TForm.Create

> [...]
> End;
>
> TConcreteForm=class(TAbstractForm)
> public
> constructor Create(AOwner:TComponent;Parametr:Integer);
> End;
>
> implementation
>
> { TAbstractForm }
>
> constructor TAbstractForm.Create(AOwner: TComponent);
> begin
> inherited;
> end;
>
> { TConcreteForm }
>
> constructor TConcreteForm.Create(AOwner: TComponent; Parametr: Integer);

A ostane mi ten constructor toho TConcreteFormu stale virtualny?
Budem moct v nejakom potomkovy TConcreteFormu napisat constructor
Create(AOwner:TComponent;Parametr:Integer); override; ?

ip-tel: 421 48 4372098

TForm.Create

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.2004 15:05:43

Ahoj,
[...]

Unicode a Memo

1.4.2004 Pavel Polak:
> asi nikdo nevite jak na ten unicode co?:(Nevi nekdo aspon nejaky stranky o
> dany problematice? Popr. nemate priklad na praci s JclUnicode?

Existuji i primo UNICODE komponenty pro Delphi. Mozna tohle by byla
schudna cesta...

TForm.Create

Potomka TForm jsem nedelal, ale resim takovou situaci takto:

constructor TNewMsg.Create(MSgTableProps: TMSgTableProps);
begin
inherited Create(nil); <--------- volani zdedeneho konstruktoru, misto nil
muzes dat Owner, pokud je to zapotrebi
FMSgTableProps:= MSgTableProps;

Chcem sa opytat, ako mam urobit constructor Create v mojom potomkovi

TFormu, tak ze tam chcem doplnit dalsi parameter
Priklad:

TfrmAbstract = class(TForm)
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
end;

TfrmStatistika = class(TfrmAbstract)
public
constructor Create(AOwner: TComponent; ibTyp: Boolean);

Import objednavky do Money S3

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.4.2004 14:15:37

Puvodni zprava ze dne 2.4.2004:

> nedelal nekdo z vas import objednavky do Money S3? Melo by to jit pres
> XML, ale ta struktura je strasna a vsichni odbornici
> me doporucuji, abych si koupil Money XML Data Exchange. Jenze to stoji
> zhruba 20 000,- a to je pro meho zakaznika
> naprosto neprijatelne.

Tedy ja uz pro Money dlouho nedelal zadny import, tak uz si to zase az
tak moc nepamatuji. Nicmene souhlasim s tim, ze to jejich XML rozhrani
vymyslel vazne nejaky borec - onehda jsem v tom lezel par dni a
nakonec jsem to zahodil do kose, protoze jsem to nepochopil ani z
prikladu :-)

Ale matne si vzpominam, ze snad to XML Data Exchange to prave bylo, i
kdyz zadnych 20k jsem neplatil. Presto, kdyz jsem pak neco s Money
delal, tak jsem to delal primo nad jejich daty pres takove komponenty
od treti strany, ktere poskytovaly pristup k jejich datum. Bylo to pro
me daleko jednodussi nez pres to XML, ktere stejne moc nefungovalo
(aspon tedy ne me).

Doporucil bych Ti, aby ses nejlepe obratil primo na Cigler Software,
jsou tam velice mili lide, kteri Ti poradi a poskytnou informace, jak
komunikovat s Money. Jmenuje se to tusim Money SDK. Konkretne na
Libora Dvoraka, ten to ma na starost.

Import objednavky do Money S3

[*] Svelta Jaroslav <jaroslav.svelta(zv)csw.sk> - 2.4.2004 13:57:35

Aku verziu Money mas (rsp. tvoj zakaznik)?

> ale ta struktura je strasna a
Co znamena, ze ta struktura je strasna?

> vsichni odbornici
> me doporucuji, abych si koupil Money XML Data Exchange.
Ako ti toto odvovodnili?

Import objednavok v Money S3 funguje a je
zabezpecovany v podobe XML. V adresarovej strukture,
ktoru si Money vytvara pri instalacii su xsd subory
s definouvanou sablonou ako ma vyzerat importovany
dokument.

Jaro

TForm.Create

[...]

Cim mam nahradit tie bodky?
Skusal som tam dat reintroduce
Ale ked som potom zavolal lrFrm := TfrmStatistika.Create tak sa mi volal
constructor TfrmAbstract :(
Ide mi o to ze chcem nacisto nahradit constructor aby bolo povinne zadat i
ten druhy parameter
Viete mi niekto poradit?

ip-tel: 421 48 4372098

OT: Import objednavky do Money S3

[*] David Klodner <d.klodner(zv)ordis(tec)cz> - 2.4.2004 13:41:32

Zdravim,

[...]

David Klodner

Jakou lokalni databazi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 2.4.2004 12:47:28

> co byste mi doporucili za lokalni databazi? Bude to aplikace jen na
> jednom samostatnem PC. Bude potreba data obcas prepsat jejich novou
> verzi. Rad bych pri praci s daty pouzil SQL, ale preziju to i bez toho.
> Aplikace se nebude instalovat, mela by bezet bez instalace primo z CD.
> (Takze ODBC alias asi ne) Napada me nejaka souborova, napr Access. Mate
> nekdo lepsi napad? Dik. Pouziju Delphi 5 nebo C++ Builder 6

Na tohle bych zkusil pouzit SQLite. (viz. www.sqlite.org a pak se
podivej na www.torry.net, kde najdes hromadku kodu pro pristup z
Delphi)

Nepotrebuje to zadnou zvlastni instalaci, jen ke zsve apliakci
prihodis jedno DLL. cea databaze je v jednom souboru, ke kteremu
pristupuje primo engine. S tim enginem ty naopak komunikujes pres
SQL. Tedy je to takovy hybrid mezi lokalni souborovou databazi a
normalni SQL databazi, coz se presne v tvem pripade hodi. ;-)>

Komponenty pro EDI

[*] David Klodner <d.klodner(zv)ordis(tec)cz> - 2.4.2004 12:27:25

Zdravim konferenci,

mohl by mi nekdo doporucit komponenty pro praci s EDI?

