Spiknuti vyrobcu USB - jak pripojit Nokii?

[*] Miroslav Evjak <me.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2004 10:47:22

> byl take postaven a jedine rozumne co jsem mohl udelat bylo dokoupeni
> USB BlueTooth adapteru za cca 800Kc a komunikovat zasadne bezdratove.
> 6310i je na to dobra. Dosah je slusny - minimalne 10m, cili

Achtung, achtung!
Nokia (resp. Nokia PC Suite) nepodporuje vsechny BlueTooth adaptery a je
potreba mit nejlepe nejcerstvejsi verzi firmware (tusim 5.1 a vys) a Nokii
6310i - s "i" na konci ;-).
Pokud bys mel zajem vali se mi doma nepouzity BlueTake USB Adapter BT0009V
(SW Wincomm) - nesplnil jsem podminku "i" na konci ;-).

ME

Ing.Miroslav Evjak
KEN System v.o.s.
software development
mailto:me(zv)kensystem(tec)cz
http://www.kensystem(tec)cz
ICQ:313884739
+420 607 875748

Rozklad zaznamu CSV

Na me strance http://web.redbox(tec)cz/petr.brant , tlacitko "Delphi" takove
jednoduche reseni je - funkce NumToken a GetToken. Mozna bude nutne ve
zdrojaku zmenit "Byte" na "integer", podle rozsahlosti textu. V JCLStrings
urcite je neco takoveho take, ale nazev nevim.

do aplikace mi chodi radky ve stylu csv zaznamu (separator ;,
uvozovky okolo textu), ale jeste i jine radky, ktere teda uz cvs
nejsou :-(. Hledam nejaky uciny algoritmus pro rozklad toho csv
radku na jednotlive pole. Nemate nekdo neco hotove?

Rozklad zaznamu CSV

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 4.2.2004 10:43:21

Zdravim,

[...]

Prijemny den a diky moc,

Peter

Vice vlaknove zpracovani v delphi.. - PART II

pokud sem to dobre pochopil tak by to melo byt ....

if FindFirst(maska,druh,srchrec) = 0 then
begin
Lst.Add(TMailProcess.Create(Self,ServerOnTerminate,srchrec.Name));
while FindNext(SearchRec) = 0 do
Lst.Add(TMailProcess.Create(Self,ServerOnTerminate,srchrec.Name));

Vice vlaknove zpracovani v delphi.. - PART II

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 4.2.2004 10:23:17

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>

> hmm to je prave blby. ono tam muze pribyvat 10 souboru za sekundu. a
> pokazdym zapsanim to pres FindFirstChangeNotification provede znovu
> zavolani te procedury... Jenze ta procedura ty soucasne muze
> uz zpravovat... navic ten pocet vlaken stale poroste..

Ja bych rekl, ze nejen to je na Tvem reseni blby. Tak spatne napsany kus
kodu
uz jsem dlouho nevidel a ze to funguje, je spis otazka nahody :-(

1. Jak budes ukoncovat thread v pripade,.ze nebudou zadne zmeny?
2. Chybejici FindCloseChangeNotification
3. Zcela chybna logika pouziti FindFirst/FindNext - schvalne si srovnej
cyklus v procedure Zpracuj s cyklem s notifikacemi - ten by mel vypadat
obdobne tj. First - while - Zpracuj - next - Close
4. Neosetrujes pripadne chyby po volani Win API funkci

***

Ted k tomu reseni obecne:

1. Pokud se Ti bude v adresari hromadit velke mnozstvi souboru,
casy na prohledani adresare se budou neumerne zpracovat

2. Takze reseni je ve vlozeni fronty, ktera bude vyrovnavat rozdilne
rychlosti
na strane vstupu a zpracovani. Nejjednodussi asi bude.

a. Thread obsluhujici vstup: pri nalezeni zmeny posbira vsechny souobory
v adresari, strci si je do nejakeho seznamu setridenenho ve funkci
FIFO
podle casu a soubor presune do jineho adresare.
Tim udrzujes ve vstupnim adresari
min. pocet souboru a tim i min. cas na jejich scan.

b. Jiny thread, ktery obsluhuje ten setrideny seznam: odebere prvni
polozku
a preda ji nejakemu zpracovatelskemu threadu ke zpracovani a jde
na dalsi, dokud nedosahne max. poctu soubezne pracujicich threadu.

c. pri startu aplikace se nejprve posbiraji soubory do sestrideneho
seznamu
a pak se to cele spusti znovu.

HTH, pf

Unit DrpCtrls.pas

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.2.2004 10:13:15

> v unite DSDesign.pas v delphi 7 proff. sa odkazuje na
> jednotku DrpCtrls.pas.
> Tuto jednotku vsak neviem nikde najst a tym nemozem
> skompilovat balicek.

DSDesign a tiez DrpCtrls su skompilovane v dcldb.dcp - to si pridaj do
'requires' svojho designtime balicka.
DSDesign.pas priamo v svojom balicku nepouzivaj, ak ju mas v 'contains' tak
to odtial vyhod.
To iste plati o vsetkych unitach z adresarov $(DELPHI)\Source\ToolsAPI a
$(DELPHI)\Source\Property Editors, tie zdrojaky su tam ako dokumentacia, nie
su urcene na priame kompilovanie - pretoze uz su skompilovane v niektorej
.dcp.

Vecsina veci, ktore v IDE potrebujes, je dostupna cez requires
designide.dcp. Dalsie si mozes vyhladat v exportovanych funkciach z
$(DELPHI)\Bin\*.bpl. Ak to tam najdes a existuje prislusna .dcp v
$(DELPHI)\Lib, staci si ju pridat do 'requires'. Inak mas viac menej smolu.

Vice vlaknove zpracovani v delphi.. - PART II

AHoj

JV> jak to mas udelano?? zpracovani v extra vlakne?

no po spusteni aplikace se vytvori Troute typu TThread a v execute pak
bezi ten tvuj kod co jsi mi poslal.. a ten dojde k ohlaseni ze doslo k
zapisu spusti proceduru zpracuj soubor.. ta pak pres findfirst findnex
projde celej adresar a jednotlive soubory preda nove vytvorenemu
vlaknu ke zpracovani..

JV> procedure Zpracuj
JV> begin
JV> end;
JV> if FindFirstNotify then Zpracuj

tohle tam narvu presne kde ???

JV> tak toto se Ti teda zarucene 2x nepusti ...
JV> ovsem pokud Zpracuj mas v extra vlakne ... pak by bylo asi dobry ho poustet
JV> s parametrem jmeno_souboru, aby zpracoval pouze tento soubor

ja to mam takhle..

Lst.Add(TMailProcess.Create(Self,ServerOnTerminate,srchrec.Name));

to se mu preda pouze jeden soubor. Jenze co kdyz dojdou dve notifikace
ve stejnou dobu... (no skoro stejnou) . tak to spusti spracujsoubor a
ten projde vsechny soubory.. a prvni nalezenej soubor preda ke
zpracovani do vlakna.. jenze znovu vyvolonani od spracujsoubor provede
opet prohledani adresare a preda prvni nalezenej osubor vlaknu.. tudiz
dve ruzna vlakna budou zpracovavat jeden a ten samej soubor..

diky david

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Vice vlaknove zpracovani v delphi.. - PART II

jak to mas udelano?? zpracovani v extra vlakne?

pokud to udelas

procedure Zpracuj
if FindFirstNotify then Zpracuj

tak toto se Ti teda zarucene 2x nepusti ...
ovsem pokud Zpracuj mas v extra vlakne ... pak by bylo asi dobry ho poustet
s parametrem jmeno_souboru, aby zpracoval pouze tento soubor

Jirka Virt

Wednesday, February 04, 2004, 9:35:04 AM, napsal jste:

> [...]

soucasne... teda kdyz se dva soubory poslou do spracovani.. to tam ma
nejak osetreno ale nijak moc jak je videt..

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 4.2.2004 09:29:01

Ahoj,
v unite DSDesign.pas v delphi 7 proff. sa odkazuje na jednotku DrpCtrls.pas.
Tuto jednotku vsak neviem nikde najst a tym nemozem skompilovat balicek.
Nevie niekto kde mam hladat. Nenasiel som nic na internete ani v archive.

Miro

Vice vlaknove zpracovani v delphi.. - PART II

JV> To bylo odeme .... zpracovani souboru je jeden po druhem ...

ja vim :).. a dekuji

JV> zde zpracovavas vsechny nalezene soubory ... tady zpracovavej jen jeden
JV> soubor ...

no jo to ale nezpracovavam urcite ten soubor kterej se tam zapsal a ja
se to jeho zapsani dozvedel diky te notifikaci..

