Graf do ISAPI

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 16.4.2004 08:26:29

Ahoj,
chci se zeptat,

jak strcit graf do ISAPI aplikace? Jde to nebo to musim delat pres object
ActiveX?

Diky

Jirka Virt

Proxy a ruzne autorizace

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.4.2004 21:38:19

On Behalf Of Lebeda David
> ..... Dokazali jsme do
> aplikace doplnit
> podporu NTLM autorizace,

Ahoj.
Muzu poprosit o priklad ?

Ludek

OT kombinacni pocet

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 15.4.2004 20:30:09

Ahoj

Ak chces urobit rozlosovanie turnaja, skus sa pozriet na
http://avr-sr.host.sk/pravidla/sestkovy/Berger.html Jedna sa o bergerove
tabulky a podla tohoto kluca sa losuje futbalova liga. Na Slovesnku a iste
aj v Cechach to plati pre vsetky aj regionalne ligy na celu sezonu - jesenna
aj jarna cast.

Vlado

> neni to sice primo o programovani, ale potrebuju to pro program v Delphi.
>
> Trapim se uz nejakou dobu s timto problemem:
> Jako rychlou kontrolu splnitelnosti vstupnich podminek pro jeden program v
Delphi
> (rozlosovani turnaje) potrebuju spocitat pocet k-tic (bez ohledu na
poradi, k>2) z n-
> prvkove mnoziny (n>k) za nasledujici omezujici podminky:

OT kombinacni pocet

[*] martin kolos <xkoky(zv)atlas(tec)cz> - 15.4.2004 15:53:50

ahoj
ja jich nasel sest
napr:
1 2 3 4
2 5 6 7
6 8 9 10
10 11 12 1
3 5 8 11
4 7 9 12

martin kolos

>Pro tento pripad (n=12. k=4) asi ano, ale bude to platit obecne pro
>Pavel Zichovsky (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Proxy a ruzne autorizace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.4.2004 15:45:49

Ahoj,

delam takovou sondaz, co pouzit k programovani aplikace, ktera prenasi soubory pres
internet. Stavajici reseni pouziva komponenty F. Pietteho (ICS), ale jako problem se
ukazuji ruzne autorizace u proxy serveru (basic, ntlm, kerberos...). Nevite nekdo o
komponente (objektu, knihovne apod.), ktera by podporovala HTTP protokol i s proxy a
mela by v sobe jiz zabudovanou podporu ruznych zpusobu autorizace, aby to clovek
nemusel nejak amatersky dolepovat na kolene? Dokazali jsme do aplikace doplnit
podporu NTLM autorizace, ale uvitali bychom, kdyby bylo jiz hotove reseni s co
nejvetsim poctem tech autorizaci. Nemusi byt free.

pocet Timer-u v Delphi (win)

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 15.4.2004 15:05:45

From: "Jan Rizek" <abxsw(zv)centrum(tec)cz>
> Je nejak omezen pocet Timeru ve win popr. v Delphi?
>
> Neco jako maximalni hodnota 1024 v celem systemu?

Pocet timer je omezen systemem, tusim na cca 1000. Nicmene neni duvod mit vice
jak jeden timer v cele aplikaci jako "casovou zakladnu" a z neho pak generovat
udalosti pomoci vlastnich counteru.

Petr Vones

FB trigger - jmeno tabulky

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 15.4.2004 15:01:45

lze zjistit v trigeru jmeno tabulky, ktere tento triger nalezi?

Chtel bych udelat jeden obecny triger pro vsechny tabulky..

JR

Odeslani udalosti

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 15.4.2004 14:55:44

Oprava kodu z meho 3. mailu
type
TForm1
procedure VytvorLabelButtonClick(Sender:TObject);
procedure VytvorImageButtonClick(Sender:TObject);
protected
procedure MyOnLabelClick(Sender:TObject);
function
CoLeziPodemnou(Komponenta:TComponent;MysX,MysY:integer):TComponent;
procedure ProvedComponentClick(komponenta:TComponent);

procedure TForm1.VytvorLabelButtonClick(Sender:TObject);
var Label:TLabel;
begin
Label:=TLabel.Create(Self);
InsertControl(label);
Label.OnClick:=MyOnLabelClick;
end;

procedure TForm1.VytvorImageButtonClick(Sender:TObject);
var image:TImage;
begin
image:=TImage.Create(Self);
InsertControl(image);
image.OnClick:=MyOnLabelClick;
end;

procedure TForm1.MyOnLabelClick(Sender:TObject);
var komponenta:TComponent;
begin
if (Sender is TImage) then
komponenta:=CoLeziPodemnou(TComponent(Sender),Mouse.X,Mouse.Y) else
komponenta:=TComponent(Sender);
ProvedComponentClick(komponenta);
end;

function
TForm1.CoLeziPodemnou(Komponenta:TComponent;MysX,MysY:integer):TComponent;
begin {pomoci fce MouseToScreen, nebo ClientToStreen, nebo tak nejak prevadis
pozice krysy na nejake lepe pouzitelne hodnoty} end;

procedure TForm1.ProvedComponentClick(komponenta:TComponent);
begin
Komponenta.color:=clWhite;

