Graf na www strance.

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.2.2004 14:31:01

From: "Pavel Poles" <delphi(zv)noni(tec)cz>
> TeeChart + Intraweb, na jednoduche zobrazovani grafu by to
> bohate stacilo, a dalo by se to udelat za par minut...

Nebo TeeChart + WebBroker.

Petr Vones

Delphi 8 - co to je .NET a k cemu je to dobre?

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 23.2.2004 14:51:07

Divam se na debaty kolem .NET.
Nemam zkusenosti a nevim, co k temto vecem dodat ale pokud se podivam na predchozi cast, rad bych se zeptal, jak vlastne ZACIT s .NET a jak v tomto posupovat.
Da se neco takoveho obecne a strucne poradit ?

From: "Ing. Miroslav Ondrisek" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>
> potreboval bych doporucit knihovnu, ktera umi neco podobneho, jako je
> registrace napr. WinXP - na zaklade urceneho hardware vygenerovat
> klic, ktery se posle autorovi a on na zaklade nej vygeneruje seriove
> cislo, ktere "odemkne" produkt. Mate s necim dobrou zkusenost? Nebo

Nevim jestli je to presne ono, ale podivej se na OnGuard:
http://sourceforge.net/projects/tponguard/

Petr Vones

GUID jako primarni klic

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.2.2004 13:44:47

Pokud nedelam soft pro prodejny, tak ne. :-) Kazdopadne id prodejny neni
polozka vhodna pro primarni klic, o tom to je.

> a zaroven je vecsi, pomalsi,

Delam soft pro zakazniky, kteri mohou rozjet na svem pocitadle .NET. Takze
"vetsi a pomalejsi" me nijak netrapi.

> "horsie" sa s nim v programe
> pracuje (ako v Delphi porovnam GUIDs?),

Ba naopak, _lepe_ se s nim programuje, uz proto, ze si mohu generovat guid u
klienta, takze znam dopredu PK a mohu ihned osetrit vsechny navazujici FK,
jeste nez zacnu komunikovat s databazi. Takze vse mohu ulozit hezky najednou
v jedne transakci. A co chces porovnavat? Zde me zajima jen = a <>, a to je
v naproste pohode.

> nemusi byt
> podporovany na kazdom SQL serveri, dost dobre neviem, ako by
> som ho generoval napr. na Palme

Vzdy ho muzes ukladat jako string, a udelat PK na string. Je v tom problem?
Stale mi to pripada vyhodnejsi nez delat PK pres dve pole.

Async Pro

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 23.2.2004 14:41:04

:-)))

> se da zjistit co se tam deje. Jenom prvni odhad, nejedna se
> o pocitace ktere jsou trochu rychlejsi nez tomu bylo pred par lety ?
Ono
> chyby v synchronizaci se projevi mozna az tam.

Mel jsem podobny problem (stejna verze APro) - musel jsem davat Delay,
kdyz se to aplikovalo na pocitaci s P4/2GHz - rozpadavala se
komunikace

Mira Ondrisek

CAPI knihovny

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.2.2004 14:20:55

From: "Ing. Miroslav Ondrisek" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>
> Nevedel by nekdo o necem se zdrojaky???

Mozna bude neco tady
http://home.t-online.de/home/Peter.Zwosta/capiidx.htm

Petr Vones

GUID jako primarni klic

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 23.2.2004 14:20:56

> ano, je to jedna z moznosti - pouzit hotove riesenie ak je k
> dispozicii a financne vyhovuje. Ani to este neznamena, ze
> vsetky ID-cka musia byt GUID.
>
> Erik
Souhlas
Normalizovane a nasledne vhodne denormalizovane databaze by nemely vyzadovat
pouziti slozeneho klice.

Pro replikace ( mimochodem nejhorsi cast MSSQL) je ale GUID asi jedine
reseni, u ktereho MS zarucuje urcitou funkcionalitu.
GUID je interne vyuzivan v relikacnim procesu, nejde jen o suchy primary
key.
Presto u aplikaci na lokalni siti (a bez replikaci) zustava Integer +
autoincrement jako zcela adekvatni reseni.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

GUID jako primarni klic

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.2.2004 13:42:45

> Proc? Kdyz bude tabulka 100.000 zaznamu mit na disku 50 MB, tak je
> dalsi jeden MB nejaky vazny problem?

ak tam mam primarny kluc a dva cudzie kluce, tak na kazdy zaznam
znamena 36bajtov naviac, t.j. 3.6MB viac. Dalej primarny index
vecsi o 12 bajtov, t.j. dalsich 1.2MB. Percentualne v tomto pripade
teda asi o 10% vecsia databaza. Ak je v databaze vela relacii
(teda vela indexov s ID), tak ta pametova narocnost bude
este vyssia.

