prepis kodu Fortran do Delphi

[*] Pavel Karban <delphi-konf(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2004 13:28:05

Ahoj,

potrebuji prepsat nekolik programu z fortranu do delphi. Nevite nekdo o
nejakem nastroji, ktery umel prevest stavajici rutiny.
Jde mi o casti procedur, ktere neco pocitaji.

Diky Pavel Karban

Komponenty pro DB MS SQL

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 27.1.2004 12:41:51

Mozna mysleno spis nativni komponenty jako treba pro IB?
Dalibor.

> V D5Ent mas k dispozici komponenty primo od Borlandu, TADOComponent v
zalozce ADO.

Canvas do Bitmapy nebo resize Canvasu

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 27.1.2004 12:27:39

Ahoj,
Tohle sice funguje, ale problem je v tom, ze ja ten Canvas musim necemu priradit (TBitmap, ...), jinak mi pri mych rozmerech (6800x4800) vezme to co je na desktopu ...
A Bitmapu pouzit nemuzu, protoze ta to nezvladne :-(
Mam D7 a WinXP, DDR 524MB a P4 2,4GHz.

>Ahoj,
>Canvas nema ziadny rozmer tak nemoze byt pouzity v StreetchDraw.
>Canvas moze mat hranice ked je zapuzdreny v TGraphic (TBitmap).
>Ked vytvoris Bitmap.Width := 2000; A potom ho StreetchDraw-nes na sirku 200
>tak bude 10x zuzeny a napr ciara s hrubkou 1 bod vobec nebude vidiet (ked
>padne do mnoziny bodov ktore su vynechane) . Zrejme mas problem s pomerom
>alebo poziciou.
>Pre Canvas je mozne este pouzit metodu CopyRect.

Inicializace unit

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.1.2004 12:27:38

> Potom dojde samozrejme k chybe, kdyz se nektera v casti
> initialization odkazuje na unitu, ktera jeste nebyla
> inicializovana.

Myslim, ze ak sa unita A odkazuje na unitu B, potom sa B inicializuje este
pred A.
Lepsie je pisat kod, ktory nie je zavisly od poradia inicializacie unit.

> Nesetkal se nekdo s podobnym problemem? V projektu mam
> unity serazeny spravne, zkompilovat jde, ale pri spusteni to
> hlasi chybu.

Stretol som sa s tym, podla mna je to zly design.
Krokovat sa da aj v initialization sekciach, takze vies zistit poradie, v
akom sa unity inicializuju v Tvojom projekte. (spusti projekt cez F7, nie
F9).
Pokial si spominam, to poradie mozes ovplyvnit zmenou poradia unit v uses
.dpr.

Prevod C hlavicky do Delphi

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 27.1.2004 12:45:54

Jo, zkusil jsem take se stejnym vysledkem.
Dokonce jsem zkousel ReadKeyA a ReadKeyW a nic.

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> Pouziva se i pro podstatne nizsi zateze, napr. v mnoha bankovnich
systemech,
> v situacich, kde je treba zarucit rychlou odezvu (~ nizkou rezii ) ve
spickach - typicky typovani platebnich prikazu.

Ano pouziva :-), ale je to zbytocne pracne.

> V pripade FB me prekvapuje, ze nikdo nedoporucil pouziti generatoru,
> coz je, spolu s odlozenou aktualizaci poradoveho cisla, na teto platforme
> asi nejelegantnejsi reseni s minimalni rezii (dost mi tato moznost na
MSSQL chybi
> a vyvojarum na FB zavidim).

Moznosti je samozrejme viac. Nevyhodou pouzitia generatoru pre tento problem
je velka pravdepodobnost vzniku diery v ciselnej rade! A nasledne nutnost
jej riesenia. preto gen. neni najvhodnejsi sposob riesenia pre tuto
situaciu.

Pavol Kakacka
vedouci vyvoje IS
ProCA spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
kakacka(zv)proca(tec)cz
www.proca(tec)cz
www.brave(tec)cz
www.tesco(tec)cz

Prevod C hlavicky do Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 27.1.2004 12:03:30

> [...]

Hm, a coz zkusit tohle?

function ReadKey(var cKey: longint): hresult; external 'RFTermLib.DLL' name

stored procedure interbase

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2004 10:51:11

zkus:

CREATE PROCEDURE "ZUSTATEK"("DAT" DATE)
RETURNS("Z" INTEGER) AS
BEGIN
SELECT sum(P)-sum(V)
FROM skl_polozky WHERE (datum <= :dat)
INTO :Z;
SUSPEND;

Canvas do Bitmapy nebo resize Canvasu

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 27.1.2004 10:51:12

> Uz to jede, ale mam jeste jeden problem.
> Jde o to, ze objekty mam nakreslene na plose o rozloze 6800x4800 pixelu a
potrebuji ho zmensit na 1024x726 pixelu.
> Kdyz pouziji ten priklad, tak mi to hodi hlasku: "Ke zpracovani tohoto
prikazu neni dostatecny prostor", tzn. ze mi prvni bitmapa nepojme takovy
prostor ...
> Nevite nekdo, co stim ???????????

Asi lze pouzit metafile. Prip. na Win rady NT Api fce SetWorldTransform (ci
jak to presne je)

Alexandr Stefek

Prevod C hlavicky do Delphi

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 27.1.2004 11:53:28

No, tak to uz jsem zkusil a bohuzel se mi to hodilo takovou hlasku....
autor daleko...
no vsak to znate....

---------------------------
Test3.exe - Vstupni bod nebyl nalezen
---------------------------

From: "Macecek Marcel" <marcel.macecek(zv)siemens.com>> Tak ted se mi nezobrazi uz vubec nic ....
> [...]
alebo poziciou.
Pre Canvas je mozne este pouzit metodu CopyRect.

Napr. Takto:

canvas.CopyRect(rect(1,1,Width div 5, Height div 5),canvas,rect(1,1,Width
, Height ) );
end;

Zmensi canvas formu 5x a vykresli ho od Point(1,1) na canvas formu.
Lauko.

Inicializace unit

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2004 10:27:03

Ahoj,
setkal jsem se s problemme, ze se mi inicializuji unity ve spatnem poradi. Potom dojde samozrejme k chybe, kdyz se nektera v casti initialization odkazuje na unitu, ktera jeste nebyla inicializovana.
Nesetkal se nekdo s podobnym problemem? V projektu mam unity serazeny spravne, zkompilovat jde, ale pri spusteni to hlasi chybu.
Petr Daricek
Jedte za vyhodnou zimni nabidkou Ford - Fiesta Family, Fusion Family, Focus Forte a Transit. http://ad2.bbmedia(tec)cz/please/redirect/126/12/8/7/?param=4168/4716_1, infolinka 800 555 109.

Interbase a licence - jak ji vubec nainstalovat

[*] konfera(zv)rumcajs(tec)com - 27.1.2004 10:27:03

Servus ve spolek...

[...]

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 27.1.2004 11:11:15

Ahoj,
pravdepodobne to poustis na win 9x, zde neni mozne vytvorit takhle
velkou bitmapu. Zkusil bych nejakou grafickou knihovnu, ktera vnitrne
nepouziva windows bitmap, rekl bych ze treba Envision Image Library tak
funguje.

Vaclav Sazima

Macecek Marcel wrote:

> [...]
> Kdyz pouziji ten priklad, tak mi to hodi hlasku: "Ke zpracovani tohoto prikazu neni dostatecny prostor", tzn. ze mi prvni bitmapa nepojme takovy prostor ...

Prevod C hlavicky do Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 27.1.2004 11:41:26

> [...]

> HRESULT ReadKey([out,retval] LONG* cKey);

Zkus
function ReadKey(var cKey: longint): hresult;

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 27.1.2004 11:31:24

Ahoj,

nevite nekdo, jak prevest tuto C syntax do D?

HRESULT ReadKey([out,retval] LONG* cKey);

Ja jsem z toho v lese a nefunguje mi to.

