Problem Interbase

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2004 16:08:30

Matejcek Petr wrote:

> No jo ale ono staci zavrit program (exe zkompilovany) spustit ho znovu a
> uz to funguje (teda jak kdy ) takze jsem nepredpokladal ze by to byla az
> takovato chyba

Jaka je verze serveru? Nejsou v dotazu nahodou nejaky joiny a
mezi selectenymi poli nejaka, ktera se vyskytuji ve vice tabulkach?
proklad:

select rodnecislo
from lidi
left join boty on
boty.rodnecislo=lidi.rodnecislo

jde o to, ze IB a starsi verze (beta) FB, mela s timto potize,
pozdejsi verze FB vyhazuje hlasku "ambigous fileds..."

zkontroluj si velikost pismen v dotazu a nazvu pole v gridu
je to sice kravina, ale tak me to napadlo.

kdyz uplne vypnes (odstranis metodu z udalosti OnDraw...)
vlastni prekreslovani, tak to dela to samy?

mas spravnou verzi gds32.dll? jakou mas verzi IBX (je to videt
pri kliknuti pravym tlacitkem na komponentu ve formulari)?

jaky vsecky udalosti IBQuery a DBGridu mas vyuzity? nemuzes
di nahodou nekde neco zavrit, preponout rezim edit/browse/insert
nekde behem ruznejch udalosti?

idealni na tohle je mit dva monitory, kdy mas ladenej form
vedle delphi a muzes v klidu krokovat.

peca

ps: dneska uz balim, ale treba neco zabere :o)
hlavne dej vedet cim to bylo.

Problem Interbase

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 4.2.2004 15:40:27

Karel Rys napsal(a):

>Nemohlo se nahodou stat, ze DBGRID ma zobrazovat sloupce, ktere ten dotaz nevrati? Napr. Query
>vraci sloupce Jmeno, Pocet a DBGRID ma zobrazovat sloupce Krestni a Prijmeni... To by se mohlo
>takto projevovat...
>
>Karel Rys

MSIE - nastaveni zabezpeceni

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 4.2.2004 15:28:22

Ahoj,
misto kontroly instalace a InControlu si radeji stahni RegMon od
SysInternals.

HTH,
pl

From: <konfera(zv)rus(tec)cz>

> [...]

Je otazka, jak moc se ty ne-csv radky mohou podobat tem csv :-)

V kazdem pripade se podivej do helpu na TStrings.CommaText

Jak zjistit medium - USB Flash Drive

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 3.2.2004 20:23:25

From: "Vaclav Riha - Soft Consult" <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz>
> Resil bych to jednoduse podle pismena oznacujiciho disk.

A co tim vyresis ? Muze to byt disk, externi disk pres USB/Firewire, ctecka
karet, USB "klicenka", fotak, disk v PCMCIA, ci cokoli dalsiho ...

Petr Vones

Jak zjistit medium - USB Flash Drive

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 3.2.2004 19:57:23

From: "Vaclav Riha - Soft Consult" <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz>

> Resil bych to jednoduse podle pismena oznacujiciho disk.

Tak na to bych se moc nespolehal, protoze napr. na notebooku pouzivam v
PCMCIA slotech IBM microdrive (backup) a CF (fotak) a pismeno je jim
pridelovano podle toho, co tam drive strcim.

HTH, pf

Jak zjistit medium - USB Flash Drive

[*] Lasevic, Martin <mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 3.2.2004 18:29:16

Spise jako kombinaci priznaku removable_disc.....a pokud je to vyssi jak C,
tak by to bylo jasne dokud......se do toho nezamicha treba ZIPka.....

> From: Vaclav Riha - Soft Consult [mailto:vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz]
>
> Resil bych to jednoduse podle pismena oznacujiciho disk.

Jak zjistit medium - USB Flash Drive

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 3.2.2004 18:19:15

Resil bych to jednoduse podle pismena oznacujiciho disk.

S pozdravem Vaclav Riha

Rychlejsi komunikace

[*] Vlada <delphak(zv)centrum(tec)cz> - 3.2.2004 14:54:59

viz. predchozi ... 19200 baudu je cca 1900 byte/sec ... a to musi stacit (1
cislo je 4 - 8 byte) ! Otazkou je, zda-li ten modul zvlada 5 mereni za
vterinu - muze to brzdit frekvence mereni a nikoliv rychlost prenosu.
From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
"GOTO 55"

Zmatene objekty - potrebuji poradit

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.2.2004 06:54:11

A neni ten StringGrid zapouzdreny v nejakem Framu ??? Pak by to bylo
mozne...

