Ikonky

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2004 16:49:44

http://www.templatemonster.com/lib_index.php

CREATE PROCEDURE

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2004 16:37:39

Neznam IBX, ale mel bys tam zapnout neco jako IgnoreParams:=true; ono to asi
chce za :DODAVATEL a :POCET_ZAZNAMU dosazovat nejakou hodnotu.

> [...]
> DECLARE VARIABLE POCET_CELKEM INTEGER;
> DECLARE VARIABLE POCET_ZAZNAMU INTEGER;
> BEGIN
> POCET_ZAZNAMU=0;
> SELECT COUNT(*) FROM DODAVATELE WHERE ID=:DODAVATEL INTO
> :POCET_ZAZNAMU; END
>
> A delphi vyhodej Exception 'SQL ERROR=-104 Token Unknown ?'
>
> Vynechamli ten druhy radek (SELECT COUNT(*)...) je vse OK.
>
> Stejny prikaz pomoci IBOConsole projde.
>
> Kde by mohla byt chyba?
>
> K DB se pripojuji pomoci IBX, FireBird 1.5 RC8,
> SQLDialect 3, Transaction nastavena na Read Commited.

CREATE PROCEDURE

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2004 16:37:38

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> zprava bude stejne zarazena do vlakna uplne jine diskuse (je prakticky
> neviditelna - protoze nezalozi novy thread).

Toho jsem si uz vsiml, puvodne jsem to povazoval za chybu v OE, ale zjevne je
to problem lidi kteri neumi posilat maily. Ja osobne vetsinou diskuze mazu
cele dle takto serazeneho subjektu bez dalsiho rozbalovani, takze obcas s tim
asi zmizi i neco, co bylo timto zpusobem nesmyslne zarazeno.

Petr Vones

CREATE PROCEDURE

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 23.1.2004 16:41:40

> Ad 1) Na takovehle datazy si zakladejte vlastni thread, ja jsem puvodne
> chtel dostat odpovod na uplne jinou otazku.

Uz jsem se omluvil, omylem jsem odklik mail, aniz jsem zmenil subject.

> Ad 2) SELECT COUNT (ID) to by bylo spravne. Je to pocet rozdilnych ID v
> tabulce. COUNT (*) - nevim jestli je vubec v SQL specifikovano, rekl
> bych ze je to i clekem blbost.

Blbost to neni, zjistim tak pocet zaznamu vyhovujici dane podmince.
Specifikovano to je.

Pavel Poles

CREATE PROCEDURE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.1.2004 16:39:40

Problem bude asi v michani nazvu sloupcu s "" a bez.
S temito nazvy ma FB pry nejaky problem.

> [...]
>
> Dekuji za odpovedi
>
> Pavel Poles

Jak psat spravne nove zpravy do konference (a neje

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 23.1.2004 16:09:35

Benda Lukas napsal(a):
>Ad 2) SELECT COUNT (ID) to by bylo spravne. Je to pocet rozdilnych ID v
>tabulce. COUNT (*) - nevim jestli je vubec v SQL specifikovano, rekl
>bych ze je to i clekem blbost.

Ahoj.
No asi jako amater bych mel byt zticha a soupat nohama, ale myslim si toto:

select count(id) from tabulkaXY

mi vrati pocet vsech zaznamu stejne jako:

select count(*) from tabulkaXY

Pokud chci pocet rozdilnych id, tak bych to napsal takhle:

select count(id) from tabulkaXY GROUP BY id

Snad mam pravdu :)

[...]

Hezkej vikend!
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

zachyceni stisknuti klavesy

[*] Michal Frohr <mfrohr(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2004 15:43:26

zdravim,
poradil by mi nekdo, jak zachytim stisk libovolne klavesy, i kdyz muj program bude neaktivni nebo skryty?
V podstate takovy spionazni porgramek, ktery zachyti stisk klavesy kdykoliv a kdekoliv...
diky
michal frohr

ikony do tlacitek

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 23.1.2004 15:43:26

> [...]

> Kde by mohla byt chyba?
>
> K DB se pripojuji pomoci IBX, FireBird 1.5 RC8,
> SQLDialect 3, Transaction nastavena na Read Commited.

CREATE PROCEDURE

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 23.1.2004 15:55:33

Pavel Poles napsal(a):

> [...]
>
>Kde by mohla byt chyba?
>
>K DB se pripojuji pomoci IBX, FireBird 1.5 RC8,
>SQLDialect 3, Transaction nastavena na Read Commited.

ikony do tlacitek

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 23.1.2004 15:49:32

V podstate ano, az na to, ze ikony pujdou asi jen tezko vydavat pod
(L)GPL, nebo MPL, resp. co by v takovem pripade znamenalo zdrojovy kod?

> [...]
>autorovo dila. Pokud to autor vyslovene nepovoli, nebo nevyda pod
>nejakou licenci, jako je treba (L)GPL, MPL apod (uz vidim, jak me zase
>par lidi spucuje, ze jsem debilni opensourcar a LINUXar a mam drzet
>hubu, nejvyse mlcky sledovat konferenci, ale nemluvit. Petre opravdu
>jsem takovet maily dostal bokem konfery, kdyz jsme se tu bavili o
>pouziti GPL komponent, proto nedavno ta narazka), tak je toto
>jednoznacne neautorizovane pouziti casti ciziho dilo... Proste je to
>kradez a autorsky zakon chrani i casti dila!!! Pokud Te programovani
>zivi, doporucuji alespon zbezne procist...

CREATE PROCEDURE

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 23.1.2004 15:41:21

Zdravim,

[...]

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 23.1.2004 15:37:16

Zdravim,

[...]

ID procesu

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 23.1.2004 15:09:09

PSAPI.

pl

From: "Milos J. Hrach" <jhrach(zv)post(tec)cz>
> Poradite mi nekdo jak pri behu programu zjistit ID konkretniho
> procesu podle jmena a pokud takovy proces bezi jak jej ukoncit?

Pomoci funkci GetPidFromProcessName a TerminateApp v JclSysInfo z JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

ikony do tlacitek

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 23.1.2004 14:29:05

No to ja nastesti delam na legalnim proffesionalu (D7), pod legalnim
windowsem s legalnim AVG a mam naistalovany pouze legalni a/nebo freewarove
programy popripade neregistrovane shareware verze. Nevedel jsem ze se to az
[...]

