Zvyrazneni bunky v DBGRID

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.3.2004 16:53:13

Zdravim

Diky za rady. Mel jsem na mysli ale jiny pripad. V DBGRIDU mam sloupce
Nazev datum prijem vydej zustatek

Chtel bych zvyraznit jinou barvou jen datum, ktery vyhovuje podmince

Nize uvedene reseni se urcite hodi

Diky za radu

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> Pouzij na to udalost OnDrawColumnCell, obsluha vypada nejak takto:
> procedure TForm1.Grid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const: Rect: TRect;
> DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
> begin
> if zustatek < 10 then
> Grid1.Canvas.Font.Color := clRed
> else
> Grid1.Canvas.Font.Color := clBlack;
> Grid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
> end;

Free MySql vs BDE

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 10.3.2004 16:51:12

> Naprosto jednoduse, protoze i do techto reseni se najdou exoti, kteri se
tam
> snazi nacpat s MSDE ci foxkou ci necim podobnym.. Pokud jsi se s tim nikdy
> nesetkal, jsi stastny muz. A vubec, nenapadlo mne to jako uvaha, daval
jsem
> jen priklad, kdy padesat uzivatelu ti MSDE v pohode zahlti a muzu se
> programatorsky treba rozkrajet:))) KER

na X-miliardove (nie milionove) tunely a velkosklady chces nasadit MSDE ;-)
?
To su tak vykonstruovane uvahy, ze neviem co na to povedat.

Erik

Problem s pravym Shift

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2004 16:02:50

Ahoj,
zjistil jsem ze pokud stisknete pravy shift, tak vam nasledne neprijde zprava o stisku ci pusteni tlacitka mysi.
Nevite nekdo proc tomu tak je, pripadne jak tomu zabranit?
Zkousel jsem i odchytavat zpravu o stisku praveho shiftu a blokovat ji, ale stejne to nepomuze.

Za jakekoli napady predem diky Daricek Petr
Jak muze byt perfektni SIEMENS C62 jeste pefektnejsi? Co treba takhle - SIEMENS C62 za 977,- Kc. http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=72151%26url=http://www.oskarmobil(tec)cz/handsets/index.php

Free MySql vs BDE

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 10.3.2004 17:01:16

> [...]
;-)
> ?
> To su tak vykonstruovane uvahy, ze neviem co na to povedat.

++proboha, ja na nic takoveho nasazovat MSDE nechci!!! uz asi potreti
opakuji, ze jsem ukazoval priklad, kde ani sebelepsim programovanim pri
padesati uzivatelich si s MSDE nvystacim... Mno, asi to chce cist cela
vlakna:( KER

DBX v Delphi7 professional?

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 10.3.2004 16:02:51

> Podle tabulky porovnani jednotlivych baleni Delphi by mely Delphi7 professional obsahovat DBExpress, ale ve firemnich Delphi7 proff. na pocitaci v praci zalozku DBExpress vubec nemam a ani v Data Access komponenty DBX (TSQLConnection, TSQLQuery...) nejsou. Zrojaky od nich ale na disku jsou.

Pouzivame D7Prof a zalozka s komponentami dbExpress tam standardne je. Je tedy mozne, ze na firemnich je zalozka vypnuta.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP Home, FireBird 1.0.2

Free MySql vs BDE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.3.2004 16:45:09

Hehe. Ze zakaznikem, ktery pristoupi na podobne reseni i po vysvetleni,
neztracim cas. Nastesti je mezi mnou a zakaznikem filtr obchodniku, a tem
pri podobnych situacich rikam vzdy jasne NE, NEUDELAM, z tech a tech duvodu.
Obchodnici maji dost rozumu, aby to respektovali a stahli se take. ;)

> A vubec, nenapadlo mne to jako uvaha, daval jsem jen
> priklad, kdy padesat uzivatelu ti MSDE v pohode zahlti a muzu
> se programatorsky treba rozkrajet:))) KER

Takovemu zakaznikovi jasne reknu, vam MSDE nestaci, musite si koupit plny
server. A v programu nemusim menit ani strednik.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Free MySql vs BDE

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 10.3.2004 16:04:53

> Neni.
> Dobre napsana aplikace, ktera navic nevyuziva intenzivne dtb muze bez
> problemu obslouzit na MSDE i 50 uzivatelu.
> Stejne tak zpackana neutahne ani jednoho.
+++souhlas s druhou casti. V prvni jen za predpokladu, ze se jedna o db
reseni, kde tech 50 db skutecne nepotrebuje zatezovat databazi (a takovych
reseni je, kde je skutecne potrebuji... Kuprikladu padesat meraku pri vrtani
tunelu (tisice zaznamu do minuty), padesat skladniku v rychloobratkovem
supervelkoskladu atd... KER

Free MySql vs BDE

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 10.3.2004 16:37:08

> To jsme se asi nepochopili... Ja jsem tim chtel rict, ze jsou pripady, kdy
> proste tech 5 paralelnich davek je limitujich do te miry, ze to
> programatorsky na urovni aplikacni logiky (na strane klientu ci
mezivrstvy)
> vyresit nejde. KER

mozes uviest konkretny priklad, ze povedzme mam 5 uzivatelov
a nebude im stacit 5 paralelnych davok?