Ked si uvedomime, ze to ID-cko zaznamu potrebujem takmer vzdy
a vsade, potrebujem ho tahat na klienta, posielat na server, riesit
nim relacie atd., tak mne sa naozaj javi vyhodne aby bolo
co najjednoduchsie/najmensie/najrychlejsie.

> To by se muselo porovnat.

ano, to by myslim, mohlo byt celkom zaujimave, zial nemam momentalne
cas takyto experiment realizovat. Stavim sa vsak, ze GUID rychlejsi
ucite nebude ;-).

> Ano, samozrejme, ze toto je reseni. Ale pak se s tim spatne pracuje,
> spatne se delaji vazby na dve pole, je to zbytecna komplikace. Navic
> kdyz to bude autoincrement, tak mas problem tam to cislo dostat.

dalsie riesenie by mohlo byt take: doplnim dalsie ID do replikovanej
tabulky a to ID-cko z master tabulky. teda budem mat dva ID-cka,
jedno autoinkrementacne a jedno odpametane z master databazy
pre synchronizaciu. Primarny kluc je iba to autoinkrementacne ID.
Pri synchronizacii musim tie ID-cka potom zohladnovat a vlastne
malo by byt mozne riesit pomocou nich kompletnu synchronizaciu.

Erik

Carovy kod

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 23.2.2004 14:24:57

> Podle toho cisla nevim, jestli jde o cnimac seriovy nebo klavesnicovy. Mam
zkusenost s tim klavesnicovym. Nastaveni probihalo tak, ze se nacetl kod z
brozurky pro najeti do nastaveni, pak se prilozili kody odpovidajici volbam
a poslednim kodem se nastaveni ulozilo. Samotne cteni kodu prichazelo jako
od klavesnice.

Tak tak. Toto je obecny princip vsech ctecek k PC.
At se jedna o karty nebo o carove kody. Kazda ctecka
pak posila sekvenci ktera udava ze se jedna o cteni z
ctecky, nasleduje informace, a opet konec.

Vystupem je retezec znaku/cisel. Tak jako kdyby si je zadal
na klavesnici.

Pokud mas tu ctecku pripojenou mezi klavesnici a PC coz
je vetsina ctecek. Nemnel by byt problem staci skusit co z toho
leze. Nektere se ovsem pripojuji jinak a tem je lepsi se vyhnout.
Musela by je pak tvoje aplikace podporovat. A nemas pak tak
jednoduchou moznost jako uzivatel vymenit ctecku. A jet dal
bez upravy SW nebo nastaveni.

SW k tento cteckam slouzi v podstate jen k nastveni. K provozu
by nemnel byt potreba.

Pokud mas tu ctecku ted u sebe skus si otevrit treba poznamkovy
blok, prepnou na EN klavesnici a nacist pak kodu. Mnal by si
hned v tom v vydet princip.

Vaclav Halik

PageDown v RichEditu

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 23.2.2004 14:08:53

zdravim,
kdyz v Richeditu pomoci dialogu Find a .FindText najdu slovo, tak se vyznaci
az dole.
Chci to posunout o stranku dolu, aby slovo bylo nahore, zadna metoda .scroll
neni, poradite?

Pozice := RichEdit1.FindText(dlgFind.FindText, StartPos, ToEnd, []);
if Pozice >= 0 then begin
SetFocus; //aby to tam skocilo
SelStart := Pozice;
SelLength := Length(dlgFind.FindText);
//tady bych potreboval dat PageDown

Radek Lahoda

Delphi 8 - co to je .NET a k cemu je to dobre?

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.2.2004 14:14:54

From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>
> [...]

se musi o teto platforme neco dozvedet a orientovat se v jeho frameworku.

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.2.2004 13:44:46

> [...]

ano, je to jedna z moznosti - pouzit hotove riesenie ak je k dispozicii
a financne vyhovuje. Ani to este neznamena, ze vsetky ID-cka musia

[*] Dusek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 23.2.2004 14:02:52

Podle toho cisla nevim, jestli jde o cnimac seriovy nebo klavesnicovy. Mam zkusenost s tim klavesnicovym. Nastaveni probihalo tak, ze se nacetl kod z brozurky pro najeti do nastaveni, pak se prilozili kody odpovidajici volbam a poslednim kodem se nastaveni ulozilo. Samotne cteni kodu prichazelo jako od klavesnice.

GUID jako primarni klic

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.2.2004 13:46:48

K MS SQL je MSDE, ktere je urceno mimo jine i pro tyto pripady - na notebook
do terenu. K cemu souborove databaze?

