nevite nekdo co s tim ???

No a nebude to nahodou tvym antivirovym programem, ktery si takhle

OT: Hnusny Outlook

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2003 15:17:36

[...]

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 12.10.2003 14:49:34

> [...]
>
> Tenhle dotaz tu je tento tyden uz ponekolikate. Takze
> odpovidam znovu, normalne pomoci SQL prikazu CREATE DATABASE.

seznam sitovych karet

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2003 14:25:32

Ahoj,
muzete mi prosim nekdo poradit, jak ziskat seznam instalovanych sitovych
karet obdobne jako napr. ve spravci zarizeni? Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

instalace BDE bez Delphi

[*] Stanislav PETR - GLUX(tec)cz <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz> - 12.10.2003 14:09:31

Dobry den,

Saturday, October 11, 2003, 5:53:21 AM, jste napsal(a):

JF> si najdi v \Program Filles\Common Files\Borland\BDE\BDEInst.CAB,
JF> rozbal jej - dostanes BDEInst.DLL a spust
JF> regsvr32.exe /S bdeinst.dll

Jenze tady je trosku problem. Pokud je na disku vic nez 2GB volneho
mista, tak to hlasi, ze neni misto a uzivatele to patricne vydesi...

--
Stanislav PETR
Network specialist

ADO Vytvoreni nove databaze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.10.2003 12:31:25

> [...]

Tenhle dotaz tu je tento tyden uz ponekolikate. Takze odpovidam znovu,
normalne pomoci SQL prikazu CREATE DATABASE.

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 12.10.2003 12:25:22

Hi.
Jak mohu pomoci standardnich komponent vytvorit novou databazi?

D7, Windows 2000

Jiri Fait

instalace BDE bez Delphi

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 12.10.2003 10:03:11

11.10.2003 ludvil1.edu(zv)mail.cez(tec)cz:

> < regsvr32.exe /S bdeinst.dll
> Diky, toto funguje bez problemu.

Je tam jedna zrada. Pokud pouzivas nativni SQL linky (soucast Delphi
Ent.) tak se ti timto zpusobem nenainstaluji. Pak nezbude nez udelat
vlastni BDE instalaci. Pro normalni pripady je to v poradku, i kdyz
proti licencnim podminkam v Delphi. Timto zpusobemto instaluje treba i
InnoSetup a ostatni instalatory.

instalace BDE bez Delphi

[*] ludvil1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 11.10.2003 22:06:26

< regsvr32.exe /S bdeinst.dll
Diky, toto funguje bez problemu.
Lubos

Funkcie pre data v textovych suboroch

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 11.10.2003 09:15:36

> From: Jaroslav Popluhar
>
> Potrebujem do app. doplnit spracovanie viacero textovych suborov,
> v ktorych su tabulkove data importovane do DB.
> Su to podobne formaty, vacsinou nieco ako .CSV (s oddelovacom)
> alebo polia o pevnej sirke. Jedna sa asi o 6-8 roznych formatov.
>
> Vie niekto poradit nejaku sadu funkcii alebo nejake TTextDataSety,
> ktore by ulahcovali pristup k takymto datam (staci ReadOnly)?

Ja jsem tuto situaci resil pomoci komponenety TDataSetProvider.
Udelal jsem si vlastniho potomka komponenty TCustomProvider.
V teto komponente nadefinuji strukturu souboru.
No a v metode CreateDataPacket podle definovane struktury
vytvorim DataSet a naplnim daty.
Mam tri varianty:
- textovy soubor s oddelovacem polozek
- soubor recordu s pevnou delkou
- Btrieve soubory

Pak uz staci tento TDataSetProvider napojit na klasicky
TClientDataSet.

Vaclav Krmela

instalace BDE bez Delphi

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 11.10.2003 05:53:21

10.10.2003 ludvil1.edu(zv)mail.cez(tec)cz:

> Dobry den,
> stahl jsem si z ftp borlandu bdemm52ent.exe (9,6 MB), ale nejde mi
> nainstalovat, protoze pry nemam "spravnou" verzi Delphi nebo C++Builder.
> Nevite kde lze stahnout instalaci BDE, ktera nevyzaduje nainstalovane vyse
> uvedene programy ?