> [...]

podminkam...

takze i ty, co tam pribydou behem zpracovani FindFirst ...

Pouzitelne ikony windows

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 4.2.2004 09:16:32

Ahoj,
snazim se ted program graficky prizpusobit, chtel bych aby co nejvice byl ve stylu windows xp. Stojim ted ale pred otazkou co muzu pouzit a co ne (autorska prava a tak). Hledal jsem na microsoftu jestli nenajdu seznam volne pouzitelnych ikon ale krome service packu jsem nic takoveho nenasel. Nemate nekdo takovyto seznam nebo neco podobneho.

Diky Radek

Jak zjistit medium - USB Flash Drive

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 4.2.2004 09:10:31

Ano, myslem jsem v kombinaci s priznakem REMOVABLE_DISC, tak jak uvadel
autor. Jinak FLASH na PCMCIA, USB, FW, nebo "pres fotak" nebo telefon je
porad to same s jinym pouzdrem, a nema smysl to rozlisovat ikonkou, forem
bude urcite pribyvat (HW keye s uzivatelskou pameti, identifikacni karty s
uzivatelskou pameti, BlueTooth pamet a dalsi). Obdobne, jesli je v PCMCIA
FLASH nebo SDRAM je asi uzivateli jedno (krome kapacity)

Od: Lasevic, Martin [SMTP:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz]
Odeslano: 3. unora 2004 18:29
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: Jak zjistit medium - USB Flash Drive

Spise jako kombinaci priznaku removable_disc.....a pokud je to vyssi jak C,
tak by to bylo jasne dokud......se do toho nezamicha treba ZIPka.....

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>

> Uf, nejake starsi release notes ? Pouzij oficialni Windows Setup
> Installer, a mas vymalovano.
>
> Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Firebird_v15.108_ReleaseNotesCzech.pdf

[...]

David

On 31 Mar 2004 at 10:06, David Liska wrote:

> [...]
> install".

Uf, nejake starsi release notes ? Pouzij oficialni Windows Setup

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Jakym zpusobem instalovat FB1.5 na Win98

[*] David Liska <konference(zv)thsoft(tec)cz> - 31.3.2004 10:06:22

[...]

skryvani icon na XP

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 31.3.2004 09:34:18

> A neni to zpusobeno tim, ze win xp skryvaji ikony, ktere nebyly delsi
> dobu aktivni? Standardne je nastaveno skryvani.

to ano ale jak jsem jiz psal ja si nastavim ze se ma zobrazovat vzdy

Start EXE na WIN2003 s Citrixom

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 31.3.2004 09:52:20

Zdravim,
mno pokud chces vyloucit chybu Citrixu, tak si nejprve over jestli tvoje
app vubec pracuje na 1 procesorovem Xeonu s HT.

Pokud sem to pochopil spravne tak mas 2 x procesor s HT,
tedy system je bere jako 4 PROCESORY.

Popravde vubec si nedokazu predstavit jak muze fungovat aplikace
napsana v Delphi na 4 procesorovem stroji. Kdyz vetsina bez uprav
nefunguje ani na jednoprocesorovem stroji s HT.

Osobne bych skusil hledat spis problem v HT nez v Citrixu.

S pozdravem Vaclav Halik

> Zakaznik ma :
> databazovy server : WIN2003 Standart, MSSQL2000 SP3
> Aplikacny server : WIN2003 Standart, MS OFFICE XP, CITRIX, -- Tu je
> problem s nasim EXE.
> hardware : HP, dvoj procesorovy 2,4GHz Xeon(HT)

Jeste jednou cestina firebird 1.5 + isql

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 31.3.2004 08:54:08

> vypada to, ze v konzoli mas opravdu jinou sadu. nepoustis isql nahodou
> z nejakyho "nortona" a neni tam pak MS-DOS-Latin-2?

Ano opet mas pravdu :o),
zmenil jsem si kodovou sadu v cmd u windowsu na 1250 a mimo to, ze mne tedka
nefunguje cestina v cmd a potazmo v isql, to jede paradne. Sice tam pres
isql vkladam insertem nesmyslny znaky, ale v delphi uz se zobrazi v poradku.
Jeste musim nejak ve win vychytat ten problem zobrazovani a uz to pojede.

Diky moc vsem za rady a preju krasny den,
Tomas

Jeste jednou cestina firebird 1.5 + isql

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 31.3.2004 08:18:04

> Zajimavy je, ze to nehodi chybu pri konverzi mezi charsets, takze to vypada,
> ze jsou v poradku, ale jako by si kazdy bral tuhle sadu jinou, nebo co...

pokud je sloupec definovany ve stejne znakove sade jakou se pripojuje
klient, tak nedochazi ke kontrole a vlozis i vadny znak. pokud bys
ovsem cetl / vkladal data v jine znakove sade, tak dostanes vyjimku.

vypada to, ze v konzoli mas opravdu jinou sadu. nepoustis isql nahodou
z nejakyho "nortona" a neni tam pak MS-DOS-Latin-2?

peca /petr palicka/

Volba - Optimalizace

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 31.3.2004 08:32:06

> Spravne to funguje vzdycky :-)
nie je celkom pravada! existuje par pripadou kedy som po tazkom
debugovani zistis, ze fantasticky kompiler ti v ramci optimalizacie
vyhodil prikazy. Hlavne ked pracujes tazko so smernikmi a assemblerom.
Nestava sa to casto, ale su take pripady :((( ale potom je lepsie vypnut
optimalizaciu len na ten kusok kodu ...

PALO

Jeste jednou cestina firebird 1.5 + isql

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 31.3.2004 08:04:02

> SET NAMES musi byt pred connectem, SET NAMES je prikaz pro isql ne pro
> server.
> Ja pouzivam tohle:
>
> set names win1250;
> CREATE DATABASE "localhost:d:\ibdata\test.fdb" USER "sysdba" PASSWORD
> "masterkey"
> PAGE_SIZE 8192 DEFAULT CHARACTER SET WIN1250;

Jo dobry, v isql uz to chybu nehaze, ale kdyz tam vlozim napr. r s hackem,
tak se to v delphi (IBDatabaze ma parametr lc_ctype=WIN1250) vypise dlouhe
y, naopak, kdyz tam vlozim zaznam pres delphi, tak to v isql vypise ?.

Zajimavy je, ze to nehodi chybu pri konverzi mezi charsets, takze to vypada,
ze jsou v poradku, ale jako by si kazdy bral tuhle sadu jinou, nebo co...

tomas

ODBC pro Interbase/FireBird

nj... tohle mi ale nejak ve VS.NET nefunguje? Nepracujete nekdo ve VS.NET s
pripojenim na Interbase/FireBird?

Jirka Virt

> http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&page=ibp_int_comps

skryvani icon na XP

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 31.3.2004 07:35:59

> [...]

A neni to zpusobeno tim, ze win xp skryvaji ikony, ktere nebyly delsi dobu aktivni? Standardne je nastaveno skryvani.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP Home, FireBird 1.0.2

blokovani ctrl-alt-del a alt-tab

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 31.3.2004 01:09:34

Klavesy Ctrl+Alt+Delete sa myslim nedaju zablokovat, ale da sa zakazat
TaskManager:
SecuReg:=TRegistry.Create;
try
SecuReg.RootKey:=HKEY_CURRENT_USER;
if
SecuReg.OpenKey('\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Sys
tem', True) then
SecuReg.WriteBool('DisableTaskMgr', True);
finally
SecuReg.Free;
end;

Co sa tyka Alt+Tab, tak tam ma napada jedine globalne odchytavat
klavesu Alt a ked sa stlaci, tak ju zmenit napr. na Ctrl. Toto riesenie
funguje, ale vtedy nefunguje nic co potrebuje alt (nielen alt+tab). Ak
chces nejaky priklad, tak sa mi zajtra ozvi sukromne a takto v noci ti
mozem skusit poslat maly programcek, cez den nato nebudem mat cas.

> Lze nejak zablokovat ve windows 2000 a vyssich klavesy viz subject?
>

> Potrebuju to pro aplikaci, kterou ovladaji male deti, musi byt bezne
> spustitelna z WIndows bez omezeni, ale pri spusteni ji decka nesmi
> opustit.

