Archív konference Delphi

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.2.2004 12:42:59

Puvodni zprava ze dne 19.2.2004:

> Ja osobne FIFO vubec nemam rad a umim snest dost silne argumenty
> proti FIFO. Prumerne ceny jsou jednodussi, logictejsi a uzitecnejsi.

Prosim snes tedy ty dost silne argumenty.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 19.2.2004 12:28:48

Tu definici mas odkud? To co popisujes je spise jedna ze strategii zavadeni
systemu, nez extremni programovani /to se dle mych skromnych informaci tyka
spise kvality programatora pracovat bez detailnejsi analyzy a zbytecne
dokumentace, rychle a vcas/

Btw. krom toho, kvalitni analyza muze odhalit mista, ktere se budou pri
tomto zpusobu programovani muset resit pozdeji a mozna mnohem nakladneji,
nemluve o tom, ze rovnez sluzi jako kvalitni dokumentace pro toho, kdo
prijde po vas ;-)

Roman

Dne Thursday, February 19, 2004 12:00 PM [GMT+1=CET],
ludek.paral(zv)quick(tec)cz <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> napsal(a):

> [...]
> strategie. Nelze ale postavit jak za komancu rocni plan a vyrabet
> dvacet let stejne vrtacky. Trh je nestabilni a pruzny a na tom stavi
> extrenmni programovani.Nikdo nevi, zda longhorn se vubec ujme nebo
> skonci jako Windows ME...
>
> Navic po mesicni analyze u zakaznika jsou jiz vsichni otraveni, ze
> misto v 15 hod chodi "zadarmo" domu v 17 hod a misto abych jim
> pomahal je zdrzuji.Pak prijdu za pul roku a oni mi reknou, ze celnice
> zrusila docasne pouziti a ze je to moc slozite a ja si strcim
> program do...

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 19.2.2004 12:36:51

No vida, u nas mame prumerne ceny a vsichni krici, ze chteji FIFO, FIFO,
FIFO! Zvlaste ekonomove. Muzes prosim snest nejake argumenty proti FIFO?

Vlastimil Bardon wrote:
Ja osobne FIFO vubec nemam rad a umim snest dost silne argumenty proti
FIFO. Prumerne ceny jsou jednodussi, logictejsi a uzitecnejsi.

Karel Kral, vedouci odd. IT / IT manager
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 547 235 000, 602 552 432, Fax: 547 231 203
E-Mail: mailto:kral(zv)purus(tec)cz, WWW: http://www.purus(tec)cz

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 19.2.2004 12:34:50

To je na delsi debatu, kterou v teto chvili neumim presne vyargumentovat. Pokud pripustis zpetnou zmenu prijemky, tak mas v zasade pravdu. Ale budu-li se ridit presne zakonem o ucetnictvi, verim si, ze budu schopen za urcitych okolnosti obhajit dodatecne navyseni ceny napriklad dopravou i presto, ze jsem uz cast dodaneho materialu vydal.

Ale reseni, ktere jsem popisoval s takovou moznosti nepracuje a oceneni konkretnich zasob nemeni.

Od: Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz>
Datum: ctvrtek, 19. unora 2004 v 11:10 dop
Predmet: Re: Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

> No, ono se rekne bezne reseni ale...
>
> Soft, ktery jsme koupili s touto
> eventualitou napr. vubec nepocita !
> A nas auditor zase rika, ze to musi jit na
> odchylkove ucty.
> Nas ekonom rika, nechci odchylkove ucty,
> nechci stornovat prijemky,
> protoze to je pak FU napadne, kdyz je kazda
> prijemka napriklad
> stornovana, to je chci radeji editovat.
> A ja rikam, zpetne editovat jednou nahozene?
> Mi je to jedno, ale
> ty se taky nemusis dohledat.
>
> Martin
- ja se vzdy ptam - mate dost lidi, abyste na kazdou vydejku a prijemku sahali dvakrat? Vetsinou je pro firmu ztratou, kdyz clovek misto vozeni materialu pise do PC. Zakon o ucetnictvi se da naplnit ruznymi cestami. On rika "

"Vedlejsi naklady porizeni jsou soucasti vstupni ceny". Tim to dame na zvlastni ucet 112, a mame smernici (ta je dulezita !), ve ktere piseme vzorec, jak rozpoustime vedlejsi naklady (to jest Odpis=(Nakup vedl.nakladu/(PS 112 bez vedl.nakl+prijem na sklad bez vedl.nakl)*(PS vedl.nakl+Nakup vedl.nakl.). Jak vidis, vzorec sam o sobe rika, ze byl jiz vydan v nekterych z mnoha "pokynu MF", prochazi bez problemu auditorem, dan.poradcem i FU. Ve skladech se pak nezabyvame vedl.naklady, ale jen chybejicimi fakturami...

Ludek

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.2.2004 12:10:46

From: <ludek.paral(zv)quick(tec)cz>

> [...]
se
> testovaci framy, unity zahrnou do projektu
> - analyza odchylek od "hrubeho planu" a navrat k bodu jedna...

To, cos tu popsal, je znamo jiz desitky let jako jedna z etap
vyvoje SW oznacovana jako prototypovani.

Akorat ze pred Gatesem nemel nikdo tu drzost to vydavat zakaznikovi
za finalni reseni <g>

pf

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 19.2.2004 12:04:44

Popravde jsi asi moc nepochopil myslenku kterou se tu nekdo snazil nastinit
- nejde o prozkoumavani jeskyne blikajici baterkou, ani psani programu bez
analyzy. Jde o to, ze pokud jsi firma OneMenShow (ci TwoMenShow - ale
obecne plati to i pro obrovske SW firmy) a tvuj zakaznik je dalsi malicka
firmicka co nekde neco vyrabi, ani jeden prostredky na to aby se udelala
system typu:

* minimalne mesicni analyza do nejmensich detailu
* tym slozeny z project managera, programatoru, testeru, analytiku,
dokumentaristu a pod.
* mesice vyvoje, testovani
* postaveni zakaznika pred hotovou vec

tak se doporcuje Extremni programovani (vestina co o tom slysela jen matne
si pamatuje ja jedinou poucku - 1 PC a 2 programatori najedou, ale to je
pouze jedno z doporuceni a neni treba se ho drzet). Obecne XP je o tom, ze
se vse zkrati na minimum a nebude se programovat jako velky BLACKBOX pro
zakaznika, ale vysledkem je neco jako LEGO. Zakaznik chce nejaky SW a ty se
s nim dohodnes na nejakem minimalistickem zakladu + nejaky hruby rozvoj a
predpokladane naklady (ne koncove, ale prubezne - i kdyz jde resit projekt
typu pevna cena). Tim zacnes vyvoj a zakaznikovi pripravis jednoudchy
zaklad ktery:

* funguje
* zakaznik ho dokaze vzit a pouzivat, ci minimalne videt progress
* kod je dostatecne jednoduchy a prehledny
* vyvoj je kratky
* a dulezite nakonec: VSECHNY TESTY FUNKCNOSTI FUNGUJI

Pak se dohodnes se zakaznikem co dal a opet zacnes tento kod menit a
upravovat (refaktorizace) a dopisovat nove funknce. Ale opet systemem ze je
pises tak aby byly jednoduche a lehce testovatelne a implemenotvatelne.
Pokud z minule iterace narazis na kod, ktery jiz nejde rozvijet, ci je pro
dane reseni nevhodnym prepises ho. Ano, zni to divne, ale toto je jakasi
dan za to ze jsi usetril mesice prace a analyze. A protoze pises SW po
malych castech (kousky LEGA), nikdy nebudes prepisovat nic velkeho.