Pokud potrebujes StandAlone instalaci BDE pro koncoveho uzivatele,
neni problem si ji vyrobit pomoci InstallShieldu, ktery mas na CD s
Delphi.
Pak jsou dalsi moznosti jako udelat instalacu pomoci InnoSetup nebo
si najdi v \Program Filles\Common Files\Borland\BDE\BDEInst.CAB,
rozbal jej - dostanes BDEInst.DLL a spust
regsvr32.exe /S bdeinst.dll

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 11.10.2003 05:37:20

10.10.2003 js-delphi(zv)quick(tec)cz:
> Tak priznavam otevrene, ze rady beru, s nejvetsi pravdepodobnosti
> se jimi budu ridit, ale nechapu je... Co je za takovou vyhodu, ze
> nedela insert update aplikace, ale ulozena procedura? Data, ktery
> chci menit po siti stejne pujdou, rychlost to neovlivni... Uz me to
> tady radil i Pavel, ale v cem je to kouzlo, ze jinak se to normalne
> nedela. Kdybych to chapal, bude se mi to lip dodrzovat.. ;o)

To se pletes, ze to rychlost neovlivni. Krome vseho ostatniho, co tu
jiz bylo receno, ulozena procedura je po prvnim pouziti na serveru
zkompilovana a zoptimalizovana. Pokud na server posles primo insert,
projde napred optimalizatorem a az pak se provede.

> No, kdyz o tom tak premyslim... Bud bude ten zaznam zavreny p
> celou dobu, pokud bude pustena konkretni aplikace nebo to budu resit
> zpusobem, ktery doporucujes. Ja to chtel delat pres tu tabulku a ze
> bych si to uzivatelovo odejiti na hodinu, dve resil hlaskou, ze z
> duvodu jeho dlouhe necinnosti byly zmeny ignorovany - no jo, ale to
> je "nemlich" to same, jako ze nekdo neco upravi a pak ho to
> upozorni, ze mu to pod rukou nekdo zmenil... Takze bud celou dobu
> nebo vubec... to budu jeste resit... :) snad ke spokojenosti
> uzivatelu...

Tohle se normlne resi tak, ze se pripojim, nactu zaznam, odpojim se.
Uzivatel zaznam edituje. A az v okamziku zapisu se opet pripoji,
provede se aktualizace a odpoji. Takto nikoho neblokujes, nepotrebujes
zadne zamky a uzivatel at si klidne odjede na dovolenou a necha
rozeditovano.
Co potrebujes vyresit je kontrola pred ulozenim, zda se mezitim zaznam
nezmenil. To se da udelat treba pomoci DateStampu - zkontroluji pred
ulozenim puvodni s aktualnim.

detekce kodeku div-x

[*] ludvil1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 11.10.2003 02:45:09

registry nebo .ax soubor
LL

detekce kodeku div-x

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 11.10.2003 01:57:06

Lze nejak v DELPHI spolehlive zjistit, ze je na pocitaci nainstalovany kodek
DIV-X 5.1 ?
Diky za tip.
JV

instalace BDE bez Delphi

[*] ludvil1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 10.10.2003 22:54:55

[...]

Zotavenie po chybe v ClientDataSet

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 10.10.2003 20:58:47

Hello delphi-l,

Mohol by mi niekto poradit nejake dobre priklady a postupy,
ktore by ukazali ako sa zotavit po chybe v ApplyUpdates?

Pouzivam retaz ADO->ClientDataSet->DataSource->DBAware
a standardny ReconcileDialog mi nevyhovuje.

A hlavne sa mi zda, ze DataSet sa dostane do zvlastnych stavov
sprevadzneych seriou Access Viol.

Verim, ze chyba je mezi zidli a klavesnici a rad bych ji
odstranil:-)

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Funkcie pre data v textovych suboroch

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 10.10.2003 20:48:46

Hello delphi-l,

[...]

