Prevod aplikace na service

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 19.3.2004 15:44:05

Service zrejme bezi pod inym userom, pretoze sa zrejme spusta este pred
prihlasenim usera.

> Ahoj, prevadim aplikaci na service a mam problem se ctenim systemovych
registru. V aplikaci pouzivam jak HKEY_CURRENT_USER tak HKEY_LOCAL_MACHINE a
vse funguje OK. Servis mi ale nechce z HKEY_CURRENT_USER cist. Co delam
spatne?
> Jara

Jak overit existenci objektu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2004 16:06:10

From: <js-delphi(zv)quick(tec)cz>
> Nevite nekdo jak "precurat" W95, aby ten text skutecne zobrazily vertikalne
> ted na to kaslou, zobrazujou ho horizontalne a je videt sotva jedno pismeno.

Tusim ze musis pouzit nejaky True Type font.

Petr Vones

Delphi IDE, skok na konec bloku

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 19.3.2004 12:25:31

Ahoj,
chtel bych se zeptat jesli v editaci kodu v Delphi7 je nejaka klavesova skratka
ktera me kdyz jsem na zacaktu bloku hodi na jeho konec. Neco jako je napr. v PS Padu pana Fialy klavesova skratka Ctrl+M u znaku {.

priklad:
begin - tady mam cursor
bla bla...
end; - tady chci skocit

dik Radek

Za zdojak krasnejsi

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 19.3.2004 12:21:30

> neznate nekdo nastoj (experta) na automatickou upravu zdrojoveho kodu,

http://www.dow.wau.nl/aew/DelForExp.html

Za zdojak krasnejsi

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 19.3.2004 12:19:29

> neznate nekdo nastoj (experta) na automatickou upravu
> zdrojoveho kodu, ktery by projel zdojak a napr. odsazoval
> spravne z leva mezi begin, end

skus DelForExp: http://www.dow.wau.nl/aew/DelForExp.html

Otvirani a mazani dokumentu v tmp adresari

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 19.3.2004 11:41:25

> Odesilatel: Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz>

> Tak to co popisujes, bych resil asi prostrednictvim serveru
> (komponenty - zalozka "Servers" :)), kde mas
> pripraveny olekontejnery,
> ktery na tohle jdou dost dobre pouzit.

Problem je v tom, ze v databazi mohou byt i dokumenty, ke kterym neexistuje
oleserver. Potreboval bych to vyresit obecne.

Tomas

Problemy s vertikalnimi nazvy tabsheetu - W95

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 19.3.2004 11:27:18

> Ahoj panove.
> Mame tady aplikaci, ktera musi bohuzel behat na W95-WXP. Mame problem
> na W95 - viz %subjekt%. Jde o to, ze jsme z duvodu nedostatecneho
> mista museli pouzit PageControl a ke vsemu se dodavatele jeste
> rozhodli delat ho vertikalne. Nevite nekdo jak "precurat" W95, aby
> ten text skutecne zobrazily vertikalne - ted na to kaslou, zobrazujou
> ho horizontalne a je videt sotva jedno pismeno.
> Diky za rady
> Jirka

jaky pouzivas pismo, mam pocit ze jsem musel pouzit arial protoze windows
standartne neumi otacet rastrove pismo coz je prave ms sans serif

IB/FB ODBC connection string

zkousel jsem export z IB do MS SQL pres MS DTS a v pohode. Holt tam musi byt UNICODE_FSS. Insert i Update chodi.

From: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>> A nebude problem v tom, ze hodnota cloupce PocetDni je (minimalne) u
jednoho

----------
* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Skontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 6 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (http://www.zoner.sk/zme6)

> [...]

> Dala by navic se nejak resit automaticka aktualizace upraveneho
> dokumentuzpet do blobu po dokonceni uprav dokumentu ?

Ahoj.
Tak to co popisujes, bych resil asi prostrednictvim serveru (komponenty - zalozka "Servers" :)), kde mas pripraveny olekontejnery, ktery na tohle jdou dost dobre pouzit.
Nejdriv musis otevrit aplikaci a pak samotny dokument. Dokument ma sve udalosti, takze se da odchytit, ze uzivatel skoncil praci s dokumentem. Muzes nechat zobrazit klasicky dialog Wordu - "Chcete ulozit zmeny?" a po skutecnem zavreni muzes zkontrolovat velikost a datum fileu v Tvem tmp a na serveru. Pokud jsou rozdilne, ulozis novou verzi na server.
Druhe reseni, ktere u nas beha (nic moc stabilniho) je pres DDEserver, kdy si klient aplikace pozada o soubor, ten ma v sobe makro, ktere navaze spojeni pres DDEserver komunikaci s klientem bezicim na lokale, probiha naplneni souboru udaji atd. Po ukonceni prace je opet makrem zajistena komunikace pres DDEserver s klientem, ktery se zepta uzivatele (misto wordu), jestli chce zmeny ulozit na server.

