dbgrid a vynimky

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 2.12.2003 17:17:55

DBGrid mas napojeny na TDataSource a TDataSource na TDataSet. Zkus
TDataSet.BeforePost.

From: "mato" <mato.tino(zv)inmail.sk>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Tuesday, December 02, 2003 4:59 PM
Subject: dbgrid a vynimky

> zdravim,
>
> mam DBGRID napojeny na dataset. Ak dam do policka nejaku blbu hodnotu ,
tak
> vyvola vynimku. Chcel som dat osetrenie vynimky ale neviem kde. Ziaden kod
> predsa tam nieje, este nie je ani post ani nic.
>

> ----------
> * www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
> * Mail neobsahuje virusy. Zkontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
> * www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
> * Zoner Media Explorer 5 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu
> [...]

builder s pouziti DLL

[*] Zdenek Janis <zdenek.janis(zv)brajan(tec)cz> - 2.12.2003 17:07:55

Dobry den,
tlumocim dotaz kolegy ohledne DLL a builderu.

Potreboval bych nejaky postup (priklad) jak napsat a hlavne prelozit
aplikaci, ktera pouziva funkce z DLL, k te DLL mame hlvickove soubory.

Nekde jsem nasel, ze se musi pouzit nejaky programek co prevede DLL na
LIB ale zda to je ta prava cesta netusim...

Jak na to tedy?!

--
Zdenek
-----------------------------

dbgrid a vynimky

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 2.12.2003 16:59:54

[...]

pdf dokument

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 2.12.2003 16:41:53

caves,

nemate niekdo nejake komponenty ktore dokazu otvorit PDF dokument a ulozit PDF v inom formate, napr worde ? Potrebujem vyexportovat obrazky z PDF dokumentu....

vdaka,

Ivan

TTreeView a pocet uzlu

[*] Petr Vetesnik <wetty(zv)quick(tec)cz> - 2.12.2003 14:57:45

Mam komponentu TTreeView s nastavenym Visible = false. Pridavam do ni uzly,
ale dokud ji nenastavim Visible = true, TreeView1->Items->Count je roven 0.
Nevite jak ziskat skutecny pocet uzlu bez nutnosti nastavovat komponente
Visible = true?

Dekuji Petr

Budoucnost KYLIXu...

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 2.12.2003 13:59:41

Haj hou!

On 2 Dec 2003 at 13:49, MaReK Penguin Olsavsky wrote:

> mam jeden malinky dotaz stran %SUBJ%. Je pravda, ze Borlandi se rozhodli
> ukoncit vyvoj?

Borland vyvoj oficialne neukoncil, pouze oficialne prohlasil, ze
zatim nema v planu na rok 2004 zadnou novou verzi nebo aktualizaci
Kylixu. Preberte si to jak chcete :-)

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)
Mobil: 724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Budoucnost KYLIXu...

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 2.12.2003 13:49:41

Dobry den,
mam jeden malinky dotaz stran %SUBJ%. Je pravda, ze Borlandi se rozhodli
ukoncit vyvoj?
Diky za odpoved

--
MaReK Penguin Olsavsky (orsm(zv)atlas(tec)cz)
ICQ#: 160 178 925

OT: Zaujimava prednaska o .NET

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 2.12.2003 13:37:40

http://www.sklug.sk/lugcon9/prednasky/2003-11-16_11-15_2/www/html/slide_01.html

S pozdravom

Vlko

Celkom pekne popisane alternativy pre NET, tak ako to vidi jeden s
linuxakov:)

--

--------------
mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Je VCL.NET opravdu .NET? (was: Zaujimave interview

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 2.12.2003 13:31:39

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> [...]
> VCL.NET je 100% .NET

Tohle nema smysl ani dal komentovat. Dle teto teorie je Win32 take vlastne
.NET protoze oboji (v soucasne dobe) pouziva kernel32. Stejne tak poznamka o
[...]

Na druhe strane se Borland evidentne uci soucasne marketingove trendy :-) (a
nebo spise :-( ?

Petr Vones

EClassNotFound

[*] Roman Sitina <roman(zv)sitina(tec)cz> - 2.12.2003 11:57:32

uz jsem probelm vyresil - mel jsem tidhttp i na formu, stacilo ho smazat a
dat znova - ovsem kde byla chyba nevim...
ale synapse vypada zajimave, zkusim...

rs.

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>

> .NET kod neznamena automaticky managed kod. Ja predpokladam,
> ze VCL.NET pouziva klasicke smerniky (t.j. unsafe code) a preto
> nie je managed. Skus sa Simona na toto opytat.

V ramci VCL.NET jsem nenasel jediny unsafe blok (ale treba jsem spatne
hledal). Navic - stale je to beta a je tam dost ToDo zaznamu...

> ano, VCL.NET je rovnako ako WinForms vybudovana nad Win32 API,
> a vlasne aj plni rovnaky ucel ako WinForms, preto okrem jednoduchsej
> "portability" VCL aplikacii do .NET nevidim nejaky zasadny vyznam
> tejto kniznice

To musi kazdy zvazit, co mu bude vyhovovat.

> [...]
> managed, ked pouzijes smerniky (napr. koli Win32API), tak uz managed nie
si.
> Aplikacia moze byt managed, ci pouzije WinForms alebo VCL.NET, ale samotne
tieto
> kniznice predpokladam, ze managed (t.j. safe) nie su. Dolezity je ale
pohlad
> zo strany aplikacie, to je dolezite, ci je samotna aplikacia safe alebo
nie je.
> To by ma snad zaujimalo ako tento problem riesi Delphi 8 - je tam podobne
> ako v C# moznost oznacit kusok kodu ako unsafe?

