Zavislost sluzieb

Nainstaloval som si FreeVCS ako service. Spusta sa mi vsak predtym ako sa
spusti service Interbase. Ako mam nastavit zavislost tychto sluzieb?

Skusal som cez Control Panel...Services...Properties..Dependecies... ako
dalej????????

Stano.

Ladenie DLL pod WinXP

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 8.10.2003 11:08:28

Ahoj,

tazatel mel zrejme namysli nefunkcni ladeni inproc COMu v D5 a D6 pod XP systemy. Resenim jsou nasledujici kroky, ktere zde kdysi poslal Karel Klimes:

Ales

<CUT>
pred nedavnem jsem si nevedel rady s ladenim in-process COMu v delphi. Pro
zajemnce predkladam postup:

1) napsat COM server + zaregistrovat

2) napsat klienta pro COM server

3) klienta i server ulozit do jednoho projektu (*.BPG)

pozn.: az sem to mam z jinych konferenci.

4) o tomto bode sem se nikde nedocetl (konference, SDK, Delphi Help, ....):
COM server je treba buildnout s volbou "Include remote debug symbols", ktera
je v Project Options, zalozka Linker a ktera NENI default!

5) ted uz staci nastavit breakpointy, spustit klienta a svete div se! ONO TO
FUNGUJE!

IMHO u serveru NENI NUTNE nastavovat Host Application v Menu Run->Parameters
Klidne to ponechte prazdny.

Ja uz takto ladim asi takovouto vec:

Aplikace (EXE) vola COM server, ktery vola dalsi (jiny) COM server.
Breakpointy mam nastaveny v EXE i v obou COM serverech. Spustim EXE a vse
vali perfektne. Mam z toho velkou radost, protoze ted konecne muzu PORADNE
ladit!

</CUT>

OT: VS.NET a MSDN PROMO

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.10.2003 11:12:28

Ahoj,

jak jsem pred casem slibil, tak promo akce domlouvane s Microsoftem
jsou na svete - pro prechod z Delphi a dalsich nastroju za skvelych
podminek - Visual Studio .NET Professional i MSDN. Blizsi informace
najdete zde:

http://msdn.microsoft(tec)cz/promo/

To je tedy standardni promo nabidka platna od 10.10. do 10.1.2004. Tu
budou nabizet vsichni prodejci produktu Microsoft. Mimo to jeste
domluvim specialne pro sve zakazniky "neco navic" - to pripadne
diskutovat primo se mnou, prosim rozhodne ne do konference.

Jo a jedna dost dulezita vec, na kterou musim upozornit, protoze
ostatni prodejci na ni jiste radi neupozorni a aby pak nebyla spousta
zklamani... Jedna se o licencni podminky konkurencniho upgrade. Plati
bezna EULA pro upgrade, tj. zakoupenim upgrade (i konkurencniho)
ztracite pravo pouzivat predchozi verzi (i konkurencni produkt, ze
ktereho jste provedli upgrade). Je otazka, zda je to opravdu mozne po
pravni strance, aby druha firma takto omezila prava dana prvni firmou,
nicmene ve smlouve to je. Podle informaci Microsoftu, napriklad kdyz
provedete konkurencni upgrade z Delphi, muzete toto Delphi pouzivat
jiz pouze na udrzbu starsich projektu, tj. nemuzete po upgrade zacit
vyvijet nove projekty, ale jen upravovat ty stavajici.

Tak na to pozor. Je vhodne upgradovat z produktu, ktery jiz nebudete
pouzivat, napriklad C# .NET Standard, pripadne zakoupit nejaky novy,
napriklad SQL Server 2000 Developer Edition za 1500. Seznam produktu,
ze kterych lze upgrade provest, je uveden ve vyse uvedenem odkazu...

VS.NET a MSDN PROMO

sakra .. tohle vypada jako reklama .. ne? copak na to admin ?

> [...]
> jsou na svete - pro prechod z Delphi a dalsich nastroju za skvelych
> podminek - Visual Studio .NET Professional i MSDN. Blizsi informace

Ladenie DLL pod WinXP

Uvedeny postup je spravny, jde o to, aby jsi v Project Manageru NEMEL aktivni
(silne pismo) ladenou DLL/BPL. Proto si do ProjectGroup pridej bud dalsi
DLL/BPL, nebo aspon nejaky spoustec.
V tvem pripade budes mit aktivni Debug.exe a ten budes spoustet.

--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D6 SP2, FB 1.0.2, IBX 6.03, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Ladenie DLL pod WinXP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.10.2003 11:02:27

mstevlik(zv)gamo.sk wrote:
> [...]

HOst Application) tak aby vedelo jakou aplikaci ma spustit (musi
natahovat tu DLL) , vlozis breakpointy na spravna mista v DLL a

PS: XP nepouzivam takze jen doufam, ze tam neni pri ladeni nejaky
problemek

D. Toman

Ladenie DLL pod WinXP

[...]

Vytvorenie Databazy FB na NT4

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 8.10.2003 09:56:22

Ahoj,
mam program, ktory pouzivam na vytvorenie databazy u zakaznikov - pouziva
zazalohovanu databazu v gbk subore.
Na server nainstalujem firebird a spustim tento program, ktory pomocou
suboru GBK vykona obnovou zalohy
a tak vytvori novu databazu GDB.
Doposial som ziadne problemy nemal. Fungovalo to ako hodinky na
W95/98/Me/2000/XP ale aj na
WNT 4 Workstation CZ.
Vcera som bol instalovat u zakaznika kde maju NT4 server EN verziu so
vsetkymi SP.
Pred nim je firewal, ale to by nemalo mat ziadny vplyv.
Program na vytvorenie databazy sa iadne spustil a pregehla odbova DB. tato
ale prebehla prilis rychlo.
A po skonceni mi zahlasil chybu integrity. GDB subor tam vytvorilo akoby v
poriadku.
(podotykam, ze ziadne pravidla pre integritu v databazi nemam - je to par
tabuliek, ktore nie su v databazi
medzi sebou nijak previazane a a ni ziadne ine integritne opatrenia tam
nemame)
Pri pokuse cez IBConsolu prehliadat tabulky to zahlasilo chybu a nedovolilo
tabulku prehliadnut. Toto robilo
aj pri opakovanom instalovani FB ako aj opakovanom spustani programu na
vytvorenie databazy zo suboru gbk.
Neviete niekto, na co by som sa mal pri rieseni tohoto problemu zamerat?
Nestalo sa to uz niekomu?

D5Prof., FB 1.0.0.679 , na obnovu zalohy vyuzivam komponenty IBX z delphi.

KaSi

Instalace Firebird

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 8.10.2003 09:46:21

Ahoj,

to heslo by melo byt malymi pismeny, tedy "masterkey".

Jindra

> tak to jsme si asi nerozumeli. Mel jsem na mysli konzoli FB.
> Primo na serveru spustim konzoli isql.exe (tusim) a zadam
> prikaz CREATE DATABASE 'TEST.FDB' USER 'SYSDBA' PASSWORD
> 'MASTERKEY'. Presne tak, jak je to popsany v napovede. A
> nahlasi to chybu 904. Zkousel jsem to i pres jine
> administracni nastoje, stejna chyba. Je to snad spatnou
> konfiguraci serveru? FB spoustim na win2000 prof.

UPPER a index

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 8.10.2003 10:10:23

> Jakeho? Ja prave nevim o zpusobu, jak udelat index case
> insensitive na FB 1.02. Pokud to precejen jde, tak prosim o info.

