Archív konference Delphi

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.10.2003 02:49:27

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Obavam se, ze ti nerozumim. Operacni system potrebujes tak jako tak.
> Mel by to byt stabilni operacni system, tedy ne Windows Playstation.
> Za serverovy operacni system pro Internet dat 13 tisic, to je krasne.

No ale NENI ZDARMO a TY JSI TVRDIL ZE JE !!!!!!

> Tak to nechapu. Ty se divis, ze IIS neni zdarma a nejede na linuxu? To
> by ti vazne vubec nevadilo, ze kdyby Microsoft daval IIS zdarma a
> vyvijel ho pro vsechny operacni systemy, ze by to byl dumping a
> likvidace konkurence, protoze by vyvoj musel dotovat treba z prodeje
> mysi Wireless IntelliMouse Explorer v kozenem provedeni? Ze bys tak
> rychle otocil a nebo mi neco uniklo?

CO MI TO PREDHAZUJES. Ja se vubec nedivim ze neni IIS zadarmo. Ja pouze
rikam, ze zadarmo neni.

Akorat se divim Tvym reakcim:

Line 59: IIS - vyvojove nastroje Microsoft lze pouzit i jinde nez na IIS.
Treba
Line 60: na svem vlastnim. Nicmene IIS je zdarma.

Line 54: Tak to nechapu. Ty se divis, ze IIS neni zdarma a nejede na linuxu?

Tak to jsem z Tebe fakt jelen

Ludek

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.10.2003 02:47:27

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Navic je to jeste zrejme nesrovnatelne, protoze pokud budu chtit k IIS na

To je, pod Apache ti nepobezi .NET a bude mene vykonny nez IIS. Z meho pohledu
je tedy Apache naprosto k nicemu, a to za jakoukoli cenu.

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.10.2003 02:37:26

From: "Bronislav Klucka" <delphi(zv)pro2-soft.com>> > Ahoj.

> A vsiml sis nekdy Ty rozdilu mezi veprovim od Alberta a veprovim z male
> masny???
> Covece, ja moc ne... snad jenom tu cenu, ale veprove je veprove.... Rozdil
> kvalite, kterou muze nabidnou
> VSC#.NET a tim co muze nabidnout Octane bude asi nebetycne vetsi ....
> srovnavas nesrovnatelne...

Ahoj.
1. reagoval jsem POUZE na tento vyrok :

> Jasne, to vidime na tech supermarketech, ktere k nam pred par lety
> prisly, co? Vytlacily vsechny male obchudky a ted platime 20x tolik.
> Nebo ne? Tak kdy to prijde? Pristi rok? Nebo za dva roky? Nebo kdy uz?

Protoze pokud nekdo uzije argument, mel by ten argument odpovidat pravde.

2. Rozdil v kvalite tady jasne je. System nakupu do hypermarketu tlaci
vyrobce do nizsi kvality. Vim o cem mluvim, protoze mj. mam zakazniky i z
oblasti potravinarstvi.
Nevim jak je to s veprovym masem, ale spekacky, parky, sunka z Julius
Meinl, a. s.se nedaj pozrit, zatim co ty drazsi od soukromyho reznika jsou
mnohem lepsi.

3. Nehodlam tady srvnavat bifteky s Delphi nebo s C#, ale pokud nekdo
pouzije primer , mel by alespon trochu sedet, a ne jen pouzivat "argument
pro argument".

Ludek

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.10.2003 02:33:26

Puvodni zprava ze dne 24.11.2003:

> No ja pouze polemizoval s Tvymi IMHO nevhodnymi argumenty:)

Aha :) Ale uz vim, ze na Tebe se musi pres spekacky, tak priste budu
vedet :)

> No a jsme u jadra pudla. Konecne. Ty si myslis, ze kdyz je to dneska sqele,
> tak ze to tak bude porad, a ja si zase myslim ze ne a jsem v tomhle
> opatrnejsi.

Ne, ja si to nemyslim. A ani jsem to netvrdil. Ja rikam, ze nejsem
vestec a zaroven historie neukazala, ze by to tak nejak dopadlo. A
historie se opakuje, to muzes videt snadno na tom, co se tu deje v
nasi zemi :)

> Pouze mi vadi Tvoje flamewarove argumenty.

Dobra. Tak snad jsme se uz shodli na tech spekaccich a bude klid :)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Text delsi nez edit

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 24.10.2003 02:21:24

Ano, to me napadlo, ale to je prave ono "mereni delky texty" ::))) co jsem
nechtel, ale asi mi nic jineho nezbyde....

Brona

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.10.2003 02:09:23

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Tak ti ted premyslim, jak jsme vubec k tomuto tematu dosli.

No ja pouze polemizoval s Tvymi IMHO nevhodnymi argumenty:)> nabizi lepsi nastroje, lepsi podporu a to navic za lepsi cenu. Oproti
> [...]
> pochyb. A skupina lidi tu hlasa, ze Microsoft je monopol a dela
> dumping a nemame od nich nic kupovat? To mi pripada smesne. Ja si vzdy
> vybiram to, co je pro me nejlepsi, a nejsem vestec, abych videl, co se
> stane za 10 nebo 20 let, jestli tedy ted mam Microsoft podporit nebo
> radeji ne :-)

No a jsme u jadra pudla. Konecne. Ty si myslis, ze kdyz je to dneska sqele,
tak ze to tak bude porad, a ja si zase myslim ze ne a jsem v tomhle
opatrnejsi.
Pouze mi vadi Tvoje flamewarove argumenty.

dbExpress a budoucnost

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.10.2003 02:07:23

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> Jak to vypada s budoucnosti dbExpressu ?
> Umre spolu s Kylixem nebo bude podporovan v dalsich verzich Delphi ?

To je otazka, je to ted vlastne jedina technologie Borlandu toho druhu pro
Win32, takze to bude zalezet ciste na budoucnosti nastroju pro tuto platformu.

Problem dbExpressu spociva v tom, ze nejsou zdrojaky od jejich driveru a pri
dnes jiz zname ochote Borlandu opravovat chyby to muze byt ten hlavni duvod
proc se radeji podivat po necem jinem, bohuzel.

Petr Vones

Text delsi nez edit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.10.2003 02:07:23

From: "Bronislav Klucka" <delphi(zv)pro2-soft.com>
> da se nejak zjistit (nemyslim merenim delky textu), zda je text delsi, nez
> TEdit (tzn. zda text v TEdit bude "schovan") a zda se tedy bude muset v tom
> editu jezdit, aby se text dal pecist cely???

O jinem zpusobu nez merenim delky textu nevim.

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.10.2003 01:55:21

> [...]

likvidace konkurence, protoze by vyvoj musel dotovat treba z prodeje
mysi Wireless IntelliMouse Explorer v kozenem provedeni? Ze bys tak

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.10.2003 02:15:24

> [...]

Mrkni na Canvas.TextWidth(s)

Ludek

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.10.2003 01:55:21

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]

software a pak je to vsechno jako zadarmo ?

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.10.2003 01:43:20

> Tim mas na mysli Microsoft Windows 2003 Server Web Edition, koncova
> cena pod 13 tisic bez DPH?

procedure Flame;
begin
if 13000=0 then
MAS_PRAVDU
else
NEMAS_PRAVDU;
end;

Ludek

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.10.2003 01:39:20

Puvodni zprava ze dne 23.11.2003:

> Ahoj.

Ahoj,

> No bohuzel , na rozdil od toho Tveho je podlozen fakty.

ja jsem ta fakta nevidel.

> A to protoze pravda je v tom, ze vyvoj takoveho produktu musi neco stat, a
> pokud ho nekdo hrne na trh vyrazne pod "skutecnou" cenou jenom proto, ze to
> dotuje jinymi aktivitami JEDNA SE O DUMPINGOVOU CENU a je uplne suma fuk
> jestli Tobe je to "srdecne jedno". To uz tak proste je...

Divam se na spolecnost jako celek. Nevim, proc by se cokoliv melo
delit. Vyrobni naklady na jedno CD s cimkoliv jsou minimalni. Ze tam
jsou jakekoliv dalsi vyvojove naklady, to nemusi byt jednoznacne.
Mohou vznikat dalsi produkty a muze se to navzajem prolinat.

Ze spolecnost ABC udela produkt XXX a pro nez da k dispozici zdarma
SDK, aby podporila prodej produktu XXX tim, ze vyvojari z celeho sveta
pro tento produkt diky SDK zdarma budou vyvijet, tak na tom ja nevidim
vubec nic spatneho. To se na me nezlob, ale takoveto obchodni praktiky
jsou normalni vsude na svete.

To delaji vsichni, ne jen Microsoft, to dela i Borland. Co jako zdarma
Personal verze? To neni dumping? Co ta InterBase do OpenSource? To
nemohlo poskodit zadnou firmu vyvijejici SQL Servery? Co ty jejich
Partner programy, kdy rozdavaji vyvojarske nastroje? Koneckoncu, kdyz
Borland byl (nevim, jestli je stale) v cervenych cislech, nebyly to
tedy nahodou dumpingove ceny, kdyz prodelaval?

