Parametry ve FlashFileru 2

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 20.12.2003 22:22:21

Zdravim,

mam problem s parametry ve FlashFileru 2.

Generuji dynamicky SQL dotaz z cehoz vyleze asi toto:

SELECT
lokality.zeme, lokality.lokalita, lokality.WE, lokality.NS,
datumy.od, datumy.do, datumy.kod,
motyli.rod_jm, motyli.dr_jm, motyli.pohlavi, motyli.stadium,
motyli.cislo_krab, motyli.poznamka
FROM
lokality, datumy, motyli
WHERE
(((datumy.id_lok = lokality.id) AND (motyli.id_dat = datumy.id))
AND (((datumy.od >= :od) AND (datumy.do <= :do))))

Parametry vytvarim dynamicky takhle:

ffQueryVyhledavani.Params.AddParam(
ffQueryVyhledavani.Params.CreateParam(ftDateTime, 'od', ptInput));
ffQueryVyhledavani.Params.AddParam)
fQueryVyhledavani.Params.CreateParam(ftDateTime, 'do', ptInput));

ffQueryVyhledavani.ParamByName('od').AsDate := datetimeOd.Date;
ffQueryVyhledavani.ParamByName('do').AsDate := datetimeDo.Date;

Ale pokud se to vsechno pokusim spustit vysledkem je tohle:

Project xxx raised exception class EDatabaseError with message
'ffQueryVyhledavani: Field 'od' is of an unknown type'. Process stopped ...

Pokud spustim vyse uvedeny dotaz v FlashFiler Exploreru a zadam parametry
vsechno probehne ok.

Uz opravdu nevim co mam udelat pro to aby to chodilo...
Nevi nekdo? Byl bych moc vdecny za kazdy napad ci radu.

Predem diky, docela to specha

Petr Spurny
[Win98SE, Delphi 6 Ent, FF2]

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

email volny

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.12.2003 21:28:17

From: "Ing. Pavel Poles" <delphi(zv)noni(tec)cz>

> nevite nekdo prosim jak zjistit ze dany string je platne
> jmeno souboru (neobsahuje nejake zakazane znaky).

Spis bys mel hledat prave ty zakazane znaky a kontrolovat jejich vyskyt,
protoze tech bude na rozdil od povolenych malo.

Jarda

sql link pro MS SQL

[*] Dan <xfojtik(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2003 15:01:30

[...]

D.

Pouzivat na MSSQL BDE je prinajmensom divne, ale podla mna uplne nezmyselne.
Na MS SQL je ovela lepsie pouzit ADO alebo ODBC (napr. komponenty ODBCe su
pre MSSQL idealne riesenie). BDE je pomale, nestabilne a davno prezite...

L.

> [...]
> mi rika:
>
> What versions of the BDE support MSSQL 7?
> SQLMSS32.DLL is the BDE SQL Links driver used to connect to
> MSSQL 7. Any
> version of this DLL later than 5.0 (23) supports MSSQL 7.
>
> mam nainstalovany BDE 5.2.0.2. Stejne tak i knihovna
> SQLMSS32.dll ma v info
> stejnou verzi - 5.2.0.2. Ovsem kdyz kouknu do BDE
> administratora na zalozku
> Configuration do Nativnich linku na MS SQL, tak mi tvrdi, ze
> ta knihovna je
> verze 4.0. Mam teda spravny driver, nebo ne?

Platne jmeno souboru

[*] Ing. Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 19.12.2003 14:17:26

Zdravim konferenci,

nevite nekdo prosim jak zjistit ze dany string je platne
jmeno souboru (neobsahuje nejake zakazane znaky).
Melo by to fungovat na vsech moznych windows
(Ceskych, anglickych, nemeckych (popripade i na Linuxu)),
takze asi obycejne vyjmenovani zakladnich znaku typu : \ atd..
nebude to prave, protoze mam pocit ze napr angl. windows
maji problemy s diakritikou... Je to tak?

Predem dik za rady

Pavel Poles

PS: Vsem preji vesele vanoce a mnoho uspechu do noveho
programovaciho roku

Statistika dcer

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 19.12.2003 12:55:20

Mozna zajimava souvislost:
do r.1988 jsem delal v Assembleru - mam kluka;
v r. 1989 jsem presel na TPascal a Delphi - a narodila se nam holka.

Takze:
CHCETE KLUKA? ZPET K ASSEMBLERU!

P.S. Nemate nekdo zkusenost, jak je to s C?

TGIF Petr Mohapl

sql link pro MS SQL

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 19.12.2003 12:53:15

> [...]

> Configuration do Nativnich linku na MS SQL, tak mi tvrdi, ze
> ta knihovna je
> verze 4.0. Mam teda spravny driver, nebo ne?

Resource

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 19.12.2003 12:47:10

[...]

diky

Michal "Spider_X" Kuncl

PS: ja vim ze hrabani se v uz hotovejch exacich je prasarna a tak, taky
vim ze by bylo jednoduzsi distribuovat uz opravenej exac a ne jen patch.
Tohle bych chtel vedet vicemene jen pro rozsireni obzoru.

Poradie fieldov v DbGride

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 19.12.2003 11:51:06

Pokud toto potrebuji, tak :
a/ bud mam ulozeny polozky pomoci funkce
dbGrid1.Columns.Clear;
dbgrid1.Columns.LoadFromFile(lp_CestaPrgm + 'Radky' + s + '.txt');

a pri startu formu nacitam,co se hodi

b/ netestoval jsem moznost
dbgrid1.Fields[i].FieldNo:=1, zda se pak polozky prehazou

c/ jinak to delam tak, ze ty Fields si vytvorim dle potreby dynamicky az v prgm, coz je nejcistejsi.

Ludek

From: "Pavol Svorc" <svorcp(zv)pp.internet.sk>

> zobrazovanie roznych tabuliek. Ako za _chodu_programu_ docielit, aby
> som mohol urcovat v akom poradi budu fieldy v dbgride? Db je

Hadam pomoze..

TField.Index
Specifies the field component's index in the Fields property of the dataset.

Change the order of a field's position in the dataset by changing the value
of Index. Changing the Index value affects the order in which fields are
displayed in data grids, but not the position of the fields in physical
database tables.

