RichEdit Text + grafika

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 1.10.2003 07:56:33

To zni slibne muzete trochu naznacit jak to mam udelat?

Dik PM

>Vykreslit si to na Canvas a pak vytisknout jako obrazek.
> Zdravim

> jakou komponentu byste pouzili(neco jako RichEdit), aby tam bylo
> mozne zapsat text a nejake cary, tabulky ... ??

> Potrebuji to plnit z nejake databaze a az to bude v graficke forme tak
> vytisknout

kaskada okien

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 15.10.2003 11:32:48

no ale v D5 .dsk nieje aspon nie v adresari s projektom

Od: Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
Datum: utery, 14. rijna 2003 v 10:48 odp
Predmet: Re: TFrame v Delphi 7

> 14.10.2003 Daniel Frantik:
> v D7. Pokud vim, tak v D5 byly
> Pokud se neco nastavilo pouze na
> psi kusy - od neexistence handleru
> svych projektech pod D7?
> D5 v D7 opraveny?
>
> Frame pouzivame hojne. Pouzivali jsme je bez
> problemu i na D5. Po
> prechodu na D7 se nevyskytly zadne problemy.
> Ale nepouzivame na
> frame zadne dbAware komponenty.
>
> --
> Jan Fiala
> jan.fiala(zv)wo(tec)cz

TFrame v Delphi 7

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.10.2003 10:10:31

Ahoj,

no, v D5 i D7 se mi stava, ze za urcitych (bohuzel sem nezjistil
kterych:( ) okolnosti se proste ztrati odkazy treba na datasource apod.
Takze jsem pouziti framu s DBAware komponentami omezil na minimum,
ale nejradsi bych to nepouzival vubec (myslim tim spojeni frame a DBAware).

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Ancestor for .... not found

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.10.2003 10:04:30

> Pri otevirani unit1 s form1, ktery je zdedeni z form2 z unit2. Delphi
> hlasi toto:
>
> Error creating form: Ancestor for 'Form2' not found.

S timhle jsem se potkaval, kdyz ten predek nebyl soucasti projektu.
Po pridani do projektu problem zmizel.

David Lebeda

Ancestor for .... not found

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 15.10.2003 09:50:28

Dobry den,

Pri otevirani unit1 s form1, ktery je zdedeni z form2 z unit2. Delphi hlasi
toto:

Error creating form: Ancestor for 'Form2' not found.

Predek Form2 je TForm.

Ted se mi konecne podarilo formular form1 zobrazit. Ovsem nechapu duvody
tohoto divneho chovani.

Unit1 je soucasti balicku, ve kterem musi byt unit2 i Forms a form2 musi byt
zobrazen. Potom lze form otevrit - obcas...

Honza Rizek

TFrame v Delphi 7

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 15.10.2003 09:42:28

> [...]

> Nektere opraveny, jine zase vytvoreny ;-)
A nejaky hezky seznam nebo odkaz by nebyl? Pres google jsem nic nenasel :-(

Diky, Danik

Jak korektne prenaset cestinu pres COM

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2003 09:36:27

Ahoj
Meli jsme podobny problem a odstranil jsme to zakodovanim retezce a
rozkodovanim na druhe strane.
ales

Jak zkopirovat data z tabulky PervasiveSQL do mySQ

[*] tondrej(zv)t-online.de - 15.10.2003 09:12:23

> Ano, potrebuji providera a clientdataset, pokud chci v tabulce mySQL
> editovat data. TSQLQuery a TSQLTable jsou totiz jednosmerne. Alespon
> tak jsem to vycetl v helpu.

Ty ale nechces obojsmerne citat a zapisovat. Chces len vykonat x insertov a to
je jednosmerne.

> TSQLConnection nema ovladac pro pristup do Pervasive, takze se
> pripojuji pres ADO.

OK, to som nevedel, ale na cielovej strane (dbExpress) to nic nemeni.

> ADOConnection := ODBC pripojeni do Pervasive;
> ADOQuery.SQL.Text := 'SELECT * FROM tabulka_src';
> SQLConnection := pripojeni k mySQL;
> SQLQuery.SQL.Text := 'INSERT INTO SELECT * FROM :ADOQuery';
> SQLQuery.Execute;

Ano, urcite. ADO pouzijes standardnym sposobom na select z Pervasive a
dbExpress standardnym sposobom na insert do mySQL.

Jak zkopirovat data z tabulky PervasiveSQL do mySQ

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 15.10.2003 08:34:16

> [...]
> TSQLConnection a TSQLQuery, ako som to uz poslal.

Ano, potrebuji providera a clientdataset, pokud chci v tabulce mySQL
editovat data. TSQLQuery a TSQLTable jsou totiz jednosmerne. Alespon tak
jsem to vycetl v helpu.

> V dbExpress to predsa ide tiez. Mozes mat dve TSQLConnection, jednu do
> Pervasive a druhu do mySQL.
> Nerozumiem, v com vidis problem. Malo by to fungovat. Ak mi
> nieco uniklo
> (nepoznam dbExpress, Pervasive ani mySQL), potom ma prosim oprav. Dik.

TSQLConnection nema ovladac pro pristup do Pervasive, takze se pripojuji

Nevim, jak mam mohu sloucit dve ruzna prostredi. Melo by to vypadat asi
takto?

[...]

PH.

ovladani aplikace modemem

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 15.10.2003 08:12:07

Jak ale spravne inicializovat modem tak, aby po zazvoneni pouze
zvedl(automaticky), prijmal volbu a cekal nez dostane prikaz pro polozeni.
ATA mi zvedne hned i bez zvoneni a hned se snazi spojovat. Pri zavolani toho
modemu z telefonu se zase snazi spojovat. Ja ale potrebuji aby nepistel do
linky a pouze prijmal volbu ze vzdaleneho telefonu. AT prikazy mam vypsane,
ale nejak mi na to nic nesedi. Nemate nekdo priklad takoveho inicializacniho
retezce? Muzete mi to nekdo popsat podrobneji?

Martin

> po ohlaseni prichoziho hovoru - zvoneni to zvedlo telefon - ATA
> pak to prehralo nejaky wav (jiz si z hlavy nepamatuji) a cekalo na DTMF
tony
> modem DTMF tony predava proste jako znaky na seriovou linku - tedy
vypisuje
> 0123456789*# a tim se da udelat jakakoliv logika

Jak zkopirovat data z tabulky PervasiveSQL do mySQ

[*] tondrej(zv)t-online.de - 15.10.2003 07:58:06

> [...]

> nalinkovany na dotaz v mySQL, a pak byl jeste objekt TQuery, ktery
> obsahoval string asi tento: 'insert into :database_dest:tabulka_dest
> select * from database_src:tabulka_src'.
>
> Jenze ja BDE nechci pouzivat, je to preci jenom uz starsi databaze, a
> ja se chci naucit pracovat s novejsimi.

V dbExpress to predsa ide tiez. Mozes mat dve TSQLConnection, jednu do
Pervasive a druhu do mySQL.
Nerozumiem, v com vidis problem. Malo by to fungovat. Ak mi nieco uniklo
(nepoznam dbExpress, Pervasive ani mySQL), potom ma prosim oprav. Dik.

