Komunikace Delphi <-> COM<-> USB

> fungovalo uplne stejne. Takze se ptam: Mate nekdo s temito drivery
> zkusenosti a jakeho druhu jsou?

Drivery maji zpusobit, ze se USB tvari jako COM port, samozrejme neexistuji.
Nekteri vyrobci ovsem pridali do stavajiciho zarizeni s rozhranim RS232
jenom konvertor USB-RS232, ke kteremu skutecne existuji ovladace, ktere
vytvori virtualni COM port. Prislusny ovladac pak zpravidla dodava vyrobce
cipu konvertoru.

MSSQL StoredProc parameter ako CatalogName

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 10.12.2003 18:04:25

No, problem tam bude. Pokud nevis CatalogName (respektive jmeno serveru, tabulky, nebo cokoli podobneho), tak se pouzije toto:

exec('SELECT name FROM '+(zv)CatalogName+'..TABLE1')

Ale nemas sanci dat ten vysledek do (zv)Name

Takze jedina sance je, udelat si tu proceduru na tom druhem serveru a volat ji cca takto:

DECLARE (zv)Proc varchar(100)
SELECT (zv)Proc = (zv)CatalogName+'.dbo.MojeVzdalenaProcedura'
Exec (zv)Proc (zv)Nazev OUT

.... jinymi slovy - pouzivas-li exec, pak muzes mit jmeno procedury v promenne

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> %USERPROFILE%\Plocha ?

Tohle je ovsem zavisle na lokalizaci Windows.

Petr Vones

Excel OLE dokumentacia - subtotals - souhrny

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 10.12.2003 15:34:07

> Existuje niekde nejaka (kompletna?) dokumentacia k OLE rozhraniu
> Excelu? Kde hladat?

http://msdn.microsoft.com

tady je dokumentace vseho mozneho. A nebo primo v Excelu - Editor Jazyka
Visual Basic - dej si Object Browser (F2) a nebo F1 pro napovedu.

S pozdravem

Frantisek Bohac

Ceny Delphi v Nemecku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.2003 15:18:05

From: "Ing. Miroslav Ondrisek" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>
> Krome toho jsi samozrejme neodpovedel, proc na vasem obchodu nejsou u
> drazsich produktu (Enterprise a Architect) ceny... Ja vim, ze si mohu

Tohle je dnesni modni trend i jinde (treba u cen za pripojeni k Internetu),
kde jsem nepochopil co se tim sleduje. Kdyz mam v ulici vice restauraci, tak
vybiram z tech kde maji u vchodu vyveseny jidelni listek, ostatni ignoruju.

Petr Vones

Ceny Delphi v Nemecku

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 10.12.2003 14:56:02

Protoze ma odpoved z rana do konfery neprosla (jsem na Seznamu),
posilam jeste jednou s kopii primo pro p. Luhana

> Kdyz uz si nedas pokoj s tim Nemeckem

Nedam... :-) Kdyz uvazim, ze nakupuji zrejme za stejne penize jako
borland(tec)cz, maji vyssi personalni a dalsi rezijni naklady a jeste
delaji lokalizovanou verzi do nemciny (ne, ze bych o ni stal, stejne
jako nestojim o ceskou, ale je to ukazka starosti o zakaznika)... tak
je divne, ze maji stale nizsi ceny...

> upgrade u nich s dani stoji na 463 EUR, u nas na 15645.

Proc srovnavas ceny s DPH u nich a u nas? proc nesrovnas ceny bez DPH?
Je to sice hezke, ale u nich je DPH 16, u nas ted 5, ale za par tydnu
bude 22, takze se tento argument stejne otoci proti Tobe

> Vezmu-li prumerny prodejni kurz 33 Kc/EURO, vychazi mi
> nemecka cena 15279. Takze rozdil neni 100 EUR ale 11 EUR.

No jo, ale pro obchod musis brat uplne jine kursy, ne ty, za co
prodavaji zlodejicci ve smenarnach... cili je treba pocitat max. 31,50
(a to za par mesicu taky nebude pravda...) . Krome toho cena na
borland shopu s dani neni 15279, ale 14900*1,05 = 156435, Vezmu-li
tedy cenu bez DPH 14900, je to cca EURO 473. Dobra, neni to presne
stovka (ja totiz pro beznou potrebu a dlouhodobe srovnavani pouzivam
kurs 30,-), ale rozhodne je to hodne daleko od Tvych 11 EURO.

Krome toho jsi samozrejme neodpovedel, proc na vasem obchodu nejsou u
drazsich produktu (Enterprise a Architect) ceny... Ja vim, ze si mohu
zavolat - ale jak uz to tady Petr V. hezky nacal - telefon neni ani
muj kamarad a hlavne na to nemam cas...

Mira

Preji krasne vanocni svatky

Excel OLE dokumentacia - subtotals - souhrny

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 10.12.2003 14:01:57

Hello delphi-l,

[...]

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Prima cesta na desktop

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.12.2003 13:05:52

From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> nabizi vyrobce totez zarizeni, ale pripojitelne i pres USB. Vim, ze existuji

Potom k nemu musi nabizet nejaky driver + DLL kterou pouzijes ve sve aplikaci.
USB je vicemene sbernice, ne primy port na ktery pak pripojis zarizeni. Takze
nekomunikujes s USB ale s konkretnim zarizenim pripojenym pres USB.

> drivery, ktere zpusobi, ze se USB tvari jako COM port, takze se zanasim

Tohle se ale hodi spise u RS232 interface pripojeneho pres USB. Opet je to
driver pro to konkretni zarizeni.

