Stazeni souboru z webu s progress barem

[*] rookie1(zv)quick(tec)cz - 6.1.2004 10:52:48

Jak naprogramovat stazeni souboru z webu ? Na internetu mam dvoumegovy soubor, potetrebuji jej v aplikaci stahnout na lokalni disk a zaroven chci tam mit progres bar s prubehem stahovani. Zkousel jsem Synapsi ale nejak se nemuzu dobrat vysledku, kdyz to zkousim v Exploreru, tak to slape dobre.

Poradi nekdo ?

Z.

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 11:08:52

Tuesday, January 6, 2004, 10:36:43 AM, you wrote:

JB> To je celkem jedno, protoze v obou pripadech to dela to same.

Na funkci zivocichare to nema vliv, ale je to systemovejsi :)
Kazdopadne je to stejne jen priklad, takze je to jedno.

> [...]

JB> ktery nefunguje. V podstate to "with" s "BitBlt" nema nic spolecneho.
JB> Stejneho (spatneho) vysledku dosahnu, pokud tu procedurku zmenim na metodu
JB> takhle:

JB> procedure TForm1.PaintDC1toDC2(DC1, DC2 : HDC; W, H : integer);
JB> begin
JB> with ListBox1.Items.Objects[0] as TObject do
JB> asm nop end; // nic nedelej
JB> BitBlt(DC2, 0, 0, W, H, DC1, 0, 0, SRCCOPY);
JB> end;

JB> Proste mu vadi pretypovani jednoho objektu jedne polozky v ListBoxu. Ale

Aha. Zkusil jsem to pro zajimavost na mem D6PRO a dela mi to to
same... GetLastError vrati chybu 1447 (ERROR_NO_SCROLLBARS, The window
does not have scroll bars).

Misto with staci dokonce napsat jen:
Form1.ListBox1.Items.Objects[0];

Nejaka zahada :) Nenapada me zadna jina varianta nez ze je to bug ve
VCL.

Stazeni souboru z webu s progress barem

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 6.1.2004 11:06:51

> [...]
> ale nejak se nemuzu dobrat vysledku, kdyz to
> zkousim v Exploreru, tak to slape dobre.

Cim to tahas? Pres HTTP? Pak staci pouzit objekt THTTPsend na
stazeni... a na ukazovani progressbaru staci pouzit event
THTTPSend.sock.onstatus

Grid s moznosti spojovani a rozdelovani bunek

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 6.1.2004 10:58:49

Zkus TAdvStringGrid od www.tmssoftware.com

Marian

Zpracovani jpg souboru

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 6.1.2004 10:42:44

uses
jpeg
begin
J :=tjpegimage.Create;
J.LoadFromFile(Opendialog1.filename);
Image1.Picture.Bitmap.Assign(J);

GetRValue (Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Pixels [X,Y]))

Vaclav Sazima

P.T. wrote:
> potrebuji vytvorit programek, ktery bude umet zpracovat graficke soubory, nejlepe JPG. Jedna se mi o to abych mohl vyhodnocovat jednotlive pixely v obrazku souradnice, barvu..
> Petr Turon

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 10:36:43

> [...]

end;

Proste mu vadi pretypovani jednoho objektu jedne polozky v ListBoxu. Ale

INSERT memo polozky

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 6.1.2004 10:20:40

Problem je bohuzel opacny. Pokud pouziji AsMemo, pak muze byt delka retezce
maximalne 255 znaku. V pripade pouziti AsString muze byt vyssi.
Nechapu, proc tomu tak je.

Jakub

No nevim, nemel jsem s tim problemy, a i kod AsString je (krome
nastaveni typu) stejny jako kod AsMemo (a AsMemo je taky typu string).
Leda ze by si teda BDE pri pouziti typu ftString orezavalo na 256
znaku, ale to se mi nezda, vzdyt i stringove pole muze byt vetsi nez
256 znaku. Ale mozne to je, BDE jsem nepouzil uz hodne dlouho :)

Tuesday, January 6, 2004, 9:10:28 AM, you wrote:

hcc> Pozor na AsString, muze to orezavat na 256 znaku. Vhodnejsi pro BDE
bude
hcc> ParamByName('memo_field').AsMemo := s;

hcc> --
hcc> S pozdravem Karel Horky, CLX, D6 SP2, FB 1.0.3, IBX 6.03, WXP SP1

OT: Grid s moznosti spojovani a rozdelovani bunek

[*] Dave <bone(zv)wizards(tec)cz> - 6.1.2004 10:24:41

[...]

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 10:06:38

Tuesday, January 6, 2004, 9:38:33 AM, you wrote:

> [...]

JB> BitBlt(DC2, 0, 0, W, H, DC1, 0, 0, SRCCOPY);
JB> end;

JB> procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
JB> begin
JB> PaintDC1toDC2(Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Handle,
JB> Image2.Picture.Bitmap.Canvas.Handle,
JB> Image1.Picture.Bitmap.Width,
JB> Image1.Picture.Bitmap.Height);
JB> Image2.Repaint;
JB> end;

JB> ***

JB> Image1 a Image2 obsahuji bitmapy.

JB> Muze mi nekdo rict, proc bez radku "with Form1..." vse funguje bez problemu,

INSERT memo polozky

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 09:36:31

[...]

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 6.1.2004 09:36:32

> No protoze podle meho nazoru, kdo dela v PHP, to je linuxak.
Tohle neni pravda ani ve vetsine pripadu. Kdyz se podivate na weby,
ktere maji priponu PHP a podivate se na kodovani, vetsinou ziskate
widnows-1250. Coz samozrejme nic nedokazuje, ale napsad dokument v
Unixu s timto kodovani je minimalne nesnadne a zbytecne slozite, to to
radsi budu psat v ISO (btw. i ja delam v PHP - to chodi na FreeBSD
serveru, ale ja to delma ve Widnows).

> Na Windows sice snad PHP take chodi, kdyz neco doinstalujes, ale 99%
PHPckaru jsou
> linuxaci.
To vite ze chodi a jak. Myslim, ze instalaci PHP na windows je vice nez
na Linuxu, nebot spousta "kluku", kteri delaji stranky, pro svoji tridu
atp. maji na svych Windowsech nainstalovany Apache a PHP pro testovani
svych skriptu a o nejakem Linuxu vetsinou ani neslyseli.

>kompilujou jadro linuxu a proste se v tom radi rochni.

To je krize u Linuxu, pokud chcete, aby opravdu dobre slapal a kdejakym
hardwerem musite kompilovat jadro. Ja jsem to podstoupil jednou, hrozna
zkusenost, nerad se v tom rochnim, ale i tak Linux pouzivam, protoze v
nem nektere operace jsou jednodussi.

>Nejvetsim problemem techto skriptovacich jazyku je jejich silena
>neprehlednost a silene nizka produktivita vyvoje. To je zrejme.

No pokud mluvite o ASP, tak to nevim s tim jsem jeste nemel tu cest
pracovat. Ale pokud se jedna o PHP, tak produktivita neni ani nahodou
mala a prehlednost skriptu je vitecna jak pro Pascalisty tak pro
Ceckare, nebot PHP podporuje jak begin - end tak { }. Mam dost aplikaci
v PHP, konkretne minulou stredu jsem asi pul dne delal mailovou
konferenci. Uznavam do obektu jsme jeste v PHP poradne neproklouz, ale
to bude i tim, ze maji architekturu prevzatou z C++ a tomu prilis neholduju.

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 6.1.2004 09:54:37

> To neni nutne - na Win mam nainstalovany Apache, MySQL a PHP. PHP
skripty pisu v HomeSite (pravda,
> neni to zadne IDE, ale alespon je barevna syntaxe v PHP i HTML
castech). Zdrojak ulozim, prepnu do
> Internet Exploreru a obnovim stranku. Hlavni, co chybi, je kontrola
syntaxe, protoze na pripadne
> preklepy opravdu prijdu az ve chvili, kdy se skript vykonava. Mozna
na to nejake vyvojove
> prostredi take existuje (kdyby nekdo vedel a poslal link, byl bych
rad), zatim jsem je nehledal.

Primo vyvojove prosteredi zatim neexistuje, ale Emacs toho ma hodne v
sobe, minimalne na chyby v sintaxi vas upoznorni, ale chce se to naucit
ovladat Emacs, coz je na jednu stranu velmi rychle, ale na stranu druhou
taky velmi slozite a hned pri prvnim seznameni budete mit probelm se
vubec pohnout po radku a soubor na konec ulozit. Ma proste velmi
specificke ovladani. Navic ma tu vyhodu, ze implementuje vlastni Web
prohlizec postaveny na W3, ktery je tam prevazne prave pro lazeni.
Prectete si na rootu tedka vychazi serie peknych clanku o Emacsu. Pokdu
budete mit problem s instalaci a pocestenim pro Windows, neni problem,
rad pomuzu.

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 6.1.2004 09:50:36

>Vyvoj PHP znamena psani znaku do notepadu. Ano, to probiha na Windows.
>Ale vetsina tech lidi ma ten linuxovy server a na nej to hned po
>natukani par radku nahraji a spusti. Takze vyvoj rozhodne probiha na
>linuxu, protoze ladeni je take vyvoj.

Jde videt, ze o PHP toho moc nevite. Ja napr. vyvijim PHP v Emacsu
(Widnows verze), ktery ma prime napojeni na PHPTriad - coz je instalace
Apache + PHP pro MS Windows (je to takovy development toolkit -
prednastaveny pro vyvojare). Tento Triad ma kazdy kdo vyvyji na PHP a
neni na pevne lajne (vyjimky Linuxaku, kteri nemaji pevnou lajnu, ale to
jsou opravdu vyjimky, protoze u Linuxu se bez netu a neustaleho
stahovani se temer neobejdete).