Pokud jsi pascalovsky programator a nemas zkusenosti s VB, tak zacatky pro me byly dost drsne. Nejhorsi je naucit se pouzivat MS help, ktery se mi nelibi dodnes. Neumim se dobrat informace, kterou potrebuji. Zlate Delphi!!!
Jinak jeste jednou pripomenu vec, kterou jsem taky dlouho nechapal - byt delas v Delphi, tak pokud pouzijes ty olekontejnery, budes s nimi pracovat jako bys psal VB - bacha na to! Jine property, methody atd...
Zdar
Jirka
P.S.:Snad jsem tady nepoustel moc velky bludy - jsem samouk - styl pokus omyl + help z konference, takze terminologii si nejsem vubec jisty, tak me, prosim, nekamenujte. :)
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.0.3
programator amater

Jak ziskat ikonu registrovaneho typu soubory z win

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 19.3.2004 09:22:35

[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.3.2004 07:12:25

A nebude problem v tom, ze hodnota cloupce PocetDni je (minimalne) u jednoho
zaznamu Null ???
Plati 99999+NULL = NULL

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 19.3.2004 00:19:52

Delam aplikaci, ktera ma ulozeny nektere dokumenty v databazi (jako blob).
Dokumenty mohou byt libovolneho bezneho typu (DOC, XLS, PDF, TXT, BMP, ...).
Potrebuji udelat nahled techto dokumentu podobne jako to dela napriklad
postovni program. Cili ulozit blob do souboru v docasnem adresari a otevrit
dokument (pouzivam CreateProcess). Tady nemam problem.
Po dokonceni prohlizeni dokumentu bych ho ale chtel z tmp adresare smazat. A
tady si uz trochu nevim rady.
Jak mam poznat, ze editace dokumentu jiz byla skoncena (muze nastat nekolik
komplikaci, napriklad Word mohl byt spusten jiz pred nasim programem) a ze
uz tedy mohu soubor z tmp adresare odstranit ?
Potrebuji samozrejme, aby muj program bezel dal a mohl pokracovat v
libovolne praci (vcetne ukonceni meho programu).

Dala by navic se nejak resit automaticka aktualizace upraveneho dokumentu
zpet do blobu po dokonceni uprav dokumentu ?

Tomas

ISAPI filtr - 2. pokracovani

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 18.3.2004 23:47:44

Takze jsem ho nenasel (Enterprise).
Timto bych chtel vsechny zde pritomny kdo maji budto starou verzi
PSDK od Microsoftu pro W2k ci XP, popripade Builder, nebo VS starsi
verze, aby se podivali, jestli tam maji soubor httpext.h, kde je definovana
Server Side funkce HSE_REQ_EXECUTE_CHILD. Staci mi jen jeji
cislo.

> Jo. Dival jsem se na ten radkovej prekladac, a ten obsahuje
> taky jenom verzi 4.0, Takze Ti zbyvaje jeste Enterprise trial.

diky Michal

Znakovy tisk v XP

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 18.3.2004 21:07:18

Ahoj,

mam jiz propracovany znakovy tisk pod W98, nyni se ale zakaznik rozhodnul
jej pouzivat i pod WinXP. Nemate prosim nekdo prevodni tabulku ceskych
znaku? Na OKI 520 (Epson FX emulace) se sice 50% ceskych znaku tiskne, ten
zbytek ale tiskne nesmysly.

Pro W98 mam TTY.dat kterym slo toto nastavovat.

Ludek

FlexCel - ano nebo ne?

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 18.3.2004 21:07:17

Ahoj,

ja jsem jeste nereagoval, ale presto :)

- myslim si, ze Flexcel je vhodny pro drobne ulohy, kde Ti zalezi na
Vzhledu. FlexCel je o neco rychlejsi nez OLE, ale stejne to zere vic
prostredku - samozrejme, je to velmi univerzalni a vsestranna komponenta.
Nicmene, pokud potrebuji mit zachovane nazvy oblasti a mam vice propojeni ,
tak se priklanim k p.Kralovi, ze to radeji poslu najednou pres OLE (v
konferenci jsou i popisy, jak posilat do excelu cely radek a tim je prenos
vyrazne rychlejsi)

Ludek

Nekompatibilita Delphi 7 trial / ostre a Professio

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 18.3.2004 20:23:13

Ahoj,
narazil jsem na takovy problem. Vstupujeme narychlo do jednoho
projektu, castecne ma zdrojaky, ale pouziva nektere komponenty tretich
stran, ktere jsou bez zdrojaku, ve forme DCU, maji byt urceny pro
Delphi 7.

Vim, ze DCU jsou nekompatibilni mezi verzemi, nevi nekdo jestli jsou
nekompatibilni i mezi edici Professional a Enterprise v ramci jedne
verze (samozrejme za predpokladu ze nepouzivaji nic co jedna verze ma
a druha ne)? A dale, protoze je to narychlo, zatim jsem se projekt
pokousel otevrit jen v trial verzi Delphi 7 Enterprise (ostra se
teprve zajistuje), kdyz jsem pustil kompilaci, DCU soubory to
ignorovalo, stejne jako kdyz se pouzije DCU pro jinou verzi Delphi.
Vypada to tedy ze mezi trial a ostrou verzi je take nekompatibilita,
popripade ze trial z nejakeho duvodu neumoznuje pouzit DCU bez PAS. U
Borlandu jsem o tom zadne blizsi info nenasel.

Potreboval bych o tom zjistit blizsi info, abych vedel co zpusobuje ze
nemuzu rozchodit zkompilovane soubory. Aby me pak necekalo prekvapko
az budu mit ostrou verzi Delphi 7 a v te to taky nepujde :) Predem
diky za odpoved, pokud s tim ma nekdo zkusenosti.

Vertikalni label

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 18.3.2004 16:58:52

Ja pouzivam chart z delphi komponent, jde nastavit aby tam byl jenom text
ktery je vertikalni.

Radek

> Neznate nekdo nejakou komponetu pro vertikalni text?
>
> JR

Vertikalni label

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 18.3.2004 16:42:50

Neznate nekdo nejakou komponetu pro vertikalni text?

