Aplikacny server ....DataSnap alebo Java

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2003 17:27:12

> prosim o nazor na volbu riesenia troj vrstvovej architektury...
> Je vyhodnejsie pisat viacvrstvovu aplikaciu v Delphi , s pouzitim DataSnap alebo v Jave , napr. s pouzitim JavaBeans
a servletov ....?
> Konkretne sa jedna o velky ekonomicky system s cca. 2000 a viac uzivatelmi. Predpoklad je ze naraz bude pracovat
cca.300 - 700 uzivatelov

pro takove mnozstvi doporucuji rozdat uzivatelum Arctel a po serveru se poohlednout v unixovem svete

> Mne osobne sa zda delphi vyhodnejsie, pretoze v HTML ktore je defakto ako tenka vrstva pri pouziti Javy (zakaznik
nechce java aplikacie !) je dost nevyhodne >napr. na take veci ako kontrola / validacia poloziek na formulary, vyber
hodnoty do polozky na formulary z ciselnika a pod. Podla mna riesenie v Jave bude viac >zatazovat siet ako riesenie
tenkeho klienta v Delphi...

WebSnap je jenom exe spustene na webovem serveru ktere vam generuje webove stranky pro uzivatele. To same muze delat i
aplikace psana v Jave je to uplne jedno - uzivatel to nepozna jestli ty stranky vytvorila Java nebo WebSnap. A pokud
uzivatele nechteji Javu je to zalezitos klienta a ne aplikacniho serveru

> Taktiez podla mna Java nema dobre riesene debugovanie enterprise aplikacii, ludia co v tom robia mi vraveli ze je to
dost pomale...

> DataSnap sa mi na druhej strane zda vyhodny, pretoze ako klienta mozem mat normalnu Exe aplikaciu , ActiveX klienta
spustaneho cez IExplorer, ale aj Java >klienta ktory na DataSnap pojde cez JMidas (ak to este je ovsem????) ,a tiez
je mozne pridat dalsiu vrstvu ktora bude ako ISAPI alebo CGI modul a ten >moze generovat vystup do HTML -> pouzitie
Internet Express
> Zaujimalo by ma vsak kedze nikdy som na DataSnape nemal ani 300 ani 700 uzivatelov naraz... ako sa to bude spravat ?
Myslite ze to bude dostatocne rychle >popripade rychlejsie ako rovnake riesenie v Jave ?

nedelal bych to

> Uvitam kazde pre a proti na tuto temu

Radek

ADO + ClientDataSet - IDENTITY VALUES

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 13.10.2003 16:55:10

Hello delphi-l,

Pouzivam CDS oproti ADO, ktore pristupuje na MS-SQL2000.

Ak je v tabulke stlpec (PK) typu IDENTITY, tak na urovni ADO vidim
jeho hodnotu (ktoru dodal SQL-server) po vykonani Post.

Na CDS vsak tuto hodnotu nevidim. Vie ma niekto nakopnut,
ako uvedenu hodnotu dostat do ClientDataSetu?

P.S.
ClentDataSet.Refresh je vsak velmi pomaly, lebo sa opat nacitavaju
desiatky tisic zanzamov.

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Delphi 3 a Pentium 4

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.10.2003 15:57:06

> Mame starou aplikaci napsanou v Delphi 3, ktera bezela celkem spolehlive na serveru s Pentiem 2, nyni jsme ji preinstalovali na novy server s P4, aplikace nyni obcas pada, technik od firmy, ktera dodala server tvrdi, ze by chyba mohla byt v tom, ze
> nektere "starsi" verze programovacich jazyku pry mohou mit problemy s novymi
> P III a P4 a vice pameti (konkretne se mluvilo o Pascalu a starsich verzich
> Microsoftiho C).
> Nevite o tom nekdo neco?

No, ja ti mohu rict jen to, ze v D3 delam dodnes mnoho programku, a
vesele je provozuji jak na P4, tak i treba na AthlonXP... problemy
jsem nepozoroval.

Delphi 3 a Pentium 4

[*] Radek Bernatek <rr.b(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2003 15:45:05

[...]

Radek Bernatek

PC DEXX za 16.990 s DPH! Athlon XP 2200+, CDRW, 80G, 17" monitor. Posledni
levny nakup pred Vanoci! http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=65270%26url=http://www.dexx(tec)cz/frame_Narsil_16a.htm

ListView

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 13.10.2003 15:55:06

Ahoj,

nemate prosim nekdo maly prikad na ListView ?
Vubec nevim, jak po kliknuti na nejaky obrazek spustit akci.

Sinea: ulozit ako html

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 13.10.2003 15:45:05

> From: Jozef Strnadik
>
> Sinea v preview ponuka moznost ulozit tlacovu zostavu do html
> suboru. Kazdu stranu zostavy vsak uklada do samostatneho html suboru.
>
> Je mozne ulozit programovo celu zostavu do jedneho html suboru?

Mozna to v budouci verzi bude volitelne.

V soucasne verzi se strankuje podle nastavene delky stranky.
Jednoduche reseni tedy je nastavit delku stranky v predloze
tak velkou, aby se to cele na ni veslo.
Pak bude export vdo HTML na jedne strance.

Vaclav Krmela

Token not found pri vypnuti

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 13.10.2003 15:15:03

Kdyz zapnu Delphi, tak mi po vypnuti hlasi nasledujici chybovou zpravu
(a je jedno, jestli jsem tam neco delal nebo to hned vypnul)
Token not found
Token: sys_reg
Line number: 1
Pak se mi to uz normalne vypne.

Muzem nekdo poradit, kde se mam pidit po naprave?

WinXP SP1, D7

Aplikacny server ....DataSnap alebo Java

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 14:57:01

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> fungovat ??? Bude aj v Delphi 8 for Net DataSnap ?

Pro upresneni, .NET ma samozrejme take svuj "DataSnap". Jeho vyuziti ovsem
predpoklada, ze budes vyvijet aplikace v .NETu

Petr Vones

Aplikacny server ....DataSnap alebo Java

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 14:36:59

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> uprimne aj ked som si Delphi 8 objednal zatial netusim ako to tam bude
> fungovat ??? Bude aj v Delphi 8 for Net DataSnap ?

Na to ti muze odpovedet jen Borland. Ja si myslim ze to neni dulezite, je to
porad prilis proprietalni reseni.

Nicmene tady se tvrdi:
http://www.borland.com/delphi_net/pdf/delphi_net8_datasheet.pdf

"Reuse existing Delphi investments to ease the migration of Windows
applications to .NET

Developers can reuse many of their existing investments in Delphi application
source code to ease the migration of Windows applications to .NET. With .NET
versions of VCL controls, dbExpress, MIDAS Client, IBX, and BorlandR Database
Engine (BDE), significant time can be saved by directly migrating existing
code and applications to .NET, often with few or no changes."

Co ve me vyvolava pocit, ze Midas/DataSnap bude resen zpusobem jako VCL.NET,
tudiz mimo .NET

Petr Vones

Sinea: ulozit ako html

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp.sk> - 13.10.2003 15:11:03

Zdravim,

Sinea v preview ponuka moznost ulozit tlacovu zostavu do html
suboru. Kazdu stranu zostavy vsak uklada do samostatneho html suboru.

Je mozne ulozit programovo celu zostavu do jedneho html suboru?

J. Strnadik

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 14:59:01

From: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>
> Neni to trosku silne tvrzeni?

Sam Microsoft prece tvrdi, ze OLE DB je nativni rozhrani pro MS SQL.