Dalej skusal niekto ake spomalenie nastane, ak tam spustim
naraz viac ako 5 davok?

Erik

Free MySql vs BDE

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 10.3.2004 16:35:07

> [...]
nesetkal, jsi stastny muz. A vubec, nenapadlo mne to jako uvaha, daval jsem
jen priklad, kdy padesat uzivatelu ti MSDE v pohode zahlti a muzu se

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.3.2004 16:31:06

J. Luhan
Borland CZ

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> [...]

Tohle je naprosty nesmysl, prekladac nepouziva zadny "kontext" podle toho na
jakem OS bezi. Chyba byla proste v necem jinem.

Petr Vones

Delphi a Foxka

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 10.3.2004 13:21:59

Dovolim si vyjadrit nazor naprosto opacny. Je to silena aplikace,
(jestli vubec muzeme o tom, ze je to aplikace vubec mluvit, spis
je to neustale nepodarena betaverze na kterou klineti KB museli
prejit, protoze M-BEst - coz byl jeji predchudce, zrusili). Silene
pocinaje instalaci, konce sviznosti. KB by za takovejhle soft
potrebovala nakopat, protoze si myslim, ze je to firma, ktera si
muze dovolit nechat udelat spickovy SW!!!

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Zpozdeny tisk

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 10.3.2004 12:01:32

Me to nejak podobne zlobilo a delal jsem to potom tak,
ze jsem obr. natahnul do clipboardu a otamtud teprve
do obr. v quickreportu.

Robert Plzak

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> Mam nastaven vychozi format jako prosty text
> a potrebuju explicitne vynutit format HTML.
> Jinak mi muj HTML kod prifari do nove zpravy
> jako prilohu.

Tohle pres Simple MAPI asi nepujde. Ono uz to odesilani HTML mailu je vicemene
takova experimentalni vlastnost v JclMapi.

Petr Vones

volani ActiveX ze servicxe - solved

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.3.2004 12:23:38

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> CoInitializeEx(nil,0);

Coz je ovsem pulka toho co tam ma byt, spravne je neco ve smyslu:

procedure TBlahThread.Execute;
begin
CoInitialize(nil);
try
Run ...
finally
CoUninitialize;

Delphi a Foxka

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 10.3.2004 12:11:35

Ahoj,

A/ seznam 160 aplikaci pro ucetnictvi a sklady najdes na www.sagit(tec)cz v sekci ucetni systemy. A je to seznam takovy, ze urcite nejake "dobre myslenky" najdes

mne se liblilo za posledni dobu nekolik SW ve Win32 :

1. www.profibanka(tec)cz (i-bankovnictvi) - opravdu skvele napsana aplikace nad MS SQL.Sice pomalejsi, ale ma vsechny zasady a vyborny design...

2. www.stereo(tec)cz - sice psany pro Paradox, nicmene zaklad si tam umim predstavit (roztridit material do skupin, ty zobrazovat v treeview a do gridu pak davat jen vybery)

3. www.macs.de - skvele napsany software pro datove sklady (hodnoceni nakladu dle ruznych kriterii) - postavena na Oracle a opravdu rychle odezvy. Vzdy se nejdrive definuji podminky a pak se da hledat a odezva je bleskova

4. http://www.diamant-software.de/ - ucetni program se vsim co ma byt - bohuzel ukazky tam nejsou, ale co jsem videl - hypertext.odkazy na ruzna hodnoceni, okamzity prehledy pro managery atd.

Ono ja si myslim, ze SW muze byt psan bud pro koncove uzivatele (skladniky) a to znamena co nejmene dat, jednoduchost, nebo pro "vrcholovy management" - to znamena siroke moznosti statistik, souhrnu a informaci. No a ted se rozhodnout pro koho delat...

Ludek

Zpozdeny tisk

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.3.2004 12:25:45

From: "Radek Szurman" <surad(zv)digijoe.com>
> mam pocit ze je to chyba windowsu, klasicky tisk na
> Printer.Canvas.StretchDraw () na velke obrazky pouzit nelze.
> Jde to elimonovat procedurou StretchDIBits viz nize, ale nesmel bys pouzivat

Neni to chyba Windows ale chyba programatoru kteri to takto nespravne
pouzivaji.