Radek Szurman

> ^^^Panove, tim bych se radsi ani nechlubil... Jedine nejake volne ikony
> muzete "jen tak" pouzit, ale i tak musite zminit jejich autora, ale
> toto? No je to za hranou zakona, protoze kradete a jeste to verejne
> troubite do sveta. BSA (nebo snad BIS ci dokonce BSE) na Vas, delate
> ostudu programatorum... Jeste jste se urcite zapomeli pochlubit, ze
> delate na Enterprise Edition a vydelavate na programech...

> [...]

ikony do tlacitek

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 23.1.2004 13:59:00

Milos J. Hrach napsal(a):

> [...]

kradez a autorsky zakon chrani i casti dila!!! Pokud Te programovani
zivi, doporucuji alespon zbezne procist...

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 23.1.2004 13:59:01

Ahoj,
ja pouzivam na kresleni ikon program, ktery me naprosto uspokojuje ve funkcich
jmenuje se AWicons Pro. Kresli se tim velice dobre a zvlada vsechno co jsem kdy potreboval.
Pravda je to placene, ale neni to tak zle.

Martin Radvansky

ID procesu

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 23.1.2004 14:03:02

Od: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: ikony do tlacitek
Datum: 23.1.2004 - 12:51:52

--
Chces kilo? Tak pripoj kamose pres VOLNY.
Vice na http://studentpartner.volny(tec)cz/

ikony do tlacitek

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2004 13:10:52

Naprosto nejlepsi ikonky ktere jsem kdy videl:
http://www.foood.net/icons/index.htm

Nekolik stovek dalsich:
http://www.darkproject.com/Icons/Icons.htm

BDE a ORACLE! POMOC! BDE spatne generuje SQL pro O

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 23.1.2004 13:38:57

Asi nejlepsi je vytvorit vlastni Update, Insert a Delete SQL, pres
komponentu UpdateSQL.

Vlada napsal(a):

>A kde bych nejake takove nastaveni mel hledat? Nejaky napad?
>Dik!

ID procesu

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 23.1.2004 13:26:55

Jeste bych doplnil, ze o trosicku cistsi zpusob mi prijde enumerovat vsechna
okna daneho procesu (nebo alespon hlavni, to je ale problem zjistit) a
poslat jim:
SendMessageTimeout(window, WM_CLOSE, 0, 0, SMTO_ABORTIFHUNG and SMTO_BLOCK,
1000, retRes);

a teprve pokud to nezabere, tak poslat TerminateProcess. Zalezi na duvodu
proc chces ten proces odstrelit. Pokud z duvodu ze nereaguje, tak staci
volat primo TerminateProcess. V opacnem pripade bude mit moznost uzavrit
rozdelanou praci.

> [...]
> PChar(Uppercase(ExeName))) = 0 then
> result := TerminateProcess(ProcEntry.th32ProcessID,0);
> NextProc := Process32Next(SnapProcHandle, ProcEntry);

Udalost pri zavreni okna helpu

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.1.2004 13:24:54

Zdravim

V aplikaci volam help

application.HelpFile:=ExtractFilePath(Application.ExeName) + 'Test.hlp';
application.Helpjump('');

Jak zjistim, ze uzivatel zavrel okno helpu "krizkem" nebo "soubor-konec"

[...]

ADMIN: ikony do tlacitek

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.1.2004 12:56:49

Puvodni zprava ze dne 1/23/2004:

> Ja to resim resource hackerem. Jednoduse vytahnu vsechnu grafiku z nejakeho
> pekneho programu a ukladam do slozek, a pak jen vytahuju a popripade
> upravuju.

Tak tohle tu nechci videt - nejen ze neumis quotovat, ale je v primem
rozporu s pravidly tu nabadat k poruseni zakona.

Pro vsechny: ukoncete okamzite debaty v rozporu se zakonem. V opacnem
pripade pristoupim okamzite k restrikcim.

ikony do tlacitek

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 23.1.2004 12:46:46

> [...]

> Tim nejjednodusim moznym zpusobem. Kdyz se mi nejaka ikona libi,
> udelam si otisk obrazovky a ikonu si znej vykousnu do

ikony do tlacitek

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 23.1.2004 12:34:40

> [...]

> Tim nejjednodusim moznym zpusobem. Kdyz se mi nejaka ikona libi,
> udelam si otisk obrazovky a ikonu si znej vykousnu do

ikony do tlacitek

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 23.1.2004 12:32:35

no image editor neumi ani tolik co paint.

Zapletal Martin

> Ne ze by se mi to zdalo jako vhodna reakce na muj prispevek, ale poresto
> vam poradim. Primo v Delphi je dodavan Image Editor, presne pro potreby
> delani komponent. No a taky pouzivam Gimp a vyrezavam obrazky odjinud.

FreeReport - prednastaveni fontu

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 23.1.2004 11:10:22

Zdravim,

zkousim moznosti tisku pres FreeReport ( FastReport planuji koupit )
a pokusim se priblizit problem, ktery mam.

Definuji si report pro tisk souboru (txt, rtf) na vice stranek, vse je
vporadku.
Kdyz programove nactu ulozeny report, do komponenty TFrRichView nactu
plain text ze souboru, pak pri preview nejsou radky textu rovnomerne
rozvrzeny.
Pritom staci, abych po nacteni textu otevrel v Designeru FontDailog a
potvrdil to
co uz je nastaveno a je vse vporadku.

Nevi nekdo, jak docilit stejneho efektu, aniz bych musel uzivatele obtezovat
zobrazovanim zbytecneho dialogu ?

WinXP, D6-Up2

ID procesu

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 23.1.2004 11:10:23

Ahojte.

Poradite mi nekdo jak pri behu programu zjistit ID konkretniho
procesu podle jmena a pokud takovy proces bezi jak jej ukoncit?

Diky Jakub

--
REALITY.VOLNY.CZ, realitni server s komfortnim vyhledavanim,
50.000 nemovitosti na prodej nebo pronajem, hypotecni
poradenstvi, atraktivni clanky a zpravy ze sveta bydleni.
http://reality.volny(tec)cz

uvolneni a znovuvytvoreni formulare

Legitimni to asi je, pouzivam jen trochu odlisnou konstrukci

if Form1 = nil then Form1:= TForm1.Create(nil);

FreeAndNil(Form1); <---- usetris jeden radek :-))) jak moc je legitimni pouziti konstrukce:
************
if Form1=nil then
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Form1.Release;
Form1:=nil;
************
ono totiz jinak je pri druhem pruchodu podminkou
promenna Form1 sice nenilova, ale odkazuje
na uvolnenou pamet. Release zasle zpravu oknu
Form1 a to se uvolni samo.

uvolneni a znovuvytvoreni formulare

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 23.1.2004 11:26:27

Je to spravne, od Delphi 6 (tusim) jde zavolat i:
FreeAndNil(Form1);
misto poslednich 2 radku.