> A hlavne, pokud nekdo jakymkoliv zpusobem tohle dela (a je jedno jestli
> pohnutkou je zisk z jinych aplikaci nebo snaha poskodit konkurenci) pak
> primym dusledkem je jenom a jenom LIKVIDACE konkurence, byt by byla schopna
> (hypoteticky) vytvorit lepsi produkt.

V tom se neshodneme. Microsoft je tu s nami peknych par let a zatim me
neposkodil tim, ze si mohu koupit software za prijatelne ceny. A jak
jiste vis, odpurci Microsoftu se deli na tri casti. Jedni tvrdi, ze
jejich produkty jsou drahe. Druzi tvrdi, ze jejich produkty jsou
levne. Treti tvrdi kazdou chvili neco jineho.

> V tomhle pripade je to o to horsi, ze dotovano je to z baliku, ktery ty
> zisky dela prave predevsim diky monopolni pozici na trhu.

Ktery balik mas na mysli, ze je monopolni? Operacni systemy vyviji
spousta jinych firem. Preci zname vsechny ty unixy, linuxy, mac osy,
nextstepy, novely... Treba linux, ten preci slape Microsoftu na paty,
jak linuxaci hlasaji. Vzdyt to nasazuji v Cine, Ceska posta pouziva
linux, na servery je pry zdaleka nejlepsi... Nebo myslis balik Office?
Ja znam treba open office, drive star office, Software602 dela office,
Corel taky (mozna jeste) atd.

PS: Mozna uz toho pomalu nechame, novy tyden zacina, tak zacneme
zvesela, ne? :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.10.2003 01:13:18

Puvodni zprava ze dne 23.11.2003:

> Ahoj.

Ahoj,

> Vsiml sis nekdy rozdilu v cenach mezi jednotlivymi hypermarkety ?

ano, vsiml jsem si. To je snad v poradku, ne?

> Uvedomil jsi si ze v hypermarketu XYZ v Horni dolni stoji maslo o x Kc vice
> nez v Praze, kde vedle nej stoji hypermarket ABC ?

Ne, ja nejezdim nakupovat do Horni dolni. Ani tam nebudu kupovat
vyvojove nastroje Microsoftu.

> A zpozoroval jsi, ze dokud v Horni dolni byly jeste dva kramky s
> potravinami, tak ze maslo stalo v tom hypermarketu o x Kc mene nez dnes (a
> to presne tesne pod nakupni cenou tech malych obchudku ?)

Ne, toho jsem si nevsiml, viz odstavec vys.

> Pokud ne zijes asi nekde jinde nez ja.

Ano, to zcela zjevne, ziji v Usti nad Labem.

> To ze hypermarkety nedokazaly vytahnout cenu (nekde) nahoru, je jen tim, ze
> si konkuruji mezi sebou.

To neni tak docela pravda. Nedavno dostaly dva hypermarkety nebo
supermarkety dost vysokou pokutu za kartelovou dohodu. Presto tam ceny
byly unosne a byly rozumne. Cerpaci stanice se karteluji stale, se
povida, a taky ten benzin neni za padesat.

> Takze pokud zustane na trhu jenom jeden hypermarket znacky M$ tak zcela
> jiste nezustanou ceny pro vyvojare na soucasne urovni.

Proc by mel zustat jako jediny Microsoft? Muzes mi to prosim objasnit?
Na trhu existuje spousta firem, ktere delaji software, a spousta firem,
ktere delaji vyvojove nastroje. To neni jen Borland a Microsoft.

Naopak bych si troufl tvrdit, ze Borland se chova monopolisticky
posledni dobou. Neopravuje chyby, nevydava aktualizace, ceny novych
verzi jsou z meho pohledu moc vysoke za nic moc noveho.

> Pokud neni konkurence, tak VZDYCKY bude bit spotrebitel (v nasem pripade
> vyvojar).

Tak ti ted premyslim, jak jsme vubec k tomuto tematu dosli. Microsoft
[...]

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 24.10.2003 00:55:17

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.10.2003 23:11:10

> [...]
> jiste nezustanou ceny pro vyvojare na soucasne urovni.
> Pokud neni konkurence, tak VZDYCKY bude bit spotrebitel (v nasem pripade

dobre, tak nech sa najsilnejsi z hypermaketov vola M$. Kedze je najsilnejsi
dumpingovymi cenami ostatne hypermarkety casom zlikviduje. To iste mozme
aplikovat na akukolvek oblast cinnosti - vzdy nam zostane jeden najsilnejsi.
Ked si taky skvely prognostik, tak skus povedat, kedy to bude a co s tym
chces urobit. A hlavne ma zujima preco prave Microsoft tu zohrava klucovu
ulohu, ked su podla mna aj daleko dolezitejsie veci ako je software
(napr. potraviny).

Erik

Indy komponenty

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.10.2003 21:35:04

> Jo v Synapse sem nenasel TimeClient

Spatne si hledal... podivej se na sntpsend.pas.

Zrovna nedavo sel konferenci priklad na jednoduchou parradkovou
proceduru, pomoci ktere si sesynchronizujes cas s nejakym internetovym
serverem (nebo jinym pocitacem ve tve lokalni siti). A rozhodne te pri
tom zadne exceptions nebudou obtezovat. ;-)
--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 23.10.2003 21:37:04

> [...]
> vyvojar).
>
> Ludek

A vsiml sis nekdy Ty rozdilu mezi veprovim od Alberta a veprovim z male
Covece, ja moc ne... snad jenom tu cenu, ale veprove je veprove.... Rozdil v
[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.10.2003 21:07:02

> [...]

zisky dela prave predevsim diky monopolni pozici na trhu.

Ludek

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.10.2003 21:07:01

> [...]
> Nebo ne? Tak kdy to prijde? Pristi rok? Nebo za dva roky? Nebo kdy uz?
> Mas s tim nejake zkusenosti z jinych zemi, kde se to stalo?

Ahoj.
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.10.2003 21:15:02

> [...]

> HW).

Tim mas na mysli Microsoft Windows 2003 Server Web Edition, koncova

Delka zobrazeni hintu2

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 23.10.2003 19:54:56

Ahoj!

To sa radsej poohliadni po nejakej hotovej free komponente napr. Na

http://sourceforge.net/
alebo
http://www.torry.net/

Urcite nieco najdes.

Robo

> Resp. potrebuji mit normalni hint, takovy, jaky je preddefinovany pouze na
nekterych komponentach ptrebuji mit hint s jinym fontem a aby automaticky
nemizel po > nejake dobe (aby mizel po pohnuti mysi, stisku klavesy apod.).

> Brona

Delka zobrazeni hintu

[*] Jan Naiser <tua(zv)wo(tec)cz> - 23.10.2003 20:02:57

> Da se nekde nastavit, jak dlouho bude zobrazen hint??

Ahoj,

Application.HintHidePause:= 60000; // (ms) hint nastaven na 60 sec.

Honza.

Program, jako registracni pokladna

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 23.10.2003 19:40:55

> Zadne zvysene dane nebudou, bude jen zvyseny zisk pro kamarady, kteri
> dodaji fiskalni moduly...

Tak tak. A povaz to rito pro firmu, ktera obdrzi jako jedina v okrese
certifikaci na povinne kontroly, odecty, plombovani....placene pochopitelne
cash majiteli pokladen.

MB

Delka zobrazeni hintu2

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 23.10.2003 19:48:56

[...]

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 23.10.2003 19:42:55

Ahoj

Application.HintColor := clYellow; // farba
Application.HintHidePause := 15000; // za ako dlho sa schova
Application.HintPause := 30; // za ako dlho sa zobrazi po nabehnuto mysi

Robo > Zdar,
> Da se nekde nastavit, jak dlouho bude zobrazen hint??

> Brona

Delka zobrazeni hintu

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 23.10.2003 19:38:55

Zdar,
Da se nekde nastavit, jak dlouho bude zobrazen hint??

Brona

Program, jako registracni pokladna

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.10.2003 18:34:51

> [...]

> naklady na nove budovanou administrativu spojenou s kontrolami atd.

Zadne zvysene dane nebudou, bude jen zvyseny zisk pro kamarady, kteri

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 23.10.2003 18:26:50

> Pred tydnem prisel bracha s letakem od firmy xxx, viz
> http://www.serd(tec)cz/index_cz.htm

Aby bylo jasno :), tak *ZADNA* v soucasnosti prodavana registracni pokladna
IMHO nesplnuje podminky pripravovaneho fiskalniho zakona zkratka protoze
nikdo nevi, jaky vlastne bude, nejsou k dispozici ty spravne "cerne skrinky"
apod. Nektere pokladny mozna pujdou upgradovat, ale vetsinu budou obchodnici
[...]

Co se tyce zmen programu, tak je to o tom, ze cerna skrinka se zrejme
postara sama o tisk paragonu, tj. nebudeme se zabyvat vzhledem a
formatovanim uctenky, pouze do fiskalniho modulu nakrmime jednotlive
polozky, ono uz to samo vyrobi soucet, dph a pod. tzn vsechny uctenky by
mely byt vicemene stejne.

