Zjisteni textu chybovych kodu pro wininet

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 16.2.2004 18:36:25

Jsem idiot, samozrejme to funguje (pri pouziti
FORMAT_MESSAGE_FROM_HMODULE), jen clovek nesmi ve svych funkcich
zapominat vracet hodnoty :))

PaS.

Jak nacist certifikat do store ve windows

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.2.2004 18:30:24

> [...]
> do system store (MY), ale dostanu chybu 80093102: neocekavany konec dat
> ASN1.
>
> Kdyz ho zkonvertuju na X509 (.PEM), tak to pro zmenu hlasi chybu 8009210B:
> byla nalezena chybna hodnota znacky ASN1.
>
> Jestli tomu spravne rozumim, tak certifikat obsahuje
> 3 casti:
> - RSA private key
> - certifikat potvrzujici moji identitu
> - certificat potvrzujici identitu sebe sama
>
> Nevedel by nekdo, co se s tim ma udelat, aby to slo
> pridat do system store programove pomoci funkci

ne ze bych vedel o cem je rec, ale nechtelo by ty data zakodovat pomoci ASN.1 (BER)?

> Wizard v MSIE s tim nema problemy a prida muj certifikat a jeste root z te
> self-signed operace.

Zkusit toho wizarda odtrasovat = zjistit co s tim certifikatem dela?

D. Toman

Zjisteni textu chybovych kodu pro wininet

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 16.2.2004 18:22:23

Ahoj, nevite nekdo jak zjistit texty pro kody chyb u wininet ? V
pripade, ze mi po neuspesnem poslani requestu GetLastError() vrati
ERROR_INTERNET_EXTENDED_ERROR, tak je to v pohode, da se to zjistit pres
InternetGetLastResponseInfo. Ale v pripade, kdy mi vrati napr.
ERROR_INTERNET_NAME_NOT_RESOLVED (spatna adresa), tak se mi hlasku pres
formatmessage nedari zjistit (ani v pripade, kdy do formatmessage davam
krome flagu FORMAT_MESSAGE_FROM_SYSTEM i flag
FORMAT_MESSAGE_FROM_HMODULE a handle na wininet.dll).

Dik

PaS.

OT: Jak nacist certifikat do store ve windows

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.2.2004 18:02:20

[...]

Diky, pf

Optimalizace kodu (velikost EXE, DLL)

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 16.2.2004 17:40:18

On Mon, 16 Feb 2004 17:30:10 +0100, Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> wrote:> Dokonce jsem se doslechl, ze nekdo upravil moji Synapsi pro KOL. ;-)

Aj ked mam pocit, ze to nebola az taka tazka uprava, lebo bohuvdaka,
synapse
neobsahuju vela z VCL:). Akonahle sa vlozi do KOL trosku z VCL skoci
velkost
opat na tradicnu (cize logicky z toho vyplyva, ze je moznost zaclenit vcl
prvky
do programu pouzivajuceho KOL, len sa treba vyhybat napr takemu Forms, to
je 350 KB).
Len vopred upozornujem, ze formulare sa navrhuju strasne zle, musis sa
dodrziavat poradie
pretoze aj ked vo vyzore sa polozi napr label a je navrchu, pri spusteni
sa zobrazuju
podla poradia vytvorenia. Zlozitejsi formular da teda obcas dobre zabrat:)

Vlko

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Optimalizace kodu (velikost EXE, DLL)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.2.2004 17:32:17

On Monday, February 16, 2004 4:45 PM [CET], Zbysek Hlinka
<hlinka(zv)hlinka(tec)cz> wrote:

> [...]

pokud aplikace pouziva formulare tak se velikost uz asi moc redukovat
neda. Pokud jde o nevizualni/konzolovou aplikaci, staci nepouzit
knihovnu Forms atd.

Ma-li aplikace zobrazovat windowsi okynka a pri tom byt co nejkratsi
pak, musis nahradit Forms necim jinym. Bud primo volanim WinAPI
pripadne pouzit nejakou vice ci mene dietni nahrazku VCL (napriklad
KOL - Home: http://kol.nm.ru , http://xcl.cjb.net,
http://xcl.nm.ru ). Pokud ma aplikace napriklad jen jedno
nekomplikovane okenko neni problem zobrazit jej a obslouzit jen pomoci
WinAPI.
Ale je to mnohem pracnejsi (zvlaste pokud jsi to nikdy nezkousel) a
delal bych to opravdu jen pokud je pro to vazny duvod.>> Existuje nejaka direktiva, ktera prikaze kompilatoru, aby do

> Do exe vsak Delphi kompiluji strucne, davaji tam jen to, co skutecne
> pouzivas.

>Do dll to z pochopitelnych duvodu nejde.

predpokladam, ze mas na mysli nevylucovani kodu exportovanych funkci,
ktere pak nikdy zadna aplikace nepouzije. Kod, ktery neni nikdy volan
(nepouziva ho zadna exportovana rutina, starup kod atd) ale linker
doufam eliminuje stejne jako v execku...

D. Toman

Optimalizace kodu (velikost EXE, DLL)

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.2.2004 17:30:10

> alebo je tu este moznost vyskusat robit v KOL&MFC:
> http://bonanzas.rinet.ru/
> co su vlastne alternativne knihovny pre delphi, ktore zaujimavym
> sposobom nahradzaju VCL, nemaju sice tolko moznosti ako VCL ale na
> jednoduche aplikacie postacuje.

Dokonce jsem se doslechl, ze nekdo upravil moji Synapsi pro KOL. ;-)

Kylix3 a Slovencina 2

Dakujem vsetkym za pomoc pri prvom probleme
Teraz vsak mam obdobne problemy:
1. Ak na formular, kt. ma nastavene (podla vasich rad) Font.CharSet =
EASTEUROPE_CHARSET komponentu TMainMenu a do nej vlozim polozku s Caption
"SSSS" + makcene/haciky tak mi to uz v designtime zobrazuje "????" a v
runtime tiez :(((
2. Ked napisem ShowMessage('SSSS'); s hacikmi, tak mi zobrazi "????"
Fakt som uz z toho kylixu resp linuxu zufaly :((

ip-tel: 421 48 4372098

TIdMessage diakritika

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.2.2004 17:02:05

> Neviete ako dostat diakritiku do TIdMessage? Na posielanie spravy
> vyuzivam tento kod.

Pokud se v Indy neco dramatickeho nezmenilo, tak narazis na
nasledujici problemy:

- property Charset se pouziva jen a jen k vygenerovani patricne
hlavicky.

- kodovaci strancka CP1250 NENI urcena k posilani cestiny v e-
mailech. K posilani cestiny v e-mailech je standardizovana pouze ISO-
8859-2!

- Indy neprovadi zadnou konverzi kodovych stranek.

- e-mail neni urcen k posilani osmibitovych znaku. (I kdyz dnesni
klienti i servery vetsinou zvladnou uz i 8bit kodovani, nicmene to z
duvodu kompatibility radeji nedoporucuji!) Tedy vsechny osmibitove
znaky musi byt zakodovany. O tohle se ale snad Indy umi postarat.

- aby e-mail mohl byt cesky, spatricnym oznacenim kodovaci stranky i
zpusobu kodovani osmibitovych znaku, musi byt e-mail zprava ve
formatu MIME. (coz Indy take zvlada... jen nevim, jestli se nemusi
nekde neco nastavit)

V tvem pripade, kdyz pouzijes Synaps a ne Indy, ziskas tim prave
vyresene veci kolem charsetu. Synapse totiz sama pozna jakou kodovou
stranku pouziva tvuj system, taktez Synapse sama pozna jakou kodovou
stranku ma pouzit na poslani e-mailu, a tak i sama provede patricne
konverze kodovych stranek.

pri pouziti Synapse by tvuj kus programu vypadal takto (a cestina ti
v tom bude vesele fungovat...):

procedure SendMail(aSMTPServer: string; aSubject: string; aTo:
string; aFrom: string; aText: string);
var
Msg: TmimeMess;
L: TStringlist;
begin
Msg := Tmimemess.Create;
L := TStringList.create;
try
L.text := aText;
msg.AddPartText(L, nil);
msg.header.subject := aSubject;
msg.header.from := aFrom;
msg.header.tolist.add(aTo);
msg.EncodeMessage;
SendToRaw(aFrom, aTo, aSMTPserver, msg.lines, '', '');
finally
L.Free;
msg.Free;

... psano z hlavy, tak snad jsem se nekde neuklepl. ;-)

Optimalizace kodu (velikost EXE, DLL)

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 16.2.2004 17:26:09

On Mon, 16 Feb 2004 16:45:58 +0100, Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> wrote:

> [...]

co su vlastne alternativne knihovny pre delphi, ktore zaujimavym sposobom
nahradzaju VCL, nemaju sice tolko moznosti ako VCL ale na jednoduche

IB/FB - problem se serazovanim zaznamu podle ceske

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.2.2004 17:04:06

> s "e s hackem" Zjistil jsem to u prijmeni zacinajicich na pismeno V
> (asi neni podminka, ale jiny priklad nemam) serazeni bylo Veb...
> normalni e Vec... dlouhe e Ved... normalni e Veh... e s hackem Vej...
> normalni e atd. Proste je jedno o jake e jde, radi to v zavisloti na
> tretim pismenu.

Ahoj,

tohle trideni je (bohuzel v poradku) a odpovida CSN. Existuje norma, dnes uz tusim
mozna neni platna a FireBird podle ni funguje. V pripade zajmu mohu zjistit cislo ci jiny
odkaz. Trideni podle teto normy je az tripruchodove a rozhodne ne trivialni. Zajimavym
nasledkem je, ze pokud budes dasta radit na SQL serveru pomoci ORDER BY v
selectu, dostanes jiny vysledek nez pouzijes-li svoje vlastni trideni na klientu s pouzitim
Windows funkci pro porovnani retezcu. Jsem ted v praci jen omezene, takze blizsi info
jsem schopen dohledat az za par dni.

David Lebeda

Optimalizace kodu (velikost EXE, DLL)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 16.2.2004 16:45:58

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 16.2.2004 16:19:54

Zdravim

[...]

SMTP: TIdSMTP;
Msg: TIdMessage;
begin
SMTP := TIdSMTP.Create(nil);
try
Msg := TIdMessage.Create(SMTP);
with Msg do
begin
//Charset := 'win-1250';
//ContentType := 'Text/Plain; Charset = "win-1250"';
//ContentTransferEncoding := '8bit';
Subject := aSubject;
Recipients.EMailAddresses := aTo;
From.Text := aFrom;
Body.Text := aText;
Priority := mpNormal;
end;
with SMTP do
begin
Host := aSMTPServer;
Connect;
try
Send(Msg);
finally
Disconnect;
SMTP.Free;

Co treba nastavit, aby sprava obsahovala aj znaky s diakritikou. Pokusy s
nastavenim vlastnosti Charset, ContentType, ContentTransferEncoding
zlyhali.

D6Ent, Indy v8.0.25, OutlookExprees

S pozdravom
Slavo

VM Ware versus Virtual PC

to prepnutie z fullscreen modu nefunguje cez CTRL + ALT?
nemal som s tym problemy, popripade stlacim CTRL+ALT+DEL a hodi ma to do
WIN a stial sa dostanem do VMWARE.

Stano

sloupcova kontrola textu pomoci vertikalnich car

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 16.2.2004 16:13:53

Mam v richeditu nacteny sice textovy soubor ale v urcite sloupcove
strukture. Potreboval bych podle masky kterou tvori Label tesne nad tim
richeditem zobrazit vertikalni linky tak aby se pouhym okem jednoduse
zjistilo zda nektery znak nebo cely text nevybocuje z rady. Koketoval jsem s
ruznymy rulery, headery a splittery, ale vysledek = 0. Neznate nejake
elegantni reseni. Tech sloupcu je vice a vice musi byt i vertikalnich car.
Maska je staticka, takze linky se taky nebudou hybat.

