Preruseny presun mezi dvema dbEdity

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 29.2.2004 18:46:15

Neviem, ci to spravne chapem, ale v OnExit daj tu hlasku medzi BEGIN a
END a za tou hlaskou (este v bloku BEGIN a END) daj DBEdit1.SetFocus
(resp. potrebny nazov DBEditu)> mam problem viz %subj%. V OnExit totiz zobrazuji varovnou hlasku, a
> kdyz dbEdit opoustim (napr. TABem) tak se ta hlaska zobrazi, ale po
> jejim zavreni nema Focus zadny control, uz neni ani v puvodnim dbEditu
> ani v naslednem.

Preruseny presun mezi dvema dbEdity

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 29.2.2004 18:40:12

Zdravim,

[...]

Snad jsem to popsal jasne. Nevite nekdo jak to osetrit?

Dekuji predem.

Jin

Neco na spusob CAD + Poradi vykreslovani prvku

[*] Petr Klusek <klusek(zv)volny(tec)cz> - 29.2.2004 17:58:00

Zdravim vsechny uzivatele Delphi

Potreboval bych poradit s nekolika problemy. Chtel bych vytvorit jednoduchy
2D vektorovy editor. Neco na spusob CAD. Proto bych chtel vedet podle
vaseho nazoru jestli by bylo vhodne pouzit tento scenar
jednotlive prvky (cary, obdelniky...) bych vykresloval v PaintBoxu, tim
bych mohl dosahnout vcelku jednoduchosti kodu, ale zas mam obavy o
vycerpani zdroju windows
a nebo jit cestou kdy bych vse vypocitaval matematicky, ale zase bude
program pomaly a slozity.

dale bych potreboval vedet jak se da ovlivnit poradi vykreslovani komponent
na priklad tohoto. Dynamicky jsem vytvoril nekolik paintboxu ktere se
navzajem prekryvaji. Pri Win sprave se vykresluji v poradi v jakem byli
vytvoreny ale ja bych treba potreboval aby ten prostredni byl vykreslen
jako posledni aby byl uplne nad vsemi predchozimi

Vsem dekuji za pripadne rady a navrhy Petr Klusek

PS: Nevite o nejake Free komponente ktera by ten Cad resila ?

Vyhledani nejpodobnejsi barvy

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 29.2.2004 17:47:58

Muzete nekdo poradit?
Mam nejakou pevne dannou paletu RGB barev (napriklad 30 barev) a libovolnou
nejakou RGB barvu. Potrebuju nejak zjistit, ktere barve z dane palety se ta
moje nejvic podoba, abych mohl tu mou nahradit tou z palety. Doufam ze jsem
to popsal srozumitelne.

Diky

Jan Skopovy

Zlib komprese bufferu podruhe

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 29.2.2004 15:55:49

Dobry den,
uz jsem to tu jednou rozebiral, ale predtim spravne reseni se s odstupem
casu spravne nezda :

// procedure ZDecompress(const inBuffer: Pointer; inSize: Integer; out
outBuffer: Pointer; out outSize: Integer; outEstimate: Integer = 0);

Var I,InSize:Integer;
InBuff:Array Of Char;
FileRead(F,aAoTextureCount,SizeOf(aAoTextureCount));
SetLength(aAoTexture,aAoTextureCount);

For J:=0 To aAoTextureCount-1 Do Begin

FileRead(F,InSize,SizeOf(I));
SetLength(InBuff,InSize);

For I:=0 To InSize-1 Do
FileRead(F,InBuff[I],1);

ZDecompress(InBuff,InSize,Pointer(aAoTexture[J].RGBA),I);

Mam k tomu dva dotazy :
1. - nelze nacitat do dynamickeho pole nejak inteligentneji ?
2. - Ten uz je horsi. Jsem uz totalne bezradny - ZDecompress pri takovem
zapisu sice nevypise zadnou chybu (Try...), ale pri pristupu k datum Invalid
pointer operation, a u konce programu Runtime error. Nejhorsi na tom je, ze
to ze zacatku funguje. Teprve po nekolikatem nacteni to zacne blbnout -
vypada to jak chyba v nulovani ale to to neni. Parkrat to zopakuju, a uz
zase precte. U komprese to same.

Naposledy mi nekdo napsal nejaky uplne jiny postup, ktery jsem nepouzil,
protoze predchozi fungoval a v archivu jsem to nenasel.
Nemate nekdo zkusenosti v kopresi bufferu pomoci Zlib ? MOC diky

P.S.: Sorry za duplicitu

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

upgrade IB/FB scriptom

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 29.2.2004 14:39:42

Ahoj,

Fait LMSS wrote:

> To je sice pravda, sami IBExpert pouzivame, ale trochu pruser je, ze
> spousta klientu muze mit aplikaci v ruznych verzich.
> Pak stejne musis resit problem nejake historie update DB.....takze
> vlastnimu parseru se stejne nevyhnes.

