chyby compilatora a debuggera v delphi 8

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 9.2.2004 12:01:22

caves,

prisiel som na zaujimave chyby:

problem #1:

var fs:TFilestream;
b:TBytes;
begin
fs := TFilestream.create ('w:\pokus.txt',fmopenread);
try
setlength (b,fs.size);
fs.Read(b,fs.size);
finally
fs.Free;

prebehlo to ok a bez chyby, avsak mal som dlasiu metodu kde mi nastala chyba pri kompilovani, proste zadal som zly nazov metody. opravil som problem a v metode
vyssie mi nastala chyba na riadku

fs.read (b,fs.size);

chyba bola v zneni ze nie je overload funkcia s parametrami ako ju mam zadanu.... nuz kukol som sa ci mam parametre ok a samozrejme ze som mal... po restarte Delphi 8 sa problem nezopakoval a aplikacia sa skompilovala ok

problem #2:

hral som sa z debuggerom a Evaluate/modify, nic som nemodifikoval len pouzival F8 a krokoval jednu metodu a kukal sa na hodnotu cez Evaluate/modify okno... po 3 riadku mi vypisalo akusi internu chybu delphi 8 a bez akehokolvek varovania mi delphi zavrelo...

pre zaujimavost, mam instalovany service pack ktory bol na borlande....

ma niekdo podobne skusenosti ???

Ivan

Jak distribuovat BDE v Installshield express 4 ?

[*] Jan Kropacek <kropacek(zv)rbcheb(tec)com> - 9.2.2004 12:31:25

Prosim o pomoc.
S delphi 8 jsem Nainstaloval Installshield express 4 .
Nevim jak k instalaci dodat aktualni BDE, kdyz v polozce
Redistributables neni BDE uvedeno.

[...]

Dekuji

Komponenty na FB 1.5

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.2.2004 12:13:23

Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> wrote:
> zdravim zkousel ty komponenty nekdo i s interbasi 6.0.1 ? bude to
> fungovat ?

Pred casem jsme se na ne divali, a tenkrat se mi velmi nelibilo
ze podporu vice stroju (IB6 / IB7 / FB1 / FB1.5) maji udelanou
pomoci podminene kompilace. Mame program ktery je
kompatibilni se vsemi temito stroji a nechci mit nekolik ruznych
kompilaci kdyz jsou si stroje z hlediska klientske aplikace
velmi podobne. Nevim jak je to ted...

Martin Schayna

Problem Interbase

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 9.2.2004 11:09:17

petr palicka napsal(a):

>ja kdyz si klepnu na komponenentu IBX (napriklad
>IBTransaction) pravym tlacitkem, tak primo v popup
>menu mam polozku "InterbaseExpress 6,05".

aha tak me to pise InterbaseExpress 6
uz take nevim co s tim tak zkousim komponenty
http://www.progdigy.com/UIB/
jen se mi nedari navazat dve tabulky na sebe (proste mi tam chybi neco
jako bylo u IBQuery DataSource )
a tudiz mi nefunguje SELECT * from TABLE where id=:ind
netusite nekdo jak se to u techto komponent resi ?

dik PM

zabezpeceny pristup do mdb

mam databazu mdb pristupujem k nej cez ADO komponenty D7. Potrebujem to tak
aby sa data dali menit iba programom, jednoducho aby sa nedali menit ak si
niekto spusti mdb v accese. Vymaslel som si to nejak tak ze mdb zabezpecim v
accese :
cez pruvodce zabezpecenim - definujem uzivatela s povolenim zapisu.
do programu v delphi napevno nastavim pristup na tohto uzivatela -dam tam aj
heslo.

moze to tak byt ? prip. vie niekto o lepsom rieseni ?

dakujem

----------
* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Skontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 6 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (http://www.zoner.sk/zme6)

Problem Interbase

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.2.2004 09:33:08

> tak jsem zkousel nahradit vsechny soubory
> gds32.dll souborem dodavanym spolecne
> s interbasi 6.0.1 a efekt byl naprosto stejny.
> Dale jsem zkusil nahradit interbasi
> firebirdem 1.0.3 opet bez vysledku

tak uz teda fakt nevim :/

> kde lze sehnat posledni verzi gds32.dll ?

no, kazdy server ma v instalaci svoji, takze
posledni jednickova by mela byt z instalace
FB 1.0.3 (bacha na to, ze proti IB 7 uz to
nemusi uplne sedet, nevim co vsecko si Borland
doplnil a jak moc jsou gds32.dll FB vs IB
kompatibilni).

> tu verzi IBX nevim nedari se mi to nejak zjistit

ja kdyz si klepnu na komponenentu IBX (napriklad
IBTransaction) pravym tlacitkem, tak primo v popup
menu mam polozku "InterbaseExpress 6,05".

Peca

Delphi 6 free

[*] petr_cvach(zv)email(tec)cz - 9.2.2004 09:41:10

> Dvojky jsou zdarma nebo to byl preklep?