Petr Vones

Registrace DELPHI 7

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 10.12.2003 08:04:48

Pouzivam D7Prof, v praci jsem ho registroval, doma ne a jediny rozdil, ktery jsem postrehl, ze jednou za cas po spusteni se objevi okno, zda chci program registrovat nebo az pozdeji.

Marek Dostal

Registrace DELPHI 7

[*] Kadane Miroslav <miroslav.kadane(zv)cht-pce(tec)cz> - 10.12.2003 07:56:47

Nekde jsem se docetl ze staci nainstalovat Delphi a prekopirovat z aktivovane verze soubor c:\program files\borland\delphi7\dpro.slip
Jelikoz se vyhejbam instalaci sveho PC tak jsem to zatim netestoval.

Mirek

Update pomoci DB controls. kdyz je v tabulce JOIN,

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.12.2003 07:06:43

Ahoj,

ja mam podobny problem vyresen v IBX. Pouzivam
TIBDataSet. Vystrihl jsem ti ho z DFM a jeste
dodavam udalost BeforePost, kde si resim update
joinovane tabulky. Asi se zalamou radky, ale
snad ti to bude zrejme. Me staci update pripojene
tabulky jenom v pripade, ze sloupec ASpravce nastavim
na hodnotu A, ty si to uprav podle svyho.

peca

inherited IBDataSet1: TIBDataSet
BeforePost = IBDataSet1BeforePost
DeleteSQL.Strings = (
'delete from AKCIE'
'where'
' AKCIE = :OLD_AKCIE')
InsertSQL.Strings = (
'insert into AKCIE'
' (AKCIE, Osoba, APOHYB, SERIE, ACISLO, CDIL, JDIL,'
' ADATUM, DATZM, DATPOR, POZN, Davka, Platna)'
'values'
' (:AKCIE, :Osoba, :APOHYB, :SERIE, :ACISLO, :CDIL, :JDIL,'
' :ADATUM, :DATZM, :DATPOR, :POZN, :Davka, :Platna)')
RefreshSQL.Strings = (
'Select'
' A.AKCIE, A.Osoba, O.RC, O.PJM, A.APOHYB, CP.APNAZEV, CP.AKS,'
' A.SERIE, A.ACISLO, A.CDIL, A.JDIL, A.ADATUM, A.POZN, A.Davka,'
' A.DATZM, A.DATPOR, Sp.ASpravce, A.DKS, A.Platna, D.OP'
'from'
' Osoba O'
' inner join AKCIE A on O.Osoba = A.Osoba'
' left join CisAPoh CP on CP.APohyb = A.APohyb'
' left join Spravce Sp on Sp.Serie = A.Serie and'
' Sp.ACislo = A.ACislo and'
' Sp.Osoba = A.Osoba'
' left join Davka D on D.Davka = A.Davka'
'where'
' AKCIE = :AKCIE')
SelectSQL.Strings = (
[...]
ModifySQL.Strings = (
'update AKCIE'
'set'
' Osoba = :Osoba,'
' APOHYB = :APOHYB,'
' SERIE = :SERIE,'
' ACISLO = :ACISLO,'
' CDIL = :CDIL,'
' JDIL = :JDIL,'
' ADATUM = :ADATUM,'
' POZN = :POZN,'
' Platna = :Platna'
'where'
' AKCIE = :OLD_AKCIE')
GeneratorField.Field = 'AKCIE'
GeneratorField.Generator = 'GNR_KLIC'
Top = 160
end

procedure TfRegAkcie.IBDataSet1BeforePost(DataSet: TDataSet);
var
q: TIBSQL;
DoCommit: Boolean;
begin
if DataSet.FieldByName('ASPRAVCE').AsString='A' then
begin // staci hlidat nastaveni na "A"
q:=TIBSQL.Create(Self);
try
q.Transaction:=TIBDataSet(DataSet).Transaction;
q.Database:=TIBDataSet(DataSet).Database;
q.SQL.Text:=
'update Spravce set'#13+
' Osoba = '+DataSet.FieldByName('Osoba').AsString+#13+
'where'#13+
' Serie = '''+DataSet.FieldByName('Serie').AsString+''' and'#13+
' ACislo = '+DataSet.FieldByName('ACislo').AsString;
q.ExecQuery;
finally
q.Free;

HTML Help API

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 10.12.2003 02:06:16

Zdar,
cucim tu d HTML Help Api na MSDN a nikde nemuzu najit, jak ziskat seznam
topics a keywords, nasel jsem jenom, jak je zobraovat, pokud je znam...
Nevite nekdo, jak je z chm souboru vydolovat?

Brona

Loaded a zmena rozmeru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.2003 00:14:07

From: "Petr Daricek" <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz>
> V pripade, ze menm rozmer formulare v metode Loaded, pak se nezmeni pozice

Proc zrovna tam ? To je nejaky zaregistrovany formular v design-time ?

Petr Vones

katalog CD-ROM

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.2003 00:14:07

From: "Pavel Hauptman" <phauptman(zv)bilbo(tec)cz>
> A jak to ulozim? A jak to potom zobrazim? S XML nemam vubec zadne
> zkusenosti.

No to si musis kolem toho uz napsat. V Delphi 6+ je vcelku dobra abstrakce xml
dokumentu (IXMLDocument).