Petr Vones

Infra port, komunikace v Delphi jeste jenou

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.3.2004 12:25:44

From: "Ing. Josef Staufcik" <j.staufcik(zv)msp.mesit(tec)cz>
> [...]
> by prosim nekdo o podobne Delphi komponente pro komunikaci pres infraport
> pod Windows 2000, XP, nebo byl ochoten poradit? Existuje nejaky obecny

IrDA se ve Win2k+ provozuje pres sockety:
http://17slon.com/gp/gp/twircommsocket.htm

Petr Vones

Free MySql vs BDE

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 10.3.2004 12:41:49

> [...]
> libraries was made in 2001 during the development of MySQL 4.0 to help
> MySQL AB more easily differentiate between a proprietary user who should
> buy a commercial license and a free software user who should use the GPL
> license. Previously there were people that were misusing the GPL by
> distributing the MySQL server tightly coupled with their applications and
> claiming that the GPL doesn't affect them because the client libraries
were
> free to use.
>
> Tedy drive meli diru, ze MySQL knihovny byly pod LGPL.

cize spekulacia s licenciami, aby neprisli o platiacich zakaznikov.
Open source je dost charaktericky takymito spekulaciami.

> ano, otazka je, zda-li je MSDE pro aplikaci kde predpokladam rozvoj na
vice
> jak 5 lidi (kleintu soucasne pracujicich) vhodnym zacatkem, kdyz MySQL
> stoji 480$ pro 1 server (neomezny pocet procesoru, disku, klientu,
> databazi). (ceny MSDE neznam - nikdy jsem s ni nepracoval)

1. 5 sucasne pracujucich uzivatelov podla mna moze byt to iste,
co 20 sucasne pripojenych beznych uzivatelov alebo 100 sucasne
pripojenych web uzivatelov. To je len moj odhad, chcelo by to
vyskusat a potvrdit v praxi, ja tak rozsiahle programy nerobim,
tak som to nikdy ani neskusal.

2. u vecsich databaz, kde software stoji stotisice az miliony,
nepocitajuc do toho hardware, prevadzku a udrzbu atd.
nie je podla nie je rozhodujuce, ci zaplatim za server 20000,-
alebo 50000,- Sk alebo 100000,- Sk. Tam je dolezite
predovsetkym to, aby to spolahlivo fungovalo. Setrit treba,
ale urcite nie na kritickom komponente, akym je kvalitny
SQL server.

Erik

pohled na NET po tydnu vyvoje jednoduche aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.3.2004 12:37:48

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> O tech vim, jenomze RYCHLA navigace neznamena vzit do ruky mys a klikat
> a klikat. Predstavuji si ji tak, ze stiskem kombinace klaves se dostanes

Pro me ano, protoze primarne pouzivas mys (aneb funkce kterou nelze umistit na
tlacitko konfigurovatelneho toolbaru pro mne vicemene neexistuje).

> do ClassView, pak vypisu prvnich par pismen nazvu metody, stisknu Enter

Tak to netusim ...

Petr Vones

Zpozdeny tisk

[*] Majer Jiri <majer(zv)msbsro(tec)cz> - 10.3.2004 12:35:47

Formular QuickReportu je vhodne vytvorit az kdyz ho potrebujes, ne hned na
zacatku aplikace.

<Project1.dpr>
// Application.CreateForm(TfqrTest, fqrTest)

<Volani.pas>
Uses
fqrTest;

Procedure TVolani.UkazClick(Sender: TObject);
Begin
Application.CreateForm(TfqrTest, fqrTest);
fqrTest.Print;
fqrTest.Free;
End;

Melo by to zacit tisk i velkych obrazku fungovat.

Jirka Majer

> [...]
nevytiskne,pokud
> ale dam preview a pak tisk tak to jde....jestli jsou nejaka omezeni nebo

Free MySql vs BDE

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 10.3.2004 12:11:34

> [...]
2004 u Honzi Sebelika. Tedy, ono je to mozna jedno, ale pri spatne napsane
aplikaci to muze zpomalovat i jediny uzivatel:) KER

Podpora JPEG (32-bit CMYK)

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.3.2004 12:33:47

From: "Jan Krizek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>
> Byla by jina knihovna do D5, resp. D7, ktera by jej umela nacist. Potrebuji

Zkus se podivat na GraphicsEx: http://www.soft-gems.net/Graphics.php

Petr Vones

Free MySql vs BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.3.2004 12:23:37

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> ano, otazka je, zda-li je MSDE pro aplikaci kde predpokladam rozvoj na vice
> jak 5 lidi (kleintu soucasne pracujicich) vhodnym zacatkem, kdyz MySQL

Nejde o pet klientu ale udajne o pet soucasne probihajicich operaci.

> stoji 480$ pro 1 server (neomezny pocet procesoru, disku, klientu,
> databazi). (ceny MSDE neznam - nikdy jsem s ni nepracoval)

Mozna ze MySQL ma daleko k tomu, co se obecne povazuje za SQL databazi (pro
jiny ucel nez read-only uloziste tabulek pro webove aplikace)

Petr Vones

Free MySql vs BDE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 10.3.2004 12:11:34

Ja pouzivam FireBird, ten je opravdu "zdarma".
Vice na www.ibphoenix.com.
V delphi jsou primo komponenty na pristup k FB (IBX), nebo
se daji stahnout jine.
Instalacka ma cca 3MB a nainstalovat se to da za cca 30s.