to se imho nevylucuje. uplny postup je takovy, ze pro kazdou
zmenu je jiny skript, ja musim vedet jak poznam, ze mam
ten ktery skript spustit. je to imho totez, jako kdyz mam
vlastni parser a nejakym zpusobem testuju, ze mi chybi
ta ktera konkretni zmena (musim spustit tu kterou konkretni
cast skriptu), coz musim dokazat vzdycky, jinak nevim co
s tim :o)

asi je jedno, ktery zpusob zvolit. dulezite je, aby byl
stejny vysledek, tedy databaze v pozadovanem tvaru.

btw, IBExpert se patla s poradim sloupcu v tabulce a resi to
pomoci zapisu do systemovych tabulek. podle me je to jednak
zpravidla zbytecne (rovnat sloupce na konkretni poradi) a
jednak nevim proc nepouziva standardni alter table konstrukci,
ktera poradi sloupcu umi menit taky a je to ciste DDL reseni.
kdyby nekdo vedel, jak to vypnout, tak sem s tim. V opacnem
pripade tu budu resit s IBE supportem.

dekuji

Peca

upgrade IB/FB scriptom

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 29.2.2004 14:03:39

> nedovano jsme o tom meli poradu ve firme.
> Sef se rozhodl co nejdriv koupit IBExperta,
> ktery, mimo jine, umi generovat rozdilove
> skripty. Takovy skript pak spustis v ISQL.
> ISQL muzes samozrejme pustit i programove.
> Me to pijde lepsi, nez psat vlastni parser a
> podobne.

To je sice pravda, sami IBExpert pouzivame, ale trochu pruser je, ze
spousta klientu muze mit aplikaci v ruznych verzich.
Pak stejne musis resit problem nejake historie update DB.....takze
vlastnimu parseru se stejne nevyhnes.

Jiri Fait

Obsah teto zasilky byl zkontrolovan na pritomnost viru technologii BitDefender

Priecinok Shared Documents vo Win 98 Help!!!

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 29.2.2004 13:45:32

Zdravim

> som cirou nahodou otestoval uz takmer hotovu aplikaciu na Win98 a zistil
> som sokujucu vec :
>
> Ahoj, s nekterymi CSIDL konstantami jsou na W95 a W98 problemy,
> ShellFolders muzes cist primo v registry -
> HKEY_USERS\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\S
> hell Folders.
*Hmmmm, takze som to urobil tak, ze najprv zistim o aky win sa jedna,
*v pripade, ze je to nieco na baze NT, pouzijem CSIDL konstanty,
*v pripade, ze nieco na baze "Play Station", pouzijem registre.
*Este doplnim , ze zdielane sietove adresare su v kluci :
*
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders
*(keby to nahodou niekto hladal :-)))

S pozdravom

Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)hotmail.com

upgrade IB/FB scriptom

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 29.2.2004 13:29:29

Ahoj,

[...]

Zobhrazeni velke bitmapy

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 29.2.2004 13:27:22

ahoj,

po pravde jsem chvili uvazoval, o pouziti
DirectX, ale (mozna nespravne) jsem se mu vyhnul.
Nakonec jsem vykreslovani obrazku prekopal
na dlazdicovy zpusob, kdy obrazek kreslim
po castech 500x500 pixelu velkych.
DX jsem se bal, protoze to musi chodit
na firemnich strojich, kde nemam nejake konkretni
DX zajisteno (imho).

dekuji

Peca

Jan Rizek wrote:
> Zkuste DelphiX komponenty -

> From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>

pokrocilejsi komponenta TTreeView

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 29.2.2004 06:14:26

Diky, ale ten link je mrtvej :-(
Nicmene podarilo se mi to na inetu najit /na borland cd/. Nicmene, pozaduje
ThemeManager, od toho sameho autora, ktery nejsem schopen najit :O(
Vsechny weby, ktere k nemu vedou jsou down :O( Pokud by nekdo mel na disku
, prosim na soukromy mail radek(zv)tomsige(tec)cz , nebo alespon link ....

Diky Radek

sulodk(zv)atlas(tec)cz(zv)clexpert(tec)cz on 28.02.2004 11:54:07

Odpovezte prosim - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odeslano kym: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Predmet: Re: pokrocilejsi komponenta TTreeView

Skus sa pozriet na VirtualTreeView, www.delphi-gems.com

DBGrid, ktery umi sort

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 28.2.2004 21:27:27

Ahoj,

> zaznelo, ze uzivatelske rozhrani ma odpovidat potrebam uzivatele atd. OK,
teorie. Nikdo
> mi ale zatim nerekl, jak mam relizovat pro skladnika program pro praci se
skladovymi
> kartami. Skladnik je zvykly mit grid a v nem 50 tisic skladovych karet. On
by ho chtel
> setridit podle ruznych sloupcu, chce snadno a rychle skocit na zaznam,
jehoz cislo
> zacina retezcem "050" s tim, ze konkretni kartu uz dohleda pomoci
listovani...

ja myslim, ze sis sam odpovedel. Filosofie SQL prave rika neotvirat 50 tis.
udaju. Kdyz se podivas treba na libovolnou aplikaci na internetu, tak vse
zacina vyberem, nebo navratem omezeneho mnozstvi dat. Staci tedy na zacatku
prace zobrazit vyberovy dialog, jelikoz neni velka sanze pro 50 tis. vet, ze
by ten skladnik nasel info bez hledani. A treba Firebird ma spec.prikaz
tusim "Select first 50...", takze to take pomuze v rychlosti

Jinak ja sam pro vetsinu aplikaci pouziji normalni dbgrid (jelikoz bezne se
zobrazuje mene nez 1000 zaznamu) a jen pro exponovane db pisi specialni
ovladani.

