MSSQL Detach, Attach database

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.3.2004 14:04:09

Prekvapive:

sp_detach_db [ (zv)dbname = ] 'dbname'
[ , [ (zv)skipchecks = ] 'skipchecks' ]

sp_attach_db [ (zv)dbname = ] 'dbname'
, [ (zv)filename1 = ] 'filename_n' [ ,...16 ]

viz. BOL

EXEC sp_detach_db 'pubs', 'true'

EXEC sp_attach_db (zv)dbname = N'pubs',
(zv)filename1 = N'c:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\Data\pubs.mdf',
(zv)filename2 = N'c:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\Data\pubs_log.ldf'

Pavel

> From: mstevlik(zv)gamo.sk [mailto:mstevlik(zv)gamo.sk]
> Potrebujem urobit aplikaciu v Delphi5 Prof (+ Adonis komponenty -
> pouzivam ich na pripojenie k MSSQL), ktora mi detachne a
> attchne databazu
> Viete ma nakopnut ako to urobit?
> Dik vopred
>
> Stevlik Marian
> ISYS programator

MSSQL Detach, Attach database

> ano, je mozne zistit pripojenych uzivatelov, viz
> http://www.winsoft.sk/adofaq.htm#Q8.2

> ano, je sucastou MS SQL servera (v Books Online)
>
> Erik

No dajme tomu ze zistim ze tam este je niekto pripojeny
Viem ho nejako zostrelit natvrdo, alebo ho zostrelovat nemusim a rovnio
mozem zavolat detach?

ip-tel: 421 48 4372098

Chyby v Delphi 7?

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 12.3.2004 14:32:29

Od: Petr Potocek <pp1(zv)volny(tec)cz>
Predmet: Re: Delphi 7 a cteni dat z excelu

> uses
> .. ComObj, Variants ..

> var K: Integer; ExcelApp: Variant;
> begin
> ExcelApp:=CreateOleObject('Excel.Application');
> ExcelApp.DisplayAlerts:=True;
> ExcelApp.Workbooks.Open('C:\Kniha faktur.xls');
> ExcelApp.Quit;
> ExcelApp:=Unassigned;

Delphi 7 a cteni dat z excelu - vyreseno

[*] lgcvirag(zv)iol(tec)cz - 12.3.2004 12:19:42

Misto te jedne jednicky jsem tam mel promenou i, kterou jsem neinicioval. Ted uz beha vsechno v poradku. Dekuji.

Ivan Virag

> [...]

> vyhodi mi to hlasku "OLE error 800A03EC". Ani jinak se k te
> hodnote nemohu dostat. Co delam spatne? Dekuji.

Free MySql vs BDE

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.3.2004 12:13:41

On Behalf Of Erik Salaj, Winsoft

> 1. mimalne stoji za povsimnutie, ze takmer kazdy rok mas k MS
> SQL databaze zdarma service pack (to snad nie je udrzba
> databazoveho servera?)

To je ovsem obvykle i u free produktu.

> 2. neviem o akych kvantach postihnutych uzivatelov to
> hovoris, na MSDN nie je ani zmienka o takom probleme, na
> Google naslo asi 120 stranok s obashom "3624 error MSSQL",
> zobrazilo ich 25 a ked som na si niektore otvoril, tak ten
> problem, co popisujes som tam nevidel

> 3. aka velka je ta databaza, mozes mi ju poslat na vyskusanie?

Bohuzel ma 1,5 GB

> [...]

> opravit chybu?

No pokud sis vsiml, jsem v naprosto stejne situaci i u placeneho
produktu.> Vies, keby tie SQL servery stali miliony, tak
> [...]

zastara.
> povazuji
>
> nechajme to radsej na tie firmy, nech si to zvazia

No prave, ze v praxi vidim, ze se jim to nezda prilis adekvatni.

Ludek

PC, 1 modem

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 12.3.2004 11:43:37

>From: "Vlastimil Zdenek" <delphi(zv)gestore(tec)cz>
> Zdravim vsechny a moc se omlouvam za off topic, ale nutne potrebuju
vyresit nasledujici problem a mysllim, ze vy mate bohate zkusenosti a
dokazete mi poradit...

> Mam dve PC k sobe spojeny kabelem. na prvnim je Outlook expres a
modem=>internet, na druhem pouze Outlook expres. Nevite o jednoduchem sw,
ktery by dokazal preposilavat maily na z PC1 na PC2 a PC2 aby mohlo pouzivat
vytacene spojeni PC1? WinProxy je na toto docela nesikovne - pokud zakazete
automaticke pripojeni, musi se vlest do adminu winproxy a pripojit nebo
nastavit casovou scheduly. Oboji neni dobre. Pri automatickem pripojovani se
winproxy pripojuje pri kazdem neuspesnem nalezeni mista v lokalni siti.....
Neni nejaky sw, ktery by rozeslal postu po siti a zaroven by vypadalo na PC2
telefonicke pripojeni jako moje vlastni....?