Obecne XP je trosku slozitejsi nez aby se dalo vysvetlit v jednom mailu,
ale rozhodne pro mensi projekty kde je uzka spoluprace se zakaznikem
(rozumej - nemas prostredky na vlastni samostatnou analyzu, ani testovani)
se XP vyplati a je rozhodne dobre prinejmensim o jeho existenci vedet. Tady
v cechach vysla docela dobra knizka Extremni Programovani, Kent Beck, GRADA.

> [...]
>prozkoumavani jeskyne blikajici baterkou. Nevite, kde jst uz byli, nevite,
>kam
>jdete a ani presne nevite, kde prave jste. Danny Thorpe.

>Shrnuto: Udelej si analyzu a nesetri casem ani penezi. Jen tak se projevi
>zajem
>klienta o projekt, driv nez budes mit kod v pulce a zjistis, ze tudy cesta
>nevede.
>A mohu jen varovat pred zadanim typu: "No, potrebujem tam nejaky sklad,
>nejakou
>tu vyrobu, a kdyby z toho vyjela faktura, ale to ani nemusi...."
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 19.2.2004 12:00:43

[...]

80 % zakazniku ale neni ochotno vydat vic nez 20 tis. na prvni fazi.Oni totiz nevi, jak jsi dobrej, jestli jim to umis naprogramovat (ono postavit UML model je neco jineho nez naprogramovat, aby server oznamil vsem klientum udalost...). Na druhe strane pokud rozjedou ke sve spokojenosti system za dvacet tisic, tak za mesic volaj a chtej jej rozsirit.> Programovani bez predchoziho ujasneni
> [...]
> jdete a ani presne nevite, kde prave jste.
> Danny Thorpe.

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.2.2004 11:52:41

> [...]

Ludek

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 19.2.2004 11:08:31

> da urobit za 5 - 15 tis CZK, hmm,
> uz
> minimalne na 2 mesiace, ak ten clovek
> ma

- no ja kdyz jsem jiz jednou vyuctoval cca 400 tis. ruznym zakaznikum za vyvoj systemu, tak jim davam temer zdarma veci, ktere delam dalsim zakaznikum a naopak novy dostavaj zas jen naklady, ktere si objednaj. V podstate to delam jak krabic.SW :Cena/ pocet uzivatelu. Takze ja delam standartne tak mezi 10-20 tis. za zakazku

> mozno pre kazdeho: je tu pekna knizka kde je
> celkom pekne popisany proces
> vyvoja tak ako by mal vyzerat... nazov
> knizky je: UML a unifikovany proces
> vyvoja aplikacii, vydavatelstvo je computer
> press, odporucam kazdemu kdo
> chce priniest trosku logiky do navrhu
> aplikacii .
ja doporucuji zas precist si neco o extremnim programovani, ze ktereho ja beru tyto body :
- kratky vyvoj.cyklus - prvni verze do 3 tydnu
- uprava dle potreb zakaznika
- nebat se prepisovat neplatny kod
- jednoduchost kodu

Ono je sice hezke "otravovat" uzivatele mesicni analyzou, kdyz nemaj zaklady SW analyzy.
50% zakazek mam proto, ze Ti lide potrebuji nekoho, kdo jim pomuze zavest programy a je neotravovat. Navic jiz jsem mel v praci nejmene pet firem, kde kazda delala analyzu svoji metodou (50 strankove dotazniky) a pak nainstalovala svuj SW a cekala, az zacnou rvat.Proste tech 50 stranek skoncilo v supliku.
Navic kdyz budu delat hned velke reseni, tak si vsichni navymysli milion pozadavku, takze pak to je kostnate a oni uznaj, ze to bylo nevhodne, nevi totiz, jak se bude system chovat, kdyz do nej zacnou cpat tisice vet.Kdyz udelam hned malou db, tak neni problem pak rozsirovat dle pozadavku.Kdyz si pak v te firme stezuji, no tak jim ukazu jejich pozadavek a rikam-udelal jsem presne to, co jste si prali. Vetsinou je to ale tak, ze je neustale usmernuji.

Timto systemem jsem treba zavedl carovy kod ve firme REXAM (6.>>vyrobce plast.lahvi na svete) a do Svedska a Anglie jsem se nedostal jen proto, ze si nejvyssi management vymyslel SAP. Pritom rozsirovani beziciho systemu je opravdu snadne a Ti lide se nekdy divi, co vse lze se standartnim systemem resit....

Mimochodem, touto metodou pracuje firma, od ktere mame program pro ucetnictvi a sklady a za tech 8 let jsme ten program k nasi spokojenosti ztrojnasobili a vetsinu funkci mame automatizovanou. Je nyni napojen na "velky" system v Oraclu a stale tak za 1/10 ceny delaji upravy, na ktere dodavatel v Oraclu nedosahne...

Ludek

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 19.2.2004 11:38:37

> [...]

"Vedlejsi naklady porizeni jsou soucasti vstupni ceny". Tim to dame na zvlastni ucet 112, a mame smernici (ta je dulezita !), ve ktere piseme vzorec, jak rozpoustime vedlejsi naklady (to jest Odpis=(Nakup vedl.nakladu/(PS 112 bez vedl.nakl+prijem na sklad bez vedl.nakl)*(PS vedl.nakl+Nakup vedl.nakl.). Jak vidis, vzorec sam o sobe rika, ze byl jiz vydan v nekterych z mnoha "pokynu MF", prochazi bez problemu auditorem, dan.poradcem i FU. Ve skladech se pak nezabyvame vedl.naklady, ale jen chybejicimi fakturami...

BDE, DBF, error

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 19.2.2004 11:08:31

Ahoj,
mam jednu tabulku DBF, ktera je sdilena v siti. Jedna stanice do ni zapisuje, ostatni ji maji jenom na cteni.
Najednou se mi objevuje hlaseni BDE - 9222 2406 Access to table disabled because of previous error.

Nevite co s tim? Kde je chyba? Tabulka ma jeden index a hlasi to na stanici s XP HOME

D7Prof

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 19.2.2004 11:26:36

[...]

Vysnenou predstavou, ktera vysvetluje zajem mnoha programatoru o vytvareni
her typu dungeon nejsou ani ohen chrlici prisery ani poloodene sireny s kuzi
barvy
mleka, je to zazitek ze splneni ukolu, pri nemz se pozadavky uzivatele od
zacatku
az do sameho konce vubec nemeni. Thomas L. Holaday

Obe citace z knihy Mistrovstvi v T-SQL, Ken Hnderson, ISBN80-7226-393-5,
Computer Press.

A verte mi. Ja programuju, kolega analyzuje a ja vim, ze bez nej jsem
ztraceny,
protoze se nimram v selectech, ktere nevraci co maji, zkoumam proc mi
programy
padaji na GPF, zatimco on ma nadhled a drzi ideu. A skutecne nic
programatora
nedusi vice, nez projekt bez konce.

> [...]

dodavatel v Oraclu nedosahne...

> Ludek

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 19.2.2004 11:16:34

> [...]
> spotreby. Je jasne, ze takovy pripad
> narusuje FIFO. Ja osobne FIFO vubec nemam
> rad a umim snest dost silne argumenty proti

Jo,spatne jsem cetl, pro podvojne ucetnictvi to resime mimo sklady, mame pak automaticke rozpousteni dle pohybu na ucte 112. Mustr mohu poslat.

Ludek

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 19.2.2004 11:10:33

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>

> V kazdem pripade NEJPRVE analyza a to poradna.
> Ja bych to videl minimalne na 14 dnu (jestli se jdena o malou firmu,
> jinak minimalne mesic).