Petr Vones

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 13.10.2003 14:53:00

Neni to trosku silne tvrzeni?

Sroub

> ODBC na MS SQL je nesmysl.
>
> Petr Vones

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2003 14:42:59

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> To by malo znamenat ze beznu aplikaciu do delphi 8 .Net pro prevediem v
> pohode... ale ako mam chapat ze VCL je az vo verzii Enterprise ????

Ne, je to chyba. Bude i ve verzi Professional.
http://groups.google.com/groups?&selm=3fabf881%241%40newsgroups.borland.com

Petr Vones

Data z konference Delphi 2000

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 14:20:57

Zdravim

Uz tu padlo nekolik dotazu jak je to z daty z konference Delphi 2000 a
odezva zadna. Tedy, budou k mani tyto data, nebo se zavrela voda? Data uz
konference Delphi Builder jsou pravidelne.

Diky za odpoved.

Aplikacny server ....DataSnap alebo Java

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 13.10.2003 14:20:57

DataSnap

> Ja bych rekl ze ani jedno a podival bych se na .NET ;-)

uprimne aj ked som si Delphi 8 objednal zatial netusim ako to tam bude
fungovat ??? Bude aj v Delphi 8 for Net DataSnap ?
Predpokladam ze ak tam bude aspon DataSnap klient tak by som mohol urobit
klientov beziacich pod Net technologiou. Takze klient by problem nebol.
Ak by sa jednalo o aplikacny server pod .Net tak tu zatial ani netusim ci
Net ma podporu nativne ??? alebo ci iba vysledny kod pustim na Nete... Krom
toho ved DataSnap ako taky je
vlastne grupa ComObjektov a to pokial viem podporovane asi v Net je.> Otazka jestli neni lepsi to resit jako webservice, s tim ze klient pak
muze
> byt vlastne v cemkoli. DataSnap je prilis proprietalni technologie, ktera
je
> relativne dost slozita (nerikam spatna) a ne prilis dobre zdokumentovana.

> Rekl bych, ze pro web aplikace je opet vyhodnejsi ASP.NET, tezko lze
pouzit
> CGI z duvodu vykonu.

Tu som pisal o CGI ako jednej z moznost ako riesit dalsiu vrstvu aplikacneho
servra postaveneho na DataSnap technologii. Jasne pomale to je a napokon ma
to tie iste nevyhody ohladom validacii a vyberov ako
Java -> velky trafik po sieti

> Rychlejsi nez Java bude asi cokoli, otazka je zdali je to perspektivni
reseni.
> Borland ma obcasne problemy s behem kodu svych knihoven na
viceprocesorovych
> strojich, stejne tak si resenim v Delphi Win32 (velmi pravdepodobne)
uzavres
> cestu k 64bitovych architekturam, ktere jsou zvlaste u serverove aplikace
dnes
> uz aktualni.

Prave preto by ma zaujimalo ci je podporovany DataSnap aj vo verzii Delphi 8
Net? a ak ano ci je mozne bezbolestne na to prejst. Tu je mi samozrejme
jasne ze Delphi 8 este nikdo nema -> okrem Borland CZ, takze tu sa moze
aspon uvahovo vyjadrit niekdo od nich.

vopred vdaka,

Ivan

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 13.10.2003 14:36:58

> a jak je to s tim ODBC ? co to vubec presne je ?

viz Books OnLine - SQL Server Architecture:

Choosing an API:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/architec/8_ar_ad_3hih.asp

SQL Server and ADO:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/architec/8_ar_ad_4zqn.asp

SQL Server and OLE DB:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/architec/8_ar_ad_1qzm.asp

SQL Server and ODBC:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/architec/8_ar_ad_86lf.asp

Vsechny administracni nastroje SQL Serveru (Enterprise Manager,
Query Analyzer, Profiler...) jedou pres ODBC (plati pro MSSQL7
i MSSQL2000).

Tomas Zalesak

Jeste jednou stringgrid

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 13.10.2003 14:22:57

MaskEdit1.SelStar := 0;
From: <js-delphi(zv)quick(tec)cz>
> a jak je to s tim ODBC? co to vubec presne je?

ODBC na MS SQL je nesmysl.

Petr Vones

Auditing MSSQL servra

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 13.10.2003 14:02:55

Existue aplikace Lumigent Log Explorer,
Web site vyrobce je http://www.lumigent.com, tam
je mozno stahnout trial verzi.
Aplikace je schopna z log-file zjistit veskere zmeny na datech a strukture.

Nevim, ale jak ji koupit, v CR neni distributor.

Jirka

Cestina a W2K

>From: Jan Fiala [work] [delphi(zv)kvasar(tec)cz]
>RxRichEdit, prepinani klavesnice, menit jazykove nastaveni nepomahalo.

Ahoj!
Je mi jasne, ze "jdu s krizkem po funuse", ale ja tady pred casem hodil mail jak to resim ja. Jestli je to lepsi nebo horsi nez reseni Jirky Foldyny neumim posoudit.
Na RichEditu sleduju udalost OnChange a pak delam toto (pokud tam bude spatny syntax tak sorry, pisu to z patra):
procedure TForm1.RichEdit1OnChange(Sender:TObject);
var
puvFontCharSet: TFontCharset;
begin
puvFontCharSet:=(Sender as TRichEdit).Font.Charset;
(Sender as TRichEdit).Font.Charset:=DEFAULT_CHARSET;
(Sender as TRichEdit).Font.Charset:=puvFontCharSet;
end;

Funguje to zatim spolehlive.
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

Cestina a W2K

[*] Jan Fiala [work] <delphi(zv)kvasar(tec)cz> - 13.10.2003 13:22:50

Diky moc, tohle opravdu pomohlo.

RxRichEdit, prepinani klavesnice, menit jazykove nastaveni nepomahalo.

From: <horky(zv)cominn(tec)cz>
> Muze mi nekdo poradit, jak jednorazove prepnout u vsech komponent
> na nekolika formularich ParentFont z False na True ?

Zobrazit DFM jako text a pak hromadne nahradit v editoru.

Petr Vones

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 12:18:44

From: <js-delphi(zv)quick(tec)cz>
> Mam zacit pouzivat ADO komponenty nebo neco jineho??

Na MS SQL jedine ADO.

Petr Vones

Aplikacny server ....DataSnap alebo Java

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 13:08:49

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> [...]

Ja bych rekl ze ani jedno a podival bych se na .NET ;-)

> tenka vrstva pri pouziti Javy (zakaznik nechce java aplikacie !) je dost

To se mu vubec nedivim.

> Taktiez podla mna Java nema dobre riesene debugovanie enterprise aplikacii,
> ludia co v tom robia mi vraveli ze je to dost pomale...

Java je cela dost pomala.

> [...]

Muze mi nekdo poradit, jak jednorazove prepnout u vsech komponent
na nekolika formularich ParentFont z False na True ?

Diky za jakoukoliv napovedu, tech komponent je tam opravdu mnoho,
rucne bych to delal velmi dlouho.

--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D6 SP2, FB 1.0.3, IBX 6.03, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Lokalni protocol - FireBird 1.5 Classic Server

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 13.10.2003 13:10:50

Pouzivej normalni Remote connection a jako server nastav localhost. Tim si
udelas lokalni smycku.

From: <dphi_forum(zv)proces.sk>
> prosim poradte, potrebujem prekladat projekt vylucne cez dcc32 a cfg
> subor.
> Ako mam vsak zabezpecit aby sa mi inkrementoval build v cisle verzie ?