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 3.2.2004 00:07:39

Prosim o radu.
Jakym zpusobem je mozne spolehlive prerusit aplikaci pri nejake fatalni
chybe? Pouzitim Terminate a Halt se sice aplikace ukonci, ale casto zustane
viset v pameti a pomuze pouze restart Windows.

Jan Skopovy

SQL nastaveni cisla zaznamu

[*] Ing. Jan Kuchar PhD. <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 2.2.2004 23:33:34

a co takhle

Var
Poradi:Integer;
begin
Poradi:=55;
Query1.first;
Query1.Locate(query1.fieldbyname('Cislo').fieldname,Poradi,[]);
Edit1.text:=Query1.FieldValues['Jmeno'];

From: <sup(zv)publicis(tec)cz>
Subject: OT MS Visual C# 2002 Standard - DB pristup

> Ahoj
> Pred casem jsem v teto konferenci nalezl
> odkaz na cenovy tip nakupu viz SUBJ.
> Je to super, ale db komponenty lze napojit
> v teto verzi jen na lokalni databazi Ms access nebo excell,
> pri pokusu o pripojeni na jaky koli SQL server, dokonce i pres ODBC,
> hlasi ze s touto verzi nelze .
> Existuji nejake komponenty pro pripojeni k MY SQL nebo Postgre SQL,
> (Jako je treba ZEOS pro DElphi) ?
> Jakou nejmensi ( rozumnej nejlevnejsi ) verzi MS VIsual C# musim
> mit abych se mohl pripojit k temto SQL serverum alespon pres ODBC ?
> [...]

Configuration BDE v runtime

[*] tondrej(zv)t-online.de - 2.2.2004 16:46:36

> take nieco som nasiel aj na internete ale chyba mi nieco do USES
> nepozna mi napr. "hDBICur"

uses
BDE;

podivne mrseni fontu v QReportu

Od: Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz>

> ale u QRLabelu a QRDBTextu ktere pri tisku v
> OnPrint nejak obsluhuji zacalo
> projevovat nahrazovani diakritiky ruznym
> znakem.
>
> Martin Zapletal

Ahoj.
Mam s podobnym chovanim zkusenosti - uz jsem je tu nekolikrat daval k lepsimu ;) - snad to bude ono.
Bohuzel jsem nezvladl odstranit pricinu, ale nasledek - kdyz se Ti povede zjistit pricinu, budu za info rad.
Zjistil jsem, ze se text "zmrsi" u e s hackem a pod. Resenim, jak obejit spatne zobrazovani bylo povesit se na objekt, ktery plnim ceskym textem a tusim v udalosti OnChnage provest zmenu fontu - charset staci. Cili - predpokladam, ze Charset mas nastaven na EastEuropean (nebo tak nejak ;) )
pak v OnChange udelas
Objekt.Font.Charset:=Default;
Objekt.Font.Charset:=EastEuropean;
Tohle mi zarucene chodi - jak uz jsem rekl, nepovazuju to za optimalni reseni - radsi bych odstranil pricinu, ale to se mi nepovedlo.
Snad jsem pomohl
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Zmatene objekty - potrebuji poradit

Ahoj panove!
Prijal jsem nabidku na to, abych po jednom programatorovi prevzal jeden projekt, ktery uz bezi a mel bych odstranit par chyb a dodelat par veci. Uff, neni vse spatne - nasel veci dobre, ze kterych jsem se neco naucil a nasel jsem i veci, ktere si myslim, ze jsou udelany spatne.

Napriklad potrebuju poradit s objekty jednoho formulare, ze kterych jsem tumpachovy.
Pri pohybu mysi nad StringGrid to zobrazi v plovouci napovede "Panel1:TPanel" a pozici a velikost toho panelu, na kterem lezi ten StringGrid. Po stisku a vyberu toho StringGirdu mi to v Object inspectoru nahlasi, ze jde o objekt xyGrid:TStringGrid. Kdyz se podivam na Object tree view - tak tam tenhle objekt vubec nemam.
To jeste neni vsechno, co mi neni jasne. Hned vedle napravo tohohle gridu je Spliter a vedle nej napravo je dalsi StringGrid se stejnym nazvem xyGrid. Ten se uz po vybrani v Object tree view zobrazi bez problemu.
Potreboval bych zrovna tady neco vyresit, ale tohle me brzdi protoze to nechapu!

Jak je mozne, ze na jednom formulari jsou polozeny dva stejne objekty - se stejnym nazvem?? Jak toho jde docilit? Co na to prekladac? Jakto, ze mi nehlasi chybu? Napada vas nekoho, proc to je takhle udelany a co by to mohlo mit za vyznam?

