DBImage a Paradox

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 24.3.2004 07:32:34

Ahojte,

Mam problem s tym, aby mi komponenta DBImage pridala JPG obrazky do mojej databazy(paradox). Prosim, ako to mozem dosiahnut? A ak pomocou streami, ako konkretne? SOm totis zaciatocnik. Potreboval by som nejaky priklad.

DAKUJEM

S pozdravom Peter

TEdit a pouze cisla

21.3.2004 Matejcek Petr:
> DD,

> potreboval bych umoznit uzivateli zadat do editacniho pole pouze
> cislice a desetinnou tecku tj aby tam nesly vkladat pismena a jine znaky

> pls poradi nekdo jak to jednoduse udelat ?

Do OnKeyPress dej:
if not (Key in [#0..#31, '0'..'9', '.']) then Key := #0;

Delphi 8 Architect Trial available

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 24.3.2004 04:08:10

http://bdn.borland.com/article/0,1410,32038,00.html

Petr Vones

ZipForge

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 24.3.2004 00:39:51

Ahoj

Urcite je moja otazka primitivna, ale uz dlho a zatial neuspesne sa
pokusam prinutit komponentu zipForge aby nepakovala subory s urcitou
priponou. Pokial sa jedna iba o jednu priponu vseto funguje v poriadku.
Pokial chcem viac pripon vylucit z balenia tak sa zbalia vsetky subory.

Naplnim List neziaducich suborov

ZipForge.ExclusionMasks.AddStrings(frmExclude.lbExclude.Items);

for i:= 0 to ShellLink.SelectionList.Count-1 do
begin
BaseDir:= ExtractFileDir(ShellLink.SelectionList[i]);
AddFiles(ShellLink.SelectionList[i], faAnyFile, '******neziaduca
pripona*********'); //ak dam natvrdo '*.bak' prebehne pakovanie spravne
end;

Ako ho presvedcit aby pripony v ExclusionMask nepakoval so zvyskom ??? V
podstate na to iste narazim v pripade FileMasks ked sa budem pokusat zbalit
len subory ktore budu uvedene vo FileMasks. D7 a ZipForge 2.51

Ing. Keder Vladimir

Agilent 82350 PCI HPIB karta

[*] skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 23.3.2004 23:49:47

1. Ujasnit si jake OS ta dll poporuje (ocekaval bych, ze k tomu budou i
drivery)
2. Nekde tam bude taky soubor, co se jmenuje stejne jako ta dll, ale ma
koncovku
"h", ten v sobe skkryva popis rozhrani te dll
3. Existuje konverzni program pro prevod z headru na pas, al eje vzdy
nutno to doopravit
rucne. http://www.drbob42.com/delphi/headconv.htm
4. Zbytek je aplikacni logika.

Date: Tue, 23 Mar 2004 07:28:44 GMT
Server: Microsoft-IIS/5.0
WWW-Authenticate: Basic realm="www.pilscom(tec)cz"

HTTP 401.2 - Unauthorized: Logon failed due to server configuration
Internet Information Services

Ing. Jan Netrval

From: "Karolina Nemanska" <lafidek(zv)seznam(tec)cz>
Subject: Menici se hint

> [...]
> to i kdyz vzdy nejdriv zmenim showhint na false a potom po nastaveni hintu
> na true. Jak na to, aby se text memnil i v prubehu zobrazeni?

Synapse problem s proxy

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 23.3.2004 07:35:27

A bude synapse tuto autorizaci nekdy v budoucnu podporovat?

Ing. Jan Netrval
PilsCom, s.r.o. www.pilscom(tec)cz
Houskova 16
326 00 Plzen (Pilsen) Czech Republic
Tel.: +420 377 441 306
GSM: +420 603 851 391
> [...]

Tvoje proxy vyzaduje NTLM autorizaci, kterou Synapse zatim neumi. Proxy
jde pouzit jen kdyz tvoje proxy podporuje 'basic' autorizaci.

webbrowser - zabraneni window.close

20.3.2004 Roman Sitina:
> muze mi prosim nekdo poradit jak se dostat ke hlubsimu nastveni twebbrowser?
> Jde mi zejmena o zabraneni moznosti zavreni okna pres javascript.

Tohle jsem vyresil jedine tak, ze detekuji zavreni a okamzite vytvorim
novy TWebBrowser a zobrazim tam puvodni adresu

Firebird, SELECT LIKE a cestina

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 23.3.2004 06:33:14

> [...]

vyskytnout diakritika rovnou pouzit COLLATE PXW_CSY. Ja to takto delam od
zacatku a nemusim to explicitne specifikovat v dotazech... :)))

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 23.3.2004 06:39:18

> [...]

popr.
id not exists (select ID from cil where cil.id=zdroj_tab_2.ID)

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.3.2004 03:34:56

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz>
> nevi nekdo jak zaridit, aby nahledy JPG souboru v TOpenPictureDialog
> negenerovaly exception, ale zobrazovaly se ? Jde to vubec ?