Miso

Text na plochu ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2003 09:18:39

Hello Macecek,

Tohle uz sem skousel ale ja potrebuju aby se to chovalo pribliyne
stejne jako to zobrazovane seriove cislo Windowsu tjst.
- aby to bylo pod ikonama ne nad nima !
- pripadne aby se to automaticky dokovalo //to nejni problem dodelat
ale bod 1.
- potreboval bych to samozrejmne prepisovat //ten zobrazovany udaj

PLS nevi nekdo jak to ty Wincki delaji ???

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

DElphi 7 pro WinME

Text na plochu ?

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 19.12.2003 09:06:36

Zkus tohle ;-)

Procedure TForm1.Button1Click(Sender: Tobject);
Var
DC: HDC;
OldColor: COLORREF;
OldBkMode: Integer;
Const
DispText = 'TEXT';
Begin
DC := GetWindowDC(GetDesktopWindow);
try
OldColor := SetTextColor(DC,RGB(255,0,0));
OldBkMode := SetBkMode(DC,TRANSPARENT);
TextOut(DC,100,100,DispText,Length(DispText));
SetBkMode(DC,OldBkMode);
SetTextColor(DC,OldColor);
finally
ReleaseDC(GetDesktopWindow,DC);
end;
End;
Marcel

Text na plochu ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2003 09:02:35

Hello petr,

Friday, December 19, 2003, 8:54:34 AM, you wrote:

pp> ahoj,

pp> nejsem si moc jistej, ale cislo verze
pp> se vypisuje asi jenom kdyz je zapnutej
pp> "active desktop". takze podle me mas 2
pp> moznosti:

prave ze ne pokud je zaply tak se nezobrazuje

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

Text na plochu ?

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2003 08:54:34

ahoj,

nejsem si moc jistej, ale cislo verze
se vypisuje asi jenom kdyz je zapnutej
"active desktop". takze podle me mas 2
moznosti:

1/ zapnou active desktop a udelat si
patricny html, do ktereho si budes ten
text davat.

2/ nastavit si nejake pozadi (bitmapu),
do kteryho si to budes malovat. treba
pomoci TImage, TBitmap atp.

ten prvni zpusob ma vyhodu v tom, ze
si tam muzes dat i nejaky odkazy, animovany
gify, flash a tak dale. v druhem pripade
asi dokazes snaze udelat presne rozmisteni
presne na pixel.

peca

Existuje Trigger II

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2003 08:48:32

Ahoj,

selectem ze systemovych tabulek.
RDB$TRIGGERS a RDB$PROCEDURES.

peca

Existuje Trigger II

[*] matko <matko(zv)proces.sk> - 19.12.2003 08:26:30

Nahliadnutim do systemovych tabuliek RDB$TRIGGERS a RDB$PROCEDURES.

SELECT RDB$TRIGGER_NAME
FROM RDB$TRIGGERS

SELECT RDB$PROCEDURE_NAME
FROM RDB$PROCEDURES

Text na plochu ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2003 08:20:29

Hello Konfero,

mam otazku
jak na
"Vypsani textu na desktop windowsu. Stejne jak se zobrazuje cislo
verze."

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

ICQ#: 265297587
Delphi 7 Pro WinME

Existuje Trigger II

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 19.12.2003 08:06:27

Ahoj,
jak zjistim, jestli existuje trigger a stored proc?

Zapomnel jsem uvest databazi - Firebird 1.5, Delphi 7

Existuje Trigger

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 19.12.2003 08:04:21

Ahoj,
jak zjisti, jestli existuje trigger a stored proc?

Poradie fieldov v DbGride

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 19.12.2003 07:32:19

[...]

P.Svorc

OT: Problem se stazenim souboru z FTP pres proxy

[*] Pavel GRATZER <pavelg(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 19.12.2003 02:23:59

[...]

Diky za kazdou radu.

Pavelg
pavelg(zv)stbk.mcs(tec)cz

zapis do CMOS

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2003 23:01:41

From: "Vaclav Sazima" <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz>> Ahoj,
> ja pouzivam DirectShow.

Jak zakazat spusteni minimalizovane aplikace?

[*] vacuv3as(zv)vsmie(tec)cz - 17.12.2003 20:01:02

Diky,
uz jsem to vyresil. Do Form1.create jsem vlozil
ShowWindow(Application.Handle,SW_SHOW) a funguje to spolehlive.
Zastupce, at uz je nastaven na cokoliv, neovlivni.

ZdravimVita.
Cituji z emailu od Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>:

> From: <vacuv3as(zv)vsmie(tec)cz>
>
> VCL v Delphi 3 tusim vubec nezpracovava korektne pocatecni nastaveni okna
> aplikace. Podivej se do zdrojaku VCL jestli se v TApplication.Run nastavuje
> explicitne WindowState u MainForm podle GetStartupInfo.
>
> Petr Vones

Asociovana aplikace Windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.12.2003 16:08:41

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> K tomu slouzi v Delphi HELP. Najdes si funkci ShellExecute, pokud ji
> nenajdes v normalnim helpu k Delphi, podivas se do helpu k Windows SDK

Varuji pred pouzivanim tohoto 7 let stareho helpu kde pul veci chybi a v dalsi
pulce jsou nesmysly.

Zdarma se da stahnout Platform SDK ktere je aktualni:
http://www.microsoft.com/msdownload/platformsdk/sdkupdate/psdk-full.htm

Petr Vones

ADO a Oracle

[*] Milan Bartonek <mbartonek(zv)synthesia(tec)cz> - 17.12.2003 15:30:38

Ahoj,

D6 Prof ADO, Oracle

jaky kod by mel byt v Recordset.Properties aby mi fungoval Refresh a
obnovil se jen jeden zaznam, ktery byl zmenen ?

item['Resync Command'].Value := toto mi nefunguje

Dekuji

Bartonek Milan

Statistika dcer - ActiveDirectory

[*] Krayzel Libor <libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 17.12.2003 15:14:35

A jeste pripominam, ze je to pod Delphi 4.