Pokud vim, tak zdarma neni. A preklep to taky nebyl :) jedna se o trial verzi

Petr Cvach

Delphi 6 free

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 9.2.2004 09:23:07

Dvojky jsou zdarma nebo to byl preklep?

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> cize ako prepisat napr. vyssie uvedeny kod tak aby som sa v Net Framework
> vyhol pointrom ?

Udelat z toho record/object ktery ma v sobe primo ty polozky.

Petr Vones

Komponenta TreeView+ListView

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 6.2.2004 19:26:31

Zdar,
nevite nekdo o nejake komponente (free, licencovane i pro pouziti v
komercnich produkterch, ne GPL), ktera by v sobe mela spojenej treeview a
listview?
Proste strom, kde polozky by byli jako TListItem?

Brona

CreateOleObject v DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.2.2004 19:38:33

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>
> To by asi pomohlo, akorat ta aplikace (Uniface) pada na W2k stylem
> "uniface.exe generoval chyby a bude systemem Windows uzavren. Je nutne
> program restartovat.", v protokolu aplikaci neni zadna zprava o chybe.

Pak spatne odchytavas vyjimky. Delphi vyjimka se musi obslouzit na urovni DLL,
nesmi tedy "vybehnout" ven z funkce exportovane z DLL.

Petr Vones

Komponenta TreeView+ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.2.2004 19:36:32

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> nevite nekdo o nejake komponente (free, licencovane i pro pouziti v
> komercnich produkterch, ne GPL), ktera by v sobe mela spojenej treeview a
> [...]

Font u TMainMenu v CLX

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 6.2.2004 17:30:21

> Zkousel jsem to, ale na vykresleni MainMenu to nema vliv, udalost se
vyvola az pred kreslenim MenuItem a MainMenu uz je davno vykreslene.

Promin ma to byt udalost Application.Style.BeforeDrawItem,
BeforeDrawMenuItem se opravdu vztahuje je na podmenu
a popupmenu...

Pavel Poles

FireBird 1.5rc7 - gsec/secure.fdb

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 6.2.2004 17:10:19

> Z hlavy nevim, ale co takhle skusit v konfiguracnim souboru
> specifikovat bezpecnostni databazi i s cestou ?

No a k tomu jsem prave nenasel zadny parametr (heslo), ktery by to nastavoval. Ty o nejakem vis. Dik moz za minulou i pristi odpoved :o) VD

--------------------
GTS Pohoda Doma - domaci internet za pausal.
http://ad2.bbmedia(tec)cz/please/redirect/124/8/1/7/?param=4296/4871_1

On 6 Feb 2004 at 10:35, Viktor Doubek wrote:

> nevite nekdo prosim, jestli se da spoustet utilita gsec (a
> pridavat/menit uzivatele FB serveru) vzdalene z klienta? Ted mam
> moznost to zkusit jen bez site pres localhost a to funguje, ale nevim,
> zda to jde i pres sit (predpokladam ze jo)....

Ano, lze.

> [...]
> default.

Z hlavy nevim, ale co takhle skusit v konfiguracnim souboru
specifikovat bezpecnostni databazi i s cestou ?

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Firebird 1.5RC7 + BackUp

On 6 Feb 2004 at 9:03, delphi(zv)mjsoft(tec)cz wrote:

> pouzivam backup pomoci komponenty FIBBackupService. Na serveru je vse
> OK. Na klientovi kdyz zadam soubor s cestou do ktereho se ma zalohovat,
> tak se vse provede s tim ze zal.soubor zustane na serveru. Lze nejak
> nastavit, aby zalohoval na klienta a ne na server? Zkousel jsem to i v
> IBOConsoli a vysledek je stejny. Drive jsem pouzival GBAK s parametry a
> tam to slo.

Nutno pouzit gbak, ktery umi zalohovat primo (na klienta), nebo pres
service manager. Komponenty AFAIK pracuji jen pres service manager.
Nemelo by byt tak tezke si napsat wrapper.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

sejmuti casti obrazovky

6.2.2004 alfons_nechvatal(zv)centrum(tec)cz:
> lze nejak sejmout (zkopirovat cast obrazovky)? - neco jako Print Screen v run-time?

var
DeskTopDC: HDC;
DeskTopCanvas: TCanvas;
DeskTopRect: TRect;
begin
LockWindowUpdate(img.Canvas.Handle);
DeskTopDC := GetWindowDC(GetDesktopWindow);
DeskTopCanvas := TCanvas.Create;
DeskTopCanvas.Handle := DeskTopDC;
DeskTopRect := Rect(0, 0, Screen.Width, Screen.Height);
img.Canvas.CopyRect(DeskTopRect, DeskTopCanvas, DeskTopRect);
ReleaseDC(GetDesktopWindow, DeskTopDC);
DeskTopCanvas.Free;
LockWindowUpdate(0);

sejmuti casti obrazovky

[*] alfons_nechvatal(zv)centrum(tec)cz - 6.2.2004 14:26:01

lze nejak sejmout (zkopirovat cast obrazovky)? - neco jako Print Screen v run-time?

Alfons Nechvatal

Font menu - VCL

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.2.2004 14:52:06

Ahoj,

[...]