CASE v SQL pod FireBird

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 27.1.2004 11:19:23

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>> pomoci join jsi schopny ziskat potrebny sloupec se znamenkem.

> ted to neber nijak osobne, ale tohle je evidentne zasadni nedostatek
> navrhu databaze. bud musis ukladat castky vcetne znamenka, nebo
> byt schopny snadno zjistit znamenko na serveru.

..no ono to ani nie je ziaden svetoborny sw..len nejaka malicka app, akoze
sklad..spoliehal som sa ne ten CASE, ale ten pod FB 1.0.x nie je...
..ten join je ale dobry napad..mam uz ciselnik na typ pohybu, takze ten
dalsi stlpec to vyriesi..dik

Miso

Firebird

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 27.1.2004 11:11:14

> [...]

Pouziva se i pro podstatne nizsi zateze, napr. v mnoha bankovnich systemech,
v situacich, kde je treba zarucit rychlou odezvu (~ nizkou rezii ) ve spickach - typicky typovani platebnich prikazu.
> Pre bezne aplikacie (myslim, o ktorych sa teraz bavime) to
> nema moc zmysel,
> pretoze to je zbytocne pracne.

V pripade FB me prekvapuje, ze nikdo nedoporucil pouziti generatoru,
coz je, spolu s odlozenou aktualizaci poradoveho cisla, na teto platforme
asi nejelegantnejsi reseni s minimalni rezii (dost mi tato moznost na MSSQL chybi

Pavel

stored procedure interbase

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 27.1.2004 10:29:05

Bud ji musis spustit takto:
EXECUTE PROCEDURE ZUSTATEK('1.2.2003')

nebo
ji napsat takto:

[...]

PS: Doporucuji nemixovat nazvy "" a bez.
tj. pokud jednou zalozis objekt s "" tak se na nej
vzdy odkazuj s "".>
> [...]
>
> ale select je funkcni a vrati data:
> SELECT sum(P)-sum(V)
> FROM skl_polozky WHERE (datum <= '1.1.2004')

Komponenty pro DB MS SQL

ODBCe Luba Fuleho - pouzivam k naproste spokojenosti

Myslim komponenty pro zakladni praci s DB: pripojeni DB, dotaz, update,...

Jirka

Firebird

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 27.1.2004 10:27:04

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> [...]

ktore generuju minimalne stovky zaznamov za minutu.
Pre bezne aplikacie (myslim, o ktorych sa teraz bavime) to nema moc zmysel,

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 27.1.2004 10:16:57

> mohu poprosit o radu proc mi nefunguje tato uloz. proc.:

> [...]

** SUSPEND; -- jinak ti to v selectu nevrati nic

> [...]
>
> ale select je funkcni a vrati data:
> SELECT sum(P)-sum(V)
> FROM skl_polozky WHERE (datum <= '1.1.2004')

Martin Falta

Komponenty pro DB MS SQL

[*] Jirka DAVID <j_david(zv)telemarketing(tec)cz> - 27.1.2004 10:16:57

> [...]

Pro D5Ent.
Myslim komponenty pro zakladni praci s DB: pripojeni DB, dotaz, update,...

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.1.2004 10:43:09

Na konec procedury pridej SUSPEND. Tim dojde k vraceni vysledku.

CASE v SQL pod FireBird

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2004 10:33:06

> CENA_MJ * MNOZSTVO * KONSTANTA

na to mame ciselnik pohybu, kde se zadava znamenko.
je to primitivni tabulka Kod (int), Pohyb(var), znamenko(smallint).
do sloupce znamenko se uklada +1/-1 (pripadne 0).
pomoci join jsi schopny ziskat potrebny sloupec se znamenkem.

ted to neber nijak osobne, ale tohle je evidentne zasadni nedostatek
navrhu databaze. bud musis ukladat castky vcetne znamenka, nebo
byt schopny snadno zjistit znamenko na serveru.

peca

Canvas do Bitmapy nebo resize Canvasu

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 27.1.2004 10:22:59

[...]
Nevite nekdo, co stim ???????????>var
> B1,B2:TBitmap;
>begin
> B1:=TBitmap.Create;
> B1.Width:=6800;
> B1.Height:=4800;
> ..
> Moje objekty
> ..
> B2:=TBitmap.Create;
> B2.Width:=1024;
> B2.Height:=726;
> B2.Canvas.StretchDraw(rect(0,0,1024,726),B1);
> Image1.Picture.Bitmap.Assign(B2);
> B1.free; B2.Free;
>end;

http://www.reactos.com/

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 27.1.2004 10:04:48

Tak tohle by mela byt nahrada na Win NT4.0, ale
open source.
Nemate nahodou s timto zkusenosti (ja je jdu ziskavat).

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: 724 207 851
e-mail:skopalik(zv)atlas(tec)cz

stored procedure interbase

[*] Martin Bednar <bednar(zv)mujweb(tec)cz> - 27.1.2004 10:08:53

[...]

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 27.1.2004 09:28:29

> [...]
Pavel

> From: Miso [mailto:delphinpp(zv)atlas(tec)cz]
> From: "Pavol Kakacka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
> Doporucujem generovat
> potom nieco
> niekto iny moze
>
> ..to znamena, ze na vygenerovanie cisla dokladu by bolo dobre
> definovat
> nejaky after insert trigger, ktory by ten doklad update-ol s
> vygenerovanym
> (pomocou nejakej SP) cislom?..alebo aky je (podla tvojich skusenosti)

TListView+Checboxes+SubItemImages

[*] Jaroslav KUBA <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 27.1.2004 09:50:34

Dobry den

Prominte za zpravu bez subjectu.

Mam jiz nejakou dobu problem s TListView ve stylu vsReport a vlastnosti
Checkboxes
v seznamech jsem pouzival vykreslovani obrazku na jednotlive SubItemy pomoci
SubItemImages. Ve chvili kdy nastavim CheckBoxes na true tak se tyto
obrazky prestanou zobrazovat. Nevim co delam spatne.

Diky za odpoved

--
Delphi 6 SP1 WinXP SP1

Jaroslav Kuba

Tresoft s.r.o
Svatopluka Cecha 253
Jicin
506 01

+420724091592
ICQ:156901864

Komponenty pro DB MS SQL

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 27.1.2004 09:28:28

Jake k jakym Delphi ?

Pavel

> From: Jirka DAVID [mailto:j_david(zv)telemarketing(tec)cz]
> neporadil byste mi nekdo kde sehnat komponenty pro praci s
> databazi MSSQL.

Setrideni v SQL

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 27.1.2004 08:50:21

skus
select * from Test where Prijmeni ='Pokus' order by cislo DESC
karol

> select * from Test where Prijmeni ='Pokus' order by cislo
> Jak napsat SQL dotaz, aby se zaznamy vypsaly sestupne, tedy zaznam
> 25,14,9,5,1

FIBPlus

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 27.1.2004 08:38:20

Zdravim,

podivej se na www.dev-shop(tec)cz. Na konci roku jsem je tam kupoval v Kc.

Jin

> Jaka je cena tech FIBPlus komponent v ceskych korunach?

Jak pristupovat k tabulkam databaze?

[*] pilifs pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2004 08:30:19

Zdravim,
chtel bych znat vas nazor na praci s DB formou ulozenzych procedur z hlediska vykonu - rychlost, vytizeni serveru a site.

1. Pristup k samotnym datum (tabulkam): je vhodnejsi pouzit procedury s parametry nebo primo select do tabulky ci pohledu?

2. Aktualzace dat: pouzit proceduru kde si budu zjistovat jestli se jedna o novy zaznam (IF EXISTS (SELECT ...) nebo opravu existujiciho, anebo toto resit primo v Delphi kde budu mit command pro INSERT i pro UPDATE?

Diky.