Dovolil bych si pripomenout, ze analyze zpravidla predchazi
funckni specifikace a idealni je, aby si ji zpracoval sam zadavatel,
nebo aby se na jeji tvorbe aktivne podilel a tim byl "zatazen"
do spoluprace na projektu.

Existuje rada renomovanych firem, ktera by bez takove angazovanosti
zakaznika do projektu vubec nesla - pravda, jedna se o vetsi projekty,
ale IMHO princip je obdobny.

HTH, pf

mirne OT: Dokumentace pro PCL3 DeskJet tiskarny

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 19.2.2004 09:12:20

[...]

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 19.2.2004 09:08:19

>From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
>
> no, to jsem fakt trochu ulit a navic ja mam (v nasi firme je) zmaklej
> db framework. neni to spicka, ale napsat holou funkcni aplikaci podle
> udaneho zadani by byla otazka tydne, pokud do toho zakaznik nebude

Predpokladom naozaj je ze takmer kazdy sw developer ma uz nejaky ten
framework napisany, samozrejme nie pri kazdej zakazke je pouzitelny pretoze
su zakaznici ktory pouzivaju framework vlastny a chcu len cloveka ktory im
na ich frameworku napise aplikaciu. Cize vezmi si tvoj priklad, mas
framework a ides pisat spomenuty priklad, osobne by som si nedovolil
odhadnut cas na vyvoj len podla spomenutych bodov, ale bud iz, si sikovny
bude ti to trvat tyzden, zauctujes si povedzme 15tis CZK cize cca. 370 CZK
na hodinu.... nezda sa ti to prilis lacne ? v kazdom pripade aj ked si
staval na uz jestvujucom frameworku, ten si rovnako vyvyjal ty cize nejako
si musis (mal by si si) dat ohodnotit aj tento framework. alebo snad
framework ide gratis a das si zaplatit len vykonanu pracu na danej zakazke
??? potom by som asi podstatne zdvihol hodinovu sadzbu, pretoze mozes
argumentovat ze to co inemu bude trvat povedzme mesiac,dva ty urobis za
tyzden pretoze uz mas jadro hotove.> mluvit. dalsi vice mene pravidlo, kdyz to chce jeden, proda se to aspon
> jeste 2x (coz se zpravidla povede).
>
> ovsem realita je, ze nejprve se skutecne musi udelat rozbor a
> navrhnout moznosti, protoze zakaznik si jich zpravidla neni vedom a
> prijde na ne az kdyz mu je navrhne vyvojar, nebo se provali
> behem vyvoje. je nutne sestavit priblizny plan vyvoje po etapach a
> hlavne smluvne zachytit zadani.

v principe ano, avsak dal by som si ohodnotit veskery cas straveny na
projekte, vratane analyz a podrobnych planov, na nich mozes stravit mesiac a
ked ti to nemaju zaplatit tak si pre nich investoval vlastny cas.> jenze tyhle moje odhady jsou duvod, proc jsem radsi dobrej zamestnanec,
> nez mizernej podnikatel. o prachy se stara nekdo se realnejsim odhadem.

to ako od zamestnanca od teba nikdo nechce kolko ti ktora praca bude trvat ?
to si neviem predstavit ako to dokaze managovat???? Mne z toho ciste
teoreticky skor vychadza ze mozno by si bol aj dobry podnikatel pre tvojich
zakaznikov pretoze mozno by si dotoval ich vyvoj z vlastnych zdrojov :)

[...]
chce priniest trosku logiky do navrhu aplikacii . Zial ale stale je tu dost
firiem ktore robia vyvoj chaotickym sposobom a potom sa cuduju ze projekt
ktory sa da napisat za mesiac , dva... vyvyjaju par rokov , s tymto som sa v
reale stretol u niekolkych firiem, grr nikdy viac :))))

s pozdravom

Ivan Turcan

OT: synchronizacny soft

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 19.2.2004 08:52:17

nazdar,

ospravedlnujem sa za OT, ale potreboval by som niekde zohnat synchronizacny softwer a akosi vsetky moje pokusy v hladani a skusani boli neuspesne.

[...]

ak mate niekto skusenosti s niecim co by splnovalo moje poziadavky, budem vam vdacny

dik

joka

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Mob.: +421 905 459156
e-mail: equipment(zv)equipment.sk
Web: http://www.equipment.sk

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 19.2.2004 08:50:16

[...]

A takovych tam budes mit tolik, ze se z toho stane vecne
dilo a zacne se Ti zvedat zaludek, kdykoli zazvoni telefon
(i cizi).

Martin

From: "Vlastislav Cilek" <bigvlci(zv)seznam(tec)cz>

> [...]

14 dnu (jestli se jdena o malou firmu, jinak minimalne mesic). Musis totiz
stravit alespon jeden den na KAZDEM pracovisti, kde se bude se SW pracovat a
[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 18.2.2004 23:25:06

> [...]

jenze tyhle moje odhady jsou duvod, proc jsem radsi dobrej zamestnanec,
nez mizernej podnikatel. o prachy se stara nekdo se realnejsim odhadem.

:o)

Peca

(OT) Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 18.2.2004 22:46:48

To muze byt pekne drahe, rekl bych, jestli budes chtit 500 za hodinu tak
to po 50 000 nedostanes. Priklonil bych se k tomu, udelat odhad casu,
vynasobit dvema a udelat poradnou smouvu, co v te cene je - jake presne
funknosti. Jinak to skonci deziluzi na obou stranach. Ale obecne si
myslim, ze se zakaznik nedoplati.

lp: takovou zakazku ihned vezmu...
no nechci z toho delat planou debatu, ale ja v Asi pracuji jiz od 300 za
hodinu a za 12 tis. jsem udelal sledovani zakazek v textilni vyrobe(saka,
pozarni odevy) s odbytem i do SRN, ukolovou mzdu (pakarna, jelikoz
odprac.cas byl dan pichackou a ja musel vypocitavat "umele prumerne plneni
na vsechny ukol.listky"), pichacky, potisk etiket, fakturaci v ruznych
menach. Nyni jsem to za tri tis. rozsiril o sklady

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 18.2.2004 19:27:39

> [...]
> spotrebu materialu. Obsahuje nejaky ciselnik materialu,
> vcetne ceny. Ciselnik dilcu a spotreby. Adresar zakazniku.

Predevsim bych s klientem probral moznost budovat ten software po
nekolika krocich.
Napriklad zacit s adresarem a evidenci objednavek. Pak s evidenci
materialu a stavu vyroby....atd atd...

Dulezite je jednotlive kroky presne specifikovat, stanovit si na zacatku
co to bude na konci umet a stanovit si to
tak, aby bylo mozno klientovi lehce prokazat, ze to umi to co chtel.
Definice "bude to umet resit problematiku doslych objednavek"
je vlastni sebevrazda.

Jednotlive funkci dily jsou vyhodne (alespon z me zkusenosti) i proto,
ze je lze postupne fakturovat, klient vidi, ze uz neco funguje a
mezi nama, 5 faktur po 20 000 Kc jsou proste vetsinou lepe stravitelne
nez jedna na 100 000 Kc.

Jinak, pokud nemas hotovy svuj framework, tak pocitej s tim, ze tvuj
odhad casu na vyvoj je treba opravdu vynasobit 2x nebo radeji 3x.

A taky doporucuji pouzit SQL....a vyhnout se DBF atp.