Videl jsem ovsem aplikaci, ktera zobrazi sedy dialog, ty musis urcit, zda
budes editovat, mazat, vkladat nebo prohlizet, pak bud zadas konkretni klic
nebo nactes pouze zaznamy, ktere potrebujes a s kazdym zaznamem pracujes
extra. To je asi nejcistejsi.

Jinak k DOS aplikacim, jedna perlicka- mame bohuzel stale cca 5 aplikaci v
DOSu, mame 3 Servery napojene na "Diskove pole", v soucasne dobe extremne
pomale, protoze pry ty DOS aplikace jsou narocne na disk.operace, zato pry
Oracle db ten server tak nepretezuje.

Compiler

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 28.2.2004 20:03:16

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> Nekde jsem neco zaskrtl a ted nevim kde. Jde o to, ze se mi s projektem
> kompiluje i VCL, JVCL apod... to vubec nechci!

Patrne sis pridal cestu k temto zdrojakum do Source Path.

Petr Vones

Compiler

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 28.2.2004 19:35:13

Zdar,
Nekde jsem neco zaskrtl a ted nevim kde. Jde o to, ze se mi s projektem
kompiluje i VCL, JVCL apod... to vubec nechci!
Kde se to da vypnout?

Brona

database v firebird

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 28.2.2004 19:03:11

hi, jedine backup a restore. KER

> zdravim
>
> mel jsem databazi gdb a v ni jednu malou tabulku takze soubor mel cca
1MB
> pak jsem tam pridal jeste jednu vetsi tabulku takze velikost souboru
> vzrosla asi na 40MB
> pak jsem tu velkou zase zrusil ale ten soubor ma porad tech 40MB
>
> proc? jak to udelat aby mel zase ten 1MB ?

database v firebird

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 28.2.2004 18:59:10

> [...]
> vzrosla asi na 40MB
> pak jsem tu velkou zase zrusil ale ten soubor ma porad tech 40MB
> proc? jak to udelat aby mel zase ten 1MB ?

BACKUP
RESTORE

Honza

database v firebird

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 28.2.2004 18:37:03

[...]

diky PM

Prekresleni napovedy Hint

[*] J. Vita <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 28.2.2004 14:10:30

Pekny den cele konferenci,
potrebuju jenom postrcit.

Mam v aplikaci (Delphi4standard) obrazek, na kterem se mi po najeti zobrazi
popiska - Hint.
Obrazek se kazdych 5 vterin meni a s nim i popiska.

Obrazek se sice zmeni, ale popiska (Hint) ne. Musim vyjet mimo obrazek a
vratit se a teprve pote se zase zobrazi.

Jak muzu udelat to, aby se po nacteni noveho obrazku zaktualizovala a
zobrazila pokud byla viditelna?
Umim pri nacteni obrazku neplatny HINT zhasnout (HideHint).

Jak ho ale znovu zobrazim stejne jako kdyz opustim obrazek a zase se na nej
vratim?
Diky moc za tip.
JV

Interbase/Firebird - zacatecnik

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2004 12:46:23

From: <delphi(zv)spst(tec)cz>
> Jiz dokazi kontrolovat praci s diskem v oknovych aplikacich. (Zjistim
> vytvoreni, smazani, prejmenovani atd.)
> Mam vsak dalsi problem. V okamziku, kdy se spusti "command line"?a pracuje
> se v prikazove radce, tak veskera kontrola konci.
>
> Netusi nekdo jak kontrolovat zapis na disk v prikazovem radku.

Problem je spise v tom jak to delas ted. Jediny skutecne pouzitelny zpusob je
napsat kernel driver ktery bude monitorovat dane souborove operace.

Petr Vones

Delphi 8 - co to je .NET a k cemu je to dobre?

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 28.2.2004 12:36:20

From: "LUKES Vaclav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Divam se na debaty kolem .NET.
> Nemam zkusenosti a nevim, co k temto vecem dodat ale pokud se podivam na
> predchozi cast, rad bych se zeptal, jak vlastne ZACIT s .NET a jak v tomto
> posupovat.
> Da se neco takoveho obecne a strucne poradit ?

Predevsim se smirit s tim, ze je to neco zcela jineho nez Win32 (i pres to, ze
to v Delphi 8 muze vypadat jakoby podobne). Uz jsem to tu uvadel nekolikrat,
asi nejlepsi je zacit touhle knihou:

http://www.grada(tec)cz/content/katalog.php?kid=2807

Petr Vones

ClassName prevest na tObject

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 28.2.2004 12:36:20

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> v nejakem seznamu mam nazvy typu objektu a ten prochazim a vytvarim je

Pokud je mas v nejakem seznamu tak uz snad neni problem k tomu zaregistrovat i
tridu.