L. Filip,
D5Ent, MSSQL2000
SIEMENS C62 jiz od 1977 Kc. Dost dobry duvod dat svemu staremu telefonu kosem! http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=68580%26url=http://www.oskar(tec)cz

Firebird

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 27.1.2004 08:22:17

From: "Miso" <delphinpp(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> nejaky after insert trigger, ktory by ten doklad update-ol s vygenerovanym
> (pomocou nejakej SP) cislom?..alebo aky je (podla tvojich skusenosti)

Mechanizmus zalezi na pouzitej technologii. Ak mas "datasety" tak nemas moc
moznosti.
Trigger AfterInsert urcite nie, pretoze ten sa vykona po insertu hlavicky,
ale potom sa este vykonava insert riadkov, ... a dalsich veci...
Idealne:

0) Nastartovanei transakcie
1) Insert Hlavicky s docasnym unikatnych cislom (predpokladam, ze tam je
unikatny index)
2) Insert/Update Riadkov
3) Dalsie operacie
4) Vygenerovat cislo a zavolat update na Hlavicke
5) Commit transakcie

Pavol Kakacka
vedouci vyvoje IS
ProCA spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
kakacka(zv)proca(tec)cz
www.proca(tec)cz
www.brave(tec)cz
www.tesco(tec)cz

Canvas do Bitmapy nebo resize Canvasu

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 27.1.2004 07:54:14

Tak ted se mi nezobrazi uz vubec nic ....
Predtim jsem mel vsechno vykreslene, sice velke, ale vykreslene .....

From: "Macecek Marcel"
> Nevite nahodou nekdo, jak dostanu Canvas do Bitmapy, nebo jak bych ho mohl
zmensit ????
> Jde o to, ze muj vykresleny Canvas by byl vetsi nez obrazovka a ja ho
potrebuji zmensit na urcitou velikost bez toho, abych upravoval velikosti a
souradnice jednotlivych objektu v Canvasu....

B1,B2:TBitmap;
begin
B1:=TBitmap.Create;
B1.Width:=200;
B1.Height:=200;
B1.Canvas.Pen.Color:=clBlack;
B1.Canvas.Pen.Width:=5;
B1.Canvas.RectAngle(10,10,190,190);
B2:=TBitmap.Create;
B2.Width:=200;
B2.Height:=200;
B2.Canvas.StretchDraw(rect(2,2,50,50),B1);
Image1.Picture.Bitmap.Assign(B2);
B1.free; B2.Free;

Setrideni v SQL

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 26.1.2004 22:25:30

> select * from Test where Prijmeni ='Pokus' order by cislo
> Jak napsat SQL dotaz, aby se zaznamy vypsaly sestupne, tedy
> zaznam 25,14,9,5,1

ORDER BY cislo DESC

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

Setrideni v SQL

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.1.2004 22:21:29

Zdravim

Z tabulky filtruji zaznamy s prijmenim "Pokus" setridene dle cisla (AutoInc)
select * from Test where Prijmeni ='Pokus' order by cislo
Zaznamy se vypisi vzestupne, tedy zaznam 1,5,9,14,25

Jak napsat SQL dotaz, aby se zaznamy vypsaly sestupne, tedy zaznam
25,14,9,5,1

neaktivni okno

[*] naca(zv)eldorado(tec)cz - 26.1.2004 20:27:21

Jsem zacatecnik a v archivu jsem nenasel presne muj problem.

Mam na plose formular, ktery je umisten vzdy nahore a zobrazuje se na
nem jmeno prihlaseneho uzivatele. Potrebuji aby tento formular nedostal
nikdy fokus, nebyl nikdy aktivni. V pripade, ze ho dostane aby se ho
urychlene zbavil.
Predem moc dik.

FB 1.5 a IBX z D6 (IBX_Version = 6.03 popr. nizsi)

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 26.1.2004 20:05:19

Ahoj,

zeptam se teda jeste jednou s upresnenim.

Pouziva, prosim, nekdo FB 1.5 (a samozrejme bez problemu)
s IBX z D6Pro.

Jen bezne komponenty:
TIBDatabase
TIBQuery (plus TIBBCDField ap.)
TIBSQL
TIBTransaction
TIBStoredProc
TIBBackupService
TIBRestoreService
TIBDatabaseInfo

TDataSource
TClientDataSet
TDataSetProvider

Zadne DBAware komponenty.
Insert, update, delete nikdy na otevrene tabulce a kdyz uz nekdy
update v DBGridu, tak jedine s CDS

Vse piseme ve 'zdrokaku' TIBQuery.SQL (popr. TIBSQL.SQL) a vetsinou k
tomu pouzivame parametry SQL (properities Params )

Dekuji za vase nazory,

Jarek Uher

Firebird

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 26.1.2004 18:45:13

From: "Pavol Kakacka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
> [...]

nejaky after insert trigger, ktory by ten doklad update-ol s vygenerovanym
(pomocou nejakej SP) cislom?..alebo aky je (podla tvojich skusenosti)

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.1.2004 18:29:07

From: "MMS" <preas_w(zv)stonline.sk>
> Pri takom velkom pocte by bolo zrejme vhodnejsie dat ako serverovy OS
Linux
> nez Windows ze?

Hoci Linux pouzivame, nemam s nim dobre skusenosti a nie som ani fanatickym
zastancom toho ci onoho OS. Objektivne povedane, radil by som aby si to
vyskusal. Najst spravny Linux pre tolko uzivatelov a nasu zataz nam trvalo 4
mesiace. Ale podla charakteru aplikacie, budete miesto rychlych CPU skor
potrebovat rychle diskove pole ;-)). Pre takyto pocet su vsak minimum 2 CPU.

> Trochu mam obavy z toho ze vlastne vsetci uzivatelia si mozu spustit
program
> a nechat ho spusteny lubovolne dlho - tym az do jeho vypnutia su vlastne
> pripojeni k databazi.

Neni to idealne kvoli transakciam ale neni sa coho bat. To ze je app dlho
pripojena databazi nevadi, ale nesmu byt dlho otvorene transakcie.

> [...]
> zistime
> najblizsie volne cislo a toto pomocou insertu vlozime do databazy. V
pripade
> ak sa
> o to iste pokusia dvaja alebo viaceri, mame to urobene tak, ze v
komponente
> Database odchytime prislusny error (duplicitna hodnota) a pokus opakujeme
> znovu
> niekolkokrat. Ako som spominal pri 50 uzivateloch to slape ako hodinky uz
> vyse roka bez jedineho servisneho zasahu.
> Je mozne ze by nam to mohlo fungovat aj pri takych velkych poctoch

Ano. Jedine, ze sa zvysi pravdepodobnost konfliktu. Doporucujem generovat to
[...]
Okrem toho, ze to nejaky cas trva, nmoze tam dojst i k chybe a zbytocne sa
minie cislo z rady a vznikne diera, ktoru musis riesit. Takze idealne je,
ked sa o vsetko korektne ulozi a ako posledna operacia sa vykona update na
hlavicke dokladu a vygeneruje sa cislo. Nevznikne tak diera, pretoze k chybe
uz nedojde a je to velmi rychle - tabulku kde mas rady to nebude vobec
blokovat.

Pavol Kakacka
vedouci vyvoje IS
ProCA spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
kakacka(zv)proca(tec)cz
www.proca(tec)cz
www.brave(tec)cz
www.tesco(tec)cz

Firebird

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 26.1.2004 17:57:03

Ahoj

From: "Pavol Kakacka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
> [...]

a nechat ho spusteny lubovolne dlho - tym az do jeho vypnutia su vlastne

Urcity "naval" prace je cca. v dobe 3 hodin denne, kedy kazdy zapisuje doslu
postu,
potom uz je to sporadicke.