Ing. David Klodner
D5 Prof., Win XP, IB6

Komponenty pro EDI

No .. ja sem si na to udelal unitu ... ;o)

na soubory EDI ... vlastni zpracovani nechavam na komunikatoru od EdiTelu.

Jirka Virt

Jakou lokalni databazi

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.2004 12:19:24

Mam dotaz,
[...]

SINEA - Posouvani nahledu sestavy pomoci kolecka m

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 2.4.2004 11:13:17

> From: Milan Tomes
>
> A nebyl by nejaky navod na vytvoreni nahledu ???

Princip je jednoduchy.
- udela se vystup sestavy ve formatu Metafile do Streamu
- Metafile se nacte do libovolne komponenty Image.

Ukazkovou aplikaci posilam na soukromy mail.

Vaclav Krmela

Unicode a Memo

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 2.4.2004 11:41:20

Ahoj,

mohu doporucit sadu unicode komponent TNT, mam s nimi dobre
zkusenosti

http://tnt.ccci.org/delphi_unicode_controls/

Tomas Bihary

SQL off topic

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 2.4.2004 11:19:18

> Zdravim vsechny a omlouvam se za off topic, ale potreboval
> bychod vas radu: nevite, kde lze stahnou prikazy pro ovladani
> (vytvoreni db, nastaveni pass,....) MSDE SQL z prikazoveho
> radku? Potrebuji totiz s nasim sw distribuovat MSDE a
> naintalovat ho....
> Chtel bych pro to vyuzit NSIS ktery jste tu chvalili....
> Pokud nekdo NSIS pouzivate, byly by super nejake odkazy a
> prikladky pro pouziti.......
>
> Diky moc
> Vlasta
>
> D5 Ent, SQL 2000

Microsoft BooksOnline pro SQL, je soucasti instalace nebo se da stahnout nekde z www.microsoft(tec)cz
Jinak pro prikazovy radek je utilita isql.exe

SQL off topic

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 2.4.2004 11:03:15

[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.2004 11:01:15

> Posouvani kterym smerem, nahoru/dolu?

jak jinak

> A co posouvani vlevo/vpravo.

to by musel mit bud druhe kolecko (maji treba A4tech mysi) nebo
naklapeci, proste s rozlisenim smeru. pripadne lze pouzit treba
pridrzeni shiftu nebo altu.

> A co zmena meritka zobrazeni nebo prochazeni mezi strankami?

zoom je pokud vim od pocatku kolecka reseny pridrzenim ctrl. fungujeto
jak officcech, tak v exploderu i mozille a dalsich programech.

co se stranek tyce, logicky bych cekal, ze po dojeti na konec stranky a
dalsim tocenim dolu mi to preskoci na stranku nasledujici. stejen jako v
akrobatu pri cteni PDF.

> Kazdy uzivatel Siney ma jine pozadavky na vzhled i zpusob ovladani
> Preview.

uzivatelum cysvetluju, ze pokud je nejaky zpusob ovladani rozsireny, tak
kvuli nemu ho rozhodne menit nebudu, protoze by mi vynadali ti druzi,
kteri na rozdil od nej zpravidla prostredi win uz stravili a zvykli si
na jakez takez standardy.

> Existuje jednoduche a naprosto univerzalni reseni,
> udelat si vlastni nahled v souladu s predstavami uzivatele
> a ve shode se vzhledem a ovladanim zbytku aplikace.

na druhou stranu bych cekal, ze to generator bude umet sam aspon nejak v
souladu se zvyklostmi windows. rada uzivatelu si na kolecko zvykla a
cekaji, ze jim to bude fungovat aspon trochu podobne jako ve wordu nebo
internet exploderu.

peca

SINEA - Posouvani nahledu sestavy pomoci kolecka m

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 2.4.2004 10:35:12

A nebyl by nejaky navod na vytvoreni nahledu ???

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 2.4.2004 10:25:11

> [...]

Vaclav Krmela

SINEA - Posouvani nahledu sestavy pomoci kolecka m

Ahoj, poradite mi nekdo jak docilit viz %subj%

D7Prof, Sinea2002 7.40.26

RichEdit a spatny font(samovolne prepnuti do jineh

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 2.4.2004 09:45:07

Ahoj,

:)), samozrejme sem archiv prosel a aplikoval opravu pomoci
OnChange, jenom by se mi vice libilo kdyby nahodou tuto
chybu nekdo objevil primo u zdroje a vedel co s tim :)).

> [...]

Ahoj!
Co se mrknout do historie konference, tam uz jsem tenhle problem popisoval nejme 3 za tento rok.. ;o))
Zrejme se jedna o chybu primo v objektu RichEditu a jeho pouziti na oper sys W2k a WXP. Po znacich jako je "e s hackem" se samovolne zmeni font. Kdyz prijde dalsi "e s hackem" font se da zase do poradku.
Reseni - pouze zaplata. Odchytit udalost OnChange na tom RichEditu a v teto udalosti provest neco jako (predpokladam, ze mas vybran CharSet=East_European)
[...]
Tot vsjo. Pak byl problem s vkladanym textem, ktery mel byt nejak upravovan, ale to nejak nevedlo k cili. Tusim, ze posledni reseni bylo generovat soubor "rtf", ten nacist a pak provest tu zmenu s tim charsetem.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.0.3
programator amater

Inno setup a volba textu v zavislosti na zvolenem

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 2.4.2004 08:55:02

Petr Fejfar wrote:

> Potreboval bych menit texty napr. [setup]:AppName apod.
> v zavislosti na zvolenem jazyku instalace.