Hladam komponentu podobnou DBImage, ktora vie aj J

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 31.3.2004 00:17:30

From: "Stasko Peter" <stasko(zv)fic(tec)cz>
> Hladam komponentu podobnou DBImage, ktora vie aj JPEGy

Pouzij obycejny TImage ktery nebude db-aware a do neho po kazde zmene
aktualniho zaznamu nahrajes obrazek znovu. Jako inspirace by mohlo slouzit
treba tohle:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=13317

Petr Vones

Informacni hlaseni sluzby

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 31.3.2004 00:17:29

From: "Svehla Jaroslav" <svehla(zv)spelza(tec)cz>
> jak resite situaci, kdy mate na serveru nainstalovanou svoji sluzbu a tato
> sluzba musi vyslat informaci o nejakem chybovem stavu. Posilate tuto

To zalezi na situaci. Chybu muzes zapsat do Event Logu (na ktery muze mit jina
aplikace poveseny WMI event), do textoveho logu, poslat mailem, poslat volanim
nejake webservice ...

Petr Vones

blokovani ctrl-alt-del a alt-tab

[*] J. Vita <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 30.3.2004 23:53:25

Jeste jednou pekny vecer, jeste jeden dotaz.

Lze nejak zablokovat ve windows 2000 a vyssich klavesy viz subject?

DO ted jsem pouzival nasledujici rutinu, ale ta nefunguje od WIndows 2000
vyse.

procedure SystemKeys(Disable: Boolean) ;
var OldVal : LongInt;
begin
SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, Word(Disable), (zv)OldVal, 0) ;
end;

Potrebuju to pro aplikaci, kterou ovladaji male deti, musi byt bezne
spustitelna z WIndows bez omezeni, ale pri spusteni ji decka nesmi opustit.

Diky za libovolny tip.
ViJu

Start EXE na WIN2003 s Citrixom

[*] Miroslav Hrosso <hrossik(zv)nrsys.sk> - 31.3.2004 00:11:28

Dobry,

Mam problem so startom exe, skompilovaneho pod D7 u zakaznika.
Vysvetil to podrobne :

Nasa firma vyvinula jeden software, ktory bezi spolu s databazou MSSQL 2000.
U nas vyvojarov bezi EXE bez jedineho problemu.
Ale ked ho aplikujeme u zakaznika, ktory bezi cez Citrix zo vzdialenych
pobociek na centralu, tak program nam odmietne opakovane spustit sa.
Nakoniec sa ale spusti (5 az 20 pokusou o spustenie). Testovanym a
krokovanim aplikacie sme nevedeli zistit kde je problem.
Tak sme napisali malinky programcek pod D7 a nechali ho spustit u zakaznika
cez citrix, a aj ten ma problem so spustanim.
Pomocou Dr. Watsona sme zistili ze chyba je na unite system vo funkacii :
"TObject.InitInstance" na radku 8410 : "Result := Instance".
Zistili sme to podla postupnosti prikazov, ale na 100% sme si aj tak neni
isty.

Prosim Vas poradte mi, kde je chyba. Nevieme si vobec pomoct, co s tym
robit, aby nam to bezalo bez problemov.
Problem sa vyskytuje aj na malom exe skompilovanom pod D8.

[...]

My vyvyjame na :
operacny : WIN2003 Standart alebo Enterprise, MSSQL 2000 SP3, MS
OFICE (XP alebo 2003),
vyvojovy : BD7 Enterprise
komponenty : Sinea, JCL, TDBF
hardware : celeron 2GHz,

Miro.

Chyba prehravani WAV souboru

[*] J. Vita <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 30.3.2004 23:49:24

Zdravim konferenci,
mam takovy drobny problem s aplikaci.
Ve vetsine pripadu se mi stane, ze se mi po restartu pocitace a spusteni
meho programu neprehravaji zvuky. Pouzivam toto:
StrPCopy(jmeno_char, jmeno_string);
playsound(jmeno_char,0,snd_async);

Kdyz otevru libovolny zvuk v komponente TMediaPlayeru, tak od te doby uz ta
funkce zacne fungovat. Od te doby az do dalsiho restartu to uz funguje na
prvni naslapnuti i bez Tmediaplayeru i kdyz tu aplikaci zavru a znova
otevru. Jak kdyby se v systemu neco profouklo. Nejhorsi je, ze to neni
problem pouze meho kompu, ale navodil jsem i na 3 dalsich.

Netusite nekdo cim by to mohlo byt? Kdyz to trasuju, tak se ten prikaz
normalne provede, ale nic to nezahraje.
DELPHI 4 standart.

Diky za kazdy tip, trosku me to chovani znervoznuje :-)

ViJu

Chyba prehravani WAV souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 30.3.2004 23:53:25

From: "J. Vita" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> [...]
> otevru. Jak kdyby se v systemu neco profouklo. Nejhorsi je, ze to neni
> problem pouze meho kompu, ale navodil jsem i na 3 dalsich.

Odhadl bych ze TMediaPlayer nahraje potrebny kodek k prehrani toho zvukovyho
formatu. Takze bude asi nutny jej pouzit misto funkce PlaySound.

Petr Vones

Jeste jednou cestina firebird 1.5 + isql

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 30.3.2004 23:31:20

[...]

Slavek

> Pustim isql, a pisu:
>
> create database 't' user 'sysdba' password 'masterkey'
> default character set win1250; set names win1250; // zkousel
> jsem to i bez tohohle, stejny vysledek connect 't' user
> sysdba password masterkey; create table zkouska ( TEXT
> VARCHAR(50) CHARACTER SET WIN1250 NOT NULL); INSERT INTO
> ZKOUSKA VALUES ('c');
>

> Ups!
> arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation
> -Cannot transliterate character between character sets

TFileStream a ReadComponent

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 30.3.2004 21:39:11

Ahoj,
pokud vim tak pokud nevyplnis parametr Instance metody ReadComponent,
vrati se ti pouze nova instance ulozene tridy (cili stejny stav jako
kdyz zavolas constructor bez nastaveni property).

Pokud chces nastavit i property podle toho co je ve streamu ulozeno,
zavolej to takhle:

Stream.ReadComponent(New);

Jinak tohle je nesmysl:

IMG := TImage.Create(self);
IMG := TImage(New);

Vytvoris novy objekt a pak si tu referenci na nej prepises tim co ti
vytvoril stream, cili ti tam ten jeden objekt zustane viset v pameti.

> [...]
RS> mam takovy problem, ukladam dynamicky vytvarene komponenty do
RS> TSreamFile pres WriteComponent a pak se je pokousim otevrit,
RS> problem ale nastava kdyz provadim prikaz
RS> new:=Stream.ReadComponent(nil); pred nim musim hodit
RS> RegisterClasses([TLabel,
RS> TImage]); ale pak kdyz chci priradit IMG := TImage(new); tak
RS> vznika problem, kdyz hodim showmessage(inttostr(img.tag)) tak
RS> je spravny ale jakoby se ve formulari nenastavil a kdyz to
RS> udelam takhle IMG.Tag := TImage(New).Tag; tak to jde ale musim
RS> zase vsechno vypisovat, copak to nekjde aby se cela komponanta nacetla cela ?

Chyba FB 1.5 nebo IBX 6.04 - Can't retrieve plan

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 30.3.2004 21:39:11

Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> wrote:
> Pokousel jsem se hledat ve zdrojacich VCL, ale marne. Nic takovyho
> neexistuje. Prosim te, kde jsi tuhle hlasku nasel? Ja nasel neco
> podobnyho v IBXExpress60.bpl, ale je to jina hlaska.
>
> GetPlan nikde nevolam (resp. nikde nectu property Plan).

Mam IBX 5.03 a D5, ale to by melo byt podobne - dival jsem se
do zdroju v $(DELPHI)\Source\Vcl: v IBXConst.pas se deklaruje
resourcestring SUnknownPlan = 'Unknown Error - Can''t retrieve plan';
v IBSql.pas se vyvolava vyjimky v TIBSQL.GetPlan.

Jeste me neco napadlo: GetPlan se pouziva v TIBSQLMonitorHook
v SQLPrepare -- mozna pouzivas IBSQLMonitor?

Martin Schayna

Volba - Optimalizace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.3.2004 21:21:08

From: <delphin(zv)post(tec)cz>
> [...]

Spravne to funguje vzdycky :-)

Petr Vones

Chyba FB 1.5 nebo IBX 6.04 - Can't retrieve plan

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 30.3.2004 15:53:33

> [...]

