Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 12:56:03

> 1) Kylix tak jak ho zname konci a nebude vzkrisen. Borland ovsem
> Linux zcela nezavrhne, a pristi nebo prespristi rok se dockame zcela
> novych produktu (viz nize). Nepujde ovsem o produkty zacilene
> *vyhradne* na Linux, jako byl Kylix.

Bude tedy nejake pokracovani Kylixu, resp. obecne CLX knihovny?

Planuje se vyuziti nove verze Qt v nejakem budoucim produktu (DELPHI 8 ???).

Jaka je moznost pro vyvojare v CLX prejit na nove Delphi 8 pri zachovani
prenositelnosti kodu na Linux (at uz do Kylix nebo jineho noveho produktu)?

Dekuji za odpovedi a nazory

Pavel Poles

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 19.10.2003 12:32:00

Par poznamek k prognostikovi...

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>

> fakt?? prima ... jak zjistim parametry exportovane procedury/funkce ? to
by
> me doost zajimalo.

Tak, ze pouzijes metody reverse engineeringu: datovych typu je par, konvenci
pro jejich predavani
taky, cest kudy je lze predavat taky moc neni. Kazdy slusnejsi debugger Ti
umoznuje attachnout
se na bezici proces, ukaze cele rozhrani DLL, umozni nasazet breakpointy na
call/return importovanych funkci, disponuje crossreferencemi na data
atd.,atd. Vedle toho existuje rada slusnych disassembleru
(IDA) s nekterymi pozoruhodnymi schopnosti rozeznavat standardni knihovni
funkce vyssich jazyku aj.

Pravda, je to trochu pracnejsi nez vycist parametry z manualu, ale da se
predpokladat,
ze kdyz nekomu stoji za to pokuset se znecitelnit rozhrani DLL, tak ze
nekomu bude stat za to
ho hacknout. Kdyz zalistujes v konferenci zpatky, uz se tu na tema
bezpecnost rozhrani DLL diskutovalo.

***

A pokud Te to *opravdu* zajima, tak musis znat:

- strojovy kod, rekneme na urovni i386
- jakym zpusobem vyssi jazyk preklada do strojoveho kodu
(U Delphi jsou to kapitoly o memory namagementu, program control aj.)

Pak muzes zacit studovat metody reverse enginneringu popr. muzes sahnout po
nejakem hacker's
handbooku - urcite najdes spoustu odkazu na Internetu :-)

HTH, pf

RxDBGrid a Columns

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 19.10.2003 12:32:00

A nemas problem s aktualizaci obsahu dat (field editor) ?
Od: "Ing. Igor Vodicka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> Mezi bandy mam
> DetailBand v nem QRDBTexty, jeho velikost je
> nastavena tak, ze vsechny tri
> bandy zabiraji celou stranku. Jinak receno,
> chci aby se na jednu stranku
> tiskl jeden zaznam z pripojeneho DataSetu.

Uz jsi popisoval, ze v PageHeader a page footer mas klasicke QRLabely. Co si takhle udelat ty labely i do detailu a zajistit si obsluhu jejich naplnovani sam? Ja se priznam, ze jsem sel vzdycky touto cestou, i kdyz jsem mel databazi slozitejsi a myslim, ze se mi to vyplatilo - jinak chyb ma QReport spoustu!
Cili zkus si u QuickRep1 hlidat udalost OnNeedData - tady davas More:=true pokud chces jeste jednou tisknout band Detail a u DetailBand1 hlidej udalost OnBeforePrint, kde si naplnis labely tim, cim potrebujes z databaze

> Pripadne nevite o jinych "spolehlivych" free
> report generatorech?

Na to jsem se tady uz ptal. Free je "freereport" - o hodne f-ci ma jeho "komercni" bratr "fastreport", ale za cenu okolo 2500,- je to zadarmo (porovnej si ceny s QuickReportem) a pak existuje sinea, ale o te moc nevim - dokonce ani jestli je free nebo placena, ale je dost rozsirena

D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Vzdaleny pristup k FB

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 19.10.2003 09:25:44

> [...]

Teoreticky je mi to jasne, ale jake jsou moznosti prakticke realizace? Potrebuji se pripojit k databazi, takze potrebuji se vlastne pingnout na tu ip adresu na niz jede FB. Ale nevim, jak to udelat technicky. Ten pocitac na nemz jede FB ma nejakou ip adresu v ramci vnitrni site. Takze musim bud udelat VPN, aby se ten vzdaleny pocitac mohl poingnout na tu ip adresu, nebo by asi musel byt ten pocitac s FB primo pripojen na internet a mohl bych pouzit jeho ip adresu v internetu, ale tam by asi bylo po bezpecnosti? Zajimalo by me, jestli to nekdo resil, pripadne nejake odkazy, kde bych se o teto problematice mohl neco dovedet.

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.10.2003 09:23:44

From: "Michal Kuncl" <spider_x(zv)quick(tec)cz>

> nebo jeste lepe: neexportovat jmena fci, ale jen jejich cisla :-)

Tak na to bych se vubec nespolehal, protoze hacknout DLL rozhrani patri k
tem lehcim uloham
a vystacis si i s vestavenym debuggerem v Delphi (View | Debug Window |
Modules)
- teda pokud si nemyslis, ze bitiky v pocitaci prenaseji trpaslici ;-)

***

A stejne jako pokazde, kdyz se zde podobne tema objevi, mel by puvodni
tazatel definovat tridu osob, kterou chce vyloucit, protoze pozadavek
"NIEKTO INY" je technicky nerealizovatelny.