J. Fait

chybna velikost formulare

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 18.2.2004 19:17:33

Podivejse na rozliseni DPI, zda maji 96 nebo 120
Kde to najdes na XP nevim, ale na win98 je to: klikni pravym tlaxcitkem na
plochu, dale vyber Vlastnosti / Nastaveni / Upresnit / Obecne - Normalni
velikost 96 dpi
Pavel

Ahoj lidi,

ozvali se mi jiz dva zakaznici, ze se jim
spatne zobrazuje formular. Prestoze se jedna
o okno mnohem mensi, nez je rozmer obrazovky,
tak se zobrazi mensi, nez je navrh a s posuvniky.
Formular by mel byt umisten jako poScreenCenter.
Jeden zakaznik ma SAPPHIRE RADEON 9200 ATLANTIS
na Windows XP, druhy nevim (snazi se to zjistit).
Setkal jste se nekdo s tim? Napada nekoho
cim to muze byt?

Dekuji za vsechny pripadne rady.

Delphi 6 prof.

Peca

XSD a OpenXML

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 18.2.2004 17:11:17

From: "Jozef Strnadik" <strnadik(zv)mbox.mrp.sk>
> pre vytvaranie XML pouzivam komponenty OpenXML (http://www.philo.de/xml/)
> Umoznuju tieto komponenty validaciu XML oproti XSD?

Pokud vim tak ne. Lze pouzit MSXML 4, validacni funkci a priklad najdes tady:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=19688

Pro Delphi .NET potom tady:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=21094

Petr Vones

ADMIN: Spatne quotovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.2.2004 16:45:14

NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA SPATNE QUOTOVANI:

Peter Rus <konfera(zv)rus(tec)cz>
Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz>
Vlada <delphak(zv)centrum(tec)cz>
Petr Vetesnik <wetty(zv)quick(tec)cz>
Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz>

Lidicky, copak se to dneska deje (mimo prvniho, ten to dela stale)?

To je pouze recnicka otazka, neodpovidejte do konference...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Nastaveni prav uzivatelu v aplikaci s FB

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 18.2.2004 16:43:13

> neb aplikace potrebuje mit
> pristup i do tabulek, do kterych ma uzivatel jinak zakazano.
> To mam osetrene pomoci roli.
> Uzivatel prihlaseny do aplikace dostava automaticky roli
> aplikace, ktera ma pristup, kam potrebuje. Pokud by se pokusil prihlasit
> jinak (bez teto aplikace), ma prava vhodne omezena. Nevim ale, jak
> osetrit, aby se mi neprihlasil pres roli aplikace. :-(

Pokud by program resil i spravu uzivatelu (zadavani hesel do FB), pak by slo
uzivatelem zadane heslo "zasifrovat" (treba pridat neco k heslu nebo ho
jinak transformovat) a prihlasovat se k databazi pod timto upravenym heslem.
Znemoznilo by to ale prihlaseni uzivatele mimo aplikaci. Navic to taky
neni uplne neprolomitelne.

Tomas

XSD a OpenXML

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp.sk> - 18.2.2004 16:27:09

Zdravim,

pre vytvaranie XML pouzivam komponenty OpenXML (http://www.philo.de/xml/)
Umoznuju tieto komponenty validaciu XML oproti XSD?
---
S pozdravom

Jozef Strnadik

System metrics u okna spousteneho procesu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.2.2004 16:39:11

CP,

spoustim EXE soubor pomoci CreateProcess
a hodnotami v parametru STARTUPINFO se snazim "zapasovat" jeho okno do
formulare,
ovsem stale se nemohu dopocitat casti,
ze kterych se takove okno sklada.

Zatim jsem to nechal na tomto reseni:

PT := AGroundControl.ClientToScreen(Point(0,0));
SI.dwX := PT.X;
SI.dwY := PT.Y;
SI.dwXSize := AGroundControl.Width
-2*GetSystemMetrics(SM_CXEDGE)
-2*GetSystemMetrics(SM_CXSIZEFRAME)
-GetSystemMetrics(SM_CXHSCROLL);
SI.dwYSize := AGroundControl.Height
-2*GetSystemMetrics(SM_CYEDGE)
-2*GetSystemMetrics(SM_CYSIZEFRAME)
-GetSystemMetrics(SM_CYCAPTION);

Ovsem je top hnusny: vodorovne je to vetsi zhruba
o jeden thick frame, svisle tak o necelou jeho pulku
:-(

***

Nevi nekdo, jaky je presny system metrics takoveho okna?

Diky, pf

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.2.2004 16:31:10

--
[...]

[*] Petr Vetesnik <wetty(zv)quick(tec)cz> - 18.2.2004 15:28:53

Na formulari nastav Scaled na false.
Pak bude velikost formulare stale stejna.

Petr

> S nejvetsi pravdepodobnosti to bude tim, ze zakaznik ma nastaveny velke
> fonty a ty mas male.
>
> Jaroslav Nadhera
>
> CSH spol. s r.o.
> Velflikova 10, 160 00 Praha 6
> tel.: 224 312 344-5
> fax: 235 522 892
> e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz
> pobocka Ostrava:
> Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
> tel: 596 635 687

Dotaz k ladeni knihovny *.dll

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.2.2004 15:41:05

Ahoj,

Jestli jde o ty XPcka tak netreba cokoliv opakovat. Tohle sem kdysi
posilal
a posilam teda znova:

1) u DLL si v Linkeru zatrhnes Include Remote Debugging Symbols
2) do projektove skupiny si jako POSLEDNI pridas nejaky nesmyslny projekt,
ktery je ve stejnem adresari jako ty, co chces debugovat (tim se docili,
ze tam maji
Delphi nastavenou aktualni cestu, obdobne se to da udelat rucnim
otevrenim
nejakeho souboru odtamtud) a pak uz ti to samo natahuje tu tabulku.
jedina neprijemna
vec je ta, ze Remote Debugging Symbols vyprodukuje nejakej 10MB soubor,
ale to se neda nic delat.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

cyklus for

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 18.2.2004 15:32:59

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>
> pls poradite jak vypnout optimalizaci nejak to nemuzu dohledat

Nepotrebujes nic vypinat ale v prve rade opravit chyby ve svem kodu.

Petr Vones

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 18.2.2004 15:26:52

>From: "Vaclav Riha - Soft Consult" <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz>
> to je kompletni informacni system firmy, ktery existuje v ruznych
provedeni
> za ruznou cenu. to bych nedelal, jde to koupit. nevis totiz, jak se tvych
5
> radku zadani rozroste (odhaduji tak 100x). informacni system pro vyrobni
> firmu je slozitejsi nez pro prodejni, vyroba ma hodne specifik.

preco to hned odmietat, v kazdom pripade ked niekdo chce po niekom aby
vyvinul nejaky SW tak asi vie preco, predpokladam ze ak niekdo chce
naprogramovat vyrobu tak asi ma zmaknuty trh a vie preco jestvujuci SW
nechce alebo preco mu nevyhovuje.

