Archív konference Delphi

Statistika dcer a vzdelani

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 16.12.2003 12:34:32

Zdravim,

dovolil bych si drobnou rekapitulaci vysledku zabavneho kvizu na
http://www.zh(tec)cz/statistic/

Nejdrive problem: kdosi zadal jako mail a(zv)b.c Nic proti tomu - ale je
mozne, ze tentyz mail napadl i nekoho jineho - v takovem pripade se
predchozi zaznam proste prepsal. Takze pokud budete chtit pokracovat,
prosil bych vice fantazie pri tvorbe slepych mailu.

Nyni je tam 105 zaznamu. Je zajimave, ze pocet dcer a synu je v
podstate vyrovnany. Osobne jsem cekal vic holek, ale je to asi jen
muj predsudek. :-)

Zajimavejsi je vzdelani - VS a SS jsou zhruba pul na pul, ale podle
obzivy je zde velky nepomer mezi zamestnanci a OSVC, kde je vetsi
mira SS na volne noze. Podle debat v Delphi konferenci to muze byt
dane zejmena dvemi zakladnimi pricinami, prvni je dle meho usudku
vyrazne podstatnejsi.

1) Lide s podnikatelskym duchem nechteji ztracet cas skolnimi
studiemi, proto se drive vrhaji do podnikani, tim padem nestihaji
studovat a skolu predcasne konci (pokud ji zacali, coz nespis casto
ano).

2) V zamestnaneckem procesu je vetsi "diskriminace" SS proti VS,
takze volna noha je pro SS priznivejsi reseni nez pro VS.

Dalsi zavery si muzete udelat sami. :-)

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

zjisteni prihlasenych uzivatelu

[*] Andrej Choma <choma(zv)keupz.minv.sk> - 16.12.2003 12:30:31

...uz odchadzam...

VYRIESENE: Toolbar na desktope

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 16.12.2003 12:22:27

dik za tip na TAppBar, je to presne to co potrebujem

takze pre tych co ich to zaujima tu je link:

http://www.delphi32.com/vcl/503/

sice je to pisane pre D2 a D3, ale skusal som to na D6 pod XP a v pohode
to fachci

este raz dik za tip

joka

-------------------------------------
Ide o to, ze potrebujem, aby sa moja app chovala ako toolbar z taskbaru,
t.j. prilepim ju niekde na desktop napriklad v pravo a o velkost mojho
okna sa zmensi desktop, t.j. ked maximalizujete inu app tak moja je
stale viditelna (tak ako taskbar)... dufam, ze som to dost jasne napisal
o co mi ide.

V MSDN som nasiel nieco pre VC++, ale to sa mi nepodarilo skompilovat,
myslel som, ze si z toho urobim DLL a potom z mojho D programu zavolam
funkciu v DLL, ktora mi moju APP zaregistruje ako toolbar.....

neviete mi niekto povedat ako to spravit v Delphi ??? pripadne poradit
nejaku komponentu.....

dik

joka

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000
Ing. Jozef Kalus
SOVA
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Mob.: +421 905 459156
e-mail: equipment(zv)equipment.sk
jozef.kalus(zv)spordat.sk
Web: http://www.equipment.sk

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 16.12.2003 12:24:28

Diskuze se stocila ponekud jinym, daleko zajimavejsim smerem... nutno
podotknout, ze naprosto spravnym a to tim, ze jsou obory, kde je treba HODNE
programatora a minimum odbornych znalosti, coz mohou byt velmi jednoduche i
velmi komplikovne problemy a jsou obory, kde je treba HODNE inzenyra a mene
programatora, coz mohou byt take velmi jednoduche i velmi komplikovne
problemy. Je pravda, ze i me (nadavajice na VS) se hodila znalost kodovani,
kdy bylo ptreba vygenerovat 50000 kodu, mely mit tusim 9 znaku abecedy a byl
pozadavek, aby se kazde dva kody lisili minimalne o dva znaky, bez znalosti
kodovani, vdalenosti kodu a zakladu nedekadickych ciselnych soustav to neni
trivka, ale jinak ano... Ovsem to je to jedine, co jsem potreboval...
Take zde zaznelo (uz nevim kde a od koho) neco v tomto smyslu:" budu-li
potrebovat programatora, vezmu stredoskolaka, budu-li potrebovat vedouciho
teamu, vezmu vysokoskolaka"... neda mi to... opet nesouhlasim ::) opet totiz
chybi praxe... a stredoskolak, ktery ji ma bude pro me lepsi.... Vim, ze
nejlepsi je VS a jeste z praxi, ale to asi ma velmi malo lidi ::))))

Jinak, pdelim se s vami o zkusenost z praxe, co se prijimani do prace tyce:
Dnes jsem byl prijat do jedne firmy ::) nezdelim jeji jmeno ::) (zatim), ale
rekneme, ze asi kazdy zna jejich mail server, ci personal firewall...
jedine, co jich na skole zajimalo bylo to, ze do ni chodim jen papirove (od
zari jsem tam nebyl), takze budu mit cas na praci, jinak je zajimala jenom
praxe, praxe a praxe... a nebudu delat "jednoho z mhoha
programatoru-sekretarek, co jen pisou", ale budu "jednim ze dvou", ketri
budou vytvaret novy projekt....
praxe, praxe, praxe a praxe ::))))

Brona

Seriova komunikace se scannerem BarCode

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.12.2003 11:56:20

> [...]
> ackoliv programovat umim dobre, z tehle asynchronnich veci se vzdy
> osypavam. To, co mi Lukas poslal, funguje taky "asynchronne", jenomze
> tam se zavola udalost pouze kdyz prijde CELY carovy kod najednou. A to
> je neco, co velmi ocenuji. Nemusim hlidat prefixy, suffixy, timeouty,
> nastavovat stavy a dalsi chyby. Nevim, zda v tom neni nejaky chytak,
> az to dam do ostreho provozu, pak reknu vic.
>
> Mozna tento je pristup pro slozitejsi komunikace spatny ale pro toto
> mam pocit, ze postacuje. Snad nebudu dostavat moc deadlocku ;))

Opravdu se nenech znechutit strasenim o threadech. V uvedenem kodu
neni jediny dovod nejakym deadlockum. Ba co vic, uvedeny kousek kodu
je opravdu tezce vyzkousen v praxi... obsluhoval zakladnovou stanici
pro skupinu bezdratovych ctecek.. tedy mnohonasobny provoz oproti
normalnim cteckam. ba co vic, situace byla komplikovana timz, e kazdy
prijaty kod musel byt jeste zpet potvrzen kodem. A toto vse, svete
div se, fungovalo a funguje dodnes. Tady v knihovne tim treba v lete
byla behem jedineho tydne provedena revize cca 100000 knih!

Nesmis se divit, ze od prodejcu softwaru uslysis, ze muj zpusob je
spatny, ze spatne funguje, ze to nemuze fungovat, atd... je to
prirozena reakce na to, ze jim muj kod bere penize. ;-) Me tu o
penize nejde, tak prezentuji alternativu, nech si programator vybere
co mu vyhovuje. At si vybere to, co se mu libi, s cim se mu lepe
dela. ;-) To je muj pristup... Pristup prodejcu je ale takovy, ze
jediny spravny kod je ten jejich, a vsechno ostatni zavrhnou.

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Aplikace do popredi

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 16.12.2003 11:28:18

> Ted jsem narazil na nasledujici (bez zaruky):

proc bez zaruky, je to normalne dokumentovano v MSDN:

SwitchToThisWindow Function
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/windowing/windows/windowreference/windowfunctions/switchtothiswindow.asp

Tomas Zalesak

Aplikace do popredi

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 16.12.2003 11:22:16

Ted jsem narazil na nasledujici (bez zaruky):

// by Thomas Stutz

{
As far as you know the SetForegroundWindow function on Windows 98/2000 can
not force a window to the foreground while the user is working with another window.
Instead, SetForegroundWindow will activate the window and call the FlashWindowEx
function to notify the user. However in some kind of applications it is necessary
to make another window active and put the thread that created this window into the
foreground and of course, you can do it using one more undocumented function from
the USER32.DLL.

void SwitchToThisWindow (HWND hWnd, // Handle to the window that should be activated
BOOL bRestore // Restore the window if it is minimized
);

}

procedure SwitchToThisWindow(h1: hWnd; x: bool); stdcall;
external user32 Name 'SwitchToThisWindow';
{x = false: Size unchanged, x = true: normal size}

begin
SwitchToThisWindow(FindWindow('notepad', nil), True);
end;

Snad to pomuze ;o)

Luf

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 16.12.2003 11:24:17

> Programovanim OS pochopis jak funguje a o tom to je.
Hmm tak nevim kolik pochopis z fungovani OS windows, kdyz sestavujes svuj Hurdu podobny OS.

> Skola ma naucit principy fungovani a dat vseobecny prehled.
Vsak se podivej na skripta, ktere jsou na vyse uvedene adrese. To prectu behem dvou dnu a nic mi to neda.

Delphi 4 a ActiveDirectory

[*] Krayzel Libor <libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 16.12.2003 09:34:08

> Aha, ja myslel, ze to tu znaji vsichni :-) Kdyz tim odpovida
> Petr Vones
> na polovinu dotazu. Je to Jedi Component Library (najdes na
> http://www.delphi-jedi.org/ a nesplest si s JVCL - coz jsou visualni
> komponenty) a je to prave perfektni zdroj vsech moznych postupu
> systemovych volani.

Delam pokusy s funkci CreateProcAsUser pod WinXP. Zkousim se pomoci aplikace
vyuzivajici tuto funkci pod beznym uzivatelem s minimalnimi pravy
"prelogovat" jako administrator. Aplikace hlasi, ze zrejme tento uzivatel
nema dostatecne "SeAssignPrimaryTokenPrivilege" a
"SeIncreaseQuotaPrivilege".

Je to vec nastaveni aplikace, nebo prav uzivatele? Administrator je nastaven
s maximalnimi pravy.

Diky.