HTH, pf

Ako zabranit pouzitiu funkcii v DLL

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 19.10.2003 09:17:43

Jiri Virt napsal(a):
> nedat k dispozici parametry te funkce .. a nidko si ani neskrtne

nebo jeste lepe: neexportovat jmena fci, ale jen jejich cisla :-)

Spider_X

Ako zabranit pouzitiu funkcii v DLL

nedat k dispozici parametry te funkce .. a nidko si ani neskrtne

Jirka

Ako zabranit pouzitiu funkcii v DLL

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 19.10.2003 09:07:42

Ahojte,

mam kniznicu DLL v C (aj zdrojaky). Chcem ju pouzivat v Delphi,
ale zaroven potrebujem zabranit tomu, aby tieto funkcie nemohol
pouzivat niekto iny. Staci mi aj nacrtnuty sposob, akym by ste to riesili.

dakujem za kazdu radu.

martin

D7 Prof

synapse a pop3

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.10.2003 08:59:41

> Ale jeste bych rad jednu vec. Mam Pmail a tam kdyz stahuju maily bez smazani na
> serveru, tak kdyz dam stahovat znovu, stahnou se jen nove. Dela to tak, ze si pamatuje
> datum stahovani, nebo je nejaky prikaz pro uznaceni mailu jako precteneho?

To je ruzne. Treba Mercury server lze nastavit tak, aby byly pres
POP3 cviditelne jen neprectene maily, ty prectene jako by
neexistovaly. ;-)

Jinak kazdy mailserver si prectene zpravy oznacuje jinak! Nektere si
to cpou do specielnich hlavicek uvnitr mailu, jine si jen
prejmenovavaji soubory a tim si oznacji, co bylo ci nebylo prectene,
atd. Nic univerzalniho neexistuje.

Jedina rozumna sance je, kdyz tvuj POP3 server podporuje UIDL
rozsireni. (to ale nemusi kazdy POP3 server mit!)
To znamena, ze server je schopen pridelovat kazdemu mailu jeho
unikatni identifikator. Tyto indentifikatory si stahnes volanim
prikazu UIDL (synapse to podporuje). Tyto identifikatory si
zapamatuj, a pri dalsim pripojeni si podle techto identifikatoru
snadno zjistis, ktere maily jsi uz videl a ktere ne. ;-)

Vzdaleny pristup k FB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 08:51:41

Ahoj,

[...]
mozna by ta vzajemna "viditelnost" sla zajistit i
nejakym tunelovanim, nebo VPN, ale v tom se nevyznam.
Pro "neprime" spojeni by se dal eventuelne pouzit
nejaky vzdaleny desktop ala VNC, PCAnywhere apod, ale
to bych videl spis jako nahradni reseni.

Peca

Vzdaleny pristup k FB

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 19.10.2003 08:17:38

[...]

Marek Dostal
D7Prof, FB 1.0.2

graficka karta

[*] Antoska Lubos <antoska(zv)valm.sk> - 19.10.2003 08:13:38

Srdecne zdravim vsetkych.
Mam nasledovny problem. V pocitaci mam nainstalovanu graficku kartu GeForce2 MX400. Vedel by mi niekto poradit akym sposobom, pomocou vlastneho programu v DELPHI, zobrazit subory *.avi na televizore pripojenom ku grafickej karte.
Za kazdu informaciu k tomuto problemu dopredu dakujem
Lubos

Dta pro KonfView 03/2003 - 10/2003

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 19.10.2003 07:43:36

Na strankach http://www.pspad.com
pod drobne utility / konfview
jsou k dispozici ke stazeni data pro KonfView z konference Delphi.CZ
za obdobi 03/2003 az 10/2003
Autorem dat je Jiri Hasek.

MailTo:jan.fiala(zv)wo(tec)cz
ICQ: 23032692

Problem tisku v QReportu - 1 zaznam na 1 strane

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 19.10.2003 07:37:36

Zdravim vsechny delfisty!

Potrebuji poradit s jednim problemem:
Mam programek postaveny na FF2 a v nem jednu sestavu udelanou v QuickReportu
(standartni verze dodavana s D5 Ent). V navrhu sestavy mam 2 TQRBandy
PageHeader a PageFooter (v nich nejake pevne QRLabely). Mezi bandy mam
DetailBand v nem QRDBTexty, jeho velikost je nastavena tak, ze vsechny tri
bandy zabiraji celou stranku. Jinak receno, chci aby se na jednu stranku
tiskl jeden zaznam z pripojeneho DataSetu.

Pri tisku se sestava chova nasledovne:
V pripojene tabulce jsou napr. 2 zaznamy. Sestava sice vytiskne 2 strany,
ale na obou jsou udaje z posledniho zaznamu. Udaje z prvniho zaznamu se
nevytisknou.

Nevite nekdo v cem muze byt problem?

Pripadne nevite o jinych "spolehlivych" free report generatorech?

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Zaujimave interview s predstavitelmi Borlandu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 19.10.2003 00:13:07

http://www.itwriting.com/borlandtop.php

Erik

synapse a pop3

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 19.10.2003 00:07:07

> Radsi tam nech ten default. ;-)
no necham, ale taky by ten default mohl byt popsan v dokumentaci :-)

> Musis si nejdrive zjistit seznam zprav (treba tim STAT prikazem), a
> pak to projet a na kazdy z nich zavolat TOP.
diky, zkusim.

[...]

Neulozeni dat do DB souboru v stare BDE

[*] Ing. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 18.10.2003 23:45:05

> [...]
>
> U sve stare aplikace, ktera je stale nasazena se potykam s
> problemem.
>
> V aplikaci je otevreno nekolik spojeni do databaze najednou.
> Kombinovane prez TTable, TQuery, nektere updaty se delaji prez
> TUpdateSQL.
>
> Vse funguje jak ma, az na pripad, kdy dojde k sestreleni
> aplikace, nebo zaseknuti OS. Pak pri znovu zpusteni nejsou zadna
> data od posledniho ukonceni ulozena. Nevite cim to? Respektive
> jak tomu zabranit? Vsechny DB komponenty, ktere pouzivam v
> aplikaci (viz. vysse) jsou v defaultnim nastaveni.

Zdravim,
Ja pouzivam v AfterPost kazdeho datasetu (TTable, TQuery) toto:

dbiSaveChanges(MojeTabulka.Handle) ; {zabezpeceni proti vypadku - okamzity
zapis na disk}

do uses musis dat toto:
dbiProcs, dbiTypes, dbiErrs

a nemam zadny problem

Zdenek

Neulozeni dat do DB souboru v stare BDE

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 18.10.2003 23:03:02

Souhlas,

Flushbuffers ma vysoky vliv na ulozeni dat bez ztraty. Po jeho implementaci
skoncilo mnoho problemu.