Dekuji vsem za cas, ktery tomu budou venovat.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

OT MS Visual C# 2002 Standard - DB pristup

[*] sup(zv)publicis(tec)cz - 2.2.2004 16:38:34

[...]

zjisteni naiinstalovanych Portu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 2.2.2004 16:28:16

From: "Svelta Jaroslav" <jaroslav.svelta(zv)csw.sk>

> A co v pripade, ze to musi bezat aj pod W95?

Ten postup je v podstate stejny:

1. Ziskat seznam portu z registry
2. Ze seznamu vypustit porty, na kterych visi nektere "podarene"
softy
3. Zbytek portu otestovat pomoci CreateFile()

Na W95 ti nezbyde, nez fyzicky prolezt registry. U ostatnich platforem ti
setupapi.dll nabizi rozhrani, jak to prochazet logicky a byt tak nezavisly
na konkretni strukture registry, ktera se na jednotlivych platformach dost
lisi.

HTH, pf

podivne mrseni fontu v QReportu

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 2.2.2004 15:44:13

Mam v QuickReportu sestavy ktere drive chodily jak maji. V posledni dobe se
ale u QRLabelu a QRDBTextu ktere pri tisku v OnPrint nejak obsluhuji zacalo
projevovat nahrazovani diakritiky ruznym znakem. Zarazejici je to, ze
ostatni QRlabely plnene DataSetem nebo jsou napsane statickym textem jsou
OK. Pouzivam vsude stejne fonty na vsech textovych prvcich. Nejsem si vedom
, ze bych neco zmenil nebo upgradoval. (krome W2000) Nevite nekdo co se
deje? Na mem PC to nedela, ale u zakazniku s ruznym OS to dela nekde na
obrazovku, jinde na tiskarnu.

W2000, D5Profi, DBF soubory pres BDE.

Martin Zapletal

Configuration BDE v runtime

take nieco som nasiel aj na internete ale chyba mi nieco do USES
nepozna mi napr. "hDBICur"
diky

"Otisk Rene"
<otisk(zv)misel(tec)cz> To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject: Re: Configuration BDE v runtime
lexpert(tec)cz

02.02.2004 13:47
Please respond
to delphi-l

Mozna neco takoveho?

procedure SetBDE(Net_Dir, ConfigNode, Key: string);
var
hCur: hDBICur;
Config: CFGDesc;
COntinueIt: Boolean;
begin
if DbiInit(nil) = DBIERR_NONE then
try
hCur := nil;
if DbiOpenCfgInfoList(nil, dbiREADWRITE, cfgPersistent,
PChar(ConfigNode), hCur) = DBIERR_NONE then
if DbiSetToBegin(hCur) = DBIERR_NONE then
begin
ContinueIt := True;
while ContinueIt do
if DbiGetNextRecord(hCur, dbiWRITELOCK, (zv)Config, nil) <>
DBIERR_NONE then
ContiNueIt := False
else if StrIComp(Config.szNodeName, PChar(Key)) = 0 then
begin
StrCopy(Config.szValue, PChar(Net_Dir));
DbiModifyRecord(hCur, (zv)Config, True);
ContinueIt := False;
DbiExit();
finally
if (hCur <> nil) then
Check(DbiCloseCursor(hCur));

a pak zavolas

SetBDE(Ctyri, '\DRIVERS\NATIVE\DBASE', 'LEVEL');
SetBDE('M:', '\DRIVERS\PARADOX\INIT', 'NET DIR');
SetBDE('TRUE', '\SYSTEM\INIT\', 'LOCAL SHARE');
SetBDE('TRUE', '\SYSTEM\FORMATS\DATE', 'FOURDIGITYEAR');

<Zdravim,
<Potreboval by som zmenit hodnotu parametrov BDE priamo v mojej aplikacii.
<Ide mi konkretne o parameter "Drivers\Native\DBASE\Level".
<Prosim pomozte.
<
<Diky

Instalace Delphi 8

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 2.2.2004 15:13:58

> Framework SDK
>
> To se mi nezda. Stahl jsem si ISO soubor (tedy vlastne image

Aha, mel jsem na mysli instalaci D8. Nevidim ale ani duvod, proc by .NET mel
byt instalovatelny s nejakymi restrikcemi.

Instalace Delphi 8

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 2.2.2004 15:07:56

To se mi nezda. Stahl jsem si ISO soubor (tedy vlastne image instalacniho
CD) z internetu, ten jsem si "rozbalil" do nejakeho adresare, a v pohode
jsem to z nej nainstaloval. Tedy, lepe receno, z adresare Install\setup.exe.
Bez procitani jakekoliv dokumentace.

Instalace Delphi 8

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 2.2.2004 14:23:52

From: "MMS" <preas_w(zv)stonline.sk>
> a potom sa nainstaluje samo. Instalacia VS je pomala - dla toho co vypisuje
> to vyzera ze kopiruje tie tisice suborov jeden po druhom alebo co.