JR

FB 1.5 CS Win32

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 18.3.2004 16:04:47

dphi_forum(zv)proces.sk wrote:
> Mate niekto skusenosti s realnou prevadzkou FB 1.5 CS Win32 ?
> Potrebujeme SMP + W2k3 + FB riesenie pe zakaznika
> (500MB databaza, 20 uzivatelov).

Trochu jsme testovali FB 1.5 CS a SS pod Windows a porovnavali
jsme to s FB 1.0 a IB 7.1 pod Windows. Krierium byla propustnost
jednoduchych dotazu (inserty, updaty a selecty vesmes podle primarniho
klice) bez a pri zatizeni slozitym dotazem z jednoho klienta -- znamy to
problem Super serveru:

FB 1.0 - etalon, pri zatizeni dotazem citelne zpomaleni na hranici
pouzitelnosti

IB 7.1 - o neco horsi vykon nez FB 1.0, ale pri zatizeni dotazem pouze
male zpomaleni; naproti tomu dotaz nedobehl ve sledovane dobe

FB 1.5 SS - misty az 2x lepsi vykon nez FB 1.0, pri zatizeni citelne
zpomaleni; dotaz ale dobehl za polovicni dobu nez FB 1.0

FB 1.5 CS - cca polovicny vykon nez FB 1.0 :-(((

Podle zprav co mam od Pavla Cisare je FB 1.5 CS pro Windows
spise vyvojarska studie nebo hracka nez vyladeny server. Na rozdil
od Linuxu kde je CS vrele doporucovan (a na viceprocesorovych
strojich temer nutnosti).

Martin Schayna

Jak zobrazit ruzne documenty v jednom OleContainer

[*] Lee Karas <lkaras(zv)maxprocessing(tec)com> - 18.3.2004 15:48:42

Dik za radu,
Vcera jsem si pohral s tim OleContainer.CreateObjectFromFile(...)ale chova
se to nejak divne. Mam nainstalovany MS Office XP Pro, takze mam jak Word
tak Excel. Excel beha podle predpokladu ale Word se mi nezobrazi vubec nebo
mi hlasi ruzne chyby jako Stream format not supported atd. Take PDF pro
Accrobat reader, mam verzi 5.5 a ten se mi poprve zobrazi (a to jenom ve
svem vlastnim okne, ne v OleContaineru) ale pak uz ne dokud nerestartuji PC.

Nema to nejaky chytak co musim udelat treba jako ze pred znovupouzitim
OleContainer.CreateObjectFromFile(...) musim tento object nejprve uvolnit
nebo tak neco?

Diky, LK.

D7, W2K, MS SQL 2000

> Ahoj,
>
> ja jsem to kdysi pouzil ve svem programu (D4) zhruba takto:
>
> if OleContainer.State <> osEmpty then OleContainer.Close;
> OleContainer.CreateObjectFromFile(FileName, False);
>
> S pozdravem
>
> Bob

Predani uzivatelskych Credentials do DLL

Zdravim konferenci

mam takovy problem.. ma v delphi napsanou aplikaci a kdyz ji uzivatel
spusti ta je v podstate spustena pod jeho indentitou.. tj muze
pristupovat do slozek do kterych ma pristup pouze on.. (realizovano
pravami v NT)..

Ale zakaznik pozaduje napsani COM pluginu v Delphi ktery pobezi
na IIS serveru (Pod systemem, IUSR_xxx). na tom serveru pobezi
aplikace na kterou bude pristup pouze pomoci NT autentifikace.

jenze v te IIS aplikaci potrebuji zavolat tu COM s credentials toho
uzivatele ktery s tim aktualne pracuje.. jak to jde realizovat a co
musim byt udelano ?

etc. pod .NET + ASP se mi to podarilo realizovat ale nevim jak u zde.

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Delphi - co pouzivat za dokumentacni nastroje

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 18.3.2004 15:44:38

Zdravim,
co pouzivate za dokumentacni nastroje pro popis trid, vazeb a
udalosti, atd. v rozsahlych projektech v Delphi?

VS .NET je v tomto smeru slusne vybaveno, jde vygenerovat XML vystup,
ze ktereho si napr. muzu udelat primo help file.

Existuje neco podobneho pro Delphi?

Diky za tip,
Petr

ClientDataSet v Edit modu

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 18.3.2004 14:58:28

Property State :
TDataSetState = (dsInactive, dsBrowse, dsEdit, dsInsert, dsSetKey, dsCalcFields, dsFilter, dsNewValue, dsOldValue, dsCurValue, dsBlockRead, dsInternalCalc, dsOpening)

> From: Petr Jansky [mailto:delphi(zv)amzdy(tec)cz]
> Mam ClientDataSet nevite nekdo, jak zjistit, zda je v Edit
> nebo Insert modu?

ClientDataSet v Edit modu

[*] Petr Jansky <delphi(zv)amzdy(tec)cz> - 18.3.2004 14:16:25

Ahoj!

Mam ClientDataSet nevite nekdo, jak zjistit, zda je v Edit nebo Insert modu?

