FB na XP

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 25.2.2004 15:09:45

Ahoj, snazil jsem se hledat v historii, ale marne.

Kdyz mam FB server na Win XP tak trva prvni pripojeni.
Pry se musi vypnout nejaka ochrana, protoze je do ni zahrnuta i
pripona .gdb

Nasmerujte mne prosim nekdo jak se to vypne.

DBGrid, ktery umi sort

[*] sulodk(zv)atlas(tec)cz - 25.2.2004 15:13:46

Skus sa poziet na TVirtualDBGrid :

www.virtualdbgrid.wz(tec)cz

Od: Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz>
> ale proveril bych nastaveni ovladace ve
> windows - velikost stranky,
> okraje a tak
> nekdy muze zlobit i hw nastaveni tiskarny -
> nejakej dip switch prepnutej
> na preskakovani perforace a tak (pokud se
> tiskne na traktorovej papir)
> obcas se taky stava (pokud se tiskne na
> volne papiry) ze tiskarna neumi
> fyzicky tisknout na okraj papiru a pokracuje
> na dalsim

OK, diky za napady.
ASi bych mel dodat dost podtstane info:
1) tisknu na volne listy
2) tisknu "nalezato" - landscape
3) horni a spodni okraj stranky + sirka Reportu mi dava 297 mm ...-> a prece se to tiskne na dve strany
Pritom jak uz jsem rekl na ne-jehlickovych tiskarnach je vse ok...

[...]

Diky za vas cas.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Aggregovane polozky v IBClientDataSetu - generovan

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 25.2.2004 10:46:58

Jakmile je vysledkem selectu vic jak 2 radky. Tak se tahle chyba objevi.

Rozmnozi se druhy radek. ??

JR

From: LUKES Vaclav [mailto:lukes(zv)ans(tec)cz]

muzete mi prosim poradit, co nejlepe pouzit ke spojeni Oracle a Delphi ?
Momentalne zde mame BDE, ale to pujde pryc.

Vasek

PS: Pred casem jsem slysel od J. Sebelika o ceske jakes firme, ktera dela
vyslovene tyto veci, ale jmeno jsem zapomnel.

TShellTreeView - AutoRefresh nefunguje

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 24.2.2004 15:26:44

Ahoj,
mam na Formu ShellTreeView s AutoRefresh=True a kdyz na Formu kliknu na
tlacitko, prejmenuje se slozka, ale ShellTreeView vubec nezareaguje.

Nesetkal se s tim nekdo? Nevi nekdo o reseni - jake?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

Velikost fontu a zobrazeni formularu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 24.2.2004 15:04:41

> S pribyvajicim poctem TFT-ecek na stolech nasich zakazniku
> resim stale castejsi problem s nastavenim velikosti fontu na
> jinou , nez 96 dpi, kterou pouzivame na vyvoj. To ssebou nese
> naprosto neuveritelny maglajz pri zobrazeni slozitejsich
> formu. Hledal jsem v historii konfery, ale nasel jen
> histericka volani o pomoc. Ted se pripojuji i ja.
> Vyuziji-li delphackeho SCALEovani pres zapnutou propertu
> SCALED formulare, pak jeste musim v OnCreate property formu
> sam prizpusobit velikost formu rucnim prepoctem. Nektere
> komponenty (Grid, DBGrid, DBControlGrid, ...) vsak reaguji
> [...]

Ahoj,
nevim, jestli existuje jednoduche a korektni reseni pro vsechny mozne
kombinace rozliseni a velikosti pisma. Ja to delam tak, ze pri navrhu
aplikace definuji minimalni rozliseni pro rozumnou funkci aplikace, a
vsechny formulare tomuto rozliseni prizpusobim. Problemy s velikosti pisma
resim tak, ze vyvijim na 19" monitoru s rozlisenim 1600x1200, velka pisma,
vsechny formy jsou scaled=false a vsechno pasuju tak akorat na tesno. Pak
nemam problem s fonty 125% ani s normalnimi (je tam sice trochu vic
nevyuziteho mista, ale nikdo neprska - je to porad lepsi, nez petinu formu
nevidet). Kdysi davno jsem videl jakysi navod, jak to zaridit tzv.
konzistentne pomoci scaled=true a prepocitavani rozmeru podle skutecneho
DPI, ale je s tim tolik prace a vysledky byly dost pochybne, takze jsem
zkusil v jedne aplikaci a pak uz jsem to nikdy nedelal.

Velikost fontu a zobrazeni formularu

[*] Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 24.2.2004 14:38:38

[...]

Diky, Michal
D2 a D5, Win2000, MS SQL 2000
Marek Hradil
Benefit CZ, s.r.o
Hrubeho 11, 602 00 Brno
Tel: +420 5 4121 9098,+420 5 4121 9099
Fax: +420 5 4121 5886

GUID jako primarni klic

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 24.2.2004 14:18:35

Ahoj,

pokud jsem zatim dobre pocital, tak 32Char by mel byt 256-bit (nebo je to 32x2znaky-tj. 51bit) kod? Myslite si, ze bude vzdy unikatni na celem svete? A myslite si, ze se jedna o opravdu jednoznacny identifikator pro replikace? Ja osobne nemam replikace rad, protoze pak vznikaji ruzne duplicity (napr. dva vyrobky s ruznym ID,stejnym hledacim klicem) a pak nevim,co je spravne.Takze bud jedna db na netu nebo jasna pracvidla, kdo je owner a komu se to posila...

Ludek

NET dekompilace

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 24.2.2004 14:18:36

From: <delphi(zv)spst(tec)cz>
> Potrebuji HOOK na praci se souborovym systemem Windows XP.

V tom pripade musis napsat kernel driver.