Mozna proto, ze je tam i dokumentace ;-)

> N zaklade skusenosti z instalacie VS.NET, mozem povedat ze neoplati sa zacat
> instalaciu ak nemam splnene vsetky podmienky - nainstalovany a beziaci IIS,
> prislusny servis pack atd.

Visual Studio lze bez problemu nainstalovat i bez nainstalovaneho IIS, chce si
to ovsem predtim precist dokumentaci.

> Neoplati sa ponahlat s instalaciou, ak nie su splnene vsetky podmienky.
> Ak je toto vsetko splnene tak je instalacia VS i Delphi8 bezproblemova.
> Jedine problemy ak som zatial mal je ze mi nechce behat ASP.NET
> lebo mi vyhlasuje
> Unable to attach asp.net worker process (typically aspnet_wp.exe
> w3wp.exe)
> To je alevsetko lebo vlyvom neexistujucej dokumentacie si s tym neviem rady.

Z command-line zavolej: aspnet_regiis.exe -i

Petr Vones

zjisteni naiinstalovanych Portu

[*] Svelta Jaroslav <jaroslav.svelta(zv)csw.sk> - 2.2.2004 14:19:50

A co v pripade, ze to musi bezat aj pod W95?

Instalace Delphi 8

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 2.2.2004 14:15:49

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Az potom si clovek vsimne veticky v pruvodci: INSTALACE FUNGUJE POUZE V
> PRVNI MECHANICE PC.

Tak to je opravdu neuveritelne.

Petr Vones

POS tiskarna (textove tiskarny)

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 2.2.2004 13:53:46

Zdravim konferenci,

snazim se tisknout na POS tiskarny - ovsem nevim jak testovat to, ze je
tiskarna vypnuta popripade, ze dosel papir.

Tisknu pomoci AssignFile(f, 'lpt1') napriklad - ale nevim, zda neexistuje
neco "rozumejsiho".
----
Pomoci:
AssignPrn(MyFile);
Rewrite(MyFile);
ini:=#27+'(zv)'+#27+'t'+#18;
Writeln(Myfile, ini);
Writeln(MyFile,'escrzyaieuu ZSTD');
Writeln(MyFile);
System.CloseFile(MyFile);

mi tiskne uplny nesmysly.
-----
a Printer.canvas - tiskne take nesmysly...
-----
Takze nevite nekdo nahodou, jak tisknout nejak chytre??

JR

Instalace Delphi 8

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.2.2004 13:59:47

Puvodni zprava ze dne 2.2.2004:

> N zaklade skusenosti z instalacie VS.NET, mozem povedat ze neoplati
> sa zacat instalaciu ak nemam splnene vsetky podmienky -

No to je snad normalni, ne?

> lebo > mi vyhlasuje Unable to attach asp.net worker process
> (typically > aspnet_wp.exe w3wp.exe) To je alevsetko lebo vlyvom
> neexistujucej > dokumentacie si s tym neviem rady.

Tak si musis zaregistrovat ASP.NET pomoci programu tusim
aspnet_regiis.exe v prislusne verzi frameworku.

ADMIN: PROSIM QUOTUJ SPRAVNE PRISPEVKY. DEKUJI.

Instalace Delphi 8

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 2.2.2004 13:51:45

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> [...]

ze dela Borland blbosti, ale aby se matlal s takovouhle veci a jeste ji
dokumentoval, kdyby to slo vyresit nejak jinak, to mi pripada fakt

J. Luhan
Borland CZ

Delphi 8 a ziadna dokumentacia....

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 2.2.2004 12:55:28

Caves,

[...]
l aspon dokumentaciu. to co v delphi 8 zdokumento
vane a len v helpe je je podla mojeho nazoru nedostacujuce.... zial :((((((((((((((((

rgds,

Ivan

Instalace Delphi 8

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.2.2004 12:57:32

Puvodni zprava ze dne 2.2.2004:

> Zjevne nechapes rozdil mezi instalaci vlastniho software a
> zaclenovani cizi instalace do vlastniho baliku.

Zcela zjevne :-) Pac jsem uplny magor :-)

Opravdu nedokazi pochopit, proc jakakoliv instalace vyzaduje, aby byla
spustena pouze z vybrane mechaniky.

> Navic Delphi nejsou jenom IDE a kompilator, tech produktu je tam
> podstatne vic.

Stale nechapu, proc instalace podstatne vice souboru vyzaduje
instalaci spustenou pouze z vybrane mechaniky.

> To je taky o necem jinem - instalujes jenom runtime. S tim Delphi
> ani VS.NET nevystaci.

A porad to nechapu, proc instalace podstatne vice souboru vyzaduje
[...]