==[ Libor Krayzel ]============================
http://www.elka(tec)cz/
http://www.elka(tec)cz/easypad/ * mailto:elka(zv)elka(tec)cz
phone: +420 608 937 935
ICQ: 112690517

e-Denik - nejnovejsi prispevek:
Dominikuv gol
http://www.elka(tec)cz/edenik/index.php?item=10213

Nufunguje vyber jine nez default tiskarny

[*] skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 16.12.2003 08:44:03

Nefunguje mi vyber a tisk na jine nez default tiskarne ve Win 2000 (SP4), D3
prof.
V tiskove dialogu vyberu tiskarnu a

if tiskdialog.Execute=true then
begin
Printer.GetPrinter(Device, Driver, Port, hDMode);
Printer.SetPrinter(Device, Driver, Port, 0);

{ showmessage(string(device));
showmessage(string(driver));
showmessage(string(port));} pro kontrolu, ukazuje spravne hodnoty

sestava.PrinterSettings.PrinterIndex:=printer.printerindex;
setava.Print;
end;

Ale program mi hlasi

Printer is not currently printing.

Muze mi nekdo poradit, co delam spatne ?

Dik, LAda

Nufunguje vyber jine nez default tiskarny

[*] skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 16.12.2003 08:44:04

[...]

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 16.12.2003 08:35:57

--
Karel Kral, vedouci odd. IT / IT manager
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ

zjisteni prihlasenych uzivatelu

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 16.12.2003 08:19:55

Ake komponenty na pristup k DB pouzivas?

KaSi
From: "Motorman" <motorman(zv)cmail(tec)cz>
> Korektne to funguje pouze s nekterymi BMP, u nekterych BMP se barvy
> vkladanych ikon meni na uplne jine. Snad zasadni a jediny pozadavek je, aby

Jaka je barevna hloubka te bitmapy ?

> Rad bych jeste do listu polozek ve StringGridu zobrazoval ke kazde polozce

Tady by bylo mozna lepsi pouzit TListView kde je mozne iknoy primo priradit.

Petr Vones

ADMIN

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.12.2003 21:43:04

Puvodni zprava ze dne 15.12.2003:

> Dobry vecer,
> uz vidite ten rozdil mezi EMWACem, vzdelanim, praxi, pristupy, treba i
> uctou k cestine a praci? Nemyslim to zle, myslim to tak, ze
> pokud nekdo neco umi, tak si proste vazi jineho umeni a znalosti - umi to
> porovnat(proste neco umi). Musim, jako ateista, souhlasit - nehazejte perly
> svinim - ten problem neni v praxi ani ve vzdelani. Ten problem neni v
> Listine lidskych prav a svobod, je v budouci "asi" listine lidskych
> povinnosti.

Tak jsem se ted dozvedel, ze to nebylo urceno pro tuto konferenci, ale
nekam jinam, tak prosim ostatni, aby tento prispevek ignorovali.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

ADMIN

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.12.2003 20:24:56

> [...]

> povinnosti.
> Roman Borkovec
> Urceno konferenci, pokud uznate, jinak pro Vas.

??? Asi jsem zabednenej, ale nechapu z tohoto prispevku absolutne nic.
Dalo by se nejak upresnit, co tim chtel basnik rici ???

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

ADMIN

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 15.12.2003 19:38:53

From: "Burkovsky Ladislav" <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de>
> Zakaznik ma 200 vlastnych formularov takze nie je realne vyrobit 200
> formularov a potom tie data nasukat do FDF. Holt data su len ciastocne
> vyplnovane automaticky.

Stejne prece musis nejakym zpusobem ziskat informace o tech polozkach. Takze
by teoreticky na zaklade FDF slo vygenerovat formulare v Delphi ve kterych by
se zadavali udaje, vygenerovalo FDF a v Acrobat Readeru zobrazilo "vyplnene"
PDF + (X)FDF.

Petr Vones

Seriova komunikace se scannerem BarCode

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 15.12.2003 17:52:43

> To je asi stejne, jako kdybych zacal kricet, ze thready podporuje
> system, takze je prirozene je vyuzivat. ;-)

co asi nebude ten relevantny dovod ;-) Druha vec je, ze
system sice thready podporuje, ale uz Ti nezosynchronizuje
udaje, nezabrani deadlockom, atd. - to uz si musis vyriesit
rucne sam. V tom Ti ani Delphi nepomoze a su to poriadne
komplikovane zalezitosti.

> Ale no tak... Ty ses tu tvaril, jako kdyby synchronni zpusob
> komunikace znamenl v praxi nejaky neresitelny problem, coz ti
> vyvracim, ze to neni pravda. Na teto veci seznam tvych zakazniku nic
> nezmeni. ;-)

ja som sa nijako netvaril. Ja som tvrdil a stale tvrdim, ze
Tvoje riesenie je zbytocne komplikovane. Pouziva thready
tam, kde to vobec nie je potrebne. Tym sa cele riesenie
[...]

Statistika dcer

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 15.12.2003 16:44:29

> [...]
6 Sk ;-)

>prubezne skore (plus minus autobus) holky versus kluci je : 39:22

Jak zakazat spusteni minimalizovane aplikace?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.12.2003 16:44:28

From: <vacuv3as(zv)vsmie(tec)cz>
> Zdarvim a prosim o radu.Jak v Delphi 3 zakazat spusteni programu v
> minimalizovanem okne(na panelu)?

VCL v Delphi 3 tusim vubec nezpracovava korektne pocatecni nastaveni okna
aplikace. Podivej se do zdrojaku VCL jestli se v TApplication.Run nastavuje
explicitne WindowState u MainForm podle GetStartupInfo.

Petr Vones

Seriova komunikace se scannerem BarCode

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.12.2003 17:26:40

> [...]
> tak, ze generuje eventy. Zda sa mi prirodzene tieto eventy poslat
> uzivatelovi, aby ich mohol vyuzit ak ich potrebuje. Zoberme si obsluhu
> mysi, tam tiez nie je potrebne vytvarat thready na to aby som obsluzil
> udalost, ze bolo stlacene tlacitko mysi. Rovnako tak v .NET netreba
> pouzivat na asynchronne veci thready. Pouzitie threadov je velmi
> zakerne, ja sa im pokial to nie je nevyhnutne a existuje ina moznost,
> vzdy vyhybam.

To je asi stejne, jako kdybych zacal kricet, ze thready podporuje
system, takze je prirozene je vyuzivat. ;-)
Ale vazne, ja netvrdim, ze synchronni zpusob obsluhy je jediny
spravny a vzdy optimalni! Ja tvrdim, ze nekdy je vhodnejsi sahnout po
synchronnim zpusobu a jindy po asynchronnim zpusobu. Jsou to proste
dva mozne zpusoby, jak situaci resit. At si programatori vyberou sami
co se jim zrovna hodi vice.

To je jako kdybychom se tu hadali o tom, jestli je spravne na ulici
jezdit vlevo ci v pravo. V realu se pouziva oboji a zalezi na tom, v
ktere zemi zrovna potrebujes ridit auto.

> lenze ja nemusim vopred format poznat, resp. ten format moze
> byt variabilny, napr. v prvych n bajtoch je zadefinovana dlzka
> spravy, atd.

Jenze tohle vsechno i tak porad neni pro Synaser sebemensi problem!
je uplne jedno jestli se jedna o data ukoncena nejakou sekvenci, je
jedno jestli se jedna o data pevne delky, je jedno, jestli se jedna o
jakoukoliv kombinaci obojeho!

> [...]

komunikace znamenl v praxi nejaky neresitelny problem, coz ti
vyvracim, ze to neni pravda. Na teto veci seznam tvych zakazniku nic

Broadcast WM_USER

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.12.2003 16:38:26

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>

> Hmm, tak nevim, proc to nezareaguje na ty formy v balicku?

A k cemu to ma byt cele dobre. To je potreba nejaka asynchronni notifikace
pres message loop, ze nemuzes volat primo metody ?

Petr Vones

Editovanie FDF

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 15.12.2003 17:14:39

Zakaznik ma 200 vlastnych formularov takze nie je realne vyrobit 200
formularov a potom tie data nasukat do FDF. Holt data su len ciastocne
vyplnovane automaticky.

Ladislav

Proc je nutne to vyplnovat interaktivne ? Prece staci mit dokument a extra
formularova data v souboru (vytvorena vlastni aplikaci pro vyplnovani),
navic
vlastni FDF existuje i v XML formatu (XFDF):
http://partners.adobe.com/asn/tech/pdf/xmlformspec.jsp

Petr Vones

Jak zakazat spusteni programu v minimalizovanem ok

[*] vacuv3as(zv)vsmie(tec)cz - 15.12.2003 16:38:24

Zdravim a prosim o radu.Jak v Delphi 3 zakazat spusteni programu v
minimalizovanem okne(na panelu)?
Pokud v zastupci tohoto programu nastavim Spustit - minimalizovane, aplikace se
i pres nastaveni WindowState hlavniho formulare na wsMaximized spusti
minimalizovane.JAk odchytit zpravu minimalizace,kterou programu poslou Windoze
podle nastaveni toho zastupce a prinutit aplikaci,aby na tuto zpravu
zareagovala nikoli minimalizaci,ale opetovnou maximalizaci tak, aby uzivatel
nic nepoznal

Diky za odpoved,Vita.

e-mail: 1072(zv)cmail(tec)cz
vacuv3as(zv)cmail(tec)cz

Editovanie FDF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.12.2003 17:00:32

From: "Burkovsky Ladislav" <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de>
> len vyplnit formular nie je problem ale urobit to interaktivne.
> To je problem zatial som nasiel len riesenie urobit to cez Acrobat
> (nie reader) co stoji pekny peniaz. Najma pre kazdu instalaciu.

Interaktivne to jde jen pres Acrobat coz samozrejme neni reseni. Ten toolkit
je tady http://partners.adobe.com/asn/acrobat/forms.jsp ale uz nejde stahnout.