Odpovim si sam, protoze by to mohlo zajimat nekoho, kdo nesleduje
anglicke newsy. Shrnu, co jsem zjistil:

1) Texty v sekci [setup] nelze customizovat=lokalizovat v run-time
v zavislosti na zvolenem jazyku, protoze se pouzivaji pri konstrukci
okna Wizardu, tedy v dobe, kdy nebezi Pascal script

2) Team IS prislibil, ze v dalsi verzi zavede sekci [CustomMessages]
s referenci {cm:xxx}. K casovemu horizontu se nikdo zatim nevyjadril.

3) Existuje "quick&dirty" reseni, aby se vubec vicejazycna
instalace dala vytvorit. To umoznuje customizovat alespon nektere texty,
hlavne 1. stranku Wizardu tj. Welcome...

Reseni spociva v tom, ze v Pascal Scriptu existuje event
InitializeWizard()
a ze scriptu se lze odkazovat na jednotliva controls ve formulari
wizardu,
takze lze napsat script, ktery overridne texty dosazene vlastnim IS,

AppName: String;
begin
AppName := xxx(...);
WizardForm.Caption := AppName;
WizardForm.WelcomeLabel1.Caption :=
CustomizeSetupMessage(msgWelcomeLabel1,'[name]',AppName);

4) Ovsem vetsina nadpisu stranek wizardu je v poli PageDescriptions[x],
ktere neni
ze scriptu pristupne a rada textu se sestavuje v run-time, takze by
nebylo jednoduche
udelat totez ze scriptu, pokud to vubec lze.

5. Tady je jedinym resenim odstranit nevyresene reference [name] z .ISL
souboru
- stejne jsou vetsinou jalove, protoze jmeno aplikace je v caption
okna -
a je lepsi mit alespon nejakou multilingual instalaci nez zadnou

HTH, pf

spusteni aplikace s Admin pravy

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 2.4.2004 08:00:58

Dobry den

Pokousim se vyzkouset CreateProcAsUserEx z JCL, ale nechce mi to fungovat.
Vzorovy priklad, ktery tam je, tak po spusteni hlasi, ze nemam dostatecna
prava.
Nemam domenu. Jedna se o lokalni pocitac. Program spoustim jako clen users a
proces chci spustit pod administratorem. Je nutne neco nastavovat do
Environment?

Windows XP, Delphi 5?

Predem dekuji Jirka

Translation Manager

[*] Pavel Polak <admin(zv)golden-html(tec)com> - 1.4.2004 23:52:25

Zdravim,

mel bych dotaz na %subj% a to jak prelozim formular, ktery vola napr. nejaka
komponenta? Nevim jak si muzu pridat do seznamu formularu na zalozce
workspace dalsi formulare.Pokud vytvarim vlastni,pak se mi tam pridaji
automaticky.Zkousel jsem pridat knihovnu s formularem ktery vola komponenta
do projektu ale i tak stale formular nevidim.

Diky za nakopnuti

Pavel Polak

RichEdit a spatny font(samovolne prepnuti do jineh

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.4.2004 22:42:13

Ahoj,

[...]

Jak donutit RichEdit, aby dodrzel pro text navoleny font a ne ze se sam
proste po ecku s hackem prepne na jiny font???

Jinak sem zkousel i RxRichEdit, ale je to totez :(( .

ZAPOMEL SEM: WinXP SP1, D4 a D5

RichEdit a spatny font(samovolne prepnuti do jineh

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.4.2004 22:13:36

Ahoj,

[...]

RTF2Text

[*] MUDr.Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 1.4.2004 19:39:25

From: "Pavol Stugel, NETGraphics" <palo(zv)netgraphics.sk>
> nie je celkom pravada! existuje par pripadou kedy som po tazkom
> debugovani zistis, ze fantasticky kompiler ti v ramci optimalizacie
> vyhodil prikazy. Hlavne ked pracujes tazko so smernikmi a assemblerom.

Dobre, ale to jsou jiz extremni pripady. Pak se jedne vicemene o chybu.

Petr Vones

XP a cteni z portu

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.4.2004 15:47:04

From: "V.Vitek" <v.vitek(zv)post(tec)cz>
> umel by prosim nekdo prepsat (Delphi, C++) toto do tvaru pouzitelneho pod
> [...]

Je nutne napsat kernel driver nebo neco takoveho koupit hotoveho, napriklad:
http://www.entechtaiwan.com/dev/lpt/index.shtm

Petr Vones

Edit po stisku klavesy Enter nebo Esc cinka

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 1.4.2004 15:41:02

> Poradte, prosim, jak cinknuti odstranit

chytit klavesu a nahradit jinou, pripadne #0.

> nebo co ho zpusobuje.

to cinknuti znamena, ze byla v editu stisknuta
nespravna klavesa. je to standardni chovani OS.

> V jine, vetsi aplikaci se toho cinkani u Editu potrebuji zbavit.

standardni chovani OS neni moc dobry menit kvuli
rozmarum uzivatelu. dobre si to rozmysli :o)

> Dekuji predem, kdyz zadem se nesmi :-)

neni zac

Peca

Edit po stisku klavesy Enter nebo Esc cinka

Zdravim vsechny zkusenejsi!
Mam opet _drobny_ problem, viz %subj%.
Postup: Vytvorim uplne novou aplikaci, s jedinym formularem a na nem je umisten jeden Edit a jeden Button. Zkompiluji a spustim. Kdyz ma Edit fokus a stisknu klavesu Enter nebo Esc (dalsi klavesy jsem nehledal), z pripojenych repracku se ozve cinknuti. Kdyz ma fokus Button, nic necinka ani na Enter, ani na Esc. Dela to v D7 prof. i D6 prof., na XP i na W2k.