> Diky moc za vse a jeste jednou se omlouvam za off topic

caves, skusal som kadeco, ale na taku malu siet je podla mna najlepsi
LanSuite2004 od sw602 . ma to vsebe vsetko co ti je treba .

inak je to sialeny OT :))

caves

Ivan

jak pracovat s JPG v Image

[*] Stuchl, Vaclav <vstuchl(zv)lear(tec)com> - 12.3.2004 12:09:39

Pokud si v D6 nalouduji do komponenty Image graf.soubor ve formatu BMP, mohu
pak do nej kreslit, zapisovat text a dalsi. Pokud do komponenty Image
nalouduji JPG, nelze provadet zadne akce s graf.souborem. Chtel bych ve svem
programu otevrit JPG soubor vepsat do neho nejaky udaj a ulozit jej pod
jinym jmenem. Jde toto zajistit pres standardni komponenty D6, nebo
existuhje nejaka jina, ktera poskytuje tyto moznosti.

Dik Vasek

Dump databaze (extrakce dat, ne struktury)

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.3.2004 11:43:36

> [...]

> pomosi ulozene procedury, ktera by udelala select
> do systemovych tabulek a podle toho sestavila
> patricny text pro zavoalni exec statement (nova

Free MySql vs BDE

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.3.2004 11:25:39

> [...]

sa jedna o desattisice a v pripade velkych pocitacovych sieti
stotisice, tak IMHO Tvoje uvahy nasadzovat freeware su

Ale ja Ti samozrejme nijako nebranim nasadzovat tie "lacnejsie"
systemy typu Linux, MySQL. Vyskusaj a uvidis ake je to vyhodne.

Minule bol na ZDNet clanok o open-source SQL databazach
http://ct.com.com/click?q=db-rm79QJEI61qosHm1ULtFsAxcyRRR
Zhruba tam je uvedene, ze momentalne su v experimentalnej
faze a ze sa predpoklada ich sirsia apceptacia v toku 2006.
Dalej, ze tam nie je garancia uspechu, ze napr. jedna taka
firma (co robila PostgreSQL) uz skrachovala a dalsia
(RedHat) prestala podporovat svoju databazu. Hlavnym
dovodom zaujmu o take databazy je cena. K tomu by som
snad dodal, ze aj konkurencny boj medzi firmami. Dalej
nie je nikde napisane, ze ceny komercnych produktov
nemozu klesat, ak bude vecsia konkurencia a to by som
videl ako prinos (cize opatrne s cenovymi kalkulaciami
a moznymi rizikami). Aj MSDE zdarma je v podstate
reakcia na konkurenciu a takisto aj MS SQL Developer
edition, ktory sa teraz predava za symbolicku cenu.

> [...]

> nevyhodne pro firmy s cca 20-30 pocitadly.

nechajme to radsej na tie firmy, nech si to zvazia

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 12.3.2004 11:18:23

Delphi 8 for .NET update #2 now available

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 12.3.2004 11:16:17

>From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>

> co
>
> a uz si to skusal tlacit ? si oznacim stisnem tlacit celu sekciu ( print
> topic and subtopic) a akurat to dlho sroti a vypise chybu ... cize nejde
mi
> to. pls skus si to ci to tebe funguje

tak to je sranda, ked to poslem na tlaciaren tak to prejde, ked to poslem do
fineprintu tak to zdochne. :((( cize moc si to nenaformatujem, a to je mimo
ine aj dovod preco je lepsie pdfko. krom toho vacsinou pdfka boli aj trosku
inak a lepsie citatelne formatovane

Delphi 8 for .NET update #2 now available

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 12.3.2004 11:06:15

> [...]

topic and subtopic) a akurat to dlho sroti a vypise chybu ... cize nejde mi

Komunikace pres internet, stazeni, rozbaleni - zac

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.3.2004 11:02:14

V MSDN jsou mraky prikladu na vzdalenou komunikaci pres http.

