Objekt OLE a jeho ulozenie - surne

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 12.2.2004 20:36:46

Prosim, aspon, ako prepojim OLEContainer s tabulkou.

From: "Robert Fujak" <robof(zv)inmail.sk>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Wednesday, February 11, 2004 9:44 PM
Subject: Objekt OLE a jeho ulozenie

> Zdravim, Vas.
>
> Mam tabulku v MS ACCESS kde je pole typu "OLE OBJEKT"
> potrebujem tuto tabulku prebehnut, zistit, co je tam (moze tam byt
obrazok,
> alebo dokument Word) a ulozit ho na disk ako subor.
> Viete mi poradit ako na to? (D6)
>
> Dakujem s pozdravom Robo.

----------
* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Skontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 6 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (http://www.zoner.sk/zme6)

Java & .NET (was: Delphi 6 free)

Zbysku,

On 12 Feb 2004 at 19:40, Zbysek Hlinka wrote:

> Hm, hm, hm, jses si dostatecne jisty, o cem pises? Zkus konkretizovat, proc
> a v cem je Java lepsi nez .NET.
> BTW - .NET NENI Windows. To jen tak na okraj, aby rec nestala. :-)

Marek nikde nerika ze je Java lepsi :-) A ma pravdu v tom, ze .NET je
Microsofti zpusob jak dostat to dobre z Javy do Windows (plus vyrsit
par jinych nesvaru Widli).

Osobne se mi .NET velmi libi, a dle meho nazoru je CLR a C# v mnoha
ohledech lepsi nez Java a jeji VM, neco jako Java reloaded :-) jedine
co mi na .NEtu vadi je, ze je od MS,a tudiz jsou na nej navesene
vsechny nesvary MS jako producenta a distributora SW.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

ADMIN: Java & .NET (was: Delphi 6 free)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.2.2004 20:30:45

> Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

To neznamena, ze se zmeni subjekt a jede se dal.

KONEC DISKUSE POVIDAM. Zadna Java, zadny NET, zadny linux, zadny
routery. Az se zase srovnate a nebudete se napadat, zacnete si novou
diskuzi.

Delphi 6 free

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 12.2.2004 20:02:35

> Hmmm, jasne, nez si pamatovat (mnemotechnicke) nazvy, tak radsi se
> minutu proklikavat...
Ulohou GUI je prave zjednoduseni prace. A zaplat panbuh za nej.
Presto si myslim, ze podpora scriptovani na Linuxu je perfektni (pipy jsou
pekny napad).
Ale na win je zase vbs a predevsim WMI.

> ^^^.NET je jenom zoufala snaha dostat postavit se na uroven JAVA
> platformy, mono je snaha jak .NET dostat i jinam, kde Winy
> nikdo nechce...
No to teda NE.
Vznik a cile JAVY jsou znacne odlisne od .NET a tak je jako celek nema
prilis smysl srovnavat.
Koncept jazyka je snad jediny zasadni spojovaci clanek. Ten ale vychazi ze
soucasneho obecneho pohledu na moderni programovaci jazyky.
A dnes je. NET vykonejsi alternativou k JAVE na win.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

Delphi 6 free

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.2.2004 20:18:43

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> z jedne utility na vstup jine (pipy). Napriklad chci-li zjistit, zda na
> disku je nejaky soubor spustim utiitu, ktera umi vypsat jmena vsech souboru
> v adresari rekurzivne a jeji vystup presmeruji do utility, ktera umi
> vyhledavat. Atp.

Ja radeji pouziji hotovou funkci na vyhledani souboru napriklad ve Windows
Exploreru ;-)

Podobne lze pouzit napriklad WSH ve Windows kdyz uz to musis resit takhle.
Rozdil je v tom ze misto dvaceti procesu se vse vicemene odehraje v jednom.
Chapu ze radost z sestaveni vlastniho prikazu muze byt nenahraditelna, ale v
tomhle byly asi kouzelnejsi veci jako stavebnice Merkur :-)

Petr Vones

Delphi 6 free

On 12 Feb 2004 at 18:42, Petr Vones wrote:

> From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
>
> Cokoli co nelze spustit z toolbaru nebo menu a musim si pamatovat nejake
> nesmyslne nazvy je zbytecne slozite a prekonane.

Zalezi na uhlu pohledu. Programy s CLI lze chapat jako sice externi,
ale stale jeste prikazy shellu, a to co primarne poustis je tedy
shell, ktery mas v toolbaru nebo v menu :-))) Nemluve o tom, ze
nektere programy s textovym rozhranim maji vlastni prikazovy radek,
pripadne klikaci rozhranni (jiz zminovany MC), a muzes je tedy
primarne take spoustek kliknutim z menu nebo toolbaru :-)))

> Pokud nejsi schopen jednoduse vyvolat ani napovedu (bez predchoziho premysleni
> o nejakych zavorkach) tak to asi prilis produktivni zpusob nebude :-))

Nebut impertinentni Petre :-) Ty si taky nepamatujes v ktere podsekci
helpu co je, kdyz to stale nepouzivas. Pokud v manu nezadas cislo
sekce, hleda se vsude a skoncis s tim, co se driv najde. Navic misto
manu se dnes spis pouziva Info, ktere umoznuje navigaci mezi
strankami (hyperlinky, stromova struktura). Je textove nebo i s GUI.

> Kdyz mam pouzit napovedu tak predpokladam ze v danem kontextu
> (napriklad jmeno metody v editoru kodu kde stoji kurzor) kliknu na
> tlacitko a otevre se mi napoveda. Zadne dalsi prikazy, parametry ani
> zavorky me nezajimaji.

To je preci jen neco trochu odlisneho. Tam mas jasne dany kontext.
Kdyz se nad tim ale zamyslis, tak neni zas takovy rozdil mezi tim
napsat prikaz/jmeno metody a pak na nem stisknout F1, nebo napsat man
<prikaz> nebo info <prikaz>.

> Mozna nekdy poroste az se nauci prichazet s nejakymi opravdu prevratnymi
> technologiemi. Zatim jen dotahuje na to, co (za penize) vymysli jinde.
> Jistou sanci by mohlo byt napriklad Mono, ale to je zase jen o tom se alespon
> dostat na srovnatelnou uroven.

Dovolim si nesouhlasit. Zalezi totiz na tom, na jakou oblast
"inovaci" se zameris. Co se tyce high-end computing, distribuovaneho
pocitani atd., tak se inovuje predevsim v Unixech, coz dneska v
postate znamena Linux (neb se vsichni pomalu konsoliduji na teto
jedine variante unixu). V oblasti desktopovych aplikaci je situace
trochu jina.

Navic inovace jsou vzdy tam, kde se investuje, a je jedno zda cas
nebo penize. Dnes se i do open source vyvoje investuji velke penize,
a tudiz jsou i "inovativni" open source aplikace.

Marek ma nicmene pravdu. Do OS reseni se posledni leta investuje
hodne, a kazdy rok je to vice a vice. Diky kumulativnimu efektu open
source vyvoje je pak pokrok dost znat (sam jsem byl prekvapen jak moc
se napr. zlepsil SuSE Linux za posledni dva roky). Linuxu a open
source bude rozhodne stale vice, a bude se kolem nej tocit stale vice
penez a prilezitosti vydelat.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

InstallShield Express, vice instalaci

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.2.2004 19:34:28

Puvodni zprava ze dne 12.2.2004:

> mam aplikacni distribuci jako instalaci z InstallShield Express
> (3.5, SP4). Rad bych, aby se ma instalace mohla nainstalovat
> vicekrat na jeden pocitac, ale ISE chce nejdriv, aby se odstranila
> ta minula. Nevite, co mam kde prenastavit, aby to fungovalo?

Express to neumi. DevStudio to umi.

ADMIN: Delphi 6 free

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.2.2004 20:04:41

Pratele,

cele odpoledne jsem tu nebyl a nestacim se divit, co jste tu za dobu
me nepritomnosti vyplodili, prave jsem to vsechno docetl. Stydte se!
Zvlaste tito panove:

MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz>
Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz>
MarekFi <marekfi(zv)centrum(tec)cz>

Dokud se diskutuje, nemam nic proti. Rozhodne vsak nebudu trpet osobni
napadani. Zacal Olsavsky hned nekolika nevybiravymi maily na adresu
Erika Salaje, ktere me docela udivily. Tohle si prosim, MaRKu, nech od
cesty a nechci to tu vice videt. Jestli se neumis v konferenci chovat
bez urazek, tak sve prispevky smaz jeste pred jejich odeslanim.

Pro vsechny: Ukoncete okamzite tuto diskusi, mate na to 15 minut. Kdo
posle prispevek k tomuto tematu po 20:15, zavru ho za trest do
huciciho PC routeru :-)

Delphi 6 free

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.2.2004 19:34:27

> From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
>
> Bohuzel jsi uplne mimo. Planovac uloh (Task Scheduler) ma svoje vlastni API
> ktere lze volat z libovolneho vyvojoveho nastroje.
>
> Neprasi se tedy zadna simulace parametru do prikazove radky, protoze jak
> varianta rozhrani s GUI tak prikazovou radkou vola tyto funkce.

> Coz je opravdu uzasny styl vyvoje aplikaci :-) Doporucuji napriklad misto
> pouziti funkci FindFirstFile vytvorit novy proces, v nem volat prikaz DIR a
> pak zpetne parsovat textovy vystup.

ano i tohle lze v Linuxu udelat (narozdil od Windows). A vystacis jen utilitami,
ktere jsou v systemu standardne obsazeny. Pokud budes chtit, muzes samozrejme
s pouzit primo sluzeb jadra.

Pro cloveka, ktery cely zivot sedi u Windows like systemu je ponekud tezke
pochopit a hlavne pripustit, ze k reseni vetsiny problemu neni treba psat
programu v Ccku ci Pascalu atd. Spousta veci v linuxu je postavena na tom, ze
se vyuziva schopnosti specializovanych utilit a moznosti napojit jednoduse vystup
[...]

D. Toman

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] tondrej(zv)t-online.de - 12.2.2004 19:54:33

> z aplikace mazu obsah tabulky a potreboval bych, aby se i vynuloval
> PK (typu autoincrement). Ackoliv smazu vsechny zaznamy, klic cisluje
> od posledni pouzite pozice.
>
> Nevim moc jak na to .. myslel jsem, ze prave tohle dela pack
> tabulky, ale dosel jsem k zaveru, ze ne :-(

Ja si myslim, ze ano. Funkcia DbiDoRestructure s tymi spravnymi parametrami
(nespominam si, akymi ;-)) by to mala riesit.
Da sa to vsak aj jednoduchsie pomocou TTable.CreateTable. Tato metoda
jednoducho podla existujucich FieldDefs vytvori tabulku znova (prepise
existujucu) a tym padom su aj vsetky autoinc polia spet na nule.

Delphi 6 free

[*] MarekFi <marekfi(zv)centrum(tec)cz> - 12.2.2004 19:50:32

Jiri Foldyna wrote:

> Ahoj Marku,
>
> je videt ze konferenci nectes dostatecne dlouho, jinak bys vedel, ze
> Erika_NIKDY_NICIM_NEPRESVEDCIS :-)))) Aspon nikomu se to tu nepovedlo ani v
> pripade zcela zretelnych a logickych veci, ne tak u problemu typu Linux vs
> Wokna :-)))
> Mam na to svou teorii - Erik nebude zabedneny, jak jeho prispevky obcas
> naznacuji - pise docela slusny software - a proto bych rekl, ze se kralovsky
> bavi pri cteni reakci na sve pichani do vosiho hnizda :-))
> [...]

Ahoj!
100% souhlas, jen dodam ze pro svou zabavu klidne napise
protikladne nazory - napriklad:

9.9.2003: USB moze nahradit RS232, paralelny port, disketovu mechaniku a PS2
porty
jednym univerzalnym a rychlym rozhranim - to je podla mna super. Naco treba na
kazde
zariadenie extra konektor, ked na vecsinu zariadeni staci urobit jedno
univerzalne
a rychle rozhranie.

5.10.2003: Mne sa zda, ze je tu pokus presvedcit ma, ze mi uplne staci jeden
druh topanok
na cely rok, ci je leto alebo zima, ci idem do prirody alebo do prace, ... .
Teoreticky staci. Mozno aj prakticky priklad sa da najst (povedzme niekde v
Afrike).
Lenze mne sa toto riesenie nepaci. Nevyhovuje mi, pretoze mam rozne naroky na
obuv
podla ucelu a dalsich podmienok. A niekto mi povie, ze zle uvazujem a preco
to kritizujem len preto, ze mne to nevyhovuje, ved inym ludom to moze vyhovovat.

A ma to aj vyhody, napr. je to lacnejsie.

:) :) :) :) :)

No a kdyz uz se tu tak hezky a hojne pise, nemohli by jste poradit tomu
nestastnikovi
co ma udelat s tim USB zarizenim, ktere se nainstaluje na nejaky COM port a
potom se
musi slozite hledat (thread Prehled COM portu?) ??? Treba nejaka API funkce
jiz dam treba jako parametr jmeno nebo nejake ID toho zarizeni a ona mi vrati
cislo
COMu kam se to zrovna namontovalo? (A fungovalo to stejne od Win98 az po WinXP
...)

Mne by to taky moc zajimalo a muzete mi jeste pridat vysvetleni proc si ty
zarizeni
mezi jednotlivymi restarty Win na NEKTERYCH strojich tak hezky putuji
(napriklad USB kabel Nokia Com3 ... Com15; WinXP Home) a proc nejde nekde
nastavit (treba v GUI, ale muze to byt treba i ini soubor :) ), ze konkretne
toto zarizeni
chci mit na Com5 a nikde jinde...

Diky

Marek Fiala

Delphi 6 free

On 12 Feb 2004 at 18:40, MaReK Penguin Olsavsky wrote:

> Neee, tohle je osobni... A to sem nepatri, zatim si slusne stojime kazdy
> na svych duvodech pro svoje nazory a tim, ze o tom mluvime se zajiste
> oba poucime... Erika jsem mel minule za pekny priblblo, kdyz zacal sem
> tahat moji multilevelackou (relativne uspesnou) karieru, ale to by bylo
> na delsi vypraveni nekde u piiwa (sakra, dal bych si), ted tu koukam na
> je(jich/ho) web a asi bude rellatively good programmer.

S tim good programmer bych se neukvapoval. To ze je mr. Salaj
WINSOFT "chief technology officer" jeste neznamena, ze napsal byt i
jen zlomek jedineho produktu ktery tato firma prodava. Navic je to
starej provokater (stale se zdraham uverit, ze by byl takovy demagog
s omezenym rozhledem a zkusenostmi, proste ho jen bavi provokovat a
nad tim co pise nebo cte vubec nepremysli), a kdybych vedel ze za
temi prispevky vezi on, neobtezoval bych se vubec reagovat.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Delphi 6 free

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.2.2004 19:42:30

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> Hmmm, jasne, nez si pamatovat (mnemotechnicke) nazvy, tak radsi se
> minutu proklikavat...