==[ Libor Krayzel ]============================
http://www.elka(tec)cz/
http://www.elka(tec)cz/easypad/ * mailto:elka(zv)elka(tec)cz
phone: +420 608 937 935

e-Denik - nejnovejsi prispevek:
Dominikuv gol
http://www.elka(tec)cz/edenik/index.php?item=10213

Jak zobrazit TV v okne aplikace

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 17.12.2003 14:44:30

Ahoj,
ja pouzivam DirectShow.

Vaclav Sazima

Tomas Bradle wrote:
> nevi nekdo jak zobrazit TV v Delphi aplikaci - v nejakem okne?

Statistika dcer - ActiveDirectory

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 17.12.2003 14:40:29

>Pokracoval jsem dal ve zkouseni a to ze jsem se pokusil pouzit funkci
CreateProcessWithLoginW, tak jak je prelozena v hlavickach na Jedi, tedy
> [...]
>LPCWSTR;
> const lpStartupInfo: STARTUPINFOW; var lpProcessInformation:
>PROCESS_INFORMATION): BOOL; stdcall;
>a to pomoci nasledujiciho kodu:
>var
> SI: TStartupInfoW;
> PI: TProcessInformation;
>begin
> SI.cb := SizeOf(SI);
> SI.lpReserved := nil;
> SI.cbReserved2 := 0;
> SI.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
> SI.wShowWindow := SW_SHOW;
> CreateProcessWithLogonW('administrator', 'domena', 'heslo',
LOGON_WITH_PROFILE,
> 'c:\wincmd\totalcmd.exe', nil, CREATE_DEFAULT_ERROR_MODE, nil,
nil, SI, PI); end;
>a bohuzel mi to padalo na access violation v ntdll. Asi je nekde
problem se spravnym prevedeni na widestring (ansi verze teto funkce
neexistuje), ale ted nemam cas dal >experimentovat, tak jsem to dal k
ledu. Ale podle toho co jsem cetl, tak by to mela byt spravna cesta.
>Honza +

takto to bude fungovat

function CreateProcessWithLogonW(const lpUsername: PWideChar; const
lpDomain: PWideChar; const lpPassword: PWideChar; const dwLogonFlags:
longint; const lpApplicationName: longint; const lpCommandLine:
PWideChar; const dwCreationFlags: longint; const lpEnvironment: longint;
const lpCurrentDirectory: PWideChar; lpStartupInfo: PStartupInfo;
lpProcessInformation: PProcessInformation): longint; stdcall; external
'advapi32.dll';

a kod:

var
UserNameW: widestring;
DomainW: widestring;
PasswordW: widestring;
CmdLineW: widestring;
dwError: dword;
begin
UserNameW:= widestring('administrator');
DomainW:= widestring('domena');
PasswordW:= widestring('heslo');
CmdLineW:= widestring('c:\wincmd\totalcmd.exe');

FillChar(si, SizeOf(TStartupInfo), #0);
si.cb:= SizeOf(TStartupInfo);

result:= CreateProcessWithLogonW(PWideChar(UserNameW),
PWideChar(DomainW), PWideChar(PasswordW), 1, 0, PWideChar(CmdLineW),
CREATE_DEFAULT_ERROR_MODE, 0, nil, (zv)si, (zv)pi);

dwError:= GetLastError();
end;

PaS.

LOAD a UNLOAD dat do IB

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 17.12.2003 14:04:26

Dik, pumpa je super.
V.
From: "Radek" <radek_456(zv)seznam(tec)cz>

> pravdu ma Petr Fejfar - ted si muzete udelat anketu kolik ss/vs
odpovedelo spravne :-))

Kdyz bychom chteli byt puristy, tak to bug je (jak psal LB), protoze wokna
by
na LB_SETITEMDATA pro lParam=LB_ERR mela vratit LB_ERR rovnou,
kdyz z intervalu pripustnych hodnot vyjmula hodnotu -1.

A asi nic nestalo v ceste autorum VCL, aby to osetrili na urovni Delphi
- ti pro jistotu vysledek LB_SETITEMDATA netestuji vubec...

pf

LOAD a UNLOAD dat do IB

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2003 13:34:22

> [...]

Mobil: 724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 17.12.2003 13:20:15

Dobra rada, ale ja k tomuto nemam nic...
V.

Ahoj, neviem ci trafim ale pavel Cisar pise v knihe o Firebirde, ze externe
tabulky sa hodia na import a export udajov - pozri do tejto knizky ci to nie
je to co hladas.

KaSi
> rad bych dostal data z INFORMIXove DTB do IB DTB. V INFORMIXu lze pouzit
LOAD a UNLOAD dat do souboru.

LOAD a UNLOAD dat do IB

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 17.12.2003 12:52:13

From: "Burkovsky Ladislav" <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de>

> To je bug v Delphi

S tim bugem to neni tak jednoznacne, protoze wokna na
LB_GETITEMDATA vraceji v pripadu chyby LB_ERR, definovanou jako -1.
Takze z toho plyne, ze se jako Objects[] nesmi pouzit hodnota -1.

HTH, pf

list index out of bounds

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 17.12.2003 10:47:52

AFAIK ListBox pouziva hodnotu -1 jako navratovou hodnotu kdyz je
specifikovany index mimo platny rozsah.

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 17.12.2003 10:39:48

No ja bych rekl, ze TObject(-1) je nil, takze to neprida do objects ale
jen do strings

Petr Sikola

list index out of bounds

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 17.12.2003 10:33:42

To je bug v Delphi

[...]

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 17.12.2003 10:31:41

[...]

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 17.12.2003 10:11:39

> Anglictina je nesrozumitelny nejednoznacny pajazyk, ktery se ve
> skutecnosti sklada ze 4 jazyku, a ve vysledku jsou na tom anglicky
> mluvici hur nez my. Jinak to rikaji, jinak to pisou, jinak to slysi,
> a jinak to ctou. Primitivni gramatiku museji nahrazovat pomocnymi
> slovy a opisy. A vyjimek take maji pozehnane, pripocti si k nim
> jejich kvanta frazi.