Dik Petr Jansky

Jak zobrazit ruzne documenty v jednom OleContainer

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 18.3.2004 13:38:21

Ahoj,

ja jsem to kdysi pouzil ve svem programu (D4) zhruba takto:

if OleContainer.State <> osEmpty then OleContainer.Close;
OleContainer.CreateObjectFromFile(FileName, False);

> Potrebuji za behu me aplikace zobrazit (jen pro cteni) documenty jako MS
> Word, Excel, Accrobat. Zvolil jsem proto OleContainer ale nevim jak tuto
> componentu za behu prinutit tyto ruzne documenty zobrazit. V design time
> dokazi vybrat treba Excel ale pak to nedokazi dynamick

Este dodatok ku kolecku a TDBGrid

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 18.3.2004 13:28:20

Mas dve moznosti, jednak existuje nejaka unita, ktera staci jen pridat
k programu a je to dobre, prohledej archiv konference, nepamatuji si
podrobnosti.
Ja to resil tak, ze ve svem potomkovi DBGridu, ktery pouzivam jsem
napsal nasledujici kod.

function TIBGrid.DoMouseWheelDown(Shift: TShiftState;
MousePos: TPoint): Boolean;
begin
//inherited DoMouseWheelDown(Shift, MousePos);
Result := False;
Try
DataLink.DataSet.Next;
Result := True;
Except

function TIBGrid.DoMouseWheelUp(Shift: TShiftState;
MousePos: TPoint): Boolean;
begin
//inherited;
Result := False;
Try
DataLink.DataSet.Prior;
Result := True;
Except
End;
end;> Je mozen dosiahnut, aby ked koleckom dojdem na spodok gridu, aby pri
> dalsom toceni koleckom sa posuval obsah gridu (t.j. sa postupne
> zobrazovali dalsie vety, ktore su momentalne "pod gridom"?)

Este dodatok ku kolecku a TDBGrid

[*] Ivan Kozak <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 18.3.2004 13:12:18

Je mozen dosiahnut, aby ked koleckom dojdem na spodok gridu, aby pri dalsom
toceni koleckom sa posuval obsah gridu (t.j. sa postupne zobrazovali dalsie
vety, ktore su momentalne "pod gridom"?)

Dik. Kozak

Kolecko na mysi a TDBGrid.

[*] Ivan Kozak <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 18.3.2004 13:04:13

Kdyz zacnu pohybovat koleckem na mysi, tak se

1. zacnou objevovat znacky v "nultem" sloupci gridu (t.j. v tom, ktery
je vysedly), jako kdyby bylo zvoleno vicero zaznamu. Neni v tom pravidlo.

2. Mam stale zapnuty dgRowSelect. Tmavomodre sfarbenie sa pri pohybe
koleckom pohybuje, ako keby som realne vyberal riadok, ale ked sa pokusim
(napr. cez dvojklik) s danym riadkom nieco robit, zistim, ze realne stojim
na inom riadku (tom, ktory je oznaceny znackou). Nepomoze ani klikknutie na
dany riadok. Neviete poradit nieco, aby KOLECKO fungovalo rovnako, ako ked pouzivam
posuvnik, alebo ako ked preklikavam mysou? T.j. aby riadok, oznaceny
tmavomodrym sfarbenim bol skutocne selected?

Dik. ivan Kozak

P.S. ten TDBGrid ma utyra...:-(

ADOX - Numeric(13.4)

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 18.3.2004 12:13:54

Prosim nevite nekdo jak zalozit DBF tabulku pres ADOX s polozkou datoveho typu Numeric(13.4) a naplnit ji daty. Zkousel jsem to dle nize uvedeneho zdrojaku a nepodarilo se mi to.

implementation

uses ADO, ADODS, ADOXCS ;

lDOXCatalog: TADOXCatalog;
lDOXTable: TADOXTable;
lDOXColumn: TADOXColumn;
LTable: TADODataSet ;
i: integer ;
begin
if FileExists( 'c:\TEST.DBF' ) then
DeleteFile( 'c:\TEST.DBF') ;

lDOXCatalog := TADOXCatalog.Create(self);
lDOXTable := TADOXTable.Create(self);
lDOXColumn := TADOXColumn.Create(self);
LTable := TADODataSet.Create(self) ;
try

lDOXCatalog.ActiveConnection :=
'Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data '+
'Source=c:\;Mode=ReadWrite;'+
'Extended Properties="dBase 5.0;";'+
'Jet OLEDB:System database="";Jet OLEDB:Registry Path="";'+
'Jet OLEDB:Database Password="";'+
'Jet OLEDB:Engine Type=18;Jet OLEDB:Database Locking ';

lDOXTable.CreateNew('TEST');

// Pokousim se zalozit polozku MNOZSTVI datoveho typu Numeric(13.4)
lDOXColumn.CreateNew('MNOZSTVI', adNumeric, 0);
// Zkousel jsem i tutu variantu a nemelo to zadny vliv
//lDOXColumn.CreateNew('MNOZSTVI', adNumeric, 13);

// Pokud neuvedu Precision, hlasi to chybu "Precision is invalid"
lDOXColumn.Precision := 9;
// Zkousel jsem i tyto varianty ...
//lDOXColumn.Precision := 13; // Toto nema zadny vliv
//lDOXColumn.Precision := 4; // Pokud dam Precision stejne jako NumericScale
// objevi se chyba "Multiple-step operation generated errors. Check each status value."