Knihovny VCL.NET jsou safe( managed). Nicmene ve sve aplikaci unsafe kod
pouzit muzes, Delphi to podporuji stejne jako ostatni nastroje .NET.

J. Luhan
Borland CZ

Je VCL.NET opravdu .NET? (was: Zaujimave interview

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 2.12.2003 11:55:32

> Jeste bych se kratce vratil k nedavne diskusi o tom, zda je VCL.NET
skutecne
> .NET. Dotazoval jsem se ruznych lidi v materske firme a ziskal jsem
> nasledujici vysvetleni, ktere snad vnese svetlo do nasich akademickych
> diskusi na toto tema. Nechci tvrdit, ze Simon umi cesky, preklad je muj.
:-)

> [...]

To by ma snad zaujimalo ako tento problem riesi Delphi 8 - je tam podobne
ako v C# moznost oznacit kusok kodu ako unsafe?

Erik

ListView

[*] Martin Cajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 2.12.2003 11:47:31

Zdravim
vedel by mi niekto poradit ako by sa dalo v TListView
1. zmenit vysku riadku, inac nez zmenou fontu alebo cez ImageList ?
2. reagovat na zmenu sirky stlpcov pouzivatelom ?

Nemozem pouzit ziadnu nahradu alebo naslednika TListView.

(D6)

Vopred vdaka,

Martin Cajbik

EClassNotFound

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 2.12.2003 11:27:30

> [...]

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Je VCL.NET opravdu .NET? (was: Zaujimave interview

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 2.12.2003 10:19:25

> Dobre. Nicmene aby tato debata nekam dospela, bylo by mozne kdyby jsi
udelal
> jednoduchou VCL.NET aplikaci (tlacitko, edit a memo :-) tu otevrel v
ILDASM a
> [...]

100% .NET, ale systemova volani win32 tam porad budou. Navic bychom ztratili
vykon, protoze by to byl framework postaveny na jinem frameworku.
--------------------

Nazev disku

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 2.12.2003 08:15:16

function GetDriveName(Disk:char):string;
var
MaximumComponentLength : DWORD;
FileSystemFlags : DWORD;
VolumeName : string;
begin
SetLength(VolumeName, 64);
GetVolumeInformation(PChar(Disk+':\'),PChar(VolumeName),Length(VolumeName),n
il,MaximumComponentLength,FileSystemFlags,nil,0);
result := VolumeName;
end;

Jirka Virt

Nazev disku

[*] delphi.info(zv)centrum(tec)cz - 2.12.2003 07:43:14

zkousim to takhle , le nejde to, nevis co delam spatne????

var DiskChar, DiskName:String;
a, b : DWord;
Buffer :array [0..255] of char;
SerialNum : pdword;

begin
//jmeno disku
DiskChar:=Copy(dbDiskBazeWin.Disk ,1, 1);
GetVolumeInformation( Pchar(Pchar(DiskChar)+':\'), Buffer, SizeOf
(Buffer), SerialNum, a, b, nil, 0);
DiskName:=PChar(Copy(Buffer, 1, Length(Buffer)));
> Od: "kexo" <kexo(zv)ynet.sk>
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> CC:
> Datum: Mon, 1 Dec 2003 16:44:16 +0100
> Predmet: Re: Nazev disku
>
> pozri si GetVolumeInformation
> kexo

EClassNotFound

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.12.2003 06:51:10

> Pokousim se vytvorit ve sve unite instanci TidHttp - ne tedy jako
> komponentu na plose, ale jen objekt. Do uses dam vsechny unity, ktere
> se pridaji pokud TidHttp dam na Form. Pri kompilaci vse ok, ale kdyz
> program spustim, vyhodi EClassNotFound. Skousel jsem trasovat, ale
> nedostanu se ani do application.run()...

Jeste v dobach D1 jsem resil neco podobneho s fieldy databaze, kdy
jsem chtel prislusne promenne z pas souboru odstranit - a pomohlo
tam vzdy jednu nechat. Navrhuji zkusit na formu nekam do public
nebo published zkusit zalozit promennou typu TIDHTTP, ktera by se
jinak na nic nepouzivala, pripadne tam polozit tuto komponentu a
nechat ji proste jen tak lezet - pokud tedy nekdo neporadi neco
lepsiho.

David Lebeda

ShellCtrls nastaveni filtru pro zobrazeni souboru

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 2.12.2003 01:06:48

Muzu se zeptat jak v komponente ShellListView mohu nastavit filtr pro
zobrazeni souboru. Napr. *.txt?

EClassNotFound

[*] Roman Sitina <roman(zv)sitina(tec)cz> - 1.12.2003 22:44:39

Zdravim.
[...]

Nevite, co s tim?

rs

Jeste jednou balicky (was: Runtime balicky - k cem

[*] tondrej(zv)t-online.de - 1.12.2003 18:52:25

> Ne. Kazdy typ muze byt pouze v jednom balicku, pricemz Borland uz
> RTL/VCL do balicku rozdelil. Takze minimalne potrebujes rtl70 a v
> pripade pouziti VCL pak vcl70 a dalsi.