P.S.
Casto sa jedna o textaky, kde jeden subor obsahuje postupne za sebou
data roznej struktury a udaj v prvom stlpci identifikuje strukturu
daneho riadku.

Myslim, ze toto koleso je uz vynajdene:-)

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

SNMP agent

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.10.2003 19:16:41

> 1. Je mi jasne ze SNMP nebezi na vsech typech Widows, ale na vsech NT
> systemech je tusim tato sluzba k dispozici. Popr. se da doinstalovat.

Ono se da doinstalovat treba i do Win98. Ovsem microsofti SNMP agent trpi
v ruznych verzich roztomilymi chybami. Napriklad na WinXP konci precteny
retezen nulovym znakem na konci (ktery tam nema co delat.. SNMP nepouziva
null terminated retezce!). nebo na Win98SE vracene retezce naopak nulovym
znakem zacinaji, coz je jeste vypecenejsi. ;-) Takze ono i kdyz se
spolehnes na microsoftiho agenta, tak ne vsechny softwary s tim pak
funguji... :-(

> 2. Mit sveho SNMP agenta napsaneho pekne od zakladu je pekna vec, asi by
> to bylo i nejjednodussi reseni. Ja ovsem potrebuji udelat sluzbu ktera by
> nezmenila beh nekterych sluzeb v systemu. Pokud moji sluzbu bude nekdo
> chtit pouzivat na nejakem serveru s dohledem, tak by prisel o informace
> ktere mu poskytuje systemove SNMP a tim by cele reseni dost ztracelo na
> ucinnosti. :o(

Zbyva jeste moznost provozovat tveho agenta na nestandardnim portu.
Aplikace vyuzivajicvi SNMP obvykle umi specifikovat i cilovy port.

WinXP a autoexec

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2003 18:46:38

Dobry den,
udelal jsem si konzolovou aplikaci pro nastavovani atologinu v registru.
Nyni bych tento program potreboval spustit pred spustenim logonui. Akorat ve
WinXP jiz neni klasicky autoexec.bat (.nt funguje jinak), ktery by toto
zajistil, ale presto to nektere programy dokazou jako je chkdsk (scandisk) a
napr. Partition Magic. Neznate tedy nekdo tu fintu jak na to ?

David Kraina, DKx
-------------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.on.to
http://MX-3.w3.to

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 10.10.2003 18:10:33

> [...]

This e-mail has been scanned by ST Online Antivirus MAIL.

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.10.2003 17:42:26

Puvodni zprava ze dne 10.10.2003:

> [...]
> tady radil i Pavel, ale v cem je to kouzlo, ze jinak se to normalne
> nedela. Kdybych to chapal, bude se mi to lip dodrzovat.. ;o)

Duvodem neni prenos dat. Duvodem je zajisteni integrity dat a oddeleni
databaze od aplikace. Tzv. viceurovnova architektura.

Jinymi slovy, muzes pochopitelne pouzivat databazi pouze za ucelem
ulozeni dat. Pak to je uloziste. Vsechno ostatni pak resi program,
zajistuje konzistenci apod. Je jasne, ze neni mozne programem zajistit
100% integritu, kdyz tech programu je 10 a pristupuji do jednoho
uloziste. Nehlede na to, kdyz budou pristupovat ruzne programy nebo
jeste nekdo rucne apod.

Mnohem lepsi je databazi zcela oddelit a maximum databazove logiky
resit primo uvnitr. Zajistit tam kompletne integritu. Aby se nikdy
nemohlo stat, ze do tabulek budou ulozeny jine hodnoty, nez ulozeny
byt maji, aby se nikdy nemohly ztratit vazby, ktere jsou nutne apod.
Kdyz to vsechno vyresis uz v databazi, pak se tim nemusis zabyvat
nikde jinde. Program nebo kdokoliv tam nikdy nedostane neco, co tam
byt nema.