Poradte, prosim, jak cinknuti odstranit nebo co ho zpusobuje. V jine, vetsi aplikaci se toho cinkani u Editu potrebuji zbavit.

Dekuji predem, kdyz zadem se nesmi :-)

problem: TResourceStream nacita o 22 bajtu min

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 1.4.2004 14:44:56

From: "Sommer Pavel" <psommer(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]

"adresar" s rozmery ikony a indexy do druheho resource ve kterem jsou vlastni
data ikony. Pouzij API funkci LoadIcon nebo LoadImage.

OT: RTF2Text

[*] Dave <bone(zv)wizards(tec)cz> - 1.4.2004 14:40:55

Zdravim konferenci.
Need help plz. Potrebuju nevizualni komponentu pro prevod dat z RTF
do plain textu. Nemate prosim nekdo tip?

Diky
Dave

Relocation Error

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.4.2004 13:56:52

On Thursday, April 01, 2004 1:34 PM [CET], Jiri Cincura
<jiri(zv)cincura.net> wrote:

> Ahoj,
> nevi nekdo, proc mi tohle haze CLX aplikace pod Linuxem. V IDE
> Kylixu bezi, ale jinak ne.
>
> relocation error: ./nSysTerminal: undefined symbol: initPAnsiStrings
>
> Jinak, ja uz AnsiStringy nepouzivam. Jedine co je pouziva, je
> Synapse. Jede ta pod Linuxem?

-> www.google.com
-> undefined symbol: initPAnsiStrings
-> http://www.linux(tec)cz/lists/archive/linux/209796.html
-> http://www.efg2.com/Lab/Library/Kylix/deployment.htm

Relocation Error

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 1.4.2004 13:34:50

[...]

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

XP a cteni z portu

[*] V.Vitek <v.vitek(zv)post(tec)cz> - 1.4.2004 13:12:47

dobry den,

[...]

v.dobry den,

[...]

Komunikace + nastaveni port

PL> Nehledej v tom zadny problem - on tam totiz ani neni. Proste otevres TCP
PL> spojeni na urcitem portu na dany server a komunikujes jak chces. Zrejme si
PL> to pletes s FTP, ktere muze v aktivnim modu pouzivat spojeni dve (porty 20,
PL> 21).
PL> Jestli myslis to, ze volajici klient dostava pridelene porty od systemu, tak
PL> to nezmenis a ani neni duvod, To by s FW nijak souviset nemelo, resp. by to
PL> mel NAT spravne prekladat.

Jde o to ze ty data jdou pres vice fw ktere jsou kombinovane s VLAN.
Proto je nutne nakonfigurovat aplikaci aby byl odchozi port jednotny..
Musely by se na tech fw vytvaret slozita pravidla... posledni podobna
vec kvuli MSSQL serveru zabrala adminovy asi 90 min napsani na papir
postupu a pravidel co musi zmenit.. Bohuzel je to nutne.

David.

PL> Nebo nerozumim tvemu problemu...

PL> Petr Langer

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Komunikace + nastaveni port

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 1.4.2004 13:00:45

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
Subject: Komunikace + nastaveni port

> [...]

pro odesilani dat pouzivala pouze jeden port.. Neresil jste to nekdo
nekdy a nebo nevite nahodou jak na to ??

rozdil mezi % a * v ACCESS

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 1.4.2004 11:48:38

zdravim

nevite nekdo jaky je rozdil mezi % a * kdyz to pouziju v prikazu LIKE v
dotazu ulozene v ACCESS, pokud to volam z programu dostanu neco jineho nez
kdyz to volam primo z ACCESSu

Jeste jednou cestina firebird 1.5 + isql

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 1.4.2004 11:42:37

> Problem uz byl vyresen, je skryt v konzoli cmd ve win, ktera pouziva jakysi
> zahadny charset 852,

to asi kvuli podpore dosovych aplikaci

> kde jede cestina v poradku, ale pokud potrebuju
> win1250, tak tam uz cestina nejede, prave kvuli jednostrannosti cmd delaneho
> pod 852. Reseni tedy je nepouzivat standardni cmd a tim padem i isql

no, ja protoze pouzivam FAR, coz je takovej ala norton commander
v provedeni Win32 konzole, tak jsem na tento problem nikdy nenarazil.
takze pokud nekdo ma konzoli v krvi, tak podobny manazer je reseni.

Peca

Jeste jednou cestina firebird 1.5 + isql

[*] Tomas Madle <rainbow(zv)replac-bm(tec)cz> - 1.4.2004 11:00:34

> V pripade, ze jsi tu databazi vytvoril s default character set, tak muzes
> zalozeni tabulky provest takto:
> create table zkouska ( TEXT VARCHAR(50) NOT NULL COLLATE PXW_CSY);
> tj. vynechat specifikaci character setu a spise (u char, varchar sloupcu)
> nastavi trideni - COLLATE. Pro cestinu v character setu Win1250 je to
prave
> PXW_CSY

Problem uz byl vyresen, je skryt v konzoli cmd ve win, ktera pouziva jakysi
zahadny charset 852, kde jede cestina v poradku, ale pokud potrebuju
win1250, tak tam uz cestina nejede, prave kvuli jednostrannosti cmd delaneho
pod 852. Reseni tedy je nepouzivat standardni cmd a tim padem i isql
poustene pod ni, ale budto pouzivat nastroje, ktere nejedou pod cmd, nebo si
sehnat upravenou verzi pro charset 1250.

tomas

Jeste jednou cestina firebird 1.5 + isql

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 1.4.2004 07:06:15

V pripade, ze jsi tu databazi vytvoril s default character set, tak muzes to
> [...]
nastavi trideni - COLLATE. Pro cestinu v character setu Win1250 je to prave

klavesove zkratky v Delphi

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 8.4.2004 13:44:34

> pls nevite nekdo kde je mozne nastavit nebo zakazat klavesove
> zkratky v prostredi delphi ? nemuzu to nikde najit

Od Delphi5 do Delphi7 mam vyzkousene toto:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Borland\Delphi\7.0\Editor\Options
"NoCtrlAltKeys"="1"

Vetev 5.0 odpovida prislusne verzi.