Diky

LDavid

SMTP komponenta

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 6.2.2004 14:26:00

> Muzete mi nekdo poslat priklad odeslani textoveho emailu pomoci
> Synapse s autorizaci u SMTP serveru? Nejak to nemuzu rozchodit. Login
> je OK, AuthDone je TRUE, ale MailTo, MailFrom, MailData vraceji FALSE.

Na co priklad, kdyz jej mas primo v Synapsi? Podivej se jak to dela
funkce SendToEx ze smtpsend.pas.

(osobne tipuju, ze ty dalsi funkce volas ve spatnem poradi... na
poradi prikazu u SMTP protokolu zalezi!)

SMTP komponenta

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 6.2.2004 14:13:59

> [...]

autorizaci u SMTP serveru? Nejak to nemuzu rozchodit. Login je OK, AuthDone
je TRUE, ale MailTo, MailFrom, MailData vraceji FALSE.

Jan Skopovy

Font u TMainMenu v CLX

Mozna by pomohl kousek kodu, jak to myslis.
--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Net Framework a pointery

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 6.2.2004 13:39:55

Aha, tak to nech v poli bajtu, a pouzij BitConverter.

App a CLX app ?

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 6.2.2004 13:09:51

> Ahoj,
> chci se zeptat, jaky je rozdil mezi clx aplikaci a obycejnou aplikaci. K
cemu jsou urceny clx ? Rozdilu jako jina nabidka komponent, kresleni menu
atd. jsem si vsiml.

CLX aplikace vyuziva multiplatformni knihovnu Qt. Napisesli
aplikaci v CLX pak stejne Unity vezmes a prekompilujes
v Kylixu a mas aplikaci pro Linux. Je to ovsem jen teorie,
v praxi to tak uplne jednoduche neni, ale pri trose snahy to jde.
Pokud planujes vyvoj jen pro Windows, puzij VCL, chces-li mit
aplikaci i pod linuxem, pouzij CLX, tim se ale das po slozitejsi ceste,
protoze CLX, i pouzita verze Qt (2.3) obsahuje mnoho chyb a nedodelavek,
a pro VCL je 100krat vic hotovych reseni.

Pavel Poles

Net Framework a pointery

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 6.2.2004 13:07:50

ten priklad nebol samozrejme realny, pisal som to len do emailu :) v
podstate ten pointer v recorde by sa mohol nahradit lubovolnym inym
recordom ktory moze mat zmysel. islo v podstate len o to ako nieco take
vyriesit.

[...]
pozadovaneho formatu (Float, Date, String, a pod) . defakto predstav si pole
bajtov ako napr. riadok fieldov v CSV formate, cize klasicky mas pointer na
zaciatok recordu a posuvas sa po poli a citas fieldy... toto potrebujem
prerobit tak aby to fungovalo bez pouzitia pointerov...

> [...]
> FirstName: string;
> LastName: string;
> year: int;
> salary: float;
> end;
>
> Jeste je nutne vedet, ze string je VZDY unicode, a je dobre se tomu v .NET
> nevzpecovat a nepreklapet to nasilne do ascii, pokud k tomu neni vazny
> duvod. Struktura je take objekt, a predpokladam, ze Delphi tomu take tak
> rozumi, takze neni duvod k pointerum.
>
> Dal to muze vypadat takto:
>
> TZoznam: ArrayList;
>
> Tam mas potrebnou obsluhu fronty, pridavani a vybirani. Dovnitr pak

SMTP komponenta

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 6.2.2004 13:03:49

> [...]
> moznosti autorizace?

Mam pocit, ze na temer vsechny podobne dotazy ohledne internetovych

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 6.2.2004 12:49:42

Ahoj,
chci se zeptat, jaky je rozdil mezi clx aplikaci a obycejnou aplikaci. K cemu jsou urceny clx ? Rozdilu jako jina nabidka komponent, kresleni menu atd. jsem si vsiml.

Diky Radek

Font u TMainMenu v CLX

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 6.2.2004 12:33:40

> [...]
vytvorenim MainForm.

Myslim ze elegantnejsi reseni by bylo pouziti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.2.2004 11:53:36

Puvodni zprava ze dne 6.2.2004:

> Neznate nekdo free komponentu pro posilani emailu pres SMTP server s
> moznosti autorizace?

Treba Indy, urcite i Synapse.

Font u TMainMenu v CLX

> [...]

> --
> S pozdravem Karel Horky, CLX, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 6.2.2004 11:41:34

Neznate nekdo free komponentu pro posilani emailu pres SMTP server s
moznosti autorizace?

Jan Skopovy

Centrino nebo P4 pro .NET?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.2.2004 11:15:31

> ten konec je dobrej:
>
> The Verdict

ja na tej stranke vidim celkom iny koniec:

>With the launch of the 2.4 GHz Pentium 4 processor, and AMD's recent
>failures, I can no longer recommend the Athlon for anything but the most
>low-end entry level PC systems. For anything else, the Pentium 4 is now
>the processor of choice, as I explain why in my latest posting.

inak su to stranky nejakeho programatora emulatorov,
nie su to zaidne seriozne informacie. V zavere sam autor
priznava: "As always you have the right to disagree
with me." a ja si myslim, ze zrejme vela ludi s tym
co tam popisal v mnohom "disagree", vcitane mna.