Ale ano, da sa to. Unity z RTL/VCL sa daju 'prebalit' (repackage ;-)) do
svojho vlastneho custom balicka a rtl, vcl vyhodit z requires - po
skompilovani sice IDE navrhuje pridat rtl, vcl do requires, ale nastastie sa
to da zrusit. Vysledkom je runtime balicek nezavisly od rtl70.bpl a vcl70.bpl
(ich unity ma skompilovane v sebe a je tym padom aj dost velky).

V hlavnom projekte potom staci v Project Options zapnut 'build with runtime
packages', zrusit rtl, vcl (a vsetky od nich zavisle balicky) zo zoznamu
pouzitych runtime packages - namiesto nich tam pridat ten svoj novy balicek.
Vysledny .exe potom nepotrebuje rtl ani vcl a pritom veselo pouziva potrebne
unity z toho noveho balicka.

Je vsak otazne, ci ten postup stoji za to - potencialne sa tym otvaraju dvere
do "BPL hell". Pouzil by som to po dokladnom uvazeni naozaj iba v opravnenych
pripadoch (momentalne ma ziadny taky nenapada) a taketo balicky by som
distribuoval zasadne len do nejakeho adresara specifickeho pre moje aplikacie,
ktore ich pouzivaju - urcite nie do systemovych adresarov.

Nazev disku

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 1.12.2003 16:44:16

pozri si GetVolumeInformation
kexo

> jak zjistim jmeno disku? HDD, nebo treba CD v mechanice?
>
> Ing. Miloslav Kos

Jeste jednou balicky (was: Runtime balicky - k cem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.12.2003 15:58:12

From: "Michal Kuncl" <spider_x(zv)quick(tec)cz>
> [...]

balicku rozdelil. Takze minimalne potrebujes rtl70 a v pripade pouziti VCL pak

Smyslem balicku je moznost sdilet definice typu v jednom procesu vice moduly.

Petr Vones

MySQL - pripojeni z Delphi 5; transakce v MySQL

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 1.12.2003 16:16:14

> v dohledne dobe budu potrebovat nahravat data do databaze MySQL na
> internetu z aplikace v Delphi
> 5. Prosim poradite nekdo free komponentu, ktera by toto bez potizi
> zvladala, vcetne obrazku (BLOB)?

Pouzivam komponenty od Zeos, jsou celkem v pohode, ale nevim jestli zvladaji
obrazky. Predpokladam, ze ano.

> Dale bych se rad zeptal zkusenejsich kolegu - Interbase podporuje
> transakce. MySQL, pokud vim, nikoliv. Da se v ni nejak rozumne resit
> situace, kdy potrebuji celou posloupnost SQL prikazu vratit?

MySQL podporuje transakce, nejsem si ted jisty od ktere verze, ale ve verzi
3.23.53-max uz jsou. Musis pouzit tabulky typu InnoDB.

Jirka Matejka

Jeste jednou balicky (was: Runtime balicky - k cem

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 1.12.2003 15:38:11

Bez zaruky - myslim, ze to jde.

1) Ten Tvuj balicek nesmi byt DesignTime ale jen Runtime (jde hlavne o to, abys ho nemel v palete)
2) Z requires sveho balicku si vyhod vsechny balicky ktere s nim nechces distribuovat
3) Preloz ten balicek (melo by se do nej prilinkovat vsechno co by jinak bylo v baliccich, ktere nechces)
4) Ve sve aplikaci si v Options Packages take vyhod balicky, ktere nechces (ze seznamu dole pod checkboxem build with runtime packages) ale nech si tam ten svuj balicek
5) Preloz svou aplikaci

K tomu dva dodatky:

A) jestli to takto nebude fungovat prosim usetri me - nerucim za spravnost svych rad
B) ja bych to tak rozhodne nedelal, radeji bych distribuoval vsechny balicky

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> Mezi aplikazi a dll si muzes predavat pouze "standardni promenne windows"
> (pointry, integery, pchary), nemuzes si predat napr. formular, nebo button,
> neexistuje zpusob, jakym bys Woknum ukazal, jak si je predavat, pokud zadas

S tim nema operacni system vubec nic spolecneho, ten o nejakych objektech v
Delphi nebo C++ vubec nevi. Vsechno jsou to jen data, na ktere ukazuji nejake
pointery. Jedina trochu podobna technologie kterou zna je COM.

Objekty v Delphi (a C++) jsou proprietalni reseni vyrobcu kompilatoru.
Operacni system o nich nic nevi, neexistuje zadny "binarni standard" jak
vytvaret informace o objektech (s vyjimkou COM technologie). Jelikoz vznikla
potreba (prinejmensim pro Delphi IDE) rozdelit kod do vice modulu ovsem pri
zachovani moznosti pouzivani objektu, bylo nutne rozsirit prekladac o podporu
predavani objektu zalozenou na klasickych "flat" importech/exportech DLL. Tato
technologie jsou prave balicky. Balicky umoznuji vytvorit z jednotlivych unitu
logicke celky - balicky, kde kazdy unit muze byt pouze v jednom balicku.
Prekladac je pak schopen generovat kod (pokud se zapne kompilace s balicky)
ktery dokaze pouzit typy z takto vytvorenych DLL (balicku) stejnym zpusobem
jako by se jednalo o unity primo linkovane v aplikaci. Z pohledu programatora
tedy neni rozdil v tom, je-li unit primo v aplikaci nebo v balicku (az na
drobne rozdily tykajici se spise tech co pisi komponenty).