Aby to nebylo tak jednoduche, tak nize uvedeny kod promennou i prokazatelne
pouziva, ale i se meni od 11 dolu a cele to funguje spravne.

var i:integer;
a:array [10..20] of longword;
begin
for i:=10 to 20 do
begin
a[i]:=random(5);

skryvani icon na XP

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 30.3.2004 15:35:30

zdravim

nevite nekdo jak presne pracuje skryvani icon na hlavnim panelu v xp

mam nejakou svou aplikaci (sledovani stavu baterie) a u ni si nastavim
zobrazovani vzdy a presto mi po nejake delsi dobe zmizne nevite nekdo proc?

synapse PostFile + dalsie hodnoty

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> - 30.3.2004 15:17:27

Ave,

> Nevie niekto poradit co spravit aby som okrem suboru poslal
> na server aj nejake ine hodnoty v post?
> skusam nieco taketo, ale bouzial to nefunguje:

rano jsem se na neco podobneho ptal Lukase Gebauera a odkazal me na
tohle:

http://www.ararat(tec)cz/synapse/docs/articles/009.txt

... alespon doufam, ze to je to co chces - vyzkousel jsem a funguje to./ Lukas Suchanek

Cestina ve firebirdu

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 30.3.2004 15:33:29

> Pokud zalozis databazi s Default character set WIN1250, tak uz nemusis
> specifikovat u sloupcu jejich character set, protoze prejimaji prave ten
> defaultni.

Tak uz je vsechno v poradku, trapi me jeste posledni vec: kdyz vlozim zaznam
do tabulky v nejakym editoru, nebo primo v delphi, tak je to v poradku a
cestina je ok, ale jenom potud, dokud se na ty data nepodivam pres isql. Tam
(prestoze set names win1250) to zobrazuje spatne. Pokud vlozim data v isql,
tak to nevyhodi chybu, ale zase kdekoliv to otevru, tak to opet zobrazuje
spatne. Zacinam mit takovy divny pocit, ze to neni vubec zalezitost
firebirdu a nastroju nad nim, ale neco shnileho bude v nastaveni win.

Tomas

synapse PostFile + dalsie hodnoty

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 30.3.2004 13:57:16

On Tue, 30 Mar 2004 13:53:14 +0200, Vlko II. <vlko(zv)zilina.net> wrote:

> Nevie niekto poradit co spravit aby som okrem suboru poslal na server aj
> nejake
> ine hodnoty v post?
> skusam nieco taketo, ale bouzial to nefunguje:

tak prepacte ale akurat mi google vyplulo:
http://www.ararat(tec)cz/synapse/docs/articles/009.txt
tak dufam, ze to pojde:)

Vlko

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Spusteni aplikace a cekani na jeji dokonceni

V teto konferenci je to uvedeno jiz vicekrat, napr:

Najdes to v JEDI Code Library http://www.delphi-jedi.org

JclShell.ShellExecAndWait
JclMiscel.WinExec32AndWait

Volba - Optimalizace

Jo tak to bude asi ono, kdyz jsem to I pouzil, tak je to od jedne.

> Protoze to bylo jedno, nezalezelo na tom kterym smerem se to pocita a
umoznuje
> to tak vygenerovat efektivnejsi kod. Pokud by si tu promennou predaval
nekam
> dal tak to bude uz od 1.
>
> Petr Vones

Spusteni aplikace a cekani na jeji dokonceni

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 30.3.2004 14:49:23

Win32ExecAndWait z JclMiscel (knihovny JCL)

jimys1(zv)centrum(tec)cz wrote:

> [...]
>
> Diky
>
> jimys

Spusteni aplikace a cekani na jeji dokonceni

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 30.3.2004 14:45:22

: Ahoj,
:
[...]

Skus pozriet, co na to povedal pan Google:

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=execute+program+wait+for+end+delphi&sa=N&tab=wg

pozor na zalomenie odkazu!

S pozdravom...
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

Volba - Optimalizace

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 30.3.2004 14:23:20

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, jake zkusenosti mate se zapnutou volbou OPTIMALIZACE projektu?
> Tak se mi zda, ze je to nepouzitelne.

Nepouzitelne to muze byt nanejvys pro ladeni, naopak bez optimalizace je
vysledny kod pomerne strasny.

> [...]

dal tak to bude uz od 1.

Petr Vones

Spusteni aplikace a cekani na jeji dokonceni

[*] jimys1(zv)centrum(tec)cz - 30.3.2004 14:19:19

Ahoj,

[...]

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 30.3.2004 13:55:15

Zmenil jsem to na IN ('ABC','ABX' ....) a pohuzel chyba stale stejna

velikost SQL textu je asi 7kB - snizeno na 3082 B a porad stejna vyjimka..

zapomnel jsem dodat, ze cely select i s touto chybou projde a vrati spravna
data - jen ta exception otravuje..

> [...]
> WHERE DODAVATEL_ZKRATKA IN ('ABC','ABX' ....)
>
> Pvel Poles

Spusteni aplikace a cekani na jeji dokonceni

[*] jimys1(zv)centrum(tec)cz - 30.3.2004 14:05:17

Ahoj,

[...]

D5Prof, WIn2000Prof

synapse PostFile + dalsie hodnoty

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 30.3.2004 13:53:14

Nevie niekto poradit co spravit aby som okrem suboru poslal na server aj
nejake
ine hodnoty v post?
skusam nieco taketo, ale bouzial to nefunguje:

Bound := IntToHex(Random(MaxInt), 8) + '_Synapse_boundary';
try
s := '--' + Bound + CRLF;
s := s + 'content-disposition: form-data; name="uid"
'+CRLF+CRLF+FUserID+CRLF;
s := s + '--' + Bound + CRLF;
s := s + 'content-disposition: form-data; name="upload_file_name"
'+CRLF+CRLF+ExtractFileName(aFileName)+CRLF;
s := s + '--' + Bound + CRLF;
s := s + 'content-disposition: form-data; name="upload_file";';
s := s + ' filename="' + ExtractFileName(aFileName) +'"' + CRLF;
{s := s + 'content-disposition: form-data; upload_file_name="'
+ ExtractFileName(aFileName) + '";';
s := s + ' upload_file="' + aFileName +'"' + CRLF;}
s := s + 'Content-Type: Application/octet-string' + CRLF + CRLF;
FClient.Document.Write(Pointer(s)^, Length(s));

Data:=TFileStream.Create(aFileName,fmOpenRead);
FClient.Document.CopyFrom(Data, 0);

s := CRLF + '--' + Bound + '--' + CRLF;
FClient.Document.Write(Pointer(s)^, Length(s));
FClient.MimeType := 'multipart/form-data; boundary=' + Bound;

FClient.HTTPMethod('POST', FormatPHPCall('client_post_file',false));

Vlko

PS: alebo mam nastavit inak MimeType???

mail: vlko_(zv)pobox.sk
web: http://vlko.zilina.net

Cestina ve firebirdu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 30.3.2004 13:39:12

Pokud zalozis databazi s Default character set WIN1250, tak uz nemusis
specifikovat u sloupcu jejich character set, protoze prejimaji prave ten
defaultni.

OT : Sledovani zapisu na CDR,DVD

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 30.3.2004 13:17:09

> to asi nepojde ... nakolko napalovaci soft si to nahra ako
> nejaky ISO a az potom to vypali pomocou API funkcii a nie cez
> file system(ktore podobne softy monitoruju)...

To je mi celkem jasne (i kdyz jsou postupy tvorby CD ponekud rozmanitejsi).
Pripadny hook na apl u vypalovani neni zrovna to nejlepsi. Systemova
politika je taky mimo, logy softu na vypalovani ulozi jen typ media,
vysledek a chyby.

Bohuzel jsem musel dat userovi DVD palidlo a zaroven mam zajistit , aby
zpracovaval jen to svoje (video MPEG).

Diky
Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

Volba - Optimalizace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.3.2004 13:35:10

> [...]
>
> Pred chvili jsem si lamal hlavu, proc mi smycka for i:=1 to 30,
> pocita od 30 do 1 a pri vypnute optimalizaci pocitala tak jak ma.

1) pro ladeni optimalizaci vypnout, pro finalni release zapnout
2) optimalizace opravdu funguje a to ze ridici promenna cyklu pocita
pozpatku je toho dukazem (smycka se da efektivneji zapsat pomoci
instrukci CPU pokud jeji ukonceni je sigalizovano dosazenim hodnoty 0.
Pokud se ridici promenna pouzije napriklad v referenci do pole
samozrejme kompilator jeji hodnotu upravi - resp pouzije ji takovym
zpusobem, ze obraceni smeru prirustku nevadi.