Me na to staci zhruba jedna vterina ;-)

> ^^^.NET je jenom zoufala snaha dostat postavit se na uroven JAVA
> platformy, mono je snaha jak .NET dostat i jinam, kde Winy nikdo nechce...

Je dobre si o tom neco precist, Java byl proste pokus o technologii kterou
firma jenz ji vlastni neni schopna zvladnout.

Petr Vones

Java & .NET (was: Delphi 6 free)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.2.2004 19:40:29

> [...]

a v cem je Java lepsi nez .NET.
BTW - .NET NENI Windows. To jen tak na okraj, aby rec nestala. :-)

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 19:22:26

Petr Vones napsal(a):
> Cokoli co nelze spustit z toolbaru nebo menu a musim si pamatovat nejake
> nesmyslne nazvy je zbytecne slozite a prekonane.
Hmmm, jasne, nez si pamatovat (mnemotechnicke) nazvy, tak radsi se
minutu proklikavat...>>To ze jsou manualove soubory logicky porozdelovany do adresaru Te nemusi

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925

InstallShield Express, vice instalaci

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 12.2.2004 19:14:24

Zdravim,

[...]

Prijemny den, a dekuju!

Peter

Delphi 6 free

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 12.2.2004 19:06:23

Zdravim,

PV> Coz je opravdu uzasny styl vyvoje aplikaci :-) Doporucuji napriklad misto
PV> pouziti funkci FindFirstFile vytvorit novy proces, v nem volat prikaz DIR a
PV> pak zpetne parsovat textovy vystup.

Petre, nejsi ty nahodou analytik? :-)
( :-) siroky usmev a potlesk :-) ) :-) Takhle jsem to jeste nezkousel.
Jen bych rad podotkl, ze aby na linuxu fungoval prikaz dir, musel by
se nejdriv nastavit pomoci prikazu alias. Asi by bylo zajimave zkusit
sed/awk vystup tak, aby byl vystup stejny jako v dos/windows, vcetne
8.3 nazvu :-) Treba by se to pak dalo nejak popularizovat a postavit
na tom nejakou super knihovnu pro manipulaci se soubory. No ne, ted uz
se ale opravdu hodne chlamu ;-) necham toho, at neprijdou sousedi :-)

( :-) siroky usmev a potlesk :-) )

ps. lepsi nez "vytvorit novy proces" je "fork()" :-)

Nulovani Paradox Autoincrement

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 12.2.2004 19:02:20

Zdravim,

[...]

Mate nekdo nejaky napad, co s tim??

Dekuju moc!

Prijemny den,

Peter

Delphi 6 free

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.2.2004 18:52:15

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> [...]

pouziti funkci FindFirstFile vytvorit novy proces, v nem volat prikaz DIR a

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 18:48:10

Winsoft napsal(a):> hovoril som o kvalite GUI, nie o pocte alternativ (ale viac alternativ
> znamena kvalitnejsie GUI?)
^^^Kdyz myslis, ze se KDE a GNOME nevyrovnaji Winum, necham Te pri tom
... Podle me jsou vice, nez jen rovnoceny souper a uni to, co musim do
Win instalovat (casto v horsi kvalite) od tretich vyrobcu. Prijemna
malickost za vsechny ... nekolik pracovnich ploch. Pokud mas pustenych
vic aplikaci, tak neni nic lepsiho pro udrzeni si poradku...

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 18:17:54

Winsoft napsal(a):> zial i CLI sa "dost spatne ovlada programove". Tieto rozhrania
> [...]
Pokud potrebuji z mojeho programu ovladat treba pkzip, tak tak take
cinim predavanim parametru pres CLI (jen se mi holt pritom nezobrazuje

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.2.2004 18:42:07

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> [...]

Jistou sanci by mohlo byt napriklad Mono, ale to je zase jen o tom se alespon

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 18:40:02

Dalibor Toman napsal(a):

> [...]

na delsi vypraveni nekde u piiwa (sakra, dal bych si), ted tu koukam na
je(jich/ho) web a asi bude rellatively good programmer.

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 18:17:53

> Knihovna != program ... nejak si to pletes, coz bys nemel jakozto
> programator....

a "knihovna" je co, ked nie program? Myslis azda na budovu s knihami?

Erik

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 18:33:57

Winsoft napsal(a):

> cize kolko vlastne tych bajtov pameti a vykonu usetrim na tom
> superstroji s milionmi zaznamov v tabulkach? Alebo to bude
> 486-ka s Linuxom a floppy diskom?
^^^To by byl tak router/proxy... Pokud jsem cetl dobre, jsi dobrej
programator, takzo trocha objektivity by neskodila...

> no obrovska tragedia, zda sa, ze si sa z nej doteraz celkom
> nespametal. Asi by si jej mal nainstalovat ten odladeny BSD
> alebo ten maly a spolahlivy QNX. Alebo Solaris/AIX a ine
> zelezo?
^^^No ono to u diplomky docela natentononc... Byla to jen jedna z mnoha
kapek, ale co jsi na to napsal Ty je docela mimo misu... Nebo jsi jeste
nepochopil, ze kazdy system ma svoje specifika a pouziti?? Vrat se
trochu v mych mailech a zjistis, ze ja ani zdaleka nejsem zaujaty pro
jeden system...
Ja jsem to udelal dobrovolne, ale rada programatoru bude nucena
okolnostmi se ucit programovat i pro LINUX, nebo za pomoci multiplatform
knihoven a pod LINUXem testovat a ladit... Panove, ta doba neni daleko a
vlady lecjakeho statu tomu pomahaji... A kdo pak bude ve vyhode -
xenofobni programator na jednom systemu (zamerne nepisu Windows, protoze
jsem se setkal i slidmi, kteri neuznavali nic jineho, nez LINUX, v
horsim pripade GNU/Hurd ... zase budu jmenovat Stallmana), nebo nekdo,
kdo se ucil byt otevreny vcemu moznemu....
Asi Te prekvapim, ale odhlednu-li od prostredi, tak se u Microsoft
Visual C ma komunita tvorici gcc jeste hooodne moc co ucit... A byl bych
rad, kdyby jej dohnala...

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Delphi 6 free

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.2.2004 18:25:55

[...]

:-)

Delphi 6 free

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 18:15:52

> [...]
> komplexni bumblicci, takze maji naroky asi na urovni WinXP...

hovoril som o kvalite GUI, nie o pocte alternativ (ale viac alternativ
znamena kvalitnejsie GUI?)

> Nebo jsi z tech, ktere moznost volby desi a pokud nemaji k dispozici
> jedno jedine predepsane rozhrani, tak si nevi vubec rady? Je to o volbe
> toho, ze napred trosku vyzkousim co mi vyhovuje a pak si osvojim i
> zbytek, necekam volby jako v raji, kdy Buh privedl Evu pred Adama se
> slovy "Na a vyber si"...
> Zase jsi dokazal, ze jsi LINUX videl jen z rychliku a slysel o nem z

lebo som este nevyskusal kazde Linux GUI? To veru mam co dohanat.

Erik

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 18:11:46

Winsoft napsal(a):>>UI potrebujes vzdycky, jinak programu nereknes co ma delat :-))) Az

> [...]
> nema UI (alebo ma?)?

Knihovna != program ... nejak si to pletes, coz bys nemel jakozto

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 18:09:45

Winsoft napsal(a):> az bude k dispozici kvalitne GUI na Linuxe, tak ani Linuxaci
> [...]
slovy "Na a vyber si"...
Zase jsi dokazal, ze jsi LINUX videl jen z rychliku a slysel o nem z

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 18:01:44

> [...]

nespametal. Asi by si jej mal nainstalovat ten odladeny BSD
alebo ten maly a spolahlivy QNX. Alebo Solaris/AIX a ine

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 17:57:43

Winsoft napsal(a):
> a ked neviem nazov prikazu? Staci potom -h (to by som si aj zapametal)?
^^^Pokud nevis tohle, tak nevis co chces delat, nebo se nechces podivat
do literatury ...
cc ... C compiler
gcc ... GNU C Compiler
md ... make directory
cp ... copy
mv ... move

... slozite??? Jo taky si nepamatuji vse, ale nejsem linej se podivat do
dokumentace. V momente, kdy delam neco, co si stejne nepamatuji, tak
delam neco neobvykleho a necasteho, takze je lepe se do te dokumentace
podivat...

> [...]
jake, protoze to tak casto nedelam.

> povedz to radsej priamo: "jedinu spravnu alternativu, cize UN*X"
^^^Neee, treba na typografii a grafiku je zatim nedostiznej MacOS, na
multimedia je lepsi BeOS... AtheOS byl dobrej projekt, ale vyhnil...
Hurd taky zatim nevypada zle (uz 3 roky si rikam, ze bych ho mel poznat
a otestovat). Mimochodem, uz jsem tu parkrat psal, ze nejsem fanatik,
jako Richard Stallman... Proste ten system mi vyhovuje na neco a ten na
neco jineho. Server bych z windows nedelal (trochu hazardni reseni) a o
kancelari ciste z LINUXu taky zatim nejsem 100% presvedcen, byt se ji ja
snazim pouzivat. Prace s muzikou (myslim tim neco, jako Cubase, nebo
minimalne Anwil Studio) zatim na LINUXu taky moc nehrozi...
Drive nebo pozdeji budeme stejne muset vsichni vyvojari delat pro Win i
Lin, protoze ta druha platforma proste roste (letos se i na desktopech
dostane na druhe misto, kde je ted MacOS)... zatim se jedna o procenta
trhu, ale budoucnost bude takova, ze tu budou dva rovnocenne systemy a
ne jeden majoritni a pak dlouho nic... Funkce uz srovnatelne jsou...

> http://www.winsoft.sk a najdes tam dost alternativ, neboj sa
^^^Ted jsi mne prekvapil ... Vy delate pro PalmOS?? Neni tam preklep?
Prece existuji ty super dokonale Pocket Windows, tak proc se zabyvat
necim tak podradnym (jsem uprimne zvedav na 6, protoze by zase mela byt
docela krokem kupredu, akorat na myho zire ji nedostanu :-(()...
--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Delphi 6 free

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.2.2004 17:29:40

> [...]

naznacuji - pise docela slusny software - a proto bych rekl, ze se kralovsky
bavi pri cteni reakci na sve pichani do vosiho hnizda :-))

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 17:29:39

> Jak komu a jak na co, viz bod 3) Napriklad CVS a WinCVS/gCVS (mnoho
> dalsich nadstaveb). osobne nejvic pouzivam GUI nadstavbu, ale kdyz si
> delam automatizovane generovani a zpracovani logu zmen nebo nocni
> kompilace, tak to prece nebudu hnat pres GUI. Mam skript ktery mi
> vola CVS s parametry.

takze teraz je to skript -> CUI -> program?
A nebolo by lepsie skript -> program?

> bash ma automatickou kompletaci prikazu, predevsim co se objektu na
> disku tyka, ale lze i mnoho dalsiho (vcetne maker).

ide o to, ci setri pisanie niecoho, alebo pametanie si niecoho.

> [...]

zartujes? To ako napr. ADO rozhranie sa neda pouzit, pretoze
nema UI (alebo ma?)?

> na to, ze GUI se da dost spatne ovladat programove (je preci jen
> urcene pro cloveka), kdezto CLI lze snadno pouzivat obema zpusoby.
> Proto je idealni kombinace CLI a GUI nadstavba, eventualne CLI + GUI
> verze. Pouziji vzdy to, co se pro dany ucel hodi nejlepe, a pro
> programatora je to temer za stejne penize.

zial i CLI sa "dost spatne ovlada programove". Tieto rozhrania
su totiz urcene na obladanie uzivatelom, nie programom.

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 12.2.2004 17:29:38

On Thu, 12 Feb 2004 16:52:51 +0100, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> wrote:

Aspon si si to po sebe precital?

> to rozhodne, hlavne tu video-pamet aby SQL serveru prilis neobsadil,
> kde by potom asi ten SQL server ukladal zaznamy. A to spomalovanie
> SQL servera mysou a vplyv na jeho stabilitu, radsej ani nespominat.
> Ale podla mna aj CUI je zbytocne plytvanie pametou, je vobec treba,
> aby nejaky uzivatel babral do tak dokonaleho systemu ako je Linux?
> Ale s cim by sa potom mohli hrat linuxacky administratori?

Ze sa nieco stara o grafiku, neznamena, ze to bezi vo video pamati. Alebo
si uz naprogramoval hru ktora by sa nacitala do video pamati?
Stale si ale myslim, ze to ostatne si myslel ironicky.

> zda sa, ze tiez nie si nadseny Linuxom, furt tu snivas o nejakych inych
> unixoch

Autor chcel asi podotknut, ze existuju nejake ine alternativy ako je linux,
a ze on o nich vie, existuje win95, win 98, win ME, win 2k, win XP to
neznamena, ze ked ma win2k je nespokojny a sniva trebar o win 95.

> nepochopil som, co si tym chcel povedat. Ze Linux je zaujimave studovat?
> Ty beries zvladnutie Linuxu ako nejaku intelektualnu vyzvu? Ze napriek
> tomu, ze je clovek najprv z toho zmeteny a neviem pouzit ani obycajnu
> disketu, je tu nadej, ze to snad niekedy zvladne? Dakuje, povzbudil
> si ma, nevzdam to ;-) .

Clovek by sa mal vzdelavat, je na tom nieco zle? Autor opat chcel asi
podotknut, ze doba sa meni a kedysi neboli take moznosti ako teraz, a mozno
a preco by sa tym nepochvalil, vy tiez pisete na svojich strankach quality
software,
ked ho robite kvalitny, preco sa tym nepochvalit?

A vobec tato debata zacina byt flame, a odchylila sa od povodneho tematu.
Pripustme si jedno, ze nic sa recmi nezmeni, zmeny nastavaju cinmy, tak
sa chytme prace a prestanme urazat ci uz win alebo linux priaznivcov.
Vsetko sa hodi na nieco ine.

Vlko

PS: Petr Zahradnik na zaciatku napisal, ze pozna vatsinov zakernych
linuxakov,
ako citam tuto debatu zakernosti prichadzaju vatsinou zo strany win a
linux sa
len brani.