:(((

MB

Program, jako registracni pokladna

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 23.10.2003 17:18:45

Zdar,
Mam-li tomu vsemu rozumet, me, jako programatora se to vice mene netyka, jde
o externi harware a ja do nej musim jenom zapisovat udaje, tzn. nic ne ma
programu nepredelava, pouze se do nej bude muste nasledne neco
doprogramovat...
Bude to "neco, co se musi doprogramovat" nekdo schvalovat? prohlizet?

Brona

Program, jako registracni pokladna

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 23.10.2003 17:18:46

On 23 Nov 2003 at 9:22, Jan Fiala wrote:

> 22.11.2003 Petr Zahradnik:
>
> Jen by mne zajimalo, kde sezenou HW registracni pokladny, ktere
> zvladnou tu zhovadilost s padesatniky, kterou nedavno schvalili.
> Jednoduche HW pokladny to nezvladnou a spousta slozitych taky ne. Ty
> pokladny proste nejsou delany na to, aby evidovaly zaokrouhleni na
> dokladu a jeste k tomu jej rozpocitavaly na zaklad a DPH.

Pred tydnem prisel bracha s letakem od firmy xxx, viz
http://www.serd(tec)cz/index_cz.htm

a zaukolal mne, abych zjistil koupi-li novou (registr.) pokladnu,
bude spolupracovat se softem, ktery jsem pro nej vytvoril.
Ma prodejnu Auto-moto, kde prodavaji od podlozek za 0.30,- az po
motorky.

Paragony z PC tisknou jen na vyzadani (danove doklady) a vse musi
jeste markovat na kase (a ta samozrejme neumi zaokrouhlovat podle
poslednich vyhlasek/zakonu).

Tak jsem ten jejich web trochu prolezl a myslim, ze pripadnym
zajemcum o %subj% to pomuze.

Jarek Uher

PS. To neni reklama te firmy, nic jsme nakonec od nich nemuseli
kupovat a vyresili to (zatim) jinak :-)

Program, jako registracni pokladna

[*] radeq <radeq(zv)centrum.sk> - 23.10.2003 12:40:28

BK> chtel bych tedy pozadat vsechny, kdo o tom neco vi (zda staci, jenom
BK> nejakej modul do PC, nebo je potreba cely specialni HW na to, co vsechno
BK> musi soft umet, aby se na "fiskalnim modulu" mohl provozovat, jak to vypada
BK> s programy na PC, apod.) aby posilali poznatky. Pokud to ADMINOVI nebude
BK> vadit, tak sem, inak na soukromou postu. Potrebuji to nutne vyresit.

Tak u nas na Slovensku je to tak:
Fiskalny modul moze byt trojaky :
1. samostatna pokladna vid. www.elcom.sk
2. Klasicke PC, ktore ma internu kartu PCI,ISA tzv.fiskalny modul
3. Klasicke PC, ku ktoremu je pripojeny fiskalny modul cez RS232
resp. USB

Ta 3 moznost je vlastne to iste ako v 2.pripade, avsak ta karta je
zadeklovana v krabicke, z ktorej trci kabel RS232 a napajanie ...

Najcastejsie je to karta, ktora je v PC, zo samotneho PC si berie iba
napajanie a samotna komunikacia prebieha cez RS232.
Samozrejme ta karta (fiskalny modul) musi byt schvalena statnou
skusobnou a clovek ktory JU do toho PC instaluje musi mat ZMLUVU S
VYROBCOM o instalovani.
Samotny vyvojar dostane (spravidla zadarmo) nejake kniznice pripadne
DLL pre komunikaciu - niekedy vyrobca toho fiskalu vyzaduje aj zmluvu s vyvojarom

Cena fiskalnych modulov je cca 10000Sk, interne cca 8000Sk

Stranky jedneho vyrobcu fiskalu : www.varos.sk

radeq

Program, jako registracni pokladna

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 23.10.2003 10:00:18

Ahoj,

je to tak, ze bude vybrano reseni toho dovozce, ktery bude nejlepsi kamarad
se socdem. Jsou zrejme tyto moznosti:

a) tiskarna vybavena fiskalnim modulem (cernou zaplombovanou skrinkou).
Vyrobci pokladnich tiskaren toto maji reseno, lepsi tiskarny jsou typove
pripraveny na jeho instalaci. To neznamena, ze by stavajici tiskarny byly
dovybavovany, ale ze ty stejne typy se zacnou prodavat vybavene modulem
(rikaji u Epson).

b) zarizeni, ktere se vlozi mezi PC a tiskarnu - lze pouzit stavajici
printery (Slovaci snad vyrabeji, asi 10.000,- Sk). Zaplombovane pripojeni na
PS a na tiskarne. (To u nas urcite neprojde, moc jednoduche/levne, nejdou
tisknout fiskalni loga)

c) PCI pridavna karta do PC, take se vyrabi v SK, opet asi 10kKS (ani v to
bych nedoufal).

Posledni navrh, ktery jsem videl, pocital s jakymsi "fiskalnim logem", coz
je nejaky "obtizne napodobitelny" obrazec (hadam portret Spidly, nebo v
lepsim pripade Kacera Donalda) vytisteny tiskarnou, nebo pokladnou. Dle
vykladu "zarucenych zdroju" v podstate slo o to, aby se staly nepouzitelnymi
vsechny stavajici HW pokladny, vsechny tiskarny, ktere neumi grafiku apod, a
vsichni si museli koupit pokladny jiste italske firmy :(.

Nejvetsi legrace je, ze uz neprosly 3 navrhy, kazdy trochu jiny, prave podle
toho, kdo si prihrival polivcicku. Takze dokud nebude na svete skutecne
schvalena verze, nema cenu se to nejak zvlast pripravovat. Registracni
pokladny pouzivaji v podstate jedine na balkane, z vyspelych zemi snad
Italie a Recko. Kazdy stat ma vlastni reseni. To ceske se bude pocitam
nejvice blizit italskemu, pripadne tureckemu modelu :((((.

MB

From: "Bronislav Klucka" <delphi(zv)pro2-soft.com>

> Cece ja jsem ten zakon snad ani nepochopil... jde tam o hardware, ktery
musi
> mit razitko FU, nebo tam jde o software???

Urcite jde o HW resp. o certifikovany pristroj. resp. -> viz par.5 odst.
1.a)b)

HTH, pf

Program, jako registracni pokladna

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 22.10.2003 21:49:30

> [...]

Cece ja jsem ten zakon snad ani nepochopil... jde tam o hardware, ktery musi
mit razitko FU, nebo tam jde o software???

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.2003 21:11:28

> [...]

registracnich pokladen, ve kterych by musel byt fiskalni modul. Takze
pokud se jim ten nesmysl jednou podari, pak to pujde jen s tim

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.2003 21:19:28

> [...]

Jsem psal, ze se to snazi prosadit, tak z toho muzes usoudit, ze to
schvaleno neni. V Cesku. Ale bude, oni to urcite casem prosadi, jiste

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 22.10.2003 21:15:28

> [...]

jedna se jenom o navrh, nebo se jedna o platnou normu??? pac jestli jo, tak
uz si nikdo nikdy takovej software nekoupi....

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 22.10.2003 20:49:26

Zdar,
[...]

Diky

Brona

Program, jako registracni pokladna

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.10.2003 20:59:27

From: "Bronislav Klucka" <delphi(zv)pro2-soft.com>

Tady je navrh zakona http://www.mfcr(tec)cz/static/zakony/regpokl.htm

HTH, pf

dbExpress a budoucnost

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 22.10.2003 18:37:18

Jak to vypada s budoucnosti dbExpressu ?
Umre spolu s Kylixem nebo bude podporovan v dalsich verzich Delphi ?

--
Jan Fiala
MailTo:jan.fiala(zv)wo(tec)cz
ICQ: 23032692

registrace handleru moje://

[*] tondrej(zv)t-online.de - 22.10.2003 11:54:53

> nevite nekdo jak zaregistrovat ve windows handler na oblushu volani
> moje://neco v exploreru? Videl jsem program, ktery si toto
> zaregistroval a pak to pouzival na svych firemnich webovych strankach
> pro svoji obsluhu.
>
> Nema nekdo nejaky hint, ci priklad?

Pozri si asynchronous pluggable protocols:
http://msdn.microsoft.com/workshop/networking/pluggable/pluggable.asp

HTH
TOndrej

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 22.10.2003 05:06:27

21.11.2003 Erik Salaj:

> nemoze, Delphi zdaleka nema tak dobry kompilator ako spickove
> kompilatory C-cka od Intelu alebo aj od MS (tym netvrdim, ze
> Delphi ma nejaky zly kompilator, ale rozhodnie nie je zdaleka
> spickovy, to plati aj o Borland C-cku, inak Borland vraj teraz
> chysta uplne novy C-ckovy kompilator).

Vzdycky daleko vic zalezi na tom, jak je aplgoritmus navrzeny a
udelany nez na rychlosti kompilatoru.
Program, dobre napsany v interpretovanem jazyku muze bezet daleko
rychleji nez spatne napsany program v C++. A v dobe dnesnich rychlych
pocitacu to plati dvojnasob.