Jedine tak, ze budes predtim necim generovat .rc soubor s versioninfo a v nem
inkrementovat cislo buildu. Nebo pouzijes neco rozumejsiho jako FinalBuilder:
http://www.atozedsoftware.com/finalbuilder/

Petr Vones

IDE - jak zrusit vertical blocks?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 13.10.2003 13:04:49

> line-block ^+OL, obyc blok ^+O-K. Kdyz si nemuzu vzpomenout na cudliky tak
> vezmu do ruky mys, podrzim ci nepodrzim si :) Alt a tahnu :)))).
Diky, to je ono.

Rychlost nacitania ClientDataSetu z ADO DataSetu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 12:28:46

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> Pri starte app. nacitavam do ADO desiatky tisic zaznamov.
> Sucet vsetkych casov MS-SQL servera je do 5 sekund.
> Nacitanie do ADO je do 9 sekund, ale kym sa to objavi v CDS
> je to dalsich 20-30sek.. V CDS nemam definovane ziadne indexy.

Verze Delphi ?

Petr Vones

Napojeni TreeView na Data a zpet - synchronizace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 12:28:45

From: "Petr Svejda" <petr(zv)svejda(tec)cz>
> A TED PROBLEM:
> Kdyz klepnu naopak na polozku v tabulce, potrebuji vyhledat zaznam v
> TreeView podle objektu Integer, ktery mam ulozen v Node.Data

Projit seznam vsech node a vyhledat tu polozku.

Petr Vones

ClientDataSet, NestedDataSet, Post a ApplyUpdates

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 12:28:46

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> Pouzivate niekto spojenie ADO-CDS vratane nested datasetov?

Kdysi jsem se pokousel rozchodit kombinaci CDS s nested datasety a IBExpress a
nepodarilo se mi to primet k cinnosti.

Petr Vones

Aplikacny server ....DataSnap alebo Java

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 13.10.2003 12:50:48

Ahojte,

[...]

vopred vdaka za odpovede

Ivan

IDE - jak zrusit vertical blocks?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2003 12:22:45

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Pokud zmacknu v editoru Alt-Shift-Kurzorova klavesa, zacne mi editor
> delat vertikalni bloky. Skvele. Ale jak z toho zpatky? Hledal jsem v

Ja to delam tak, ze oznacim blok mysi a ono se to prepne zpatky. Klavesove
zkratky temer nepouzivam, protoze si je nepamatuju :-)

Petr Vones

ADO nad Oracle a Refresh

[*] Milan Bartonek <mbartonek(zv)synthesia(tec)cz> - 13.10.2003 12:38:47

Ahoj

D6 Prof , Oracle

Mam select nad tabulkou spojeny s ciselniky. Po vlozeni dat nebo po zmene
chci prekreslit dany zaznam.
u ADODataSetu mam na AfterOpen nasledujici kod, kde id je primarni klic
tabulky :za"
po metode Post mam Refresh a ta mi nahlasi EOleException "ORA ....chybne
cislo"
Podobna konstrukce nam MS SQL serverem mi funguje.

with dm1.Za.Recordset.Properties do
begin
item['Unique Table'].Value := 'za';
item['Update Criteria'].Value := adCriteriaKey;
item['Resync Command'].Value := 'select z.*, p.*,zp.popis
popis_zp,zs.popis popis_zs,zz.*,pr.popis popis_pr '+
'from .... '+
'where p.kod = z.c_ved_zak '+
'and z.id = ?';
end;

Bartonek Milan
Odbor dispecink a HBS
Aliachem a.s. O.Z. Synthesia, 53217 Pardubice - Semtin
Telefon : 466824701
Fax : 466824448
Email : mbartonek(zv)synthesia(tec)cz

Lokalni protocol - FireBird 1.5 Classic Server

[*] Peter Sulek <psulek(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2003 12:26:45

Dobry den,

[...]

Dakujem

S pozdravom Peter Sulek.

Pristup k MS SQL prostrednictvim ODBC - jak?

Zdravim vas panove!
Muj dotaz je prosty - jedine, s cim jsem do ted pracoval (myslim databazovy stroj) je firebird/interbase. Ted mam aplikaci predelat z firebirdu na MS SQL. Uz jsem udelal prvni krok a sehnal MS SQL Server 2000 for developer (nebo tak nejak ;o) )-cekal jsem na to pres 3 tydny :(.
Resim problem jak k tomuto serveru mam pristupovat z Delphi. Do ted jsem pouzival klasicke kompenety: IBDatabase, IBTransaction, IBQuery, IBInfoDatabase (? mozna to neni presny nazev) a IBEvents.
Mam zacit pouzivat ADO komponenty nebo neco jineho?? Ten projekt neni nic velkeho a tak bych radsi, aby pripadne jine komponenty byly pokud mozno free a nebo za symbolickou cenu (rekneme kolem 1.000,-)

Pak jsem zatim jen slysel o moznosti pristupovat pres ODBC jenze o tomhle nic nevim. Muzete uplnemu zacatecnikovi v teto oblasti rict zakl. info, abych mohl zacit pracovat na predelavani te aplikace? Pomohly by i nejake odkazy na literatury, net - uprednostnuji cesky a poperu se i s anglictinou

Diky vam vsem za vas cas.
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

Delphi a excelovske grafy

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 13.10.2003 12:08:43

sorry, som dost zaneprazdneny, takze len strucne par prikazov:

NAHRANE MAKRO:

Range("A1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "bunka1"
Range("A1").Select
With Selection.Font
.Name = "Arial"
.Size = 14
.Strikethrough = False
.Superscript = False
.Subscript = False
.OutlineFont = False
.Shadow = False
.Underline = xlUnderlineStyleNone
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
Columns("A:A").ColumnWidth = 4
Range("A1:E5").Select
Selection.Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone
Selection.Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone
With Selection.Borders(xlEdgeLeft)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
With Selection.Borders(xlEdgeTop)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
With Selection.Borders(xlEdgeBottom)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
With Selection.Borders(xlEdgeRight)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
With Selection.Borders(xlInsideVertical)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
With Selection.Borders(xlInsideHorizontal)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
Range("A1").Select
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="D:\testsubor.xls",
FileFormat:=xlNormal, _
Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
CreateBackup:=False

DELPHI KOD:

E := CreateOleObject('Excel.Application');
E.DisplayAlerts:=false;
E.WorkBooks.Add;
E.ActiveSheet.Cells[1,1].Value:= 'bunka1';
E.ActiveSheet.Cells[1,1].Font.Size:= 14;
E.ActiveSheet.Columns[1].ColumnWidth := 4;
E.ActiveSheet.Range['A1','E5'].Select;
for i := 7 to 12 do
E.Selection.Borders[i].Weight := 2;
E.ActiveSheet.Cells[1,1].Select;
E.ActiveWorkbook.SaveAs(nazov_suboru);
if zobrazitExcel then
E.Visible := True
else
E.Quit;

Ide hlavne o to, ze excelovske konstanty typu 'xlInsideHorizontal', 'xlThin'
treba nahradit ciselnymi hodnotami, a k prvkom typu rows, range, cells
pristupovat ako k prvkom N rozmerneho pola, a treba povyhadzovat defaultne
zbytocnosti, napr. 'LineStyle = xlContinuous'
v pripade zaujmu v dalsom pokracovani serialu ukazem postup ako na grafy :-)
kexo

From: "Pavel Poles" <xcony(zv)seznam(tec)cz>
Subject: Unit X recursively uses itself

> tak mi nahlasi (obvykle v jedne a te same unite) <subject>, a
> balicek se nezkompiluje. Kdyz dam pote znovu kompilovat vse

Unit X recursively uses itself

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2003 09:34:30

Zdravim,

mam jeden takovy problem s jednim pomerne rozsahlym balickem
(pres 40 unit, 150 tisic radku). Cas od casu kdyz ho kompiluji
tak mi nahlasi (obvykle v jedne a te same unite) <subject>, a
balicek se nezkompiluje. Kdyz dam pote znovu kompilovat vse
se opakuje, avsak kdyz dam build balicku, tak vse probehne v poradku
a funguje tak jak ma....