Napriklad zde:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpguide/htm
l/cpconremotingexamplecallcontext.asp

Hledej remoting example

Komunikace pres internet, stazeni, rozbaleni - zac

12.3.2004 js-delphi(zv)quick(tec)cz:
> Ahoj.
> Chtel bych svou aplikaci naucit:
> 1) zjistit dostupnost nove verze na nejake URL

Na webu das obycejny textovy soubor s cislemn aktualni verze, ktery si
stahnes treba pomoci Synapse (www.ararat(tec)cz/synapse), unita HTTPSend
funkce HTTPGet(), porovnas s aktualni verzi

> 2) pokud existuje nova, stahnout zabalenou novou verzi

Synapse, funkce HTTPGetBinnary()

> 3) rozbalit

nejaka komponenta pro rozbaleni ZIP, najdes treba na www.torry.net
osobne doporucuji spis CAB format (existuje komponenta do Delphi) a je
lepsi komprese nez ZIP

> 4) pouzit

Nejjednodussi cestou je resit to nejakym malym programkem, ktery ti
udela kroky 1-3 a pak spusti novy rozbaleny program.

Komunikace pres internet, stazeni, rozbaleni - zac

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 12.3.2004 10:50:12

Ja to robim takto:

var
HTTPClient: TIdHTTP;
begin
HTTPClient := TIdHTTP.Create(nil);
HTTPClient.ProxyParams.ProxyServer := ProxyServer;
HTTPClient.ProxyParams.ProxyPort := ProxyPort;
Result := HTTPClient.Get(URL);
HTTPClient.Free;

stiahanem info o verzii a potom stiahnem subor

rozbalim to tymto http://sourceforge.net/projects/tpabbrevia/

a mam to.

laco

----
Chtel bych svou aplikaci naucit:
1) zjistit dostupnost nove verze na nejake URL
2) pokud existuje nova, stahnout zabalenou novou verzi
3) rozbalit

Free MySql vs BDE

A sp_attach_db a sp_detach_db taky nejde? My mame na MS Serveru 2003 MSSQL 2000 s SP3 a tenhle problem jsem nikdy nezpozoroval. Lokalne mam developer MS SQL na XP.

Sroub

<Muj problem se tady jiz diskutoval a jde o to, ze po aplikaci SP3 nelze
<zazalohovanou databazi ze serveru
<obnovit na stroji s personal edition MSSQL2000 (Po obnove pada DB na
<chybu 3624)
<
<Ludek

Komunikace pres internet, stazeni, rozbaleni - zac

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 12.3.2004 10:46:00

> aktualizaci. V .NET to jde docela snadno, ale nemam tuseni, jak to
> udelat v Delphi. Problemem je hlavne strana serveru, jak ji spustit v
> ramci prostredi ktere je nastavene na serveru, aniz by zaplakala
> bezpecnost. Zrejme je to resitelne i v Delphi, presto mi .NET pripada

Nemas odkaz na nejaky priklad pre .NET ?

dik

mato

Delphi 8 for .NET update #2 now available

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 12.3.2004 10:37:59

> [...]

J. Luhan
Borland CZ

Komunikace pres internet, stazeni, rozbaleni - zac

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.3.2004 10:35:58

Ja tohle resim v .NET, to je na podobne veci primo stavene. Klient se spoji
se serverem, server posle klientovi aktualni cisla verzi (v XML), klient si
je porovna se svymi verzemi a pak si vyzada stazeni aktualizaci. V .NET to
[...]
presto mi .NET pripada mnohem vhodnejsi.

Delphi 8 for .NET update #2 now available

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 12.3.2004 10:27:56

> [...]

to PDFko ktore poslem na tlaciaren. nikde nic. mam sialeny pocit ze borland
uz tlace schopne dokumentacie pisat asi nebude :((((((((

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.3.2004 10:13:54

[*] koukal <koukal(zv)petrkoukal(tec)cz> - 12.3.2004 09:55:50

> [...]
>
> Diky moc za vse a jeste jednou se omlouvam za off topic

Dobry den
Zkuste Winroute.
Petr Koukal

[...]

Jak provest bod 1)? Me napada jenom stahnout nejaky *.txt, ve kterem bude informace o dostupne nove verzi... Je to OK nebo se to dela jinak? Jak? :)
Stazeni bych resil prostrednictvim Synapse - zatim jsem s ni moc nepracoval, ale koukal jsem na ni a myslim, ze to pujde.
Dalsi orisek je baleni. Existuje nejaky free nastroj, se kterym jste spokojeni? Cetl jsem tady, ze by snad mely Delphi obsahovat nejaky GZip - je dostupny i v D6Prof? Delate s nim nekdo? Da se na tohle pouzit?
Diky za jakoukoliv Vasi pomoc
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Nahlady, thumbnails

12.3.2004 Barica Miroslav:
> prajem pekny den,
> prosim vas, potreboval by som poradit, nasmerovat. stojim pred ulohou
> naprogramovat aplikaciu typu acdsee. v jvcl je komponenta thumbview,
> tato mi vsak pri vacsom mnozstve nacitavanych obrazkov hubuje na
> nedostatok zdrojov. taktiez pokusy s activex komponentou kodak image
> thumbnail su neuspesne. prosim vas, ma niekto skusenosti s takouto
> aplikaciou, vedel by mi niekto poradit ako na thumbnails-y, pripadne
> odkazat na literaturu, komponentu a podobne?
> vdaka za kazde nakopnutie,
> M.