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 17:37:41

Winsoft napsal(a):

> [...]
pameti... Ale to uz je na Tebe asi slozity...>

> zda sa, ze tiez nie si nadseny Linuxom, furt tu snivas o nejakych inych
^^^Jara Cimrman byl za sveho zivota taky nepochopen... Nesnim o jinych,
treba BSD je starsi a tim padem odladenejsi (proste bylo vic casu na
najdeni chyb), QNX je malej a rockstable, ale pro nej zase neni moc
aplikaci, Solaris a AIX pro poradny chod potrebuji specialni zelezo
(Solaris existuje i pro PC, ale moc se tahle verze nepovidla). LINUX
predstavuje v soucasnosti nejlepsi IN*Xovy kompromis mezi stabilitou,
bezpecnosti a dostatkem aplikaci
(http://abclinuxu(tec)cz/clanky/ViewRelation?rid=14665)

> [...]
> tomu, ze je clovek najprv z toho zmeteny a neviem pouzit ani obycajnu
> disketu, je tu nadej, ze to snad niekedy zvladne? Dakuje, povzbudil
^^^Dneska je to jednodussi, konfery normalne funguji, dost lidi uz to
umi a vetsina LINUXaru Ti pomuze, protoze jsou si vedomi, ze taky
zacinali. S aroganci a poznamkami se setkavam spise ve forech a
konferach kolem AutoCADu, databazi apod... Literatura a dostupnost
distribuci je taky plus... proste v roce 1997 tady melo o LINUXu potuchy
priliz malo lidi... Nojo, jenze uvedonit si stav v roce 1997 a dnes
vyzaduje hodne usili, ze?? V te dobe i treba databazova literatura byla
v tomto state docela vzacnost...
Ja jsem predevsim potreboval system, na kterem mi stabile pobezi
virtualni web server, editor s dobrym zvyraznovanim syntaxe (pomuze mi
vic, nez wysiwyg, ktery mi 5kB textu obali 35 kB nesmyslu ... joo, tak
to tehdy delal FrontPage) a web browser. V Apachi jsem posdeji rozjel i
JSP (pokud vis, co to je) modul...
Dvakrat se mi stalo, ze Windows zdechli zpusobem, ze se nepodarilo
odnovit ani data z HDD (skoda za nekolik tisic, proste v zalohach o
tyden z5)... U LINUXu jsem to jeste nezazil a to ho pouzivam nepomerne
[...]

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 17:19:37

> nikdo tady (doufam) neprosazuje textove konfigurace do aplikaci pro
> 'obycejne' uzivatele. A ty nedokazes pochopit, ze existuji oblasti
> nasazeni vypocetni techniky, kde GUI opravdu neni zadouci.

ja nerozlisujem uzivatelov na obycajnych a inych (neobycajnych?).
Ja si myslim, ze ked UI je uzivatelske rozhranie, tak ma byt
take aby (kazdemu) uzivatelovi zvysovalo produktivitu jeho
prace a nie pridavalo mu este pracu naviac. Preto GUI.

> vzdy je tu 'aplikace --help' pripadne 'man aplikace'

a ked neviem nazov aplikacie?

> Myslim, ze Ti co zde tvrdi 'GUI a nic jineho' nikdy nemeli co do
> cineni s poradnym prostredim bez GUI (ted nemyslim prilezitostna
> setkani jakehokoliv druhu). Z pozice cloveka, ktery cely zivot klikal
> nemuzes uvidet (zrejme) hned pozitiva graficky neorientovaneho
> prostredi.

az bude k dispozici kvalitne GUI na Linuxe, tak ani Linuxaci
nebudu pouzivat CUI a pametat si kopu zbytocnosti (zeby ten
MC bol prva lastovicka?). Problem je ten, ze tam zatial nie je.

Erik

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 17:13:08

Dalibor Toman napsal(a):

> [...]

> prikazove radce pri spousteni utilit. Veci, ktere mi usnadnuji zivot
> jsou napriklad:
> - poradna historie prikazu, ktera se uchovava na disku., lze v ni
> prohledavat atd
> - doplnovani prikazu - v kterem koliv misto prikazove radky, pises-li
> jmeno progarmu na disku muzes pomoci horke klavesy pozadat system o
> doplneni jmena ci cesty souboru. existuje-li vice variant zobrazi se
> Ti vypis odpovidajicich moznosti. Docela chytra vec, zvlaste kdyz
> potrebujes dopsat delsi jmena nebo si presne nepamatujes jmeno
^^^Jooo, good featura...

> [...]
> 'obycejne' uzivatele. A ty nedokazes pochopit, ze existuji oblasti
> nasazeni vypocetni techniky, kde GUI opravdu neni zadouci.
^^^Ja jednu aplikaci prosazuji zasadne v konzoli - TeX (v mem pripade
LaTeX) a na prohlizeni vystupu uz XDVI (to uz je GUI)... Ale to uz je
trochu specialitka.

> vzdy je tu 'aplikace --help' pripadne 'man aplikace'
^^^To taky nepochopi... Uz jsem mu to vysvetloval...

> [...]
> nemuzes uvidet (zrejme) hned pozitiva graficky neorientovaneho
> prostredi.
> A prace s textovym souborem opravdu nemusi byt jen neeefektivni -
> teprve v Linuxu jsem uvidel jak se da efektivne pouzivat mys v
> konzolovem programu (genialni kopirovani oznaceneho textu). Casto je
> treba kus nejake konfigurace jen zopakovat s mirnymi modifikacemi -
> kopirovani bloku, search&replace a za par sekund je na svete
> nastaveni, ktere by v GUI usoupalo mysi nozicky (pardon kolecko).
> Samozrejme v jinych pripadech to muze byt zase naopak.
jooo, tohle dela gdm (ci jak se ten mousi daemon jmenuje)

Tesi me, ze tu nejsem jedinej, kdo bere LINUX vazne.

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Delphi 6 free

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 16:52:51

> [...]

tomu, ze je clovek najprv z toho zmeteny a neviem pouzit ani obycajnu
disketu, je tu nadej, ze to snad niekedy zvladne? Dakuje, povzbudil

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 17:07:00

> ^^^Neee, bud to upravim primo, nebo na to pouziu GUI nastroj, prima
> editace preci neni druhe rozhrani...
> Pokud pujdu logikou, kterou jsi zacal, tak se dostanu treba k tomuto
> ... naco pouzivat xml (data) a xls (definice vzhledu), kdyz jsou tu
> office (OpenOffice.org pouzivaji xml). Neni zbytecne oddelovat data od
> vzhledu?? Trosku jsem to dotahl ad absurdum, ale separace funkcnosti a
> vzhledu (gui) je ku prospechu veci...

nepochopil si, nevadi, studuj Linux dalej

> ^^^Nooo, ono se da hlavne v bashi (ja pouzivam shell) spousta
> opakujicich se kroku zautomatizovat scriptama... pomoci pipes si
> daumoni/programy v pohode predavaji data...

to ako su skripty, ktory pisu skripty? A nie su potom este
lepsie skripty, ktore pisu skripty, ktore pisu skripty?

On 12 Feb 2004 at 15:54, Winsoft wrote:

> [...]

> ano, ale zial cenou za to su zvysene naroky na uzivatela. Vychadza
> mi z Tvojej logiky, ze MS DOS (alebo Linux bez GUI?) case este

Zijes ve vezi ze slonoviny ci co ? Myslis, ze pocitace se pouzivaji
pouze doma a v kancelari jako pracovni stanice ? Svet je mnohem
pestrejsi. Sekretarce nebudu cpat CLI program, a kdyz uz, tak ji k
nemu udelam GUI, ale pro me jako pro vyvojare a administratora je GUI
casto na prekazku, nebo ho v danem prostredi nemuzu pouzit. A ze jsou
tim padem na me kladene vetsi naroky ? No a ? Hlavne kdyz mi to
umozni udelat praci rychle a s minimem usili.

> [...]
> ja som si vzdy myslel, ze prave od toho je ten pocitac,
> aby som si nemusel sam vela informacii zbytocne

Dobre UI (at CLI nebo GUI) se nevyznacuje tim, ze si clovek nemusi
vubec nic pamatovat, ale ze mnozstvi veci k zapamatovani je minimum,
a jsou logicky odvoditelne. Muzu mit CLI s 50 parametry nebo GUI s 10
tabsheety plnymi prepinacu a checkboxu, stejne vetsinou pouzivam jen
par voleb. Pokud jsou logicky odvoditelne, da se tech par voleb
snadno zapamatovat. U CLI je prikaz textovy, takze se snaz pamatuje
(vzlast kdyz je mnemotechnicky, napr. -L pro LIST apod.), u GUI je
nutna i pozicni pamet (kde konkretne ta volba lezi, duvod proc napr.
nesnasim dialogy s mnoha zalozkami), a tudiz zapamatovani vyzaduje
vetsi soustredeni (nebo pak delsi hledani). V CLI navic prikazy
snadno zadam (par uhozu do klavesnice, navic kdyz je to komplexnejsi
a pouzivam to casto, nadefinuji si na to hotkey nebo alias), ale u
GUI to muze byt dost rejdeni mysi i buseni do klavesnice. Navic si na
to ani nemuzu napsat program, ktery to udela za mne.

GUI (pokud je dobre navrzene, videl jsem i hrozne neprehledna, napr.
MSWord) je lepsi nez CLI pouze ve dvou pripadech:

1) Vyhledani mene casto pouzivanych voleb. V CLI musim do napovedy,
GUI mi to vetsinou strci pod nos.

2) Interaktivita: spojeni prezentace vystupu programu s vyvolanim
funkci. Ne vzdy a ne u vsech programu je ovsem takova vlastnost
zapotrebi. Nejlepsi je, kdyz program nabizi obe UI, jak GUI tak CLI
(pripadne alespon jine programovatelne rozhrani).

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

PaintTo problem

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 12.2.2004 16:58:58

Jeste to upresnim. TComboBox se vykresli, ale bez textu. Zajima me hlavne vykreslovani TTrackBaru a TScrollBaru a to nefunguje vubec :(

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> [...]

> nastavit "zahadne" parametry mysi a intuitivne. Neni to nic
> sloziteho. Naopak je to krasna ukazka separace funkcnosti od

Ja netvrdim ze konfigurace v textovych (nebo XML) souborech je spatne. Ovsem
nabidnout jen tento format nebo konzolovou aplikaci jako jediny prostredek pro
spravu konfigurace je pro me neprijatelne. GUI "nadstavba" by zkratka mela byt
dnes naprosta samozrejmost, pricemz je dulezite aby to melo alespon nejakou
zakladni koncepci (napriklad jako MMC) a ne desitky izolovanych aplikaci kde
kazda jinak vypada, jinak se ovlada (a jinak pada ;-).

Dnes je asi zcela jasne ze napriklad globalni konfigurace v registry (kde by
mely byt snad jen informace o hardware a driverech) byl spatny napad. To ale
neznamena ze se misto toho nabidne textovy soubor, notepad a stovky stranek
dokumentace.

Petr Vones

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 15:46:39

Winsoft napsal(a):

> kde je napisane, ze GUI musi byt v anglictine?
No pocestenejch jich tolik neni, to se tyka vicemene softu, ktere se
hodne pouzivaji, ale proxy, bd servery, ... uz tam nepatri...

> [...]

byla pro mne nedostupna, protoze k inetu jsem se dostal tak 2x do
mesice. Ale bylo zajimave to studovat. Netvrdim, ze jsem LINUXovy guru...

setparent

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 12.2.2004 15:36:37

zdravim

potreboval by jsem si udelat neco jako combo box (misto seznamu je libovolna
komponenta), to znamena aby mohl jit i mimo formular, ale nechtel bych to
davat na nejaky pomocny form protoze ten puvodni ztrati focus (modry pruh
nahore) vim ze to jde pres tohle Windows.SetParent (komponenta.Handle,0);
ale zase pak nejde dat komponente focus

nevite nekdo jak z toho ven? (snad je to srozumitelne)

FormatFloat a oddelovac skupin cislic

[*] Zhasil Radek <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 12.2.2004 15:30:36

Ahoj lidi
mohl by mi nekdo vysvetlit, proc je v ceskem narodnim nastaveni WXP(W2K)
standartne jako oddelovac skupin cislic znak $A0 misto ocekavane mezery $20.
Zjistil jsem to pri zapisu vysledku funkce FormatFloat do souboru a jeho
naslednem tisku pres DOS (FormatFloat('#,##0.000',12222.2)).
Diky

e-mail: radek.zhasil(zv)seznam(tec)cz
www : http://www.mujweb(tec)cz/pocitace/radek.zhasil/

Delphi 6 free

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 14:50:30

> [...]

> (protoze jsou tam komenatre)... Mozna by ses na to mohl podivat, nez
> neco napises...

len ci najprv zvladne vobec najst ten konfiguracny subor,
mne to robilo dost velke problemy. Nehovoriac o jeho
editacii pomocou vi.

> OKi, pokud jinak nedas, nahodim XFree, nakonfiguruji v grafice a schodim
> XFree, aby tam zbuhdarma nedestabilizovaly ostatni procesy.

aha, takze existuje aj taka moznost (preco asi?).
Linux a jeho procesy su stabilne len vtedy ked tam nie je GUI?
To ma akoze byt ten "stabilny a bezpecny" system?

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 15:22:35

Winsoft napsal(a):

> fakt neviem, ci si robis srandu alebo to myslis vazne. Na Linuxe je prvy
> problem uz najst konfiguracny subor (kde to vlastne su v /etc, ci /user
> ci kde?). Potom treba najst nejaky readme alebo cosi take a pohladat
> co a ako nastavit (a najst normalny textovy editor, v com to nastavit,
> alebo naucit sa "kryptojazyky" typu ed, vi - ten posledny je vraj
> dokonca vizualny, hoci ja tam nikdy nic vizualneho nevidel). Rozhodne
> to nie je (aspon pre mna) nic prakticke. Vo Windowse sa to robi
> vo vynimocnych situaciach, ak nieco nefunguje, nie na beznu udzbu
> [...]
^^^Ze zrovna Ty se ozyvas... Minule jsi zachazel az na osobni a
nepravdive utoky. No pokud si neumis precist par radek o vim a tvrdis ze
je to kryptojazyk, tak mam o Tobe sve mineni... Je zajimave, ze so jsi
psal minule, ze ti v nem nechodi kurzor keys neni pravda. Tenhle editor
pouzivam i pod Winama k plne spokojenosti, ale ne ciste vi, ale vim...
Ze je vizualni tim spis nekdo popsal gvim. Mimochotem stahni si ho pro
okna (http://www.vim.org/), poradne otestuj a pak hodnot. Oracle je taky
smejd, sice jsem ho videl prakticky asi tri minuty, ale soudim zbrkle
jako Ty...
S ulozenim konfiguraku je to desne slozity ... v /etc jsou obecne
konfigurace (hlavne systemove) pro vsechny a v /home (/root ale to jen
pro roota) jsou pro jednotlive uzivatele. Nektere softy si je cpou do
/usr, to je pravda, ale to jsou vetsinou nesystemove zalezitosti. Nemohu
mluvit za Slack, protoze ten organizaci konfiguraku prevzal z BSD, ktery
pry ma mnohem cistejsi reseni... Bohuzel distra, ktera vychazeji z
Red-Hatu (rpm based) jsou v tomto jeste neprehlednejsi...
Bezna udrzba a konfugurace?? Dodefinuj to... Ocekavam, ze velka
nastaveni delam jenom pri zmene hardware, nebo zasadni zmene softu.
Nejsem dost bohatej na to, abych denne menil komponenty a nemam dost
casu abych porad reinstaloval software...
Mimochodem, kdyz jsem zmenil zakladni desku, ve Winech to znamenalo
reinstalaci systemu a pak i skoro vseho softu. V LINUXu jsem upravil
init soubory, pomoci modprobe natahnul aktualni ovladace a za 10 minut
mi jelo vse jako pred shorenim desky...