> [...]
> upozorni, ze mu to pod rukou nekdo zmenil... Takze bud celou dobu
> nebo vubec... to budu jeste resit... :) snad ke spokojenosti

No prave - podle me toto tvoje reseni je take ne zrovna idealni. Kdyz
osoba A otevre okenko, zamkne zaznam a jde na pivo, osoba B nema sanci
cokoliv zmenit. Bude chodit po kancelarich a zjistovat, kdo to zamkl?
Bude ho honit po hospodach? Nebo mu pocitac vypne? Co ma co vubec
chodit na pivo pri zapnutem pocitaci a zapnute aplikaci? Nebo bude
cekat, az se laskave A vrati z hospody a tak bude po 5 minutach
zkouset znovu a znovu?

No a kdybys to tedy nejak odblokoval a aplikaci mu shodil, tak se zase
A bude divit, az prijde z hospody, ze si nekdo dovolil mu neco
vypnout, ze tam mel rozdelane okenko prace...

Neni tedy lepsi toto vazne resit az na SQL Serveru v okamziku ulozeni
prace do databaze, a pak resit tuto kolizi?

> [...]
> ktere se plni podle vybrane tabulky. Kazda tabulka je spojena s
> jednou zalozkou. Na kazde zalozce je dale DBGrid (readonly), ktery
> zobrazuje vysledek IBQuery. Uzivatel tak vydi historii zaznamu, jak
> sly za sebou - ma je prehledne a na dosah. Pokud se presune
> prostrednictvim kliku na jiny zaznam, prepisou se hodnoty v editech
> a dalsich objektech. Zamek se aktivuje v pripade, ze kterykoliv edit
> zacne menit... Protoze muze koukat dlouho a mezitim mu muze k
> jakemukoliv zobrazovanemu zaznamu jiny uzivatel provest update,
> potrebuju nejak vyresit refresh toho IBQuery...

To neni moc dobre podle meho nazoru. Proc to neudelas tak, ze ten
clovek kouka na haldu Labelu a teprve kdyz chce neco zmenit, otevre se
mu dialogove okenko s Edity, do ktereho se nactou aktualni hodnoty?
Pak teprve by se to pokusilo ulozit a v pripade problemu by se to
nejak resilo?

> No jo, ale to jsme u Tebou navrhovaneho zpusobu reseni a ja jeste
> porad doufam, ze to nejak udelam po mem ;o))) Hlavne - byla by to
> velka zmena v aplikaci, takze bych to, co jsem doted udelal mohl
> vzit a zahodit... HROZNA predstava...

No stejne uz zahazujes tu cast s SQL, tak snad ze bys zacal uplne
znovu? :-) :-) :-)

> To uz jsem se snazil popsat vyse... Ale uznal jsem, ze to neni az
> tak dobry napad, jak jsem myslel... :(
> Tve reseni ma pochopitelne logiku a pokud bvych ted s aplikaci
> zacinal, sel bych touto cestou, ale ted by me cekalo uplne prekopani
> cele aplikace... ach jo :(((

No to je blby, no...

> Jeste mam dotaz k pohledum (views) - nezajistuji mi tyto aktualni
> data??? myslim, ze kdybych zobrazoval data prostrednictvim views,
> tak bych se nemusel starat o refresh???

View neni nic jineho nez SELECT, treba i nejaky slozity, slozeny z
vice tabulek.

x: Jake rozdily v kodu me cekaji pri predelani apl

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 10.10.2003 17:12:24

> [...]
to kouzlo, ze jinak se to normalne nedela.
> Kdybych to chapal, bude se mi to lip dodrzovat.. ;o)

Duvodem je udrzeni konzistence db, umisteni logiky na jedinem miste a
bezpecnost.

> [...]
zmenil... Takze bud celou dobu nebo vubec... to
> budu jeste resit... :) snad ke spokojenosti uzivatelu...

MSSQL si necha do zamykani mluvit jen do urcite miry. Bez podrobne znalosti
vztahu a dusledku nema u mensiho projektu smysl do teto oblasti zasahovat.
Pravdepodobne, jedine ceho dosahnes,
je rozsireni zamku na velke oblasti stranek a nakonec celou db.