Erik

Net Framework a pointery

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 6.2.2004 10:35:27

> [...]

TZoznam: ArrayList;

Tam mas potrebnou obsluhu fronty, pridavani a vybirani. Dovnitr pak nasypes

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 6.2.2004 10:35:27

Jeste jednou zdar,
[...]
S tim souvisi jeste jedna vec, nenasel jsem nikde, zda lze menit umisteni secure.fdb na serveru, resp. nastavit nekde treba v konfiguracnim souboru serveru, aby ji hledal v jinem adresari nez default.

Diky moc za trpelivost a hlavne za odpovedi. VD.

CreateProcess v Delphi X Kylix

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 6.2.2004 10:45:28

>* jak to same udelat v Kylixu (nejaky prikladek ?)
-Linux nepozna sys. volanie CreateProcess, (AFAIK), preto je nutne pouzit
exec() prip. dvojicu fork() + exec().
Fork proces rozdvoji (priznacne:-) a potom v jednej vetve treba zavolat
exec().
-je mozne pouzit aj sys. volanie system() - pozri man.

Pavol Sestak
ICQ : 20989081

CreateProcess v Delphi X Kylix

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 6.2.2004 10:27:25

Zdar vsem,
pomoci CreateProcess spoustim konzolovou aplikaci s command-line parametry. Vse funguje, jen bych jeste potreboval:
* aby se nezobrazovalo to okno konzole a abych mohl jeji vystup presmerovat do meho mema/logu
* jak to same udelat v Kylixu (nejaky prikladek ?)

Diky moc za odpovedi. VD.

Font u TMainMenu v CLX

Zdravim !
Patram po tom, jak u CLX aplikace ovlivnit font v TMainMenu.
Font formulare, na kterem menu spociva, nema vliv. Property Font u CLX TMainMenu neni.
Kudy se mam dat ?
Diky za kazde postrceni, potrebuji nahradit vychozi font MS Sans Serif 8 bodu fontem Arial 10 bodu.
--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Net Framework a pointery

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 6.2.2004 10:11:21

pokusim sa zobrazit priklad...

TMyString = string;
TMyInteger = integer;
TMyFloat = double;

PMyString = ^TMyString;
PMyInteger = ^TMyInteger;
PMyFloat = ^ TMyFloat;

TZaznam = record
FirstName : PMyString;
LastName : PMyString;
year:PMyInteger;
salary : PMyFloat;
end;

PZaznam = ^TZaznam;

TZoznam = array of PZaznam;

From: "Pavel Poles" <delphi(zv)noni(tec)cz>
> stahnul jsem komponentu pro kontrolu jedne
> instance aplikace TOneInstance.

Kontrolu jedne instance aplikace nelze rozume realizovat komponentou.
Doporucuji vsechny komponenty zahodit a pouzit pouze normalni kod. Jedno z
reseni je v JCL, najdes tam i priklad pouzit:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

Pouzitelne ikony windows

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2004 19:36:11

>Je ti doufam jasne, ze prave ted musi 800 uzivatelu teto konference,
>kteri tuhle vetu cetli, dojit na policii podat na tebe trestni
>oznameni, kdyz to tu tak pekne hlasis? Ja nemam cas delat podobna
>oznameni, takze te timto durazne vyzyvam, abys sem takove hlasky uz
>nikdy vicekrat neposilal.

No, jo, no. Zas, ze bych je nejak distribuoval, ci co, to bylo mineno spise
obrazne - obcas se necham jimi inspirovat...

>To sis precetl na tom webu nebo jak jsi na to prisel, ze je mozne je
>volne pouzivat? Ja at se divam, jak se divam, tak tam vidim napsano
>neco uplne jineho. A predpokladam, ze na personal desktop use to
>nechces, kdyz jsi tu v konferenci o programovani...

Tam bylo POKUD. Ano, napsal jsem to vicesmyslne (spise nesmyslne) - melo tam
byt pokud neomezene schvaluji dalsi distibuce.
Ja jsem tuto tematiku hloubeji nestudoval (tva odpoved : tak to tu nema co
delat...)

Application.Terminate nefunguje

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 5.2.2004 19:30:10

Zdravim,

[...]

Nevite nekdo v cem by mohl byt problem?