Petr Vones

Datove prenosy v Roamingu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 24.2.2004 14:12:34

Dalibor dne 24 Feb 2004 v 11:56:

> [...]
> prenaset data, aniz by je nejaka strana vysilala. A nekdy pri dalsim
> pokusu o spojeni je treba vse ok a beha to jak ma.

nemuze to zpusobovat jen nejaky vir na uplne jinem stroji, ktery se namatkove zkousi pripojit k
ruznym IP asdresam, a nekdy holt trefi i tu Tvoji?

Karel Rys

ClassName prevest na tObject

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 24.2.2004 14:10:33

> Odpovim otazkou, jaky to ma mit smysl ?

v nejakem seznamu mam nazvy typu objektu a ten prochazim a vytvarim je

ClassName prevest na tObject

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 24.2.2004 13:56:30

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> nevite nekdo jestli jde z ClassName udelat object jinak nez si je
> zaregistrovat pomoci RegisterClass

Odpovim otazkou, jaky to ma mit smysl ?

Petr Vones

Delphi & ORACLE

[*] Suvarina, Vladimir <vladimir.suvarina(zv)siemens(tec)com> - 24.2.2004 13:38:27

Zdravim

>muzete mi prosim poradit, co nejlepe pouzit ke spojeni Oracle a Delphi ?
>Momentalne zde mame BDE, ale to pujde pryc.

Ja pouzivam ADO a nativni Oracle OLE ovladace, ktere jsou na kazdem CD s
Oraclem (Tusim ze od 7cky vys). Maximalni spokojenost :)

========================
Vladimir Suvarina, Siemens s.r.o
D7Ent, W2KPro + SP4, Oci 8i r3p4

Delphi & ORACLE

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 24.2.2004 13:34:26

Ahoj,

[...]

Hook na souborovy system

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 24.2.2004 12:24:21

Dobry den

Potrebuji HOOK na praci se souborovym systemem Windows XP.

Chci zapisovat nove vytvorene soubory a adresare.

Kdyz budu volat SetWindowHookEx jaky a jak mam pouzit parametr (WH_SHELL,
WH_SYSMSGFILTER.)

Pripadne ma nekdo kousek zdrojaku.

Predem dekuji Jirka

Canvas do Bitmapy nebo resize Canvasu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2004 12:16:19

> // pokusne kreslenie *******************
> MC.Brush.Color:=clBlue;
> MC.Rectangle(6000, 1,6500,4800);
> MC.FillRect(rect(6002, 3,6497,4797));
> // pokusne kreslenie *******************

ja bych tam potreboval narvat rastrovej obrazek.
pouzivam gfllib a do TBitmap jsem to rval podle
prilozeneho prikladu takto:
for y:=0 to gfl_bmp.Height-1 do
begin
// get Pointer to Scanlines
lineSrc:=Pointer(GFL_UINT32(gfl_bmp.data)+(y*gfl_bmp.BytesPerLine));
lineDest:=bmp.Scanline[y];
// copy Pixel Data
move(lineSrc^, lineDest^, gfl_bmp.BytesPerLine);
end;

no a potreboval bych nejakou podobne rychlou metodu
pro presun tech dat. ona totiz ta gfl_bmp je nejaka
struktura:
TGFL_BITMAP=record
BType: GFL_BITMAP_TYPE;
Origin: GFL_ORIGIN;
Width: GFL_INT32;
Height: GFL_INT32;
BytesPerLine: GFL_UINT32;
LinePadding: GFL_INT16;
Reserved: GFL_INT16;
BytesPerPixel: GFL_UINT8;
BitsPerComponent: GFL_UINT8; // Always 8
Xdpi: GFL_UINT16;
Ydpi: GFL_UINT16;
TransparentIndex: GFL_INT16; // -1 if not used
ColorUsed: GFL_INT32;
ColorMap: PGFL_COLORMAP;
Data: PGFL_UINT8; // IN!
end;

muzete mi nekdo poradit jak to udelat aby to
bylo co nejrychlejsi? ten MetaFileCanvas bohuzel
nema ScanLine.

dekuji mnohokrat

Peca

OT: Datove prenosy v Roamingu

[...]

Delphi & PC Fand aplikace

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2004 11:34:15

ahoj,

> "Zdedil" jsem aplikaci napsanou v PC Fandu. Nyni zakaznik chce
> prevest tuto aplikaci od jineho autora, ktery jiz nehodla

pokud nehodla, tak by mohl poskytnout bud zdrojaky, nebo heslo
k RDB (je-li zaheslovany na heslo).

> Prosim, pokud by mel nekdo s timto zkusenost, ozvete se. Hledam
> zpusob, jak se dostat do uprav RDB souboru.

neni-li zbyti, lze pouzit otvirak FANDOPEN, ktery kdysi
nekdo prodaval, ale uz nevim kdo. V nejhorsim ti to muzu
otevrit u nas.

Peca

nedalo mi to a sel jsem se podivat kdo to delal:

Objednavka
Objednavame program FandOpen
cena 490,- Kc (+cena diskety a naklady na dobirku)
ODBERATEL PROGRAMU
Firma/prijmeni, jmeno: ...............................
Ulice a cislo: ...............................
PSC a misto: ...............................
telefon (UTO) cislo: ...............................
ICO/DIC: ............./.................
Vase licencni cislo programatorske
verze FANDu (verze 3.2 nebo 3.3): ...................
datum: ..............
podpis: ..............
razitko
Objednavku zaslete na adresu:
Buzek - ProCom, Erbenova 1513, 397 01 Pisek

IE nenajde stranku

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 24.2.2004 11:26:14

> taky ne, preinstalovani W98 taky ne. Nemate nejaky tip? Predem dekuji.