> [...]

formularova data v souboru (vytvorena vlastni aplikaci pro vyplnovani), navic
vlastni FDF existuje i v XML formatu (XFDF):

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.12.2003 16:38:25

From: "Burkovsky Ladislav" <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de>
> potreboval by som v programe nacitat FDF editovat ho a potom
> supnut do databazy. Mate niekto s tymto skusenosti?

FDF - formularova data pro PDF ? Na to existuje toolkit od Adobe ktery je ke
stazeni zdarma.

Petr Vones

Editovanie FDF

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 15.12.2003 16:50:30

From: "Burkovsky Ladislav" <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de>
> [...]
> supnut do databazy. Mate niekto s tymto skusenosti?

FDF - formularova data pro PDF ? Na to existuje toolkit od Adobe ktery je ke

Parser kodu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.12.2003 16:40:27

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> jak se v delphi dostat k strukture kodu (ma na mysli nejakej interface typu
> IOTAFile)? Potreboval bych zjistit strukturu kodu (jake typu jsou
> definovane, jake konstanty, methody apod.)

Parser neni dostupny v Delphi (Win32) pres OTA. Hledej na Internetu "mwParser"
nebo se podivej na zdrojaky od GExperts.

Pres Open Tools API je dostupny CodeDom az v C# Builderu a lze predpokladat ze
podobne tak bude snad i v Delphi 8. Viz IOTACodeDomProvider v tomto clanku:
http://bdn.borland.com/article/0,1410,30194,00.html

Petr Vones

Broadcast WM_USER

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 15.12.2003 16:18:22

ja to vetsinou resim takto:
unit1

type
WM_MYMESSAGE=WM_USER+$1;
.
.
.
SendMessage(somehandle,WM_MYMESSAGE,param1,param2);

unit2

type
TxForm=TForm
procedure WMMYMESSAGE(var msg:TMessage); message WM_MYMESSAGE;
.
.
procedure xForm1.WMMYMESSAGE(var msg:TMessage);
begin
end;

Brona

Seriova komunikace se scannerem BarCode

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 15.12.2003 15:38:09

> [...]

> neni potreba jediny radek navic. ;-)

nas komponent pouzivaju firmy ako Intel, SONY, Philips, Ford, Siemens,
Honeywell, HP, TI, Fujitsu, Analog Devices a plno dalsich, takze v silnej
konkurencii vselijakych freeware/turboware komponentov to myslim,
uz nieco signalizuje. Niektori zakaznici nam aj napisali, ze vyskusali rozne
ine komponenty a nakoniec sa rozhodli pre nas.

Erik

Zobrazeni Ikon v bitmape...

[*] Motorman <motorman(zv)cmail(tec)cz> - 15.12.2003 14:48:01

Dobry den,

nejsem ani prof. vyvojar a moje postupy se mozna budou jevit naivnimi... Pokud ano, prosim o shovivavost.

A.)

Na formulari mam komponentu Image, do ni nahraji bitmapovy soubor ("*.bmp") a do BMP obrazku zobrazuji ikonky (TIcon, pruhledne, 16 barev, soubor "*.ico") asi takto:

===
Ikona := TIcon.Create;
try
with Ikona do
begin
LoadFromFile(SouborIkony);
Form1.Image1.Canvas.Draw(LeveUmisteni, HorniUmisteni, Ikona);
end; {with}
finally
lcIkona.Free;
end; {try}
===

(ve skutecnosti jedno misto prekryvam dvemi ikonami, spodni ikona je obrazek, horni ikona je symbol do spodni ikony > ikon je 256 a symbolu je cca 36 > vse v ruznych kombinacich)

Korektne to funguje pouze s nekterymi BMP, u nekterych BMP se barvy vkladanych ikon meni na uplne jine. Snad zasadni a jediny pozadavek je, aby ikony byly pruhledne - v opacnem pripade bych si snad i poradil. Nevite, proc se tak deje a hlavne JAK tomu zabranit?

B.)

Rad bych jeste do listu polozek ve StringGridu zobrazoval ke kazde polozce ikonu. Neexistuje prosim nekde nejaky nastin hotoveho reseni, ze ktereho bych si vzal ponauceni? (bez rolovani polozek to zvladnu, jakmile zacnu rolovat, ikony se mi rozhazi :-)

===
Zaroven si dovolim vsem v teto konferenci poprat stastne a vesele Vanoce.

Velmi dekuji za pripadne odpovedi,

Mir. Svoboda, Win98 + D6 personal

Toolbar na desktope

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 15.12.2003 14:48:01

zkus se na internetu podivat po TAppBar, melo by to byt to co potrebujes

Seriova komunikace se scannerem BarCode

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 15.12.2003 15:20:05

Jojo, za 5 minut po rozzipovani prikladu, co mi Lukas poslal, jsem uz
snimal kody. Cely Thread, co mi Lukas poslal, je asi na 50 radku.

Lukas Gebauer wrote:

> [...]
Karel Kral, vedouci odd. IT / IT manager
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 547 235 000, 602 552 432, Fax: 547 231 203

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 15.12.2003 14:29:56

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote:
> for I := Screen.FormCount - 1 downto 0 do
> PostMessage(Screen.Forms[I].Handle, ...);

Hmm, tak nevim, proc to nezareaguje na ty formy v balicku?

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

Seriova komunikace se scannerem BarCode

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.12.2003 15:04:03

> [...]

Tohle neni sebemensi problem... optej se karla, jak muj jednoduchy
kod pracuje s libovolnym carovy kodem, s libovolnou delkou... na to

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 15.12.2003 14:29:55

Toz se taky pridam: 2 kluci

Martin Ben

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>

> No tak, vstavejte. Fakto nikdo nevi jak na to?

A co kdybys nahledl do SDK a precetl si, jak je to s temi WM_USER zpravami?

pf

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 15.12.2003 10:29:26

Bylo by to super, kdyby to takhle chodilo, ale z vlastni zkusenosti vim,
ze tomu tak neni. Proste na vysoke IT skole nenauci nic. Staci se
podivat do skript na jednotlive predmety. 40str. atp. Kdyz se jedna o
slozitejsi algoritmy, najdete na ne odkaz v jinych knihach a na
prednaskach se stejne neberou.

Problemy, ktere se resi na vysoke skole jsou jenom akademicke, v praxi
nepouzitelne. Spise nez programovani vlastniho OS (to se dela na Karlove
Univerzite) by se hodila podrobnejsi znalost Windows. Vim ze vetsine
akademiku se pri skratce M$ delaji na kuzi osypky, ale znalost Unixu je
mene potrebna nez znalost Windows.

Znat diry ve windows a co znamena, ktere chybove hlaseni. Znat WinAppi
to je dulezite, a to vas na skole nenauci. To se zase ucite z knih.

btw. Vsechna skripta a dalsi veci k vyuce na FI MUNI (fakulta
inforamticky, Masarikovy univerzity v Brne) najdete na http://www.fimuni.org

Lukas Benda

Jan Harman wrote:

>... uz par let programuji bez VS, nicmene nastavaji situace kdy bych to se
>skolou mel jednodussi (reseni nejakych slozitejsich algoritmu atd...) Rad
>bych si tu VS i udelal, jenze ted mam tolik prace ze se bojim ze bych obe
>veci nestihal.
>Jan Harman

Vyvojovy diagram

[*] Petr Vetesnik <wetty(zv)quick(tec)cz> - 15.12.2003 10:47:30

Vazeni programatori,
potrebuji vytvorit aplikaci, ve ktere bych potreboval mnou nadefinovane
objekty spojovat carou, neco jako vyvojovy diagram.
S objekty potrebuji posouvat a carove spojeni se mi nesmi zrusit.

Nemate nahodou nekdo nejake odkazy na zdr. kod. nebo komponety, ktere se
touto problematikou zabiva?

Dekuji P.Vetesnik

Statistika dcer

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 15.12.2003 10:41:29

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote:
> Prave kvuli tomu jsem to psal. Pak treba dojdes k tomu, ze
> pokud delas na databazovych aplikacich vic jak 5 let, budes
> se muset smirit s dcerami :-)

Ja bych dceru bral. :) Radsi nez kluka, ale az dojde rada na me, urcite to
bude obracene, statisticky. :)

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 15.12.2003 10:39:28

> [...]
> Znat diry ve windows a co znamena, ktere chybove hlaseni. Znat WinAppi
> to je dulezite, a to vas na skole nenauci. To se zase ucite z knih.

Tak to s tebou nesouhlasim. Programovanim OS pochopis jak funguje a o tom to je. Konkretni implemetnaci OS (windows, unix a rad dalsich) se potom naucis podle toho s cim se setkas. Tobe by se treba hodila detailni znalost windows, jinemu unix, dalsimu neco jineho atd. Skola ma naucit principy fungovani a dat vseobecny prehled.

Synapse a stazeni souboru pomoci TFTPSend

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.12.2003 10:35:27

> Konkretni pripad: Uzivatel je pripojen na k internetu pres WinProxy,
> ktera bezi na jeho firemnim serveru. Potrebuji z naseho FTP serveru na
> internetu, ktery je chranen heslem stahnout nejaky soubor. V tomto
> pripade dojde k chybe pri navazovani spojeni. Pokud ale vynecham
> WinProxy a spustim stahovani souboru z firemniho serveru uzivatele, ke
> stazeni souboru dojde.

Nevim vubec, jak pracuje WinProxy. S nejakym jinym FTP klientem ti to
pres WinProxy funguje? jestli ano, jak je ten jiny FTP klient
nastaven?

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Broadcast WM_USER

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 15.12.2003 10:21:24

> [...]

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
D7, WinXP HE

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 15.12.2003 10:09:23

> Ale to uz jsme hodne mimo diskuzi :) Abych se vratil k tematu. Myslim si,
ze
> vysoka skola ma svuj smysl, ale vse co se da dokazat s diplomem se da
> dokazat i bez diplomu. Nekdy hure, nekdy snaz.

