Prevod carky na tecku u vkladani desetinneho cisla

Tak to udelej uplne jinak:

Query.SQL.Add('update TABULKA set HODNOTA = :Hodn where ID = :IDecko')
Query.ParamByName('Hodn').AsFloat:= T1.Fields[0].AsFloat;
Query.ParamByName('IDecko').AsInteger:= T2.Fields[0].AsInteger;

a pak tu Query normalne spustis a mas vystarano a bez problemu s narodnim
nastavenim.

v Delphi si vytvarim SQL dotaz, ktery si posilam na FB 1.5.
SQL dotaz vytvarim zhruba takto:
dotaz := format('update TABULKA set HODNOTA = %f where ID = %d',
[T1.Fields[0].AsFloat, T2.Fields[0].AsInteger]);

Stale jsem nemohl prijit na to, proc se mi parametr AsFloat vklada
do dotazu
s desetinnou carkou (coz zpusobovalo chybu SQL), kdyz se mi ve Watch
Listu
zobrazuje s desetinnou teckou.
Po delsim case jsem zjistil, ze je to nastavenim narodniho prostredi
ovladacich panelech Windows.

Musel jsem si proto udelat funkci na prevod z Float na String,
nahradit
pripadnou carku za tecku a vysledny retezec vlozit do dotazu:
dotaz := format('update TABULKA set HODNOTA = %s where ID = %d',
[PrevodNaTecku(T1.Fields[0].AsFloat), T2.Fields[0].AsInteger]);

Nyni se ptam, zda jsem nahodou nezapomnel na nejaky jiny zpusob, jak
vlozit
Float do SQL tak, aby se vlozil vzdy s teckou.

Prevod carky na tecku u vkladani desetinneho cisla

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2004 13:21:42

Ahoj,

nastav si promennou DecimalSeparator na '.'.

var
ds: Char;
ds:=DecimalSeparator;
DecimalSeparator:='.';
DecimalSeparator:=ds;

Viceradkove memo pres SQL

[*] Petr Brada, uniCODE systems <brada(zv)unicodesys(tec)cz> - 26.4.2004 13:21:41

Zdravim,

ja memo ukladam pres property stringlistu CommaText - je tam prevedeny obsah
celeho mema do jednoho stringu

Ukladam pres ulozenou proceduru:
SP1.Parameters[x].Value := memo1.Lines.CommaText
Nacteni z datasetu:
memo1.Lines.CommaText := DataSet.FieldByName('xy').AsString

Petr Brada

> Zdravim,
>
> nevite prosim nekdo, jak ulozit obsah viceradkoveho mema do databaze
> pres SQL dotaz? Existuje nejaky znak, kterym bych mohl nahradit Enter
> tak, aby to potom Interbase zpet prelozil jako Enter?
>
> Diky za odpoved.
>
> Karel
> D5, IB6

OT: nabidka zamestnani (Ostrava)

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 26.4.2004 13:37:46

Zdravim:

nase firma hleda programatora
podminky:
dobra znalost Delphi,
dobra znalost OOP,
pasivni znalost anglictiny (aktivni znalost vyhodou)
ochota ucit se novym vecem.
samostatnost
schopnost analyzy problemu

nejde o databazove aplikace.

nabizime zajimavou praci v super kolektivu

pouze hpp, pracoviste v Ostrave-Hrabuvce
nastupni termin v cervnu, pripadne podle dohody.

odpovidejte na adresu jobs(zv)casestudio.com

Radim Kunz
CHARONWARE, s.r.o.

OT: Svetovy den dusevniho vlastnictvi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.4.2004 13:25:43

Ahoj,

vite, ze dnes je svetovy den dusevniho vlastnictvi? Tak mame vlastne
vsichni svatek :-)

nastaveni IBRestoreService

[*] David Fajfr <davidfajfr(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2004 13:25:44

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>

> Ahoj,
>
> BackupFile _musi_ byt na lokalnim disku serveru!
>
> Peca

Proc musi? Gbak umi provest obnovu z localu na server.
Zapis nize mi funguje, ale potrebuji totez dosahnout pomoci IBRestoreService.

gbak -R -T c:\database.fbk 62.204.224.20:f:\database.fdb -user SYSDBA -password masterkey

David

nastaveni IBRestoreService

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2004 12:51:37

Ahoj,

BackupFile _musi_ byt na lokalnim disku serveru!

Peca

Prevod carky na tecku u vkladani desetinneho cisla

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.4.2004 13:17:40

> [...]
> zpusob, jak vlozit
> Float do SQL tak, aby se vlozil vzdy s teckou.
> Nebo se, prosim, podelte o to, jakym zpusobem toto resite vy.

Ahoj,

zkus neco jako

TmpDecSep : char;

TmpDecSep := DecimalSeparator; // odlozit DecimalSeparator
DecimalSeparator := '.'; // nastavit tecku
// tady formatuj dotaz
dotaz := format('update TABULKA set HODNOTA = %f where ID = %d',
[T1.Fields[0].AsFloat, T2.Fields[0].AsInteger]);
DecimalSeparator := TmpDecSep; // vratit DecimalSeparator

Prevod carky na tecku u vkladani desetinneho cisla

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 26.4.2004 13:09:39

Zdravim,

[...]

Diky Bob
(D4 c/s, FB 1.5)

Windows2003 Server a IB/FB - dlouhe prodlevy

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2004 12:51:36

> muzete mi nekdo rict, jestli je FB zespodu kompatibilni s 1.0.3

pouzivam taktez IBX komponenty a nemam zatim zadny problem
se serverem FB 1.5

Peca

Windows2003 Server a IB/FB - dlouhe prodlevy

S tim jsem se setkal u IB6.0 neuveritelne dlouhy prodlevy an Win2003.Pomohlo
preinstalovat na FB 1.5 a vse je OK .

Jirka Virt

Windows2003 Server a IB/FB - dlouhe prodlevy

Ahoj panove.
Koukal jsem do historie, ze uz se tady tohle tema probiralo docela casto, ale nejake zavazne resume nepadlo.
Bylo pojednavano, ze podobny problem se objevuje na WinXP a Win2003. Ja mam WinXP a chodi mi FB 1.0.3 uplne bez problemu. Bohuzel na Win2003 jsou opravdu velke prodlevy, ktere, dokud tam byl Win2k, drive nebyly.
Na tomto serveru pouzivame IB 6.01 a tak se domnivam, ze prechod na FB 1.0.3 bude zpusobovat stejne problemy.
Asi se Vas s timto problemem setkalo uz vice a museli jste ho nejak resit. Podotykam, ze uz jsem zmenil priponu databazi z *.gdb na *.idb, vypnul System Restore na disku, kde je databaze, ale vysledek je porad stejny.
Jeden clovicek (omlouvam se, ze jsem zapomnel jmeno) tady radil prechod na FB 1.5 - muzete mi nekdo rict, jestli je FB zespodu kompatibilni s 1.0.3 nebo mi moje aplikace nepobezi - pouzivam klasicke komponenty z Delhi, zalozka InterBase (database, transakce, query, table, dataset)
Diky vsem za jakekoliv info.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.0.3
programator amater

nastaveni IBRestoreService

[*] David Fajfr <davidfajfr(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2004 11:29:28

Ahoj,
nevite nekdo, jak nastavit TIBRestoreService, pokud chcete provest obnovu
databaze z lokalu na jiny pocitac?
Kod nize neprojde, protoze cilovy pocitac ocekava BackupFile na svem
lokalnim disku, kde ho pochopitelne nenajde.

with IBRestoreService do begin
Active := False;
LoginPrompt := False;
Params.Values['user_name'] := 'SYSDBA';
Params.Values['password'] := 'masterkey';

Protocol := TCP;
ServerName := 'IPAdresa';
Active := True;
Options := [CreateNewDB, UseAllSpace];
PageBuffers := 3000;
PageSize := 4096;
BackupFile.Text := 'C:\database.gdb';
DatabaseName.Text := 'IPAdresa:C:\database.gdb;

ServiceStart;
while not Eof do begin
GetNextLine;

Delphi 5 Prof., IBX 5.03

David

c++ jak to napsat v delphi

[*] Mgr. Zdenek Plachy <plachy(zv)plachy(tec)cz> - 26.4.2004 10:49:23

K problematice promenne f v 1.cyklu.

