spusteni aplikace a cekani na dokonceni

dsc> Existuje nejaka moznost jak spustit z meho programu aplikaci pomoci
dsc> ShellExecAndWait, ale s pravem jineho uzivatele, tak jak se to deje pri
dsc> CreateProcAsUser

co tohle ?

function WinExecAndWait32(FileName:String; Visibility : integer):integer;
var
zAppName:array[0..512] of char;
zCurDir:array[0..255] of char;
WorkDir:String;
StartupInfo:TStartupInfo;
ProcessInfo:TProcessInformation;
begin
StrPCopy(zAppName,FileName);
GetDir(0,WorkDir);
StrPCopy(zCurDir,WorkDir);
FillChar(StartupInfo,Sizeof(StartupInfo),#0);
StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);

StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := Visibility;
if not CreateProcess(nil,
zAppName, { pointer to command line string }
nil, { pointer to process security attributes }
nil, { pointer to thread security attributes }
false, { handle inheritance flag }
CREATE_NEW_CONSOLE or { creation flags }
NORMAL_PRIORITY_CLASS,
nil, { pointer to new environment block }
nil, { pointer to current directory name }
StartupInfo, { pointer to STARTUPINFO }
ProcessInfo) then Result := -1 { pointer to PROCESS_INF }

else begin
WaitforSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,Result);

Beh programu v Delphi pod XP

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 13.5.2004 13:25:08

Dalibor Faltynek napsal(a):

>Ahoj vsichni,
>stala se mi takova nemila vec a nevim co ji zpusobuje. Delal jsem kdysi fakturacni a evidencni program pro vydavatele novin v D5Ent. Po prechodu na novy pocitac a z W98 na Windows XP Home s NTFS to prestalo fungovat. Pri startu xpecka zahlasi, ze program bohuzel nejde spustit, jestli se chci obratit na Microsoft. Pritom na xpeckach na jinem pocitaci to bezi bez problemu, ale jsou to XP verze profesional s klasickou FAT. V cem muze byt zakopany pes?
>
>Dalibor.

Neni problem v pravech k nejakemu adresari? V tom vidim jediny rozdil
mezi fat a ntfs.

Radim

spusteni aplikace a cekani na dokonceni

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 13.5.2004 13:03:05

Dobry den

Existuje nejaka moznost jak spustit z meho programu aplikaci pomoci
ShellExecAndWait, ale s pravem jineho uzivatele, tak jak se to deje pri
CreateProcAsUser

Predem dekuji JN

Interbase 7.1 a cestina ("ch", "r")

On 13 May 2004 at 12:19, Ivan Kozak wrote:

> Na kodovanie som pouzil Win1250 (ak poznate vhodnejsie, napiste prosim). Pod
> tymto sa mi objavuju nasledovne collate sekvencie: WIN1250, PXW_CSY,
> PXW_SLOV, PXW_HUNDC, PXW_PLK. Ani jeden sposob nezaraduje tie dve pismena
> na spravne miesto,

Problem s PXW_CSY u InterBase je ten, ze presne kopiruje /
implementuje CSY radeni z Paradoxu pro Windows, a to vcetne chyb. Jde
predevsim o chybu razeni CH. Toto je odstranene pouze u Firebirdu.
Reseni jsou tri, a ani jedno se ti asi nebude libit:

1. tridit na klientovi

2. napsat si vlastni collate (viz http://www.ibcollate.com/)

3. prejit na Firebird

Spolehat na Borland nelze, protoze PXW_CSY je tak jak je umyslne.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Interbase 7.1 a cestina ("ch", "r")

[*] Ivan Kozak <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 13.5.2004 12:19:01

Je to asi otrepana tema, ale zial potrebujem pomoct.

Ide specialne o to, aby v v zotriedenom ceskom texte v Interbase 7.1
prehliadanom v gride Delpohi nasledovaloo "ch" za "h", a "r" za "r".

Program bezi pod WIndows XP, Win 98, Win 2000, Interbase pod Windows 2003

[...]
na spravne miesto, WIN1250 naviac nespravne zaraduje aj pismena s hackami.

Neviete mi prosim niekto odporucit riesenie, internetovy odkaz alebo nejaky
navrh?

Dakujem. Ivan Kozak

Migrace MySQL to FB - prvni dojmy

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 13.5.2004 12:11:00

> SELECT s.id FROM s
> LEFT JOIN p
> ON p.s_ID=s.id
>
> mi vrati chybovou hlasku "no current record for fetch operation". pokud
> vynecham LEFT pred joinem, tak se to povede, ja chci ale left join!

pokud p k nicemu nepotrebujes, vynech ten join uplne.
pokud by to melo byt neco jako:

select
s.id, p.neco
from
left join p on p.s_id = s.id

pak vez, ze tato konstrukce _spolehlive_ funguje, byt
podle nazvu polozek si dovolim tipovat ze spravnejsi
by byl right nebo inner join.> myserver:/var/database/mydb.fdb

> No neco uz jsem o tom cetl,jen jsem myslel, ze nastavim nazev pocitace,
> nazev databaze, usera, heslo, popripade port a misto toho nastavuju cestu k
> souboru, tak nevim...

samozrejme. sdelujes serveru "myserver" kde na svem (tedy jeho :o)
disku najde databazi. v nejakem souboru da databaze byt ulozena musi.