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 12.2.2004 14:50:29

V souvislosti s tim bych se rad optal, jak je to s lokalizaci pomoci prostredku Delphi u CLX aplikaci? Zatim jsem nemel moc casu to zkoumat a hlavne zkouset, ale zda se mi, ze pro Delphi, to funguje stejne jako ve VCL, ale pro Kylix, zadne takove reseni (primo v nem) neni, nebo ano?
Zatim jsem objevil pouze nejaky lokalizacni produkt treti strany (kupovany).
A jak je na tom v tomto smeru Lokalizator?
Dik za odpoved. VD

Delphi 6 free

[*] sup(zv)publicis(tec)cz - 12.2.2004 14:26:21

Ahoj,
ja jsem tak na pul, zalezi na pouziti.

> Ano, zpatky na stromy!
>
> PS: Hlavne ze v tom pocitacovem routeru treba pevny disk a dalsi zcela
> zbytecne komponenty a obvody nejsou zdrojem moznych nestabilit :-)
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petre , ale ten disk , pokud pres router jede vic lidi (desitky), je fakt
potreba .

1) Proxy-Cache a to nejlepe nekolik GIGA
2) Logy, kvuli bezpecnosti
3) MailBoxy , mam li totiz postu u sebe, tak pri spravne nastavenym serveru
si lidi mohou posilat aj 100 mega .
Dobra je kombinace POSTFIX a POSTGRESQL.
A jsem u Delphi, da se s nimi udelat super dozorce na miru, protoze je
to vlastne SQL DB
Tj. POcitat objem posty, statistika adres, hlidat viskyst sprostych
slov, kontrola zaplneni a tridene zalohovani.
Ale programovat sExChange jde, ale tech problemu ( mimochodem nemate
nekdo ODBC nebo ADO konektor
do *.EDB databazi co pouziva Exchange?)
4) A co fragmentace packetu mezi ruznymi medii
5) Kdyz je hafo kompu , tak lokalni DNS, a externi Cache DNS. To userum na
woknousech RAPIDNE zrychli odezvu pri surfovani ve
spickach.

Bez tehle kravinek je to mrhani kapacitou linky a tedy i penezi.
Pro mne je OS jen nastroj. Radeji to umim nakonfigurovat na obou.

Ja vim vsechno tohle umi super i XP, ale dej za to 200 hadru a dalsich 200
za ruzne Inet Konnektory z rodiny ENTERPRICE
kdyz se to na linuxovych FTP vali temer za dara. Nekteri Inet provideri by u
nas bez linuxu zkrachovali. A to je fakt....

Black boxy jsou dobre pro mini site , nebo pobocky, nemusi se tam jet,
posle se to postou, at to nekde kopnou do rohu, strcej do zasuvky a jede se.
Je fakt , ze za posledni tri roky se udelal obrovskej pokrok napriklad
PLANET, 3com ....

S Woknama zas nemusim cist manual, a behem 10 minut jdu domu, pouzivam to
tam kde se plati pausalne, a cas jsou penize pro mne. Ale mnohokrat jsem si
zadelal na problem.
( Nechtej platit NT, a W9x maj nejakou chybu s pretecenim timecounteru,
takze za nekolik dni ztuhnou.)
Musi se automaticky po par dnech restartovat nejakym scriptem.

Proto, kdyz uz pecka-router tak linux.
(Free BSD je pry nejbezpecnejsi)
A.K.

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.2.2004 15:14:34

Lokalizator pro Linux neni a dlouho, nebo spis vubec nikdy nebude.

Delphi 6 free

On 12 Feb 2004 at 13:26, Jiri Virt wrote:

> muze mi nekdo vysvetli, proc je registr Win tak vypatlanej a k cemu je lepsi
> mit tisic jinejch, samostanejch souboru??? ja v tom teda vyhodu nevidim ...
> naopak

1) Netreba specialni nastroj na prohlizeni a editaci, pripadne
programove zpracovani. Postaci obycejny editor textu, pro BFU neni
slozite napsat okenni front-end.

2) Snadnejsi detekce zmen (hned patrna z data posledni zmeny
souboru).

3) Snadnejsi zalohovani a obnova (staci zipnout).

4) Snadnejsi prenos vsech nebo vybrany konfiguraci (souboru) mezi
stroji.

5) V pripade poskozeni souboru je snadnejsi problem detekovat i
opravit.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Delphi 6 free

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.2.2004 14:38:26

Milan Schembera wrote:
> Konzole je jak televizni prijimac bez dalkovyho ovladani a bez
> jakychkoliv ovladacich tlacitek. Chces preladit na jiny kanal ? Vezmi
> sroubovak, pajecku, cin, kalafunu, par civek, kondenzatoru a rezistoru a
> prelad si demodulator. ;-) Televize prijde na par korun, ale pokazdy
> abys volal servisaka, kdyz chces prepnout z Novy na CT1 ;-)
>
> Nebo je to jinak ? ;-)

mno, ja bych to rekl jinak. konzole je jako tv ovladana hlasem.
reknes "ct1" a ona se prepne na ct1. reknes "nova" a mas tam novu.

zatimco gui bych srovnal s tim, ze kdyz chci prepnout televizi,
musim si najit dalkove ovladani (kterejpak wizard na to jenom je),
dojdu si pro nej (start wizarda). nekolika prepinaci na tom DO
nastavim, jaky chci program. vypnu a zapnu televizi (aby e projevila
zmena nastaveni).

zadnej borec ze znackovyho hotline microsoftu ze me pak nemuze delat
vola, ze tam a tam je tahle volba a tu musim zatrhnout, protoze ji
podle nej nemam zatrzenou. kterej ale nedokaze pochopit, ze ja tam
to volbu o ktery mluvi nemam. :-(( pak zjistim uplnou nahodou, ze
to ma byt volba v uplne jinym wizardovi, nez kam me x krate navadel.

proste si zkontroluju, ze mam ci nema radek v konfiguraci a vykropeno.

navic obsluha txt je mnohem rychlejsi, nez rejdeni mysi po GUI a
neustale prehmatavani z mysi na kbd a zpet.

peca

Delphi 6 free

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.2.2004 14:58:32

From: "Winsoft" <winsoft(zv)netkosice.sk>

> Na Linuxe je prvy problem uz najst konfiguracny subor
> (kde to vlastne su v /etc, ci /user ci kde?).

Tak s tim bych souhlasil. Prestoze nejsem "mousoid"
a k Linuxu mam celkem kladny vztah, tak tohle je hruza.

A co teprve kdyz existuje nekolik reseni, jak nejakou
vec nakonfigurovat a kazdy si zvoli jinou podle hloubky svych
znalosti, takze kdyz prijde po nem nekdo jiny, tak to
kolikrat neumi ani najit a divi se, ze to vlastne funguje,
kdyz tam, kde by to on menil, nic takoveho neni <g>

No a kdyz jsme u toho zminovaneho MC, tak z jeho ovladani
mi vzdycky naskakuji pupinky, protoze tam skoro zadna
vseobecne pouzivana hotkey nefunguje a celkem mi nepomaha
povedomi o tom, ze vim proc tomu tak je ;-)

pf

Delphi 6 free

[*] sup(zv)publicis(tec)cz - 12.2.2004 14:38:26

> [...]
> k cemu je lepsi
> mit tisic jinejch, samostanejch souboru??? ja v tom teda

Protoze kdyz spatne zapises do registru, lehnou cela Windows ( pri chybe),
kdezto v konfiguraku ti lehne jen ta app.

Protoze si mohu rici, kde ten konfigurak bude, a kdo do nej bude zapisovat.
( To u win musim znat dobre API aby se to povedlo, lisi se to system od
systemu,
nicmene netvrdim ze to nejde )

Do konfiguraku si mohu dat parametru kolik chci a tuny komentaru a spomalim
tim maximalne svoji
app. Kdyz to udelam v registru postupne tim spomaluju celej system.

Jednoducha odinstalace, smazu adresar a config.xxx. U WIN je to problem ,
dll, oleservery, registry, .sys.
Na vse ruzna prava, ruzne nastroje, pardon .NET TO RESI a vcetne verziiii
( No ale ne ouplne)

A.K.

Delphi 6 free

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.2.2004 14:52:31

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> docela srozumitelne pojmenovali parametry a napsali komentare... Neni to

Stale vidim jako efektivnejsi vybrat hodnotu ze seznamu kterou nabizi
napriklad combobox nez studovat a opisovat nejake textove parametry, kde navic
nemam kontrolu zdali zadana hodnota je spravna jak co do typu nebo rozsahu tak
predevsim co do kontextu s ostatnimi parametry.

> zadny tajemny blackbox, ve kterem zmenis cisilko o kterem nevis co to
> udela a pak cekas na vysledek... Takove to tady neco zmacknu a snad to

Obavam se ze konfiguracni soubor neni totez co kod ktery se zmenou parametru
zavola takze tohle jsou zcela nesmyslne argumenty.

Petr Vones

Delphi 6 free

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.2.2004 14:46:28

> [...]

to nie je (aspon pre mna) nic prakticke. Vo Windowse sa to robi
vo vynimocnych situaciach, ak nieco nefunguje, nie na beznu udzbu

Prosim o pomoc s Insufficient memory

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> - 12.2.2004 14:24:20

Ave,

> Kdyz na W2000 prof. 256Mb RAM spustim
> program, ktery byl zkompilovan na PC se stejnou konfiguraci,
> a tam bezproblemove funguje, tak chcipne v urcitem kroku s
> hlasenim Insufficient memory.

"Insufficient memory for this operation" pise nejcasteji BDE, to
kdyz mas bud pusteny mraky BDE aplikaci nebo spatne uklizis - nechavas
otevreny query atp. Jinde jsem se s takovou hlaskou jeste nesetkal.

/ Lukas Suchanek

Delphi 6 free

On 12 Feb 2004 at 13:20, Petr Vones wrote:

> [...]

checkboxy, pak podobne staci pouzit dva parametry / prepinace v
konzolove aplikaci. Takze zadnych 20 parametru.

Krom toho hanit konzolove aplikace (to ted nemyslim zrovna tebe,
Petre :-) muze jen nekdo, kdo nevi o cem je rec:

[...]

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 14:24:19

Lahoda Radek napsal(a):

> to tam mate vse i texty na formularich, menu atd. ?
^^^Jo, protoze to pak umoznuje preklad bez zasahovani nekam do
programu... Proste se prelozi texty, ty otevru a je to...

MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Slouceni systemoveho a uzivatelskeho PopupMenu

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 12.2.2004 14:32:23

Ahoj vsichni

Mam nasledujici problem. V programu jsem vytvoril popupmenu a pridal k edit polozkam. Nato zakaznik, sikula zareagoval tak, ze prisel o nejake nabidky. Prisel jsem na to, ze stratil volby Copy, Past, ... ,ktere se standardne objevi, neni-li zadne menu prirazeno. Nevite zda by neslo sloucit toto defoaultni menu s mym uzivatelskym. Rad bych aby se mi vzdycky zobrazili polozky se standartnim vindows chovanim, i co se tyce spristupneni polozek copy, past,.... Dekuji za radu.
Jaromir Cermak

Delphi 6 free

[...]

Prehled COM portu?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.2.2004 13:26:08

8From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>

> Netusite nekdo, jak
> poznat, ktery port se timto zpusobem vytvoril? A vzhledem k tomu, ze jich
> muze byt i vice, ktery port je pro to "moje" zarizeni?

Myslim, ze by to melo jit - alespon na novejsich woknech tj. W98+ a W2k+,
ovsem cesta k reseni nebude jednoducha, alespon nam podobne ulohy
davaly dost zabrat:

Takove "quick&dirty" reseni je podivat se rovnou do registry.
Na NT platforme do HKLM\HARDWARE\DEVICEMAP\SERIALCOM
a tam najdes seznam vsech "live" portu a jaky je jejich puvod.
Od toho se da vystrachat, co je to presne za zarizeni.

Ovsem spravne reseni je na to strachani pouzit API - bohuzel to da
docela hodne usili zorientovat se, co v tech registry je vlastne co
a jak to korektnim zpusobem na Gatesovi vyloudit.

Zakladem je rodina funkci SetupDixxxxxxx,
hlavicky pro Delphi jsou na JEDI.

HTH, pf

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 12.2.2004 13:26:07

to tam mate vse i texty na formularich, menu atd. ?

Radek Lahoda

From: <js-delphi(zv)quick(tec)cz>

> tzn. mas to jako proceduru u kazdeho formu?

My mame .DLL, ktera si vytvori "indexovany message pool" a pak z nej tahame
texty v run-time. Zdrojove soubory pro pool maji jako priponu ISO kod
jazyka, mohou obsahovat komentare, include directivy a reference jmenem na
jine zpravy, aby se opakujici texty nemusely vypisovat. Kazdy text zabira
jeden radek ve tvaru <UniqueName>=<Text>. Pri startu aplikace se zkontroluji
casy poolu a zdrojovych souboru a pool se pripadne rebuildne.

Texty pro GUI pojmenovavame stejne jako komponenty napr.
Form1.Label1.Caption a kazdy formular ma spolecneho predka, ktery umi
automaticky projit vsechny komponenty na formu a zmenit jim texty v pripade,
ze je najde v tom message poolu. Taky ma metodu, ktera kdyz se zavola,
tak do textoveho souboru vsechny takove komponenty exportuje.

Dela se s tim celkem v pohode a zvlada to obrovske mnozstvi textu
meli jsme aplikaci kde bylo pres sto tisic textu.

Mozna by se dalo uvazovat o tom, ze bychom tu dll pustili ven.
Toho predka formulare ale ne, protoze je prilis svazan s nasim
frameworkem.

HTH, pf

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.2.2004 13:44:12

Neni to promenna. Ale v tomto pripade je stejne globalni, jako deklarace
const nebo var.

> Jen pro upresneni - "do samostatnych resourcu" - tim je
> myslen soubor *.res ke kazdemu formu?

Tim je myslena tabulka resourcu v exaci. Zkompiluj si z prikladu
resxplor.exe a podivej se na svuj program. Pak ti bude jasne, o cem je rec.

> tzn. - kdyz budu chtit
> udelat *.exe v jine jazykove verzi, tak z nejakeho adresare
> si prehraju soubory *.res v pozadovanem jazyce? Tim ale
> dostanu *.exe jen pro jeden konkretni jazyk... :( Jestli to
> tak je, tak tomu rozumim, ale jak je to se zmenou jazykove
> verze za behu programu?

VCL umoznuje nacitani jazykovych dll. Prakticky to vypada tak, ze mas exac,
a k nemu dll soubory, ve kterych jsou resource tabulky ve ktery jsou texty
prelozene do prislusneho jazyka. VCL si umi nacist prislusnou jazykovou
verzi podle nastaveni windows, nebo podle zaznamu v registrech. Stahni si
Lokalizator, a vyzkousej si to, abys videl, jak se to chova. Prohledni si
take soubor transl.pas.

> V aplikaci mam x-formu... to si pak pri jejich OnCreate musim
> plnit u vsech objektu Caption?