A o jakou exception presne jde ? Nahledy by mely fungovat stejne jako pro
ostatni graficke formaty.

Petr Vones

Dynamicka tvorba objektov- vlastnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.3.2004 03:34:56

From: "Pavol Svorc" <svorcp(zv)pp.internet.sk>
> Chcem tieto hodnoty nejako do kodu zadat ( neviem ako ) a potom za
> behu pouzit (tiez neviem ako).

Vicemene skoncis u toho, ze napises neco podobneho jako nahravani z DFM. Pokud
ti jde ciste jen o seznam:

ComponentName.PropertyName = Value

tak si precti neco o RTTI. Konkretne unit TypInfo.

Petr Vones

Menici se hint

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 23.3.2004 03:26:50

From: "Karolina Nemanska" <lafidek(zv)seznam(tec)cz>
> Minule jste mi pekne poradili. A ted mam dalsi problem - mam na treeview

Ale zatim se to mam pocit prilis nevyresilo ;-)

> onmouseover udalost a pri najeti na nejaky node zobrazuji hint - problem je,
> ze se pri prejizdeni nemeni, zmeni se az po jeho zmizeni a dalsim pohybu. A

Standardne TreeView zobrazuje hint tam, kde je text node delsi nez dana sirka
pro jeho zobrazeni.

> to i kdyz vzdy nejdriv zmenim showhint na false a potom po nastaveni hintu
> na true. Jak na to, aby se text memnil i v prubehu zobrazeni?

Predpokladam ze jde tedy o to, aby se dal k jednotlivym nodum zobrazovat hint
s vlastnim textem (odlisnym od textu daneho node).

Petr Vones

IInterfaceList.IndexOf, no neurvalo by vas?

[*] tondrej(zv)t-online.de - 23.3.2004 01:34:43

> Ja si proste myslim, ze pokud jsou dve ruzna rozhrani stejneho objektu
> neco uplne jineho, tak by Delphi nemel umoznit neco takoveho:
>
> x1:IInterface;
> x2:IMyInterface;
>
> procedure neco(par:IInterface)
> begin
> end..
> ..
> neco(x2),
>
> ale mel by si vynutit
>
> neco(x2 as IInterface),

Kazdy interface (okrem IInterface) je potomkom IInterface, teda IMyInterface
je assignment-compatible s IInterface. Kompilator to vie a preto to dovoli.

> nebo dokonce prekladac sezere neco takoveho:
>
> if x1 = x2 then
>
> coz vsechno Delphi 7 umozni.

Porovnavanie pointrov, v podstate bezna operacia. Momentalne ma nenapada
pripad, kedy by to mohlo byt vyhodnotene ako True, snad iba nejakym sialenym
typecastom, a zostava otazkou, naco by to bolo dobre. Avsak ta moznost tam je
a kompilator to respektuje.

Skratka, podla mna je to mozne a syntakticky spravne porovnanie. Mozno by
kompilator pri takomto porovnavani interfacov mohol generovat vystrahu, to je
uz diskutabilne.

Co sa tyka povodnej otazky (IInterfaceList.IndexOf), asi si si neuvedomil, ze
pointer na interface je nieco ine ako pointer na instanciu triedy. Pointre na
dva rozne interfacy tej istej instancie su vzdy dva rozne pointre, preto sa
IInterfaceList.IndexOf chova inak, nez si predpokladal.

IInterfaceList.IndexOf, no neurvalo by vas?

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 23.3.2004 00:46:39

From: "Radim Kunz" <rkunz(zv)casestudio.com>
> [...]

pretypovaneho) tak je to neco jineho.

Petr Vones

IInterfaceList.IndexOf, no neurvalo by vas?

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 22.3.2004 22:08:14

> Spravne, protoze IMyInterface neni totez co IInterface.
>
> Petr Vones

Pokud totez udelas s TObject, TMyObject a TList, tak to
funguje, prestoze jde o ruzne tridy.

Radim

IInterfaceList.IndexOf, no neurvalo by vas?

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 22.3.2004 21:24:05

From: "Radim Kunz" <rkunz(zv)casestudio.com>
> [...]
>
> m := List.IndexOf(x2);
> // m := -1, spatne

Spravne, protoze IMyInterface neni totez co IInterface.

CREATE VIEW v FireBird

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 22.3.2004 21:18:04

Neco jako tohle:

CREATE VIEW SNOW_LINE (CITY, STATE, SNOW_ALTITUDE) AS
SELECT CITY, STATE, ALTITUDE
FROM CITIES
WHERE ALTITUDE > 5000;

(je to primo z dokumentace k FB/IB).
Psal jsem to jiz mnohokrat, stahnate se dokumentaci k IB6, je temer plne
pouzitelna pro FB 1.0, pro FB 1.5 pak staci precist release notes
(coz plati i o FB1.0).