Petr Vones

znovu trigger a FB

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.12.2003 20:37:42

From: "Pavel Chaloupka" <chaloup(zv)cmail(tec)cz>> Tuhle se mi stalo ze mi vytuhly Delphi a po restartu nechtely najet. Psali
> nejakou hlasku o neplatne licenci.
> Musel jsem smazat soubory v profil\.borland\registry a potom Delphi znova
> zaregistrovat.
> Ted uz mam udelanou zalohu tech souboru, abych nemusel registrovat znovu,
> kdyby se ty soubory zase poskodily.
> Nicmene jsem asi prisel o jednu registraci.......

Neves se za hlavu, pocet se da zvysit, kdyz ti dojdou.

J. Luhan
Borland CZ

Registrace DELPHI 7

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.12.2003 18:21:27

Najdi si borland.lic (mel by byt v <user>\ .borland\). Jeste jsem nezkousel,
jak moc je zavisly na HW, to necham az ostrou verzi.

J. Luhan
Borland Cz

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>> Problem s registraci je jiny (ne telefonem, nebo emailem) a to ten, ze je
obvykle
> zneuzivana ke spamu,
> pripadne k vymene dat.
> Mam s timto dost neprijemnych zkusenosti (i s Borland CZ).

Jak konkretne vypadaji ty zkusenosti? Kdyz napises, ze maily nechces
dostavat, tak je dostavas porad?

> Proste rad bych si to koupil a pouzival a ne nekam telefonoval, nebo
> se jinak registroval.
>
> Slavek
>
> PS: Stejne existuje keygen, takze je to jen buzerace platicich,
> ti co neplati nejsou obtezovani spamem ani nutnosti se nejak registrovat.

Jojo, keygen... Pak musis shanet taky patche, protoze k tomu ti keygen
nepomuze, a tak... Chapu, ze registrace obtezuji (i mne, tvori tak 60%
dotazu na TP, i kdyz to postupne opadava, jak se system usazuje). Co
nadelas...

J. Luhan
Borland CZ

Registrace DELPHI 7

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.12.2003 17:55:24

> [...]
registraci udelanou lepe. Delphi 6 byla pokusna vlastovka a podle toho to
vypadalo (navic fungovaly i bez registrace:-)).

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 9.12.2003 17:33:18

potom by bolo asi jednoduchsie keby k tomu dali nejaky HW key...

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>> dobre, lenze u mna to funguje tak ze zhruba raz za pol roka , niekedy
> [...]

A to je reinstalujes tak, ze formatujes disk? Bezna reinstalace licence
neznici, nejsou v registrech. A i pri formatovani by melo staci ulozit si

[*] Pavel Chaloupka <chaloup(zv)cmail(tec)cz> - 9.12.2003 17:13:15

Tuhle se mi stalo ze mi vytuhly Delphi a po restartu nechtely najet. Psali
> [...]

> Samozrejme, ze jina vec je, kdyz Ti nekdo pocitac treba ukradne, to ti asi

katalog CD-ROM

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 9.12.2003 16:53:07

Staci si najit napovedu v msdn k Msxml2.DOMDocument

Ing. Jan Netrval
PilsCom, s.r.o. www.pilscom(tec)cz
Houskova 16
326 00 Plzen (Pilsen) Czech Republic
Tel.: +420 377 441 306
GSM: +420 603 851 391
A jak to ulozim? A jak to potom zobrazim? S XML nemam vubec zadne
zkusenosti.
Pavel.

> XML ma typicky adresarovou strukturu vcetne atributu
>
> Ing. Jan Netrval

Registrace DELPHI 7

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.12.2003 16:53:06

> [...]

> Samozrejme, ze jina vec je, kdyz Ti nekdo pocitac treba ukradne, to ti asi

Registrace DELPHI 7

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 9.12.2003 16:59:08

[...]

Ivan

> [...]
> Samozrejme, ze jina vec je, kdyz Ti nekdo pocitac treba ukradne, to ti asi

Registrace DELPHI 7

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.12.2003 16:45:05

> [...]

Samozrejme, ze jina vec je, kdyz Ti nekdo pocitac treba ukradne, to ti asi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.12.2003 16:39:03

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Dokonce k Delphi nedodavaji ani modem pro pripojeni do Internetu.

Pripojeni do Internetu povazuji za zakladni "vybavu" pro smysluplne pouziti
> [...]

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 9.12.2003 16:35:02

From: "Jirka" <delphi-l(zv)bedna.net>

> ja bych to udelal pres odkaz na parent.
> ID_FILE PARENT ADRESAR
> 1 1 T
> 2 1 T
> 3 1 F
> 4 2 F

Napadlo me, ze bych se mel zeptat zkusenejsich dataru, jak u stromove
struktury ulozene
do tabulky modeluji koren stromu

a) jestli odkazem na sebe sama u uzlu na nejvyssi urovni jako v uvedenem
prikladu
b) nebo jestli si pridaji fiktivni uzel, aby meli jeden spolecny koren
c) nejak jinak (a jak)

Thx, pf

Registrace DELPHI 7

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.12.2003 16:04:58

> [...]

skutecne omezeny (na cca 10). Po jeho vycerpani ale nemusis nikam
telefonovat, staci Ti e-mail (pravda - ten se k PC taky nedodava, hmm...).

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.12.2003 15:54:54

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>> A neslo by s tim neco udelat ?
> Moje predstava je, ze si to koupim jako film
> v supermarketu.

To muzes (kdyz si to koupis v nasem supermarketu :-)), ale pak to musis
zaregistrovat.

> Mate na to alespon zelenou (telefonni) linku jak ma MS a funkcni
> i po 16 hodine ?