Slavek

> [...]
> mensiho co by bylo mozno prilozit do instalacky a nezabiralo
> to moc mista ? Aby uzivatel stahnul, nainstaloval, fungoval.

Free MySql vs BDE

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2004 11:59:31

>MySQL je produktom firmy MySQL AB, viz. http://www.mysql.com
>od nich teda zalezia licencne podmienky. Zamestnavaju ~100 vyvojarov
>a ine produkty ako MySQL AIK nerobia, cize zarabaju alebo chcu
>zarabat zrejme na MySQL databaze. Teda robit si nejaku iluziu, ze
>pre komercne ucely bude MySQL zadarmo je asi velmi naivne.

to nebyla iluze - ja mysql nepouzivam pro sve aplikace (vyjma webu) a
pouzivam SQLite - tam s licenci problemy nejsou. Nicmene na muj povdni
dotaz jsem si jiz nasel odpoved:

> [...]

stoji 480$ pro 1 server (neomezny pocet procesoru, disku, klientu,
databazi). (ceny MSDE neznam - nikdy jsem s ni nepracoval)
S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

Free MySql vs BDE

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 10.3.2004 11:53:29

> [...]

mozno prilozit do instalacky a nezabiralo to moc mista ? Aby uzivatel
stahnul, nainstaloval, fungoval. Masa lidi ma stale 56kbps modem.

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 10.3.2004 11:39:28

> Kuprikladu muzu preci napsat komercni aplikaci pouzivajici Linux (taky pod
> GPL) - neni postavena na zaklade casti z linuxu (vyjma hlavickovych
souboru
> rikajisich jak ten linux vyuzit) ale pouze ho potrebuje v jeho zakladnim
tvaru.

[...]

Quick Launch

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2004 11:19:24

> Jasne, uz sa tu o tom pisalo, skusal si to?

ne, nepouzivam to, nepotrebuju to.
pokud jsi to zkousel a nejde to, mel jsi to napsat.
takhle jenom tupe opakujes dotaz, coz me vedlo
k presvedceni, ze se pta nekdo novej.

> Problem je v tom, ze ked si tam vytvorim
> adresar tak mi ho na taskbare nezobrazi.
tak jsem to tedy zkusil a opravdu nic.
no dobra, ale kdyz chci rucne pridat
ve WinXP panel, tak pres prave tlacitko a
ono mi to nabidne, at si vyberum kde bude
slozka toho panelu.

vidim to tedy na trochu jiny pristup. co
na to GOOGLE a MSDN?

peca

Zpozdeny tisk

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 10.3.2004 11:27:26

mam pocit ze je to chyba windowsu, klasicky tisk na
Printer.Canvas.StretchDraw () na velke obrazky pouzit nelze.
Jde to elimonovat procedurou StretchDIBits viz nize, ale nesmel bys pouzivat
quicreport.

PROCEDURE PrintBitmap(Canvas: TCanvas; DestRect: TRect; Bitmap:
TBitmap);
VAR
BitmapHeader: pBitmapInfo;
BitmapImage : POINTER;
HeaderSize : DWORD; // Use DWORD for D3-D5 compatibility
ImageSize : DWORD;
BEGIN
GetDIBSizes(Bitmap.Handle, HeaderSize, ImageSize);
GetMem(BitmapHeader, HeaderSize);
GetMem(BitmapImage, ImageSize);
TRY
GetDIB(Bitmap.Handle, Bitmap.Palette, BitmapHeader^, BitmapImage^);
StretchDIBits(Canvas.Handle,
DestRect.Left, DestRect.Top, // Destination Origin
DestRect.Right - DestRect.Left, // Destination Width
DestRect.Bottom - DestRect.Top, // Destination Height
0, 0, // Source Origin
Bitmap.Width, Bitmap.Height, // Source Width & Height
BitmapImage,
TBitmapInfo(BitmapHeader^),
DIB_RGB_COLORS,
SRCCOPY)
FINALLY
FreeMem(BitmapHeader);
FreeMem(BitmapImage)
END
END {PrintBitmap};
> [...]
nevytiskne,pokud
> ale dam preview a pak tisk tak to jde....jestli jsou nejaka omezeni nebo

Free MySql vs BDE

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 10.3.2004 11:23:25

10.3.2004 Tomas Rosa:

> [...]

> rikajisich jak ten linux vyuzit) ale pouze ho potrebuje v jeho zakladnim tvaru.

Doporucuji precist si primo licencni podminky uvedene na domaci
strance MySQL

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Free MySql vs BDE

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2004 11:03:17

> [...]

rikajisich jak ten linux vyuzit) ale pouze ho potrebuje v jeho zakladnim tvaru.

[*] David Gorula <david(zv)nj.hcv(tec)cz> - 10.3.2004 10:49:15

[...]

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 10.3.2004 10:25:11

> No tak licencim mysql ted nerozumim, kdyz si stahnu AppServ z
> http://www.appservnetwork.com/ tak to obsahuje i mysql a cele to je
zdarma.
> Pokud se mylim opravte me a vyvedte me z omylu :)

Jiste , ale ne na Win32 ...