Petr Vones

Delphi 5 a USB

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 28.2.2004 12:24:16

From: "PcolaS" <spcola(zv)autrin.sk>
> Potrebujem prepisat prog na zber dat, ktory doteraz komunikoval cez seriovy
> port, na komunikaciu cez USB, vedel by ma niekto naviest, kde hladat
> informacie rieseni tohto problemu?

Narozdil od serioveho portu je USB sbernice, tedy nekomunikujes "s USB" ale s
zarizenim pripojenym pres USB. Obvykle je treba driver a nejaka dokumentace od
toho zarizeni.

Petr Vones

Obdoba TabOrder v cyklu

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 28.2.2004 12:42:22

From: "LUKES Vaclav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Na formulari mam nekolik komponent a ve FORu je prochazim. Rad bych je ale
> prochazel setridene, neco jako TabOrder.

Setridene podle ceho ?

Petr Vones

assigned v Delphi 8.Net

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 28.2.2004 12:36:18

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> mam napr niekde premennu:
>
> pDS:IntPtr;
>

> a niekde inde v kode mam
>
> if assigned (pDS) then

IntPtr je vicemene Integer, takze pouziti Assigned nedava prilis smysl.

> Podla mna musi byt lebo Net Framework vypise chybu ze pouzivam objekt
> ktoreho instancia nebola vytvorena, cize objekt ktory je null....

Pokud pouzivas objekt tak to samozrejme plati.

Petr Vones

Interbase/Firebird - zacatecnik

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 28.2.2004 12:30:17

Hi,
toto vede napriklad na normalizaci do ciselnikovych hodnot. Zde to mozna
prijde zbytecne, ale je to tak. Zjednodusene receno mas jednotlive hodnoty
nakodovane a pak je dohledavas. Zkus byt trochu konkretnejsi, na jakou
situaci to potrebujes, zda to resis za ucelem referencni integrity
(deklarativni, pak treba pouzijes constraint) nebo jen ulehceni prace na
klientovi (pak to zajistis programove) Normalizace je cistejsi, nez pouzivat
enum, nejsem si vubec jist, zda to v FB jde, rekl bych, ze nikoli. KER

P.S: O normalizaci prave konci serial na Databazovem svete
(http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2004011201). Omlouvam se za malou
reklamu, ale mohlo by to zajimat vice lidi z konfery.

> Hm, co kdyz chci mit v tabulce polozku rocni_obdobi a mit na vyber 'jaro',
> 'leto', 'podzim', 'zima' ....
> jak to udelas s INTEGER nebo SMALLINT ???

Interbase/Firebird - zacatecnik

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 28.2.2004 12:20:15

Hm, co kdyz chci mit v tabulce polozku rocni_obdobi a mit na vyber 'jaro',
'leto', 'podzim', 'zima' ....
jak to udelas s INTEGER nebo SMALLINT ???

Radek

"Jan Harman" <jharman(zv)volny(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 28.02.2004 12:08:13

Odpovezte prosim - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odeslano kym: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Predmet: Re: Interbase/Firebird - zacatecnik

Nechapu naco ti je ENUM, proste pouzi INTEGER, nebo SMALLINT.
Misto AUTOINCREMENTU se pouzivaji Generetory. Jsou o neco flexibilnejsi..
Nejdrive vytvoris generator:
CREATE GENERATOR GEN_XXX;
Potom ho pouzivas tam kde jsi chtel Autoinc:
INSERT INTO TAB_XX VALUES GEN_ID(GEN_XXX, 1)...
Vice informaci najdes v dokumentaci.
Honza

Interbase/Firebird - zacatecnik

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 28.2.2004 12:08:13

> [...]

CREATE GENERATOR GEN_XXX;
Potom ho pouzivas tam kde jsi chtel Autoinc:
INSERT INTO TAB_XX VALUES GEN_ID(GEN_XXX, 1)...

[*] sulodk(zv)atlas(tec)cz - 28.2.2004 11:54:07

Skus sa pozriet na VirtualTreeView, www.delphi-gems.com

> Ahoj,
>
> potreboval bych rozsirit vlastnosti u komponenty TTreeView a to takto :
>
> 1) k item (subitem) pridat checkbox + property checked
> 2) misto textu u item bych potreboval jakoby jeden radek tabulky
>
> A ted jak na to ... pokud to vubec lze ..
>
> Diky Radek

OT: Par soukromych fotografii z konference v Beloh

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 28.2.2004 11:44:05

Na http://www.svejda(tec)cz/belehrad/index.htm jsem umistil vecer po prvnim dni
par foto z prvniho dne konference. Vzhledem k tomu, ze jsem mel jenom GPRS a
spechal jsem do hospody Pardoubek, jsou fotky komprimovany, nevybirany a
popisky jsou s chybami (nebudu to ale opravovat, protoze mam spoustu
programatorskeho elanu).

Petr

Interbase/Firebird - zacatecnik

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 28.2.2004 11:28:03

Ahoj,

zacinam s IB/FB a trosku me zaskocila jedna vec : nemuzu nikde v
dokumentaci objevit typ ENUM ... je to tim, ze se spatne divam,
nebo jej tato db proste nezna, v tomto pripade potrebuji nejaky tip, jak to
obejit ....
dalsi podobny pripad je AUTOINCREMENT ... hm ...