Friday, January 23, 2004, 11:16:25 AM, you wrote:

pp> Ahoj,

pp> jak moc je legitimni pouziti konstrukce:
pp> ************
pp> if Form1=nil then
pp> Application.CreateForm(TForm1, Form1);
pp> ...
pp> Form1.Release;
pp> Form1:=nil;
pp> ************
pp> ono totiz jinak je pri druhem pruchodu podminkou
pp> promenna Form1 sice nenilova, ale odkazuje
pp> na uvolnenou pamet. Release zasle zpravu oknu
pp> Form1 a to se uvolni samo.

pp> dekuji

pp> peca

uvolneni a znovuvytvoreni formulare

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 23.1.2004 11:26:28

Pouzivam FreeAndNil()

Pavel

> [...]
> ono totiz jinak je pri druhem pruchodu podminkou
> promenna Form1 sice nenilova, ale odkazuje
> na uvolnenou pamet. Release zasle zpravu oknu

[*] Svelta Jaroslav <jaroslav.svelta(zv)csw.sk> - 23.1.2004 11:36:30

Skus pouzit namiesto Form1.Release
funkciu FreeAndNil(Form1)

> [...]
> ono totiz jinak je pri druhem pruchodu podminkou
> promenna Form1 sice nenilova, ale odkazuje
> na uvolnenou pamet. Release zasle zpravu oknu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2004 11:16:25

Ahoj,

[...]

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 23.1.2004 11:12:24

--
REALITY.VOLNY.CZ, realitni server s komfortnim vyhledavanim,
50.000 nemovitosti na prodej nebo pronajem, hypotecni
poradenstvi, atraktivni clanky a zpravy ze sveta bydleni.
http://reality.volny(tec)cz

Delphi8 a pouzitie vlastnych assemblies....

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 23.1.2004 11:28:28

gac.exe som nenasiel, inu nasiel som gacutil.exe a pravdou je ze po pouziti
gacutil.exe som dostal assembly do global cache... avsak ani po tomto sa mi
dana assembly nezobrazuje v zozname assemblies v delphi 8, tzn. nie je mozne
ju pridat ako referenciu..... hmm napad v com este moze byt problem ?

vdaka,

From: "Andreas Bednarek" <bednarek(zv)digitus(tec)cz>

> Vypada to pekne na pohled, slova jako "lightning fast" se mi moc libi :-)

Nejen na pohled ;-)

IMHO je to jedna z nejlepsich komponent pro Delphi,
jakou kdy kdo napsal.

pf

KonfView

22.1.2004 KALUS Jozef:
> nazdar,

> je niekde k stiahnutiu kompletna databaza pre konfview ?

www.pspad.com
V sekci drobnosti ke stazeni KonfView i kompletni hotove databaze
pro KonfView po jednotlivych letech.
Dale jsou tam odkazy na zdrojova data v textove podobe pro KonfView

ListView je desne pomaly

22.1.2004 Andreas Bednarek:

> Vypada to pekne na pohled, slova jako "lightning fast" se mi moc libi :-)
> Jen mam pochyby o tom, ze to vyuziju v komercni aplikaci, jestli jsem dobre
> pochopil licence MPL a LGPU, tak to znamena distribuovat moji aplikaci spolu
> se zdrojakem. Tak to je smula :-(

Muzes pouzit obycejne ListView ve virtualnim rezimu.
Licence jsi pochopil spatne. Pod MPL nemusis distribuovat zdroje. Jo
je vysada jen GPL

> [...]

> OnDeletion, OnInsert a dalsi). Vse ostatni bude fungovat stejne? Selection
> by mohlo, co takhle OnCompare, nebo-li jak bude fungovat custom sortovani
> pri kliknuti na sloupec. Tam vlastne pocitam jen hodnotu promenne Compare,
> podle ktere zrejme komponenta prohodi porovnavane Itemy podle potreby. Asi
> budu muset rucne seradit napred svuj interni seznam a pak dat nejake Refresh
> aby se radky spravne zobrazily...? Nebo muzu prohodit data ve svem seznamu
> primo v OnCompare na zaklade indexu predavanych v Item1, Item2? (No, dal tam
> mam jeste par nejasnosti, ale snad uz na to prijdu).

Sortovani musis zajistit na urovni dat. ListView ve virtualnim rezimu
nic tridit neumi.

Komercni aplikace a open source knihovny

22.1.2004 Mgr. Zdenek Plachy:
> V souvislosti s licencemi MPL a GPL by mne zajimalo, zda se nekdy stalo, ze
> byla u produktu zmenena licence z MPL na GPL. Pokud ano, jaky by to melo
> dopad na aplikace, ktere by tento produkt pouzily.

Pokud tebou pouzite zdrojove kody pochazeji z doby, kdy platila MPL,
nema to na tvou aplikaci zadny vliv. Pokud bys ovsem pouzil novejsi
verzi zdroju, ktera uz spada pod GPL, musis se GPL licenci ridit.
Zmena licence neplati zpetne.

design Hintu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 22.1.2004 17:10:43

> - lze nejakym zpusobem zobrazit Hint v predem urcenem miste
> komponenty (treba TImage) nezavisle na poloze kursoru (pokud
> ano, jak)?

Application.ActivateHint(Point(X, Y));

> - lze tento Hint vizuelne zobrazit jako 'Baloon' (pokud ano,
> jak? Standartne se zobrazi Hint jako 'Rectangle').
> - lze do Hintu vlozit ikonu, treba jako je 'mtInformation' u
> MessageDlg (pokud ano, jak)?

Napis si potomka THintWindow a overridni si Paint, pripadne NCPaint.
Tuto novu triedu prirad globalnej premennej HintWindowClass.

Ak si pises vlastnu kontrolku, ktora ma mat svoj vlastny hint nezavisle od
aplikacie, potom potrebujes osetrit spravu CM_HINTSHOW a priradit svoju
triedu (potomka THintWindow) v parametri HintInfo.