From: "Petr Varga" <djvar(zv)post(tec)cz>
> aplikace, nebo zaseknuti OS. Pak pri znovu zpusteni nejsou zadna
> data od posledniho ukonceni ulozena. Nevite cim to?
Skus ulozit zmeny pomocou TTAble.FlushBuffers

KaSi

FB 1.5 - Client - System Error : Code 127

On 18 Nov 2003 at 17:52, Jaroslav Uher wrote:

> zkousim prejit z FB 1.03 na 1.5 a u client. PC pri spousteni aplikace
> nastava 'Exception EOSError in module <app> at 0000F076 System Error
> : Code 127
>
> server na W2000 SP3 (FB 1.5 full install)
> client W98 SP1 - (minimal client install)
> protokol TCP/IP (sit. karty Realtek)
>
> Pritom kdyz stejnou aplikaci (ze stejneho client. PC) pripojuji na
> jiny 'server' PC v siti (kde bezi ostre programy jeste na FB 1.0.3) a
> do adresare s EXE vlozim puvodni gds32.dll (z FB 1.0.3), tak se z
> clienta na tento 'server' pripojim bez problemu.

To mi zni jako typicky problem s klientskou knihovnou. Je treba se
ujistit, ze aplikace pouziva spravnou gds32.dll A ZAROVEN
fbclient.dll. Klienstka knihovna je nyni fbclient.dll a gds32.dll je
jenom maly smerovac na noveho klienta pro zpetnou kompatibilitu.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Neulozeni dat do DB souboru v stare BDE

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 18.10.2003 18:28:45

> [...]
> data od posledniho ukonceni ulozena. Nevite cim to?
Skus ulozit zmeny pomocou TTAble.FlushBuffers

[*] Petr Varga <djvar(zv)post(tec)cz> - 18.10.2003 17:56:43

Diky za pripadne rady Petr

--
VOLNY Bingo - vyzvednete si svou hraci kartu
a vyhrajte nekterou z 38 cen!

FB 1.5 - Client - System Error : Code 127

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 18.10.2003 17:52:42

Ahoj,

[...]

Pred instalaci FB 1.5 jsem vsechny GDB zalohoval a obnovil novou
verzi.

Muzete mi prosim poradit, co s tim ?

Dekuji,

Jarek Uher

Teckovana cara na canvas

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 18.10.2003 17:14:40

Petr Vones dne 18 Nov 2003 v 15:18:

> From: "Marek Dostal" <konf(zv)agnis(tec)cz>
>
> GDI na Windows 9x nepodporuje teckovanou caru :-) Musis to kreslit
> programove bod po bodu.

A jak je to na Win 2K ci XP? Resp. co na to Delphi 6? Mam pocit, ze taky carkuji...

Karel Rys

Aktualni uzivatel

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.2003 16:20:36

From: <netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz>
> Potrebuji zjistit nazev aktualne prihlaseneho uzivatele systemu Windows a
> jeho cesta ke slozce Dokumenty.

Funkce GetPersonalFolder a GetLocalUserName v JclSysInfo:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

Synapse & thready

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2003 16:24:36

>No, jak jsem rekl, nezoumal jsem to.

ok, budu prvni co to zkusi :-) Bez SSLka to jede bez problemu, uvidime co
na to rekne SSL.>Ty jsi tyto dva zpusoby nejak pomichal dohromady, takze ses vlastne
>pokousel oterit SSL na existujicim SSL spojeni, z cehoz bylo OpenSSL
>vydesene. ;-)

:-D

OT: base64

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2003 15:42:33

Zdravim konferenci,

prosimvas nemate nekdo bejakou jednoduchou podobu base64 algoritmu na dekodovani a
kodovani v VC++ ? Musim prekonvertit jednuduchou z Delphi do VC++ a
nevim si rady s base64. Nasel jsem spoustu prikladu na prevod
FileSouboru a streamu ale ja bych potreboval jenom prenyst string a
potrebuji ho pro jistotu zakodovat base64.. diky

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

Teckovana cara na canvas

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.2003 15:18:32

From: "Marek Dostal" <konf(zv)agnis(tec)cz>
> [...]
> "vyteckuji"?

GDI na Windows 9x nepodporuje teckovanou caru :-) Musis to kreslit programove

Komponenta pre XML

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.2003 15:16:32

From: "matko" <matko(zv)proces.sk>
> Potrebujem komponentu, ktora je schopna pracovat s XML a XSD tak, ako
> Dataset v C#. Mam tieto dva dokumenty, v ktorych je viac previazanych
> Tables a v D5 nemam ziadny prostriedok. Rad by som poznal Vase
> skusenosti.

V Delphi 5 neni ani podpora pro XML, pokud se dobre pamatuju. To co chces by
slo teoreticky resit v Delphi 7 (a mozna i 6) pomoci xml transformaci ktere na
zaklade schema transformuji XML soubor do DATAPACKET formatu, ktery pak dokaze
zpracovat TClientDataSet. Pomoci nastroje XML Mapper vytvoris transformaci.

Pokud to musis resit v Delphi 5 tak si naimportuj MS XML parser a napis rucne
kod pro dane schema, ktery polozku po polozce naplni dataset. Samozrejme pri
kazde zmene ve schematu musis takovy kod znovu upravit.

Petr Vones

Teckovana cara na canvas

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 18.10.2003 15:10:21

[...]

D7Prof, W98

Synapse & thready

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.10.2003 15:02:20

> ok, takze rikas ze se mam patlat s nejakou frontou a predavat si vsechny
> pakety k odeslani do (zatim cteciho) threadu? To jsem zrovna nechtel slyset
> :-| Jak krasne mi to drive fungovalo (at ziji asynchroni protokoly)!