To zalezi jak to udelas. Pokud to budes delat jako Marek Tucnak, pak ano.
Pokud pouzijes Lokalizator, pak napises texty normalne do formulare, a
pouzijes vytvorenou (Lokalizatorem) lokalizacni dll.

> Nebo to lze nejak zautomatizovat -
> mam na mysli mit treba pripravenou "tabulku stringu" a pri
> kazdem prekresleni formu se musi od nekud ty nezvy nacist - z
> nejake casti pameti - tak me napada, jestli by se nedal treba
> nejak jen zmenit ukazatel na misto, kam se ma system pri
> preklesni toho formu kouknout... Je ta myslenka k necemu nebo
> jsem uplne mimo?

To je prave ten system resource tabulek, ktery pochopis z nahledu pres
resxplor.

> Hotove reseni jako je Enterprise nebo "lokalizator" -
> Enteprise nemam a lokalizator je pro me "moc drahy" - ja vim,
> je to otazka, kdyz ztratim x-hodin psanim podobneho reseni,
> ktere nebude v takove kvalite atd - ale pro me je to reseni
> opravdu drahe. Tak se aspon zase neco noveho naucim ;-)

:-) Tak si to udelej sam. V tom pripade ti ale spis doporucuju reseni Marka
Tucnaka, protoze jinak na tom stravis mladi, nez vychytas a osetris vsechny
chyby. Pokud si budes udrzovat ruzne jazykove verze celych formularu, pak to
je velmi vdecny zdroj pruseru.

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.2.2004 13:52:14

Jeste dodatek - na http://www.hlinka(tec)cz/download/ll3.zip je stara verze
Lokalizatoru i se zdrojaky. Takze se tam muzes podivat.

SYNASER - problem s aktivaci COM

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.2.2004 13:46:13

> mam problem s prvni aktivaci COM portu pri pouziti unitu SYNASER
> objektu "TBlockSerial" ( verze 006.001 ) Kdyz pouziji nejaky software,
> ktery COM port pouzije, tak pak uz komunikace chodi bez problemu.
> Problem je v tom prvnim oziveni COM portu po spusteni nebo restartu
> PC. Na konferenci ARARAT na YAHOO jsem nasel cloveka se stejnym
> problemem ( cislo prispevku - 3729 ).
> LastError je po vsech operacich nulovy. Jak po Connect tak i po Config.

Ten problem spocival v tom, ze dotycny necetl ani dokumentaci, ani
komentare ve zdrojaku, ani si nevsiml preddefinovanych konstant na
specifikaci stopbitu, takze tam cpal nesmyslnou kombinaci parametru.
Bohuzel starsi verze synaseru mely chybu, kdy ne chybne na nesmyslnou
kombinaci parametru nebyla signalizovana chyba.

Kazdopadne verze 6.1.0 je v tomto smeru snad uz v poradku. Ale popis
tve chyby vypada, jako ze se nepodarilo port zkonfigurovat. Tato verz
by na to mela v kazdem pripde zareagovat chybou v lastErroru.

Takze:

1. jsi si skutecne jisty, ze je to verze 6.1.0, a ne treba 6.0.1?

2. jsi si jisty, ze po volani Config je lasterror nulovy?

neja na tvem nastaveni nevidim na prvni pohled chybu, snad jen ze
nebyva casto zvykem nastavovat zaroven SW i HW handshake, ale to b tu
vadit nemelo.

> CommPort.Config( 19200, 8, 'N', 0, True, True );

Pro jistotu... nastavujes 19200bps, 8N1, SW a HW handshake.

Delphi 6 free

[*] Milan Schembera <four(zv)4squares(tec)net> - 12.2.2004 13:32:10

[...]

4> -----Original Message-----
4> From: Petr Vones
4> To s tim moc nesouvisi, ovsem jsou zkratka lide kteri misto
4> buseni dvaceti parametru do konzole radsi zaskrtnou dva
4> checkboxy a zmacknou OK, protoze jim to prijde
4> produktivnejsi :-) S tim je treba se smirit i kdyz to
4> samozrejme nevypada tak vedecky, jenze se tim nevytvari
4> zavislost na (casto) predrazenych sluzbach "konzolovych
4> vedatoru" kteri chteji spasit svet bojem proti existenci
4> intuitivne ovladatelnych pristroju ;-)

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

Od: MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> [...]

A jak resis zmenu Caption objektu na formu za behu aplikace? Pouzivas to u modalnich aplikaci? -> Nikdy nevis, kolik a jake mas zrovna zobrazeny formulare - tzn. mas to jako proceduru u kazdeho formu?
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Delphi 6 free

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.2.2004 13:20:03

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>

Od: Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]

> Dalsi by ti melo byt patrne z nasledujiciho
> poisu, co se pri prekladu deje.
> Delphi vsechny formulare vycleni do
> samostatnych resourcu v tabulce RCData,
> vsechny texty deklarovane jako
> resourcestring vycleni do tabulky resourcu
> String. Pokud je program takto navrzen, da
> se s tim uz ledacos delat. Pak uz
> jen zalezi na tom, jakym zpusobem budes v
> lokalizaci dal pokracovat. Muzes
> si to udelat rucne tak, ze si vyrobis pro
> vsechny formulare a stringy nove
> soubory, ve kterych uchovas preklady a pak

Jen pro upresneni - "do samostatnych resourcu" - tim je myslen soubor *.res ke kazdemu formu? tzn. - kdyz budu chtit udelat *.exe v jine jazykove verzi, tak z nejakeho adresare si prehraju soubory *.res v pozadovanem jazyce? Tim ale dostanu *.exe jen pro jeden konkretni jazyk... :( Jestli to tak je, tak tomu rozumim, ale jak je to se zmenou jazykove verze za behu programu?
Nebo se pletu a ta tabulka RCData je nekde jinde? Kde?

V aplikaci mam x-formu... to si pak pri jejich OnCreate musim plnit u vsech objektu Caption? Cili u kazdeho formu mit proceduru, ktera podle jmena komponenty dosadi Caption ve spravne jazykove mutaci? Nebo to lze nejak zautomatizovat - mam na mysli mit treba pripravenou "tabulku stringu" a pri kazdem prekresleni formu se musi od nekud ty nezvy nacist - z nejake casti pameti - tak me napada, jestli by se nedal treba nejak jen zmenit ukazatel na misto, kam se ma system pri preklesni toho formu kouknout... Je ta myslenka k necemu nebo jsem uplne mimo?

Hotove reseni jako je Enterprise nebo "lokalizator" - Enteprise nemam a lokalizator je pro me "moc drahy" - ja vim, je to otazka, kdyz ztratim x-hodin psanim podobneho reseni, ktere nebude v takove kvalite atd - ale pro me je to reseni opravdu drahe. Tak se aspon zase neco noveho naucim ;-)

Diky za vasi pomoc a napady
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 13:00:00

Petr Zahradnik napsal(a):> Ano, zpatky na stromy!

> PS: Hlavne ze v tom pocitacovem routeru treba pevny disk a dalsi zcela
> zbytecne komponenty a obvody nejsou zdrojem moznych nestabilit :-)
Prevracis, co jsem rekl... Mimochodem, tohle jsem se naucil od lidi,
kteri uz se provozu serveru a routeru venuji nekolik let... Proste pokud
chci aby to bezelo spolehlive, musim nechat bezet jen potrebne sluzby...
[...]

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 12:31:49

ludek.paral(zv)quick(tec)cz napsal(a):
> - ja se priznam, ze v dnesni dobe mam rad prostredky, ktere mi pomahaj v praci. Proc psat html v notepadu jen proto aby to byl cistej kod? proc instalovat programy tak, ze zapisu 20 hodnot do registru a nastavim rucne 5 ODBC? proc pri chybe hledat v readme, co je kde spatne zapsano?
^^^Proti gustu zadny disputat. Ja jsem napsal svuj duvod a myslim si, ze
zni logicky...
O instalaci jsem nepsal, ale o administraci... Teda i u GUI nastroje ctu
dokumentaci, tak nevim proc by me melo readme zdrzovat. Jestli Ty ne,
tak pred Tebou smekam klobouk, protoze jsi genius ktery u vseho vi, jak
co presne a v jake situaci nastavit zpameti...

> - ja mam radej aplikaci s gui, ktera mi rekne,co se deje. Nejlepsi metoda je mit veci v threadech a k tomu gui, ktere mi kdyz chci rika, co se deje a mohu to nastavit. Pokud mi nekdo bude platit treba 500,- Kc za to, ze budu dle readme nastavovat milion veci v aplikacich rucne, proc ne
^^^To ti reknou i conzolove nastroje.

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Delphi 6 free -> Routery, WiFi, Linux, Windows

[*] Milan Schembera <four(zv)4squares(tec)net> - 12.2.2004 12:31:50

Chlapi, ja uz tuhle debatu sleduji delsi dobu a zda se mi, ze ten
subject tak nejak nevypovida o tom, o cem se zde debatuje ;-)

********

BTW: Kdyz se tak bavite o tech routerech a WiFi, nezkouseli ste nekde
WiFi prijimac/vysilac, ktery funguje jako transparentni gateway ? Z
vnitrni site se ven da dostat, z vnejsi pouze na tuhle GW, administruje
se to pres prohlizec (HTTP) a stoji to par supu ? Da se to pripojit jak
primo k PC, tak treba do HUBu/SWITCHe, protoze to ma ethernet rozhrani
... Velky je to asi jako 4 krabicky od cigaret, nema to zadnou vrtuli,
prikon to ma nula nula prd, a co je hlavni: funguje to i bez Microsoftu
a peti set mutaci Linuxu ?

Milan

Delphi 6 free

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.2.2004 12:51:53

On Thursday, February 12, 2004 12:19 PM [CET], Petr Zahradnik
<clexpert(zv)clexpert(tec)cz> wrote:

> Puvodni zprava ze dne 12.2.2004:

> Ano, zpatky na stromy!

kdo nevidel (= nevyzkousel), ten neuveri...

Jedna vec je pokouset se o textovou konzolu na Windows based serveru.
Druha na alternativnim OS (kdyz uz se pomalu musi jeden bat pouzit
tady slovo Linux :-) ) unixoveho typu. Tam lze naprosto vsechno lze
udelat z textove radky. A lze to udelat rychleji a pohodlneji a
spolehliveji nez pomoci GUI. Na poradny server se nikdo nepripojuje z
konzole k rutinni kontrole - vse se deje vzdalene, pekne za tepla a
pohodli vlastni kancelare. Sprava serveru neni pro obycejneho
uzivatele, ktery potrebuje pomocnou ruku grafickeho rozhrani. Pri
hledani problemu a pri jejich reseni se ukazuje, ze konfigurace v
textovem souboru je porad mnohem lepsi nez centralni konfiguracni
registr ala Windows.

Co se tyce zarizeni pro domaci pouziti, tam samozrejme GUI (WWW based
atd) smysl ma. Pri jednorazove konfiguraci je mnohem pohodlnejsi
proklikat se nejakym wizardem mysi a nechat si on-line napovedou
vysvetlit co a jak. To zarizeni je urceno pro sirokou verejnost ne pro
nekoho kdo se administraci zarizeni zivi.
Na druhou stranu pokud ma dojit k nejakemu masovejsimu nasazovani tech
zarizeni jednou firmou, pak zase pro ni bude vyhodou kdyz bude mozne
konfiguraci provadet nejak jinak (SNMP, TELNET), aby bylo mozne
zrychlit a zautomatizovat pripravu zarizeni napriklad generovanim
nastaveni z databaze atd.> PS: Hlavne ze v tom pocitacovem routeru treba pevny disk a dalsi
zcela
> zbytecne komponenty a obvody nejsou zdrojem moznych nestabilit :-)

nebyla rec o GUI ? Nebo o koze? :-)

D. Toman

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 12:21:48

> [...]

> D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
> programator amater

Ja pouzivam to, ze mam texty uplne v extra textaku (cesky.lng;
deutsch.lng; ...). V programu pouzivam jen promenne (WideString) misto
textu, ktere naplnim hned pri startu procedurou, kterou dam do IniUnit a
kterou mohu zavolat kdykoliv se nekdo za chodu rozhodne zmenit jazyk
programu (parametrem je nazev souboru). Mam tim usnadnenou lokalizaci
bez vrtani se v resources, ci dokonce zdrojacich...
Mozna jsou lepsi reseni, ale toto se me osobne libi nejvice...

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.2.2004 11:49:36

On Thursday, February 12, 2004 11:11 AM [CET], Petr Fejfar
<development(zv)callnet(tec)cz> wrote:

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> Pokud se nejedna o W95 tak jde - vzdyt jsem to sem nedavno posilal
> prave jako reakci na nesmyslne rady o otevirani portu na slepo...

Aha - tak to mi uniklo. Omlouvam se za mystifikaci.

Btw: krome Win95 to jeste neni obsazeno ve Win NT X.Y
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/devio/base/setupdigetclassdevs.asp

D. Toman

Delphi 6 free

[*] Petr Cvach <petr_cvach(zv)email(tec)cz> - 12.2.2004 12:39:51

> PS: Hlavne ze v tom pocitacovem routeru treba pevny disk a dalsi zcela
> zbytecne komponenty a obvody nejsou zdrojem moznych nestabilit :-)

Mhh, o CF ci jinych flash mediich jsi uz neco zaslechl ?? :-)))
To co mam pod stolem obsahuje starsi prumyslove SBC s 486DX4/100 s 32MB RAM, CF
a dve sitovky - celkova spotreba je pod 10W - o nejakych 20% vyssi nez blackbox

P.Cvach

Delphi 6 free

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.2.2004 12:19:47

> [...]

PS: Hlavne ze v tom pocitacovem routeru treba pevny disk a dalsi zcela
zbytecne komponenty a obvody nejsou zdrojem moznych nestabilit :-)

Cytrix a program v Delphi - nejaka pravidla?

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 12.2.2004 12:17:46

> Setkal jste se nekdo s nejakymi problemy pri behu vasich
> programu v tomto
> prostredi?

Je tam hlavne problem so zobrazenim aplikacie spustenej ako samotnej
aplikacie ,
bez pracovnej plochy servera, kedy nie je vidiet vobec tlacitko aplikacie v
task bare a nie je ju vidiet ani v task manageri.
Pokial pustis viacej instanci programu nedokazes sa v nich prepinat .
Inak potom som sa uz nestretol zo ziadny inym problemom.

Toto sa da odstranit podla tohto.
http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=6f1ac314.0301071258.7c51ec1b%40po
sting.google.com
aj ked nie je to uplne ciste, mne to funguje.

> Existuji nejaka pravidla pro programy, jako napr. ze nesmi obsahovat
> kontrolu vice instanci v pameti?

> Jak je to s ukladanim uzivatelskych predvoleb?

S ukladanim uzivatelskych predvolieb je to tak ako to je priamo vo Windows
2000 server.
treba si nastudovat systemove premenne ktore vracaju pracovny adresar
prihlaseneho uzivatela.

Skusenost s firebird nemam. ale nemyslim si ze by tam mal byt nejaky
problem.
Moje programy idu pod oracle a funguju dobre.