Diky Radek

pokrocilejsi komponenta TTreeView

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 28.2.2004 11:36:04

[...]

Barevny export do XLS

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 28.2.2004 00:22:45

Pro exporty TdxDBGrid pouzivam komponenty od AXOLOT (xlsWrite), nebo od
DevExpress vlastni exportni proceduru (SaveToXLS). Nedari se mi ale
exportovat muj hezky vybarveny grid v techto barvach. Zjistil jsem, ze
vsechny mnou nalezene komponenty pro export do xls maji omezeny rozsah
(pocet) barev. Existuje vubec moznost exportovat do xls jakkekoliv barvy?
Samotny Excel mi jich moc nenabizi. A pomoci jakych komponent? Rad si je
zaplatim.

Jan Skopovy

Pouzitie genratoru v ciselnej rade

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 27.2.2004 23:14:39

Kdyz da nektery klient rollback (napriklad ztrata zpojeni, pad PC),
tak je po ciselne rade (neb je derava).

Slavek

> [...]
> jednoznacne ID=GUID cize ku konfliktu by nemalo dojst. Ked je
> uz zaznam ulozeny tak v udalosti AfterPost spustim ulozenu
> proceduru, ktora mi v prave pridanom zazname vyplni pole s
> jednoznacnym cislom, ktore ziska z generatora - aj tu je
> pravdepodobnost konfliktu alebo zlyhania mala. Spustil som
> skusobnu aplikaciu ktora v cykle pridava zaznamy na troch PC
> v sieti a som prekvapeny velkou rychlostou. Peto by som sa
> chcel spytat (zrejme Pavla Cisare), ze ako sa prejavi nim
> sposminana serializacia (ktoru sposobi generator) v takomto
> pripade? A ake ma vlastne serializacia dosledky?

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 27.2.2004 22:46:37

Ahoj,
[...]

Diky Miro

ADMIN: Vsem exotum

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.2.2004 21:44:32

Puvodni zprava ze dne 27.2.2004:

> Budu se snazit trochu popsat duvody pasivnich ucastniku na sobe :

Super. Takze specialne jeste pro Davida Krainu DKx:

Davide, 15 minut po prispevku exota (presne dnes 6 minut po 13.
hodine) jsem napsal, ze neni treba reagovat, protoze se ten clovek,
jak sam napsal, odhlasil z konference. Nevim, proc 8 hodin pote
reagujes. Ten clovek tvuj prispevek opravdu nedostane, protoze se
odhlasil. Kdyz se nekdo odhlasi, prestane prispevky dostavat. Chapes?

Kdybys aspon poradne quotoval, tak bych si rekl, ze jsi v tech svych
100 mailech ten muj proste prehledl. Ale kdyz nekdo nepremysli nebo je
slepy a k tomu jeste navic nequotuje, tak me to vazne nastve. Chlape,
nejsi tu prvni den, tak snad ti nemusim vysvetlovat, co je quotovani.

Jen jeste dve veci:

> ale delam co muzu.

Prosim, prosim, mohl bys jeste k tomu delani take spravne quotovat?
Admin te prosi, na kolena pada...

> a pak jsem nasranej, kdyz mi nekdo neodpovida :-)

A proto jsem ti udelal tu radost a odpovidam ti, abys nebyl nasranej.
Ty mi prosim neodpovidej a nacvicuj si pred spanim nanecisto spravne
quotovani.

Dekuji,

Vsem exotum

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 27.2.2004 21:18:21

Budu se snazit trochu popsat duvody pasivnich ucastniku na sobe :

- Kazdy vecer mi telefonnim pripojenim prijde cca. 100 mejlu ktere nemam
zrovna 2x chut cist
- Kdyz je ctu, tak 99% vubec nerozumim, protoze jsem programator typu "z
hovna uplete bic", vetsinove se tady rozebiraji databaze, kde moje jedinne
uzke znalosti jsou BDE a ADO coz se muzu vratit o 10 let zpet
- Tedy kdyz je cas, proctu si subjekty, na zajimave se podivam, ostatni mazu
- Nemam-li cas jeden den si ti projit, dalsi den je tech mejlu 200 a to
vetsinove uz mazu vse
- Kdyz se v konferenci nekdo zepta na neco co vim, je tam hnedka plno
odpovedi na tokove urovni, ze se sam divim, jak to neumim
- Presto odepisu-li, jsem synem smrti napsat tam neuplny udaj, omylem ci
nevedomosti, jsem zahlcen mejly ve vycucu o tom, ze jsem vul, a pisu kraviny
- Malinko se vzdalim od tematu a admin hned vytahuje pravidla

Tot vse. Jsem si dobre vedom, jaky jsem spatny ucastnik konfery, ale delam
co muzu. Delphi se ucim formou samouk a tak nemuzu mit vedomosti (no muzu,
ale nemam) jako nekdo, kdo se tim uz dlouho zivi a pracuje jen v jednom
odvetvi... ...a pak jsem nasranej, kdyz mi nekdo neodpovida :-)

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------

Od: "Zdenek Moravec" <zmo(zv)volny(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: Prohledavani korenoveho adresare na
Datum: 26.2.2004 - 9:21:37

--
VOLNY klub: Modemisti vseho druhu, spojte se!
http://klub.volny(tec)cz

Volne zdrojaky

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 27.2.2004 07:24:17

Tohle je sice moc hezke,ale bouzel to narazi na zakladni lidsky
problem - SLUSNOST :o|

Obavam se,ze upravene zdrojaky posle zpet jen mala hrstka lidi.