PS: jde o pomerne casty dotaz - viz archiv konference

D. Toman

Cestina ve firebirdu

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 30.3.2004 13:15:07

> [...]
> TEXT VARCHAR(500) CHARACTER SET WIN1250 NOT NULL

No jasny, to je ono. Bohuzel tedka musim teda zrusit celou databazi a udelat

Diky za radu

Informacni hlaseni sluzby

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.3.2004 13:07:06

Puvodni zprava ze dne 30.3.2004:

> Nejaky prikladek nebo link bys nemel?

Na co? Jako treba na odeslani mailu? Tech jsou tu v konferenci tuny,
ne?

Informacni hlaseni sluzby

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 30.3.2004 13:03:05

> [...]
> sluzbu a tato sluzba musi vyslat informaci o nejakem chybovem stavu.

> ... pripadne odeslanim nejake zpravy administratorovi.

Jara

OT: Inno setup a volba textu v zavislosti na zvole

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 30.3.2004 12:25:00

Ahoj,

sice jsem se ptal na ISX newsech, ale protoze
to specha a vim, ze jsou zde lide s dobrou znalosti
ISX, zeptam se i zde.

Potreboval bych menit texty napr. [setup]:AppName apod.
v zavislosti na zvolenem jazyku instalace.

Tam, kde to jde tj. u polozek, kde prekladac vyhodnocuje scripted constants,
to resim s jejich pomoci tj.
{code:xxx|yyy}.

Ale bohuzel, u vetsiny polozek se prekladac nenamaha :-(

***

Existuje nejaka jina moznost, jak docilit tehoz tj. menit texty v run-time v
zavisloti na zvolenem jazyku?

Diky, pf

Cestina ve firebirdu

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 30.3.2004 12:39:02

);

S pozdravom...
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

Cestina ve firebirdu

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 30.3.2004 12:31:01

> [...]
udelal, presto mne to (kdyz je v tabulce cestina) pise to hlaseni, ze nejde

-- tm

Informacni hlaseni sluzby

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 30.3.2004 12:08:57

Ahoj,
jak resite situaci, kdy mate na serveru nainstalovanou svoji sluzbu a tato sluzba musi vyslat informaci o nejakem chybovem stavu. Posilate tuto informaci pouze klientum anebo take zobrazite hlaseni obdobne jako MessageDlg. Jde mi o to jak se takovato situace bezne resi.
Dik. Jara

OT : Sledovani zapisu na CDR,DVD

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 30.3.2004 12:16:58

> [...]
to asi nepojde ... nakolko napalovaci soft si to nahra ako nejaky ISO a
az potom to vypali pomocou API funkcii a nie cez file system(ktore

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.3.2004 12:12:57

> [...]

> Posilate tuto informaci pouze klientum anebo take zobrazite hlaseni
> obdobne jako MessageDlg. Jde mi o to jak se takovato situace bezne

Hlaseni dialogovym oknem u sluzby na serveru rozhodne neni dobry
napad... Bezne se to resi zapisem do event logu, pripadne odeslanim

On 30 Mar 2004 at 10:48, Jiri Virt wrote:

> nemate nekdo po ruce link na ODBC ovldac pro pripojeni k
> [...]

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 30.3.2004 11:16:46

Potreboval bych logovat zapisy - label+soubory na vypalovacku (CD-R,DVD).
Nevite nekdo jak na to, pripadne nejaky SW?
Bezne prostredky, napr. OptimAccess od Sodat eviduji file system, ale
vypalovacku bohuzel (mimo RW z pruzkumnika apod.) nezaznamenaji.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

Cestina ve firebirdu

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 30.3.2004 10:34:31

Zdravim,
[...]

Dekuju moc za pomoc
Tomas

p.s.: S databazi jsem nejdriv pracoval v NONE a az tedka ji prevedl na WIN1250.

WIN XP, D6Prof, FB1.5

ODBC pro Interbase/FireBird

nemate nekdo po ruce link na ODBC ovldac pro pripojeni k
Interbase/FireBirdu?

Zachytavani events ole objektu

[*] Lukas Barton <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 30.3.2004 10:42:33

Krasny den preju

-----------------

Mam W : Variant

W := CreateOleObject('word.application')

1)

Upravim si nabidku Soubor (nektere polozky disabluju, vytvorim nove): a ted otazka, jak obslouzim pomoci delphi to ze uzivatel stiskl na mnou vytvorenou polozku menu?

Metoda ze word nahraju do ole containeru mi nevyhovuje, protoze nemam k dispozici cely objekt word.application ale pouze word.document, a ja potrebuju mit nektere moznosti wordu (nahled, apod.) k dispozici.

Nebo opacne, jak ziskat pristup k objektu Word.Application v ramci TOleContaineru?
Vim ze lze k application pristoupit pres TOleContainer.OleObject.Document.Application..... ale nejsou k dispozici vsechny objekty.

2)

Kdyz vytvorim soubor v app word ('word.application') a ulozim ho do db, tak kdyz jej nactu zpatky tak je bez problemu.
Kdyz vytvorim soubor v TOleContaineru ('word.document') a ulozim ho do db, tak kdyz jej nactu zpatky tak jej bez problemu.
Ale pokusim-li se nacist dokument vytvoreny v druhem prostredi, tak dokumenty z :application: mi pri nahravani z db nahlasi stream error a ani je nedostanu do olecontaineru, a dokumenty z :document: ulozim na disk a otevru v app :application: ale jsou necitelne (klikyhaky).

Jak si prosim vas poradit s timto....

------------------

Uz nevim jak dal....

Pomozte prosim...

Lukas Barton
barton(zv)labsys(tec)cz
ICQ#116-948-331

Hladam komponentu podobnou DBImage, ktora vie aj J

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 30.3.2004 07:40:18

Hladam komponentu podobnou DBImage, ktora vie aj JPEGy

Dakujem :)

Chyba FB 1.5 nebo IBX 6.04 - Can't retrieve plan

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 29.3.2004 16:43:14

> [...]

WHERE DODAVATEL_ZKRATKA IN ('ABC','ABX' ....)

Pvel Poles

Chyba FB 1.5 nebo IBX 6.04 - Can't retrieve plan

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 29.3.2004 15:53:09

Vytvarim slozitejsi select. Jsou v nem zahrnuti dodavatele, takto:

select ... from KATALOG where

(DODAVATEL_ZKRATKA='ABC') or (DODAVATEL_ZKRATKA='ABO') or (DODAVATEL_ZKRATKA='ABX') or ...

a tak dale - uzivatel si muze zaskrtat vsechny dodavatele - tzn. asi 120 zkratek

Kdyz dataset s timto selectem dam Active:= true, metoda setActive mi vyhodi vyjimku:

EIBClientError : 'Unknown Error - Can't retrieve plan'

Pritom v IBManageru mi vse chodi bez problemu. Jedna se o nejakou chybu komponent nebo FB (pouzivam FB 1.5)?

Kdyz jsem pouzival podobny select se stejnym poctem podminek, ale hledal jsem podle ID. Takto:

select ... from KATALOG where

(ID_ADRESAR='1') or (ID_ADRESAR='2') or ...

bylo vse v poradku..

Nesetkal se nekdo s necim podobnym?

JR

FireBird - import externiho souboru

[*] Stranik Frantisek Ing. <fstranik(zv)cpoj(tec)cz> - 29.3.2004 15:17:05

Diky za odpoved jak na servru i na klientovi.

A nejde to jeste nejak jednoduse jednorazove pomoci IBExpert ?

> Tedy pokud se bavime o importu dat na serveru.
>
> 1. Pokud tento soubor bude mit pevne delky polozek, tak pres externi
> tabulku.
> 2. Pokud bude mit specialni oddelovac, tak pres udf a to takto:
> - jedna udf vytvori handle
> - druha udf na kazde zavolani precte jeden record z handlu
> - treti udf uzavre handle
> Tohle se pak vlozi do ulozne procedury.
>
> Pokud se jedna o klienta, tak si to rozparsujes sam (jsou na to nejake
> pomocne funkce
> v delphi knihovnach) a pak zapises jako uplne normalni insert.

> [...]

Unicode a Memo

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 29.3.2004 15:11:01

Zdravim,

chtel bych se zeptat jak na to - mam unicode a utf-8 soubory a ty bych chtel
otevirat v obycejnem TRichEditu nebo TMemo, tam ho zmenit a pote ulozit v
kodovani iso-8859-2,unicode nebo utf-8. Koukal jsem ze by slo asi pouzivat
unitu JclUnicode ale vubec nevim jak na to, nemate nekdo priklad jak se s ni
pracuje nebo nemuzete me nakopnout spravnym smerem?