Urcite ano, ale... Meli jsme tady jiz pomerne dost SS a VS. A VS se dostaval
do problematiky, kterou mel naprogramovat zhruba 2x rychleji nez SS. Pritom
vlastni programovani umeli SS a VS prilizne stejne. Neplati to samozrejme
pro vsechny pripady, jsou vyjimky (velmi schopni SS a zcela neschopni VS),
ale statisticky se VS uci rychleji. Takze u VS je vetsi zaruka, ze bude
pouzitelnejsi. Tot muj poznatek, aniz bych mel cokoliv proti nekomu.

Jaroslav Nadhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 224 312 344-5
fax: 235 522 892
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava:
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 596 635 687

Instance IE ve ktere bezi ActiveX

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 15.12.2003 10:05:22

> Potreboval bych se tedy asi nejak dostat na rozhrani IWebBrowser..
instance
> IE ve ktere bezi a pres nej pak na druhy ActiveX. Nasel jsem nejake
zpusoby
> pres handle okna IE apod, ale to asi neresi situaci, kdy mam spusteno vice
> instanci IE a neznam titulek. Nevite nekdo o nejakem reseni ?

Zjisteni IWebBrowser:
do tveho ActiveX formu vloz:
var
site: IOleClientSite;
browser: IWebBrowserApp;
begin
GetClientSite(site);
if Assigned(site) then begin
(site AS IServiceProvider).QueryService(IWebBrowserApp,
IWebBrowserApp, browser);
if Assigned(browser) then
//prace s rozhranim bowseru...

end;
end;

Pro zjisteni jinych activeX bych zkusil IHTMLDocument2.plugins, ktery by mel
vratit kolekci, jejiz cleny bych zkusil pres AS pretypovat na
IHTMLObjectElement - ten ma property object_.

Tom

Seriova komunikace se scannerem BarCode

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 15.12.2003 10:01:17

Odpovim si sam podle prikladu Lukase Gebauera, ktery mi poslal (diky):

zda se, ze spravnou odpovedi je samozrejme: "Cist data scanneru v
TThread.". Nicmene pokud mate nejake zkusenosti, budu rad, kdyz se
podelite.

--
[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.12.2003 09:55:08

> potreboval bych poradit se seriovou komunikaci se scannerem caroveho
> kodu. Predem rikam, ze nechci pouzit komunikaci pres klavesnici.
> (Potrebuji poznat, co prislo z klavesnice a co ze scanneru, dale mame
> ve firme vsechny scannery seriove). Co chci: Mam napr. grid a chci,
> kdyz uzivatel strci doklad pod scanner, aby se mi prectene cislo
> dokladu naslo v gridu.
>
> Nasel jsem si zde v konferenci, ze se pro to hodi knihovna SynaSer, tu
> jsem si stahl. Neni mi ale jasny princip, na jakem postavit
> komunikaci.

na tvuj soukromy mal jsem ti poslal ukazkovy projekt, kde je dobre
videt, jak se to da resit pomoci Synaseru.

(ten projekt je jeste slozitejsi nez ty potrebujes, protoze navic
posila i ctecce zpet opoved, protoze se jednalo o bezdratove ctecky s
potvrzovanim prijmu... u normalnich ctecek neni potreba zpet nic
posilat!)

Vlastni Synaser bez v samostatnem threadu, a obsluhuje seriovy port.
jamile nacte cely carovy kod, tak zavola jednu metodu na tvem
formulari, ktere preda nacteny carovy kod.

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

dbedit a udalost exit

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 15.12.2003 09:49:03

Zdravim,

mam dbedit a v udalosti exit mam kontrolu dat. Ak su zle chcem aby focus
ostal na dbedit.
Ak dam ale v udalosti exit dbedit.setfocus
tak mi urobi taku divnu vec ze sa mi exit vyvola este raz. A mam pred
setfocus este chybovu hlasku a tu mi da raz , dam OK a potom este raz znovu
OK a uz mi skoci do DBEDIT. Ako to mam spravit aby to slo riadne ?

dik

----------
* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Skontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 6 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (http://www.zoner.sk/zme6)

mysql 3tavulky, vazba m:n a zjisteni neexistujicih

[*] tondrej(zv)t-online.de - 15.12.2003 08:48:56

> problem :
> 3 tabulky -
> prvni obsahuje nejake radky, se kterymi se dale pracuje
> treti obsahuje seznam aplikaci, ktere pracuji s radky v prvni
> tabulce
> druha tabulka by mela obsahovat prave vazbu M:N tzn kdyz nejaka app
> zpracuje nejaky radek zapise to sem..
>
> Problem je se selectem, tzn chci vsechny radky ktere dana aplikace
> jeste nezpracovala. Uz se s tim lamu dlouho ale na todle moje
> znalosti sql nestaci..

Skus nieco taketo:

t1 = tabulka riadkov, primary key: id
t2 = spojovacia tabulka m:n, primary key: t3_id (foreign key na t3.id), t1_id
(foreign key na t1.id)
t3 = tabulka aplikacii, primary key: id

select t1.* from t1
where not exists (select * from t2 where (t2.t1_id = t1.id) and (t2.t3_id =
:app_id))

pripadne

select t1.* from t1
left outer join t2 on (t2.t1_id = t1.id) and (t2.t3_id = :app_id)
where (t2.t1_id is null) and (t2.t3_id is null)

HTH
TOndrej

Seriova komunikace se scannerem BarCode

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 15.12.2003 09:13:00

Ahoj,
[...]

Mam zkusenosti s komunikaci se scannerem v Turbo Vision, kde jsem
periodicky v GetEvent cetl data ze serioveho portu a pak si je posilal
jako udalost evScanner do aplikace. Pak jsem upravil nektere edity tak,
aby na tuto udalost reagovaly.

Jak to nejlepe resit pod Windows? Mit na formulari casovac a cist data
ze serioveho portu v udalosti casovace? Ten casovac by ale musel bych
hodne rychly. Nebo je nejake lepsi reseni?

Muzete nekdo poradit?
--
[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 15.12.2003 08:52:58

On 14 Dec 2003 at 23:34, Petr Fejfar wrote:

> No ale o tom to je: kdyz studujes a nevis, co chces/budes v zivote
> delat, tak se Ti spatne rozhoduje, zda studovat nebo ne (me treba ani
> ve snu nenapadlo, ze po 40 opustim svet real-time aplikaci a nalitam
> milion kilometru). Takze moje rada je VS ano, je to pro zivot lepsi.

Nechapu, o cem se tu stale hadate. Urcity druh uloh proste vyzaduje
programatora - remeslnika, a tam je VS spis na obtiz. Jiny druh uloh
zase vyzaduje spise programatora - specialistu na urcity okruh
problemu (no, napriklad jaderne elektrarny), a tam je naopak VS
zadouci. Tam, kde je primarni ovladani fines jazyka a prostredi,
staci zcela SS (nebo treba i nejaky programatorsky ucnak), tam, kde
je primarni znalost specifickeho problemu, je vyhodnejsi vyssi
vzdelani.

To samozrejme plati i pro dalsi postup, kdy programator prestava
programovat a zacne treba ridit projekt. Abych byl konkretni, na
programovani ani projektove rizeni Lokalizatoru, dochazky nebo treba
skladoveho hospodarstvi VS k nicemu nepotrebuju, protoze se jedna o
jednoduche problemy, ktere lze snadno nastudovat mimo skolu. Pokud
bych programoval nebo projektove ridil vesmirne lety nebo treba UI,
pak tam naopak potrebuji silne teoreticke zazemi.

Je tedy spravne, ze nekteri programatori VS maji a jini ne. Kdyby
vsichni meli VS (nebo naopak nemeli), nastaly by problemy s resenim
urcitych typu uloh. Za tragedii vsak povazuju, kdyz VS resi napriklad
dochazkovy system - pak se ptam, jestli na tu VS nechodil zbytecne. :-
)

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Mnozstvi prenesenych dat

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 15.12.2003 08:50:57

Da se najak zmerit nebo sledovat mnozstvi prenasenych dat pri komunikace klienta se serverem u FireBirdu?

Marek Dostal,
D7Prof, FB 1.0.3, Win98

Toolbar na desktope

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 15.12.2003 08:48:56

[...]

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 15.12.2003 08:42:55

Ahoj,
mam ActiveX kontrol (TActiveForm) vlozeny do HTML stranky v IE. Potreboval
bych z nej volat metody jineho ActiveX, ktery je na stejne strance.
[...]

Diky

Ondrej

mysql 3tavulky, vazba m:n a zjisteni neexistujicih

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 15.12.2003 00:42:24

Dobry den,

neni zde nejaky guru na mysql ?

[...]

Nevim jestli je to podstatne ale podle meho ano - jedna se o mysql a
komponenty zeos.

dekuji

--
S pozdravem,
Raul

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.12.2003 00:16:18

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> No a ktera? Co kdyz budu po 40 delat osetrovatele v ZOO? Nebo lesnika?
> Tak snad vysoka zemedelska nebo vysoka lesni? :-)

To je jedno - on se na to skoro nikdo nepta <g>

pf

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.12.2003 23:56:14

Puvodni zprava ze dne 14.12.2003:

> Neumim :-) Teda vim jak to zprasit, jak se to obvykle dela,
> ale vnitrne se nedokazu (obdobne jako PV) vyrovnat s tim,

PV uz si poridil SQL Server a tak jde urcite do toho :-)

> ze kdyz navrhnu normalizovanou DB, ktera neni trivialni,
> tak ji skoro zadny stroj "neuveze" a pak se do toho museji umele
> zavadet ruzne cunarny, aby to vubec neco delalo :-(
> Navic ta tezkopadna prace s tim :-(

:-) Ale houby :-)

> [...]