// Pokud neuvedu NumericScale, tak mi to funguje, ale desetinna cisla
// se orezou na cela
// Pokud uvedu NumericScale, tak to havaruje s hlaskou "Nesoulad datovych typu ve vyrazu"
lDOXColumn.NumericScale := 4;
//lDOXColumn.NumericScale := 2; // Tato varianta hlasi stejnou chybu

lDOXColumn.AppendTo(lDOXTable);

lDOXTable.AppendTo(lDOXCatalog);
lDOXTable.Close ;

with LTable do
begin
DatabaseConnect := lDOXCatalog.ActiveConnection ;
CommandType := ctTable ;
TableName := 'TEST' ;
Open ;
for i := 1 to 3 do
Insert ;
FieldByName('MNOZSTVI').AsFloat := 3/i ; // mnozstvi
Post ;
end ;
except
ShowMessage( Format('Chyba pri vkladani mnozstvi %f - %s',
[3/i, (ExceptObject as Exception).Message])) ;
end ;
end ;
finally
FreeAndNil(lDOXColumn);
FreeAndNil(lDOXTable);
FreeAndNil(lDOXCatalog);
FreeAndNil(LTable) ;
end ;

end;

MDI okno

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.3.2004 12:19:56

Ahoj,

osobne jsem presel na DevExpress konmponety(coz se ti asi
nebude libit, protoze jsou placene a dost drahe, ale vyplati se,
protoze ty nejsou jenom o komponentach jako Menumanager apod.
viz.: www.devexpress.com ). Jinak mozna muzes zkusit ToolBar2000
ve spojeni s klasicky ActionManagerem - nemam zkusenosti.
( http://www.jrsoftware.org/tb2k.php ).

rozdiely v sql vysledku medzi BDE a FB

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 18.3.2004 11:57:53

From: js-delphi(zv)quick(tec)cz [mailto:js-delphi(zv)quick(tec)cz]

(ma zprava se subjektem
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 17.3.2004 15:03:47

From: "Milan Hulec" <delphi(zv)korak.sk>
> 1. Porovnanie vyvojovych prostredi ako takych (komfort, nastroje),
> najma z pohladu delphistu - ide mi o verzie prof. v obidvoch
> pripadoch.

Z pohledu Delphisty ti bude samozrejme blizsi Delphi 8, protoze ma stejne
klavesove zkratky a velmi podobne rozlozeni funkci v oknech, ktere uz znas z
Win32 Delphi. Ohledne databazi, v soucasne dobe Borland v IDE podporuje jen
Database Explorer ktery pracuje s BDP.NET (a ne ADO.NET)

Visual Studio je ovsem dale, navic ma podstatne lepsi moznosti co do rozsireni
jeho funkci (bohatsi to, cemu se v Delphi rika Open Tools API) pomoci dalsich
doplnku. Stejne tak bych si dokazal v Delphi 8 predstavit lepsi debugger, ale
tam je jeste sance ze se to zlepsi.

> 2. porovnanie jazykov C# a Delphi, aspon strucne upozornit na
> hlavne rozdiely. Nemyslim teraz syntax, je jasne ze pascal je
> nieco ine ako c#, skor o navaznost na CLR (narp. c# ma to ale
> nema ono, zato Delphi ma ono, ale nema to ;)

V soucasne dobe je na tom jednoznacne lepe C# (a asi vzdy bude). Nerikam ze
Delphi.NET se neda pouzit, ale zatim je tam par neprijemnosti ktere ti budou
otravovat zivot. Navic bude vzdy v pozici minoritniho nastroje, takze pred C#
stejne (alespon co se tyce prikladu a literatury obecne) neuteces.

> 4. Funkcnost D8: kvalita vysledneho kodu, ako si rozumie so
> zvyskom sveta .NET atd.

Kvalita vysledneho kodu je vicemene nezajimavy parametr, tam toho neni moc co
zkazit na urovni MSIL. S tim zbytkem sveta .NET je to prave trochu problem,
protoze Borland se stale snazi Win32-izovat .NET a ono to tam moc nezapada ;-)
V zasade hlavni problem je (krome veci z bodu 2.), ze se budes smirit s tim,
ze "Delphi.NET language assembly" se asi nikdy nebude instalovat spolu s .NET
frameworkem (jako je tomu v pripade VB.NET apod), takze budes muset tuto
assembly (cca 90k) sirit se svou aplikaci.

Petr Vones

[...]

Testovani tisku

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 17.3.2004 14:27:16

> Ahoj,
> chtel jsem se zeptat co pouzivate pri vyvoji k testovani tisku, aby jste
to nemusely vsechno tisknout? Ted mam FinePrint, ale dela mi chyby pri tisku
grafiky, spatne tiskne obrazce, ktere jsou castecne mimo okraj(vodorvna cara
koncici za pravym okrajem se mi nezobrazi a nasledne ani nevytiskne). Dost
casu mi zabralo, nez jsem prisel na to cim to je. :-)

PDFRedirect - docela to umi detailne zvetsovat a je free viz www.stahuj(tec)cz

Testovani tisku

Ja sice moc netisknu, ale k tomu to ucelu pouzivam s uspechem Acrobat
Distiller. Pokud bys chtel free variantu, tak myslim v unorovem nebo v
lednovem CHIPu byly nejake free varianty, otazka je, nakolik budou
spolehlive.

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant> > chtel jsem se zeptat co pouzivate pri vyvoji k testovani tisku, aby jste
> [...]
> okraj(vodorvna cara koncici za pravym okrajem se mi nezobrazi a nasledne
> ani nevytiskne). Dost casu mi zabralo, nez jsem prisel na to cim to je.

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 17.3.2004 14:15:04

On Wed, 17 Mar 2004 14:04:56 +0100, Slavomir Skopalik
<skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> wrote:

> Vyhodou VS je, ze preklad je mozne udelat samostatne
> bez VS (csc).
>
> Slavek

Len troska opravim to nie je vyhoda VS, ale to ze C# (pre)kompilator je
free, a aj v delphi
ide skompilovat program bez Delphi, ale len s kompilatorom:)
A myslim si, ze aj delphi 8 projekt ide skompilovat z prikazovej riadky.