O tom se da skutecne velmi pochybovat, anglictina je podstatne presnejsi
nez cestina (napr. casova souslednost, ....), jeji gramatika je podstatne
jednodusi a vyjimek je take mene ! Staci porovnat tloustku knih
gramatik obou jazyku. Problemem je skutecnost, ze anglictina se nekolikrat
ve svem vyvoji vratila a proto nedokoncila vyvoj od symbolickeho k
hlaskovemu zapisu a proto "zmatek" mezi zapisem a ctenim.

Cestina je naprotitomu naprosty dinousaurus, prastary jazyk s minimem
importovanych slov. Jazyk, ktery byl umele vracen do toho nejdrevnejsiho
stavu - jazyka prostych venkovanu odriznutych od sveta (to je jako by nekdo
rekl ze nejlepci anglictina neni anglictinou universit, ale nejake vesnicky ve Walesu).
Jazyk, ktery byl umele po mnoho let udrzovany a konzervovany
prostrednictvim Vyzkumneho ustavu pro cesky jazyk.

Pavel

PS: jen zkus podivat kolik cizich slov, dnes naprosto beznych ma "opraveny" cesky
pravopis.

Zmena barve v child okne

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 17.12.2003 10:03:38

Caute, nevite nekdo, jak muzu zmenit za behu programu barvu menu a tlacitek ... ve vsech oknech ????
Pouzivam child v MDI ...

Marcel

Nufunguje vyber jine nez default tiskarny. Poradi

[*] skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 17.12.2003 09:39:32

Nefunguje mi vyber a tisk na jine nez default tiskarne ve Win 2000 (SP4),
D3
prof.
V tiskove dialogu vyberu tiskarnu a

if tiskdialog.Execute=true then
begin
Printer.GetPrinter(Device, Driver, Port, hDMode);
Printer.SetPrinter(Device, Driver, Port, 0);

{ showmessage(string(device));
showmessage(string(driver));
showmessage(string(port));} pro kontrolu, ukazuje spravne hodnoty

sestava.PrinterSettings.PrinterIndex:=printer.printerindex;
setava.Print;
end;

Ale program mi hlasi

Printer is not currently printing.

Muze mi nekdo poradit, co delam spatne ?

Dik, LAda

Testovani uvolneni pameti v dll

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 17.12.2003 09:37:31

Da se nejakym zpusobem zjistit, zda dll knihovna vraci spravne vsechnu pamet, kterou pouzije? Jedna nase knihovna nam pri opakovanem spousteni dela ruzne problemy, napriklad ze nejde po nekolika spustenich uz znovu spustit (ohlasi to neznamou funkci OS) apod.

Marek Dostal
D7Prof, W98

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2003 09:33:26

On 16 Dec 2003 at 19:26, Erik Salaj wrote:

> A potom sa na zakladnych skolach ucia kdejake privlastky
> a prisudky a nikto to nikdy nebude potrebovat. Baziruje
> sa na somarinach (pravopis, slovosled, ciarky, atd.) a to

S tim nesouhlasim. To ma svuj vyznam, jednak aby ses umel spravne
cesky/slovensky vyjadrovat, jednak aby ctenar rozumel, cos napsal. Je
to neco podobneho, jako kdyz budes psat program bez odsazovani na
zacatku radek a budes mastit vice prikazu na jeden radek. Syntaxe to
povoluje, ale chudat ten, kdo to po tobe bude lustit, co tim chtel
basnik rici. Z uplne stejnych duvodu jsou v teto konfere zavedena
pravidla, jak ma vypadat mail. V konferenci na EMWACU takova pravidla
nejsou, takze tam ted probiha OT debata na tema, zda psat nebo nepsat
maily v HTML formatu.

> podstatne (obsah samotny), t.j. vediet sa poriadne vyjadrit
> akosi unika.

S tim souhlasim, zde by ma nase skolstvi co dohanet.

> [...]

a jinak to ctou. Primitivni gramatiku museji nahrazovat pomocnymi
slovy a opisy. A vyjimek take maji pozehnane, pripocti si k nim

[*] Dan <xfojtik(zv)centrum(tec)cz> - 17.12.2003 09:03:23

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 17.12.2003 08:21:19

> From: Tomas Bradle
>
> nevi nekdo jak zobrazit TV v Delphi aplikaci
> - v nejakem okne?

Ja to delam pomoci komponenty TAviCapSinea
z balicku VCL komponent Sinea.
http://www.sinea(tec)cz/

Vaclav Krmela

Statistika dcer - ActiveDirectory

[*] Krayzel Libor <libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 17.12.2003 08:15:18

> pridavam sa do statistiky, dcera (3 roky), prave minuly tyzden si z
> mojho compu spravila pokladnicku, napchala do disketovej
> mechaniky cca.
> 6 Sk ;-)

Tak nevim, prihlasil jsem se do konference o programovani v Delphi, nebo je
to o statistice porodnosti v zavislosti na ozarovani monitorem?
Nic ve zlem, sam mam doma dve deti a monitor ;), ale ceho je moc toho je
prilis. Zvlastni - kdyz jsem se pred casem prihlasil a napsal vlastni
nepozornosti jakysi off-topic prispevek (uz si bohuzel nepamatuji, o cem
byl), zdejsi admin me okamzite napominal a ted se tu s prominutim plka o
nicem a svete div se - admin nic.

[...]

Vzdelani vs. prace programatoru (OT)

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.12.2003 02:02:52

From: "Redlich Software" <redlichdaniel(zv)seznam(tec)cz>

> http://www.ariel.com.au/jokes/The_Evolution_of_a_Programmer.html

Je to kouzelne, ale uz to sem posilal PV na pocatku teto diskuse

pf

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.12.2003 21:48:33

Puvodni zprava ze dne 16.12.2003:

> Myslis Grulicha? :-)

Jo! To je on :)

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.12.2003 21:30:29

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>

> nema byt nahodou "slovenstina" namiesto "slovenctina"?

Jasne ze ma :-)

> Samozrejme kazdy vie o co ide, ale preco nesekirovat na takychto
nepodstatnych
> detailoch, vsak?