Martin

Optimalizace kodu (velikost EXE, DLL)

[*] Kotrc Tomas <tomas_kotrc(zv)kb(tec)cz> - 16.2.2004 16:07:51

[...]
Pripada mi, ze kompilator prilinkuje vsechny units do me aplikace tak,
jak jsou.
Pripadne, poradte, jak postupuje profesional, kdyz se snazi napsat co
nejmensi aplikaci (co se velikosti tyka).
Budu vdecny za kazdou radu, pripadne link s napady.

Update tabulky (rozdily mezi verzemi)

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 16.2.2004 15:55:49

Ahoj,

1. pokud pouzivam "cislo verze databaze" ulozene v nejake tabulce "Settings_Misc", tak to testuji pri kazdem startu aplikace, po zmene tabulek a prepoctu nekterych udaju zapisuji novou verzi

2. Pokud pouzivam scripty, tak jen testuji, zda ve slozce "SQL" neni soubor "Update.sql", kdyz je, tak update provedu.Zdrzeni par desetin sekundy a moznost zasilat nejen updaty tabulek, ale i data a ruzna nastaveni... Parser na sql je jednoduchy, jelikoz jen hledam ";"

Kazda vec je dobra pro neco jineho.

Ludek

Od: Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
Datum: pondeli, 16. unora 2004 v 12:40 odp
Predmet: OT: VM Ware versus Virtual PC

> Ahoj,
> potrebuji provozovat na stroji s XP take
> Win98 a jako idealni se jevilo
> pouzit Virtual PC 2004 od M$. Konec
> multibootu, skvela udrzba atd. Ale
> po dvou dnech provozu zjistuji, ze to ma
> docela podstatne mouchy. Mate
> nekdo zkusenosti s VM Ware? Sice je to 2x
> drazsi nez Virtual PC ale
> pokud by to fungovalo dobre, asi bych to za
> to zaplatil.
> Karel Kral, vedouci odd. IT / IT manager
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
> Tel: 547 235 000, 602 552 432, Fax: 547 231 203
> [...]

VM Ware versus Virtual PC

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 16.2.2004 15:03:25

Dobry den,

KK> * Prepnu DOS program bezici pod Win98 do full-screen pomoci Alt-Enter a
KK> uz se nikdy nelze
KK> vratit zpatky - cela VM zatuhne

Ted jsem to prave zkousel aplikace v PCFANDU a fullscreen v W98SE,
neni problem, jedina vec, ze po ukonceni programu se mi prepne
VirtualPC do okna a nezustane fullscreen

Martin Radvansky

PaintTo problem

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 16.2.2004 15:01:24

Odpovim si sam. Nasel jsem neco na Internetu, upravil to a funguje:

Bmp.Canvas.Lock;
try
SaveDC(Bmp.Canvas.Handle);
try
Ctrl.PaintTo(0,0,0); // tohle je divny, ale musi to tam byt !!!!!!!!!!!!!!!
Ctrl.Perform(WM_PRINT,Bmp.Canvas.Handle,PRF_CHILDREN or PRF_CLIENT or PRF_NONCLIENT or PRF_ERASEBKGND);
finally
RestoreDC(Bmp.Canvas.Handle,-1);
Bmp.Canvas.UnLock;
end;

Diky za snahu

? likeapear

> Nemam to ted pred sebou, ale tohle mi urcite nefunguje:
>
> TrackBar1.PaintTo(Bmp.Canvas.Handle,0,0);
> // kde Bmp je TBitmap se stejnymi rozmery jako trackbar

VM Ware versus Virtual PC

Tady je srovnani Virtual PC a VMWARE
http://usuarios.lycos.es/hernandp/articles/vpcvs.html
> [...]
> nekdo zkusenosti s VM Ware? Sice je to 2x drazsi nez Virtual PC ale
> pokud by to fungovalo dobre, asi bych to za to zaplatil.

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)post(tec)cz> - 16.2.2004 14:15:13

Zkouseli jsme Virtual PC, spousta nekompatibilit a zatuhu pri ruznych
operacich. Provozujeme VMWare, hostitelsky stroj w2k a virtualni
stroje w98,2k ( i server ), xp. Bez problemu, opravdu vsechno bezi tak
jak ma, az je to obcas s podivem. Cili rozhodne doporucuju VMWare.

Zdravim,
VN.

<==============Original message text===============
>Za dnesek (Win98 bezi na Virtual PC pod XP):
* nektere CD lze precist pod XP ale nelze pod Win98 - zarizeni neni
pripraveno.
* Prepnu DOS program do full-screen pomoci Alt-Enter a uz se nikdy nelze
vratit zpatky - cela VM zatuhne
* problemy pri prepinani z full screen Windows. Melo by se menit
rozliseni - nekdy se zmeni a nekdy ne.

Jeste vcera jsem z toho byl nadseny, dnes uz tolik ne. Mozna to pri
nejakem testovani moc nevadi ale ja to chci pouzivat take na praci.

VM Ware versus Virtual PC

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 16.2.2004 14:05:12

Ja chci taky testovat a programovat.

Martin Radvansky wrote:

> Zdravim,
>
> Jake problemy mate s Virtual PC 2004?
> Ja tam jedu vsechno od FreeDosu az po LongHorn, samozrejme i Suse 8 v
> grafickem rezimu a jeste jsem na problem nenarazil, jen podotknu,
> ze to pouzivam pro testovani programu, pripadne programovani a ne pro hrani her.
> Je taky pravdou, ze to bezim na hw P4 3.2G HT/1GB RAM,
> ale tedy suse linux mam zrovna na notebooku C2.4G/750MB RAM

> Martin Radvansky

VM Ware versus Virtual PC

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 16.2.2004 13:25:07

> [...]
> nekdo zkusenosti s VM Ware? Sice je to 2x drazsi nez Virtual PC ale
> pokud by to fungovalo dobre, asi bych to za to zaplatil.

Caves, vmware je naozaj super, avsak nedokazal som v tom rozchodit Solaris
8 ani Solaris 9 co mne osobne dost chyba :( ak sa to niekomu podarilo pls.
dajte vediet ako na to....

Bochs (bylo: VM Ware versus Virtual PC)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2004 13:51:10

dovolil bych si upozornit na projekt bochs [box]:
http://sf.net/projects/bochs

zatim jsem si na WinXP rozbehnul Wir98, ale
nevim, jak tam dostat lepsi grafiku nez 640x480
v 16-ti barevach. zkousim to po chvilikach a
nemel jsem cas cist k tomu diskuze. nicmene ze
skouknuti to podle me stoji.

peca

ps: taky jsem zaslechl cosi o plex86, ale to vubec neznam

Update tabulky (rozdily mezi verzemi)

16.2.2004 Petr Svejda:
> jasne. Ale tuto kontrolu provadim po kazdem spusteni aplikace? Neni lepsi se
> podivat na nejaky identifikator, ktery mi rekne, ze tabulka je ve spravne
> verzi a nemusim tak kontrolovat policko po policku.

A co kdyz tabulka nebude ve spravne verzi, ale ty potrebujes udelat
nejprve zmenu v teto tabulce, pak upravit jinou a pak udelat dalsi
upravu v te tabulce.
Navic to neni treba ve vetsine pripadu kontrolovat pri spusteni, a i
kdyz to kontrolujes, staci spustit kontrolovat posledni zmenu a
pripadne spustit aktualizaci

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 16.2.2004 13:25:06

Michal Kuncl wrote:
> taky jsem se musel uchylit k reseni "napis si sam" a chci jsem se zeptat
> jestli nejak jdou lokalizovat (za behu - texty nacitam z ini souboru)
> retezce z vcl - ze Consts.pas, SysConst.pas, RTLConsts.pas a temhle
> podobnym.

Odpovim si sam: Reseni lze nalezt v unite uLocalize.pas z programu
KonfView (k nalezeni na www.pspad.com).

--
Zdravi Spider_X

OT: VM Ware versus Virtual PC

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 16.2.2004 12:40:44

[...]

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 16.2.2004 12:56:55

> [...]

KK> nekdo zkusenosti s VM Ware? Sice je to 2x drazsi nez Virtual PC ale
KK> pokud by to fungovalo dobre, asi bych to za to zaplatil.

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 16.2.2004 13:19:05

> [...]
verzi a nemusim tak kontrolovat policko po policku.

> to ale znamena, ze nekde musi byt identifikator, ze na tuto verzi jiz byla

Proc ?
Pribylo mi v tabulce pole, tak si zkontroluju, zda tam jiz je, v tom
pripade nedelam nic, pokud tam neni, pridam jej a pokracuju dalsim
krokem.

ADMIN: mermail@centrum.cz

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.2004 12:42:45

Ahoj,

ci je tento mail (mermail(zv)centrum(tec)cz), at se mi neprodlene hlasi na
mou e-mail adresu, nez bude zle. A kdo by vedel, ci je, tak bych take
uvital informaci. Diky.

VM Ware versus Virtual PC

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 16.2.2004 13:17:04

Petr Vones wrote:

> [...]

Pribylo mi v tabulce pole, tak si zkontroluju, zda tam jiz je, v tom
pripade nedelam nic, pokud tam neni, pridam jej a pokracuju dalsim

ja to pouzivam k plne spokojenosti, zatim jsem nemel zadny problem,
jedu na tom od MS-DOSu az po Windows XP. O co jde konkretne?

Komponenty VolgaDB

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 16.2.2004 12:58:57

Zdravim,

nemate nekdo zkusenosti s komponentami viz %SUBJ% www.volgadb.com?
Potrebuji nahradit tabulky paradoxu(BDE), ktere pouzivam pro posilani
dat mezi pobockami. Tyto komponenty vypadaji dobre, ale ocenil bych
postrehy z praxe.

Jin

Extremne hloupy dotaz - Rozdil db tabulek (Firebir

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2004 12:56:56

MaReK Penguin Olsavsky wrote:

> mi nikdo neodpovi, ale presto to zkusim.

za tve nazory te tady nikdo diskriminovat nebude a
vubec se nemusis citit dotcene.

> Starsi problem jsem prevedl na reseni pres Firebird. Mam v nem dve
> tabulky, ktere maji stejna pole. Jedna je referencni a z te druhe
> potrebuji "vytezit" nove zaznamy. Znam pole, ktera se v zadnem pripade
> nemeni (vzdy jsou nejmene 3),

je jedno kolik jich je, dulezite je, aby tvorila jednoznacny klic.
osobne preferuju jeden integer, tak aby nemel zadny jiny vyznam.

> takze podle nich by se dalo poznat, ze tyto zaznamy jeste v referencni
> tabulce nejsou. Uz asi 3. den hledam zpusob, jak sestavit dotaz,
> abych ty nove radky dostal ven, tak prosim, jestli mi nekdo poradi.

tedy pro nazornost predpokladam dve tabulky T1 a T2 s jedinecnym
klicem K a synchronizovanymi sloupci S. T1 je referencni a T2
s novyma hodnotama:

select
/*klic, puvodni hodnota, nova hodnota */
T1.K, T1.S as S1, T2.S as S2
from
T1
join T2 on T1.K = T2.K

no a misto .. mozne podminky podminky s vysvetlenim:

1/ T1.K is not null and T2.K is null
pro referencni radek neni nova hodnota

2/ T1.K is null and T2.K is not null
je nova hodnota a neni k ni stara

3/ T1.K is not null and T2.K is not null
pro referencni radek je nova hodnota

je to ono? pro urceni ktery zaznam je novejsi, treba-li,
bys tam musel mit jeste nejaky casovy razitko.