Slavek

> Zdravim, snacim se udelat toto :
> create view budova_view as select b.nazev, b.zkratka, l.nazev
> as lokalita f rom cis_budova b join cis_lokalita l on
> b.id_lokalita = l.id_lokalita; Proste chci mit alias z
> l.nazev jako lokalita, pri samotnem selectu to neni problem,
> ale tady mi to pise chybu -must specify column name for view
> select expression. Nevite nekdo co s tim ?

Nekompatibilita Delphi 7 trial / ostre a Professio

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 22.3.2004 21:06:02

Sunday, March 21, 2004, 11:52:34 PM, you wrote:

PV> From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>

PV> Tak od toho rychle pryc.

Taky se mi to nelibi, ale na to jsem taaaakhle malinkej :) Musim
pracovat s materialem co je...

PV> DCU nejsou kompatibilni mezi ostrou a trial verzi (i kdyz to nevim to jiste) a
PV> predevsim v trial verzi neni kompatibilni sam prekladac, ktery neumi prelozit
PV> unity s WEAKPACKAGEUNIT direktivou, coz muze byt soucast kodu komponent.

Tak to bude asi ono, diky.

PV> Petr Vones

CREATE VIEW v FireBird

[*] Pavel Hora <phofficial(zv)centrum(tec)cz> - 22.3.2004 20:38:00

[...]

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 22.3.2004 20:11:57

var
List:IInterfaceList;
x1:IInterface;
x2:IMyInterface;
m:integer;

List := TInterfaceList.Create as IInterfaceList;

[...]

Pritom jde o stejny objekt, ktery podporuje obe rozhrani.

Radim

Synapse problem s proxy

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.3.2004 19:49:55

> [...]

Tvoje proxy vyzaduje NTLM autorizaci, kterou Synapse zatim neumi. Proxy
jde pouzit jen kdyz tvoje proxy podporuje 'basic' autorizaci.

ukonceni threadu

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 22.3.2004 18:55:51

From: "Karolina Nemanska" <lafidek(zv)seznam(tec)cz>
> A jak tedy pro uzivatele vyresit cekani na ukonceni threadu?
> Kdyz thread bude napriklad provadet nejakou I/O operaci, ktera bude trvat
> nekolik desitek vterin - pokud bu uzivatel vypinat pocitac, tak bude muset

O jakou operaci presne jde ?

> cekat na ukonceni a to neni zrovna prijemne chovani programu...

Ale je to jedine spravne chovani.

> Dalsi vec - pokud dam
> thread.terminate;
> thread.waitfor;
> tak se mi aplikace "zahryzne" - nezpracovava zpravy, dokud neni vlakno
> ukonceno. Jakym zpusobem to udelat tak, aby se vypsala uzivateli hlaska, ze

V jake verzi Delphi ?

Petr Vones

mozny OT: IB/FB - insert from select + union

[*] Petr Fischer <petr.fischer(zv)praguesoft(tec)cz> - 22.3.2004 18:01:43

Zdravim,

mam dotaz ohledne FireBirdu (InterBase) - chci provest insert z vice
selectu spojenych unionem - asi takhle:

---------------
insert into CIL_TAB (ID, NAME)

select ID, NAME from ZDROJ_TAB_1
union
select ID, NAME from ZDROJ_TAB_2
---------------

problem je prave v "union" - "SQL error code = -104. Token unknown -
line 7, char 1. union."

umi toto FireBird nebo neumi (mozna to staci nejak ozavorkovat, ale
neprisel jsem na to jak - ani nevygoogloval)

Diky moc, za upresneni, Petr Fischer

P.S. Nechce se mi kvuli tomuhle jednomu dotazu prihlasovat do
firebird-support konference, prece jen jsou dotazy ohledne IB v Delphi
konferenci tak nejak tolerovany, pripadne se omlouvam.

TOpenPictureDialog a prewiew JPEGu

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 22.3.2004 17:07:37

Zdravim vsechny,

nevi nekdo jak zaridit, aby nahledy JPG souboru v TOpenPictureDialog
negenerovaly exception, ale zobrazovaly se ? Jde to vubec ?

t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

objekt pre zapis dat z formu do db

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 22.3.2004 17:01:36

Zdravim vospolok,
zhruba rok dozadu tu niekto spominal, ze ma vytvoreny _univerzalny_
objekt, ktory mu grabne data z formu a ulozi do db (mozno tiez z db
predplni form). Nemate, prosim, niekto nejaky odkaz alebo kus kodu z
ktoreho by som sa mohol inpirovat?

Vdaka.
P.Svorc.

HexToInt

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.3.2004 16:21:30

Jiri Matejka wrote:

> Treba takhle:
>
> function HexToInt(HexExpr:String):Int64;

nebo rovnou prostredky Delphi - viz Help:

StrToInt64 converts the string S, which represents an integer-type number in
either decimal or hexadecimal notation, into a number. If S does not
represent a valid number, StrToInt64 raises an EConvertError exception.