No a ktera? Co kdyz budu po 40 delat osetrovatele v ZOO? Nebo lesnika?
Tak snad vysoka zemedelska nebo vysoka lesni? :-)

Ja kdyz jsem byl na stredni skole, tak jsem uz vedel, co chci delat a
co asi urcite delat nebudu. Vedel jsem napriklad, ze se nechci zivit
rustinou, literaturou, dejinami, zemepisem a spol. Docela s jistotou
jsem i vedel, ze se nechci zivit rukama :-)

To vis, ze si ted rikam, ze jsem mel byt pravnikem, exekutorem ci
spravcem konkursni podstaty - sice bych delal neco, co me absolutne
nebavi, ale byl bych ve vate :-) Jenze zpatky do skoly uz nechci :-) A
vlastne v tehle zemi ministrem vnitra take muze byt treba vyhybkar,
ministrem prace a socialnich veci treba elektrikar (a podivejte, kam
to Skromach az dotahl, jak s oblibou rika :-) ), pripadne ministrem
financi dokonce nejaky pravnik cucacek. Tak at mi nekdo vypravi o tom,
ze je tu potreba nejake vzdelani :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.12.2003 23:06:03

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> ucim se prubezne to, co je treba pro mou praci.

To dela IMHO kazdy bez ohledu na vzdelani, pokud nechce v oboru zakrnet,
ale kdyz stojis pred problemem, zpravidla bys mel vedet o nekolika ruznych
resenich
a jejich kladech i zaporech, abys mohl vybrat tu optimalni variantu pripadne
hledat jine reseni.

Ovsem v praxi pod tlakem terminu vetsinou neni cas studovat nekolik reseni,
take nejsou vetsinou po ruce lidi, se kterymi lze reseni konsultovat, casto
neni
literatura (preci si nekoupis balik norem) atd.

takze se zpravidla nastuduje a pouzije prvni reseni, ktere vypada jako
schudne.
Nekdy to nevadi, nekdy takovy pristup miva fatalni dusledky, nekdy stoji jen
dost
casu a penez to napravit.

pf

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.12.2003 23:06:04

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

Vidis, a ja jsem za 27 let praxe nenapsal ani jednu beznou DB aplikaci :-)

> Nemyslim si, ze absence Levinsonove metody v mem mozku mi dava nejake
> horsi postaveni na trhu, notabene v programovani.

Ten Levinson - to byl jen priklad - takovych metod
a postupu se v oblasti sofistikovanejsiho rizeni technologii
v realnem case vyskytuje hafo.> Zatim ziju. Pravda, soudruh Spidla dela maximum pro to,
> aby zivnostnici nezili,

Snad uz brzo potahne kam patri...

pf

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.12.2003 23:34:12

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> [...]

tak ji skoro zadny stroj "neuveze" a pak se do toho museji umele
zavadet ruzne cunarny, aby to vubec neco delalo :-(
Navic ta tezkopadna prace s tim :-(>Tak jeste ze jsou takovi jako ja a takovi jako Ty :-)

[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.12.2003 23:20:10

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Co ja vim, tak necekali v predpokoji, ale on proste nebyl doma a byla
> doma snad jen jeho manzelka. Aspon tak to znam ja :-) Ale to je fuk,
> dopadlo to tak, jak to dopadlo :-)

Jasne, ja jen ze Gatese vnimam jako jasnozriveho marketinga resp. v
obecnejsim
slova smyslu obchodnika, a ne technika.

pf

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.12.2003 23:18:09

Puvodni zprava ze dne 14.12.2003:

> Vidis, a ja jsem za 27 let praxe nenapsal ani jednu beznou DB aplikaci :-)

Tak vidis, treba bys to ani neumel, jako ja bych zase neumel ty
metoody :-) Tak jeste ze jsou takovi jako ja a takovi jako Ty :-)

> Ten Levinson - to byl jen priklad - takovych metod a postupu se v
> oblasti sofistikovanejsiho rizeni technologii v realnem case
> vyskytuje hafo.

Ja si myslim, ze kdyby za mnou prisli z CEZu, abych jim napsal soft
pro jadernou elektrarnu, tak je poslu zcela jiste do haje. Moc se mi
do toho nechce. Tak delam, co umim :-)

> Snad uz brzo potahne kam patri...

Nic bych si nepral vic :-) I kdyz nejsem naivni, podobnych spidlu jsou
spousty...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.12.2003 23:16:08

> [...]

Co ja vim, tak necekali v predpokoji, ale on proste nebyl doma a byla
doma snad jen jeho manzelka. Aspon tak to znam ja :-) Ale to je fuk,

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.12.2003 22:39:55

Puvodni zprava ze dne 14.12.2003:

> Uz vidim, jak takovy clovek vyviji napr. v Delphi model predikce
> signalu z analogoveho cidla uzitim treba Levinsonovy metody nebo
> jak toho Levinsona prepisuje z Delphi do jednocipu,
> a nebo jak svym podpisem uvolnuje do vyroby desetitisicovou serii
> takoveho jednocipu, odzkouseneho personalem,
> ktery nema teoreticke znalosti z oblasti technicke diagnostiky ;-)

Petre, me je 31 let. Programuji od svych asi 10 let, kdyz jsem tenkrat
nasel v casopisu ABC papirovy pocitac. Tedy programuji jiz cca 21 let,
velkou vetsinu sveho zivota. Zacal jsem na papirovem pocitaci z ABC,
naucil jsem se Basic z casopisu Amaterske radio, naucil jsem se
Assembler 8080 z takove male knizecky, naucil jsem se programovat
velke pocitace Aritma 101 strojovym kodem, naucil jsem se Assembler
Motorola tak, ze jsem si pamet naplnil cisly a zkoumal instrukce podle
nazvu a podle toho, co delaji, delal jsem na pocitacich od IQ151,
PMD85, ZX-81, Commodore, i na tech terminalech ZCU, pak teprve PCcka,
pres jednocipaky 8085, 8035 a spol., na kufrech s 8080. Vse v Basicu,
v mnoha ruznych Assemblerech, Pascalu, trochu C++, ted C#. Jak bezne
okenni aplikace, tak webove, ASP, ASP.NET apod.

Delal jsem jiz spousty ruznych utilit, ridich programu pro externi
zarizeni (programovani EPROM pres zapisovaci zarizeni, ovladani
psacich stroju, rizeni projektoru), delal jsem haldy komunikacnich
programu s jinymi zarizenimi nebo mezi aplikacemi. Delal jsem ruzne
hi-tech zalezitosti, o kterych mnozi nemaji ani potuchy, delal jsem
sifrovani, elektronicke podpisy, certifikacni autority. Nicmene
nejvice jsem kdy delal bezne aplikace, bezne databazove aplikace,
informacni systemy, webove aplikace apod.

Reknu ti to zcela jednoduse - za tech 21 let programovani jsem zatim
Levinsonovu metodu vazne nepotreboval. Mozna to jeste prijde, nevim,
vlastne ani nevim, co to je za bejkarnu. A podivej, jak mi to rve zily
:-)

Kdybych obdrzel podobny konkretni pozadavek od sveho zakaznika, mozna
bych mu rovnou rekl, ze to delat nebudu, protoze vzdy delam to, co
umim nejlepe. Kdybych se to naucit chtel, pak bych si o tom vyhledal
informace, zasel do knihovny, prohledal Internet, pripadne zasel za
lidmi, kteri o tom neco vedi. A pak bych se rozhodl, zda to jsem
schopen udelal nebo nejsem schopen to udelat.

Nemyslim si, ze absence Levinsonove metody v mem mozku mi dava nejake
horsi postaveni na trhu, notabene v programovani. Podnikam od roku
1990, to mi bylo prave 18 let, kdyz jsem si udelal zivnost, tehdy
jeste podle paragrafu 105. Od te doby jsem byl jen asi 2 mesice
zamestnan jako konstrukter, 1 rok jsem soucasne delal obchodnika jedne
firme, no a mezi tim jsem byl par let na civilce. Zatim ziju. Pravda,
soudruh Spidla dela maximum pro to, aby zivnostnici nezili, ale to
neni o vzdelani, to je o socialismu a to sem nepatri :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 14.12.2003 22:29:54

> Ale ten se prosadil jako obchodnik, ne jako programator, ne?

zacinal ako programator a momentalne pokial viem
je tiez vlastne programator (CTO). Jeho hlavne posobenie
by som vsak skor nazval managerske, nie obchodnicke.
Microsoft predsa nie je obchod (lacno kupim - draho predam),
ale vyrobca softwaru a hardwaru.

Erik

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.12.2003 22:03:50

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>

> Ano, lide, kteri neudelali VS budou VS zlehcovat, jelikoz sami z praxe
vidi,
> ze ji proste nepotrebuji a stejne tak budou lide, kteri VS maji
protlacovat
> nejvyssi vzdelani, jelikoz sami z praxe vidi, ze se jim hodi...

Fajn, nic proti tomu, ale vysvetli mi, proc u te prvni skupiny jsou
prispevky plne emoci,
zatimco u te druhe nikoli. Nahoda?

> Tak prestan predhazovat, ze sice tvrdime, ze nejsme deprimovani, ale
"cosi"
> se deje uvnitr...

O.K.> Naproti tomu u programovani je v pomeru k moznostem, ktere v praxi
> nastanou, teorie minimum

Jak uz jsem psal mnohokrat, mel bys (zatim se toho dotkl jen ZH)
nejprve rici, kdo je to ten programator s minimalni teoretickou prupravou
a jake ulohy resi.

[...]

Ano, jsou ulohy, kde programator vystaci s minimalni teorii a muze jich byt
i relativne dost, ale myslim si, ze je velka skoda, kdyz se mlady clovek,
ktery nejspis vubec netusi, co v zivote bude delat,
"odsoudi treba na psani web aplikaci", jakkoli to muze byt vynosne.

A praxi, tu hrave dohoni, uz jen proto, ze nektera odvetvi se vyvijeji hodne
dynamicky a s dobrou teoretickou prupravou a pod dobrym odbornym vedenim
to jde rychle - ver mi - vychoval jsem odborniku nejspis o trochu vice nez
TR :-)> veci, ale malirem by byl i bez toho, na druhou stranu, VS z Tebe neudela
> malire.. stejne tak, jako z cloveka, ktery nema "programatorske" mysleni
> programatora neudela...

Tedy programovani jako umelecka disciplina? Ano, v 60. letech se to rikalo.
Ale rekl bych, ze od te doby je na nej standardne nahlizeno jako
na disciplinu inzenyrskou...