Delphi 6 free

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 12.2.2004 11:11:30

> [...]
> to dalsi spusteny proces, dalsi zrout pameti a vzhledem k tomu, ze
> neexistuje bezchybne napsany program, je GUI i dalsim potencialnim

no kdysi take prevladal nazor ze barevny monitor je na serveru
zbytecnost :-))

radek

Prehled COM portu?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.2.2004 12:05:45

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> Btw: krome Win95 to jeste neni obsazeno ve Win NT X.Y

Mas pravdu, to zas uniklo me ;-)

pf

Prehled COM portu?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.2.2004 11:11:30

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> [...]

Pokud se nejedna o W95 tak jde - vzdyt jsem to sem nedavno posilal
prave jako reakci na nesmyslne rady o otevirani portu na slepo...

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 12.2.2004 11:53:43

> [...]
- ja se priznam, ze v dnesni dobe mam rad prostredky, ktere mi pomahaj v praci. Proc psat html v notepadu jen proto aby to byl cistej kod? proc instalovat programy tak, ze zapisu 20 hodnot do registru a nastavim rucne 5 ODBC? proc pri chybe hledat v readme, co je kde spatne zapsano?
- zeptam se treba takto : delate radi s Novellem nebo s Oraclem? Kdyz porad nevite proc je to pomale, proc nelze vytvorit zalohu z dmp, proc se server kazdy druhy den kousne. "Odbornici" a odbornici na logy si berou 2.500 Kc/hod a LZOU VAM, ze je vse v poradku.
[...]

Ludek Paral

Delphi 6 free

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 12.2.2004 11:49:37

On Thu, 12 Feb 2004 07:52:39 +0100, Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> wrote:

> to jako ze zakladovka od Pentia I umi 120GB disky??? smarja .. ktera?
>
> Jirka Virt

no nikde som nepisal ze to bolo I, bolo to II, ale myslel som, ze to kazdy
pochopi:)

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

TForm.OnKeyDown - solved

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.2.2004 11:35:35

> Uz to funguje. Problem spocival v tom ze na formu je umisteny
> PageControl, a ten si "bral" sipky pro sebe.
> Po zakazani TabStop u PageControlu, to uz funguje i na sipky.
> Zajimave je ze tlacitka maji TabStop povolene a sipky si neberou.

TPageControl totiz na spravu WM_GETDLGCODE vracia DLGC_WANTARROWS, takze
CM_DIALOGKEY sa na parent form uz neposiela.

V mojom prvom prispevku som si neuvedomil, ze niektore kontrolky sa takto
spravaju.
Takze Application.OnMessage je zrejme jedine 100% riesenie.

> Dekuji za pomoc.

Rado sa stalo, tiez som sa pri tom poucil.

TOndrej

Jak pripravit aplikaci pro jeji prevod ruznych jaz

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.2.2004 11:25:33

To zalezi na tom, kam to umistis, zda do sekce interface, nebo
implementation.

Prvni zasada je, vsechny lokalizovatelne texty, ktere nejsou na formularich,
pis pod deklaraci resourcestring, napriklad:

resourcestring
MujText = "bububu, ja se te bat nebudu";

[...]

mutace. Zpusob hodne nepohodlny a pracny, tedy i drahy. Pak muzes pouzit
nastroj z Delphi Enterprise, ktery popsane udela za tebe. V nekterych
situacich to vsak nefunguje a neprelozis tak napriklad balicky. Nebo muzes
pouzit http://www.localizator.com ktery preklada primo z binarniho programu,
a tim muzes prelozit vse, co se dostane do resourcu.

TForm.OnKeyDown

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.2.2004 11:13:31

> KeyPreview jsem mel samozrejme nastaveny.
> Vyzkousel jsem to, ale CMDialogKey se vola jen pri stisku
> Enter, Esc a Alt, na sipky to nefunguje.

Ale ano, u mna to funguje. Postupnost spracovania sprav je nasledovna:

Application.ProcessMessage
Application.IsKeyMessage (v pripade CN_BASE + WM_KEYDOWN)
WinControl.CNKeyDown - vola CM_DIALOGKEY na parent form, ak to prave aktivna
WinControl nepotlaci, vid nizsie
Form.CMDialogKey

Ak Ti to nefunguje, skus krokovat a prist na to, preco je tomu tak.
Predpokladam, ze prave aktivna kontrolka osetruje CM_WANTSPECIALKEY alebo
WM_GETDLGCODE takym sposobom, ze volanie CM_DIALOGKEY na parent form je
potlacene.
Napis prosim, aka kontrolka ma prave focus, ked Ti to nefunguje.

Dalsia moznost je pouzit Application.OnMessage, to by malo fungovat pre
vsetky pripady bez ohladu na to, aka kontrolka ma prave focus.

[...]

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 12.2.2004 11:03:28

> [...]
>
> KeyPreview jsem mel samozrejme nastaveny.
> Vyzkousel jsem to, ale CMDialogKey se vola jen pri stisku Enter, Esc a

Dekuji Ondreji.
[...]
Honza

Prehled COM portu?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.2.2004 11:01:26

On Thursday, February 12, 2004 10:25 AM [CET], Petr Brant
<brant(zv)dcomm(tec)cz> wrote:

> Ahoj vespolek, mam zarizeni, ktere se pripojuje na COM port a ctou
se
> z nej data, vse beha v poradku. Ted vyrobce zarizeni inovoval a
> nabizi verzi s pripojenim USB. Je k tomu driver, ktery "predela" USB
> na COM a vse jede stejne jako predtim. Az na jednu vec: Po pripojeni
> zarizeni je Windows detekuji a vytvori virtualni COM port, jenze se
> nelze spolehnout na to, ze to bude stale COM5. Nekdy udela COM6,
> nekdy COM7.

nezavisi to na tom do ktereho USB portu strcis kabel? Alespon na
notebooku se mi takhle USB redukce na seriak chova.

> [...]
> pro to "moje" zarizeni?

bohuzel z Windows nejde (opravte mne nekdo pokud se pletu) ziskat
nejakou API funkci prehled existujicich COM portu. Je nutne sam projit
urcitou dopredu zvolenou mnozinu portu a pokusit se na ne pristupovat
(otevrit atd) nejakou funkci, ktera nenapacha mnoho skody ale je
schopna rozpoznat zda zarizeni existuje ci ne. Z hlavy neznam jmeno te
API funkce ale uz se tady o tom diskutovalo nekolikrat (a relativne
nedavno) cili nemel by byt problem to najit.

D. Toman

TForm.OnKeyDown

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 12.2.2004 10:37:22

> [...]

na sipky to nefunguje.
Honza

Cytrix a program v Delphi - nejaka pravidla?

[*] administrator(zv)novogear(tec)cz - 12.2.2004 10:33:21

Citrix ma problem, kdyz aplikace naprogramovana
v Delphi je zobrazovana v "Seamless" modu, napr.
se program nezobrazi na "Pruhu uloh"
Ja jsem tento problem mel u vsech aplikaci naprogramovanych
v Delphi od ruznych dodavatelu a i s mymi programy.
Reseni je na strane Citrixu (zapis hodnot do registru),
v Delphi programu to asi moc neovlivnite.
viz http://knowledgebase.citrix.com/ hledat slovo
"Delphi" - naleznete tam popis techto problemu.

S pozdravem

Ondrej Prokop
NOVOGEAR

little_bobes(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
> [...]
> kontrolu vice instanci v pameti?
> Jak je to s ukladanim uzivatelskych predvoleb?

Prehled COM portu?

[...]
to bude stale COM5. Nekdy udela COM6, nekdy COM7. Netusite nekdo, jak
poznat, ktery port se timto zpusobem vytvoril? A vzhledem k tomu, ze jich
muze byt i vice, ktery port je pro to "moje" zarizeni?

Delphi 6 free

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.2.2004 09:33:05

DD,

On Thursday, February 12, 2004 12:25 AM [CET], Lukas Gallina
<lukas.gallina(zv)programky(tec)cz> wrote:

> [...]
> vykonove.
>
> Dotycna firma asi rok platila more penez za konektivitu, kterou
> proste NEMOHLA odebrat, i kdyby se snazili jak chteli. Nechtel bych
> byt v kuzi toho providera, kdyz na ne sef te firmy nabehl.> Proto se mi otvira kudla v kapse, kdyz neustale slysim zleva a
> zprava neco o 486tkach, vyrazenych Pentiich, ktere firmam usetri
> more penez, jejich spolehlivosti, vykonu atd. Doma na hrani pro
> studentiky, proc ne. Zakaznikovi bych si to neodvazil dat a kdyby me
> to nekdo nutil, tak mu to asi hodim na hlavu.

Pokud to to PC nestihalo vykonove, pak z nejakych podivnych duvodu.
Uroutovat 1 Mbit (ovedom si, ze jde o datovy tok radu 100 kB/s), musi
byt schopna opravdu i ta 486ka. Nebo nekdo chce tvrdit, ze procesor v
takovem PC neni schopen protlacit do vstupne/vystupniho zarizeni
100kB/s (napriklad na disk) ?

Jina vec nastane pokud na tom routeru bezi veci jako omezovani
rychlosti datoveho toku atd. Cisty routing pro 10Mbps sit by nemel
byt zadny problem.

D. Toman

TForm.OnKeyDown

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 12.2.2004 09:55:12

Nastav si keypreview na true.
Dalik.

> potreboval bych prosim odchytit kurzorove klavesy na formu.

TForm.OnKeyDown

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.2.2004 09:18:50

From: "Jan Harman" <jharman(zv)volny(tec)cz>

> tlacitko. Pokud je zamerene, tak se klavesami prepina zamereni a OnKeyDown
> se vubec nevola.

A Form.KeyPreview mas nastaveno na TRUE?

HTH, pf

Jak vybrat soubor v OpenDialogu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 12.2.2004 09:18:51

To mi prave nefunguje, OpenDialog se sice nastavi do pozadovaneho
direktorare, vyplni se polozka nazev souboru, ale v seznamu souboru se
ten soubor nevybere.
Vaclav Sazima
Jiri Virt wrote:
> opendialog1.InitialDir := 'c:\';
> opendialog1.FileName := 'Autoexec.bat';

rozdily mezi dvema dbf (db)

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 09:37:10

Dobre ranko,
zkusim to jeste jednou, protoze vcera odpoved neprisla... Potrebuji
vygenerovat rozdily mezi vstupnimi dbf (db) a rerefencnimi dbf tabulkami
(kazde lezi jinde => pro kazdy balik mam vlastni Connection), proste jen
ty zaznamy, ktere se zmenily (samozrejme, ze vim parametry, ktere se ve
vetach za nemeni a pres ty se mohu provazat), nebo jsou nove. Zatim
pouzivam ADO pristup, ale bude-li to treba, mohu i DBE (to se mi ale moc
nelibi, protoze se zase musi neco instalovat do pocitace). To by byla
jednodussi varianta.
Kolega me privedl na to, preklopit si referencni i vstupni data na SQL
server (FirebirdSQL, PostgreSQL) a tam uz je to snadne, pomoci vhdne
polozeneho dotazu... To je varianta sice v dusledku asi rychlejsi a
efektivnejsi, ale delsi na psani ted, takze bych ji radsi resil ve
vetsim klidu. Ted to bohuzel specha, ale nebude-li zbyti...
Dekuji za kazdy napad!!
MaReK

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

TForm.OnKeyDown

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.2.2004 09:33:04

> [...]

procedure TForm1.CMDialogKey(var Message: TCMDialogKey);
begin
if not DoKeyDown(Message) then // zavola OnKeyDown

Vice vlaknen a DBExpress

[*] Daniel VALS <vals(zv)apls(tec)cz> - 12.2.2004 09:31:03

emailAhoj
pouzivam pro pristup do Firebirdu 1.5 DBExpress. Kazde vlakno ma zvlastni
SQLConnection i SQLDataset. Predstavoval bych si to tak, ze zpracovani bude
paralelni. Nicmene tomu tak neni.Vlakna na sebe cekaji a bezi seriove.
Kriticke sekce ve vlaknech vubec nemam. Jde vubec rozchodit paralelni
zpracovani SQL dotazu s DBExpressem?

Dik za odpovedi
Daniel VALS

Delphi6, DBExpress, Firebird 1.5, Win2k

Cytrix a program v Delphi - nejaka pravidla?

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 12.2.2004 09:26:55

[...]

[*] Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> - 12.2.2004 09:24:54

Zdravim,
[...]

CommPort := TBlockSerial.Create;
CommPort.Connect( 'COM1' );
CommPort.Config( 19200, 8, 'N', 0, True, True );

Testuji to na Delphi5 SP1, a Win2000 Prof SP4.

Jak vybrat soubor v OpenDialogu

no .. graficky ne ... to me nenapada jak to udelat ...

jedine si napsat vlastni(potomka) OpenDialog ...

Jirka Virt

TForm.OnKeyDown

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 12.2.2004 09:20:52

A mas nastavene KeyPreview := True u toho formulare?

> [...]
> Zkousel jsem to
> v udalosti OnKeyDown. Funguje to, ale jen v pripade ze neni

Tisk do obrazku (nebo citelneho souboru)

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 12.2.2004 08:56:48

podivej se na www.602(tec)cz, je to placeny, ale neni to drahy.

S pozdravem Vaclav Riha

Slo by nejak naprogramovat odchyceni tisku z fronty tiskarny a prevod do
obrazku?
Pote je uz jednoduche odeslat obrazek e-mailem.

V konferenci jsem se docetl o programu "Acrobat Distiller". Existuji i
nejake shareware nebo freeware programy? Nebo aspon nejake informace...

Jak na chybu v cyklu cteni posty

Ahoj, mam problemek s programkem, ktery cte postu pred MAPI. Mam v cyklu

MapiLogon
MapiFindNext
MapiReadMail
MapiFreeBuffer
MapiLogOff

postu ctu kazdou 3. minutu .... ale cca za 24h mi to vypise hlasku
"Adresar nezle nacist.Aplikace OE neni spravne nakonfigurovana.Zkuste ji
prosim znovu nainstalovat."

Instalovat nic nemusim ... spustit OE a je vse OK.

Nesetkal jste se s tim nekdo?Opsal jsem cyklus presne podle MSDN, ale s
timhle uz nevim jak dal.

Jirka Virt

TForm.OnKeyDown

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 12.2.2004 08:46:47

Zdravim,
[...]

[*] Jan Kropacek <kropacek(zv)rbcheb(tec)com> - 12.2.2004 08:24:44

Mam podivny problem
Kdyz na W2000 prof. 256Mb RAM spustim
program, ktery byl zkompilovan na PC se stejnou konfiguraci,
a tam bezproblemove funguje, tak chcipne v urcitem kroku
s hlasenim Insufficient memory.
Jsem z toho na mrtvici.

Dekuji za jakoukoli radu.