1. promenna f neni v cyklu deklarovana, ale pouze inicializovana hodnotou 0.
2. nezvetsuje se s i protoze pocita pocet pruchodu cyklem, kdy neni splnena
podminka pred prikazem continue.

Zdenek Plachy

Firebird lokalne

On 26 Apr 2004 at 9:19, dphi_forum(zv)proces.sk wrote:

> neexistuje nejaka kniznica pomocou ktorej by som pristupoval k databaze
> Firebirdu? Nechcem instalovat Firebird server, stacilo by mi nieco lokalne.

Firebird Client. Oficialni Windows Setup FB dovoluje nainstalovat
pouze klienta.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Firebird lokalne

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2004 09:45:17

Ahoj

> neexistuje nejaka kniznica pomocou ktorej by som pristupoval k databaze
> Firebirdu? Nechcem instalovat Firebird server, stacilo by mi nieco lokalne.
>
> Stano

pouzij embeded server. je to jedna dll, ktera spojuje
klientskou knihovnu a dbserver do jednoho nastroje
pro lokalni a jednouzivatelsky pristup k databazi.

pokud potrebujes viceuzivatelsky pristup, nic jeneho,
nez normalni server pouzit nemuzes.

pro prohlizeni obsahu databazovych stranek (ne
pristup k datum) lze pouzit IBSurgeon od Devrace.

Peca

Firebird lokalne

Existuje a docela to funguje. Rika se tomu Embedded Server.

Misto knihovny gds32.dll nebo fbclient pouzijes fbembed.dll

Stahnes to na
http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&page=ibp_download_15

> [...]
>
> neexistuje nejaka kniznica pomocou ktorej by som pristupoval k databaze
> Firebirdu? Nechcem instalovat Firebird server, stacilo by mi nieco

update DocVariables v dokumentu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.4.2004 09:23:14

Ladislav Cholinsky dne 23 Apr 2004 v 14:42:

> Problem je v tom, ze hodnota promenne "jmeno" se neprojevi, resp.
> projevi se az kdyz primo ve Wordu vlozim znova (Insert/Field/...)

Ahoj,

nestacilo by neco na zpusob "Oznacit vse" a "Aktualizovat"? (Kdyz ve wordu do toho pole najedes a
stisknes F9, tak se to hadam zaktualizuje spravne?)

Karel Rys

Firebird lokalne

Nazdarek,

neexistuje nejaka kniznica pomocou ktorej by som pristupoval k databaze
Firebirdu? Nechcem instalovat Firebird server, stacilo by mi nieco lokalne.

Stano

Prepinani jazku za behu

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 26.4.2004 08:57:06

Jo. Tyto polozky je nutne vytvorit znovu.

OLE DB

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 26.4.2004 07:47:00

Ahoj,
no prave ze se tam bohuzel ukladaji a zobrazuji. Nemuze to byt tim ze
Personal Edition je treba nejaka divna?
Dalik.

DBGridem. Kdyz

> Ale urcite se tam nenactou aktualni data ani se zmeny v gridu nikam
> neukladaji.

c++ jak to napsat v delphi

[*] Petr Matejovsky <delphidev(zv)atlas(tec)cz> - 26.4.2004 01:24:33

Mas pravdu Delphi jsem opravdu naistalovane nemel jen sem tupe prepisoval
kod v notepadu. 2 roky jsem s Delphi nedelal a to potom clovek zapomene i
uplne zaklady.

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> a sakra.. portreboval bych totiz hlavne zmensit velikost toho kodu..

Obsluha zprav neni v nevizualni aplikaci zpravidla k nicemu potreba, takze se
jedna spise o spatny navrh cele aplikace.

> 450 k na to ze to nic nedela je moc

A neni to takhle uplne jedno ?

Petr Vones

Chybne zobrazeni formulare

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 23.4.2004 11:48:33

U jednoho zakaznika se vyskytl problem: hlavni formular aplikace MainForm zobrazi formular Form1.ShowModal a ten zobrazi formular Form2.ShowModal. Problem je v tom, ze Form2 se zobrazi pod formularem Form1, takze neni videt, a da se na nej dostat je prepinutim Alt Tab. Nikde jinde se to zatim nestalo. V cem by mohl byt problem?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP Home, FireBird 1.0.2

> [...]

> resni..

V DPR nebezi obsluha zprav. To dela az TForm, pokud si obsluhu zprav

Alt-tab - Ctrl -Esc ?

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 23.4.2004 11:20:27

Jiri Betunak wrote:
> Hello Vit,

> ale jo jo to vim ale netusim jak zakazu kl skratku jednotlive kl.
> dokazi zablokovat ale jak bloknout ctrl - esc ? aby ctr a esc
> nezavisle funguvali ?

Reagujes na kazdou klavesu. Pokud je to Ctrl, pockas na dalsi a pokud je to
Esc a nedoslo to dalsi o Ctrl Up, je to ta tvoje klavesa a muzes to
zablokovat.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

problem s ADo

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.4.2004 11:04:26

> mam problem s aplikaciou, ktora pouziva komponnety ADO expres z D7. Ak ju
> spustim na W2000 tak bezi OK. Ale na NT 4.0 vypisuje ZPROZSTREDKOVATEL
NEBYL
> NALEZEN. PRAVDEPODOBNE NENI RADNE NAINSTALOVAN.
> Je to NT 40 + SP6a.
> dal som tam IE 5.5 a MDAC 2.8

ak sa pripajas na Access, tak potrebujes este doinstalovat Jet Engine
(je to na MS webe ale instaluje sa zvlast)

Erik

RC4 v delphi

nemate nekdo nejakou unitu na RC4 sifrovani v delphi

david
[...]

v com moze byt problem ?
pristupujem k databaze mdb.

AV v FBClient.DLL

pri ukonceni aplikace se mi stava, ze program spadne na Access Violation v dll knihovne FBClient.dll, ale pouze v ramci jednoho PC.
Pokud se pripojim k databazi z jineho PC, tak se problem neobjevuje.
Nevite nekdo v cem by mohl byt problem?
Pri ukoncovani aplikace provadim odregistrovani eventu a odpojeni databaze.

FB15, FIBPlus 5.10, D7Prof, WinXP

OLE DB

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 23.4.2004 08:26:01

To netusim, ja jsem zatim rad, ze vytvorim tabulku a uzivatele a pridelim mu
prava. Oracle se zacinam zvolna teprve ucit a nebude to asi jednoduchy.
Dalik.> Je tabulka zadana i se schematem ve kterem je (pokud neni prihlasen
> vlastnik schematu nebo neni vytvoreno synonymum)?