--
Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

registrace handleru moje://

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 22.10.2003 00:22:09

Ahoj Petre,
> Posilam soukromym mailem, je to cely clanek a priklad, snad ti to
> pomuze...
Mohol by som ta poprosit aj ja o zaslanie toho clanku na moj sukr. mail?

Diky kaSi

registrace handleru moje://

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 23:48:07

> [...]

> pak to pouzival na svych firemnich webovych strankach pro svoji obsluhu.

Posilam soukromym mailem, je to cely clanek a priklad, snad ti to

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2003 23:46:07

> [...]
> zaregistroval a
> pak to pouzival na svych firemnich webovych strankach pro

Ahoj,
toto dela napr. DirectConnect, ktery registruje dchub://... Pokusil bych
se
odchytit pri instalaci zapis do registru, treba regmonem ze
sysinternals.com.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

registrace handleru moje://

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2003 23:30:05

Zdravim,

[...]

d~ S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

Indy komponenty

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.10.2003 21:15:57

> [...]
> vo tohle mi ale nejde, ja bych rad tychle "errory" odchytil, proste si
> chci hodit vlastni dialot chyby a ne cekat co me vyflusne Indy

Zlata Synapse, kde si muzes sam zvolit, jestli chces ci nechces vyhazovat
vyjimky. ;-)

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

verzia Net v Delphi 8

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 21.10.2003 20:55:55

Caves,

viete niekdo kdo uz betu vydel povedat aku verziu Net podporuje Delphi 8 ?
neviem to najst na strankach.... vsade je diplomaticky len Net
Framework.......

vdaka,

Ivan

delphi 8 a Windows 2003 aplikacny server

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 20:15:53

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> koniec koncov, ako vieme aj take ADO je objektove a aj tak je vtrepane do
> VCL :) takze pokial realne neuvidim a neodskusam nemozem hodnotit ako to v
> Delphi spravili.

Verim ze stejne jako v C# nebo VB.NET, proste pouzijes danou tridu. To je vse.

Petr Vones

delphi 8 a Windows 2003 aplikacny server

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 19:53:51

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> V kazdom pripade, programovo si tuto komunikaciu z App servrom od MS neviem
> predstavit, pre to som sa pytal na komponenty alebo nieco co by v konecnom

Pod tim pojmem si predstavuju hlavne web service, MSMQ, web ... to vsechno mas
hotove v .NET frameworku. Nepotrebujes zadne dalsi "komponenty". Dale viz:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/techinfo/serverroles/appserver/appserv.mspx

> pripade tuto spolupracu prinajmensom sprijemnilo (-> bola to otazka

.NET neni Win32 API ktere bylo treba obalovat tridami/komponentami aby s tim
bylo mozne rozume pracovat. .NET je uz primo sam o sobe objektovy. Je videt,
ze na tuhle zakladni odlisnost si asi budou muset Win32 programatori chvili
zvykat, protoze jinak by asi nejradeji hotove tridy obalovali dalsimi ;-)

Petr Vones

delphi 8 a Windows 2003 aplikacny server

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 21.10.2003 20:07:52

> [...]

VCL :) takze pokial realne neuvidim a neodskusam nemozem hodnotit ako to v

inak jasne, 100% pravda, ... napokon uz som dal tisice do literatury takze
sa ucim a ucim :) aby som bol ready ked to budem mat na stole

vdaka

Ivan

ADMIN: Zaujimave interview s predstavitelmi Borlan

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 19:37:50

Puvodni zprava ze dne 21.11.2003:

> Doprcic odhlaste se treba z konference a blbnete hlavu na MS
> konferenci, ale ja fakt na tohle nemam cas.

Ludku, kdyz jsi 28. prosince 2002 posilal do konference prispevky z
jine adresy, nez jsi mel prihlasenou, a divil ses, ze Ti je listserver
vraci, tak jsem se Ti take hned v jednu hodinu rano a ve tri hodiny
rano velmi ochotne venoval a nepsal jsem Ti, ze na to nemam cas. Tak
prosim bud take trochu tolerantni i k ostatnim. Dekuji.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 21.10.2003 19:25:49

viz. ADMIN 21.11 2003 16:30

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 21.10.2003 19:17:48

Doprcic odhlaste se treba z konference a blbnete hlavu na MS konferenci, ale
ja fakt na tohle nemam cas.

Ludek

delphi 8 a Windows 2003 aplikacny server

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 21.10.2003 19:15:48

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> iste znie to logicky, ale potom mi nejde do hlavy na co by tam dataSnap este
> davali ? podla Borlandu ho vraj nestihli dokoncit, to je jedine co o tom

Kvuli pripadne komunikaci s existujici Win32 aplikaci. DataSnap samozrejme
potrebujes, pokud je klient (nebo server) v Delphi Win32. Jakmile oboje
prevedes do .NETu tak pouzijes primo jeho technologii.

> [...]

Na to ti v soucasne dobe muze odpovedet jen Borland.

Petr Vones

delphi 8 a Windows 2003 aplikacny server

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 21.10.2003 18:47:46

> [...]

nejake prepojenie s aplikacnym servrom.... alebo im az tak jednoducho neslo
zbuildnut cast vcl ktoru obsahoval ... tazko povedat je to na urovni

mr. Luhan, je uz aspon beta data snapu ? vydel to uz niekdo , resp. aspon
studiu ako to bude fungovat v D8 ? Zaujimave je ze klient (rozumej
komponenty na tvorbu cli apps) tam je - aspon podla popisu a servrova cast
nie.... V letaku je tiez uvedene ze klientov dataSnapu je mozne robit od
verzii Pro , je to pravda ? je tam komplet klientska podpora od verzie Pro
??? sorry, ak sa informujem ze ci to je vo verzii pro, lenze ako vieme ten
letak ako tu tak aj v statoch je chybny, cize netusim ci to je pravda....

vdaka

Ivan

delphi 8 a Windows 2003 aplikacny server

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 18:27:39

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> jojo, tak na toto slintam najviac. otazne vsak je ci nie je na toto nejake
> obmedzenie co sa tyka verzii Delphi 8 pro/ent/arch... uvidime objednal som

Nedokazu si predstavit, ze by bylo nejake omezeni primo v prekladaci.

> pro, ked to nepojde nijak tak kupim vyssiu a ked to nepojde ani v najvyssej
> tak zial to bude sakra smola a vyvoj na skodu vsetkych okolo mna pojde inym
> smerom....

Urcite to pujde v C#

> [...]

nepotrebujes.

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 21.10.2003 18:21:39

> Clovece, precetl sis vubec, cos napsal (o chyby nejde, spis o
> obsah)? Pokud
> ano, proc zamenujes pojem "dumping" a "zisk"? Nebo ta uzasna rovnice, ze
> nejlepsim vyvojovym nastrojem pro Linux je C# z Visual Studia? A kolik
> myslis, ze existuje operacnich systemu? A produktova rada Netscape? Tedy
> promin, ale co je moc, to je moc. Zkus se, prosim te, zamyslet nad obsahem
> sveho prispevku.
>
> J. Luhan
> Borland CZ

1/ K dumpingu: pouze jsme upozornoval na to, ze jini zamenuji dumping a
zisk, ja ne... ja jsem daval stejne priklady, jako ostani...
2/ K Netscape:
" AOL sice pokracoval v podpore Mozilly, ale jinak pod jeho kridly necekalo
prohlizec Netscape nic dobreho. Vyvoj verze 4 se zastavil, petka byla
vynechana a se sestkou se pres dva roky cekalo, az mozilla.org nabidne nove,
pouzitelne jadro. Technicky snad ospravedlnitelne uplne prepsani bylo pro
Netscape marketingovou sebevrazdou. Po dvoulete absenci na dynamickem trhu
ma dnes sice Netscape kvalitni prohlizec, jenze uz to nikoho nezajima."
cely clanek na :http://www.root(tec)cz/clanek/1669
3/ K nejlepsimu vyvojovemu nastroji pro linux: nikde neni rovnice o tom, ze
tim nastrojem je VS.NETC#, pouze jsem napsal, ze jakmile je .NET, neni
potreba Delphi, kdyz to muzu napsat primo pod .NET od "autora .NET"
4/ K operacnim systemum, mel jsem na mysli vsechny Windozy coby jeden a
vsechny Linuxy, coby jeden, zbytek je minimum, naprosto nepouzivane
"normalim uzivatelem"

jinak, clanek jsme si precetl nekolikrat, jelikoz jsem tu mel vypadek netu,
kdyz jsem to dopsal, mel jsem na to spoustu casu...
A Vy (Borland) se zkus zamyslet na tim, co budete delat, kdyz se k Borlandu
zacina Delphi komunita obracet zady (viz. prizpevky v teto konferenci). A
urcite to nebude ceska specialita. Proc se tu rozcilujes ohldne
dumpingu/zisku, nebo VSC#.NET a nereagujes na me poznamky ohledne rozvoje
Delphi od verze 5 do verze 7??

Ja nevim, mozna, ze se naprosto mylim, treba budoucnost ukaze, ze VCL.NET je
ta zpravna cesta, ale pohybuji o tom (a nejsem sam). Moc rad se budu mylit
(nebudu se muset ucit C ::) ), ale pochybuji....