AutoCAD

[*] Petr Kralik <kralik(zv)tebodin(tec)cz> - 12.2.2004 07:52:40

Za zacatku bych chtel dokazal cist "po nasich projektantech" razitka ve
vykresech popripade data v razitku upravit a ulozit.
Diky, Petr

Od: "Petr Kralik" <kralik(zv)tebodin(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: AutoCAD
Datum: 11.2.2004 - 13:17:46

--
Zapojte se do ankety Motocykl roku 2004 a muzete vyhrat Kawasaki ER-5 a
dalsi ceny temer za 300.000 tisic korun. Dejte hlas nejlepsi motorce na

---
P?ichozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.580 / Virova baze: 367 - datum vydani: 6.2.2004

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 08:12:43

Petr Vones napsal(a):> Ja mam zkusenosti presne opacne :-) Za privetivost ovsem nepovazuju textovou
> konzoli popsanou desitkami nesmyslnych udaju.
^^^A jeje, dalsi z tech co zastavaji nazor, ze pokud to neni barevny,
graficky a klikaci, tak to je nepouzitelny. Potazmo, ze 99% daemonu
administruji editaci jejich komentovanych conf souboru v mc (midnight
commanderu ... takova nepomerne mnohem vyspelejsi varianta nc a vc).
Holt clovek uz musi vedet co dela a pokud to nevi, tak neni spravce a
zadny barevny GUI mu stejne nepomuze, aby to nastavil lepe...
[...]
Mimochodem neni jen LINUX, ale uz jsem zkousel tato reseni i s QNX a BSD...

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Delphi 6 free

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 07:56:41

Petr Zahradnik napsal(a):

> Mam dva zname, kteri takovou bednu maji. Jeden ji ma v obyvaku u
> balkonu. Nikdo mu tam nic nenastavi, on sam take ne, ani heslo mu
> nerekli, i kdyz to zaplatil (tu bednu). Jednou se to zaseklo, on to
> resetoval, po dvou dnech prisli a zjistili, ze se to zaseklo pri
> nabihani na absenci klavesnice, a ze to rozhodne nesmi resetovat.
^^^To se da preci v BIOSu vypnout, aby to nehledalo klavesnici

> [...]
> dni vubec nic, nez firma dorazila. Do te doby mu vysvetlovali po
> telefonu, ze to neni problem toho "routeru", ze to preci nemuze byt...
> Me uz to bylo divne, tak jsem mu poradil aspon, co ma po nich chtit,
> ze jaksi ma ten postovni server pekne pristupny zvenku, ze je open
> relay a dalsi veci. No po tydnu to dobre dopadlo, i kdyz mu treba
> neracili zavrit POP3 protokol zvenku, ackoliv on postu zvenku netaha
> apod. Byl tyden bez posty, tyden si z nej delali legraci. Ten tyden ho
> stal tolik penez, ze uz nechce tucnaka ani videt. Zjistil, ze to byla
^^^Nejsem si jist, ze to je problem LINUXu, spise bych to videl na
problem u toho, kdo to administroval... Takze zase se svadi na LINUX
neco, za co nemuze...

napada mne, upravena verze LINUXu, pripadne QNX, nebo BSD

--
> [...]

> 120 gb
> disky,

to jako ze zakladovka od Pentia I umi 120GB disky??? smarja .. ktera?

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 12.2.2004 07:46:38

Petr Vones napsal(a):

> Navic v dnesni dobe bych jako logickou soucast (domaci) lokalni site povazoval
> WiFi. Tam uz je pak tohle reseni asi jeste vice krkolomne.
^^^Ty mas hodne nerad svoje data, nebo ta data nemaji moc velky vyznam a
ceny, ze bys je takto riskoval... Zabezpeceni, ktere Wi-Fi pouziva je
slabe a pomerne jednoduse prolomitelne, ale to se snad casem zlepsi...
Wi-Fi jsem zprovoznil pod LINUXem asi za 25 minut (z toho jsem 23
studoval "navody" na root(tec)cz apod...)

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

AutoCAD

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 12.2.2004 07:44:35

--
Zapojte se do ankety Motocykl roku 2004 a muzete vyhrat
Kawasaki ER-5 a dalsi ceny temer za 300.000 tisic korun.
Dejte hlas nejlepsi motorce na http://www.motocyklroku(tec)cz

Jak vybrat soubor v OpenDialogu

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 12.2.2004 07:42:32

Uloz si jmeno otevreneho souboru a cestu do promennych a pri novem
spousteni opendialog prirad vlastnosti filename jmeno a
vlastnosti initialdir cestu k souboru.

Jakub

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]

Na bazi PC postaveneho z novych dilu mozna ano, ovsem ne srot ze smetiste.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.2.2004 23:15:40

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
>
> To je asi ten zakladni problem a nedorozumeni v tehle diskuzi. Nicmene pokud
> je provoz ISP zalozen na pocitacich sestavenych ze srotu, tak nevim co k tomu
> dodat. Jen snad to, ze jsem rad ze neco takoveho nemusim pouzivat a platit :-)

nemyslim, ze by reseni na bazi routeru PC bylo mene spolehlive nez blackbox router. Samozrejme se stava, ze neco prestane fungovat. Vetsinou to jsou ale spalene eth karty a nemam duvod se domnivat, ze v blackbox routeru odchazet nebudou.> > ktere se lepe umistuji, ale musim mit moznost strcit vlastni radio kartu a

> To uz zni pomalu jako zaklinadlo ;-)

Dobre. nemusi to byt Linux. Muze to byt cokoliv co _pobezi_, vejde se na disketu nebo malou flashku a umozni mi to vzdalene monitorovat/ovlivnovat co se deje/bude dit. Pokud nebudu mit moznost monitorovat a konfigurovat co se v routeru deje, prichazim o (pro mne) dulezite veci, ktere mi budou zneprijemnovat ci znemoznovat spravu site. V pripade blackbox routeru pak prichazim i o moznost zasadniho upgradu site vymenou ovladacu radiovych karet u klientu.

D. Toman

Delphi 6 free

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.2.2004 23:13:39

Puvodni zprava ze dne 11.2.2004:

> bud jsem se spatne vyjadril, nebo jsi to spatne precetl. Za udrzbu
> routeru nikdo neplati, dokonce neplati ani za jeho poruchy (logicky
> - router neni jeho).

Ano, ja to chapu. Predne, aby nebyla mylka, ja se nesnazim tvrdit, ze
jste nejaka spatna firma, ja te neznam a proto bych si to nikdy
nedovolil.

Ja se jen snazim vzit do role tveho zakaznika. Sam jsem take pripojeny
bezdratem, mam tu bezdratovy modem apod. Kdyz jsem si to vsechno
porizoval, tak jsem nesahl po te nejlevnejsi variante. Zrovna jako
jsem si to nepronajal, ale koupil do sveho vlastnictvi, abych se
nemusel prave s nikym dohadovat, aby mi nikdo nekontroloval pakety a
nefiltroval provoz a nesnazil se mi delat firewall apod. Jsem schopen
si ohlidat svitici a blikajici LEDky, jsem schopen si propingat par IP
adres po ceste, zrovna jako ten clovek, co tam 24 hodin chrape a ja ho
vzbudim, kdyz neco nejde, je schopen propingat z druhe strany.

> bez elektriky to stale jeste nejde :-). Ale ne vzdy ji musi platit
> zakaznik, ze...

No jestli mate natazeny draty k zakaznikovi, tak snad neni potreba
delat bezdrat, to se muze natahnout pevna linka :-)

Vis, ono kdyz pocitac zere 10-20x vice nez router, a je zapnuty 24
hodin, tak to je docela znat na tom rocnim uctu, zvlaste pro domaciho
uzivatele, ktery je, jak pises, vetsinou tvym zakaznikem. Ja jsem
treba pred rokem konecne presel z bezneho 19" monitoru na LCD a
protoze jej mam zapnuty tak 18-20 hodin denne, docela dost jsem za ten
rok usetril.

> kazdy mame nejake zname. Kde je napsany, ze nase reseni je stejne
> jako to co popisujes?

To ja netvrdim preci, proste jsou to nejaci bastliri, kteri nejsou
schopni ani vyresit zavadu, kdyz jim to trva nekolik dni nebo tyden.
Je to o lidech, ja nekritizuji tvoji praci, jen uvadim priklady z meho
okoli. Takovi poskytovatele nekvalitni se najdou vsude, at jiz
pouzivaji jako routery XTcka a nebo CISCO. Snazil jsem se popsat dva
pripady chudaku, kterym se to prodrazilo.

> Btw: napriklad i ja jsem ted pripojen prez takovou bednu. Od
> instalace (cca 2 roky) jsem o ni nemusel zavadit.

Jasne. Beru, nevadi ti. Me by to doma asi taky nevadilo po te
esteticke strance, mam tu nekolik pocitacu vcetne serveru, mam tu
takove vetsi pracoviste. Jenze predstav si rodinku, bytecek nalesteny,
vysperkovany, nekde v rozku pocitac a ted jim tam soupnes jeste
"router" jako pocitac bednu. Puvodni moje otazka prave byla - neni
lepsi opravdovy router, ktery je malinkaty a vzhledny a nedela kraval
a zere 10-20x mene?

> v tom pripade mas asi jeste papirovou plenu (doufam cistou) :-)

Ano :-) Menim si ji jednou tydne, at jiz je to potreba nebo ne :-)

> A normalni resni pripojeni je takove, ktere je ekonomicky
> rentabilni.

Ano, pravda. Pokud zakaznik usetrene penize doplati na elektrine a
ziska na doma nevzhlednou vrcici bednicku, nevim, nevim. Pravda take
je, ze je lidi doma maji. Holt je to jejich vec, ja bych jim to
poradil jinak.

> Pokud bude pripojeni slouzit firme, ktera pravidelne bude
> platit nejakou tu tisicovku, vyplati separatni prijimac. Pokud
> typicky zakaznik prinasi mesicne jen par stovek pak uz ne. Taky bych
> mel radsi u zakazniku napriklad manageovatelny switche atd. Nasim
> typickym zakaznikem je domacnost ci mala firma, typicka platba
> skutecne jen par stovek mesicne. Proto se snazime aby na kazdem
> routeru jich bylo vic nez jeden (realizace pripojeni zdarma pokud
> jej vyuzije vice lidi nez jeden). To zaroven ponekud eliminuje
> mnozstvi anten a tim i mnozstvi zbytecneho provozu ve vzduchu.

Ano, s tim souhlasim. Pokud je zakaznik chudy a nebo nechce dat zadne
penize, nechce si koupit svuj router a/nebo modem, pokud to platite ze
sveho, pak nelze nic namitat. Takovy zakaznik si nezaslouzi kvalitni
zarizeni, necht ma doma bednu. Ovsem tohle jsi mel napsat hned na
zacatku, ze se jedna o takovy typ zakazniku.

Mimochodem, pokud je toto typicky zakaznik, tak neni potreba zadny
multiportovy router, kdyz ma doma jeden nebo dva pocitace, ze kterych
browsuje, pak mu staci ten router za 1200 a je to vyrizeno.

> trosku mne zarazi, ze nekteri nejste schopni pokusit se pochopit, ze
> zrejme exituji i duvody pro jina reseni nez se prave ted libi Vam.

A naopak.

> Ono je krasne rict, ze router v male skatulce je jedine funkcni
> reseni.

Nevim jak ostatni, ja to netvrdil. Ja tvrdil, ze je lepsi. Rozdil mezi
slovy "lepsi" a "jedine" je znacny.

> Ale zrejme se kazdy divame na problem z jine strany - Vy z
> pohledu klienta (tedy toho co ma router u sebe) a ja z pohledu ISP.

Ja nemam router. Ani tu krabicku, ani ten linux. Mam tu normalni
Windows a na nem KWF a KMS a taky na tom treba jede filtrovaci sluzba
pro tuto konferenci. Ja ten server tak jako tak musim mit, cili bych
tou krabickou routerem nic neusetril. Kdybych se rozmyslel mezi bednou
ciste na router a malym routerem, zvolil bych ten maly z vyse
uvedenych duvodu.

Delphi 6 free

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.2.2004 23:07:38

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
>
> Coz pro bezne domaci pouziti presne vyhovuje.

v tom pripade pripojeni k Internetu - resp. pripojeni k siti ISP 'beznym domacim pouzitim' skutecne neni

> Nebo 11g, pokud vim tak 11a je u nas zakazane.

bavim se o 2.4Ghz a 11mbps standardu (802.11b). Tim rozsirenim jsem mel na mysli napriklad Turbocell (www.karlnet.com - podstatne efektivnejsi komunikace = vylouceni kolizi pri pristupu k mediu) atd.
Z hlediska bezdratoveho ISP novejsi varianty 802.11 podle mne nemaji smysl (vyssi rychlost znamena snizeny dosah, protokoly neresi pokud rozumne vim kolize atd). Smysl ma naopak pasmo 5.X Ghz (zvlaste 5.35Ghz, kde bude v brzke dobe povolen konecne rozumny vysilaci vykon) v kombinaci s 802.16 pripadne nejakym dobrym proprietarnim protokolem. Tam ale bohuzel (nebo spis nastesti - zadne domaci vysilace/rusicky) je podstatne vyssi nejen za vysilac ale i klienta ($500-$1000 za klienta u zarizeni na podobnych frekvenci 5.35Ghz se zatim moc nevyrabi)> > jinymi slovy predpokladas, ze schvalne z vlastni vule schvalne ignorujeme

> Neni receno pro kterou stranu je lepsi ;-) Samozrejme pro vas ano, protoze
> takove proprietalni reseni co kus to original je pak pro zakaznika tezko
> nahraditelne a konfigurovatelne.

to nejak nechapu. Mluvime o pripojeni na Internet. Ne o nejake domaci LANce. Router je nas, ne zakaznika. K nemu vede jen eth kabel. Bude-li se chtet pripojit na Internet jinde at se pripoji.

> Takovy zakaznik asi pouziva dial-up nebo pripojeni pres GPRS. Otazka do ceho
> investovat, routeru ? Tech 1200 Kc je tak akorat.

takovy zakaznik pouziva nase bezdratove pripojeni :-) A neni jich malo. A jeste jednou - router neplati

A GPRS podle mne neni lacine reseni. Jen pomale. Jeho jedinou vyhodou je skutecna mobilita. Na druhou stranu bych rad vedel co ty desettisice inzerovanych ucastniku udelaji s mobilni siti. Jedna BTSka nema asi moc volnych slotu pro GPRS. Sejde- li se kolem ni vice socacu notne musi dostat jen nejnutnejsi minimum slotu (a tedy minimalni rychlost)

> AMITSOC procesor ? http://www.3dnews.ru/documents/6429/inside.jpg

chtelo by to spis nejaky napis primo z plosnaku. AMITSOC bude asi opravdu nejspis procesor ale ani stranky jeho vyrobce se mi nepodarilo Googlem najit

D. Toman

Delphi 6 free

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 11.2.2004 22:31:35

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]

> ktere se lepe umistuji, ale musim mit moznost strcit vlastni radio kartu a

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 11.2.2004 22:07:33

Zdravim,

DT> vice portu ale jako HUB v lepsim pripade switch. Ne nekolik separatnich eth rozhrani.
Bezne je k sehnani router se 2-ma separatnimi eth vstupy a 4x switchovany
vystup.