No, jak jsem rekl, nezoumal jsem to.

> btw: kdyz uz jsme u toho SSL, co vse je potreba pro zapnuti SSL na TCP/IP
> spojeni v synapsi? DLLka mam a dal jsem

Mas dve moznosti... bud:

1.
cs.SSLEnabled:=true
cs.Connect(fHost,IntToStr(fPort));

... a v tuto chvili mas bud navazane spojeni se SSL, nebo je vracena
v LastError chyba.

2.
cs.Connect(fHost,IntToStr(fPort));
if (cs.LastError=0) then
cs.SSLDoConnect;

.. a opet, bud je ti vracena chyba v lastError, nebo jsi spojeny se
zapnutym SSL.

Ty jsi tyto dva zpusoby nejak pomichal dohromady, takze ses vlastne
pokousel oterit SSL na existujicim SSL spojeni, z cehoz bylo OpenSSL
vydesene. ;-)

Laserova tiskarna pro DOS

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 18.10.2003 14:44:19

na "zachytavace" bych moc nespolihal. (pokud se napr. objevi grafika nebo
download, vetsinou jsou v pr...). Lepsi je HW reseni.
Od HP je to LJ1200 a 1300 a vyssi, ale jsou dost drahe a maji mizernou
spotrebu. Posledni dobou prodavam Samsungy a u nich je PCL 100%
kompatibilni, spotreba solidni a cena cca polovicni oproti HP. PCL jsou
modely 1410, 1450, 1750 a potom vyssi. Muj typ je 1450.

S pozdravem Vaclav Riha

TWebbrowser a historie navstivenych stranek

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 18.10.2003 14:32:18

Nevite jak smazu histori navstivenych stranek v komponente TWebbrowser nebo zabranim provedeni navigace na drive navstivenou stranku
(tl. Backspace).

Diky, F.

jak na sloupce ve wordu ?

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 18.10.2003 14:02:11

var
Word : OleVariant;
Word.ActiveDocument.PageSetup.TextColumns.SetCount(4);
Word.ActiveDocument.PageSetup.TextColumns.LineBetween := True;
> [...]

kexo

> umim, ale potrebuju pak nastavit Format->Sloupce-> 4, s carou, mezera 0.5.

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2003 13:36:09

> [...]

:-| Jak krasne mi to drive fungovalo (at ziji asynchroni protokoly)!

btw: kdyz uz jsme u toho SSL, co vse je potreba pro zapnuti SSL na TCP/IP

begin
if cs.SSLEnabled then
begin
cs.SSLDoConnect;
if cs.SSLCheck then cok:=true;
end else cok:=true;
end;

a nespojilo se to pres SSL - vzdy se uzavrelo spojeni. SSLCheck prosel OK,
ale spojeni se po zapsani dat uzavre. S pozdravem

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 18.10.2003 13:34:09

On 18 Nov 2003 at 12:28, Erik Salaj wrote:

> tiez si myslim, ze v DOS-e je tych 640kB tak akurat dost

Ja ne. Psal jsem pravni system, a zpracovavat texty v takto malem
prostoru bylo primo zoufale. Pulmegove texty nejsou v zakonech zadnou
vyjimkou, a kdyz jeste pripocteme pamet pro DOS a program, musis to
dost pracne obchazet pres swapovani, ktere si navic v DOSu musis
napsat sam.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Synapse & thready

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.10.2003 13:16:08

> [...]

Popravde, tohle jsem nikdy nezkousel ani nezkoumal. Radeji bych to
ani nezkousel. ;-) Zvlast v pripade SSL rezimu tam je mnoho mist, kdy

[*] Antoska Lubos <antoska(zv)valm.sk> - 18.10.2003 12:48:06

[...]

[*] matko <matko(zv)proces.sk> - 18.10.2003 12:38:05

[...]

S pozdravom
Svetu mier

MartinO

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 18.10.2003 12:28:04

> ODBC je podla MS pre MSSQL rovnako "nativne" ako ADO. Ostatne z vlastnych
> skusenosti mozem potvrdit, ze v pripade MSSQL je ODBC rychlejsie, je to aj
> logicke, kedze ODBC je ovela jednoduchsie a nie je objektove ako ADO.
Otazka

nie som si isty, ci prvoradym cielom tychto rozhrani je "rychlost". Rychlost
je skor zalezitost databazy a dobreho navrhu aplikacie ako rozhrania
(potrebujes snad prenasat megabajty dat na klienta alebo z klienta?).
Podla mna MS (spravne) preferuje jednoduchost a siroke moznosti pouzitia
rozhrania nad rychostou (napr. ADO mozes pouzit v ASP, ale ODBC nie).
V pripade vysokych narokov na rychlost je este mozne pouzit priamo OLEDB,
ale myslim, ze v praxi to bude pouzitie OLEDB skor vynimocny pripad.

> vsak znie, co dalej. Technologia ADO (OLE DB) je co sa tyka buducnosti
> perspektivnejsia. Vsetko zalezi od toho, co kto uprednostni. Ja som dost

este perspektivnejsie je ADO.NET (zohladnuje poziadavky internet aplikacii)

> [...]
> jednoduchosti) a rychlejsie ako ADO. Okrem toho je podla mojich skusenosti
> univerzalnejsie v pripade potreby zmenit server - snad na vsetky SQL
servre
> existuje dobre odladeny a funkcny ODBC driver, o ADO sa to zatial povedat
> neda. Prechadzali sme s MSSQL na Sybase SQL Anywhere. Najprv sme to
skusali
> cez ADO v duchu "novych" technologii. Bolo s tym len kopa problemou (napr.
> to nevedelo poriadne pracovat s BLOB-mi). Potom sme urobili "downgrade" na
> ODBC (ODBCe), bolo po problemoch a vyrazne stupla aj rychlost.

problem je asi v tom, ze napisat poriadny OLEDB driver je velmi komplikovane

> Co sa tyka tvrdeni MS - kedysi Bill tvrdil, ze staci, ked DOS dokaze
> obsluzit 640kB pretoze viac urcite nikdy nebude treba. Ostatne, MS tvrdi,
ze

tiez si myslim, ze v DOS-e je tych 640kB tak akurat dost

> ADO je pre MSSQL nativne a pritom vsetky nastroje pre spravu MSSQL
> (Enterprise Manager, Query Analyzer a pod.) chodia cez ODBC...

v Yukone uz budu uplne nove .NET nastroje pre spravu MSSQL

Erik

sirka lookupbox

ak mam v lookup boxe viac poloziek, ako nastavim sirku stlpca jednej polozky

* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Zkontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 5 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (zme.zoner.sk)

Synapse & thready

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2003 12:12:03

Zdravim,

presel jsem ze svych socketu na Synapsi (uz me nebavilo resit novou
verzi SSL a pod.), ale mel bych dotaz:

[...]