Vlko

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Testovani tisku

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 17.3.2004 14:12:57

[...]

Diky Petr Daricek
Contactel. Prijemne rychla komunikace. Internet, hlas, data.
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=70016%26url=http://www.contactel(tec)cz

Firebird a Zeos?

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 17.3.2004 14:08:56

On Tue, 16 Mar 2004 15:22:21 +0100, Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> wrote:

> Ahoj, mate nekdo zkusenosti se %subj%? Jde o to, ze pro velke zakazniky,
> kteri maji na MSSQL i pro male, kteri pouziji "jen" FB, by se pouzilo
> pripojeni "jednoho druhu".

Zatial mozem len odporucat, aspon pri pouziti v zopar projektoch. Aj ked
ako pisu sami autori, ver 6.1.x ktora sa momentalne vyvyja, je takym
prechodovym stadiom. Narozdiel od verz 5.4, ktora bola plne funkcna, ale
pre kazdy druh db ste mali osobitne tabulky, ma verzia jedna 6.x len
jednu komponentu na pristup k db, tabulke a pod. Bohuzial ale zatial
nema implementovane veci ako order, filter (je mozne filtrovat ale
na to je urceny vlastny event, interny filter zatial neexistuje).
Rozdiel od ver 5.4 je kompletne prerobene jadro ZDBC, ktore je
portom z JDBC 2.0 (Java Database Connectivity API).
Skusal som pripojenie na IB/FB, PostgreSQL, MySQL, vsetko bez
problemov. MSSQL som neskusal. Osobne vidim idealne prepojenie cez
TClientDataSet a vybudovanie frameworku nad nim.
Este tak na okraj, ze obsahuje dva druhy Query, jedno pre mozne
zmeny, a jeden ciste na selecty, kde udavaju, ze ten druhy je o
20% rychlejsi, nuz kto vie:)

Vlko

PS: Skoro by som zabudol, ma nativny pristup, cize okrem konfiguracie
pripojenia (host, port, db, user, heslo), skopirovania patricneho dll
clovek skutocne nic viac nepotrebuje.
PS2: Vstavany parser SQL dotazov sa mi pozdava divny, ale studiom sa nan
da zvyknut a potom sa daju robit veci ... :)

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

NET - Delphi alebo Visual Studio

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 17.3.2004 14:04:56

> [...]

Celkove obe dve prostredi pusobi jako delphi 1.0
Ve prospech D8 hovori pouze tri veci:
1. Ma komponenty na grafy v cene (ComponentsOne)
2. Pro ovladani lze pouzit nastaveni IDE clasic (me oblibene :))
3. Je to pascal

V neprospech:
1. Probelmy s licencovanim a paranojou u Borlandu
2. Je to pascal
3. neni (nevsim jsem si) comand line prekladac nejlepe pro .NET, ktery
by bylo mozne sirit spolu se zdroji.

Jinak ted v zacatcich zkousim jak VS tak D8 a tezko si zvykam
na jine klavesove zkratky u VS (asi zatim nejvetsi rozdil).

Vyhodou VS je, ze preklad je mozne udelat samostatne
bez VS (csc).

Slavek

NET - Delphi alebo Visual Studio

[*] Milan Hulec <delphi(zv)korak.sk> - 17.3.2004 13:10:30

Ahoj,

[...]

Vdaka. MiH.

Pripojeni k remote databazi MS Access

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 17.3.2004 12:32:13

Asi jedine replika + synchronizace.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

COUNT v SQL

Jen pokud jedes pres BDE.

> [...]

DELPHI ale iba s SQL), ale nie je v programe v DELPHI vyhodnejsie zistovat
pocet zaznamov pomocou RecordCount? Je to nejakym sposobom nevyhodne?

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 17.3.2004 12:32:08

> Ja viem ze je to mimo misu (predpokladam ze otazka nema nic spolocne s
> DELPHI ale iba s SQL), ale nie je v programe v DELPHI vyhodnejsie zistovat
> pocet zaznamov pomocou RecordCount? Je to nejakym sposobom nevyhodne?

To je dost nevyhodne, Jelikoz napriklad TIBQuery ti po zavolani Open bude
tvrdit
ze RecordCount je 1, po zavolani Next bude ukazovat 2 atd. Aby jsi zjistil
kolik tam
je opravdu zaznamu musis zavolat FetchAll coz napriklad u mnou zminovane
tabulky s
asi 6 sloupci a 250 tisici zaznamy trva hodne pres minutu, a to by asi
zakaznik nerad
cekal kvuli ne zas az tak podstatne informaci :-)

Pavel Poles

to se stalo jen me

to ano .. jen me to dost prekvapilo ...

JV.

to se stalo jen me

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 17.3.2004 11:53:21

A nepomohlo by pouzit absolutni hodnotu do toho wheru?

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>
> [...]

neustalym prepinanim z kernel to user modu (Sleep) a dale znacna neprehlednost
(alespon subjektivne pro mne) toho co se v tom deje.

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 16.3.2004 16:22:32

From: Pavel Poles [mailto:delphi(zv)noni(tec)cz]

Existuje v SQL nejaky rychlejsi prikaz na zjisteni poctu zaznamu nez je
COUNT?
Jde mi ciste o zjisteni poctu radek vyhovujicich podmince WHERE.
Mam tabulku v ktere je indexovany sloupec (unique) a pokud zavolam
SELECT COUNT(SLOUPEC) FROM TABULKA nad priblizne 250 000
zaznamy dotaz trva dle IBExpert asi 440 ms, zvlastni je ze
SELECT COUNT(*) FROM TABULKA je dokonce o neco rychlejsi...
Nepotrebuji to jako agregacni funkci staci mi opravdu jen pocet radek
vyhovujici podmince where....