StringGrid - banalita

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 22.1.2004 16:56:41

diky za nakopnuti.
Pro OnDrawCell je priklad na centrovani na
http://delphi.developpez.com/faq/?page=stringgrid

S pozdravem Radek Szurman

StringGrid - banalita

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.1.2004 16:38:39

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 22.1.2004 16:34:38

Cau lidi,
delam tabulku do faktury, pouzivam StringGrid, a hledam a nevidim jestli se
da nekde centrovat text. Jde to vubec ?

Dik
WXP, D7

Delphi8 a pouzitie vlastnych assemblies....

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 22.1.2004 16:20:37

caves,

vie mi niekdo povedat ako mam zaregistrovat v delphi 8 vytvorene assembly
tak aby bolo viditelne v zozname assemblies ktore chcem pridat ako
referenciu ?

pouzil som regasm mojeasm.dll a vypisalo mi to ze to je zaregistrovane....
avsak ani potom ho v zozname nevydim , inu v com moze byt problem ?????

On 22 Jan 2004 at 15:12, Andreas Bednarek wrote:

> Napada me doplnujici otazecka ohledne jine licence a to IPL, kterou by mel
> byt licencovan Firebird. Uvadi se, ze je v aplikaci nutne dat alespon odkaz
> na misto odkud lze stahnout zdrojaky. Staci teda dat do Aboutu neco jako
> Aplikace pouziva FB1.5, ke stazeni na www.firebirdsql.org ?

To plati pouze pri sireni Firebirdu (a potazmo i jineho open source),
nikoliv aplikace samotne. A ano, postaci odkaz v nejakem README nebo
jinak vhodne nazvanem dokumentu. Je rovnez vhodne distribuovat text
licence. Pokud je ovsem siren standardni balik Firebirdu, pak neni
treba delat nic, neb ted by jiz vse potrebne mel obsahovat.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Komercni aplikace a open source knihovny

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 22.1.2004 15:52:34

Trochu mimo misu, ale jake jsou open source postavene na FB ?
Nejedna se mi o admin nastroje.

Slavek

PS:Nevite nekdo nahodou o open source ucetnictvi ?

On 22 Jan 2004 at 14:56, Mgr. Zdenek Plachy wrote:

> V souvislosti s licencemi MPL a GPL by mne zajimalo, zda se nekdy stalo, ze
> byla u produktu zmenena licence z MPL na GPL. Pokud ano, jaky by to melo
> dopad na aplikace, ktere by tento produkt pouzily.

K zmene dojit sice muze, ale ne se zpetnou platnosti, tedy nova verze
muze byt se zcela jinou licenci, ale kod uvolneny pod nejakou licenci
musi byt stale rizen danou licenci (a ani vlastnik prav to nemuze
zmenit). Uzivatele si tedy mohou vybrat: bud s prechodem na novou
verzi akceptovat novou licenci, nebo zustat u starsi verze a stare
licence.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Trigger -OMLUVA

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.1.2004 15:50:33

> Hlasim opravu toho zatracenyho triggeru G_FAKTURY_BU1600.

Omlouvam se, nedopatrenim jsem to poslal jinam, nez to melo jit.

David Lebeda

Trigger

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.1.2004 15:44:30

Hlasim opravu toho zatracenyho triggeru G_FAKTURY_BU1600.

LDavid

Komercni aplikace a open source knihovny

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 22.1.2004 15:38:19

No nevim jak casto se to stava, ale dopad je jednoduchy. Jakmile si
stahnu novou verzi produktu, musim se prizpusobit licenci teto nove
verze. Kdyz pouziju starou verzi, plati stara licence.

> [...]
MZP> dopad na aplikace, ktere by tento produkt pouzily.

MZP> Zdenek Plachy

Komercni aplikace a open source knihovny

[*] Mgr. Zdenek Plachy <plachy(zv)plachy(tec)cz> - 22.1.2004 14:56:11

[...]

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 22.1.2004 15:12:12

> To bylo nejspis v teto konferenci a bylo to GPL a ne Mozilla Public
> Licence.

No v teto konfere to sice nebylo (jsem tu chvili) jestli jsem to teda
nesmaznul, ale je to pro me zasadne pozitivni informace ohledne MPL :-)

[...]

A.

design Hintu

[*] Motorman <motorman(zv)cmail(tec)cz> - 22.1.2004 14:56:10

Srdecne zdravim,

mel bych tri otazky.

[...]

Kdysi jsem to delal ve VB, v D to neumim... Stacil by i odkaz nekam (respektive nekam v ramci programovani :).

Diky za pripadnou odpoved

Mirek, D7 PE

Komercni aplikace a open source knihovny

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 22.1.2004 14:34:07

To bylo nejspis v teto konferenci a bylo to GPL a ne Mozilla Public
Licence.

AB> Neni Mozzila Public Licence nahodou o tom, ze se musi zverejnit i
AB> zdrojak aplikace, ktera prislusne licencovany kod linkuje do sveho
AB> exe? Nedavno jsem to videl v nejake konfere.
AB> A.

Komercni aplikace a open source knihovny

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 22.1.2004 14:26:05

On 22 Jan 2004 at 13:29, rookie1(zv)quick(tec)cz wrote:

> JCL - kvuli JclMapi a JclDebug

MPL (zadny problem)

> Synapse - kvuli HTTPSend

Tusim ze BSD. Pokud ano, tak zadny problem.

> Abbrevia ze SourceForge - pro zalohovani dat

MPL (zadny problem).

> Mohu tyto knihovny pouzit ve sve komercni aplikaci aniz bych se dopustil trestneho cinu ?

Ano.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Komercni aplikace a open source knihovny

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.1.2004 13:52:01

> Synapse - kvuli HTTPSend
>
> Mohu tyto knihovny pouzit ve sve komercni aplikaci aniz bych se
> dopustil trestneho cinu ?

Pokud mohu mluvit za sebe, tak Synapsi muzes pouzivat jak chces, v
cem chces.. jen nesmis zapomenout ve svem programu uvadet i muj
copyright. Tedy takove to obligatni, ze program byl napsan s pomoci
knihovny Synapse copyright...blabla.