TOndrej

Jak zkopirovat data z tabulky PervasiveSQL do mySQ

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 15.10.2003 07:19:55

> Ak Ti ide o rychlost, mozes pouzit priamo SQL a neist na to
> zbytocne cez
> clientdataset a providera.
> Napriklad TSQLQuery (dst) s TSQLConnection (conn):
>
> dst.SQL.Text := 'insert field1, field2, ... into table1
> values (:field1,
> :field2, ...)';
> dst.Prepared := True; // * vid nizsie

takhle by se mi to libilo, jenze to nelze pouzit. Zdrojova tabulka je
[...]

Velikost interbase

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.10.2003 06:31:43

> Rekneme ze mam 3 tabulky cca po 10 sloupcich kolik radku do nich muzu
> ulozit aby databaze nebyla lina ?

Rekl bych, ze na lenost databaze nebude mit pocet radku zasadni
vliv, i s miliony se da pracovat, ovsem vhodnym zpusobem. Daleko
dulezitejsi tedy je, jak budes s daty pracovat a co po databazi budes
chtit.

David Lebeda

test verzie operacneho systemu v tp 5.5

[*] ludvil1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 15.10.2003 06:27:43

<to nie je take jednoduche...
<to som uz skusal.
<Spustim si ho procedurou
<EXEC(getenv('COMSPEC'),' /C ver' >ver.txt)

a co SET ?
EXEC(getenv('COMSPEC'),' /C set' >ver.txt
Lubos

Typ RECORD

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 15.10.2003 05:49:32

15.10.2003 jsdelphi(zv)creatix(tec)cz:
> Zdravim vsechny,

> prosim o nasledujici radu:
> Je mozne predat libovolny record jako parametr nejake procedure a nasledne
> analyzovat jeho strukturu, pripadne do ni zapisovat?

Rekl bych ze obecny record nepredas. Dalo by se to ale obejit pomoci
VarArray (pole variantu). To muzes predat a pak prochazet a zjistovat
jednotlive typy

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

Cannot assign TLine to TLine - nechapu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2003 04:01:17

From: "Miroslav Novosad" <mirnov2(zv)seznam(tec)cz>
> ale pise mi to "Cannot assign TLine to TEntity" a vsechny pokusy o
> pretypovani konci "Invalid class typecast"

A prepsat jsi metody Assign/AssignTo tak aby umely pracovat s temi tridami
TLine a TEntity ? Podivej se treba na implementaci TStrings.Assign

Petr Vones

Typ RECORD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2003 03:57:15

From: <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz>
> Je mozne predat libovolny record jako parametr nejake procedure a nasledne
> analyzovat jeho strukturu, pripadne do ni zapisovat?

Ne. Jedine co by se tomu mohlo priblizit je to odvodit jako tridu od
TPersistent, polozky vytvorit jako published property a ty pak prochazet
pomoci RTTI.

Spis popis co chces vlastne udelat ?

Petr Vones

Zakazat zpusteni IE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2003 23:58:49

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> Covece, kdyz uz jsi u toho, da se nejak zachytit CreateProcess? Krome toho,

Na urovni aplikace ne. Musel by si napsat kernel driver.

Petr Vones

Zakazat zpusteni IE

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 30.10.2003 21:50:41

> From: "Ales Pavel" <aldik(zv)quick(tec)cz>
>
> Napriklad nastavenim prav u toho souboru (NTFS). Nebo taky muzes
> implementovat
> IShellExecuteHook (viz SDK) kde lze odchytit vsechny volani
> ShellExecuteEx v
> ramci celeho systemu a pripadne odmitnout neco spustit. Samozrejme si muze
> nekdo spustit nejaky jiny spoustec, ktery pouzije CreateProcess,
> coz uz takto
> neodchytis.
>
> Petr Vones

Covece, kdyz uz jsi u toho, da se nejak zachytit CreateProcess? Krome toho,
ze bych cas od casu projizdel procesy a dival se na FileName? (coz ani neni
zachyceni...)

Brona

ShellCtrls zjisteni adresare a souboru

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2003 21:08:37

ShellTreeView.SelectedFolder.PathName

> Chci pouzit komponenty z palety "Sample". Konkretne ShellListView a
> ShellTreeView. Nejsem k tomu schopny najit zadny help. Chci pouze
> zjistit jmeno vybraneho souboru a adresar.
> Lukas Benda

Zakazat zpusteni IE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2003 20:18:34

From: "Ales Pavel" <aldik(zv)quick(tec)cz>
> [...]

nekdo spustit nejaky jiny spoustec, ktery pouzije CreateProcess, coz uz takto

Problem s pripojenim RAS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2003 20:18:33

From: "Marek Dostal" <konf(zv)agnis(tec)cz>
> Zkousim RAS unity u projektu JEDI a nedari se mi pripojit, v cem by mohl byt

Mas tam priklad v adresari Demos.

Petr Vones

Synaser - nutne probuzeni mobilu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 30.10.2003 20:34:35

> Mam aplikaci, komunikujici se tremi mobily pomoci synaser a at
> prikazu. Problem je ten ze mobily co jsou pres com (t610 je pres BT) obcas (pri vypnute
> teto aplikaci) usnou, a pokud aplikaci spustim nasledujici kod
> neprojde jak ma...
>
> fSerPort.RaiseExcept := false;
> fSerPort.Connect(fPort);
> fSerPort.Config(19200,8,'N',1,false,true);

Problem je schovan nekde uplne jinde nez tusit. ;-)

problem je v tom, ze se ti nepodari zkonfigurovat port. Mas tam totiz
nastaveny 1.5 stopbitu, a ma tam byt jen jeden stopbit! (pro jeden
stopbit neni totiz hodnota 1, ale ma tam byt hodnota 0! je to popsane v
dokumentaci a v komentarich ve zdrojacich. Take v poslednim Synaseru je
jsou na stopbity predefinovany konstanty. ;-)

takze zkus volat:

fSerPort.Config(19200,8,'N',0,false,true);

.. funguje?

To, ze ti hyperterminal 'probudil' mobil, to bylo jen o tom, ze ti
Hyperteminal prekonfiguroval parametry portu.

kdyz se pripojis Synaserem na port, tak prevezme posledni znamopu
konfiguraci serioveho portu, tedy pouzije to nastveni, co mu vnutil
hyperterminal. Kdyz pak volas Config se spatnou kombinaci parametru, nic
se v konfiguraci nezmeni, jen se signalizovana chyba v lastError.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

ShellCtrls zjisteni adresare a souboru

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2003 20:20:34

Chci pouzit komponenty z palety "Sample". Konkretne ShellListView a
ShellTreeView. Nejsem k tomu schopny najit zadny help. Chci pouze
zjistit jmeno vybraneho souboru a adresar.
Lukas Benda

kopirovani adresare

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2003 20:12:28

Ja pouzivam toto:

Function CopyDirectory (sour, dest: String; move: Boolean): Boolean;
var
FileOp: TSHFileOpStruct;
begin
Result := true;
ZeroMemory((zv)FileOp, Sizeof(FileOp));
with FileOp do
begin
Wnd := Application.MainForm.Handle;
if move then wFunc := FO_MOVE
else wFunc := FO_COPY;
pFrom := PChar(Sour+#0#0);
pTo := PChar(Dest+#0#0);
fFlags := FOF_NOCONFIRMATION + FOF_ALLOWUNDO;
end;
if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted) then
Result := false;

From: "Raul Endymion" <raul(zv)raphael(tec)cz>

> Pokud mobil proberu hyperterminalem nebo nahodou i jinak, par hodin je
> vse OK, ale po delsi (radove hodiny - pri ladeni apod to nedela a to
> jdu treba i na jidlo), dobe se opet problem opakuje..