***

No myslim, ze uz tuto diskusi ukoncime, ne? Asi si nic noveho nenapiseme...

pf

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.12.2003 22:03:51

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>

> napr. pre B. Gatesa, ktory tiez univerzitu nedokoncil ;-)

Ale ten se prosadil jako obchodnik, ne jako programator, ne?

pf

Synapse a stazeni souboru pomoci TFTPSend

[*] Kudrna <kudrna.p(zv)post(tec)cz> - 14.12.2003 18:43:32

Petr

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>

> 4. Me by se misto te onanie ad 3) libilo neco jako
>
> SELECT
> Sbj.* AS SBJ_*,
> Inf.* AS INF_*,

Ahoj.
No SQL standard nepremluvis:)
Premluv sebe a udelej si na to udelatko, nebo nejakou proceduru a sestav
dotaz "strojove".
Ludek

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 12.12.2003 18:15:22

> cenu ma. Ale o
>
> to je samozrejme dobre, ze si spokojny so studiom (snad dost
> nepochopitelna je poznamka, ze preco potom doktorat nie ;-) ).
> Je to asi individualna zalezitost, mne viac vyhovoval stredoskolsky
> system (na gymnaziu) ako vysokoskolsky (na elektrotechnike).

Protoze zakladni studium bylo naplnene ucenim, zatimco doktorat je
hlavne o tom kamaradickovani s uciteli, delani ze delam apod. a na to ja
nejsem - s tim, ze na skolach nezustavaji ti nejlepsi souhlasim.

V jednom se se vsemi "odpurci" naseho vysokeho skolstvi shodnu, a to ze
je blbe, ze se za skolu neplati a navic, ze studenti maji socialni
vyhody (snad se nam pocita VS studium do odpracovanych let, ale to tu
budou jini vedet vice), to vsechno snizuje kvalitu vyuky, mimo jine tim,
ze za teto situace nevznikne seriozni soukroma skola.

Uprime obdivuji vsechny z vas, co jste se vrhli na trh jako OSVC ci si
udelali firmu. Ja v tomto smyslu nejsem prakticky clovek, jakmile se
nejedna o reseni problemu s pocitacem, ale napriklad o to si rict kolik
ma prace stoji, tak to necham radeji na nekom jinem :-). Ale v
programovani si myslim, ze nejsem takovej teoretickej suchar.

Honza +

Statistika dcer

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.12.2003 17:33:16

[...]

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2003 17:45:18

Zdravim,

no, nejak jsem to jen z povzdali sledoval, ale nedalo mi.

Nejsem si jist, ze to takto prezentuji drtiva vetsina. POuze drtiva vetsina
co jsem si vsiml, tak rika ze VS je dobra a v lecems muze pomoci, ale jako
zaklad pro to byt programatorem nestaci a o tom se tady asi vede debata.

Sam jsem mel moznost byt na strane studenta, uchazene o zamestatni i delat
pohovory se zamestatnci.

Mel jsem moznost potkat lidi co maji vysokou skolu, papir na to ze to umi a
chteji byt programatory, ale v praxi se ukazaali jako desni teoreticici a
byli pro realny svet nepouzitelni. Stejne tak jsem podtkal lidi co maji
vysokou skolu (sice naprosto jinej obor), maji SW firmu a programuji.
Stejne jako stredoskolaky co maji sve firmy, jsou ve svem oboru dobri, ba i
> [...]
programatoru a jejich partneri jsou nejvetsi firmy v republice (EuroTel a
podobne) a vesele se jezdi prezentovat na Invex.

ale proc neni dobry priklad? Naopak. Dnes nikoho nezajima, co za titul maji
kuprikladu jiz zminovany p. Vones, Zahradnik, ci snad p. Lukacovic. Dnes
nikoho nezajima co vystudovali ci ne, ale co dokazali a co dokazi. A to i
tebe - rad by jsi s nim spolupracoval asi jako vetsina lidi a nezajima te
preci to ze nema diplom a ze pred jmenem na jeho vizitce muze byt maximalne
smajlik.

co to ma spolecneho s otazkou Vzdelani vs Praxe?

nerikam ze papir neni spatny. Me osobne mrzi ze po 4 letech na univerzite
jsem byl odejit (jo, fyzika pro me byla dobra nabozenska zkusenost - nedalo
se to pochopit, jen tomu uverit. Coz pro me melo fatalni dusledky).

Ale take nerikam, ze papir = zaruka. Ne to neplati a nikdy platit nebude.
Moji spoluzaci a spolubudlici z koleje byly az na vyjimky lide co sli na
vyskokou proste jen prtoto ze: se to ocekavalo, nemusi do prace, dokud jsou
na VS, zivi je rodice, nechteji na vojnu,... Jen malo lidi tam bylo,
protoze opravdu chteji a mysli si ze to je nezbytne pro jejich budouci
zamestatni (to je, alespon pokud jsem narazil, proste mensina).

Spousta mych kamaradu chodila na prednasky a do hospody a jejich praxe = 0.
Takovy clovek je ve firme pro me naprosto nepotrebny. Ma sice VS a asi umi
dobre prolejzat, opisovat a biflovat se. Ale neni to zadna zaruka ze to
pochopil, ze to bude umet pouzit a ze nebude sledovat hodinky jako
na prednasce se slovy kdy uz to skonci, kamosi cekaji.

Vetsi prinos pro me ma clovek co to mu rozumi, at ma titul nebo ne. A to je
podle me spis treba stredoskolak co v zivotopise ma nejake seminare, kurzy,
ci praxi v zajimavych firmach, protoze to je jeho osobni shana - snaha neco
se naucit a verim ze v tomto bude pokracovat. Stejne ale i clovek co prave
dokoncil VS a jiz stihl mit praxi - paraelne na VS - ten je pro me take
hodne zajimavy, protoze se snazil.

Ale jen VS bez praxe - ne diky, to nema temer zadnou vahu.> > Prestoze si uvedomuji, ze nekteri mohou mit objektivni duvody k preruseni
> samozrejme musi
> pripadne pri

ano, jako doplnujici otazka je to zajimave - stejne jako proc menim zamestatni.

Nicmene sam vim co me VS prinesla (hlavne pi. Kleckova - zdravim p.
Zahradnik, take jsem delal zkousku podobne), a proc jsem ji ukoncil. Proste
jsem si z misek vah vybral praci co me bavila a byl jsem v ni dobrej a
rodinny zivot, nez skolu a kolej kde jsem mezi 4 bilejma stenama. A vsechno
dohromady nejde. Zkusil jsem a vim ze neco se vzdy osidit musi.

Bohuzel dokud se nebude ucit informace hledat, a pouzivat namisto biflovat,
pak titul bude mit v realnem pouziti stale mizivou vahu (nerikam v pohledu
byrokracie). Za 6 semestru co jsem mel tu sanci absolvovat se pouze na 2 -
slovy DVOU zkouskach preferoval zpusob najdi si informace z toho co jsi si
prinesl a pouzij je, pred VYKLOP CO JSI SE NABIFLOVAL.

S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.12.2003 17:37:17

> [...]

> rocniku 120, tak asi casteji potkate nejakeho ing. (o kterejch si na
> matfyzu nemyslime nic dobreho :-)) nez matfyzaka.

hlavne asi zalezi na tych ludoch na skole, spravidla sikovni
ludia na skolach nezostavaju, dokonca zo skol odchadzaju
(obvykle na zapad, tam vzdelanych ludi totiz dokazu dobre zaplatit).
Dalej ten system skusok je podla mna znacne neobjektivny
a stresujuci - zalezi skratka na skusajucom (aj ked ja som
sa osobne ani raz netretol s tym, ze by mi niekto nejako
ukrivdil na skuske, viem o pripadoch, ked sa to stalo).
A spusta dalsich veci, niektore su dobre, ine nie. Mam
ale pocit, ze prevazne sa nestuduje koli studiu samotnemu
(ze ma to zaujima) ale z celkom inych pricin a to asi
dobre nie je. Vysoku skolu by som ani nezmienal
s ucnovskym skolstvom (ze sa "vyucim" a potom ziskam
lepsie platenu pracu) - vysoka skola nemusi mat podla
mna ziadny "prakticky" ci "ekonomicky" vyznam. Mala
by mat totiz vyznam ovela vecsi.

Erik

format dbf

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 12.12.2003 16:55:13

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>

> Vypsat sloupce je nejlepsi reseni. Cloveka mimo jine to nuti psat do
selectu co nejmene polozek
> a to je nejspravnejsi reseni.

A jak se divas takovouhle "cunarnicku", ktera me ted napadla a funguje:

SELECT
Logo.eaStatus AS LOGO_eaStatus,
Logo.eaCredibility AS LOGO_eaCredibility,
Logo.*,

Jak sejmout a posilat obrazovku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.12.2003 13:28:51

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> nasel jsem zdroje k VNC, tak se inspiruji... ;o) koukal jsem , ze na
> snimani oprazovky pouzivaji DirectX... a pak haky, kde zjisti tu cast

NetMeeting (ktery lze pouzit i jako ActiveX komponentu v aplikaci) to resi tak
ze pri svem startu instaluje vlastni driver pro zobrazovani pres ktery
odchytava veskere zmeny.

Petr Vones

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.12.2003 13:28:50

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> nejaky vlastni produkt popr. si vybudovat renome v urcite oblasti a budes se
> nabizet jako namezdni sila na vlastni noze, o mnoho sis IMHO proti uchazeci
> o zamestnani nepolepsil.

To neni az tak jednoduche. Zalezi na tom co od toho kdo ceka. Pokud ma byt
hlavnim cilem pouze ekonomicky ukazatel, tedy snaha vydelat vice penez za
priblizne stejnou dobu venovanou praci jako v zamestnani, tak je to (zvlaste
v teto zemi s levicove orientovanou vladou) asi blahova idea.