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

Boot WXPH a W98

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 8.4.2004 13:34:33

dokelu, nejak to ten mailovy filter zpackal, to c:\="W98" ma byt na
novom riadku, nie na konci riadku

joka

>skus do boot.ini pridat toto:
>c:\="W98"
>
>takze by mal vyzerat nejak takto (moje XP su teraz na C,
>tvoje budu na D, takze budes mat trocha iny riadok s XP) ale
>doma som to skusal a malo by to fungovat, teda mne to islo
>(nie som si isty ci tam ma byt c:\ alebo len c:, treba vyskusat):
>
>[boot loader]
>timeout=30
>default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
>[operating systems]
>multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft
>Windows XP Professional" /fastdetect c:\="W98"

> [...]

Boot WXPH a W98

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 8.4.2004 13:30:32

> [...]

>chybejici soubor na disku C:.Prehazovani pomoci FDISKu
>funguje ale je to trochu neprakticke. Predem dekuji.

FreeVCS a prihlaseni klienta

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 8.4.2004 12:54:19

nedavno jsem to zkousel. Heslo jsem nevedel, tak jsem ho v databazi
(firebird) smazal. Je to v tabulce USER.

Karl

> Nedari se mi prihlasit klienta k serveru
>
> Zkousim podle napovedy username a password: "sysdba"/ "admin"
>
> Ale hlasi mi to (server): [LOGIN] Access denied, Unknown user. sysdba

OT: Boot WXPH a W98

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 8.4.2004 13:24:31

[...]

Komponenty pre FB

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 8.4.2004 13:22:28

>My ted zaciname take vetsi projekt a pro ten (pokud chci
>opravdu pouzivat Firebird a ne InterBase) si uz nedovolim
>zacit na IBX.
>Nerad bych na posledni chvili prepisoval komponenty na
>nekolika desitkach formu ciselniku a sestav, popr.
>prepisoval metadata a vracel se ke spolecne syntaxi FB 1.5 a
>Interbase 7.
>
>Delal jsem si nejake testy a rozhodl se pro FIBPlus (prave
>je kupujeme), ale to pro Tebe neni dulezite, stejne se musis
>rozhodnout a vybrat sam.
>
>Sepsal jsem pro kolegu rozdil v syntaxi IBX -> FIBPlus, pro
> [...]

prosim ta, kde sa daju a za kolko kupit ?

predpokladam, ze ich zakupenim, mozem uz chrlit aplikacie bez dalsich
poplatkov a obmedzeni

joka

klavesove zkratky v Delphi

[*] Suvarina, Vladimir <vladimir.suvarina(zv)siemens(tec)com> - 8.4.2004 13:20:25

Zdravim ...

> zdravim
>
> pls nevite nekdo kde je mozne nastavit nebo zakazat klavesove
> zkratky v prostredi delphi ? nemuzu to nikde najit
> jde mi napr o to ze kdyz clovek pise na notebooku a je zvykly
> pouzivat
> klavesove zkratky pro znaky jako &#[]{}$(zv) (pravy alt a pismeno) a
> delphi ma pro tuto kombinaci prirazenu klavesovou zkratku ta
> se mi ten
> znak nenapise

Ja na to s uspechem pouzivam GExperts ze stranky http://www.gexperts.org/

Hezky den ...

==========================
Vladimir Suvarina, Siemens s.r.o

Komponenty pre FB

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 8.4.2004 13:10:23

Zdravim,

> My jsme dali prednost IBObjects z jednoho duvodu - tyto
> komponenty dokazali nacist a cachovat i nekolik stovek tisic
> relativne velkych (cca. 0,5 - 1kB) zaznamu na cemz spadli jak
> IBX tak i FIBPlus.

pro zajimavost, na kolika zaznamech to spadne? Myslim ze to ale v praxi
nenastane, tolik zaznamu najednou. Co se s takovym mnozstvim da delat
(prohlizet)?>Dalsi vec, ktera se mi docela libi je
> (nevim jestli to umi i FIBPlus) je to, ze dataset v IBO je
> schopen pracovat i bez aktivni transakce.

FIBPlus ma dve transakce. Jednu READ a jednu WRITE. Ta cteci bezi porad
(nic neblokuje). Zapisovaci se pousti jen na okamzik pri ukladani. Jsem
s tim maximalne spokojen.

Karl

klavesove zkratky v Delphi

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 8.4.2004 12:54:16

zdravim

[...]

diky za radu

PM

DBGrid - zmena barvy textu

[*] Petr BRABEC <petr(zv)elra(tec)cz> - 8.4.2004 12:46:13

Dobry den,
muzete mi prosim nekdo poradit?

Potrebuji zmenit barvu fontu v DBGrid, pro kazdy radek zvlast dle hodnoty v sloupci. Abych to priblizil

Databaze zakazniku obsahuje nejake zaznamy +- sloupec status zakaznika
Pokud je status = klicovy potom bych chtel cely radek zobrazit treba cervene, pokud ma hodnotu blbec tak treba modrou, zbytek cernou.