Balicky jsou vlastne neco podobneho jako assembly v .NETu, s tim rozdilem ze
tam se jedna o zakladni prvek systemu a ne o proprietalni technologii vyrobce
prekladace. Tim je umozneno pouzivat jeden kod mezi ruznymi jazyky.

Petr Vones

Nazev disku

[*] delphi.info(zv)centrum(tec)cz - 1.12.2003 15:38:11

jak zjistim jmeno disku? HDD, nebo treba CD v mechanice?

Ing. Miloslav Kos

tlac, richedit a formfeed

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 1.12.2003 15:40:11

Nepouzivej Print z RichEditu. Podivej se do zdrojaku jak to tam maji udelano a skus si to udelat po svem. Ale bude to vorech protoze budes muset vynechat TPrinter.EndDoc - takze ti zustane tiskova uloha rozpracovana a budes si to muset nejak pohlidat aby se ukoncila.

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Myslis tedy ze mam zkusit nco jako :
>
> var
> Buff: array[0..128] of char;
> begin
> with TFileStream.Create('\\Server\Path\Filename', fmShareDenyNone) do
> try
> repeat
> Read(Buff, 128);
> until Nalezeno(Buff) or Eof
> finally
> Free;
> end;

Tak nejak bych ocekaval ze to bude fungovat.

Petr Vones

tlac, richedit a formfeed

[*] Martin Bobak <bobek(zv)bobek.sk> - 1.12.2003 14:58:06

[...]

tlac, richedit a formfeed 2

[*] Martin Bobak <bobek(zv)bobek.sk> - 1.12.2003 15:24:08

Sorry, nie TMemo, TRichEdit.

Jeste jednou balicky (was: Runtime balicky - k cem

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 1.12.2003 14:54:05

> [...]
> par dalsich.
>
> Slo by nejak udelat aby program pozadoval jen balicek1.bpl ale nic

Viz muj predchozi mail, pokud das "build with RT packages", potom vsechny
tridy apod jsou definovany v baliccich a jejich definice neni v exe souboru,
tudis musis tyto balicky pridat kexaci

brona

Formulare

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 1.12.2003 14:56:05

> Jsi dost zapometlivy, pouzivali jsme to na nasem poslednim
> projektu - Oryx.
>
> Jinak Project -> Options -> Packages -> [x] Build with runtime packages

Takze, pokud si dll vytvari a uvolnuje formulare samo na zaklade
callbackovych funkci z hlavni aplikace, je vse OK??

Brona

ako integrovat aplikaciu windowsu?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.12.2003 14:42:04

From: <delphi(zv)minv.sk>
> chcel by som aby sa do ponuky windowsu cez prave tlacitko, napr. niekde nad
> suborom v ponuke objavila aj nejaka
> moja akcia. Je mozne to nejako spravit? Bezne sa niektore sw takto
> integruju...napr. zip.

Pomoci implementace shell extension. Doporucuji si o tom nejdrive neco precist
v SDK a teprve pak zacit neco delat.

Priklad v Delphi najdes v adresari $(DELPHI)\Demos\ActiveX\ShellExt

Petr Vones

Jak na ScreeShot

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.12.2003 14:38:04

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> Jak udelat kopii obrazovky, ale ne pres klipboard??

Napriklad funkci ScreenShot v unitu JclGraphics:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

Jeste jednou balicky (was: Runtime balicky - k cem

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 1.12.2003 14:18:02

> [...]

par dalsich.

Slo by nejak udelat aby program pozadoval jen balicek1.bpl ale nic

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 1.12.2003 14:00:01

> Jak udelat kopii obrazovky, ale ne pres klipboard??

tato funkce ti vrati bitmapu, ktera obsahuej okno, chces-li obrazovku,
WinHandle =0

Brona

function PSGetWindowScrShot(WinHandle:HWND):TBitmap;
var bCanvas:TCanvas;
BitRect:TRect;
begin
result:=TBitmap.Create;
if WinHandle=0 then
begin
result.Width:=Screen.Width;
result.Height:=Screen.Height;
end else
begin
GetClientRect(WinHandle,BitRect);
result.Width:=BitRect.Right-BitRect.Left;
result.Height:=BitRect.Bottom-BitRect.Top;
end;
BitRect:=rect(0,0,result.Width,result.Height);
bCanvas:=TCanvas.create;
bCanvas.Handle := GetDC(WinHandle);
result.Canvas.CopyRect(BitRect,bCanvas,BitRect);
bCanvas.Free;
end;

Runtime balicky - k cemu to je? (WAS: Re: Formular

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 1.12.2003 13:56:00

> [...]
> to zatim nepouzil. Na zaklade odpovedi k puvodnimu dotazu
> "formulare" uz trochu tusim, ale prece jen bych to potreboval

Zdar,
doufam,ze se nebudu milit, pokud reknu:
[...]
build with RT packages, musis s produktem dodavat i balicky v delphi (soubor
deploy.txt v adresari delphi), vysledna aplikace ale bude mnohem mensi,
jelikoz sama nebude obsahovat potrebne definice methot a konstant a balicky
Ti umozni predavat komponenty nich umistene.
Pokud se mylim, Tomas Rosa, nebo nekdo jiny me urcite opravi ::)

Brona

TIdCoderMD5

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 1.12.2003 13:25:58

Zdravim

Potrebujem zakodovat string pomocou MD5. Viete mi pomoct, ako pouzit
komponentu TIdCoderMD5?