Ahoj.
Takova babska rada.
Zkousel jsi nastavit nejako prodlevu mezi otevrenim portu a odeslanim ATZ ?
Pripadne ATZ nekolikrat zopakovat.

Ludek

Problem antialiasingem

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 30.10.2003 15:26:03

Ahoj,
pod NT,2000,XP jednoduse :

SetStretchBltMode(Image.Picture.Bitmap.Canvas.Handle, HALFTONE);
StretchOK := StretchBlt(Image.Picture.Bitmap.Canvas.Handle....

Pod win9x je treba to zajistit samostatne, casto to je soucasti ruznych
grafickych knihoven, napr. Envision library, hledej treba slovo
bilinear. Jinak filtru, ktere odstranuji zubatost, je rada a vysledky se
lisi podle toho, co je na puvodnim obrazku.

Vaclav Sazima

Michal Adler wrote:
> [...]
> nevypadaji tak dobre jako kdyz si je zmensim treba ve photoshopu nebo
> jinem programu. Potrebuji tedy dodelat neco jako "vyhlazovani"

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 30.10.2003 12:25:52

Ahojda,
mam takovej dotaz, mozna jste se s tim uz nekdo setkal, pripadne bude
vedet Lukas G.
[...]

fSerPort.AtTimeout := 1000;
connected := pos('OK',fSerPort.ATCommand('AT'+#$0D)) > 0;
if connected then
begin
fIdent := GetRE(fSerPort.ATCommand('AT+CGSN'+#$0D),'\r\n\r\n([1-90]+)\r\n\r\n',1);
SendSMSToNetwork;
GetSMSFromMobile;
end;

k radku fIdent= to nedorazi...
Jedine co pomuze :
pustit hyperterminal, v nema se pripojit postupne k obema mobilum a
napsat ATZ na toto nevim proc zareagujou. z demo terminal v synaseru
to take nejde probudit mobily..

Pokud mobil proberu hyperterminalem nebo nahodou i jinak, par hodin je
vse OK, ale po delsi (radove hodiny - pri ladeni apod to nedela a to
jdu treba i na jidlo), dobe se opet problem opakuje..

Nepomaha ani vypnout/zapnout, ani vyndani z kabelu, ani mackani
ruznych klaves na mobilu..

(Jedna se o Siemens c35i, SE T68i, SE T610 BT)

Netusite nekdo jak ten mobil probudit z me app ?

Raul
mailto:raul(zv)raphael(tec)cz

Problem antialiasingem

[*] Michal Adler <michal.adler(zv)fotoadler(tec)cz> - 30.10.2003 11:05:46

[...]

synapse a FTP klient

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.10.2003 21:46:57

> ftp.List('',false);
> v manualu je, ze ve ftp.FtpList je vysledek, ale jak se k nemu dostanu?
> Jeste je tam ParseLine a tak, ale nejak to neumim zkloubit dohromady.

No, ono je to trosku schovane...
TFTPSend.Ftplist ma prioperty List, coz je objekt typu TList, ktery
obsahuje seznam objektu typu TFT{PListRec, ktery obsahuje vsechny
informace o jedno souboru.

je to opravdu slozite, pravda!

proto si stahni z meho webu posledni Synasnap, protoze tam to jde
jedonduseji...

tFTPSend.FtpList.count ti vrati pocet zaznamu..

a pak uz staci pres tFTPSend.FtpList[x].filename pristupovat k
jednotlivym polozkam. pochopitelne X nahrad indexem zaznamu, ktery te
zajima (od 0 do count - 1). A misto filename muzes pouzit i dalsi
property objektu TFTPListRec.

To je uz lepsi, ne? ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Zakazat zpusteni IE

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 29.10.2003 20:34:52

Ahoj kluci jak zakazu zpousteni Internet Exploreru,jde to nejak?:-)Pripadne
da se hookovat zpusteni IE?:-) to by bylo jeste lepsi.-)

Ales Pavel
ICQ#: 44615538
Current ICQ status:
( Work Tel#: +420777992792
+ More ways to contact me

Zjisteni necinnosti uzivatele

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2003 18:42:45

>A co si napsat vlastni screensaver, ktery o svem startu i ukonceni posle
>zpravu?

velmi nevhodne reseni, protoze:

1) uzivatel si muze vymenit setric obrazovky a mam smulu
2) uzivatel nemusi mit opravneni menit sporic obrazovky a navic tento
program zrejmne nebude mit instalaci (povinnou - pujde pustit i jen samotny
exac)
S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

Zjisteni necinnosti uzivatele

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 29.10.2003 18:16:38

A co si napsat vlastni screensaver, ktery o svem startu i ukonceni posle
zpravu?

Kokes

From: "Pavel Poles" <xcony(zv)seznam(tec)cz>
> neznate nekdo nahodou nejaky internetovy prohlizec, v
> kterem by se pohodlne brouzdalo po webu a zaroven by
> zobrazoval zdrojove kody stranky (vcetne mapr vnorenych

Tohle si muzes napsat sam pomoci TWebBrowser.

Petr Vones

Problem s pripojenim RAS

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.10.2003 15:12:53

Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> wrote:
> Zkousim RAS unity u projektu JEDI a nedari se mi pripojit, v cem by
> mohl byt problem:
>
> RasDialer.UserName := RasPhoneBook[i].UserName;
> RasDialer.Password := RasPhoneBook[i].Password;
> RasDialer.PhoneNumber := RasPhoneBook[i].PhoneNumber;
> RasDialer.Dial;
>
> hodi chybu:
>
> RAS Error code: 623 "Polozku telefonniho seznamu nelze najit"

netusim jak funguji ty JEDI fce - ale nechybi tam nekde prirazeni toho
jmena. RasDial z RAS API musi krome jmena a hesla dosta i jmeno
pripojeni (szEntryName) z telefonniho seznami Windows

D. Toman

Oracle8 PE

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 28.10.2003 14:40:50

Ahoj.
Po prepsani v regeditu na AUTO to funguje, jenom pro upresneni - je to v
registru pod heslem
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORACLE\HOME0\LISTENER_STARTUP
Dekuju vsem, co mi pomohli, bez vas bych to asi nerozchodil.
Dalibor

> treba to nadefinovat v registroch v kluci
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORACLE\LISTENER_STARTUP
>
> s hodonotou : NOAUTO
> a tu prepis na AUTO
>
> neviem presne nazov polozky kedze ja bezim na XP a tam je to ako servis.
> ale na 98 je to iba ako program spusteni na pozadi.
> ale urcite sa tam ta hodnota nachadza
> len ju tam vyhladaj.