Nevite nekdo v cem by mohl byt problem?

Predem dekuji za tipy

Pavel Poles

CakDir, Archivace, Fcntl.dcu

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 13.10.2003 09:08:27

Nema nekdo tuhle unitu? Potrebuji ji ke komponente CakDir. Vim, ze je to
dost blba otazka na jednu unitu, ale predpokladam, ze se nachazi v
obecne instalovanych vecech jako je treba JVCL (ktere se mi nepodarilo
nainstalovat) a autor si neuvedomil, ze tato knihovana neni standartni
soucast Delphi.

Lukas Benda

IDE - jak zrusit vertical blocks?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 13.10.2003 08:52:26

> [...]
> delat vertikalni bloky. Skvele. Ale jak z toho zpatky? Hledal jsem v
> helpu ale nic. Zatim to resim pomoci File/Close All, ale je to ponekud

Ahoj,

v mych D6 to funguje tak ze sloupcovy blok zapnu Alt+Shift, nebo ^+O-C,
line-block ^+OL, obyc blok ^+O-K. Kdyz si nemuzu vzpomenout na cudliky tak
vezmu do ruky mys, podrzim ci nepodrzim si :) Alt a tahnu :)))).

IDE - jak zrusit vertical blocks?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 13.10.2003 08:40:25

Ahoj,
po tom, co uz to dlouho ignoruji bych ted rad prisel na ponekud zahadnou
otazku s D7 IDE:

[...]

D7 Pro, rozlozeni klaves IDE classics.

Problem v HLP souboru

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.10.2003 08:24:24

Marek Dostal dne 13 Nov 2003 v 7:48:

> text v rtf:
>
> Parametr x je...
> Parametr y je...
> Parametr z je...
>
> a v zobrazenem hlp to pak vypada takto:
>
> Parametr x je...
> 0 Parametr y je...
> 1 Parametr z je...

Ahoj,

nekdy mi to takhle blbnulo pri pouziti Word 97. Word zahadne nekde zapnul cislovani (nejsem si
jisty - mozna ho mel u stylu normalni). U jednotlivych odstavcu pak bylo cislovani potlaceno, ale
Help Compiler to potlaceni neprevzal.

Po navratu k Word 6 podobne radovanky vesmes zmizely.

Karel Rys

Problem v HLP souboru

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 13.10.2003 07:48:22

Mam problem s vytvarenim hlp souboru. Pomoci MSWordu vytvarim rtf soubor s textem, ktery potom pomoci hcw.exe kompiluji ho hlp souboru. V nekterych mistech v textu se mi stane, ze na zacatku odstavce se v zobrazenem hlp textu objevi na zacatku cislice, vypada to nejak takto:

[...]

Neresil jste nekdo tento problem? Zkousim tam dat/smazat tabelator, mekky enter, tvrdy enter, porad je to stejne.

Diky, Marek Dostal
D7Proff, W98

Delphi a excelovske grafy

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 12.10.2003 23:13:50

[...]

Zda sa, ze cas naplnania CDS rastie rychlesie ako pocet zaznamov,
nelinearna zavislost (zrejme druha alebo tretia mocnina).

Ma niekto z Vas nejake rady ako to urychlit?
(Bez redukcie poctu zaznamov uz v ADO?

P.S.
Vsetko je to len dvojvrstva app. s tucnym Win32 klientom.

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

ClientDataSet, NestedDataSet, Post a ApplyUpdates

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 12.10.2003 23:13:49

Hello delphi-l,

Zdravim pouzivam CDS tak, ze na event AfterPost volam
ApplyUpdates(-1).

Ale ked rozeditujem nested dataset v CDS a potom urobim
v CDS scroll, nastane nejaky implicitny post ale nie
afterpost a teda ani nie moje ApplyUpdates.

Pouzivate niekto spojenie ADO-CDS vratane nested datasetov?

Uz som zufaly...

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Delphi a excelovske grafy

[*] simec <simec(zv)szm.sk> - 12.10.2003 22:55:48

napisal som toto:

Excel := CreateOleObject('Excel.Application');
chart := Excel.charts.Add;
chart.ChartType = xlXYScatterSmoothNoMarkers;
chart.seriescollection.newseries;
v:=vararraycreate([1,4],varvariant);
w:=vararraycreate([1,4],varvariant);
chart.seriescollection(1).values:=v;
chart.seriescollection(1).xvalues:=w;
excel.Visible := true;

stale nic. nemozete mi prosim niekto napisat funkcnu ukazku ako vytvorit excelovsky graf cez delphi. Prosim.

Vsechny soubory v adresari, *.t xt, *.*

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 12.10.2003 16:23:24

Pomoci FindFirst, FindNext a FindClose by to melo jit take, viz dokumentace
Delphi.
Jiri H.

>Podivej se na funkci AdvBuildFileList v unitu JclFileUtils:
>http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=1181
95

>Petr Vones

Vsechny soubory v adresari, *.t xt, *.*

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.10.2003 16:01:22

From: "Benda Lukas" <bendal(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> kdybych mohl zjistit soubory, ktere odpovidaji nejakemu filtru. Jak na to?

Podivej se na funkci AdvBuildFileList v unitu JclFileUtils:

FB 1.0.2 a eventy

Ano, setkali jsme se s tim. Pomohla preinstalace na FB 1.0.3.
Pisou to i v Readme.
<cituji>
o An event handler bug was fixed. Some Operating Systems that supported
multi-threading were using out of band notification for events. This
would lead to occasional, hard to diagnose problems.
</cituji>
--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D6 SP2, FB 1.0.3, IBX 6.03, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Export sestavy Quick reportu do MS Wordu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.10.2003 14:57:13

zpetruj(zv)qgir(tec)cz wrote:
> Nevite nekdo jak jednoduse exportovat sestavu Quick reportu do MS
> Wordu?

QR umi slusne exportovat do RTF, ktere v pohode ve Wordu otevres.

Martin Schayna

Komponenty pro QReport

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 12.10.2003 14:21:05

Ahoj,

resim problem jak vytvorit vlastni tisknutelne komponenty pro
Quick Report.

Vim, ze je nutne komponentu vytvorit jako potomka objektu
TQRPrintable a predefinovat metody Paint a Print. Vzhledem k
tomu, ze se jedna o komponentu se slozitejsim vykreslovanim
potreboval bych vedet, jak funguje funkce XPos, resp. YPos, tridy
TQRPrinter - jejich algoritmus.

Vi nekdo, jak se provadi prepocty pro ucely tisku v metode Print
objektu TQRPrinter?

Moc by mi pomohly zdrojove soubory nebo jejich casti.

Dekuji za pripadnou odpoved.

Milan Kotaska

service X aplikace

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.10.2003 14:11:04

> V delphi normalne vytvorim service aplikaci. To je vse OK, chtel bych
> ale umoznit take spusteni tohoto programu jako standalone aplikaci
> (staci konzolova). Nechci 2 ruzne exe.

Jeden priklad najdes v ScktSrvr.dpr.

service X aplikace

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 12.10.2003 13:55:03

Zdravim, planuji vytvoreni service, ktery bude komunikovat po siti s
nejakymi zarizenimi.