OLE DB

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 23.4.2004 08:13:59

Ahoj,
tabulka sice existuje, ale byly tam asi nejake problemy toho razu, ze
prislusny uzivatel na ni nevidel. Kdyz jsem pod jeho jmenem zalozil novou
tabulku, tak uz to slo.
Ale zarazilo me toto:
[...]

Dalik.> No tak zrejme neexistuje :) Hlasi to chybu Oraclu (ORAXXXX) nebo ADO?
> Je tabulka zadana i se schematem ve kterem je (pokud neni prihlasen
> vlastnik schematu nebo neni vytvoreno synonymum)?

Precenovani ve skladovem systemu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.4.2004 00:07:25

On Behalf Of Jan Fiala

> Omezis chyby obsluhy, ale neomezis problem s tim, ze ti
> prijde zbozi + doklad (dodaci list, treba bez cen), ktery
> musis prijmout na sklad, aby se dalo zbozi dal expedovat a
> pak treba po 14 dnech ti prijde faktura, ktera obsahuje krome
> cen i dodatecne naklady. Takze musis byt schopen tam dodat
> spravne ceny.
>
> V tomto pripade pripada v uvahu Offline zpusob ocenovani,
> ktery uvadel Martin. Navic to uzivateli umozni kdykoliv si
> stav skladu "opravit", protoze nemusis poustet "ostrou"
> uzaverku, ale jen prepocet.

Ahoj.
Znovu jsem se mrknul na pocatek threadu a tam slo prave hlavno o to, ze
potrebuje naskladnit ihned ocenit vcetne vedlejsich nakladu a podle nove
prumerne skladove ceny okamzite zmenit prodejni cenu.
Takze predpokladam , ze tyhle udaje ma k dispozici, jinak je pozadavek
nesplnitelny a jedine by bylo mozne nejak pouze pro ucely zmeny prodejni
ceny to ocenit cenou aproximovanou nejakym zpusobem na vyvoj cen a
nakladu.

Ludek

Delphi Developersky Orisek...

mam jednu takovy velice krasny orisek.. mozna to ani neni orisek a je
to moje blbost ;).

snazim se napsat server a v dpr primo vytvarim objekt TDBListener
ktery je typu TDBListener = class(TThread) a zacne naslouchat na
urcitem porte.. Jakmile se pripoji client tak mu to vytvori novy
objekt typu tthread. POte co se client odpoji vlakno se automaticky
ukonci. Teda melo by ale v tomhle pripade (reseni pres dpr) tam to
vlakno zustane kontroloval jsem to pres Task Managera a i Task Info..

mel jsem tu aplikaci puvodne napsanou pres formular kde se skratka po
startu zavolala procedurea ktera zavolala
dbiServ:=TDBListener.Create(self) a tim se to spustilo. kdyz se
propojil klient a odpojil tak se vlakno zase stratilo..

ale vubec mi nejde proc to tak nefuguje u tohohle kodu primo v dpr
resni..

etc skousel jsem tam pridavat unity a asi na forms to zabralo a jelo
to jak ma.. jenze proc tam mit forms kdyz je nepouzivam.. zbytecne
velky kod.. kvuli velikosti kodu to mam v dpr...

tu je ukazka toho vytvoreni v dpr.

program DBServer;

uses Windows,
UnitServer in 'UnitServer.pas',
UnitFunctions in 'UnitFunctions.pas',
UnitLocFuncs in 'UnitLocFuncs.pas';

{$R *.res}

const
ModuleName = 'DB';

var
dbiserv : TDBListener;

begin
dbiServ:=TDBListener.Create(nil);
messagebox(0,Pchar('DB Module is on-line'),Pchar('DB'),0);
dbiserv.Terminate;

S pozdravem a d iky,
David

Precenovani ve skladovem systemu

21.4.2004 Ludek ZITA:
> [...]

> Tim se daji omezit vstupni chyby o docela dost procent.

Omezis chyby obsluhy, ale neomezis problem s tim, ze ti prijde zbozi +
doklad (dodaci list, treba bez cen), ktery musis prijmout na sklad,
aby se dalo zbozi dal expedovat a pak treba po 14 dnech ti prijde
faktura, ktera obsahuje krome cen i dodatecne naklady. Takze musis byt
schopen tam dodat spravne ceny.

V tomto pripade pripada v uvahu Offline zpusob ocenovani, ktery uvadel
Martin. Navic to uzivateli umozni kdykoliv si stav skladu "opravit",
protoze nemusis poustet "ostrou" uzaverku, ale jen prepocet.

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 22.4.2004 19:41:06

No tak zrejme neexistuje :) Hlasi to chybu Oraclu (ORAXXXX) nebo ADO?
Je tabulka zadana i se schematem ve kterem je (pokud neni prihlasen
vlastnik schematu nebo neni vytvoreno synonymum)?

DF> Ahoj.
DF> Tak jsem se pres ConnectionString a test connection pripojil do Oraclu, ale
DF> kdyz chci AdoQuery otevrit na ACTIVE, zahlasi se chyba, ze patricna tabulka
DF> neexistuje. Cotoje? Poradte mi prosim nekdo. Mam tady D5 ent. a Oracle 8 PE,
DF> Win 98.
DF> Diky
DF> Dalibor Faltynek

prevod c++ do delphi

[*] Blazek Jaroslav <jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz> - 22.4.2004 19:11:03

Ahoj,

> konference(zv)crhov.komfi(tec)cz 22.4.2004 15:32:45 >>>
> snazim se prevest z c++ do delphi hlavicku sick.h a nevim si rady

>jak do *.pas dostat toto:

>#define UNIVERSE_FIFO_WAIT \
> do { \
> } while ((*sicl_universe_misc_stat & 0x00040000L) == 0)

toto je makro, takze vsude v kodu, kde je UNIVERSE_FIFO_WAIT musis
prepsat na

while (sicl_universe_misc_stat^ and $00040000) = 0 do
;

nebo si udalat fci...

>#define ibpeek(addr) *((unsigned volatile char *)(addr))

type PByte = ^byte;

var b : byte;

b := PByte(addr)^;

nevim, ale jak v Delphi nahradit modifikator "volatile", mozna vi nekdo
jiny...
- rika kompilatoru....promenna, ktera je definovana jako volatile, muze
byt modifikovana nejakou nespecifikovanou asynchronni udalosti

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

prevod c++ do delphi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 22.4.2004 17:54:57

Neco jako

while(sicl_universe_misc_stat^ and $00040000)=0 do;

Slavek

> [...]
>
> #define UNIVERSE_FIFO_WAIT \
> do { \
> } while ((*sicl_universe_misc_stat & 0x00040000L) == 0)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.4.2004 17:38:56

On Thursday, April 22, 2004 3:32 PM [CET], Matejcek Petr
<konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> wrote:

> [...]
>
> #define UNIVERSE_FIFO_WAIT \
> do { \
> } while ((*sicl_universe_misc_stat & 0x00040000L) == 0)

je to jen obycejne makro. Podle mne by melo vsechny vyskyty
UNIVERSE_FIFO_WAIT nahradit cyklem:

do { } while ((*sicl_universe_misc_stat & 0x00040000L) == 0)

cili si to v pascalu musis prepsat obdobne. sicl_universe_misc_stat
bude zrejme nejaka funkce nebo globalni promenna nastavovana necim
asynchronnim.