KonfView

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 22.1.2004 13:31:59

Total Commander, menu "Files" / "Combine files".
Nebo cokoliv jineho :)

KJ> ok,
KJ> ale ja by som rad jeden subor, nie 3 subory, ja len ci to niekto
KJ> nema vsetko v jednom subore :o)

KJ> joka

Komercni aplikace a open source knihovny

[*] rookie1(zv)quick(tec)cz - 22.1.2004 13:29:58

Dost se tady v konferenci debatovalo o ruznych licencich. Mam program napsany v Delphi 7, Delphi mam legalne koupene. Ve sve KOMERCNI aplikaci pouzivam komponenty IBExpress, QuickReport a TeeChart (predpokladam ze tyto komponenty mohu ve svem programu bez problemu pouzit).

Dale vyuzivam knihovny:

JCL - kvuli JclMapi a JclDebug
Synapse - kvuli HTTPSend
Abbrevia ze SourceForge - pro zalohovani dat

Mohu tyto knihovny pouzit ve sve komercni aplikaci aniz bych se dopustil trestneho cinu ?

Dik Zelenka

KonfView

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 22.1.2004 13:09:56

ok,
ale ja by som rad jeden subor, nie 3 subory, ja len ci to niekto nema
vsetko v jednom subore :o)

Interbase: jak predejit vzniku velkeho rozdilu mez

On 21 Jan 2004 at 21:16, Petr Selinger wrote:

> Taky me porad mate to, ze stav je nekdy takovy:
> OIT=OAT=OST >>> NT
> Jakto ze je NT nekdy treba o 70 000 dopredu pred OIT a OAT? Zavisi to
> na tom, ze statistika je brana s pripojenymi klienty, NT se spravne precte,
> protoze to je jednoduse cislo generatoru, ktery uvadi, co se pouzije pro dalsi
> transakci a ty ostatni transakce si interbase 'drzi', dokud se napr. nekdo
> nepripoji/neodpoji/nezapise dalsi stranka,...?

Tady je zakopany pes. Pokud je rozdil OAT a NT 70 000, pak mate
problem :-) Sweep to vubec nevyresi (ten pocisti jen to co je mezi
OIT a OAT, a srovna OIT na OAT), je treba ukoncit transakci(e) ktere
drzi OAT "dole". A pripravte se na dardu v odstranovani smeti, co se
naakumulovalo za tech 70000 transakci.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Rozliseni malych a velkych pismen v IB

On 21 Jan 2004 at 21:26, David Klodner wrote:

> poradi mi nekdo, jak z SQL dotazu v IB vypustit nazvy zacinajici na male x,
> a ponechat ty zaxinajici na velke X.
>
> select nazev from zbozi
> where nazev not starting with 'x'
>
> me vynecha vsechny nazvy zacinajici na x i X

Pouzij operator LIKE, ktery bere ohled na velikost pismen, tedy

select nazev from zbozi
where nazev not like 'x%'

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

spusteni aplikace s Admin pravy

[*] Pavel Sommer <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 22.1.2004 12:35:45

>Na pocitaci s Windows XP potrebuji pod uzivatelem s pravy Users spustit
program, ktery potrebuje prava Administrators.
>Neco jako kdyz pridate novy hardware prihlasite se jako uzivatel s pravy
Users tak Vas system vyzve k zadani Administratorskeho hesla a hardware se
nainstaluje.
>Je mozne nejak nastavit to, ze muj program provede prihlaseni aniz by
odhlasil stavajiciho uzivatele a bude pracovat s pravy Administrators.

Taky je mozne pouzit funkci LogonUser a nasledne pokud projde kontrola
ImpersonateLoggedOnUser, tak by vetsina operaci, ktere udelas, mela bezet
pod pravy naposledy takto prihlaseneho uzivatele. Neni to omezene jen na
vytvareni procesu, umoznuje to napr. operace se soubory atd. Po skonceni
vsech operaci pod prehlasenym uzivatelem je potreba se vratit k puvodne
prihlasenemu funkci RevertToSelf.

PaS.

BDE a ORACLE! POMOC! BDE spatne generuje SQL pro O

[*] Vlada <delphak(zv)centrum(tec)cz> - 22.1.2004 12:19:42

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
Subject: Re: Advanced Create Process

na www.torry.net nebo pomoci googlu toho najdes dost.

> hmm neco takoveho jsem prave kdysy skousel, a vykazovalo mi to i divne
> veci..

no prave. Musis vedet co sledovat a to jeste nemusi byt garantem zjisteni
(ne)funkcnosti.

Petr Langer

Ikona na plose

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 22.1.2004 09:49:20

Dobry den

Ma nekdo predstavu kde se uklada pozice ikony (zastupce) na plose?
Vytvorit zastupce svedu, ale umistit ho na plochu kam uznam za vhodne
nikoli.

Advanced Create Process

> [...]
PL> Delam to tak, ze se snazim zjistovat, jestli je hlavni okno zive nebo ne
PL> (neprisel jsem na lepsi jednoduchy zpusob). K tomu slouzi tato funkce:

PL> function IsHungAppWindow (window : HWND) : BOOL; stdcall; external
PL> 'user32.dll' name 'IsHungAppWindow';

PL> da se ale pouzit i toto:
PL> SendMessageTimeout(mainHWND, WM_NULL, 0, 0, SMTO_ABORTIFHUNG And SMTO_BLOCK,
PL> 10000, retRes)

PL> Jak je videt, posila se jim handle okna. No a tady je zadrhel, ze na Win
PL> neexistuje jednoduchy postup, jak najit hlavni okno aplikace.

aha..

> [...]

PL> nebylo moc spolehlivejsi.

hmm neco takoveho jsem prave kdysy skousel, a vykazovalo mi to i divne

David

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

OT: PXE BOOT

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 22.1.2004 09:37:18

Dobry den, omlouvam se za OT, ale potrebuji poradit. Do starsich
sitovych karet (NE2000, ET32P) potrebuji PXE BOOT ROMky a dodavatel je
jiz neni schopen zajistit (snad ani neexistuji). Netusite, kde je mozne
na netu najit strukturu BOOT ROMky pripadne zda je nejaky program, ktery
umi kod pro PXE BOOT ROM generovat?

Predem dekuji Jirka

Advanced Create Process

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 22.1.2004 08:55:11

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
Subject: Advanced Create Process

> [...]
>
> kazdopade se chci jeste zeptat co je lepsi pro komunikaci mezi
> ovladaci konzoli a aplikaci ktera bezi na pozadi ?.. nejaky IPC$ nebo

ApplyUpdates na Oracle

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 22.1.2004 08:55:10

Ahoj,

Muzete mi prosim poradit ?
Pokud pouzivam ApplyUpdates na Informix, je vse v poradku, ale jakmile se o toto pokusim na Oracle, dojde k chybe (podle vdechl jde o apostrofy).
ApplyUpdates delam na klientovi.