Ahoj, ja mel nedavno podobny problem po presunu domeny k jinemu providerovi.
Pomohlo v commandline napsat

ipconfig /flushdns
a pak ipconfig /registerdns

IE nenajde stranku

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2004 11:24:13

> U jednoho zakaznika mi IE nechce nacist stranku, (stranka nelze zobrazit).
> Pripojeni existuje, preklad funguje, pingy taky, nastaveni IE zda se v
> poradku, nastaveno na Default. V PC byly viry (bezne viry z posledni doby),
> odvirovano. Preinstalovani IE z 5 na 6 nepomohlo, smazani IE z registru
> taky ne, preinstalovani W98 taky ne. Nemate nejaky tip? Predem dekuji..
>
> S pozdravem Vaclav Riha

Me IE delal neco podobneho, tvaril se ze stranku natahl, ale nic nezobrazil. Presel jsem na Mozilu a problemy zmizely.
Petr Daricek
Chcete dostavat Vas oblibeny casopis TYDEN kazde pondeli? Pred osmou hodinou rano? A navic ziskat skvele CD dle Vaseho vyberu? Nevahejte a predplatte si TYDEN jiz nyni! http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=70450%26url=http://www.tyden(tec)cz/predplatne/main.html

IE nenajde stranku

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2004 11:06:11

Co je to za web? Neni nejaky gulas v hosts?

Roman

Dne Tuesday, February 24, 2004 10:10 AM [GMT+1=CET],
Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> napsal(a):

> [...]
> z posledni doby), odvirovano. Preinstalovani IE z 5 na 6 nepomohlo,
> smazani IE z registru taky ne, preinstalovani W98 taky ne. Nemate

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2004 11:00:10

> MF:=TMetafile.Create;
> MF.Width:= 6800;
> MF.Height:= 4800;
> MC:=TMetafileCanvas.Create(MF,0);
> MF.Free;
> end;

nemelo by se volat i MC.Free?

peca

OT: IE nenajde stranku

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 24.2.2004 10:10:04

[...]

OT: Delphi & PC Fand aplikace

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 24.2.2004 10:10:04

Ahoj,

prosim o pomoc s nasledujicim problemem.
"Zdedil" jsem aplikaci napsanou v PC Fandu. Nyni zakaznik chce
prevest tuto aplikaci od jineho autora, ktery jiz nehodla
stavajici aplikaci podporovat, do Windows. Problem je v tom, ze
data jsou ulozena ve formatu PC Fandu a ke zmene do DBF nemam
pristup, protoze je RDB soubor zaheslovany.

Prosim, pokud by mel nekdo s timto zkusenost, ozvete se. Hledam
zpusob, jak se dostat do uprav RDB souboru.

Dekuji.
M. Kotaska

--
VOLNY klub: Modemisti vseho druhu, spojte se!
http://klub.volny(tec)cz

IE nenajde stranku

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 24.2.2004 10:36:08

skus zmazat spyware -> napriklad si stiahni z www.lavasoft.de adware standart a s tym skus vycistit komp, niekedy to vie narobit total bordel .... a dokonca to sposobuje mrznutie a restarty kompu.... a stranky sa natahuju chaoticky... a niektore sa nenatiahnu vobec.... a podobne... ani sa to nezda, ale ak ten komp bol uz na nete, tak ich tam bude zopar desiatok :o))) apropo... nepomoze ziadny firewall ...

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Mob.: +421 905 459156
e-mail: equipment(zv)equipment.sk
Web: http://www.equipment.sk

PageDown v RichEditu

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 24.2.2004 10:07:59

jo! nasel jsem to v archivu pro Memo, ale funguje to obecne
SendMessage(RichEdit1.Handle,WM_VSCROLL,SB_PAGEDOWN,0); //o stranku dolu

Autor: myshpa (---.brno.mistral(tec)cz)
Datum: 01. 12. 2003 19:28

tohle pouzivam ja

SendMessage(Memo.Handle, WM_VSCROLL, SB_PAGEUP, 0);

z helpu:

SB_BOTTOM Scrolls to the lower right.
SB_ENDSCROLL Ends scroll.
SB_LINEDOWN Scrolls one line down.
SB_LINEUP Scrolls one line up.
SB_PAGEDOWN Scrolls one page down.
SB_PAGEUP Scrolls one page up.
SB_THUMBPOSITION Scrolls to the absolute position. The current position is
specified by the nPos parameter.
SB_THUMBTRACK Drags scroll box to the specified position. The current
position is specified by the nPos parameter.
SB_TOP Scrolls to the upper left.

Radek Lahoda

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> je v Delphi neco, jako friend class v C++?

Ne. V ramci unitu muzes pristupovat k private sekci vsech jeho trid, ovsem
toto bych nedoporucil zneuzivat (i presto, ze to tak dela Borland ve VCL).

Petr Vones

assigned v Delphi 8.Net

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 23.2.2004 22:58:50

Caves...

nuz zaujimava vec sa mi stala.... jendoducho som zvyknuty testovat ci mam instanciu triedy cez assigned funkciu popripade
cez = nil .... nuz zaujimave je moje zistenie v delphi 8 ked sa mi dost pravidelne stava ze assigned alebo =nil nie je mozne pouzit....

mam napr niekde premennu:

pDS:IntPtr;

a niekde inde v kode mam

if assigned (pDS) then

avsak pDS pokial nebolo obsadene vytvorenov triedov obsahuje raz 0 ; inokedy -1 ; inokedy napr 1... proste totalne nahodne cisla... napada ma teda otazka, je nejaka sialena metoda v nejakom sialenom objekte v Net Framework ktora mi vrati Boolean hodnotu True/False podla toho ci je instancia danej triedy vytvorena alebo nie ?
Podla mna musi byt lebo Net Framework vypise chybu ze pouzivam objekt ktoreho instancia nebola vytvorena, cize objekt ktory je null....

nejaky napad ????

Friend class

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 23.2.2004 22:52:49

Zdar,
je v Delphi neco, jako friend class v C++?