Doufam, ze se mi to podarilo srozumitelne popsat. Potreboval bych nakopnout spravnym smerem, protoze se mi to nedari.

Mam D5Std. Predem dekuji za kazdou radu.

Petr

Predaj Delphi po skonceni jeho pouzivania

BP> Je mozne legalne odpredat Delphi, ak oficialny vlastnik (
BP> spolocnost alebo samostatny vyvojar )
BP> ho prestane definitivne pouzivat ( prechod na iny nastroj )?
BP> Ake su podmienky?
BP> Potrebujem jednu licenciu na D6 ( a vyssie ) na maly projekt
BP> Win32 pre D + FB?, Oracle? - componenty tretich stran.

myslim ze to neni mozne.. ta aplikace neni uz urcena k prodeji tretim
strane

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

QReport preview & ADOQuery

[*] Kratochvil Radomir <radomir.kratochvil(zv)mora(tec)cz> - 8.4.2004 12:30:04

K vytvareni sestav pouzivam QReport, pres ktery take zobrazuju nahledy. Vse
pracovalo OK, dokud jsem do projektu nedal ADOQuery. Jakmile spustim dotaz
do databaze pres komponentu ADOQuery, nahled jakekoliv sestavy QReportu
zamrzne a s nim i cela aplikace. Je zvlastni, ze tisk primo na tiskarnu bez
nahledu jde. Kde je zakopany pes ? Pouzivam D6, WinXP, Qrep 3.5 stnd.

Dekuji za jakykoliv ohlas.

R.Kratochvil

QReport preview & ADOQuery

[*] Kratochvil Radomir <radomir.kratochvil(zv)mora(tec)cz> - 8.4.2004 12:24:03

[...]

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 8.4.2004 12:08:01

Ahoj,

protoze zajemncu je vice, jsou zde

http://iuher(tec)cz/delphi/download/IBX_To_FIBPlus.zip

Jarek Uher

Komponenty pre FB

[*] MMS <preas_w(zv)stonline.sk> - 8.4.2004 08:23:46

From: "Jaroslav Uher" <jarek(zv)iuher(tec)cz>

> Sepsal jsem pro kolegu rozdil v syntaxi IBX -> FIBPlus, pro zajemce
> je mohu poskytnout.
Moze byt velmi zaujimave. Prosim o zaslanie na moj sukr. mail.

Navrh vicemodulove aplikace

[*] Zhasil Radek <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 8.4.2004 08:17:45

http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

> [...]
> Chtel bych to nejak sjednotit do jedne MDI aplikace tak, ze kazdy ten
> programek (EXE) by byl jako modul hlavni aplikace. Napadlo me predelat
> stavajici EXE na DLL, ale na netu jsem se docetl, ze je s tim spousta
> problemu, hlavne se sdilenim pripojeni k databazi. Takze jsem
> chtel zkusit
> jinou variantu - EXE udelat jako balicky. Jenze tam mam zase
> problem, kdyz z
> hlavni MDI aplikace volam balicek s MDIChild formularem -
> hlasi mi to chybu
> Access violation at address ... (priklad prevzaty z knihy

zjisteni poctu vlaken dane aplikace

Wednesday, April 07, 2004, 1:21:45 PM, napsal jste:

PV> From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>

PV> Zalezi na jakych verzich Windows to ma bezet. Muzes pouzit ToolHelp funkce
PV> (Windows 95/98/Me/2000/XP/2003) nebo Performance Data Helper (NTcka obecne).

jo ToolHelp znam ale potreboval bych to zjistit okamzite v tom danem
procesu. Myslel jsem ze to ma funkci GetThreadCount ci co.. :) Jedna se o 2000.

PV> Petr Vones

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Predaj Delphi po skonceni jeho pouzivania

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 8.4.2004 07:59:42

[...]

Peter Brcko.

Nastaveni vychozi vlastnosti tiskarny

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 8.4.2004 06:45:37

Prosim o radu:
Mam 2 tiskarny. Tiskarna A je nastavena jako vychozi. Do tiskarny B si dam nestandardni papir a si jej na vlastnostech tiskarny. Zavolam napriklad Word, a zkousim pred tiskem prepinat ruzne tiskarny a kontroluji, zda je ve vlastnostech tiskarny nastavena spravna velikost papiru - a je to v poradku.
Zavolam aplikaci psano v Delphi se standardnim TPrintDialog, zkousim prepinat tiskarny a kontroluji ve vlastnostech nastaveny papir - a je to spatne, na tiskarne B mi zobrazuje to, co je Factory Settings nastaveni. Pokud to ted nastavim na jiny papir, drzi se toto nastaveni jen do chvile naz zmenim tiskarnu. Jakmile zmenim tiskarnu na A a pak se vratim na tiskarnu B (vubec nemusim opoustet tiskovy dialog), uz to mam zase v puvodnim stavu.
Vysledkem je, ze se prakticky neda pouzivat jiny druh papiru (protoze bych musel pred kazdym tiskem nastavovat papir ve vlastnostech tiskarny).

Komponenty pre FB

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 8.4.2004 06:35:35

My jsme dali prednost IBObjects z jednoho duvodu - tyto komponenty dokazali
nacist a cachovat i nekolik stovek tisic relativne velkych (cca. 0,5 - 1kB)
zaznamu na cemz spadli jak IBX tak i FIBPlus. Dalsi vec, ktera se mi docela
libi je (nevim jestli to umi i FIBPlus) je to, ze dataset v IBO je schopen
pracovat i bez aktivni transakce.

P.S.: Jestli mohu poprosit o jednu kopii tech rozdilu, tak sem s nim :)))
Pochopitelne na soukr. mail.

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 8.4.2004 06:29:32

Zdravim vsechny,

[...]