Stop na Exception v Delphi

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 2.2.2004 12:31:19

From: "Jirka" <delphi-l(zv)bedna.net>

> [...]

Prekladac k tomu cudne mlci - nikde zadny hint ani warning :-(
a exception nikde. Nejedna se nahodou i o Tvuj pripad?

jeste EXCEL

[*] Petr Marik <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.2.2004 12:21:16

> Reseni je nasledujici.
>
> 1) Udelal jsem si dalsi non visible form, jehoz public properties tvori
> OLEVariant promenne, se kterymi pracuji.
> 2) Na OnDestroy pak volam XLApp.Quit;
> 3) Tento form si spoustim a ukoncuji dle potreby a tim se mi shazuje i
EXCEL
> jako OLE proces, aniz bych musel koncit aplikaci.

Diky za postrceni. Vse funguje jak ma. Zbyva jen ta cast meho dotazu, ktera
se tyka palety servers.
Kdyz na prazdny form dam komponentu TExcelApplication a nastavim AutoConnect
na True a nic jineho na formu neni, dostanu pri spusteni exe hlasku, kterou
jsem popisoval.

> ...raised exception class EIntfCastError with
message 'Interface not supported'.

Co se musi udelat, aby komponenty vubec fungovaly?

Zdravi
Petr Marik.

Stop na Exception v Delphi

nemas vyjimku v DCu a odskrtnuto Use Debug DCU?

Jirka Virt

Instalace Delphi 8

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 2.2.2004 12:21:17

> To jsi me tedy pobavil. Instaloval jsem uz nekolikrat Visual Studio a
> bylo to pro nej trivialni, nemuselo se to delat z prvni mechaniky.
> Mimochodem instalace VS.NET trva sakra dlouho a zabere spousty GB na
> disku.

Zjevne nechapes rozdil mezi instalaci vlastniho software a zaclenovani cizi
instalace do vlastniho baliku. Navic Delphi nejsou jenom IDE a kompilator,
> [...]

> instalovat z prvni mechaniky.

To je taky o necem jinem - instalujes jenom runtime. S tim Delphi ani VS.NET

Diky.

J. Luhan

Instalace Delphi 8

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 2.2.2004 11:59:13

Aha, tak tos byl ty...

samo ze jsem to zkusil a povedlo se...
ostatne to bych asi udelal na kazdy pad...

Ja taky neukazuju prstem a
nerikam "jeee jim se zas neco nepovedlo.... ", jestli jsi
to z toho pochopil, tak ne. Toto bylo psano bez emoci.
Jen upozornuji i ty ostatni, kterymse to teprve muze stat.

To ze muj program nebezi napoprve korektne se mi
stava ve 100% pripadu. Horsi je, ze mi se to stava i
napodruhe.

Toz pro vsechny, kterym se to muze jeste stat:

Na WinXP SP1 CZ se vam muze stat, ze instalace probehne,
ale D8 je po najeti nepouzitelne (chybi mnoho veci v menu, help
nefunguje, zato to rychleji startuje). V uzivatelske slozce
(nejcasteji C:\document and settings\.borland\) zalohujte vse co tam
najdete a smazte to. Pote nainstalujte znovu a melo by to fungovat.

Martin

P.S. Ale absence PDF me fakt mrzi. Chtel jsem se zacit ucit
neco ve smyslu: "DOT.NET and how to do it with Borland" ale smula.

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>

> ak uz samotna instalacia nie je tak trivialna a musim nahliadnut do
> instalacnej prirucky tak na co ma odkazes ak mam problem ktory nie je
nikde
> popisany a zdokumentovany? na plateny tech support ???

Ne-ee - instalacni support je zadarmo...

> resp. prosim kde je uzivatelska prirucka ? a kedy bude ?

To by me taky fakt zajimalo. Uz to chvili zjistuju, ale jeste mi to nikdo
nerekl.

J. Luhan
Borland CZ

Stop na Exception v Delphi

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 2.2.2004 12:19:15

Petr Vones wrote:
> From: "Jirka" <delphi-l(zv)bedna.net>

> Nemas nekde umisteny breakpoint ve kterem si nastavil aby se v debuggeru
> nezobrazovali od toho mista vyjimky ?

Ahoj,
nemam. Nechal jsem si je vypsat pres View-Debug...-Breakpoints a pro
jistotu jsem je vsechny smazal.
Nema nekdo jeste nejaky napad?

Predem diky moc za odpoved.

Jirka

Instalace Delphi 8

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.2.2004 11:57:11

> [...]

> Obecne doporucuji vsem, aby do instalacniho navodu aspon nahledli -
> spravna instalace celeho baliku neni tak trivialni, jak by se mohlo
> zdat z pohledu na krabici.