Zkousel jsi pouzit ScrollBox a treba jen jednu velkou bitmapu, na
kterou by se ty nahledy nakreslily ? Mohlo by to byt mene narocne na
zdroje nez spousta jednotlivych TImage.
Prip. ukladat nahledy do nejakeho souboru nebo struktury jako data a
vykreslovat pouze nahledy, ktere vidis.

Dump databaze (extrakce dat, ne struktury)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2004 09:41:47

> [...]

pomosi ulozene procedury, ktera by udelala select
do systemovych tabulek a podle toho sestavila
patricny text pro zavoalni exec statement (nova

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 12.3.2004 09:29:41

[...]

W2000/D6

Neco k budoucnosti Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 12.3.2004 09:07:39

Borland vydal nove povidani tykajici se podpory Delphi Win32 a dalsiho smeru
vyvoje produktu. Zajemci najdou na
http://bdn.borland.com/article/0,1410,32024,00.html

J. Luhan
Borland CZ

Chyby v Delphi 7?

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 12.3.2004 08:53:37

Ano, patrne v kvetnu.

J. Luhan
Borland CZ

From: "Pavel Poles" <delphi(zv)noni(tec)cz>
> mate nekdo zkusenosti s vytvarenim modulu do Apache 2 pomoci WebBroker?

Ano, bohuzel ;-) Nemluve o tom, ze pro novejsi verze 2.0.4x musis prepsat cast
zdrojaku, protoze autori svevolne meni binarni struktury predavane do funkci
mezi jednotlivymi verzemi (bez zpetne kompatibility dane delkou na zacatku jak
je zvykem treba ve Win32).

> Obcas se mi stane ze pri startu modulu (nastartuje se az po prvnim pozadavku
> na modul, tedy nehned po startu Apache) se neco stane dvakrat, nevim presne
> jestli se modul spusti dvakrat, nebo jestli dojde k vytvoreni TWebModule

To je dano "vybornym designem" toho serveru. Pokud si budes vse detailne
logovat tak zjistis, ze se ti DLL nahrava do dvou ruznych apache procesu,
pricemz pozadavky se vyrizuji vicemene jen z jednoho (ovsem muze jich byt
vice) takze ty session ID by se ti meli udrzet v jednom procesu. Ovsem pro
"globalni" kod (jako treba spolecny log) je tedy nutne pouzivat pojmenovane
mutexy misto beznych kritickych sekci apod. V logovani je vhodne pouzivat
vsude identifikaci ProcessID/ThreadID aby si mel predstavu co se v te
silenosti vubec deje.

Petr Vones

Delphi 7 a cteni dat z excelu

[*] lgcvirag(zv)iol(tec)cz - 11.3.2004 16:43:42

[...]

Flashfiler Client OnConnectionLost

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 11.3.2004 16:55:44

Zdravim,
mam takovy problem s flashfilerem. Napsal jsem si event OnConnectionLost
(u komponenty TffClient), kdyz vsak spustim svoji aplikaci a pri nejake
operaci s databazi ji vypnu server, tak misto meho eventu se objevi
standartni flashfilerovska hlaska 'The connection to the server has been
lost. Reconnect?'. Nevite prosim nekdo v cem by mohl byt problem?

diky

Spider_X

D7profi, WinXP profi, Flashfiler 2.13 (ze sourceforge)

ekvivalent OPTIMIZE TABLE pro FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 11.3.2004 16:31:38

ANO k tomu je sweep, ale nezkrati gdb soubor.

> V databazi provadim casto INSERT, DELETE a velikost gdb
> souboru mi podezrele narusta, takze si myslim, ze by bylo
> treba zlikvidovat "promazane" radky. Nebo se to da ve FB
> nastavit tak, aby to delal automaticky?

Defaultne je to nastaveno tak, ze po 20000 transakcich zacne
"promazavat". Obvykle soubor naroste na nejakou velikost a tu si drzi
(pokud je objem dat konstantni).

> sweep v dokumentaci nemuzu najit, asi spatne hledam... Muzete
> ma prosim nasmerovat trosicku konkretneji?

stahnout si dokumentaci k IB6, ta je v podstate platna.
A je to tusim v operationg guide.