V delphi normalne vytvorim service aplikaci. To je vse OK, chtel bych
ale umoznit take spusteni tohoto programu jako standalone aplikaci
(staci konzolova). Nechci 2 ruzne exe.

v service mam napsane toto:

procedure TAssistService.ServiceExecute(Sender: TService);
begin
while not Terminated do
begin
{ ... nejaky vykonny kod ... }

ServiceThread.ProcessRequests(False);

Kam mam ale napsat kod, ktery se vykona pri spusteni jako standalone app
?

V psani service jsem zacatecnik, muzete me prosim nasmerovat?

Dekuji Petr Sikola

Auditing MSSQL servra

[*] delphikonf(zv)proxima-soft.sk - 12.10.2003 13:27:01

Ahoj,
potreboval by som vediet ci sa da:
1. Sledovat a zaznamenavat modifikaciu databaz na MSSQL serveroch
t.j. zmenu struktury tabuliek, kto ju urobil kedy ako a co zmenil
(Tracking data modification MDL)

[...]

A to tym sposobom ze nebudu menene aplikacie ktore ku tymto datam
pristupuju,

bez zataze na tieto servre t.j. nie pomocou trigrov
alebo upravou v aplikaciach tak aby sa zaznamenavali zmeny, ale

vyberanim len konkretne zadanych udajov z transakcneho
logu. Toto je dolezite aby sa minimalizoval vplyv na vykon

SQL serverov.

Za skore vybavenie mojej poziadavky Vam vopred dakujem.

Outlook.Application

[*] netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz - 12.10.2003 13:13:00

Dobry den.
Nevite nekdo, jak pristupovat do OLE objektu Outlook.Application do polozky Komu. Jak se tato Item jmenuje. Umim Recipients, ale to asi nebude to prave?

Roman

FB 1.0.2 a eventy

[*] Piskac Josef <josef.piskac(zv)comarr(tec)cz> - 12.10.2003 13:10:59

Ahoj,
pri pokusech o pouziti eventu z FB 1.0.2 jsme zjistili, ze se chovaji
divne. Po registraci jednoho eventu to vypada, ze vse slape, jak ma.
Pokud jsem si zaregistroval vic eventu a dokud nenastala vice nez 1
udalost soucasne, opet se vse tvari chodive. Pokud vsak nastaly 2
udalosti soucasne, program dostane obe ke zpracovani, ovsem
zadna dalsi udalost se uz program do programu neprobojuje.
Napadlo me zkusit to primo pres API v C a chovalo se to stejne jako
v Delphach, at jsem pouzil synchronni nebo asynchronni zpracovani.
Kdyz jsem se pokusil odchytavat kazdou udalost ve zvlastni instanci
TIBEvents, nepredalo se do programu vubec nic. V C se to chovalo
opet stejne. Vypada to, ze je nejaky zadrhel ve FB. Setkal se s tim
uz nekdo z Vas a podarilo se Vam zpracovani eventu nejak
zprovoznit?

Pepa Piskac
Delphi 5, IBExpres 4.52, FB 1.0.2

Vsechny soubory v adresari, *.t xt, *.*

ja to resim takto .... do startu programu dam tento radek:

DeleteFiles(AdresarPrivatni+'_QS*.*');

a tady je zdroj.

function DeleteFiles(const NazevSouboru:string):integer;
var
SearchRec:TSearchRec;
CurrDir:string;
begin
CurrDir:=CurrentDir;
{$I-}
ChDir(ExtractFilePath(NazevSouboru));
result := 0;
if FindFirst(NazevSouboru,$3F,SearchRec) = 0 then
if DeleteFile(Pchar(ExpandFilename(SearchRec.Name))) then INC(result);
while FindNext(SearchRec) = 0 do
if DeleteFile(Pchar(ExpandFilename(SearchRec.Name))) then INC(result);
SysUtils.FindClose(SearchRec);
{$I-}
ChDir(CurrDir);
end;{function DeleteFiles(NazevSouboruZdroj,PathCil:string):integer;}
Spachal
Jirka Virt

Vicejazycna aplikace

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 12.10.2003 12:18:55

Puvodni zprava ze dne 11.11.2003 od Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz>

> D5Prof SP1, W98SE
>
> Prijemny den,
> chci udelat vicejazycnou aplikaci. napadlo me, ze bych mohl vytvorit ini
> soubory s jednotlivymi jazykovymi verzemi. Tam by se skupina jmenovala

Ahoj,

Podobny problem jsem uz resil. (Staci prelozit ini a hned je verze s jinym
jazykem) Podobne jaky Ty pomoci .ini souboru. (Ale v D2). A problem jsem
resil pomoci funkci, ktere umeli vratit v textove podobe hodnotu vlastnosti
tridy a naopak bez ohledu na tridu.
Projel jsem formular cyklem prez vsechny komponenty a zjistoval jsem obsahy
tech vlastnosti, ktere me zajimaly (Text, Caption, Hint), a to u kazde
komponenty bez ohledu na to jestli ji ta komponenta ma nebo ne. Nejvetsi
problem bylo jednoznacne jmeno komponenty (Name), protoze na formu se cas od
casu najdou komponenty, ktere nemaji jmeno :-)). (Pouzil jsem jmeno tridy a
za ni poradove cislo.) Pokud jsem u nektere komponenty nechtel hodnotu
nastavovat, pouzil jsem jako rozlisovaci znak prazdny retezec nebo urcitou
hodnotu ve vlastnosti Tag.
Jo a Retezcove konstanty, ktere jsem potreboval prelozit jsem ukladal do
labelu nekam, kde nebyly videt. :-)))
Pozor, pri spusteni programu se nacita jazykova verze z ini souboru, a to
chvili trva.
Samozrejme jsem tam mel proceduru, ktera mi na pozadani sestavila vychozi
ini soubor.

Pokud budes mit zajem, mohu uverejnit casti zdroje.

Vsechny soubory v adresari, *.t xt, *.*

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 12.10.2003 12:14:55

Dobry den,

chtel bych zjistit kompletni seznam souboru v adresari. Jeste lepsi by bylo, kdybych mohl zjistit soubory, ktere odpovidaji nejakemu filtru. Jak na to?

Potrebji to, protoze BDE pri nekorektnim vypnuti programu, nesmaze docasne tabulky _QSQ92.DB (atp.) Pokud se techto souboru nashromazdi hodne, program se jiz neda znovu spustit. Chci je mazat.

Lukas "benzin" Benda

Odeslani el.posty s prilohou - jak?

[*] netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz - 12.10.2003 12:06:53

Dobry den.
Potrebuji odeslat pomoci el.posty soubor. Pouzil jsem k tomu priklad 604 z 1001 tipu a triku pro Delphi.

Const
olMailItem= 0;
var
Outlook: OLEVariant;
MailItem: Variant;
begin
CreateOleOject('Outlook.application');
MailItem:= Outool.CreateItem(olMailItem);
MailItem.Recipients.Add('adresa');
MailItem.Subject:= 'Predmet';
MailItem.Body:= 'Zprava...';
MailItem.Attachments.Add(FileName);
MailItem.Send
Outlook:= UnAssigned;
End;

V podstate je to OK. Po spusteni se ale objevi dialog vyzadujici povoleni pristupu k elektronickym adresam (zrejme Exchange?). Neda se tento dialog nejak potlacit?

Neni nejaka jina moznost?