<g>

pf

OT Vyvoj programatora

[*] Redlich Software <redlichdaniel(zv)seznam(tec)cz> - 16.12.2003 21:38:30

Zde je nas zivot ve zkratce.

http://www.ariel.com.au/jokes/The_Evolution_of_a_Programmer.html

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 16.12.2003 21:36:30

Myslis Grulicha? :-)

PZ> Treba ministra, viz Gregr a ten jeho kolega, uz ani nevim, jak se
PZ> jmenoval :-)

Drag and Drop

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 16.12.2003 21:00:19

16.12.2003 David Rokos:
> Potrebuju hejbat na formu treba panelem. Nejak se mi nepodarilo to naprogramovat.
> Slysel jsem, ze existuje nejaka komponenta na Drag and Drop.
> Nevite nekdo o necem takovym? Diky, David

Drag/Drop neni komponenta, ale jsou to metody komponent. Viz treba
udalosti OnDragBegin, OnDragOver, OnDragDrop. Pak te bude zajimat
jeste property DragMode u komponenty. Pokud ji nastavis na
dmAutomatic, usetris si par radku kodu.

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 16.12.2003 21:00:19

16.12.2003 Jaroslav Nadhera:

> [...]

to v tom veku taky nebude nejslavnejsi.
Rozklepany a nedoslychavy spravce site ?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 16.12.2003 21:12:27

> To me docela prekvapuje - ja ziju v domneni, ze slovenctina prosla
radikalni

nema byt nahodou "slovenstina" namiesto "slovenctina"? Samozrejme
kazdy vie o co ide, ale preco nesekirovat na takychto nepodstatnych
detailoch, vsak?

> reformou
> nekdy v 50. letech, kdy se zrusila shoda podmetu s prisudkem a jeste rada
> dalsich
> pravidel (psani s/z?), takze by mela byt oproti cestine (vyrazne)
jednodussi

na to si nepametam ;-)

Erik

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.12.2003 21:12:21

> [...]

> to v tom veku taky nebude nejslavnejsi.
> Rozklepany a nedoslychavy spravce site ?

Treba ministra, viz Gregr a ten jeho kolega, uz ani nevim, jak se

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 16.12.2003 21:00:18

16.12.2003 Ing. Pavel Poles:
> Diky, neco jsem nasel, jen nevim kde hledat konstanty WM_HIDE,
> WM_SHOW atd....
> Je nejak ShellExecute omezen, co se tyce delky predavaneho Pcharu
> ktery nese jmeno souboru, a zejmena Pcharu ktery nese parametry?

K tomu slouzi v Delphi HELP. Najdes si funkci ShellExecute, pokud ji
nenajdes v normalnim helpu k Delphi, podivas se do helpu k Windows SDK
a zjistis, ze je to API funkce, prectes si co ktera konstanta znamena
apod. Pokud chces vedet konkretni hodnoty, stisknes ve zdroji Delphi
klavesu CTRL a kliknes na konstantu mysi. Hle a v tu ranu jsi ve
zdroji unity, kde jsou ty konstanty vyjmenovany i s hodnotami.

Jinak omezeni delky souboru a parametru tam je tusim na 255 znaku.

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.12.2003 19:34:11

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>

> [...]

dalsich
pravidel (psani s/z?), takze by mela byt oproti cestine (vyrazne) jednodussi
:-O

pf

Statistika dcer

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 16.12.2003 19:32:10

1 Programator
1 syn
1 dcera "na ceste" (info od gynekologa z 10.12.)

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 16.12.2003 19:26:04

> mozna nevis, ze kdyz nekdo studuje filologii na FF, tak se setka s vedou
> zvanou lingvistika, jejiz soucasti je logicka analyza prirozeneho jazyka,
> kde se nesetri predikatovou logikou, TIL a dalsimi aparaty, ktere maji
> k programovani bliz, nez si asi myslis.

to je priam ukazka ako robit vedu tam, kde to nie je potrebne.
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.12.2003 19:20:03

Puvodni zprava ze dne 16.12.2003:

> proc?? spousta lidi ma na spoustu veci jiny nazor, nektetre nazory jsou
> trestne, tento ne, tento je zcestny (IMHO),

Tak Ti ho napsal soukromym mailem, tak jsi ho mel poslat do haje
soukromym mailem. Jak rikam, kazdy ma svuj nazor na vec, pro nej je
dulezita cestina, ja ho proste chapu a nevidim v tom zcestny nazor, je
to jednoduse jeho nazor.

> viz. ma poznamka o me cestinarce, ktera je stejne relevantni, jako jeho...

Pokud chces diskutovat, tak se budes muset naucit akceptovat, ze nekdo
jiny ma jiny nazor. Muze se ti to nelibit, muzes proti tomu
protestovat, ale to je asi tak vsechno, co s tim muzes delat. Nema
smysl psat, ze to je zcestny nazor, a pripadne ho snad jakkoliv
urazet.

Ja se ve spouste veci neshodnu se spoustou lidi zde v konferenci a
naopak to plati samozrejme take. Proboha je nas tu skoro tisicovka.
Mame ruzne nazory. To neznamena, ze tady spolu nemuzeme existovat. Ja
se napriklad rad setkam klidne osobne i s lidmi, kteri maji odlisny
nazor nez ja, pokud tito lide jsou na takove urovni, ze sve nazory
neprosazuji silou. Kdyz uz nic jineho, tak aspon zjistis, jake ma
protistrana argumenty. Muzes si myslet, ze to je kravina, presto
muzeme byt vsichni kamaradi.

> ja vim, branil jsem dlouho osobnim pripominkam, ale pokud mi nekdo
> bude rikat, ze jsem frustrovan, ze si mam precist Freuda a pak mi
> vyklada neco o souvislosteh, mezi cestinou a programovanim, uz mi to
> nedalo... Omlouvam se vsecm, kterych se toto mohlo dotknout. Zpet k
> diskuzi...

No ja taky nemam vysokou skolu a taky si tu ctu, jak jsem frustrovany
a neschopny resit slozitejsi ukol apod. A podivej se, jak mi to rve
zily :-) Mam Te snad utesovat jako sveho Petu, kdyz tady minuly tyden
brecel, protoze si na adventnim kalendari 12. prosince omylem otevrel
okenko s cislem 21 misto okenka s cislem 12?