> #define ibpeek(addr) *((unsigned volatile char *)(addr))

tohle by snad melo byt jen nejake zbesile pretypovani (pretypovani mi
nevadi ale jejich zapis v CCku primo 'miluju'). Mohlo by to slouzit ke
cteni pameti z adresy zadane v addr. Tech hvezdicek a zavorek je tam
na muj vkus nejak moc. Konkretni vyklad te definice bych radsi
odhadoval se znalosti dalsiho kontextu :-). Zrejme ale v addr je
adresa, kterou pretypuji na unsigned char (proc je ta volatile
netusim, vyznam by snad menit nemelo). No a ta hvezdicka uplne vlevo z
toho dela pointer na pointer, ale proc se to pred ni (resp za ni)
pretypovava na ten char netusim.

muj hruby odhad je :

Byte(Pointer(Pointer(addr)^)^)

:-) samozrejme jde to napsat i lip..> pro jistotu se jeste zeptam nemate nekdo uz hotovy sicl.pas pro
> komunikaci s kartou HPIB hledal jsem na webu ale marne

s HPIB jsem prisel sice kdysi do styku (karta od Hewlet-Packard). Ke
karte byla pascalska unita, ale z HPIB komunikace jsem byl tezce
zklamany. To co fungovat melo, nefungovalo, komunikace byla strasne
pomala (mam na mysli reakcni dobu (dotaz/odpoved)). Vzhledem k tomu,
ze asynchronni veci nefungovaly (nebo je HPIB neumi? ) a ten program
cetl z mnoha cidel i mimo HPIB tak to byl docela velkej hack, ze to
nakonec chodilo. Do dneska netusim, zda na vine byla ta karta nebo
zarizeni k ni pripojene (nejakej merak od Rohde&Schwarz nebo jak se
tam firma jmenuje). Komponenty za priserny penize a obycejna seriovka
byla proti tomu zlata.

D. Toman

THTMLEdit na bazi DHTML a SetFocus

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.4.2004 17:12:52

CP,

zkousim v D6.02prof pod W2KCZ SP4 pouzit WYSIWYG HTML editor
na bazi ActiveX DHTML od Petera Morrise
(www.euromind.com/iedelphi) a jedna z veci, ktera mi nechodi,
je vraceni focusu zpatky editoru v pripade, ze focus ztrati
napr. po vyberu polozky z combo boxu.

Zkousel jsem nechat v handleru OnChange u combo boxu jen volani
DHTML.SetFocus a trasovat do VCL - vsechno vypada O.K. vcetne volani API
funkce SetFocus(), ale ten DHTML ho stejne neziska
(musim na nej bud clicknout nebo stiknout klavesu TAB).

Nema s tim nekdo nejakou zkusenost popr. nenapada nekoho,
proc se to volani DHTML.SetFocus miji ucinkem?
Diky, pf

nastaveni DPI tiskarny

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2004 17:10:51

Ahoj,

potreboval bych prikladek na nastaveni rozliseni tisku.
treba na 300dpi. vim ze bych mel pouzit DocumentProperties
(doufam), ale nejak nejsem schopnej vykoumat, jak se to spravne
dela (asi den blbec).
delam tisk mapy a ono to netiskne cary, pokud tisknu moc velky
kus. laserovka s 300dpi je vytiskne, ale inkoustovka s nejakym
asi 2400dpi ne. domnivam se ze je to tim. na obrazovce se mi cary
nikdy neztrati. pouzivam isotropni mapovaci rezim a mapuju si
tam SJTSK a souradnice jsou tim padem v radech metru. Text popisu
se tiskne dobre. Pokud udelam priblizeni, a zara vychazi tlusta
treba milimetr, tak uz se vytiskne i ta.

dekuji za radu

Peca

prevod c++ do delphi

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 22.4.2004 15:32:45

DD,

snazim se prevest z c++ do delphi hlavicku sick.h a nevim si rady
jak do *.pas dostat toto:

#define UNIVERSE_FIFO_WAIT \
do { \
} while ((*sicl_universe_misc_stat & 0x00040000L) == 0)#define ibpeek(addr) *((unsigned volatile char *)(addr))

pro jistotu se jeste zeptam nemate nekdo uz hotovy sicl.pas pro
komunikaci s kartou HPIB hledal jsem na webu ale marne

diky PM

Alt-tab - Ctrl -Esc ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 22.4.2004 15:12:42

> [...]

ale jo jo to vim ale netusim jak zakazu kl skratku jednotlive kl.
dokazi zablokovat ale jak bloknout ctrl - esc ? aby ctr a esc

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

Verzia Delphi (VS.NET) pre DB aplikacie

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 22.4.2004 15:10:42

Prosim o radu od vyvojarov, ktori maju prakticke skusenosti s
DB aplikaciami vyvijanymi v Delphi (VS.NET).
Nakolko u mna nastala nutnost prerobit 13-ty rok beziaci DB
projekt ( BP 7 a BTreeFiler)
a v Delphi som nic ucelene nenaprogramoval ( firma presedlala
v 1997 na Oracle DB i vyvojove nastroje ),
potrebujem radu ohladom vhodnosti verzie Delphi 8.

1. Aka verzia Delphi 8 je minimalna pre vyvoj DB aplikacie ak
budem vyuzivat komponenty tretich stran pre pristup k DB?

Ak DB bude FB

2. FIBPlus ma komponenty iba pre pristup k DB a administracii
DB. Je to postacujuce pre DB aplikaciu ak ( mozno zatial )
nemam cas a ani skusenosti s vytvaranim vlastnych komponent ?
3. IBO ma podstatne viac komponent - su potrebne alebo aspon
vhodne pre vyvoj DB aplikacii ?
4. Ma niekto skusenosti s pouzivanim FIBPlus alebo IBO a je ochotny ( priamo nie cez konferenciu ) sa podelit o skusenosti
pri zaciatkoch ich pouzivania ( hlavne pouzitelnost jednotlivych komponent nie samotny sposob ich pouzitia ) ?
5. Je niekto, kto presiel z IBO na FIBPlus alebo opacne - PRECO? ( okrem spominanych problemov Milanom Tomesom
- nacitanie a cachovabnie niekolkych stoviek tisic zaznamov - spadli jak IBX tak i FIBPlus )

Ak DB bude Oracle

6. Ma niekto skusenosti s pouzivanim komponent DAO a je ochotny ( priamo nie cez konferenciu ) sa podelit o skusenosti
pri zaciatkoch ich pouzivania ?

!!!!!!!!!!!!!!!!

7. Otazka pre vyvojarov, ktory presli na VS.NET z Delphi. Da sa odhadnut doba, ktoru potrebuje skuseny
( relativne - 14.rokov analiz a klikania) vyvojar na zacatie prace vo VS ( nikdy som MS nastroje netestoval )?
Ako a kym ( MS - tretie starny ) je riesena konektivita do FB i Oracle vo VS.NET?
Aka verzia VS.NET je potrebna pre vyvoj DB aplikacii - FB, Oracle?

Dakujem.

Peter Brcko.

Alt-tab - Ctrl -Esc ?