> [...]

napojenych
komponent VZDY to horsi reseni (vyjimkou muzou byt ciselniky a read only
Refresh resis az pri updatu ci na vyzadani klientem. U mensich objemu byva
schudna obnova dat v pravidelnem (a hlavne vhodne zvolenem) intervalu.
Pracujes v client/server prostredi - vse funguje zjednodusene na principu
dotaz-odpoved.

> Jeste mam dotaz k pohledum (views) - nezajistuji mi tyto
> aktualni data??? myslim, ze kdybych zobrazoval data
> prostrednictvim views, tak bych se nemusel starat o refresh???
> Jirka
Views zajistuji primarne prezentacni logiku a bezpecnost (uzivatel je zcela
odstinen
od fyzicke struktury dat a nema k nim jiny pristup).

mSDE a vytvorenie databazy

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 10.10.2003 16:54:17

Od: Petr Zahradnik

> [...]

Co teda ted opravdu nevim je odchyceni tech udalosti.
Muzete mi k tomu jeste nekdo neco rict, prosim.

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 10.10.2003 14:21:46

Ahoj,

ja si toho taky vsiml.
Asi to bude tim, ze podle mne Win2k cachuje
a WinXP ne.
Jinak, kdyz provedes zapis na Win2k, tak je to
podle wincommanderu hned, ale disk jeste blika a
nejde odpojit. Kdyz ho vytahnes, prijdes o data.
Kdyz to udelas na WinXP blika disk tak dlouho
jak dlouho hlasi WinCommander, ze zapisuje data.

Podle mne si na Win2k ovladas natahne data
do pameti a asynchronne je tam zapisuje a ve
WinXP uz to neni.

Zkus si zmerit cas blikani XP a blikani na 2k.
Bude to IMHO stejne, jen je tam jina logika zapisu.

> [...]
> Nezavisle na SW, ktery data kopiruje.
>
> Nevite nekdo, zda se to da ovlivnit nastavenim? Zda se jedna o chybu nebo

zahada USB ve WindowsXP

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 10.10.2003 14:23:47

pri windows update pre XP som zahliadol nejaky patch prave na USB, mozno by
to pomohlo....

joka

[...]

OT: zahada USB ve WindowsXP

[*] Petr Svejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 10.10.2003 14:11:40

[...]

[*] Pavel Cabak <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 10.10.2003 14:21:41

Ve WinXP je nastaveni optimalizace zapisu na USB zarizeni. Standardne to je
nastavene pro co nejrychlejsi odpojeni USB zarizeni = bez pouziti mezipameti
-> ocividne zpomaleni zapisu.

Pavel CABAK
cabak(zv)cross(tec)cz
> [...]
> rozhrani, stejny HW,
> jenom zmena OS => zpomaleni. Na ruznych pocitacich u ruznych

implicitne heslo pre MSDE

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 10.10.2003 14:05:40

> [...]

> povoleno (myslim, ze defaultni instalace ma povoleno pouze NT
> autentizaci, pak staci nezadat uzivatele a heslo).

SNMP agent

[*] Tomas Jantac <tomasnusle(zv)volny(tec)cz> - 10.10.2003 14:09:40

[...]

Tomas J.

> 1. Ne na vsech windows SNMP sluzba bezi!
>
> 2. pokud by ses rozhodl windowsi SNMP sluzbu nepouzit, tak v Synapsi je
> primo demo na nativniho SNMP agenta. ;-)
>
> --
> Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
> Library

implicitne heslo pre MSDE

[*] Pavel Karban <delphi-konf(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2003 13:45:33

zdravim,

> [...]
povoleno (myslim, ze defaultni instalace ma povoleno pouze NT
autentizaci, pak staci nezadat uzivatele a heslo).

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 10.10.2003 13:39:27

> ake je implicitne heslo pre prihlasenie k mSDE ?

Jmeno je sa a heslo prazdne.

Jaroslav Nadhera

tel.: 224 312 344-5
fax: 235 522 892