Odeslani udalosti

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 15.4.2004 14:49:42

No, myslim, ze pozice jednotlivych prvku na formulari znas, kam si klik
mysi na formular take zjistis, co ti potom brani zjistit, ktera komponenta
lezi na miste kliknuti? velmi zjednodusene asi takto:
bytvoris obecnou methodu pro event kliku (napr.)
procedure OnComponentClick(Sender:TObject);
tuto methodu priradis kaznemu prvku, ktery vytvoris, (viz. nize), i tomu
image. na OnClick zjistis, zda si to sama komponenta (Label) osetri, nebo
to je image a zjistis, kam si klikl a lezi pod nim zjistis, zjistis, co
tam lezi za komponentu (napr. button3) a zavolas:
ProvedComponentClick(Button3);

Tzn:podrobneji (nemam ted u sebe delphi, takze spousta method se bude
jenovat jinak, ale snad Ti bude jasne, co tim chci rici).
type
TForm1
procedure VytvorLabelButtonClick(Sender:TObject);
procedure VytvorImageButtonClick(Sender:TObject);
protected
Label:TLabel;
procedure MyOnLabelClick(Sender:TObject);
function
CoLeziPodemnou(Komponenta:TComponent;MysX,MysY:integer):TComponent; end;

implementation

[...]

MyOnLabelClick(komponenta);
[...]

Trosku si s tim samozrejme jeste pohraj ::). Snad jsem alespon trosku
pomohl. A hodilo by se pred pretypovanim se pro jistotu ujistit, zda jsou
skutecne parametry daneho typu.

Brona

> Tedy aby to bylo jasnejsi, mam graficky program kde se vytvareji
> komponenty na formulari dynamicky (jsou tam vrstvy..neco jako
> photoshop), je jich tam vice a kdyz na objekt kliknu oznaci se,
> presouvam ho, upravuju... ale potreboval bych jeste nakreslit 2x kruh
> nad nimi (presah pri tisku), umistim-li nad ne image tak pak snimi nic
> neudelam. Tvoje reseni je supr ale pouze pro jeden objekt pod image
> jestli ho dobre chapu. Myslel jsem ze bo to mohlo udelat nejake
> odchyceni udalosti na image1 a odeslat pod nej, nevim ale jestli to je
> [...]

OT kombinacni pocet

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 15.4.2004 14:43:39

> =comb(n,k) * comb (n-k,k) * comb(n-2k,k) .... / ((n/k)!)
>
> kde comb (a,b) je odpovidajici kombinacni cislo
>
> Vyberu 1. k-tici, ze zbytku 2. k-tici a tak dal.K-tice vsak mohu
> prohazovat, coz na rozdeleni do skupin nema vliv, proto to deleni.

nezda sa mi to. Napr. pre k = 4, n >= 7 mas tam aj taku moznost (1, 2, 3, 4)
(1, 5, 6, 7)?

Pokial naozaj treba kontrolovat vstupne udaje na danu podmienku, tak sa
mi zda najjednoduchsie rovno ich kontrolovat, namiesto pocitania nejakych
kombinacii - ich spravny pocet mi predsa negarantuje, ze tie udaje su ok.

Erik

pocet Timer-u v Delphi (win)

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 15.4.2004 14:41:37

Je nejak omezen pocet Timeru ve win popr. v Delphi?

Neco jako maximalni hodnota 1024 v celem systemu?

Netusite nekdo?

JR

OT kombinacni pocet

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 15.4.2004 14:09:34

Predpokladam n-prvkovou mnozinu a chci zni vybirat k prvkove podmnoziny, pak pocet takovych podmnozin spocitam jako
n!/((n-k)!k!)
je to logicke. chci li spocitat kolika ruznych [poradi muzu vytvorit z n prvku pouziju n! (n-faktorial), mne ale nezalezi na poslednich n-k prvcich a tak to vydelim (n-k)! a nakonec, protoze mi nezalezi na poradi prvku staci to videlit k!. Snad je to srozumitelne. Jinak to jde zapsat pro dvojice napr takto n.(n-1)/2.
Jaromir Cermak

From: <js-delphi(zv)quick(tec)cz>
> Je teda spravne, ze jsem temer vsude misto "L.free" nasekal FreeAndNil(L).

Neni. Je treba nejdrive pochopit jak vubec sprava pameti funguje. Pak nebudes
(ve vetsine pripadu :-) delat chyby ktere povedou k takovym problemum. Anebo
prejdi na .NET kde tyto problemy z principu neexistuji, ale zase jsou tam
jine.

> function Funkce01;
> begin
> result:=TStringList.Create;
> result.add('a');
> result.add('b');
> result.add('c');
> end;

Jestlize funkce vraci jako result nejaky objekt tak by to melo obecne vypadat
spise takto, protoze v pripade ze dojde k vyjimce pri volani nekterych metod
toho objektu je nutne objekt v dane funkci explicitne uvolnit pred vyvolanim
vyjimky:

function Funkce01: TStringList;
begin
Result := TStringList.Create;
try
// zde muze dojit k nejake vyjimce
Result.Add('a');
Result.Add('b');
Result.Add('c');
except
Result.Free;
raise;

Samozrejme zalezi na navrhu, objekt se muze v konstruktoru sam pridat do
nejakeho seznamu ktery jej pozdeji uvolni apod. Jako dalsi reseni se nabizi
pouzit interface, pak se o uvolnovani nemusis starat, ale ma to zase jine
nevyhody.