Ospravedlnujem sa za nepresne info. Robim na Oracle a FB sledujem
zo zaujmu. Pozrel som do dokumentacie IB6 a z nej usudzujem,
ze v CREATE INDEX nemozes pouzit funkciu na zmenu hodnoty
KOLONY vstupujucej do INDEXU. Z toho usudzujem, ze to vyriesis len
funkciou UPPER priamo na kolone tabulky v TRIGGERy. Zalezi uz len
na Tebe a moznostiach, ci to moze byt ta ista kolona, alebo kolona
urcena specialne pre INDEX.

Snad sa ozve aj niekto s hlbsimi vediomostami o FB.

PBR.

tarifikace Internetu

> PS: Demoverzie mam stahnute je to cca 15MB.

15 MB instalace na tarifikaci??? To je ale snad i s MS_SQL, ne?

Jirka

Prubeh ulozene proceudry

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.10.2003 09:52:21

Jenze to nebude fungovat na SQL serverech podporujici transakce, tedy
ani na IB/FB (pokud ovsem se nepouziva dirty read/write).

Slavek

> Ja bych to resil tabulkou pres "komunikacni tabulku", ve ktere by SP
> updatovala progress v ramci samostatne SERIALIZABLE transakce a naopak
> by testovala nejaky ABORT flag, na ktery by se exitnula.
>
> Klient by pak v samostatnem threadu jednou za cas zjistil z te tabulky
> progres popr. do ni zapsal zadost o Abort vypoctu.
>
> Takove reseni by melo byt nezavisle na konkretnim SQL serveru.
>
> HTH, pf

tarifikace Internetu

<<< 8. 10. 2003 9:10 - Viktor Marek "viktor(zv)mbox.vol(tec)cz" >>>
VM> Zdravim

VM> Nema nekdo tip na program, ktery umi tarifikovat dobu a penize za pripojeni
VM> na Internet, je-li PC pripojeno pres pocitacovou sit na hlavni PC s
VM> WinProxy?

VM> Connection Meter to neumi a rogram Pripojeni ac v nastaveni ma volbu "Typ
VM> pripojeni LAN nebo Proxy" to take nezvlada.

Nejaky "Tomas Banovec" naprogramoval software "InetCafe", ktore bolo
na strankach www.bdr.sk, ale ked som to hladal tak to nebolo
pristupne. Ale skus nieco taketo www.bdr.sk/inetcafe.

Je to software na kontrolu dlzky pouzivania PC, urceny hlavne pre
InetCaffe!

PS: Demoverzie mam stahnute je to cca 15MB.

FB a zmena indexu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.10.2003 09:46:20

Ahoj,

chtel bych se na zaklade dosavadnich pokusu ujistit, o tomto: Mam
na FB 1.02 trigger, ktery vymazava radky z jine tabulky. WHERE
cast delete prikazu byla takova, ze neslo pouzit zadny z existujicich
indexu (PLAN NATURAL). Zalozil jsem tedy novy vhodny index,
vyzkousel vymaz - a stale to slo pomalu. Teprve po deaktivaci a
nove aktivaci prislusneho triggeru se vymaz znatelne zrychlil.

Znamena to, ze zalozim-li novy index, je treba i vsechny
triggery, view a procedury znovu prelozit, nebo to server udela
casem sam od sebe (treba po odhlaseni vsech klientu apod.)?
Nepotrebuji, aby se index zacal uplatnovat hned, ale potrebuji
zajistit, aby jednou ta chvile prisla.

David Lebeda

Prubeh ulozene proceudry

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 8.10.2003 09:20:11

Lebeda David wrote:

> [...]

progres popr. do ni zapsal zadost o Abort vypoctu.

Takove reseni by melo byt nezavisle na konkretnim SQL serveru.

Co pouzivate pro tvorbu tiskovych sestav

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 8.10.2003 09:40:20

Ahoj.
> Uvazoval jsem o FastReportu - jaky na nej mate nazor?
Myslim ze fastreport je dobra volba. Doporucujem aby si najprv skusil
freereport co je nizsia verzia fastreportu a podla toho sa rozhodol.

KaSi

ScreenShot ?

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 8.10.2003 09:20:11

>jdu hned k problemu
>potrebuji sejmout obrazovku v jistych casovych intervalech a posilat
>pre serversocket na clienta nevite nekdo jak to resit {priklad by mi
>moc pomohl}

delphi jsem uz pres rok nemel v ruce, takze strilim od pasu, ale zkus toto:

var c:TCanvas;
begin
c:=TCanvas.Create();
c.Handle=GetDC(0);
c.CopyRect(....)
end;

tim si vyrobis Canvas s obsahem obrazovky a muzes s nim udelat cokoliv te
napadane - treba vyrobit bitmapu a zkopirovat pomoci CopyRect obsah
obrazovky do bitmapy (i kdyz bitmapa neni vhodna pro posilani pres sit ;-) )

Instalace Firebird

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 8.10.2003 09:38:20

> [...]
> CREATE DATABASE
> 'TEST.FDB' USER 'SYSDBA' PASSWORD 'MASTERKEY'. Presne tak,

uprav to na :

CREATE DATABASE 'LOCALHOST:CESTA\TEST.FDB' USER 'SYSDBA' PASSWORD 'MASTERKEY'

a CESTA nahrad plnou cestou do adresara, kde tu TEST.FDB chces mat umiestnenu

> [...]
> v napovede. A nahlasi to chybu 904. Zkousel jsem to i pres jine
> administracni nastoje, stejna chyba. Je to snad spatnou

OT: Co pouzivate pro tvorbu tiskovych sestav

Ahojte!
Mam dotaz viz subjekt. Vlastnim D6Prof, kde je pro tvorbu tiskovych sestav QuickReport. Ten jsem dokonce uz upgradoval na novejsi verzi, ale...
1) mam na ruznych operacnich systemech problemy se stabilitou - obcas to vypada ze uz uz se objevi preview, ale ono nic a plikace je tuha...
2) rachlost tvorby sestavy neni nic moc (priprava cca 30 stranek vcetne obsahu trva neco kolem 20-30 sekund; jiste cast z toho muze byt mym spatnym kodem, ale to bych tipoval tak na 5-10sekund a tech vyslednych az 20 sekund se mi zda fakt moc)
3) napoveda a uzivatelska podpora je nedobra... na spoustu chybovych veci musim prichazet sam - hodiny resim proc se mi automaticky zvestuje vyska bandu, abych zjistil, ze je to tim, ze na nem lezi dva labely, ktery maji moznost odradkovat...
4) nejvic mi vadi, ze to podle meho nazoru neni dobre odlazeno a ze to zpusobuje spoustu necekanych problemu a kupovat plnou verzi za 15.000,-Kc ci kolik to vlastne chteji - do toho po zkusenostech fakt nejdu

Proto se ptam, co pouzivate vy pro tvorbu tiskoveho vystupu, v jakem rozsahu a jak jste spokojeni co do chyb atd.
Uvazoval jsem o FastReportu - jaky na nej mate nazor?

Diky za tipy
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

Instalace Firebird

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 8.10.2003 09:10:10

[...]

Pavel Hauptman.