HexToInt

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.3.2004 16:51:35

Jiri Matejka wrote:

> Ale pro HexToInt bude zrejme lepsi pouzit fci StrToInt64, jak tady

Predrazovani prefixu '$' muze mit dost velky overhead, takze
bych jeste upozornil na funkci HexToBin v unit Classes:

function HexToBin(Text, Buffer: PChar; BufSize: Integer): Integer

HTH, pf

Hromadne prepsani hodnot v DFM

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.3.2004 16:35:33

Ahoj,

na hromadne prejmenovavani pozivam Global Search & Replace
viz. http://www.obsof.com/ .

HexToInt

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 22.3.2004 16:31:32

==>Monday, March 22, 2004 4:25 PM konference(zv)crhov.komfi(tec)cz wrote:

> diky za odpovedet ale hazi mi to error na funkci PowerTo
> co to je zac ?

Melo tam byt Power.

function Power(const Base, Exponent: Extended): Extended;
Power raises Base to any power. For fractional exponents or exponents
greater than MaxInt, Base must be greater than 0.

Ale pro HexToInt bude zrejme lepsi pouzit fci StrToInt64, jak tady nekdo
poznamenal. Ani sem nevedel ze StrToInt umi konvertovat taky hex, tak jsem
si napsal vlastni fci.

Jirka Matejka

HexToInt

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 22.3.2004 16:25:31

Jiri Matejka napsal(a):

>Treba takhle:
>
>function HexToInt(HexExpr:String):Int64;
>var I,J:Integer;
>
> function HexCharToInt(C:Char):Integer;
> begin
> if StrToIntDef(C,-1)<>-1 then
> Result:=StrToInt(C)
> else
> Result:=Ord(C)-55;

> Result:=0;
> J:=0;
> for I:=Length(HexExpr) downto 1 do
> begin
> Result:=Result+(PowerTo(16,J)*HexCharToInt(HexExpr[I]));
> [...]

HexToInt

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 22.3.2004 16:17:27

var I : Integer;
HexStr : string;
begin
HexStr := '$0A';
I := StrToInt(HexStr);

> From: Matejcek Petr [mailto:konference(zv)crhov.komfi(tec)cz]
>
> potreboval bych funkci ktera mi prevede hexadecimalni cislo na
> integer a nejak se mi porad nedari

HexToInt

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 22.3.2004 16:15:26

> [...]

for I:=Length(HexExpr) downto 1 do
begin
Result:=Result+(PowerTo(16,J)*HexCharToInt(HexExpr[I]));

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 22.3.2004 16:13:24

Mam problem se synapsi a proxy.

Mam tenhle kod:

HTTP := THTTPSend.Create;

try

HTTP.ProxyHost := 'x.x.x.x';

HTTP.ProxyPort := '3128';

HTTP.ProxyUser := 'xxx';

HTTP.ProxyPass := 'xxx';

HTTP.HTTPMethod('GET', 'http://www.xxx(tec)cz/abc/abc.txt');

Memo1.Lines.Assign(HTTP.Headers);

Memo2.Lines.LoadFromStream(HTTP.Document);

finally

HTTP.Free;

end;

A dostanu tenhle vysledek

HTTP/1.1 407 Proxy Authentication Required ( The ISA Server requires authorization to fulfill the request. Access to the Web Proxy service is denied. )

Via:1.1 FS

Proxy-Authenticate: NTLM

Proxy-Authenticate: Basic realm="xx.xxx.xx"

Proxy-Authenticate: Kerberos

Proxy-Authenticate: Negotiate

Pragma: no-cache

Cache-Control: no-cache

Mohl by jste mi nekdo poradit?

Netrval

HexToInt

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 22.3.2004 16:11:23

DD,

potreboval bych funkci ktera mi prevede hexadecimalni cislo na
integer a nejak se mi porad nedari

pls umi nekdo poradit?

diky PM

PAnsiString

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 22.3.2004 16:05:22

Petr Daricek wrote:
> S:=String(Pom);
S := Pom;

Jirka

Nezobrazovat ikonu na liste

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 22.3.2004 15:53:20

ShowWindow(Application.Handle, SW_HIDE);

> From: Milos J. Hrach [mailto:delphi_konf(zv)post(tec)cz]
>
> Poradite nekdo jak dosahnout toho a se pri behu programu
> nezobrazovala na liste ikona s popisem beziciho programu?

Nezobrazovat ikonu na liste

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 22.3.2004 15:45:19

Ahoj

Poradite nekdo jak dosahnout toho a se pri behu programu
nezobrazovala na liste ikona s popisem beziciho programu?