FB 1.5 + aliasy

[*] Martin Bursa <martin.bursa(zv)ikos(tec)cz> - 23.2.2004 12:58:37

Ahoj,
nedari se mi pripojit ke vzdalene databazi (pod FB 1.5 RC9) pokud pouziji
alias a protokol NetBEUI.
Pro pripojeni pouzivam zapis:

\\server\database

Pokud pouziji TCP/IP tak vse probehne bez problemu.
Je chyba v zapisu pripojeni, nebo nelze aliasy s protokolem NetBEUI pouzit ?
Diky, Maca

Async Pro

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.2.2004 12:58:36

Zdravim,

radu let pouzivam celkem uspesne knihovnu Async Pro pro komunikaci se
zarizenim na serialu. V posledni dobe se vsak mnozi pripady, ze u zakazniku
selhava komunikace, nekde je to pri pokusu instalovat program na jiny
pocitac, jinde jim to najednou zacne padat na stroji, na kterem jim bezi
program nekolik let. Netusite nekdo nahodou, kde muze byt zrada? Jedna se o
verzi 2.5, ale pokusne jsem to zkusil prekompilovat s aktualni verzi, a
chovani bylo u jednoho konkretniho zakaznika stejne.

Komprese Streamu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 23.2.2004 13:48:48

Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> wrote:
> poradi mi prosim nekdo nejakou komponentu, ktera by dokazala z jednoho
> Streamu vytvorit druhy, komprimovany? Nemusi to ani byt standardni ZIP
> nebo RAR algoritmus.

Pouzivame ZLib jak na Windows (binarni modul zakompilovany do
programu) tak na Linuxu (obalka kolem dynamicke knihovny zlib)
a to pro real-timovou kompresi TCP/IP komunikace mezi klientem
a aplikacnim serverem. Pokud je rychly server a pomalejsi sit vyplati
se komprimovat komunikaci, v opacnem pripade ne.

Martin Schayna

GUID jako primarni klic

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 23.2.2004 13:00:39

>..... Ina moznost je precislovat si ID-cka....

To mi pripada jako problem u nekterych aplikaci. Napriklad kdyz porizuji
data v terenu bez momentalniho pripojeni k servru a uz pri porizovani dat se
mi ma vytvaret ID s vazbou na vedlejsi tabulky taky porizovane offline,
pripada mi guid vyborne reseni. V pripade pouziti autoincrementu totiz budu
obtizne a slozite menit ID se vsemi vazbami pri prehravani na podnikovy
server, kde mohlo mezitim vzniknout hromada zaznamu z jineho pocitace.
Na toto se mi zda byt guid genialni. Bohuzel jej ale nepodporuji jednoduche
lokalni databaze typu paradox nebo dbase, na kterych by bylo prijemne
lokalni data v terenu porizovat. A mit na notebooku nainstalovany oracle,
nebo sikl ...
Dalik.

Carovy kod

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 23.2.2004 13:40:44

[...]

IB/FB vs MS SQL

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 23.2.2004 13:00:38

Aha, omlouvam se....

http://www.borland.com/products/white_papers/pdf/ib_vs_SQLServer.pdf

ja na to sel pres www.ibphoenix.com

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> Smazat .RES a nechat udelat jeho recreate nepomaha - popravde jsem nenasel,
> kam odkud to berou, protoze IDE ukazuje po znovuspusteni 1.2.3.4, ale
> v tom *.dof souboru je stale 2.3.4.5 :-O

Version info se bere z .RES souboru. Nastaveni lze menit pomoci OTA, konkretne
IOTAProjectOptions, je dobre si precist v ToolsAPI poznamku uvedenou u tohoto
interface.

Petr Vones

Version Info

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.2.2004 23:05:03

Puvodni zprava ze dne 21.2.2004:

> A Tobe to jde touto cestou menit?

Ja to nemenil, ja to jen nasel :-)

> [...]

> v tom *.dof souboru je stale 2.3.4.5 :-O

No tak to je podivne, ne? Odkud by to brali? Muze to byt jen v .CFG,

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.2.2004 22:57:02

Petr Zahradnik wrote:> Proc "hluboko do IDE", kdyz verze je hluboko v .DOF souboru projektu?

[...]

pf

Version Info

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 21.2.2004 21:58:58

hm :( holt nekteri lide jsou trubka...
koukam, ze to je ini soubor, takze asi otevrit, upravit a nechat
zkompilovat.....

brona

Version Info

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.2.2004 21:44:52

> [...]

> pristoupis az takto hluboko do IDE?

Proc "hluboko do IDE", kdyz verze je hluboko v .DOF souboru projektu?

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 21.2.2004 21:32:37

Zdar,
[...]

Diky

Brona

webova camera a balicek DSPACK

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 21.2.2004 13:39:58

Ahoj,
Ing. Jan Kuchar PhD. wrote:

> v jake verzi je ta metoda captureframe, nejak to nemuzu nikde najit

mo jo, neni to DSPack ale:// TVideoCapture - wrapper for DirectShow video capture functions
// Based on
// Microsoft's AMCap & StillCap
// and
// DScapture by orthkon * www.mp3.com/orthkon * orthkon(zv)mail.com
//
// written by Egor Averchenkov, 2001-2002,
// e_g_o_r(zv)mail.ru
//
// version 1.15

a navic se to ulozi do souboru.