Petr Vones

IB/FIB - dynamicky SQL

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 14.4.2004 12:35:20

> [...]

http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Problem s uvolnovanim pameti - chybove hlaseni - o

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 14.4.2004 12:31:17

>Jak spravne uvolnim takovouhle pamet?
>procedure Neco;
>var
>L:TStringList;
> L:=Funkce01;
>end;

>function Funkce01;
>begin
> result:=TStringList.Create;
> result.add('a');
> result.add('b');
> result.add('c');
>end;

Ja bych pouzil konstrukci:

procedure Neco;
var
L: TStringList;
L := Funkce01;
FreeAndNil(L);

function Funkce01;
begin
result := TStringList.Create;
result.add('a');
result.add('b');
result.add('c');
end;

Jan Skopovy

IB/FIB - dynamicky SQL

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 14.4.2004 12:29:17

Zdravim,
lze udelat v IB/FIB procedure neco takoveho (prepsano z MSSQL):

declare (zv)cmd varchar(500)
set (zv)cmd = 'SELECT * FROM Tabulka'
exec ((zv)cmd)

Procedura nyni vrati dataset.

L. Filip

SQL dotaz

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 14.4.2004 12:09:15

:-) Asi neodpovim na otazku, ale budiz :-))

Dejme tomu, ze dana skupina je v PoleSkup
select a.*
from Tabule a
join (
select pom.PoleSkup, max(pom.Datum)
from Tabule pom
group by pom.PoleSkup) b on a.PoleSkup = b.PoleSkup and a.Datum = b.Datum
order by a.PoleSkup

nebo stejny vysledek jinym zapisem

select a.*
from Tabule a
where a.Datum = (select max(b.Datum) from Tabule b where a.PoleSkup = b.PoleSkup)
order by a.PoleSkup

--
ing. Pavel Zilinec
MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

Friday, April 9, 2004, 8:07:39 PM, bylo napsano:

LZ> On Behalf Of Dalibor

LZ> Ahoj.
LZ> Mozna ano.

LZ> Ludek

LZ> P.S. Pokud by se ti moje odpoved nezdala dostatecna tak je to proto, ze
LZ> odpovida Tvemu "zadani":))))
LZ> Takze asi nam budes muset prozradit datovou strukturu a typ SQL serveru.
LZ> Jinak Ti nikdo nepomuze.

LZ> __________ Informace od NOD32 1.716 (20040413) __________

LZ> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
LZ> http://www.nod32(tec)cz

Fullscreen v DELPHI

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 14.4.2004 11:07:10

Pouzij DelphiX komponenty - to je DirectX na internetu je spousta tutorialu
a navodu jak na to
je tam nejaka komponenta neco jako plocha, ktery nastavis nejakou vlastnost
na true a je to - aspon tak si to matne pamatuju,,

hledej serial od upira Krejciho - psal to myslim na Builder(tec)cz - je to tam
popsany

From: "Cizek Milan" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> Navrhl jsem to spatne? Diky

Asi ano. Co v tom threadu vlastne volas ?

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2004 02:07:05

Ahoj,
[...]

Milan, D7 Ent

OT: POP3 a SMTP cez LAN a DSL

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 13.4.2004 01:45:00

[...]

Firebird a cestina

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 12.4.2004 22:14:18

> [...]

Mobil: 724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

[*] Pavel Hora <phofficial(zv)centrum(tec)cz> - 12.4.2004 19:52:04

Zdravim,
vim ze se to zde jiz resilo, ale stale ne ku me spokojenosti :))
Mam zalozeni databazi s DEFAULT CHARACTER SET ISO8859_2, takze uz nikde u def. tabulek neuvadim kodovani. Pri zadavani dat pres isql (pred pripojenim nastavim set names iso8859_2) je vse OK (krome razeni zaznamu, zde se spatne radi ch - bere se jako c-h - muj 1. problem), ale pokud zadavam data z jinych programu (take nastaveno iso8859_2) ulozi se do databaze nesmyslne znaky - stejne nesmysli se pak i prectou. Nevite v cem by to mohlo byt??

TWebBrowser - Kopirovanie textu

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 12.4.2004 18:13:56

D7, Win2000

Mam offline HTML stranku na pocitaci. Ked ju normalne otvorim z
WinExplorer, tak mozem oznacit nejaky text a skopirovat ho do schranky.

Cez Delphi komponentu TWebBrowser to uz nefunguje. Stranku otvaram asi
takto:

var Flags: OLEVariant;
Flags:=0;
WebBrowser1.Navigate(OffLineStranka, Flags, Flags, Flags, Flags);

Zaujimave je, ze ked volam on line stranku (http:\\www. ....), tak tu
kopirovanie funguje.
Vdaka za kazdu radu

Delphi a eventlogy

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.4.2004 03:02:53

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> [...]

Platform SDK kde je MC (message compiler), vytvorit prislusnou DLL a zapsat
do registru. Vse je popsano v dokumentaci.

Dohledani komponenty podle jmena

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.4.2004 03:02:51

From: <delphak(zv)centrum(tec)cz>
> FindComponent - ale nevim, jak to jednoduse programve hledat v ramaci celeho
> projektu.

Globalni objekt Application je odvozen od TComponent, takze obsahuje reference
na vsechny vlastnene objekty - datamoduly.