ActiveX Table

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 16.3.2004 15:28:26

Ahoj,
rozchazim ted komunkaci mezi activeX a html strankou,
vse pracuje jak ma kdyz vytahuju defaultni promenou napr.
lblActiveLbl.Caption pomoci VBScriptu

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
<!--
Sub cmdChangeIt_onClick
Dim TheForm
Set TheForm = Document.LabelControls
TheForm.txtNewText.Value = lblActiveLbl.Caption
End Sub
-->
</SCRIPT>

mam za to ze to funguje protoze je promenna Caption
registrovana v ActiveFormProj1_TLB.pas, ovsem kdyz
vytvorim vlastni promennou tak se musi nejak v tomto
souboru registrovat, rucne ji pridavat nelze protoze
se tento soubor obnovuje automaticky. Ale kde ji hodit ?

nevite nekdo ?

Radek

COUNT v SQL

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 16.3.2004 15:24:23

COUNT je dost nevdecna operace (me linearni slozitos vhledem k poctu
zaznamu).

Pokud je ovsem nutna a nevadil by ti mensi overhead
pri insertu a delete, tak si muzes hodnotu pocitat v separe tabulce.
Ale upozornuji, ze pri simultalnim insertu bude problem, jelikoz
se ti potkaji dva updaty nad jednim radkem !!
To same plati o delete (plus kombinace Insert + delete).
Takze doporucuji takto NE.

Jinak se to da delat tak, ze pokud nepotrebujes ten udaj presne,
tak si jej budes pocitat separatne (treba jednou denne) a ukladat
do jine tabulky.
COUNT jako takovy (kdy ma vracet presny pocet zaznamu v ramci
aktualne platne transakce) se neda zrychlit (nebo jinak, ja to neumim),
jinak, nez zelezem.

Vse plati pro FB/IB.

Slavek

> [...]
> SELECT COUNT(*) FROM TABULKA je dokonce o neco rychlejsi...
> Nepotrebuji to jako agregacni funkci staci mi opravdu jen pocet radek

Firebird a Zeos?

Ahoj, mate nekdo zkusenosti se %subj%? Jde o to, ze pro velke zakazniky,
kteri maji na MSSQL i pro male, kteri pouziji "jen" FB, by se pouzilo
pripojeni "jednoho druhu".

COUNT v SQL

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 16.3.2004 15:04:19

Nevim jak u FireBird, ale u MSSQL je to rychlejsi zejmena z toho duvodu, ze
COUNT(*) vraci pocet vsech zaznamu a tato hodnota je ulozena u indexu v
systemove tabulce. Naproti tomu COUNT(sloupec) vraci pocet zaznamu kde
hodnota indexu != NULL, tudiz ten index musi projit.

pl

> COUNT(*) je rychlejsi protoze to optimalizatoru
> sdeli, ze te hodnoty sloupcu te nezajimaji a on
> je pro to nedotahuje.
> Pokud je dotaz castejsi vytvor index ze sloupcu
> ve WHERE (nema smysl pro LIKE).
>
> Pavel

COUNT v SQL

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 16.3.2004 14:26:12

> [...]

> SELECT COUNT(*) FROM TABULKA je dokonce o neco rychlejsi...
> Nepotrebuji to jako agregacni funkci staci mi opravdu jen pocet radek

COUNT v SQL

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 16.3.2004 14:02:09

Dobry den,

[...]

TThread versus. standardni Thread

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.3.2004 13:54:08

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> co myslite ze je lepsi pro NT Servisu (mail server) v delphi ..
> pouziti TThread a nebo bezny Thread vytvoreny pres createthread a
> spustene pres begin thread ?

Je to uplne jedno, stejne by si to nakonec mel v nejake tride. Spis jde o to,
jak dobre napises ten kod ktery se v nem vykonava ;-)

Petr Vones

Reference v C#

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.3.2004 13:40:01

From: "Jiri Sedivec" <jsedivec(zv)tiscali(tec)cz>
> Chtel jsem se zeptat na hloupou vec - jak napisu v C# tyto radky - jde mi
> ziskat referenci (pointer) na Class a pote nekde znovu v kodu ji pouzit.
>
> var
> MyClass : TMyClass;
> PMyClass : Integer;
> begin
> MyClass := TMyClass.Create;
> PMyClass := integer(MyClass);
> MyClass := TMyClass(PMyClass);
> End;

Tahle konstrukce je nesmyslna uz v Delphi Win32. Vsechny objekty jsou vzdy
reference.

V .NETu se ti k tomu pridava garbage collector, takze tam by to bylo nesmyslne
jeste vice.

Petr Vones

Tisk - okraje

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 16.3.2004 13:13:59

> [...]

