Zjisteni hodnoty eventy z OI

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 5.12.2003 21:29:57

> [...]
> toho, ze po otereni editoru komponety a kliknuti na ctverecek se mi
> jeho vlastnosti zobrazi v Object Inspectoru. Takze mi to docela
> komunikuje. Ctverecek ma i nejakou zverejnenou eventu (treba
> OnClick). V OI si ji muzu nastavit.
> Mam ale nasledujici problem:
> Potreboval bych v tom editoru zjistit (stringovou) hodnotu,
> kterou ma eventa OnClick
> nastavenou (lepe receno jmeno metody, ktera je prirazena teto
> udalosti). Typicky: napsat dovnitr toho ctverecku "OnClick je
> nastaveno na Ctrerecek1Click". Potrebuju tedy zjistit ten retezec

var proc:Procedure (Sender:TObject) of object;
begin
proc:=Button1.OnClick;
ShowMessage(MethodName((zv)proc)); //vrati 'Button1Click"
ShowMessage(Format('%p',[MethodAddress('Button1Click')])); //vrati
(zv)Button1Click
end;

Brona

Zjisteni hodnoty eventy z OI

[*] b.trpaslik(zv)centrum(tec)cz - 5.12.2003 17:27:41

Zdravim,

[...]

Diky
Marek Machalik

Nacteni E-majlove zpravy ze souboru

[*] petr-kucera(zv)volny(tec)cz - 5.12.2003 17:01:40

Dobry den,

prosim Vas, potreboval bych nacist soubor z disku jako
E-majlovou zpravu. Ten soubor by mel mit spravnou strukturu. Kdyz
jsem zkousel neco jako:

Mess:=TIdMessage.Create(nil);
Mess.LoadFromFile(MessInPath + '\' + MessFileName);

tak mi to hodilo chybovou hlasku "Project ... raised exception
class EldReadTimeout with message ..." a skoncilo. Zkousel jsem
hledat na netu a nic poradnyho jsem nenasel. Mohl by mi nekdo,
prosim, poradit, kde delam chybu?

Dekuji

S pozdravem Petr Kucera

--
Eurotel Data Nonstop - Neomezeny pristup na internet jiz od 799
Kc mesicne!

poptavka vyvoj sw pro Pocket PC

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 5.12.2003 16:51:38

Zkuste u nas.
www.borkovec.com

RB

From: "Peter Turcan" <peter.turcan(zv)centrum.sk>
> Nech da XSLT subor a ty vygenerujes len XML. Potom z toho mozes spravit
> trebars aj PDF. je to jednoduchsie...

Mozna by bylo jednodusi pouzit nejaky generator sestav s exportem do RTF.

Petr Vones

DataSet do RTF

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 5.12.2003 13:15:23

mstevlik(zv)gamo.sk wrote:

> Problem je ako to riesit vo Win95 bez Office a zakaznik chce RTF

Pro transformaci XML pomoci XSLT nepotrebujes Office, muzes
napriklad pouzit MSXML knihovnu, ktera je zdarma do vsech
Windowsu (a casto je uz i instalovana v ramci Internet Exploreru
apod.)

Martin Schayna

ApplicationHint

> prosim o radu. Jde o vypis HINTu ve StatusBaru. V jednom okne (Form1) chci
vypisovat Hint ve StatusBar.Panesls[0] a v druhem (Form2) ve
StatusBar.Panels[2].

> [...]
>
> public
> { Public declarations }
> procedure ApplicationHint(Sender: TObject);
> end;
>
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> Application.OnHint := ApplicationHint;
> end;
>
> procedure TForm1.ApplicationHint(Sender: TObject);
> begin
> Form1.Panels[0].Text := GetLongHint(Application.Hint);
> end;
>
> ale co dat do dalsiho formu (Form2), kdyz chci, aby se hlaska v Hintu
vypisovala ve StatusBaru v Panels[2] ???

> Vasek
>
> PS: Form2 volam z Form1 takto:
>
> Form2 := TForm2.Create(Self);
> Form2.ShowModal;
> Form2.Free;

ja bych napsal pro Form2 vse stejne, akorat:

procedure TForm2.ApplicationHint(Sender: TObject);
begin
Form2.Panels[2].Text := GetLongHint(Application.Hint);
end;

Zrejme si budes muset obslouzit OnHint z aktualniho okna, aby se ti po zmene
okna zpet na Form1 hinty zobrazovaly. Kdysi jsem to tak delal, ale posleze
jsem si napsal potomka StatusBar, ktery mi to dela sam. Koukni se jeste na
AutoHint ve StatusBar.

Honza.

DataSet do RTF

> [...]
> trebars aj PDF. je to jednoduchsie...
>
> Peter

Problem je ako to riesit vo Win95 bez Office a zakaznik chce RTF

ip-tel: 421 48 4372098

dostupne OLE DB Providers

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.12.2003 12:47:20

On 5 Dec 2003 at 12:29, Jakub Sramek wrote:

> potreboval bych ve sve aplikaci zjistit vsehny dostupne OLE DB
> Providery a nevim jak na to. Dik, Jakub

Najdes to v tomhle baliku, napriklad:
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/oledb/default.htm
:-)

Jde to i pres ADO, ale to nevim jak.