> Dekuji, snad nebudu zatracen, nebo vyloucen za takoveto zakladni
> neznalosti...

no a takovyhle narky si prosim odpust, kazdej se potrebuje obcas
zeptat a nic na tom nemeni, jestli je tupej od narozeni, ma momentalni
okno, nebo proste jeste nic podobnyho nedelal. proste a jasne
formulovany problem ci dotaz bohate postaci. :o)

peca

VM Ware versus Virtual PC

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 16.2.2004 12:50:48

Ahoj, s VM Ware mam vyborne zkusenosti. Zkousel jsem i Virtual PC a take
jsem narazil na nejake problemy (nechtelo to bootovat z CD-ROM,
nekolikrat se mi vubec nerozbehla instalace OS), tak jsem s tim prestal
laborovat a vratil se k VM Ware. Je sice drazsi, ale myslim si, ze na
to, jakou to programatorovi usetri praci je to prijatelne.

PaS.

VM Ware versus Virtual PC

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.2.2004 12:48:47

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> [...]

> pokud by to fungovalo dobre, asi bych to za to zaplatil.

Pokud vim tak existuje trial verze VMWare. Ten produkt si vetsina lidi chvali.

Petr Vones

VM Ware versus Virtual PC

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 16.2.2004 12:46:46

VMWare pouzivam uz vyse roka - bezi mi to pod W2K a mam tam nainstalovane
SuSE 8.2. Zatial som nemal velke problemy, okrem nastavovania grafickej
karty pod linuxom -
tam to padalo, ale nakoniec som prisiel na postup ako ju nastavit aj s
intsalaciou VMWareTools.
Takze som nadmieru spokojny.

Pavol Sestak
ICQ : 20989081

Update tabulky (rozdily mezi verzemi)

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 16.2.2004 12:06:40

> [...]

Tohle spustis pouze v pripade, ze davas novou verzi, rozhodne to
nebudes spoustet pri kazdem startu aplikace.

Firebird RC9

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 16.2.2004 12:14:41

Zdar,

u zakazniku mam nasezenu RC7 (bez problemu). V RC8 byla chyba s
COMPUTED BY polozkami, trigger vzdy ukazoval ze jsou null. RC9 mam
nainstalovanu v praci par dni a zatim zadny problem. CHyba z RC8 je tam
jiz odstranena.

Jin

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 16.2.2004 12:06:37

MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> wrote:
> [...]
> nemeni (vzdy jsou nejmene 3), takze podle nich by se dalo poznat, ze
> tyto zaznamy jeste v referencni tabulce nejsou.

jestli spravne chapu tak postaci propojit obe tabulky outer joinem
a vystup omez za neexistujici zaznamy v referencni tabulce:

select
*
from
tabulka t
left outer join ref_tabulka r on t.id = r.id
where
r.id is null

... a ano, mas pravdu, toto je opravdu zakladni vec jak na Linuxu
tak na Windows ;-)

Martin Schayna

Extremne hloupy dotaz - Rozdil db tabulek (Firebir

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2004 11:56:35

MaReK Penguin Olsavsky napsal(a):

> [...]
> jestli mi nekdo poradi.
> Dekuji, snad nebudu zatracen, nebo vyloucen za takoveto zakladni

SELECT table1.* FROM table1 LEFT OUTER JOIN table2 ON table1.id =
table2.id WHERE table2.id IS NULL ... nechodilo (schazovalo pretizenim
SQL server), nebo vracelo data za desne dlouho, protoze jsem zapomel
oindexovat... Jinak je to spravne a chodi to podle potreby...
Chyba uz je opravena, a je to OK.

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925

Extremne hloupy dotaz - Rozdil db tabulek (Firebir

Zkus aplikovat select s vnorenym selectem:

Select * from tabulka
where pole1 not in (Select pole1 from tabreferencni)

Pole1 je nejake jednoznacne pole, podle neho jsi schopen poznat, co je noveho v tab a jeste neni zapsano v tabreferencni.
--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Update tabulky (rozdily mezi verzemi)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 16.2.2004 11:38:24

16.2.2004 Petr Svejda:

> [...]

Tohle spustis pouze v pripade, ze davas novou verzi, rozhodne to
nebudes spoustet pri kazdem startu aplikace.

TForm.Print

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2004 11:36:13

> jake jsou pixelovske rozmery A4?

no to preci zalezi na rozliseni tiskarny.
ja to provizorne resil nastaveni mapovaciho
modu na lo_metric cim mam rozmer ve zlomcich
mm. jinak to lze zjistit volanim patricnych
api funkci nebo (imho) ve vlastnostech TPrinter.

Peca

IB/FB - problem se serazovanim zaznamu podle ceske

Zkus pouzit COLLATE u sloupce PRIJMENI jeste primo v selectu:

Select PRIJMENI COLLATE PXW_CSY from TABULKA

--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Update tabulky (rozdily mezi verzemi)

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 16.2.2004 11:28:11

Nebude to narocne? Kontrola se musi spoustet pri kazdem spusteni aplikace.
Nebylo by spise vhodnejsi pouzit nejakeho identifikatoru verze tabulky v
pomocnem souboru a pokud by se lisilo, provedl by se prislusny skript?

Petr

> [...]

> identifikace libovolne stare struktury, dotaz na prevod dat do nove
> struktury, prevod a bezchybne fungovani.

> Napada me pomocny soubor se strukturami jednotlivych verzi a pomocne
> mapovani pro pripadny prevod dat z jednoho typu na druhy. Predpokladam, ze
> nekdo podobny problem jiz resil.

Postupne si psat skript, ktery byde provadet veskere zmeny, ktere
delas ve skrutkurach. Vzdy si jen otestujes, zda zmena je jiz
provedena a pokud ne, provedes ji.
Takto to budes moci spustit kdykoliv a na cokoliv

Extremne hloupy dotaz - Rozdil db tabulek (Firebir

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2004 11:28:12

[...]

[*] Vasek Mlynar <v.mlynar(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2004 11:22:10

Ahoojte lidi, zvlaste pak Radku,

uz mi to tiskne podle tveho prvniho navodu, v cem byla bota, netusim. Ale nevi nekdo, jake jsou pixelovske rozmery A4?

Dekuji vsem, VM.
Nejvic mi sedi, kdyz si muzu vybrat! Treba 1200 SMS, 120 MMS nebo 240 minut
volani ZDARMA. Vyberte si bonus, ktery opravdu chcete.http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=70752%26url=http://www.oskar(tec)cz

Jak vybrat soubor v OpenDialogu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.2.2004 11:20:09

> Spustim opendialog.execute a vyberu soubor. Pri druhem spusteni
> potrebuji, aby se v seznamu souboru oznacil ten. ktery jsem vybral
> predtim (nebo obecne nejaky}.

Skus toto, u mna to funguje, skusal som to vsak len na Windows 2000:

function GetDlgListView(Dialog: TCommonDialog): HWND;
const
lst2 = $0461;
var
Dlg, DefView: HWND;
Dlg := GetParent(Dialog.Handle);
if Dlg <> 0 then
begin
DefView := GetDlgItem(Dlg, lst2);
if DefView <> 0 then
Result := GetDlgItem(DefView, 1);

function FindListViewItem(ListView: HWND; const ItemCaption: string):
Integer;
var
Info: TLVFindInfo;
begin
FillChar(Info, SizeOf(TLVFindInfo), 0);
Info.flags := LVFI_STRING;
Info.psz := PChar(ItemCaption);
Result := ListView_FindItem(ListView, -1, Info);
end;

Potom mozes pouzit OnSelectionChange nejako takto:

procedure TForm1.OpenDialog1SelectionChange(Sender: TObject);
var
ListView: HWND;
FileName: string;
ItemIndex: Integer;
begin
// only execute once
if FFirstSelChanged then
Exit;

FileName := ExtractFileName(TOpenDialog(Sender).FileName);
if FileName = '' then
Exit;

// find listview
ListView := GetDlgListView(TOpenDialog(Sender));
if ListView = 0 then
Exit;

// focus listview
Windows.SetFocus(ListView);
// find item
ItemIndex := FindListViewItem(ListView, FileName);
if ItemIndex <> -1 then
begin
// select item
ListView_SetItemState(ListView, ItemIndex, LVIS_SELECTED or
LVIS_FOCUSED, LVIS_SELECTED or LVIS_FOCUSED);
// scroll into view
ListView_EnsureVisible(ListView, ItemIndex, False);
end;
FFirstSelChanged := True;
end;

To FFirstSelChanged je u mna private Boolean field formulara, totiz tento
kod na oznacenie suboru v listview by sa mal spustit len raz - pri
inicializacii dialogu. Pocas OnShow este kontrolky dialogu nie su
inicializovane, preto kvoli jednoduchosti som preto pouzil OnSelectionChange
s tymto flagom.
Nastav si ten flag na False vzdy pred volanim OpenDialog.Execute. Takto sa
ten kod vykona iba raz po inicializacii, a nie pri kazdej zmene listview
selection uzivatelom (co sice nevadi a funguje to tiez, ale je to zbytocne).

Firebird RC9

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 16.2.2004 10:56:53

Ahoj,

nasadil jste uz nekdo Firebirda RC9 ?
Na RC8 byla nejaka kritika, tak se chci zeptat
jestli RC9 uz je OK. (Doted jedu na RC7 a bez problemu.)

Autoinc

> tohle je docela drsne reseni.

jj.. drsny, ale funguje.... ;o)

Jirka Virt

Moznosti v Delphi 6 Personal

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 16.2.2004 10:56:54

Tyto komponenty skutecne nepotrebuji TDataSet, takze funguji i ve verzi
Personal. Pro popsane potreby ale asi nebudou vhodne, protoze jsou odladene
nad MS SQL. Pro tento pripad bych doporucoval zahodit cele Delphi a
presunout se do .NET (napr. C#) a udelat celou aplikaci nad XML souborem,
pres DataSet, pochopitelne. V .NET jsou vyborne nastroje pro zpracovani
takovych dat.

Poradte

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2004 10:38:37

tnov(zv)seznam(tec)cz napsal(a):

> [...]
> vybrane zaznamy. Kazdy zaznam bude mit asi 10 polozek. Tzn. jeden zaznam
> bude obsahovat polozku1, polozku2 ... polozku10. Tyto zaznamy potom budu
> potrebovat zobrazit podle zadaneho filtru a pripadne vytisknout urcitou
> sestavu. Jedna se zhruba o 300 zaznamu mesicne. Je to ciste pro moji
> soukromou potrebu.
> Zrejme by to chtelo tyto zaznamy ukladat do databaze, ale nevim jestli pres
> BDE nebo do Interbase, Firebird nebo neco jineho. Poradte prosim.
>
> Pujde vubec to co potrebuji v Delphi 6 Personal nebo Delphi 7 Personal ?
^^^Jit by to nemelo, protoze personal verze neumi TDataSet, ale na
druhou stranu by se to dalo zkusit vyresit pres fcl (Free Component
Library), ktera lezi nekde na FreePascal.org. Zatim s ni nemam vetsi
zkusenosti, ale nejake unity i pro spolupraci s Firebird, Postgre ci
MySQL jsem tam videl. Urcite budes potrebovat zaroven nejake dll/so.
Pokud jsem koukal dobre je tam neco i na dbf soubory a xml (dom).
Preji zdar a kdyztak poreferuj (asi bokem konfery), jak jsi dopadl.

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

IB/FB - problem se serazovanim zaznamu podle ceske

Mam problem viz subjekt.
Mam databazi po FB 1.0.3, ke ktere se prihlasuju (Connect as) s WIN1250; tabulku, ve ktere mam sloupec PRIJMENI, ktery ma typ:
PRIJMENI varchar(30) CHAR SET WIN1250 NOT NULL COLLATE PXW_CSY
Kdy si dam zobrazit vsechny zaznamy serazene podle prijmeni, tak mam problem s "e s hackem"
[...]
Proste je jedno o jake e jde, radi to v zavisloti na tretim pismenu. Co s tim? Jestli me pamet neklame, tak "e s hackem" by podle ceske abecedy melo byt az po normalnim e.
Netusite teda nekdo kde je problem
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Autoinc

[*] Jan Fiala [work] <delphi(zv)kvasar(tec)cz> - 16.2.2004 10:38:38

tohle je docela drsne reseni.
ja mel na mysli spis nejake univerzalni reseni. se stejnym problemem se
potykam i na XML tabulkach.