Ak dovolis, este by som mal jednu otazku:
[...]
Dikes
Miro

zachyceni stiknute klavesy

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 26.1.2004 17:36:46

Jan Fiala wrote:
> 26.1.2004 Michal Frohr:
>
> V tom jednom radku bylo preklepu vic :-) Podivej se primo na:
> http://forum.builder(tec)cz/list.php?f=18

Tesne vedle nooo... :)

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

BDE licence

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.1.2004 17:32:45

Puvodni zprava ze dne 1/26/2004:

> Pro pouziti BDE nejsou potreba zadne dalsi licence, pokud je
> aplikace vytvorena v nejakem produktu Borlandu.

A pokud je BDE instalovano certifikovanym instalatorem.

Firebird

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.1.2004 17:20:43

From: "MMS" <preas_w(zv)stonline.sk>
> [...]
> pripoji k databazi len raz?) Takze akonahle sa niekto prihlasi tak je do
> databazy trvale pripojeny az pokial neukonci pracu s programom - to neni
> moc dobre co?. Do 50 uzivvatelov so superserverom sme nezaznamenali
> ziaden problem ani v rychlosti a ani v nicom inom.
> Pri akom pocte uzivatelov asi mozeme cakat problemy - da sa to odhadnut?

Potom sa nicoho neboj. Toto je prilis jednoducha vec, ide len o objemy dat.
Tam i tych 500 ludi bude v pohode.
Predpokladam, ze tam nikto nebude chciet dat viac ako jeden dokuement za

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 26.1.2004 17:16:42

Pro pouziti BDE nejsou potreba zadne dalsi licence, pokud je aplikace
vytvorena v nejakem produktu Borlandu.

J. Luhan
Borland CZ

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Zkousel jsem SS pri zhruba 400 pripojeni (ale mrtvych), jel bez problemu.

No to je prave ono. Ked mas "zombies" tak sa nic nedeje. Peklo zacne az sa
zombies zacnu prebudzat.
Napriklad, ak 400 klientov zacne na povel nejakeho eventu (v tu istu dobu)
zapisovat do DB niekolo insertov, tak to polovinu klientov ustreli ;-)),
alebo skor :-((.
Toto sa, ale v praxi spravidla nedeje. Iba pri nejakej sofistikovenj
aplikacii, ktora meria nejake zariadenia a vysledky zapisuje do logu. Tam uz
treba bud connectionpool alebo Oracle ;-))

Pavol Kakacka
vedouci vyvoje IS
ProCA spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
kakacka(zv)proca(tec)cz
www.proca(tec)cz
www.brave(tec)cz
www.tesco(tec)cz

Firebird

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 26.1.2004 16:32:36

Ahoj
From: "Pavol Kakacka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
> [...]
ziaden problem ani v rychlosti a ani v nicom inom.
Pri akom pocte uzivatelov asi mozeme cakat problemy - da sa to odhadnut?

db events nepouzivame.
Miro

Firebird

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.1.2004 16:06:30

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Vetsinou se jedna o problem s eventy, FB 1.0.3 by mel toto resit.

V pripade, ze to pises ako reakciu na moju poznamku tak to neriesi.
Pripominam, ze ideme na FB15 RC6.

Pavol Kakacka
vedouci vyvoje IS
ProCA spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
kakacka(zv)proca(tec)cz
www.proca(tec)cz
www.brave(tec)cz
www.tesco(tec)cz

FIBPlus

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2004 16:12:33

Jaka je cena tech FIBPlus komponent v ceskych korunach?

> No podle mne je nejlepsi, kdyz si stahnes DEMO FIBPlus komponent a
vyzkousis

Firebird

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.1.2004 15:32:25

From: "MMS" <preas_w(zv)stonline.sk>
> V com ma SS problemy s takym poctom userov?
> A ako by sa podla tvojho nazoru CS choval pri 500 uzovateloch?

SS ma jeden brutalny problem. Ked z nejakeho dovodu (prevazne TCP/IP uroven)
dojde k strate konekcie serveru od klienta nespadne ta jedna koneckia ale
cely server. A toto rizikko pri vacsej zatazi stupa exponencialne. Takze ked
mas siet a v nej 250 ludi, pricom 1 bude mat problem, odpojis od serveru
vsetkych ludi. Toto CS nema - z principu.

Chovanie CS pri 500 ludoch je uz ale velke riziko. My predpokladame maximum
400 az 450 konekcii. (Nie ludi! Konekcii!)
Otazkou je ale zataz. Ak tie konekcie budu viac pasivne nez aktivne, unesie
to normalne. Otazkou je ale spravne zvolena multiprocesorova platforma
(siahol by som uz po rieseniach od Intelu so 4 CPU) a dobre dimenzovany OS.
bude to chciet vylaidt. Taketo velke riesenia sa uz ladia.... Ale moze to
zvladnut. Je to vsak uz za hranicou unosnosti!
[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 26.1.2004 15:08:18

Ja to neresil, proste jsem misto FB 1.0 naisntaloval FB 1.5.
Jede mi vsechno.
Pouzivam stare FIB (pro delphi 4) v jednom strem projektu,
jinak IBX7 (posledni update).

Slavek

> chtel bych se jeste zeptat zda s prechodem z FB 1.03 --> FB 1.5
> pri pouziti IBX z D6Pro nejsou nejake problemy.
> Pouzivame jen bezne komponenty:
> TIBDatabase
> TIBQuery (plus TIBBCDField ap.)
> TIBSQL
> TIBTransaction
> TIBStoredProc
> TIBBackupService
> TIBRestoreService
> TIBDatabaseInfo
>
> TDataSource
> TClientDataSet
> TDataSetProvider

Firebird

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 26.1.2004 15:44:27

> [...]

> mas siet a v nej 250 ludi, pricom 1 bude mat problem, odpojis od serveru
> vsetkych ludi. Toto CS nema - z principu.

U CS to chce hoooodne RAM, jelikoz si kazde spojeni alokuje cache.
Samozrejme, vice CPU CS pomuze, SS zatim jen ve vyjimecnych pripadech
(pripadne to zhorsi).
Zkousel jsem SS pri zhruba 400 pripojeni (ale mrtvych), jel bez problemu.

Slavek

Firebird

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 26.1.2004 15:08:17

From: "Pavol Kakacka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
> Nas najvytazenejsi DB server je na Linux Slack (j: 2.4.20) na ktorom ide
> maximalne okolo 350 klientov. ?(Odbornici tvrdia ze FB na tolko klientov
> neni stavany ;-)). SS tuto zataz neunesie)

V com ma SS problemy s takym poctom userov?
A ako by sa podla tvojho nazoru CS choval pri 500 uzovateloch?

Diky Miro

Problem s VCL40.BPL

[*] Petr Turek <petr.turek(zv)unimontex(tec)cz> - 26.1.2004 15:28:20

Ahoj vsichni.
Provozuju Delphi 4 na Windows XP Pro a mam nasledujici problem:

Mam vytvoreny formular, ktery jsem si udelal doma pod Windows 98. Kdyz
ho chci v praci na XP otevrit, tak mi nahlasi "Error creating form :
Access violation ad address 4002DD76 in module vcl40.bpl"

Nevite nekdo, kde je problem?

Diky P. Turek

Firebird

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 26.1.2004 15:00:14

On 26 Jan 2004 at 14:04, Slavomir Skopalik wrote:

> [...]

chtel bych se jeste zeptat zda s prechodem z FB 1.03 --> FB 1.5
pri pouziti IBX z D6Pro nejsou nejake problemy.

insert, update, delete nikdy na otevrene takulkce a kdyz uz nekdy
update v DBGridu, tak jedine s CDS

> Mne zajima rozsireni SQL a ty se predavaji jako text.

take vse piseme v SQL a vetsinou pouzivame IBQuery.Params

Dekuji,

Jarek Uher

Firebird

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2004 14:38:12

Jo zajima to i ostatni :o), prosim sem.... Diky VD
> [...]
> Datum: Mon, 26 Jan 2004 13:42:05 +0100
> Predmet: Re: Firebird
>
> Od: Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz>
>
> Ahoj
> O koupi techto kompenent taky uvazuji. Muzes mi, prosi, o nich napsat neco bliz. Co umi vic, co neumi v porovnani s komponentami z Delphi, maji nejaky nastroj pro spravu DB (napr. neco jako IBConsole) atd. Nevim jestli to bude zajimat i ostatni - jestli ne, budu rad za soukro. odezvu na mail - viz nize.
> Diky za Tvuj cas
> Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187

FIBPlus

No podle mne je nejlepsi, kdyz si stahnes DEMO FIBPlus komponent a vyzkousis
si je - http://www.devrace.com/

Ja mam novejsi verzi techto komponent a ty umoznuji napriklad, si primo
zvolit kterou klientskou kihovnu budes pouzivat. gds32.dll, fbclient.dll,
fbembed.dll, ...
Jinak jsou k nim pribalene i dema.> Ahoj
> [...]
bliz. Co umi vic, co neumi v porovnani s komponentami z Delphi, maji nejaky
nastroj pro spravu DB (napr. neco jako IBConsole) atd.