Takze vyvoj probiha na lokalnim stroji. Az nakonec se v prihlasovacim
souboru (u mne log.php) prepise do konektaci k databazi napisou
parametry pro pripojeni k nejakemu serveru na Internetu, cele se to prez
FTP, nebo SCP (WinSCP2) zkopiruje na server, na kterem dost mozna jeden
Linux (coz je zpusobeno i tim, ze minimalne ve free webhostingu ma
vetsinu) a tam to jeden, ale vyvoj probiha na Windowsech.

>No a jak tedy ten PHP skript vyvinou jinak nez datlovanim a
>testovanim?

A jak vyvinete program pro Windows jinak nez datlovanim a testenim?
Kazdy program je potreba napsat. Obcas si stahnete nejaky predchystany
skript, ktery jenom opravite, nebo komponentu ci knihovnu, ale to je
stejne ve vsech jazycich.

OT: PHP IDE

[*] Nikodym Dvorak <nikodym.dvorak(zv)post(tec)cz> - 6.1.2004 09:38:34

Dobry den,

v reakci na hledani PHP IDE ci aspon
neceho-jako-PHP-IDE nabizim odkaz:

http://www.krizkules(tec)cz/juno/

Nemam s nim vsak vlastni zkusenosti.

--nik

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 09:38:33

[...]

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 6.1.2004 09:24:30

> tak treba pro PHP neexistuje dodnes zadne pouzitelne IDE, kde by to
bylo mozne
> nejak rozume ladit. Vetsina lidi to dela metodou pokus/omyl. Presne
tohle se
> mi nezda moc produktivni ani systematicke.

JJ presne tak IDE nastroj pro PHP chybi, ani radkovy debuger pro PHP neni, ale z vlastnich zkusenosti muzu rict, ze i tak je programovani v PHP o tridu rychlejsi nez srovnatelna aplikace v Delphi. Dokonce i Delphi maji podporu pro PHP (tedy nezkousel jsem ji), navic i Delphi maji WebSnap (taky jsem to nezkousel), ale predpokladam ze i WebSnap se da pouzit pro programovani interaktivnich webu.

V pripade, ze pro je pro aplikaci dulezita i prenositelnost jako mezi webem, okeni aplikaci a PDA, tak bych spis nez ASP.NET doporucil JAVU, ta je prenositelnost jeste o neco vice nez ASP.NET

INSERT memo polozky

--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D6 SP2, FB 1.0.3, IBX 6.03, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 6.1.2004 07:44:21

Petr Zahradnik dne 6 Jan 2004 v 1:31:

> [...]

> No a jak tedy ten PHP skript vyvinou jinak nez datlovanim a

No, datlovani a testovani me ceka i v Delphi, v PHP chybi predevsim breakpointy a sledovani obsahu
promennych. Nicmene promenne (i vsechny naraz) se daji vypsat do vystupu jedinym prikazem vsunutym
na vhodne misto.

Karel Rys

Zpracovani jpg souboru

[*] P.T. <turon(zv)centrum(tec)cz> - 6.1.2004 07:30:17

Dobry den,
potrebuji vytvorit programek, ktery bude umet zpracovat graficke soubory, nejlepe JPG. Jedna se mi o to abych mohl vyhodnocovat jednotlive pixely v obrazku souradnice, barvu..

Dekuji za jakoukoliv pomoc.

Petr Turon

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.1.2004 01:31:49

Puvodni zprava ze dne 5.1.2004:

> [...]

> neda.

No a jak tedy ten PHP skript vyvinou jinak nez datlovanim a

Chyba ve Firebird1.5 RC8

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 5.1.2004 23:19:40

Zdravim,

stahnul jsem si Firebird 1.5RC8 a zkousel par veci. Narazil jsem na
dosti zavaznou chybu, ktera v RC7 nebyla. Jedna se o COMPUTED BY
polozky. Chovaji se velice podivne. V triggeru after update me nevraceji
zadnou hodnotu ac v nich neco 100% je. Sedel jsem nad touto zahadou dve
hodiny a hledal pricinu. Potom jsem to zkusil na Interbase na jinem
stroji, tam to slo. Potom na dalsim s Firebird 1.5 RC7, tam taky OK.
Nakonec jsem znovu nainstaloval RC7 i na muj pocitac kde to pred tim
blblo a ejhle uz to jde.

Muzete to jeste nekdo zkusit zda to v RC8 dela a v RC7 ne.

Jin

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 5.1.2004 22:45:37

> [...]

neda.

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.1.2004 22:29:35

Puvodni zprava ze dne 5.1.2004:

> Popisi to jeste jinak, budoucnost (o tom taky byla ta puvodni otazka) vidim v
> nastrojich ktere jsou objektove, podporuji vyjimky a maji kompilator. Pokud

Ano, tak to vidim i ja :-)

> [...]

PHPckaru jsou linuxaci. Ti jsou na to zvykli, ze porad neco datlujou a
testujou a kompilujou jadro linuxu a proste se v tom radi rochni.

I ASP se dela vetsinou metodou pokus/omyl. Sice existuje vyvojove
prostredi pro ASP (Visual InterDev), je umozneno ladeni skriptu,
krokovani apod., ale stejne se to jede pokus/omyl. Neco napises,
ulozis, spustis a neco vyleze. Ma to jakesi osetreni runtime chyb,
poradny vyvoj to vsak neni.

Nejvetsim problemem techto skriptovacich jazyku je jejich silena
neprehlednost a silene nizka produktivita vyvoje. To je zrejme.

Ulozeni TDateTime do MS SQL 2000

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 5.1.2004 22:25:34

Diky, chyba byla, jako obvykle, mezi klavesnici a zidli. V ulozene
procedure jsem ten datum a cas predaval parametru jako smalldatetime
misto datetime. Ted uz je to v pohode.

Monday, January 5, 2004, 5:59:16 AM, you wrote:

JF> Dochazi k zaokrouhleni, ale podle nasich zkusenosti az v
JF> milisekundach, ne v sekundach.

Martin mailto:martin(zv)aprog(tec)cz

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.1.2004 22:21:33

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

nejak rozume ladit. Vetsina lidi to dela metodou pokus/omyl. Presne tohle se
mi nezda moc produktivni ani systematicke.

Petr Vones

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.1.2004 22:17:32

Puvodni zprava ze dne 5.1.2004:

> aj ked programatori ktori odporucali uberat sa smerom Net boli vo
> vacsine, partnerske firmy, zakaznici a auditori rozhodli ze vyvoj
> pojde v Jave.... a to aj napriek tomu ze zaplatia radovo miliony za
> app servre...

Jo jo, zakaznici a auditori tomu nejvice rozumi, v cem se ma vyvijet.

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.1.2004 22:11:30

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> odporucali uberat sa smerom Net boli vo vacsine, partnerske firmy, zakaznici
> a auditori rozhodli ze vyvoj pojde v Jave.... a to aj napriek tomu ze

Coz je castecny vysledek dnesnich modernich anti-Microsoft nalad. Oni to ale
pochopi za par let, pokud se nestane zazrak a Sun se alespon trochu nezmatori
cemuz ja neverim. Dale je priznacne ze o tom rozhodli ti, kteri o tom nejmene
vedi a nebudou to muset ani pouzivat pro vyvoj :-) To uz je ale problem dnesni
doby obecne.

Spise verim tomu ze se objevi jeste nekdo jiny s necim jeste lepsim nez .NET,
pokud ovsem jeste nekdy nastane doba, kdy bude mit technicka stranka reseni
vubec nejakou vahu pri rozhodovani.

Petr Vones

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.1.2004 21:33:23

Puvodni zprava ze dne 5.1.2004:

> Asi nema smysl srovnavat ASP.NET versus skriptovaci (pa)jazyky typu
> PHP, ASP a spol, kde nezridka "programator" pouze slepuje z
> Internetu postahovane skripty bez hlubsi znalosti toho co dela a ono
> to "nejak" funguje. To je casto bohuzel realita.

No, Petre, ja nevim, kde jsi vzal ty zkusenosti zrovna z PHP a ASP,
kdyz jsi zrejme zadnou webovou aplikaci nedelal :-) Mozna od kamaradu.
Ja zacal delat v ASP v dobe, kdy jeste ani Docekal nevedel, co to
vubec je. Udelal jsem v tom hodne. A souhlasim, ze ASP.NET je o hodne
dal.

Rozhodne se vsak ASP.NET da srovnavat s ASP. Ackoliv ta architektura
je o necem jinem, vicemene ASP.NET se da doprasit na uroven ASP, a
kdyz zna nekdo ASP, tak ASP.NET nebude tak velky problem. Ti bastliri,
co tomu prd rozumi, tak tem je uplne jedno, co pouziji, protoze v
kazdem vyvojovem nastroji to bude stat za stejne prd. To si mohou vzit
Delphi a nahazet tam komponenty, mas to totez...

ASP.NET je samozrejme krok o mnoho dopredu oproti ASP a programuje se
v tom mnohem lepe. Velkou vyhodou je ten .NET zaklad, protoze to
znamena vyuzivat stejny kod jako pro okenni aplikace. Ja vzdycky delal
webove aplikace v ASP a okenni aplikace v Delphi. Takze kazdy pes jina
ves a spolecny kod maximalne tak si v Delphi udelat COM pro ASP. Ted
prave .NET dava tu moznost, ze v jednom prostredi, v jednom jazyku,
pomoci velmi podobneho kodu a hlavne se spoustou sveho
znovupouzitelneho kodu mohu psat okenni aplikace, webowe aplikace i
PDA aplikace. Nezavisle na cilove platforme, stale podobny vyvoj... To
se mi hodne libi.