Presto dik, je docela mozne, ze k takovemu reseni budu muset pristoupit
Honza Fiala

From: "Petr Vones" <pvones(zv)vol(tec)cz>

> Jak presne to PaintTo pouzivas ?
>
> Petr Vones

TPrinter.FillRect<>TPrinter.TextOut

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 16.2.2004 08:06:26

Ahoj,

zkus pouzit proceduru TextRect(Rect: TRect; X, Y: Integer; const Text: string) - ta nejspis udela
presne to, co potrebujes, a nebudes muset volat FillRect.

Karel Rys

Dusek Karel dne 16 Feb 2004 v 7:34:

> Prosim o radu. Nemohu prijit v cem je zakopany pes. Potrebuji
> vytisknout zvyrazneny text. Do ted jsem to provadel pres vyplneni
> oblasti pomoci FillRect sedou barvou a naslednym TextOut. Dokonce mi
> to i v casti programu funguje. Ted se mi ale dostava ten text do
> pozadi za FillRect. Jak dostanu ten Text do popredi?

TPrinter.FillRect<>TPrinter.TextOut

[*] Dusek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 16.2.2004 07:34:22

[...]

D6,Win XP,HP4L

Predem dekuji za nakopnuti
Karel

Autoinc

[...]

FibPlus - vykonani scriptu

je nejaka komponenta ve FIBplus, ktera umoznuje provest vice SQL prikazu najednou?
Hledam, hledam a nemuzu ji najit.
D7, FibPlus 5.1.0

TExecKind a funkce RegisterAutoExec

[*] Ales Kresta <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2004 06:38:10

Dobry den,
mam dotaz tykajici se registru, mozna ze uz tu byl mnohokrat, ale chtel
bych vas poprosit, jestli byste mi ho mohli nekdo presne posat. Jedna se o
funkci RegisterAutoExec z JEDI Code Library. Ta ma parametr TExecKind =
(ekMachineRun, ekMachineRunOnce, ekUserRun, ekUserRunOnce, ekServiceRun,
ekServiceRunOnce). No a ja bych chtel presne vedet, co ktery parametr
znamena. To znameny kdy se spusti a jaka prava v systemu potrebuju mit,
abych toto spousteni mohl pridat do registru. Mam W2000.
Predem moc dekuji za odpoved

> [...]

provedena a pokud ne, provedes ji.
Takto to budes moci spustit kdykoliv a na cokoliv

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 16.2.2004 00:13:32

[...]

Instalace MSDE2000

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 15.2.2004 23:47:27

Stahnul jsem si ze stranek Microsoftu MSDE 2000, ale nedari se mi to
nainstalovat. Vzdycky dostanu hlasku: Software, ktery instalujete,
neprosel testem pro ziskani loga systemu Windows a nebyla tak overena
kompatibilita se systemem Windows XP.

Nevedel by nekdo z vas, co s tim?

WinXP Home, D6 Prof

Moznosti v Delphi 6 Personal

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 15.2.2004 23:15:24

Zdravim
> [...]
*databazovych komponentov zavisla.
*Mozes vsak pouzit OleDB, ta by mala fungovat aj bez TDataSet -u

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

PaintTo problem

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 15.2.2004 19:19:41

From: "likeapear" <likeapear(zv)centrum(tec)cz>
> Jeste to upresnim. TComboBox se vykresli, ale bez textu. Zajima me hlavne
> vykreslovani TTrackBaru a TScrollBaru a to nefunguje vubec :(

Jak presne to PaintTo pouzivas ?

Petr Vones

Jak vybrat soubor v OpenDialogu

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 15.2.2004 19:19:40

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> [...]

> jedine si napsat vlastni(potomka) OpenDialog ...

TOpenDialog neni komponent psana ve VCL ale zapouzdreni OpenFile dialogu ze

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 15.2.2004 19:13:39

From: <tnov(zv)seznam(tec)cz>
> Zacinam programovat v Delphi, nainstaloval jsem si Delphi 6 Personal.

Delphi 6 Personal nema datove komponenty (TDataSet a spol) takze by sis musel
vytvorit nejaky vlastni framework a jako databazove rozhrani si naimportovat
treba ADO. Kazdopadne to asi neni idealni reseni pro zacatecnika. V soucasne
dobe by si potreboval minimalne verzi Delphi Professional.

Na druhe strane, napriklad Borland C# Builder Personal by takove omezeni mit
nemel (neumim si predstavit jeho realizaci) a muzes si jej stahnout zdarma
pokud ho chces pouzivat jen pro nekomercni projekty:
http://www.borland.com/products/downloads/download_csharpbuilder.html

V pripade ze by tam prece jen nejake takove omezeni bylo muzes zkusit jeste
SharpDevelop, coz je open source IDE pro C# (bez integrovaneho debuggeru):
http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/

Pokud zacinas s Delphi tak neni zase takovy problem misto neho zacit s C#.

Petr Vones

Poradte

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2004 18:41:36

Poradte - takove subjekty admin nema rad

Pro zacatecnika je BDE nejlepsi, ale je dosti neohrabane a pomale (anebo s tim neumim).

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

>Zacinam programovat v Delphi, nainstaloval jsem si Delphi 6 Personal.
>Zrejme by to chtelo tyto zaznamy ukladat do databaze, ale nevim jestli pres
>BDE nebo do Interbase, Firebird nebo neco jineho. Poradte prosim.

FIBplus pouza pri Insert

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 15.2.2004 16:53:28

Bohuzel to nepomuze, ani kdyz dam FetchAll. Je to porad stejne.

Jin

> Zkus zavolat Prepare jeste pred Insertem, ja na
> inserty/updaty pouzivam fibquery.
>
> Roman

> problem. Kdyz na
> nez se da do
> hned. Pauza
> Zkousel jsem

Nacteni DBF do pameti

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.2.2004 15:13:21

(http://sourceforge.net/projects/tdbf/).

Moznosti v Delphi 6 Personal

[*] tnov(zv)seznam(tec)cz - 15.2.2004 14:37:18

[...]

Dik za reakce
Tom

Poradte

[*] tnov(zv)seznam(tec)cz - 15.2.2004 14:25:12

[...]

ISAPI filtr - 2. pokracovani

[*] tondrej(zv)t-online.de - 15.2.2004 14:23:11

> Tak jsem hledal a nasel. Ale nevim jak to pouzit. Zarazi me, ze kdyz
> dam v Delphi vygenerovat ISAPI DLL tak je Application odvozena od
> TWebApplication a ne od TISAPIApplication (ktera prave obsahuje
> misto TWebRequest prave zmineny TISAPIRequest).

Ked si das v Delphi vytvorit novu ISAPI DLL, zdrojak projektu obsahuje okrem
ineho v uses WebBroker, ISAPIThreadPool, ISAPIApp (pozor na poradie unit, vid
nizsie).
Globalna premenna Application: TWebApplication je sice deklarovana v unite
WebBroker, instancia sa vsak vytvara v initialization sekcii ISAPIApp, a to
Application := TISAPIApplication.Create(nil);

> Tak se ptam jak jednoduse vyuzit TISAPIRequest ve sve aplikaci?

Rovnako ako WebBroker.Application v pripade ISAPI DLL obsahuje instanciu
TISAPIApplication, Request: TWebRequest (v handleri pre
TWebActionItem.OnAction) obsahuje instanciu TISAPIRequest, takze si to mozes
pretypovat:

uses
ISAPIHttp;

procedure TWebModule1.WebModule1WebActionItemAction(Sender: TObject; Request:
TWebRequest; Response: TWebResponse; var Handled: Boolean);
begin
with Request as TISAPIRequest do
if ECB^.ServerSupportFunction(...) then

Este upozornim na jednu neprijemnu chybu: Delphi wizard, ktory vytvara ISAPI
DLL, prida do zdrojaku .dpr unity ISAPIThreadPool, ISAPIApp - v tomto poradi.
Toto poradie je nespravne.
Ak chces pouzivat thread pooling (co vyzaduje NT/Win2K/XP), potom Ti v uses
staci mat _len_ ISAPIThreadPool, pripadne obe, ale v poradi ISAPIApp,
ISAPIThreadPool.
Ak nechces pouzit thread pooling, daj si tam len ISAPIApp a ISAPIThreadPool
vyhod.

Problem je v tom, ze mena exportovanych funkcii v sekcii exports nie su plne
kvalifikovane, takze sa beru z tej unity, ktora je v uses ako posledna.
Najlepsim riesenim, ak chces pouzivat thread pooling, je preto napisat si tam
plne kvalifikovane mena:

exports
ISAPIThreadPool.GetExtensionVersion,
ISAPIThreadPool.HttpExtensionProc,
ISAPIThreadPool.TerminateExtension;

- takto je to potom nezavisle od poradia unit v uses.

ISAPI filtr - 2. pokracovani

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.2.2004 14:21:10

From: "Michal Aichinger" <michal.aichinger(zv)talk21.com>

> Tak jsem hledal a nasel. Ale nevim jak to pouzit. Zarazi me, ze kdyz
> dam v Delphi vygenerovat ISAPI DLL tak je Application odvozena od
> TWebApplication a ne od TISAPIApplication

Mel by sis nekde zopakovat, co je to vztah generalizace-specializace
a jak se ve svete OOP realizuje ;-)

***

Ve web aplikaci dostanes argument request typu TWebRequest,
ktery si pretypujes na TISAPIRequest a zavolas si, co potrebujes.
Treba takhle:

if ARequest is TISAPIRequest then
with TISAPIRequest(ARequest) do
Win32Check(ECB.ServerSupportFunction(ECB.ConnID,......));

HTH, pf

ISAPI filtr - 2. pokracovani

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 15.2.2004 13:19:05

Pred 14 dny jsem se tu ptal jak volat serverove funkce z Delphi
(ServerSupportFunction). Pan TOndrej mi odpovedel:

> [...]

dam v Delphi vygenerovat ISAPI DLL tak je Application odvozena od
TWebApplication a ne od TISAPIApplication (ktera prave obsahuje
misto TWebRequest prave zmineny TISAPIRequest). Zkousel jsem v
projektu dat

var
Application : TISAPIApplication = nil;

pred inicializaci aplikace:

Application.CreateForm(TWebModule1, WebModule1);

tak abych prepsal deklaraci z modulu WebBrooker, kde je
Application : TWebApplication = nil; , ale knihovna pri spusteni vytuhne.

Tak se ptam jak jednoduse vyuzit TISAPIRequest ve sve aplikaci?

diky za postrceni

Michal

Nacteni DBF do pameti

[*] David Klodner <d.klodner(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2004 12:12:59

Zdravim,

potrebuju poradit komponentu, ktera me nacte dbf soubor co nejrychleji do
pametove tabulky.
Nejlepe jeste, kdybych si mohl SQL dotazem data vyfiltrovat.

Nevite nekdo o necem takovem?

Diky

David Klodner

Netypovy soubor - vytahnout na disk vlozene soubor

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 15.2.2004 00:53:46

> vlozim dva obrazky do jednoho netypoveho souboru. Jak tyto dva
> soubory zase dostat v nezmenene forme na disk, tak aby se stejne
> jmenovali?