Vaclav Sazima

Ulozeni BLOBU pomoci IB_Cursoru

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 21.2.2004 12:03:50

Ahoj,

namate prosim nekdo radu ci dokonce priklad
jak udelat insert do DB pomoci IB_Cursoru z IBO?
Chtel sem to tam nacpat pres ParamByName,
neco na zpusob ParamXXX.LoadFromStream, ale to
se jaksi ale nejak se nedari.:((

chtel sem neco jako:
--------------------------------
with EFDM.curAppVarRepository, SQL do
begin
if not IB_Transaction.InTransaction then
IB_Transaction.StartTransaction;
try
Text:= 'INSERT INTO APP_VARREPOSITORY
(ID,SECTION,KEYNAME,KEYVALUE,TEXTDATA,BINARYDATA) ' +
' VALUES
(:ID,:SECTION,:KEYNAME,:KEYVALUE,:TEXTDATA,:BINARYDATA)';
ParamByName('ID').AsString:= GetPKEYGUID;
ParamByName('SECTION').AsString:= cSection;
ParamByName('KEYNAME').AsString:= cKeyName;
ParamByName('KEYVALUE').AsString:= cKeyValue;
ParamByName('TEXTDATA').AsString:= cTextData;

ExecSQL;

webova camera a balicek DSPACK

[*] Ing. Jan Kuchar PhD. <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 21.2.2004 11:31:47

> [...]

> Ahoj,
> nevim, jestli pouzivas stejny DSPACK, ale ja na to pouzivam metodu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 21.2.2004 09:25:38

Ing. Jan Kuchar PhD. wrote:
> [...]
> ulozit pres canvas, ale pokud je promitani zakazano a potrebuju stejne
> ulozit obrazek tak mi canvas nepomuze, mad D5 a WINXP

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.2.2004 16:22:08

> ...GUIDu pomoci CreateClassID vygenerovalo stejne cislo.
> Jde o to, zda pred jeho skutecnym pouzitim(vlozenim do
> DB) testujete jeho pripadnou existenci?

Ahoj.
Ne netestuji a zatim zadny problem.

Ludek

ako v Net framework urobit a^ := b^ ?

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 20.2.2004 16:18:07

ok, uz mi to doslo....

var
a,b:IntPtr;

Marshal.WriteByte (a,Marshal.ReadByte (b,0));

rgds,

From: <js-delphi(zv)quick(tec)cz>

> Potrebuju, aby se ma utilitka dostala na jeden server a z nej mohla podle
potreby stahnout urcite soubory (*.doc). Tu utilitku bude moct pouzivat
"normalni user", ale na server se dostane jenom "special user".
> No a ja bych od vas potreboval vedet, jak muzu stahnout soubor ze sitove
cesty pod jinym userem a jinym passwordem, nez ktery spustil tu moji
utilitku... Nikdy jsem to jeste nedelal, tkaz e snad pomuze jakekoliv
nakopnuti. Na

Ahoj.
Pripoj si prostredek jmenem a heslem a pak zase odpoj.

Ludek

P.S. Behem stahovani (mezi Connect a DisConnect) ovsem bude adresar
dostupny, takze pozor na hloubave uzivatele :)

function Connect(const Path, UserName, Password: string): boolean;
var
NetRes: TNetResource;
dw: DWORD;
begin
ZeroMemory((zv)NetRes, sizeof(NetRes));
NetRes.dwType := RESOURCETYPE_ANY;
NetRes.lpLocalName := '';
NetRes.lpRemoteName := PChar(Path);
NetRes.lpProvider := nil;
dw := WNetAddConnection2(NetRes, PChar(Password), PChar(UserName), 0);
if (dw <> NO_ERROR) then

function DisConnect(const Path: string): boolean;
var
dw: DWORD;
begin
dw := WNetCancelConnection(PChar(Path), True);
Result := (dw = NO_ERROR);
end;

download a vypocet zbyvajiciho casu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.2.2004 17:43:42

From: "Sommer Pavel" <psommer(zv)cpoj(tec)cz>

> No, to ja beru - kazde ty 3 vteriny to pocitam vzhledem k celku (tzn. ke
> konci je udaj temer presny),

No ale z puvodniho popisu to tak nevypadalo - oba jsme to pochopili jinak
;-)

> k nicemu. Asi to budu muset nejak zprumerovat.

Jo, muzes pouzit treba klouzavy prumer popr. median rekneme z poslednich
5-10 vzorku, ale asi by stacilo zavest jen nejake zpozdeni treba
exponencialnim filtrem 1. radu, u ktereho staci si pamatovat jen jednu
hodnotu a to posledni vystup z filtru, napr.

function ExpFilter(AOldValue,ANewValue,AKoef:double): double;
begin
Result := (1-AKoef)*AOldValue + AKoef*ANewValue;
end;

kde ANewValue je okamzita rychlost, AOldValue je posledni vysledek
z teto funkce. AKoef by zkusil nekde mezi 0.2-0.3.