To jsi me tedy pobavil. Instaloval jsem uz nekolikrat Visual Studio a
bylo to pro nej trivialni, nemuselo se to delat z prvni mechaniky.
Mimochodem instalace VS.NET trva sakra dlouho a zabere spousty GB na
disku.

Kdyz udelam v InstallShieldu instalaci sveho programu ubsahujici .NET
Framework, vznikne instalace pro uzivatele trivialni a nemusi se

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 2.2.2004 10:30:57

> [...]

informaci) zjevneho duvodu problemy mel? A kde bys v tu chvili hledal chybu?
U tech uspesnych nebo u toho neuspesneho?

Ano, mas pravdu. Instalace potom nemusi probehnout korektne.
Ale myslim si, ze kdyz uz je to tak choulostive, ze opravdu musi dojit k
instalaci z prvni CD MECHANIKY, tak by pruvodce nemel zhavarovat na hlasce,
ze nenalezl nejaky soubor, ale mohl by naznacit, ze se nejedna o prvni CD
MECHANIKU at presunu CD do jine.

D.

> [...]
spravna
> instalace celeho baliku neni tak trivialni, jak by se mohlo zdat z pohledu

Instalace Delphi 8

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 2.2.2004 10:34:58

> [...]

popisany a zdokumentovany? na plateny tech support ???

resp. prosim kde je uzivatelska prirucka ? a kedy bude ?

vdaka

Ivan Turcan

[...]

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 2.2.2004 10:47:02

Ahoj,

nejsem si ted jisty, zda jsem mel stejne problemy a zda to souvisi, ale:

Kdyz jsem zacinal pracovat s excelem, dosel jsem k tomu, ze je vhodne
definovat cely object, ktery obsahuje veskere dalsi objekty napojene na
Excel.
Vyzkousejte si to. TExcelObjekty = class(TObject)
private
Application : TExcelApplication;
Workbook : TExcelWorkbook;
Worksheet : TExcelWorksheet;

placeny amater

Delphi 8 a ziadna dokumentacia....

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 2.2.2004 10:28:56

myslis tento link http://community.borland.com/article/0,1410,31955,00.html
?

tam je sice pisane o chybach a ich opravach ktore coskoro vraj budu , avsak
nic o chybajucej dokumentacii tam nie je ...

zaujimave vsak je ze Borland mi poslal kupnu zmluvu na delphi 8 kde pise ze
mi to da aj z tlacenou dokumentaciou, tu tlacenu dokumentaciu som ozelel,
avsak ze tam nie je ani len v elektronickej forme to je priam ubohe...

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>> Kdyz jsme u toho Delphi 8 tak se tady pozastavim jeste nad instalaci.

> [...]

instalace celeho baliku neni tak trivialni, jak by se mohlo zdat z pohledu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 2.2.2004 09:58:52

> vypada to, ze to neni jen problem externich dodavatelu, jak
> zde nekdo zminil - navic v tom patrne hraje roli i ruzna
> kombinace jazykovych verzi Office, Win a dalsi kombinace.
> Napriklad na Win2003Server eng.+Off Cz2002 pracuje bez
> problemu AppExcel.Quit - alespon se nam jeste nestalo, ze by
> Excel zustaval viset.

Podla mojich skusenosti zatial fungovalo

var
AppExcel: Variant;
AppExcel.Quit;
AppExcel := Unassigned;

V tomto pripade som pouzil late binding cez Variant (ekvivalentom pre
interface by malo byt priradenie nil). To posledne volanie sposobi uvolnenie
instancie vdaka reference counting.

Mam podozrenie, ze Excel zostane visiet v pripade, ak AppExcel je globalna
premenna a nie je volane to priradenie AppExcel := Unassigned;
potom totiz refcount = 1 a objekt 'zije' dalej a caka na dalsie volania.
Pre lokalne premenne tento kod Delphi implicitne generuje, ale nie pre
globalne premenne.

Samozrejme, neskusal som vsetky mozne jazykove verzie.

CreateOleObject v DLL

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 2.2.2004 09:56:49

To by asi pomohlo, akorat ta aplikace (Uniface) pada na W2k stylem
"uniface.exe generoval chyby a bude systemem Windows uzavren. Je nutne
program restartovat.", v protokolu aplikaci neni zadna zprava o chybe.

Roman

Dne Sunday, February 01, 2004 11:04 PM [GMT+1=CET],
Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> napsal(a):

> From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>
>
> Patrne by pomohlo zjistit o jakou jde presne chybu.
>
> Petr Vones

jeste EXCEL

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 2.2.2004 09:18:46

Dobre jitro,
[...]
AppExcel.Quit - alespon se nam jeste nestalo, ze by Excel zustaval viset. A
jeste jednu poznamku - volani Excel.Application
v .NET (resp. jejich ukonceni) takove problemy nedela vubec. Proste osobne v
tom pri pouziti v Delphi5 nemam uplne jasno.