Udelal bych si web, kde bude podminkou stazeni zdrojaku
registrace pres existujici e-mail a budes mit alespon prehled o
tom, kdo je ma stazene, kolik stazeni probehlo.Take bych na webu
udelal formular pro opetovne vlozeni zdrojaku. Take castecna
ztrata anonimity by mohla mit za nasledek lepsi spolupraci.

Jakub

From: "Jan Rizek" <abxsw(zv)centrum(tec)cz>
Subject: komponenta na zapis na porty v XP atd...> Zdravim,

> existuje nejaka komponenta, ktera by umela zapisovat na porty? Napr.:
> LPT1?
>
> Samotne posilani na port pomoci AssignFile je v win. XP problematicke..
> Resp. nefunguje, tak jak by melo.
>
> JR

komprimaze gzip v Delphi

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 26.2.2004 17:11:20

www.google.com
zadat: Delphi gzip component

vybrat, stahnout, pouzit.

HTH,
pl

From: js-delphi(zv)quick(tec)cz [mailto:js-delphi(zv)quick(tec)cz]

Vcera jsem se tady ptal na jeden problem ,ale nebylo mi odpovezeno, tak to
zkousim jinak.
Muzete mi poradit jak vytvorit Timer pres API f-ce? Podle me je to klasicky
objekt woken, takze by to nemel byt snad moc velky problem.
Pochopitelne, ze bych potreboval vedet jak ho vytvorit a jak chytat udalost
OnTimer.

TIdFTP a obmedzenie rychlosti prenosu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.2.2004 15:06:43

> Potreboval by som poradit, ako docielit obmedzenie rychlosti prenosu
> cez ftp. Pokusal som sa pouzit TIdFtp a TIdIOHandlerThrottle, ale
> bezvysledne. Ide to vobec? Ake su ine riesenia?

Sice nepouzivam Indy (pochopitelne, ze?), ale nezapomnel jsi na to,
ze FTP protokol pouziva DVA ruzne TCP sockety? Jestli jsi treba ten
omezovac rychlosti nenasadil jen na prikazovy kanal, zatimco ty
patrne jej chces pouzit prave na datovy kanal? :-)

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

komponenta na zapis na porty v XP atd...

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 26.2.2004 14:22:18

Zdravim,

[...]

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 26.2.2004 14:48:29

> existuje nejaka komponenta, ktera by umela zapisovat na porty? Napr.:
> LPT1?
>
> Samotne posilani na port pomoci AssignFile je v win. XP problematicke..
> Resp. nefunguje, tak jak by melo.

Komponenta neexistuje a ani existovat nebude.

Jde ale vyrobit bezpectnostni diru do XP a umoznit tak pristupovat na porty
primo.
http://www.hw(tec)cz/software/userport/userport.html

komponenta na zapis na porty v XP atd...

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 26.2.2004 15:02:42

> existuje nejaka komponenta, ktera by umela zapisovat na porty? Napr.:
> LPT1?

napr. nas IOPort na http://www.winsoft.sk/ioport.htm
Na http://www.winsoft.sk/downld.htm je dole demo
priklad tlace priamo cez LPT1.

Erik

Vytvoreni Timer-u pomoci API

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.2.2004 14:24:19

js-delphi(zv)quick(tec)cz wrote:

> Pochopitelne, ze bych potreboval vedet jak ho vytvorit a jak chytat

Podivej se do SDK na funkce SetTimer() a KillTimer().

HTH, pf

Anketa - jake komponenty pouzivate misto standardn

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 26.2.2004 14:14:13

verze D?

misto Button?

misto Edit?

misto ComboBox?

misto StringGrid?

misto TreeView?

misto ListView?

misto Memo?

diky (zatim nepouzivam zadne jine, ale zajima me to, co vybrat z mnozstvi na
webu)
Radek Lahoda

OT: Vytvoreni Timer-u pomoci API

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 26.2.2004 14:02:04

Ahoj.
[...]
Diky moc
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Anketa - jake komponenty pouzivate misto standardn

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.2.2004 14:32:23

Lahoda Radek wrote:

> verze D?

D6prof

> misto TreeView?
> misto ListView?