> Bolo to tu uz parkrat :
>
> Pred umiestnenie databazy musis vsunut IP SERVRA ( alebo
> LOCALHOST - TVOJE PC),
> na ktorom bezi FB:
>
> 1. DB='C:\FB_DATA\DATABAZA.FDB'
> SERVER='SERVER'
>
> CONN='SERVER:C:\FB_DATA\DATABAZA.FDB'
>
> 2. DB='C:\FB_DATA\DATABAZA.FDB'
> SERVER='LOCALHOST' (='127.0.0.1')
>
> a) CONN='SERVER:C:\FB_DATA\DATABAZA.FDB'
> b) CONN='127.0.0.1:C:\FB_DATA\DATABAZA.FDB'
>
> 2. DB='C:\FB_DATA\DATABAZA.FDB'
> SERVER='192.14.5.111'
>
> CONN='192.14.5.111:C:\FB_DATA\DATABAZA.FDB'

> [...]

ovladani aplikace modemem

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 8.10.2003 09:16:11

no, kdysi jsem neco podobneho delal - je to tak 4 roky nazpet. Delalo to
vpodstate neco podobneho:

po ohlaseni prichoziho hovoru - zvoneni to zvedlo telefon - ATA
pak to prehralo nejaky wav (jiz si z hlavy nepamatuji) a cekalo na DTMF tony
modem DTMF tony predava proste jako znaky na seriovou linku - tedy vypisuje
0123456789*# a tim se da udelat jakakoliv logika

tusim ze nelze prijimat tony, pokud modem prehrava nebo nahrava nejaky wav.
Takze se musi prepinat rezim cinnosti:

IDLE (ceka na prikazy a prijima DTMF tony)
VOICE OUT - prehrava wav
VOICE IN - nahrava vzkaz

Naroky na modem jsou zcela proste - jakykoliv VoiceModem. Tenkrat jsem to
zkousel na US Robotics, ale tato znacka jiz z trhu tusim zmizela (3COM
dneska). Ale fakt je to jedno, protoze na hrani klidne poslouzi i staricka
NOKIA 7110 (a navic nejste vazani nutnotsi dratu od Ceskeho Telecumu)

>Upresneni. Je dna se pouze o telefon na jedne strane a pc na strane druhe(s
>modemem). V praxi potrebuji pouze z telefonu vytocit cislo modemu u PC a po
>prihlaseni dalsi volbou (frekvencni) vytocit treba 25 a to bude pro soft
>povel zapis do souboru treba DateTime teto akce. Proste potrebuji rict
>telefonem pocitaci udelej to nebo ono. Uplne nejlepsi by bylo po uspesne
>provedene akci prehrat nejaky soubor s hlasenim OK. Dale bych potreboval
>znat naroky na modem.

Webbrowser a scrollovaci listy

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 8.10.2003 09:08:10

zkus v te strance nastavit:

From: "Pavel Poles" <xcony(zv)seznam(tec)cz>
> Zkusil jsem to samy s RunTime balickem a pri LoadPackage dostanu opet chybu

A prelozil si i hostitelskou aplikaci s balicky ?

Petr Vones

ovladani aplikace modemem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 22:23:22

From: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>
> Potreboval bych pomoci modemu ovladat moji aplikaci. V principu staci pomoci
> tonove volby a volbou nejakeho kodu zapsat udaj do souboru. Asi bude potreba

A jakym zarizenim se to ma prijimat ?

Petr.

Budoucnost Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 20:27:14

Posledni novinky ohledne Delphi:
http://groups.google.com/groups?selm=3f7e0e0b%40newsgroups.borland.com

Petr Vones

Chyba pri dynamickem nahrani DLL

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 6.10.2003 18:53:08

Zkusil jsem to samy s RunTime balickem a pri LoadPackage dostanu opet chybu

Fatal Errror: Cannot create more than one TApplication instance....

Dik za odpovedi

Pavel Poles

> Delphi objekty nemuzes predavat do/z DLL. Musis pouzit balicky.
>
> Petr Vones

Puvodni dotaz:

Zdravim,

mam jednoduchou DLL, staci treba toto:

library Plugin;
uses
QGraphics;
{$R *.res}
const
Name = 'Jmeno';

function GetName: WideString;
begin
Result:=Name;
end;

exports
GetName;
end.

Chci ji nahrat dynamicky:

FLibrary:=LoadLibrary(PAnsiChar('Plugin'));

A tady mi to v RunTimu spadne:

EApplicationError 'Fatal Error: Cannot create application object in shared
object or library'

Pokud vynecham QGraphics v uses dany Library tak je vse OK, ale ja tam
QGraphics potrebuju,
protoze bych rad predaval TCanvas jako parametr....

Dik za rady

Pavel Poles

Chyba pri dynamickem nahrani DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 18:15:06

From: "Pavel Poles" <xcony(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> protoze bych rad predaval TCanvas jako parametr....

Delphi objekty nemuzes predavat do/z DLL. Musis pouzit balicky.

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 6.10.2003 17:23:02

[...]

Cestina v Rave 5

[*] Miroslava Kincova <mirka.kincova(zv)seznam(tec)cz> - 6.10.2003 16:04:57

OK, diky za rady, problem jsem vyresila. Pokud to nekoho bude zajimat, tak
jeste toto:

Zjistila jsem, ze kdyz nastavuji vlastnost font pres property editor (Font,
podobne jako v D7), tak se prislusny skript fontu vybira z comba v dialogu a
problem je pak v tom, ze tento skript se z nejakych zahadnych duvodu
neaplikuje - a zustane tam treba "Turecky", naproti tomu, kdyz font vyberu
pomoci zalozky Fonts, tak tam lze vybrat primo napr. Arial CE, coz pak
funguje bez problemu vzdy. Jinak je zajimave, ze pokud font nastavuji pres
FontMirror - objekt FontMaster, tak tam to sice funguje take, ale jen
nekdy - asi jen u ryze "ceskych" fontu... :-). Cili asi nezbude nez
updatovat.

Co se tyce pocesteni designeru sestav, je to tedy mozne? Patrala jsem na
netu, ale nikde jsem tu informaci nenasla, ani u Nevrony ani u Borlandu.
Mate tedy s tim nejakou zkusenost? Resp. odkaz na nejake stranky?

Existuje na netu nekde nejake specializovane forum k Rave 5?

Diky.
Mirka

From: <dphi_forum(zv)proces.sk>
> vytvaram napovedu CHM a potreboval by som vediet ako spustim napovedu
> nastavenu na urcitu polozku.

Podivej se na priklady u HtmlHelp.zip konverze:
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Petr Vones

Cestina v Rave 5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 16:12:57

From: "Miroslava Kincova" <mirka.kincova(zv)seznam(tec)cz>
> Co se tyce pocesteni designeru sestav, je to tedy mozne? Patrala jsem na
> netu, ale nikde jsem tu informaci nenasla, ani u Nevrony ani u Borlandu.
> Mate tedy s tim nejakou zkusenost? Resp. odkaz na nejake stranky?

To co se dodava s Delphi je "Borland Edition" Rave Reportu. Nepredpokladam ze
by se vyrobce tady o neco moc snazil, dokud se nekoupi plna verze :-)

> Existuje na netu nekde nejake specializovane forum k Rave 5?

Ohledne te verze v Delphi jedine newsy u Borlandu:

Plna verze pak na: http://www.nevrona.com/rave/

Pocestit designer by slo asi Localizatorem, nicmene tim ze je to napsano v CLX
je to cele dost tezkopadne. Mozna by bylo lepsi se poohlednout po necem jinem,
napriklad Fast Report.

Petr Vones

Ustreleni vlakna

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 6.10.2003 15:12:53

Musis zavrit to TCP spojeni, jinak to server nepozna.
Server stejne testuje spojeni az po tom, co dokonci SQL prikaz
(To znamena kazdy Fetch, execute, prepare, ...).
Tady se to da resit jedinne pres aplikacni server, ten thread se
bude spoustet primo na serveru a nechas jej vzdy probehnout az do konce
(na IB/FB stejne dobehne, jestlize se jedna o execute procedure).
Server se pak jen rozhodne, jesli ma potvrdit, nebo odvolat na zaklade
apojeni s klientem.

Slavek

PS: IB7.x by uz mela umet odstrelit klienta pres delete ze systemovych tabulek,
kdy to bude umet FB fakt netusim.

> Presne tak. Nicmene potrebuji to aspon nejak napodobit z programu.