Problem s pripojenim RAS

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 28.10.2003 14:44:51

Zkousim RAS unity u projektu JEDI a nedari se mi pripojit, v cem by mohl byt problem:

[...]

RAS Error code: 623 "Polozku telefonniho seznamu nelze najit" Marek Dostal
D7 Prof, W98

Web Browser

[*] Tomas Kupcik <tkupcik(zv)qgir(tec)cz> - 28.10.2003 14:38:50

opera?

> Zdravim,
>
> neznate nekdo nahodou nejaky internetovy prohlizec, v
> kterem by se pohodlne brouzdalo po webu a zaroven by

tabulka do wordu

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.10.2003 14:30:49

28.11.2003 Bohac Frantisek:
> Dobry den,

> potrebuji vlozit nejak jednoduse tabulku do wordu a napadlo me vlozit ji
> pres schranku jako HTML.
> Nevite prosim, jak vlozim text do schranky, aby se tagy nechovaly jako text,
> ale jako HTML?
> A nebo - jde to nejak jinak (a jednoduse)?
> Dekuji moc za jakoukoliv radu a preji vsem hezky vikend :-)

V podstate jde o to, zaregistrovat format schranky
RegisterClipboardFormat('HTML Format');
a doplnit pred HTML kod hlavicku, ktera je popsana v MSDN.

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

OT: Web Browser

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2003 14:10:48

Zdravim,

neznate nekdo nahodou nejaky internetovy prohlizec, v
kterem by se pohodlne brouzdalo po webu a zaroven by
zobrazoval zdrojove kody stranky (vcetne mapr vnorenych
FRAME a IFRAME) a mozna i hlavicky HTTP?

Dik moc za rady a omlouvam se za OT

Pavel Poles

OT: tabulka do wordu

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 28.10.2003 14:12:48

[...]

Frantisek

ADO.NET alebo BDP

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.10.2003 14:04:47

On 28 Nov 2003 at 11:52, Ivan Turcan wrote:

> BDP ? Predpokladam ze casom aj Oracle urobi Net kniznice pre svoj
> server, ale zatial je tam oci.dll co je win32.... cize nemoze

ADO.NET uz obsahuje tridy pro Oracle. OracleDataAdapter,
OracleConnection, OracleCommand.

E-mail: hlinka zavin. hlinka tecka cz

Datum delphi VS. databaze

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 28.10.2003 13:56:46

nad timhle se asi zamyslim vypada to schudne. A propos Joinum se zatim
statecne vyhejbam :O)))
martin.ben(zv)ge.com
Odeslal: Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
delphi-l-owner(zv)cl Kopie:
expert(tec)cz Predmet: Re: Datum delphi VS. databaze

28.11.2003 13:38
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

V tom pripade bych zvazil tuto moznost:

Mit v databazi tabulku s pripravenymi dotazy, kterou jsou optimalizovane
pro
danou databazi a resi i konverzi datumovych polozek. Tyto dotazy nejprve
nacist do prislusnych komponent, vyplnit parametry a pote pouzit.
Muzes tak vyresit i specifika ruznych databazi (napr. pouzit hinty u
Oraclu). Timto zpusobem nemusis resit jenom dotazy (tedy SELECT), ale
obecne
DDL a DML prikazy.

A propos, jak jsi resil odlisne joiny napr. u Oraclu a Interbase?
Oracle: select * from tableA a, tableB b where a.ID = b.ID(+)
Interbase: select * from tableA a LEFT JOIN tableB b on a.ID = b.ID

Martin Ben

Tohle by slo, ale bohuzel to nemuzu pouzit pac moje aplikace muzi behat jak
nad ORACLE tak i nad MSSQL, INFORMIXEM atd. Proto jsem zvolil zadavani
datumu v ciselne forme coz bez problemu fungovalo az na tu vyjimku ze se to
lisilo o dane 2 dny na MSSQL a ORACLE a o 1 den o INFORMIXU a ted novinka
na INTERBASE se to lisi asi o 1800 let a u dalsich zatim jeste nevim :O)
Takze potrebuju neco univerzalnihu :O(

Datum delphi VS. databaze

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 28.10.2003 13:38:45

From: Tomas Fajman [mailto:tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz]

[...]

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 28.10.2003 11:18:35

ano islo ..
[...]

len ju tam vyhladaj.> Tak toto zabralo!!!.
> Diky, ale neslo by to nekde nastavit abych to nemusel
> spoustet z prikazove
> radky?

Datum delphi VS. databaze

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 28.10.2003 10:50:31

> [...]

MSSQL>> select convert(datetime,0) = 1900-01-01 00:00:00.000
DELPHI>> datetostr(0) = 30.12.1899

> Takze na prvni pohled se to lisi o 2 dny :O(

Ochrana aplikace

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 28.10.2003 11:12:34

s DOSovskym programem se mi osvedcila znacena disketa, ktera temer nesla
zkopirovat. Bohuzel diskety jsou dnes mrtve a navic hodne problemove
(hlavne po delsim case). Program se me siril nasledujicim zpusobem:

- kopie doma a v praci.... to je OK, vetsina zde pretrasanych ochran vsak
toto neumoznuje nebo silne ztezuje.
- nahrani kamaradovi, znamemu a ruzna zdruzeni drobnych podnikatelu... to
je nejcastejsi druh sireni, odhadujeme zhruba +100% nelegalni uzivani, to
uz jsou penize. Tady Vam moc nepomuze 3x registrce pres Internet, protoze
se vetsinou vsichni do toho vejdou a nepostihne to tento druh nelegalniho
pouzivani, ze ktereho je nejvetsi unik penez.

>a provest automaticky na internetu a dovolit treba jen 3 zmeny HW na jedno
>seriove cislo programu. Pak uz jen na telefon. Alespon poznas kdo Tvuj
>program rozdava.

VYVAROVAL bych se dohadovanim s nelegalnimi uzivateli po telefonu. Je to
silne podurovnovy rozhovor, vetsinou vite ze lze (ale nevito to na 100%) a
ted s nim neco reste. Mate ho poslat do pr... (ale co kdyz je to pouze
legalni uzivatel pomalejsiho usudku) nebo mu pomoc (ale co kdyz je to
smejd?). Pri 2000 legalnich uzivatelu je to minimalne 5x denne a potom
vymeknete (ale na co potom ta ochrana) nebo vytvrdnete (ale potom vidite
smejdy vsude kolem sebe a to je taky na prd). Navic to desne zdrzuje.

- sireni SW za penize... to je pruser, proti tomu jsme bezmocni, uzivatele
drzi bobrika mlceni=vedi ze to neni legalni. (napr. prijede chlapik,
nahraje do PC, zrejme i zaskoli, preda disketu, ta je ovsem nefunkcni,
protoze ji neumi zkopirovat. Uzivatel to zjisti az po roce, kdyz si koupi
novy pocitac.)