Dekuji za tipy

Pavel Poles

Pouzitelne ikony windows

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 5.2.2004 19:08:07

Ahoj,
davaji je zdarma coz je super ale "non-commercial use ONLY" coz neni ono :).
Radek

> [...]
> Windows a cili nesmi byt bez svoleni autora pouzity.
>
> Nicmene Microsoft ikonky koupil, tvurci jsou www.xpicons.com (myslim) a
> pokud je oni davaji zdarma, je mozno je volne pouzivat.
>
> S pozdravem
>
> ===================================================
>
> David Kraina, DKx
> -------------------------------
> Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator
>
> http://DKx.on.to
> http://www.MX-3(tec)cz
> ===================================================

> ve stylu windows xp. Stojim ted ale pred >otazkou co muzu pouzit a co ne

Pouzitelne ikony windows

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.2.2004 18:58:06

Puvodni zprava ze dne 5.2.2004:

> [...]

neco uplne jineho. A predpokladam, ze na personal desktop use to
nechces, kdyz jsi tu v konferenci o programovani...

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2004 18:14:01

> [...]

ve stylu windows xp. Stojim ted ale pred >otazkou co muzu pouzit a co ne

Integrace RealVidea a aplikace v Delphi

[*] Roman Varga <fontes(zv)iba(tec)cz> - 5.2.2004 17:37:58

Mohl by mi prosim nekdo chytrejsi poradit s nasledujicim problemem :

Potrebuji zobrazit na formulari video ze 4 kamer. Video se zpracovava na
streamserveru do formatu RealMedia a ja je potrebuji zobrazovat.
Matne tusim, ze cesta by mohla byt pres ActiveX, ale v seznamu mam pouze
TRealAudio a video jsem nikde nenasel a navic s ActiveX se snazim pracovat
poprve ;-(

PS: pouzivam D5

Centrino nebo P4 pro .NET?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 5.2.2004 17:27:56

Dobrou klavesnici ma Toshiba, alespon model satelite pro 42xx.
Ten byl celkove dost dobry (ergonomie), ale dnes je uz jen kus historie.

Slavek

> [...]
> s notebooky je neschopnost vetsiny firem je dodat s anglickou verzi Windows.

Aplikace na vice procesorech

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 5.2.2004 17:25:55

Pouzivam tento postup:
1. true thread safe zapis do logovaciho souboru (synchronizace pres winapi)
2. jcldebug, kazdy thread try except end a logovat stack a jmeno tridy threadu
3. pripadne si pridat logovani id threadu.
4. Poridit si vice cpu stroj na vyvoj (to nastesti mam), tohle se zaplati po 3 dnech
ladeni (pocitam pouze rozdil mezi normalnim a 2x cpu)
Doma mam 2x Celeron(zv)500, v praci kolega 2xPIII(zv)933 a ted nb s HT (coz
je 2x cpu jen na pul).
5. Pristupovat do DB jen z hlavniho vlakna, ona to ta db pak lepe snasi a ve
vysledku
to byva rychlejsi

> [...]
> sitova komunikace, komunikace s COM porty.
>
> pokud tuto aplikace spustim na PC s jednim procesorem, vse bezi v
> poradku, pokud ji ale spustim na viceprocesorovem PC, tak po chvilce
> aplikace zhavaruje s hlasenim AV. Pokud aplikaci spustim tak, abz bezela
> pouze na jednom procesoru, tak je vse OK. ohuzel aplikaci nemuzu na tomto
> stroji otestovat, mohu testovat pouze na jednoprocesorovems troji.
> Aplikace je tvrde testovana na jednoprocesorovem stroji, a vse je OK.
>
> Nemate nekdo podobne zkusenosti, nevite cim by to mohlo byt? Pripominam

Centrino nebo P4 pro .NET?

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.2.2004 17:19:49

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> [...]

s notebooky je neschopnost vetsiny firem je dodat s anglickou verzi Windows.

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.2.2004 17:07:48

From: <developer(zv)efg(tec)cz>
> bohuzel historie a velikost projektu, mame v planu to "casem" predelat na
> ADO.

Rekl bych, ze tohle by melo byt naprostou prioritou. Jinak nema vubec cenu
hledat chyby v necem jinem.

> muzes prosim konkretizovat, o nicem zatim nevim...

Napriklad TMultiReadExclusiveWriteSynchronizer

Petr Vones

Terminate - preruseni aplikace

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 5.2.2004 17:03:47

> To se patrne tyka Windows 9x

Tyka se to Windows XP Professional. Vadi mi, ze to nezastavi natvrdo
aplikaci (proces), ale volaji se dalsi udalosti - napriklad CanClose, Close

Aplikace na vice procesorech

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 5.2.2004 16:59:46

>Ano, ovsem otazkou je zdali je tento problem v kodu ktery napsal vyvojar
nebo
>v tom ktery je od Borlandu.

v kode od Borlandu som uz nasiel nejake diery, ale co sa tyka MP, zatial
som nemal
problem - na mojej 2xCPU masine som uz popisal dost MT programov v
BCBuilder + Delphi, prip Kylix
a so synchronizaciou som nemal ziadny problem - ovsem predchadzala tomu
lepsia teoreticka priprava :-)
Mozno preto, ze som nikdy nepisal MT aplikacie s pristupom do DB
(akejkolvek DB).