DataSet do RTF

[*] Peter Turcan <peter.turcan(zv)centrum.sk> - 5.12.2003 12:31:18

Dnes, (5. december 2003, 11:33:14), si poslal mail :

mgs> Hi all,
mgs> Riesim jeden problem
mgs> Zakaznik mi dal RTF dokument (ako template reportu), v kt. su nejake
mgs> tabulky a do nich by som mal z datasetov delphi dohadzat data
mgs> Viete mi poradit ako na to?

Ja by som to riesil opacne.
Nech da XSLT subor a ty vygenerujes len XML. Potom z toho mozes spravit
trebars aj PDF. je to jednoduchsie...

Peter

dostupne OLE DB Providers

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 5.12.2003 12:29:18

Ahoj,
potreboval bych ve sve aplikaci zjistit vsehny dostupne OLE DB Providery a
nevim jak na to.
Dik, Jakub

DataSet do RTF

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 5.12.2003 12:21:17

Ahoj,

my mame takovej system, ze do textu si klient
nahazi "zavinacove" znacky a ty pak nahrazujeme
udaji z db. Ale neumime to tabularne, protoze to
jsou texty, ktere se tisknou vzdy jeden pro jeden
radek tabulky.
Ty bys musel mezi kazdym radkem hodnot opakovat
kus RTF jako vypln mezi radky. Nicmene kdysi jsem
narazil na komponenty EkRTF, ktere umi z RTF vzoru
delat krasne RTF sestavy. Mrkni na to:

http://ekrtf.code.net.ru/reg.html

Peca

Refresh na ClientDatasetu

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 5.12.2003 11:09:12

Omlouvam se, nenapsal jsem konfiguraci: Delphi 7 Prof., FB 1.5, WXP
Zkousel jsem jeste nejaka dema z bdn.borland.com a vysledky jsou
nasledujici:
Na BDE to funguje naprosto krasne, pokud jsem pristupovy dataset
prepnul z Table(BDE) na SQLDataset(DBX), tak se to chovalo jako
viz.nize, po prepnuti na IBQuery(IBX) se zase pro zmenu vubec
neprovedlo ApplyUpdates. Takze jsem z toho mirne receno rozmrzely.
Opravdu se nenajde nekdo, kdo to ma vyresene?
Diky moc za odpoved(i). VK

> [...]
> ClientDataset> DBGrid. Problemem je to, ze po UpplyUpdates mi
> Refresh vrati puvodni stav tabulky, tj. bez mych zmen a
> RefreshRecord hazi chybu "Unable to find record. No key specified".
> Nevim, jak mu vnutit ten klic, zkousel jsem IndexFields, ale
> bezvysledne. Krome viditelnosti zmen od ostatnich uzivatelu
> potrebuji jsem chtel refresh na precteni hodnoty autoincrement
> fieldu vracene serverem po insertu. Mate s tim nekdo zkusenost?
> A vubec je pro tyhle ucely (DBGrid s podporou lokalniho trieni,
> vyhledavani, filtru apod.(i z vice tabulek)) ten postup vhodny?

DataSet do RTF

Riesim jeden problem
Zakaznik mi dal RTF dokument (ako template reportu), v kt. su nejake
tabulky a do nich by som mal z datasetov delphi dohadzat data
Viete mi poradit ako na to?

ip-tel: 421 48 4372098

Aplikace do popredi

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 5.12.2003 11:09:12

Zdravim,

nedavno tady byl podobny thread ('Presun aplikacie do popredia'), ale ten mi
problem nevyresil.

Mam formular a nad nim modalni dialog s EditBoxem. Kazdych 5 sekund se
snazim presunout tohle do popredi a zamerit EditBox, aby se nestalo, ze se
uzivatel dostane do nejakych systemovych menu (jede to na Win2k a WinXP),
take pri startu systemu se spousti nejake dalsi aplikace a stane se, ze
zustanou nad moji, coz je nezadouci.

Tohle jsem vzdy resil pomoci Application.BringToFront nebo
SetForegroundWindow (jak znela moje rada v predchozim threadu), ale proste
to nejede. Na WinXP se jenom zvyrazni a blika tlacitko aplikace na liste, na
W2k jsem to primo nevidel, ale proste se to nepresune do popredi. Dokonce
ani nastaveni stylu vsech formularu na fsStayOnTop nefunguje dobre, snad
jen, ze by to bylo proto, ze tuhle property nastavuji az po CreateForm(), to
proto abych to mohl snadno vypnout, s fsStayOnTop se totiz dost spatne
debuguje :-(

Nevite jak to korektne vyresit, abych spolehlive dostal svoje formulare nad
ostatni?

Diky
Jirka D4

Zpristupneni property proceduralniho typu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2003 11:07:11

> 2) Pouzit SetSubComponent

Diky, toto pomohlo. Pro pripad, ze by to nekoho zajimalo: Jakmile je potreba
v komponente agregovat udalosti/zobrazit udalosti subkomponenty, musi se
pouzit TComponent, nestaci TPersistent.