Jeste poznamku: Nelegalni sireni ma ji pozitivni dopady:
-vetsi penetraci mezi uzivateli, s nadeji ze novou verzi jiz koupi
-vetsi zastoupeni na trhu

Ale bez ochrany to opravdu nejde, to byste se mohli naucit past. Na druhou
stranu necekejte, ze nekdo da do placu metodiku levne a dobre ochrany.
Ohrozil by svu SW.

S pozdravem Vaclav Riha

Oracle8 PE

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 28.10.2003 10:56:32

bez neho ti to nepojde, je to smerovac na port 1521, kde mas oracle

> verze 8.1.7.0.0.,
> vypsalo to asi 10 radku ruznych hlaseni adres atd. a skoncilo

musis tam najst hlasku odkazujucu, ze servis ppp bezi

> to hlaskou
> "prikaz uspesne ukoncen"
>
> Kde mam prejmenovat te HOST a jak?

v tnsnames.ora

host = ip tvojho PC, na ktorom bezi oracle sever

mas tam

6100_FALTYNEK, mozes to zamenit za localhost alebo defolt 127.0.0.1, co je to iste.

ak ti ping 6100_FALTYNEK vrati 127.0.0.1 (ak teda niesi v sieti a nemas IP sietove ine)
alebo inu adresu s odozvou tvaru napr:

>Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=128
>Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=128
>Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=128
>Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=128

>Ping statistics for 127.0.0.1:
> Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
>Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

a nie tvaru

>Pinging 128.0.0.1 with 32 bytes of data:
>
>Request timed out.
>Request timed out.
>Request timed out.
>Request timed out.
>
>Ping statistics for 128.0.0.1:
> Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
>Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

nemusis to vobec menit!!!

osobne si myslim ze tam problem nebude, nakolko client fungoval O.K.
v sqlpluse.

> Zdravi Dalibor (nedalismrk).

> __________ Informacia od NOD32 1.565 (20031127) __________
>
> Tato sprava bola preverena systemom NOD32 pre Exchange.
> http://www.eset.sk

Datum delphi VS. databaze

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 28.10.2003 10:50:31

Myslim, ze se da pouzit i neco z JEDI a take tohle:

(FieldByName('datum') as TDateField).DisplayFormat := 'dd.mm.yyyy';

V.
From: Tomas Fajman [mailto:tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz]

[...]

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 28.10.2003 10:28:24

Dikes za tabulku ta se mi bude urcite hodit :O) , ale nejak v tom nevidim
reseni meho problemu :O(

a to:

select * from tabulka where datumovysloupec=37540

z cehoz vzejde ze mi vrati zaznamy s datumem 13.10.2002
kdezto v delphi zadavam datum 11.10.2002 coz je tech 37540 - proste je tam
ten 2 denni posun kvuli pocatku datumu !!!

Oracle8 PE

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 28.10.2003 10:26:24

> [...]

Tak toto zabralo!!!.
Diky, ale neslo by to nekde nastavit abych to nemusel spoustet z prikazove

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 28.10.2003 10:30:25

[...]

Jak na stahovani dat v TCP/IP se Synapsi?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.10.2003 10:30:24

> [...]
> FillChar(Buffer, MaxBufLength + 1, 0);
> Sock.recvBuffer((zv)Buffer, MaxBufLength );
>
> Vsechno funguje, objem prenasenych dat je vsak velmi maly, nejvyse
> stovky bytu. Ted jsem zkusil pouzit tutez konstrukci na jiny server,
> ktery poskytuje objemnejsi data (tisice bytu) a zde mi jich prijde
> jenom cast, pokud vsak mezi prvni dva radky vyse zmineneho kodu vlozim
> cekaci smycku (2 sekundy), prijdou data cela. Nejsem zadny odbornik na
> komunikaci, proto bych se rad zeptal, jestli je chyba v mem kodu nebo
> zda je jina pricina a jak by asi vypadalo reseni. Budu vdecny nejen

To proto, ze touto kontrukci prijmes jen prvni prisla data... ty ale
mohou prichazet ve vice packetech postupne. kdyz pockas, packety se
ti zatim nahromadi v bufferu, a proto je pak prectes.

Nicmene spravne cteni musi pocitat s tim, ze na jedno cteni nemusis
precist vsechna data. Musis se podiva, jestli neco chybi, a pripadne
cteni zopakovat.

Situace je ale snadnejsi, nez cekas... tvuj cteci kod zahod. Misto
toho pouzij uz hotove funkce, ktere vsechny tyhle problemy resi
uvnitr Synapse.

Podivej se na funkce:

RecvString - cte data dokud nenajde odradkovani
RecvTerminated - cte data, dokud se nevyskytne tebou zadana sekvence
RecvBuffStr - cte tebou zadany pocet bytu dat
RecvPacket - cte vse, co je prave k dispozici v bufferu

To, co jsi mel naprogramovane ty, to bylo vlastne totez, jako kdybys
volal rovnou TRecvPacket. jamile zjistis, ze data nejsou vsechna,
musis volani teto funkce opakovat tak dlouho, dokud nejsou spokojen.

Ale obecne, kdyz ctes nejaka data, tak vis, jak vypada komunkacni
protokol, tedy vis, jak vypadaji ctena data! Vis, jestli je tam
nejaky zakoncovaci znak, nebo vis jestli se jedna o pevny poct znaku,
atd.

Pochopitelne to muzes libovolne kombinovat. Muzes si precist treba
radek dat, ze kterych se dozvis delku nasledujiciho bloku dat.. a tu
pak prectes funkci pro precteni pevneho poctu bytu, atd.

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Datum delphi VS. databaze

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)cz.foxconn(tec)com> - 28.10.2003 10:40:26

Zdravim,

ja odovzdavam Delphi typ TDateTime do SQL prikazov MSSQL vo forme stringu v
pevnom tvare 'mm.dd.yyyy hh:nn:ss', a tak sa vobec nemusim zaujimat o
vnutornu interpretaciu typov datetime resp. smalldatetime (MSSQL) a
TDateTime (Delphi)....samozrejme pokial som v intervale platnych hodnot :-))

Inac help MSSQL 2000 hovori toto:

datetime

Date and time data from January 1, 1753 through December 31, 9999, to an
accuracy of one three-hundredth of a second (equivalent to 3.33 milliseconds
or 0.00333 seconds). Values are rounded to increments of .000, .003, or .007
seconds, as shown in the table.

smalldatetime

Date and time data from January 1, 1900, through June 6, 2079, with accuracy
to the minute. smalldatetime values with 29.998 seconds or lower are rounded
down to the nearest minute; values with 29.999 seconds or higher are rounded
up to the nearest minute.

Datum delphi VS. databaze

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.10.2003 09:56:21

> [...]

serveru bude ulozeno neco jineho ? Chces rict, ze po nacteni toho
datumu ze serveru dostanes neco jineho ?

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 28.10.2003 09:56:20

> [...]