Petr Vones

OnAfterInstall pri instalaci sluzby

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.4.2004 03:02:52

From: "Svehla Jaroslav" <svehla(zv)spelza(tec)cz>
> Ahoj, ve sve sluzbe zachytavam OnAfterInstall (a OnBeforeUninstall). Pokud
> sluzbu instaluji z prikazove radky SLUZBA /INSTALL vse funguje OK, pokud ale
> pouziji programovou instalaci pomoci CREATESERVIS() OnAfterInstall

Programova instalace spociva ve volani s parametrem /install popripade /silent
aby se nezobrazil dialog o vysledku operace.

Petr Vones

Ladeni in-process COM komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.4.2004 03:06:54

From: "Krakora Martin" <krakoram(zv)seznam(tec)cz>
> DLL). Nastavil jsem tedy debug info a Host Aplication podle helpu. Jenze mi
> to porad nechodi. Mam projekt Activex DLL, kde je vlozeny Automation
> objekt.Pokud oznacim breakpoint u nejake metody objektu, kterou vola
> aplikace klienta, tak je po spusteni breakpoint neaktivni a pri volani se na
> nem program nezastavi. Kdyz spustim projekt DLLka, tak se mi korektne spusti

Tohle je klasicky problem. Zkus nastavit "Include remote debug symbols" v
Linker options a zaroven je nutne aby cesta k DLL nebyla relativni.

Petr Vones

zjisteni poctu vlaken dane aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.4.2004 02:54:50

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> jo ToolHelp znam ale potreboval bych to zjistit okamzite v tom danem
> procesu. Myslel jsem ze to ma funkci GetThreadCount ci co.. :) Jedna se o
> 2000.

A v cem je problem ? Vzdyt struktura PROCESSENTRY32 obsahuje primo polozku
cntThreads.

Petr Vones

Jak pouzit StartTransaction, Commit, Rollback

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 10.4.2004 23:47:42

FB1.5, IBX, D7P, WXPP

na formular umistim IBDataSet, IBDatabase, IBTransaction, DataSource,
DBGrid. Vse nastavim a pouzivam. Pri uzavreni formulare se provede
automaticky Commit.
Ja bych ale potreboval, aby se provedla standardni konstrukce na tlacitko:

TBTransaction.StartTransaction;
try
TBDataSet.Edit;
TBDataSet.FieldsByName('Nazev').AsString;
TBDataSet.Post;
TBTransction.Commit;
except
TBTransction.Rollback;
end;

[...]

Nenasel by se nekdo, kdo by me poslal nebo popsal vzorovy priklad, jak na
to?

Diky Petr

SQL dotaz - upresneni

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.4.2004 22:35:37

On Behalf Of Dalibor

> Mas pravdu, psal jsem to narychlo, takze jsem na podstatne
> veci zapomnel Upresneni FB 1.5, Delphi7Prof Struktura tabulky
>
> skupina, datum, cas, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4
>

> Skupina muze obsahovat vice vet a ja potrebuji z kazde
> skupiny vytahnou jednu vetu s nejaktualnejsim casem,

Ahoj.
To bude asi ukol pro SP

Takze nejak takto

Create procedure vypis
Returns (
skupina, datum, cas, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4)
As
Begin
Declare memskup
:memskup=0;
For Select skupina, datum, cas, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4
from tabulka order by skupina, datum desc , cas desc
into :skupina, :datum, :cas, :polozka1, :polozka2, :polozka3,
:polozka4
do
begin
if (memskup<>:skupina) then
begin
memskup=:skupina;
suspend;
End.

Promin uz dlouho jsem pro IB/FB nice nepsal.
Princip je ten, ze vyberes vse a seradis to podle datumu a casu a pak
prijizdis a pomoci promenne memskup si vyplivnes suspendem jenom tu
privni aktualni vetu.

U MSSQL2000 by to resil asi najoinovanym subselektem ale to IB/Fb myslim
neumi.

Ludek

klavesove zkratky v Delphi

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 10.4.2004 12:08:45

Friday, April 9, 2004, 12:19:34 AM, you wrote:

TG> Me zase na notebooku trapi, ze mi v D6 nefunguji nektere zkratkove
TG> klavesy, ktere bych docela rad pouzival. Napriklad nejde
TG> Ctrl+Shift+sipka nahoru ci dolu pro preskakovani mezi interface a
TG> implementation casti metod nebo Ctrl+B (BufferList). Vetsina
TG> ostatnich kombinaci funguje normalne. Mozna bude problem v tom, ze
TG> ten notebook nema pravy ctrl.

Nebo se to kope s nejakou globalni klavesovou zkratkou. Typicky mi to
kolidovalo treba s ICQ nebo s driverem na grafickou kartu.

TG> Lze zkratkove klavesy nekde jednoduse dodefinovat ?

Standardne myslim ne, ale umoznuji to GExperts. Tam jdou predefinovat
klavesove zkratky, i pridat nove pro akce, ktere je nemaji.
http://www.gexperts.org/

TG> Tomas

Jakub Dusek
web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
odesilani smsek, vizitek, log a melodii, snadna integrace do Vaseho IS
=> Sms GateKeeper, Sms GateKeeper Service

SQL dotaz - upresneni

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 10.4.2004 09:26:34

[...]

napr
1,8:00,29.4.2004, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4
1,9:00,29.4.2004, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4
1,10:00,29.4.2004, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4
2,15:00,29.4.2004, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4
2,16:00,29.4.2004, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4
2,17:00,29.4.2004, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4

a po selectu potrebuji dostat:

1,10:00,29.4.2004, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4
2,17:00,29.4.2004, polozka1, polozka2, polozka3, polozka4

Dekuji za pomoc

> [...]
> odpovida Tvemu "zadani":))))
> Takze asi nam budes muset prozradit datovou strukturu a typ SQL serveru.