Lischkeho Virtual TreeView http://www.delphi-gems.com/Controls.php

HTH, pf

Upgrade aplikace pres internet

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 26.2.2004 14:12:12

no firma TMS (www.tmssoftware.com) dela komponentu WebUpdate a WebCopy,

myslim, ze pro nekomercni pouziti je zdarma

Petr Sikola

Upgrade aplikace pres internet

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 26.2.2004 14:00:01

Ahoj panove.
Mam asi dost naivni prosbu, ale treba u nekoho z vas uspeju. Chtel bych, aby se ma aplikace umela kouknout na urcitou stranku na NETu a kdyz nejde neovejsi verzi, tak aby ji umela stahnout, rozbalit, prehrat stavajici a spusitit novou.
Zhruba vim jak se to dela, ale nejsem z to to dat dohromady v kodu. Vim, ze ma spoustena aplikace si musi alokovat pamet, do ktere se zkopiruje, pak se tady jako spusti a pak se muze prehrat soubor, ktery je v PC. Pak se pusti ta aplikace, ktera uz je aktualizovana v PC a ta "docasna", co je v jen v pameti, se uvolni.
Resi se to tak, ze se v aplikaci udelaji spec. attributy pri startu, ktere rozlisi o co jde?
Neposkytl byste nekdo kousek kodu?
Je-li ma uvaha uplne mimo, prosim, opravte me at zbytecne netapu.
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

TIdFTP a obmedzenie rychlosti prenosu

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 26.2.2004 13:41:59

Zdravim

Potreboval by som poradit, ako docielit obmedzenie rychlosti prenosu cez
ftp. Pokusal som sa pouzit TIdFtp a TIdIOHandlerThrottle, ale bezvysledne.
Ide to vobec? Ake su ine riesenia?

D6Ent, Indy9, W2k

S pozdravom
Slavo

Carovy kod

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.2.2004 13:07:51

> Pokud pouzijes klavesnicovou ctecku tak jses zase zavislej na tom
> jakou si kdo nainstaluje a prepne klavesnici....

To neni nastesti pravda. To tu rikaji jen ti, kteri s klavesnicovymi
cteckami nedelaji!

Uz jsem to tu psal.. staci ctecku nakonfigurovat do 'ALT modu' a je
to zcela nezavisle na zvolenem rozlozeni klavesnice. Obcas se vyplati
si precist manual. ;-)

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Carovy kod

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.2.2004 12:57:49

On Behalf Of Lukas Gebauer

> Panove, ponekud zapominate na tu nejvetsi nevyhodu seriovych
> ctecek... a to jaksi ze potrebuji externi napajeni, coz v praxi
> obnasi nejaky dalsi napajeci adapter, dalsi drat, ktery se nekde
> mota.
>
> Zatimco klavesnicova ctecka je zapojena mezi pocitac a klavesnici,
> coz obnasi mene dratu, a navic je z toho klavesnicoveho portu i
> napajena.

Ahoj
Pokud pouzijes klavesnicovou ctecku tak jses zase zavislej na tom jakou
si kdo nainstaluje a prepne klavesnici....

Ludek

Instalacni script Firebird 1.5

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 26.2.2004 12:33:47

> Dal by se nekade najit oficialni instalacni skript pro Firebird 1.5
> Hledam, hledam, nemuzu najit.
> Dik

Stahni si z http://prdownloads.sourceforge.net/firebird/
balik ktey ma v nazvu src. Posledni je tusim Firebird-1.5.0.4288.src.tar.bz2
a hledej v podadresari \src\install\arch-specific\win32. Je tam instalacni
skript
pro InnoSetup.

Pavel Poles

Modalni <=> nemodalni okno

[*] Petr Vetesnik <wetty(zv)quick(tec)cz> - 26.2.2004 12:29:44

Nemate nahodou nekdo nejaky navod,
jak modalni okno prepnout bez zavreni do nemodalniho?

Dik
Petr Vetesnik

FB na XP

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 26.2.2004 12:23:38

Ja som premenoval *.gdb na *.fdb a vsetko ide po masle.

Laco

-----

Neni nutno ho prepisovat, mi to kdysi stejne
nepomohlo.

Martin

> Microsoft tvrdi ze do Filelist.xml se nesmi zasahovat. Ne ze by
> to z principu neslo, ale je velmi pravdepodobne ze dalsi
> instalace nejake aktualizace Windows nebo Service packu
> ten soubor proste prepise.
>
> Martin Schayna

FB na XP

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 26.2.2004 11:37:29

> [...]

> to z principu neslo, ale je velmi pravdepodobne ze dalsi
> instalace nejake aktualizace Windows nebo Service packu

IBO+FB

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 26.2.2004 10:15:16

Ahoj,

> Nevadi ak vznika takto vela dier v ciselnej rade? Je jasne ze PK je

Generator taky neni na to, abys podle nej generoval souvislou
ciselnou radu! Cislovani dokladu je treba delat uplne jinak
(triggery, stored procedury...). Na toto tema bylo v konferenci
mnoho receno(vice variant). Trochu koukni do archivu. primarni
klic je proste jenom neco, co ti unikatne identifikuje zaznam.
Osobne sem uz presel na klice GUID.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

FB na XP

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.2.2004 10:15:16

> [...]

to z principu neslo, ale je velmi pravdepodobne ze dalsi
instalace nejake aktualizace Windows nebo Service packu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.2.2004 10:51:21

> [...]

Ja jsem takovouto ctecku nikde nepotkal, a jestli takova existuje,
mam u ni zajem. Jenze zatim je to porad na urovni "jedna pani

generator nahodnych cisel

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.2.2004 10:21:18

Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> wrote:
> Vsechny tyto generatory jsou nespolehlive a jsou to pouze
> pseudogeneratory nahodnych cisel. Opravdovy generator nahodnych cisel
> pracuje na zaklade rozpadu radioaktivnich castic, nebo minimalne aspon
> na zaklade nejakeho kvalitniho sumoveho generatoru...