Telefonni linka existuje, ale u nas se moc nepouziva, protoze je v
Amsterodamu na evropske centrale. Myslim si, ze Internet je v tomto smeru
podstatne pohodlnejsi. Jinak - kdyz budes chtit, registraci za tebe
vyridime. Na registraci mas 30 dnu, kdy produkt funguje i bez ni.

J. Luhan
Borland CZ

Registrace DELPHI 7

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 9.12.2003 15:50:49

len doplnim:
- mne to pri D6Pro zablokovalo po 10 reinstalaciach :o(
- a treba oslovit priamo Borland v anglictine mailom na support... divne
(s tymto mi ale pomohol J. Luhan z Borland(tec)cz... diky)
- ... debat tu uz bolo o tom dost... a myslim si, ze kazdy z poctivych
kupujucich si uz zaobstaral nejaky KeyGen, po tom ako sa mu ukludnil
adrenalin ... to je uz uplne smutne.... :o(

Pokud vim tak je tam 30 denni lhuta pro registraci po instalaci, behem
niz to ovsem porad pri spusteni otravuje.

> [...]

> PS: Dokazete si predstavit, ze byste se museli registrovat pri pokusu
> o precteni knizky, nebo pri navsteve kina/divadla ?

K tomu predpokladam casem dojde, ten trend je totiz zcela zjevny. Orwell
to predpovedel vcelku presne ...

Petr Vones

Registrace DELPHI 7

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.12.2003 15:32:42

A neslo by s tim neco udelat ?
> [...]

pri pokusu o precteni knizky, nebo pri navsteve kina/divadla ?

> Ne, vsechny nase produkty se musi registrovat.

Registrace DELPHI 7

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.12.2003 15:44:44

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> A neslo by s tim neco udelat ?
> Moje predstava je, ze si to koupim jako film
> v supermarketu.
> Mate na to alespon zelenou (telefonni) linku jak ma MS a funkcni
> i po 16 hodine ?

Pokud vim tak je tam 30 denni lhuta pro registraci po instalaci, behem niz to
> [...]

> pri pokusu o precteni knizky, nebo pri navsteve kina/divadla ?

K tomu predpokladam casem dojde, ten trend je totiz zcela zjevny. Orwell to

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 9.12.2003 15:18:40

Jen tak na okraj:

[...]

Jinak preji uz nyni vam vsem krasne svatky a Novy rok, ponevadz zitra
odjizdim a vracim se az 5.1.
M.

Loaded a zmena rozmeru

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 9.12.2003 15:04:38

From: "delcomseb" <delcomseb(zv)volny(tec)cz>
> Zdravim, omlouvam se za OT.
> Potrebuji pomoc s padanim Win2000 server. Pomuze nekdo s analyzou 3x
> souboru z adresare Minidump? Nevim si s tim rady.

Na instalacnim CD Windows mas utilitu DUMPCHK pomoci ktere vypises obsah
minidumpu. Vice v KB Microsoftu.

Petr Vones

Aplikace do popredi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.12.2003 12:56:02

From: "Jiri Hoffmayer" <parsys(zv)digitus(tec)cz>
> [...]
> kdyz je v nasledujicich krocich zase rozpojim...? Ze by proto, aby mi Windy

Jiste ze je. Jinak system nedovoli prepnout okno vlastnene jinym threadem na
popredi.

Petr Vones

RefreshRecord - IBClientDataSet

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 9.12.2003 11:49:50

> Kdyz jsem se pokousel tento problem vyresit, fungovalo mi to tusim pouze v
situaci, kdy jsem >jak na clientdatasetu, tak na datasetu, na nejz je
napojeny provider, nastavil, ktere sloupce jsou >primarykey. To ale asi
nejde udelat na TIBClientDataSet. Ja to delal na sestave ClientDataSet ->
>Provider -> ADODataset

Ano, je to tim. Problem vezi v tom, ze interni Query v IBCDS si vytvori sve
TFieldy dynamicky, pricemz si nenastavi/neprevezme providerFlags vlastniho
IBCDS. IMHO se to da vyresit jedine opravou IBCDS, resp. vytvorenim
vlastniho IBCDS. Je to otazka chvilky (ve chvili kdy uz vime, v cem je
problem :) ), nicmene, protoze IBCDS je "nedoporucovana" komponenta, a v D6
snad uz ani neni, naskyta se otazka, zda jeji pouziti, ci pouziti
modifikovaneho vlastniho IBCDS neprinese nejake dalsi, doposud nezname
potize, napr. pri prechodu na vyssi verzi D. Ma nekdo nejake poznatky v
tomto smeru?

MB

Aplikace do popredi

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 9.12.2003 11:43:49

[...]

Pravda je, ze na pohled se zda, ze to funguje dobre!! :-) To by bylo super.

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>> Ahoj,
> [...]
> A tak mam dotaz, je stale nutno Delphi registrovat, tedy verzi 7,
> u D6 ANO to vim. Respektive lze D7 pouzivat bez registrace ?

katalog CD-ROM

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 9.12.2003 09:31:17

[...]

[*] sulodk(zv)atlas(tec)cz - 9.12.2003 09:27:15

Skus komponentu TVirtualDBGrid:
http://virtualdbgrid.wz(tec)cz

su tam calculated stlpce, ktore mozes pouzit prave na cislovanie zaznamov.