To mi neslo do hlavy uz kdyz jsi resil problem s jejich ulozenim do souboru.
Nicmene by to slo ulozenim si nejprve nejake hlavicky ktera by obsahovala
nazev a celkovou velikost, a az potom data samotneho souboru.
Honza

Netypovy soubor - vytahnout na disk vlozene soubor

[*] vponecha(zv)volny(tec)cz - 14.2.2004 23:45:41

Ahoj,

napriklad nejak takto:

var
FromF, ToF: file;
NumRead, NumWritten: Integer;
Buf: array[1..2048] of Char;
i : integer;
SouborJmeno : string;
begin
for i := 0 to 1 do
begin
if i = 0 then SouborJmeno := 'Prairie Wind.bmp';
if i = 1 then SouborJmeno := 'Zapotec.bmp';

AssignFile(FromF,ExtractFilePath(Application.ExeName)+SouborJmeno);
Reset(FromF,1);

AssignFile(ToF, ExtractFilePath(Application.ExeName)+
'Test.DAT'); if i = 0 then Rewrite(ToF,1)
reset(ToF,1);
Seek(ToF, FileSize(ToF));

BlockRead(FromF, Buf, SizeOf(Buf), NumRead);
BlockWrite(ToF, Buf, NumRead, NumWritten);
until (NumRead = 0) or (NumWritten <> NumRead);

CloseFile(FromF);
CloseFile(ToF);
end;

vlozim dva obrazky do jednoho netypoveho souboru. Jak tyto dva
soubory zase dostat v nezmenene forme na disk, tak aby se stejne
jmenovali?

Diky za radu,

Vl.

--
VOLNY klub: Modemisti vseho druhu, spojte se!
http://klub.volny(tec)cz

IOTAProject a formulare

[*] tondrej(zv)t-online.de - 14.2.2004 23:27:39

> Zdar, mam promennou IOTAProject a potrebuju formulare, ktere tento
> projekt ma, potrebuji se dostat ke vsem komponentam, ktere se
> nachazeji v danem projektu a nevim, kudy kam. Nevite nekdo?

unit TestU;

Classes, SysUtils, ToolsAPI;

procedure Register;

Dialogs;

var
WizardIndex: Integer = -1;

function ShowComponent(const Component: TComponent): string;
Result := '';
if not Assigned(Component) then
Exit;
Result := Format('%s [%s]', [Component.Name, Component.ClassName]);
for I := 0 to Component.ComponentCount - 1 do
Result := Result + #13#10 + ShowComponent(Component.Components[I]);

TTestWizard = class(TNotifierObject, IOTAWizard, IOTAMenuWizard)
private
procedure Execute;
function GetIDString: string;
function GetName: string;
function GetState: TWizardState;
function GetMenuText: string;
end;

procedure TTestWizard.Execute;
var
Project: IOTAProject;
I, J: Integer;
ModuleInfo: IOTAModuleInfo;
Module: IOTAModule;
FormEditor: IOTAFormEditor;
RootI: IOTAComponent;
RootN: INTAComponent;
RootC: TComponent;
begin
Project := GetActiveProject;
if not Assigned(Project) then
Exit;
for I := 0 to Project.GetModuleCount - 1 do
begin
ModuleInfo := Project.GetModule(I);
if ModuleInfo.FormName <> '' then
begin
Module := ModuleInfo.OpenModule;
if not Assigned(Module) then
Exit;
FormEditor := nil;
for J := 0 to Module.ModuleFileCount - 1 do
if Supports(Module.ModuleFileEditors[J], IOTAFormEditor, FormEditor)
then
Break;
if Assigned(FormEditor) then
RootI := FormEditor.GetRootComponent
else
RootI := nil;
if Assigned(RootI) and Supports(RootI, INTAComponent, RootN) then
RootC := RootN.GetComponent
else
RootC := nil;
if Assigned(RootC) then
ShowMessage(ShowComponent(RootC));

function TTestWizard.GetIDString: string;
begin
Result := 'TOndrej.TestWizard';
end;

function TTestWizard.GetName: string;
begin
Result := 'Test';
end;

function TTestWizard.GetState: TWizardState;
begin
Result := [wsEnabled];
end;

function TTestWizard.GetMenuText: string;
begin
Result := 'Test';
end;

procedure Register;
var
WizardServices: IOTAWizardServices;
begin
if Supports(BorlandIDEServices, IOTAWizardServices, WizardServices) then
WizardIndex := WizardServices.AddWizard(TTestWizard.Create);
end;

procedure Unregister;
var
WizardServices: IOTAWizardServices;
begin
if (WizardIndex <> -1) and Supports(BorlandIDEServices, IOTAWizardServices,
WizardServices) then
WizardServices.RemoveWizard(WizardIndex);
end;

initialization

finalization
Unregister;

IOTAProject a formulare

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 14.2.2004 22:39:30

Zdar, mam promennou IOTAProject a potrebuju formulare, ktere tento projekt
ma, potrebuji se dostat ke vsem komponentam, ktere se nachazeji v danem
projektu a nevim, kudy kam. Nevite nekdo?

Brona

omluva

[*] Vaclav Muller <v.mlynar(zv)seznam(tec)cz> - 14.2.2004 18:39:03

Vcera vecer jsem omylem poslal do obehu starou neaktualni zpravu. Omlouvam
se.

Vaclav Muller

OLEContainer

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 14.2.2004 16:14:48

Zdravim. Uz som raz pisal a nic.
Vedel by mi prosim niekto poradit, ako mam pouzit TOleContainer?
Mam tabulku MS ACCESS s polom OBRAZOK as OLEObject
Ten obrazok je tam vkladany cez schranku.
Ako mozem tento obrazok v Delphi nacitat a zobrazit v OLEContainer?
cez klasicke COPY v Access-e a PASTE v Deplhi do OLEContainer to ide, Ale ko
to spravit pramo cez tabulku?

Dakujem.Je to dost surne.

Robo.
----------
* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Skontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 6 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (http://www.zoner.sk/zme6)

FIBplus pouza pri Insert

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.2.2004 09:20:23

> [...]

> trasovat a v komponente to stalo na Prepare. Nevite jak se to da
> urychlit? Po druhem pokusu o Insert uz to je rychle (hned).

ADMIN: Pristup ke komponente - nazev ve stringu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.2.2004 22:09:32

> kluci, dekuju!

> Prijemny den,

> Peter

NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA PRISPEVEK S NULOVOU
INFORMACNI HODNOTOU

PS: Uz si prosim ta pravidla precti, potrebujes to vazne jako sul.

Pristup ke komponente - nazev ve stringu

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 13.2.2004 22:03:31

Zdravim,

kluci, dekuju!

Prijemny den,

Peter

Original message (13. unora 2004, "tondrej(zv)t-online.de"):

ttod> Ak vies, ktory komponent je Owner, mozes pouzit TComponent.FindComponent.

ttod> V pripade formularov je zvycajne Owner Application, v tom pripade takto:

ttod> var
ttod> Form1: TForm1;
ttod> begin
ttod> Form1 := Application.FindComponent('Form1') as TForm1;
ttod> if Assigned(Form1) then
ttod> ...
ttod> end;

ttod> HTH
ttod> TOndrej

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 13.2.2004 21:13:27

Este tam chybala minimalne jedna procedura, tak tu ju doplnam:

procedure ChangeField(Table: TTable; Field: TField; Rec: ChangeRec);

procedure ChangeField(Table: TTable; Field: TField; Rec: ChangeRec);
var
Props: CURProps;
hDb: hDBIDb;
TableDesc: CRTblDesc;
pFields: pFLDDesc;
pOp: pCROpType;
B: byte;
begin
// Initialize the pointers...
pFields := nil; pOp := nil;
// Make sure the table is open exclusively so we can get the db
handle...
if Table.Active = False then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened to restructure');
if Table.Exclusive = False then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened exclusively to
restructure');

Check(DbiSetProp(hDBIObj(Table.Handle), curxltMODE,
integer(xltNONE)));
// Get the table properties to determine table type...
Check(DbiGetCursorProps(Table.Handle, Props));
// Make sure the table is either Paradox or dBASE...
if (Props.szTableType <> szPARADOX) and (Props.szTableType <> szDBASE)
then
raise EDatabaseError.Create('Field altering can only occur on
Paradox' +
' or dBASE tables');
// Allocate memory for the field descriptor...
pFields := AllocMem(Table.FieldCount * sizeof(FLDDesc));
// Allocate memory for the operation descriptor...
pOp := AllocMem(Table.FieldCount * sizeof(CROpType));
try
// Set the pointer to the index in the operation descriptor to put
// crMODIFY (This means a modification to the record is going to
happen)...
Inc(pOp, Field.Index);
pOp^ := crMODIFY;
Dec(pOp, Field.Index);
// Fill the field descriptor with the existing field information...
Check(DbiGetFieldDescs(Table.Handle, pFields));
// Set the pointer to the index in the field descriptor to make the
// midifications to the field
Inc(pFields, Field.Index);

// If the szName portion of the ChangeRec has something in it,
change it...
if Length(Rec.szName) > 0 then
pFields^.szName := Rec.szName;
// If the iType portion of the ChangeRec has something in it, change
it...
if Rec.iType > 0 then
pFields^.iFldType := Rec.iType;
// If the iSubType portion of the ChangeRec has something in it,
change it...
if Rec.iSubType > 0 then
pFields^.iSubType := Rec.iSubType;
// If the iLength portion of the ChangeRec has something in it,
change it...
if Rec.iLength > 0 then
pFields^.iUnits1 := Rec.iLength;
// If the iPrecision portion of the ChangeRec has something in it,
change it...
if Rec.iPrecision > 0 then
pFields^.iUnits2 := Rec.iPrecision;
Dec(pFields, Field.Index);
for B := 1 to Table.FieldCount do begin
pFields^.iFldNum := B;
Inc(pFields, 1);
end;
Dec(pFields, Table.FieldCount);

// Blank out the structure...
FillChar(TableDesc, sizeof(TableDesc), 0);
// Get the database handle from the table's cursor handle...
Check(DbiGetObjFromObj(hDBIObj(Table.Handle), objDATABASE,
hDBIObj(hDb)));
// Put the table name in the table descriptor...
StrPCopy(TableDesc.szTblName, Table.TableName);
// Put the table type in the table descriptor...
StrPCopy(TableDesc.szTblType, Props.szTableType);
// The following three lines are necessary when doing any field
restructure
// operations on a table...

// Set the field count for the table
TableDesc.iFldCount := Table.FieldCount;
// Link the operation descriptor to the table descriptor...
TableDesc.pecrFldOp := pOp;
// Link the field descriptor to the table descriptor...
TableDesc.pFldDesc := pFields;
// Close the table so the restructure can complete...
Table.Close;
// Call DbiDoRestructure...
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TableDesc, nil, nil, nil, FALSE));
finally
if pFields <> nil then
FreeMem(pFields);
if pOp <> nil then
FreeMem(pOp);

Autoinc

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 13.2.2004 21:11:26

Skus to urobit tak, ze vytvoris novu tabulku, ktora bude presne
identicka s povodnou az na to autoinc pole a potom do nej presun vsetky
data. Ja som takto riesil zmenu primary indexu (pytalo to pole na
zaciatok, avsak bolo nove pole pre primarny index bolo pridane neskor a
bolo preto na konci). Database desktop to zvlada jednoducho (staci
presunut pole na zaciatok a zmenit hviezdicku) avsak programovo sa mi to
podarilo len vyssie spominanou fintou.

> Nevite nekdo, jak by se dala zmenit struktura sloupce autoinc na
integer u
> paradoxovych tabulek?
> nenasel jsem zadnou fci, ktera by tohle s naplnenymi daty dokazala,
ikdyz
> Database Desktop umi.