[*] Vit Krska <vit.krska(zv)del(tec)cz> - 22.4.2004 15:00:40

> Lze nejak realizovat zakazani kl. skrat. ctrl-esc bez toho aniz bych
> zaroven zakazal alt- tab ?

pomoci HOOKovani klaves.

vitek

HTTPSendRequestEx

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.4.2004 14:24:37

Ahoj,

zkousim vytvorit jednu HTTP seanci pomoci WinInet v asynchronnim rezimu, ale moc
se mi nedari.

Podminky:

1) Bezpodminecne pouziti WinInet
2) Moznost zobrazovat prubeh komunikace do listboxu
3) Jde o jeden pozadavek: metodou POST chci odeslat serveru pozadavek, ktery bude
mit v tele nejaka data (cca 3000 B binarnich dat), na to precist odpoved, ktera bude
obsahovat tez nejaky balik dat. Data jsou v TMemoryStreamu.

Mam zatim zhruba toto:

FhInet := InternetOpen(PChar('AAAA'), INTERNET_OPEN_TYPE_DIRECT, nil, nil,
INTERNET_FLAG_ASYNC);

if FhInet = nil then
raise Exception.Create('InternetOpen Failed');

InternetSetStatusCallback(FhInet, (zv)InternetStatusCallbackFunc);

FhConnection := InternetConnect(FhInet, PChar(URL), RemotePort, '', '',
INTERNET_SERVICE_HTTP, 0, 1);

if FhConnection = nil then
raise Exception.Create('InternetConnect Failed');

FhRequest := HTTPOpenRequest(FhConnection, PChar('POST'), nil, nil,
nil, nil, INTERNET_FLAG_KEEP_CONNECTION, 1);

Buff.dwStructSize := sizeof(Buff);
Buff.Next := nil;
Buff.lpcszHeader := nil;
Buff.dwHeadersLength := 0;
Buff.dwHeadersTotal := 0;
Buff.lpvBuffer := StreamKOdeslani.Memory;
Buff.dwBufferLength := StreamKOdeslani.Size;
Buff.dwBufferTotal := StreamKOdeslani.Size;
Buff.dwOffsetLow := 0;
Buff.dwOffsetHigh := 0;

if not HTTPSendRequestEx(FhRequest, (zv)Buff, nil, 0, lparam(Self)) then
begin
if GetLastError <> ERROR_IO_PENDING then
raise Exception.Create('HTTPSendRequestEx Failed');
end;

Tento kod by mel spustit asynchronne odeslani pozadavku. Prozatim neresim prijem
odpovedi - ten bude v callback funkci.

InternetStatusCallbackFunc je callback funkce, ktera je prozatim prazdna.

No a ted problem. Posledni parametr ve funkcich InternetConnect a dalsich ma byt
nejaka promenna urcujici kontext. Kdyz tam dam hodnotu nula, nevznikne nikde zadna
chyba, ale callback funkce se nikdy nevyvola. Kdyz tam dam cokoli jineho, program do
callback funkce vleze (predane parametry jsou ale nesmyslne, a po jejim skonceni
vznikne access violation v kernel32.dll.

Nemate nekdo nahodou nejaky funkcni priklad na asynchronni komunikaci pres WinInet
- nebo aspon nevite, co delam spatne?

OT: Evidence odpracovane doby na zakazce

mate nekdo zkusenosti s implementaci systemu na evidenci odpracovane doby pracovnika na zakazce, vcetne evidence provedeneho vykonu a mnozstvi jednotek.
Pracovnik muze pracovat behem dne na vice zakazkach, muze take prerusit praci na zakazce a pracovat na jine, atd.
Co pouzit za reseni pri evidenci - napr. Dallas klice, Ctecky caroveho kodu, atd. tak aby to prilis nezatezovalo, a nezdrzovalo pracovnika, pripadne dalsi pracovniky pri evidenci.

Za jakekoliv info dekuji.

Dalibor.

Memo a smer cteni ?

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 22.4.2004 13:40:32

toto ti tam prida system kdyz mas naistalovanou nejakou arabskou ci co
klavesnici nebo podporu pro tohle pismo

property ReadOnly Edit-u a barva

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 22.4.2004 13:44:33

Vsechny zdravim,

chtel bych pri zmene property ReadOnly menit barvu editu.
property je definovana v CustomEdit: a v metode SetReadOnly je posilana tato zprava

SendMessage(Handle, EM_SETREADONLY, Ord(Value), 0);

Snazil jsem se najit nejakou konstatnu v Controls. Neco jako CM_SETREADONLY, ale marne. Nevite nekdo, jak odchytit tuto zpravu - nemam s tim moc zkusenosti. Popripade, kde bych mel patrat?

JR

Memo a smer cteni ?

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 22.4.2004 13:22:30

Ahoj delphici,
jsem zmaten, mozna jsem to dycky prehlizel nebo fakt nevim ale u komponenty memo kdyz v spustenem programu kliknu pravym tlacitkem na ni tak se mi zobrazi krome klasicke nabidky vlozit, kopirovat... neco navic a to Smer cteni zprava doleva, Zobrazit ridici znaky unicode, Vlozit ridici znaky unicode, proto se ptam wo co tady jde ? Ja to tam mit nechtel, je to tam standartne windowsem nebo to tam pridalo neco o cem nevim (soucast systemu nebo co, je to ted v kazdem programu).

dik za kazde vysvetleni.

Radek Szurman

OLE DB

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.4.2004 13:04:28

[...]
Orgrez, a. s.
tel.: +420 541 613 312
fax: +420 541 613 299
e-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

OLE DB

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.4.2004 12:20:24

Aha pardon,
stacilo si spustit delfi, je tam pruvodce, ale kdyz uy o tom mluvim, neni
tam nejaky zakopany pes, kde bych se zasekl?
Dalik.

> neporadite nekdo, jak si vytvorit udl soubor, rad bych si zkusil neco v
> Oraclu pres ADO, zatim jsem to delal pres BDE, nebo ODBC. Mam knizku
> Prechazime na Delphi 5, a je tam popisovane pripojeni pomoci
> ConnectionString, jenze nemam vytvorene v OLE DB/DataLinks zadne soubory
> typu UDL a nevim jak na to.
> Diky za radu - Dalibor.

OLE DB

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)tiscali(tec)cz> - 22.4.2004 12:26:25

A nestacilo by ti dat si na plochu prazdny soubor, pak ho prejmenovat na
XXXYYY.UDL a dvakrat na nej kliknout???

> [...]
> Prechazime na Delphi 5, a je tam popisovane pripojeni pomoci
> ConnectionString, jenze nemam vytvorene v OLE DB/DataLinks zadne soubory

OLE DB

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.4.2004 12:16:23

Ahoj,
[...]

vice vlaken a ADO

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 22.4.2004 11:18:19

Zdravim konferenci, planuji vytvoreni vicevlaknove aplikace (service), kde bude komunikovat s databazi vice vlaken. Jaky mam zvolit nejlepsi model (jake objekty v jakem vlakne), aby aplikace byla co nejodolnejsi a take co nejrobustnejsi a abz se ty pristupy samozdrejme nemuseli vykonavat pres hlavni vlakno (synchronize)?

Jeste by me zajimala problematika vice procesoru X vice vlaken. V soucasnosti provozujem vicevlaknovou applikaci na vice procesorech ale jen s SetProcessAffinityMask(ProcessHandle, 1) (cimz ovsem prijdu o vyhodu vice procesoru), jinak aplikace nahodne padala.