MB

App....Hint - napoveda aplikace

Omlouvam se za zmenu nazvu prispevku, ale nas IE v praci nazev vyhodnotil jako vir a odmital se se mnou bavit :) tak takhle se delaji viry... ahaaa ;o)))

Od: LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz>

> ale co dat do dalsiho formu (Form2), kdyz
> chci, aby se hlaska v Hintu vypisovala ve
> StatusBaru v Panels[2] ???

Ahoj!
No nevim, jestli je moje reseni idealni, ale ja to delam tak, ze vim kdy zobrazim form2
a tedy vim od kdy se mi ma hint vypisovat na tom druhym formulari a pak vim, ze muj zobrazeny form2 je showmodal, takze vim kdy se mi vrati do form1 -> znam okamzik, odkdy se ma hint zobrazovat na form1 (podobne by to slo resit pres udalost OnActive)
no a pak mam nekde v kodu:

procedure TForm1.Button1OnClick(Sender:TOBject);
begin
Application.OnHint:=Form2.ZobrazHintForm2; {Form2}
Form2.ShowModal;
Application.OnHint:=Form1.ZobrazHintForm1; {Form1}
end;

//pokud cely fromular vytvaris za behu, muzes zmenit udalost vypisovani hlasek na nejakou proceduru, ktera je uz v "Form1" - unit1.

Me to takhle funguje 100%

Moment! Jestli jde o to, ze uzivatel vidi oba formulare a Ty chces zobrazovat napovedu jednou do panels[0](v pripade, ze je aktivni form1) a podruhe do panels[2](v pripade, ze je aktivni form2), tak bych se snazil upravit kod toho zobrazeni Hintu - asi takhle:

procedure TForm1.ApplicationHint(Sender: TObject);
begin
if Form1.Active then
Form1.Panels[0].Text :=
GetLongHint(Application.Hint)
else
Form1.Panels[2].Text :=
GetLongHint(Application.Hint);
end;

Pokud by s tim Active byl problem, pak by pomohla globalni promenna - boolean, kterou budes plnit pred otevrenim/zobrazenim Form2 a po zavreni Form2.
Osobne si ale nemyslim, ze je stastne zobrazovat napovedu na form, ktery nemusi byt videt... Ja to resim zpusobem viz vyse.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Zamezeni prenastaveni voleb v Pruzkumnikovi

[*] Petr Lupinek <plupinek(zv)synthesia(tec)cz> - 5.12.2003 09:45:06

Zdravim,

hledam moznost, jak zamezit uzivatelum (Domain Users), aby si sami mohli
povolit zakazane zobrazeni skrytych a systemovych souboru v prostredi
Windows NT4.0 SP6, IE6SP1.

Jedna se o jednorazove nastaveni, takze uvitam i reseni napr. zapisem do
registru pres Regedit.

Dekuji za radu.

S pozdravem

Ing. Petr Lupinek
datove komunikacni systemy
odbor Informatika
ALIACHEM a.s. o.z SYNTHESIA
tel.: 466825535
mob.: +420 736 505 512

Konverzia casu na sekundy

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 5.12.2003 09:13:03

Neslo by udelat
Select (EXTRACT(SECOND FROM CAST(CALLTIME AS TIME))) ,COUNT(*) As POCET
FROM ...
Group by (EXTRACT(SECOND FROM CAST(CALLTIME AS TIME)))

Jirka Matejka

==>Thursday, December 04, 2003 9:34 PM ieee(zv)ynet.sk wrote:

> Dakujem. To mi pomohlo. Lenze nasledne vznikol novy problem, s ktorym
> si neviem rady. Ked zavolam
>
> Select (EXTRACT(SECOND FROM CAST(CALLTIME AS TIME))) AS Sekundy,
> COUNT(*) As POCET Group by Sekundy
>
> vypise mi: Invalid field name Sekundy
>
> Skusil som aj ine mena, ale nic nepomohlo. Ako keby zrazu nepoznalo
> to slovo As. Pre mna je dvolezite, aby som to mohol podla tych
> vypocitanych sekund zgrupovat.
>
> Ondrej

HW akcelerace zvuk. karty

[*] Tomas Mazurek <tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz> - 5.12.2003 09:12:58

Dobry den,
lze nejak v Delphi provest programove maximalizaci, resp. minimalizaci HW
akcelerace zvuk. karty?

Dekuji predem.
Tomas Mazurek

ApplicationHint

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 5.12.2003 09:02:57

Ahoj,

[...]

float v accesse

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 5.12.2003 07:56:53

To je v poradku cislo 1.3 nema konecny zozvoj binarni soustave,
stejne cislo mas i Delphi.
Pokud se jedna o presne pocitani je nutno pouzit jiny ciselny typ,
musis pouzit Money (Access) a Currency (Delphi). Oba maji 4
desetinna mista, pokud jich potrebujes vic, tak to nevim
(hlavne na strane Delphi).