> Mne by hlavne zajimalo, jestli se nasilnym ukoncenim threadu zrusi connection k
> databazi.Nevadil by mi samotny fakt, ze je nekde nejaka zbytecna connection, ale
> potrebuji, aby SQL serveru se toto pripojeni jevilo jako mrtve - tj. aby
> usoudil, ze
> klient chcipnul a provedl rollback. Neresil jste nekdo neco podobneho?

Napoveda CHM

[*] OndraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 6.10.2003 15:50:56

Zdar,

function HtmlHelpA(hwndCaller:HWND; pszFile:LPCSTR; uCommand:UINT;
dwData:DWORD ): HWND;
far; stdcall; external 'hhctrl.ocx' name 'HtmlHelpA';

TForm1 = class(TForm)
procedure WMHelp(var Msg: TWMHelp); message WM_HELP;
procedure TForm1.WMHelp(var Msg: TWMHelp);
begin
HtmlHelpA(GetDesktopWindow(), PChar(xxxNAZEVSTRANKYxxx),
HH_DISPLAY_TOPIC, 0);
end;

OndraG

> Ahojte,
>
> vytvaram napovedu CHM a potreboval by som vediet ako spustim napovedu
> nastavenu na urcitu polozku.
>
> Stano

Jak na Access bez BDE a ADO/ODBC

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.10.2003 15:02:52

> aky je rozdiel medzi ADO z winsoft a ADO v D5 ? Hlavne vo vztahu k
databaze
> mdb a sql servrom, pri dost jednoduchej databaze

ide o velmi podobne komponenty. V Adonise su nejake kopmonenty
naviac pre zjednodusenie priameho pristup k ADO/ADOX/JRO.
Doporucujem stiahnut si trial verziu a vyskusat.

Erik

Komponenta TWebBrowser

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 6.10.2003 14:10:47

Komponenta TWebBrowser pouziva knihovnu SHDocvw.DLL, coz je jadro IE. Takze
zobrazovani je kompatibilni s nainstalovanym IE

da sa dosiahnut aby bola SHDocvw.DLL sucastou instalacie mojho exe alebo ako
by som dosiahol take exe aby nebolo zavisle od verzie nainstalovanej v OS?
t.j. vzdy bude mat moj exe k dispozicii rovnaku verziu IE

Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Vyuziti pameti procesu

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 6.10.2003 14:52:51

Ahoj,

Potrebuji zjistit vyuziti pameti procesem (viz. TaskManager), nevi nekdo
jak???

Brona

Komponenta TWebBrowser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 14:28:49

From: "KALUS Jozef" <jozef.kalus(zv)spordat.sk>
> da sa dosiahnut aby bola SHDocvw.DLL sucastou instalacie mojho exe alebo ako

Nijak.

> by som dosiahol take exe aby nebolo zavisle od verzie nainstalovanej v OS?
> t.j. vzdy bude mat moj exe k dispozicii rovnaku verziu IE

Zalezi na tom jako budes pouzivat vlastnosti. Pro bezne zobrazeni stranek a
udalosti v komponente TWebBrowser staci IE4 a vyssi aby to bylo kompatibilni.
Pokud budes pouzivat nejake speciality tak si musis v dokumentaci najit od
ktere verze jsou podporovany. Vzhledem k tomu, ze IE5+ je soucasti instalace
vsech soucasne podporovanych verzi Windows (98/Me/2000/XP) Borlandem neni co
resit.

V krajni nouzi lze zajistit kompatibilitu i s IE3, ovsem prijdes o vetsinu
moznosti, zbyde ti vicemene jen prohlizeni stranek. V tomto pripade si musis
znovu naimportovat HTML viewer a pouzijes starsi verzi, WebBrowser_V1.

Petr Vones

DELPHI A POSTGRE SQL

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 6.10.2003 14:16:48

Najskor sa ospravedlnujem, ze odpovedam tak neskor, ale nemal som cas
citat spravy
cez tyzden.

On Thu, 2 Oct 2003 14:34:11 +0200, Ales Kysela - PUBLICIS PRAGUE
<sup(zv)publicis(tec)cz> wrote:

> Mate nekdo zkusenosti s Postgre SQL?
> Da se s tim rozumne pracovat v Delphi 5,6?

samozrejme, ze sa da rozumne pracovat, ci uz cez ODBC, alebo native,
osobne som
vyskusal verzie 5 a 7 a nestretol som sa s problemamy.

> Je lepsi ODBC pristup nebo se da sehnat neco NATIVE ?
> Jake komponenty pouzit?

Osobne odporucam komponenty ZEOSDBO, pre Postgres som ani ine nativne
komponenty
nenasiel. Tu sa mozes rozhodnut pre ver 5.x alebo 6.x, rozdiel je v tom,
ze 5.x maju
viac funkcii, ako vnutorne sortovanie (ma zopar chybiciek najma pri vatsom
pocte podobnych
poloziek sa nejakym sposobom zacykli, ale mozno som mal len starsiu
verziu) a hlavne
nema univerzalnu podporu roznych db serverov, cize ked spravis aplikaciu
pre Postgres
len s velkymi problemami ju premigrujes na trebars MySQL, atd.
Ver 6.0 uz podporuje univerzalne komponenty, cize vsetky query, a pod,
jedine co sa meni
je v nastaveni ZConnect componenty property provider na dany server. Cize
mozes vlastne
naprogramovat multiserverovu aplikaciu:). Nevyhodou je, ze zatial nema
implementovany
vnutorny sort a filtrovanie je nechane na teba, s cim osobne suhlasim.
Este mozno
inf, ze zatial (stale sa hovori o ver 6.x, ktora je v takej mierne
zaciatocnej ver,
ver 5.x, podporuje vsetko na co si zvyknuty) nepodporuje priame prepojenie
cez
DataSource(MasterSource).

> Ted jsem videl dokonce instalacku pod NT. Uz na to vidim
> pres ODBC.

Na to sa moc netes, osobne som tu instalacku skusal, ale na viac ako 2-3
dni sa mi ju
rozbehat nepodarilo. Je to stale Beta, niektori dokonca tvrdia, ze
Postgres je prilis
zviazany s linuxom a aj tato beta bezi vlastne tak nejak portovanim a nema
plnu funkcionalitu
ale skusal som fungovala, ale len 2-3 dni potom to nejak padalo na prava.
Je tu este
nejaka verzia beziaca na sposob portovania programov z linuxu, ale vykon
dost klesa, to
iste sa tyka aj tej instalacky pod NT.
Moj osobny nazor je, ze inde ako na linuxe PostgreSQL sa neoplati
prevadzkovat.

> Prej to umi i OUTER JOIN a ulozene procedury?

ulozene procedury su pekne vyriesene, bud si spravis vlastnu v C a
jednoduchym
sposobom ju prilinkujes. Plus interny jazyk pgsql, ktory ale ak chces
pouzivat
musis zaregistrovat pre tvoju db, ale je to skutocne robota na dva sql
prikazy.

BTW: okrem toho vie postgres aj napr. Geneticke (evolucne) algoritmy, kto
vie o com je rec
uzna, ze pri rieseni napriklad roznych zlozitych uloh operacnej analyzy,
je to
velky pomocnik, hlavne preto, ze hlada vysledok v blizkosti !GLOBALNEHO
MINIMA!,
samozrejme ale troska narocnejsie na vypoctovy cas. A vraj este kopec
inych veci.

Kto sa dostal az sem, tak ho PostgreSQL asi skutocne zaujima:))

S pozdravom

Vlko II.

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Problem s vykreslenim cesty (Strokepath)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 15:08:52

From: "Macek Tomas" <tomas.macek(zv)siemens.com>
> Pokud vsak nactu slozity font, spadne Windows(XP) a pocitac se restaruje.
> - asi tak po 25sekundach plneho vytizeni.