Vdaka
Slavo

W2K Prof, D6Ent, Indy 8.0.25

TIdCoderMD5

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 1.12.2003 13:48:00

> Potrebujem zakodovat string pomocou MD5. Viete mi pomoct, ako pouzit
> komponentu TIdCoderMD5?

take muzes pouzit Synapsi, konkretne:

function MD5(const Value: string): string;

v unite synacode.pas. ;-)

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

TIdCoderMD5

[*] Kadane Miroslav <miroslav.kadane(zv)cht-pce(tec)cz> - 1.12.2003 13:31:58

http://www.endimus.com/oldcontent/files/md5.htm

[...]

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 1.12.2003 12:27:54

Jak udelat kopii obrazovky, ale ne pres klipboard??

ako integrovat aplikaciu windowsu?

[*] delphi(zv)minv.sk - 1.12.2003 11:33:49

Zdravim,

chcel by som aby sa do ponuky windowsu cez prave tlacitko, napr. niekde nad
suborom v ponuke objavila aj nejaka
moja akcia. Je mozne to nejako spravit? Bezne sa niektore sw takto
integruju...napr. zip.

Dik

Werki

tabulka do wordu

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 1.12.2003 11:31:49

Preji hezky den,

From: Roland Turcan [mailto:rolo(zv)sedas.sk]

Chcem sa opytat skusenejsich kolegov, ze aku velkost okrajov nastavuju
pri tlaci na A4 papier. Ide mi o to ze pouzivam FastReport a
formatujem zaostavy na "Virtualnu tlaciaren" lenze niektori zakaznici
mi hlasia ze sa im to nezmesti na papier. Jedna sa o mozno milimetre
pookrajoch, ale chcel by som obist tieto problemy v buducnosti.

Ake okraje by som si mal nastavit v reportoch aby som bol kamarat s
vsetkymi beznymi tlaciarnami.

FireBirad + Delphi 7 + Komponenty

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 1.12.2003 10:11:36

<<< 1. 12. 2003 10:00 - Benda Lukas "bendal(zv)volny(tec)cz" >>>
BL> tedy v principu stejnou
BL> chyba EOutOfMemory). Pokud
BL> problem nemate (ale ani

BL> No ale jak na ten Master - Detail v FIBPlus?
ale predsa FIBPlus obsahuje example pre MD. Len si to pozri

--
Best regards, TRoland

OT: Rozmery papiru na tiskarnu v XP (Home)

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 1.12.2003 10:25:37

Chci zadat vlastni rozmery papiru pro tisk na tiskarne.
Konfigurace: winXP (Home), Epson 850+ (stara jehlickovka), Traktorovy
papir asi o 1cm delsi nez normalni A4.

V nastaveni tiskarny v XP je jen nekolik prednastavenych formatu, ktere
nejsem chopen editovat, takze se mi pri tisku vice dokumentu v kuse
spatne odstrankovava. Z pohledu aplikace, tento problem neni slozite
vyrasit, nepr. Quick report umi nastavit vlastni rozmery stranky, ale
kdyz pouziji standartni dialog pro tisk, nenabidne se vlastni rozmer.

Lukas Benda

Optimalna sirka A4

[*] prgx(zv)email(tec)cz - 1.12.2003 10:23:37

Jiz delsi dobu pouzivam velikost okraje 1cm a nejsou problemy s zadnou tiskarnou (jehlicky, inkoust, laser) od ruznych vyrobcu. PRGX

Runtime balicky - k cemu to je? (WAS: Re: Formular

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 1.12.2003 10:17:37

Od: Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

K cemu je mi volba "build with runtime packages" ??? Nikdy jsem to zatim nepouzil. Na zaklade odpovedi k puvodnimu dotazu "formulare" uz trochu tusim, ale prece jen bych to potreboval trochu vic "polopate" ;o)
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Optimalna sirka A4

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 1.12.2003 10:11:36

Hello Delphi CZ konferencia!

Dakujem.

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Formulare

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 1.12.2003 09:41:34

> [...]

Jinak Project -> Options -> Packages -> [x] Build with runtime packages

Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

databaza miest

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 1.12.2003 09:27:33

>From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> Ahoj,
>
> no, to Ti gratulujeme, ale kdyz uz nam to pises, nebyl bys ochoten podelit
se o zdroj informaci? ;-
> ) Prosim :-)

zdroje su rozne, par statov mi poslal kamarat zvysok postove stranky toho
ktoreho statu. Zatial mam nizsie uvedene staty importnute, nespracoval som
ale este vsetko... Co sa tyka zverejnenia na FTP, nuz DB ma teraz cez 50 MB
a stale rastie :) db obsahuje ISO statu,tel. prefix na volanie do statu ,
nazov mesta, PSC/ZIP do daneho mesta, geogr. suradnice daneho mesta.... ked
to pojde dobre pridu mi aj telefonne prefixy do verejnej tel. sieti. (bolo
by to super) co sa rychlo meni je napr. irak, tu mam aj original stare kody
ale aj vojenske ktore tam dosadili amici.... najdolezitejsie: co sa tyka
zverejnenia, brani tomu este jeden detail, niektore staty nedovoluju
oficialne zverejnovat ich PSC/ZIP codes... napr australia... odtial cakam na
oficialne vyjadrenie....

ps. sorry admin mozno je tato diskusia trochu offtopic, ale myslim ze kedze
sa tlacime do EU, takato DB sa moze v systemoch hodit....