Brona

delphi 8 a Windows 2003 aplikacny server

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 21.10.2003 18:19:38

From: "Petr Kracik" <petr.kracik(zv)atlas(tec)cz>
> vo tohle mi ale nejde, ja bych rad tychle "errory" odchytil, proste si
> chci hodit vlastni dialot chyby a ne cekat co me vyflusne Indy

Ze by odchytit prislusnou vyjimku ?

Petr Vones

Indy komponenty

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 18:13:38

> [...]

> vo tohle mi ale nejde, ja bych rad tychle "errory" odchytil, proste si
> chci hodit vlastni dialot chyby a ne cekat co me vyflusne Indy

[*] Petr Kracik <petr.kracik(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2003 17:57:36

[...]

dik moc Petr

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.10.2003 17:29:34

> ...chalani, dik, dobre som sa zabavil..hlavne ty Erik, si super..o MS a
jeho
> zasluhach v suvislosti s Internetom som nic nespominal, ale ty samozrejme
si
> to pekne rozvinies do svojich vlastnych teorii a este ma za to
> napominas..zeby schizofrenia? ;-))... a ze vraj :

predpokladam, ze tomu, co pises ani sam neveris, ked nie si
schopny/ochotny ani uviest svoje meno. Taka anonymna zabavka,
vsak?

> ..ha-ha-ha, si dobry.. takze som v spolku.. hmm, to som nevedel..

ano, svojimi nazormi a postojmi si podla mna jasne v anti-MS
ideologickom "klube".

Zaujimava je "nazorova jednota" tychto antiMS skupin: jedni kricia,
ze MS okrada zakaznikov drahymi produktami, dalsi zas, ze MS
lacnymi produktami likviduje konkurenciu. Asi by som mal
problem ako MS vyhoviet takymto "vedecky" podlozenym
teoriam ;-).

> ..inac 3500 za XP, moze byt, Home Edition, velkoobchod, co na tom
> spravis?..moc asi nie..skus to aspon zosietovat a gratulujem... ja som
> hovoril o firmach...firmy asi na HE budu tazko bezat..

a firma ma problem dat nejake dalsie 2 tisicky na XP Professional? S tym,
ze DPH jej vratia a da si to este do nakladov? Ved firmu vyjde XP lacnejsie
ako obycajneho uzivatela. Nie som si ale isty, ci vies, co to je firma,
podnikanie, dane, naklady, .... Tvoj slovnik mi totiz pripomina celkom
iny system.

> ..ja nevinim MS za nieco co urobil, ja vinim uradnikov, ze dovolili, aby
MS
> ziskal take postavenie v akom je a z toho postavenia potom robi, to co
> robi...ja keby som sa dostal do takeho postavenia v akom su, robim asi to
> iste..ved kto ma vela, chce este viac..

to je riesenie! Prave si zachranil svetovu demokraciu. Uradnici vsetkych
krajin, spojte sa .... ;-)

> howgh..
> ..nema vyznam takto cez konferu obhajovat svoje nazory..prilis vela
> nedorozumeni, prilis vela zabiteho casu..

to vies, niekedy je to dobra zabava, hlavne ak sa niekto poriadne sekne ;-)

Erik

Array vo VBA

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 21.10.2003 17:39:35

2 minuty po odoslani som na to dosiel:
VarArrayOf([False, False, False, False, True, False, True])

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> A jak je to na Win 2K ci XP?

Tam je to samozrejme plne podporovane.

> Resp. co na to Delphi 6? Mam pocit, ze taky carkuji...

Jiste, protoze prece volaji GDI. Teckovanou caru si musis naprogramovat. Nebo
pouzij funkci z JclGraphics.

Petr Vones

Array vo VBA

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 21.10.2003 17:31:34

zdravim, vie niekto ako dostat do volania funkcie cez OLE typ array?
kokretne: vo VBA mam taketo volanie:
Selection.Group Start:=True, End:=True, Periods:=Array(False, False,
False, False, True, False, True)

v delphi na to idem takto:
Excel.ActiveSheet.Selection.Group(True, True, , Excel.Array(False,
False, False, False, True, False, True)),
co mi vyhlasi chybu... co mam pouzit miesto "Array(False, False, False,
False, True, False, True)" ?
ked tam dam premennu typu pole, tak mi to zas vyhlasi chybu 'Type not
allowed in Variant Dispatch call'

dik
kexo

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.10.2003 17:43:35

> Zde si dovolim nesouhlasit.
> Nejvetsim kamenem urazu u C/C++ je system volani, registrove
> volani umi pouze lokalne ( u neexportovanych funkci), proto

zalezi od kompilatora, obvykle umoznuje zvolit si volaciu
konvenciu aku chces. Dokonca sa doplnaju nove klucove
slova do C-cka, ktore poskytuju kompilatoru informacie
na co najlepsie moznosti optimalizacie. Na optimalizacie
sa vyuziva aj profiling, atd.

> [...]

chysta uplne novy C-ckovy kompilator).

Erik

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 21.10.2003 17:13:32

> Zde si dovolim nesouhlasit.
> Nejvetsim kamenem urazu u C/C++ je system volani, registrove
> volani umi pouze lokalne ( u neexportovanych funkci), proto
> muze DELPHI konkurovat rychlosti C i s kompilerem, ktery ma.
> Dalsim problemem C/C++ je dlouha doba jejich vyvoje a to
> sebou prinasi nabalovani balastu.
> Jako extrem v jazycich si vemme MATLAB, to co v matlabu
> zapises na jednom radku, tak v C/C++/Pascalu budemit nekolik
> stovek radku.

Ja netvrdim, ze C/C++ je jednoduchy jazyk, ja tvrdim, ze to je prirozene a
ze to bude jeste prirozenejsi,
az bude jedno Ccko pro Linux i Winka a navic v dobe vizualnich nastroju a x
1000 radkovych kodu me celkem
nezajima, zda to bude mit 10000, nebo 11000 radku.. pro me je podstatne, ze
budu
"ve svem Ferrari motor od Ferrari, ne od Fiatu".

> K serverum, tam je nejdulezitejsi stabilita, proto se pouziva na servrech
> Java, PHP, .NET a jine, dovodem je to, ze jsou do znacne miry omezeny
> merory leaky.
>
> Slavek

ja jsem nehovoril o http serveru, hovoril jsem o sitove aplikaci, kde server
obsluhuje dabazi (to je na linuxu) a
klienti jsou psani pod Wokna.

Brona

Rychle vymazani komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 17:25:33

From: "Mirda" <xmirda(zv)cmail(tec)cz>
> Do komponenty Image1 (= mapa, Image1: TImage) vkladam dalsi komponenty X

Mozna to chce pouzivat mene komponent a vice programovat :-)

TImage neni nic jineho nez TPaintBox + nejaky konainter na TGraphic. Misto
zbytecneho vrstveni techto komponent ti staci jedna a veskere graficke operace
budes provadet tak, ze jejich vysledek se octne prave v te jedne bitmape ktera
se nakonec zobrazi pomoci TImage komponenty. A i tu muzes zahodit a pouzit jen
TPaintBox, kde v jeho udalosti OnPaint budes vykreslovat svoji bitmapu tak jak
je to potreba a s vetsi kontrolou nad vykreslovanim nez ma TImage.

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 21.10.2003 17:03:31

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> [...]

VB.NET <g>)

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 21.10.2003 16:49:29

[...]

PS: Prikladam opis jedne MS publikace, kde jsou porovnavany jazyky.
Radku kodu na stejnou funkci:

fortran 110
cobol 90
C 125
C++ 50
Pascal 90
VisualBasic 30

Jako poznamka tam bylo uvedeno, ze C++ znamena, ze se skutecne bude
pouzivat C++ a ne C (pouze s typovou kontrolou).
Pascal je minen klasicky pascal (zrejme na urovni BP7).> 7/ Borland vs. Microsoft resp. VS.NET C# vs. Oracle
> [...]
> siti, servery jsou vetsinou na linuxu a kdyz budu neco potrebovat
> naprogramovat na server, spis pouziju C, nez nejaky FreePascal...

[*] delphi(zv)unileasing(tec)cz - 21.10.2003 16:03:25

Preji pekny den,
stojim pred zajimavym problemem
V tabulce ve Firebirdu mam seznam uzivatelu a u kazdeho datum narozeni v polozce typu Date.
Na internetove strance chci zobrazit, kdo bude mit v nejblizsi dobe narozeniny.
V PHP se na interbase krasne pripojim, ale ma nekdo napad jak jednoduse zjistit pomoci SQL kdo bude mit narozeniny?
Prosel jsem funkce Interbase k datumu, ale moc tam toho neni...
Diky,
Lubos Novy

ADMIN: MS agent

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 16:21:27

Puvodni zprava ze dne 21.11.2003:

> Prepac asi som sa nevyjadril presne.
> Mal som na mysli MS .NET, a hlavne to vyzdvihovanie jeho prednosti pred
> Delphi.
> Neviem preco by sa mali preberat vyhody MS. NET prave v konfere o
> programovani v Delphi.
> Nemal som na mysli diskusiu o .NET technologii, na tom mi nic nevadi.