David Hrbac wrote:
> Ahoj,
> chtel jsem se zeptat, zda nekdo neresil cislovani zaznamuv DBGridu.
> Potreboval bych prvni needitovatelny sloupec, kde by se ukazovalo
> cislo oznacujici cislo zaznamu. Nejake napady? Na google jsem nic
> nenansel. Dik,
> David

DBGrid - sloupec s cislem zaznamu

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 9.12.2003 09:19:12

[...]

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 9.12.2003 09:11:11

A ma to byt cislo zaznamu v tabulce, dotazu nebo pouze
poradove cislo radky v DBGridu ?

OT: Registrace DELPHI 7

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 9.12.2003 09:09:10

[...]

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 9.12.2003 09:02:08

Ahoj,
Dbgrid pres ADO na Access db.

urcite pomuze, kdyz napred napises, na jake databazi a jake
komponenty pouzivas (jaky dataset).

David Lebeda

OT: pomuze nekdo pro analyze Win2000 z Minidump

[*] delcomseb <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 9.12.2003 07:46:00

Zdravim, omlouvam se za OT.
Potrebuji pomoc s padanim Win2000 server. Pomuze nekdo s analyzou 3x
souboru z adresare Minidump? Nevim si s tim rady.
Poslal bych je na soukr. mail.

Dekuji Jan Sebesta

DBGrid a ScrollBar

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 9.12.2003 08:02:04

Caute,

Nevite nekdo jak nastavit DBGrid, aby zobrazoval ScrollBar az pri zobrazeni tolika zaznamu, ze to presahne velikost okna ????

Diky

Marcel

Sirka zobrazovaneho textu (was:Uzke ComboBox s dlh

> From: js-delphi(zv)quick(tec)cz [mailto:js-delphi(zv)quick(tec)cz]
> Zpravu CB_SETDROPPEDWIDTH pouzivam, ale chtel bych ted taky
> vyresit max. sirku comboboxu podle max sirky nejdelsiho item.

Projdi si vsechny retezce, ktere pak strkas do Combo.Items.
Pomoci Formular.Canvas.TextWidth('Retezec') si zjistis nejvetsi sirku.
--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D6 SP2, FB 1.0.3, IBX 6.03, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

DBGrid - sloupec s cislem zaznamu

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 9.12.2003 07:56:03

Ahoj,
pokud pouzivas FB tak bys to mohl delat v StoredProc.

Jirka

David Hrbac wrote:
> [...]
> Potreboval bych prvni needitovatelny sloupec, kde by se ukazovalo cislo
> oznacujici cislo zaznamu. Nejake napady? Na google jsem nic nenansel.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.12.2003 07:29:59

> [...]
> cislo oznacujici cislo zaznamu. Nejake napady?

Ahoj,

urcite pomuze, kdyz napred napises, na jake databazi a jake

Innosetup a instalace IB

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 8.12.2003 21:17:17

Ahoj,

muzete mi prosim nekdo pomoct se scriptem pro instalaci IB pred instalaci
produktu ? Jsem ochoten i neco zaplatit....

mam script pro instalaci IB serveru.Jenze po instalaci se mi objevuje na
aplikaci zprava "Database not assigned" a proste se nemohu pripojit.
Testoval jsem to i pres VMWare, ale tam pro zmenu se hlasi ze kodova stranka
Win1250 nelze nastavit.Pritom pres IB Consoli se tam normalne pripojim, tak
jsem z toho jelen

Ludek Paral
lupasoft
Sadova 2
352 01 As
Czech Rep.
mobil :00420/728.167118
email :ludek.paral(zv)atlas(tec)cz
ICQ :178625461

query from query

[*] sup(zv)publicis(tec)cz - 8.12.2003 20:47:08

Dobry den.

Existuje neco jako select z vysledku selectu pracujici na klientovi.

Mam pomerne slozity dotaz Q1 (dbquery) dotazujici se no nekolika ruznych
databazi ruzneho typu
- tj hybridni.
Mohu nejakym zpusobem pouzit vysledku Q1 v dotazu Q2. ? Nejde o spojeni 1:n.
Ale potrebuji z neho vybrat jedinecne hodnoty , neco jako distinct.
Do ted to resim pomoci prochayeni v cyklu, ale jde to jednodusejc ????

Nechce se mi v Q1 hrabat a neco upravovat, bojim se , ze uz to nedam
dohromady.
U SQL serveru jsem to resil pomosi CREATE VIEW.
napriklad:

create view INFO (A,B,C,D,E,F) as
select X.A,X.B,Y.C,Y.D,Z.E,Z.F
from (X left join Y on .....) left join Z on ....
group by ...
having ....

select distinct A
from INFO

Ale tady se pouzivaj souborove i relacni DB ruznych typu na ruznych
serverech.

Dekuji

Ales Kysela D5,D6
kysela(zv)publicis(tec)cz

DBGrid - sloupec s cislem zaznamu

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2003 18:30:49

[...]

Synchronizace vlaken

> [...]
> thready (TCP komunikace), ale i hlavni thread (do neho chodi zpravy,
jejichz
> obsluha pracuje s uvedenym polem). Kdyz do krit. sekce (ve ktere mam
> uzavrenu praci s polem) vleze nejdriv hlavni thread, ostatni thready
> zpusobne cekaji. Pokud se vsak hlavni thread snazi dostat do blokovane
krit.
> sekce, program zatuhne. Nemate nekdo napad, jak to resit ? Delat thread
pro
> obslouzni kazde zpravy ani ev. zpravu preposilat do nejakeho spec. threadu

Co presne je v te kriticke sekci ? Neni tam nahodou SendMessage ?