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 5.1.2004 21:21:19

> [...]
skripty
> bez hlubsi znalosti toho co dela a ono to "nejak" funguje. To je casto

nic proti, ale su aj Delphi programatori ktory zlepuju vysledny kod z
komponent ktore stiahnu kde kade na webe a pritom rovnako
nepoznaju / resp nemusia poznat detail daneho kodu. V principe to co si
napisal mozes aplikovat na lubovolny prg. jazyk a lubovolny skript. jazyk.

Myslim si ze rovnako ako ASP.NET ma svoje pre a poti tak aj PHP , ASP, JSP
maju svoje pre a proti. podla tvojeho prispevku usudzujem ze asi PHP a ASP
v laske nemas :)

rgds,

Ivan

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 5.1.2004 21:29:20

From: "Radek" <radek_456(zv)seznam(tec)cz>
> nevite kolik instanci TBitmap je mozne ve Windows vytvorit - jsem omezen
> jen pameti nebo se pri tom alokuji i nejake jine zdroje ?

Jsi omezen predevsim GDI zdroji. Na Windows 9x je toto velmi kriticke protoze
k jejich vycerpani dojde pomerne rychle a tuto velikost nelze jinak zmenit
(ani hardwarovou konfiguraci). Je to dano zjednodusenou implementaci Win32.

Na Windows NT (NT4/2000/XP/2003) je situace podstatne lepsi, ale i tak nejsou
tyto zdroje zcela neomezene.

Petr Vones

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.1.2004 17:47:00

From: "Dalibor Faltynek" <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz>
> [...]

Petr Vones

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.1.2004 17:46:58

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Rozdilu je mnoho, jeden z nich je napriklad ten, ze projekty postavene na
> Apache+PHP+MYSQL muzes okamzite a zdarma provozovat na mnoha freewebech a
> ani kvalitni profi hostingy pro Apache+PHP+MySQL nejsou prilis drahe.
> Pro .NET podobnou variantu neznam.

Asi nema smysl srovnavat ASP.NET versus skriptovaci (pa)jazyky typu PHP, ASP a
spol, kde nezridka "programator" pouze slepuje z Internetu postahovane skripty
bez hlubsi znalosti toho co dela a ono to "nejak" funguje. To je casto bohuzel
realita.

Napriklad Ignum nabizi podporu ASP.NET jiz od 390 Kc bez DPH mesicne:
http://www.ignum(tec)cz/web/df/cz/?typ=wbh_win-complete
http://www.ignum(tec)cz/web/df/cz/?typ=wbh_windows2003

Pro nekomercni weby pak zdarma na:
http://www.aspweb(tec)cz/

Petr Vones

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.1.2004 17:46:57

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Zkousel jste nekdo porovnat metody objektu C# string a funkce pro praci
> s retezci v JclStrings? Podle vyjadreni, ktere jsem tu cetl, by
> teoreticky v NET melo vsechno byt. Ale ve skutecnosti mi v tomto pripada
> jako chudy pribuzny Delphi + JCL. Metod C# string je v porovnani s

To srovnani plati spis pro Win32 + VCL, vzpomen si co (ne)bylo napriklad v
Delphi 2. Na to ze se jedna o framework "verzi 1" je tam toho vice nez dost.
Ono je nejhorsi se v tom zpocatku vubec zorientovat, protoze je to uplne jine.

> Ano, vim, vsechno si muzu dopsat a neni to tak tezke. Ale: Pripadam si
> jako za rannych casu Delphi, kdy jsem si vsechny tyhle funkce co pak
> napsali nadsenci z JCL (diky) psal sam a vsichni ostatni programatori

Napriklad vypis stacku po vyjimce psat nemusis :-) Samozrejme nektere veci bud
chybi nebo se delaji jinak, takze ti pripada ze tam nejsou.

> take. A kazdy psal znovu to same a kazdy trochu jinak. Nebo budeme cekat
> na NET verzi 2, ktery bude treba az v roce 2006?

Ta bude uz mozna tento rok.

Petr Vones

INSERT memo polozky

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 5.1.2004 17:24:54

ADOQuery1.Parameters.ParamByName('memo_field').AsString := s;

JS> Diky, vypada to, ze to funguje OK. Jeste bych Te vyuzil k dotazu, jak to
JS> bude pri vkladani pres ADOQuery...
JS> Diky za rady...

INSERT memo polozky

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 5.1.2004 17:18:51

Diky, vypada to, ze to funguje OK. Jeste bych Te vyuzil k dotazu, jak to
bude pri vkladani pres ADOQuery...
Diky za rady...

Pouzij parametr:

> [...]

JS> Ahoj, jeste jeden dotaz... (D5 a D7, Access97, BDE5.01)

JS> Do datove tabulky, ktera ma jeden atribut typu MEMO chci vlozit zaznam
JS> pomoci SQL prikazu INSERT (pres Query), ale absolutne se nedari. Dival
jsem
JS> se do archivu konference a zjistil jsem, ze nejsem jediny. Bohuzel jsem
JS> nasel jenom odpovedi, ze to asi nejde a ze je to treba delat pres
editaci
JS> dataset (edit,...,post). a tak to tak delam, nicmene bych radeji
pouzival
JS> SQL prikaz... INSERT / UPDATE pro vkladani Memo polozek...

INSERT memo polozky

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 5.1.2004 16:42:44

Pouzij parametr:

> [...]

JS> Diky predem za pomoc,
JS> Jakub

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 5.1.2004 16:34:40

> chtel bych se naucit programovat mensi databazove ulohy na internetu.
Zacal
> [...]
> neco zastaraleho, kdyz uz se do toho pustim. Poradite mi nekdo v cem je

Ahoj.
Stoprocentne ti asi nikdo neporadi. Asi zalezi vzdy na kokretnim projektu.
[...]

Ludek

INSERT memo polozky

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 5.1.2004 16:20:37

[...]

prace s pdf v delphi

[*] Stanislav PETR <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz> - 5.1.2004 16:20:38

Dne ne 4. ledna 2004 15:58 jste napsal(a):
> zdravim,
>
> potreboval bych ve sve applikaci umet otevrit soubor PDF (staci treba
> jen nahled) a umet ho vytisknout na vybranou tiskarnu
> lepsi by bylo kdyby slo vytisknou treba jen vybrane stranky
>
> je na to nejaka komponenta? jak byste to resili ?

Doporucil bych ti podivat se na programek ghostscript.

--
Stanislav PETR
Network specialist

OLE komunikace s AbraG2

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 5.1.2004 15:46:34

Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> wrote:
> [...]
>
> zapis v Delphi, ktery skonci s chybou EOLESysError "Clen nebyl
> nalezen.": var StoreUnitsCollection:Variant;
> StoreUnitsCollection:=CardData.ValueByName('StoreUnits');
>
> analogicky zapis ve VBScriptu probehne bez problemu:
> Dim StoreUnitsCollection
> Set StoreUnitsCollection = CardData.ValueByName("StoreUnits")
>
> Polozka StoreUnits (merne jednotky) objektu StoreCard (skladova
> karta) je dle dokumentace Collection Owned, hadam, ze v tom bude asi
> ten problem, bohuzel nevim jak jinak k ni pristoupit? Kdyby nekdo
> vedel, budu rad, at to nemusim resit pres .vbs ;-)

V Delphi je navratova hodnota z ValueByName typu OleVariant,
pro pretypovani z OleVariantu na specificky interface (napr.
DataCollection) je treba zavolat nasledujici konstrukci:

function OLEVariantToDataCollection(AOLE: OleVariant): DataCollection;
begin
Result := IDispatch(TVarData(AOLE).VDispatch) as DataCollection;
end;

Pouziti tedy napr. bude
var StoreUnitsCollection:DataCollection;
StoreUnitsCollection:=
OLEVariantToDataCollection(CardData.ValueByName('StoreUnits'));

Dale muzes pracovat s kolekci StoreUnitsCollection, napr. ji naplnit
jednotkami atd. Podobne se zachazi s dalsimi specifickymi interfacy
napr. DataObject apod.

Jsem rad ze muzu pomoci s necim co jsem sam pomahal stvorit ;-)

vedouci projektu Abra G3/G2

Aktis a.s.
Na Valentince 1
150 00 Praha 5

telefon : +420 257 312 432
fax : +420 257 315 077
e-mail : mschayna(zv)aktis(tec)cz
http : www.abra(tec)cz

OLE komunikace s AbraG2

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 5.1.2004 15:28:32

Zdravim,
[...]

Data pro KonfView od zacatku Delphi konference

A protoze se z daty konference roztrhl pytel, nabizim ke stazeni data
pro KonfView od uplneho zacatku konference primo ve formatu
Paradoxovych tabulek po jednotlivych rocich. Takze staci rozbalit a
otevrit. Najdete je na http://www.pspad.com/index2.html

MailTo:jan.fiala(zv)wo(tec)cz
ICQ: 23032692

Prevod aplikace na service

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 5.1.2004 13:48:25

V D6PRO (mozna i v drivejsich verzich) je to vcelku jednoduche, dej:
File / New / Other / Service. Vytvori se ti vychozi aplikace, a hlavne
modul typu TService. V nem mas uz primo udalosti OnStart, OnStop,
OnExecute atd.

Po zkompilovani se vytvori exe, kdyz ho spustis s parametrem -install
nainstaluje se do systemovych services. Pres -uninstall ho
odinstalujes.