Protoze tu diskutuji svobodni lide a rozhodli se debatovat o tom,
jestli Delphi pro .NET ma nebo nema budoucnost. Protoze nez clovek
vrazi penize do nejakeho vyvojoveho nastroje, tak se chce poradit s
ostatnimi kamarady, co si o tom oni mysli, jak to vidi. A tito
kamaradi tu mohou svobodne diskutovat treba take o tom, co jim pripada
lepsi, jestli Delphi ma budoucnost nebo je lepsi prejit na Microsofti
vyvojove nastroje a nebo jestli vubec .NET ma budoucnost.

Ja jako provozovatel teto konference nemam vubec nic proti tomu, ze se
par kamaradu vcetne me rozhodlo diskutovat o tom, co nas zajima.
Pripada mi to v tematu konference. Od pocatku teto diskuse jsem
nedostal ani jeden mail, ktery by me zadal o to, abych diskusi
zastavil nebo nejak korigoval z pozice administratora, protoze ho to
obtezuje. Zatim prisly jen dva nebo tri prispevky s jakymisi
impertinentnimi vykriky, ktere absolutne neberu v potaz jako
administator. To proto, ze kdyz nekdo napada me nebo pravidla, tak by
si je sam mel precist. A v pravidlech je napsano, kam se pripominky
posilaji. Kdyz to tedy oni sami neakceptuji, at si stezuji na
lamparne.

Az tu bude velka flame nebo az si urcity pocet lidi bude prat diskusi
usmernit, zacnu delat nejaka opatreni. A budu prvni, kdo to podporovat
prestane. Ale nebudu o tom diskutovat v konferenci, vyresim to s
konkretnimi ucastniky, kteri se neumi chovat, napadaji se a treba
sproste nadavaji...

Konference existuje mnoho let a nejaky ten poradek jsem si tady umel
vzdy udrzet bez ohledu na nejake ojedinele vykriky nebo napadani a
nejapne poznamky. Tak to prosim nech na me a dalsi pripominky k moji
praci posilej soukromym e-mailem.

PS: A stale ziji v predstave, ze tady jsme vsichni kamaradi a zname se
mezi sebou a radime si a je nam spolu dobre. Mame odlisne nazory jako
v kazde skupine lidi, ale chovame se v rozumnych mezich a umime
vzajemne diskutovat a tolerovat se. Komu se to nelibi nebo nechce byt
s nami kamarad, at si jde klidne na jiny pisecek a muze se tam rvat
treba do krve.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] delphinpp(zv)seznam(tec)cz - 21.10.2003 16:03:26

> [...]

howgh..
..nema vyznam takto cez konferu obhajovat svoje nazory..prilis vela
nedorozumeni, prilis vela zabiteho casu..

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2003 16:31:28

Haj hou!

On 21 Nov 2003 at 16:01, delphi(zv)unileasing(tec)cz wrote:

> [...]
> Prosel jsem funkce Interbase k datumu, ale moc tam toho neni...

Jde to pomoci funkce EXTRACT. Zjisteni kdo ma dnes narozeniny:

select * from tab1 T where
(extract(month from T.datum_narozeni)
= extract(month from cast('NOW') as date))
AND
(extract(day from T.datum_narozeni)
= extract(day from cast('NOW') as date)) ;

[...]

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 21.10.2003 16:23:27

Nikdy se do techto neplodnych diskuzi nepoustim, ale uz me to nedalo, musim
[...]

P.S omlouvam se z apravopisne chyby, jsem zvykli na na kontrolu compilerem a
tady ho nemam ::)

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 21.10.2003 16:17:27

> [...]

> zjistit pomoci SQL kdo bude mit narozeniny?
> Prosel jsem funkce Interbase k datumu, ale moc tam toho neni...

[*] delphi(zv)unileasing(tec)cz - 21.10.2003 16:01:25

[...]

MS agent

[*] Peter Sulek <psulek(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2003 15:57:25

Petr Zahradnik wrote:
> [...]

programovani v Delphi.
Nemal som na mysli diskusiu o .NET technologii, na tom mi nic nevadi.

Peter Sulek.

MS agent

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 21.10.2003 15:43:23

From: <delphinpp(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> chore, dominantne a monopolne postavenie jednej spolocnosti na trhu, ktore

O jakem monopolu je tu rec ? Nikde neni psano ze musis kupovat jejich vyrobky,
nikdo nestanovil, ze maji monopol na vyrobu operacnich systemu nebo vyvojovych
nastroju. Ze delaji veci dobre ? Ze maji dobry marketing ? To je jina vec ...

> sa zabezpecilo, aby tu nebolo ziadne krizove financovanie a tym padom bude
> aj regulerny trh..

Zajimave je, ze tohle se nedeje u skutecnych monopolu, ktere lze definovat tim
ze nikdo jiny nemuze provozovat urcity druh sluzby na urcitem uzemi nebo nema
pristup k infrastrukture (kterou nelze budouvat vicekrat). Pak je to totiz
monopol. Nepletme si monopol stanoveny statem (uplacenymi politiky apod ...) s
neschopnosti konkurence nabidnout lepsi produkt.

Petr Vones

OT: OLAP

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 21.10.2003 13:49:08

prepacte za OT, ale kolega ide na skusku a jednu z otazok ma co je to
OLAP a akosi sme o tom nasli iba preklad skratky, ale neviem o com to
je,

osobne som sa s tym nestretol, ale je to nieco s DB

ak mi niekto viete pomoct, prosim odpovede na moj mail, staci odpovede
principialne, pripadne nejaky odkaz na web

voprd dik

joka

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] delphinpp(zv)seznam(tec)cz - 21.10.2003 13:45:08

> [...]

"...alebo azda kritizujes vsetko a vsetkych?" ma uraza !!

FireBird - Index na boolean hodnotu - moja myslien

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2003 13:17:05

Haj hou!

On 21 Nov 2003 at 12:40, Roland Turcan wrote:

> [...]
> sa na dany index vykasle.
>
> LENZE,...
>
> Pokial napr. by som zacal pouzivat system boolean hodnot taky ze FALSE
> byt bola nahodna zaporna hodnota a TRUE nahodna kladna hodnota a
> hodnota 0 by bol stav NEURCITY. Rozsah hodnot "Boolean"-u by sa
> stanovil na povedzme Integer. Urcite by vznikalo vela rozlicnych
> hodnot ktore keby sme indexovali tak by index selektivity bol ovela
> lepsi a zobrazit tym mojich par zaznamov WHERE UHRADENE>0 by sa dal uz
> konecne pouzit index ktory by optimalizator neignoroval.

No, tohle mozna oblbne optimalizator, ale problem to neresi :-)
Efektivni selektivita je totiz porad stejna, je pouze jinak
vyjadrena. A pravdepodobne to ani optimalizator neoblbne, anzto je
zasadni rozdil mezi filtrem ekvivalenci a filtrem pres vetsi a mensi.

Skutecne reseni je nekde jinde:

1) Jina struktura indexu ktera umoznuje efektivneji pracovat s velkym
mnozstvim duplicit. Na tom se uz pracuje pro verzi 2.0

2) Statistika distibuce hodnot. Pokud by optimalizator znal
rozlozeni, v tvem priklade 500/10000, pak snadno rozhodne kdy a jak
index pouzit (normalne pro TRUE, inverzi pro FALSE). O tomto se
uvazuje, a zpusobua terminu realizace zatim neni rozhodnuto.

[...]

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.10.2003 13:17:05

> bylo, kdyby
> nejvetsi kousek.
>
> Tak se ho zeptej, ne? :)
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Si myslim, ze by se mu nelibilo, kdybych ho zacal ukolovat :-))

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 13:07:04

> [...]

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

FireBird - Index na boolean hodnotu - moja myslien

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.10.2003 13:31:06

> [...]
> uvazuje, a zpusobua terminu realizace zatim neni rozhodnuto.
>
> Kazdopadne je to vec serveru, a aplikacni programator by se takovymi

Ahoj,

[...]

David Lebeda

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 13:19:05

Puvodni zprava ze dne 21.11.2003:

> Si myslim, ze by se mu nelibilo, kdybych ho zacal ukolovat :-))

No ale za zeptani nic nedas, bud te hned posle do haje a nebo ti
rekne, ze to bude treba za mesic :)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 13:03:04

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> A to je prave ten problem - pouzivam 3rd party komponenty - sice mam od
> vseho zdroje, ale je to prace navic. Nepujde sice o kratkou fazi prechodu,

Stale je tu nadeje, ze nekteri vyrobci udelaji i verzi pro Delphi.NET, nebo je
tu moznost (kdyz uz mas zdrojaky) si ji nechat udelat od nekoho jineho formou
zakazky. Zalezi jen na tom, jestli se ti to vyplati.

> Lischke udelal Virtual TreeView ve VCL.NET :-))), toho je nejvetsi kousek.

Treba bude, nechme se prekvapit ;-)

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.10.2003 12:51:03

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Nepochybuji o tom, ze kdyby byl ten nejmensi duvod, uz by Microsoft
> mel problem. Zrejme to nebude tak zhave.