OT: sosejte rychle, nakupujte jeste rychleji --->

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 8.12.2003 18:16:46

Borland na svych strankach nabizi aktualne produkt Together, ktery bude
fungovat do 30.11. => tak sosejte rychle.

Taky je mozne koupit Delphi 8 - zaplatte a bude vam dodano jiz 53. tyden v
roce.

PS: muj mobil S55 ukazuje, ze 53. tyden v tomto roce neni - jupiii

vzkaz pro Borland: vsechno v dobrem - jen jsem chtel upozornit na drobne
"perlicky"

Hezke Vanoce a pekny novy rok - (doufam, ze jsem prvni prejici)

Petr

Sirka zobrazovaneho textu (was:Uzke ComboBox s dlh

Od: horky(zv)cominn(tec)cz
> if MaxDelka > Combo.Width then
> SendMessage(Combo.Handle,
> CB_SETDROPPEDWIDTH, MaxDelka, 0);

Ahoj!
Zpravu CB_SETDROPPEDWIDTH pouzivam, ale chtel bych ted taky vyresit max. sirku comboboxu podle max sirky nejdelsiho item. K tomu lae potrebuju nejak zjistit, jak siroky bude mnou definovany text.
Jak na to?
Diky za nakopnuti
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Uzke ComboBox s dlhymi hodnotami

Roletka jde roztahnout tim, ze combu posles zpravu.

{ roztahneme trochu roletku }
[...]

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 8.12.2003 14:22:21

A muzes nam teda vysvetlit co je aktualni hodnota do Field2, jak se
teda poznam co je dobre a co ne.

> To taky nejde ... pokud v UPDATE Field2 neni, tak v triggeru potom
> new.field2 neni ani null, ani '', ale new.field2 = old.field2

> jsem
> > >

> S pozdravem Radek KALA

Synchronizace vlaken

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.12.2003 14:28:23

> [...]

> obslouzni kazde zpravy ani ev. zpravu preposilat do nejakeho spec. threadu

Delphi 8 vs. FlashFiler

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 8.12.2003 14:08:17

No, pokud by FF bezel jako samostatny server ke kteremu se budes pripojovat,
tak by nemel byt problem - akorat by se napsal .NET provider. Pokud bys
chtel ho chtel pouzit jako embeded databazi, tak prepsat.

Ale smysl by to mohlo mit. Co jsem nasel, tak zatim existuje jedina embeded
DB pro .NET a jeste pekne stara (konvertovane HSQL z Javy do C#). Vis o
nejake dalsi?

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> Hledam neco pro programove nastaveni Vrsion Info (nechci to nastavovat z IDE
> Delphi) nasel jsem pouze GetFileVersionInfo na ziskavani, ale porebovl bych
> opak...

Pokud to chces pro preklad zdrojaku mimo IDE tak si vytvor VersionInfo jako
resource (.rc) a ten vloz to projektu.

V hotovem exe souboru uz je to slozitejsi protoze by jsi musel updatovat cely
resource, coz znamena rozlozit jeho binarni strukturu, zmenit a zpet slozit.

Petr Vones

Delphi 8 vs. FlashFiler

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.12.2003 12:41:45

From: "Petr Svejda" <petr(zv)svejda(tec)cz>
> [...]

To by jej nekdo musel nejdrive cely prepsat do .NETu. Smysl to asi moc nema
ale nelze vyloucit ze to treba nejaky nadsenec neprepise.

NetRemoting a prenos metadat + kodu IL

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 8.12.2003 13:56:16

Cau,
to co chces neni primo remoting. Pokud na to mas prava, melo by jit udelat
LoadFrom ze vzdaleneho disku nebo pomoci http tak ze uvedec plnou cestu,
napr. Assembly.LoadFrom("http://www.neco(tec)cz/mojedll.dll");

No a nad tim pak pres interface, pripadne reflection a invoke, vytvorit
instanci a zavolat formular.

.NET ma sam o sobe peknou ficuru - spousteni tveho exe s odvolanim pres
http:// s tim, ze si natahuje assemblies "on demand", cili podle potreby. Ty
si pak uklada lokalne do cache a pri pristim spusteni si jenom zkontoluje
jestli na serveru neni novejsi verze. V pripade ze jo, tak ji stahne, jinak
pouzije tu lokalni. Pokud je aplikace dobre napsana a rozdelena do
assemblies, stahujou se jenom male casti kodu.

Jinak, pokud se chces vice venovat .NETu, doporucuju prihlasit se do
diskusni skupiny na EMWACu.

HTH,
Pet Langer

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Chtel bych do uvodni obrazovky (Splashe) dat animovany gif. Ten se sice
> zobrazi, ale bez animace, jelikoz v Unite1 mam cekaci smycku sleep. Poradi
> nekdo jak toto vyresit?

Jedine vytvorit okno v samostatnem threadu a to cele bez VCL, jen za pouziti
Win32 API. Asi bych se na to vykaslal ;-)

Petr Vones

Overriding methods

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.12.2003 12:41:46

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> mam dotaz, kdyz mate v Custom obektu protected property, tak ji
> zviditelnite jenom tim, ze ji das do public a nemusite k ni nic dopisovat,
> jde neco takoveho udelat i u method??? nebo ji musim nadeklarovat a napsat

Ne, od toho jsou prave viditelnosti. Pokud chces mit napriklad moznost volat
metodu ktera je protected z public, tak si zaved novou public metodu a v jeji
implementaci volej tu protected.