Ohladom 5 riadkov zadania a expandovania zadania.... toto zavisi od
sikovnosti vyvojara ktory chce takuto zakazku prijat, napokon ak prijme
zakazku len na zaklade 5riadkov tak si bude buchat hlavu o zem ze si zle
odhadol pracovny cas lebo sa mu to cele rozrastie... inu ten kdo s nim na
zaklade 5 bodov zadania zmluvu uzavre urcite bude tvrdit ze ten bod ktory ho
prave napadne je ten nutny aby jeden z tych piatich bodov bol splneny.
(napr. niekdo ti povie , chcem jednoduchy editor na text ktory vie
vytvorit/editovat,ukladat a tlacit dokumenty a ked to budes mat za par supov
hotove zistis ze z povodneho jednoducheho editora si urobil app. lepsiu ako
msword :)) )

V kazdom pripade, tych 5 bodov mozes brat ako zakladne poziadavky zakaznika,
doporucujem kazdy z bodov rozvynut a na zaklade nich napisat analyzu ktoru
si samozrejme das zaplatit. na zaklade toho spracuj podrobny plan riesenia
ktory ti samozrejme schvalia a ked to budes mat schvalene zacni programovat,
urcite sa tak vyhnes dalsim dodatocnym zmenam ktore ti nikdo nezaplati,
urcite usetris viac vlastneho casu na vyvoji celej aplikacie a urcite sa ti
nestane to ze od teba bude zadavatel chciet nieco na com ste sa nedohodli,
resp. co nemas v podrobnom navrhu aplikacie...
> [...]
> nadefinovat nejake sestavy - faktury a sjetiny a tak. V tabulce
> jednotlivych zakazek by chtel barevne zvyrazneni stavu.

ako som napisal vyssie, podla popisu to je rozsiahli projekt, urcite to
nerob chaoticky, vyhnes sa stresom pri splnani terminov a stresom pri
presviedcani druhej strany ze tvoje riesenie problemu je super...

> Podstatna informace - tato aplikace by byla vyrobena na miru pouze pro
> tohoto zakaznika, neboli neni obecne pouzitelna. Data jsou ulozena v DBF
> souborech.

to ze je aplikacia sita na mieru pre jedneho zakaznika alebo bude predajna
aj pre inych zakaznikov tu asi nehra rolu, tvoje naklady na vyvoj su v oboch
pripadoch rovnake. dolezite je este sa dohodnut ci im budes aplikaciu
spravovat aj po jej vyhotoveni (dalsi potencionalny zisk) alebo im ju
odovzdas a tym to pre teba konci.> A ted dotaz:
> Vyplati se tato zakazka? Jit do toho nebo ne. Jestli nekdo delal neco
> podobneho, za kolik se to da udelat?

Ci sa ti to vyplati, tazko povedat, pre niekoho sa vyplati zakazka za 1000
Eur a pre niekoho je zaujimava zakazka za aspon 5000 Eur, zalezi hlavne od
teba a tvojej schopnosti sa dohodnut z firmou ktora ti zakazku ponukla. a
samozrejme od schopnosti tej firmy zaplatit si vyvoj noveho projektu ktory
zvacsa bude drahsi ako uz jestvujuce riesenie (samozrejme pokial zrovna
nepouziju SAP :))) )

ja osobne pracujem na zakazku par rokov a robil som od firewall driverov cez
GIS az po ekonomicke db aplikacie takmer vsetko a mozem povedat ze najlepsie
sa pracuje s firmou ktora ked chce napisat sw tak podla rozsahu buduceho sw
poskytne aj informacie, 5bodov na ten druh aplikacie to je nedostatocne
popisany projekt...

[...]

na zaver, na tvojom mieste by som to zobral, len si daj pozor na to co
podpises a na com sa dohodnes....

s pozdravom

Ivan Turcan

Jakou cenu si uctovat za databazovou aplikaci?

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.2.2004 15:24:46

s tim "koupit" bych tak rozhodnej nebyl, protoze je potreba
predevsim konzultovat se zakaznikem co vlastne chce. Skutecne
existuje mnoho hotovych reseni, ale napriklad blby skladove hospodarstvi
sem psal uz nekolikrat, a to v ruznem provedeni, protoze se proste
zakaznici nehodlaji smirit s tim, ze se budou podrizovat hotovemu
reseni. V mnoha pripadech pak dochazi k tomu, ze proste "chybi" nejaka
specificka funkce ci policko a dodavatele "krabicoveho" softu proste
nechteji delat
upravy pro jedineho zakaznika. Prisel sem do styku s jistym SW jedne
firmy z Ceskych Budejovic specializujici se na zemedelskou vyrobu a dobu
trvalo je presvedcit o pridani jedine polozky do tabulky. Nakonec to udelali
a rekli si za to cca 30kKc (bylo to zhruba pred peti lety a jednalo se o
aplikaci
v MS-DOSove Foxce).

Kdyz po me nekdo neco chce tak postupuju zhruba napr. takto:

- co potrebujete evidovat a jake funkce ocekavate(kalkulace, analyzy,
sestavy...)
- hledali jste nebo mate vyhlednute nejake hotove reseni ?
- podivaji se sami...
- podivame se spolecne a hledame hotove reseni...
- neco jsme dejme tomu nasli a zvazime moznost nasazeni
s ohledem na pripadnou zmenu metodiky zpracovani nez jak byla firma zvykla
- v pripade, ze proste nic nevyhovuje nebo se nehodlaji nikomu podrizovat
zacne se s analyzou zakazkoveho SW, pricemz si musi byt firma vedoma, ze
SW sity
na miru jedinemu zakaznikovi neni levna zalezitost, ALE lze takovou
aplikaci
bez problemu neustale rozvijet a upravovat dle vzniklych potreb

U takoveho reseni je vsak vice nez nutne presne specifikovat do smlouvy
pozadavky,
protoze muzes proste narazit na to, ze ti budou tvrdit, ze to chteli jinak,
ze to tak
nemysleli atd. Cim dal casteji narazim na to, ze si firmy pres vyssi cenu
nechavaji
delat vlastni soft, protoze chteji tezit z nezavislosti na hotovych
resenich.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Dotaz k ladeni knihovny *.dll

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 18.2.2004 15:18:45

Ahoj,

[...]

Ales

Konfigurace IIS

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 18.2.2004 15:16:44

> Lze nejakym skriptem nakonfigurovat IIS - pridami ISAPI filtru,
> nastaveni (mapovani) pripon, vychozi dokument.

Stiahni si IIS SDK, je tam popisanych niekolko moznych sposobov.
Ja som si pisal vlastny setup, ktory registruje ISAPI extension a
konfiguruje IIS virtual directory. Pouzil som pritom IMSAdminBase objekt
podla dokumentacie. Preklady hlaviciek do Pascalu som si pisal sam. Mozno
nejake preklady najdes uz hotove niekde na internete.

HTH
TOndrej

Konfigurace IIS

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 18.2.2004 15:14:43

Data := '';
for k := 0 to 5 do
begin
Data := Data + Chr(StrToInt('$FF')); // 6x add a FF / 6x ein FF hinzufugen
end ;
temp := StringReplace(Edit1.Text, '-', '', [rfReplaceAll]);
for k := 0 to 15 do
begin
temp := StringReplace(Edit1.Text, '-', '', [rfReplaceAll]);
for n := 0 to 5 do
begin
// 16x add Target-Mac-Adress / 16x die Ziel-Macadresse hinzufugen
Data := Data + Chr(StrToInt('$' + temp[1] + temp[2]));
Delete(temp, 1, 2);
end ;
end ;

//Example with TIdUDPClient of Indy
//IdUDPClient1.Send('255.255.255.255', '80', Data); // Send it / Verschick es
end ;

--
Best regards,
Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

Delphi 7 WinME{mecici koza},Win XP

Control Resizer

[*] Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 18.2.2004 10:13:27

Dobry den,

Potreboval bych nejakou (nejlepe free) komponentu slouzici jako obecny
"Control Resizer" v runtime, proste tak jak v delphi muzu vizualne menit
umisteni a velikost libovolneho objektu Tcontrol na formu. Nechce se mi
to psat.

Dik
Marek Hradil

Jak vyvolat dialog Vlastnosti

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 18.2.2004 09:49:20

Od: Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz>
> To funguje,
> ale ja potrebuji z tohoto dialogu vytahnout
> pouze to tlacitko "Vlastnosti",
> abych tyto vlastnosti tiskarny mohl volat ze
> sveho, velice specialniho
> dialogu - ten z windows mi nevyhovyje.
> pavel
>
> PrinterDialog.Execute
> PrinterSetupDialog.Execute

Tak v tom pripade bych zkusil Jedi JVCL - tam je spousta dialogu a myslim, ze i ten co hledas.
Jirka
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Jak vyvolat dialog Vlastnosti

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 18.2.2004 09:25:05

[...]