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 26.1.2004 14:12:09

Cau lidi, chci se zeptat,
jak to je s licenci BDE kdyz pouzivam format Paradox 7. Na borlandu je interbase ale o BDE vs Paradox7 jsem nic nenasel.

diky Radek Szurman

Firebird

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 26.1.2004 14:04:07

> [...]
> podporovat, resp. uz tedka nepodporuje vsechny vymozenosti Firebird 1.5.
> Takze pri vyvoji zbyva ODBC (ADO) tyto obvladace taky nejsou dodelane a
> jiz po letmem seznameni zistis, ze spusta veciv ODBC pro Firebird jeste
> neni hotova. No takze nam zbyva jeste dbExpres, tam ale chybi komponenta
> Update a SimpleDataSet si vymysli SQL pro Update, Inser a Delete a ne
> vzdycky dokonale, obzvlast kdyz k vypisu dat pouzijete dotazovaci
> proceduru :((.

Pouzivam IBX k me plne spokojenosti.
Mne zajima rozsireni SQL a ty se predavaji jako text.
ODBC ovladac neni zrovna v poradku (nedoporucuji pouzivat), stejne
ale je win32 platforma mrtva, takze bud JDBC, nebo .NET.

> Pokud tedy chcete udelat pouze lokalni aplikaci, pak pouzijte MSDE
> (pozor ma celkem komplikovanou licenci).
>
> Btw. u Firebirda se moc daleko bez poradne kniho nedostanete, budete-li
> chtit vyuzit jeho vlastnosti. Na ceskem trhu je k dostani jedna, myslim
> zdarila kniha, az na to ze slibovala na prilozenem CD spoustu dobreho
> software pro vyvoj v Firebird a Interbase, tak nabizi par zastaralych (a
> s ukoncenym vyvojem) folnesiritelnych nastroju, ale daleko vice trial
> verzi placeneho softwre.

K FB 1.0 bohate staci dokumentace k IB6 + update co je v instalaci.
K FB 1.5 je celkem slusny release notes.

> Takze myslim, ze Firebird je levne reseni pokud potrebujete jeden
> program nasadit na mnoha pocitacich (nemusite platit licence, za kazde
> pripojeni) je to dobra volba. Pokud, ale delate jeden (dva) programy,
> pak se na Firebirda vykaslete a pouzijte Interbase (zaplatite sice za
> databazi), ale neplatite nic za komponenty a nastroje, navic v pripade
> problemu mate podporu a zaruku, kterou u FireBirdu nemate.

To je otazkou zkusenosti, pokud zvladate interbase, tak FB neni nic
noveho (gdb z IB5.6 muzete pustit pod FB 1.0 a funguje, i kdyz to nikomu
nedoporucuji).
Navic i kdyz pouzivate IB5.6, tak je lepsi instalovat klienta pro FB, je
stabilnejsi.
Firebird 1.0 je prakticky cista interbase.
K delphi se drive dodavala interbase 5.5, takze pokud ji tam mate, tak mate
i dokumentaci k FB (FB toho sice umi vic, ale to se doctete v release notes).

Slavek

Firebird

Od: Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> [...]

O koupi techto kompenent taky uvazuji. Muzes mi, prosi, o nich napsat neco bliz. Co umi vic, co neumi v porovnani s komponentami z Delphi, maji nejaky nastroj pro spravu DB (napr. neco jako IBConsole) atd. Nevim jestli to bude zajimat i ostatni - jestli ne, budu rad za soukro. odezvu na mail - viz nize.

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2004 12:57:51

Dalibor napsal(a):

> [...]
Update a SimpleDataSet si vymysli SQL pro Update, Inser a Delete a ne
vzdycky dokonale, obzvlast kdyz k vypisu dat pouzijete dotazovaci

No jsou tu jeste FIBplus , ktere je ale nutno zaplati.

[...]

Lukas Benda

Firebird

> [...]

> databazi), ale neplatite nic za komponenty a nastroje, navic v pripade
> problemu mate podporu a zaruku, kterou u FireBirdu nemate.

Firebird

On 26 Jan 2004 at 12:01, Pavel Malinsky wrote:

> Dovolim se zeptat, kdy se predpoklada oficialni verze 1.5 ?

To bych taky rad vedel :-)))
Ted vazne: tlak je velky, a snaha se limitne blizi nekonecnu. Nekdy
behem nasledujicich 4 tydnu, pokud vse pujde dobre.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

vytvaranie .doc/.rtf

[*] kexo <kexo(zv)ynet.sk> - 26.1.2004 13:01:56

zdravim, poznate niekto nejaku komponentu (aj shareware) na tvorbu .doc/.rtf
bez pouzitia OLE?
malo by to podporovat rozne pisma, farby, ciary/obdlzniky, vkladanie
obrazkov, a najma vkladanie texovych poli (tj. aby sa dal text umiestnovat
na lubovolnu poziciu na stranke).
Pripadne mate nejaku radu, ako vytvarat .doc/.rtf inym spobom, resp. ci sa
da urychlit komunikacia cez OLE, pretoze teraz mi generovanie 20
zlozitejsich stran trva asi tak pol hodinu :(

dik
kexo

Jak psat spravne nove zpravy do konference (a neje

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.1.2004 12:49:45

Dalibor Toman dne 23 Jan 2004 v 16:09:

> Cili pri zakladani noveho threadu zprav je _vzdy_ nutne nechat mailer
> vyrobit novou zpravu a adresu prijemce holt doplnit rucne (automaticke
> doplnovani vkladanych adres je docela fajn vec, pripadne existuje
> adresar - zkuste si to nekdy). Jinak jednak prakticky znemoznuju
> prohlizeni zprav po threadech a pak vypadam jako ... (doplnte
> libovolne nelichotive oznaceni).

V Pegasus Mailu se tato informace objevi v uzivatelskych hlavickach, kde se to da smazat. Pak se
zprava chova stejne jako nova zprava. Tedy doufam :-))

Karel Rys

Konverze kodovani - konverzni tabulky

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2004 12:37:44

aha :-) 895.. dekuji pane Gebauere :-)

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> [...]
> Kolik stanic soucasne muze byt pripojeno realne?
> Pro co by jste se rozhodli - MS SQL(MSDE ) nebo Firebird a proc?

Ahoj!

Z vlastnych skusenosti mozem povedat toto:

Pouzivame FB 1.5 RC6 Classic na Linxovych serveroch. Na Windowsoch
SuperServer.
Nas najvytazenejsi DB server je na Linux Slack (j: 2.4.20) na ktorom ide
maximalne okolo 350 klientov. ?(Odbornici tvrdia ze FB na tolko klientov
neni stavany ;-)). SS tuto zataz neunesie)
Server obhospodaruje celodenne priemerne 160-180 ativnych uzivatelov
(rozumej ludi)
DB ma viac nez 5GB coz zatial nic neni. Rastie zhruba 500MB/mesiac. Cvicne
sme testovali DB, presahujucu 20GB.
FB pouzivame na vsetko - velky IS, mikroaplikacie, Webove sluzby, Weby, ...