PS: A propos, nejsi nahodou frustrovany? :-) :-) :-) :-) :-)

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.12.2003 19:01:59

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>

> tento ne, tento je zcestny (IMHO),
> viz. ma poznamka o me cestinarce, ktera je stejne relevantni, jako jeho...

Kdyz jsme u te relevance - tak naposledy ;-)

[...]

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 16.12.2003 18:35:48

> [...]

programovanim, uz mi to nedalo...
Omlouvam se vsecm, kterych se toto mohlo dotknout. Zpet k diskuzi...

Brona

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 16.12.2003 18:43:53

BTW vsem, kteri by touto cestou (konferenci)chteli odpovedet na me
prizpevky,
ja uz do tohoto thready nebudu odpovidat, diskuze stratila vyznamu,

Brona

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.12.2003 18:07:43

> [...]

> diplom a po ranu si rikaji do zrcadla, jaci jsou borci ::))))))

No tak, no tak, tohle preci uz neni o diskusi...

[*] David Rokos <david.rokos(zv)seznam(tec)cz> - 16.12.2003 18:01:42

[...]

[*] Ing. Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 16.12.2003 17:21:39

> [...]
ktery nese jmeno souboru, a zejmena Pcharu ktery nese parametry?

> 2. To neni trivialni, ja to delam pres MAPI (lze pouzit napr. balik JEDI),

Dik za odpoved

Pavel Poles

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.12.2003 16:57:37

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>

> Predpokladam, ze kolega mel na mysli, neco slozite, vedeckeho, kde praxe
> nestaci, kde je potreba konkretni znalosti,

No vsak, ona (nejen) kazda elektrarna je slozite dilo, takze standardni
problematika I&C
nezmanena, ze se jedna o problematiku jednoduchou, zvladnutelnou bez
teoreticke
prupravy v oblasti kybernetiky a bez relativne dlouhe praxe v oboru.

Vezmi treba navrh architektury systemu s ohledem na bezpecnost a
spolehlivost
- na to se pouzivaji vicestavove modely a Markovske procesy - to nema s FJFI
nic spolecneho, presto se jedna o hodne slozitou problematiku atd.

Ale abych vypsal vsechy metody, ktere se v praxi pouzivaji,
to bych to psal do rana...

pf

Asociovana aplikace Windows

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 16.12.2003 16:41:35

1. Pouzij funkci ShellExecute nebo ShellExecuteEx
2. To neni trivialni, ja to delam pres MAPI (lze pouzit napr. balik JEDI),
ShellExecute se na to bohuzel pouzit neda

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant> > potreboval bych ze sve aplikace donutit windows,
> aby otevreli nejkay soubor v pro neje asociovane aplikaci.
> Tzn. Mam jmeno soubor, je to treba bmp, a chci aby ho Windows
> otevreli v defaultnim prohlizeci (stejne jako kdybych na nej
> kliknul ve Windows mysi).
>
> A druha vec, jak donutit Windows aby spustili emailoveho klienta
> (opet defaultniho) a vytvorili v nem okno s novou zpravou, ktera
> bude mit uz jako prilohu vlozen soubor (soubory) mnou definovane.

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 16.12.2003 16:37:34

> [...]
> se bezprostredne dotyka jen relativne mala cast.
> Zbytek jsou standardni ulohy z oblasti I&C
> podobne jako na klasicke TE, pouze se zvysenym
> durazem na bezpecnost a spolehlivost.
>
> Vyjimecnost JE spociva ze zakona narizene certifikaci dodavetelu zarizeni,
> jejich personalu, dodavanych zarizeni atd. U tech lidi je to podobne, jako
> u elektrikaru s vyhlaskou 50, akorat je nemuze prezkusovat
> kdejaky revizak.
>
> pf

Predpokladam, ze kolega mel na mysli, neco slozite, vedeckeho, kde praxe
nestaci, kde je potreba konkretni znalosti, ja namitl,
ze na tyto konkretni znalosti je VS malo, na to je potreba je mit primo VS
daneho charakteru.

Brona

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.12.2003 16:25:32

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>

> [...]
me
> prihledl k mym nedostatecnym znalostem ceskeho jazyka (svata pravda),

Ja se k tomu klidne prihlasim <g>

Nic noveho pod sluncem - tento postoj jsem uz v konferenci kdysi publikoval,
tusim v odpovedi urcene TR, totiz ze moje celozivotni zkusenost rika,
ze schopni programatori byli i schopnymi cestinari. A trvam na tom, ze
kdybych
mel srovnatelne uchazece, tak bych k tomu pravopisu jako k pomocnemu
kriteriu
prihledl.

Bronislavu Kluckovi se omlouvam, protoze cestina neni jeho materskym
jazykem,
ale to bych se v takove situaci z jeho zivotopisu dozvedel.

pf

Asociovana aplikace Windows

[*] Ing. Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 16.12.2003 16:19:20

Zdravim,

[...]

Nevite nekdo jak na to?

A druha vec, jak donutit Windows aby spustili emailoveho klienta
(opet defaultniho) a vytvorili v nem okno s novou zpravou, ktera
bude mit uz jako prilohu vlozen soubor (soubory) mnou definovane.

Predm dik za odpovedi

Pavel Poles

dbedit a udalost exit

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 16.12.2003 16:21:31

Zdravim,

mam dbedit a v udalosti exit mam kontrolu dat. Ak su zle chcem aby focus
ostal na dbedit.
Ak dam ale v udalosti exit dbedit.setfocus
tak mi urobi taku divnu vec ze sa mi exit vyvola este raz. A mam pred
setfocus este chybovu hlasku a tu mi da raz , dam OK a potom este raz znovu
OK a uz mi skoci do DBEDIT. Ako to mam spravit aby to slo riadne ?

* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Skontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 6 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (http://www.zoner.sk/zme6)

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 16.12.2003 15:15:07

> Nevydrzal som, ale ja len tolko: este dobre, ze sa tu nikto neozval so
> zakladnym vzdelanim. Tito ludia mozu mat prax este o 4 roky
> dlhsiu ako SS a
> podla tejto debaty by teoreticky mohli robit programy trebars aj
> pre jadrove
> elektrarne.