ADMIN: threads - zacatecnik

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.2004 23:01:52

Puvodni zprava ze dne 9.4.2004:

> potreboval bych v aplikaci zavest nove vypoctove "vlakno",
> tak, abych byl tento proces schopen zastavit tlacitkem na formulari.

> Muze mi nekdo poslat jednoduchoucky ilustrativni priklad jak na to?
> Poradi mi nekdo?

Jestli ti nikdo neodpovida, tak to znamena, ze si mas treba priklad
najit v prikladech primo v Delphi, kde je velmi nazorny priklad na
thready.

Prosim neposilej sem stejne dotazy opakovane. Prispevek prisel,
vsichni si ho mohli precist a jestli ti nikdo nechce odpovedet, tak to
nevyresis opakovanym zasilanim. Tohle je treti naprosto stejny dotaz v
kratke dobe.

threads - zacatecnik

[*] Ethy Faraday <etherey(zv)centrum(tec)cz> - 9.4.2004 22:53:51

Zdravim,

potreboval bych v aplikaci zavest nove vypoctove "vlakno",
tak, abych byl tento proces schopen zastavit tlacitkem na formulari.

Muze mi nekdo poslat jednoduchoucky ilustrativni priklad jak na to? Poradi mi nekdo?

Diky, Ethy

Vlastni scroll bary u TMemo

[*] J. Vita <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 9.4.2004 20:33:41

Ahoj konference,
moc bych potreboval vedet, jakym zpusobem uzivatelsky obarvit scroll bar u
tmemo.

Nechci, aby se ridil barvama ve windows, ale abych ho mel cerveno bilej a
zapadal do designu aplikace.

Delphi 4 standard

Diky moc za pomoc nebo za radu.

ViJu

SQL dotaz

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.4.2004 20:07:39

On Behalf Of Dalibor
> [...]

odpovida Tvemu "zadani":))))
Takze asi nam budes muset prozradit datovou strukturu a typ SQL serveru.

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 9.4.2004 15:35:14

Ahoj,
potrebuji zjistit jednu vetu z kazde skupiny ze vsemi sloupci s nejnovejsim casem pro dany datum

Da se to nejak?

StringGrid RowSelect a posouvani horizontalniho sc

[*] radek_456 radek_456 <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 9.4.2004 14:57:09

Ahoj,

mam ve StringGridu nastaveno RowSelect na true a pri posouvani mezi zaznamy (sipkama nahoru a dolu) se horizontalni scrollbar nastavi vzdy na zacatek - to je obzvlaste neprijemne pokud si uzivatel chce prohlizet nejaky sloupec ktery normalne bez posunuti scrollbaru neni videt. Nevite nekdo jak donutit StringGrid aby nic s tim scrollbarem neprovadel ? Nebo nejaka nahrada za StringGrid ?

diky Radek

FreeVCS a prihlaseni klienta

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 9.4.2004 14:25:06

>Asi mam jinou dokumentaci. defaultne tam je SYDBA/masterkey

SYSDBA/masterkey

Jan Skopovy

jak dostat hodnoty z TWebModule do promenne

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 9.4.2004 12:12:51

prima diky .. uz jsem na to vecer s pomoci bozi a knizkama prisel :o)

nj .. ale za zadnou cenu nemuzu otevrit tabulku ... pritom jsem to uz nekdy
pred rokem zkousel a vsechno OK... nj ... musim hledat dal... zajimavy, ze
sem nerozebehnul ani ukazkovou aplikaci.pritom v navrhu tabulky normalne
otevru .... je to zahada

Ale preci jenom bych potreboval radu.
jak debugovat isapi? na netu jsem nasel navody ... vsechno mam nastaveno ..
v D pustim RUN , DLL se zavede, pohybuji se po strankach .. ale jaksi mi to
ne a ne zastavit na miste, kde si dam breakpoint. Je na miste , kterym
prochazi, to jen tak pro uplnost .. takze totalne nechapu, proc D nereaguje.

D5 profi WinXP

Jirka

jak dostat hodnoty z TWebModule do promenne

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 9.4.2004 12:02:50

(*
Tu je ukazka jednej akcie, ktora nacita nejake 3 hodnoty a vypise ich. V
casti "vygenerovanie stranky" v ramci bloku try..except si mozes doplnit
akykolvek kod (nacitanie udajov z databaz, rozne vypocty a pod.). V
tejto casti su pridavanim "HTML.Add('<nejaky_html_zdrojak>');" doplnas
vizualny vystup. Mozes tu volne pouzivat CSS, tabulky, javascript a pod.
Header a footer (napr. cast <html> a </html>, resp. nejaka cela
hlavicka=zakladny dizajn) mozes nacitavat zo suborov, cim si ulahcis v
buducnosti zmenu dizajnu. Ak chces o tom viac info, tak nie je problem
sukromne
*)

procedure TIshopModule.IshopModuleAction1Action(Sender: TObject;
Request: TWebRequest; Response: TWebResponse; var Handled: Boolean);
var HTML: TStringList;
hodnota, premenna2, premenna3: String;
begin
//vynulovanie premennych
hodnota:='';
premenna1:='';
premenna2:='';