Ja jsem rad ze takova moznost vubec existuje, protoze pro me osobne je v
soucasne dobe predstava zamestnaneckeho pomeru se vsemi jeho atributy
deprimujici. A to i za cenu toho, ze v porovnani se zamestnanim jsou ciste
ekonomicke vysledky (alespon v mem pripade ;-) horsi a rizika vetsi.

Petr Vones

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 12.12.2003 12:48:43

> viem, ze to je to tak aj v zahranici, mne to ale nepripada normalne.
> Podla mna sa ma student zauberat studiom a nie robit po nociach
> taxikara, ci casnika (kedy potom vlastne studuje?) Viem este
> pochopit obcasnu brigadu v danej oblasti, ktoru studuje
> (napr. programovanie). Rovnako tak studium popri zamestnani
> mi pripada ako znacne pochybne. Samozrejme je to len
> moj nazor.

Mam na mysli praxi v oboru, podle me v programovani v pohode
zvladnutelnou. Druha moznost by byla, ze by skola zprostredkovavala
staze u firem, nebo si zalozila fakultni firmy (podobne jako jsou
fakultni nemocnice pro studujici doktory), ale to je podle me zbytecne
slozite. Takove ty predmety, kdy se hraje na skutecnost jsou opravdu k
smichu.

Honza +

SQL a AS CLAUSE

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 12.12.2003 12:54:46

Bohuzel. Standart SQL je v tomto smeru zcela jasny.
Zakladem SELECTu je proste vyjmenovani nazvu.
Jedina moznost je generovat dotaz mimo SQL.

> [...]
>
> Tbl.* AS TLB_.* nebo Tbl.* AS 'TBL_'+* ci neco na
> ten zpusob.
>
> Ovsem podle standardu SQL i cteni dokumentace ruznych serveru se zda,
> ze to neni mozne a ze AS klausule je definovana jen pro jmeno
> sloupecku,
> takze se to otrocky musi vypsat :-(
>
> Chtel bych se zeptat zkusenejsich dataru, jestli je to pravda
> a vzdycky se
> to musi sloupecek
> po sloupecku vypisovat nebo jestli neznaji nejaky trick, jak
> to zjednodusit.
> Vim, ze napr. MSSQL pripojuje cislovane sufixy ke jmenum

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 12.12.2003 12:40:42

Na MFF-UK (studium od roku 96) jsme meli analyzu spojenou s linearni
algebrou a celkem to vydalo na ctyri semestry. Naopak jsme meli
diskretni matematiku cely prvak, pak grafy apod. jeden semestr povinny a
jeden nepovinny. Pak jsme meli jeste algoritmy, kde se take probirali
mimo jine grafove algoritmy. Pak jsme meli automaty, gramatiky,
prekladace, zase to vyslo na nekolik semestru. Pak velmi zajimave
prednasky o OS (ale ne to ze ted zrovna je Win32, ale obecne myslenky co
vlastne OS ma delat, jak to lze delat a pak priklady jak se to delalo
driv a jak se to dela a kam by to mohlo jit), ohledne siti zase jak
obecne tak TCP/IP. Vedle toho nas donutili pouzit prolog a podobne veci,
do kterych bych sam nesel, ale zpetne mi to pomohlo, ze jsem si
uvedomil, ze muze byt zasadneji rozdilny pohled na program, nez je treba
mezi strukturovanym programovanim a objektovym. A na vlastni objektove
programovani jsme meli take prednasku a zase to nebylo tolik o jazyku
(probirali jsme to nad C++) ale spis o tom, co se objektovym
programovanim mysli (takze vcetne casteho upozorneni kde implementace v
C++ se lisi). Takze znalosti z teto prednasky jsem mohl pouzit pri uceni
C#. Navic tam je povinny "Projekt", coz je teoreticky dvousemestralni
(no vetsinou se to protahne) prace na softu ve skupine sesti lidi, takze
vetsinou uz s toho vyleze preci jenom kus software, samozrejme typicky
skolsky nedotazeny do konce :-) No a pak je na konci diplomka, ktera
muze byt ciste prakticka vec. Takze si myslim, ze Matfyz cenu ma. Ale o
doktoratu jsem rozhodne neuvazoval, ten uz cenu nema :-). Jo abych
nezapomnel, na matfyzu je povinna ucast opravdu jenom na telocviku - to
je totiz narizeno shora (ze by rovnou ze zakona?).

> [...]

> studovat pocitace, ale mal som pocit, ze studujem nieco celkom ine
> (bolo to obdobie tesne po revolucii a zakladnym problemom
> bolo uz to, ze pocitace vobec neboli k dispozicii - skratka
> ucite sa o pocitacoch bez pocitacoch). Zistil som, ze prax je daleko
> pred skolstvom (predpokladal som opak). A co je horsie, myslim
> si, ze uroven skolstva (predovsetkym vselijake tie sukromne skoly -
> na zapade su obvykle znackou kvality a u nas nekvality, kde studuju
> za peniaze ti, ktory by inak nevystudovali) je teraz este daleko
> horsia, nez bola za "mojich cias" (aj ked teraz je uz pocitacov

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.12.2003 12:38:41

>Se spoustou nazoru nemuzu souhlasit, ale asi to bude tim, ze jsem chodil
>na matfyz a ne na techniku. Na matfyzu se nasnazi nacit 100+1 jazyku a
>nejnovejsi vykriky programovani, protoze dobre vedi, ze si to pruzneji
>nastuduje kazdy sam, ale uci zakladni principy algoritmizace, reseni
>problemu, prace s teoriemi a ruznymi urovnemi abstrakce. Taky jsem

niekedy mam pocit, ze v nasich skolach naucia ludi ani nie tak
"analyticky mysliet" ako "hovorit o analytickom mysleni"

> [...]

(napr. programovanie). Rovnako tak studium popri zamestnani
mi pripada ako znacne pochybne. Samozrejme je to len

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.12.2003 12:28:38

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>

> [...]

SELECT
Logo.eaStatus AS LOGO_eaStatus,
Logo.eaCredibility AS LOGO_eaCredibility,

tj. ty sloupce, u kterych vim, ze dochazi ke konfliktu jmen, vypisu
explicitne a zbytek tabulky zahrnu
implictne, takze tam budou nektere atributy redundantne s nejakym implicitne
zmenenym jmenem
a ja je budu ignorovat. Kdyz eventualne zapomenu nejaky sloupec explicitne
vypsat,
tak to vyvola RTE, ze sloupecek neexsituje, takze upravy by mely byt
relativne bezpecne.

Objem dat me netrapi, protoze je to prototyp a stejne se ten vysledek
prevede do XML, zkompresuje
zasifruje a posle na klienta. Doba behu me samozrejme zajima, tu kdyztak
dotatecne zmerime pro jednotlive SQL stroje, ale IMHO by to nemelo mit
nejaky extra degradujici vliv.

Ma to taky nevyhodu, ze nemuzu tride, ktera reprezentuje dana data a bude je
tahat z nejake DB vrstvy pomoci jmen satributu, predhodit jeden spolecny
prefix pro vsechny atributy - to je docela spatny :-(

Thx, pf

SQL a AS CLAUSE

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 12.12.2003 12:08:31

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>

> myslistohle?:
> select
> T1.Prvni, T2.Prvni

ne, mam na mysli neco takoveho:

1. v podstate potrebuji

SELECT
Sbj.*, Inf.*, ...... je toho hafo
FROM

2. ale vadi mi ruzna modifikace jmen stejnych sloupcu na ruznych SQL
strojich, napr. MSSQL udela
automaticky pri prikazu ad 1) eaStatus, ......, eaStatus_1, ........

3. Reseni, ktere umim, ale pije mi krev - jako ostatne skoro vse kolem DB
;-) je

SELECT
Sbj.eaStatus AS SBJ_eaStatus,
Sbj.eaCredibility AS SBJ_eaCredibility,
Sbj....... AS SBJ_....,
Sbj.eaStatus AS SBJ_eaStatus,
Sbj.eaCredibility AS SBJ_eaCredibility,
Inf.eaStatus AS INF_eaStatus,
Inf.eaCredibility AS INF_eaCredibility,

[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2003 11:38:21

ahoj,

myslistohle?:

select
T1.Prvni, T2.Prvni
from
Tabulka1 T1
left join Tabulka2 T2 on T1.klic = T2.klic

peca

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 12.12.2003 11:40:22

No ked je tu taka dobra diskusia tak ja by som chcel
povedat len moju skusenost. Pochadzam z malej dedinky
pod 800 ludi. Isiel som studovat do Bratislavy.
Dost dobra zmena. Dajako som to prezil. Ja a aj vsetci
co so mnou skoncili ziskali ovela lepsie nastupne platy
ako ekonomovia alebo pravnici.

A niektory ako aj ja len zasluhou skoly dostali do nemecka
na program green-card.

A uz len preto sa to oplatilo.

Laco

FB a NOT NULL sloupec

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 12.12.2003 11:30:20

Haj hou!

On 12 Dec 2003 at 9:54, Lebeda David wrote:

> mam v tabulce sloupec s NOTNULL a rad bych do nej umoznil ukladat
> NULL. Muzete mi nekdo popsat spolehlivy zpusob, jak ho upravit?
> IBExpert nekde manipuluje s nejakym flagem, ale to je malo. Sloupec
> pak v IBConsoli ma uvedeno, ze Allows NULLs, ale pri pokusu updatovat
> hodnotu na NULL vyskoci validation error na hodnote NULL. Neboli
> patrne ta informace lezi i jinde nez jen v nejakem flagu.

Bohuzel, tohle se musi promyslet dopredu :-) FB neumoznuje zmenit NOT
NULL na NULLABLE. IBExpert sice muze cachrovat se systemovymi
tabulkami, ale v podstate to problem neresi. Pokud mi pamet dobre
slouzi, tak po takove low-level zmene je stejne nutne provest
zalohu/obnovu, aby to melo skutecny efekt, a upravena tabulka by
rozhodne nemela obsahovat data (jinak muze obnova selhat).