1/ To nieje mozne ani teoreticky, pretoze (pokial mam dobre informacie)
clovek musi mat zakladny skolu+2 roky vysieho
vzdelania...
2/ Na jadrove elektrarne nestaci zni VS diplom, na to je treba VS diplom
najlepsie v FJFI (jadrova fyzika) ci nieco take..
3/ Tu ani nieje diskuzia (co sa mna tyka) o VS verzus SS, ale nekto s
diplomom a niekto bez... aj ja som vykoskolsky student a
tvrdim, ze netreba mat diplom...
4/ Napisalo som, ze je to o ludoch viacej, ako o skole a je celkom
nezaujimave, kto ma aku skolu

Brono

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.12.2003 16:15:19

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>

> [...]

u elektrikaru s vyhlaskou 50, akorat je nemuze prezkusovat kdejaky revizak.

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 16.12.2003 15:17:10

::))))))))))))))))
[...]
rici, ze je mizerna cestinarka, pac neumi
programovat a to je take "dodrzovani pravidel".
Z ceskych prog. jazyku si vzpominam akorat tak na Karla a i tem mel cosi,
jako debugger ::)))))
Jsem rad, ze me takovi lide neprijimaji ::) to jsou presne Ti, kterym je
jedno, co clovek umi z programovani, ale dulezite
je, je za ma bordel v i-y a neumi vyjmenovat data perskych valek
::))))))))))))))))))))))))))

S laskou vsem kteri se doma pred spanim deset minut divaji na svuj diplom a
po ranu si rikaji do zrcadla, jaci jsou borci ::))))))
Brona

Aplikace do popredi

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 16.12.2003 15:31:14

Vida, dalsi moznost, nicmene pisou tam take:

However, this function is deprecated and not intended for general use. It is
recommended that you do not use it in new programs because it might be
altered or unavailable in subsequent versions of Windows.

From: "Ing. Slavomir Timko" <timko(zv)novisoft.sk>

> [...]

maturitu
a hned pokracoval na VS, kterou *uspesne* dokoncil.

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 16.12.2003 15:17:09

> [...]

pomer programator : manager je 1 : 3 tzn tri manazeri na jednoho
programatora. Jen aby stacili ti programatori uzivit tolik manazeru.

Jaroslav Nadhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 224 312 344-5
fax: 235 522 892
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava:
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 596 635 687

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 16.12.2003 15:07:05

s tymi manazermi to nie je az take jednoduche, v podstate, ti VS co
chceli byt manazermi a mali na to tak uz davno nimi su (to ked sa
obzriem za mojimi spoluziakmi z vysky - trvalo im to tak 3-5 rokov), ti
ktory nimi sice v kutiku duse chceli byt, ale akosi neboli na to
stavani, nimi nie su.... ale zase na druhej strane... ti VS, ktori
nemaju radi zodpovednost za ludi a robia radsej to co ich bavi ako keby
sa mali serinkat s nejakymi podriadenimi, si v klude programuju a su
spokojni so svojou pracou (napriklad ja, ako stara kusovka).... inak
programujem (ked beriem aj amaterske) od roku 1985.... a naozaj som z
toho uz unaveny.... ale neviem si predstavit robit nejakeho
manazera..... aj ked mam zivnost.. je to len prilezitostne.... vacsinu
vedlajsich projektov som dokoncil a pustil som sa do realizacie mojich
"snov" jednoducho toho co som dlhe roky odkladal a mal v hlave (a svete
div sa ... stale to nikto rozumne nespravil :o))) ) ...

a ked uz ide o ten manazersky post.... asi by som v tom pripade opustil
IT a mozno sa radsej pustil do niecoho ineho.... predsa len zmena by mi
prospela :o)))

joka

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>

> ale 31-lety programator
> uz by neme byt programatorem, ale managerem, nechci se dotknout
> starsich kolegu (me je 24),

Ja myslel, ze uz ta diskuse pomalu vysumela <g>

[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.12.2003 14:53:02

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>

> [...]

a dalsi SS pres 30 neposle na ulici a nenajde si misto Vas (v souladu
s hypotezou vyse) neopotrebovane SS[24] <vbg>

Statistika dcer a vzdelani

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.12.2003 14:59:04

Zdravim

Asi by bylo zajimave vyhodnotit i vek anketaru ve vztahu SS a VS k OSVC
pripadne zamestanci. Kategorie "dnesnich pres padesatniku " tak nejak VS ke
svemu zivotu nepotrebovala, nebo ji VS byla znemoznena. A to uz vubec
neuvazuji puvodni povolani dnesniho OSVC

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> Zajimavejsi je vzdelani - VS a SS jsou zhruba pul na pul, ale podle
> obzivy je zde velky nepomer mezi zamestnanci a OSVC, kde je vetsi
> mira SS na volne noze. Podle debat v Delphi konferenci to muze byt
> dane zejmena dvemi zakladnimi pricinami, prvni je dle meho usudku
> vyrazne podstatnejsi.
> 1) Lide s podnikatelskym duchem nechteji ztracet cas skolnimi

Delphi 4 a ActiveDirectory

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 16.12.2003 14:49:01

> Delam pokusy s funkci CreateProcAsUser pod WinXP. Zkousim se
> pomoci aplikace
> vyuzivajici tuto funkci pod beznym uzivatelem s minimalnimi pravy
> "prelogovat" jako administrator. Aplikace hlasi, ze zrejme
> tento uzivatel
> nema dostatecne "SeAssignPrimaryTokenPrivilege" a
> "SeIncreaseQuotaPrivilege".
>
> Je to vec nastaveni aplikace, nebo prav uzivatele?
> Administrator je nastaven
> s maximalnimi pravy.
>
> Diky.

Ahoj,

tak jsem se na to kouknul, predchozi mail jsem posilal, jen ze supliku,
protoze se na podobnou vec teprve chystam, ze jen co bude cas, tak ji
udelam.