Diky

Pavel Polak

ADMIN: OpenSource, volne siritelne komponenty - fi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.3.2004 13:54:45

Puvodni zprava ze dne 29.3.2004:

> :) diq, ale moja uboha anglictina je v stadium ucenia :) preto sa pytam... :)

No a cesky umis? Ja jen ze manual (pravidla) k teto konferenci je v
cestine. Prave jsi timto prispevkem dve pravidla porusil a minulym
jedno dokonce dukladne. Napomenuti posilam mailem, na tento prispevek
do konference neodpovidej, a ta pravidla si prosim precti - jsou cesky
a jsou velmi ctiva, budes je uplne hltat a s napetim cist kazdy dalsi
odstavec :-)

OpenSource, volne siritelne komponenty - financova

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 29.3.2004 13:40:43

:) diq, ale moja uboha anglictina je v stadium ucenia :) preto sa pytam... :)
-----------

> Sorry, ze sa do toho pletiem, ale trosku ma zaujima co to vlastne synapse je ???
> Btw - je to pod GNU ?

Achich. :-/ Staci cist me dopisy az do konce, vcetne meho podpisu, ve
kterem je to napsane, vcetne odkazu na web Synapse. Tam najdes
veskere podrobnosti. :-)

BTW: Synapse pod GNU neni. Diky bohu za to! Pak by se totiz spatne
nad Synapsi delaly komercni aplikace, a uz by to nebyl kapitaisticky
model. ;-) Synapse nastesti patri do rodiny BSD licenci.

OpenSource, volne siritelne komponenty - financova

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.3.2004 13:32:42

> [...]

model. ;-) Synapse nastesti patri do rodiny BSD licenci.

OpenSource, volne siritelne komponenty - financova

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 29.3.2004 13:24:00

--------
> Mozno je to trochu OT, ale aj tak by ma zaujimalo ako to je vlastne v
> nasich krajinach s OpenSource. Napriklad synapse. Su to volne siritelne
> komponenty na pracu so sietou, ktore maju uz svoje dobre meno, su
> pouzivane.
>
> No a tu sa vynara otazka, ako je to s financovanim?

Tesi mne, ze moje Synapse uz ma sve jmeno, a zkusim to na konkretnim
priklady Synapse vysvetlit. :-)

Synapse samotna nevydelava nic. Venuji ji svuj volny cas, musim mit
koupene Delphi, atd. Je to zkratka moje hobby. U takovehoto
opensource projektu tezko cekat nejaky primy zisk. Snad jedine z
nejakeho placeneho supportu.

Jenze placeny support u Synapse je z principu nesmyslny. Kdyz totiz
nekdo bude mit nejaky problem, je v mem vlastnim zajmu ten problem
resit, protoze co kdyz se za tim problemem schovava nejaka skryta
chyba v Synapsi? To radeji se radeji tomu problemu venuji.

Jina situace je tehdy, kdyby nekdo chtel support v takove podobe,
jako treba zaplatit za vytvoreni nejakeho konkretniho prikladu. To
jako support nepocitam, protoze to je spise uz vyvoj software na
zakazku.

Financni zisky jsou ale neprime! Uz treba jen ten zisk, ze Synapse ma
sve jmeno, a tak je vlastne dobrou reklamou na moji osobu. ;-)

To, ze je Synapse free a opensource, ma pro mne velmi velky vyznam!
Diky tomu ji mnoho lidi pouziva, a ja mam tak vlastne tisice testeru
po celem svete. Kdyz tak udelam nejakou chybu, diky tolika lidem se
na tu chybu rychle prijde! To je obrovsky prinos!

Kdyby Synapse byla komercni, nebo kdyby to byla nejaka soukroma
knihovnicka, tak bych Synapsi v dnesni konkurenci tezko prodal, a
pouzivalo by ji jen velmi malo lidi. Velmi pravdepodobne by v ni bylo
take mnoho chyb!

Takze diky tomu, ze Synapse je opensource, tak je hodne vyzkousena a
spolehliva, a ja s jeji pomoci mohu psat mnoho spolehlivych
komercnich programu. A to je ten hlavni zisk ze Synapse.

Tedy opensourcova Synapse neni az tak pocin me dobrocinnosti, je to
de-fakto rainovany kapitalisticky tah. ;-)

> Je to len osobna iniciativa v osobnom volnom case, alebo sa na tom
> podiela aj Vas zamestnavatel? Podporuje Vas v tom, alebo ako sa hovori
> hadze spalky pod nohy?

No, asi tezko najdes zamestnavatele, ktery by se rad dival na to, jak
misto sve prace si delas sve soukrome veci.
Na druhou stranu, je nadeje ze najdes takoveho zamestnavatele,
kteremu nebude vadit pouzivani jeho pocitacu, pokud s tvoji prac bude
spokojen a tva prace temito tvymi soukromymi iniciativami nebude
stradat.

> Ako uz kedysi napisal pan Gebauer, je mozno zaregistrovat nejak v
> Borlande ako vyvojar a potom dostava nove verzie zadarmo. Podporuju
> firmy ako Borland a Microsoft (tu vyvoj pre .NET)? Alebo clovek musi
> pockat az bude dost financne zabezpeceny aby s niecim takym zacal?:)

No, az tak to neni. Jsi-li tvurcem nejakeho zajimaveho projektu nebo
programu, muzes zadat borland o zacleneni do 'developer partner'
programu. Borland pak usoudi, jestli ti vubec nejakou podporu udeli
nebo ne.

OpenSource, volne siritelne komponenty - financova

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.3.2004 13:09:58

> [...]

nebo ne.

OpenSource, volne siritelne komponenty - financova

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 29.3.2004 11:43:51

[...]

No a tu sa vynara otazka, ako je to s financovanim? Tiez vo mne urcity druh
altruizmu a tiez snahy o sebarealizaciu vskriesil myslienku na tvorbu
niecoho
dobreho, co by ludia pouzivali:) samozrejme aby to mali volne k dispozicii.
Samozrejme v dnesnom kapitalistickom svete, kde nic nie je zadarmo, by som
bol zvedavy ako to robite Vy? Je to len osobna iniciativa v osobnom volnom
[...]

JPG v Db, paradox

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 29.3.2004 11:43:50

Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> wrote:
> Mam taky problem, ale vobec ho nefiem dat dokopy. Vytvoril som si
> databazu pomocou BDE typu paradox... mam v nom aj zaznam typu graphic
> a vkladam do neho obrazky a zobrazujem pomozou DBImage.. Ale
> nepodporuje to JPG subory.. Prosim Vas, ako to mozem dosiahnut, aby

Standardni prvek DBImage uklada data vzdy jako BMP. My jsme si
to vyresili tak ze mame vlastni prvek, ktery uklada data do databaze
tak ze nejprve zapise identifikaci TGraphic potomka (napr. 'TJPEGImage',
'TBitmap', 'TMetafile' apod.) a teprve pak data. Pri zobrazovani si
naopak precte identifikaci, vyrobi podle ni prislusneho TGraphic potomka
a prostrednictvim nej nacte data. Neni to prilis slozite.

No a vedel by si napisat zdrojak ??? Myslim ja mam nejake, ale nefiem ich pouzit... napis mi email a ja ti poslem aplikaciu aj s zdrojakmi.. hm?
DIQ

JPG v Db, paradox

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 29.3.2004 11:29:46

> [...]

naopak precte identifikaci, vyrobi podle ni prislusneho TGraphic potomka
a prostrednictvim nej nacte data. Neni to prilis slozite.

Zmena Modalni x Nemodalni okno

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 29.3.2004 10:29:41

:-(( Standardni metoda hide je implementovana jako:

procedure TCustomForm.Hide;
begin
Visible := False;
end;

A to okno opravdu videt neni ...
V.

> Pokud na nemodalni okno zavolam Hide a potom ShowModal, skoncim s chybovym
hlasenim "Can't make visible window modal" :-(

ta hlaska mozna souvisi s tim, ze ShowModal nelze zavolat, pokud je property
formulare Visible := True

Eva Risicova

Firebird, SELECT a cestina

Odesilatel: Pavel Cisar <pcisar(zv)ibphoenix(tec)cz>

> Mno, muzes proves zmenu domeny (pokud je pouzivas) nebo definice
> sloupce
> pomoci alter domain xxx type ... / alter table xxx alter column
> type ...
> Melo by to zafungovat. V nejhorsim pripade vytvor novou databazi s
> novych
> charsetem/collate a presyp data datovou pumpou.

> Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Ahoj panove!
Potrebuju rychle Vasi pomoc :)
Komunikoval jsem s P.Cisarem (problemy s razenim ceskych znaku - konkretne se mi jednalo o problem "e s hackem") a ten mi poradil at zmenim Charset Z Win1250 na ISO8859_2 a Collate z PXW_CSY na CS_CZ.
Jenze ani jedno klasicka instalace FB nezna.
Pomozte, vazne to strasne specha - ma se to zhruba do 2 hodin instalovat u klienta a tohle je problem...
Diky moc, Jirka
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.0.3
programator amater

Zmena Modalni x Nemodalni okno

[*] Eva Risicova <eva(zv)foresta(tec)cz> - 29.3.2004 09:53:37

> [...]
hlasenim "Can't make visible window modal" :-(

ta hlaska mozna souvisi s tim, ze ShowModal nelze zavolat, pokud je property

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 29.3.2004 08:55:31

Ahojte, potreboval bych poradit, kterak je mozne menit okno z modalniho na nemodalni a naopak bez nutnosti okno zavrit. V nejhorsim pripade je mozne ucinit okno neviditelne.
Pokud na nemodalni okno zavolam Hide a potom ShowModal, skoncim s chybovym hlasenim "Can't make visible window modal" :-(

Dik za radu

zapis a cteni stringlistu - errata

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.3.2004 22:26:24

Petr Fejfar wrote:

> Header.ID := ....;
> Header.Length := Text;

Sorry, pisu to ve spechu - samozrejme tady melo byt
Header.Length := length(Text);
> FS := TFileStream.Create('FileName',fmCreate or shDenyShareExlusive);

a tady fmShareExclusive

pf

zapis a cteni stringlistu

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 28.3.2004 22:24:23

Petr Fejfar wrote:

> [...]
> Header.Length := Text;
> FS := TFileStream.Create('FileName',fmCreate or shDenyShareExlusive);
> try
> FS.WriteBuffer(Header,sizeof(Header));
> if Header.Length>0 then
> FS.WriteBuffer(Text[1],length(Text));
> finally
> FS.Free;
> On E:Exception do
> ..
> end;
>
> Ale mel by sis poridit nejakou ucebnici programovani, protoze je evidentni,
> ze Ti chybi teoreticke zaklady a pres konferenci to nedohonis.

jj, pravda :-) Jsem samouk ktery je postaven pred semestralni projekt a
narazim na veci ktere jsem pro ty blbinky ktere jsem do ted delal
nepotreboval.
Lukas Jakubu
* Lukas Jakubu *
* jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz *
**********************

zapis a cteni stringlistu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.3.2004 22:08:21

Lukas Jakubu wrote:

> [...]

Ale mel by sis poridit nejakou ucebnici programovani, protoze je evidentni,
ze Ti chybi teoreticke zaklady a pres konferenci to nedohonis.

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 28.3.2004 22:02:20

From: "Lukas Jakubu" <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz>
> no abych mohl cist z toho souboru tak:
>
> type dat_soubor = file of Tstream;

Ne, naprosto zapomen na "file of".

Tvuj problem spociva v tom, ze nemuzes pouzit princip ktery je zalozen na tom,
ze kazdy zaznam ma stejnou velikost fyzicke reprezentace.

Tedy musis mit pro kazdy zaznam hlavicku kde je ulozena velikost dat a dalsi
informace. Data je tedy nutne cist sekvencne. Pokud se ti to nehodi, tak je
nutne pridat nekam jeste nejaky "adresar" kde budou ofsety do toho souboru na
jednotlive zaznamy, aby to slo rychle nacitat apod.

Nevim k cemu to ma slouzit, ale mozna by bylo lepsi pouzit uz neco hotoveho
(databazi, xml ...)

Petr Vones

zapis a cteni stringlistu

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 28.3.2004 21:34:18

Pavel Malinsky wrote:

> Nevim co myslis, vyse uvedena fce ma jen jeden parametr (stream ze
> ktereho se bude cist) a vraci nacteny retezec.
no abych mohl cist z toho souboru tak:

type dat_soubor = file of Tstream;
[...]
procedure cteni;
var soubor: dat_soubor;
stream: tstream;
begin

assignfile(soubor,'neco.dat');
reset(soubor);

a tady nevim jak zacit cist:-( Myslel jsem proceduru read ktera se
pouziva taky na textove a typove soubory.

closefile(soubor);
end;

Nebo to delam uplne spatne?

* Lukas Jakubu *
* jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz *
**********************

zapis a cteni stringlistu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 28.3.2004 19:05:52

Ahoj,

> [...]

> A mozna jeste jeden dotaz - kdyz budu cist ze souboru ten typ stream,
> nenacte se do pameti cely ten soubor? To by bylo spatne protoze ten

Kdyz otevres stream, tak se do pameti nenacte, ses na zacatku a
ReadBuffer nacte ze streamu(souboru) pouze takovou delku(velikost),
kterou mu zadas.

> PS: jeste by me zajimalo, na co je ta procedura SetString? Moje

Nastavi(inicializuje) obsah a delku promenne typu string.

zapis a cteni stringlistu

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 28.3.2004 18:21:48

Pavel Malinsky wrote:

> [...]

soubor muze byt i nekolik desitek MB.

Lukas Jakubu

PS: jeste by me zajimalo, na co je ta procedura SetString? Moje
anglictina je trosku spatna takze z helpu jsem to nepobral:-)

* Lukas Jakubu *
* jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz *
**********************

FireBird - import externiho souboru

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 28.3.2004 16:21:19

> [...]

> 1. pomoci IBExpert
>
> 2. programove (potrebuji na to nejakou specielni komponentu ?)

zapis a cteni stringlistu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 28.3.2004 16:09:13

> type datova_struktura = record
> id: longint;
> telo: Tstringlist;
> end;
>
> type dat_soubor = file of datova_struktura;

Tohle nejde ukladat do souboru jako record, protoze
, jak uz psal nekdo prede mnou, ukladas pouze reference
na objekty a pri nacteni ty objekty neexistuji.
Budes muset zcela zmenit pristup k souborum, napriklad
tak, ze si vzdy ulozis kolik ma string byte a pak ten string,
nebo pouzijes na ukladani nejakou embeded DB, ktera umi blob.

Slavek

zapis a cteni stringlistu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 28.3.2004 15:53:11

[...]
> [...]

vlastni obsah textu a naopak).

function ReadStrBufferFromStream(Stream: TStream): String;

procedure WriteStrBufferToStream(Stream: TStream; const cString: String);
var
W: Word;
begin
W:= Length(cString);
Stream.WriteBuffer(W,SizeOf(Word));
Stream.WriteBuffer(Pointer(cString)^,Length(cString));

zapis a cteni stringlistu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.3.2004 15:51:10

Lukas Jakubu wrote:

> TFileStream by sel zrejme pouzit. Podivam se na to. Spis bych ale
> potreboval vedet, jak zapsat ten stringlist tak aby se zapsaly data a
> ne pointer.

Ja bych rekl, ze bys spis potreboval vedet, ze velikost obsahu TStringListu
je zalezitost
run-time, zatimco velikost recordu compile-time -> na to co potrebujes
nemuzes pouzit record,
ale *musis* pouzit stream, at uz je implementovany jakkoli.

Jinak k obsahu TStringListu se dostanes pres property Text.

HTH, pf

zapis a cteni stringlistu

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 28.3.2004 13:58:57

Pavel Malinsky wrote:

> [...]
Hezky vikend preji,
[...]

procedure Tsourbor.zapis;
var data: dat_soubor;
data: datova_struktura;
telo_zpravy: tstringlist;
id_num: longint;
begin

data.id:=id_num;
[...]