Dekuju

Vasek

FireBird - porovnani databazi, rozdilovy skriptu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.1.2004 09:13:16

Pouzivame Database Comparer z www.clevercomponents.com k plne spokojenosti.

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 22.1.2004 09:11:15

Database Comparer. Spolehlivy na 101,8 %.
Bez nej bych byl v lese.

From: "Andreas Bednarek" <bednarek(zv)digitus(tec)cz>
> [...]
> zpomaluje. Zobrazeni 60000 radku trva nekolik dlouhych minut i na vykonnem

V techto pripadech je vhodne pouzit TListView ve virtulanim rezimu,
OwnerData. Tim se pouze nastavi pocet polozek a o data si rika az v pripade
kdy je treba je zobrazit, v udalosti OnData. Vlastni data mas pak ulozene v
nejake vhodnejsi strukture (seznam objektu apod.) Zobrazis tak bez problemu
treba i miliony polozek behem okamziku.

FireBird before-image zurnal

On 21 Jan 2004 at 10:45, Benda Lukas wrote:

> Chtel bych se zeptat jestli databaze Firebird podporuje zurnalovani.
> (Popripade jestli to pouziva MS SQL v te volne siritelne verzi pro pet
> uzivatelu (ono se to jmenuje trochu jinak nez MS SQL, ale v podstate je
> to to same)).

Firebird nema BIZ, protoze pouziva multigeneracni architekturu. Kdysi
davno (v2?) mel jako *dodatecny* system zurnalovaci server, ale ten
uz neni k dispozici.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

On 21 Jan 2004 at 12:11, Slavomir Skopalik wrote:

> malo informaci.
> 1. sweep prodite v shutdown modu (odpojeni vsichni uzivatele ?)?
> 2. jak dlouho trva ten backup ?
> 3. jak mnoho transakci se generuje za den (a rozlozeni)?
>
> Jedine co mohu radit je, odpojit vsechny klienty a postupne je pripojovat,
> dusledne se pripojovat pres tcp/ip aby bylo spojeni videt v tcpipview.
>
> Proste si nekdo otevre transakci a neda commit. Ted je jen treba hrisnika najit.

Dlouhobezici transakce nemusi mit bezpodminecne nic spolecneho s OIT,
anzto ma vliv na OAT (pokud ovsem neni OIT stejne jako OAT). Pokud
zamrzne OIT ale OAT (Oldest active transaction) se zvysuje bez
problemu, pak je na vine odvolana transakce (rollback) ve ktere bylo
provedeno prilis mnoho zmen, nebo z duvodu padu spojeni.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

kombinace znaku

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.1.2004 19:01:57

> potreboval bych poradit, jak naprogramovat kod, ktery by mi vypsal vsechny
kombinace urcitych znaku
> napr. mam abcd a potrebuju do vystupu dostat
>
> aaaa
> aaab
> aaac
> addd
> baaa
> dddd
>
> jak na to?

Length = 4;
MinValue = 1;
MaxValue = 4;
var
Values: array [1..Length] of Integer;
i: Integer;
Line: String;
begin
// init
for i := Low(Values) to High(Values) do
Values[i] := MinValue;

repeat
// print
Line := '';
for i := Low(Values) to High(Values) do
Line := Line + IntToStr(Values[i]) + ' ';
ShowMessage(Line);

// increment
i := High(Values);
while i >= Low(Values) do
begin
Inc(Values[i]);
if Values[i] > MaxValue then
Values[i] := MinValue
else
Break;
Dec(i);
end;
until i < Low(Values);

Jednoducha DB aplikacia

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.2004 18:45:51

Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> wrote:
> mstevlik(zv)gamo.sk napsal(a):
>>
> No ADOExpres by v Delphi 5 melo byt (teda podle toho co pisou v
> prirucce), no a pripojit se muze napr na textovo databazi.
> Mozna (teda nevim jestli to v 5-tkach je) by se dal vyuzit i
> ClientDataSet, vsechno spracovavat v pameti a pak jenom pri ukonceni
> aplikace ulozit do XML, nebo CDS souboru. Tak se delavaji "kufrikove"
> aplikace.

ADOExpress v D5Prof neni, ale dal se dokoupit.
ClientDataSet v D5Prof neni.

Martin Schayna

Jednoducha DB aplikacia

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 21.1.2004 18:37:46

mstevlik(zv)gamo.sk napsal(a):

> [...]
ClientDataSet, vsechno spracovavat v pameti a pak jenom pri ukonceni
aplikace ulozit do XML, nebo CDS souboru. Tak se delavaji "kufrikove"

Lukas Benda

UDF - string (konkretne GUID)

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 21.1.2004 18:35:45

> Ahoj, musis si naalokovat i ten jeden znak navic.

A ulozi se do databaze i ta posledni nula, neba ta je ignorovana?

> Jeste bych te chtel varovat, ze jsem mel velke problemy s pouzivanim
> funkce coCreateGuid v UDF. Pri sitovem provozu to docela natvrdo
havarovalo.
Co na ni havarovalo?

No ja hodlam pouzit vytvareni GUID (pomoci standardni funkce windovs pro
GUID (32 bajtu char), nebo 16 pokud se to prepocte na cislo). Toho
hodlam pridava
jenom ve dvou tabulkach, kam nebudou casto vkladano. Jinak bude GUID
vytvoreno uz na klientova a s nim zaslano do tabulky.

Vyuziti Generatoru nepripada v uvahu z nekolik duvodu
1) Chci znat ID zaznamu jeste pred vloznim do DB, aby se mohl provest
refresh (ptani se serveru na ID zaneprazdnuje server a pritom to muze
stejne tak dobre udelat klient).
2) System pobezi ve vice kopiich serveru. Typicky Organizace - Okres -
Kraj - Ustredi. Data se budou prenaset davkove (vetsinou jednou do roka)
takze by bylo nutno neustale predelavat Generovane ID.