D5, MSSQL, ADO,

Diky za info
Petr Sikola

normalizace databazi adresare

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.4.2004 10:56:17

Myslim, ze sparovani dat v takovychto pripadech je vec pro umelou
inteligenci, nebo spravce ciselniku. Na zaklade ica to sparovat asi nejde,
protoze pod jednim icem je vice pobocek nebo provozoven a jak rozhodnes,
ktera je ktera, kdyz pri zadavani nove firmy a sidla pobocky nekdo napise
treba do ulice o mezeru vic, takze sidla se jevi jako ruzna. To je ta krasa
centralnich databazi nepropojenych online. Ja bych to resil tak, ze upravu
hlavnich ciselniku (zbozi, skupiny a jine trideni)lze provadet jen centralne
a pokud je bezna prace offline, tak urcite ciselniky, kde to nejde, zavest
jako individualni.

Dalik.> Bude to mit jedinnou vadu:
> pokud budou vstupovat nove odberatele na pobockach (bez centralni
> evidence
> jak jsem pochopil), tak musi nekde dojit ke sparovani tech ID_FIRMY
> (na kazde pobocce ma ta sama firma jine ID).
> Tam jsem chtel pouzit to ICO, ale jestli mas lepsi reseni ?

Alt-tab - Ctrl -Esc ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 22.4.2004 10:54:16

Hello Konference,

Lze nejak realizovat zakazani kl. skrat. ctrl-esc bez toho aniz bych
zaroven zakazal alt- tab ?

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

Ladeni vlaken v Delphi 6

[*] Ludek <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 22.4.2004 10:42:15

Ahoj,
Mam problem pri ladeni nehlavnich vlaken v Delphi 6. Pokud bych chtel
ladit kod v Delphi debuggeru, tak vzdy kdyz prechazim na dalsi radek kodu
pomoci F7 nebo F8, trva tento prechod 3-4 sekundy. To naprosto znemoznuje
jakekoli symsluplne ladeni. Netusite, kde by mohl byt problem?

Alt-tab - Ctrl -Esc ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 22.4.2004 10:32:13

Hello Konference,

Lze nejak realizovat zakazani kl. skrat. ctrl-esc bez toho aniz bych
zaroven zakazal alt- tab ?

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

normalizace databazi adresare

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.4.2004 10:26:03

On Behalf Of Dalibor Faltynek

> [...]
> jine trideni)lze provadet jen centralne a pokud je bezna
> prace offline, tak urcite ciselniky, kde to nejde, zavest

Ahoj.
To je pravda, ovsem v praxi je to obvykle tak, ze pobocky maji nejakou
identifikaci (napr. Hypernova 104)

Ludek

normalizace databazi adresare

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.4.2004 10:24:00

On Behalf Of Slavomir Skopalik

> [...]
>
> PS:Jeden muj odberatel to resi tak, ze je nutne se nejprve u
> nej zaregistrovat (trva to dost dlouho) a pak teprve muze

Ahoj.
Tak to jsem zase nepochopil ja::)), Pocital jsem s tim ze se jedna o
centralni evidenci.
Jinak udelat centralni evidenci replikovanou na Internetu je i pro tento
DM to prave protoze staci on-line replikovat pouze tu kratkou hlavni
tabulku ktera zajisti jedinecnost KOD_FIRMY a prideli unikatni ID_RIFMY
(v takovem pripade samozrejme guid.
Nic jineho nemusi na Inetu byt, ostatni se zreplikuje na centralu
nejakou davkou.
Ale to jsme se uz dostali strasne daleko a asi uplne jinam nez o co
puvodne slo.

Ludek

normalizace databazi adresare

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.4.2004 09:29:49

> [...]

> (na kazde pobocce ma ta sama firma jine ID).
> Tam jsem chtel pouzit to ICO, ale jestli mas lepsi reseni ?

Shift+Sipka...

1. KeyPreview na formu musis mit true.
2. Po vlastni obsluze stisku klaves potlacit dalsi defaultni zpracovani pomoci Key := 0;

procedure TMujForm.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if (ssShift in State) then begin
if (Key = VK_UP) then begin
PosunPanelNahoru;
Key := 0; //zablokovat dalsi zpracovani stisku sipky
obsluha dalsich sipek

OCR do aplikace

[*] Jan Blaha <jan.blaha(zv)terminus(tec)cz> - 22.4.2004 07:09:37

Ceny dostanes v ramci podepisovani smlouvy. Bez pisemneho podpisu
smlouvy to stejne nedostanes. Pokud chces, posli mi mail mimo konferenci
a ja ti poslu excelovskou tabulku. Predem podotykam, nevim jake reseni
shanite, tohle umi temer vse vcetne treba arabskych fontu a podle toho
to stoji. Na rocni vyvoj to lze dostat zdarma, pak ale cena SDK je
4500-5500 USD a cena nutnych runtime licenci je od 400USD za jednu pres
200USD za jednu pri 100ks az k 10USD za jednu pri 10000 ks. Takze je to
super vec pouzitelna ale jen do vetsich projektu....

From: "Jan Blaha" <jan.blaha(zv)terminus(tec)cz>> www.ScanSoft.com je to spicka v oboru, jazyky a I kdyz SDK pro
vyvoj je
po
> registraci zdarma.
Po registracii coho - ktorej verzie? (OmniPage Pro/Standard?)

Diky Miro

OCR do aplikace

[*] Jan Blaha <jan.blaha(zv)terminus(tec)cz> - 22.4.2004 00:29:07

K ziskani SDK - je pro visual C++, ale to by nemelo vadit..
Takze k ziskani SDK je treba se zaregistrovat, nasledne prijde email od
scansoftu, neni to hned, dela to clovek a pak se musi podepsana smlouva
na SDK odeslat do Belgie a prijde od nich soft. SDK je tedy na rocni
vyvoj zdarma, problem je spise v runtime licencich. Ale je to spicka v
oboru, vyuzita napr. ve Filenetu ci Sharepointu, coby etalonu DMS
systemu....

Po registracii coho - ktorej verzie? (OmniPage Pro/Standard?)

Diky Miro

normalizace databazi adresare

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.4.2004 23:41:04

> [...]

> 6 - Ulice - Ulice - 3 (sidlo)
> 9999 - NOS - velikost nosu obchodniho zastupce -NULL
>
> Pomoci toho popises co jde a jeste das uzivatelum moznost si
> krasne dodavat svoje potrebna pole, navic podle typu se pak
> muzes v uzivatelskem rozhrani k jedntlivym udajum stavet,
> pokud typ ID=124 bude e-mail pak kliknutim spustis Outlook
> MAILTO, atd... Zrovna tak co se tyce nabizenych ciselniku a
> pod, nese si to ssebou uz samotny udaj a je jedno kolik mailu
> telefonu ci adres si uzivatel do adresare prida.
>
> Jak spocitat pobocky je pak jiz jen select podle ID_TYP_UDAJE

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.4.2004 22:30:58

] On Behalf Of Slavomir Skopalik

> Dotaz nebyl o jednoznacne identifikaci, tu bych pres ICO
> nedelal, ale jak dat dohromady data z pobocek (tak jsem to pochopil).