//nacitanie premennych
if Request.MethodType=mtGet then
begin
//metoda GET
hodnota:=Request.QueryFields.Values['hodnota'];
premenna1:=Request.QueryFields.Values['premenna2'];
premenna1:=Request.QueryFields.Values['premenna3'];
end
else if Request.MethodType=mtPost then
begin
//metoda POST
hodnota:=Request.ContentFields.Values['hodnota'];
premenna1:=Request.ContentFields.Values['premenna2'];
premenna2:=Request.ContentFields.Values['premenna3'];
end;

//vygenerovanie stranky
HTML:=TStringList.Create;
HTML.Clear;
HTML.Add('<html>');
HTML.Add('<body>');
HTML.Add(' <p>Premenna hodnota je: '+hodnota+'</p>');
HTML.Add('</body>');
HTML.Add('</html>');
except
//chybova stranka (v pripade, ze nastane nejaka chyba)
HTML.Clear;
HTML.Add('<html>');
HTML.Add('<body>');
HTML.Add(' <h1>Nastala chyba pri generovani stranky!</h1>');
HTML.Add('</body>');
HTML.Add('</html>');
//vratenie vysledku do prehliadaca
Response.Content:=HTML.Text;
HTML.Free;
end;
end;> -----Original Message-----
> Jak dostanu z tagu hodnoty do promennych?
>
> priklad:
>
> webdemo.dll/test?hodnota=12345

Zachytavani zprav na UDP portu.

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 9.4.2004 11:34:47

>potreboval bych zachytavat zpravy na UDP portu a zapisovat je do
souboru.

Zkus Synapsi, TUDPBlockSocket, a nenech se odradit, ze to nejsou komponenty, ale pouze "unity". Je OK.

S pozdravem Vaclav Riha

Intranet vs. Internet - stahovani souboru - rychlo

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 9.4.2004 11:10:45

Odesilatel: Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> kopirovaloneuveritelne dlouho (a to i 700MB soubor asi 30min)
> protoze byly vedle sebe
> tak jsem zkusil jen prhodit sitove kabliky a kupodivu bylo ihned
> po problemu

Ahoj.
Ten dotaz jsem tady vznesl ja a tohle me zajima. Muzes mi to vic priblizit? Treba uz na soukromy mail - uz si nejsem jisty, zda to tady patri...
Diky za zpravu
Jirka

Jinak k napovede D.Tomana, at zkontroluju sitovyk podle led diod - tak tohle jsem nahodou vedel :), ale kdyz tady padlo, ze se sitovka muze tvarit, ze jede na 100Mb/s, ale ve skutecnosti bezi na 10Mb/s, tak jsem si myslel, ze se v tom pripade neda tem ledkam verit... Ano, na obou sitovkach mi sviti led, ktera znamena 100Mb/s

Jake jsou "normalni" casy na zkopirovani 7GB?
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.0.3
programator amater

Zachytavani zprav na UDP portu.

[*] Petr Dedecek <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 9.4.2004 10:44:42

Zdravim,
potreboval bych zachytavat zpravy na UDP portu a zapisovat je do
souboru. Jsou to zpravy syslogu ze zarizeni v siti. Cim by to slo delat
? Dik za radu.

Petrd

Opendialog ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 9.4.2004 09:56:33

Zdravim konference,
resim jednou zahadu ... lze prosim vas nejak zjisti ktera applikace
otevrela savedialog ?

Potreboval bych detekovat zda ho otevrel explorer nebo nekdo jiny lze
to nejak ?

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

ICQ#: 265297587

Delphi 7;WinXP;WinME;

Nastaveni vychozi vlastnosti tiskarny

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 9.4.2004 10:06:39

musis si pro kazdou tiskarnu vyclenit pamet pro jeji nastaveni a podstrcit
pri volani dialogu nastavujiciho vlastnosti (ovsem musis si udelat vlasni
vyber tiskarny s tlacitkem vlastnosti)

na adrese www.volny(tec)cz\maxi_fikus najdes unity ve kterych to vyuzivam tak si
z toho vykuchej co potrebujes

OT: Dokumentace k javascriptu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 9.4.2004 09:58:34

Zdravim vsechny,

potreboval bych kompletni dokumentaci k javascriptu (jak od Sunu tak i od
MS).
Nemate nekdo po ruce link na stazeni ???

Odpovedi prosim na soukr. mail (mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz)

Services v Delphi

[*] koukal <koukal(zv)petrkoukal(tec)cz> - 9.4.2004 09:54:32

> Ahoj,
>
> potreboval bych jeden program napsat jako service (synchronizace MSSQL a
> MySQL databaze).
>
> Muzete mi prosim poradit, kde bych nasel nejake HOW-TO jak services
> spravne psat?
>
> Diky,
>
> Lukas

Dobry den.

File- New-ServisApplication v helpu Delphi je i priklad.