Chybu hledej ve svem hardware a driverech. Z Event Logu a minidumpu by si mel
bych schopen zjistit alespon o jaky driver se jedna.

Petr Vones

Vyuziti pameti procesu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 14:58:51

From: "Bronislav Klucka" <delphi(zv)pro2-soft.com>
> Potrebuji zjistit vyuziti pameti procesem (viz. TaskManager), nevi nekdo
> jak???

Performance monitor: http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY (PerfMon.zip)

Petr Vones

Napoveda CHM

vytvaram napovedu CHM a potreboval by som vediet ako spustim napovedu
nastavenu na urcitu polozku.

Stano

Komponenta TWebBrowser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 14:08:47

From: "KALUS Jozef" <jozef.kalus(zv)spordat.sk>
> 2. pokial je samostatna, do akej miery je kompatibilna s IE a s ako verziou?

To je primo ten samy html engine co pouziva IE. Internet Explorer je pouze
obalka s tlacitky a menu, podobne jako pak bude i tvoje aplikace.

Petr Vones

Ustreleni vlakna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.10.2003 14:08:47

> [...]

klient chcipnul a provedl rollback. Neresil jste nekdo neco podobneho?

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 6.10.2003 14:38:50

[...]

Ide o portovanie dost zurivej HTML + JS (animacie v JS atd.) prezentacie do
nejakeho obalu, potreboval by som pri starte CD otvorit nejake moje okno a v
nom spustit moju prezentaciu, ktora je v podstate hotova. Nechcem aby sa
spustal IE. Myslim, ze to by malo stacit, pretoze je to primarne vyvijane
pre IE5

[...]

To nebude potreba, na zaciatku zistim co mam za browser a hodim mu tam
hlasku o nekompatibilite.

dik, myslim si, ze som zistil co som potreboval

Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Komponenta TWebBrowser

6.10.2003 KALUS Jozef:
> [...]

Komponenta TWebBrowser pouziva knihovnu SHDocvw.DLL, coz je jadro IE. Takze
zobrazovani je kompatibilni s nainstalovanym IE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.10.2003 13:40:44

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Jak mam ten thread spravne ustrelit? Idealni by bylo, kdyby

To prece musi podporovat ten server. Pokud jsem to spravne pochopil, tak
dodnes takovou naprosto zakladni vec SQL servery vetsinou neumi.

> po sobe uvolnil i alokovanou pamet. Docetl jsem se, ze napr.
> zavolani CloseHandle se thread okamzite zarizne, ale bez

Spise TerminateThread.

> jakehokoli uklidu. Nevim presne, co z toho pro me plyne. Jak to tedy

Ze se ti budou hromadit pripojeni do databaze, nebude uvolnovat pamet kterou
ten thread alokoval atd.

Petr Vones

Jak zjistit vytizeni CPU

[*] Tvrz Miroslav <miroslav.tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 6.10.2003 13:28:43

Zdravim,

Tak jsem prave prohledal archiv konfery a zjistil
jsem ze se tu nikdy "nedoresila" otazka detekce
vyuziti CPU.

Napsal jsem si detekci vyuziti tak, ze se vlastne
"ptam systemu" - PerformanceCounters, ale zjistil
jsem ze je mozne je vypnout a tudiz jsem bez
detekce - potreboval bych nejaky univerzalni
postup pro detekci na ruznych systemech.

Videl jsem zjistovat to prez registry, atp. coz mi
nepripada zrovna moudre.

Nevite prosim nekdo jak by se dalo postupovat pri
zjistovani vyuziti? Stahnul jsem snad kazdy tip co
jsem nasel atp. Nic neni 100% funkcni. Nejaka
cesta asi byt musi, pac nektere softy umoznuji
presne detekovat aktualni vyuziti treba i na NT
systemech pri vypnutych PerformanceCounters.

Predem dik za jakekoli nakopnuti spravnym
smerem.

MI'RA

Nastaveni Firebird na Linuxu

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 6.10.2003 13:08:42

Mate pravdu mel jsem tam Clasic misto Super Server a pak tam nebyl ten
spousteci skript
Po preinstalaci to bezi jak ma

Diky PM

Haj hou!

On 5 Oct 2003 at 19:45, Matejcek Petr wrote:

> Instalace probehne bez problemu ale ten spousteci skript se mi v
> popsanem adresari nevytvori nebo je pod jinym jmenem

Jde o Classic nebo Super Server ? Obe architektury se lisi ve zpusobu
spousteni.

Ustreleni vlakna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.10.2003 13:36:44

Ahoj,

z jednoho formulare spoustim thread, ktery si vytvori vlastni
IBDatabasi, transakci a IBDataset a spusti v techto komponentach
ulozenou proceduru na SQL serveru. Vypocet ale trva dlouho a ja
bych rad dal uzivateli moznost ten thread ustrelit. Vsechny popsane
kroky se deji primo v metode Execute.
[...]
s tim je?

Jak na Access bez BDE a ADO/ODBC

aky je rozdiel medzi ADO z winsoft a ADO v D5 ? Hlavne vo vztahu k databaze
mdb a sql servrom, pri dost jednoduchej databaze

IB a parametr INTO

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 6.10.2003 12:36:39

INTO skutecne funguje (u IB a FB) pouze v SP s trigger, takze
jej v normalnim programu nemuzes pouzit.

Slavek

> Super - funguje.
> Znamena to ze nemuzu pouzit
> select col1 into :p1 from ... where ...
> i kdyz predpokladam ze select vrati jeden radek tabulky nebo zadny
> tzn nemuzu pouzit parametry pro vycitani zpracovanych hodnot ??
> treba
> select count(*) into :p1 from ... where ...
>
> Diky Ivan

IB a parametr INTO

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 6.10.2003 12:52:41

> Pracuji s komponentou IBQuery a p0 a p1 jsou parametry.

v tom pripade to bude takto:

IBQuery.SQL.Text:='select sloupec from tabulka where :p1';
IBQuery.Params[0].Value:=p1;
IBQuery.Open;
p0:=IBQuery.Fields[0].Value;

misto Value si dej AsInteger, AsString,... podle potreby

peca

> [...]

> adresari nevytvori nebo je pod jinym jmenem

Jde o Classic nebo Super Server ? Obe architektury se lisi ve zpusobu

[*] Schwarz Ivan <schwarz(zv)tiba(tec)cz> - 6.10.2003 12:18:38

From: "mato" <mato.tino(zv)inmail.sk>
Subject: Re: komponenty pre mdb a sql server

> Vie sa ADO pripojit aj na ine SQL servre ako Soft603, alebo MySQL ?
> Ake su najviac pouzivane specificke funkcie Accesu ktore nie su v
definicii
> SQL92?
> Ako je to s hladiska rychlosti medzi DAO a ADO ?
> ADO uz je sucastou op. systemu alebo ho tiez musim doinstalovat zvlast ,
> prip. s office. ?

Musis
> si
> ktere

MDIchild okna ?

Nastavenim WindowMenu na MDIForm-e

Martin Cajbik

> [...]
> pomoci toho menu je prepinat ?pls poradte.
> { pripadne jak udelat neco takoveho jak je to reseno v direct

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 6.10.2003 11:14:33

Pouze prostrednictvim ADO pro ODBC.
Drobny rozdil je i typech dat, vlastnostech klicu a view.

Pavel

> [...]
> SQL92?
> Ako je to s hladiska rychlosti medzi DAO a ADO ?
> ADO uz je sucastou op. systemu alebo ho tiez musim

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 6.10.2003 10:50:30

> [...]

> select cis_rec into :p0 from users where login_name = :p1
>
> Stale nemohu prijit na to jak vycist parametr p0

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 6.10.2003 10:28:28

> [...]

ale dat pozor, abys v SQL dotazu nepouzival specificke funkce Accessu, ktere

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.10.2003 10:54:31

> [...]

ktere
> nejsou soucasti definice SQL92.