Jak to mate vyreseno vy?

Diky a s pozdravem

Pavel Hauptman

Problemy s pouzitim anchors a maximalizace okna

[*] Stanislav PETR <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz> - 8.4.2004 00:51:10

Dobry den,

obcas se setkavam s problemem zobrazeni, pokud pro proztazeni nejakeho
prvku pouziji vlastnost anchors. Napriklad pri maximalizaci okna se
dany prvek roztahne ne do sve plne velikosti, ale napr. jen na 2/3
velikosti, kterou by mel mit. Nejcasteji se to stava ve slozitejsich
formularich obsahujicich vice panelu. Nevite nekdo jak se tohoto
divneho chovani zbavit?

Pouzivam Delphi 7 Ent. na systemu Win XP.

Stanislav PETR
Network specialist
Attoservis s.r.o.
mailto:stanislav.petr(zv)glux(tec)cz

Komponenty pre FB

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 7.4.2004 21:08:32

>idem robit vacsi projekt v Delphi (prvotne) voci FB preto mam zopar otazok (FB1.5 a D6Prof):
>
>1. ako je so spolahlivostou komponent priamo v D6Profesional (IB) (zatial som skusal iba tieto)
>2. je nejaka lepsia alternativa v komponentach pre FB1.5, najlepsie Free (vacsie moznosti, spolahlivost, jednoduchost)
>3. ake mate s nimi skusenosti

Take prave resim podobny problem do ted jsem pouzival IBX v delphi. Ale
tedka si chci trochu pohrat s ZeosLib... www.zeoslib.net Jsou tam ke
stazeni i nejake jednoduche dokumenty a je tam videt, ze se jejich
komponenty daji (samozrejme bez potomku TDataset) pouzivat i v Personal
verzich Delphi.

No a pak mozna by slo jeste zkouknout Unified Interbase
http://www.progdigy.com/UIB/ ti maji take podporu FB 1.5 a maji i
DBexpress driver... ale to asi nebude pro tebe dulezite...

Nicmene myslim, ze se aspon muzes podivat :) hlavne ty zeoslib by mohli
byt pouzitelne.

Zdenek Sedlak

Intranet vs. Internet - stahovani souboru - rychlo

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 7.4.2004 21:04:31

> ja to pochopil tak, ze o SMB prave vubec nejde. Navic na rozumnem
> stroji takovou rezii mit nebude (i kdyz snek to je to jo). Zkousel

Pochopils to podle mne spatne... Pomoci Synapse taha z internetu rychle.
tady problem neni. problem je kdyz pak normalnim windowsim "Copy"
kopiruje data v ramci lokalni site, coz je najednou pomale.

> jsem z jednoho Win serveru ve firme (nic moc zelezo, 100vkova sit,
> switch Catalyst2950) kopirovat ze sdileneho disku pomoci
> WindowsCommanderu a rychlost byla 10mbps. Vysledek nic moc ale preci
> jen nekolikrat vyssi nez drive zminovane 3mbps

No, takovych vysledku dosahnu take, kdyz jsem na nejake pidisitce s
minimalnim provozem. Jakmile jsem ale na siti s nekolika sty pocitacu,
ktere navic pracuji a generuji nejaky ten traffic, pak to tak ruzove
nevypada. Zvlast kdyz (jako treba tady u nas) neni problem zakopnout o
pocitace, ve kterych jeste vesele zije PII/233, a ne nejaky gigaherzovy
golem. ;-)

> Podle me ten clovek pouziva TCP stream na prenos dat mezi pocitaci.
> Pak pokud je to z Internetu podstatne rychlejsi, tak si z nas bud ze

Kdepak, o tohle tu nejde. Ostatne jak jsem radil, zkusit mezi pocitaci
prenaset stejnymi technologiemi, jako se taha z internetu.. pak se teprve
uvidi, jestli je zpomaleni dano siti, nebo necim jinym. Protoze se
dotycny tohoto napadu chytil, a chce si instalovat lokalni FTP server,
domnivam se, ze jsi mimo. ;-)

> Btw: on ten standardni TCP implementovany ve Windows zrovna moc rychly
> taky neni. Na to ma moc malou maximalni velikost TCP window. Teprve
> dlouhe TCP window dovoli poradne vyuzit medium (mene potvrzeni na
> prijata data), samozrejme za predpokladu, ze se neztraci packety...

Mozna neni moc rychly, mozna ani neumi poradne vyuzit media... ale aniz
bych se jakkoliv extra snazil, tak treba Synapse beha na gigabitu hezky,
rozhodne vyrazne rychleji nez na stomegabitu. ;-))) Takze to s tim
vyuzivanim stomegabitove site i s malymi TCP windows tak hrozne zase
nebude. ;-)

> :-)

Nesmej se nad necim vytrzenym z kontextu. Prenos dat treba pres HTTP je
skutecne navrzen tak, aby byl rozhodne rychlejsi nez treba ono
windowsacke kopirovani souboru pres SMB sdileni. A take vyrazne rychlejsi
je! To je snad bez debat, ne?

Komponenty pre FB

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 7.4.2004 20:38:29

On 7 Apr 2004 at 11:41, KALUS Jozef wrote:

> [...]
> komponentach pre FB1.5, najlepsie Free (vacsie moznosti, spolahlivost,
> jednoduchost) 3. ake mate s nimi skusenosti

vidim, ze se nikdo nema k odpovedi, tak to tedy zkusim ja.
Predevsim, mam pouze 2 a pul lete zkusenosti z D6 a FB .
Za tu dobu jsem napsal nebo se spolupodilel na 4 projektech.
Z toho jsou jiz dva 'preklopene' na FB 1.5. Vsechny byly ale puvodne
psane pro FB 1.3.
Problem zatim zadny.