SJ> Ahoj,
SJ> mam vlastni aplikaci kterou spoustim jako sluzbu pomoci
SJ> externiho programu FireDaemon. Chci ale aplikaci prepsat tak, aby
SJ> externi program nebyl nutny a aplikace sla spoustet rovnou jako
SJ> sluzba (pripadne volit mezi spustenim jako aplikace nebo sluzba).
SJ> Muzete mi objasnit hlavni zasady prevodu aplikace na sluzbu,
SJ> pripadne me nasmerovat nekam, kde se tento problem resi a kde lze
SJ> nalezt nejaky programovy priklad? Mam D6Prof.

SJ> Dik. Jara
SJ> svehla(zv)spelza(tec)cz

Access 97 a hodnota NULL

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 5.1.2004 13:28:22

> Pokud bych ale chtel dosazovat hodnoty editovanych atributu pomoci
> parametru, tak bohuzel nefunguje uvadeny priklad
> ParamByName('datum').Value:=null;
> vyhodi mi to chybu "field 'datum' is of an unknow type"...

Na priradenie stavu NULL parametru sa bezne pouziva metoda Clear:

ParamByName('datum').Clear;

Odporucam nahlas opakovat mantru "NULL is a state, not a value" ;-)

Prevod aplikace na service

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 5.1.2004 13:38:24

[...]

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 5.1.2004 13:36:23

Diky, funguje to. Pred tim jsem to take zkousel a neslo to - nenastavil jsem
datovy typ...
Parada, dik.

Musis nastavit nejdriv DataType. A doporucuju spis misto prirazeni
NULL zavolat Clear.

ParamByName('datum').DataType := ftInteger; {ftString atd...}
ParamByName('datum').Clear;

JS> ParamByName('datum').Value:=null;
JS> vyhodi mi to chybu "field 'datum' is of an unknow type"...

Access 97 a hodnota NULL

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 5.1.2004 13:12:19

Diky, mel jsi pravdu, funguje to. Zapomnel jsem zaremovat cast kodu, ktera
plni editacni pole pro zobrazeni datumu default hodnotou. Takze to uz vesele
pouzivam.

Pokud bych ale chtel dosazovat hodnoty editovanych atributu pomoci
parametru, tak bohuzel nefunguje uvadeny priklad
ParamByName('datum').Value:=null;
vyhodi mi to chybu "field 'datum' is of an unknow type"...

--------------------------------------
a neni to jen zobrazovanim nebo nastavenim ?? ja tam mam prazdno

SET datum = NULL

Jirka

Access 97 a hodnota NULL

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 5.1.2004 13:20:20

> [...]

ParamByName('datum').Clear;

JS> ParamByName('datum').Value:=null;
JS> vyhodi mi to chybu "field 'datum' is of an unknow type"...

Data do KonfView 2000 - 2003

Ahoj vespolek, na ftp://delphi(tec)cz (username DELPHI, heslo ARCHIVAR) jsou k
dispozici %subj% ve forme zazipovanych textovych souboru. Staci rozbalit a
naimportovat do databaze KonfView. Vhodne spise pro pripad, kdy se vam
nechce downloadovat z obvyklych zdroju po mesicich, ale chcete data za cely
rok jednim vrzem.

ZDravim vsechny a preji mnoho sil do noveho roku

Access 97 a hodnota NULL

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 5.1.2004 12:40:15

Tvoje reseni provede konverzi Variant -> date time -> variant :-)
pouzil bych ParamByName('datum').Value:=null;

Danik

Access 97 a hodnota NULL

a neni to jen zobrazovanim nebo nastavenim ?? ja tam mam prazdno

SET datum = NULL

Jirka

Access 97 a hodnota NULL

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 5.1.2004 12:26:13

Bohuzel, pokud pouziju 'SET datum = null' tak se mi do pole datum dosadi
hodnota 30.12.1899 - tedy jakobych vlozil 0. Ale potrebuju nastaveni na
NULL.
Hodnoty vkladaneho / editovaneho zaznamu vkladam pomoci parametru. Tedy
SET datum=:datum
ParamByName('datum').AsDateTime := ...

Zkus

..FieldByName('datum').Clear;

Sroub

Ahoj, mam D5 a Access97 ke kteremu pristupuji pres BDE5.01. Polozky v DB
edituji pomoci Query SQL prikazy INSERT a UPDATE a neumim nastavit atribut
tabulky ktery je typu TDateTime na hodnotu null. Pokud edituji primo zaznam
datasetu takto
.Edit;
.FieldByName('datum').Value := null
.Post;

tak to funguje OK, ale pomoci SQL dotazu si nevim rady. Diky za info...
Jakub

BLOB a INSERT do IB/FB

On 5 Jan 2004 at 10:55, KALUS Jozef wrote:

> pouzivam standartne komponenty dodavane s delphi, t.j. zalozka
> InterBase, takze aj spominany IBSQL, ale z toho co si napisal mi to
> naozaj nie je jasne, co myslis tym "parametrizovany SQL" ?

napr. INSERT INTO TABLEA (COL1,COL2) VALUES (:value1, :value2)
To ulozis do property SQL. Pres property Params se pak dostanes na
jednotlive parametry (zde value1 a value2). Priklad uz poslal Slava
Skopalik.

> moj pokus bol postaveny myslim na IBTABLE, nemam to pred sebou, len
> viem, ze tam to islo iba cez NULL a naslednym updatom streamom.... a to
> sa mi velmi nepaci...

IBTable se na SQL nehodi (je tam jen pro kompatibilitu). Pouzivej
radsi IBQuery nebo ISQL.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

ADMIN: Knihy, Helpy, Borland - zamyslenie sa

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.1.2004 11:34:08

Puvodni zprava ze dne 5.1.2004:

> tak, ale to sme uz pri programovacom style v C++ :o)))) .... takze mi z
> toho vyplyva, ze Borland nam vlastne dal Delphi iba ako krasnu
> vysperkovanu ozdobenu skrinku.... a ostatne si najdi a urob sam :o)))))

> ach jo.... a to som si myslel, ze to nejak vyhram ked pojdem na Delphi a
> nie na VC++...... ale aspon ten zdrojak, je zrozumitelnejsi :o))))

Prosimte, nauc sveho mail klienta nejak odsazovat quotovanou cast
mailu, neda se v tom vyznat.

Dekuji,

Knihy, Helpy, Borland - zamyslenie sa

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.1.2004 11:30:07

> programovaci styl ??? no... to sa potom mala ta kniha volat nejako
> inak... apropo pozri si cast o IB..... tam toho prog.stylu vela
> nenajdes
> :o)

Podival jsem se znovu a mas pravdu, opravdu tam toho moc neni.

Vis asi se oba budem muset smirit s tim, ze nam zadarmo nikdo nic neda.
Ja si vzpominam, ze v zacatku jsem taky s IBX maturoval (i na ty BLOBY
doslo), stejne jako jsem minuly tyden doslova zazival infarktove stavy,
kdyz jsem si dynamicky vytvarel ADO spojeni v ISAPI knihovne a koncilo
mi to na GPF (chybelo CoInitialize). Jenze si myslim, ze prave tak se
rodi (dobry) programator. Ten asi taky nema hned vsechno pod nosem, ale
patra, bada, pta se, nadava...

[...]

TAdvStringgrid

[*] konfera(zv)rumcajs(tec)com - 5.1.2004 11:10:02

Servus ve spolek,
je tady nekdo, kdo pouziva %subj%? Stahl sem si novy balik a zjistil, ze
uz neni free, pokud nekdo vlastnite jeji free verzi, prosim soukrome na
muj mejl...

Lukas "Rumcajs" Weiss

Access 97 a hodnota NULL

[...]

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 5.1.2004 11:18:06

> ano, help tam je... ale mas tam aj nejake example ? v D6 nie je nic...
> suchy popis propertisov a metod... a to je vsetko... ostatne si musis
> vycucat z prstu..... neviem ci sa bavime o tej istej veci.... zacinam
> tusit, ze mozno existuje samostatny help ku komponentam IBX, ktory
> nemam... alebo je to to co je v helpe k D6 (D7)......

Nemam, to mas pravdu. Ovsem vetsina "examples", ktere v Borland
helpu byvaji Ti stejne k nicemu nebudou.
(ono tam toho mimochodem neni ani moc k ADO).

> [...]

Jenze si myslim, ze prave tak se rodi (dobry) programator. Ten asi
taky nema hned vsechno pod nosem, ale patra, bada, pta se, nadava...

Martin

Access 97 a hodnota NULL

UPDATE tabulka SET datum = NULL

Jirka

BLOB a INSERT do IB/FB

On 5 Jan 2004 at 10:37, KALUS Jozef wrote:

> vie mi niekto poslat navod ako spravit insert celej vety do db, ktora
> obsahuje pole typu BLOB mne sa to podarilo iba insertnut vetu, kde
> BLOB=NULL a nasledne cez update a stream tam vtlacit ten BLOB uvital by
> som kus kodu, exampel alebo len navod ako na to....

Jake komponenty pouzivas ? Napr. u IBX/FIBPlus pres IBSQL se to dela
stejne jako update, tzn. ze se vytvori parametrizovany SQL prikaz a
vyplni polozky. Blob se pak plni standardne, pres stream.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Access 97 a hodnota NULL

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 5.1.2004 11:01:54

[...]

Data pro KonfView 12/2003

Na adrese http://www.pspad.com/index2.html
v sekci KonfView jsou k dispozici ke stazeni data za 12/2003
Data pripravuje J.Hasek

MailTo:jan.fiala(zv)wo(tec)cz
ICQ: 23032692

BLOB a INSERT do IB/FB

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.1.2004 10:55:52

Haj Pavle,

> [...]

stejne jako update, tzn. ze se vytvori parametrizovany SQL prikaz a
vyplni polozky. Blob se pak plni standardne, pres stream.