Roman

Export sestavy Quick reportu do MS Wordu

[*] zpetruj(zv)qgir(tec)cz - 12.10.2003 11:54:52

Nevite nekdo jak jednoduse exportovat sestavu Quick reportu do MS Wordu?

Zdenek

lookup v gride

zdravim, D7

mam lookup v gride a nejde mi vyberanie zaznamu tak ze pisem na klavesnici,
ide to iba vyberat misou. Pritom ak pouzijem normalny lookup tam to ide

----------
* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Zkontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 5 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (zme.zoner.sk)

Napojeni TreeView na Data a zpet - synchronizace

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 12.10.2003 11:24:50

Pokud se nepletu, tak v Data je ulozen ten odkaz z AddChildObject.
Takze jednoduchym projitim seznamu mas, co jsi potrreboval (bohuzel
myslim neni zadna metoda na vyhledani).

Wednesday, November 12, 2003, 8:32:37 AM, bylo napsano:

> [...]

PS> node := TreeView.Items.AddChildObject(
PS> aTreeRoot, FieldByName('Head').AsString,
PS> TObject(FieldByName('IdNode').AsInteger));

PS> Dokazu snadno synchronizovat TreeView (OnChange) s tabulkou (klepnu na
PS> vetev) takto:

PS> if not tbNodes.Locate('IdNode', Integer(TObject(Node.Data)), []) then
PS> ShowMessage('Polozka odkazuje na neexistujici polozku v tabulce nebo byla
PS> pridana bez asociovaneho objektu');

PS> A TED PROBLEM:
PS> Kdyz klepnu naopak na polozku v tabulce, potrebuji vyhledat zaznam v
PS> TreeView podle objektu Integer, ktery mam ulozen v Node.Data

Odeslani elektronicke posty s prilohou

[*] netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz - 12.10.2003 11:22:49

Dobry den.
Potrebuji odeslat pomoci el.posty soubor. Pouzil jsem k tomu priklad 604 z 1001 tipu a triku pro Delphi. V podstate je to OK. Po spusteni se ale objevi dialog vyzadujici povoleni pristupu k elektronickym adresam (zrejme Exchange?). Neda se tento dialog nejak potlacit?

Roman

Cestina a W2K

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.10.2003 11:10:48

> [...]

vypnuti notifikace takto (neni to size buhvijak konzistentni, ale funguje to
:-)) :

[...]

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 12.10.2003 10:34:46

Ahoj,

ja jsem mel s Richedit take problemy, tak jsem presel na RxRichedit (jsou to komponenty Rx)

Ludek

> [...]
>
> Odkaz na obrazek:
> http://www.kvasar(tec)cz/pictures/cestinaw2k.jpg
> nestalo se vam neco podobneho nebo nevite

Cestina a W2K

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 12.10.2003 10:34:46

Mne se to take stava, nesmi byt aktivni anglicke rozlozeni klavesnice.
> [...]

subor.
Ako mam vsak zabezpecit aby sa mi inkrementoval build v cisle verzie ?

diky

ako na firebird?

[*] miroslav.hostinsky(zv)worldonline(tec)cz - 12.10.2003 09:40:42

Jan Hlas napsal(a):

>Uvazujem o prechode z paradoxu na firebird. Ake mate skusenosti? co pouzivate?
>Uvazujem nad komponentami IBO. Su lepsie ako fib plus?
>S dbexpresom som chvilu robil, je to dost neprakticke.
>Ak pouzijem ibo, co mam pouzit ako generator zostav?
>V sucasnosti pouzivam QuickReport na nemenne zostavy
>a QRDesign od THSD na uzivatelsky definovatelne zostavy.

Pouzivam FB 1.5 k plne spokojenosti, je podstatne rychlejsi nez 1.03
Pro pristup k datum pouzivam DBexpr a nemam s tim potize.
QR jsem pouzival nekolik let a nyni pouzivam Sinea. Sinea je jednoznacne
lepsi, zvykl jsem si na ni behem nekolika dni.
Hostinsky

Vicejazycna aplikace

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.10.2003 09:32:41

On 11 Nov 2003 at 23:08, Josef Straka wrote:

> for A:= 0 to Form1.Components.Count -1 do
> Form1.Components[A].Caption :=
> ini2.ReadString('Form1',Form1.Components[A].Name,'...'));

To je samozrejme spatne. Zkus to takto: nadefinuj si jmeno objektu,
nazev property a jeji obsah. Napriklad:
<TvujObjName>
<Caption Value="tvuj text" />
<Text Value="bla bla" />
</TvujObjName>

V programu pak projdes vsechny komponenty, dohledas v seznamu, zda
tam je komponenta zastoupena (zde podle if Components[A].Name =
TvujObjName) a pak projdes vnitrek a priradis komponente prislusne
vlastnosti
SetStrProp(Instance, PropInfo, StrValue);

Kde Instance je ta komponenta, PropInfo nazev vlastnosti (treba
Caption), a StrValue je text schovany ve Value. Nazev property vsak
musi bezpodminecne korespondovat, nebo to musis obalit try except.

Je to ale docela pakarna, pro narocnejsi aplikace se to nehodi.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Cestina a W2K

[*] Jan Fiala [work] <delphi(zv)kvasar(tec)cz> - 12.10.2003 09:26:40

[...]

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 12.10.2003 08:32:37

[...]

Diky za nakopnuti

PS: U StringListu mi to slo, protoze tam existuje Items.IndexOfObject(...)

ako na firebird?

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 12.10.2003 08:24:36

> Uvazujem o prechode z paradoxu na firebird. Ake mate skusenosti? co pouzivate?
Zkusenosti s FireBirdem - dobre, snadna instalace, nenarocna sprava, pokud byly problemy, tak diky nespolehlive siti nebo diky poskozeni souboru pri vypadku proudu, kdyz nemeli upsku.

> S dbexpresom som chvilu robil, je to dost neprakticke.
Pouzivame dbExpress k plne spokojenosti. Ale je pravda, ze jsme si komponenty dbExpresu "obalili" svymi nasledniky, takze spoustu veci uz nemusime nastavovat apod. Jinak pozor, v dbExpress v D6 byly nejake chyby, ktere jsou v dbExpress v D7 odstraneny. Marek Dostal
D7Proff, dbExpress, FB 1.0.2

ako na firebird?

[*] Jan Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 12.10.2003 08:04:35

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 12.10.2003 05:22:25

11.11.2003 Petr Zahradnik:
> Puvodni zprava ze dne 11.11.2003:

> Mnoho jednodussich programu jsem videl takto pracovat. Jsou na to snad
> i nejake komponenty. Nicmene to podle me neni zrovna idealni reseni.
> Neni mnohem lepsi pouzit to, co je v Delphi jiz vestavene, tedy
> podpora lokalizace? Primo Delphi to podporuje, muzes si delat preklady
> resources a davat je k aplikaci. Da se to pak velmi elegantne udelat
> zvenku pomoci Jazykoveho Lokalizatoru, cimz navic usetris spousty casu
> pri opakovanych prekladech.

1. ne kazdy ma Enterprise verzi Delphi, ktera opbsahuje
integrovany lokalizator.
2. pokud je lokalizace v textovem souboru, muze ti to prelozit kazdy,
bez nutnosti vlastnit jakekoliv nastroje a bude to pracovat okamzite.
Nemusi se nic prekladat.
3. opakovany preklad ? Pokud to budes mit v externim textovem souboru,
neprekladas nic opakovane, pouze do nej pridavas dalsi retezce.

Ale tohle reseni se hodi pouze na jednodussi aplikace. Nikdo nebude
takto prekladat MB textu.