Pavel

> From: kexo [mailto:kexo(zv)ynet.sk]
> zdravim, v accessi robim taketo nieco:
>
> CREATE TABLE tabulka (ID CHAR(10), cislo SINGLE);
> nasledne spravim 2 inserty:
> INSERT INTO tabulka VALUES ('aaa', 1.5)
> INSERT INTO tabulka VALUES ('aaa', 1.3)
>
> 1.5 mi ulozi normalne, ale 1.3 mi ulozi ako 1,29999995231628...
>
> kde je problem?
> dik
> kexo
>
> (D7->ADO->Access2000)

Konverzia casu na sekundy

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 5.12.2003 06:28:47

Zkus pro to grupovani pouzit stejny 'vypocet'.
Na MSSQL to take nejde jen nahradit promennou, ale celym vyrazem.

Select (EXTRACT(SECOND FROM CAST(CALLTIME AS TIME))) AS Sekundy,
COUNT(*) As POCET
Group by (EXTRACT(SECOND FROM CAST(CALLTIME AS TIME)))

Thursday, December 4, 2003, 9:34:12 PM, bylo napsano:

> [...]

O> As. Pre mna je dvolezite, aby som to mohol podla tych vypocitanych sekund

float v accesse

5.12.2003 kexo:
> [...]

> INSERT INTO tabulka VALUES ('aaa', 1.5)
> INSERT INTO tabulka VALUES ('aaa', 1.3)

> 1.5 mi ulozi normalne, ale 1.3 mi ulozi ako 1,29999995231628...

Problem je v reprezentaci realneho cisla, ktere neni ukladano tak, jak
si jej napises, ale jako mantisa a exponent.
Pokud chces pouzivat cisla s pevnou desetinnou casti, podivej se na
nejake typy treba Currency, Money apod.

float v accesse

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 5.12.2003 02:28:31

[...]

Je VCL.NET opravdu .NET?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.12.2003 00:06:22

On 2 Dec 2003 at 10:19, Jaromir Luhan wrote:

> [...]
> uvidis rizeny kod. VCL.NET pouziva systemova volani win32 stejne jako
> WinForms v .NET framework. Jediny rozdil je, ze Borland systemova
> volani ukazuje i v mistech, kde je WinForms skryva jako private -
> spust Reflector na system.windows.forms a podivej se na privates
> (External.dll). Pokud bychom udelali VCL.NET na WinForms, lide by se
> neptali na to, zda je 100% .NET, ale systemova volani win32 tam porad
> budou. Navic bychom ztratili vykon, protoze by to byl framework
> postaveny na jinem frameworku. VCL.NET je 100% .NET

??? To ma jako byt dukaz 100% cistoty? Pro me je zajimave, zda takto
vytvorena assembly umi spolupracovat obema smery podle specifikace s
jinou assembly, vytvorenou v necem jinem (treba v C#). Coz znamena,
ze bych nemel nijak poznat, zda byla dana assembly napsana ve VCL.NET
nebo C#. Zde nema smysl se bavit o zavislosti na OS, protoze rada
trid _je_ nutne OS zavisla. Zajimave je tedy to, zda assembly umi co
umet ma vuci jinym assembly. Das mi tuto zaruku?

Konverzia casu na sekundy

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 4.12.2003 22:04:14

...v Group by muzes pouzivat jen jmena "pevnych" poli. Nelze to takto udelat
(v BDE) na pocitane pole.
Nicmene netusim co tim chces ziskat. Jinak napovedu k sql mas v souboru
"localsql.hlp" dodavanou k Delphi.

> [...]
slovo
> As. Pre mna je dvolezite, aby som to mohol podla tych vypocitanych sekund

Konverzia casu na sekundy

[*] Ondrej <ieee(zv)ynet.sk> - 4.12.2003 21:34:12

> [...]

sekundy
> (0..59). Pokud bys to chtel cele, tak to muzes vypocitat.

Konverzia casu na sekundy

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 4.12.2003 20:48:09

> [...]

schopnosti. K DB sa pripajam cez BDE. Je to databaza typu DBASE.

> Mohli by ste mi prosim poslat link s SQL prikazmi, ktore mozem pouzivat v

[*] Ondrej <ieee(zv)ynet.sk> - 4.12.2003 19:36:04

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2003 17:45:57

From: <rookie1(zv)quick(tec)cz>
> A pak bych potreboval nejak zdetekovat jestli je treba nainstalovat ComCtrls
> update, kvuli ListView a CoolBand.

Podle verze COMCTL32 a to navic jen na Windows 95/NT4 (ktere jiz stejne nejsou
v posledni verzi Delphi oficialne podporovany).

Petr Vones

Detekce Sock2.0 ComCtrls 4.7 a ticha instalace Fir

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.12.2003 17:41:57

On Thursday, December 04, 2003 2:23 PM [CET], rookie1(zv)quick(tec)cz wrote:

> Pro svou aplikaci, chci udelat jednoduchou instalaci a potreboval
> bych jednoduse zjistit, jestli jsou instalovany WinSock 2.0 - kvuli
> Firebirdu.