Nekde jsem videl obrazek generatoru nahodnych cisel,
ktery mel na vstupu kamery snimajici lavove lampy
(takovata zrudnost ve tvaru velkeho rugbyoveho mice
s nahodile plovoucimi bublinami?) ;-)

Martin Schayna

Message DLG

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 26.2.2004 10:19:17

Ahoj,

no, a abych nemusel o tehlech vecech moc premyslet, tak sem
si proste napsal vlastni funkce podle unity Dialogs do PmDialogs
a volam si vlastni funkce, ktery toho umej malinko vic nez funkce
z Dialogs:

function PmMessageDlg(const Msg: string; DlgType: TMsgDlgType;
Buttons: TMsgDlgButtons; HelpCtx: Longint; const ParentHandle: HWND = 0;
const SetCustomDefaultBtn: Boolean = False; const CustomDefaultBtn:
TMsgDlgBtn = mbYes): Integer;

function PmInputBox(const ACaption, APrompt, ADefault: string;
const ParentHandle: HWND = 0; const AInputType: TInputType = itString;
const ADecimalPlacesIfFloat: Integer = 2): string;

function PmInputQuery(const ACaption, APrompt: string;
var vValue: string; const ParentHandle: HWND = 0; const AInputType:
TInputType = itString;
const ADecimalPlacesIfFloat: Integer = 2): Boolean;

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Message DLG

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 26.2.2004 09:55:54

Tak toto kdysi Petr Vones glosoval sluvkem FUJ a ja se k tomu pridavam. :)))
Podivej se prosim do MSDN nebo do helpu Win32, ktery je dodavan s Delphi a
najdes tam spravne pojmenovane konstanty. Maji nazvy napr. MB_OK, MB_YESNO,
MB_ICONWARNING, MB_TOPMOST atd...

From: <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz>
Subject: PGP Disk, jak zacit

> Rad bych si napsal nejaky jednoduchy "PGP disk", ktery by se obesel i bez
> kryptovani (emulace disku ze souboru). Muze me nekdo nakopnout, jak zacit?
>
> Jan Skopovy

Message DLG

[*] Jirka <poustevnik.jirka(zv)quick(tec)cz> - 26.2.2004 09:41:53

var xi: integer;
. . .

// urcite plati pro D3, Win98

At se dilo dari!
Poustevnik Jirka

P.S. Kilo nechci

Od: "Milos J. Hrach" <delphi_konf(zv)post(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odeslano: 26. unora 2004 7:21
Predmet: Message DLG

> [...]
> Chces kilo? Tak pripoj kamose pres VOLNY.
> Vice na http://studentpartner.volny(tec)cz/

Prohledavani korenoveho adresare na SERVERU

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 26.2.2004 09:15:45

> [...]

> urovne adresaru,kterou nactu a v nui pak postupne hledam? Nejde
> to udelat nejak elegantneji a lepe? Diky za radu

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 26.2.2004 08:53:43

From: "Pavol Svorc"
> Pouzivam D5 + FreeReport. Na zostave mam napr. MasterHeader,
> MasterData, DetailHeader, DetailData. A potrebujem docielit, aby v
> pripade, ze sa DetailHeader a DetailData nezmestia na stranu aby sa
> zacali tlacit od zaciatku novej strany. Teraz sa mi napriklad vytlaci

Zkusil bych si pohrat s volbou Breaked na DetailData nebo MasterData.
(Prave tlacitko nad Bandem) nebo v realtime s flBandPageBreak ve Flags.
(Ja to zatim nepouzil, jen se domnivam, ze by to mohlo pomoci :-)

A.Spurny

generator nahodnych cisel

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.2.2004 00:42:49

Puvodni zprava ze dne 25.2.2004:

> Co delas pro Pentagon?

Pentagon by tezko vzal generator nahodnych cisel zalozeny na case.
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.2.2004 00:36:44

> [...]

ze si bere napajeni z konektoru na klavesnici, pripadne se do slotu
soupne karta, ktera 5V vyvede ven zezadu.

Interbase/Firebird - systemove datum

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 25.2.2004 23:54:34

> Poradte prosim, jak ziskat v selectu systemove datum a cas v
> Interbase nebo Firebird.

CURRENT_TIME
CURRENT_DATE
CURRENT_TIMESTAMP

Jedna se o datumy a casy na serveru.

napr.
SELECT CURRENT_TIME, CURRENT_DATE, CURRENT_TIMESTAMP FROM RDB$DATABASE

Tomas

Interbase/Firebird - systemove datum

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 25.2.2004 23:38:32

Poradte prosim, jak ziskat v selectu systemove datum a cas v Interbase nebo
Firebird.

Jan Skopovy

FB na XP

[*] Karel Machac <machackarel(zv)quick(tec)cz> - 25.2.2004 19:14:14

Staci vyhodit z Windows\Sytem32\Filelist.xml - <REC>GDB</REC>

Karel Machac