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.1.2004 10:27:46

To je otazkou volby. Necekej, ze bude v knizkach odpoved na kazdy Tvuj
problem.

to ani necakam.... bol by som "idealista" a to nie som :o)... ale
ocakaval som popis aspon zakladnych principov a postupov....

> 2. Helpy: pokial ide o db, je skoro nepouzitelny....... smutne, ze za
nieco taketo som zaplatil

Zajimave, ja v D7 help k IBX mam a myslim, ze se da sehnat.

[...]
nemam... alebo je to to co je v helpe k D6 (D7)......> PRE P.VONESA:
> cakal som od tej knihy viac... ale sklamala ma.... viem, ze si ju
> nepisal
sam, preto nechcem vinu zvalovat na teba....

Ano, existuje cosi jako "notoricky znamy tip" a kdyz se objevi v nejake
knize je to brano jako vyhozene penize. Podivej se na ni jako na celek.
Ukazuje programovaci styl, myslim, ze kazdy se z ni muze poucit, protoze
nikdo nevi vse.

programovaci styl ??? no... to sa potom mala ta kniha volat nejako
inak... apropo pozri si cast o IB..... tam toho prog.stylu vela nenajdes
:o)

SpeeButton & Glyph a ikona

5.1.2004 LUKES Vaclav:
> Ahoj,

> muzete mi prosim poradit ?

> Rad bych pouzil SpeedButton, ale mam problemy s bitmapou, je moc
> velka. Rad bych tam misto bitmapy dal ikonu...

Co znamena "je moc velika" ?
Zkus nejaky graficky editor a bitmapu si zmensi, optimalizuj hloubku
barev. V pohode musi staci max 256 barev indexove optimalizovanych.
Bitmapa bude velka max. 1kB

BLOB a INSERT do IB/FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 5.1.2004 10:49:51

SQL.SQL.Text:=Format('INSERT INTO ProductBlobData (idProduct,tKey,tValue)
VALUES(%d,''GRAPHS'',:tValue)',[idp]);
ms:=TMemoryStream.Create;
try
ms.Write(p.blob,sizeof(p.blob));
ms.Seek(0,soFromBeginning);
SQL.ParamByName('tValue').LoadFromStream(ms);
finally
ms.Free;
end;
SQL.ExecQuery;

tvalue je typu blob.

Slavek

> [...]
> update a stream tam vtlacit ten BLOB
>
> uvital by som kus kodu, exampel alebo len navod ako na to....

OT: korekcia jazyka v aplikaci a helpe

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.1.2004 10:47:51

nazdar,
ide sice o OT, ale dotyka sa to aplikacie Delphi,

maj jeden programcek, ktory som nedavno dorobil a vkladam don podporu
pre dalsie jazyky, preto by som potreboval niekoho ochotneho, co by sa
mi pozrel na "cestinu", ja som to akosi spatlal... ale pozeranie CT,
NOVA a PRIMA, zrovna nedava sancu na to aby som vedel o tom povedat, ze
je to spravne, pravdaze, je k nemu aj velmi (naozaj velmi) strucny help,
co by bolo mozne este prelozit, texty mam zatial v slovencine a teraz
pred chvilou som dostal korekciu anglictiny

takze, ak je niekto ochotny za to, ze bude v tomto programceku uvedeny
ako autor jazykovej casti, moze sa mi ozvat na sukromny mail, poslem mu
aplikaciu a s HTML helpom, je to mozno praca cca na 5 minut

implicitne predpokladam cestinu, ale ak je niekto zdatny v nemcine, tak
to budem nevyslovne rad :o)))

dakujem vsetkym

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows XP
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

BLOB a INSERT do IB/FB

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.1.2004 10:37:49

nazdar,

[...]

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.1.2004 10:31:48

Uf, tak to musi byt tazke. Internet a (aspon programatorska) anglictina
su podla mna zakladnymi podmienkami pre pracu programatora. Aspon ja
osobne si bez nich pracu viem len velmi tazko predstavit.

.... tak zase az tak zle na tom nie som.... ale pouzivam iba tzv.
"deduktivnu anglictinu" :o)

> tak som sa radsej do toho pustil.... badal... a badal... a badal...

Ak mas nejake konkretne otazky, sem s nimi. Pripadne na newsgroupy
Borlandu, tam je hromada uzasnych ludi ochotnych pomoct (potrebujes ale
internet a anglictinu). Mnoho problemov, na ktore narazis, uz niekto
pred Tebou mal a prave preto je dobry internet - casto najdes riesenie
najrychlejsie prave tam. Google Groups na borland.public.delphi.* - tam
je uz snad vsetko, na co sa vobec da narazit
;-)

poslem za chvilu ako somostatny dotaz :o)

Nie som si isty, ale myslim, ze je to nejake obmedzenie stareho windows
help systemu (od D5 tam zopar stranok pribudlo, zrejme bol prekroceny
limit) na velkost indexov alebo nieco podobne. Ale win32.hlp je tak ci
tak beznadejne zastaraly - to sa uz snad ani neoplati pouzivat. Ak
nechces ci nemozes vyhladavat online na MSDN, stiahni si Platform SDK -
tam mas aktualnu a kompletnu dokumentaciu.

nejde o toto... ide o princip... -> zoberiem help->najdem co
chcem->zobrazim exampel-> skopcim exampel->a vexampli dam help na
prikaze ktory nepoznam-> a nic...... help to nepozna ..... o to ide....
oficialny exampel v helpe a pouzite prikazy uz help nevie naist.....

Komponenta pro kresleni

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 5.1.2004 10:21:44

Zdravim vsechny v novem roce,

potreboval bych sehnat komponentu nebo nejaky vektorovy program (cenove
dostupny - cca. 3000,- Kc), ktera umoznuje v run-time nasledujici funkce:
- vytvareni objektu (ctverec, obdelnik, kruh, trojuhelnik, text, cara) s
vyplni
- hybani a otaceni s objekty
- moznost volby barvy pozadi
- u programu je nutne aby mel nejake rozhrani (COM), pres ktere ho bude
mozne ovladat z jine aplikace

Muze, ale nemusi umet:
- seskupovani objektu do jednoho

Diky mockrat za tipy

ADMIN: Zarovnani textu v Editu doprava

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.1.2004 10:15:43

> [...]

> ** LEGAL DISCLAIMER **
> **********************

> This E-mail message and any attachments may contain
> legally privileged, confidential or proprietary
> information. If you are not the intended recipient(s),
> or the employee or agent responsible for delivery of
> this message to the intended recipient(s), you are
> hereby notified that any dissemination, distribution
> or copying of this E-mail message is strictly
> prohibited. If you have received this message in
> error, please immediately notify the sender and
> delete this E-mail message from your computer.

Tohle tu nema co delat. Prosim prestan prispivat do verejne
konference, pokud pouzivas takove hlasky.

Zarovnani textu v Editu doprava

[*] tondrej(zv)t-online.de - 5.1.2004 10:09:42

> Diky za radu, ale nevim jak se dela: "od TCustomEdit overridnut
> CreateParams".
> Mohl bys prosim poslat prikladek? Diky!

Uz som to pisal:

JVCL najdes tu: http://jvcl.sourceforge.net/

Knihy, Helpy, Borland - zamyslenie sa

[*] tondrej(zv)t-online.de - 5.1.2004 10:01:41

> ale s mojoj jazykovou zdatnostou a bez pevneho pripojenia k netu to nie je
az taka vyhra....

> [...]

na borland.public.delphi.* - tam je uz snad vsetko, na co sa vobec da narazit

Co sa tyka toho badania, velmi uzitocne su priamo zdrojaky VCL. Ked nieco
nefunguje, da sa projekt skompilovat s debug DCUs a pomerne rychlo krokovanim
prist na to, kde je problem.

> v D7 je to to iste...az na to, ze ked si vyberiete help Win32api tak tam
potom tu funcku najdete

[...]

HTH a vela zdaru v novom roku
TOndrej

Zarovnani textu v Editu doprava

[*] Vondracek, Jan <jvondracek(zv)lear(tec)com> - 5.1.2004 09:55:40

Diky za radu, ale nevim jak se dela: "od TCustomEdit overridnut
CreateParams".
Mohl bys prosim poslat prikladek? Diky!

Staci si od TCustomEdit overridnut CreateParams a pouzit styl ES_RIGHT.
[...]

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 5.1.2004 09:53:39

Ja bych si dovolil k tomu vyjadrit....

> 1. Knihy: zo vsetkych knich co mam doma... cca 3000 stran popisanych o
Delphi je pouzitelnych pre seriozne programovanie cca 10%... aj to len vo
veciach >velmi jednoduchych..... smutne, ze som do toho tolko
investoval.....

To je otazkou volby. Necekej, ze bude v knizkach odpoved na kazdy Tvuj
problem. Ani na webu to tak
byt nemusi.

> [...]

> ---------------------------
> dobra kniha, skoda len, ze to co som potreboval na strane klienta som tam
nenasiel, ale este nenastal spravny cas pri mojej "veci" aby som do nej
nacrel poriadne.... ono to pride... a dufam, ze to bude lepsie ako tie
ostatne co doma mam

Problem je v tom, ze na strane klienta si muzes vybrat z tolika komponent a
stylu programovani (dbExpress driver, komponenty FIBPlus, IBX, IBO, vlastni
a pod.) ze je tezke se vsem zavdecit. Jen tak mimochodem, za ty penize co to
stalo lepsi nesezenes nikde na svete. Kdyby vysla nekde anglicky ( a ja
doufam ze jo) bude stat mnohem vice.