Pavol Sestak
ICQ : 20989081

Aplikace na vice procesorech

[*] developer(zv)efg(tec)cz - 5.2.2004 16:41:43

> Jaky je duvod pouzivat pro MS SQL zrovna BDE ?

bohuzel historie a velikost projektu, mame v planu to "casem" predelat na ADO.> > pokud tuto aplikace spustim na PC s jednim procesorem, vse bezi v poradku,

> Borland ma obecne problem s nekterymi castmi RTL (a urcite i dalsich veci) pri
> behu na viceprocesorovych strojich.

muzes prosim konkretizovat, o nicem zatim nevim...> Petr Vones

Petr Sikola

Aplikace na vice procesorech

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 5.2.2004 16:47:44

No Async taky, ze... je ovsem otazkou jak.

Je samozrejme mozne, ze to dela i neco jineho. Urcite bych si dal pozor
na inicializaci BDE a jeji pouziti v threadech.

A samozrejme omezeni behu na jeden procesor ... :-)

From: <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz>
> [...]
> chybe? Pouzitim Terminate a Halt se sice aplikace ukonci, ale casto zustane
> viset v pameti a pomuze pouze restart Windows.

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.2.2004 16:41:42

From: <p.sestak(zv)corag.sk>
> [...]
> prilezitost az na viacprocesorovom stroji.

Ano, ovsem otazkou je zdali je tento problem v kodu ktery napsal vyvojar nebo

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 5.2.2004 16:09:30

No ja pouzivam NB jako prenosnou workstation,
takze jsem volil P4 HT 2.8 GHz, klidne bych to vzal i bez
baterek (krome filmu jsem nevidel prakticke pouziti
nb s baterkama pro programatora).
Disk do NB se da koupit i 5400 otackovy, tam je celkem slusny
narust rychlosti.
Jinak se divat, jestli nb nema moc ostre hrany, napriklad firemni assus
je ma a dost to vadi.

Slavek

PS: Prace s gigabajtovyma DB vyzaduje hooodne CPU.

> From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
>
> Kdyz dnes kupovat notebook tak jedine s Centrinem. Mobilni P4 ma velkou
> spotrebu a dost topi, takze u ne malo modelu pak bezi po celou dobu vetrak a
> dela to zbytecny kraval, navic jeho vykon je (jako u desktopove varianty :-)
> nepresvedcivy. Notebook nemuze (zatim) nahradit desktop predevsim kvuli
> pomalym diskum, takze vykon CPU bych nebral jako zasadni vec. Spise bych se
> zameril na kvalitu a rozlozeni klavesnice a displej s pouzitelnym rozlisenim,
> coz je u vetsiny notebooku zvoleno na 1400x1050 a vice.

> [...]

[*] developer(zv)efg(tec)cz - 5.2.2004 16:39:42

> [...]

> Take jsem drive havaroval na tom, ze Async pro si s vice
> procesory poradit neumel. Jednoduche reseni, programove

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.2.2004 16:05:23

From: <developer(zv)efg(tec)cz>
> [...]

Borland ma obecne problem s nekterymi castmi RTL (a urcite i dalsich veci) pri

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 5.2.2004 16:15:32

> [...]
>stroji otestovat, mohu testovat pouze na jednoprocesorovems troji.
Aplikace je tvrde testovana na jednoprocesorovem stroji, a vse je OK.

-naco bola multithreadova, ked bola testovana len na jednoprocesorovom
stroji?
-zjavne je to probrem so synchronizaciou threadov a tento problem dostal
prilezitost az na viacprocesorovom stroji.
da sa zistit nieco blizsie o chybe?

Pavol Sestak
ICQ : 20989081

Aplikace na vice procesorech

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 5.2.2004 16:13:31

> [...]

je tvrde testovana na jednoprocesorovem stroji, a vse je OK.

> Nemate nekdo podobne zkusenosti, nevite cim by to mohlo byt? Pripominam

Centrino nebo P4 pro .NET?

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 5.2.2004 16:05:22

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> mohol by si byt konkretnejsi? V com je vlastne problem
> s P4 a preco je to najhorsi procesor?

Pomerne zajimavy rozbor je tady http://www.emulators.com/pentium4.htm

Petr Vones

rozparsovani multipart/form-data (RFC 1867)

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.2.2004 16:03:21

> nemate nekdo po ruce udelanou komponentu na rozparsovani dat
> POSTovanych z weboveho formulare? Na webu jsem nasel TAS_FormUpload,
> ale moc se mi nepozdava. Ten formular posila nekolik hidden polozek a
> file (obrazek). Potreboval bych to rozbit na vsechny casti a nacist
> data.

No, uz nejakou dobu se chtstam, ze tohle pridam do Synapse, presneji
receno, ze po tohle obohatim muj mimepart.pas. Nekoukal jsem ale
zatim, jesti je tam neni nejaky zadrhel...

Nicmene by teoreticky mohlo stactit, kdybys k tem datum na zacate
pridal jeste HTTP hlavicky z odpovedi (kde jsou informace jako
content-type a tak), a pak to zkusit rozparsrovat pres ten muj
mimepart. Mozna to bude fungovat, mozna ne... mozna bude stacit
nejaka jen malinka uprava... fakt ted nevim. :-)

Centrino nebo P4 pro .NET?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 5.2.2004 15:59:19

> [...]
> zavody o co nejvic Mhz muzou zajit.

mohol by si byt konkretnejsi? V com je vlastne problem

[*] developer(zv)efg(tec)cz - 5.2.2004 15:53:18

Zdravim,
[...]