Diky Jakub

PAnsiString

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2004 15:19:17

Ahoj,
uz si opravdu nevim rady tak se obracim s timhle urcite primitivnim problemem tady.
Mam funkci ktera mi vraci PAnsiChar, ja ho prevadim na string a nasledne zobrazuji v labelu. Problem je ale s tim, ze nekdy(ne vzdy), mi pri pokusu priradit hodnotu labelu hlasi Invalid Pointer operation. Nevim jestli je to jenom, ale pada to predevsim pokud je vraceny retezec prazdny.
Je snad treba pouzit nejakou specialni konverzi?

var index,i:Integer;
PrinterInfo2:Array of PRINTER_INFO_2;
Name:string;
Size:Integer;

Flags, Count, NumInfo: DWORD;
Level: Byte;
pom:PansiChar;
s:string;

Pom:=PrinterInfo2[Index].pPrinterName;
Name:=String(Pom);
Pom:=PrinterInfo2[Index].pComment;
S:=String(Pom);
//**************************
// Tady to pada
//**************************
LComment.Caption:=s;

Diky Petr Daricek

Firebird, SELECT LIKE a cestina

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 22.3.2004 15:15:15

velmi dekuji, funguje to, mam jeste doplnujici dotaz.

From: Petr Vones [mailto:pvones(zv)vol(tec)cz]

From: "Karolina Nemanska" <lafidek(zv)seznam(tec)cz>
> Zdravim vas, prevazne asi chlapci...
> Ucim se pracovat s thready a nevim jakym zpusobem nejake vlakno zrusit, i
> kdyz jeste bezi... Vim, ze vlakno by melo byt naprogramovano tak, aby samo
> reagovalo na pozadavky zruseni, ale v nekterych pripadech to proste
nejde...

Vzdy to musi jit. To je jen vec navrhu (v tomto pripade asi spatneho). Je
opravdu hodne malo situaci kdy je takove reseni omluvitelne.

Cislovani versi programu

[*] Tomas Emresz <tomas(zv)emresz(tec)com> - 22.3.2004 13:30:23

A jak se pak k temto informacim dostanu ? Je mozna aby tyto informace
obsahovala i knihovna .DLL a CGI aplikace ?

> [...]

Cislovani versi programu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2004 12:34:02

> Kde se da nastavit to automaticke zvysovani Build pri zkompilovani (buildu)?

primo v ty zalozce s nastavenim verze.

jinak my jsme si zavedli system:

[...]

Peca

HTML do Wordu a Cestina

[*] Ing. Miroslav VopaleckA? <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz> - 22.3.2004 12:36:07

Dobry den.
Problemy s cestinou v RTF mohou byt zpusobeny tim, ze ne vzdy je ve zdroji informace o kodove strance, pokud se na text ve podivame jako na prosty text je tam obsazeno \fcharset0\ a to když se nahradi \fcharset1250\ tak se chybne zobrazeni cestiny ztrati. Je to pouzitelne i pro ukladani z RAVE ve formatu RTF. Stejny problem ma prevzeti textu z Wordu do Accesu a jeho zobrazeni v RTFBoxu - místo z s hackem je pak ctverecek.
S pozdravem Mirek Vopalecky, D7 W2000

From: "Ing. Miroslav Vopalecky" <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz>
> Nemohu zkopirovat oznaceny text (html dokumentu) zobrazeny pomoci
> komponenty WebBrowser (zalozka Internet) do clipboardu a z ni do jine
> aplikace. Tisk vybraneho textu je funkcni. Da se s tim neco delat?

Musis zavolat OleInitialize/Uninitialize v ramci cele aplikace.

Petr Vones

Cislovani versi programu

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 22.3.2004 13:00:10

Je to celkem proste

major.minor.release.build

napr
2.5.35.900
druha verze meho boziho programu
ve ktere uz bylo udelano 5 velkych zmen (v teto verzi)
program (bez ohledu na verze) byl dan 35 ven a byl 900 zkompilovan :)
Brona
> [...]
>
> Diky
>
> Jakub

Zkopirovani oznaceneho textu z WebBrowser

[*] Ing. Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz> - 22.3.2004 12:36:06

Dobry den

[...]

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 22.3.2004 11:59:54

Zdravim,
na www.kopr(tec)cz/delphi
najdes komponentu KEdit, kde lze do filtru vlozit zadavane znaky.
Je zde moznost taky zadat typ cisla - realne, integer, pocet des imst apod.
Pavel ZIDEK

potreboval bych umoznit uzivateli zadat do editacniho pole pouze
cislice a desetinnou tecku tj aby tam nesly vkladat pismena a jine znaky

pls poradi nekdo jak to jednoduse udelat ?

diky PM

Resource stringy - zmena za behu programu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.3.2004 11:31:52

Ja jsem to zhruba pochopil. Jestlize ale mas dcu bez zdrojaku (pominme, ze
uz to samo o sobe je chyba), a ty texty uvnitr nelze propasirovat do tveho
kodu, pak holt budes asi muset zmenit pristup k lokalizacim. Zmena za behu
pak neni v D4+ problemem, jen se na to musi jit jinak nez to delas ted.
Prepisovat aplikaci neni treba, jen presmerujes uzivatelske volani zmeny
jazyka na jinou funkci. Zbytek tam muze zustat jako relikt.

Cislovani versi programu

to je asi automaticky .. alespon u me to tak je nastaveno

Kazdy prelozeni prg je +1

Jirka Virt

> Kde se da nastavit to automaticke zvysovani Build pri zkompilovani
(buildu)?

ukonceni threadu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.3.2004 11:13:47

delphin(zv)post(tec)cz wrote:

> Potom nevidim duvod, proc v tomto pripade pouzivat blocking
> komunikaci.