Problem s vykreslenim cesty (Strokepath)

[*] Macek Tomas <tomas.macek(zv)siemens(tec)com> - 6.10.2003 10:18:27

Prosim vas o radu k vyuziti prikazu StrokePath
Pomoci teto konstrukce vykresluji text s okrajem.
BeginPath(Handle);
TextOut(x,y,Txt);
EndPath(Handle);
StrokePath(handle);
TextOut(x,y,Txt);

[...]

[*] Leos Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 6.10.2003 09:44:25

> Z hlediska vyvojare (shora) je .NET stejny (predpokladam, ze pro
> PalmTopy bude odlehcenejsi z duvody kapacity), ale z hlediska zarizeni
> (zespod) je uplne jiny. Jiny HW, jine API, ...

Ja jenom pro uplnost (protoze jsme v konferenci Delphi a spousta lidi .Net
nezna) radsi upresnim, ze Compact Framework slouzi pro vyvoj aplikaci pro
Pocket PC zarizeni a Smart Phone mobilni telefony.
Programuje se stejne, pouze nektere veci z "normalniho" Netu nejsou
implementovany a nektere metody ci vlastnosti chybi. Napriklad u WinForm
objektu chybi vlastnost TabOrder ci Name, jednak kvuli setreni mistem
a jednak jaksi nema smysl. Chybi take nektere komponenty, treba DataGrid.
Vyvojar s tim tedy musi pocitat. Nic to ovsem nemeni na tom, ze napsat
aplikaci pro Pocket PC je pro .Net vyvojare mnohem snazsi (zejmena s Visual
Studiem) nez litat z jednoho vyvojoveho nastroje do druheho.

Na druhou stranu projekt Mono (Linux, Mac,...) se snazi byt plne
kompatibilni s MS NET.
Vzhledem k tomu, ze neni zatim vse uplne dotazeno, tak to ale semtam
zaskripe.
Konkretne treba pri serializaci datasetu pro prenos SOAPu.

Leos

[...]

DES krypt.komp.z TLockBox

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 6.10.2003 09:10:22

[...]

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 6.10.2003 08:40:20

[...]

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

MousePreview

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 6.10.2003 08:20:19

> tohle opravdu pomuze, ale bsSizeable opravdu potrebuji, jak kvuli
> menitelnosti velikosti mysi, tak i kvuli titulku okna.

Podla mojich pokusov je 'na vine' WS_CAPTION.
Pri BorderStyle = bsSizeable a naslednom
SetWindowLog(Form2.Handle, GWL_STYLE, GetWindowLong(Form2.Handle,
GWL_STYLE) and not WS_CAPTION);
focus funguje tiez, avsak Form2 (v mojom pripade je to child form) sa
neprekresluje korektne.

> Az zase budu chvili casu, zkusim se podivat, cim se uvedene
> borderstyly lisi, pripadne, jestli me trochu postrcis k tomu, co mohu
> udelat proto, aby se form choval i s bsSizeable stejne jako s bsNone
> z hlediska reseneho problemu, budu rad. Diky.

Skusil by som pouzit radsej bsNone, child form dat na TPanel s alignment =
alClient. O zmeny velkosti sa potom moze postarat napriklad aj TSplitter.
Co sa tyka titulku okna, ak Ti ide len o zobrazenie Caption, na ten panel si
mozes dat napriklad TLabel s alignment = alTop. Ak Ti ide o plnohodnotny
title bar, obavam sa, ze WS_CAPTION je v konflikte s pouzitim ako child
form.

MDIchild okna ?

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 6.10.2003 07:18:15

[...]

5.10.2003 Miroslava Kincova:
> [...]

Nastavit arabsky skript (rada z ceskeho Borlandu)

Co se tyka cestiny do navrhare, jedine, ze bys to pocestila sama

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.10.2003 07:06:14

> Skus si nastavit BorderStyle toho child formu na bsNone.

Diky,

[...]

5.10.2003 Erik Salaj:
> [...]

(zespod) je uplne jiny. Jiny HW, jine API, ...

Co treba mobily ? To se taky budes divit, ze .NET je jiny ?

[*] PinguiN <pinguin(zv)rtfm(tec)cz> - 6.10.2003 00:57:50

Zdravim,

pouzij zeos komponenty jede to v pohode.

Ales Lednej

odpoved na mail:

> [...]

> pres ODBC.
> Prej to umi i OUTER JOIN a ulozene procedury?

> Zatim se mi libi ze to je uplne za dara.

AKPP> Ing. Ales Kysela
AKPP> kysela(zv)publicis(tec)cz

ADMIN: Kryptovacie komponenty TLockBox

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.10.2003 22:53:43

Puvodni zprava ze dne 5.10.2003:

> Poznate niekto freeware komponenty TLockBox, specialne komponentu
> pre DES?

Co cekas jako odpoved na tuto otazku? Aby ti X lidi odpovedelo, ze to
zna, a Y lidi odpovedelo, ze to nezna? Posilej laskave konkretni
dotazy a ne nejake "anketni otazecky". Dekuji.

Kryptovacie komponenty TLockBox

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 5.10.2003 22:45:42

Poznate niekto freeware komponenty TLockBox, specialne komponentu pre
DES?

Peter Ondras

ListView a sloupce

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 5.10.2003 21:23:37

Petr Vones wrote:

> VitualTreeView (ktery je vic nez jen treeview), tam by to mozna mohlo
> byt hotove: http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VT.php

Je - staci ovladat coVisible v Header.Columns[x].Options.

Prochazet viditelne sloupce lze pomoci metod
GetFirst/Last/Next/Previous/VisibleColumn ev. pomoci GetVisibleColumns

HTH, pf

Budoucnost Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 5.10.2003 21:03:35

> To ja nevim, to se musis zeptat Microsoftu proc vymysleli Net :-)
> Mam-li rici svuj odhad, tak to udelal jako reseni kvuli prechodu na nove
> procesory,
> protitah proti Jave a dobrou marketingovou prilezitost. Pro mne je
dulezite,
> ze to funguje.

skus hadat este raz, pretoze mam pocit, ze si neuhadol ;-).
Ale poznam vcelku jednoduchu moznost ako to zistit - pozriet sa do manualu
;-).
A netreba ani vela citat, staci hned prva veta z .NET Framework overview:

"The .NET Framework is a new computing platform that simplifies application
development in the highly distributed environment of the Internet."

Dovolim si teda tvrdit, ze klucovym dovodom, pre ktory bola
"vyrobena" .NET technologia su internet aplikacie. Pretoze internet
aplikacie funguju podstatne inak a su preto potrebne aj ine
technologie pre ich vyvoj a fungovanie. Vylepsovanie existujucich
(Delphi ma akusi podporu pre web - zase ja ale tvrdim,
ze Delphi napriek tomu na vyvoj web aplikacii vhodne nie je;
alebo DNA architektura zalozena na DCOM - takisto odvazne
tvrdim ...) totiz akosi nevedlo k uspokojivym vysledkom.

A ten zvysok .NET pribehu su len dosledky, samozrejme nie nahodne
ale dosledne prepracovane tak, aby sa z novej technologie "vytazilo"
co najviac.

> Firma Symbol vyrabi PDA s Pocket PC (ale i PalmOS) a maji i klavesnici.

to by mohlo byt riesenim, zalezi od toho aka je tam klavesnica
(ta, co mam na SONY Clie by pouzitelna nebola).

Erik

StayOnTop + schovani tlacitka v TaskBaru

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 5.10.2003 20:19:32

Zdravim,

uz se to tu resilo nekolikrat, ale ani jedno reseni ktere jsem nasel neni
stoprocentni.