Slavek

WebBroker a Apache 2

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 11.3.2004 16:43:41

Jeste dotaz,

k cemu je trida TAbstractWebSession definovana v HTTPApp?
Obsahuje jen abstract metody a jedine jsem ji nasel pouzitou v jednotce
WebCntxt
ve tride TAbstractWebContext pro kterou nejak take nemam pouziti...

Pavel Poles

WebBroker a Apache 2

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 11.3.2004 16:31:39

No, proc databazi nepouzit?
Navic, pokud server spadne, nebo se restartuje (nebo cokoli, napriklad
kdyz menis DLL knihovnu), uzivatel, pokud zrovna neudela akci se
svym prohlizecem (get/post) ani nepozna, ze se neco zmenilo.

Jinak je resenim pouzit Intraweb/Expressweb/ASP, ktere
si osetruji sessions vlastnimi mechanismy.

> [...]
> spravny? Nebo
> se opravdu vytvari pro kazdy pozadavek nova cela aplikace? Nemate nekdo

WebBroker a Apache 2

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 11.3.2004 16:23:37

Souhlasim, navic u apache je to nastaveni pro cely server.
Ale pokud jsi u zakaznika a je treba aby to "nejak jelo" tak je to
reseni.
Jinak, jak jsem psal, pokud borland neopravi chybu ve skriptovani,
tak kazdy modul pouze v jednom vlakne.

Slavek

> Nevim jak na Apachi, ale na IIS se pro isapi moduly da
> nastavit parametr MaxConnections, ktery udava kolik pozadavku
> je aplikace najednou schopna vyridit, pokud bych tam dal 1
> (chapu to jako obdobu vlakna v Apachi), tak se vytvori vzdy
> max. 1 instance webmodulu, takze soubezne pozdavky proste
> cekaji az se dokonci ten predchozi. Coz mi prijde pri vetsim
> trafiku docela nestastne.

WebBroker a Apache 2

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 11.3.2004 16:21:36

> [...]

spravny? Nebo
se opravdu vytvari pro kazdy pozadavek nova cela aplikace? Nemate nekdo

[*] Stanislav PETR <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz> - 11.3.2004 16:05:29

Dobry den,
11. brezna 2004, 15:09:00, napsal jste:

> [...]

automaticky?

sweep v dokumentaci nemuzu najit, asi spatne hledam... Muzete ma

Stanislav PETR
mailto:stanislav.petr(zv)glux(tec)cz

WebBroker a Apache 2

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 11.3.2004 15:57:27

Ja resim sessions pres GUID, ktery ukladam v DB a posilam
si jej vzdy jako povinny parametr odkazu a jeho pritomnost
testuji v request.queryfields.
Tim se vyhnu prohlizecum, u kterych uzivatele nezapnuli cookies.
Pokud potrebuji u nejakeho uzivatele sledovat stav ovladacich
prvku, mam je v memu u daneho uzivatele.

From: "Radek Szurman" <surad(zv)digijoe.com>

> [...]
do noveho souboru. Nevite nekdo cim se to zpusobuje ? nejak na to nemuzu

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 11.3.2004 14:38:52

Zdravim,

[...]

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 11.3.2004 14:28:50

Ahoj,
[...]

cau Radek

MS Access - pristup k MDB v siti

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 11.3.2004 13:58:43

Ahoj,

potreboval bych si overit par informaci.
Jedna se o sit PeerToPeer, jako server (nededikovany) bude <zrejme>
slouzit PC s OS MS WinXP Pro

1. K databazi (MDB) mohu pristupovat pouze s protokolem NetBUI
2. Z klienta MUSIM na MDB 'videt', tzn. musim mit minimalne
namapovany adresar s pouzitim sdileni pro ostatni PC v siti
(s rizikem, ze databazi muze klient zkopirovat na svuj PC a pripadne
zneuzit)

Databaze je z programu Pohoda (ucetnictvi), neni zaheslovana.
Nase aplikace z ni pouze cte data (ADO), problemy s tim nemame.

Dekuji za vase nazory,

preji hezky den,

Jarek Uher

Jak disablovat checkbox?

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 11.3.2004 13:52:42

Mohlo by to byt tak, ale myslim ze neni. Uz jsem to krokoval. Nastaveni tech checkboxu, tj . zda jsou checked a enabled probehne dobre a nezacykli to. K zacykleni dojde az nekde potom. kdyz ale nenastavuju checkbox.enabled:=false nezatuhne to.

From: Lstiburek Pavel [mailto:lstiburek(zv)ceb(tec)cz]

Skoro bych rekl, ze si spustis udalosti v kruhu a jses v nekonecne smycce.
Zkus to krokovat.