A cteni je analogicke:

procedure Tsoubor.cteni;
var dsoubor: dat_soubor;
data: datova_struktura;
telo_zpravy: tstringlist;
id_num: longint;
begin

assignfile(dsoubor,'neco.dat');
reset(dsoubor);
read(dsoubor,data);
id_num:=data.id;
telo_zpravy:=idata.telo;
closefile(dsoubor);

telo_zpravy.count; //tady vyskoci access violation

end;> ale jestli delas neco na zpusob
> [...]

potreboval vedet, jak zapsat ten stringlist tak aby se zapsaly data a ne
pointer. Pokud by to slo do tfilestream tak tu tridu prepisu.
Jde mi hlavne o to abych mohl po tom datovem souboru seekovat protoze
bude potreba cist z ruznych mist a nacitat cely file do pameti nejde
kvuli velikosti. Jakym zpusobem to bude ulozeno je mi celkem jedno pokud
to pujde zpatky precist:-)

Diky
Lukas Jakubu

PS: snad jsem v tom kusu kodu neudelal moc chyb:-)
* Lukas Jakubu *
* jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz *
**********************

zapis a cteni stringlistu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 28.3.2004 09:58:40

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 27.3.2004 23:20:01

Dobry den,
mam soubor typu file of record. Ten record obsahuje mimo nekolika
stringu a integeru take dva stringlisty. Pri zapisu zadny problem ale
pri jakemkoliv pristupu k nactenemu stringlistu skoncim vzdy s access
violation. Pri zapisu ani pri cteni zadna chyba. Poradi nekdo?
Asi delam nejakou zakladni chybu ale nemuzu na to prijit.
Diky za napady.
Lukas Jakubu
* Lukas Jakubu *
* jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz *
**********************

Odinstalace BDE bez nutnosti odinstalace aplikace

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.3.2004 18:25:18

On Behalf Of Zapletal Martin

> Prepsal jsem aplikaci na pouziti bez BDE a ted bych
> potreboval pri update programu BDE odstranit (za predpokladu
> ze BDE nepotrebuje jina aplikace). Bude se to muset vyhazet z
> registu, ale doufam, ze to pujde nejak jednoduse. Nevite jak
> toto provest? Googloval jsem ruzne "uninstall BDE" ale zadny
> seriozni vysledek jsem nenasel. dik

Ahoj.
Proc ? Nedelal bych to. BDE nijak nezatezuje system a tak to postrada
smysl.
Pokud se jedna o masivne sireny program nadelas tim IMHO vic skody nez
uzitku tam kde si uzivatel odinstaluje BDE a bude ho potrebovat jiny SW.

Ludek

Ako na autenfifikaciu (SYNAPSE - $_SERVER["PHP_AUT

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.3.2004 17:56:38

> Potreboval by som poradit ako urobit autentifikaciu
> - v browsere vyskoci okno a ziada login a heslo
> - v indy je to nejak takto:
> FClient:TIdHTTP;
>
> FClient.Request.Username := HTTP_USER;
> FClient.Request.Password := HTTP_PSWD;
>
> na strane servera by sa to malo overovat nejak cez hodnoty
> $_SERVER["PHP_AUTH_PW"]
> a $_SERVER["PHP_AUTH_USER"]
>
> bohuzial neviem ako to urobit v synapse

Melo by stacit pridat to jmeno a heslo do URl ve standardnim formatu...
tedy neco jako "http://jmeno:heslo(zv)www.server(tec)cz/".

Pokud pouzivas verzi ze Synasnapu, tak tam uz existuji i primo property
username a password. Ale pokud je jmeno a heslo uvedeno v URL, tak ma
vzdy prednost pred temi uvedenymi v properties. ;-)

> BTW: Ide o jednoduche pripojenie na server a stiahnutie suborov, a
> preraba sa to kvoli problemom s niektorimi proxy servermi, ma synapse
> problem s niektorimy druhmi proxy serverov? alebo existuje aj nejake
> ine riesenie (komponenty), ktore si rozumeju s viacerimi druhmi proxy
> serverov

O zadnych problemech nevim. problem je pouze tehdy, kdyz ta proxy
vyzaduje specielni autorizaci. (tedy dalsi username a dalsi heslo.) V tom
pripade totiz Synapse zatim podporuje pouze basic autorizaci.

To bezne nevadi, problem je jen s proxy serverem od Microsoftu, ktery umi
jen a jen NTLM autorizaci. Pokud neni autoriace na proxy vyzadovana, pak
s timto funguje i Synapse.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

WaitForSingleObject a hyperthreading

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 27.3.2004 17:08:01

From: "Miroslav Evjak" <me.delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Hyperthreading za to opravdu nemuze ;-). Problem byl v tom, ze TDbf sice
> podporuje format Visual Foxpro, ale nezna sloupec _NullFlags, ktery M$
> vymyslel, jako berlicku pro ukladani hodnot NULL. Nicmene je to resitelne
> drobnou upravou kodu TDbf.

Je videt, jak se v praxi vyplati mit detailni informace o kazde neosetrene
vyjimce v aplikaci ;-)

Petr Vones

Pridavani dat do souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 27.3.2004 17:05:47

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Petre, sorry, ale kdyz se jedna o webovou straku, tak to asi moc
> velky soubor nebude.

Neni problem i nekolik MB. Jde o to jak casto se ta operace vola, pokud to
bude v radu treba desitek za vterinu tak uz to bude dost znat.

Petr Vones

max velikost parametru funkce/procedury

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 27.3.2004 17:03:34

From: "Pavol Stugel, NETGraphics" <palo(zv)netgraphics.sk>
> predavaj iba ukazovatel (pointer) na objekt ... lebo inak to ide cez

Presne tak.

> stack a cize zavisi od velkosti stack heapu (tusim 64k default) ...

Vychozi velikost je 16k, maximalni 1M. Lze to nastavit v Project | Options,
zalozka Linker.

Petr Vones

treeview a popupmenuna node

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 27.3.2004 16:46:34

From: "Karolina Nemanska" <lafidek(zv)seznam(tec)cz>
> mam takovy problem - u treeview mam popupmenu. Jak zjistim, nad kterym nodem
> bylo menu vyvolano?

Metoda GetNodeAt vrati node na predane pozici, to by melo jit pouzit.

Petr Vones

treeview a popupmenuna node

[*] Karolina Nemanska <lafidek(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2004 16:40:08

Zdravim chlapci,
mam takovy problem - u treeview mam popupmenu. Jak zjistim, nad kterym nodem
bylo menu vyvolano?
Kdyz totiz dam kod na udalost stisknuti polozky z menu, tak
treeview.selected odpovida polozce, ktera byla vybrana predtim, nez jsem
vyvolala menu pravym tlacitkem (a to i kdyz nastavim
treeview.rightclickselect:=true)... Zvlastni...

Poradi nekdo?
Karolina

Vyjimky v IB/FB

On 26 Mar 2004 at 22:15, Tomas Grepl wrote:

> Jde rozsirena syntaxe vyjimek pouzivat i na IB 7.xx ?

Pokud vim, tak ne.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

max velikost parametru funkce/procedury

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 27.3.2004 14:49:11

> [...]

> nevi nekdo jak muze byt maximalne velky parametr ktery predam
> funkci/procedure v delphi 7? Konkretne potrebuji predavat stringlist.

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 27.3.2004 14:26:59

Dobry den,
[...]

Zkopirovani oznaceneho textu z WebBrowser

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 27.3.2004 14:08:47

From: "Ing. Miroslav Vopalecky" <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz>

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/com/htm/ofn_oa2k_7w85.asp

> jak je pouzit. Je mozne uvest priklad nebo odkaz na jiz reseny problem.

Napriklad v unitu hlavniho formulare aplikace:

initialization
OleInitialize(nil);

finalization
OleUninitialize;

Zkopirovani oznaceneho textu z WebBrowser

[*] Ing. Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz> - 27.3.2004 08:43:16

Ahoj.
Nikde v napovede jsem nenasel informace o OleInitialize/Uninitialize a
jak je pouzit. Je mozne uvest priklad nebo odkaz na jiz reseny problem.
Je mi divne, ze tisk vybraneho textu funguje bez problemu.
Diky za ochotu
S pozdravem Mirek Vopalecky, D7 W2000 |-----Original Message-----

OT: Doc-To-Help

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 27.3.2004 07:50:37

Ahoj,
spolu s D8 som vyuzil aj moznosti stiahnut si zo stranok ComponetOne
aplikaciu Doc-To-Help.
Na prvy pohlad to vyzera ako velmi solidna aplikacia. Da sa urobit prirucka
a zaroven aj help. Len mam problem s kodovou strankou.
Vyrobim pomocou neho prirucku - ta je v poriadku, ale ked vygenerujem help
tak niektore znaky s diakritikou mam zmrsene. Ked otvorim RTF subor ktory to
vygeneruje vo worde tak je diakritika v poriadku.
Nevie mi niekto poradit co mam kde nastavit, alebo kde robim chybu?
Diky Miro

Vyjimky v IB/FB

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 26.3.2004 22:15:13

> Takhle ne :-) execute statement na takove veci neni. U FB 1.5 staci
> proste primo zapsat:
>
> exception <nazev_vyjimky> <novy_text_hlaseni>

Chtel jsem to tak udelat proto, aby volani ruznych vyjimek bylo realizovano
pomoci jedne SP, ktera by se postarala o naformatovani chyboveho hlaseni s
parametry a doplnila by dalsi informace, popr. zapsala informace do nejakeho
logu.

Jde rozsirena syntaxe vyjimek pouzivat i na IB 7.xx ?