Shrnuti:

mnohdy se mi stava, ze zacnu projekt tak, ze nacrtnu ideu a pak tri dny
hledam nejakou kravinu, drobnou chybku, kvuli ktere
to nejede a pak dekuji vsem, kteri sve poznatky jakkoliv (knizne, webove)
publikuji protoze bez nich bych byl v lese.

Mas-li s IB/FB a IBX nejaky konkretnejsi problem, popis a nekdo se urcite
pokusi.

Martin

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 5.1.2004 09:47:38

[...]

Diky - samouk Dalibor.

SpeeButton & Glyph a ikona

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 5.1.2004 09:25:35

[...]

[*] tondrej(zv)t-online.de - 5.1.2004 09:23:35

> lze zarovnat text v Editu doprava?

Staci si od TCustomEdit overridnut CreateParams a pouzit styl ES_RIGHT.
Ako priklad si mozes pozriet JvEdit v JVCL.

Knihy, Helpy, Borland - zamyslenie sa

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.1.2004 09:11:33

zdravim vsetkych v roku 2004 a prajem vam vsetko dobre,

pocas laborovania okolo Delphi doma medzi sviatkami som prisiel na zopar velmi zaujimavych zisteni o ktorych by som sa teraz chcel podelit aj s vami

ale najskor objasnim trosicka moju situaciu aby som vas dostal do obrazu...

kazdy z nas ma svoj sen, t.j. co by chcel naprogramovat, ide o to nieco dokazat, urobit vec, ktora by bola uzitocna a povedzme, ktoru este v takom tvare nespravil alebo uz existuje a je draha... v podstate asi vsetci viete o com hovorim.... uz niekolko rokov takuto "vec" nosim v hlave a marne sa ju vzdy pokusam zacat robit... preto som si kupil kedysi Delphi 5 Standard.... myslel som si, ze je to dobry zaciatok ako legalizovat vyvojovy soft... a na moju vec to uplne stacilo.... presiel rok ( v nom niekolko pokusov o prace) a dostal som z Borlandu ponuku na upgrade Delphi 6 Professional.... hovorim si... super je to za slusnu cenu a budem mat podporu databaz... tak som si ju objednal ( apropo tak na okraj UPS... prvu zasielku CD stratilo .... hihihihi)... takze som potom preorientoval svoje plany a danu vec som v hlave upravil tak aby bola databazova... v podstate mi to zjednodusilo moju koncepciu.... kedze som ale bol (mozno stale som :o) ) v Delphi zaciatocnikom hovorim si "bodla by
nejaka dobra kniha".... a kedze nie som dostatoc
ne jazykovo zdatny, tak som sa pobzeral po Cesko-Slovenskom Language

1. Knihy
-------------
..... najskor som si kupil Mistrovstvi v Delphi 3.... (ten nazov je lakavy).... potom nejaku od myslim Xaviera... diel 2.... potom 1001 trikov a tipov (P.Vones and spol) .... a potom Intebase/Firebird (P.Cisar)... a nakoniec... no neviem presny nazov... ale ide o knihu z prikladmi na vsetko mozne (paralera s 1001...) kde bolo pribalene CD s D7architect.... fakt si teraz neviem spomenut na ten nazov, ale je to jedno.... takze som sa zahlbil do knih a chvilu studoval.... a myslel som si co vsetko sa nove naucim.... ale nakoniec zostalo len pri tom..... kedze som si konecne povedal ze na tu moju vec dupnem a nieco idem vyprodukovat.... tak sa aj teraz medzi sviatkami stalo... sadol som ku kompu a zacal "hlusit".... do chile ked som nenarazil na prvy problem (ten som sa tu uz kedysi pytal a dostal som aj nejaku odpoved) islo o dynamicky vytvarane komponenty pre konektivitu pre IB/FB.... hovorim si parada mam knihy... tak som sa zase pustil do hladania.... a predstavte si.... nikde som to
nenasiel....

2. Helpy
-------------
takze som sa pustil do studovania helpu.... a s hrozou som zistil, ze popis IB v helpe je mozno to najmenej popisane v celom helpe.... ziadny exampel... jednoducho nic.... myslim si "chyba bude medzi stolickou a klavesnicou".... tak som sa hrabal dalej... v helpoch, knihach... a pozrime sa... vsade je len ... "zober komponentu xy a poloz ju na formular a nastav propery xx....." ... toje pekne... ale to je stale pre mna iba "Hello world!" nic ine.... ja potrebuje seriozne pracovat... a o tomto vsetky knihy a helpy mlcia.... divne.... apropo na tomto mieste si kazdy mysli ... ale na webe je toho ako dreva... no to ano... to mate pravdu... ale s mojoj jazykovou zdatnostou a bez pevneho pripojenia k netu to nie je az taka vyhra.... takze som skoncil u metody pokus-omyl a zacal som postupne vytvarat vlastne objekty pre pracu, tak aby vohovovali mojej "veci".... sice mi to zabralo hodne casu ale problem som vyriesil k mojej spokojnosti.... (keby sa na ten kod pozrel niekto z vas urcite by
horko zaplakal :o), ale funguje).... uz som si za
cinal mysliet "super uz si za vodou uz ta nemoze nic prekvapit)... hehehe... bloby.... u tu som sa zakusol... a nic... jednoducho som z toho mimo.... knihy: mlcia, help:mlci..... este ze som mal odlozeny jeden mail od niekoho obetaveho (nespomeniem si na meno), co onehdy poslal ako na to... tak sa na to divam... a nechapem... divam sa este raz... a nic.... tak som sa radsej do toho pustil.... badal... a badal... a badal... a heureka... podarilo sa mi blob zapisat do db.... aka slast.... ale nech mi niekto povie preco to nejde (aspon som na to neprisiel a ani sa to nikde nedocital) klasickym insertom do tabulky.... mne sa to podarilo iba ako insert (blob=null) a nasledne edit a cez stream tam vsunut ten blob... drsne ale funguje to... len co ked je polozka blob not null ???????

3. Borland
----------------
..... tak toto som si nechal na koniec.... pani z Borlandu... co tak urobit help v D6 tak ako bol v D5, ked som na API funkcii aby mi to ukazalo to co ma.... nie ze musim sa kutrat v MSDN aby som vobec nieco nasiel o tom co mate v exampli vo vasom helpe ????? staci si pozriet exampel pre vratenie verzie programu (project/option/version).... su tam pouzite api funkcie, ku ktorym sa helpom normalne nedostanete.... v D7 je to to iste...az na to, ze ked si vyberiete help Win32api tak tam potom tu funcku najdete.... na co mi je potom taky help.... a za co som si vlastne zaplatil ?????? a nielen to... ak si dobre pamatam, tak Visual Studio 6, bolo vypustene myslim pre 95/NT.... ale div sa svete, boli Service Packy na kompatibilitu s 98/Me/2000(neviem ci aj XP)... a kde to mam pri Delphi ???? chcem v svojej D6Prof... urobit aplikaciu pre XP (XP manifest).... mam si preto kupit D7 ????? co tak urobit nejaky upgrade VCL ???? ved ked pride nejaky dalsi windows moje D6 mi budu nanic... lebo moj
e aplikacie nebudu vediet vyuzit vsetky moznosti
tohto OS.... uz pocujem vyjadrenie...ale na to je urcene D8.NET.... ale pani z Borlandu ja nie som "dojna krava" ani "tradicny sponzor vanoc" a nemam dalsich zbytocnych n-10tisic na vasu novu verziu.....

Rekapitulacia:
----------------------
[...]
3. Borland: ja neviem co tu napisat.... myslim, ze je to uplne zbytocne.... to co nam predvadzaju pani z Borlandu... za nase peniaze... ja neviem ako to mam nazvat..... zlaty Turbo C++ :o)

PRE P.VONESA:
---------------------------
[...]

PRE ADMINA:
----------------------
Petre, musel som to zo seba dostal, preto sa ospravedlnujem za tento dlhsi mail

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows XP
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

kolik instanci TBitmap je mozne ve Windows vytvori

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 5.1.2004 09:05:32

Ahoj,

nevite kolik instanci TBitmap je mozne ve Windows vytvorit - jsem omezen jen pameti nebo se pri tom alokuji i nejake
jine zdroje ?

Radek

Programovani pro PDA

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 5.1.2004 09:03:31

Ahoj,

kdyz pises PDA, tak tim nerikas s jakym
operacnim systemem. Vetsina PDA nema zrovna
windows, natoz .NET (/noflame).
Krom WinCE tu mame PalmOS (viz pamos.com),
Linux, EPOC (na ubytu) a Symbian (i kdyz ten
spise na telefonech).

peca

Zavirani formularu

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 5.1.2004 08:03:26

Omlouvam se, ze to jeste trosku oteviram a vracim na zacatek. Zhruba pred mesicem jsme zavirani formu predelavali na mnoha mistech nasich kodu takze si dovolim nabidnout neco z pravidel, ktera vymyslel kolega (neni to z me hlavy), ale z duvodu strucnosti to nepisu cele, jen to hlavni.

Duvodem proc to kolega vymyslel je, ze aplikace muze se stejnym formem pracovat z ruznych mist protom v dobe psani kodu jeste nemusi byt znamo to, ze nekdy v budoucnu bude nekdo (treba uplne jiny vyvojar) potrebovat v ramci stejne aplikace pracovat se stejnym formem na jinem miste a jinym zpusobem.

1) Neni jedno, jestli se napise Form1.Free ; Form1 := nil ; nebo jestli se vola FreeAndNil( Form1) ; Takze vsude radeji FreeAndNil ...

2) Pokud se nekde lokalne vytvari Formular - typicky v pripade, kdy je tam ShowModal a za nim Free - pak ne do globalne deklarovane promenne (tedy ne do Form1), ale do promenne deklarovane lokalne v dane procedure (analogicky v objektu, unitu ... atd podle okolnosti jak se s formem pracuje).