Co jsem si kdy vsiml, tak downloady ukazuji zpocatku vyssi rychlost
a pak to exponencialne klesa, takze z toho bych usuzoval, ze to budou delat
podobne s tim, ze na zacatku nastavi AOldValue napr. na teoretickou sirku
pasma.

HTH, pf

Delphi a B-Tree Filer

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 19.2.2004 17:21:39

Chyba 10140 se vyskytuje i pri neuspesnem pokusu o zamykani (lock) souboru.

Mozna to s tim nejak souvisi. Jsou spravne nastavena prava na serveru?

S pozdravem

Bohuslav Svancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

Delphi a B-Tree Filer

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 19.2.2004 17:37:40

> [...]

Mozna jsou nutne i dalsi vychytavky tykajici se velikosti promennych a
zarovnavani recordu - uz si presne nevzpominam...

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 19.2.2004 17:05:32

- pri priemernych cenach FIFO ziskavat novymi kartami je bud umysel alebo nekoordinovany prijem alebo ...

Peter Brcko

Jak postupovat pri tvorbe framevorku pro evidence?

[*] Vlastislav Cilek <bigvlci(zv)seznam(tec)cz> - 19.2.2004 16:57:31

Dobry den

Jak nejlepe postupovat pri tvorbe framevorku pro evidence? Jsou nejake osvedcene postupy? Jak snadno (nebo mene snadno) se potom nejaky framework prizpusobuje konkretni aplikaci? Jak dlouho muze trvat vyvoj a jsou na to nejake pomucky?

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 19.2.2004 16:27:28

- takych je malo, "ALE AK MAS STASTIE"

> chovat(nebo co mu naprogramuji), jsem nemel. Pracuji ve firme s obratem 500 mil.Kc a ani my neplatime nikomu za to, ze ze
> sebe dela chytraka a z nas blbce...

- vyrobenie kvalitnej analyzy ( podla rozsahu rieseneho problemu to mozu byt naozaj aj jedna dve stranky, no to nie je
projekt, ktory sa crta tvorcovi prvotneho mailu) je narocna a dolezita praca, bez ktorej je vyvoj ovela chaotickejsi a narocnejsi.
Naucil som sa na rozsiahlych projektoch, ze pomer casu samotnej analyzy ku casu naprogramovania je stale a niekedy niekolkonasobne
vacsi ako 1. Urcite zalezi na znalosti problematiky a hlbky riesenia. Ak sa analyza zanedbala, a pomer bol mensi ako jedna, vacsinou
sa ten pomer nakoniec zmensoval neumernou zatazou na zmeny a dorobky. TOTO JE MOJA SKUSENOST!
- vyroba analyzy neznamena ROBIT Z NIEKOHO BLBCA, ale dokladne zdokumentovat procesy, pripravit model a postupy pre programatorov

> - dostatecne kvalitni analyzu sfouknu za 1 den prace

- asi mas velmi male projekty

Peter Brcko.

FIFO - Jakou cenu si uctovat za databazovou aplika

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 19.2.2004 16:25:27

My pouzivame kombinace prumerne ceny a FIFO. Je to proto, ze radu veci bereme pres univ.sdkl.karty.Pak tam vedle sebe mame veci a 1 Kc a za 100 tis. Kc. Proto se pak zde pri vydeji dava cena nakupu. Zatim to nikdo nenapadl, jelikoz rikame ze je to jako kdyz pro kazdy obch.pripad nasadime jinou skl.kartu....

Jako byvaly ekonom a controlling nervu, mam jen tri ucetni a ty chteji jit po max. 9 hod. domu...
Velke veci si zkontroluji.

Ludek

P.S. Dobry vedouci si pravdu v cislech umi najit...

Delphi a B-Tree Filer

[*] delphi(zv)unileasing(tec)cz - 19.2.2004 16:21:26

[...]

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 19.2.2004 16:03:24

> [...]

- dostatecne kvalitni analyzu sfouknu za 1 den prace

FIFO - Jakou cenu si uctovat za databazovou aplika

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 19.2.2004 15:09:20

V Tvojom maily sa miesaju dva pojmy do jedneho. Hovoris o nakladoch
a nerozlisujes DANOVE (koli legislative) a UCTOVNE (koli podniku).
Tak isto nieje jednoznacne o to, ci ide o NAKUP-PREDAJ alebo
NAKUP-VYROBA-PREDAJ. Je v tom KVALITATIVNY rozdiel.
Preto budem reagovat len utrzkovo:

> Kdyz se ptam "Proc chcete FIFO" nejcasteji slysim - protoze
> chceme PRESNE vedet, kolik nas to doopravdy stalo. A ja se
> pak ptam "co chcete s takovou informaci delat?"