Brona

Carovy kod

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.2.2004 22:46:48

Behalf Of Ludek Paral
> Subject: Re: Carovy kod
>
> zde je potreba zjistit treba moznosti EANu nebo jineho
> formatu . Kazdopadne pokud chces myslet na kodovani znaku,
> tak na spatne navrzenem kodu jsem videl skoncit jednoho
> renom.vyrobce SW v SRN. Rozhodne bych sel rovnou ciselnym
> formatem, protoze jej pouzive 99 % vyrobcu..Je mezinarodne
> platny kod , kde prvni cislo tusim urcuje znak zeme. Pokud

Adresa k vsem informacim je prosta : http://www.ean(tec)cz
Jinak pokud pouzijes EAN13 (resp.EAN8) nemelo by IMHO mimo firmu odejit
nic s kodem, ktery nemas prideleny (za penizky).
Pro interni cisla pouzivam Code39, ktery ma oproti EAN vyhodu, ze muze
mit variabilni delku a obsahovat alfanumericke znaky a existuje free
znakova sada, takze nic nikde nemusis propocitavat. My takhle tiskneme
cisla dokladu na vsech vystupech.

Ludek

Carovy kod

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 23.2.2004 21:16:09

Ahoj,

Jeste dotaz:
Jak odchytim zacatek a konec sekvence ze ctecky.........?
Jo, zapomnel jesm, jde o klavesnicovy snimac....

- to je nevyhoda klav.ctecek - nevim, jestli jde info z klavesnice nebo z
ctecky (snad jen mozna hodit Prefix, ale pak musis testovat ,zda Ti
nepribehlo do libovol.edit boxu Prefix a pak se chovat dle toho, nebo napsat
vlastni obsluhu udalosti OnKeyDown). Jako spravny Delphista mam radej RS232
a vlastni zpracovani nezavisle na uzivateli...

Ludek

Carovy kod

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 23.2.2004 21:16:10

Ahoj,

[...]
kod , kde prvni cislo tusim urcuje znak zeme. Pokud zde das tusim "9" na
zacatku, jedna se o interni CK, ale ty nesmis pouzivat tento CK nas
verjenosti. Jinak kazdy vyrobce by si mel nechat schvalit svoje cis.rady pro
sve vyrobky. Zkus stranky www.codeware(tec)cz nebo www.gacc(tec)cz, mel by zde byt
odkaz i na pravidla EANu.

Ludek

ADMIN: CAPI knihovny

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.2.2004 21:24:11

> Miro ze se nezeptas? Dva z nejzapadnejsiho mesta, bydlime od sebe 500 m a k
> tomu jsme to spolu delali pro dc... :)

Super, nejsem sice Mira, kdyz odpovidas na muj prispevek, ale co
takhle aspon to poradne quotovat?

Carovy kod

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 23.2.2004 21:16:08

Ahoj,

jedna se jen o sadu cisel (aspon u tech car.kodu, ktere jsem delal ja).

Zaleze co chces

1.Pripojis to pres klavesnic.port - pak nic neprogramujes, protoze snimnuti
se generuje jako zadani z klavesnice (event. s ukoncenim Enter)
- nevyhoda : kdyz sejmes a nemas kurzor na polozce car.kod

2. Pres RS232 - pak potrebujes nejakej asynchronni prenos z portu (ja
pouzivam TMS Async), kterej je ale nejlepsi zpracovavat pak nejakym
threadem.
- Vyhoda - at provedes stisk na CCD kdy chces, zapise se ti pozadavek do
fromty a v programu jej pak korektne zpracujes.

Ludek

CAPI knihovny

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 23.2.2004 21:16:08

Ahoj,

Miro ze se nezeptas? Dva z nejzapadnejsiho mesta, bydlime od sebe 500 m a k
tomu jsme to spolu delali pro dc... :)

Mam treba TISDNTB3, jsou tam i zdroje, bohuzel popisy vetsinou v nemcine...

Pak mam jeste cele CD od Deutsche Telecom...

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> lze .NET dekompilovat stejne tak "lehce" jako treba Javu?

Ano, viz treba Reflector http://www.aisto.com/roeder/dotnet/

Petr Vones

NET dekompilace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.2.2004 20:28:04

Puvodni zprava ze dne 23.2.2004:

> lze .NET dekompilovat stejne tak "lehce" jako treba Javu?

Ano.

OT: .NET dekompilace

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 23.2.2004 20:24:02

Ahoj,
lze .NET dekompilovat stejne tak "lehce" jako treba Javu?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

GUID a jeho reprezentace v DB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 23.2.2004 19:41:59

Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> wrote:
> V souvislosti s tim bych se zeptal: jaka je nejlepsi cesta na
> generovani GUID po Kylixem? Nemate nekdo nejakou procedurku? Diky VD.

Primo v Kylixu je na to funkce CreateGuid. Viz funkce z nasi knihovny:

{** Vytvori novy GUID.}
function NxCreateGuid: TGuid;
begin
{$IFNDEF Linux}
CoCreateGuid(Result);
{$ELSE}
CreateGuid(Result);
{$ENDIF}

GUID jako primarni klic

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 23.2.2004 19:29:57

[...]

Obsah teto zasilky byl zkontrolovan na pritomnost viru technologii BitDefender

IB/FB vs MS SQL

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)post(tec)cz> - 23.2.2004 17:49:49

Uf.
instalace bez problemu, co k tomu jineho rict. Nejake
zvlastnosti by se nasly i tu, napr. instalace na stanice bez
nainstalovane site, tcp/ip apod.
administrace - enterprise manager, naprosto bez problemu

skalovatelnost - tak tady praxi nemam. Videl jsem jet verzi 7 na
stroji 300Mz s 32MB ram :-)) kuriozita. Jinak na stroji se 128MB ram v
pohode, cim vic tim lip samozrejme. Na hlavnim stroji je 1GB RAM,
2xCPU 1,3GHz ( nevim presne, +-100MHz ) a pri desitkach uzivatelu se
server flaka. Zakladni instalace ma kolem 200MB.