Delphi a excelovske grafy

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 11.10.2003 23:46:04

sprav to najprv rucne v exceli, a nahravaj si to ako makro, potom ho len
'prepis' do delphi
kexo

> Potreboval by som poradit ohladom problemu tvorby grafu v exceli cez
delphi. Mam data ulozene v *.dbf tie dokazem nahrat do excelu ale uz neviem
vytvorit graf. Data su den a stav paliva. Mohli by ste mi prosim napisat ako
na to. Pripadne aj

Vicejazycna aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.10.2003 23:42:03

> [...]

resources a davat je k aplikaci. Da se to pak velmi elegantne udelat
zvenku pomoci Jazykoveho Lokalizatoru, cimz navic usetris spousty casu

[*] Ing. Vladimir Keder <vkeder(zv)iol.sk> - 11.10.2003 23:32:02

Ahoj

Pouzivam taku istu metodu na nacitanie titulkov aj ked to asi nie je
najlepsie riesenie. Iste lepsie je pouzit Lokalizator Zbyska Hlinku ale pre
moje potreby staci aj taketo riesenie. Ja pouzivam pre kazdu komponentu
zvlast if pretoze okrem Caption nastavujem aj property Text, ... Takisto
nacitam aj dialogy ktore sa potom zobrazuju uzivatelovi.

Vlado

procedure TfrmMain.NacitajTitulky(Formular: TForm);
var AppIni: TIniFile;
begin
AppIni :=
TIniFile.Create(ExtractFilePath(ExpandUNCFileName(Application.EXEName))+jazy
k);
{titulok aplikacie}
Formular.Caption:= AppIni.ReadString(Formular.Name,'caption', 'Program');
{titulky tlacidiel, ...}
for i:= 0 to Formular.ComponentCount-1 do
begin
if Formular.Components[i] is TLabel then
TLabel(Formular.Components[i]).Caption:=
AppIni.ReadString(Formular.Name,TLabel(Formular.Components[i]).Name, '');
... //dalsie pouzite komponenty ktore chcem nastavit radioButton,
ListView, tlacitka, PopUpMenu, StringGrid, ...
end;
AppIni.Free;
end;

> [Form1]
> Form1=My program
> Soubor1=File
> Konec1=End
> Nastaven1=Setting
>
> Pak bych udelal jednoduchy cyklus ve FormCreate, kde bych nacetl vsechny
> Caption komponent, abych to nemusel otrocky vypisovat. Myslenka je takova,
> ze by to projelo vsechny komponenty a podle Name by to naslo prislusny

Vicejazycna aplikace

[*] Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2003 23:08:01

[...]

Caption v ini souboru. Asi takhle.

for A:= 0 to Form1.Components.Count -1 do
Form1.Components[A].Caption :=
ini2.ReadString('Form1',Form1.Components[A].Name,'...'));

Jenze ouha, myslenka jiste dobra, ale provedeni neni uz tak dobre, jak by
rekl klasik Cimrman. Form1.Components[A].????? nema vlastnost Caption.

Muzete nekdo poradit, jak priradit takto komponentam Caption? Takto bych ty
vicejazykove verze vyresil jednim radkem. Zatim mi to funguje pro kazdou
komponentu jeden radek, coz je drbani levou rukou za pravym uchem.

Diky a jsem s pozdravem,
letos jsem slysel zjara kosa jiz po jednatricate :-(
Straka Josef
mail: strakajosef(zv)quick(tec)cz
www: http://strakaj.zde(tec)cz

Delphi a excelovske grafy

[*] simec <simec(zv)szm.sk> - 11.10.2003 20:35:51

Dobry den!

Potreboval by som poradit ohladom problemu tvorby grafu v exceli cez delphi. Mam data ulozene v *.dbf tie dokazem nahrat do excelu ale uz neviem vytvorit graf. Data su den a stav paliva. Mohli by ste mi prosim napisat ako na to. Pripadne aj ukazku kodu.

Dakujem Marek

Aplikace pro zadavani pozadavku na IT

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2003 17:11:35

> sledovat stav

Ahoj,
pokud by te zajimalo neco z "free" sveta, zkus se podivat na MANTIS bug
tracking, je to v php+mysql, pokud trochu ovladas prizpusobis si to
presne na miru.

Milan

Int64 do Variant

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 11.10.2003 16:29:27

nevite nekdo jestli se da v Delphi 5 prevest typ int64 do typu variant,
kompilator mi na pouhem prirazeni hlasi chybu

Klavesova zkratka v editoru Delphi

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 11.10.2003 15:57:21

Ctrl+Shift+Space

rozlisovanie velkych malich pismen v pascale

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.10.2003 15:39:19

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> [...]

Jeste je treba nekde sehnat soubor Capitalise.TXT (myslim ,ze byl soucasti
podobneho programku s nazvem CodeFormater) a je vyhrano.

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 10.10.2003 23:36:02

[...]

[*] tondrej(zv)t-online.de - 10.10.2003 23:58:05

> no to je sice pravda ale co ked dostanes program po nejakom prasati ?
> a chces ho trochu zcitatelnit ?

Skus DelForExp:
http://www.dow.wau.nl/aew/DelForExp.html

rozlisovanie velkych malich pismen v pascale

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 10.10.2003 23:50:05

> Tohle tusim umi GExperts http://www.gexperts.org/

presne toto je super nastroj na to. neviem vsak ci je mozne ho donutit aby
presiel uz napisany kod????. Meni kod totizto len pri pisani, tzn. je to
zhruba to co som potreboval , robi korekcie podla definicii ...

rozlisovanie velkych malich pismen v pascale

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.10.2003 23:36:02

Puvodni zprava ze dne 10.11.2003:

> prave to co by sa zislo aby nejake "prase" neurobilo projekt tak ako som ja
> jeden prebral, bezne sa tu pouzivaju nazvy premennych o dlzke 30 znakov kde
> su spojene viacere slova a samozrejme vsetko malim pismom.....

Jenze to bys potreboval nejaky "omezovaci" editor, ale to si uz vubec
nedovedu predstavit. Kompilator Pascalu neni case sensitive, to je
vlastnost jazyka Pascal. Ten ti to proste neomezi. Notabene kdyz si
nekdo nadeklaruje svou promennou, tak s tim nic nenadelas...

> Cize pointa by bola aby tu bolo nieco co uzivatela - programatora obmedzi na
> nejake pravidla, teda aspon na tie najblbsie, pouzit prve pismeno v kazdom
> slove velke a pouzivat prikazy tak ako su zadefinovane , tzn. nieco ako v
> C++ donutit Delphi rozlisovat velke a male pismena... Ako zistujem tak pre
> par jedincov by to bolo uzitocne

C++ je case sensitive, ale opet kompilator. Kdyz si nekdo nadefinuje
promennou "dneskajsemsikoupilhamburger", tak to projde a musi
projit...

> [...]
> takyto programcek. teda ak ho uz niekdo naprogramoval...

Ja ne.

rozlisovanie velkych malich pismen v pascale

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 10.10.2003 23:30:01

> [...]

takyto programcek. teda ak ho uz niekdo naprogramoval...

Ivan

rozlisovanie velkych malich pismen v pascale

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 10.10.2003 23:20:00

no to je sice pravda ale co ked dostanes program po nejakom prasati ? a
chces ho trochu zcitatelnit ?

Ivan

rozlisovanie velkych malich pismen v pascale

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2003 22:47:58

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> asi uplna blbost, ale jestvuje v delphi nejaka moznost ako donutit editor
> rozlisovat velke a male pismena ? Viem ze do Delphi 6 to nie je, D7 som
> nevidel...