- porovnat kalkulovane ceny oproti skutocnym, nie priemerovanym
( teda uctovne dovolene skreslenym ) a zhodnotit, ci pri sucastnych
cenach nemam povinnost upravit kalkulacne ceny ( pokial mate
na mysli vyrobu a nie klasicky predaj ) a ako mi narast cien ovlyvni
zisky buducich obdobi pri zachovani, resp. uprave kalk. cien.
Toto je nekonecny kolotoc uctovnikov vo vyrobe.

> treba 15 ks. Pokud mas FIFO, tak se o tom v nakladech dozvis
> az za 2 mesice, do kdy Ti prijde rada dalsich dodavek - a uz

- uctovnym obdobim je jeden rok a raz sa Ti to vyrovna ( odhliadnuc
od bezobratoveho tovaru, materialu a pod.

> s tim nic nenadelas. Pokud pouzijes prumernou cenu, zacnou se
> Ti zvedat naklady hned prvni mesic a mas tedy naskok - muzes
> reagovat podstatne drive.

- iba pri predaji, nie pri vyrobe
- reagovat na zvysenie ceny kontrolou spotreby je predsa len neskoro

> Dalsi argumenty jsou uz dosti "abstraktni". Vychazeji z uvahy
> kam ty naklady "spravedlive" patri. Jestli dojde ke zmene
> ceny, zpravidla neni "spravedlive" aby se cela cena promitla
> tomu, kdo zacne spotrebovavat az ty kusy, ktere byly
> nakoupeny za novou cenu. Pojmem "spravedlive" tady myslim
> fakt, ze chvile, kdy dosly zasoby za starou cenu je nahodna a
> ten, kdo material spotrebovava tuto chvili zpravidla neni
> schopen ovlivnit.

- to mas na mysli snad vlastnu spotrebu uctovanu podla stredisk,
kde naozaj dve strediska s rovnakou spotrebou su nakladovo niekde inde.
To sa ale stane aj pri Priem. cenach pocas mesiace, staci aby jedno bolo
fasovat pred novym prijmom a druhe az po nom.

> Existuji pripady, kdy ma FIFO smysl, ale podle mne je jich
> malo. Skus popsat, jake argumenty vidis pro FIFO.

- nemam vyhraneny nazor ani na jeden sposob ocenovania, no pri FIFO
sa urcite urobi menej chyb ako pri priemernych cenach.
Jeden argument za vsetky

Predpokladaj postupnost prijmu (P) a vydaja (V) :
P1
V1 ( pri FIFO odpisuje z P1)
V2 ( pri FIFO odpisuje z P1)
P2
V3
V4

Ak potrebujem opravit prijemku P 1 z lubovolneho dovodu, dopad bude nasledovny:

FIFO- oprava V1 a V2
Priemerna cena - oprava vsetkych V, nakolko ceny su ovplyvnene P1.
Toto je vo vyrobe velmi bezne hlavne na prelome mesiacov, kedy
je potrebne vydat nico do vyroby, no faktura pride kludne za par mesiacov.
( napriklad spolupraca s dodavatelom materialu z druhej strany zemegule,
doprava lodou a platba 60 dni po doruceni )

Zhrniem, ze "PODLA MNA a mojich chabych skusenostiach (7rokov vyvoja pre logistiku)"
FIFO bude vyhodnejsie na skladoch, ktore patria vyrobe a priemerne ceny
na skladoch rezijnych.

Peter Brcko.

download a vypocet zbyvajiciho casu

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 19.2.2004 14:35:16

>Lepsi je nebrat vzorek jenom ze 3 sekund, ale rovnou z celeho
stahovani:
>(Cas od zacatku stahovani)*(Celkova delka)/(Jiz stahnuta delka).

No, to ja beru - kazde ty 3 vteriny to pocitam vzhledem k celku (tzn. ke
konci je udaj temer presny), nicmene v zacatku stahovani jsou ty hodnoty
k nicemu. Asi to budu muset nejak zprumerovat.

PaS.

FIFO - Jakou cenu si uctovat za databazovou aplika

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 19.2.2004 14:27:13

Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> wrote:
> Kdyz se ptam "Proc chcete FIFO" nejcasteji slysim - protoze chceme
> PRESNE vedet, kolik nas to doopravdy stalo. A ja se pak ptam "co
> chcete s takovou informaci delat?"

Je uplne jedno jestli FIFO nebo prumerovani, pokud to zakaznik
vyzaduje, tak to ma dostat. Kdyz ma IS dobre udelany system
ocenovani, je to rozdil v "takhle" malem kusu kodu.

Jeste prihodim: mozna ze se mylim ale mam pocit ze pro nektere komodity
je FIFO primo urcene zakonem (myslim ze leky, potraviny).