Backup/restore - vsechny myslitelne moznosti. co se tyce tohoto za
behu: backup samozrejme ano, u restoru si nejsem jisty ale zrejme ne,
mam nekde zafixovano ze to byla jedna z planovanych novych featur, a
figuruje to v podobnych komparacnich materialech mssql x oracle.

triggery: nema before triggery, je nutne s tim pocitat v navrhu db

sp: co se tyce podpory dalsich jazyku to opravdu netusim, tak daleko
moje zkusenosti nesahaji.

UDF : com ano, .net nevim
vse k cemu jsem se vyjadroval se tyka mssql v.7 a 2000, jak je to u
jinych nevim.

ted k meritu veci: proc pouzit mssql
proste proto ze bez problemu funguje. Coz ( i kdyz mi to bude
vyvraceno ) FB/IB nesplnuje. Delal jsem dlouhou dobu na oracle, coz je
vynikajici vec, ovsem s vysokou porizovaci cenou a provozni rezii a
tim padem vicemene nepouzitelne mimo velke instituce. FB: me
nadseni z FB znacne utrpelo po pretrvavajich problemech se stabilitou
serveru a konzistenci dat v realnem provozu nekolika desitek
uzivatelu, nutnosti provadet denne backup a restore, nevyzralost nastroju
a oproti oracle pl/sql znacne chudsi moznosti sql jazyka.
K mssql jsem pristupoval se znacnou skepsi, ale po cca rocni
intenzivni praci s nim musim konstatovat ze ma vykon, robustnost a
stabilitu oracle a co se tyce sql implementace tak oracle ( dle meho
nazoru ) prekonava. Proste pri nekolika desitkach uzivatelu neni zadny
problem. Co je dozajista minus je mnozstvi security potizi, ktere by
urcite zneprijemnily zivot tam kde bezi sql volne do internetu.
Pokud bych pri vyvoji nove aplikace mel dat jen na osobni zkusenosti,
tak mssql je jasny favorit, oracle nikdo nezaplati a FB pro me neni
dostatecne stabilni platforma.

zdravim
vn.

<==============Original message text===============
>Instalace
administrace
skalovatelnost (kolik CPU, RAM, HDD pro minimum, jak umi vyuzit
hardware)
backup x restore (lze za behu ?)
Trigry (before after) - co umi, jaky jazyk ?
SP - co umi, jake jazyky
UDF - COM, .NET ?

Respektive proc zvolit MS SQL, nebo proc nezvolit FB ?
Ja se zabyvam pouze FB, takze znam jeho slabe i silne stranky,
ale nemam tuseni, co me muze nabidnout MS SQL (krome ceny).

Uvital bych treba psani SP a Trigru v C# nebo necem podobnem,
uvital bych selecty pres vice DB,

Slavek

> Co konkretniho byste chtel vedet?
>
> VN.
> <==============Original message text===============
> Naznam MS SQL, takze se rad poucim.
>
> Slavek

GUID a jeho reprezentace v DB

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 23.2.2004 17:23:47

V souvislosti s tim bych se zeptal: jaka je nejlepsi cesta na generovani GUID po Kylixem? Nemate nekdo nejakou procedurku? Diky VD.

IB/FB vs MS SQL

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.2.2004 17:19:46

> jazyk je SQL. Jsou typu "After" nebo "Instead of". Pokud je
> vice trigru, lze nastavit jejich poradi.

Trigry before tam nejsou ?

Slavek

Admin heslo do WIN2000

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 23.2.2004 17:17:45

>Nema nekdo utilitku (nebo odkaz) na zapomenute administratorske heslo do
>Windows 2000

existuje subor roznych utilit na jedno cd - bootovatelne.
jedna z tych utilit dokaze zmazat heslo ktorehokolvek uzivatela na
systemoch typu winnt.
len si to musis napalit na cd./je tam iso image/
videl som tam aj disketovu verziu...
minuly tyzden o tom siel clanok tusim na zive(tec)cz.

http://www.ultimatebootcd.com/

Pavol Sestak
ICQ : 20989081

IB/FB vs MS SQL

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 23.2.2004 17:11:44

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>

> Instalace

Pres instalacni wizard, vyberes si nazev instance (muzes mit vice
nezavislych SQL serveru = procesu na jednom stroji) nebo default jde-li o
prvni instanci, zvolis zakladni typ prihlasovani NT auth. nebo mixed,
vyberes cestu a to je tusim vse.

> administrace

Enterprise Manager, programove pomoci CDO (v podstate lze vsechno co lze v
EM).

> skalovatelnost (kolik CPU, RAM, HDD pro minimum, jak umi vyuzit hardware)

zalezi na verzi. Existuje MSDE, Desktop, Enterprise (mozna jsem neco
vynechal) a kazde se lisi prave moznosti na kolika CPU, kolik RAM muze
vyuzit, jestli podporuje clusterovani. Pro bezici SQL server lze nastavit
kolik RAM muze maximalne pouzit.

> backup x restore (lze za behu ?)

samozrejme

> Trigry (before after) - co umi, jaky jazyk ?

jazyk je SQL. Jsou typu "After" nebo "Instead of". Pokud je vice trigru, lze
nastavit jejich poradi.

> SP - co umi, jake jazyky

klasicke SP pouziva SQL, lze napsat Extended SP, ktere muze byt v cemkoliv
(musi splnovat dany interface) a je to DLL.
V dalsi verzi (Yukon) bude podpora psani v .NET, tj. v jakemkoliv jazyku
ktery ma kompilator do MSIL.

> UDF - COM, .NET ?

UDF jsou, plati pro ne tusim totez co pro SP.
COM asi jedine pres extended.
.NET plati totez co pro SP.