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 13.2.2004 21:09:25

procedure PackTable(Table: TTable);
procedure NulujAuto(Tabul:TTable);

[...]

raise EDatabaseError.Create('Table must be opened to pack');
if Table.Exclusive = False then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened exclusively to
pack');

// Get the table properties to determine table type...
Check(DbiGetCursorProps(Table.Handle, Props));

// If the table is a Paradox table, you must call DbiDoRestructure...
if Props.szTableType = szPARADOX then
begin
[...]
// Set the Pack option in the table descriptor to TRUE...
TableDesc.bPack := True;
// Close the table so the restructure can complete...
Table.Close;
// Call DbiDoRestructure...
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TableDesc, nil, nil, nil, FALSE));
// If the table is a dBASE table, simply call DbiPackTable...
if Props.szTableType = szDBASE then
Check(DbiPackTable(Table.DBHandle, Table.Handle, nil, szDBASE,
TRUE))
else
// Pack only works on PAradox or dBASE; nothing else...
raise EDatabaseError.Create('Table must be either of Paradox or
dBASE ' +
'type to pack');

Table.Open;
end;

procedure NulujAuto(Tabul:TTable);
var Novy:ChangeRec;
begin

with Novy do
begin
szName:='Riadok';
iType:=fldINT32;
iSubType:=0;
iLength:=0;
iPrecision:=0;
end;
ChangeField(Tabul,Tabul.FieldByName('Riadok'),Novy); Tabul.Open;

with Novy do
begin
szName:='Riadok';
iType:=fldINT32;
iSubType:=fldstAUTOINC;
iLength:=0;
iPrecision:=0;
end;
ChangeField(Tabul,Tabul.FieldByName('Riadok'),Novy);

Tabul.Close;
Tabul.Exclusive:=false;
Tabul.Open;

Tabulka:=TTable.Create(self);
try
Tabulka.DatabaseName:='Alias';
Tabulka.TableName:='nazov_tabulky.db';
Tabulka.Exclusive:=true;
Tabulka.Open;
PackTable(Tabulka);
NulujAuto(Tabulka);
finally
Tabulka.free;

TForm.Print

[*] Vaclav Muller <v.mlynar(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2004 20:07:20

Radku, este jednou dik za pomoc, tvuj postup mi ve zkusebni aplikacu
funguje. Ale problem nastava, kdyz tvuj postup dam do kontextu programu, na
kterem pracuji. Tam mne zabrzdi uz i pouhy prikaz "BeginDoc", vyhodi
vyjimku AccesViolation...

Jestli nekdo by vedel, takhle od boku bez blizsi znalosti me aplikace, proc
funkce BeginDoc vyhazuje onu vyjimku, budu vdecny za kazdy namet...

A estli by nekdo mel napad ohledne meho puvodniho problemu, vyslech bych si
ho taktez velice rad, nebot by predstavoval mensi zasah do me aplikace s
mensi potrebou laditi a laditi.

Vaclav Muller
Amater...

Od: Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz>
> oteviram pomoci programu v Delphi dokument v
> MS Word:
>
> Potrebuji zajistit, aby uzivatel nemohl text
> ve Wordu zmenit.

Ahoj.
Tohle jsem zkousel taky. Jedine, na co jsem prisel, bylo dokument zamknout.
Proste jsem si vytvoril zamcenou sablonu, kterou jsem otevrel, naplnil ji patricnymi daty a pak uz si to muze uzivatel jenom nekam ulozit a nebo vytisknout.
Jen si, prosim, uvedom, ze na prolamovani techto kodu exituje nekolik komercnich aplikaci... Sam, protoze jsem si zamknul sablony pod nejakym heslem, ktere jsem nekam zasantrocil, jsem si takovy soft musel koupit, abych to nemusel psat vsechno znovu.

Takze ve VB -> mel by existovat nejaky ekvivalent v Delphi (ja ty sablony mam zamceny, a plnim je daty, takze odemykani, zamykani z Delphi neresim):

If WordBasic.DocumentProtection() > 0 Then
WordBasic.ToolsProtectDocument DocumentPassword:="tve_heslo", Type:=2
nebo
WordBasic.ToolsUnprotectDocument DocumentPassword:="tve_heslo"
End If

Popr. se zkus zamyslet, jestli by jsi to nemohl resit podobne jako.
Pozn:Pozor pri plneni daty - narazis na barieru v poctu znaku - tusim, ze ten limit je 255 znaku - delsi text vlkadam tak, ze si vlozim do tech prvnich 255 znaku nejake nesmyslne retezce, ktere potom nahrazuju - kazdy mnou vlozeny retezec cca 4 znaku nahrazuju retezcem o max delce 255 - to mi uz zatim vzdycky stacilo.

Hodne zdaru!
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Delphi 1 na WinNT-fonty

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2004 13:50:40

do windowsu lze udelat i "link" na font -> kuprikladu vim, ze jsem musel
pro DTP programy (od renomovanych firem, co v zivote asi nevideli
Unicodovej font) delat aliasy na MujFont CE - protoze proste si nedokazali
najit patricnou kodovou stranku. Hledejte v registrech v teto vetvi:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes

Autoinc

[*] Jan Fiala [work] <delphi(zv)kvasar(tec)cz> - 13.2.2004 13:28:37

Nevite nekdo, jak by se dala zmenit struktura sloupce autoinc na integer u
paradoxovych tabulek?
nenasel jsem zadnou fci, ktera by tohle s naplnenymi daty dokazala, ikdyz to
Database Desktop umi.
nebo naopak, potreboval bych do tabulky s autoinc narvat urcitou hodnotu.
Pouzitim Table ci SQL to nedokazu. Jde o import dat, ale ty autoincrementy
mi delaji hrozne problemy.
na SQL databazich je prikaz alter table xxx alter column yyy integer, ale
PDX to neumi. zajimave je, ze umi ALTER TABLE ADD zzz INTEGER
Jak na import takovych tabulek?

Kvasar, spol. s r. o.
Kvitkova 3687/52
760 01 Zlin, P. O. BOX 141

Tel: 577212800
FAX: 577213339
E-mail: fiala(zv)kvasar(tec)cz

Delphi 1 na WinNT-fonty

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> - 13.2.2004 12:56:34

Ave,

> Problem mi ale zustava u WinNT, tam i po nainstalovani fontu
> Arial CE a Courier CE, zustava formular jakoby zvetseny...
>
> Napr. prvek RadioGroup font Arial CE o velikosti 8
> nainstalovan na obou OS
> PixelsPerInch Size Height,Widht RadioGroup
> WinNT 96 9 48,221
> Win2000 96 8 41,190
> Setkal se nekdo s takovym problemem? Pripadne lze jej nejak
> vyresit bez zasahu do programu?

nevim jestli ti pomuzu, ale nase aplikace psane pod D4 pouzivaji
defaultne MS Sans Serif 8, tucne. Vsechno je na w 95, w98, wMe Ok, stejny
problem cos popsal (a v pripade Memo polozek dokonce vyrazne horsi -
prepisovani textu atp. ukazuje kurzor uplne nekde jinde nez kde se ve
skutecnosti pise, mizi kusy pismenek atp) nastava u w2000 a XP. Tam M$ z
neznamych duvodu MS Sans serif nedal, i kdyz se nabizi (a nebo dal blbe),
kazdopadne ten spravny co hledame pouzivame je Microsoft Sans Serif. Museli
jsme to vyresit automatickym prenastavovanim fontu u vsech formularu (mame
stovky ne-li tisice instalaci na hodne ruznych klientech) podle woken na
kterych program bezi. Bez zasahu do programu (jednoduchym zpusobem a tak,
aby to 100% chodilo na vsech pofidernich konfiguracich woken) se nam toto
zatim vyresit nepovedlo.

/ Lukas Suchanek

QT od trolltechu

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 13.2.2004 12:22:30

> Osobne nemam prax pri pouzivani QT a kedze viem ze delphi to pouziva ako
multiplatformovu kniznicu pre
> vyvoj na linux (kylix) a windows CLX... zaujimalo by ma ci ma niekdo
sirsie skusenosti s touto kniznicou.

My mame zkusenosti s touto knihovnou jen z Delphi CLX, a musim
rict ze temer vsechny problemy na ktere jsme narazili byli zpusobeny
implenmetaci teto knihovny do Delphi / Kylix. V samotnem Qt jsou take urcite
chyby,
nejzjevnejsi jsou pri praci s tiskarnami. Na druhou stranu Qt v Delphi je
Free verze 2.3
(nebo tak nejak) a Qt uz ma ted komercni verzi 3.2, takze by tam mel byt
velky posun.
Z trolltech.com se da stahnout free verze 2.3 vcentne designeru pro
ozkouseni.

Pavel Poles

QT od trolltechu

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 13.2.2004 12:12:28

>From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>

> ^^^Treba veci ve FreePascalu jsou taky (na urovni zdrojaku)
> prenositelne, tusim, ze tam se pouziva pro zmenu GTK pro tvorbu gui.
> Docela mne zaujal ten jejich Lazarus, ale jeste jsem nemel cas jej
> stahnout. I to C je prenositelne za urcitych podminek, ale to je snad
> jasne...

urcite, len c / c++ ma oproti pascalu vyhodu ze ak napr. potrebujem
pristupovat na nejaku DB ktora ma SDK v C ( napr oracle) tak sa nemusim
x-krat piplat z prepisovanim hlavickovych suborov do pascalu lebo pouzijem
zdrojaky od vyrobcu a vyhnem sa zbytocnym svojim dalsim chybam. A to
nehovorim o udrziavani takychto zdrojakov v pripade novsich verzii SDK.....> > ano, cital som o C++BuilderX ale to je defakto len IDE ktore je komplet
> ^^^Vec nazoru, me se zatim libi.

urcite suhlasim. zial ako pisem vyssie nepodporuje to intel platformu
Solarisu co je pre moj projekt dost zasadna chyba :(

>Prostredi je trosku pomalejsi, ale to

Rychlostne problemi by mi ani nevadili, pamat je minimalna polozka a bez tak
mam v notebooku 768 mb ramky :)

> je dan za to, ze je psane na java platforme, ve vyssich verzich jsou i
> vyborne prekladace od Microsoftu a Intelu, v zakladu GCC a BCC.
> A proc za to platit?

nuz, dost dobre nerozumiem otazke ??? pokial som kukal cennik na borland(tec)cz
tak C++Builder je komercna zalezitost kde nejaka smiesna verzia stoji 500
CZK a potom vyssia okolo 28-29tis CZK ...

>Povazuji za vyhodu mit v obou systemech stejne
> prostredi, protoze neni neco v tomto tak a v jinem onak.

jednoznacne suhlasim, len stale mi tu zostava problem nekompatibility
C++BuilderaX a Solarisu pre x86 :(((

rgds,

Ivan

MS Word - zakaz editace dokumentu

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 13.2.2004 11:56:26

Zdravim,

oteviram pomoci programu v Delphi dokument v MS Word:

WordApp := CreateOleObject('Word.Application');
WordApp.Documents.Open(Soubor);

Potrebuji zajistit, aby uzivatel nemohl text ve Wordu zmenit.
Zkousel jsem ruzne vlastnosti, treba ReadOnly, Enabled.... ale nic
nefungovalo.
Taky jsem zkusil pred otevrenim dokumnetu ve Wordu nastavit atribut souboru
na ReadOnly, ale taky to nepomohlo. MS Word napsal v zahlavi okna, ze je
dokument otevren "jen pro cteni", ale dokument sel opravovat a menit dale...
Napadl me i nahled pred tiskem, ale uzivatel ho muze zavrit a opravovat...

Diky
Martin Pavera

QT od trolltechu

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 13.2.2004 11:40:24

Ivan Turcan napsal(a):

> [...]

> investicie cca. 30 tisic za C++BuilderX ked mozem pouzit KDeveloper popr.
> Eclipse ...ktore su free a funguju pravdepodobne na rovnakom principe
^^^Vec nazoru, me se zatim libi. Prostredi je trosku pomalejsi, ale to
je dan za to, ze je psane na java platforme, ve vyssich verzich jsou i
vyborne prekladace od Microsoftu a Intelu, v zakladu GCC a BCC.
A proc za to platit? Povazuji za vyhodu mit v obou systemech stejne
[...]

ja to delam takto ....

FielName je tabulka PDOX.

[...]

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 13.2.2004 11:24:56

>From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
MSVC++)

> Pokud jsem pochopil dobre, tak Borland momentalne neplanuje nejaky dalsi
> vyvoj Kylixu a Buhvi, jestli se k nemu nekdy vrati, protoze prodeje
> nebyly asi nejak velke.

ano, toto je bezpochyby brzda , preco nezacat vyvoj v kylixe, jednoducho
Borland nestaci drzat krok s vyvojom Linuxu a zda sa mi dost rizikove zacat
vyvoj s niecim co mi nepojde na novsom operacnom systeme...