Jirka Virt

presun souboru ze site pod Win2000

[*] Jiri Bily <bily78(zv)tiscali(tec)cz> - 10.3.2004 10:41:14

Zkus si kopirovani souboru napsat sam a pred CloseHandle pouzij
FlushFileBuffers. Kdysi jsem se taky natrapil ...

Jirka

PS: Proc pouzivas konstrukci if CopyFile() = True then ... ?
Funkce CopyFile preci vraci hodnotu typu Boolean, takze se porovnava if
True = True nebo if False = True

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> no tak jsem na to prisel. tu aplikaci bylo nutne zkompilovat na
> windows 2003 protoze to nacita nejakou funkci z kernel32.dll ktera je
> v win2003 na jine adrese jak ve win2000

To s tim nema nic spolecneho na jakem systemu to prekladas. Vysledny soubor je
vzdy funkcne stejny (leda ze by slo o Bound Imports, ale to stejne Delphi
linker neumi).

Petr Vones

Free MySql vs BDE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.3.2004 17:12:53

FYI, MSDE je jadro MS SQL, je zadarmo, a muzes si ho nyni uz i stahnout a
sirit bez nutnosti si neco sam kupovat. IMHO MSDN dava velmi dobrou sanci
dale rust - pokud se zakaznik zvetsi a bude potrebovat solidnejsi sluzby od
databaze, proste si dokoupi plny server a jede vesele dal.

Ovsem u MS SQL/MSDE vrele doporucuji zahodit BDE velkym obloukem a predelat
to treba na ADO.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

QuickReport

[*] Lukas Barton <look_as(zv)cnawr(tec)cz> - 9.3.2004 17:10:52

Zdravim,

toto funguje zase o kus lepe: uz to jenom tak jeden z 10 000 kodu v
nahledu udela spatne. Pri tisku zatim vse OK. Je vubec zajimave, ze to
funguje spatne jenom nekdy.

Diky za radu,

Lukas

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> tak mi to vypise tuhle hlasku "coinitialize has not been called"

Nebyl inicializovam COM.

Musis v tom threadu volat CoInitialize/CoUninitialize nebo nastavit na zacatku
aplikace CoInitFlags := COINIT_MULTITHREADED;

Petr Vones

TPaintBox.Invalidate ale jenom zadany kousek

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.3.2004 16:28:47

Petr Daricek wrote:
> Windows.InvalidateRect(Handle:THandle;Rect:PRect;EraseBackground:Boolean)

snaha byla, ale nejak mi to nechtelo slapat...

Ondrej Kelle wrote:
> Na tento ucel sluzi API InvalidateRect, ale TPaintBox je potomok
> TGraphicControl, tzn. sam osebe nema window handle - vykresluje
> sa v ramci vykreslovania svojho Parenta (TWinControl.PaintHandler
> - PaintControls).

no jasne, ja to tusil, ale posilal jsem handle formulare.
s handlem parenta to funguje tak jak ma.

InvalidateRect(pbDrawBox.Parent.Handle, (zv)r, True);

dekuji za spolupraci :o)

Peca

QuickReport

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 9.3.2004 16:26:46

[...]

volani ActiveX ze servicxe

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 9.3.2004 16:12:44

Zdravim Konferenci

tak ComObj unitu jsem pod windows 2003 rozjel.. ale kdyz
zavolam tu activex v service takto

var
dc:variant;
begin
dc:=createoleobject('ACRA.ra');
ss:=dc.rasubmit(ss);

[...]

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 9.3.2004 16:08:43

Dobry den,
Monday, March 08, 2004, 10:49:49 AM, napsal jste:

> [...]

no tak jsem na to prisel. tu aplikaci bylo nutne zkompilovat na
windows 2003 protoze to nacita nejakou funkci z kernel32.dll ktera je

[*] Lukas Barton <look_as(zv)cnawr(tec)cz> - 9.3.2004 15:50:40

[...]

OT: Quick Launch

[*] dphi_forum(zv)proces.sk - 9.3.2004 15:54:41

Cava, cava,

neviete niekto programovo vytvorit na taskabare novy toolbar? Nieco take
ako je Quick Launch.

Stano

commit & commit retaining

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 9.3.2004 15:28:38

CommitRetaining commitne transakciu ale ostanes v nej nadalej a
hlavne nestratis obsah Datasetov.

Laco

> jaky je rozdil mezi commit a commit retaining??

commit & commit retaining

[*] Campulka Jiri <campulka(zv)czas(tec)cz> - 9.3.2004 15:00:21

CommitRetaining tusim neukoncuje transakci.

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.3.2004 14:54:17

> [...]
> kus TPaintBoxu prekreju jinym oknem a potom
> ho presunu jinam, tak se mi krasne vykresli
> znovu jenom ta puvodne zakryta oblast.
> Potrebuju totez, ale programove. Neco jako
> TPaintBox.InvalidateRect. Nebo by mi stacilo
> prekreslit to cely, ale bez blikani. On se
> mi ten TPaintBox nejprve smazne a pak teprve
> kresli a neni to moc hezky.