> Respektive proc zvolit MS SQL, nebo proc nezvolit FB ?

neznam FB

> [...]
> ale nemam tuseni, co me muze nabidnout MS SQL (krome ceny).
>

> Uvital bych treba psani SP a Trigru v C# nebo necem podobnem,

trigry v C# - opet plati to co pro SP a UDF. Selecty pres vice DB jsou
samozrejme podporovany pre "Linked servers", DB muze byt jiny MS SQL server,
Oracle, OLEDB nebo ODBC zdroj.

GUID a jeho reprezentace v DB

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.2.2004 16:15:27

Daniel Frantik wrote:

> Samozrejme jde udelat char(32) ale neni nejake lepsi reseni? Da se

Jo, kdyz to misto ho HEX prevedes do Base64 a zahodis 2 pad znaky "=" na
konci, tak to dostanes do CHAR(22).

pf

GUID jako primarni klic

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.2.2004 16:29:37

Puvodni zprava ze dne 23.2.2004:

> a zaroven je vecsi, pomalsi, "horsie" sa s nim v programe pracuje
> (ako v Delphi porovnam GUIDs?), nemusi byt podporovany
> na kazdom SQL serveri, dost dobre neviem, ako by som ho
> generoval napr. na Palme

Na Palme nevim, ale v PocketPC ho mam v SQL CE bez problemu.

OT: Admin heslo do WIN2000

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.2.2004 16:47:41

Zdravim a predem se omlouvam za OT

Nema nekdo utilitku (nebo odkaz) na zapomenute administratorske heslo do
Windows 2000

IB/FB vs MS SQL

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.2.2004 16:45:40

Instalace
administrace
> [...]

ale nemam tuseni, co me muze nabidnout MS SQL (krome ceny).

Uvital bych treba psani SP a Trigru v C# nebo necem podobnem,

IB/FB vs MS SQL

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 23.2.2004 16:41:39

From: "Vladimir Nikel" <vladimir.nikel(zv)post(tec)cz>
iluzorni. Jedina
> vyhoda FB je ta ze je zdarma, pokud bereme v uvahu i MSDE tak i toto je
sporne.
Aj pre napr. 50 uzivatelov???
Skus napisat v com spocivaju tie vlastnosti, ktore ta tak prekvapili a ich
porovnanie s FB.

Diky Miro

Async Pro

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.2.2004 16:35:38

Zbysek Hlinka wrote:

> Logy mi nepomohly, protoze jsem nenasel misto, kde je uchranit a pri

Jestli to opravdu spadne na stack overflow v nejake kratke dobe od startu
a pred tim to chodilo, tak to urcite bude nejaka kladna zpetna vazba,
ktera to rozkmita.

Tak bych se podival:

* jestli tam nejakej dobrodej nevola message loop a cele se to nerozkmita
napr. vlivem zmeny nejakeho stavu provedene v te message loop

* jestli je v poradku kvitovani zmen v handlerech tj. jestli se to
nerozkmita
na jiz "skoro" obslouzenou event - s tim souvisi revize critical
section,
jestli kryji vs echny operace, ktere musi byt neprerusitelne.

To by nemel u obsluhy serioveho portu prilis velky kus kodu.

HTH, pf

Async Pro

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 23.2.2004 16:27:36

> jenze mezi tim se hlasi dalsi uzivatele...

To vypada, ze se jedna o nejakou vseobecnou zmenu.
Jestlize jsi nemenil nic ty, tak to asi bude neco
jineho, neco co maji vsichni kteri se ozvali. Tak
z fleku me napada Windows update.

Peca

Async Pro

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.2.2004 16:25:35

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Logy mi nepomohly, protoze jsem nenasel misto, kde je uchranit a pri padu
> ulozit. Takze jsem udelal brutalni reseni, tedy nejakych 10 testu, ktery tam

Ne pri padu ale behem behu aplikace. Ukladat je budes na disk do obycejneho
textoveho souboru, od mista kde log skoncil asi nastala chyba ;-)

Petr Vones

GUID jako primarni klic

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.2.2004 16:23:29

Jo, jeste jsem zapomnel dodat, ze misto varchar pouzivam zasadne nvarchar,
ktery databazi nafukuje mnohem rychleji nez nejaky mizerny guid. :-) I v
tomto pripade je na prvnim miste robustnost, efektivita a moznost pouzivat
aplikaci v ruznych jazycich.

> nemyslim, ze generovat GUID na klientoch je dobry napad, aj
> ked to moze byt efektivne. Zda sa mi logickejsie, ze
> pridelovat ID-cka by mala databaza, pretoze ona zaznamy "spravuje".

Vzhledem k tomu, ze guid je natolik nezavisla hodnota na "prakticky
cemkoliv", je misto jeho vygenerovani temer lhostejne. To "temer" znamena,
ze je vhodnejsi generovat ho na pocitaci, ktery obsahuje sitovou kartu.

> cize ako ich porovnam v Delphi?

ActiveX.IsEqualGuid

> Tych 32bajtov na ulozenie GUID ako stringu (a prenasat to na
> klienta/z klienta, stavat na tom indexy a relacie) je tiez na
> zamyslenie.

Jak jsem psal, unicode je zpravidla mnohem delsi.

Async Pro

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.2.2004 15:49:20

No ja mel problem s ser. komponentou pri prechodu z D5 na D7.
Jednalo se o zmenu pri praci s vlakny.
Prohledat uvolnovani vlakna pro udalosti, jinak pokud v programu nic
nemenilo
(nebyl znovu kompilovan), tak bych hledal chybu jinde.

Obecne nedoporucuji pouzivat komponentu na zapozdreni ser. portu,
ale na zapouzdreni celeho protokolu.