rgds,

Ivan

Albania
Algeria
Andorra
Armenia
Australia
Austria
Azerbaijan
Belarus
Belgium
Bosnia - Herzegovina
Bulgaria
China
Costarica
Croatia
Cyprus
Czech Republic
Denmark
dhaka and chittagong
Estonia
Faroe Islands
Finland
France
Germany
Gibraltar
Greece
Hungary
Iceland
Indonesia
Iraq
Ireland
Italy
Japan
Kenia
Latvia
Liechtenstein
Lithuania
LowerSaxony
Luxembourg
Macedonia
Malaysia
Malta
Marocco
Mecklenburg - West Pomerania
Mexico
Moldova
Monaco
Netherlands
New Zealand
Norhine - Westfalia
Norway
Oman
Pakistan
Paraguay
Philippines
Poland
Portugal
Rep. of Georgia
Rhineland - Palatinate
Romania
Russian Federation
Saarland
San Marino
Saxony
Saxony - Anhalt
Seoul and ulsan
Serbia and ontenegro
Slovakia
Slovenia
South Africa
South Korea
Spain
SriLanka
Sweden
Switzerland
Liechtenstein
Taiwan
Thailand
Tunis
Turkey
Ukraine
United Kingdom
Uruguay
Vatican City
Venezuela
Yugoslavia
> Diky,
>
> Karel Rys
>

> Ivan Turcan dne 28 Nov 2003 v 18:23:

databaza miest

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 1.12.2003 09:07:31

Myslim, ze by se to mohlo hodit hodne lidem, nemuzes to vystrcit
nekam na FTP ?

> [...]
>
> no, to Ti gratulujeme, ale kdyz uz nam to pises, nebyl bys ochoten
> podelit se o zdroj informaci? ;- ) Prosim :-)

BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

databaza miest

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 1.12.2003 09:03:31

> [...]

> takze nakoniec sa mi to podarilo splasit, ma to cca. 20 MB a su tam
> mesta a dediny z komplet europy (este som tam nasiel aj casti miest),

Zjisteni necinnosti uzivatele

[*] RNDr. Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 1.12.2003 08:55:30

ve Win 9x,NT nutno hookovat
ve Win 2000:GetLastInputInfo

Synaser - nutne probuzeni mobilu - VYRESENO

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 1.12.2003 03:37:05

LG> fSerPort.Config(19200,8,'N',0,false,true);

Diky uz to facha...

Raul
mailto:raul(zv)raphael(tec)cz

Nacitani souboru

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.12.2003 02:53:01

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]

ale kdyz ctes jen par bytu ze streamu tak to jako vzdy nacita cely soubor ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.12.2003 00:40:52

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> 1/ jak zjistim seznam formularu, keter vlastni dana aplikace? muzu se k tomu
> nejak dostat???

Napriklad Screen.Forms

> caption oken), ale neprosel mi prez (Application.Components[i] is TForm)...
> to vratil false, takze jsem to musel vyresit tak, ze u dane komponenty

Pokud neni DLL i hostujici aplikace prelozena s runtime balicky tak mezi nimi
nemuzes predavat objekty. V procesu je tak (zbytecne) cely kod VCL vlastne
dvakrat, takze "EXE.TObject" <> "DLL.TObject".

> Ma toto jednoduzsi reseni? jak se da zjistit seznam formularu, ktere vlastni
> aplikace, proc neprojde ta kontrola na typ TForm, pokud je to formular s
> dll???

Viz vyse. Kazda trida (jeji VMT) musi byt v celem procesu pouze jednou aby si
ji mohl takto pouzivat. A to lze docilit jen pouzitim runtime balicku.

Petr Vones

try, except, end

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 1.12.2003 00:46:52

> Query1.SQL.Text := 'DROP TABLE qwerty';
> try
> ClientDataSet1.Execute;
> except
> end;

Co mas nastaveno v Tools-Debug Options-Language Exceptions-Stop on Delphi
exceptions ?

Formulare

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 1.12.2003 01:10:54

> [...]
> jednou aby si
> ji mohl takto pouzivat. A to lze docilit jen pouzitim runtime balicku.

Muzes byt konkretnejsi? ::))

Brona

Formulare

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.12.2003 00:40:52

From: "Milos J. Hrach" <jhrach(zv)post(tec)cz>
> Existuje nejaky zastupce, ktery identifikuje plochu v kazde versi
> woken (jako napr. %systemroot% nahrazuje cestu c:\windows)?

Pouzij funkci GetDesktopFolder z JclSysInfo:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

Zabezpeceni webservice

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.2003 12:31:46

From: "Daniel Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> mam WS, urcenou pro volani pouze jednou konkretni aplikaci (systemova
> integrace :-) Chtel bych tuto zabezpecit proti neautorizovanemu volani (a
> tim zasahovani do dat). Jak na to?

V cem je ta webservice napsana, Delphi nebo .NET ?

WS-Security Drilldown in Web Services Enhancements 2.0
http://msdn.microsoft.com/webservices/building/wse/default.aspx?pull=/library/en-us/dnwebsrv/html/wssecdrill.asp

> 1a) Autorizace pres WS - pridat login a logout metody WS (+https proti
> odposlechu) - tady je problem s CGI, ze?

Login musi vratit nejaky session ID (napriklad GUID v textove podobe) a tyto
session musis nekde ukladat a spravovat (timeout atd). Obecne se na webservice
CGI moc nehodi uz jen z duvodu rychlosti.