Nehovorim ze FB nema problemy. Ma a niekedy az detinske, ale vsetky su
riesitelne za nizke naklady.
FB ma 3 zavazne problemy s ktorymi sme sa stretli a ktore vadia, ale su
riesitelne:

1) BUG: Ked zmenis trigger, na databazi ku ktorej su pripojene konekcie,
automaticky sa trigger nevykonava az do restartu
serveru! - riesenie nemenit trigry za behu na ostrej databazi a ked, tak
musi byt restartovany DB server.

2) Ma problem pri spracovani velkych objemov dat naraz. Napriklad
insert/update viac ako 1.000.000+ riadkov naraz moze (ale nemusi) sposobit
poskodenie DB :-(( - rieseneie mensie davky

3) Neni mozne zistit uspokojive informacie o DeadLockoch - riesenie - musi
to robit klientska aplikacia

Nebyt tychto 3 veci tak sme s FB maximalne spokojny, teraz sme iba relativne
spokojny ;-)))).

Pavol Kakacka
vedouci vyvoje IS
ProCA spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
kakacka(zv)proca(tec)cz
www.proca(tec)cz
www.brave(tec)cz
www.tesco(tec)cz

zachyceni stiknute klavesy

[*] Libor Valka <attic.sw(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2004 12:03:37

> to www.builde(tec)cz nejak nefunguje, je to spravne?

www.builder(tec)cz

Konverze kodovani - konverzni tabulky

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.1.2004 11:03:27

> [...]

prekodovavani stringu z jednoho kodovani do druheho. Jak CP1250, tak
i Kamenici jsou podporovani. (mimo jine...)

Compile All

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 26.1.2004 11:03:26

Podivej se na www.gexperts.org a stahni si je. Je tam expert IDE Menu
Shortcuts a tam si muzes overridnout defaultni nastaveni zkratek v Delphi.
Uspesne to pouzivam pro klavesovou zkratku na Build project...

[*] Michal Frohr <mfrohr(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2004 10:51:23

to www.builde(tec)cz nejak nefunguje, je to spravne?

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
> Select typ, 1 as konstanta From tbl1 Where typ = 'P'
> UNION
> Select typ, -1 as konstanta From tbl1 Where typ = 'V'
> UNION
> Select typ, null as konstanta From tbl1 Where typ <> 'P' and typ <> 'V'

..UNION mi asi moc nepomoze, pretoze ten pridava riadky, nie stlpce..ja
chcem v urcitom selecte, kde mam niekolko stlpcov s roznymi hodnotami este
dalsi stlpec 'konstanta'..ide mi o to, ze v reporte chcem mat prijmove
polozky s '+' a vydajove polozky s '-'..identifikatorom tu je stlpec
typ..chcel som si v tom reporte rozsirit vypisovanie Sumy v riadku na
CENA_MJ * MNOZSTVO * KONSTANTA, aby som tak mal zobrazenu spravnu sumu... to
iste aj v sumacnych riadkoch...
..nie som si celkom isty ci pouzit FB1.5 (pouzivam FB1.0.3)..pisalo sa tu,
ze RC8 ma este nejake muchy, takze zatial neriskujem..asi teda pouzijem
nejaku SP...

Dik,
Miso

OT-nakup sw ze zahranici

Myslim, ze je to JIMAZ. Denne chodim kolem jejich reklamy.

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant> > Vim, ze uz to tady bylo, ale nemuzu to nikde najit. Prosim, ktera firma se
> zabyva nakupem sw ze zahranici a prodava v Kc.

OT: Compile All

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 26.1.2004 10:35:19

Ahoj,
delam ted na projektu, co se sklada (prirozene) z nekolika exe a dll. V
nich delam porad zmeny, ale instinktivne mackam Ctrl-F9 pro Compile, ale to
vezme jen "aktualni jednotku". Pokud jsem udelal zmeny i jinde, nic se
nastane. Nevi nekdo, jak na klavesnici vyvolat Compile All?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

CASE v SQL pod FireBird

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2004 10:31:18

Ahoj,

Firebird 1.5 uz construkci CASE umi pouzivat taky.
Ve starsi verzi bych pouzil treba union (alternativne
k SP):

[...]

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 26.1.2004 10:09:10

Bronislav Klucka wrote:
> [...]

nekdo pta. :)

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

ikony do tlacitek

[*] Lukas Gallina <lukas.gallina(zv)programky(tec)cz> - 26.1.2004 10:21:16

Ahoj,
presne. Naprosto skvele ikonky ma na svych strankach Jakub Steiner,
http://jimmac.musichall(tec)cz , jsou pod GPL, takze clovek je muze upravit pro
sve potreby a neni vubec zadny problem, staci je pak dat do nejakeho archivu
na web.

S pozdravem
Lukas Gallina

Od: "Benda Lukas" <bendal(zv)volny(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: ikony do tlacitek
Datum: 23.1.2004 - 18:49:10

--
VOLNY klub: Modemisti vseho druhu, spojte se!
http://klub.volny(tec)cz

Firebird

> [...]

neni

- Vice podporovanych platforem

- Dle meho jednodussi instalace, konfigurace a administrace

OT: HTML - Odeslani souradnic z obrazku

Ahoj, omlouvam se za OT, ale uz si nevim rady
Potrebuji z webove stranky pri kliknuti na obrazek odeslat souradnice(vyvola
se POST formulare) a zaroven chci, aby mi fungovaly i nadefinovane kliky
pres USEMAP. Delam to takhle

<INPUT class="butony" NAME="MAP" TYPE="image" usemap="#Map"
SRC="/38012328327.jpg" width=640 height=480 border=1 >

V Opere to funguje tak jak si to predstavuju, ale v IE 6 ani omylem.
Souradnice jsou OK, ale nefunguji nadefinovane kliky. Nevite nekdo jak to
vyresit?

ikony do tlacitek

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 26.1.2004 08:04:42

AWicons Pro vypada celkem dobre, ta cena by se dala taky prekousnout. Jak a
kde jsi to koupil? Radeji na soukromej majl. Uz to zacina byt off-topic.

Zapletal Martin
e-mail: zapletal(zv)inoma(tec)cz

> ja pouzivam na kresleni ikon program, ktery me naprosto uspokojuje ve
funkcich
> jmenuje se AWicons Pro. Kresli se tim velice dobre a zvlada vsechno co
jsem kdy potreboval.
> Pravda je to placene, ale neni to tak zle.

Jeste jednou nasobny dotek na touchscreenu

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 26.1.2004 07:42:38

zdravim,
jeste stale se mi nepodarilo prijit na nejaky rozumny zpusob, jak zachytit
na touchscreenu soucasny dotek na vice mistech. Nemate nekdo nejaky napad?
Roman

Firebird

[...]

Find & Paste TWordApplication

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 26.1.2004 06:40:33

> To muzes udelat pres WordApp.Selection.Delete ale...

> schranky (???)
>
> ... po Find.Execute je nalezeny text vybrany, takze staci
> zmenit selection a prepise se:
>
> WordApp.Selection.TypeText(NewString)
>
> S timhle jsem mel ale problemy pokud NewString byl prazdny,
> potom je tedy potreba zavolat misto TypeText to Delete;

Doporucuji volat vzdy Delete pred vkladanim textu, protoze existuje
prepinac ve Wordu, ktery nastavi, ze vybrany text se psanim neprepise.

Honza +

Mala statistika

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 25.1.2004 15:49:30

> Treba jak nekdo muze programovat pod Windows (lepsi je to pod Linuxem,
> ne ?) pouzivat k programovani Delphi, kdyz se vsechno poradne pise v C
> nebo v PHP a jeste k tomu psat v dnesni dobe CloseSource aplikace
> nebo pouzivat nesmyslne licence, kdyz nejlepsi je GPL ?
> A co teprve databaze. Jak nekoho muze napadnout, zahazovat se s MS SQL
> nebo Firebirdem, kdyz ma k dispozici MySQL ?
> Jeste jsem do toho zapomnel zamichat Delphi a C# a cenovou politiku
> Borland vs. Microsoft.
> Pak nejaka ta debata o pouzivani Repeat-Until misto While a averze
> [...]