Treba proto, ze pro blocking komunikaci existuje hotova knihovna,
zatimco asynchronni komunikaci bychom si museli napsat resp.
aktualizovat tu, co obcas pouzivame, coz si vzhledem
k napjatosti terminu nemuzeme dovolit.

> Pokud uz to nejde jinak, tak vlakno muze po skonceni
> operace napriklad poslat zpravu pomoci PostMessage

Stejne bude muset nekde ten hlavni thread na ceste
od WM_QUIT / WM_CLOSE cekat a informovat o tom BFU,
takze je jen otazka jak a na co.

A nez cekat na hodnotu nejake lokalni promenne nastavovane
onim asynchronnim postem, to je IMO srozumitelnejsi, mene pracne
a udrzovatelnejsi (algoritmus je rozdelen jen na dvou mistech) cekani
pomoci WaitForSingleObject(Thread.Handle,.....)

HTH, pf

Cislovani versi programu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.3.2004 11:19:49

Puvodni zprava ze dne 22.3.2004:

> Kde se da nastavit to automaticke zvysovani Build pri zkompilovani (buildu)?

Kupodivu tam, kde nastavujes cislo verze.

Resource stringy - zmena za behu programu

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 22.3.2004 11:21:50

Pavel Polak

From: <mstevlik(zv)gamo.sk>

> To je pekne riesenie, ale problem nastane vtedy, ked musit vytvorit
> detailove okna (kedze nie vsetci zakaznici maju radi editaciu priamo v
> gride)
> Potom musis opat vytvorit od nejakeho predka pre detail formular hafo
> potomkov, kt. ti budu riesit kazdy ciselnik

Cislovani versi programu

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 22.3.2004 11:01:43

Ahoj,

> [...]

Pokud uz to nejde jinak, tak vlakno muze po skonceni operace napriklad
poslat zpravu pomoci PostMessage a hlavni vlakno tak nebude blokovane

Aplikacni server

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 22.3.2004 10:47:40

> Jak je to s komponentami IBX a FB 1.5? Jsou si kompatibilni?

Zadny problem, je ale treba mit spravnou verzi gds32 dll.> Co je to TCP tunel a jak ho aplikovat?

spoji nektery z portu lokalniho PC s portem vzdaleneho PC.
Tusim, ze kompresi umi SSH tunnel.
Je zde vsak problem s TCP over TCP, takze to chce vyzkouset.
Jinak by to melo jit udelat tak, ze jeden PC na siti bude prijimat
vsechny pozadavky na spojeni se serverem, ty pak bude agregovat
do jednoho SSH tunelu na server.
Na windows je SSH tunel soucasti putty (plink.exe), akorat nevim,
jestli je k dispozici SSH server pro windows.
Reseni je vice, tohle mne okamzite napadlo.
Dej pak vedet vysledky.

ADMIN: Varovani pred nevyzadanou dobirkou

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.3.2004 10:27:37

Puvodni zprava ze dne 22.3.2004:

> Ahoj, do firem chodi nevyzadana dobirka, jmenovite od Davida
> Jace, ktery zasila pocitacovy program Gallery Marker, ktery si nikdo
> neobjednal.

Je od Tebe pekne, ze nas chces varovat. Nicmene na takova varovani je
mysleno v pravidlech - jsou zakazana. Tohle je konference o
programovani. Ber to jako napomenuti a pravidla si prosim nastuduj.

ukonceni threadu

> Kdyz thread bude napriklad provadet nejakou I/O operaci, ktera bude trvat
> nekolik desitek vterin - pokud bu uzivatel vypinat pocitac, tak bude muset

O jakou I/O operaci se jedna, ze trva nekolik desitek vterin ?

ukonceni threadu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.3.2004 10:11:34

Karolina Nemanska wrote:

> thread.waitfor;
> tak se mi aplikace "zahryzne" - nezpracovava zpravy, dokud neni vlakno

Protoze WaitFor() nedela nic jineho nez ze vola API fci
WaitForSingleObject(Thread.Handle, INFINITE), takze staci misto INFINITE dat
nejake male casove kvantum nebo 0 a volat si to z vlastniho cyklu.> Jakym zpusobem to udelat tak, aby se vypsala uzivateli
> [...]

na break, jsme schopni presne odhadnout, jak dlouho to jeste bude cekat na

Vlastni thread hubime standardne tzn. mame dedikovanou event,
kterou nastavime do stavu signaled, na coz thread, az dokonci rozdelane,
reaguje ukoncenim metody Execute.

Nic uzivatelsky privetivejsiho nas nenapadlo - tedy krome toho vykopat
tu synchronni komunikaci.