Petr Vones

znovu trigger a FB

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 8.12.2003 13:34:08

> [...]

To taky nejde ... pokud v UPDATE Field2 neni, tak v triggeru potom
new.field2 neni ani null, ani '', ale new.field2 = old.field2

Aplikace do popredi

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 8.12.2003 13:30:07

Vydrz do zitra, dnes se dostanu domu ke starym zdrojakum a kdyz si vzpomenu, urcite to tam najdu. VK

>Opravdu nikdo nevi, jak spolehlive dostat aplikaci do popredi na
>Win2000/XP?

>Jirka

znovu trigger a FB

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 8.12.2003 13:20:03

From: "Ponechal Vladimir" <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe.com>
> Muzete me nakoponout jak na to? Nemate nejaky source, kde je popsano
> ukladani a cteni do netypoveho souboru? Mam souhrn informaci jako text

Staci pouzivat streamy (TStream atd.)

> (nastaveni) tak i vicero suboru (obrazku, textovych souboru...) a chci to
> ulozit jednoho souboru.

Je nutne si zvolit format souboru. Pro slozene dokumenty bylo puvodne urceno
OLE Structured Storage ale dnes uz je to asi prezite. Nabizi se dale moznost
vlastni binarni struktury (pracne, jednoucelove ale na druhe strane rychle na
zpracovani a s plnou kontrolou nad formatem) nebo XML. Osobne bych zvazil to
XML.

Jinak tohle se snaze resi v .NETu ktery ma primo podporu pro serializaci
objektu, hotovy je binarni a XML format, dalsi si lze dopsat.

Petr Vones

znovu trigger a FB

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 8.12.2003 12:55:53

> [...]

zmenit tehdy, kdyz se soucasne naplni aktualni hodnota do Field2. Bez ohledu

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 8.12.2003 12:51:52

Opravdu nikdo nevi, jak spolehlive dostat aplikaci do popredi na Win2000/XP?

From: "Rostislav Lekes" <rlekes(zv)atlas(tec)cz>

> [...]

::)))

Nebo taky lepsi analyza a struktura DB.....

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 8.12.2003 11:29:24

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> Ahoj,
>
> to dost dobre nejde, zalezi hlavne na Tvoji kazni. Pokud si odkaz na
[...]

K tomu ucelu existuji properties TScreen.Forms[] a TScreen.CustomForms[].
Kazdy konstruktor TCustomForm automaticky vlozi instanci do seznamu a
destruktor ji vyhodi.

HTH, pf

Pokazena cestina

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 8.12.2003 08:24:59

[...]

Jaromir Cermak

Existence okna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.12.2003 08:12:51

> [...]

Ahoj,

to dost dobre nejde, zalezi hlavne na Tvoji kazni. Pokud si odkaz na
instanci okna uchovavas v globalnich promennych, tak ti pomuze
predevsim to, ze pri kazdem Free nebo Release do te globalni
promenne strcis nil. Mozna by pomohlo to rovnou delat v OnDestroy
okna. Pokud ale muze jedno okno existovat ve vice instancich, tak ti
obycejna globalni promenna nepomuze - pak mas asi svuj vlastni
seznam. Tam plati vicemene totez, akorat uz to asi nedokazes resit
v OnDestroy a musis nil prirazovat sam. Pro otestovani existence
okna te pak uz jen zajima, zda prislusna promenna je ci neni nil.

David Lebeda

znovu trigger a FB

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 8.12.2003 08:06:50

> [...]

Muj problem je, jak ohlidat, aby jakykoliv update Field1 probehl pouze kdyz
se zaroven updatuje i Field2.
Je tomu uz rozumnet lip?
Rosta

> 1) Povinne polozky jsou ty, ktere maji NOT NULL.
>
> 2) V before insert je jasne, ze zadna puvodni hodnota neni. testuje
> se tedy OLD.hodnota na NULL (neni zadana). Samozrejme, pokud tam z
> klienta dotlacis *empty* hodnotu jako prazdny retezec, nulu apod.
> misto null, bude mit trigger problem to rozpoznat od skutecneho
> pozadavku na vlozeni takove hodnoty. V before update se testuje

Existence okna

Pokud je vytvaris sam, tak neni nic jednodussiho, nez si pointery na
jednotlive instance ukladat napr. do TListu:

okno1:= TOkno1.Create(...);
SeznamOken.Add(okno1);
...a pak se muzes divat:

for i:= 0 to SeznamOken.Count - 1 do
if TForm(SeznamOken.Items[i])<> nil then....

Zdravim a preji uspech

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant> > Za behu vytvarim ruzna okna (create).
> Existuje nejaka procedura nebo funkce, ktera mi rekne, jestli okno
> existuje ci nikoli, jestli bylo vytvorene nebo ne ?

Splash

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2003 07:48:47

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Chtel bych do uvodni obrazovky (Splashe) dat animovany gif.
> Ten se sice zobrazi, ale bez animace, jelikoz v Unite1 mam
> cekaci smycku sleep. Poradi nekdo jak toto vyresit?

Predevsim bych vyhodil tu cekaci smycku. V hlavnim threadu
aplikace by nic takoveho nemelo byt, ten by mel byt neustale
pripraven na odebirani zprav od systemu.

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

Existence okna

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 8.12.2003 07:32:45

Ahoj,

muzete mi prosim poradit ?

Za behu vytvarim ruzna okna (create).
Existuje nejaka procedura nebo funkce, ktera mi rekne, jestli okno existuje ci nikoli, jestli bylo vytvorene nebo ne ?