> radu let pouzivam celkem uspesne knihovnu Async Pro pro
> komunikaci se zarizenim na serialu. V posledni dobe se vsak
> mnozi pripady, ze u zakazniku selhava komunikace, nekde je to
> pri pokusu instalovat program na jiny pocitac, jinde jim to
> najednou zacne padat na stroji, na kterem jim bezi program
> nekolik let. Netusite nekdo nahodou, kde muze byt zrada?
> Jedna se o verzi 2.5, ale pokusne jsem to zkusil
> prekompilovat s aktualni verzi, a chovani bylo u jednoho
> konkretniho zakaznika stejne.

> E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

IB/FB vs MS SQL

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)post(tec)cz> - 23.2.2004 16:21:28

Co konkretniho byste chtel vedet?

> [...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 23.2.2004 15:49:21

> [...]

na klavesnici, nelze to podle meho soudu rozlisit.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.2.2004 16:11:26

bude muset nekdo pustit jeden po druhem. :-O Na vysledky ale teprve cekam,
jenze mezi tim se hlasi dalsi uzivatele...

GUID a jeho reprezentace v DB

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 23.2.2004 15:23:15

Ahoj.
jak nejlepe reprezentovat guid v databazi? Konkretne se mi jedna o tyto
DB:

1) FlashFiler - tam predpokladam typ guid neni?
2) FireBird 1.5 - tady jsem tento typ nenasel ale predpokladam ze tam je...

Samozrejme jde udelat char(32) ale neni nejake lepsi reseni? Da se pak v
delphi pracovat rozumne s ftGUID? Co DevEx grid?

Diky
Danik (D7,W2k)

PS: jeste jeden detail - jde v D7 delat locate pres ftBigInt fieldy? Rekl
bych ze tam ma Borland chybicku a v DBCommon.PutConstant zapomeli tenhle typ
vyjmenovat... (nejaky WA?)

GUID jako primarni klic

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.2.2004 15:51:22

> [...]

problem?
> Stale mi to pripada vyhodnejsi nez delat PK pres dve pole.

myslel som, ze ako ziskam GUID na Palme (co to vlastne
ten GUID je? ako ho na klintovi vygenerujem? snad ma
napada pouzit nahodne cisla alebo datum/cas), nie ako ho
ulozim. Na Windowse tento problem samozrejme odpada.
Tych 32bajtov na ulozenie GUID ako stringu (a prenasat
to na klienta/z klienta, stavat na tom indexy a relacie)
je tiez na zamyslenie.

Co sa tyka zlozeneho PK, je to len jedna z moznosti
(spocivajuca vo vyuziti inej existujucej polozky).
Su aj ine riesenia, bez zlozeneho PK, ktore potom
ale vyzaduju precislovanie cudzich klucov pocas
synchronizacie ale napr. nevyzaduju zapis do
autoinkrementacnych poloziek (cize je to univerzalne
riesenie). To moze byt velmi zaujimave riesenie,
pretoze reziu mas LEN pri synchronizacii a LEN
u replikovanych tabuliek (a LEN tych z nich,
ktore su modifikovatelne na replike). To znamena
uspora miesta, vyssia rychlost, jednoduchsie
spracovanie, moznost doplnit replikaciu do existujucich
databaz, nevyzadujeme db GUID polozky, resp.
neplytvame miestom pre ich ukladanie ako string,
klient sa nemusi starat o ziadne generovanie GUID.
Nevyhoda - treba precislovat cudzie kluce pri
synchronizacii - ovsem synchronizacny proces
(pokial nepouzijes hotove riesenie), musis
programovat tak, ci tak, takze to by malo byt
"rednorazovo" riesitelne.

Erik

IB/FB vs MS SQL

> [...]

> ja za sebe muzu rict, ze MS SQL je o nekolik radu lepsi nez
> FB, odzkousel jsem intenzivne oboje a musim rict, ze MS SQL (
> samozrejme od verze 7 nahoru ) je zatim nejlepsi SQL server
> se kterym jsem kdy pracoval ( cili z mnoziny IB/FB, Oracle,
> MySQL ). Ty "vyhody" FB popisovane v tom dokumentu jsou
> veskrze ciste iluzorni. Jedina vyhoda FB je ta ze je zdarma,
> pokud bereme v uvahu i MSDE tak i toto je sporne. Musim jeste
> dodat ( protoze ocekavam velky flame :-) ) ze jsem se po
> zkusenostech z Oracle dival na MSSQL zkrz prsty a byl jsem
> VELMI prekvapen jeho vlastnostmi a schopnostmi.

IB/FB vs MS SQL

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)post(tec)cz> - 23.2.2004 15:37:18

> [...]

> kdo dokola pomoci select * from sysprocesses zjistoval
> stojici procesy a odstreloval je a sedel do noci v praci a
Co myslite "nepruzne parcuje s transakcemi" ?
Stojicimi procesy myslite necinne,deadlock nebo neco jineho?

Kazdy server ma pomerne specificke chovani a hodne zalezi na kontextu s
aplikaci.

> Takze pokud nekdo migroval z 1 > 2 nebo 2 > 1 a ma potrebu se
> vyjadrit, necht to udela hned, nebo at mlci naveky ... :-)
>
> Martin

Async Pro

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.2.2004 15:35:17

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Jiste ze to dobre vim. Hacek je v tom, ze to buchne na stack overflow a
> zcela to ignoruje vsechny logy, ktere jsem si tam nastavil. Tak si jiste
> dokazes predstavit pozici tonouciho a stebla. :-)

To je hloupe, i tak muzes mit podrobny log podezrele casti, treba i po jednom
radku a divat se kde to zdechlo. Pak se jedine pokusit chybu nasimulovat a na
tom pocitaci odladit v Delphi (nebo pres remote debugger z notebooku).