Petr Koukal

DBGrid - zmena barvy textu

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 9.4.2004 09:44:29

Toto uz tu bylo mnohokrat, prohlidni si archiv konference na www.delphi(tec)cz

Dela se to pomoci uzivatelskeho vykreslovani, toto je jedno z reseni, ktere jsem odnekud vycetl, meni to barvu pozadi podle hodnoty v sloupci:

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if not(gdSelected in State) then
case Table1.FieldByName('NumTickets').AsInteger of
0 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clYellow;
1 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clGray;
2 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clSilver;
3 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clRed;
4 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clGreen;
end;
TDBGrid(Sender).DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Intranet vs. Internet - stahovani souboru - rychlo

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 9.4.2004 09:52:31

omlouvam se ze reaguji tak pozde (nebyl jsem pripojeny) ale mel jsem podobny
problem s notebookem, ve firemni siti mi to z nej na jiny pocitac kopirovalo
neuveritelne dlouho (a to i 700MB soubor asi 30min) protoze byly vedle sebe
tak jsem zkusil jen prhodit sitove kabliky a kupodivu bylo ihned po problemu

Generovani ascii tiskovych sestav

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 9.4.2004 09:06:22

> From: delphak(zv)centrum(tec)cz

> neznate nejaky generator tiskovych sestav jejich vystupem je textovy
soubor ??

Da se na to jit v podstate tremi zpusoby:

- zcela ve vlastni rezii, otevrit port tiskarny pomoci OpenFile nebo
CreateFile
a formatovany text do nej poslat

- pomoci ovladace Obecne nebo textove tiskarny, to by pak mohl zvladnout
libovolny generator sestav

- pomoci generatoru sestav, ktery ma specialni textovy rezim
a funkci WriteToFile(jmeno portu) tiskne
(existuje jeden nejmenovany cesky generator sestav, ktery to umi)

Vaclav Krmela

WinXP, prepinani uzivatelu, FB a hlaska cannot ata

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.4.2004 08:58:20

Ahoj,

zakaznik ma problem :o) Nakonec nasel zpusob,
ja to obejit, ale reseni to neni uplne. Nalez:

Pokud se prihlasi na WinXP (byl jako admin), nasledne
se prepne na jineho uzivatele (bez odhlaseni prvniho),
tak presto, ze se predtim k zadne databazi nepripojoval,
se nezdari pripojeni (ani z isql) s chybovou hlaskou
"cannot atach to service manager)".

Jestlize predchoziho uzivatele klasicky odhlasi a
prihlasi se pod jinym, tak je to OK.

nepotkal ste se s timto uz nekdo?

Peca

Generovani ascii tiskovych sestav

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 9.4.2004 08:16:16

Dobry den,
neznate nejaky generator tiskovych sestav (zalozenych na zaklade nejakych SQL dotazu) jejich vystupem je textovy soubor ??
Potrebuji je pro tisk rozsahlych sestav na radkovych rychlotiskarnach - graficky tisk je tudiz zcela nepouzitelny. Drive se tiskly z Informixu, ale ten jiz v soucasne dobre nepodporujeme a proto potrebuji neco do Delphi ...
Dekuji za nasmerovani ...
V.

SQL dotaz

[*] Blazek Jaroslav <jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz> - 9.4.2004 08:08:15

Ahoj,

> d.klodner(zv)ordis(tec)cz 9.4.2004 1:17:38 >>>
>lze sestrojit dotaz, ktery vybere vsechny odberatele, kteri NEMAJI
>objednavku?

SELECT *
FROM Odberatel od
WHERE NOT EXISTS(SELECT * FROM Objednavka ob WHERE od.IDOdberatel =
ob.IDOdberatel)

S pozdravem

Bc. Jaroslav Blazek
Access-IT Ceska Lipa
mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz
ICQ# : 133673990
+420605/813644

QReport preview & ADOQuery

[*] Kratochvil Radomir <radomir.kratochvil(zv)mora(tec)cz> - 9.4.2004 07:44:13

Jsou to databaze MS Access 2000, zprostredkovatel je Microsoft Jet 4.0 OLE
DB provider. Pro me je to take zarazejici, jestli nedelam nekde v dotazu
chybu, ale pouhym prekopirovanim prikazu dotazu z TADOQuery do ulozene
procedury primo do ms access databaze a nastaveni linku do Delphi pres
komponentu TADOStoreProcedure a vsechno slape jak hodinky.

Kratochvil

From: "Jan Blaha" <jan.blaha(zv)terminus(tec)cz>
> Mam problem zobrazit panel z formulare v DLL na panelu formulare
> vytvoreneho v EXE. Zkousel jsem vsechno mozne vcetne nastavovani
> promennych Application a Screen v DLL na hodnoty z EXE ve funkci DLL,
> kam to EXE preda parametrem. Prelozeno s pouzitim ShareMem knihovny a

> Borlandmm.dll.

Musis oboje prelozit s runtime balicky a ShareMem vyhodit.

Petr Vones

Intranet vs. Internet - stahovani souboru - rychlo

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.4.2004 17:24:11

On Wednesday, April 07, 2004 2:19 PM [CET], js-delphi(zv)quick(tec)cz
<js-delphi(zv)quick(tec)cz> wrote:

> Odesilatel: Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz>
diky

> [...]

ethernetu. Zvysovanim TCP Window lze ten drat zaplnit vic

> No v prvni pripade to stahuju prostrednictvim HTTPSend (synapse) a v
> druhem pripade to nechavam ciste na oper. sys. No snad nejsem uplne
> mimo, ale domnivam se, ze oba pouzivaji TCP/IP protokol, ne?

windowsi sdileni pouziva standardne netbeui. pripadne muze i bezet nd
TCP/IP (ale tusim jsou ty netbeui packety jen vlozeny do IP packetu).