Uzivatel, ktery spousti tu funkci CreateProcAsUser musi mit ta dve prava
(SeAssignPrimaryTokenPrivilege a SeIncreaseQuotaPrivilege). S tim, ze to
prvni pravo nema standardne ani Administrator ale pouze SYSTEM (neboli
ten ucet pod kterym bezi vetsina sluzeb). MS to vyresilo tak, ze
existuje sluzba RunAs, resp. Sekundardni prihlasovani (tak nejak se to
jmenuje v ceskych Windows XP), se kterou lze komunikovat pres
pojmenovanou pipe \\.\pipe\SecondaryLogon, ale nezdarilo se mi zatim
najit jak s tim komunikovat. Mozna je k tomu urcena API funkce
CreateProcessWithLogonW, ale o ktere se v MSDN pise "The
CreateProcessWithLogonW function is similar to the CreateProcessAsUser
function, except that the caller does not need to call the LogonUser
function to authenticate the user and get a token." tedy ja usoudil, ze
je to jenom zjednoduseni volani funkce CreateProcessAsUser a ne ze je to
vec, ktera komunikuje s nejakou sluzbou apod.

Honza +

Statistika dcer a vzdelani

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 16.12.2003 14:30:59

On 16 Dec 2003 at 14:06, Petr Fejfar wrote:

> Mas to prilis zjednodusene: kdyz si zalozis pravnickou osobou napr.
> s.r.o. a budes v nem pracovat, tak budes mit status zamestnance a ne
> OSVC ;-)

Doufam, ze majitele pochopili a zaradili se jako OSVC. Pokud ne,
jeste to mohou opravit. :-)

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 16.12.2003 14:24:57

[...]

S pozdravom
Slavo

> [...]
> Vyplyva to z toho, ze to jsou lide, kteri uz vetsinou maji rodinu, deti
napr
> ve veku 6-10 let o ktere je potreba
> se festovne starat a neni cas sedet u netu a vstrebavat nove informace...
> (muj nazor, neznam praxi ::))
> A proto bych prave posunul tu latku nize... rekneme na 22,23 let? tam uz
> bude rozdil, jako blazen...
> je jasne, ze 23-lety cerstvy VS a 19-lety cerstvy SS na tom budou s praxi
> stejne, ale budme tedy fer
> a predstavme si pod pojmem SS a VS treba cloveka rekneme ve veku 23 let...

Statistika dcer a vzdelani

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.12.2003 14:06:55

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

> [...]

Mas to prilis zjednodusene: kdyz si zalozis pravnickou osobou napr. s.r.o.
a budes v nem pracovat, tak budes mit status zamestnance a ne OSVC ;-)

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 16.12.2003 14:02:49

> [...]
> uvadeni novych (kvalitnjsich) technologii je to co se u projektu
> vyzaduje. Nepocitam-li udrbu starch systemu. Nicmene abych se
> vratil k tomu o cem sem chtel mluvit. Prave na skole a na VS
> zvlast se clovek dostane do kontaktu s lidmy, kteri "jsou v
> oboru" a dokaze od nich nacerpat vedomosti. Podobne je to i s
> pristupem k HW, SW a I-netu. Zkratka myslim, ze sk
> ola je hodne dulezita a prave kvuli skole ma vubec clovek moznost
> se uchytit v oboru. Skoda pak je, ze prave kvuli te praci ze
> skoly odejde. Znam to bohuzel i z vlastni zkusenosti. Sam studuju

Zdarec ::))))
Jen trosku k semantice, rad pouzivam vzdycky, nikdy, nikdo apod., zamena to
"az na urcite vyjimky"
Nelze opet, nez nesouhlasit ::) Vis sam, jak vypada zkouska z ZTGI, jak
vypadaji postupky, koho jsme meli na kodovani...
a pochybuji, ze na jinych skolach je to vyrazne jine a jaci ucitele, takovi
zaci. Byl jsem svetkem toho, ja studentka
VT-M pro SS si u statnic z VT vytahla numericke metody a nedokazala si
vzpomenout, na nejakou nelinearni rovnici!!! a prosla...
A takovi lide prochazeji VS vzdelanim... Na 95% se da rici, ze kdo udela VS
v radne terminu bud sprt (=nulova praxe, pac na nema
cas), kdo udela VS pozdeji, nez je radny termin, tak mel problemy se skolou,
protoze je flakac (=praxe nulova), nebo pracoval pri
skole a nemel tolik casu se sprtat hovadiny, ale pokud ma praxi a je uspesny
ve svem oboru, je s podivem, ze mel problemy se skolou...
To ze VS
>sice nema zkusenosti s jejich
> implementaci, ale o to zajimavjejsi reseni muze nalezt a prave
> uvadeni novych (kvalitnjsich) technologii je to co se u projektu
> vyzaduje
take neni nutne pravda, jelikoz pri studiu mu ucitel nabidne uzky pohled na
problematiku a je spousta borcu, co se naucili jednu vec ve skole
a mysli si, ze je uzasna, pac je z vejsky a neni treba hledat nic jineho,
naopak reseni konkternich pripadu z praxe nuti cloveka vyhledavat
co nejlepsi postup...

Ale zapomeli jsme na jedno, vsechno to je o lidech... muze byt SS spraxi,
ktera se sestavala z programovani trivialnich aplikaci v ramci 20
clenneho kolektivu, ten je k nicemu a muze byt VS sice bez praxe a pri
studiu se zabyval vypocetni technikou a po vecerech si bastlil
na koleji aplikace jako hrom pro sebe a kamarady... tohle je proste o lidech
a je pravda, ze ma-li nekdo potom u pohovoru volit noveho
zamestnance behem hodiny je VS dobrym voditkem, bohuzel obcas i jedinym...

Brona

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 16.12.2003 13:18:46

[...]

Honza P.

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 16.12.2003 13:18:45

> [...]

stejne, ale budme tedy fer
a predstavme si pod pojmem SS a VS treba cloveka rekneme ve veku 23 let...

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 16.12.2003 12:58:43

On 16 Dec 2003 at 12:46, Lebeda David wrote:

> nefer - a predstavme si pod pojmem stredoskolak i vysokoskolak cloveka
> rekneme ve veku 31 let.

Pak zase muzeme uplatnit hledisko, ze programator po tricitce je jako
prostitutka po ctyricitce. :-)))

To jsem uz pekne prosla devka... :-)))

Nic si nenamlouvejme, vek zde svou roli hraje. Uz davno nejsem
ochoten se ponorit do problemu tak, ze bych zapomnel jit na obed.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.12.2003 12:46:37