HTH, pf

with v c++

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.3.2004 09:43:30

Karel Kral wrote:

> Pak jsem do zaznamu, ktery byl ve with doplnil promennou
> stejneho jmena jako lokalni promenna a ejhle:

Kdyz si to zpusobis sam, tak to je jeste pul bidy, to Te drive ci pozdeji
napadne,
ale horsi je, kdyz k podobnemu stavu dojde vlivem zmeny nejakeho predka,
kterou delal jiny clen teamu popr. po upgradu v knihovne od treti strany.

Proto bych doporucoval na with hodne rychle zapomenout, protoze
jeho prinos je diskutabilni a rizika velka. A kdyz uz bez nej nekdo nemuze
zit,
tak bych se omezil jen na lokalni uziti ve spojeni s ustalenymi strukturami,
napr.

with Rect do
.... (...,Left+4,Top+2,....);

HTH, pf

Ako na formular s ciselnikmi - efektivne

> Tohle mam delane jednou sablonou (TSabCiselnikFrm), v te sablone mam
Grid,
> [...]
> Z teto sablony pak zdedis konkretni ciselnik (TStrediskaFrm), v nem
akorat
> napises Caption formu, SQL dotaz do datasetu, natahnes si fieldy,
pojmenujes
> je a mas to hotove.
>
> David

To je pekne riesenie, ale problem nastane vtedy, ked musit vytvorit
detailove okna (kedze nie vsetci zakaznici maju radi editaciu priamo v
gride)
Potom musis opat vytvorit od nejakeho predka pre detail formular hafo
potomkov, kt. ti budu riesit kazdy ciselnik

ip-tel: 421 48 4372098

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote on 22.03.2004 09:19:27:

ukonceni threadu

cekani na process ne ve smicce ale pouzij WaitForSingleObject
jestli to je ekvivalent thread.waitfor to netusim ...

Jirka Virt

Ako na formular s ciselnikmi - efektivne

[*] David Liska <konference(zv)thsoft(tec)cz> - 22.3.2004 09:19:27

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>> Co takle novy FB1.5, ten by mel mit prenos stringu jen o skutecne delce.
> Jinal je mozne to prohnat TCP tunelem s kompresi.
> Pokud budes prenaset binarni data, tak si asi moc nepomuzes, jelikoz
> ty data musis prenest.
> Na FB1 se to resilo tak, ze stringy se nedeklarovali jako varchar, ale
> jako
> blob typu text (ty jsou reseny dynamicky a navic jsou dynamycky i v
> delphi datasetu).
> Jinak to chce ciselniky pres lookup fieldy, atd.

> [...]

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 22.3.2004 08:41:20

Roman Sitina wrote:
> [...]
> Jde mi zejmena o zabraneni moznosti zavreni okna pres javascript.
> A dalsi vec - lze podobne - takhle jednoduse - pouzivat jadro netscapu nebo

Ahoj,
muzes pouzivat jadro Mozilly. Jestli ji mas nainstalovanou (ne Firefox),
tak si muzes naimportovat jeji active-x (a jestli ji nemas, tak si muzes
stahnout active-x only verzi mozilly. ma asi 6mb. viz url nize). Melo by
to byt kompatibilni s twebbrowser-em (tj. stejne metody, vlastnosti,
etc). Podivej se na stranku http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm
. Tam o tomto najdes o hodne vic. Pokud jde o moje zkusenosti, tak se mi
to zda celkem dobry (zvlast pro lidi co nemaj radi IE :), ale obcas mi
to v design-time zatuhlo cely pc :(. V runtime jsem zadne problemy
nemel. Teda az na to ze se tomu obcas nechce resizovat. To je reseny v
tomto priklade http://www.iol.ie/~locka/mozilla/delphidemo.zip.

snad jsem pomohl

Zdravi Spider_X

OT: Varovani pred nevyzadanou dobirkou

Ahoj, do firem chodi nevyzadana dobirka, jmenovite od Davida Jace, ktery zasila pocitacovy program Gallery Marker, ktery si nikdo neobjednal.

Vice info tady: http://www.zive(tec)cz/mod_consultancy/SubChild.asp?Qst=131112&Main=56

Takze si dejte pozor.

Dalibor

Dynamicka tvorba objektov- vlastnosti

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 22.3.2004 06:55:04

Dobry den,
potrebujem nakopnut. Chcem dynamicky vytvarat objekty na formulari. A
nechcem pritom kazdemu nastavovat vlastnosti rucne v kode.
Predstavujem si nieco na sposob DFM, nie vsak samostatny subor ale
snad ako nejake konstanty ci polia.
Teda nechcem pisat do kodu Label1.Text :=' blabla'; Label1.Visible
:= True;
Chcem tieto hodnoty nejako do kodu zadat ( neviem ako ) a potom za
behu pouzit (tiez neviem ako).

Vdaka.
P.Svorc

Tmemo a max. pocet znaku/radku a par dalsich dotaz

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 21.3.2004 23:52:34

From: "Ales Kresta" <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz>
> takze prvni otazka. Prozatim mi plne vyhovuje, ale nemate s ni nekdo
> problemy, nebo doporucili byste nejakou lepsi??