Chci aby hlavni formular aplikace byl stale na vrchu.
Nastavim FormStyle na fsStayOnTop, pripadne pouziji nejake API fce jak jsem
je nasel v archivu, ale:

aplikace je navrchu do te doby, nez kliknu na tlacitko Zobrazit plochu.
Aplikace zmizi a ani po obnoveni nejakeho z programu se neobjevi.

+++ dalsi dotaz
Jak nechat zmizet tlacitko aplikace z TaskBaru?

Predem diky
Petr Spurny [Win98SE, Delphi 6 Ent]

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

Nastaveni Firebird na Linuxu

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 5.10.2003 19:45:30

Zdravim v archivu teto konference jsem nasel postup jak nainstalovat
firebird na linux, drzel jsem se tohoto postupu ale narazil jsem v tomto
bode:

6) instalace probehne do adresare /opt/interbase a v adresari
/etc/rc.d/init.d je vytvoren spoustici skript firebird, ktery je linkovan do
adresaru /etc/rc2.d, rc3.d, rc6.d a rc0.d. Jedna se o skript zajistujici
spousteni a shozeni pri startu, pravdepodobne Te nebudou zajimat.

Instalace probehne bez problemu ale ten spousteci skript se mi v popsanem
adresari nevytvori nebo je pod jinym jmenem

Pls poradi nekdo jak firebird spustit nebo kde sehnat ten spousteci skript?
Doky PM

Budoucnost Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.10.2003 19:15:28

On 5 Oct 2003 at 17:55, Leos Urban wrote:

> Delphi pro
> PPC neni a pochybuji ze nekdy bude, takze to srovnat neumim. Navic -
> touto logikou vzato by muselo byt i Delphi pro Linux, Delphi pro Mac a
> nevim kde vsude jeste je Mono. Z hlediska ceny na programovani v Net
> nemusis kupovat nic. Takhle bys musel koupit nekolik Delphi.

Velky prinos, ktery vidim v .NET, je, ze lze lepe nez v Delphi
oddelit vykonnou cast od prezentacni (dobre je to videt pri praci s
databazemi). Coz znamena, ze budu-li potrebovat navrhnout stejnou
nebo podobnou vec pro vice koncovych zarizeni (casto to bude Winforms
a Internet), napisu vykonnou cast jen jednou, a k nim pripisu
prezentacni moduly, ktere nedelaji nic jineho, nez zobrazuji a
sbiraji data. Z toho plynou zajimave dusledky - vykonne moduly lze
zpravidla uplatnit bez uprav vsude, kde pobezi .NET.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Budoucnost Delphi

[*] Leos Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 5.10.2003 17:55:21

> [...]
> toho ako je .NET robene?

To ja nevim, to se musis zeptat Microsoftu proc vymysleli Net :-)
Mam-li rici svuj odhad, tak to udelal jako reseni kvuli prechodu na nove
procesory,
protitah proti Jave a dobrou marketingovou prilezitost. Pro mne je dulezite,
ze to funguje.

> 2. musi byt bez .NET ta portacia komplikovanejsia (napr. v mojom
> vymyslenom priklade, ze by Borland urobil Delphi pre WinCE
> alebo Palm). Teda .NET ako technologia je z tohto pohladu
> podstatnym prinosom oproti existujucim technologiam?

Pri dnesnim stavu mi prijde programovani v C++ a MFC mi prijde slozitejsi
nez programovani v Delphi (o praci bez MFC primo s API ani nemluvim).
Programovani v Net je cca srovnatelne s Delphi. Delphi pro PPC neni a
> [...]
Takhle bys musel koupit nekolik Delphi.

> 3. je ta portacia rovnako jednoducha aj opacnym smerom,

Kde pujde Palm.Net, tak ano.
Abychom si rozumneli: ja netvrdim, ze aplikaci pod PPC necham beze zmeny
provozovat pod Windows.
Samozrejme, pokud mam na PPC tri zalozky s Editboxy, protoze se to tam bez
scrollovani jinak nevejde,
tak to asi ve Windows prepisu na jednu zalozku.

> 4. preco nestaci len jeden .NET ale je potrebny iny .NET
> pre mobilne zariadnia?
Protoze maji omezenou kapacitu pameti.

> 5. preco je v .NET moznost jednoducho vyuzivat ine ako .NET
> funkcie (ine API, COM), ked to je v priamom rozpore
> s portabilitou aplikacii

Pokud by to tam nemeli, zavrou spouste vyvojaru dvere. U Javy je to stejne a
nemusi to byt na skodu. Proste se pouziji nativni knihovny OS (Windows,
Linuxu, MacOS). Neni to idealni, ale tezko tam MS doda podporu pro
komunikaci se vsemi zarizenimi, ktere kdy vznikly. Druha vec je, proc
takovou zakladni vec jako seriova komunikace tam take nedali, ale to uz se
tu probiralo :-)

> kodu. Bolo to univerzalnejsie a podstatne lacnejsie riesenie ako pouzitie
> jednouceloveho snimaca. Lenze vo velkosklade potrebovali nielen
> snimat ciarovy kod ale aj zadavat mnozstva a riesenie s Visorom bez

Firma Symbol vyrabi PDA s Pocket PC (ale i PalmOS) a maji i klavesnici.

Leos

Cestina v Rave 5

[*] Miroslava Kincova <mirka.kincova(zv)seznam(tec)cz> - 5.10.2003 16:13:15

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 5.10.2003 15:37:12

> Mam pred dokoncenim .NET aplikaci, ktera primarne bezi na PPC a eviduje
> duverne udaje jako jsou cisla dokladu, platebnich karet, adresy a hesla
>
> Kdyby ten .NET nebyl, tak:
> - v PPC programuji v embedded Visual C++ (desetkrat pomalejsi vyvoj)
> - na PC musim psat program bud ve Visual C++ nebo v Delphi od nuly

dobre, tak konecne tu vidim prvy prakticky priklad a mam k nemu zopar
otazok:

> [...]

> Pocket PC 2003 a bezdratovymi adaptery. V takovych velkoobchodech idealni

ked sa objavili Visory (Palmy, ktore umoznovali pripajat pridavne moduly),
tak som ponukol jednej firme pouzitie Visora so snimacom ciaroveho
kodu. Bolo to univerzalnejsie a podstatne lacnejsie riesenie ako pouzitie
jednouceloveho snimaca. Lenze vo velkosklade potrebovali nielen
snimat ciarovy kod ale aj zadavat mnozstva a riesenie s Visorom bez
klavesnice bolo koli tomu nepouzitelne. Takze moznosti su jedna
vec a prax moze byt celkom ina. Preto som dost nedovercivy k roznym
zazracnym rieseniam, pokial ich nevidim prakticky fungovat.

> Pokud se tyka Palmu, predpokladam, ze tam nekdo (nejspise pres projekt
Mono)
> ten .Net drive ci pozdeji naportuje.

ano, tiez si to myslim. Urcite to zjednodussi vyvoj aplikacii pre Palmy a to
je
vyborne ale nemyslim si, ze na Palme bude z tohto dovodu niekto viest
podvojne uctovnictvo i keby to bolo technicky mozne.

> A mimochodem - v tomu Office v lednicce - nektere ceniky mam nakopirovane
do
> PocketExcelu a pokud potrebuji, tak zjistim kdykoliv cenu. Staci jednou
> tydne nakopirovat ceniky z MS Office (v mem pripade OpenOffice) do PPC.
> Predtim je pravda pro pohodlnou praci lehce upravim (vynecham sloupce,
ktere
> nepotrebuji), aby se s nimi na male obrazovce lepe pracovalo.

cize nie je to ten isty office, nie su to tie iste udaje, nie je to celkom
to iste, ....