Martin Schayna

Stazeni souboru po vnitrni siti pod jinym uzivatel

Ahoj panove!
Potrebuju, aby se ma utilitka dostala na jeden server a z nej mohla podle potreby stahnout urcite soubory (*.doc). Tu utilitku bude moct pouzivat "normalni user", ale na server se dostane jenom "special user".
No a ja bych od vas potreboval vedet, jak muzu stahnout soubor ze sitove cesty pod jinym userem a jinym passwordem, nez ktery spustil tu moji utilitku... Nikdy jsem to jeste nedelal, tkaz e snad pomuze jakekoliv nakopnuti. Na serveru je Windows Server 2003 a na lokalech mame vsechno od W95 az po WinXP.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Stazeni souboru po vnitrni siti pod jinym uzivatel

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 19.2.2004 14:33:15

Pro pristup k tomu sitovemu prostredku pouzij nejprve "net use" (napr:
net use \\computer\slozka heslo /USER:DOMENA\UserName). Tim se provede
prihlaseni pod tebou specifikovanym uzivatelem a pak uz muzes vesele
stahovat.

PaS.

> [...]

> interval pro tu kontrolu tak tim vice je to v podstate nicnerikajici
> udaj (resp. vim kazde tri vteriny kolik v tu chvili presne zbyva casu,
> ale ty casove hodnoty zbyvajiciho casu strasne skacou - jednou 5 min,
> podruhe 10 min, pak 7 atd, coz je k nicemu). Pripadne jsem vypocet
> umistil za kazdy InternetReadFile, ale vysledek byl stejne k nicemu.
> Nevite jaky algoritmus pro vypocet pouziva napr. Internet Explorer ?

Lepsi je nebrat vzorek jenom ze 3 sekund, ale rovnou z celeho stahovani:
(Cas od zacatku stahovani)*(Celkova delka)/(Jiz stahnuta delka).

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.2.2004 14:21:11

From: "Sommer Pavel" <psommer(zv)cpoj(tec)cz>

> ty 3 vteriny) kolik casu jeste zbyva. Jenze cim dam mensi casovy
> interval pro tu kontrolu tak tim vice je to v podstate nicnerikajici
> udaj

To, co tu tak slozite popisujes, je v podstate vypocet dX(t)/dt
tj. prvni derivace podle casu tj. *okamzite* rychlosti.

Zkus pouzit rychlost prumernou.

HTH, pf

download a vypocet zbyvajiciho casu

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 19.2.2004 14:07:10

[...]

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 19.2.2004 13:49:08

[...]

Pavel

> [...]
> snazil se bud snizit spotrebu, nebo reagovat zvysenim
> prodejni ceny. Pokud naopak dojde ke snizeni ceny, bude me
> FIFO motivovat k tomu, abych setril (nebo setrvaval na vyssi
> cene) dokud nedojdou stare zasoby. Konkurence, ktera ma nizsi
> zasoby bude schopna jit s cenou dolu drive (nebo zvysit
> kvalitu vyssi spotrebou materialu) a to me opet poskodi.
> Naopak prumerna cena bude motivovat me chovani efektivneji a ucelneji.
>
> Existuji pripady, kdy ma FIFO smysl, ale podle mne je jich
> malo. Skus popsat, jake argumenty vidis pro FIFO.

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.2.2004 13:47:06

> Kdyz se ptam "Proc chcete FIFO" nejcasteji slysim - protoze chceme PRESNE
vedet, kolik nas to doopravdy stalo. A ja se pak ptam "co chcete s takovou
informaci delat?"

Naprikald odmenovat nakup i predaj, riesit reklamacie, riesit "Price
protection", ....!

> [...]
tydne. Zniceho nic to zdrazi na dvojnasobek a prijde Ti nova dodavka - maz
tedy na sklade uz treba 15 ks. Pokud mas FIFO, tak se o tom v nakladech
dozvis az za 2 mesice, do kdy Ti prijde rada dalsich dodavek - a uz s tim
nic nenadelas. Pokud pouzijes prumernou cenu, zacnou se Ti zvedat naklady
hned prvni mesic a mas tedy naskok - muzes reagovat podstatne drive.

FIFO nie je prioritne a jedine pre uctovnictvo. FIFO ovplyvnuje aj ostatne
procesy vo firme - sklady, expedize, reklamacie, vyroba, ...

> Dalsi argument - ceny casteji rostou, nez klesaji. Pokud ceny rostou, pak
je prumernou cenou dostanu do nakladu rychleji - a to mi pozitivne ovlivni
placeni dane.

V IT ceny klesaju ;-))

> [...]
naklady "spravedlive" patri. Jestli dojde ke zmene ceny, zpravidla >
Existuji pripady, kdy ma FIFO smysl, ale podle mne je jich malo. Skus

Myslim, ze neni jednoduche povedat ci ma firma zvolit FIFO alebo
priemerovanie. Zalezi na tom, k cemu to potrebuje, v akom obore pracuje, co
od toho ocakava, co jej dovoli zakon a trh.