Na tento ucel sluzi API InvalidateRect, ale TPaintBox je potomok
TGraphicControl, tzn. sam osebe nema window handle - vykresluje sa v ramci
vykreslovania svojho Parenta (TWinControl.PaintHandler - PaintControls).
TWinControl uz v metode PaintHandler vola BeginPaint, cim validuje svoju
update region a tym padom na urovni TGraphicControl ju uz nie je mozne
zistit (GetUpdateRect(Parent.Handle...) vrati False) - tym padom nema velmi
zmysel snazit sa o invalidaciu len nejakej casti. Tieto "lightweight
controls" boli myslim pisane s tym umyslom, ze sa budu kreslit zakazdym cele
znovu.
Optimalizacia na rychlost/odstranenie blikania sa da dosiahnut pouzitim
offscreen bitmapy: kreslis si do vlastnej bitmapy v pameti podla potreby, v
OnPaint uz len kopirujes hotovu bitmapu na Canvas, to je dost rychla
operacia.

V pripade, ze potrebujes kreslit plne v svojej rezii, myslim, ze by si si
mal odvodit vlastnu kontrolku od TWinControl.

commit & commit retaining

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 9.3.2004 14:44:15

jaky je rozdil mezi commit a commit retaining??

TPaintBox.Invalidate ale jenom zadany kousek

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 9.3.2004 14:20:06

> [...]
> TPaintBox.InvalidateRect. Nebo by mi stacilo
> prekreslit to cely, ale bez blikani. On se
> mi ten TPaintBox nejprve smazne a pak teprve

Pouzij

Windows.InvalidateRect(Handle:THandle;Rect:PRect;EraseBackground:Boolean)

Petr Daricek
ADSL za korunu od Contactelu - nejprijemnejsi ADSL na trhu dorucime rychle az k Vam!
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=70017%26url=http://www.contactel(tec)cz/adsl

TPaintBox.Invalidate ale jenom zadany kousek

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.3.2004 13:46:03

Ahoj,

[...]

ODBCe s userem a heslem

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 9.3.2004 11:45:53

TODBCQuery sa bez TODBCDatabase pouzit neda, to je absolutny blud. Zrejme
len programujes nejaku cast projektu pricom nevidis do hlbky (bez urazky).
Kazdopadne, to co chces sa da urobit napr. takto:

pomQuery.Database.User := ...
pomQuery.Database.Password := ...

TODBCDatabase musi byt vytvorena vzdy.

> potrebuji se pripojit na MS SQL server pomoci komponent
> ODBCe. Pouzivam
> pozue TODBCQuery a stacilo mi dosud zadat
>
> pomQuery := TODBCQuery.Create (nil);
> with pomQuery do
> begin
> Database := databaseName;
> SQL.Text := aCmd;
> end;
>
> Ted bych ale pro connection potreboval zadat user a password.
> Jde to udelat
> nejak primo pres query, nebo si musim vytvorit TODBCDatabase ?

ODBCe s userem a heslem

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 9.3.2004 11:37:52

Zdravim,

[...]

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 9.3.2004 10:03:45

> existuje nejaky nastroj, pomoci ktereho je mozno navrhovat okna, dialogy,...
> pro Delphi 5 ?

Asi pred mesicem jsem neco podobneho taky hledal. Pokud chces free produkt, tenhle jsem z nich shledal jako nejlepsi:

http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Thinktank/5653/

Bohuzel je to jen VCL verze a ja to potrebuji pro CLX, takze si to budu muset stejne napsat :o( Kdyby nekdo o necem vedel....

ShellListView a ShellTreeView

[*] Parizsky Ladislav <ladislav.parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 9.3.2004 09:23:41

>Ahoj
>>
> Potrebujem urobit menu na vyber suborov alebo kompletnych adresarov. Rad
>by som pouzil ShellListView a ShellTreeView, ale ku kazdemu suboru resp.
>vetve by som chcel mat zaskrtavacie policko. Uzivatel by si iba naklikal co
>potrebuje a hned uvidi co ma zaskrtnute. Samozrejme aby tieto komponenty
>boli prepojene, teda ak si zaskrtnem vetvu v ShellTreeView, automaticky sa
>zaskrtli aj v ShellListView. Viete mi poradit ako to dosiahnut, pripadne ake
> [...]

Zdravim,
ja bych pouzil komponentu VirtualTreeView (umi se chovat i jako ListView), ktera uz tu byla nekolikrat zminovana. Pro vypis adresaru a souboru pouzij konstrukce jako ve VirtualListView prikladu tusim u Delphi 5...

Ladap

OT: Aku literaturu o programovani C# vo Visual Stu

[*] sulodk(zv)atlas(tec)cz - 9.3.2004 09:19:40

Zdravm,
Viem ze to sem asi nepatri, ale su tu nadsenci pre VS.NET tak mi hadam budu
vediet poradit.