> [...]

investicie cca. 30 tisic za C++BuilderX ked mozem pouzit KDeveloper popr.
Eclipse ...ktore su free a funguju pravdepodobne na rovnakom principe
(nemam osobne odskusane :))) )> Stran QT, ty jsou na LINUXu stabilni, nevim, jak je na tom jejich
> portace do Win. Kdyztak se ale zkus podivat jeste i na wxWindows, ktere
> mi prisli preci jen k programatorovi ohleduplnejsi. Ale tato knihovna
> bude nejspise zalezitosti jazyka C. Ja GUI aplikace moc nedelam, ted se
> spise zabyvam grafikou a zvukem pres libSDL (vlastne jen mezivrstva nad
> OpenGL, DirectX apod, ale prijemna pro programatora)...
> Budu rad, kdyz mi pak poreferujes, co sis vybral a jak se Ti dari
> kroceni knihovny..

vdaka, kuknem sa aj na wxWindows.

Ivan

QT od trolltechu

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 13.2.2004 10:54:52

Ivan Turcan napsal(a):

> [...]

Pokud jsem pochopil dobre, tak Borland momentalne neplanuje nejaky dalsi
vyvoj Kylixu a Buhvi, jestli se k nemu nekdy vrati, protoze prodeje
nebyly asi nejak velke. Preci jenom vetsina UN*Xovych programatoru
Ahoja

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Delphi 1 na WinNT-fonty

[*] Tomas Mazurek <tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz> - 13.2.2004 10:44:50

Dobry den,
mam nasledujici problem. Provozuji v podniku aplikaci napsanou v 16-ti
bitovem Delphi 1, pouziva fonty Arial CE a Courier CE. V okamziku, kdy
uzivatele dostali misto Windows for Workgroups 3.11 Windows95, vsechny prvky
s temito fonty se jakoby zvetsily, takze jsou viditelne jakoby za rohem, coz
je pro uzivatele velice neprijemne. Resil jsem to tak, ze jsem do Win95
doinstaloval fonty Arial CE a Courier CE z Windows 3.11 a problem byl
odstranen. Tento postup jsem s uspechem uplatnil i u Win98 a Win2000.
[...]

Ing. Tomas Mazurek
Technicky pracovnik - Aplikacni SW
VITKOVICE, a.s. divize Informatika
e-mail: tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz
www.vitkovice(tec)cz

QT od trolltechu

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 13.2.2004 10:16:43

>From: "Viktor Doubek" <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz>
>
> To me zajima - co myslis konkretne tim problemem Kylixu? Neco zasadniho?
Dik VD

[...]

vdaka,

Ivan

Ulozenie formulara (komponenty) do textoveho forma

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.2.2004 09:36:26

> Viete mi povedat ako za behu ulozit cely formular, pripadne
> len jeho cast (nejaky kontajer), do textoveho suboru
> (podobne ako textove dfm) a potom z tohto suboru za behu
> vytvorit ten formular (kontajner) naspat.

Mozno Ti bude vyhovovat WriteComponentResFile/ReadComponentResFile.

FormatFloat a oddelovac skupin cislic

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 13.2.2004 09:50:35

Uprimne receno jsem nikdy nepochopil proc tenhle typ formatu vlastne
vznikl. Nenapada me jedine vyuziti, kdy se muzu spolehnout ze castka,
kterou chci zobrazit je ve stejne mene jako ta ktera je ted na pocitaci
nastavena...

Snad leda nastavit si to takhle pro celou aplikaci. Potom v ni ale
nikde nemuzu zobrazit takto formatovanou castku v jine mene nez te
vybrane...

Friday, February 13, 2004, 9:30:16 AM, you wrote:

JM> Ten CurrencyString je v tom fragmentu zbytecne, uznavam. Nikde
JM> nepouzivam funkce CurrToStr anebo ffCurrency pro zobrazeni castky,
JM> pro zobrazeni i zadani obnosu jsou vzdy dve oddelene pole castka a
JM> mena.

JM> Marian

WebBrowser

[*] mad(zv)worldmail(tec)cz - 13.2.2004 09:58:41

Ahoj,

zkousim komponentu ActiveX WebBrowser. Pri pripojeni pres SSL (https) mi
to "vyhazuje" hlasku s upozornenim... Lze tuto hlasku nejak potlacit ? (Ne
zmenou nastaveni...)

Diky za info.

M.A.
.

TForm.Print

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 13.2.2004 09:26:13

Skus se podivat na deklarovane unity, mel bys tam mit Uses ..., Printers,
...popripade skus vychtat rozdily v deklaracich mezi temi dvemi app. (muze
se stat ze BeginDoc je deklarovany v nejake komponente napr. pro nahled a
neni pak procedura smerovana spravnym smerem pro unitu printers). Nebo ji
volas moc brzy (v oncreate... apod.). Velke bitmapy jsou problem windowsu a
zadnou chybu to nevyhodi. Tiskne se jakoby bylo vse ok ale z tiskarny pak
nevyleze obrazek, jen text popr. ramecky...

Cau Radek

> [...]
> funkce BeginDoc vyhazuje onu vyjimku, budu vdecny za kazdy namet...
>
> Pises, ze prikaz StretchDraw bcas nevypise velke bitmapy. Poznam to v
aplikaci? Vyhodi nejakou vyjimku? Anebo to musim vyladit tou tvou
procedurou?

> [...]
si
> ho taktez velice rad, nebot by predstavoval mensi zasah do me aplikace.

primo z mobilniho telefonu. Ted levnejsi nez SMS! Vice zde

http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=70036%26url=http://www.eurotel(tec)cz/site/cz/servicesAndTariffs/specialOffer.html?list=38897

TForm.Print

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 13.2.2004 09:34:21

> [...]

nainstalovana (na mem PC nejsou ovladace), ale je jen pripojena. Bohuzel
jsem zatim neprisel na to jak z toho ven.

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 13.2.2004 09:30:16

JF> Dobre jinak. Kdyz si k tomu sedne Anglican nebo Nemec, moc se mu to libit nebude :-(

Hlavne se mu nebude libit, ze ten program je v cestine. Pokud tohle skousne, nebude mu vadit jiny format datumu a cisel :-)

> [...]

Ten CurrencyString je v tom fragmentu zbytecne, uznavam. Nikde nepouzivam funkce CurrToStr anebo ffCurrency pro zobrazeni castky, pro zobrazeni i zadani obnosu jsou vzdy dve oddelene pole castka a mena.

AutoCAD

[*] Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 13.2.2004 09:26:12

Vyuzivam prevedeno DWG do DXF, existuji slusne komponenty pro praci s
DXF (treba EzCAD). Pokud je treba tam neco rozpoznat chce to resit
organizacne, treba ukladat do samostatne vrstvy, pak neni problem projit
vsechny objekty ve vrstve, pripadne z nich mozna I neco poznat.

Od: "Miroslav Novosad" <mnprokonf(zv)quick(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: AutoCAD
Datum: 13.2.2004 - 1:57:39

> From: "Petr Kralik" <kralik(zv)tebodin(tec)cz>
> Za zacatku bych chtel dokazal cist "po
> nasich projektantech" razitka
> ve
> vykresech popripade data v razitku upravit
> a ulozit.

No jestli mohu radit, udela bych si neco v AutoLispu primo pod AutoCADem
a do vetsich akci bych se radeji nepoustel.

Jakub

--
Chces kilo? Tak pripoj kamose pres VOLNY.
Vice na http://studentpartner.volny(tec)cz/

QT od trolltechu

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 13.2.2004 09:20:11

> problem kylixu spociva v kylixe samotnom alebo je to problem nestability

To me zajima - co myslis konkretne tim problemem Kylixu? Neco zasadniho? Dik VD

--------------------
GTS Pohoda Doma - domaci internet za pausal.
http://ad2.bbmedia(tec)cz/please/redirect/124/8/1/7/?param=4296/4871_1

FormatFloat a oddelovac skupin cislic

13.2.2004 Jonas Marian:

> [...]

> Nebudu, protoze uz nyni mam ciselnik men a take nastaveni, ktera mena je default.

Takze tam nemas "natvrdo" Kc, ale hodnotu z ciselniku ?

[*] Vasek Mlynar <v.mlynar(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2004 08:38:04

> [...]

E-mailova schranka - kdykoliv, kdekoliv. Odesilejte a prijimejte e-maily primo z mobilniho telefonu. Ted levnejsi nez SMS! Vice zde

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 13.2.2004 08:46:07

> [...]

> A az prejdeme na Euro, budes menit vsechny programy :-)

Nebudu, protoze uz nyni mam ciselnik men a take nastaveni, ktera mena je default.

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 13.2.2004 08:40:05

> CurrencyString := 'Kc';

Az prejdeme na Euro (Ceska republika), tak tu asi mozna nebude Windows ani Intel (;-)

Pavel

> Tohle si muzes dovolit, pokud tve programy funguji pouze na ceskych
> Windows.
> A az prejdeme na Euro, budes menit vsechny programy :-)

FormatFloat a oddelovac skupin cislic

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 13.2.2004 08:36:03

je to proto, aby se cisla nerozdelovali na dva radky v textu, ktery je na
vice radku. tvrde mezery je drzi pohromade a tak neztraci svuj vyznam.

S pozdravem Vaclav Riha

> [...]

> DateSeparator := '.';
> ShortDateFormat := 'd.M.yyyy';
> LongDateFormat := 'd. MMMM yyyy';
> TimeSeparator := ':';
> TimeAMString := 'dop.';
> TimePMString := 'odp.';
> ShortTimeFormat := 'h:mm';
> LongTimeFormat := 'h:mm:ss';
> ListSeparator := ';';
> TwoDigitYearCenturyWindow := 0;
> Application.UpdateFormatSettings := false;

Tohle si muzes dovolit, pokud tve programy funguji pouze na ceskych
Windows.
A az prejdeme na Euro, budes menit vsechny programy :-)

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 13.2.2004 07:29:55

> [...]

ListSeparator := ';';
TwoDigitYearCenturyWindow := 0;
Application.UpdateFormatSettings := false;

Proc dava MS takovehle nesmysly do defaultniho nastaveni to nevim,
ale velice komicky vypada kdyz date CMD a pak DIR a ve velikosti
souboru mate misto mezer pismena a s carkou.

Marian

AutoCAD

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 13.2.2004 07:33:56

> [...]

Jakub

--
Chces kilo? Tak pripoj kamose pres VOLNY.

[*] Miroslav Novosad <mnprokonf(zv)quick(tec)cz> - 13.2.2004 01:57:33

From: "Petr Kralik" <kralik(zv)tebodin(tec)cz>
> Za zacatku bych chtel dokazal cist "po nasich projektantech" razitka
ve
> vykresech popripade data v razitku upravit a ulozit.

Hm, to Ti teda nezavidim...
Na www.opendwg.org se sice neco o .dwg doctes, ale rozhodne bych si
nedovolil programove lezt (cti zapisovat) do dwg. Na tohle je
nejjednodussi napsat si neco v AutoLISPu a delat to v AutoCADu.
Jestli muzes, zapomen na to. Nestoji to za tu namahu a vysledek je
nejisty.
A nebo prosad jako standard ukladani do .dxf. Ten je dobre popsany,
jednoduchy a 100% komatibilni s .dwg (coz asi sam dobre vis). Ale
algoritmus, jak poznat ktere entity jsou zrovna raziko, pokud to neni
blok, mne stejne neni jasny.

Miroslav Novosad
mnprokonf(zv)quick(tec)cz

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 12.2.2004 23:27:23

Zdravim,

tondrej(zv)t-online.de napsal(a):

> Prave som to EmptyTable skusil, ale hodnotu autoinc pola mi to nevynulovalo.