Extremne hloupy dotaz - Rozdil db tabulek (Firebir

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 18.2.2004 09:27:08

> Zkus aplikovat select s vnorenym selectem:
> Select * from tabulka
> where pole1 not in (Select pole1 from tabreferencni)

to bude silene pomaly. pro kazdy radek tabulky
to bude delat select tabreferencni a potom ve vysledku
hledat zda je tam pozadovana hodnota.

na tohle je idealni join.

peca

FibPlus - vykonani scriptu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 18.2.2004 09:07:03

Nekde na devrace.com jsem kdysi nasel fibscript (nebo ibscript?), umi to
vice prikazu, altery (set term) apod.

Roman

Dne Monday, February 16, 2004 7:12 AM [GMT+1=CET],
Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> napsal(a):

> Ahoj,
> je nejaka komponenta ve FIBplus, ktera umoznuje provest vice SQL
> prikazu najednou? Hledam, hledam a nemuzu ji najit.
> D7, FibPlus 5.1.0

OleDB,IBProvider a Interbase-problem s connection

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 18.2.2004 08:35:00

Na Delphree jsou dve verze OleDB. Aktualni je cislo 1.0.
Tyto komponenty jsou odladeny proti MS SQL, takze je vice nez pravdepodobne,
ze pro jinou databazi se musi zvolit jiny prihlasovaci postup. Je treba
zalezt do kodu a odkrokovat si, kde nastava problem. Nekde v kodu by melo
byt vetveni pro MS SQL a Access (cosi jsem zkousel i proti nemu), tam bude
treba osetrit i IB. Ale uz si nepamatuji, kde to je a stourat se mi v tom uz
nechce. Jestli te to bavi, muzes se v tom postourat, ale musim te upozornit,
ze je docela pakarna zorientovat se v architekture MS OLE DB. :-)

WakeUp PC by LAN

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.2.2004 08:18:58

> Dostal som za ulohu urobit konzolovu app, kt. dokaze po sieti zobudit
> PC Viete mi niekto poradit kt. smerom sa mam uberat?

V Synapsi mas na to hotovou funkci. Podivej se do unity SynaMisc.pas
na funkci WakeOnLan. ;-)

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

IB6 case insensitive, cestina, atd.

[*] dphi_forum(zv)proces.sk - 18.2.2004 08:00:50

Pokial budes mat tabulku navrhnutu napr.

CREATE TABLE FUNKCIA (
FUNKCIA_ID INTEGER NOT NULL,
NAZOV VARCHAR (50) CHARACTER SET WIN1250 NOT NULL COLLATE PXW_CSY,
VYMAZANY T_BOOLEAN DEFAULT 0 NOT NULL);

tak Ti to pojde, resp. pouzi

select UPPER(meno) meno from krsty order by meno COLLATE PXW_CSY

Stano

IB6 case insensitive, cestina, atd.

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 17.2.2004 23:07:45

Zdravim vsechny,

Pouzivam IB6 a kodovou stranku 1250. Jde nejak ignorovat mala/velka pismena
pri SELECT ORDER BY ? Funkce UPPER() taky neprevadi na velka pismena ceske
znaky, lze to nejak resit ? Jde mi o to abych nemel nazvy zacinajici malym
(a eventuelne ceskym) pismenem az na konci seznamu.

diky

Tomas Bradle
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

OleDB,IBProvider a Interbase-problem s connection

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 17.2.2004 21:15:32

Ahoj,

do jedne aplikace potrebuji connectnout IB pres OleDB, ale zadnym zpusobem
to tam nejde nastavit.

Muj postup :
- vyberu "OLE DB Provider for Interbase"
- "Data source" nastavuji ve formatu "server:lokalnicesta\jmenotabulky"
(takze treba "localhost:c:\Data.gdb"
- testoval jsem dat v "All" i "ctype" "win1250"
- tlacitko "Test connection" se ozyva "Test connection suceeded"

Po snaze se pripojit k db se ozve error "db_e_errorsoccured"

[...]

Pak jsem zkusil "DFOdbRecord". Nastavil jsem to na ooSQL,udelal SQL, ale
pri snaze o pripojeni se ozve "IUnknouwn(ARowSet)".

Mate nekdo pro mne urcenou nejakou radu?

Ludek

Ludek Paral
lupasoft
Sadova 2
352 01 As
Czech Rep.
mobil :00420/728.167118
email :ludek.paral(zv)atlas(tec)cz
ICQ :178625461

Instalace D6 na WinXP tuhne

[*] Petr Riedel <prdevelop(zv)seznam(tec)cz> - 17.2.2004 20:51:25

Dobry den,
nemohu nainstalovat D6 na Win XP, pri instalaci pocitac totalne zatuhne.
Nevite nekdo co s tim?
PR

ISAPI filtr - 2. pokracovani

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.2.2004 19:33:14

From: "Michal Aichinger" <michal.aichinger(zv)talk21.com>

> je 16. Oba se odkazuji na httpext.h ale ten jsem nikde volne na netu
> nenasel. Nema nekdo soupis vsech konstant HSE_REQ_...?

Je to soucasti Platform SDK v podadresri INCLUDE\

HTH, pf

ISAPI filtr - 2. pokracovani

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 17.2.2004 19:13:12

Asi jsem neco nepochopil, ale kdyz doplnim sekci exports takhle:
> Najlepsim riesenim, ak chces pouzivat thread pooling, je preto napisat
si tam
> plne kvalifikovane mena:
>
> exports
> ISAPIThreadPool.GetExtensionVersion,
> ISAPIThreadPool.HttpExtensionProc,
> ISAPIThreadPool.TerminateExtension;
>
> - takto je to potom nezavisle od poradia unit v uses.

tak mi to nejde prelozit. Ani v unite ISAPIThreadPool nejsou tyhle
metody definovany. Delam neco spatne? Delam v D6.

Jeste bych rad vedel jednu vec. Microsoft definoval daleko vice funkci
pristupnych pres ServerSupportFunctions nez zpristupnuje delphi.

http://msdn.microsoft.com/library/en-
us/iissdk/iis/extensions_serversupportfunctions.asp

Ty zpristupnuji 7 funkci. Na netu jsem nasel soubor isapi4.pas kde jich
je 16. Oba se odkazuji na httpext.h ale ten jsem nikde volne na netu
nenasel. Nema nekdo soupis vsech konstant HSE_REQ_...?

diky Michal

WakeUp PC by LAN

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 17.2.2004 18:43:09

Ahojte
Dostal som za ulohu urobit konzolovu app, kt. dokaze po sieti zobudit PC
Viete mi niekto poradit kt. smerom sa mam uberat?

Stevlik Marian
ISYS programator

GAMO a.s.
Kyjevske nam. 6
974 04 Banska Bystrica
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4137935, 4372111
ip-tel: 421 48 4372098
mobil: +412 905 462010
icq: 34893645

VM Ware

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 17.2.2004 17:04:42

> Na rozbehnuti lepsi grafiky staci pockat nez
> najedou Windowsy a pak v menu
> VMWare dat volbu File a INSTALL VMWARE Tools
> Aspone me to tak zatim chodilo.