Nejaka fakta http://www.microsoft.com/cze/presspass/MSG/20021103_068.asp

pf

FireBird - Index na boolean hodnotu - moja myslien

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 21.10.2003 12:59:04

Nenech se zmast mystikou.
selektivitu indexu NELZE zamenit se selektivitou hodnoty.
priklad:
10000000 zaznamu s hodnotou 0
5 zaznamu s hodnotou 1
Pokud budu chtit hodnoty 0, tak index operaci zpomali,
pokud ovsem budu chtit hodnoty 1 tak, index operaci zrychli.

Tve reseni nicemu nepomuze, problem neni s tim, ze by hodnoty
byli stejne, ale jak se na tyto hodnoty budes ptat.

Takze tam pouzij boolean a pokud opravdu chces jen hodnoty
s nizkou pravdepodobnisti vyskytu, tak jej oindexuj.

Slavek

PS: mam s timto hodne zkusenosti (rizen stavu zakazek) a pokud
vybiras z DB podle hodnoty s nizkou pravdepodobnosti vyskytu, tak
ti index operaci zrychli mnohokrat (doba zpracovani bude zhruba
odpovidat logarutmu poctu zaznamu v DB, neindexovana operace
bude zhruba odpovidat prime umere poctu zaznamu). Naopak
pokud budes vybirat hodnotu s velkou pravdepodobnosti vyskytu,
tak ti index operaci zpomali (mela by to byt linearni vzhledem k poctu zaznamu).

PSS: trik jak zakazat index bez pouziti PLAN (vhodne pri FK).

SELECT ... FROM ... WHERE idfk+0=...

Tim ze z toho vznikne vyraz, tak optimalizator nemuze pouzit index (neni schopen
rozpoznat, ze se hodnota nezmeni).> Hello Delphi CZ konferencia!

> [...]
> ziadna prakticka skusenost.

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 12:40:56

> [...]

> urcitych segmentoch, zaraba brutalne peniaze..tymito peniazmi potom
> nefinancuje len vyvoj a udrzbu novych a sucasnych aplikacii, ale
> dotuje aj cenu pre nove produkty, aby tym ziskal neprimeranu vyhodu
> (toto by mohlo viac zaujimat protimonopolne urady).. touto
> neprimeranou vyhodou potom odpise konkurenciu (pretoze ta tento boj
> dlhodobo financne nevydrzi), a potom ked si aj takymto sposobom
> zabezpeci dominantny vplyv, zdvihne ceny, aby sa mu to dotovanie
> vratilo...neverim tomu, ze cena, za ktoru teraz ponuka VS.NET a
> prislusne dalsie nastroje je ekvivalentna nejakemu nakladovemu

Ono to spolu souvisi jedno s druhym. Preci kdyz chces nejaky produkt
podporit, tak das neco zadarmo nebo neco zlevnis, abys neco jineho
prodal. To neni jen o Microsoftu, to tak dela kde kdo. Kdyz chteji
dostat supermarkety do obchodu zakazniky, tak proste udelaji levna
kurata a lidi prijdou. Nemusi to vubec znamenat, ze tyden levna kurata
odrovnaji konkurenci.

Microsoft chce prodavat operacni systemy, potrebuje aplikace,
podporuje vyvojare, vyvojari delaji aplikace. Rozhledni se kolem sebe
a vsude to tak funguje, ze firma dodava napriklad spotrebni material a
na tom chce vydelavat, takze produkt da levne, aby si pak lidi
kupovali ten spotrebni material.

Jenze tahle podpora je tu uz spoustu let a funguje a nikdo nezdrazuje.
A take Borland neni jedinym konkurentem Microsoftu.

A propos, podpora vyvojaru je u vice firem. Oracle pokud vim ma pro
vyvojare zcela zdarma dostupny SQL Server. Sybase ma pro vyvojare
zdarma SQL Server Anywhere ve verzi 9, predtim byl subscription za
$99. V te dobe stal MS SQL Server Developer Edition 15-20 tisic.
Teprve nedavno jej dal MS dolu na 15 stovek. A jak rikam - to je kolem
vsude, to dela kazda firma podobne akce, protoze si spocitaji, ze se
jim to vyplati.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

FireBird - Index na boolean hodnotu - moja myslien

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 21.10.2003 12:40:56

[...]

Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2003 12:57:03

Haj hou!

On 21 Nov 2003 at 10:51, Petr Zahradnik wrote:

> Puvodni zprava ze dne 21.11.2003:

> Ale je to jedna firma, to je mi srdecne jedno, jak tam penize tecou.

Mozna ze je ti to skutecne jedno, ale vyznam to ma. Pokud chceme
problem skutecne pochopit, je treba veci posuzovat v sirsim kontextu,
a ne si nasazovat klapky na oci.

> Ale nejsou ostatni ve ztrate.

Tyhle informace jsou verejne, takze neni problem aby jsi se sam
presvedcil ze se mylis, a Mira ma pravdu.

> Jasne, kde je zaruka, ze se na to za rok Borland zvysoka nevykasle
> nebo zkrachuje? TurboPower se na to taky vybodnul ze dne na den. A
> tyto pripady jsou mnohem castejsi nez socialisticka vize o
> imperialismu a vykoristovani cloveka clovekem.

Demagogie v praxi :-)

> Jo a to je dobre, protoze ja nechci platit silene prachy za prd.
> Borlandi produkty dnes nemaji takovou hodnotu, za jakou se prodavaji.
> To musi preci kazdy sam logicky posoudit.

Hodnota je relativni pojem. Pro nekoho maji, pro nekoho nemaji cenu
odpovidajici uzitne hodnote. Bohuzel zvysovani "hodnoty" bundlovanim
produktu/modulu je dvousecna strategie, protoze nuti zakazniky
kupovat i to co nevyuziji, ale to neni problem jen Borlandu.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)
Mobil: 724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

XML jako TDataSet

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 12:32:55

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> kdyz se yeptam na komponentu pro D5 profi na zpracovani XML? Potreboval
> bych, aby se mi tako komponenta tvarila jako potomek TDataSet.Nepouzivate
> nekdo podobnou vec?

V Delphi 5 Pro tezko, a tim zpusobem ktery si napsal to asi ve VCL nepujde.
Resenim by mohl byt TClientDataSet a XML transformace, ktere umoznuji temer
libovolny XML dokument prevest do datasetu a zpet, vcetne vnorenych tabulek.

Tato technologie je bohuzel dostupna az ve verzi Delphi Enterprise (mimochodem
v .NETu je podobna technologie dostupna primo), takze ti nezbyde nic jineho,
nez si napsat pro ten dokument nejaky jednoucelovy kod ktery to bude prevadet
tam a zpet.

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.10.2003 12:49:02

> [...]
> nemichal prilis logiku
> aplikace s uzivatelskym rozhranim. Pokud bude aplikace
> napriklad komunikovat
> pres TCP/IP a cela logika komunikace bude v samostatnych
> tridach kde se pouze
> volaji jejich metody z VCL formulare (popripade prijimaji
> zpet udalosti) tak
> to neni az tak nerealne. Nejdriv nahradis kod TCP/IP
> komunikace prislusnym
> kodem .NETu, pricemz "ovladaci okenka" se ti nejak prelozi ve
> VCL.NET a ty mas
> cim jednoduse tu komunikaci testovat, aniz by si musel psat

Tohle by bylo v pohode, nemicham to dohromady (teda vetsinou :-))

> [...]
> VCL.NET nebo
> WinForms. Stejne tak pouziti 3rd party komponent v puvodnim
> projektu, ktere by
> si predtim musel upravit aby je bylo mozne pouzit v .NETu (a
> to i v kontexu
> VCL.NET) a posleze zahodit pri dokonceni prevodu kodu do
> .NETu (tedy dalsi tak
> trochu zbytecna prace pro relativne kratkou fazi prevodu projektu).

A to je prave ten problem - pouzivam 3rd party komponenty - sice mam od
vseho zdroje, ale je to prace navic. Nepujde sice o kratkou fazi prechodu,
jak pises, je toho pomerne velky balik (okolo pul milionu jen mych radku a
jsem na to sam), ale presto je to prace navic. Idealni by bylo, kdyby
Lischke udelal Virtual TreeView ve VCL.NET :-))), toho je nejvetsi kousek.

Zdravim

Jiri Foldyna

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2003 11:56:42

> Ale je dost mozne, ze hrusky budu dotovat i nadale, protoze se budu
> bat dovozu jinych jablek.
> S pozdravem
> Zbysek Hlinka

Tak tu posledni vetu jsem nepochopil :) Je to tim , ze je patek, nebo je to
na me prilis 'abstraktni' priklad :)? Rosta

Automaticke rozbaleni menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 12:44:57

From: "Martin Bednar" <bednarmartin(zv)seznam(tec)cz>
> potreboval bych alespon nakopnout. V aplikaci mam pomerne rozvetvenou
> strukturu menu a chtel bych nejakym zpusobem provest v programu rozbaleni
> menu do urcite urovne automaticky, abych se nemusel zase proklikavat
> strukturou. Lze to, pripadne jak ? Dekuji.