Kupil som si knihu C# - zaciname programovat od Frank Eller.
Tato kniha mi pomohla pochopit jazyk C#.
Teraz by som sa chcel naucit programovat vo Visual Studiu s jazykom C#, a
vsak neviem aku knihu si mam k tejto problematike kupit.
Knih je viacero, rozmyslal som nad tymito knihami:

1. Microsoft Visual C#.NET - krok za krokem (Jagger Jon - Sharp John)
2. Programovani v Microsoft .NET (Jeff Prosise)
3. C# Programujeme profesionalne (Kolektiv autoru)

Co vy nato? Ktora z tychto knih, popr. ina by bola najvhodnejsia?

Jak zjistit pritomnost media

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.3.2004 09:11:38

> Jak zjistit pritomnost vymenneho media (disketa, zipka apod)
> na winxp tak, aby winxp nevyhodily hlasku "V jednotce neni
> zadny disk. Vlozte disk do jednotky A:", "Storno", "Zkusit
> znovu", "Pokracovat"?

Sucastou JCL: http://homepages.borland.com/jedi/jcl/
je unita JclFileUtils, v ktorej najdes funkciu DiskInDrive.

Jak zjistit pritomnost media

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 9.3.2004 09:05:37

Jak zjistit pritomnost vymenneho media (disketa, zipka apod) na winxp tak, aby winxp nevyhodily hlasku "V jednotce neni zadny disk. Vlozte disk do jednotky A:", "Storno", "Zkusit znovu", "Pokracovat"? Potrebuji, aby si muj program jen osahal vymenna media, zda na nich neni urcity soubor a nechci, aby uzivatele matly tyto hlasky.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP Home, FireBird 1.0.2

Vyvoj FlashFIleru

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 9.3.2004 08:49:35

Ahoj,

LD> rad bych se zeptal, jak je to ted s FlashFilerem. Mel jsem za to, ze
LD> presel do open source na sourceforge.net, kde se skutecne nachazi
LD> verze 2.13. Krome toho pry vyvoj pokracuje jako komercni NexusDB.
LD> Jak to tedy je? Znamena to, ze verze 2.13 je posledni volna a dal uz je
LD> treba koukat po Nexusu, nebo jde o dve ruzne vetve potomku FF?
LD> Anebo je NexusDB uplne jiny produkt, ktery je funkcne podobny FF?

kdyz se juknes na www.nexusdb.com do tak tam najdes informace, ze
tesne pred zrusenim TurboPower se tvorila verze FlashFiller3. Ti
vyvojari, ted pracuji na NexusDB, takze to bude nasledovnik FF.
Je tam dost zajimave pocteni o novych moznostech. Hlavne si pak procti
konferenci, je tam jeden thread proc pouzivet komercni NexusDB a ne OS
FF.
Pravdepodobne se jedna o puvodni cleny tymu FF a ted si proste delaji
na svem pisecku. Zajimave infa jsou zejmena o narustu rychlosti. Mam
stazenou trial, ale jeste jsem na tom nic nezkousel

S pozdravem
Martin Radvansky

Vyvoj FlashFIleru

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.3.2004 08:29:31

[...]

Problem s instalaciou balickov - dokonca aj s otvo

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 9.3.2004 07:59:28

> From: Bronislav Klucka

> najdi ve zdrojacich, kde se registruje v balicku
> TWordDocument a oddelej to

To tam nenajde. Balicek SineaV6.dpk nema s TWordDocument
nic spolecneho, natoz aby ho nejak registroval.
Problem bude muset hledat nekde jinde.

Balicek SineaV6.dpk je runtime balicek, ktery se neregistruje.
Design balicek se jmenuje SineaV6d.dpk

Vaclav Krmela

ShellListView a ShellTreeView

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 9.3.2004 00:26:56

[...]

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 9.3.2004 00:26:55

> [...]
>
> Registration procedure, Register97.Register in package
> D:\Program Files\Delphi7\Bin\dclaxserver70.bpl
> raised exception class EFileError:
> A class named TWordDocument already exists.
> Do you want to attempt to load this package the next time
> a project is loaded?
>
> Mimochodom - podobnu hlasku dostavam aj pri otvarani SineaV6.dpk,
> mam pocit akoby balicek SineaV6.dpk opat registroval TWordDocument
> aj ked ten uz bol registrovany niekde v dclaxserver70.bpl
>
> AKO Z TOHO VON?

najdi ve zdrojacich, kde se registruje v balicku TWordDocument a oddelej to

Brona

Delphi 32 vs. Delphi.NET --> a Firebird

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 9.3.2004 00:20:53

Podivej se do konference FireBird .NET provider, ted se tam zrovna
resi pristup na FB z Delphi .NET.