> a pozri si vypis obrazovky co ti vypise..
>
> mozno by bolo vhodne premenovat HOST na IP adresu

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 28.10.2003 09:58:21

Ahoj

V MSSQL Se da pouzit fce DateDiff(jednotka, dat1,dat2) urcuje rozdil mezi dvema datumy v celych jednotkach. Je-li jednotka napr day, urci rozdil datumu v celych dnech. Viz napoveda MSSQL.
Jaromir Cermak

> Subject: OT: Datum delphi VS. databaze
>

> Ahojda,
> nemate nekdo prosim zkusenosti s datumama v delphi a v databazich.
> Delphi pouzivaji pocatecni datum 30.12.1899 a ORACLE a MSSQL
> 1.1.1900 u
> ostatnich databazi jsem to jeste ani nevyzjistil. A kdyz
> delam selecty s
> podminkou na datum tak se mi to o 2 dny lisi, nevite nekdo co
> s tim? Pred
> dikes za rady.

vlastni skriptovaci jazyk - analyza syntaxe

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 28.10.2003 09:58:21

From: Tomas Fajman [mailto:tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz]

Ahojda,
[...]

OnMouseDown a cursor

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 28.10.2003 09:40:19

Radek wrote:
> se jde to - budu to muset jeste overit v puvodni konfiguraci. Jinak jsem jeste narazil na jeden problem
> kdyz se zmacknutou mysi odjedu z PaintBoxu a pustim tlacitko tak se OnMouseUp nezavola (coz je celkem jasne)
> a kurzor zustane zmeneny - tak zatim nevim jak to elegantne vyresit. Mozna v OnMouseDown nahodit nejaky priznak a v
> OnMouseMove PaintBoxu pak podle priznaku vracet puvodni kurzor nebo nejak globalne odchytavat OnMouseUp ?

Ahoj,
zkus se podivat na MouseEnter a MouseLeave.

Jirka

OnMouseDown a cursor

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.10.2003 09:54:20

28.11.2003 Radek:

> [...]
> OnMouseMove PaintBoxu pak podle priznaku vracet puvodni kurzor
> nebo nejak globalne odchytavat OnMouseUp ?

Nebude to fungovat, pokud pouzivas obsluhy Drag/Drop. Proto se na to
mnohem lip hodi Drag/Drop nez MouseUp a MouseDown

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

vlastni skriptovaci jazyk - analyza syntaxe

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 28.10.2003 09:34:18

Ivan Turcan napsal(a):
> [...]
> pouziva zatial ziadnu nenasla...

Ja bych o jedny "chybe" vedel: Price: $349. :-(

[*] Vit Krska <vit.krska(zv)del(tec)cz> - 28.10.2003 09:30:18

> [...]
> OnMouseMove PaintBoxu pak podle priznaku vracet puvodni
> kurzor nebo nejak globalne odchytavat OnMouseUp ?

u toho paitboxu si osetri udalosti
CM_MOUSEENTER a CM_MOUSELEAVE
to by mohlo pomoct

Datum delphi VS. databaze

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 28.10.2003 09:28:18

S tim nemuzu souhlasit tohle jsou vysledky

MSSQL> select convert(datetime,0) = 1900-01-01 00:00:00.000
DELPHI> datetostr(0) = 30.12.1899

Takze na prvni pohled se to lisi o 2 dny :O(

"Lstiburek Pavel"
<lstiburek(zv)ceb(tec)cz Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: Datum delphi VS. databaze
delphi-l-owner(zv)cl
expert(tec)cz

28.11.2003 09:16
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

Cirou nahodou se Delphi a MSSQL v pocatku nelisi, protoze 0 je u MSSQL
polozena na pulnoc a tak je pocatek taky 31.12.1899.

Problemem je, ze MSSQL nema datovy typ date, ale pouze datetime.

takze pri porovnavani na strane DB je nutno zokrouhlovat nikoliv orezavat
desetina mista jako u Delphi !

nebo psat interval !

MojeDatum > vcera and :MojeDatum < zitra
==> vsechny datetime ktere patri do dnesniho dne.

nebo neco takoveho:

CAST( FLOOR( CAST( Datum AS float )) AS datetime) = :Mojedatum

Datum delphi VS. databaze

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 28.10.2003 09:16:16

> [...]

nebo neco takoveho:

CAST( FLOOR( CAST( Datum AS float )) AS datetime) = :Mojedatum

OnMouseDown a cursor

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2003 09:14:16

> [...]

OnMouseMove PaintBoxu pak podle priznaku vracet puvodni kurzor nebo nejak globalne odchytavat OnMouseUp ?

PopupMenu a TEdit, TMemo ...

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 28.10.2003 09:12:16

Hi all,
Mam zaujimavy problem, ak si na cisty formular dam TMemo alebo TEdit a
spustim to tak ked stlacim prave tlacitko mysi nad tymito komponentami,
tak sa mi zjavi PopupMenu, kde su fcie Copy, Cut, Paste ...
Akonahle vsak vytvorim PopupMenu a priradim ho do formulara, tak sa mi
potom nad tymito komponentami zacne zjavovat to moje PopupMenu
Rad by som aby sa nad tymito komponentami zjavovali moje polozky PopupMenu
+ polozky z toho TEdit popup menu, alebo by som rad potlacil moje
popupmenu nad TEditom, TMemom a nech sa tam zobrazuje len to
s tymi Copy, Paste ...
Ako na to?

D5Pro, WinXPPro

Stevlik Marian
ISYS programator

GAMO a.s.
Kyjevske nam. 6
974 04 Banska Bystrica
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4137935, 4372111
ip-tel: 421 48 4372098
mobil: +412 905 462010
icq: 34893645

OT: Datum delphi VS. databaze

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 28.10.2003 09:00:15

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.10.2003 08:52:14

28.11.2003 Dalibor Faltynek:
> [...]

> Attempting to contact
> <ADDRES=<PROTOCOL=TCP><HOST=6100_FALTYNEK><PORT=1521>>
> TNS-12541: TNS:neexistuje zadny listener

To znamena, ze mas na stanici chybne konfiguraci ORA souboru nebo na
serveru nebezi listener. Zkus zkontrolovat sluzbu na serveru.

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Jaky nastroj pro dotazy namisto Paradoxu?

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 28.10.2003 08:18:11

Zdravim,

kdyz jsem potreboval prenaset data z tabulky do tabulky nebo menit udaje v
jedne tabulce na zaklade udaju v jine tabulce, tak jsem pouzival Paradox.
Pro vytvareni Query mezi tabulkami byl pro me velice snadnym a jednoduchym
nastrojem.
Ze zacatku jsem pouzival paradoxove tabulky a pozdeji jsem presel na
Interbase a pote na Firebird 1.5.
Zacal jsem pouzivat View a narail jsem na to, ze nemohu udelat Query typu
"changeto", protoze View nema "unique index" (chybove hlaseni: Unique index
required to perform changeto)

Poradi mi nekdo teto problematiky znaly, zda lze tento problem vyresit?
Nebo jeste lepe - doporucite mi nekdo jiny nastroj pro tvorbu Query, abych
jiz nemusel pouzivat Paradox s BDE, ktere jiz neumi pracovat s Dialectem 3?