Je fakt, ze vascina "top-manazmentu" firiem na toto nevie uspokojivo
odpovedat ;-)))

FIFO je zlozitejsie zprocesovat a naprogramovat. Priemerovanie ma zasa
oproti FIFO nepriame obmedzenia, ktore treba riesit inak (napriklad
serializovatelnost vyroby, ohodnocovanie montazi v priebehu casu, ...)

Ked sa, ale vratim k povodnej otazke "kolko si uctovat za db app.....""
Chces vyvijat nieco, co nie je unikatne, je vela hotovych rieseni a nemozes
ponuknut konkurencnu vyhodu a nemozes to urobit ani lacnejsie! (Krabicovy
soft kupis od 1.000 tisic, velke riesenia od 100.000,-)
Vyhnul by som sa vyvoju a navrhnul firme hotove riesenie..Je ich mnoho i tu
v konferencii ;-)) a meju 3 nesporne vyhody pre firmu:
1) Su teraz uz hotove - uspora casu, cas su peniaze, moznst nasadit "ihned"
2) Su uz overene - kvalita, vychytane porodne bolesti
3) Maju Buducnost - maju vacsiu sancu na prezitie - kazda firma bude
potrebovat zmenu a rozsirenie, ty by si to musel vyvijat, iny to uz maju
hotove!

Pavol Kakacka
vedouci vyvoje IS
ProCA spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
kakacka(zv)proca(tec)cz
www.proca(tec)cz
www.brave(tec)cz
www.tesco(tec)cz

FIFO - Jakou cenu si uctovat za databazovou aplika

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 19.2.2004 13:45:05

Ja zadne argumenty memam, mam sve vazene ceny a jsem spokojeny. Jen
ekonomove krici FIFO! ale argumentem je pouze ze "jinde to tak maji".

> Existuji pripady, kdy ma FIFO smysl, ale podle mne je jich malo. Skus popsat, jake argumenty vidis pro FIFO.

odchyceni udalosti

[...]

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 19.2.2004 13:17:02

Kdyz se ptam "Proc chcete FIFO" nejcasteji slysim - protoze chceme PRESNE vedet, kolik nas to doopravdy stalo. A ja se pak ptam "co chcete s takovou informaci delat?"

Rozumny ekonom potrebuje sledovat, co mu delaji naklady a na zmeny vcas reagovat. Predstav si, ze mas na sklade 10 ks neceho, potrebujes to jednou tydne. Zniceho nic to zdrazi na dvojnasobek a prijde Ti nova dodavka - maz tedy na sklade uz treba 15 ks. Pokud mas FIFO, tak se o tom v nakladech dozvis az za 2 mesice, do kdy Ti prijde rada dalsich dodavek - a uz s tim nic nenadelas. Pokud pouzijes prumernou cenu, zacnou se Ti zvedat naklady hned prvni mesic a mas tedy naskok - muzes reagovat podstatne drive.

Vlastimil Bardon wrote:
Ja osobne FIFO vubec nemam rad a umim snest dost silne argumenty proti
FIFO. Prumerne ceny jsou jednodussi, logictejsi a uzitecnejsi.

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

19.2.2004 Karel Kral:
> No vida, u nas mame prumerne ceny a vsichni krici, ze chteji FIFO, FIFO,
> FIFO! Zvlaste ekonomove. Muzes prosim snest nejake argumenty proti FIFO?

Nic si z toho nedelej. My jsme meli FIFO a vsichni kriceli prumerne
ceny :-)

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.2.2004 12:40:52

Puvodni zprava ze dne 19.2.2004:

> A dovolim si jeste dodat - chcete-li delat soft, ktery ma cokoli
> spolecneho s ucetnictvim, meli byste umet zakon o ucetnictvi
> nazpamet, danove zakony pokud mozno na urovni danoveho poradce a byt
> schopni na urovni se bavit s auditorem.

Ja bych dodal - chcete-li delat soft, ktery ma cokoliv spolecneh s
ucetnictvim, radeji se na to vybodnete.

Pri soucasnem stavu legislativy, vzhledem k vyvoji situace za
poslednich nekolik let, a vzhledem k predpokladanemu vyvoji situace v
dalsich letech, nemate sanci udelat software v souladu s touto
legislativou. Jednoduse to nejde, protoze zakony o dani z prijmu, o
ucetnictvi a o dani z pridane hodnoty jsou naprosto chaoticke,
nesrozumitelne, navzajem si odporuji a lze je vykladat mnoha moznymi
zpusoby. Na 100% se v nich nevyznaji ani auditori, ani danovi poradci,
ani ucetni poradci a ani financni urady, dokonce ani ministerstvo
financi.

Na druhou stranu pravdou je, ze takovy softwarovy tym bude neustale
znovu a znovu dostavat novou a novou praci, protoze zakony se meni
rychlosti myslenky.

Na treti stranu je otazkou, do kdy to budou firmy ochotny financovat,
nez s tim skonci, pripadne nez si presunou sidlo firmy do jine a
hlavne serioznejsi zeme.