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 5.2.2004 15:29:15

Ahojte,
[...]

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 5.2.2004 15:37:17

From: <vponecha(zv)volny(tec)cz>> Ahoj,

> Potrebuji ulozit nastaveni pracovni plochy do netypoveho souboru.
> Problem tkvi v tom, ze netusim, jak nahrat respektive vlozit do
> tohoto souboru treba obrazky nebo ruzne soubory.

Ahoj,
pozri na TZLBArchive je na niektorom CD v baliku Delphi. Tam mas metody na
vkladanie/mazanie/nahradzanie suborov a este komprimovane.
Lauko.

Centrino nebo P4 pro .NET?

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2004 14:33:08

> [...]
kvuli

P4 je nejhorsi procesor jaky kdy Intel vyrobil - je smutny kam az

Jak prevest tabulky FoxPro do MySql?

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 5.2.2004 14:29:07

Ahoj,
ja jsem z FoxPro udelal COPY TO SOUBOR.TXT SDF DELIMITED
a potom jsem napr. MySQL monitoru dal prikaz
LOAD DATA LOCAL INFILE "SOUBOR.TXT" INTO TABLE MySQLTabulka FIELDS
TERMINATED BY "," ENCLOSED BY """" .....

Robert

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> [...]

zameril na kvalitu a rozlozeni klavesnice a displej s pouzitelnym rozlisenim,
coz je u vetsiny notebooku zvoleno na 1400x1050 a vice.

Z objektu TPanel, TImage, TButtons udelat screen s

From: <vponecha(zv)volny(tec)cz>
> Mam prosbu. Mam TPanel, kteremu rikam napriklad Work_panel. Tento
> Work_panel je parent pro jine objekty jako TPanel, TImage,
> TButton..., ktere jsou samozrejme dynamicky rozmistene, dynamicke
> velikosti a ruzneho mnozstvi...
>
> Chci z tohoto vytvoru udelat obrazek formatu nejlepe jpg (cim
> mensi tim lepsi). Tak abych ziskal rychly nahled. Neco ve smyslu
> screen shoot z TPanelu Work_panel.

Ahoj,
mala ukazka
B:TBitmap;
begin
B:=TBitmap.Create;
B.Width:= Panel1.Width;
B.Height:= Panel1.Height;
Panel1.PaintTo(B.Canvas,0,0);
Image1.Picture.Bitmap.Assign(B);
B.Free;
end;
s TBitmap potom mozes robit co chces.
Lauko.

Centrino nebo P4 pro .NET?

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 5.2.2004 13:47:01

Ahoj,
ja osobne mam TravelMate 291LCi a v nem 1,4 Centrino. Pisu na nem .NET aplikace ve VS 2003 a i kdyz delam WWW aplikace, nepozoruju rozdil v prekladu a provozu na nem a nebo na notasu s 2,4 P4. Nicmene kdyz potrebuju cestovat, tak je pro me rozhodujici vydrz baterie. Jednoduchy priklad. Na Centrinu skouknu na jednu baterku tak 2-3 filmy, coz je neco pres 4 hod plneho provozu vcetne multimedii. Na P4 je to tak hodina a pul. ... Ale abych se vratil k tematu. Hry na tom neprovozuju, ale v kancelarsky, vyvojarskych a ani serverovych (SQL) systemech nepozoruji viditelny rozdil. Snad jen kdyz cas od casu prekodovavam nejaky film, tak zatinco na P4 je co cca 1:1, tak na centrinu je to tak 1:1.8 tam je ten takt videt.> -----Original Message-----

OT: Centrino nebo P4 pro .NET?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 5.2.2004 13:16:58

Ahoj,
[...]

format datumu

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 5.2.2004 13:29:00

> Mam nasledujici problem. Potreboval bych v DBGridu zobrazit casovou normu
(treba 56 hodin 20 minut -> 56:20). V databazi to je ulozeno jako DateTime
(). Jak nastavit display format, aby to zobrazovalo tech 56:20? Druha
varianta pak asi je vyuzit CalculatedField, prepocitat to a zobrazit v
pozadovanem formatu, ale preferoval bych nastaveni DisplayFormat. Nevite
nekdo jak na to?

A co TField.OnGetText. V tom si muzes nastavit co se ma zobrazit pomerne
lehce....

Pavel Poles

Ikony do Delphi

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 5.2.2004 13:16:57

>Take to resime zakazkove, nas grafik si uctuje od kusu (i kdyz
>jich udela vice a da nam vybrat, uctuje si za ty ktere si skutecne
>vybereme). Cena je kolem 150-200 Kc za ikonu.

To je rozumne. Nemuzete mi poslat kontakt na takoveho grafika?