Slavek

> zacinam delat zakazku v Delphi 32 a s Firebirdem 1.5. Jen tak
> kvuli vyhledu do budoucna by me zajimalo, jak to vypada s
> dalsim vyvojem. Bude se moci v Delphi.NET pracovat s
> Firebirdem, nebo jake databaze lze pouzit pod .NET Delphi?
>

> Diky Petr

Problem s instalaciou balickov - dokonca aj s otvo

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 8.3.2004 23:54:40

[...]

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

ADMIN: Navrh oken pro Delphi bez Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.3.2004 19:54:01

Puvodni zprava ze dne 8.3.2004:

> Mam reseni programujte v cobolu., tam se dela navrh samostatne :O)))

Vazne velmi vtipny prispevek. Kdyz uz nam nemas co rici, priste aspon
poradne quotuj. Dnes to ber jako napomenuti za prispevek bez
informacni hodnoty a zaroven za spatne quotovani.

Navrh oken pro Delphi bez Delphi

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 8.3.2004 19:48:00

Mam reseni programujte v cobolu., tam se dela navrh samostatne :O)))

"Petr Zahradnik"
<clexpert(zv)clexper Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
t(tec)cz> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: Navrh oken pro Delphi bez Delphi
delphi-l-owner(zv)cl
expert(tec)cz

08.03.2004 19:11
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

Puvodni zprava ze dne 8.3.2004:

> To bych uz mnohokrat vyuzil -- nejaky graficky editor (ne bitmapovy,
> vektorovy nebo jeste lepe s vrstvami) ale specializovany na ovladaci
prvky,
> aby se dal vysledek ulozit a opravit a dale exportovat do bitmapy.
> Neznate nekdo neco takoveho?

Tak si porid nejaky vizualni designer uz hotovy a mas to v pohode.
Treba tady je jeden hotovy:

http://www.dreamcompany.com/designer.html

Nebo soucasti FastReportu je designer na formulare, tak muzes pouzit
treba ten...

Navrh oken pro Delphi bez Delphi

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 8.3.2004 19:11:48

> [...]
> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Zjednodusene IDE si muze udelat treba pomoci

Radim

Navrh oken pro Delphi bez Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.3.2004 19:11:49

> [...]

http://www.dreamcompany.com/designer.html

Nebo soucasti FastReportu je designer na formulare, tak muzes pouzit

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 8.3.2004 19:15:50

> [...]
> specializovany na ovladaci prvky, aby se dal vysledek ulozit
> a opravit a dale exportovat do bitmapy. Neznate nekdo neco takoveho?

pokud vim, tak neco takoveho umi MS Visio.

Milan Cizek

Navrh oken pro Delphi bez Delphi

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 8.3.2004 18:53:46

Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> wrote:

> [...]

vektorovy nebo jeste lepe s vrstvami) ale specializovany na ovladaci prvky,
aby se dal vysledek ulozit a opravit a dale exportovat do bitmapy.

Nekterym lidem proste v textu nevysvetlis jak bude program vypadat...

Martin Schayna

Navrh oken pro Delphi bez Delphi

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 8.3.2004 18:49:40

On Mon, 8 Mar 2004 18:35:39 +0100, Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> wrote:

> 8.3.2004 Martin Pavera:

> Obavam se, ze by sis musel napsat vlastni zjednodusene IDE a to by
> stejne bylo komplikovanejsi nez to v Delphi.

Ja si nemyslim, ze by bolo az take zlozite napisat taketo nove IDE.
Vsetko zalezi od navrhu firemneho Frameworku, aby zakladny komponent
nebolo prilis vela a takyto jednoduchy IDE navrhar by bol otazkov prace
na 2-3 dni (dynamicky generovane polozky formulara, zalezi co vsetko by
mal obsahovat). Aspon podla mna:)

Vlko

--

--------------
mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Navrh oken pro Delphi bez Delphi

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 8.3.2004 18:35:39

8.3.2004 Martin Pavera:
> [...]

V property editoru mu muzete pozakazovat spoustu veci a nechat mu tam
jen property, ktere se tykaji pozice, nazvu apod.

Komponenta NMFTP v Delphi 7

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 8.3.2004 18:33:38

8.3.2004 Martin Kasman:
> Prechadzam z Delphi 6 na Delphi 7 a nechce mi nove Delphi nacitat formular,
> kde je pouzita komponenta NMFTP. Delphi 7 ju uz nepodporuje? Je niecim
> nahradena? Ako mozem pracovat cez FTP v D7?

NetMaster skutecne uz v D7 nenajdes. Byly nahrazeny InDy komponentami.
Takze bude muset prepsat FTP cast
Jinak NM komponenty nebyly se zdroji a byly docela problematicke :-(

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Navrh oken pro Delphi bez Delphi

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 8.3.2004 18:05:36

Zdravim,

[...]

Dik Martin Pavera

Synapse - odesilani emailu ve formatu html

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 8.3.2004 17:59:34

>Jak odeslat pomoci synapse ve formatu html? Potrebuji, aby mi fungovaly
odkazy. Prosty text se odesila dobre.

Jsem blbej, je mi to jasny. Omlouvam se.

Jan Skopovy