Kdyz si poradne prectes Firebird_v15.108_ReleaseNotesCzech.pdf od
Pavla Cisare, zjistis, ze pro Delphi doporucuje
- IBObjects
- FIBPlus

ani jedna z nich ale neni free.

[...]

Prevod UTF-8

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 31.5.2004 21:03:33

Jeste bych doplnil, ze pokud pouziju UTF8ToAnsi, tak je skoro vse OK, jen
treba u s kouzkem je myslim najednou i.

Prevod UTF-8

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 31.5.2004 20:59:32

Ahoj,
z jisteho databazovaho stroje dostavam text v UTF-8. Muze mi nekdo rici,
jak to spravne prevadet do neceho (kodovani), co se treba v ShowMessage
zobrazi dobre (ja to pak potrebuju dal, ale jako String)?

Staci mi jen ukazat jak. Zatim jsem pouzil UTF8ToAnsi a procedury ze
SynaChar. Ale pokazde jsou treba ceske znaky (takove ty hezke jako tr. "c")

BTW: Kdyz uz to prevadim, nevi nekdo, jak toprevadet rovnou do CP systemu?
Treba, jako ze ve Spanelsku to bude do jejich CP rovnou.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

MS-HelpWorkshop a .RTF

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 31.5.2004 19:21:24

Ahoj vsetci, Vytvaram .hlp subor k vlastnej sade komponent do Delphi7.
(Teda rady smerom k HTML helpu sa nedaju aplikovat)

Zdrojovy subor vytvaram v MS-Word 2000 ako subor .rtf.

Ked skompilujem .RTF subor do .HLP tak niekedy je vsetko OK
a niekedy su niektore znaky CS diakritiky nahradene stvrocekom.
Zavisi to od toho, na ktorom PC bol .rtf subor naposledy ulozeny.

Vyskumom som zistil, ze fungujuce verzie .RTF maju pred kazdym
odstavcom odkaz na font Arial CE, nefungujuce tam ten odkaz
nemaju. Neviem vsak ovplyvnit ako bude .RTF ulozeny.

MS-Wordy 2000 su na vsetkych PC instalovane z toho isteho media,
ale lisi sa OS. Funguje to na Win98 a WinNT4, a nefunguje na
WinXP a Win2k.

Nestretol sa s tym niekto?
Prip. pozna niekto "zarucene" fungujuci
postup ako z .RTF do .HLP?

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

COLLATE

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 31.5.2004 18:29:20

Mozte mi poradit, ktora collate s ktorym character set bude spravne triedit na FB
slovensku abecedu v postupnosti :
a, dlhe a, siroke a, A, dlhe A, b, B, ......c, makke c, C, makke C, ch, CH ....????

Nepodarilo sa mi to ani s jednou kombinaciou:

character set collate

WIN1250 WIN1250
-//- PXW_CSY
-//- PXW_SLOV
ISO8859_2 ISO8859_2
-//- CS_CZ

Co mam pouzit pre spravne triedenie?
Kde najdem popis triedenia jednotlivymi COLLATE?
InterBase Collection Kit som videl, no moc mu nerozumiem.

Dakujem.

Peter Brcko.

Firebird 1.5 - narust pameti + pomale ulozeni

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 31.5.2004 17:19:11

Zdravim,

tak jsem zkusebne predelal drtivou vetsinu polozek tabulky na domeny.
Zjistil jsem ale, ze se nic nezmenilo. Takze tim to neni. Potom jsem
odmazal vsechny procedury(217) a triggery(439) a jde to bezvadne rychle.
Potom jsem tam vratil jen ty procedury a je to stale rychle. Nevite
nekdo co s tim, aby to behalo i kdyz tam jsou ty triggery?

Diky predem
Karel

> To je prave ten problem. FB sice domenu vytvori, ale pro kazdy
> sloupec novou, takze COL1 INTEGER a COL2 INTEGER jsou dve ruzne
> domeny. To pak pri komplexnejsi strukture vede k velke tabulce
> RDB$FIELDS, coz zpomaluje kompilaci prikazu a zere pamet na metadata
> cache. Urcite doporucuji dusledne pouzivat domeny.

Prehravanie videa z CD

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 31.5.2004 17:41:15

aky velky je subor? cele cd? ak je maly mozes nahrat do memorystream a odtial prehrat,
pokial su to velke subory tak asi nic :(
skor nechat seekovat data na cdromke aby sa neodstavila :)

TLabel.Color vo Win XP

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 31.5.2004 17:35:13

clGreen je vzdy clGreen (nemalo by byt problem ani v XP , mozno mas premapovane farby a
konstanty!) ak chces zelenu pouzi prikaz RGB(cervena, modra ,zelena); cize RGB(0,0,255));

palo

ADMIN: Stringgrid - autom. zvet. vysky radku podle

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.5.2004 16:13:07

Puvodni zprava ze dne 31.5.2004:

> Dovolil jsem si nechat puvodni zpravu, aby byl videt rozdil, snad
> nedostanu od ADMINa vynadano... :)

Svata prostoto, je fakt nadherne videt rozdil, kdyz to kontrolujes
radek po radku a skaces nahoru dolu a zase nahoru dolu. Clovece,
uvazuj trochu, nez priste posles neco takoveho do konference. Se
podivej, jak to s tim quotovanim delaji ostatni... a temi ostatnimi
myslim tech 95% uzivatelu, kteri to umeji, samozrejme ze ne tech 5%,
kteri ani nevedi, co to quotovani znamena :-)

PS: Jo a ber to jako napomenuti za priserne quotovani dle bodu 5 d).

Stringgrid - autom. zvet. vysky radku podle obsahu