Pavel

> Mam otevreny formular, zvolim jedno z nabizenych nastaveni,
> prislusne kontrolky se predvyplni a ty ktere nemuzu menit se
> nastavi na enabled:=false. kdiz takto zakazu nejaky checkbox
> aplikace prestane reagovat na mys i klavesnici a nezbude nez
> ji odstrelit taskmanagerem.
>
> Nevite nekdo v cem je problem. Pouzivam D7 na Win XP.

Dump databaze (extrakce dat, ne struktury)

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 11.3.2004 13:20:38

To nejde nejak elegantneji a univerzalne? Pokud vim, tak treba MYSQL to umi.

-- tm

> Select 'INSERT INTO OSOBA (JMENO, PRIJMENI, RC) VALUES (''' || jmeno ||
> ''',''' || prijmeni || ''',''' || RC || ');'
> from osoba;
>
> A presmerovat output do souboru.
>
> Milan Tomes

FB - Access to UDF library "fudlib.DLL" is denied

On 11 Mar 2004 at 13:08, Jan Rizek wrote:

> Access to UDF library "fudlib.DLL" is denied by server administrator
> nainstaloval jsem si FB 1.5 mel jsem FB 1.0 kdyz chci pouzit funkci
> Round z teto knihovny, hlasi mi to toto UDF-ko jsem drop-nul a znovu
> vytvoril = pustil vytvareci skript..
>
> Nevite nekdo, cim je to zpusobeno?
>
> Musi se to nekde povolit?

To je tak, kdyz nekdo necte README a Release Notes :-) BTW, Release
Notes jsou i v cestine.

Ano, je treba to nastavit ve firebird.conf, parametr UdfAccess. Vice
viz komentar ve firebird.conf a vyse uvedenych dokumentech.

S pozdravem

Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Jak disablovat checkbox?

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 11.3.2004 13:10:35

Ahoj vsichni

PROSIM O RADU. Mam nasledujici problem. V D7 mam formular s checkboxy, edity .... Vdatabazi mam pro prihlaseneho uzivatele ulozeno nekolik variant, jak muze byt vyplneny. Take je tam ulozeno, zda muze uzivatel obsah polozky menit. Vse funguje takto:

[...]

PREDEM DEKUJU ZA JAKEKOLIV POPOSTRCENI.
Jaromir Cermak

Jak disablovat checkbox?

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 11.3.2004 13:30:39

> [...]

> ji odstrelit taskmanagerem.
>
> Nevite nekdo v cem je problem. Pouzivam D7 na Win XP.

FB - Access to UDF library "fudlib.DLL" is denied

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 11.3.2004 13:08:34

[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 11.3.2004 12:58:32

Co treba neco takovehohle:

mam tabulku napr osoba se sloupcema Jmeno, Prijmeni a RC.

Select 'INSERT INTO OSOBA (JMENO, PRIJMENI, RC) VALUES (''' || jmeno ||
''',''' || prijmeni || ''',''' || RC || ');'
from osoba;

A presmerovat output do souboru.

Behalf Of Tomas Madle
>Sent: Thursday, March 11, 2004 12:49 PM
>
>dump struktury udelam isql -extract - output ..., ale jak udelat obdobny
dump dat jenom pomoci isql a zadneho extreniho programku?

Dump databaze (extrakce dat, ne struktury)

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 11.3.2004 12:48:31

Zdravim,
dump struktury udelam isql -extract - output ..., ale jak udelat obdobny dump dat jenom pomoci isql a zadneho extreniho programku?

dik za pomoc
Tomas Madle

download cez http - xml dokument

10.3.2004 radeq(zv)centrum.sk:
> [...]
> listky?
> Je tam totiz moznost formatu txt,xml a html.
> Najradsej by som to riesil cez to XML, ale nechcem kupovat ziadne
> dalsie komponenty.
> Potrebujem dostat ten XML do datasetu, resp cez SQL do databazy.

> Ako to mam STIAHNUT (indy?) a nasledne imporovat do datasetu (sql) ?
> Nemusim to mozno ani stahovat ako subor? Nie je nejaka moznost ako
> to "priamo" z adresy http://.... stiahnut cez nejaky "stream" a
> importovat do datasetu ?
> Pri najhorosom, ak by sa malo jednat o ten TXT subor, ako to tedat

Radeji Synapse, unita HTTPSend, funkce HTTPGet()
Vysledek je v TStrings, tazke co si s tim udelas, je tva vec.

Jak napsat dotaz v SQL?