Jan Skopovy

TeeChart a vlastni tisk

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 5.2.2004 12:58:54

Prave tohle jsem zkousel a nefunguje to, porad jsou ty fonty male,
zkouseno na nekolika tiskarnach s DPI 300 a 600.

Na webu Steema software jsem nasel tohle:

var
Meta:TMetafile;
begin
Meta := Chart1.TeeCreateMetafile(True,Rect(0,0,Chart1.Width,Chart1.Height));
try
Printer.BeginDoc;
try
Printer.Canvas.StretchDraw(Rect(1000,1000,2000,2000),Meta);
finally
Printer.EndDoc;
Meta.Free;

vypada to docela fajn.

Marian

format datumu

D5, MSSQL 2000

[...]

Sroub

TeeChart a vlastni tisk

[*] Petr Vetesnik <wetty(zv)quick(tec)cz> - 5.2.2004 12:46:52

OK,
ja ale nepouzivam Chart a to plati, pokud se nepletu, jen pro nej

From: "Pavel Poles" <delphi(zv)noni(tec)cz>
> Pri pouziti idFTP pro komunikaci s FTP serverem se mi stava to,
> ze behem prenosu, hlavne u vetsich souboru ostatni aplikace
> "zamrza", nereaguje na kliky mysi, neprekresluje poradne apod
> (resp prekrsluje ale pomalu).

Veskery prenos by mel probihat v samostatnem threadu. Synchronizace s hlavnim
threadem kde je GUI by se mela omezit jen na nazbytne nutne updatovani
ovladacich prvku.

> Ruzne cachry s idAntifreeze nepomahaji, jedine co trochu pomuze je
> volat v OnWork Application.ProccessMessages a nastavit SendBuffer

Nikdy nevolej Application.ProccessMessages.

Petr Vones

MSIE - nastaveni zabezpeceni

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 4.2.2004 18:56:57

From: <prgx(zv)email(tec)cz>
> Ahoj, potreboval bych radu. Jak muzu z me aplikace nastavit "zabezpeceni"
> MSIE (pouzivam verzi 6). Konkretne se mi jedna vypnout/zapnout skriptovani

http://www.euromind.com/iedelphi/iesecurity.htm

Petr Vones

jak vlozim radek do sesitu excelu

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 4.2.2004 18:28:46

[...]

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2004 17:24:41

> [...]
> VyctovyTyp: TVyctovyTyp;
>
>----------
>lze napsat neco jako VyctovyTyp:=i; // treba 0

VyctovyTyp:=TVyctovyTyp(i);

eventuelne:

const prevod:array[0..2] of TVyctovyTyp = (prvni, druhej, treti);

VyctovyTyp:=prevod[i];

nacteni hodnoty do vyctoveho typu podle indexu (in

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.2.2004 17:08:39

> [...]

> lze napsat neco jako VyctovyTyp:=i; // treba 0
> --------
> jde to sice pomoci Case, ale to je nekdy na zastreleni se. :-)

Mas dve moznosti:

VyctovyTyp := TVyctovyTyp(i);

alebo

Byte(VyctovyTyp) := i;

V obidvoch pripadoch plati, ze kompilator Ti s kontrolou hodnoty nepomoze,
je to na Tebe.
Tu kontrolu si mozes spravit napriklad takto:

if (i >= Ord(Low(TVyctovyTyp))) and (i <= Ord(High(TVyctovyTyp))) then
VyctovyTyp := TVyctovyTyp(i)
else
raise Exception...

nacteni hodnoty do vyctoveho typu podle indexu (in

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 4.2.2004 16:42:37

[...]

----

Spiknuti vyrobcu USB - jak pripojit Nokii?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.2.2004 16:40:36

Puvodni zprava ze dne 4.2.2004:

> No tak rekneme ze vse je nastavene ... A ...? Stale se hlaska ukazuje.
> Cili to jest spis chyba FW nez moje.

Jestlize mas telefon, ktery nepracuje podle navodu, musis ho
reklamovat a ne si preci stezovat v konferenci, ze to spatne funguje.
Me to pracuje bez nejmensich problemu.

Jak prevest tabulky FoxPro do MySql?

[*] Vlastislav Cilek <bigvlci(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2004 16:36:35

[...]

IndyTCP klient

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 4.2.2004 16:22:33

Zdravim,

Mate nekdo zkusenosti s pouzivanim nejakych Indy TCP klientu
(idFTP, idHTTP apod..)
[...]
a RecieveBuffer na nejakou nesmyslne malou hodnotu jako treba 2.
To ma ale za dusledek ze kdyz treba hybu formularem, tak se zas
neprenaseji data, protoze aplikace proste procesi messages, a na FTP
nema cas.

Jedine co mne napadlo je udelat jakousi obalovaci komponentu, ktera si
idFTP vytvori v threadu a bude volat jeji funkce threadove. To by ale znamenalo
pro tu obalovaci komponentu zaregistrovat vsechny mozny funkce jako ma idFTP...

Neexistuje nejake jine reseni?

Dekuji predem za nazory a rady

Pavel Poles

Net tiskarny NT-NT

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 4.2.2004 16:12:31