Je tedy bezpecne to provozovat takto, nebo tam mam dat kriticke sekce. A
pokud ano, kam (cteni muze trvat relativne dlouho a nerad bych to mel v
kriticke sekci, protoze pak ztraci vyznam ten thread).

synapse a pop3

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.10.2003 11:56:02

> Ano to je,
> nejak jsem si myslel ze je to uz v sekundach, jak je bezne v postovnich
> klientech :-)

Radsi tam nech ten default. ;-)

> [...]

Musis si nejdrive zjistit seznam zprav (treba tim STAT prikazem), a
pak to projet a na kazdy z nich zavolat TOP.

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 18.10.2003 11:52:01

[...]

Michal

On 18 Nov 2003 at 11:31, Lukas Gebauer wrote:>
> Neni ten timeout 90ms ponekud malo?
>

> --
> Lukas Gebauer.

synapse a pop3

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.10.2003 11:34:00

> for i:=1 to pop.statcount do begin
> pop.retr(i);
> a pak mas v pop.fullresult.text cely text mailu. Parsuj, parsuj,
> vykrucaj.
> end;

Jen pripominam, ze na parsovani staci pouzit TMimeMess objekt. ;-)

synapse a pop3

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.10.2003 11:31:59

> tak si tu zkousim pripojeni k serveru a stahnuti posty ale nejak me to
> nefunguje. Nejdriv nastavim
>
> Pop:=Tpop3send.Create;
> Pop.Username := 'user';
> Pop.Password := 'pass';
> Pop.TargetHost := 'server(tec)cz';
> Pop.TargetPort := '110';
> Pop.Timeout := 90;
> Pop.Login;

Neni ten timeout 90ms ponekud malo?

Laserova tiskarna pro DOS

OKI .. ta tam ma nejakej softik ... kterej zachytava tisk z DOSu a tiskne v
narodni sade do OKI... ale jenom pro Win9x

Jirka

OT: Laserova tiskarna pro DOS

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 18.10.2003 10:15:54

Zdravim profici a omlouvam se za OT.

Poradite nekdo, jakou tiskarnu pro tisk z MS-DOSu?
Potrebuji aby tiskla i bez Windows a umela po
natazeni fontu kod Bratri Kamenickych.
Posledni, ktera mi tak funguje je HP LJ 1100.

Pekny den vsem...

Robert Plzak

Spatny tisk nekterych ceskych znaku

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2003 09:55:53

> U vsech prvku v Sinee nastavit Stredoevropsky rez a doporucuji to
> tak nastavit i jako standardni nastaveni fontu v Sinee.
>
> David Lebeda

tak, tak. ja si na to udelal programek, bo tech zmen bylo moc :o)
jestli to ho mas tolik co ja (par stovek *.PTS) tak ti to helfne.
poslu na vyzadani i se zdroji. jedina podminka je, ze mi na oplatku
posles pripadne vlastni upravy toho programku.

jinac neni na vine ani tak OS, jako spise ovladac tiskarny. specialne
nam to delala Kiocera-Mita, Stara Starka, HP-cko i laserova Epsonka
byli v pohode.

Peca

kde se necha nejlevneji koupit delphi 7 nebo 8

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 18.10.2003 09:37:52

Podle ceskeho Borlandu asi jedine u nich. Podle mich informaci, pote, co pod
zaminkou ruznych "ne-koser (spravne slovo si dosadte sami)" (viz. napr.
districe SWS) se postupne cesky Borland zbavil vsech svych prodejcu, a tak
neprimo zpusobil, ze nedokaze delat podporu, prodej, propagaci,... - nic
(pokud tvrde neplatis)).

Dnes to vypada, ze jenom skalni priznivci zustanou teto firme verni.
Microsoft udelal pravy opak, neustale rozsiruje prodejni sit, zacina mit cim
dal lespsi produkty i podporu, ... no comment.

Je mi velmi lito, ze musim prechazen na jiny jazyk. Delphi se mi velmi
libilo. Cenove nuzky (rozumej pomer ceny produktu MS a Borlandu) se vsak
rozsiruji a tolik penez zase nemam, abych kazdeho pulroku kupoval upgrade za
15 litru, kdyz C# Standard 2003 v podobne funkcionalite koupis za dva a pul
(a podle mych zkusenosti s nim udelas o hromadu vic).

Zaver1: MS produkty koupis dneska vsude, Delphi s ceskou reg. kartou a
solidni podporou prakticky nikde.

Zaver2: Driv nebo pozdeji koupis licenci Delphi od programatoru
prechazejicich na MS vsude a za babku.

Begin // MS
End; // Borland

Behalf Of Radek Nekvinda
kde se necha nejlevneji koupit delphi 7 nebo 8
Nevite nekdo, kde by to mohlo byt nejlevnejsi?

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 18.10.2003 09:13:50

Mozes si stiahnut FREE komponenty ODBCe, ktore su pre MSSQL dobre odladene.
ftp://ftp.humansoft.sk/public/ODBCe.zip

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 18.10.2003 08:25:46

[...]

L.