> Ne, jak jsem psal, zacina to padat i na pocitadlech, na kterych program
> dosud bezel bez problemu treba dva roky. Jsem zoufaly, uz nevim, jak chybu

Potom asi nejaky update cehosi, ovsem je otazka zdali je to zrovna problem
AsyncPro a ne neceho jineho. Zaklad je aby si byl schopen chybu reprodukovat.

Petr Vones

Carovy kod

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 23.2.2004 15:25:16

Jeste dotaz:
Jak odchytim zacatek a konec sekvence ze ctecky.........?
Jo, zapomnel jesm, jde o klavesnicovy snimac....

Diky Vlasta

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]
> selhava komunikace, nekde je to pri pokusu instalovat program na jiny
> pocitac, jinde jim to najednou zacne padat na stroji, na kterem jim bezi

Zbysku,

sam urcite dobre vis, ze popis chyby "zacne padat na stroji" je na vrazdu :-)
Urcite mas v aplikaci nejake logovani vyjimek (se stackem a dalsimi udaji) kde
se da zjistit co se tam deje. Jenom prvni odhad, nejedna se o pocitace ktere
jsou trochu rychlejsi nez tomu bylo pred par lety ? Ono chyby v synchronizaci
se projevi mozna az tam.

Petr Vones

IB/FB vs MS SQL

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 23.2.2004 14:26:58

> [...]

> Takze pokud nekdo migroval z 1 > 2 nebo 2 > 1 a ma potrebu se
> vyjadrit, necht to udela hned, nebo at mlci naveky ... :-)

PageDown v RichEditu

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 23.2.2004 15:17:12

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> Pouze TCP/IP, NetBEUI je takova divna neposlusna potvor (sakra, tohle
> melo byt zdokumentovane).

Ani se s tim nepocita do "ostre" verze ?

Async Pro

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 23.2.2004 15:21:14

Mozna by stalo za to zjistit, co noveho se na vsech tech padajicich PC
instalovalo, mozna najdes spolecny bod... treba to neni zrovna
AsyncPro knihovnou, ale necim v Delphi po prekladu, co se mlati s
nejakym SP nebo necim takovym....

Mira Ondrisek

Async Pro

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.2.2004 15:13:11

vychytat, aniz bych se prestehoval se vsim ladicim prostredim k
zakaznikovi... Jeste to musi vydrzet tak rok, nez bude nova verze... :-(

Kdo ma nejake prakticke zkusenosti v Delphi8 .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.2.2004 14:43:05

From: "Vlastislav Cilek" <bigvlci(zv)seznam(tec)cz>
> Ma uz nekdo prakticke!!! zkusenosti s vyvojem .NET aplikace v Delphi 8. Jde
> mi spise o prakticky verene poznatky o vyhodach pouziti .NET platformy pro
> rozvoj novych aplikaci nebo jiz existujicich, tj. alespon nejake priklady
> konkretniho pouziti.

To jsou vlastne dve otazky:

1. Rozdil mezi .NETem a Win32
2. Delphi 8 jako jeden z nastroju pro .NET

O .NETu si jiste prectes na strankach Microsoftu i jinde. Prikladu najdes
plno, ovsem malo z nich asi bude v Delphi.NET, spise v C# (to je realita).
Nekolik prikladu (ktere jsou i na Delphi 8 CD) si muzes stahnout z Code
Central, pokud zadas Delphi od verze 8:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/finder

Petr Vones

Carovy kod

[*] Suvarina, Vladimir <vladimir.suvarina(zv)siemens(tec)com> - 23.2.2004 13:52:50

Dorby den,

>Zdravim,
>nemate nekdo zkusenosti se snimacem carovych kodu ccd-8k? Nebo nevite kde
stahnout manual na obsluhu nebo jak ho vubec rozchodit?? Manual co k tomu je
je pouze >k nastaveni ctecky podle carovych kodu ale jak to uz nepisou...
Jak vlastne dostanu vyjadreni carovyho kodu do delphi??

Tuhle ctecku neznam, ale kdyz jsem kdysi davno neco programoval na poste,
meli ctecku, ktera se pripojovala pres PS/2 a chovala se jako externi
klavesnice tj. po nacteni carkoveho kodu proste nasimulovala stisk ciselnych
klaves. Cilize dalsi zpracovani je jasne, ze :)

========================
Vladimir Suvarina, Siemens s.r.o
D7 Ent, W2KPro SP4

Pomoc so spojenim na MIDAS (cez sockety)

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 23.2.2004 13:52:50

> [...]

Mozno tam dojde k nekonecnej slucke, thread deadlocku alebo niecomu
podobnemu. Alebo mozno to spracovanie a prenos dat v niektorych pripadoch
skutocne trva tak dlho. ;-) Skus krokovat na servri, v projekte Tvojej COM
DLL si nastav scktsrvr.exe ako Host Application a skus zistit, co sa tam v
skutocnosti deje.

FB 1.5 + aliasy

On 23 Feb 2004 at 12:58, Martin Bursa wrote:

> Ahoj,
> nedari se mi pripojit ke vzdalene databazi (pod FB 1.5 RC9) pokud pouziji
> alias a protokol NetBEUI.
> Pro pripojeni pouzivam zapis:
>
> \\server\database
>
> Pokud pouziji TCP/IP tak vse probehne bez problemu.
> Je chyba v zapisu pripojeni, nebo nelze aliasy s protokolem NetBEUI pouzit ?
> Diky, Maca

Pouze TCP/IP, NetBEUI je takova divna neposlusna potvor (sakra, tohle
melo byt zdokumentovane).

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Carovy kod

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 23.2.2004 14:55:08

Jooooooo, presne tak, diky!!
Takze prectu carovy kod a mam ho v editu - OK!
Jak ted vytvorim svuj vlastni kod pro muj vyrobek? Jaka jsou na to pravidla?
Jak prevedu smesici znaku a cislic do caroveho kodu?

Diky V