Ahoj.
No to je o cele konstrukci datoveho modelu adresare.
Musis oddelit adresy od firem a je to.
Adres pak muzes mit k firme prirazenych vic a jeste u nich muzes mit
vlastnost zda se jedna o dresy fakturacni, dodaci, neplatnou ....
Pripadne i casovou platnosti.

Dale predpokladam, ze faktura ma jednak identifikaci firmy a jedna
idetifikaci konecneho prijemce. Bez toho se fakturace snad ani neda
napsat.

[...]

TComboBox - CLX chyba???

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 21.4.2004 22:22:56

Ahoj,
[...]

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 21.4.2004 20:34:48

From: "Jan Blaha" <jan.blaha(zv)terminus(tec)cz>> www.ScanSoft.com je to spicka v oboru, jazyky a I kdyz SDK pro vyvoj je
po
> registraci zdarma.
Po registracii coho - ktorej verzie? (OmniPage Pro/Standard?)

Diky Miro

normalizace databazi adresare

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.4.2004 20:32:47

> Jake "parovani" mas na mysli (parovani plateb nebo snad ...
> <JOKE>uzivatelu a uzivatelek ::)</JOKE>

Jestli jsem to spravne pochipil, tak se melo jednat o sestavy,
kolik ktera firma odebrala stahovane z ryznych pobocek.

> No ja znam i uzivatele kteri ocekavaji neco jineho
> Priklad z praxe : Jednoznacny klic subjektu =
> 1) v pripade drobnych odberatelu je to opravdu ICO
> 2) v pripade velkych siti a vyznacnych odberatelu je to
> nejaka zvolena zkratka (napr. CZAHLOD, SKAHOLD, CZDELVITA)
> 3) v pripade zahranicnich spolecnosti je to obdobne napriklad
> JIMMY1, HANNAH2 .... Proste kazda firma ma jine potreby....

Souhlas.

> No jake problemy mas na mysli ?

Pri vyberu dani, jelikoz, pokud budou ze stejneho kraje, tak budou
mit i stejne ico a .... :((((

> V praxi jsem na to narazil jednou (bylo to tusim jedna firma
> odnekud z Usti a druha blizko Brna ale bohuzel konkretni
> informace uz nejsem schopen nijak dohledat a dolozit.) Jinak
> z praxe je znamo a v archivu konference prijdes na to, ze
> podobna situace je u rodnych cisel. Na soukromy mail Ti
> posilam vypis z OR kdy nam zaregistovali firmu s.r.o. se
> stejnym nazvem jako uz existujici a prisli jsme na to cirou
> nahodou v bance pri zalozeni uctu :)

Uz jsem to tu psal nekolikrat:
Jmeno firmy je k nicemu.
Zakon definuje, ze firma je urcena svym nazvem a sidlem a to cos
mi poslal proste byla jen shoda nazvu nic vic.

> Takze tvoje duvera v statni rejstriky je prinejmensim problematicka.

Pri vystavovani dokladu ti nic jineho nezbyva, musis respektovat
zakony i kdyz se ti to nelibi. Ja neresim identifikaci uvnitr DB,
to je trivialitka, ale identifikaci pri vstupu dat do systemu a vystupu
dat ze systemu.

> No zalezi na tom z jakeho pohledu a podle ktereho zakona.
> Napriklad zavazky a pohledavky mohou klidne mit pravni
> kontinuitu u rozdilnych firem. Takze to co rikas je takova
> samopravda ktera nema vubec zadny vliv na vhodnost pouziti IC
> pro jednoznacnou identifikaci firmy v ramci informacniho systemu.

Ja se opravdu nesnazim identifikovat uvnitr IS, ale mezi IS a na jeho
vstupu.

Prevod zavazku a pohledavek je neco jineho, to nesouvisi s fakturou,
novou fakturu vystavis na novou firmu, pohledavku budes uplatnovat vuci
subjektu, ktery je uveden na fakture jako odberatel.
Pokud se neco s firmou deje, tak nezaplacene faktury zustavaji v strare
spolecnosti a aktiva se prevedou.

Dotaz nebyl o jednoznacne identifikaci, tu bych pres ICO nedelal,
ale jak dat dohromady data z pobocek (tak jsem to pochopil).

Slavek

Knihovna pro praci s TIFF soubory (Delphi 7)

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 21.4.2004 20:10:44

Aldik:
Hledej bmp2tif nebo tak nejak se jmenovala knihovna co jsem ji kdysi
pouzil
Umela ji jine veci

Ludek:

> Ahoj.
> Pokud ti staci pro w2k tak se da natahnout ocx Imagingu

OCR do aplikace

[*] Jan Blaha <jan.blaha(zv)terminus(tec)cz> - 21.4.2004 20:06:44

www.ScanSoft.com je to spicka v oboru, jazyky a fonty temer vse co si
lze vzpomenout, ale neni to nejlevnejsi. I kdyz SDK pro vyvoj je po
registraci zdarma.

From: "Lukas Gallina" <lukas.gallina(zv)programky(tec)cz>> potrebuji udelat pole pro zadani IP adresy.

Precenovani ve skladovem systemu

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 21.4.2004 14:03:38

[...]

Jestlize doklad opustil ucetni jednotku, at uz se jedna o fakturu, pokladni doklad, dodaci list, smlouvu nebo cokoli jineho, pak uz to nesmis menit at se Ti to libi nebo ne. Jinak je to s internimi doklady, ktere zustavaji doma. Tam se za jistych okolnosti opravovat da... Napriklad ty mesicni uzaverky o kterych se tu psalo maji smysl. Ale platis za ne tim, ze cely mesic nevis, co se Ti na sklade deje. To leckdy muze byt neprijatelne.

From: "Jonas Marian" <jonas(zv)komercpoj(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>> Neznate nekdo nejakou knihovnu pro praci s TIFF soubory ?

Soucasny beh FireBirdu 1.0 a 1.5

On 21 Apr 2004 at 13:01, Jaroslav Popluhar wrote:

> Je mozne nejako zariadit aby bezali ako sluzby sucasne a kazda na inom
> porte?

Komunikace na ruznych portech se zajisti konfiguraci v1.5, viz
release notes (to je stejne bez ohledu na zpusob provozovani). Co se
tyka soucasneho provozovani jako sluzeb, pak by to teoreticky mohlo
jit, ale nezkousel jsem to. Rozhodne doporucuji nejdriv zprovoznit
soucasny beh jako aplikaci, a az pak resit sluzby.

> Su niekde popisane vsetky prepinace serveru aj guardiana?

Z hlavy nevim kde, ani si nevybavuji ze bych takovy kompletni seznam
nekde nekdy videl. Ale ono tam snad kromne prepinace -a snad ani nic
jineho neni :-)

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Quick Report a Delphi 7 - Kde je?

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 21.4.2004 13:21:31

Petr Svejda wrote:
> Potrebuji nainstalovat Quick Report do Delphi 7 a nemohu ho najit. Nevite
> prosim, kde je (na kterem CD)?

Mel by se instalovat spolu s delphi, jestli ho nevidis na liste s
komponentama, tak si nainstaluj balicek c:\program
files\borland\delphi7\bin\dclqrt70.bpl

--
Zdravi Spider_X

Quick Report a Delphi 7 - Kde je?

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 21.4.2004 13:15:26

Potrebuji nainstalovat Quick Report do Delphi 7 a nemohu ho najit. Nevite
prosim, kde je (na kterem CD)?

normalizace databazi adresare

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.4.2004 13:07:24

> [...]