Mne sa zda, ze je tu pokus presvedcit ma, ze mi uplne staci jeden druh
topanok na cely rok, ci je leto alebo zima, ci idem do prirody alebo do
prace, ... .
Teoreticky staci. Mozno aj prakticky priklad sa da najst (povedzme
niekde v Afrike). Lenze mne sa toto riesenie nepaci. Nevyhovuje mi,
pretoze mam rozne naroky na obuv podla ucelu a dalsich podmienok.
A niekto mi povie, ze zle uvazujem a preco to kritizujem len preto,
ze mne to nevyhovuje, ved inym ludom to moze vyhovovat. A ma
to aj vyhody, napr. je to lacnejsie. Lenze ja stale nevidim ani inych
ludi, ktorym to vyhovuje a nevidim ani, ze by vyrobcovia ponukali
len jeden druh topanok. Tak uz naozaj neviem, kde je potom chyba,
ak je to naozaj ake skvele ako to ma byt.

Erik

Budoucnost Delphi

[*] Leos Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 5.10.2003 09:47:30

> to je asi ten problem, ze vymyslis priklad, nie uvedies priklad

Mam pred dokoncenim .NET aplikaci, ktera primarne bezi na PPC a eviduje
duverne udaje jako jsou cisla dokladu, platebnich karet, adresy a hesla
spravovanych serveru, dokumenty supportu, zdravotni informace, samozrejme
vse v kodovane podobe. Je to neco podobneho jako eWallet. Uplne stejna
aplikace mi bezi na Windows a jsem velmi rad, protoze tam se podstatne
rychleji daji ty data nakladat, byt to bezi v rozliseni 240x320.
Samozrejme nic nebrani je mozne ten zdrojak upravit s minimalnim zasahem pro
friendly pouziti ve Windows (vetsi okna na porizovani dokumentu, napriklad).
Zcela jiste je jednodussi portovat .NET z Win na PPC nez psat ve dvou
vyvojovych prostredich.

Kdyby ten .NET nebyl, tak:
- v PPC programuji v embedded Visual C++ (desetkrat pomalejsi vyvoj)
- na PC musim psat program bud ve Visual C++ nebo v Delphi od nuly

> az bude prerobeny PC-ckovy MS Office na .NET tak velmi rad si pozriem
> nazornu demonstraciu ako bezi na palme. Potom do firmy uz nemusis kupovat
> PC-cka ale nakupis palmy a usetris. A keby ten Office aj v chladnicke
> bezal, tak este aj na tych palmoch by sa dokonca dalo usetrit. Fakt skvely
> napad a skvele moznosti, uz len ich dostat do praxe.

Vcera jsem udelal jednoduchou .NET aplikaci, ktera z Pocket PC jako klienta
se pripoji na webovy server a pres SOAP natahne data. Ve vysledku je tak
mozne, aby napriklad obchodnik u zakaznika ONLINE zkontroloval, zda dotycny
nema vuci firme zavazky, zjistil jak to vypada s urcitou zakazkou, zavedl
objednavku, zjistil jake ukoly mu pridelil sef na druhy den atd. Mimochodem,
s minimalnimi upravami bezi totez pod Windows, tj. primo treba z LAN.
Zkusebni implementace klienta na Web mne jeste ceka...

[...]

TMS TPlannerDatePicker

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 5.10.2003 00:18:54

Ahoj

Ma niekto skusenosti s komponentami TMS ? Konkretne s komponentou
TPlannerDatePicker. Mam na formulary komponentu TListView.
TListView.HideSelection mam nastavene na False. Potom niekolko editov a
TPlannerDatePicker. Ak naplnam edity, TListView stale ukazeje ktora polozka
je vybrata. Avsak ked zmenim datum v komponente TPlannerDatePicker, strati
TListView vybratu polozku. Potrebujem zabezpecit aby ani po tejto operacii
komponenta TListView nestratila zameranu polozku. Skusil som uz nastavit
vsetko, avsak marne. Mozno mi navrhnete na to obycajne komponenty
TDatePicker, ... Ano su lepsie a hlavne rychlejsie, ale ani jedna mi
nedovoli nacitat si mesiace, dni v jazyku aky aktualne potrebujem. Vsetky su
nastavene podla regionalneho nastavenia. Za pomoc dakujem

Vlado

Budoucnost Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 5.10.2003 00:08:53

> Eriku, opravdu promin, ale pokracovat v teto debate uz nelze. Ja chapu
> rozdil mezi behovym prostredim .NETu a mezi nejakou knihovnou trid, ale
> tobe to zjevne nevysvetlim. Stejne tak jsem bezmocny proti tvemu zpusobu
> argumentace... nedokazes pochopit, ze ne vsichni programuji stejne
> aplikace jak ty, nedokazes pochopit ze jini mohou ocekavat od pocitacu
> (at uz stolnich nebo kapesnich) jine veci nez ty.

ja som napisal, ze sa rad poucim, ak mi poskytnes konkretne informacie
a priklady ale zatial len pocuvam akusi nicim nepodlozenu teoriu

> [...]

bezal, tak este aj na tych palmoch by sa dokonca dalo usetrit. Fakt skvely
napad a skvele moznosti, uz len ich dostat do praxe.

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.10.2003 23:18:50

> [...]

Ptas-li se, k cemu neco je, ja ti vymyslim priklad, a co ty uvedes jako
protiargument? Ze TY to nepotrebujes. proc si nedokazes pripustit, ze to

Nebudu s tebou vest flamewar na tema .NET, ani s tebou nebudu vest
flamewar na tema PALM ci PocketPC. Opravdu ne! DOST!

P.S. chces-li videt aplikace, ktere se hodi mit jak na PDA tak i na na
PC, tak co treba nejaky outliner? V terenu si do nej zachytavas myslenky,
ktere pak na pocitaci potrebujes videt a zpracovavat. Jiste, TY to
nepotrebujes, tak je to dle tebe blbost?
A nakonec se nezapomen vysmat hned nekolika svetovym firmam, ktere
programuji Office pro palmy, protoze jsi jim jeste nerekl, ze delaji
blbost, ze takovou vec prece NIKDO dle tebe na PDAcku nechce. ;-)

Manazer pro Firebird

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.10.2003 19:52:36

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>
> nedavno tady(snad to nebyla jina konference) probehlo tema jaky
> pouzit manazer pro Firebird (neco jako IBConsole v interbasi) a ja uz

http://www.ibexpert.com/

Petr Vones

Manazer pro Firebird

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 4.10.2003 19:48:36

Zdravim

nedavno tady(snad to nebyla jina konference) probehlo tema jaky
pouzit manazer pro Firebird (neco jako IBConsole v interbasi) a ja uz
prohledal skoro celej archiv a proste to nikde nemuzu najit

Pls poradi nekdo ?

Tisk z Paradoxu

[*] Zdenek Sulc <zdenek.sulc(zv)tiscali(tec)cz> - 4.10.2003 17:20:27

Ahoj.

Muzete mi nekdo poradit s na sledujicim problemem. Ve svem IS stale
pouzivame Paradox. Pri tisku z Windows XP pres lokalni tiskarnu je vse
OK. Pri tisku pres sitovou tiskarnu se nic nevytiskne a objevi se
hlaska, ze tiskarna neni pripojena nebo windows maji problemy s tiskem.
V event logu je nasle dujici hlaska:

Tisk se nbezdaril. Kod chyby prostredi Win32 vraceny tiskovym
procesorem: 63(0x3f).

Dik Zdenek

ListView a sloupce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.10.2003 13:46:13

From: <mad(zv)worldmail(tec)cz>
> Lze to nejak nastavit nebo je to potreba obsluhovat "rucne" ?

Je treba si to vyresit programove. Zkus se podivat i na VitualTreeView (ktery