DT> problem je ten, ze potrebuju neco do ceho strcim Lucent Orinoco kartu. Jinym vyrobcum
DT> co se tyce kvality radiove casti je lepe se vyhnout.
DT> Navic v pripade blackbox routeru jsem odkazan na 802.11b reseni - existuji i jine
DT> nestandardni protokoly v 2.4, ktere nemaji nectnosti
DT> klasickeho 802.11 (jine reseni
DT> pristupu k mediu).

Nechapu. Do sveho routeru zapojim jakykoliv AP prepnuty do klientskeho
rezimu pres TK kabel, proc bych nekam strkal kartu?

DT> ty co jsem mel na stole _vsechny_ topili az moc (ruku jsem na CPU neudrzel).
Bezim na Blackboxu Edimax zhruba pul roku s 24/7 a nenarazil jsem na
problem s chlazenim. A to vyuzivam DHCP a PrintServer v tom BlackBoxu

DT> Kolik bych byl ochoten investovat do realizace pripojeni zakaznika, ktery typicky
DT> prosurfuje par set korun mesicne?
Z tohoto pohledu se mi pro koncoveho uzivatele zda jako nejlevnejsi
reseni black box. Porizovaci naklady se zhruba rovnaji, ale
jen pro porovnani. Pouzival jsem stare PC s Linuxem jako router pul
roku. Prumerna spotreba PC byla 45W coz je dost malo nicmene kolik je
to za rok?
Muj Black box ma nyni 6.5W presne mereno wattmetrem
Takze co se tyce nakladu jednoznacne vede black box.
Na rozdil od PC mi BlackBox nabehne vzdy :)

Ale to jedine co chci je pripojeni k internetu a vzdalene siti pomoci
wifi mi toto reseni splnuje na 100%.

DT> stejne jako u dalsich tisicu pocitacu prodavanych bezne po cechach.
Pokud si nekdo precte zejmena zakon o shode a specialne o EMC, tak
nemuzete prodavat PC bez toho, aby se na nem neprovedlo mereni EMC a
pokud vsichni davaji moznost zmeny konfigurace podle prani, tak v
podstate nesplnujete podminky pro EMC nikdo.

DT> a otevrel jsi nekdy nejaky? Vetsinou je pak mozne na
DT> internetu dohledat taiwanskeho vyrobce mainboardu (PC
DT> kompatibilniho)
DT> Co by to proboha melo byt jineho nez PCcko? Kdyz vyroba
DT> techto stroju je nejvice propracovana a tudiz nejlevnejsi? Navic
DT> to umoznuje mnohem levnejsi vyvoj operacniho systemu?
Toto je pravda jedna se podle typu o tzv. jednodeskove DIMM PC, kde je
vsechno integrovane. Podle vyrobce je tam i nejaka varianta linuxu.

Martin Radvansky

Delphi 6 free

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.2.2004 22:03:28

> [...]

bud jsem se spatne vyjadril, nebo jsi to spatne precetl. Za udrzbu routeru nikdo neplati, dokonce neplati ani za jeho poruchy (logicky - router neni jeho).
Provozovani bezdratove site neni jen o tom ty lidi pripojit. Ale taky zabezpecit sit proti zneuzivani IP adres (proto routery a ne karty v PC u klientu), proto sledovaci utility na routeru, zda nekdo nedela co nema atd. Jinak pri reklamaci budes muset pristoupit bez diskuze na nazor zakaznika nebo delat mtrvyho brouka.

> [...]

o ni nemusel zavadit.

> Ted jde o to, jestli je to dulezite a hlavne vyhodne take pro toho

pokud zavola, ze ma problem jsme schopni (diky moznosti pripojeni na router) zjistit spoustu uzitecnych veci a casto neni nutne zbytecne posilat techniky na odstraneni problemu (pripadne jedou uz s predstavou co muze byt spatne), ktery se vyresi se zakaznikem po telefonu.

> No tak to v te dobe ja jeste valcil s papirovym pocitacem z ABC :-)

v tom pripade mas asi jeste papirovou plenu (doufam cistou) :-). Kupovalo se to loni (3x nezavisly eth, 64 MB ram, OS Mikrotik na flash IDE) mala krabicka s poddimenzovanym zdrojem (po pul roce nepouzivani se zjistilo ze odesel kondenzator na kterym se vyrobce snazil usetrit)

> Kdyz odejde router za par susnu, tak se hodi novej a zase je tam mala
> krabicka a ne traktor ve skatuli.

> Antenni svod do routeru? Jo takhle, ty tam das ten "pocitac-router" a
> do nej soupnes PCMCIA bezdratovou kartu a to das pod strechu?
>
> Normalni reseni byva, ze k antene je pripojeny bezdratovy vysilac, ze
> ktereho leze uz ten libovolne dlouhy ethernet do routeru. Kdyz praskne
> blesk, tak odejde ten vysilac, neni-li bleskojistka. Ten je drahej,
> ale ten ti odejde taky v tom "pocitac-routeru". Proto se tam dava
> bleskojistka.

opravdu malokdy odejde radiova cast. To uz musi blesk uderit hodne blizko.
Co odchazi jsou sitove karty. Duvody jsou celkem jasne - prepeti na kabelu, zpusobene
mzitkovymi vetsinou vypadky proudu a rozdilovy potencial mezi routerem a klientskym PC.

A normalni resni pripojeni je takove, ktere je ekonomicky rentabilni. Pokud bude pripojeni slouzit firme, ktera pravidelne bude platit nejakou tu tisicovku, vyplati separatni prijimac. Pokud typicky zakaznik prinasi mesicne jen par stovek pak uz ne. Taky bych mel radsi u zakazniku napriklad manageovatelny switche atd. Nasim typickym zakaznikem je domacnost ci mala firma, typicka platba skutecne jen par stovek mesicne. Proto se snazime aby na kazdem routeru jich bylo vic nez jeden (realizace pripojeni zdarma pokud jej vyuzije vice lidi nez jeden). To zaroven ponekud eliminuje mnozstvi anten a tim i mnozstvi zbytecneho provozu ve vzduchu.

> Protoze ja jeste problem s mym resenim nemel, zatimco moji dva
> kamaradi s tou linux-bednou jiz ano, dovolim si tvrdit, ze
> spolehlivejsi rozhodne neni. Co se tyka ceny, pak vezmeme-li v potaz
> vsechny vstupy, troufnu si tvrdit, ze take nebude levnejsi.

Ty problemy co's zminoval na prijladech svych znamych vlastne s tim, ze router je poskladane PC nesouvisi a rozhodne se z nich neda odvodit, ze PC router je spatne reseni. Existuji i PC, ktere jdou nastavit tak aby nabehly i bez klavesnice a to ze na tom dalsim routeru byly nejake sluzby evidentne nastaveny spatne taky s vlastnim hardwarem/OS nesouvisi (predpokladam, ze i blackbox router lze nastavit spatne).

--
trosku mne zarazi, ze nekteri nejste schopni pokusit se pochopit, ze zrejme exituji i duvody pro jina reseni nez se prave ted libi Vam. Ono je krasne rict, ze router v male skatulce je jedine funkcni reseni. Ale zrejme se kazdy divame na problem z jine strany - Vy z pohledu klienta (tedy toho co ma router u sebe) a ja z pohledu ISP. Pro mne by v teto chvili prechod na black box router bohuzel znamenal ustupek z pozadavku na moznost dohledu nad siti a tim a moznost zhorseni stavu cele site.
Rad bych samozrejme pouzival misto nevzhlednych skatuli krabicky mensi, ktere se lepe umistuji, ale musim mit moznost strcit vlastni radio kartu a preflashovat puvodni system Linuxem.

D. Toman

Objekt OLE a jeho ulozenie

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 11.2.2004 21:47:16

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.2.2004 21:47:17

DD,

> Ja osobne si myslim, ze Cisco IOS je na konfiguraci takoveho zarizeni,
> jako je router, to nejlepsi, co muze byt. A naucit se ho neni takovy
> problem. A co se stability tyce, tak za tech sedm let, co s Cisco
> routery pracuju jsem nezazil jediny problem.

tak to Ti zavidim. Ja jich zazil hned nekolik. Zvlast komicky bylo, kdyz na vetsine nasich cisco switchu prestaly fungovat fast ethernet rozhrani pripojene k jednotkam Miracle po instalaci noveho IOsu, ktery bylo nutne instalovat k vyreseni bezpecnostnich problemu s IOSem puvodnim. Reseni tohoto problemu trvalo Ciscu cca 3-4 mesice.

D. Toman

Delphi 6 free

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 11.2.2004 21:51:22

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]

Nebo 11g, pokud vim tak 11a je u nas zakazane.

> ty co jsem mel na stole _vsechny_ topili az moc (ruku jsem na CPU neudrzel).

Ten co mam pod stolem topi min nez jine pristoje. Koneckoncu to stale neni
zadne meritko.

> [...]

> a otevrel jsi nekdy nejaky? Vetsinou je pak mozne na internetu dohledat
> taiwanskeho vyrobce mainboardu (PC kompatibilniho)

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 11.2.2004 21:31:08

krc> No, ono je to trosku historicka zalezitost. Byvali doby, kdy jedine
krc> routery na trhu byly CISCO, aby se clovek naucil s nimi delat, tak se
krc> proste musel naucit CISCO IOS a delat aspon trosku se siti, aby si to

[...]

Martin mailto:martin(zv)aprog(tec)cz

Delphi 6 free

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.2.2004 21:09:05

> [...]

> levne veci" tu vcelku plati.

Kolik bych byl ochoten investovat do realizace pripojeni zakaznika, ktery typicky
prosurfuje par set korun mesicne?>Jak se treba resi schvaleni takoveho zarizeni od
> [...]

Co by to proboha melo byt jineho nez PCcko? Kdyz vyroba techto stroju je nejvice propracovana a tudiz nejlevnejsi? Navic to umoznuje mnohem levnejsi vyvoj operacniho systemu?

[*] petr_cvach(zv)email(tec)cz - 11.2.2004 20:47:02

Zacina mi tu byt z te debaty nad wokny a linuxem ponekud nevolno.
Nechapu tu netolerantnost vetsiny diskutujicich. To jste opravdu
tak zaslepeni svymi hromadkami, ze nevidite nic jineho ???

Tak jako existuji aplikace absolutne nevhodne pro nektery OS, tajk je tomu i naopak.
Nikdo si asi nedovede predstavit realtime rizeni pod wokny, nekdo zase desktopovou
aplikaci pod linuxem. Kazdy OS ma sva pro i proti a tudiz i sve misto pod sluncem.
Coz si na to zvyknout a prestat se vzajemne presvedcovat o naprosto uchylnem
mysleni tech druhych.

P.Cvach

Delphi 6 free

[*] petr_cvach(zv)email(tec)cz - 11.2.2004 20:37:01

> Ja mam zkusenosti presne opacne :-) Za privetivost ovsem nepovazuju textovou
> konzoli popsanou desitkami nesmyslnych udaju.

Zjevne GnatBox neznas, ale prosim neznalost je mozne pro tentokrat omluvit :-))))

Textova konzole tam sice je, ale existuje i webove rozhrani a wokeni konfiguracni
aplikace. Mimochodem - jedna se o jednu z nejlepsich a ne zrovna levnou aplikaci
v teto branzi. Kombinuje router, NAT, proxy, firewal, etc. V nejjednodussi verzi
vse komprimovane a botovane z jedne 1.44MB diskety.

Mam to doma na kabelovce, stacilo zapojit moderni malicky router (SMS, Trust, ..)
a GnatBox za sebe a prohlednout si logy. Videt to, mozna bys prestal ohrnovat
nos a zacal si shanet neco pouzitelneho.

P.Cvach

Delphi 6 free

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.2.2004 20:24:58

Puvodni zprava ze dne 11.2.2004:

> ma-li toto byt narazka na mou zminku o routerech pro zakazniky tak
> musim rict, ze router u zakazniku je pod nasi spravou a zakaznikum
> se prodava rozhrani (eth) az z toho routeru.

Ja tedy nevim, co na tom tem zakaznikum spravujete, router se vetsinou
zapoji a nastavi a funguje. Nevidim duvod, proc bych mel zivit
(promin) dalsi firmu, ktera bude mit pod dohledem nejakou bednu u me
> [...]

> BTW: typicky blackbox router je stejne obycejne PCcko (jen v
> embedded provedeni). O co ze neuhodnete co na nem vetsinou bezi za

Nevim, opravdu nevim, ani to neni rozhodujici, ale povidej :-)

Delphi 6 free

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 11.2.2004 19:24:53

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]

ze stareho srotu. Zname prislovi "Nejsem tak bohaty abych si mohl kupovat
levne veci" tu vcelku plati. Jak se treba resi schvaleni takoveho zarizeni od
> [...]

> BTW: typicky blackbox router je stejne obycejne PCcko (jen v embedded
> provedeni). O co ze neuhodnete co na nem vetsinou bezi za operacni

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.2.2004 18:50:50

On Wednesday, February 11, 2004 6:04 PM [CET], Petr Vones
<pvones(zv)vol(tec)cz> wrote:

> From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
>
> Zvlaste kdyz ceny jsou dnes od 1200 Kc, s WiFi od cca 3000 Kc a je
> schopen to ovladat i mirne pokrocily uzivatel (neni odkazan na
> "specialisty s prikazovou radkou").

ma-li toto byt narazka na mou zminku o routerech pro zakazniky tak
musim rict, ze router u zakazniku je pod nasi spravou a zakaznikum se
prodava rozhrani (eth) az z toho routeru. Na routeru bezi nejake nase
veci, ktere jednak zprostredkovavaji nejake sluzby (ne kazdy blackbox
router umi DHCP relay, ze) a zaroven nam poskytuji nektere informace
dulezite pro detekovani problemu. Cili pro nas je dulezite mit ten
[...]

Milerad se necham presvedcit o opaku.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 11.2.2004 18:50:49

From: <petr_cvach(zv)email(tec)cz>
> [...]

Ja mam zkusenosti presne opacne :-) Za privetivost ovsem nepovazuju textovou
konzoli popsanou desitkami nesmyslnych udaju.

[*] petr_cvach(zv)email(tec)cz - 11.2.2004 18:44:48

> Zvlaste kdyz ceny jsou dnes od 1200 Kc, s WiFi od cca 3000 Kc a je schopen to
> ovladat i mirne pokrocily uzivatel (neni odkazan na "specialisty s prikazovou
> radkou").

Pekny pokus, lec ponekud mimo misu :-)))))
Mel jsem jako router(NAT, proxy) 486 s GnatBoxem - vic jak rok a pul jsem o te bedne nevedel.
Pak mi nejaka dobra duse rekla abych to zahodil a poridil si neco modernejsiho -
skusil jsem asi tri typy. Bohuzel ani jeden se puvodni vykopavce ani vzdalene
nepriblizil co do parametru, spolehlivosti, moznosti nastaveni a privetivosti.
A tak mam zas pod stolem tu 486 a nemuzu si ji vynachvalit

P.Cvach