Nejoptimalnejsi postup je pouzivat domeny. NOT NULL definovat jen u
takovych, kde to pravdu bude vzdy bez NULL. Pokud to muze byt tak i
tak, tak se NOT NULL definuje az na sloupci. Situace do ktere jsi se
dostal pak lze resit "vymenou" domeny.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)
Mobil: 724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 12.12.2003 11:22:19

Haj hou!

Neda mi to, abych se taky nezapojil :-)

Nejdrive par statistickych dat. Pratele vedi, ze mam toliko ucnak,
byt s maturitou (cislicove rizene obrabeci stroje), takze se stejne
jako major Terazky mohu zivit i rukama :-) Dohanim to cca 20 lety
praxe a samostudia. O vysoke skole jsem sveho casu zcela seriozne
uvazoval, a dospel jsem k zaveru, ze znalosti a "dovednosti" ktere
nabizi lze v temze case ziskat z vlastni iniciativy + v praxi. Je
pravda, ze v dobe kdy to pro me bylo aktualni se na kazde VS
vyucovala i politika, a oboru se zamerenim na vypocetni techniku bylo
jak safranu (a nevalne urovne), ale totez IMHO plati v podstate
dodnes.

Pokud bych mel shrnou klady a zapory VS, pak by byly dle meho asi
tyto:

Klady:
- Ziskate teoreticke zaklady oboru (pokud je skola dobra)
- Pokud mate kliku a dokazete toho vyuzit, seznamite se s lidmi kteri
o danem tematu vedi mnohem vice nez vy
- Pokud je VS v cizim meste, tak vas to donuti postavit se na vlastni
nohy
- Pokud chcete, dostanete se k zajimavym projektum nebo praci /
brigade, kde si hned overite ziskane zkusenosti v praxi (+ ziskate
nejake ty penize)
- Pokud dostudujete, otevrou se vam dvere, ktere by jinak zustaly
zavrene (banky apod.)

Zapory:
- Typicky pouze malou cast ziskanych znalosti nakonec skutecne k
necemu pouzijete
- Nemusite mit kliku na skolu a/nebo lidi, takze "vyteznost" studia
muze byt velmi nizka
- Pokud se o to nepricinite, odejdete z VS bez alespon minimalni
skutecne praxe.

Rozdil mezi skolni a skutecnou realitou je natolik zasadni, ze zadna
skola nikoho na praci a zivot nepripravi (byt existuji vzacne
vyjimky). I po VS je clovek nucen na sobe hodne zapracovat, a projit
si alespon 5 lety praxe, nez zacne byt pro zamestnavatele skutecne
"hodnotny". Prictete si k tomu leta stravena studiem na VS, a vyjde
vam zhruba 8-10 let, ktera muzete stravit v praxi a samostudiem.
Pokud jste chytri a mate zajem, dokazete jich vyuzit mnohem lepe.

Fakte je, ze s VS nebo bez vas stejne prvnich 5 let v praci nebudou
moc brat vazne, tak pro si to neodkroutit driv :-)

Teorii si muzete nastudovat sami, na to skolu nepotrebujete. Vyhoda
skoly je pouze v tom, ze vam teorii vysvetli (nemate-li smulu na
lektora), a ze vam ukazou co si mate nastudovat, a nemusite se po tom
pidit sami. Praxi vam ale skola neda, ani vas (zpravidla) nenauci
aplikovat teorii na reseni skutecny problemu se kterymi se clovek v
praxi setka.

Osobne si myslim, ze prace vyvojare / analytika atd. je spise ucebni,
nez skolni obor, a pro ziskani potrebnych znalosti a dovednosti je
lepsi tovarysky pristup, tedy nalezt si vhodneho
ucitele/spolupracovnika a jit k nemu "do uceni". Alespon ja jsem se
vzdy nejvic naucil od jinych, zkusenejsich, nez ve skole nebo z knih.
Samozrejme, ze stejny tovarysky pristup lze realizovat i na VS, kdyz
si cilene najdete vhodnou skolu kde uci schopni lide, a vy si k nim
najdete cesticku, ale v praxi je to zpravidla snadnejsi.

Tento pristup ma jeste jednu vyhodu oproti VS: osvojite si styl prace
a vzdelavani, ktery tak jako tak budete muset po VS prijmout, pokud
se chcete udrzet "v sedle" :-)

Zasadni nevyhoda je pouze jedna jedina: nektere dvere vam zustanou
bez diplomu z VS zavrene, ale s postupujicimi lety praxe jich bude
mene a mene, a nakonec stejne zacne kazdy sam podnikat a pak uz na
tom nesejde :-)

[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.12.2003 11:18:18

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

> Z toho take
> plyne, ze takovy SS zpravidla neresi jaderne elektrarny a prutoky
> potrubim, ale ucpava diry na trhu a programuje to, o co je obecny
> zajem.

Ano, tady je totiz jadro problemu: kdo je to "programator v dnesni dobe",
jak bylo uvedeno v puvodnim dotazu a zejmena, jak bude vypadat programator
dobach pristich.

Samozrejme, ze byt sam sobe sefem je reseni. Ale pokud se Ti nepovede
protlacit
[...]

[*] Dan <xfojtik(zv)centrum(tec)cz> - 12.12.2003 11:10:17

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.12.2003 10:48:13

On 12 Dec 2003 at 9:35, Petr Fejfar wrote:

> [...]
> poridte papir, aby frustrace patrna v mnohych prispevcich zde
> neprerostla casem v deprivaci, jejiz naprava psychoterapii stoji dost

Takze ti, kteri nedostuduji VS, to casto resi tak, ze radeji
programuji na volne noze.

A ma to jeden vedlejsi efekt. Zatimco absolvent VS je lepe (mno,
vetsinou :-) pripraven na reseni specifickych pracovnich uloh, SS na
volne noze je lepe pripraven resit ulohy bezneho zivota. Z toho take
plyne, ze takovy SS zpravidla neresi jaderne elektrarny a prutoky
potrubim, ale ucpava diry na trhu a programuje to, o co je obecny
zajem.

Kdyz uz delame ty statistiky, zajimalo by me, jaky podil lidi na
volne noze je mezi VS a SS. Aby se nezaflakala tato konference,
zkusim na to napsat programek.

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

SQL a AS CLAUSE

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.12.2003 11:06:16

Hi all,

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.12.2003 10:50:14

> ja to s uspechem resil takto:
>
> update rdb$relation_fields
> set
> rdb$null_flag = null
> where
> rdb$field_name = 'DATUM' or
> rdb$field_name = 'DATNAR'
>
> takze vsechna pole DATUM a DATNAR v databazi
> povoli nul hodnoty, prestoze puvodne byla
> definovana jako NOT NULL. pripadne po novem
> pripojeni.

Ahoj,

zkusil jsem, ale nepomohlo to. Mozna je dulezite jeste vedet, ze field ma domenu
(typ integer, default NULL), ale ta NOT NULL nepozaduje. Zkusil jsem i nove
pripojeni k databazi, ale nepomohlo.

David Lebeda

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.12.2003 10:48:13

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>

> ^^^Treba se "jen" museli zacit zivit, protoze rodice prisli o praci

Ano, rada takovych pripadu se skryva pod temi objektivnimi duvody v me
zprave,
i kdyz Tobe musim namitnout, ze ztrata prace rodicu sama o sobe
NENI OBJEKTIVNIM DUVODEM k preruseni studia,
protoze ze sveho nejblizsiho okoli znam pripad byvaleho devcete naseho syna,
ktere pochazi z problematicke rodiny (otec alkoholik, matka dusevne chora)
a ta studuje na VS, dostala z titulu sve socialni sitauce prednostne kolej,
zije ze socialnich davek a je financne na rodicich nezavisla. Kdyz k tomu
pripocteme
obcas nejakou brigadu, tak si myslim, ze muze byt spokojena...

Pokud jsi nemel dalsi duvody k preruseni studia a opravdu bys chtel
studovat,
dalo se to IMHO na uradech vybehat.

pf

FB a NOT NULL sloupec

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2003 10:36:11

ahoj,

[...]

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 12.12.2003 10:24:03

Musis udelat Backup/Restore a pak to poslape.
Libor

> [...]
> pri pokusu updatovat hodnotu na NULL vyskoci validation error na
> hodnote NULL. Neboli patrne ta informace lezi i jinde nez jen v

FB a NOT NULL sloupec

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.12.2003 10:24:04

> odstranit a znova pridat.

Aha, zapomnel jsem napsat, ze se chci vyhnout nutnosti pritom
povypinat par desitek triggeru, view a procedur, v nichz ten sloupec
figuruje, takze reseni jako sloupec vymazat a jim podobna jsou az
nouzova reseni. Radeji bych nasel cestu jen prostrednictvim editace
sloupce.

David Lebeda

Vzdelani vs. prace programatoru

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.12.2003 10:30:10

Petr Fejfar napsal(a):

> [...]
> nejake
> vyssi psychicke zatezi.
^^^Treba se "jen" museli zacit zivit, protoze rodice prisli o praci
(ja), nebo kvuli tomu, ze meli na ceste jednoho potomka vznikleho
dedenim ze dvou predku (vim, ze v Delphi nejde), neboli deticko (par
mych kolegu a kolegyn z dob studii)...
A protoze jsem neodesel pred rokem 99, tak pri mem planu navratu ke
studiim na VS budu platicim studentem. Jeste ze jakozto programator
nemam jen prumernou mzdu v Cesku...
--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925

FB a NOT NULL sloupec

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 12.12.2003 10:20:02

Ahoj,
odstranit a znova pridat.

Jirka
> [...]
> ukladat NULL. Muzete mi nekdo popsat spolehlivy zpusob, jak ho
> upravit? IBExpert nekde manipuluje s nejakym flagem, ale to je

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.12.2003 09:54:00

Ahoj,

[...]

FB 1.02

Diky

David Lebeda

Statistika dcer

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.12.2003 09:29:55

On 12 Dec 2003 at 1:10, Vaclav Riha - Soft Consult wrote:

> 1 dcera 6let a bral bych kluka

Nejjistejsi je adopce. :-)))

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.