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 11.3.2004 12:28:26

select OU.narozen_PSC, OU.Trvale_PSC, OU.Prechodne_PSC, NARPSC.Obec,
TRVPSC.Obec, PREPSC.Obec
from Osobni_udaje OU
left join PSC NARPSC
on (NARPSC.PSC = OU.Narozen_PSC)
left join PSC TRVPSC
on (TRVPSC.PSC = OU.Trvale_PSC)
left join PSC PREPSC
on (PREPSC.PSC = OU.Prechodne_PSC)

AFAIK se PSC neda pouzit jako primarni klic, protoze z celkoveho poctu 16311
je jich unikatnich jen 2597 :((((((

From: "Petr Vones" <pvones(zv)vol(tec)cz>
> Coz je ovsem pulka toho co tam ma byt, spravne je neco ve smyslu:
>
> procedure TBlahThread.Execute;
> begin
> CoInitialize(nil);
> try
> Run ...
> finally
> CoUninitialize;

Tady si musim sam vynadat, protoze tato konstrukce muze byt nebezpecna kdyz se
aplikace pozdeji prepne do rezimu CoInitFlags := COINIT_MULTITHREADED. Spravne
je tedy toto:

procedure TBlahThread.Execute;
var
InitOk: Boolean;
begin
InitOk := Succeeded(CoInitialize(nil)); // popripade OleCheck
try
Run ...
finally
if InitOk then
CoUninitialize;

Firebird - left join

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 10.3.2004 17:53:28

jsdelphi(zv)creatix(tec)cz dne 10 Mar 2004 v 16:55:

> [...]
>
> vrati 0 radku, ackoliv data existuji.

Jak to dopadne, kdyz pouzijes LEFT OUTER JOIN? Ostatne jak mas propojene t1, t2 a t3?

Karel Rys

Firebird - left join

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 10.3.2004 17:49:27

> [...]

> Diky
>
> Jan Skopovy
>
> P.S. A to nemluvim o hodnotach null v left join, to take stoji za to.

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 10.3.2004 16:55:15

+++rekl bych, ze jeden o koze a druhy o voze:) ja prece nemluvim z pozice
programatora:) uvadel jsem priklad:))))

> Takovemu zakaznikovi jasne reknu, vam MSDE nestaci, musite si koupit plny
> server. A v programu nemusim menit ani strednik.

+++ale naprosty souhlas! vzdyt rikam totez, jeste jednou zopakuji:))), --no
tak, tak uz konecne uznej, ze mam pravdu:))))) -- ze jsem uvadel priklad,
kdy sebelepsim programovanim problem omezeni MSDE nevyresim:)

Ale ted vazneji (o uznani mi nejde:)) ) - mas naprostou pravdu a ukazujes
jediny mozny pristup k zakaznikum, tedy jediny mozny spravny. Bohuzel vse je
otazkou kompromisu a zazil jsem x pripadu, kdy vim, ze by zakaznik mel
jednat jinak, ale on se jinak - ani po vsech argumentech - jinak nerozhodne.
Bohuzel:(

KER

Firebird - left join

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 10.3.2004 16:55:14

[...]

DBX v Delphi7 professional?

[*] Lukas Barton <look_as(zv)cnawr(tec)cz> - 10.3.2004 17:27:21

dcldbx70.bpl - Borland dbExpress Components
> A prosim te v jakem jsou balicku (pokud teda mas D7Prof)? Dik VD.

Free MySql vs BDE

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 10.3.2004 17:25:21

> Bohuzel pro koho?
+++jednoznacne pro zakaznika a pak i pro dodavatele, pokud se rozhodne do
takove zakazky jit (je-li to na zakazku, no, muze to byt i pseudokrabice)

> Obchodnici mi rikali, ze narazili na radu zakazniku, kteri
> chteli setrit a koupili si radeji levnou dochazku (kdyz uz tu o ni byla
rec
> :), ktera bezela na kdovicem, nez nasi (pry drahou). Po case tu starou
> zahodili, protoze zjistili, ze je na draka. A co myslis, ze sli koupit?
+++krucis, vzdyt souhlasim:) TCOcko je jednoznacne na strane dobre udelanych
produktu...

> Treba ne tu nasi, ale nejakou schopnejsi (oproti prvnimu kupu), ktera je
> napsana poradne. V dusledku tratil hlavne ten zakaznik, protoze vyhodil
> zbytecne penize oknem.
+++naprosty souhlas. KER

Free MySql vs BDE

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 10.3.2004 17:23:20

> Vzhledem k tomu, ze v tomto oboru cosi delam, si dovolim nabidnout reseni.
+++proto jsem volil tento priklad:)

> [...]

+++ano, i tento dotaz chvili trva, reknemez v okamziku T1-T2. A pokud je
reditel blb, jako ze to obcas tak byva, tak si ty podminky stejne nezada,
proc by se obtezoval, kdyz vi, ze si to stejne najde... Teorie a praxe se
spolu obcas nesnoubi.