IMHO tieto debaty tiez neboli dotiahnute do konca:
- ci existuje asynchronna komunikacia
- asynchronna komunikacia vs synchronna
- USB vs RS232
- kolko akych portov ma byt v notebooku
- kolko hodin, minut a sekund ma den a ktora je prva a posledna
- overriding, overloading
- smerniky vs objekty (alias strieska vs bodka)
- ako zarobit na rozdavani softwaru zadarmo

alebo nieco aktualnejsie:
- Microsoft zase ohrozil svetovu demokraciu: http://mikerowesoft.com

Erik

Find & Paste TWordApplication

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 25.1.2004 15:39:25

Ja jsem to vzdycky hledal v napovede k makrum ve Wordu.

Sunday, January 25, 2004, 2:15:14 PM, you wrote:

JH> Diky to funguje. Jeste bych poprosil,
JH> kde se da k temto OLE objektum ziskat nejaka napoveda?
JH> Hledal jsem na msdn.com, ale asi blbe, nic jsem nenasel.
JH> Diky
JH> Honza Harman

Ziskani celociselne casti pole typu DateTime z MS-

[*] L. Svoboda <konference(zv)fdsystem(tec)cz> - 25.1.2004 14:47:17

To je presne ono :-)

> Myslis neco jako:
>
> select Convert(Integer, Datum) as Datum, count(*) as Pocet
> from Tabulka
> group by Convert(Integer, Datum)
> order by 1
>
> --
> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Find & Paste TWordApplication

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 25.1.2004 14:15:14

> [...]
kde se da k temto OLE objektum ziskat nejaka napoveda?
Hledal jsem na msdn.com, ale asi blbe, nic jsem nenasel.

TWordDocument)

> [...]
> selection a prepise se:
>
> WordApp.Selection.TypeText(NewString)
>
> S timhle jsem mel ale problemy pokud NewString byl prazdny, potom je
> tedy potreba zavolat misto TypeText to Delete;
>
> Pokud chces vlozit obsah schranky, misto NewString pouzij
> Clipboard.AsText. Urcite na to existuje i primo OLE funkce Wordu, ale
> tu ted nevim...

> Jakub Dusek
> web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
> odesilani smsek, vizitek, log a melodii, snadna integrace do Vaseho IS
> => Sms GateKeeper, Sms GateKeeper Service

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 25.1.2004 13:19:09

selection a prepise se:

> [...]

tu ted nevim...

JH> - vytisknout dokument (to umim pres WordDoc.PrintOut)

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 25.1.2004 12:33:06

[...]

[*] Petr Kracik <petr.kracik(zv)atlas(tec)cz> - 25.1.2004 11:48:58

Ja to nekdy resim klavesou Print Screen :-) a pak to v mspaintu
oriznu a mam ikonku

Petr Kracik
petr.kracik(zv)atlas(tec)cz
ICQ: 136530439

ZM> Chtel bych se zeptat jak vy v praxi resite malovani ruznych bitmap do
ZM> tlacitek a ruznych menu. Zatim jsem to vsechno maloval rucne v paintu nebo
ZM> corelu, ale urcite existuji nejaka pohodlnejsi a castecne hotova reseni. Jak
ZM> to delate Vy? BMP z delphi jsou v dnesni dobe zastarale a nevkusne. Na netu
ZM> sice existuji ruzne kolekce, ale pokud za neco stoji, tak zase nejsou v
> [...]

test tiskarny

[*] Petr Marik <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2004 11:42:57

Ahoj,
mam jeden problem. Dva pocitace, na jednom je tiskarna, druhy pristupuje k
tiskarne jako sitove. Jak otestovat, zda jde tisknout, pokud je pocitac s
tiskarnou vypnuty. Pokud testuji Printer.handle a osetrim vyjimku, pokracuje
sice program dale, ovsem s nejruznejsimi chybami.

cast kodu
zadost o tisk
a:=Printer.Handle;
except
on E:Exception do
begin
......zprava o nepripravenosti

Petr Marik

zachyceni stiknute klavesy

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 25.1.2004 10:58:54

POkud to znamena, ze potrebujes zachytavat klavesy i v jinych programech,
koukni se na msdn na setWindowsHook

Brona

Mala statistika

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 25.1.2004 10:04:50

A ja jeste bych dodal Malou statistiku, to by mohl byt taky poradny "flam".

>Jeste bych doplnil problem spravneho uzitu jazyka ceskeho,
>absolutniho vitezstvi .NET na Javou a pripadne snatky homosexualu, ne?
>Roman

Mala statistika

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 25.1.2004 09:06:41

> [...]

vuci pouzivani prikazu Goto-Label...

Kdyby se to poradne rozvedlo, tak behem par dnu ten rok 1999 hrave

ICQ online

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 25.1.2004 09:12:42

From: "David Klodner" <d.klodner(zv)seznam(tec)cz>

> je mozne pouzit v programu odkaz na sve ICQ cislo a soucasne signalizovat
> jestli jsem online nebo offline,
> jako to byva na www strankach?

http://www.icq.com/features/web/indicator.html

HTH, pf

Ziskani celociselne casti pole typu DateTime z MS-

25.1.2004 L. Svoboda:
> [...]
> Potreboval bych z toho ale zobrazit statistiku (pocet vyskytu) udalosti
> podle dnu.
> Pro nektere databaze mi funguje nasledujici dotaz:
> ===
> SELECT INT(polozka_datetime) AS datum, COUNT(*) AS pocet
> FROM tabulka
> GROUP BY INT(polozka_datetime)
> ORDER BY INT(polozka_datetime)
> ===
> Jak to mam prepsat pro MS-SQL?

Myslis neco jako:

select Convert(Integer, Datum) as Datum, count(*) as Pocet

25.1.2004 David Klodner:
> je mozne pouzit v programu odkaz na sve ICQ cislo a soucasne signalizovat
> jestli jsem online nebo offline,
> jako to byva na www strankach?

Samozrejme, pokud jsi pripojeny k netu a jsi schopny pracovat s ICQ
protokolem, stejne jako spousta jinych programu (komponenty na to
existuji)

Mala statistika

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 25.1.2004 07:40:33

> [...]

vuci pouzivani prikazu Goto-Label...

Kdyby se to poradne rozvedlo, tak behem par dnu ten rok 1999 hrave

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 25.1.2004 07:12:30

Funkce StretchDraw (nebo tak nejak), je to fce canvasu.. pokud me pamet
neklame

Brona

[*] L. Svoboda <konference(zv)fdsystem(tec)cz> - 25.1.2004 04:11:03

[...]
Prochazel jsem si ted on-line help k MS-SQL,
ale vzhledem k tomu, ze nevim co hledam,
tak jsem tedy nepochodil, nebo to proste nevidim :-(

ICQ online

[*] David Klodner <d.klodner(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2004 01:42:49

Zdravim konferenci,

je mozne pouzit v programu odkaz na sve ICQ cislo a soucasne signalizovat
jestli jsem online nebo offline,
jako to byva na www strankach?

David Klodner

MDIForm z MDIchild

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 25.1.2004 00:34:33

Jak zjisim MDIForm z MDIChild formu? Pri prepinani mezi StayOnTom a
MDIChild formulare potrebuji prepocitavat pozici formu, podle pozice
MDIFormu, ale nevim jak zjistit z MDIChil, kteremu MDIFormu patri (delam
obecnou tridu pro MDIChild okna, obecne).

Lukas "benzin" Benda

Mala statistika

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.1.2004 17:47:57

Puvodni zprava ze dne 24.1.2004:

> [...]