> 1b) Pridavat autorizacni udaje do vsech metod na WS a pokazde znovu
> overovat prava - snesitelne ale divne...

Tohle se da resit pomoci SOAP headeru kde pri kazdem volani metody predavas
bud ten jednoznacny session id nebo login. Predavat login pri kazdem volani
metody je ale ponekud narocne, na druhou stranu pokud je to reseno jako CGI
tak se to uz ztrati.

> 2) Zabezpeceni prostredky firewalu a apache

Neni od veci omezit pristup jen pro urcite IP adresy pokud je to mozne. Totez
lze udelat i primo v implementaci webservice.

Petr Vones

Ceny Delphi v Nemecku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.2003 12:17:33

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Hm, primelo me to podivat se k Borland US. Tam je D Pro upgrade za
> $399, u nas za 14900. Kurs vuci USD je tedy cca 37.30 (!!!). D Pro
> nova verze za $999, u nas za 31200, kurs 31.20 (!!!).

Mozna sis vsiml, ze pri srovnani ceny vyrobku v USA a Evrope (videt je to
napriklad na spotrebni elektronice nebo notebookach) jsou v Evrope cca o 20
az 100 % vyssi nez kdyz to prepoctes pouhym prevodem kurzu. Patrne za to
muzou ruzna cla a prevladajici socialismus v Evrope, dnes vydatne podporovany
EU.

Petr Vones

Prima cesta na desktop

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.12.2003 12:43:48

Registrace DELPHI 7

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.2003 12:17:32

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> PS: Uplnou lahudkou stazeni pathe na intraweb, to se clovek musi probit
> pres autorizaci na borlandu, aby mu sdelili, ze se musi zaregistrovat
> na intraweb webu, dal jsem jiz nepostupoval.

Ja tim prosel az na konec. Nabidnou ti patch na verzi, ktera je uz stejne
zastarala a nova je pouze za penize. Cely proces vcetne cekani na maily s
novym seriovym cislem zabere nekolik dni.

Petr Vones

Prima cesta na desktop

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 10.12.2003 12:19:39

Mam nasledujici problem.Potrebuji pri behu programu ukladat nejake
informace na plochu(desktop). Kazda wokna maji ovsem jinou cestu.
Existuje nejaky zastupce, ktery identifikuje plochu v kazde versi
woken (jako napr. %systemroot% nahrazuje cestu c:\windows)?

--
VOLNY Bingo - vyzvednete si svou hraci kartu
a vyhrajte nekterou z 38 cen!

Ceny Delphi v Nemecku

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.12.2003 11:49:23

On 10 Dec 2003 at 10:53, Ing. Miroslav Ondrisek wrote:

> U nich BEZ DPH 400,- u nas BEZ DPH 15000 Kc - nevim, proc operujes s
>
> Kurs urcite neberu 33, ale tak 31,5, coz je EUR 473 cena v CZ - dobra,
> rozdil neni 100,- ale 73 Euro...-ale urcite ne 11... (chces-li to
> obracene, tak 12600 v D, 14900 v CZ...BEZ DPH - cili 2300 Kc)

Hm, primelo me to podivat se k Borland US. Tam je D Pro upgrade za
$399, u nas za 14900. Kurs vuci USD je tedy cca 37.30 (!!!). D Pro
nova verze za $999, u nas za 31200, kurs 31.20 (!!!).

Pritom predpokladam, ze v D maji nemeckou verzi Delphi, avsak u nas
se prodava anglicka. Proc je takovy rozdil v kursech jednotlivych
licenci? Kde se stala chyba? Osobne bych ocekaval cenu upgrade kolem
11-12 tisic (bez DPH, pochopitelne). Rozdil oproti ocekavane cene je
az 35%. Hmm...

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Registrace DELPHI 7

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.12.2003 11:49:23

From: "Dalibor Faltynek" <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz>> Toto me zaujalo. Pokud mam D5 Enterprise v praci, mohu jej mit i na svem
> pocitaci doma? Samozrejme ze kdyz delam v praci, nedelam doma a naopak.

Na to najdes odpoved v licencni smlouve (lisi se to pro ruzne verze). Treba
Delphi 7 to umoznuji, pokud zajistis, ze s licenci pracuje vzdy jenom jeden
clovek.

J. Luhan
Borland CZ

Ceny Delphi v Nemecku

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.12.2003 11:55:25

From: "Ing. Slavomir Timko" <timko(zv)novisoft.sk>
> Neviete, ako vyvolat dialog na zadanie loginu a
> hesla na pripojenie k PC v LAN?

Ahoj.
Zkus :
function Connect(const Path, UserName, Password: string): boolean;
var
NetRes: TNetResource;
dw: DWORD;
begin
ZeroMemory((zv)NetRes, sizeof(NetRes));
NetRes.dwType := RESOURCETYPE_ANY;
NetRes.lpLocalName := '';
NetRes.lpRemoteName := PChar(Path);
NetRes.lpProvider := nil;
dw := WNetAddConnection2(NetRes, PChar(Password), PChar(UserName), 0);
if (dw <> NO_ERROR) then
begin
Result := False;
exit;
Result := True;
end;

a "obal" si to vlastnim dialogem.

Ludek

Synchronizace vlaken

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 10.12.2003 10:53:08

SendMessage a pointer na datovou strukturu.
Jako handle pouzij handle nejakeho formu, nebo se podivej jak je delany
TTimer, pokud to potrebujes na DataModulu.