Jedine simulaci stisku klaves pres keybd_event. Kdysi jsem se na to snazil
napsat funkci ktera vicemene fungovala:

http://delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=Sep&den=06&first=16&soubor=dlfaaaas.htm

Petr Vones

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Tomas Kupcik <tkupcik(zv)qgir(tec)cz> - 21.10.2003 11:56:42

Mam se z teto konference odhlasit, nebo tu budou jeste i nejake zajimave
informace?
Ze i spravce konference tady podporuje takovy thread, to vazne nechapu...
Proc se nebavite treba o tom, jestli je lepsi mobil Nokia nebo Ericsson?
Domluvime se? Taky ne...
Kazdy ma svuj nazor a sve potreby.

Komu staci Delphi, dela v Delphi. Komu Delphi vadi, necht jde jinam, ale
proc to resit tady?
Ja v Delphi delam a staci mi, o .NET vim prd a nechybi mi to...

TK

Dne Fri, 21 Nov 2003 11:34:29 +0100 napsal/-a Ivan Turcan
<iturcan(zv)drake.sk> zpravu nasledujiciho zneni:

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.10.2003 12:14:49

> Myslis? Fakt ti nepripada jako dumpnig, ze (at nemluvime jenom o
> vyvojarskych nastrojich) na kazdy prodany Xbox doplaci asi 100 dolaru? A
co
> je potom dumping?

nie som ekonom, ale nie som si isty, ci je to dumping (dumpingom by som
amatersky v tomto kontexte chapal docasne znizenie ceny z dovodu likvidacie
konkurencie a nasledne zvysenie ceny). Kazda hracia konzola (PS2, XBox,
GameCube) je dotovana, cize hardware sa predava so stratou (alebo
minimalnym ziskom) a zaraba sa na predaji hier. Aj keby neexistovala
konkurencia, hracia konzola sa bez problemov moze predavat pod vyrobnu
cenu (toho sa napr. boji Microsoft, pretoze XBox je vlastne PC-cko,
ze ludia to budu aj chciet pouzivat ako lacne PC-cka- z tohto dovodu
vraj dalsia verzia XBoxu bude mat uplne iny procesor od IBM).

Erik

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.10.2003 12:28:50

> [...]

a vsetkych?

Erik

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 21.10.2003 12:02:43

Moje slova ... uz me to taky sejri .... jabla hrusky .. hypermarket ...
smarja ... este vlozky tu probirejte ...

Kdo chce Delphi .. bude delat v Delphi .. a akceptovat podminky Borlandu ..
ti ostatni , at pisou v cem chteji .. a odhlasi se z Delphi konference ...

Jirka Virt

> [...]
> proc to resit tady?
> Ja v Delphi delam a staci mi, o .NET vim prd a nechybi mi to...

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 12:26:50

From: "Richard Kejval" <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz>
> Je videt, ze vubec nechapes, ze dumping je pro zakaznika dlouhodobe skodliva
> vec a ne nadarmo, pokud se prokaze v jakemkoliv odvetvi, dostane firma tucny

Pro priklad nemusime chodit daleko, napriklad inkoustove tiskarny jsou take
prodavany pod cenou, protoze se predpoklada, ze se vydela na (predrazenych)
naplnich. Chtit neco takoveho snad regulovat patri spise do kategorie socanske
demagogie.

Jinak .NET jako takovy a nektere vyvojarske nastroje pro nej by byly stale
zajimave i za vyssi cenu, nez za kterou je ted prodava treba Microsoft.

Petr Vones

Vie niekto zistit ci je na pocitaci dobra cestina/

[*] delphi(zv)minv.sk - 21.10.2003 12:02:42

Dakujem Milan, to bolo ono. (Pre ostatnych ak by mali rovnaky problem)

Werki

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] delphinpp(zv)seznam(tec)cz - 21.10.2003 12:12:49

> [...]

dalsie nastroje je ekvivalentna nejakemu nakladovemu prepoctu vyvoja tychto

Miso

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 21.10.2003 12:04:48

On 21 Nov 2003 at 11:56, Rostislav Lekes wrote:

> Tak tu posledni vetu jsem nepochopil :) Je to tim , ze je patek, nebo
> je to na me prilis 'abstraktni' priklad :)? Rosta

:-)
Matous 13:13: Proto k nim mluvim v podobenstvich, ze hledice nevidi a
slysice neslysi a nechapou.

No, aby mohl MS prodavat svuj OS, potrebuje, aby pro nej bylo hodne
programu. Kdyz od nej utecou vyvojari, neproda nic. A o vyvojarich je
prece dostatecne znamo, ze se hodne cpou hruskama, kdezto ostatni
zakaznici jablky. :-)

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 12:00:42

> [...]

> muzou znicit i tvou firmu) a je na case tuto debatu ukoncit, protoze bych
> mohl snadno pouzit stejne vyrazy jako Ty a to nemam zapotrebi.

Ano, protoze jsem Ti v jinych prispevcich polozil nekolik konkretnich
otazek, na ktere zrejme nedokazes odpovedet, a protoze zrejme
nedokazes prenest pres srdce, ze ja mam jiny nazor nez Ty, je cas
debatu ukoncit. Muzeme si vzajemne roztrhat obcanky a je to :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 21.10.2003 11:50:41

> [...]

muzou znicit i tvou firmu) a je na case tuto debatu ukoncit, protoze bych
mohl snadno pouzit stejne vyrazy jako Ty a to nemam zapotrebi.

ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 11:38:35

Puvodni zprava ze dne 21.11.2003:

> Myslis? Fakt ti nepripada jako dumpnig, ze (at nemluvime jenom o
> vyvojarskych nastrojich) na kazdy prodany Xbox doplaci asi 100
> dolaru? A co je potom dumping?

Nemam zadne informace o Xboxu, takze ti k tomu nic nereknu.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2003 11:36:35

> Cekat ze aplikace v Delphi pude prenest na Linux jen prekompilaci je tak
> najivni az bjeda. To se nam s kylixem snazili vnutit a take to tak
dopadlo.

[...]

Pavel Poles

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 21.10.2003 11:28:10

On 21 Nov 2003 at 11:18, Petr Zahradnik wrote:

> To je tvuj nazor.

Kdyz budu ze sveho vynosneho obchodu s jablky dotovat svuj prodej
hrusek, tak to dumping bude. Pak se take muze stat, ze ostatni
pestitele hrusek to nevydrzi a sve sady vykaci.

[...]

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 21.10.2003 11:34:29

> [...]

zakaznikovy a ten je na 100% momentalne lepsi v MS.

Ivan

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 21.10.2003 11:24:10

Staci si pustit administratorske nastroje od Oraclu a hned clovek vi,
proc je jednodussi ovladat MSSQL :-) Ale za to asi nemuze MS.

Honza +

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 10:51:41

> [...]

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 21.10.2003 11:22:09

> [...]

J. Luhan
Borland CZ

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 21.10.2003 11:10:08

> [...]

J. Luhan
Borland CZ

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 11:18:09

> [...]

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 21.10.2003 11:08:07

On 21 Nov 2003 at 10:53, Petr Zahradnik wrote:

> Ale lidi tomu veri, jak vidis. A veri i predstave, ze Delphi aplikaci
> prekompiluji pro .NET.

Navrhl jsem provedeni konkretniho testu. Kdo vsechno se chce aktivne
zucastnit? Minimalne pri sestavovani "vzoroveho" projektu?

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 21.10.2003 10:33:39

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>> > Ja mam z teto varianty trosku strach, a proto mi nezbyva nez fandit

> [...]

J. Luhan
Borland CZ

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 21.10.2003 10:41:40

> [...]

mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 10:25:39

Puvodni zprava ze dne 21.11.2003:

> Schvalne jsem pouzil trosku silny vyraz, ale slo mi o to, ze pokud
> nedelam serverovou aplikaci typu mail server, ale klasickou SQL
> aplikaci (myslim si, ze je nas tady prece jen vetsina), tak pri
> pouziti MS C#, ziskate ihned pocit: pouzil si SQL server od jineho
> vyrobce => tak ti to zneprijemnime => kup si nas. Pouzil si jiny web
> server, nez nas => mas smulu => kup si nas atd..

Opakuji - to je hloupost. Ja rozhodne takovy pocit neziskal.

Treba uzivatele Delphi Standard ziskaji pocit, ze maji uplne smulu,
protoze nemaji vubec podporu databazi. A vyssi verze zase ziskaji
pocit, ze BDE je to prave.

> [...]

Nebo ne? Tak kdy to prijde? Pristi rok? Nebo za dva roky? Nebo kdy uz?
Mas s tim nejake zkusenosti z jinych zemi, kde se to stalo?

Me osobne nechybi male obchudky, kde si v kazdem nakoupim trosku a
vystojim si frontu u pokladny a stravim tim cely den.

> sice jednotlivy vyrobek je lacinejsi, ale vnutime vam dalsi, ktery
> sice nepotrebujete, ale kdyz je to tak lacine.. => vysledek
> podstatne vice utracenych penez

Jak vnutime? Ty si nechavas vnutit, co nepotrebujes? No to mas blby,
ale to neni systemova chyba, to je asi tvuj problem. Posilej nakupovat
manzelku, kdyz to nezvladas :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.