> 2002 ... 19.353
> 2003 ... 13.985

Myslis jako ze by to chtelo nejaky poradny flamewar ? :-)
Mozna je to tim, ze existuje forum i na builderu (spis pro
zacatecniky) a taky proto, ze forum jiz obsahuje spoustu informaci,
takze si odpoved najdes a nemusis se ptat.

OT: Mala statistika

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.1.2004 14:43:38

Ahoj,

[...]

Celkem ... 107.351

Plus minus nekolik kusu, ktere mam jako dulezite a zajimave ulozene v
jinych slozkach.

Mimochodem, pri prumernem stavu tak 900 clenu konference to znamena,
ze bylo od roku 1997 rozeslano skrz konferenci skoro 100 milionu
e-mailu a to nepocitam samozrejme opakovane zasilane e-maily a chybova
hlaseni, kterych jsou take tuny...

Border Icon - nova ikonka "vzdy nahore"

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 24.1.2004 14:33:37

Chtel bych pridat novou ikonku mezi border icon na fomrular, jde to
vubec? Jak se to dela, a jak se osetri onclick?

Lukas "benzin" Benda

zachyceni stiknute klavesy

[*] Michal Frohr <mfrohr(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2004 14:15:34

[...]

Hook na SetSystemDate ?

23.1.2004 horky(zv)cominn(tec)cz:
> Take nejsem ten typ, ale kdyz doma po Dial-Up pripojeni na
> internet mi behem 0-3 minut (!) krachnul program SVCHOST.EXE po RPC
> utoku zvenci, ihned jsem si ten Personal firewall naistaloval. Od te
> doby je to OK.

To je tak, kdyz si nezaplatujes system :-)

uvolneni a znovuvytvoreni formulare

23.1.2004 Petr Brant:
> Legitimni to asi je, pouzivam jen trochu odlisnou konstrukci

> if Form1 = nil then Form1:= TForm1.Create(nil);

> FreeAndNil(Form1); <---- usetris jeden radek :-)))

Usetris sice jeden radek, ale uz jsem se setkal s problemy.
Release pocka, az se dokonci kod na formulari, Free nepocka :-(

ikony do tlacitek

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 23.1.2004 18:48:01

> [...]
porusil autorsky zakon. :))))

Lukas Benda

>no image editor neumi ani tolik co paint.

CREATE PROCEDURE

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 23.1.2004 19:00:14

INTO :pocet by melo slouzit pouze k tomu, aby jsi vysledek sloupce
zapsal do promene. Btw. s tema "" v nazvu sloupce riskujes, ze pri
dialektu 3, budes muset jiz vsude zadavat tyhle uvozovky. Napr. IB Acces
zaklada s timhle parametrem vsechny tabulky a domeny a tak jsou vlastne
nepouzite, nechcu-li vsude jeste navic pridavat dvojite uvozovky.

COUNT(pohlavi) by melo vratit pocet 2 - jako muze a zeny (pokud je
alespon jeden clovek od kazdeho pohlavi v databazi). Alespon si tedy
myslim, ze takhle nejak je to definovane. Kdyz pak teda udelam COUNT(*)
pak sice bude zistovat pocet unikatnich radku, ale nutime tak server
porovnavat vsechny polozky, kdezto COUNT(ID) staci serveru pouze
porovnavat ID, ktere jsou beztak originalni. (Samozrejme inteligentni
optimalizer, by to mohl rozpoznat).

Pavel Poles napsal(a):

>dosud nikdy nepouzil "INTO"

>takhle vyhodit ty predavane parametry a zkusit to jen pro zkousku s
>konstatnimi udaji?
>
>Zkousel jsem i konstantni udaje a i bez toho INTO ale stejne nic....
>Spis mam pocit jestli nahodou neni problem v pouzivani IBX na
>Firebird 1.5. Prohlizim-li SQL monitor tak u kritickeho Prepare
>nic nevypise.
>
>Pavel Poles

Jak psat spravne nove zpravy do konference (a neje

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 23.1.2004 18:54:04

Tenhle tread by si zaslouzil OT ( i kdzy si nemyslim, ze by sem nepatrtil).

A jeste chci dodat, ze E-mail v Mime formatu muze nest daleko vice
informaci v hlavcicce. Nenese jen to na kterou spravu reaguje, ale cely
sled zprav pred nim. No a jeste jedna polozka v hlavicce by se mi tady
hodne libila Newsgroup, je to oznaceni diskusni skupiny do ktere e-mail
patri, dobre se podle toho tridi. Snad to Administrator casem pridela.

Lukas "benzin" Benda

>na margo tohoto emailu, mozes mi rposim povedat kde v MS Outlook exprese
>toto nastavim pre emaily ? pokial viem (inu mozno sa mylim ale nikde som to
>nenasiel) ale toto je len pre newsgroupy.... inu moj predpoklad je ze
>vacsina uzivatelov co su tu pouziva postoveho klienta ako OE....
>
>rgds,
>
> Ivan

ikony do tlacitek

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.1.2004 18:52:03

Puvodni zprava ze dne 23.1.2004:

> No to ja nastesti delam na legalnim proffesionalu (D7), pod legalnim
> windowsem s legalnim AVG a mam naistalovany pouze legalni a/nebo
> freewarove programy popripade neregistrovane shareware verze.
> Nevedel jsem ze se to az tak moc nesmi, nechapu proc teda vznikaji
> programy ktere vyhledavaji v resource programech obrazky, ikony... a
> pak je ukladaji na disk a jsou to shareware verze kde se plati
> autorovi za registraci. Je to snad pro domaci pouziti, proc to teda
> nikde neuvadeji. Uprimne mam v tom tedy zmatek.

Prosimte, za prve co to je za argumentaci, ze nechapes, proc tedy
vznikaji programy, ktere podporuji nelegalni kradeze cehokoliv z
programu? I takovy program se da pouzit dvema zpusoby - legalne a
nelegalne, stejne jako ruzne debuggery a disassemblery a ruzne
dalsi... A hlavne za druhe, mel bys jiste vedet neco o autorskem
zakonu, kdyz neco takoveho delas.

Ja take cas od casu navstevuji nektere warez servery a rozhlizim se
tam, co uz kdo cracknul a co jeste ne, ovsem to neznamena, ze si pak
ty warezy stahuji a pouzivam nelegalni software. Pomaha mi to
orientovat se v ochranach, v cilech zajmu crackeru apod. Take mam
na disku programy, ktere umi zpetny preklad nebo napomahaji crackovani
Delphi programu, opet proto, ze me to zajima a timto zpusobem pak
testuji sve ochrany.

Co tim chci rici - kazdy, kdo dela nejake ochrany, musi znat zbrane
protistrany, mozna by ses divil, jak jednoduse se da spousta veci
obejit a co vsechno je videt - ja taky cumel, kdyz jsem se k podobnym
nastrojum dostal. A nejsem zadny cracker, proti crackerum jsem
orezavatko.

Ale to neznamena, ze takhle rozpitvam soft a pak to nacpu do sveho
softu, zrovna jako existence ruznych vysosavacu resourcu neznamena, ze
je legalni, abys kradl grafiku a prodaval ji (nebo treba daval) ve
svem produktu.

CREATE PROCEDURE

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 23.1.2004 17:45:51

> Musis nastavit
> Query.ParamCheck:=false;

Presne ono, diky.

Pavel Poles

Jak psat spravne nove zpravy do konference (a neje

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 23.1.2004 17:59:53

jup, nasiel som, inu poslal som to hned aj sem.....

napada ma tu vsak otazocka.... odoslem do konfery 2 emaily s 5 minutovym
spozdenim... ten co odoslem neskorej pride do konfery skorej ??? takto tu
nastava chaos v triedeni sprav pomocov stromu :)))

> View | Current View | Group Messages by Conversation
>
> Petr Vones

Jak psat spravne nove zpravy do konference (a neje

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.1.2004 17:51:52

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>