Od: "Lasevic, Martin" <mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: jeste EXCEL
Datum: 1.2.2004 - 18:56:27

--
Chces kilo? Tak pripoj kamose pres VOLNY.
Vice na http://studentpartner.volny(tec)cz/

Instalace Delphi 8

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 2.2.2004 07:52:36

Rovnez si pridam perlicku z instalace.

Instaloval jsem si D8 jen pro to, ze jsem si chtel precist
PDF dokumentaci nez se do toho pustim.... no ale to uz
vite.
[...]

WinXP CZ, SP1

> [...]
jak
> zjistit, ze ktere jednotky se spustil EXE. :-)

Instalace Delphi 8

[...]

UNICODE

Ano, diky ... jeste bych potreboval poradit s jednou veci, a to, jak ke
znakum unicode pristupovat. Napr. jestli mam dva unicode retezce a chci je
mezi sebou treba xorovat .... jak pristoupit ke kazdemu byte znaku zvlast
??

Diky Radek

Patrne chces pouzit API funkci SendMessageW

Petr Vones

UNICODE

"Petr Vones" <pvones(zv)vol(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 01.02.2004 22:52:43

Odpovezte prosim - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odeslano kym: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Predmet: Re: UNICODE

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> EnableWindow(SecondEditHandle,true);
> SendMessage(SecondEditHandle, EM_SETSEL,0,-1);
> SendMessage(SecondEditHandle, WM_CLEAR,0,0);
> SendMessage(SecondEditHandle, WM_PASTE,0,0);
> EnableWindow(SecondEditHandle,false);
>
> Funguje to ve vetsine pripadu, ale bohuzel ne stoprocentne ... nekdy je
> obsah "uriznuty" nebo jsou tam jine znaky. Domnivam se, ze je to tim, ze
> aplikace ve VB pouzivaji UNICODE a ja v Delphi ANSI. Hledal jsem tedy v
> helpu, ale nejsem z toho moc moudry :o(
> Prosim o nakopnuti spravnym smerem.

Patrne chces pouzit API funkci SendMessageW

Petr Vones

Vlastni udalosti v potomkovi formulare v design ti

[*] tondrej(zv)t-online.de - 2.2.2004 00:20:59

> Kdyz to tak udelam (do requires baliku dam designide.dcp) tak to v
> navrhu funguje dobre ale pak po me vyzaduje DesignIntf.dcu pri
> prekladu zdedeneho formulare pouziteho v aplikaci.
>
> Co s tim?

Prosim precitaj si dokladnejsie tie clanky, ku ktorym som Ti poslal URL.
Designtime kod musi byt oddeleny od runtime.

Stop na Exception v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.2.2004 23:04:45

From: "Jirka" <delphi-l(zv)bedna.net>
> [...]
> Stop on Delphi exceptions mam zaskrtnute.

Nemas nekde umisteny breakpoint ve kterem si nastavil aby se v debuggeru

Inicializace unit

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.2.2004 22:52:43

From: "Petr Daricek" <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz>
> Krokoval jsem a prave tim jsem zjistil, ze se inicializuji ve spatnem
> poradi.

Je dobre se vyvarovat psani kodu ktery je primo zavisly na poradi unit.
Inicializacni kod je lepe volat z "tela" aplikace nez v initialziation sekci
kde nelze ani rozume odchytit a zalogovat pripadne vyjimky.

Petr Vones

UNICODE

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.2.2004 22:52:43

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> [...]
> helpu, ale nejsem z toho moc moudry :o(
> Prosim o nakopnuti spravnym smerem.

Patrne chces pouzit API funkci SendMessageW

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.2.2004 23:18:48

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> [...]

Kritika jiz byla vznesena, jestli to bude mit nejaky vysledek tezko odhadnout.

Delphi 8 ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.2.2004 23:14:47

From: "L. Svoboda" <konference(zv)fdsystem(tec)cz>
> Dobry den vsem...
> Mozna uz mi starim neslouzi oci,
> ale proc nikde nevidim ke stazeni
> nejakou trial verzi Delphi 8???

Uz se to tu probiralo. Borland obvykle uvolnuje trial verze mesic az dva od
uvedeni produktu. Nehledejme v tom logiku, protoze v tom zadna neni.

> Ale opakovani je matkou moudrosti,
> takze jsem zrovna ted zvedav
> na odpoved z Borlandu...