WSAStartup vraci v WSADATA.wHighVersion nejvyssi verzi WinSock
podporovanou danou instalaci.

D. Toman

Select z viacerych databaz v IB/FB

[*] sulodk(zv)atlas(tec)cz - 4.12.2003 15:07:47

Ja nepotrebujem master/detail som sa asi zle vyjadril:

Tak este raz. Potrebujem nieco taketo:

Toto je v MSSQL:

select s.id from [DatabazaA]..[TabulkaA] s union
select s2.id from [DatabazaB]..[TabulkaB] s2

Ako to spravit v IB/FB, alebo v ktorom inom SQL servri ako MSSQL toto ide
spravit? Tzv select cez databazy?

petr palicka wrote:
> Ahoj,
>
> tohle v IB/FB zatim nefunguje. Zalezi, ale na co to
> potrebujes. Napriklad pro tisk sestav ci editaci lze
> vyuzit Master / Detail provazani datasetu.
>
> Peca

Ikonky XP

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 4.12.2003 15:23:48

Opravdu, opravdu velmi kvalitni ikonky jsou na:

http://www.foood.net/icons/index.htm

Pro pouziti v jakychkoliv aplikacich se vsak musite dohodnout s autorem,
ale musim uznat ze ikonky v nadhernych barvach do rozliseni 128x128 bodu!!!
jsem nikde jeste nenasel.

Eventuelne dporucuji jeste:

http://icons.deviantart.com/winicons/

>Nemate nekdo roztridene ikony z WinXP, OfficeXP? Proste z Windozu ::) ja
>jich tu mam grablych asi 12k a to se neda roztridit... ::( S pozdravem

Detekce Sock2.0 ComCtrls 4.7 a ticha instalace Fir

[*] rookie1(zv)quick(tec)cz - 4.12.2003 14:23:44

[...]

Nevite nekdo jak na to ?

Zelenka

Cislovani radku

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 4.12.2003 14:07:43

Od: Milan Lucka <mlucka(zv)cz.foxconn.com>
> [...]

To je cesta, kterou hledam, ale... neexistuji na MS SQL nejake docasne funkce? Neco jako docasne tabulky - ze by se fyzicky nezapisovaly do databaze, ale byly by v pameti serveru jen pro splneni mnou pozadovaneho selectu (SQL)???

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)cz.foxconn(tec)com> - 4.12.2003 11:29:29

> [...]

> row numbering
> 3. vlozim to do googlu a pouziju prvni odkaz :-)

[*] sulodk(zv)atlas(tec)cz - 4.12.2003 10:47:27

petr palicka wrote:
> [...]
> potrebujes. Napriklad pro tisk sestav ci editaci lze
> vyuzit Master / Detail provazani datasetu.

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 4.12.2003 10:37:26

[...]

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 4.12.2003 10:21:25

From: "delphi konference" <delphi(zv)JAPOS.COM>
Subject: Cislovani radku

> Ahoj,
>
> potreboval bych ocislovat radkyv SELECTu neco jako:
>
> SELECT NevimCo, * FROM tabulka
>
> pozadovany vysledek:
>
> 1 A B C ...
> 2 A B C ...
> 3 A B C ...
>
> kde samozrejme A, B ,C jsou ruzne odpovidajici hodnoty z tabulky.
>
> Jaroslav Pospisil

cislovani radku

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)cz.foxconn(tec)com> - 4.12.2003 10:17:24

Zdravim,

SELECT IDENTITY(int, 1,1) AS ID, * INTO #Temp FROM tabulka
SELECT * FROM #Temp
DROP TABLE #Temp

Milan

> potreboval bych v MS SQL 2000 ocislovat radky v SELECTu neco jako:
>
> SELECT NevimCo, * FROM tabulka
>
> pozadovany vysledek:
>
> 1 A B C ...
> 2 A B C ...
> 3 A B C ...
>
> kde samozrejme A, B ,C jsou ruzne odpovidajici hodnoty z tabulky.
>
> Jaroslav Pospisil

Select z viacerych databaz v IB/FB

[*] sulodk(zv)atlas(tec)cz - 4.12.2003 10:03:23

Zdravim,

Chcem sa opytat ci sa da a ak ano tak ako docielit nasledovny select:

toto funguje v MS-SQL:
select A.ID, B.NAZOV from [DatabazaA]..[TabulkaA] as A,
[DatabazaB]..[TabulkaB] as B where B.ID=A.ID

S pozdravom Peter Sulek.

OT: cislovani radku

[*] delphi(zv)japos(tec)com - 4.12.2003 10:01:22

Ahoj,

[...]