Vsem predem dekuji za odpovedi

Bob

Oracle8 PE

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 28.10.2003 08:14:11

Napsal jsem tam tnsping ppp.
Pokud jsem napsal tnsping ppp.world, vratilo to hlasku:

Attempting to contact <ADDRES=<PROTOCOL=TCP><HOST=6100_FALTYNEK><PORT=1521>>
TNS-12541: TNS:neexistuje zadny listener

Jinak toto je v konfiguracnim souboru TNSNAMES.ORA:

# TNSNAMES.ORA Network Configuration File:
c:\Oracle\Ora81\network\admin\tnsnames.ora
# Generated by Oracle configuration tools.

EXTPROC_CONNECTION_DATA.ORGREZ =
(DESCRIPTION =
(ADDRESS_LIST =
(ADDRESS = (PROTOCOL = IPC)(KEY = EXTPROC0))
)
(CONNECT_DATA =
(SID = PLSExtProc)
(PRESENTATION = RO)
)
)

PPP.WORLD =
(DESCRIPTION =
(ADDRESS_LIST =
(ADDRESS = (PROTOCOL = TCP)(HOST = 6100_Faltynek)(PORT = 1521))
)
(CONNECT_DATA =
(SERVICE_NAME = PPP.world)
)
)

From: Zdenek Brejsa [mailto:prog(zv)hjsoft(tec)cz]
tyto Warningy:
Unit 'FileCtrl' is specific to a platform
Symbol 'EWin32Error' is deprecated
Symbol 'EAbstractError' is specific to a platform

co mam udelat aby to bylo OK ?

Prechod z D4 na D6

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 28.10.2003 07:24:07

Ahojky,
jak uz jsem jednou psal, prechazim z D4 na D6 a pri prekladu mi to hlasi
tyto Warningy:
Unit 'FileCtrl' is specific to a platform
Symbol 'EWin32Error' is deprecated
Symbol 'EAbstractError' is specific to a platform

co mam udelat aby to bylo OK ?

predem diky

Zdenek Brejsa

Ochrana aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.2003 00:45:41

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Samozrejme muzes tu cinnost, kterou delas po zaslani udaju naprogramovat
> a provest automaticky na internetu a dovolit treba jen 3 zmeny HW na jedno
> seriove cislo programu. Pak uz jen na telefon. Alespon poznas kdo Tvuj

Tohle je presne ten odrazujici prvek. Nevim proc by nekdo mel mit k pocitaci
telefon. Software je urcen pro dany hardware, je-li k jeho cinnosti vyzadovan
jeste telefon, nechte je to nekde vyslovene uvedeno. Bezne PC pripojene beznym
zpusobem do lokalni site nebo internetu zadny interface na telefon nema. Za
chvili by mohl nekdo vyzadovat, aby si k pocitaci mel treba jeste klavir nebo
ukulele a pri registraci zahral nejakou pisnicku ;-)

Pak to skonci tak, ze legalni uzivatel bude shanet crack na aplikaci kterou si
zaplatil, aby ji mohl vubec rozume pouzivat. A priste uz si nic takoveho pro
jistotu nekoupi (v cem ma spatrit vyhodu coby platici zakaznik oproti tomu co
to ukradl, ze musi nekam telefonovat zatimco tomu druhemu to funguje porad ?)

Petr Vones

Typ klavesnice

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.10.2003 00:41:40

From: "Bohuslav Svancara" <bsv(zv)softprojekt(tec)cz>
> Mozna by to slo i na mobil: uzivatel posle e-mail z mobilu, server v e-mailu
> najde telefonni cislo, zjisti, jestli je to cislo legalniho zakaznika
> (zjisteno pri registraci) a posle mu SMS s kodem na odemknuti na 15 dnu...

Me trochu prekvapuje, kdyz si nekdo koupi software pro PC a pak by byl nucen
pro jeho pouziti/registraci/aktivaci mit nejaky nesmyslny telefon (byl snad
pribalen u software ?). Chapu to jako alternativni kanal, ale nabizet to jako
jedinou moznost je zcestne.

Petr Vones

Ochrana aplikace - dotaz

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 27.10.2003 19:27:16

> Volil bych asi nejakou jednodussi ochranu (cislo HDD nebo neco tak) abych
uzivatele donutil si to koupit. Pro zmenu bych pak
> zavedl do programu nejakou napr. 15 denni lhutu, nez program prestane
> fungovat. Tim mu das moznost zazadat o novou registraci a je to
> pochopitelne - to nemuze byt nikdo nastvany

Ahoj

[...]

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 27.10.2003 19:23:16

> Takze cas od casu poslu
> testovaci e-mail na vsechny ucastniky a primo v tom mailu je adresa,
> na kterou to posilam. Jsou to jednotlive e-maily. No a tak mi pak
> prijde chybova hlaska a z ni uz je jasne, ze ten prihlaseny je
> venca(zv)domena(tec)cz a uz ho muzu vymazat...
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Nejaky takovy proces jsem mel na mysli. Uzivatel nechodiciho programu posle
nekam e-mail, tim se identifikuje, protoze e-mail je v tom textu k nalezeni.
Mozna v tom e-mailu muze byt jeste neco - nevim co. Server zjisti, ze jde o
e-mail legalniho zakaznika a odblokuje mu na 15 dnu zablokovany program.

> [...]
(zjisteno pri registraci) a posle mu SMS s kodem na odemknuti na 15 dnu...

>V okamziku, kdy firma zkrachuje, prisel jsem o 30k

Jo jo, takovou ztratu bych si pral, kdyz krachovaly ceske banky a stezovat
jsem si mohl leda na lamparne. Ani hardwarovy klic k bankovnimu uctu by me
nezachranil :)
Je hezke, kolik programatoru mysli na sve zakazniky - napriklad by svoje
programy chteli pri krachu firmu dat jako OpenSource. Kdyby tak postupovali
ti CZ bankovni zraloci a tunelari, to by bylo prima. Ale ti vycitkami
svedomi urcite netrpi. Spis bych rekl, ze by se klidne mohli programatori
chovat jako bankeri - skoda by urcite nebyla tak vysoka.

Uz nekolika mym zakaznikum ukradli pocitace nebo notebooky vcetne software.
Tak jsem jim dal novy bezplatne. Proste verim, ze kdyz se budu chovat
slusne, budou oni taky. A treba si koupi aktualizaci...

S pozdravem

Bohuslav Svancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

Ochrana aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.10.2003 18:47:13

Puvodni zprava ze dne 27.11.2003:

> 2/ Koupil jsem si 10-prsty a myslel si, ze to budu moci mit i v
> praci, jenze je zde ochrana, takze vysledek-doma cas nemam a do
> prace to nenainstaluji.smula, ale kdyz prgm za 300 kc funguje az po
> zaslani HW konfigurace,tak je to docela blbe...

Ja jsem si koupil balik software za cca $1,000 a pak jsem zjistil, ze
je vazany na hardware. Ano, mel jsem na rozmyslenou jeste money back.
Jenze jsem ten soft chtel. Tak jsem si ho nechal.

Kdyz jsem si jednou nainstaloval koupeny VMware (virtualni pocitace
pro testovani na ruznych operacnich systemech apod.), tak ten mi
nasadil do pocitace dve virtualni sitovky a prestaly mi chodit ty
softy. Musel jsem je preaktivovat, tj. cekat, az do prace prijdou v
Americe zamestnanci a poslou novy kod. Kdybych to nutne potreboval,
mam smulu, musim cekat.