Sestava s vybranim polozek

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 21.1.2004 18:03:41

On 21 Jan 2004 at 11:29, Benda Lukas wrote:

> Chcete-li jich mit vic, tak na slunecnici(tec)cz napiste Report a dejte
> hledat, vypadne vam dalsi tuny reportu. btw. v delphi 7 byl pridan a
> nastaven jako defaultni report od Nevrony (tedka si nemuzu vzpomenou
> jak se jmenuje :(()

obavam se, ze si nerozumime.
Ja reagoval na posledni vetu "...navrh tiskove sestavy se dela mimo
IDE Delphi" .
Dvojklikem na TfrReport se mi otevre Designer - ale ze bych byl mimo
IDE ?
Tak se snad chovaji vsechny lepsi reporty !

Jarek Uher

Jednoducha DB aplikacia

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.1.2004 18:05:42

Puvodni zprava ze dne 21.1.2004:

> Podarilo sa mi pomocou wizarda vytvorit formular s gridom kt. sa pomocou
> TQuery pripojil k dBase suboru
> Ma to vsak zopar problemov, neviem do SQL.Text dopisat klausulu Order By,
> ako nahle ju tam doplnim tak mi to vyhodi chybu :(

Co to je "tak mi to vyhodi chybu"? Kam ti ji vyhodi? Z okna? Z
postele? Do kose? Nebo co to "vyhodilo" za chybu? Nedostatek mista na
disku? Deleni nulou? Nebo antivirus hlasi, ze prisel virus? Clovece,
nezlob se na me, ty jsi vazne na vysoke skole nebo si tu z nas delas
legraci?

Jestli chces nejakou pomoc, budes se muset asi nejak presneji
vyjadrit, ja vazne nejsem jasnovidec. Neocekavas, ze ti budu pokladat
otazky, abys mohl odpovidat jen ANO-NE, ze ne?

SetMapMode

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 21.1.2004 17:11:37

Ahoj,
nemate nekdo priklad jak se pouziva API funkce SetMapMode?

Nasledujici priklad mi nic nedela. mapMode se zmeni, ale nic se nevykresli.

if SetMapMode(MvPanel1.canvas.Handle,MM_LOMETRIC) = 0 then
begin
MessageDlg('chyba', mtWarning, [mbOK], 0);
end;

MVPanel1.canvas.Brush.Style := bsSolid;
Mvpanel1.canvas.Brush.Color := clRed;
mvpanel1.canvas.
Mvpanel1.canvas.Rectangle(50,50,100,100); //Zkousel jsem menit vselijak souradnice
Label1.Caption:=inttostr(GetMapMode(Mvpanel1.canvas.Handle));

Interbase: jak predejit vzniku velkeho rozdilu mez

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 21.1.2004 16:45:34

> [...]

> stavu?

Pokud rollback nepouzijes, transakce zustane otevrena, ale misto rollback muzes
Jen mne porad mate to podminecne spousteni transakce, to tam podle toho co pises
nema co delat a jen to pred tebou maskuje chybu s neuzavrenou transakci.
Obecne se doporucuje NEDELAT kazdou operaci ve vlastni transakci, ale v ramci jedne
transakce by se melo provest vse odpovidajici.

> [...]
> kteremu to nahlasilo chybu ma provest Rollback a zkusit to znovu? (to
> znamena zase nastartovat transakci a zkusit Commit). Zustava i v tomto
> pripade, kdy jsem provedl Rollback a pak znovu nastartoval transakci
> a povedl se Commit tato transakce v OIT?

ANO, jen nemusi (pokud se porad bavime o jednom prikazu) davat rollback,
pokud se jedna o vice prikazu, tak by mel byt rollback.

Jenom takova poznamka na zaver:
Pokud si budes ne klientech logovat cisla transakci (pripadne vice informaci),
muzes pak podle cisla OIT ve statistice najit klienta, ktery dela ten problem.

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 21.1.2004 16:47:35

i:=0;
while bavimeto do
begin
inc(i);
vysledek:='';
pom:=i;
while (pom>0) or (length(vysledek)<4) do
begin
cislo:=pom mod 26;
pom:=pom div 26;
vysledek:=vysledek+chr(ord('a')+cislo);
end;
writeln(vysledek);
end;

(pisu z hlavy)

> [...]
>kombinace urcitych znaku
>napr. mam abcd a potrebuju do vystupu dostat

StringToWideChar

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 21.1.2004 16:39:32

Diky alokace zabrala, to jsem netusil ze to se musi.

PWOut := AllocMem(255);
pwout1:= StringToWideChar (IntToStr(1)+'-Name', PWOut, 255);
ShowMessage(pwout1);
SysFreeMem(pwout);> Joha Radek,

> Asi nemas tech 255 bytu naalokovanych ?
> Zkus treba AllocMem().
> --
> vt

kombinace znaku

Nasel jsem v archivu tohle (napsal Erik Salaj), ale je to bez opakovani,
urcite zvladnes upravu:

program Permut;
{$APPTYPE CONSOLE}

const n = 9;

var p: array [1..n] of Integer;

procedure Vymen(var x, y: Integer);
var temp: Integer;
begin
temp := x; x := y; y := temp;
end;

procedure Vypis;
var i: Integer;
begin
for i := 1 to n do
Write(p[i], ' ');
WriteLn;
end;

procedure Permutacie(od: Integer);
var i: Integer;
begin
if od = n then
Vypis
else
for i := od to n do
begin
Vymen(p[od], p[i]);
Permutacie(od + 1);
Vymen(p[od], p[i]);

procedure Init;
var i: Integer;
begin
for i := 1 to n do
p[i] := i;

Init;
Permutacie(1);
ReadLn;

[...]

ODBCe - Visual FoxPro - Agragace (sum, count)

[*] J.Hasek <cz602778(zv)tiscali(tec)cz> - 21.1.2004 16:27:30

FUNKCNI RESENI pro pripadne zajemce, ktere mi poslal autor ODBCe L. Fule a
kteremu timto jeste jednou dekuji:

Tak som to vyskusal a funguje to takto: Musis v Environmente nastavit
property ODBCVer na ovODBC2 (default je ovODBC3). To urobis tak, ze si bud
na form das vlastny TODBCEnvironment a nan napojis ODBCDatabase alebo v run
time nastavis DefaultEnvironment.ODBCVer := ovODBC2. Okrem toho este musis
nastavi v ODBCDatabase property UseInt64 na false. Takto by to malo
fungovat.

L.

> Pri pouziti agregacni funkce
>
> SELECT sum(...)
> FROM ...
> GROUP BY ...
>
> ale dostanu chybu: Ovladac tento parametr nepodporuje
> Je zajimave, ze chyba nastava pouze u SUM a COUNT.

kombinace znaku

[*] Michal Frohr <mfrohr(zv)seznam(tec)cz> - 21.1.2004 16:25:29

Zdravim,
[...]