Diky,Rosta

Problem se sestavenim SQL [5x]

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)cz.foxconn(tec)com> - 4.12.2003 09:59:22

Zdravim,

co tak za behu vytvorit funkciu, pouzit ju a po pouziti odstranit funkciu,
napriklad takto:
('Adr1' az 'Adr4' nahradit konkretnymi poliami v tabulke a doplnit cast
FROM....WHERE atd)

CREATE FUNCTION GetString ((zv)string varchar(50))
RETURNS varchar(50)
DECLARE (zv)s AS varchar(50)
SET (zv)s = (zv)string
SET (zv)s = LTRIM(RTRIM(ISNULL((zv)s,'')))
IF ((zv)s<>'') SET (zv)s=(zv)s+', '
RETURN (zv)s
END
GO

CREATE FUNCTION TruncateString ((zv)string varchar(50))
RETURNS varchar(50)
DECLARE (zv)s AS varchar(50)
SET (zv)s = (zv)string
IF (SUBSTRING((zv)s, LEN((zv)s), 1)=',') SET (zv)s=SUBSTRING((zv)s, 1, LEN((zv)s)-1)
RETURN (zv)s
END
GO

SELECT
[dbo].TruncateString([dbo].GetString('Adr1')+[dbo].GetString('Adr2')+[dbo].G
etString('Adr3')+[dbo].GetString('Adr4'))
GO

IF EXISTS (SELECT * FROM sysobjects WHERE name = 'GetString')
DROP FUNCTION GetString
GO

IF EXISTS (SELECT * FROM sysobjects WHERE name = 'TruncateString')
DROP FUNCTION TruncateString
GO

Milan

znovu trigger a FB

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 4.12.2003 09:53:22

Cau,
jeste mam jeden dotaz:
[...]

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 4.12.2003 09:51:21

Poslu vzorovy skript na soukromou adresu, ale nevim na kterou.

V zahlavi je js-delphi(zv)quick(tec)cz a na konci mailu bylo jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz. Tak to poslu radeji na obe.

Od: Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> A coz takhle pouzit funkci ISNULL ?
> Nebylo by to nejjednodusi reseni ?

Souhlasim! Nicmene porad budu neco opakovat 4x - byt to bude elegantneji napsane... Ale ano, IsNull to rozhodne zprehledni... Ale co s tou optimalizaci?
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Kolecko mysi v DBGridu

[*] Lukas Barton <barton(zv)labsys(tec)cz> - 4.12.2003 08:51:08

Nedavno jsem to resil:

interface
Type
TUserDBGrid = class(TDBGrid)
protected
function DoMouseWheelDown(Shift: TShiftState; MousePos: TPoint):
Boolean; override;
function DoMouseWheelUp(Shift: TShiftState; MousePos: TPoint):
Boolean; override;
published
property OnMouseWheelDown;
property OnMouseWheelUp;

DBGrid1: TUserDBGrid;

implementation

function TUserDBGrid.DoMouseWheelDown(Shift: TShiftState; MousePos: TPoint):
Boolean;
if Assigned(OnMouseWheelDown) then
OnMouseWheelDown(Self, Shift, MousePos, Result);
if not Result then begin
if Datalink.Active then begin
Result := Datalink.DataSet.MoveBy(1) <> 0;

function TUserDBGrid.DoMouseWheelUp(Shift: TShiftState; MousePos: TPoint):
Boolean;
if Assigned(OnMouseWheelUp) then
OnMouseWheelUp(Self, Shift, MousePos, Result);
if not Result then begin
if Datalink.Active then begin
Result := Datalink.DataSet.MoveBy(-1) <> 0;
nekde v kodu:

DBGrid1 := TUserDBGrid.Create(Form1);

A priradit samozrejme vlastnosti (datasource, parent apod.)

Lukas Barton
barton(zv)labsys(tec)cz

Od: Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>

> Na UDF nemusis byt spravce databaze, staci,
> kdyz Ti to spravce povoli.

Nelze... je to dodvatel systemu, ktery by tohoto mohl pouzit pri reklamacich (nedumejme nad logikou tohoto tvrzeni - my s nim nejsme spokojeni). Ci-li bud select nebo nic... :(

> [...]

P.S.:Ja uz to mam hotovy a dostavam z toho co potrebuju, ale v tom selectu, u toho sloupce kde ma byt vysledna adresa, mam ono resene spojeni "x" sloupcu z d_adresa 4x! (kvuli odstraneni te potencionalni carky na zacatku retezce) Ten select je pres celou obrazovku a vzhledem k tomu, ze neco delam 4x, tak to nepovazuju za spravne a tak bych se to rad naucil lip - pokud to vubec touto cestou lip pujde...

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 4.12.2003 08:19:00

zdravim lze nejak nastavit aby se mi pri toceni koleckem mysi posouval
kurzor v DBGridu kdyz tam je scrolovaci lista?

DBGRID a editace databaze

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 4.12.2003 08:17:00

zdravim lze nejak nastavit aby pri poklepani na bunku DBGridu se dala
editovat polozka databaze? nebo se to musi osetrit programove? pripadne
jak ?

diky PM

Jak sejmout a posilat obrazovku

nevite nekdo , jak se dela sejmuti a odesilani obrazovky.Neco jako
VNC,CarbonCopy nebo pcAnywhere??

Zkousel jsem zjistovat zmeny barev pixelu a tzto zmenz posilat ... ale
prochazeni obrazovky ne straasne dlouhy ...