> Sam Microsoft prece tvrdi, ze OLE DB je nativni rozhrani pro MS SQL.
>
> Petr Vones

kde se necha nejlevneji koupit delphi 7 nebo 8

[*] Radek Nekvinda <nekvinda(zv)kybertec(tec)com> - 18.10.2003 08:13:45

kde se necha nejlevneji koupit delphi 7 nebo 8

Nevite nekdo, kde by to mohlo byt nejlevnejsi?

Tovarni 1112, Chrudim
537 01, Czech Republic

Tel./Fax.: +420 469 659 147
E-mail: nekvinda(zv)kybertec.com
WWW: www.kybertec.com

Aktualni uzivatel

[...]

[*] netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz - 18.10.2003 07:59:44

Dobry den.

Potrebuji zjistit nazev aktualne prihlaseneho uzivatele systemu Windows a jeho cesta ke slozce Dokumenty.

WinXP, Win2000, Delphi6 Prof.

Roman

synapse a pop3

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 18.10.2003 07:25:42

zkus
Pop.stat;

to ti sejme statistiku a pak jen napr:

From: "Miroslav Novosad" <mirnov2(zv)seznam(tec)cz>
> Nejsem si jisty, zda za to muze zrovna VS C#.net:-) U me sice instalace
> trvala skoro 2 hodiny ale naprosto bez problemu.

Mam podobne zkusenosti, instalace VS C# nebyla zadny problem. A jde to i bez
nainstalovaneho IIS.

Petr Vones

Delphi .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.10.2003 11:56:19

Puvodni zprava ze dne 16.11.2003:

> priznejme si, ze s mnoha aplikacemi je proste pri instalaci problem. Ja jsem
> mel s VSc#.net 2002 mel take velke problemy (take neustale chyb.hlasky),
> musel jsem viset 4 hod na tlf a stahovat updaty na W2000 (mel jsem SP3 a
> IE5.5 preinstalovane v prubehu instalace VS), pak mi nesly vubec editboxy v
> IE a nyni se nektere web aplikace nechovaj uplne kose. Navic pri ladeni v
> Delphi cekam neumerne dlouho na kazdou radku. Celkove se PC zpomalil o min
> 50%. Asi Framework, IIS atd.

Spis asi pocitac a ostatni soft. Svest to na framework a IIS je velmi
jednoduche. Ja zadne problemy nemel s zadnym VS, tj. ani predchozi
verze ani 2002 ani 2003.

Delphi .NET

[*] Miroslav Novosad <mirnov2(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2003 11:28:17

From: "Ludek Paral" <ludek.paral(zv)quick(tec)cz>
> [...]

> musel jsem viset 4 hod na tlf a stahovat updaty na W2000 (mel jsem SP3
> IE5.5 preinstalovane v prubehu instalace VS), pak mi nesly vubec

Taky jsem mel Win2k SP3 + IE5.5

> [...]
ladeni v
> Delphi cekam neumerne dlouho na kazdou radku. Celkove se PC zpomalil o

Zadne zpomaleni nepozoruju. Ani v Delphi ani jinde. A to mam
archaicky:-( Celeron 366 MHz. Asi mam vetsi stesti:-)> Radeji si pockam na D8.net ostrou verzi a tu jeste pro jistotu asi
ocheckuji
> na zvlastni instalaci OS.

Jeste lepsi mozna bude pockat si na reference:-)

Miroslav Novosad
mirnov2(zv)seznam(tec)cz

nejvhodnejsi databaze

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 16.10.2003 21:16:22

urcite bych sel do FB. Vyhody SQL a C/S jsou klicem k uspechu. Pro
jednodussi veci by mohla byt zajimava vestavena varianta, ale uprimne nevim,
jaky je aktualni stav, na to by mohl spise odpovedet Pavle Cisar ci se
koukni na www.firebirdsql.org ci www.ibphoenix.com ci www.ibphoenix(tec)cz.
Vyhodou je i velka obliba teto platformy v CR a komunita vyvojaru s
dostatecnymi znalostmi a zkusenostmi. KER

**Databazova akce roku - Databazovy svet 2003
(http://www.dbsvet(tec)cz/redakce/rd2003sem031016.html) jiz 4. prosince!

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>

From: "Richard Kubat" <rkubat(zv)borland(tec)cz>

[...]

opravami. Ty budou samozrejme registrovanym uzivatelum k dispozici zdarma i
nadale.
Borland zamysli urychlit vyvojove cykly podobne jako u produktu JBuilder, u
[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 15.10.2003 19:18:42

On 15 Nov 2003 at 19:02, Ivan Turcan wrote:

> Zaujimalo by ma odkial sa to da stiahnut. Delphi 8 som si uz objednal
> ale aj napriek tomu by som uvital ho vydiet skorej. V Borlande som sa
> dozvedel ze trial verzia bude as pri prichode ostrej verzie (???)

Omlouvam se, byla to beta. Nejak jsem si nevsiml, ze D8 jeste neni na
trhu. :-) Ale kdyz mi to napachalo binec v pocitaci, vytocilo me to
tak, ze jsem se neudrzel. Predpokladam, ze tenhle bordel bude v ostre
verzi odstranen.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Delphi 8 bez zaruky ?

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 15.10.2003 19:10:41

Cely figel s poistenim mimo ine je o tom ze Borland v pripade vydania update
packov nahra (nalisuje) tieto na CD... a tie potom predava... Je to
konina.... kua, ked raz urobim nedokonaly
soft a potom nan vydam opravy tak by som sa mal pchat zakaznikovi do zadku
aby odo mna neodisiel ku konkurencii... Tu ako vydiet to tak nikdy
nefungovalo a ani nebude...

Koniec koncov, ak mas dobry internet tak si mozes spomenute update packs
stiahnut z Borland.com, takze nie je nutne platit v Cechach niekomu za nieco
co je verejne dostupne...
Pre zaujimavost, na Slovensku je firma MadeIn ktora ked povies co chces z
internetu stiahnut tak to stiahne a posle ti to .. a vyde to urcite
lacnejsie ako to same od Borlandu.
Predpokladam ze v Cechach je na mraky takych firiem tiez. Ohladom riesenia
tech. problemov, osobne si myslim (ba priam som presvedceny) ze tato
konferencia popripade
ine vo svete ti pomozu ovela promptnejsie a zadarmo.