Zdar,

jenze ja psal o BOCHSu, ne o VMWare!
ale tomu kdo pouziva VMWare to jiste pomuze :o)

Peca

Zmena Handlu pri dockovani

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 17.2.2004 16:40:40

Ahoj,
pri dockovani se meni handle prvku. Potreboval, bych zda nekdo nevi jak zachytit tento stav. Nejlepe asi nejaka zprava, ktera by oznamovala, ze je formular zadokovany(ne ze na nej nekdo zadokoval). Nebo jinym zpusobem odchytit zmenu handlu.
Diky Petr Daricek
Akcni nabidka CSOB!
Zalozte si CSOB Osobni konto Plus do 12. 3. 2004 a ziskejte tri mesice vedeni uctu zdarma!
Vice informaci na www.csob(tec)cz.
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=70764%26url=http://www.csob.(tec)cz/HP/clanek.asp?prmKod=HP166&a=0

VM Ware

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 17.2.2004 15:54:31

From: "Pavel ZIDEK" <delphi(zv)kopr(tec)cz>
> jak lze vyvolat dialog Vlastnosti tiskarny.

..skus napr. toto (neber do pismena, len na inspiraciu) :

uses Printers, winspool;

var
HPrn, DevMode, DevMode1: THandle;
PrnExist: Boolean;
FDevice: PChar;
FDriver: PChar;
FPort: PChar;
FMode: PDeviceMode;
begin

GetMem(FDevice, 128);
GetMem(FDriver, 128);
GetMem(FPort, 128);
FillChar(FDevice^, 128, 0);
FillChar(FDriver^, 128, 0);
FillChar(FPort^, 128, 0);

if Printer.Printers.Count = 0 then
PrnExist := False
else
begin
PrnExist := True;

Printer.GetPrinter(FDevice, FDriver, FPort, DevMode1);
DevMode := CopyHandle(DevMode1);
FMode := GlobalLock(DevMode);
OpenPrinter(FDevice, HPrn, nil);

if DocumentProperties(Application.Handle, HPrn, FDevice, FMode^,
FMode^, DM_IN_BUFFER or DM_OUT_BUFFER or DM_IN_PROMPT) > 0 then
begin
Printer.SetPrinter(FDevice, FDriver, FPort, DevMode);
GlobalUnlock(DevMode);
end
else
begin
GlobalUnlock(DevMode);
GlobalFree(DevMode);
end;
end;

FreeMem(FDevice, 128);
FreeMem(FDriver, 128);
FreeMem(FPort, 128);

Jak vyvolat dialog Vlastnosti

[*] dphi_forum(zv)proces.sk - 17.2.2004 11:23:39

v zalozke Dialogs komponenty PrinterDialog a PrinterSetupDialog

PrinterDialog.Execute
PrinterSetupDialog.Execute

stano

TForm.Print

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 17.2.2004 11:27:40

> Ale nevi nekdo, jake jsou pixelovske rozmery A4?

???? Rozmery A4ky v pixelech? A jak je ten pixel velky?

Tak jako vtip dobre, ale ted vazne:

rozmer A4 mas treba v CM a na pixely si to prevedes pomoci znalosti DPI v
jakych tisknes. To si musis zjistit z nastaveni tiskarny a pak pouzit
vcelku jednoduchy vzorecek:

pixelu.x:=a4size.x / 2.54 * DPItiskarnyX;
pixelu.y:=a4size.y / 2.54 * DPItiskarnyY;

kus meho kodu - uz si popravde nemapatuji co je co, ale v helpu to jiste
najdes:

dpi.x:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, LogPixelsX);
dpi.y:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, LogPixelsY);
pagesize.x:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, HORZRES);
pagesize.y:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, VERTRES);
realsize.x:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, PHYSICALWIDTH);
realsize.y:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, PHYSICALHEIGHT);
mmsize.x:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, HORZSIZE);
mmsize.y:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, VERTSIZE);
fPrintableOffset.x:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, PHYSICALOFFSETX);
fPrintableOffset.y:=GetDeviceCaps(Printer.Handle, PHYSICALOFFSETY);

[...]

Maximalizace okna v XP - Vyreseno

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 17.2.2004 11:29:41

Tak to bylo presne ono. Mel jsem to nastaveno na poScreenCenter.
Dekuji

Od: Jiri Sedivec <jsedivec(zv)tiscali(tec)cz>
Datum: utery, 17. unora 2004 v 10:29 dop
Predmet: Re: SQL dotaz na DBF soubor

> nejvice KaDao, je to univ.ovladac
> pro ODBC nebo Access, je free (hledej na
> www.torry.net nebo by mnel mit
> delphi.pari.bg or www.delphi.pari.bg)
>
> Jen ke KaDau. Sice ho vyuzivam, ale stale
> casteji se potkavam s pocitacema,
> kde mi to nebezi. At se snazim sebelip
> (instalace ovladacu, apod.) prostre
> to nerozbehnu.
>
> Mate nekdo osvedceny recept, ktery vzdy pomuze?

VM Ware versus Virtual PC

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 17.2.2004 10:37:27

Ahoj,

jde treba nakonfigurovat jeden port pro OS, druhy pro VMWare a posilat data z portu na port, jde plna sprava Biosu, ktera je jen po VM, jde pres jednu sitovou kartu pristupovat na sit i mezi VM a OS jako by to byl druhy PC. Staci?

Ludek

Od: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: sloupcova kontrola textu pomoci
Datum: 17.2.2004 - 8:19:40

--
Chces kilo? Tak pripoj kamose pres VOLNY.
Vice na http://studentpartner.volny(tec)cz/

Asi zamcena promenna ve FF2

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 17.2.2004 10:11:22

> [...]

> (Fieldu).
> Pri zmene obsahu v dane polozce to hlasi chybu "Key violation".

SQL dotaz na DBF soubor

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 17.2.2004 10:11:22

Ahoj,

mne se osvedcilo nad dbf s 500000zaznamy nejvice KaDao, je to univ.ovladac pro ODBC nebo Access, je free (hledej na www.torry.net nebo by mnel mit delphi.pari.bg or www.delphi.pari.bg)

Ludek P.

> [...]
> Diky
>
> David Klodner

Jak zoptimalizovat Insert mnoha zaznamu?

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 17.2.2004 10:09:17

co treba vytvorit csv soubor a ten naimportovat v databazovem desktopu,
jestli to jde?

Radek Lahoda

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Jestli wizard Windows s tim nema problem, tak to znamena, ze ten
> soubor je OK. Problem bude jinde.

To vim, protoze ho pouzivam mj. s OpenSSL. Ale nevim,
jak (pred)zpracovat jeho obsah, aby to sezrala funkce
certAddCertificateToStore().

A take nevim, kdyz uz ho do toho wokenniho store dostanu tim
wizardem, jak ho z toho storu dostat napr. PK a predhodit ho
OpenSSL - tedy pokud to vubec jde - Googlem jsem nic pouzitelneho
nenasel.

pf

VM Ware versus Virtual PC

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 17.2.2004 08:32:42

>podstatnu vec: Vie korektne simulovat DOS a W98 vratane operacii
>ktore priamo pristupuju k hardware? Myslim tym konkretny pristup na
>COM a LPT porty, priamy zapis na FDD a HDD a pod.

co sa tyka portov, tak s tym som nemal ziadny problem - mam host system
W2K
a potreboval som preflashovat firmware v mobile. Bohuzial ten flashovaci
soft
bezal len pod DOSom. Tak som si vo VMWare vyrobil virtualnu masinu a
nakonfiguroval
som v nej seriove porty a veselo som flashoval - z virtualnej masiny!
co sa tyka FDD a HDD tak myslim ze tam je to podobne - VMWare jednoducho
emuluje HDD ktory je na host systeme len obycajny subor, ale moze to byt
aj fyzicky disk.