> Podobne jako u predchoziho. Ucetni nic nezatezuje, vsechna data za obdobi
> pro danou osobu ma v bufferu na klientu. Take muze hledat do aleluja,
> pripojena je jen chvilinku kdyz nacita novy blok dat. Jestli nacitas
zaznam
> po zaznamu, pak mi rekni, jakou dochazku delas, abych to mohl pouzit v
+++nedelam zadnou dochazku, doporucuji poradne cist:) opet viz predchozi,
jsem v T1-T2, resp. v jeho podintervalu ci se prekryvam

> Dtto.
+++taktez:)

> Jedna sestava neni zadna zatez, o ktere stoji za to mluvit.
+++taktez - T1-T2

> Problemy mohou byt na vratnici, ktera ma 15 snimacu a makaci se vali do
> prace jako o zivot jeden za druhym. Takova firma ma ale uz plny server, ne
> MSDE. Jeden snimac neni zadna zatez, ten jen sype data do databaze.
Pruchod
> jednoho cloveka zabere tak 3-5 vterin, pri cemz se databaze vylozene
flaka.
+++naprosty souhlas, nerikam ani popel proti. Vlastne jo:) Pokud je T1-T2
interval k par desitkam vterin, pomaly pocitac (jede-li na tom pocitaci
jeste neco jineho apod.), neni to zase tak nemozne, prichozi clovek se s
davkou muze trefit do momentu, kdy je davana prednost nekomu jinemu. a to
vubec nemluvim vubec o permanent pripojenich:) pripadne pripojenich stylu
manazer E si spusti dotaz v excelu pres ODBC apod...

> Takovouhle zatez MSDE utahne naprosto v pohode - tedy pokud neni tou
brzdou
> chybne navrzeny program. :-))
+++ano, zvladne. i foxka zvladne vsechno:) Data client zpracovani (at uz
tomu rikame client datasety, .NET datasety ci RRW - je to porad o tomtez a
myslenka pochazi z doby, kdy jeste windows ani neexistovaly:)) ) ma sve
vyhody a da se to tak delat. Ale jsou situace, kdy se to tak delat neda a
tam uz musi nastoupit jine technologie, zejmena jine db technologie. MSDE je
skvele presne pro ten segment, kam je urceny.

Aby nedoslo k nepochopeni a podsouvani mi neceho, co jsem nerekl -
nezastavam se tech myslenek, ktere jsem uvedl - jen jsem popisoval, s cim
jsem se uz ve sve praxi setkal (predevsim v ramci oponentnich rizeni ci
naslednem vyhodnocovani existujicich proejktu) a uvadel jsem priklady, kdy
neplati vseobecne prijimana predstava o tom, ze MSDE je na vsechno, stejne
jako kdysi platilo, ze DBF je na vsechno:) KER

DBX v Delphi7 professional?

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 10.3.2004 16:47:10

> Ja je tam mam a pouzivam je.
A prosim te v jakem jsou balicku (pokud teda mas D7Prof)? Dik VD.

Free MySql vs BDE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.3.2004 17:17:19

Bohuzel pro koho? Obchodnici mi rikali, ze narazili na radu zakazniku, kteri
[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.3.2004 17:09:17

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 10.3.2004 16:51:12

> mezivrstvy)
>
> mozes uviest konkretny priklad, ze povedzme mam 5 uzivatelov
> a nebude im stacit 5 paralelnych davok?
++ale o tom jsem prece nemluvil, ze by to tak muselo byt vzdy, uvadel jsem,
ze jsou situace, kdy mam vice uzivatelu a muzu se rozkrajet a stejne to lip
nad MSDE pouzitelne neudelam... ale pokud to chces:), treba pet uzivatelu
paralelne pracujicich ze dvou klientskych ruznych aplikaci nad stejnou
[...]

xx zamestnanec prichazejici do prace si proste pocka, protoze ta ctecka mu
to ne a ne zpracovat (co on vi, ze to neni cteckou..)

Ale probuh, to je porad dokola - MSDE je na neco, MS SQL je na neco, Oracle
Grid je na neco... Doby, kdy jsme se vsihcni jako cesky programatrosky narod
snazili delat datove sklady nad DBF jsou snad davno pryc:)) //sorry za to
prirovnani:))/

> Dalej skusal niekto ake spomalenie nastane, ak tam spustim
> naraz viac ako 5 davok?
++jiste, je to velmi radikalni-->prakticky nepouzitelne. Odezvy se setin az
desetin rostou na vteriny az desitky vterin ci minut (a zvysuje se to prave
v navaznosti na poctu pozadavku) Ale to je stejne na kazde male platforme,
problem je, ze MSDE ma to omezeni udelane umele prave z toho duvodu, aby to
nebylo pouzitelne na vse...

KER