FB: hromadna aktivace a deaktivace triggeru

[...]

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 7.12.2003 22:26:08

Zdar,
mam dotaz, kdyz mate v Custom obektu protected property, tak ji
zviditelnite jenom tim, ze ji das do public a nemusite k ni nic dopisovat,
jde neco takoveho udelat i u method??? nebo ji musim nadeklarovat a napsat
inherited?

Brona

je neco jako SetFileVersionfo

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 7.12.2003 21:38:04

Zdar,
[...]

[*] Stanislav PETR <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz> - 7.12.2003 20:45:51

Samostatny vlakno?

--
Stanislav PETR
Network specialist

Fire Bird - FIBplus a Master Detail

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 7.12.2003 20:07:47

[...]

Lukas Benda

Splash

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.12.2003 20:05:47

Zdravim

Chtel bych do uvodni obrazovky (Splashe) dat animovany gif. Ten se sice
zobrazi, ale bez animace, jelikoz v Unite1 mam cekaci smycku sleep. Poradi
nekdo jak toto vyresit?

D6 personal

[*] Altius <altius(zv)centrum(tec)cz> - 7.12.2003 16:35:27

Vysla na CD Computer 23/2001.
Je tam i Kylix Open Edition a C++ Compiler 5.5, ruzne updaty na D6
a zkusebni verze JBuilder 5 Enterprise.
Ale ta verze Personal nema podporu databazi.
Jestli chces, tak to CD poslu.

> Od: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> CC:
> Datum: Sat, 6 Dec 2003 18:19:21 +0100
> Predmet: D6 personal
>
> Ahoj,
>
> da se nekde stahnout free verze - tusim, ze to byl personal D6.
Jeden znamy
> me o ni pozadal a zatim to nemuzu nikde najit. Na
> http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html nic
neroste
> nebo to nevidim.
>
> Diky, Honza.

RefreshRecord - IBClientDataSet

[*] Redlich Software <redlichdaniel(zv)seznam(tec)cz> - 7.12.2003 11:25:06

> [...]

Kdyz jsem se pokousel tento problem vyresit, fungovalo mi to tusim pouze v situaci, kdy jsem jak na clientdatasetu, tak na datasetu, na nejz je napojeny provider, nastavil, ktere sloupce jsou primarykey. To ale asi nejde udelat na TIBClientDataSet. Ja to delal na sestave ClientDataSet -> Provider -> ADODataset

Dan

Jak pouzivat ukladani a cteni do netypovych soubor

[*] Ponechal Vladimir <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe(tec)com> - 6.12.2003 23:30:22

Ahoj vsichni,

Mam prosbu. Chci ukladat nejake inf z listboxu, obrazky (soubory) do netypoveho souboru. Je to jednoduchy objektove orientovany graficky editor, ve kterem si uzivatel neco vytvori a pak pouzije Save As...

Muzete me nakoponout jak na to? Nemate nejaky source, kde je popsano ukladani a cteni do netypoveho souboru? Mam souhrn informaci jako text (nastaveni) tak i vicero suboru (obrazku, textovych souboru...) a chci to ulozit jednoho souboru.

Pripadne pokud mi poradite nejakou literaturu i to pomuze.

D6 personal

[...]

Refresh na ClientDatasetu

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 6.12.2003 18:03:20

Hello Viktor,

VD> Omlouvam se, nenapsal jsem konfiguraci: Delphi 7 Prof., FB 1.5, WXP
VD> Zkousel jsem jeste nejaka dema z bdn.borland.com a vysledky jsou
VD> nasledujici:
VD> Na BDE to funguje naprosto krasne, pokud jsem pristupovy dataset
VD> prepnul z Table(BDE) na SQLDataset(DBX), tak se to chovalo jako
VD> viz.nize, po prepnuti na IBQuery(IBX) se zase pro zmenu vubec
VD> neprovedlo ApplyUpdates. Takze jsem z toho mirne receno rozmrzely.
VD> Opravdu se nenajde nekdo, kdo to ma vyresene?

Tiez to prave riesime. Pouzivame CDS oproti ADO a funguje to
podobne ("Unable to find record. No key specified").
RefreshRecord dost potrebujeme, lebo CDS je ovela pomalsi ako ADO
samotne (pri nacitavani dat).

[...]

V ADO to funguje OK, ked sa to prepoji cez CDS je to v haji...>> Pekny den vsem,

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Ukladani obsahu Listboxu v Unicode

6.12.2003 Vita J.:
> Zdravim konferenci.
> Resim problem, jak ulozit obsah souboru v kodovani Unicode v DELPHI 4.
> Pokud ulozim obsah listboxu do souboru, je to kodovany tusim v WIndows 1250.
> A ja bych potreboval jeste to, ze to otevru mechanicky v notepadu, dam
> ulozit jako a kodovani zadam Unicode.

Pre ulozenim budes muset provest konverzi do Unicode. Obavam se, ze
Delphi 4 v sobe nic takoveho neobsahovalo.
Takze ti asi nezbude nez sahnout po API funkci a pouzit neco jako

var
WideBuffer: array [0..BufferSize] of WideChar;
begin
MultiByteToWideChar(CP_ACP, MB_PRECOMPOSED, PChar(s1), Length(s1),
WideBuffer, SizeOf(WideBuffer));

Ukladani obsahu Listboxu v Unicode

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 6.12.2003 15:51:06

Diky moc za kazdy tip.
JuVi