S pozdravom

Ivan Turcan

> [...]
> jednoho roku po Vasem nakupu produktu
> - Ziskate zdarma reseni tri technickych problemu, ktere nahlasite
stredisku
> technicke podpory)
>
> Znamena to tedy, ze se mam domnivat, ze Delphi 8 jako takova (mne zajima
> upgrade na verzi D8 Prof.) je prodavano bez jakekoliv zaruky opravy chyb
> (v tom pripade co na to cesky pravni rad ? Umoznuje to vubec ?) nebo
> jde o klamavou informaci ze za bratru 10kkc ziskam neco na co mam narok
> i bez nakupu teto polozky a ze vlastne ziskavam navic jenom reseni 3

Delphi .NET

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 15.10.2003 19:02:41

Zaujimalo by ma odkial sa to da stiahnut. Delphi 8 som si uz objednal ale aj
napriek tomu by som uvital ho vydiet skorej. V Borlande som sa dozvedel ze
trial verzia bude as pri prichode ostrej verzie (???)

vdaka :)

Ivan

> [...]
> jsem nikde nenasel vizualni navrh formulare. Takze jsem udelal repair
> instalace, a stale stejny problem.
>
> Jenze, pri te prilezitosti mi instalace Delphi nahrala pokazde stejne
> udaje do souboru
> C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\CONFIG\machine.config,
> takze tam mam ted nektere radky 2x. Prisel jsem na to tak, ze jsem
> chtel spustit asp.net aplikaci ve Visual Studiu, ktere vsak podalo
> stiznost, ze nesouhlasi s duplicitnimi radky v tomto souboru.
>
> Vidim to tak, ze Delphi 8 bude mit prisny zakaz vstupu do meho

dspack a prehravanie videa z databazy

[*] Jan Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 15.10.2003 18:26:38

s komponentami dspack prehravam video(divx) ale iba zo suboru.
neviete niekdo ako prehravat video, ale nie z avi suboru, ale
ak je avi ulozene v databaze. napr. v paradoxe v binary field.

----------
[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.10.2003 12:50:17

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 15.10.2003 12:48:17

Zdravim,

[...]

Prevod na text bez diakritiky

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 14.10.2003 18:19:03

Dalibor wrote:
> Ahoj, nemate nekdo napsanou funkci na prevod textu na text bez diakritiky?

Sice to neni nic moc, je to jen pro kodovani win-1250, ale snad to aspon
trochu pomuze ... Tteda za predpokladu ze z tohohle mailu neco
neorizne hacky a carky :-)

zdravi
Spider_X

function BezCestiny(I:string):string;
var s:string;
begin
s:=i;
strReplace(s,'e(','e');
strReplace(s,'?','s');
strReplace(s,'c(','c');
strReplace(s,'r(','r');
strReplace(s,'?','z');
strReplace(s,'y','y');
strReplace(s,'a','a');
strReplace(s,'i','i');
strReplace(s,'e','e');
strReplace(s,'u','u');
strReplace(s,'u*','u');
strReplace(s,'o','o');
strReplace(s,'n(','n');
strReplace(s,'t(','t');
strReplace(s,'d(','d');
//
strReplace(s,'E(','E');
strReplace(s,'?','S');
strReplace(s,'C(','C');
strReplace(s,'R(','R');
strReplace(s,'?','Z');
strReplace(s,'Y','Y');
strReplace(s,'A','A');
strReplace(s,'I','I');
strReplace(s,'E','E');
strReplace(s,'U','U');
strReplace(s,'O','O');
strReplace(s,'N(','N');
strReplace(s,'T(','T');
strReplace(s,'D(','D');
//
result:=s;
end;

// procedura na nahrazovani jednoho textoveho retezce druhym
procedure strReplace(var S:String; const Source, Dest: String);
var hs,hs1,hs2,hs3: String;
var i,j : integer;

begin
hs:= UpperCase(s);
hs3 := UpperCase(Source);
hs1:= '';
I:= pos(hs3,hs);
j := length(hs3);
while i > 0 do
begin
delete(hs,1,i+j-1);
hs1 := Hs1+copy(s,1,i-1);
delete(s,1,i-1);
hs2 := copy(s,1,j);
delete(s,1,j);
hs1 := hs1+dest;
I:=pos(hs3,hs);
end;
s:=hs1+s;
end;

jak na action managera a plovouci panely

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2003 16:26:56

> Nikdy se mi vsak nepodarilo donutit TActionToolBar aby
> s TControlBarem korektne pracoval, a to ani v Delphi 7.

Hm, tak to bude ten dovod, preco mam vo vsetkych projektoch zakazany undock
toolbarov ;-)

> Borland v IDE podle me pouziva nejaky jiny kontainer nez
> TControlBar z VCL.

Podla mna nie, nazov triedy je TControlBar, ziadna z designtime .bpl
TControlBar neexportuje, takze predpokladam, ze je to ExtCtrls.TControlBar z
vcl70.bpl.
Skor si myslim, ze to maju osetrene v toolbaroch - IDE pouziva akusi svoju
triedu IDEDockBar.TDockToolBar (vclide70.bpl), je to tusim potomok TToolBar.

A k tomu tam este maju nejake event handlery (je to vidiet v
AppBuilder.dfm):

- na ControlBar1: ControlBar1BandDrag, ControlBar1BandInfo,
ControlBar1BandMove, ControlBar1BandPaint, ControlBar1DockOver,
ControlBar1GetSiteInfo

- a na toolbaroch: ToolBarEndDock, ToolBarGetSiteInfo, ToolBarStartDock

Mozno by stalo za namahu pohrat sa s tym. Zial, nemam na to teraz cas.

TOndrej

Spatny tisk nekterych ceskych znaku

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.10.2003 15:52:53

> K tisku pouzivame SINEU. Na vsech PC je to bez problemu. Pouze na
> jednom PC, kde je win NT se spatne zobrazuji nektere ceske znaky. V
> editech je to spravne, ale pouze na tisku je to spatne. Jak to muzeme
> opravit, nebo je nutna preinstalace na jine windows?