> spojit nebo to nechat tak kdyz si to spojim tak samozrejme by
> se to melo nejak promitnu i na patricne klienty protoze asi

XML syntax highlight

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 21.4.2004 13:05:23

Ahoj,
nezna nekdo dobrou, malou komponentu na syntax highlighting XML? Jen neco
jako TMemo, nic jineho to umet nemusi, no mozna, kdyby to umelo
preformatovat, ale nejni to nutne.
Dival jsem se na SynEdit, ale to je dost tezky kalibr.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

Soucasny beh FireBirdu 1.0 a 1.5

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 21.4.2004 13:01:20

Hello Pavel,

PC> Prepinani je bez problemu, jen nesmi byt ani jedna verze provozovana
PC> jako sluzba. Kazda verze se pak spousti primo volanim
PC> ibserver/fbserver.exe s parametrem -a.
Co znamena -a? V rel. notes som to nenasiel. -? ani /? neukazu nic.

PC> Pro klienty je nutne vzdy zajistit prislusnou verzi klientske knihovny.
Nemozem teda pouzit vygenerovanu gds32.dll pre pristup k FB 1.0?

Je mozne nejako zariadit aby bezali ako sluzby sucasne a kazda na inom
porte?

PC> Doporucuji si precist release Notes k FB 1.5 (jsou i v cestine).
Citam, citam, ale bez -a som sa nevedel pohnut:-|
Su niekde popisane vsetky prepinace serveru aj guardiana?

castka slovy

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 21.4.2004 12:55:09

Ahoj, poslali byste mi prosim (na spider_x(zv)atlas(tec)cz) nekdo funkci na
prevod cisla na castku slovy. Bude to na na vyplnovani smluv, takze bych
potreboval, aby zvladala aspon do radu desitek milionu.

dekuji.
Michal Kuncl

Jak udelat pole pro IP adresu?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2004 12:45:04

From: "Lukas Gallina"
> Neumim moc pouzivat MaskEdit a potrebuji udelat pole pro zadani IP adresy.
> Idealni by sice bylo, kdyby vypadala jako ve Windows, nicmene neni to
> uplne podminkou.

V Comctl32.dll od verze 4.71 (IE 4.0) je "IP address control".
Zda je pro nej hotove i nejake zabaleni do VCL to netusim, ale v ComCtrl.pas
ten control je (SysIPAddress32 resp. WC_IPADDRESS).

Daniel

normalizace databazi adresare

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 21.4.2004 12:16:59

> [...]

kdyz si to spojim tak samozrejme by se to melo nejak promitnu i na patricne
klienty protoze asi vygeneruji novou vazbu na tuto firmu

[*] Lukas Gallina <lukas.gallina(zv)programky(tec)cz> - 21.4.2004 12:14:58

Ahoj.
Neumim moc pouzivat MaskEdit a potrebuji udelat pole pro zadani IP adresy.
Idealni by sice bylo, kdyby vypadala jako ve Windows, nicmene neni to uplne
podminkou.

Muzete me nekdo nakopnout? Diky.

S pozdravem
Lukas Gallina
lukas.gallina(zv)programky(tec)cz
www.programky(tec)cz
-> Zalohujete data? Zalohujte lepe!
-> http://www.netbackuplite.com

Knihovna pro praci s TIFF soubory (Delphi 7)

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 21.4.2004 12:00:56

Neznate nekdo nejakou knihovnu pro praci s TIFF soubory ?
Potrebuji aby umela nacist TIFF obrazek ktery je vicestrankovy, moznost zobrazeni tifu se zvetsenim a listovanim po strankach. Specialni pozadavek, musi to byt nativni VCL komponenta bez dodatecnych DLL, bez nutnosti registrace pres REGSRV32 a nutnosti cokoliv zapisovat do registru.

Dik Marian

Precenovani ve skladovem systemu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.4.2004 11:52:55

Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> wrote:
> [...]

uzaverkou jiz nelze menit, ale samozrejme lze uzaverku zrusit a znovu
ji spocitat v okamziku kdy zjistim ze jsem spatne zadal prijemku.
Je to overene v praxi u tisicu uzivatelu...

Martin Schayna

normalizace databazi adresare

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.4.2004 11:50:54

Fakturacni adresa je jen jedna, takze zadny problem.
Asi resis problem stredisek, tedy dodaci adresy.
Tech muze mit firma neomezene a mohou byt i docasne,
napriklad stavebni firma si necha posilat material tak kde
stavi nikoliv k sobe domu.
Doporucuji si nastudovat nektery z beznych ucetnich SW,
nebo si zajit do uctarny.

Slavek

> takze abych to nejak shrnul asi nejvyhodnejsi (z hlediska
> moznosti prace a minima problemu s urady) je mit tabulku
> firem s nazvem, ico, dic a k ni tabulku adres ulice, mesto,
> psc, telefon, ... jak resite pokud to mate takhle to ze ta
> sama firma nakupuje na ruznych strediscich (napada me napr
> drahy) s jejich svazanim pod jednu firmu s ruznymi adresami
> (pokud teda nechci replikovat vsechny adresy na vsechny
> strediska coz se mi jevi jako zbytecne)
>
> v dokladu potom mit odkaz na danou adresu a pres ni i na
> firmu a navic i textove vyjadreni adresy pro eventuelni tisk

> [...]

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.4.2004 11:14:50

> [...]
>
> v dokladu potom mit odkaz na danou adresu a pres ni i na firmu a navic i
> textove vyjadreni adresy pro eventuelni tisk

uz tu niekto spominal, ze mozes doplnit casovu platnost zaznamov,
to je IMHO najlepsie riesenie

Erik

normalizace databazi adresare

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 21.4.2004 10:36:45

[...]

Nahrazeni textu v binarnim souboru ?

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 21.4.2004 10:50:47

Ahoj,
nejsem sice zadny expert, ale zkusil bych nacist vzdycky blok dat do
dlooouheho stringu, na to aplikovat funkci pro praci s podretezci POS, DEL a
INSERT. Predpokladam, ze tyto fce budou v delfi optimalizovane na rychlost
vic, nez kdyz to budes delat pesky vlastnim kodem. Akorat musis pohlidat,
abys dalsi blok dat nacital od pozice - delka hledaneho stringu. A rekl
bych, ze muzes pouzit ke cteni a zapisu blokove operace pascalu, nebo
streamy, to je burt.

Zdravi Dalik.

From: "Martin Pisarik" <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz>

> No ja jsem zkousel JOIN a nefungovalo to dobre, ale s LEFT JOINEM to
funguje
> tak jak ma.
> Takze dik moc.
> Ale nechapu to.
> Kdyz jsem mel ty data na mySQL tak muj dotaz fungoval dobre a kdyz
> jsem to zkousel v Accessu, tak to taky fungovalo dobre. V tomto
> pripade mi LEFT nevadi, ale co kdybych mel takova data, ze bych ho
> nemohl pouzit? Co pak? A nebo nerozumim SQL?

Neuplny vysledek joinu

[*] Jan Blaha <jan.blaha(zv)terminus(tec)cz> - 21.4.2004 08:22:25

Neni nahodou v tabulce AP 50 kombinaci pro?
Mel jsi v joinech spravne nastavene left/right innner/outer join?

Nevim zda je v BDE defaultni left nebo right join, mozna by mohla pomoci
zmena poradi tabulek v selectu.