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 21.1.2004 15:53:27

> [...]

klientu, kteri bezi neustale (neprovadi se odpojovani, pokud zrovna nespadne

Spise me zarazi jedna vec. Pred chvili jsem sledoval statistiku a mezi OIT a
OAT je ted rozdil jedna, coz je ok. Avsak mezi OIT a Next Transaction uz je
rozdil skoro 70 000. Je to normalni?

Tady jsou hodnoty:
OIT: 1 419 149
OAT: 1 419 150
OSN: 1 419 150
NT: 1 488 029

Neni to treba z toho duvodu, ze se statistika pres gstat dela pri pripojenych
klientech a kdybych je vsechny odpojil, transakce by se srovnaly? Ten rozdil
postupne narusta.

[...]

Diky za jakekoliv pripominky

Jedte na modrou!
Vyhodna zimni nabidka od Fordu. www.ford(tec)cz
http://ad2.bbmedia(tec)cz/please/redirect/124/8/1/7/?param=4168/4715_1

StringToWideChar

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.1.2004 15:41:25

> Asi nemas tech 255 bytu naalokovanych ?
> Zkus treba AllocMem().

V tom pripade by to malo byt 510 bytov (DestSize * SizeOf(WideChar)).

Mozno by bolo jednoduchsie nadeklarovat si lokalnu premennu typu WideString
a jednoducho jej ten string priradit:

var
W: WideString;
S: string;
W := S;

Delphi potom alokuje a konvertuje automaticky.

Jednoducha DB aplikacia

> Nevola sa ten predmet nahodou Databazy a nemas nahodou nakodovat tu
> databazu sam? Aby si nepotreboval ziadnu navyse atd...
> :-)

Nie ten predmet sa nevola Databazy
Ide skor o jednoduchy GIS software urobeny len nad cistymi delphami, aby
si to mohol profak vyskusat na skole (mame vyslovne zakazane pouzit
komponenty 3ich stran)
A InterBase nainstalovany nebude
Mozem si teda bud vymysliet vlastny format ukladania dat alebo pouzit
nejaku jednoduchu DB fungujucu len s komponentami v D5Prof

[...]

ip-tel: 421 48 4372098

StringToWideChar

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 21.1.2004 15:31:19

Joha Radek,

R> Mate nekdo funkcni priklad kde funguje finkce StringToWideChar ?

R> ja delam toto:
R> StringToWideChar(inttostr(1), pwout, 255);

> [...]

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 21.1.2004 15:22:42

Ahoj
Mate nekdo funkcni priklad kde funguje finkce StringToWideChar ?
napoveda ma toto:
function StringToWideChar(const Source: string; Dest: PWideChar; DestSize:
Integer): PWideChar;

ja delam toto:
StringToWideChar(inttostr(1), pwout, 255);

a ono to pak udela toto:
Access violation at adress....

Delam neco spatne ? a co ?
dik Radek Szurman

D7, WXP

Velikost promenne

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.1.2004 15:18:41

> Hm, to vypada zajimave....
> Lze psat DataSnap klienty i jinde nez v Delphi/Kylix resp. je DataSnap
> tak otevreny aby se dala napr. napsat klientska knihovna pro
> PHP apod.?

DataSnap pre Kylix 3 nemam odskusane, je to ale uvedene vo feature matrix:
http://www.borland.com/kylix/pdf/kyl3_feamatrix.pdf
Neviem, ako je to v tomto pripade so zdrojakmi (predpokladam, ze pre Linux
bude nejaka vlastna implementacia IDispatch atd., Delphi pouziva Automation
API Windows).

Co sa tyka PHP, viem o tom velmi malo. Kedze je to skriptovacie prostredie
pre web servery, to znamena HTTP ako network transport - zo strany klienta
je uz pre Delphi/Kylix k dispozicii TWebConnection. Marshalling method je v
tomto pripade implementovany cez HTTP/1.1 POST + binarne data
(application/octetstream) obsahujuce ID vzdialeneho objektu, dispid metody a
samotne parametre. Predpokladam, ze PHP to zvlada. V takom pripade, na
strane servera si to (po velmi zbeznom citani na www.php.net) viem
predstavit implementovane ako nejake rozsirenie PHP, napr. externe moduly
napisane v Delphi/Kylix.
Nemam o tom dostatocny prehlad, ale v principe myslim, ze by to malo ist.

ziskani MX zaznamu

Tuesday, January 20, 2004, 4:44:12 PM, napsal jste:

PZ> Puvodni zprava ze dne 20.1.2004:

PZ> Ono kdo vi, jestli jsi tam vubec dal adresu DNS serveru. Jenze to se
PZ> jaksi podle odpovedi "nefunguje" spatne poznava. Takhle mi odpovidaji
PZ> BFU uzivatele ucetniho software, ovsem tam to lze ocekavat, oni zase
PZ> umeji uctovat a nehrnou se do programovani...

:) ano to je mi jasne... to je bohuzel normalni.. jenze problem u me
byl v tom ze jsem videl tu error hlasku asi 5x po sobe nenasel jsem
kde je problem tak jsem na to sel zase jinym zpusobem a ten stary kod
jsem vymazal.. tudiz abych ziskal open stejny screen shot pro chybu
musel bych to vratit spet a spustit :)

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

UDF - string (konkretne GUID)

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 21.1.2004 14:46:37

Benda Lukas wrote:
> [...]

Jeste bych te chtel varovat, ze jsem mel velke problemy s pouzivanim
funkce coCreateGuid v UDF. Pri sitovem provozu to docela natvrdo havarovalo.

Preji hodne zdaru
Jirka

ListView je desne pomaly

Wednesday, January 21, 2004, 12:21:59 PM, napsal jste:

> [...]

AB> :-) jinak si muzete mezitim skocit na kafe :-(

AB> Nevite jestli se to da nejak vyresit? Klidne pouziju i jinou komponentu, ale

skus si najit info o beginudate , endupdate nad komponenout listview

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Natoceny obrazok *.bmp

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 21.1.2004 14:34:36

From: "Andreas Bednarek" <bednarek(zv)digitus(tec)cz>
> [...]

nejake vhodnejsi strukture (seznam objektu apod.) Zobrazis tak bez problemu

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 21.1.2004 13:18:21