Rekneme si tu uprime, Borland CZ s tim muze delat asi totez co my ostatni.
Takze jedina moznost je si stezovat primo u Borlandu US. Koneckoncu jako
inspirace na koho se pripadne obratit muze slouzit treba tenhle clanek:

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>
> Pri zavolani z aplikace (neDelphi) aplikace spadne na radku s
> CreateOleObject(...) (bez nej to projde).

Patrne by pomohlo zjistit o jakou jde presne chybu.

Petr Vones

Ktery komunikacni kanal vybrat pro internetovy obj

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.2.2004 22:52:42

From: "Daniel Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>

> Nebo WebService pres http ...

Coz je asi lepsi reseni.

Petr Vones

Tisk z komponenty Web Browser

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 1.2.2004 22:38:40

Nastaveni je v registrech:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\PageSetup

From: "Ivo Novosad" <ivonovosad(zv)atron.de>
> rad bych se zeptal jaka je vazba mezi TInterfacedObject a Kylixem
> respertive jestli je TInterfacedObject nejak zavisly na COM od MS.

TInterfacedObject nema nic spolecneho s COM technologii.

Petr Vones

Poitery

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 1.2.2004 20:58:28

Zdravim,
pouzivam zlib od base2 technologies (zlibex.pas) a potreboval bych vedet,
jestli predavani poiteru mam dobre, nebo je chyba v tom zlibu :

[...]

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

jeste EXCEL

[*] Lasevic, Martin <mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 1.2.2004 18:56:20

> [...]

> velmni dobre znam. Znamena to, ze chci jiny interface, nez ktery mi je
> zrovna ten ktery objekt v Excelu ochoten poskytnout.

win32 api - help

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.2.2004 18:26:14

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
> Neco je na www.microsoft(tec)cz MSDN, ale nenasel jsem neco ke stazeni (nejaky
> *.chm help - tak neco)

http://www.microsoft.com/msdownload/platformsdk/sdkupdate/psdk-full.htm

Petr Vones

win32 api - help

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 1.2.2004 17:54:11

Nevite nekdo, prosim :-), kde bych si mohl stahnout nejaky help k knihovne
winspl

pouziva ji unita winspool.

Neco je na www.microsoft(tec)cz MSDN, ale nenasel jsem neco ke stazeni (nejaky
*.chm help - tak neco)

JR

jeste EXCEL

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 1.2.2004 17:22:08

Petr Marik wrote:

> [...]
> message 'Interface not supported'. Zrejme je pro pouziti komponent z palety
> servers potreba jeste neco, ale nevim co.

jeste EXCEL

[*] Lasevic, Martin <mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 1.2.2004 16:42:05

Ahoj, tento problem jsem resil u aplikace, kterou s timto problemem nam
dodal externi dodavatel a tam ten problem byl taky.- pravda nechtelo se nam
resit nekolikrat za hodinu Ctrl+Alt+Del.

[...]

Podminkou je to, ze ty properties typu OLEvariant musi byt jako properties a
ne jako globalni promenne.
Od teto upravy mi to uz funguje spolehlive - a to i pomoci komponent z
palety Servers
Jinak nase aplikace je MDI a non-visible formular je fsNormal.

Seminar "Delphi 2004"

Vazeni pratele,

dovolte prosim, abych vam pripomnel seminar "Delphi 2004", ktery se tradicne kona v Laznich Belohrade 25.-26.2.2004.
K dnesnimu dni je prihlaseno 106 ucastniku (prednasejici nepocitaje), takze pokud mate zajem, je nejvyssi cas...

Podrobnosti naleznete na www.haes(tec)cz.

Tesim se
a jsem s pozdravem

Jan Sebelik
= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

jeste EXCEL

[*] Petr Marik <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.2.2004 15:09:54

[...]

Out of memory

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.2.2004 15:03:53

From: "David Klodner" <d.klodner(zv)seznam(tec)cz>
> aplikace me pri nacitani dat z SQL dotazu do tabulky v pameti (rxMemoryData)
> hlasi chybu Out of memory.
> Resp. prvni nacteni probehne v poradku, potom udelam v DB nejakou zmenu,
> chci tabulku nacist znovu a ke
> konci nacitani to vyvola vyjimku EOutOfMemory.

Ta chyba bude znamenat neco jineho.

> Nacitana data zabiraji sotva 10 MB, a ja mam v systemu nejakych 250 MB volne
> pameti, takze rozhodne neni
> problem v tom, ze by cela RAM byla vycerpana.

Pro aplikace pojem RAM neexistuje, volna "pamet" = volne misto na disku kde je
page file.

> Nevedel by nekdo, jak to vyresit?

Nepouzivat RxLib.

Petr Vones

Vlastni udalosti v potomkovi formulare v design ti

[*] Pavel Polak <admin(zv)golden-html(tec)com> - 1.2.2004 13:33:47

Pavel Polak