Samozrejme to resi jen to, aby ty okraje zustaly prazdne, ale uz ne to aby vsechny tisknute objekty nebyly oriznute nebo uplne za nimi schovane. To uz si podle me musis ohlidat ty konkretne u kazdeho objektu.
Dej vedet, jak's dopadl... VD

Tisk - okraje

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 16.3.2004 12:49:56

> Ahoj,
> netisknutelne okraje ty uz jsem vyresil, umim si je pres zminene
GetDeviceCap zjistit a nastavit je podle prislusne tiskarny jako minimalni
mozne okraje.
> Posunout grafiku rucne o sirku okraje muzu z leva a z hora, ale zprava a
zdola by to znamenalo kontrolovat kazdy element ktery se vykresluje, jestli
se nahodou nechce vykreslit na oblast kde jsou uzivatelem nastavene okraje.
To prece musi jit nejak jednoduseji. :-)
> pr.: Mam stranku A4 jako tisknutelnou oblast mi to vrati 2015 na 2885
(desetiny mm) pomoci z toho leva netisknutelna oblast 42, prava tedy
2100-2015-42 = 43. Kdyz bude it uzivatel nastaveny levy okraj 100 a paravy
100, pak mohu vsechen tisk posunout na vzdalenost 100 zleva, ale nevim jak
nastavit 100 z prava tam mam stale tech 43.
> Jakym zpusobem tohle omezit, TagesetupDialog, to preci nejak dela.

Taky jsem hodne nad tim badal, prisel jsem akorat na to ze nastavit okraje
lze na win95/98 ale 2000/xp uz okraje neberou, nevim proc a taky by me to
docela zajimalo, resil jsem to snejne a posouvam cele texty. Neslo to ani v
DeviceMode, ani zadnymi procedurami co jsem ruzne nasel v konferenci a na
internetu.

cau Radek

Jmena mesicu ze systemu Windows

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.3.2004 12:37:54

> Je nejaka fce, ktera mi da jmeno mesice ze systemu windows
> podle narodni verze windows???

Mozes pouzit globalne premenne ShortMonthNames, LongMonthNames v SysUtils,
Delphi Ti ich pripravi pocas inicializacie.

Reference v C#

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 16.3.2004 12:33:48

Je to v podstate stejne jako u Delphi.
Pokud v Delphi udelate toto:

var
MyClass, MyClass2 : TMyClass;
begin
MyClass := TMyClass.Create;
MyClass2 := MyClass;
MyClass := MyClass2;
End;

tak se do MyClass2 neudela kopie toho objektu, ale pouze se preda reference.

Stejne je to v C#. Typy string, int, real, atd. (ciselne) a struct se
predavaji hodnotou, zbytek (tridy, v podstate cokoliv zdedene z object) se
predava odkazem.

Nejjednodussi je to vyzkouset ;-)

MyClass class1 = new MyClass();
MyClass class2;

object o = class1;
class2 = o as MyClass;
class2.MyProperty = neco;

MessageBox.Show(class1.MyProperty.ToString());

Do promenne typu object lze samozrejme ukladat i cislo, pri tom se provede
tzv. "boxing", vice v MSDN.

From: "Jiri Sedivec" <jsedivec(zv)tiscali(tec)cz>
Subject: OT: Reference v C#> Chtel jsem se zeptat na hloupou vec - jak napisu v C# tyto radky - jde mi
> ziskat referenci (pointer) na Class a pote nekde znovu v kodu ji pouzit.
>
> var
> MyClass : TMyClass;
> PMyClass : Integer;
> begin
> MyClass := TMyClass.Create;
> PMyClass := integer(MyClass);
> MyClass := TMyClass(PMyClass);
> End;

Tisk - okraje

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.2004 12:31:47

> [...]

Jakym zpusobem tohle omezit, TagesetupDialog, to preci nejak dela.

Obchodni dum(tec)cz - siroky sortiment domacich spotrebicu a elektroniky, vyrazne slevy. Navstivte http://www.obchodni-dum.(tec)cz/index.phtml?prov=59

Jmena mesicu ze systemu Windows

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 16.3.2004 12:29:46

Ahoj profici...

Je nejaka fce, ktera mi da jmeno mesice
ze systemu windows podle narodni verze
windows???

Dik za rady
Robert Plzak

seriova komunikace a tuhnouci win

> tak jsem to byl zkontrolovat a je tam skutecne 3 zilovy kabel tak se
> chci zeptat jestlize se ostatni piny nepouzivaji je lepsi je nechat
> odpojene nebo propojit CTS-RTS a DSR-DTR na strane pocitace? pomuze to
> necemu ?

Preventivne na zarizeni propojte CTS-RTS a DSR-DTR, coz nic nestoji a bude
to fungovat jak s 3-zilovym, tak s 9-ti zilovym. Nejlepsi je propojit
CTS-RTS a CTS-RTS primo u pocitace a dal vest jen 3 zily.

Tisk - okraje

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.2004 11:13:35

> [...]

jehlicce treba 1cm zleva. Takze ty si zjistis pres tusim GetDeviceCap
tisknutelne okraje a odectes od pozadovanych a o tolik posunes kresbu.

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 16.3.2004 11:03:33

[...]

PM

> [...]
>se na chvili objevily presypaci hodiny, ale vse fungovalo jak ma, ve WXP
>chvili nereagoval cely system.
>Cirou nahodou jsem zjistil, ze to "dela" 9-ti zilovy kabel, presto ze na
>druhem konci byly zapojeny jenom GND,TXD a RXD. Kdyz jsem pouzil jenom
>3-zilovy kabel, tak to prestalo a kdyz jsem vratil zpatky 9-zilovy kabel a
>na druhem konci propojil CTS-RTS a DSR-DTR, tak to take prestalo. Windows
>tedy zrejme nepretrzite scanuje DSR a RTS asi pro autodetekci a
>naindukuje-li se na CTS a DSR komunikace, tak to nekdy nerozchodi.

Tisk - okraje

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.2004 10:51:31