To asi tezko, kdyz Pascal toto nerozlisuje.

> [...]

Priste nepsat zdrojaky jako prase ;-)

Petr Vones

rozlisovanie velkych malich pismen v pascale

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.10.2003 22:29:56

> [...]

automaticky na nazvy, ktery si sam vymyslis...

rozlisovanie velkych malich pismen v pascale

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 10.10.2003 22:21:56

Ahojte,

[...]

BitmapToIcon

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 10.10.2003 19:07:43

Zdravim.

Pouzivam funkciu BitmapToIcon z JclGraphics,
problem je, ze pri konverzii z bitmapy na ikonu
sa mi vykresli ikona z ciernym pozadim.
Potreboval by som, aby pozadie bolo biele.
Neviete ako na to?
Uz som z toho na infarkt :-(

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)hotmail.com

Cteni/konverze unicode textu

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 10.10.2003 15:47:30

jen tak zbezne jsem na to kouknul nez to nainstaluju -
mas na mysli neco takoveho: ?

function Unicode2OEM(soubor:string):string;
var
s:string;
ws: TWideStrings;
begin
ws:= TWideStrings.create;
ws.LoadFromFile(soubor);
s := WideStringToStringEx(ws.text,
CodePageFromLocale(GetUserDefaultLCID));
ws.free;
result := s;

> Unicode text
>
> Co misto komponenty (k cemu na tohle komponentu ?) nacist ten
> text jednoduse do promenne typu WideString a tu pak prevest.
>
> Popripade najdes ruzne funkce (vcetne TWideStringList) v
> unitu JclUnicode:
> http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&re
lease_id=118195

Petr Vones

OT - Windows 2003 Terminal server

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.10.2003 15:47:30

From: "Ing. Petr Sikola" <developer(zv)efg(tec)cz>
> [...]

do promenne typu WideString a tu pak prevest.

Popripade najdes ruzne funkce (vcetne TWideStringList) v unitu JclUnicode:

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 10.10.2003 15:05:26

zdravim konferenci,
hledal jsem na netu nejakou komponentu, ktera umi prevest Unicode text
do stringu v oem kodovani. Buhuzel bezvysledne.
Muzete me nekdo nasmerovat?

Pripominam, ze mi staci unicode pouze cist a prevest do klasickeho
stringu.

Petr Sikola

Zaznamenani klavesoveho makra

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 10.10.2003 15:01:26

Zdravim konferenci,

nevite, jak co nejjednoduseji udelat zaznamenani klavesoveho makra a
jeho opetovneho pouziti? (klasicka makra jak jsou pouzita v programech)

Chcipani TCP/IP komunikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.10.2003 14:09:22

Puvodni zprava ze dne 10.11.2003:

> Btw: jeste jsem si jednou precetl prvni mail k tomuhle threadu.
> Zaujala mne zminka o VMWare. Ten pokud vim instaluje nejakej sitovej
> driver do hostovaciho OS - aby dostal data ze sitovky do virtualnich
> stroju. Jeste jsem neslysel, ze by to takhle zlobilo, ale treba se to
> nejak pere s tim Winroutem?

Ano, VMware je prave nejvice podezrely, protoze casove by to tak sedlo
do te doby, kdy mi to zacalo chcipat. Pred tim to rok chodilo a tak
nejak po nasazeni VMware to zacalo zlobit. Problem je s tim, ze ja
nemuzu VMware odinstalovat, protoze on si nadelal dve virtualni
sitovky a ja mam nekolik programu vazanych na HW a musel bych je zase
jako mamlas znovu registrovat (to jsem delal prave po instalaci, kdy
vsechny prestaly chodit).

S WinRoutem by se to prat snad nemelo, WinRoute je na serveru, zatimco
VMware mam na klientovi. Jo, nainstaloval si dve virtualni sitovky a
dela DHCP a svuj NAT. Jenze to mu muzu shodit service od DHCP i NAT a
stejne to nepomaha. Tak prave nevim a nevim...

Chcipani TCP/IP komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.10.2003 13:57:21

>Jeste me napadlo zkusit treba po 5
>minutach poslat nevyznamnou zpravu, co to udela...

pokud to zabere tak jeste muzes laborovat s periodou posilani tech
'NOPu' a odhadnout tak delku toho timeoutu. I to by pak mohlo vest k
odhaleni puvodce.

> Uz jsem nasazoval Ethereal a zkoumal to, jenze to nevypada na zadne
> ukonceni. Je to podivne a uz mi to pekne pije krev :-)

pokud je pracovni hypoteza, ze spojeni odejde po nejake delsi dobe
klidu (nejde ani packet) pak spis musis zkoumat co se stane s prvnim
packetem, ktery se posle az po zmrtveni spojeni.

[...]

D. Toman

Chcipani TCP/IP komunikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.10.2003 13:29:19

Puvodni zprava ze dne 10.11.2003:

> znas to - po vylouceni obvyklych zdroju potizi je treba zacit
> kontrolovat ty mene obvykle. Netvrdim, ze to tim firewallem je, ale
> zkontrolovat se to musi.

Jo, znam :-) Je to nejaky binec. Jeste me napadlo zkusit treba po 5
minutach poslat nevyznamnou zpravu, co to udela...

> Navic netusim jak ta sit vypada a jak je to tam nastaveny. Napriklad -
> pokud ten PC ma jednu a tu samou sitovku pouzivanou pro pripojeni do
> Internetu (predpokladam, ze WinRoute na nem je proto, ze ten PC ma
> zprostredkovavat spojeni do Internetu) i pro pripojeni do LAN, muze
> ten NAT delat divny veci i s packety lokalni site, atd.

Jo, je to kvuli Internetu. No sit je jednoducha, na serveru jsou dve
sitovky, jedna jde do Internetu (modem pro bezdrat), druha je pro
vnitrni sit, tedy jde do switche. NAT je jen na vnejsi sitovce do
Internetu.

> muze jit o nejaka specifika v nastaveni firewallu a pc. Pokud je mozne
> ten firewall na nejakou dobu (ktera postacuje k testu) vypnout, tak
> bych to udelal.

Jo, asi to cele odpojim a stopnu a vyzkousim.

> [...]
> stranach. Pustil bych sniffery, navazal nejake (malo ukecane) TCP
> spojeni a cekal. Az by se to rozpadlo tak bych se podival na sniffery,
> zda prislusny packet z jedne strany dorazil na druhou. Tim by se
> vyloucila HW zalezitost (nedovedu si sice pedstavit, ze by tohle
> HUB/Switch/Sitovka mohl zpusobit, ale uz jsem videl jine divne veci -
> sitovky/switche nepropoustejici packety s konkretni sekvenci bajtu
> atd).

Uz jsem nasazoval Ethereal a zkoumal to, jenze to nevypada na zadne
ukonceni. Je to podivne a uz mi to pekne pije krev :-)

Excel - tisk

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 10.10.2003 13:25:18

nepovolujes zobrazenie suboru, resp. zosita, ale zobrazenie celej
aplikacie...
a teda ked mas aplikaciu skrytu, skryty je i preview.
mozes to vyriesit tak, ze nastavis okno excelu na minimized
(Application.WindowState := -4140), potom ho zobrazis, a ukazes preview
neskusal som, ale mohlo by to ist...
este moze potom vzniknut problem, ze kedy excel opat skryt (tj. po zatvoreni
preview)...s tymto ti teraz nepomozem, pohrab sa v helpe VBA, a ked na to
prides, napis :)
kexo