Slavek

> [...]
> jen event OnExecute {TIdServerThreadEvent = procedure (AThread:
> TIdPeerThread)}. A potrebuji synchronizovat metodu, ktera ma parametry.
> Pokud jsem si vytvarel thread u TTcpServer-u sam, bylo to v pohode - pridal
> jsem do objektu threadu pomocnou metodu a par predavacich parametru. U
> TidTcpServeru vsak nevim, jak na to. Vlakno si vytvari sam objekt serveru a
> tak tu pomocnou metodu musim delat jako metodu formulare a parametry jako
> napr. glob. promenne. A potom musim pouzit krit. sekci a v te volat
> Synchronize ...... lze to udelet nejak inteligentneji ?

Ceny Delphi v Nemecku

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 10.12.2003 10:53:07

Ne, nedam ;-) Uz proto, ze bych rekl, ze maji prinejmensim stejny
nakup jako vy, drazsi personalni (a i dalsi rezijni) naklady nez vy a
navic je k dispozici nemecka verze (na rozdil od ceske). Ne, ze bych
po ni touzil (ani po nemecke, ani po ceske), ale je to ukazka toho, co
pro vyvojare delaji...

> upgrade u nich s dani stoji na 463EUR, u nas na 15645.

U nich BEZ DPH 400,- u nas BEZ DPH 15000 Kc - nevim, proc operujes s
nasi sazbou DPH 5%, coz nebude za par tydnu pravda (a bude jeste vyssi
nez v Nemecku, coz rozdil v cene pro neplatce DPH jeste zvysi o
dalsich 6%). Krome toho me zajima cena bez DPH, jsme platci.

> [...]

Jinak je priznacne, ze na mou poznamku o neexistenci cen na webshopu
na vyssi verze jsi neodpovedel... Tam by byly cenove rozdily jeste

Mira

Aplikace do popredi

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 10.12.2003 11:21:12

> [...]

> dal pracuju aniz bych mel zaruceno, ze zustane validni, asi by to chtelo
> hodit do try-except, ostatni eventuality to zrejme prezije.

--------------------
HOLANOVY VANOCNI TRHY na Vystavisti v Holesovicich. 6.-14.12.
Stany, spacaky, samonafukovacky, bundy.
http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.holan(tec)cz

Dialog na pripojenie k PC v sieti

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 10.12.2003 10:43:06

Zdravim

Mam taky problem: Na prehladavanie adresara pouzivam funkcie FindFirst,
FindNext, FindClose. Na lokalnom stroji to funguje OK, avsak ak dam
prehladat adresar na inom PC v LAN, tak FindFirst vrati chybu 5 - Access
denied, pripadne 1326 - Logon failure (teda ak som sa k PC predtym
nepripojil inym sposobom). Neviete, ako vyvolat dialog na zadanie loginu a
hesla na pripojenie k PC v LAN?

Vdaka za odpovede
Slavo

W2K Prof, D6Ent

Aplikace do popredi

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 10.12.2003 10:41:05

> [...]

dal pracuju aniz bych mel zaruceno, ze zustane validni, asi by to chtelo
hodit do try-except, ostatni eventuality to zrejme prezije.

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 10.12.2003 10:31:03

Ahoj,
[...]

3) nejak jinak

diky za rady,
Danik

Komunikace Delphi <-> COM<-> USB

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 10.12.2003 10:08:59

Ahoj vespolek, uz nejakou dobu mam naprogramovanou komunikaci se zarizenim
pripojenym pres COM port, pouzil jsem AsyncFree a chodi to bez problemu. Ted
nabizi vyrobce totez zarizeni, ale pripojitelne i pres USB. Vim, ze existuji
drivery, ktere zpusobi, ze se USB tvari jako COM port, takze se zanasim
myslenkou, ze by se nemuselo nic prepisovat a ze by to pres tyto drivery
fungovalo uplne stejne. Takze se ptam: Mate nekdo s temito drivery
zkusenosti a jakeho druhu jsou?

Zdravim

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant

Koren stromu v tabulce se self-relaci (was: katalo

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 10.12.2003 09:34:56

> Napadlo me, ze bych se mel zeptat zkusenejsich dataru, jak u stromove
> struktury ulozene do tabulky modeluji koren stromu
>
> a) jestli odkazem na sebe sama u uzlu na nejvyssi urovni jako
> v uvedenem prikladu
> b) nebo jestli si pridaji fiktivni uzel, aby meli jeden spolecny koren
> c) nejak jinak (a jak)

Nepovazujem sa za velmi skuseneho datara. S navrhom stromovej struktury som
sa stretol zatial len v jednom projekte. Pouzil som b) s tym, ze root node
je vytvoreny skriptom pocas instalacie - generovania databazy a v triggeroch
mam osetrene, aby ho nebolo mozne zmazat/modifikovat.

Pri prvom pokuse o navrh tej databazy som skusil a), avsak ziskal som dojem,
ze toto vedie ku komplikovanejsiemu kodu v rekurzivnych stored procedurach,
ktory musi zabranit 'nekonecnej' rekurzii a naslednemu zhodeniu servera.
Skratka, u mna a) vyslo ako mozne, ale o nieco zlozitejsie riesenie, preto
som sa rozhodol pre b).

Loaded a zmena rozmeru

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 10.12.2003 08:46:53