Ikonky XP

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 4.12.2003 08:00:58

S adresy www.martinkasman.sk/kom/ikony.zip si mozes stiahnut program s
galeriou ikoniek. Je ich tu cez 5000 usporiadanych do jednotlivych sekcii a
samozrejme medzi nimi aj WinXP ikonky. Zial program nie je zdarma a bez
registracie je do galerie len obmedzeny pristup. Registracia stoji 200,-
Sk/KC.

Pekny den praje www.MartinKasman.sk

> jich tu mam grablych asi 12k a to se neda roztridit... ::(

Problem se sestavenim SQL [3x]

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 4.12.2003 07:30:51

[...]

CASE WHEN MESTO IS NULL AND ULICE IS NULL THEN
IsNull( TELEFON, '')
ELSE
', '+TELEFON
END +
CASE WHEN MESTO IS NULL AND ULICE IS NULL AND TELEFON IS NULL THEN
IsNull( FAX, '')
ELSE
', '+FAX
END
... atd ...

Od: "Lubor Martinsky, SDC" <l.martinsky(zv)softdec(tec)cz>

> [...]

Ruznym kombinovanim dostanu bud, ze mi ta carka bude chybet nebo bude jedna navic na zacatku nebo na konci. Fakt si myslim, ze to jinak neudelam. Pomohlo by mi si tu sectenou adresu ulozit do nejake promenne a pak uz to umim... nebo by mi pomohlo se nejak odkazat v selectu na predchozi sloupec a zase uz bych se k pozadovanemu vysledku umel dostal... Jenomze to prave neumim...

Seznam.cz

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 3.12.2003 15:35:42

> postovni sluzby seznam(tec)cz. Tato sluzba ma neustale potize s dorucovanim

U nas maily FWD ze seznamu nevezme nase AV brana - "Mailformed MIME File"
... a dela to pouze u mailu ze SEZNAM.CZ :-( Ostatni posta prichazi
naprosto v poho. Psal jsem na seznam a tam mi rekli, ze chyba musi byt nekde
u nas ... no nevim ...

S pozdravem

Frantisek Bohac

Zpristupneni property proceduralniho typu

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 3.12.2003 15:31:42

jeste jsem zapomel, mas definovano:

type
TCanEditProc=procedur OF OBJECT;
???

Brona

Problem se sestavenim SQL

[*] Lubor Martinsky, SDC <l.martinsky(zv)softdec(tec)cz> - 3.12.2003 15:25:41

> [...]
>
> Co vy na tenhle orisek? ;o)
> P.S.:Jo! Resim to na MS SQL2000
> Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187

FireBird a trigger

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 3.12.2003 14:57:39

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>> Nemate jenom spatne nastaveny reverzni DNS ? Podobny problem byste meli i
na
> email(tec)cz ...

Seznam.cz

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.12.2003 13:47:33

Puvodni zprava ze dne 3.12.2003:

> Omlouvam se za OT. Pisi za technickou podporu nasi firmy vsem uzivatelum
> postovni sluzby seznam(tec)cz. Tato sluzba ma neustale potize s dorucovanim
> posty z domen borland.* (a posledni dobou nejen z nich!). Pokud se nas tedy
> chcete neco zeptat a hlavne chcete dostat i nasi odpoved, zkuste pouzit
> jinou schranku. Nejsme schopni s kazdou odpovedi chodit do internetove
> kavarny nebo k sousedum, abychom ji dorucili z jine adresy. Navic se o
> nedoruceni zpravy dozvidame se zpozdenim 24 a vice hodin.

:-) Tato sluzba ma problemy i s dorucovanim teto konference, zrovna v
patek mi prislo pres 5 tisic chybovych zprav a opakovane rozesilani
prispevku a vraceni chyb zahlcovalo postovni server, takze jsem musel
nekolik desitek lidi ze seznam(tec)cz, od kterych mi to chodilo, vyradit.
Je to nejaky slendrian a nejsem schopen se s administratory seznam(tec)cz
domluvit, resp. po mnoha neuspesnych pokusech jsem jiz rezignoval...

Je mi uzivatelu seznam(tec)cz lito, ale kdyz uz mi zacne chodit tolik
chybovych mailu, ze se ani neda poradne browsovat, tak to uz mi pak
nic jineho nezbyva...

Mouse-click

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 3.12.2003 13:47:33

Hello delphi-l,

[...]

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

FireBird a trigger

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 3.12.2003 14:19:36

> [...]

nastrojom na DB a moze poskodit minimalne koexistentnost dat
(cast alebo cela aplikacna logika je na Clientovi).
Asi mal dotazovatel s podobnymi zasahmi skusenosti, ked sa zamyslal nad
tymto problemom.
Pri DB s obrovkym poctom tranzakcii / s by jeden dotaz navyse mohol zbytocne natahovat
odozvy ale pre aplikacie, kde ide aj o takyto stupen bezpecnosti by som to doporucoval.

Peter Brcko.

FireBird a trigger

On 3 Dec 2003 at 13:35, Rostislav Lekes wrote:

> [...]