Pavol Sestak
ICQ : 20989081

sloupcova kontrola textu pomoci vertikalnich car

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 17.2.2004 08:18:40

> [...]

> Zkousel jsem delat neco podobneho a myslim, ze resenim je pouzit
> Grid s pevnou sirkou sloupcu a text pri nacitani rozdelit podle

TIdMessage diakritika

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 17.2.2004 08:14:39

Bohuzel,
zabyval jsem se tim dost dlouho, dost dlouho jsem nahlizel s nadeji do
betaverzi Indy a v tomto ohledu ma Lukas zcela pravdu. Indy si s
diakritikou vubec neporadi a nic se v tom nemeni ani v novych verzich.

Ja jsem to zatim nemusel akutne resit - posilat text bez diakritiky. Ale
pokud bych musel, asi pouziju Synapse.

--
[...]

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 17.2.2004 08:06:38

From: "Kotrc Tomas" <tomas_kotrc(zv)kb(tec)cz>
> Jsem novacek v DELPHI 7 a snazim se optimalizovat svoji aplikaci na co
> mozna nejmensi velikost, ovsem nejsem s to se dostat pod 400 kB.
> Existuje nejaka direktiva, ktera prikaze kompilatoru, aby do vysledneho
> EXE, DLL nekompiloval funkce a procedury, ktere nejsou v me aplikaci
> pouzivany?

To dela prekladac sam, ovsem i tak to vyjde i s RTTI na tech par set kB. Jinak
optimalizace ve smyslu rychlosti behu kodu a jeho naroku na prostredky systemu
nema vubec nic spolecneho s velikosti EXE souboru.

> Pripada mi, ze kompilator prilinkuje vsechny units do me aplikace tak,
> jak jsou.

To by bylo o hodne vetsi :-) Jediny problem je, ze je automaticky linkovan kod
virtualnich metod i pres to ze se pak nevolaji. Nicmene i takova optimalizace
by velikost prilis nezmensila. Muzes jedine prelozit aplikaci s balicky, ovsem
pak musis vsechny pouzite balicky distribuovat se svoji aplikaci (podobne jako
MSVC runtime knihovny ktere jsou uz ale v instalaci samotnych Windows).

> Pripadne, poradte, jak postupuje profesional, kdyz se snazi napsat co
> nejmensi aplikaci (co se velikosti tyka).

Jaky to ma vyznam ? Pro distribuci staci soubor zkomprimovat a na cilovem
pocitaci zase rozbalit. Disky uz jsou dnes velke dost.

Petr Vones

Jak nacist certifikat do store ve windows

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.2.2004 20:48:58

> [...]

setkal jsem se s ASN.1 pouze v kombinaci se SNMP protokolem. A od te doby je ASN.1 pro mne 'jen' necim co umoznuje vytvaret bloky dat, ktere mohou obsahovat dalsi bloky dat. Tomu bych nerikal stromova struktura ale spis vnorovani?
Cili aniz bych napriklad presne definoval strukturu SNMP zpravy tim, ze reknu , ze na ofsetu X je polozka A typu integer a na ofsetu Y je polozka B typu retezec,jednoduse definuju, ze bude SNMP zprava slozena z polozek A a B zakodovanych pomoci ASN.1 vlozenych do dalsiho bloku ASN.1 atd. Pro nektere aplikace je to velmi vyhodne (napriklad v SNMP requestu ci odpovedi lze takto jednoduse implementovat promenny pocet dotazovanych OID atd).

Btw: doufam, ze vsichni v teto konferenci jiz maji nainstalovany patch od MS z minuleho tydne, ktery resi prave chyby v microsofti implementaci ASN.1 (kriticka chyba zneuzitelna vzdalene) :-(

D.Toman

Jak nacist certifikat do store ve windows

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.2004 20:16:44

Puvodni zprava ze dne 16.2.2004:

> Oni podle mne v BER jsou, teda pokud spravne chapu, ze BER je sada
> pravidel pro kodovani v ASN1 a je definovana v X509 a PEM je kodovan
> v X509.

Co? Trosicku jsi to pomotal. Zjednodusene pro pochopeni:

X.509 je jisty standard pro certifikaty. Rika jasne, co takovy
certifikat podle teto normy musi obsahovat, co muze obsahovat apod.
Jsou i certifikaty podle jinych norem. Datova struktura je popsana
podle standardu ASN.1. To je norma pro popis ruznych objektu, hodnot,
vazeb, predstav si to jako popis stromove struktury.

No a pak tu jde o to, jak to ulozit treba na disk. Muzes to ulozit
treba jako XML soubor nebo si napsat na papir. Prave BER, DER, PEM
apod. jsou kodovani, jak tomu dat fyzickou reprezentaci.

PKCS#12 je norma (z rad norem RSA pro PKI) pro ulozeni zasifrovani a
prenos tajneho klice a k nemu take certifikatu. Takova bedynka, kdyz
potrebujes klic vyexportovat a zazalohovat nebo prenest na jiny
pocitac. Opet zde hraje roli ASN.1, protoze tim je to popsano, opet
zde hraji roli prislusna kodovani BER, DER, PEM, klidne i XML,
cokoliv.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Jak nacist certifikat do store ve windows

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.2004 20:18:45

> [...]

> root z te self-signed operace.

Jestli wizard Windows s tim nema problem, tak to znamena, ze ten

Komponenty VolgaDB

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 16.2.2004 19:44:41

Zdravim
> nemate nekdo zkusenosti s komponentami viz %SUBJ% www.volgadb.com?
> Potrebuji nahradit tabulky paradoxu(BDE), ktere pouzivam pro posilani
> dat mezi pobockami. Tyto komponenty vypadaji dobre, ale ocenil bych
> postrehy z praxe.
*Tieto komponenty pouzivam cca 2 roky na tvorbu jednoduchych
*databaz na lokalnom pocitaci (do cca 100 000 zaznamov)
*Zatial s tym nebol ziadny problem.
*Pracuje to slusne rychlo, da sa to jednoducho filtrovat + podpora SQL.
*Vo vyssich verziach (myslim, ze sa to vola "Enterprise"), je aj podpora
* napojenia na MS SQL, DAO .... vsak vyskusaj :-)))
*Zakladna verzia je myslim dokonca zadarmo.

S pozdravom

Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)hotmail.com

Jak nacist certifikat do store ve windows

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.2.2004 19:34:40

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>> ne ze bych vedel o cem je rec, ale nechtelo by ty data zakodovat pomoci
> ASN.1 (BER)?

Oni podle mne v BER jsou, teda pokud spravne chapu, ze BER
je sada pravidel pro kodovani v ASN1 a je definovana v X509
a PEM je kodovan v X509.

Ovsem mozna, ze budu muset vyhledat v PEM souboru casti mezi
----BEGIN
----END,
prevest je z Base64 do binarni formy a pak je nejakym zpusobem
prechroustat a vzajemne zase propojit, ale neni mi jasne, jak na to.

pf

Instalace MSDE2000

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 16.2.2004 18:44:26

Tak jsem zjistil, ze neklapne instalace MDAC 2.8 a tim padem ani
instalace celeho MSDE. Je mozne spustit instalaci MSDE bez instalace
MDAC 2.8?

Martin

Stahnul jsem si ze stranek Microsoftu MSDE 2000, ale nedari se mi to
nainstalovat. Vzdycky dostanu hlasku: Software, ktery instalujete,
neprosel testem pro ziskani loga systemu Windows a nebyla tak overena
kompatibilita se systemem Windows XP.

Nevedel by nekdo z vas, co s tim?

WinXP Home, D6 Prof

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.