3) Pokud uz neni zbyti a nelze rusit form v globalne deklarovane promenne pres FreeAndNil, pak je potrebne zajistit, aby globalni promenna Form1 byla po uvolneni objektu = nil. Toho lze dosahnout ve FormDestroy, ale nikdy ne prostym Form1 := nil ale radeji if Self = Form1 then Form1 := nil ;

4) Pokud se kdekoli v aplikaci vytvari form pro docasne pouziti a po ShowModal se ma uvolnit z pameti, pak vzdy pres try .. finally.

5) Nikdy nedavat Owner = nil pri create formulare.

6) Pokud je Owner jiny formular, nesmi se vytvaret form do globalni promenne (toto je defakto specialni pouziti pravidla 2))

---
Pokud nekoho zajimaji duvody:

ad 1) FreeAndNil provadi nejdrive nastaveni na nil a pak teprve Free. Kdyby doslo k vyjimce v destructoru, tak promenna bude nil. Pokud se napise Form1.Free ; Form1 := nil ; tak kdyby doslo k vyjimce v destruktoru, promenna Form1 nebude nil, assigned(Form1) vrati true - a pouziti takoveho formu muze generovat dalsi vyjimky.

ad 2) Globalne deklarovanou promennou muze pouzivat kdokoli a odkudkoli. Takze jeji nove naplneni konsturuktorem muze prepsat puvodni platnou hodnotu nebo naplneni hodnotou nil muze naopak nekomu zrusit hodnotu, kterou potrebuje. Lokalne deklarovanou promennou nikdo cizi pouzivat nemuze a tudiz problem nehrozi.

ad 3) Pokud form vytvorim do lokalni promenne, tak destruktor nesmi plnit Form1 := nil. Muze prece existovat nekolik instanci daneho formu a promenna Form1 muze kdykoli odkazovat na platnou instanci, kterou nikdo neuvolnil.

ad 4) Kdyby doslo k vyjimce mezi ShowModal a Free, mohl by objekt zustavat v pameti prestoze ho tam nikdo nechce.

ad 5) Destroy ownera zavola destroj formu a tim zajisti uklid nepotrebnych veci z pameti. (Ownerem muze byt i application, pak konec aplikace zajisti uvolneni formu z pameti)

ad 6) Destroy Ownera by vedl k destroy formu ale odkaz v globalni promenne by mohl zustat - a ukazovat na neplatny (neexistujici) objekt.

P.S.: Pro ctitele .NETu - pres vanoce jsem se snazil take trochu proniknout do .NETu a tak uz celkem tusim, ze vyse popisovane problemy ..NET resi sam o sobe a nepotrebuje takovato pravidla. Ale jinak musim rict, ze po cca 10 dnech intenzivniho studia se mi .NET vic nelibil, nez libil.

Programovani pro PDA

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 5.1.2004 07:57:25

Zkousel jsem neco pres vanoce - pomoci VS.NET. Programovat to jde docela v pohode. Doporucuju nejdrive si to vyzkouset a teprve pak se rozhodovat o koncepci. Zalezi na tom, k cemu ma to PDA slouzit. Kdyby to kuprikladu melo byt pro porizovani nevelkeho objemu dat, uvazoval bych napriklad i o prenosu dat pomoci odpojenych DataSetu v XML. Kdyby byla sance na on-line spojeni, uvazoval bych o tenkem klientovi nebo o pristupu k datum pres webove sluzby, popripade pres sit na nejakou stredni vrstvu. Delat pro PDA plnohodnotou "velkou" aplikaci, toho bych se osobne bal. PDA na to neni staveny.

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>> hehe, toto je pekne... IDE ako GUI o to mi neslo to mi je jasne :))))

> "ide" v cestine myslim "jede" cize cela otazka trosku zrozumitelnejsie
> napisana:
>
> K D7 sa dala dokumentacia dokupit.... da sa dokupit dokumentacia aj k
Delphi
> 8 v tlacenej forme ?
>
> vdaka,
>
> Ivan

Aha, diky za preklad, jeste jsem se neprobudil, sorry...
Tistena dokumentace k D8 nejspis nebude, neni na ni vytvorene produktove
cislo v ceniku. Pokud by se s ni v dohledne dobe pocitalo, uz by tam cislo
bylo.

J. Luhan
Borland CZ

Praca s viacerymi objektami naraz

7.1.2004 Martin Kasman:
> Chcem vsetkym objektom typu tpanel vo formulari zmenit farbu na zelenu bez
> toho aby som vedel ich nazvy. Ako na to?

for i := 0 to Component.count - 1 do
if Components[i] is TPanel then
TPanel(Components[i]).Color := clGreen;

Praca s viacerymi objektami naraz

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 7.1.2004 09:38:26

Chcem vsetkym objektom typu tpanel vo formulari zmenit farbu na zelenu bez
toho aby som vedel ich nazvy. Ako na to?

Vdaka za kazdu radu.

kopirovanie otvoreneho suboru

7.1.2004 Martin Kasman:
> Ako mozem kopirovat suboru pokial je otvoreny alebo aplikaciu pokial je
> spustena?

Treba pomoci FileStream s prislusnym nastavenim
Ale pokud jej ma aplikace otevren vyhradne, mas smulu.

Borland 2004

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 7.1.2004 09:56:48

hehe, toto je pekne... IDE ako GUI o to mi neslo to mi je jasne :))))

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>

> [...]

Kdyz to "dokoupis" k D7, dostanes jenom D8, ale vzdycky to je nove IDE. A
muzes oficialne pouzivat obe licence najednou.

zaloha casti stromu registru

[*] Slavoj Pisek <pisek(zv)prog-soft(tec)cz> - 7.1.2004 09:16:18

Ahoj,
nekde na to mam vyborny "zadarmovy" program. Muzu poskytnout, pokud se
mi ozves mailem nebo pres ICQ a napises kam to mam poslat.

Slavoj Pisek
slavek(zv)slavojpisek(tec)cz
www.slavojpisek(tec)cz
icq:77829120

ShellListView on click ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 7.1.2004 09:16:18

Hello Konference,
mam maly Problemek poradi mi pls nekdo
porebuju pri kliknuti mysi zjistit cestu k souboru .Nevite pls jak na
to ?

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

Delphi7 ,WinME,WinXP

Pravy klik na akykolvek subor v explorery

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 7.1.2004 09:40:33

[...]

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 7.1.2004 09:38:23

Ako mozem kopirovat suboru pokial je otvoreny alebo aplikaciu pokial je
spustena?

Vdaka za kazdu radu

Dbgrid so zafixovanym stlpcom

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 7.1.2004 09:26:22

Ahoj,
ja by som to ale potreboval pre DBGrid. FixedCol ma len TCustomGrid.
P.Svorc

> Ahoj,
>
> a property FixedCol ti nestaci?
>
> S pozdravem a dikem
> =====================================

PHP IDE

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 7.1.2004 09:20:19

> Ja
> jsem v te dobe videl napriklad OS/2 Warp a stal za prd. Proti nemu byl
> Windows 95 nalesteny delo.

Ted mlzis a sam vis ze to neni pravda. Chces byt ferovy, tak bud.
Kazdy preci vi, ze v te dobe byl ekvivalentem OS/2 Merlin a ne Warp.

Wark spise odpovida Win 3.11, nez Windows 95. Merlin v te dobe byl daleko
napred, nez nejaka trapna Windows 95. To ze sme si nainstalovali vsichni 95,
je ovsem take pravda, ale je to necem jinem nez o technologicke urovni.

> No a tohle je mi uplne fuk :-) Me jako uzivatele nezajima, ze neco
> nainstaluji bez restartu. Ja jsem tento svuj pocitac instaloval snad
> nekdy pred vice nez rokem. A protoze mi instalace kompletniho pocitace
> trva 14 dni v kuse (a to nekecam), tak to taky casteji nez jednou za
> par let nedelam, pokud nemusim. Takze mi nevadi, ze jsem pred rokem
> delal jeden restart navic oproti SuSe. Fakt je, ze na linuxu bych mel
> asi tak 1/30 svych aplikaci, i kdyz tu instalaci bych i tak delal asi
> stejnou dobu, pripadne delsi :-)

Ted zase nejsi ferovy. Ono nainstalovat novej PC s Linuxem a s Windows je
trochu o necem jinem. A urcite to neni jeden restart. Muzu pridat osobni
skusenost:

Instalace meho stolniho PC:
Windows XP Prof. asi 15 restaru. Den v prdeli jenom instalaci systemu.
Instalace Linuxu obnasela jeden restart, ale stejne to nechodilo spravne
kvuli
jadru. Takze mesic laborovani a pak sem usoudil, ze na to nestacim a zavolal
na support a chodilo to za 10 minut naprosto spravne.

Instalace meho netebooku: (Ma sracky jako FireWire, WiFi, IR a podobne.)
Instalace Windows od vyrobce. 30 minut do funkcniho systemu. Upraveneho
Acerem do naprosto nepouzitelne podoby. Takze smazat a instalace normalni
verze. Cca. 20 restartu nez vsechno chodilo jak ma.
Instalace SuSE Linuxu cca 2 restarty a vsechen HW chodil jak ma.

To je spravne, a je nam to vsem jasne.

> A je to logicke - proc bys taky schvalne snizoval cilovou skupinu jen
> proto, ze linux je takovy super operacni system a ze si ho poridili v
> Cine a v Ceske poste :-) To rikam stale.