Kdyz vysla nova verze VMware, patch, tak jsem ji neinstaloval. Protoze
si rikam, ze kdyz to odinstaluji a nainstaluji novou verzi, urcite
zase budu muset reaktivovat tyto programy a to me obtezuje. Uz jen ta
skutecnost, ze musim poslat mail a napsat jednu anglickou vetu, me u
software za 30 tisic velmi obtezuje.

[...]

V okamziku, kdy firma zkrachuje, prisel jsem o 30k, kdykoliv zmenim
hardware, musim preaktivovat. A pritom to v podstate mohu udelat
kdykoliv. Myslim, ze to neni idealni ochrana, protoze asi kdybych to
nainstaloval jinam a rekl, ze mi shorel pocitac, tak mi ten kod daji.
Mohli by to pripadne zjistit z nejake on-line aktualizace, kdy program
zjistuje novou verzi. Ale to preci mohou takto zjistovat i bez vazby
na hardware.

> zaloha, kdyz nebude neco pracovat. Ono pokud budete mit v SW chybu a
> ten nepojede na urcitem PC, tak dle OZ jste potom odpovedny za
> nasledky. I kdyz to nikdo nedela, ze by treba uctoval usly zisk, tak

Ne, to na software neplati.

DateTimePicker

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.2003 18:49:13

From: "Pavel Kubal" <kubal.p(zv)seznam(tec)cz>
> potrebuju DateTimePicker.Date ve stringu, pretypovani na string mi to
> nebere. Predem diky za odpoved

Viz funkce DateToStr

Petr Vones

DateTimePicker

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2003 18:45:13

Zdravim,

potrebuju DateTimePicker.Date ve stringu, pretypovani na string mi to
nebere. Predem diky za odpoved

Ochrana aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.10.2003 18:21:11

Puvodni zprava ze dne 27.11.2003:

> Kolega Zahradnik nas pravidelne obesila testovacim e-mailem a z toho
> nejak pozna, ze jsme pritomni. Nedalo by se to nejak pouzit?

:-) Tim ja nezjistuji, kdo je pritomny. To by mi musel kazdy
odpovedet. Ten testovaci mail ma trochu jiny ucel, zjistuji pomoci
nej lidi, kteri maji problem po presmerovani e-mail adresy.

Priklad: venca(zv)domena(tec)cz se prihlasi do konference a zaroven si
presmeruje vsechnu postu na vasek(zv)domena(tec)cz. Tak mu tam chodi
prispevky. Jenze pak jede na dovolenou a nebo se na tu adresu uplne
vybodne. A me zacnou chodit desitky, stovky, tisice chybovych mailu,
ze adresa vasek(zv)domena(tec)cz ma problemy, ze neexistuje nebo je plna.
Jenomze adresa vasek(zv)domena(tec)cz neni uzivatelem konference a z chybove
hlasky serveru domena(tec)cz nezjistim, ze to tam bylo presmerovano,
protoze vsechny maily vypadaji stejne. Takze cas od casu poslu
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.10.2003 18:13:10

Puvodni zprava ze dne 27.11.2003:

> Ahoj, pisu vlastni skriptovaci jazyk, a chtel bych se zeptat, zda s tim
> nekdo nemate zkusenosti, resp: jedna se mi predevsim o to, zda existuje
> nejaky obecny algoritmus na analyzu syntaxe (resp. rozparsovani

http://www.fastreport.ru udelali FastScript - je to pomerne levna vec,
vypada to docela dobre a lze tam jazyky doplnovat pouze pomoci XML.
Vse ostatni je jiz hotovo. Neni to free.

vlastni skriptovaci jazyk - analyza syntaxe

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 27.10.2003 17:31:08

Data:TStringList;
ExcelApp:Variant;
col:integer;
tmpstr:string;
begin
Screen.Cursor:=crHourGlass;
CList:=TCommoditiesList.Create;
Data:=TStringList.Create;
ExcelApp:=CreateOLEObject('Excel.Application');
Data.Sorted:=true;
Data.CaseSensitive:=false;
Data.AddObject(Comm.Name,Comm);
ExcelApp.WorkBooks.Add[xlWorksheet];
ExcelApp.WorkBooks.Add;
ExcelApp.WorkBooks[1].Worksheets[1].Name:='Export dat z programu
Salon';
for j:=0 to Data.Count-1 do
begin
i:=j+2;
col:=1;
Comm:=TCommodity(Data.Objects[j]);
if Columns.Checked[0] then
begin
if j=0 then
ExcelApp.WorkBooks[1].Worksheets[1].Cells[1,col]:='PLU';
ExcelApp.WorkBooks[1].Worksheets[1].Cells[i,col]:=''''+Comm.PLU;
inc(col);

ExcelApp.WorkBooks[1].SaveAs('data.xls');
MyMessageDlg('Export je ukoncen!',mmtInformation,[mmbOK]);
except
MyMessageDlg('Export se nezdaril!',mmtError,[mmbOK]);
ExcelApp.Quit;
Data.Free;
CList.Free;
Screen.Cursor:=crDefault;
/************************/
Pro praci to vyzaduje nainstalovane VBA, procpak????

Brona

Oracle8 PE

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 27.10.2003 17:09:06

> Ahoj,
> dekuju za odpovedi, vysledek pokusu je tento:
> 1/ ping funguje dobre

popisane skor v inom maily

> 2/ v BDE me to nepripojilo, stale kvoka, ze je tam ta
> chyba oraklu 03114
> 3/ Nevim, jaky vliv ma v bdeadminu vyplneni listu
> Cofiguration/Drivers/Native.

2 a 3 hovoria o spolocnom probleme.
Mne, pokial si dobre spominam (WIN98, O8PE), nechodilo ODBC od MS pre Oracle
a nepamatam, ci instalacia O8iPE nainstaluje aj vlastne ODBC????

Skus pouzit nativny pristup, co by mal byt oracle client

> Asi pred 2 lety jsem to zkousel na ora7PE a pro
> tehdejsi PersEdition
> bylo treba nastavit v BDE jako servername "BEQ-LOCAL.WORLD" na listu
> databaze a na listu driveru "orcl" a tehdy to jaksi jelo.

toto neviem posudit teraz az zajtra, kedy nainstalujem D6 ale k O9i

> 4/ SQL plus se mi pripojuje dobre pod uzivatelem system a
> heslem manager,
oracle client Ti bezi O.K.
> ale zadam-li SQL dotaz (obycejny "select * from employee;"),
> zahlasi, ze
> (demo)tabulka neexistuje. Pritom v naigatoru ji mohu prohlizet.

neverim, ze employee je v scheme SYSTEM !!!!!

> 5/ Zalozil jsem uzvatele dalik s heslem dalik a vytvoril
> pres SQL plus
> svou tabulku. Tuto prohlizim uz bez potizi jak z navigatoru,
> tak z SQL plus.

lebo si v scheme dalik a dotazujes sa na jeho object - table = Tvoja tabulka

asi nepojde.

Vela zdaru.

Peter Brcko.