> Tak na tohle se tezko odpovida... Kdyz se sitovky connect-nou, tak
mi
> obe WinXP nahlasi pripojeni k siti rychlosti 100Mb/s - jak to overit

sitovky mivaji takova ta zelena svetylka vzadu....
Dulezite je jeste zda jsou ve fullduplexnim (bezkoliznim) rezimu

D. Toman

Intranet vs. Internet - stahovani souboru - rychlo

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.4.2004 17:14:08

On Wednesday, April 07, 2004 10:11 AM [CET], Lukas Gebauer
<gebylist(zv)mlp(tec)cz> wrote:

> Ono to bude tim, ze ten soubor kopirujes prostredky windowsacke SMB
> site, coz je protokol, ktery ma hodne velkou svoji rezii!

ja to pochopil tak, ze o SMB prave vubec nejde. Navic na rozumnem
stroji takovou rezii mit nebude (i kdyz snek to je to jo). Zkousel
jsem z jednoho Win serveru ve firme (nic moc zelezo, 100vkova sit,
switch Catalyst2950) kopirovat ze sdileneho disku pomoci
WindowsCommanderu a rychlost byla 10mbps. Vysledek nic moc ale preci
jen nekolikrat vyssi nez drive zminovane 3mbps

> Zatimco z internetu to stahujes protokolem, ktery je vytvoren
> specielne na to, jak efektivne stahnout nejaly soubor, aniz bys
tahal
> nejaka zbytecna data navic. ;-)

Podle me ten clovek pouziva TCP stream na prenos dat mezi pocitaci.
Pak pokud je to z Internetu podstatne rychlejsi, tak si z nas bud ze
vsech strili (v tom pripade - 1. aprila uz bylo) nebo ma nekde
problem se sitovymi prvky (to uz jsem snad vysvetlil v minulem mailu).
Pri trose snahy by jej nemel byt tak velky problem najit (vymena
komponent, prenaset mezi jinymi PC atd).

Na lokalni siti mohou nastavat velmi podivne problemy zavisle na
dynamice provozu (napriklad z Internetu vzdy bude mezi packety nejaka
prodleva, kdezto na eth je mozne vygenerovat mnohem hustsi provoz,
ktery muze zpusobit ztratovost packetu a rapidni snizeni provozu -
naoriklad kdyz nejaky router/switch nestiha, nebo driver na sitovce
nestiha odebirat packety atd)

Btw: on ten standardni TCP implementovany ve Windows zrovna moc rychly
taky neni. Na to ma moc malou maximalni velikost TCP window. Teprve
dlouhe TCP window dovoli poradne vyuzit medium (mene potvrzeni na
prijata data), samozrejme za predpokladu, ze se neztraci packety...

> Proto ti to z internetu jede v pohode (tesi mne, ze to jede rychle
> prave s moji Synapsi :-)), zatimco kdyz to pak kopirujes mezi
> pocitaci, jede to znatelne pomaleji. Moje zkusenosti s prenosy
> vetsich souboru po Windowsacke siti se prilis nelisi od tebou
> zjistenych rychlosti. Ta rezije neni nejakych 10%, jak tu tusim
nekdo
> zminoval, toho balastu se tam taha mnohem mnohem vic, tak od pohledu
> pres 30%!

viz jakakoliv studie efektivity netbeui

> Navic kdyz tahas treba nejakym HTTP ci FTP protokolem, tak pri
> vlastnim prenosu dat tecou data intezivne jednim smerem, a zpet uz
> tece jen rezije TCP protokolu

>, coz je dosova par bytiku, a navic
nejde o to kolik to je bytiku ale o to, ze se tim cekanim na potvrzeni
ztraci cas a i rychlost. Zvlaste pak potvrzuji-li se male bloky (TCP
Window)

> tento proces je optimalizovan pro maximalni vykon prenosu.

:-)

D. Toman

Sprava verzi (CVS a jine)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 7.4.2004 15:23:59

Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> wrote:

> Je to stale jeste tak, ze ke svemu chodu potrebuje sdileny adresar? To
> znamena zadny pristup pres internet?

Stale (6.0d) funguje pres sdileny adresar, ale vzhledem k tomu ze ma
SourceSafe API pristupne pres OLEAutomation, lze napsat napr webove rozhrani
ktere bude s databazi pracovat. Jsou na to i komercni produkty, viz
nasledujici FAQ z internetu. My sice SourceSafe stale pouzivame, ale chteli
bychom prejit na CVS prave kvuli vzdalenemu pristupu a licencni politice
(kdyz jsme naposledy kupovali licence, byla koncova cena za jednoho klienta
SourceSafe cca 16kKc.

SourceSafe FAQ:

How can I access VSS from a remote site over the Internet directly of via a
web portal?

- set up a VPN/RAS connection between the two locations (for additional
information about using VSS over a RAS or ISDN check out KBA Q158219 ) or
- purchase a third party product like SourceOffSite
(http://www.sourceoffsite.com).
- try DMB Consulting's free (for non-commercial use) VSS.NET which is
available at http://www.dmbcllc.com/products.htm.
- try VssConnect 1.0, similar to SourceOffSite, it allows optimized access
to a SourceSafe database using a client/architecture. Details can be found
at http://www.voxcode.com.
- try SourceWeb (http://sourceweb.sekonden.se) from Sekonden.

Martin Schayna