Do toho te nikdo nenuti. Casem i ty vymneknes a zjistis ze nektere veci
tam dou udelat snadneji a levneji. A budes neco z toho pouzivat.
Nikdo te preci nenuti to pouzivat. Ja mam Linux jako hlavni system cca 4
roky
a nemenil bych uz za nic jineho. Mam take windows na komercni praci, ale
osobne radeji pouzivam Linux a neni to proto ze bych byl fanatik do Linuxu.
Je to proste kvuli takovim vecem jako je MPlayer, nebo to ze prenesu v
podstate jakykoliv SW ze stolniho PC na booka vcetne nastaveni jen instalem
balicku a zkopirovanim adresare s nastavenim.

Tot muj mazoz na vec.
S pozdravem Vaclav Halik

Dbgrid so zafixovanym stlpcom

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 7.1.2004 08:58:13

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 7.1.2004 09:12:15

Omlouvam se, ale jeste doplnim, ze u DBGridu z VCL si ji musis
zverejnit z TCustomGridu.

Nebo jeste jednoduseji: stahni a pouzij TJvDBGrid z free knihovny
JVCL http://jvcl.sourceforge.net/ .

Modelovy priklad jednoduche databazove aplikac e a

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.1.2004 09:14:17

On 6 Jan 2004 at 19:42, Petr Svejda wrote:

> Predstavte si kuprikladu (ve skutecnosti to bude a muze byt cokoliv
> jineho maleho), ze chci vytvorit jednoduchou databazi vypujcenych
> CD-cek (cca 1 000 zaznamu). Tuto aplikaci chci nabizet jako
> freeware/shareware na Internetu pro obecnou uzivatelskou mnozinu
> (hloupi, chytri, Win9532, WinXP, .). Zkusim popsat vychozi a zaroven
> nutne podminky:

Kdyz jsem cetl ten seznam podminek, udelej to v .NET proti XML
souborum (ale POZOR, V ZADNEM PRIPADE ve VCL.NET!!!!). Programy jsou
malinke, instalace jednoducha (VS ti udela instalacni pack, zda
Delphi 8, nevim). Uzivatel si jen musi nainstalovat .NET framework,
ale pak ma vystarano i pro dalsi programy. Tvoje isntalacka se pak s
nejvetsi pravdepodobnosti vejde na disketu - a to hned nekolikrat.

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.1.2004 09:02:14

On 6 Jan 2004 at 17:50, Jaroslav Bucek wrote:

> while dotNET.ReadyUsers.Count < Win32.ReadyUsers.Count do
> PokracujVPraciVeWin32;

V tomto cyklu mas logickou chybu. :-)

OT: GUID ako Primary Key

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 7.1.2004 08:26:08

Halo konferencia mate niekto skusenosti s pouzitim
GUID ako Primary Key?

Laco

Kompilace Unit

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 7.1.2004 08:40:11

este by som dodal, ze ja mam jednu toolsovu unitu, ktoru vyvijam
samostatne pre n programov a potom len dam nazov unity do programu a
nastavim v projekte cestu do mojho tools adresara aby ju kompilator
nasiel.... v helpe je aj moznost niecoho takehoto uses .... xtools in
'c:\cesta\subor.pas' ale to mi nejako neslo :o( stale to hlasilo nejaku
chybu...

joka

7.1.2004 Milos J. Hrach:
> Potrebuji nektere procedury a funkce vyskytujici se v jednom programku

> pouzivat i ve druhem.Prijde mi zbytecne je zase vsechny znovu
> prepisovat. V TurboPascalu jsem to resil vytvorenim nove UNITy a jeji
> kompilaci jako externi s priponou TPU. Jak se takovy problem resi v
> Delphi? Diky

Napises jmeno unity do Uses.

XML parser

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 29.2.2004 23:23:22

From: "David Klodner" <d.klodner(zv)seznam(tec)cz>
> muze mi nekdo doporucit nejaky dobry XML parser?

Pro Delphi6+ pouzij IXMLDocument, jinak si naimportuj MS XML.

Petr Vones

Zlib komprese bufferu podruhe

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 29.2.2004 23:23:23

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> No, mozna je to blba rada, ale podivej se treba do zdrojaku od Indy. Tam
> totiz ZLIB zjevne pouzivaji, a asi jim to i funguje. ;-)

Anebo primo do prikladu od Borlandu, jsou na instalacnim CD Delphi v adresari
Extras.

Petr Vones

Jmeno souboru aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 29.2.2004 23:37:26

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> mam Form, ktery nacita balicky (.bpl). Potrebuju, v balicku zjistit jmeno
> souboru (toho, co je on). Ale Application.ExeName ani ParamStr(0)
> "nefunguje". Vzdy mi vrati nazev volajici aplikace. Nevi nekdo jak na to?

GetModuleName(0)

Petr Vones

Preruseny presun mezi dvema dbEdity

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 29.2.2004 23:35:25

From: <delphi(zv)mjsoft(tec)cz>
> mam problem viz %subj%. V OnExit totiz zobrazuji varovnou hlasku, a
> kdyz dbEdit opoustim (napr. TABem) tak se ta hlaska zobrazi, ale po
> jejim zavreni nema Focus zadny control, uz neni ani v puvodnim dbEditu
> ani v naslednem.

Musis poslat asynchronne zpravu a teprve v te zobrazit to hlaseni. Priklad:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=13359

Petr Vones

Memo - zamezeni oznaceni textu mysi

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 29.2.2004 23:31:24

> Ano, to me jiz napadlo, ale ma to pruvodni jev zesednuti pisma, coz je
> nezadouci.

Dej si Memo na panel. Memo nech enable a panel udelej disable.

> From: "Jan Harman" <jharman(zv)volny(tec)cz>

Jmeno souboru aplikace

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 29.2.2004 23:05:20

Na klasickou DLL funguje tohle, melo by to fungovat i na BPL:

function GetDllFileName: string;
var Name : array[0..MAX_PATH] of char;
begin
GetModuleFileName(HInstance, Name, SizeOf(Name));
Result := Name;

Sunday, February 29, 2004, 10:41:18 PM, you wrote:

> [...]
JC> souboru (toho, co je on). Ale Application.ExeName ani ParamStr(0)
JC> "nefunguje". Vzdy mi vrati nazev volajici aplikace. Nevi nekdo jak na to?

Jmeno souboru aplikace

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 29.2.2004 22:41:18

Ahoj,
mam Form, ktery nacita balicky (.bpl). Potrebuju, v balicku zjistit jmeno
souboru (toho, co je on). Ale Application.ExeName ani ParamStr(0)
"nefunguje". Vzdy mi vrati nazev volajici aplikace. Nevi nekdo jak na to?

Pripadne, jak vlozit urcity text (const = neco) do Unity pred kompilaci? Ma
nekdo nejakeho experta?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

Zlib komprese bufferu podruhe

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.2.2004 20:20:53

> Naposledy mi nekdo napsal nejaky uplne jiny postup, ktery jsem nepouzil,
> protoze predchozi fungoval a v archivu jsem to nenasel.
> Nemate nekdo zkusenosti v kopresi bufferu pomoci Zlib ? MOC diky

No, mozna je to blba rada, ale podivej se treba do zdrojaku od Indy. Tam
totiz ZLIB zjevne pouzivaji, a asi jim to i funguje. ;-)

Memo - zamezeni oznaceni textu mysi

[*] J. Vita <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 29.2.2004 20:35:04

Ano, to me jiz napadlo, ale ma to pruvodni jev zesednuti pisma, coz je
> [...]

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 29.2.2004 20:16:52

> je mozno nejak jednoduse v komponente Tmemo zamezit oznaceni textu do
bloku
> pomoci mysi?

TMemo.Enabled := false;

Honza

XML parser

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 29.2.2004 20:10:49

> muze mi nekdo doporucit nejaky dobry XML parser?

TDOMDocument

Honza

Memo - zamezeni oznaceni textu mysi

[*] J. Vita <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 29.2.2004 19:50:46

Pekny den,
je mozno nejak jednoduse v komponente Tmemo zamezit oznaceni textu do bloku
pomoci mysi?

Diky moc za tip
JV

Neco na spusob CAD + Poradi vykreslovani prvku

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 29.2.2004 19:20:44

Ahoj,

ja kreslim mapy. Nemam reseny editovani
prvku na urovni nejakyho posupovani lomu apod,
proste jenom postupnym klikanim vytvorim
polygon a ulozim ho do db, protoze teziste
aplikace je v prohlizeni jiz hotovych map
katastru. Takze ti nabizim par svych postrehu
pri praci s paintboxem:

1/ staci jeden jediny, netreba jich vice
na sobe. duvod je prosty, preksleni spodniho
vyvola prekresleni vsech nad nim. je tedy
lepsi kreslit na jeden a kreslit objekty
v potrebnem poradi.

2/ kresleni nedelal jsem zadne mereni, ale
funguje to i na Wir98 (mozna i 95) a nikdo
si na nestabilitu nestezoval (zatim) s vyjimkou
potizi pri kresleni velkeho rastru, ale to se
te v pripade vektoru netyka.

3/ doporucuju pracovat mapovacim modem isotropic,
nebo mozna lepe se podivat na api worldtransform.
muzes si nastavit libovolne meritko. neni
to nikterak slozity, ale o transformaci se
postaraji wokna a predpokladam, ze se vyuzije i
pripadne lepsi gfx karta.

4/ mrkni se treba na sf.net, na torry.net a omrkni,
jak se s vektorovou grafikou pracuje. otevreny zdroje
jsou ta nejlepsi ucebnice (obcas :o). aspon pro
pochopeni principu.

peca

XML parser

[*] David Klodner <d.klodner(zv)seznam(tec)cz> - 29.2.2004 18:54:21

Zdravim,

muze mi nekdo doporucit nejaky dobry XML parser?

Diky

David Klodner