Nejlepsi nevizualni komponenta je zadna komponenta :-)

> A posledni dotaz, komunikaci bych chtel zaznamenavat do nejake komponenty
> (neco podobne jako Tmemo) ale problem bude asi s max. poctem radku, takze
> jsem uvazoval, ze pri prekroceni treba 1000 radku, vzdy pred pridanim jeden
> prvni umazu a jeden na konec pridam, ale algoritmus kterym bych to chtel

Existuje plno komponent pro terminalovy vystup s kruhovym bufferem. Napriklad:
http://sourceforge.net/projects/asyncfree
http://sourceforge.net/projects/tpapro/

Petr Vones

From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>
> [...]

Petr Vones

Ako na formular s ciselnikmi - efektivne

[*] Matrix Development <matrix(zv)inmail(tec)cz> - 22.3.2004 00:20:38

----------
* www.inMail(tec)cz - Vase emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje viry. Zkontrolovano antivirem NOD32 (www.nod32(tec)cz)

ukonceni threadu

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 21.3.2004 23:52:35

From: "Karolina Nemanska" <lafidek(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

opravdu hodne malo situaci kdy je takove reseni omluvitelne.

> Potrebuji ho zrusit nejak natvrdo ale pritom ciste - s uvolnenim pameti a

To dost dobre nelze. Existuje sice funkce TerminateThread ale ta se vyznacuje
prave moznymi problemy s uvolenenim pameti a dalsich internich struktur ktere
patri threadu.

Petr Vones

Viewing PDF file

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 21.3.2004 23:52:32

From: "DH-Soft CZ" <spravce(zv)dh-soft(tec)cz>
> Poradi mi nekdo, jakou komponentu pouzit pro zobrazeni PDF souboru. Neco
> podobneho jako tPdf, ale abych nemusel mit v systemu instalovany Adobe
> Akrobat, apod. Proste vlastni zobrazeni (tisk, lupu) PDF.

Takova komponenty jsou vetsinou za astronomicke ceny nebo neumi zobrazit PDF
zcela spravne. Zkus se podivat na GhostScript ale ten je tusim infikovan GPL
licenci, takze jako vyvojari je ti vlastne k nicemu.

Petr Vones

vlakno - zacatecnik

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 21.3.2004 23:52:33

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>
> vlakno spustim : vlakno.resume
> zastavim jako vlakno.suspend

Tohle neni dobre protoze nevis kde se presne zastavi. Lepsi reseni je pouzivat
eventy a wait funkce.

Petr Vones

Resource stringy - zmena za behu programu

[*] Pavel Polak <admin(zv)golden-html(tec)com> - 21.3.2004 23:56:36

Zdravim,

chtel sem se zeptat je nejak mozne menit resourcestringy za behu aplikace?
Mam knihovnu bez zdrojovych kodu a potreboval bych ji lokalizovat...

Diky Pavel Polak

ukonceni threadu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.3.2004 23:48:31

> [...]
> byt naprogramovano tak, aby samo reagovalo na pozadavky
> zruseni, ale v nekterych pripadech to proste nejde...

Musi to jit.

> Potrebuji ho zrusit nejak natvrdo ale pritom ciste - s
> uvolnenim pameti a tak. Poradite?

Jinak to asi nepujde !
Jak chces asi tak uvolnit pamet, o ktere nikdo jiny nevi ?
To lze akorat u procesu, jelikoz se vi, jakou pamet ten proces alokoval.

Slavek

ukonceni threadu

[*] Karolina Nemanska <lafidek(zv)seznam(tec)cz> - 21.3.2004 23:02:28

[...]

Hezkou noc, pripadne hezke rano!
Karolina

with v c++

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.3.2004 22:00:17

> iba drobnost, ze nic sa v novych jazykoch take nevyskytuje.
>
> slovicko "using" zo C# ma asi vsetky tieto "nebezpecne" vlastnosti, ktore
> spominate v dalsom maily.

tu je zdovodnenie autorov jazyka C#, preco tam 'with' prikaz chyba:
http://msdn.microsoft.com/vcsharp/team/language/ask/default.aspx

Predpokladam, ze hovoris o C# 'using' directive (nie prikaze).
Ano, tam je spominany problem s nejednoznacnostou a vyplyva
z celkovo zlej koncepcii 'namespace'. Namespace je zdanlivo
vyhodna zalezitost, ktora ma riesit problem rovnakych identifikatorov,
ale riesi to zial takym sposobom, ze vnucuje hierarchiu tried
a to este priamo do zdrojakov.

Erik

with v c++

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 21.3.2004 19:57:50

iba drobnost, ze nic sa v novych jazykoch take nevyskytuje.

slovicko "using" zo C# ma asi vsetky tieto "nebezpecne" vlastnosti, ktore
spominate v dalsom maily.

('with' prikaz setri pisanie kodu za cenu rizika nejednoznacnosti a teda
moznej zameny identifikatorov.
Komplikuje to detekciu chyb kompilatorom aj ladenie programov.)