Nojo, mea culpa, emptytable to fakt neresetuje... tak to se omlouvam,
nevim proc jsem o tom byl presvedcen ;-) Je fakt, ze AI jsem vzdycky
pouzival takovym zpusobem, kde nezalezelo na jeho hodnote, pouze na tom,
aby byl u nove vety jiny nez u ostatnich. Takze mi to neresetovani AI u
emtytable nikdy nevadilo.> Co sa tyka jednoduchosti:

> Table1.Open;
> Table1.Close;
> Table1.CreateTable;
> Table1.Open;
>
> To mi pripada dost jednoduche.

No kdyby to emtytable resetovalo AI, nebylo by mnohem jednodussi:

Table1.emptytable;

Pavel Zichovsky (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

ADMIN: Posledni dodatek a zmena

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.2.2004 22:37:18

Pratele,

na zaklade pozadavku Pavla Cisare a Marka Fi, kteri znaji pravidla a
tedy se mi ozvali na muj mail, nikoliv do konference, jsem si znovu
precetl nektere casti dnesni diskuse a menim stanovisko administratora
na toto:

1. At se stydi za osobni napadani a nadavani do ignorantu a zabednencu
pouze tato osoba:

MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz>

2. At se nestydi nasledujici dve osoby, protoze ti Erika Salaje osobne
nenapadali, jenom ohlasovali nebo potvrzovali, ze je starej
provokater, a to neni osobni napadani ani urazeni:

Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz>
MarekFi <marekfi(zv)centrum(tec)cz>

3. Kdo si mysli, ze ho Erik Salaj svymi nazory provokuje, at napise
e-mail primo jemu. Nikoliv me nebo do konference.

Tak snad budou nyni vsichni (u)spokojeni a bude jiz klid na Starem
Belidle. Komu jsem ukrivdil, se omlouvam.

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 12.2.2004 22:51:20

Original message (12. unora 2004, "tondrej(zv)t-online.de"):

ttod> To mi pripada dost jednoduche.
ttod> Ziadne persistentne polia, FieldDefs ani IndexDefs som pritom v Delphi
ttod> nedefinoval.

Souhlas, bajecne jednoduche, jednoduse bajecne. :-) To je to co jsem
hledal, uz na to nebudu sahat :-))

Dekuju a dobrou!

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] tondrej(zv)t-online.de - 12.2.2004 22:35:17

> [...]
> apod.)

Prave som to EmptyTable skusil, ale hodnotu autoinc pola mi to nevynulovalo.
Co sa tyka jednoduchosti:

Table1.Open; // nacita fielddefs z existujucej tabulky
Table1.Close; // tabulka musi byt zatvorena, inak CreateTable vyhodi "Cannot
perform on open dataset"
Table1.CreateTable; // vytvori (prepise) tabulku na disku
Table1.Open; // ...

To mi pripada dost jednoduche.
Ziadne persistentne polia, FieldDefs ani IndexDefs som pritom v Delphi
nedefinoval.

Delphi 6 free

12.2.2004 MaReK Penguin Olsavsky:
> Mimochodem, kdyz jsem zmenil zakladni desku, ve Winech to znamenalo
> reinstalaci systemu a pak i skoro vseho softu. V LINUXu jsem upravil
> init soubory, pomoci modprobe natahnul aktualni ovladace a za 10 minut
> mi jelo vse jako pred shorenim desky...

To je uplne stejne jako na Linuxu. Pokud vis jak na to, nemusis nic
preinstalovavat. Pokud nevis, nic jineho ti nezbyde.
Navod na to, jak zmenit treba i u WinXP zakladovku najdes primo na
strankach M$ a nemusis ani shanet zadne ovladace.

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 12.2.2004 21:43:13

Zdravim,

konfera(zv)rus(tec)cz napsal(a):

> [...]

> Original message (12. unora 2004, "tondrej(zv)t-online.de"):
> ttod> Da sa to vsak aj jednoduchsie pomocou TTable.CreateTable. Tato metoda

S pozdravem
Pavel Zichovsky (zichovsky(zv)trul(tec)cz)
obchodni skupina TRUL

FormatFloat a oddelovac skupin cislic

12.2.2004 Zhasil Radek:
> [...]
> Zjistil jsem to pri zapisu vysledku funkce FormatFloat do souboru a jeho
> naslednem tisku pres DOS (FormatFloat('#,##0.000',12222.2)).

Aby bylo poznat, ze to neni obycejna mezera, aby se ti cislo
nerozdelilo na dva radky apod.

QT od trolltechu

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 12.2.2004 21:14:57

Ahojte,

Osobne nemam prax pri pouzivani QT a kedze viem ze delphi to pouziva ako multiplatformovu kniznicu pre vyvoj na linux (kylix) a windows CLX... zaujimalo by ma ci ma niekdo sirsie skusenosti s touto kniznicou. Zaujimalo by ma ci problem kylixu spociva v kylixe samotnom alebo je to problem nestability QT.... zvazujem ci stoji za tie peniaze investovat do kupy QT a robit vyvoj v C++ alebo je lepsie sa tejto kniznici vyhnut a robit platformovo nezavisli kod na niecom inom. CIze ma niekdo sirsie skusenosti z QT, napriklad vyvoj v kdeveloper pod linuxom a pod...

InstallShield Express, vice instalaci

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 12.2.2004 21:28:59

Zdravim,

PZ> Sakra, Peter, posledni dobou tu kazes moralku v diskuzich, chechtas se
PZ> od ucha k uchu nebo siroce, ale quotovat neumis, jsi tady starej clen,
PZ> tak snad ti nemusim vysvetlovat, co se slusi a patri...

Omlouvam se :-( sila zvyku, ponechavat predchozi komunikaci v celku.

Prijemny vecer,

Peter

ps. dekuju ten tip na INNO setup

ADMIN: OT: ADMIN: Delphi 6 free

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.2.2004 21:10:52

Puvodni zprava ze dne 12.2.2004:

> Obranca nevinnych Vlko:P

Napomenuti za reakci na zpravu administratora pro obranca nevinnych
Vlko.

Jestli nekdo neco chce rici administratorovi, necht reaguje dle
pravidel na jeho mail.

InstallShield Express, vice instalaci

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.2.2004 21:00:51

Puvodni zprava ze dne 12.2.2004:

> ufff, a existuje nejake "more cost effective" reseni? V zasade
> potrebuji jenom distruovat jednu (a vic takovych asi nebude)
> aplikaci, ktera si tahne BDE, jeden ODBC link (do MDB, tj. jenom
> vytvoreni linku), a nejake soubory + jednu ikonku na plose...

Sakra, Peter, posledni dobou tu kazes moralku v diskuzich, chechtas se
od ucha k uchu nebo siroce, ale quotovat neumis, jsi tady starej clen,
tak snad ti nemusim vysvetlovat, co se slusi a patri...

BDE mas instalovat certifikovanym installerem. Nicmene mozna nejake ty
free alternativy, nevim, neznam, nepouzivam, zahrabej v archivu, snad
nejak Inno-neco se to jmenuje apod.

InstallShield Express, vice instalaci

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 12.2.2004 20:56:50

Zdravim,

[...]

Original message (12. unora 2004, "Petr Zahradnik"):

PZ> Puvodni zprava ze dne 12.2.2004:

PZ> Express to neumi. DevStudio to umi.

PZ> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

PZ> ==========================================================
PZ> Petr Zahradnik, Computer Laboratory
PZ>
PZ>
PZ> web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz
PZ>
PZ> ==========================================================

OT: ADMIN: Delphi 6 free

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 12.2.2004 20:52:49

On Thu, 12 Feb 2004 20:04:41 +0100, Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
wrote:

> Pratele,
>
> cele odpoledne jsem tu nebyl a nestacim se divit, co jste tu za dobu
> me nepritomnosti vyplodili, prave jsem to vsechno docetl. Stydte se!
> Zvlaste tito panove:
>
> MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> MarekFi <marekfi(zv)centrum(tec)cz>

Troska ma mrzi pan Zahradnik, ze ste vynechali tiez jedneho, ktory, aj
ked nie priamo, ale svojim chovanim to vsetko vyprovokoval, napr:

> ^^^Neee, bud to upravim primo, nebo na to pouziu GUI nastroj, prima
> editace preci neni druhe rozhrani...
> Pokud pujdu logikou, kterou jsi zacal, tak se dostanu treba k tomuto ...
> naco pouzivat xml (data) a xls (definice vzhledu), kdyz jsou tu office
> (OpenOffice.org pouzivaji xml). Neni zbytecne oddelovat data od
> vzhledu?? Trosku jsem to dotahl ad absurdum, ale separace funkcnosti a
> vzhledu (gui) je ku prospechu veci...

nepochopil si, nevadi, studuj Linux dalej

> Nic proti Tobe, ale nemam moc rad lidi, kteri neuznavaji alternativy.

povedz to radsej priamo: "jedinu spravnu alternativu, cize UN*X"

> Soudim, ze jsi hodne zaslepeny pro windows a nemas rad alternativy.
> Mimochodem UN*X-like nejni jen LINUX, ale treba i (Net/Open/Free)BSD,
> QNX (zatim asi nejstabilnejsi UN*X, jaky jsem mel tu cest provozovat),
> AIX, Solaris, ...

zda sa, ze tiez nie si nadseny Linuxom, furt tu snivas o nejakych inych
unixoch

> Kdyz jsem se v roce 1997 dostal poprve k LINUXu, tak jsem byl taky dost
> zmatenej a jediny, co jsem umel byly prikazy man a info, nevedel jsem
> ani, kam se pripojuje (mountuje) disketa, nebo CD-ROM. Konfera v ty dobe
> byla pro mne nedostupna, protoze k inetu jsem se dostal tak 2x do
> mesice. Ale bylo zajimave to studovat. Netvrdim, ze jsem LINUXovy guru...

nepochopil som, co si tym chcel povedat. Ze Linux je zaujimave studovat?
Ty beries zvladnutie Linuxu ako nejaku intelektualnu vyzvu? Ze napriek
tomu, ze je clovek najprv z toho zmeteny a neviem pouzit ani obycajnu
disketu, je tu nadej, ze to snad niekedy zvladne? Dakuje, povzbudil
si ma, nevzdam to ;-) .

No nezasluzi si to tiez pokarhanie?:) Obcas je to len reakcia na podnet.

Obranca nevinnych Vlko:P

PS: To len aby bolo spravodlivosti ucinene zadost.

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 12.2.2004 20:40:47

Zdravim,

tak to je super, funguje to krasne. Da se za to dat ruka do ohne?

Prijemny den,

Peter

Original message (12. unora 2004, "tondrej(zv)t-online.de"):

ttod> Ja si myslim, ze ano. Funkcia DbiDoRestructure s tymi spravnymi parametrami
ttod> (nespominam si, akymi ;-)) by to mala riesit.
ttod> Da sa to vsak aj jednoduchsie pomocou TTable.CreateTable. Tato metoda
ttod> jednoducho podla existujucich FieldDefs vytvori tabulku znova (prepise
ttod> existujucu) a tym padom su aj vsetky autoinc polia spet na nule.

ttod> HTH
ttod> TOndrej

Delphi 6 free

On 12 Feb 2004 at 18:52, Petr Vones wrote:

> Coz je opravdu uzasny styl vyvoje aplikaci :-) Doporucuji napriklad misto
> pouziti funkci FindFirstFile vytvorit novy proces, v nem volat prikaz DIR a
> pak zpetne parsovat textovy vystup.

Petre, zapominas, ze se programy daji psat i v necem jinem nez v
Delphi :-)) Napriklad v bashi se daji psat take, a s velmi komplexni
funkcnosti. Napr. bych nepouzil nic jako FindFirstFile, protoze bash
umi iterovat pres obsah adresare nebo seznam parametru, nebo cokoliv
co mu predhodim ve spravnem formatu :-)

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)