U vsech prvku v Sinee nastavit Stredoevropsky rez a doporucuji to
tak nastavit i jako standardni nastaveni fontu v Sinee.

David Lebeda

jak na action managera a plovouci panely

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2003 15:52:53

> TActionToolBar ani nema zadny vlastnosti pro
> podporu dockovani jako ma treba TPanel. Kdyz
> di ho tedy vlozim do TPanelu, tak to trochu
> funguje, ale nic moc to neni.

Namiesto TPanel pouzi TControlBar.

Debugovanie componenty v design time?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 14.10.2003 16:16:55

> Vytvoril som komponentu ktora v runtime ide bezchybne ale v design time
pri
> zmene jednej vlastnosti(v object inspectore) mi to hodi AV. Ako mam
> debugovat tuto komponentu v design time aby som zistil kde je chyba? Ak
tuto
> vlastnost zmenil run-time tak vsetko funguje tak ako ma.

Nejspis to bude chtit neco takoveho:

if (csDesigning in ComponentState) or
(csLoading in ComponentState) then Exit;

:)

HTH, MB

Debugovanie componenty v design time?

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2003 16:08:54

> Vytvoril som komponentu ktora v runtime ide bezchybne ale v
> design time pri zmene jednej vlastnosti(v object inspectore)
> mi to hodi AV. Ako mam debugovat tuto komponentu v design
> time aby som zistil kde je chyba?

Otvor si tu designtime .dpk, a v Run/Parameters si zadaj Host Application:
delphi32.exe :-)
Run potom spusti druhu instanciu Delphi, a po natiahnuti Tvojho balicka
(musi byt nainstalovany) mozes aktivovat breakpointy.

Debugovanie componenty v design time?

[*] Peter Sulek <psulek(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2003 16:02:54

Zdravim

[...]

Dakujem

s pozdravom Peter Sulek.

Spatny tisk nekterych ceskych znaku

[*] Leos Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 14.10.2003 15:50:52

Kdysi jsme meli na NT podobny problem, ovsem s ReportBuilderem.
Pomohlo u vsech polozek v sestave explicitne urcit nastaveni znakove sady
fontu
z Default na Eastern Europe (nebo tak nejak).
Delalo to jen na NT, na W95 a W98 to slo. Po zmene to slo vsude.
Predpokladam ze to pomuze....
Leos

> [...]
> kde je win NT se spatne zobrazuji nektere ceske znaky. V editech je to
> spravne, ale pouze na tisku je to spatne. Jak to muzeme opravit, nebo je

rozne rozlisenia desktopu a prvky formulara

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2003 15:10:49

> Nainstaloval som svoj program
> na notebook s rozlisenim 1400 x 1050
> a velkosti formularov zostali ok
> ale <problem>pozicie vnutornych prvkov ako
> caption, buttony a radio buttony sa
> posunu cca o 100 pixelov doprava
> tym padom niekedy nie su viditelne</problem>

Nepouzivas nahodou Anchors a sucasne na formulari zapnute AutoScroll?
Potom, ak Ti to vyhovuje, staci vypnut AutoScroll.

jak na action managera a plovouci panely

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2003 15:44:52

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
> TActionToolBar ani nema zadny vlastnosti pro
> podporu dockovani jako ma treba TPanel. Kdyz
> di ho tedy vlozim do TPanelu, tak to trochu
> funguje, ale nic moc to neni.

K tomu slouzi komponenta TControlBar. Nikdy se mi vsak nepodarilo donutit
[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2003 15:38:51

> V com je problem? Pokial viem, funguje to automaticky.

prave ze nefunguje, jinac bych se neptal :(
jo mam Delfy 6 prof. ladim na Win XP cz prof.

TActionToolBar ani nema zadny vlastnosti pro
podporu dockovani jako ma treba TPanel. Kdyz
di ho tedy vlozim do TPanelu, tak to trochu
funguje, ale nic moc to neni.

si jsem prehlid nejakou kravinu, Napis mi
prosim, jak to delas ty (krok za krokem).
Bohate postaci prikladek s jednou jedinou
TAction na jednom plovoucim TActionToolBaru.

jak na action managera a plovouci panely

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2003 15:10:49

Ahoj,

zacinam pouzivat TActionManager ve spojeni s
TActionToolBar a TActionMainMenuBar. Jenze bych
rad ty panyly udelal plovouci a posunovaci podobne
jako je to v Delfach, nebo M$Wordu.
Muzete me nekdo nakopnout? Nebo odkazat na nejaky
sikovny zdoj informaci? Rozhodne nechci nejake
dalsi komponenty, pokud k tomu nebude zavazny duvod
(nejaka fakt blba chyba v TAction*).

jak na action managera a plovouci panely

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2003 15:12:50

> [...]

V com je problem? Pokial viem, funguje to automaticky.

TOndrej

rozne rozlisenia desktopu a prvky formulara

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 14.10.2003 15:04:48

From: "Vlko II." <vlko(zv)zilina.net>
Subject: zoznam otvorenych suborov podla handle

> potreboval by som aky sposobom program Handle z sysinternals zistuje,
> ktory subor
> ( http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/handle.shtml )
> zistuje, ktory subor ma konkretny handle otvoreny. Urcite je na to nejaky
> sposob
> ako to zistit, bohuzial ako hladam tak hladam nic nemozem najst. Pomohlo
> by aspon
> natuknut. Popripade aj kusok zdrojoveho kodu v lubovolnom prg jazyku:)
>
> S pozdravom
> Vlko

zoznam otvorenych suborov podla handle

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 13.10.2003 17:57:14

[...]

BTW: na sledovanie zmien suborov, uz unitu mam, potrebujem este evidovat,
zaciatok
prace so suborom a na to by sa hodilo, prave toto.

mail: vlko_(zv)pobox.sk
web: http://vlko.zilina.net