3) Pokud potrebujete rozlisovat realne uzivatele schovane za jednim
db uzivatelem (napr. skrze middleware), pouzijte sql role.

Net framework a Java

Myslim, ze ve Win bude Win32 doost dlouho, protoze API32 neni jenom o
vyvoji v C nebo Delphi.

Jirka

> Caves,
>
> napadla ma teraz jedna otazocka.... ako to bude napr. s Javou na windowse
ked windows nebude podporovat win32 ?
> Mam to chapat tak ze ked nahodov pre nieco budem chciet vyuzit Javu tak
interne bude pod windows java fungovat takto:

Presun aplikacie do popredia

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 3.12.2003 12:15:19

Mam aplikaciu minimalizovanu do systray pomocou komponenty cooltray. Pokial
na nu dvakrat kliknem, tak sa okno obnovi ale pokial sa medzi tym spustil
iny program, tak bude moju aplikaciu prekryvat. Ako ju teda mam nasledne
presunut do popredia?
Funkcia FormStyle:=fsStayOnTop mi nevyhovuje.

Vdaka za kazdu radu

FireBird a trigger

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 3.12.2003 12:45:22

To se da udelat jinak, nedas uzivateli prava na update te tabulky.

> Ahoj,
> nevim sice na co to potrebujes, ale slo by to tak ze by jsi v te
> procedure vlozil urcity zaznam do tabulky a v tom trigru kontroloval
> jestli tam je. Kdyz tam nebude tak hodit Exception.
>
> Jeste budes muset ale vyresit problem s viceuzivatelkym pristupem :-)
>
> Jirka

> S pozdravem Radek KALA

FireBird a trigger

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 3.12.2003 12:17:19

Rostislav Lekes wrote:
> [...]
> taky nevim jak udelat. if old.xxx<>new.xxx pro vsechny tyto fieldy me
> nepomuze, protoze nektere povinne fieldy muzou mit novou hodnotu stejnou

pdf dokument

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2003 12:09:19

From: "Vaclav Halik" <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz>
> Ono, editovat PDF neumi ani Acrobat (myslim Acrobat, ne Acrobat
> Reader). V podstate jedine co muzes v Acrobatu delat je ze muzes
> editovat text a to jen ty pismenka co uz tam sou. (Tzn. mas pres A4
> text HALO tak mic jineho nez pismenka H,A,L,O tam nepridas).
> No a pak muzes spojovat dokumenty a manipulovat se strankami,
> jinak nic. Ani obrazky nezmenis.

PDF format jako takovy jsou vlastne objekty v textove forme, ktere maji i
jistotu dedicnost vlastnosti. Staci si napsat knihovnu ktera je schopna
parsovat PDF do nejakych vlastnich objektu, ty pak zpracovat a znovu dokument
sestavit. V dokumentaci k PDF formatu je to popsane vcelku dobre.

Extrahovat z PDF obrazky by nemusel byt az takovy problem, pokud ten dokument
ovsem neni sifrovany.

Petr Vones

FireBird a trigger

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 3.12.2003 11:57:18

> mam problem s triggerem before update:
> potrebuju, aby zavolal vyjimku a neprovedl update, kdyz tento
> update nebude
> z programu, ale nejak pokoutne :), treba z IBExperta.

Da sa to vyriesit vseobecne na lubovolnej databaze.
Urcite pri plnom pristupe do databazy je tato "OCHRANA"
jednoducho prelomena ale v opacno pripade je to O.K.
Na FB to nemam vyskusane, takze iba ako napad.

( V Oracle su tzv PACKAGE, ktore maju jednu vybornu vlastnost
a to, ze hodnoty premennych v nich definovane su jednoznacne pre kazdeho
uzivatela. Potom staci tuto premennu nastavit, kontrolovat v triggroch
a na zaklade nej rozhodovat o povoleni zapisu do tabulky/tabuliek. Podstatne
je ze ich Oracle inicializuje - podla ich definicie - pre kazdu session zvlast.
Staci nastavit defaultne nedovoleny zapis a povolit to programovo.)

Potrebujes jednoznacne pomoc od FB. Idelane je odchytit connect do DB.
Nadefinujes tabulku v ktorej bude primarnym klucom jenoznacny udaj pre kazdy
connect, t.j. asi session a kontrolovanu premennu nadobudajucu dve hodnoty
Y/N. Kazdy BI, BU, BD trigger na tabulke moze kontrolovat povolenie
zapisu. Pri Connecte zapises do DB jeden zaznam s default hodnotou N.
Z aplikacie (popripade aj pri rucnom / scriptom spracovani) tuto hodnotu
nastavis na Y. To je vsetko.

P.S. Toto riesenie ma jednu nevyhodu a to cistenie tejto tabulky pre neaktivne sessny.
Ale to by nemalo byt prekazkou. Napr. uzavierky by to mohli cistit.
A mozno existuje vo FB podobne jednoduche riesenie ako v Oracle,
no na to su potrebne hlbsie vedomosti o FB ako moje.

Peter Brcko.

pdf dokument

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 3.12.2003 11:55:17