> Tu databazi muzu poslat, pokud si to budes chtit zkusit.

udelej zalohu a pokud to nema vic jak 2MB,
tak mi to posli na soukromy email (viz hlavicku emailu)

> Dik.

pohoda, kazdej potrebuje obcas postrcit spravnym smerem :o)
jinak knihu Pavla Cisare si urcite kup (pujc) a pecti.

Peca

Napojenie informacie z mincovnika do Delphi

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 13.5.2004 11:04:54

Ako sa da v Delphi urobit spojenie s mincovnikom (jukebox, hraci
automat, napojovy automat, klucka od dveri a pod.). Ide len o ziskanie
informacie o tom kolko penazi (hodnota minci) do neho bola vhodena.
Poradte aj konkretny mincovnik (aj zdroj kde sa da najst) ktory
pouzivate.

Mozete aj cisto teoreticky. Ako moze byt mincovnik prepojeny s PC?
Seriovy, paralelny, USB? Co sa asi tak moze pri kazdom druhu spojenia
nacitavat?

Dakujem.

CreateOLEObject Word

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 13.5.2004 10:32:52

Jde o to, ze MS si nekdy nastavuje nesmyslne veci ve vztahu k zabezpeceni
... (viz OE6, kde implicitne zakazuje nebezpecne prilohy, ale dokumenty od
MS povoluje ... a prave v nich bych cekal nejakou chybu ...)

v tom dcomcnfg je treba prenastavit prava pro spousteni na tride:
"Dokument Aplikace Microsoft Word"
- zalozka Zabezpeceni: Pouzit vlastni spousteci prava ...

nemam XP ani Off2003, ale snad Ti tohle pomuze.

Na soukromy mail Ti posilam sejmute obrazovky.

> Muzu poprosit o blizsi informace a popis co mam v te
> konfiguraci hledat, pripadne jaka prava nastavit?
> Sem vzdy administrator a i veskere instalace SW
> jsou pod uctem admina.

zmena collate v existujucej db

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 13.5.2004 09:30:47

Mam zle nastavene collate v celej databaze. mam win1250 a je treba
PXW_CSY. Ako to zmenim v uz existujucej databaze? Vraj nie je mozne u existujucich
domain menit collate?. Mam vytvorit nove domains a potom poliam
priradit tieto nove domain?

napr mam domain vch5 co je varchar 50 characterset win1250 collate win1250

vytvorim novu domain

napr.

napr mam domain vch50 co bude varchar 50 characterset win1250 collate PXW_CSY

a potom zmenim typ pola u vsetkych poli, ktore su vh5 na vch50?

Je to dobry postup?

A este jeden dotaz.Pre slovencinu mam tiez pouzit PXW_CSY. To PXW_SLOV je pre
slovencinu alebo slovincinu?

ADO pripojeni do FB na Linuxu (klient s Win NT)

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 13.5.2004 08:58:44

Zdravim,
chtel bych si vyjasnit zda neni nejaky problem s pripojenim do databaze FB 1.0 pomoci ADO komponet (OLE DB provider - predpokladam na strane klienta), klienti bezi na WinNT4 a Win2000. FB je nainstalovana na Linux serveru.
Jedna se mi zejmena o to zda neni problem s timto propojeni kdyz FB 1.0 bezi na Linuxu.
Predem dekuji za jakoukoliv zkusenost.

Martin

Beh programu v Delphi pod XP

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 13.5.2004 08:50:43

Pardon, vloudila se chybicka, XP na kterych to ma bezet, jsou taky
profesional, jediny rozdil je v systemu souboru.
Dalibor

Beh programu v Delphi pod XP

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 13.5.2004 08:46:42

[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 13.5.2004 08:22:40

Podle otazek, jakym zpusobem jsi je napsal, bych usuzoval, ze MySQL je pekna
tragedie... :-)

> Cetl jsem, o FB samou chvalu a proto s nim ted experimentuji.

Existuje jedno prislovi: kdyz vsechny pokusy selzou, je nacase si precist
dokumentaci.

> Doufal jsem, ze to nekoho vyprovokuje :-) Dotazy zapisuju
> pomoci IBEasy+ co jsem nekde stahl. Problem je tento:
>
> SELECT s.id FROM s
> LEFT JOIN p
> ON p.s_ID=s.id

A to je co, za select? Join je ti k nicemu, kdyz z nej nepotrebujes zadnou
polozku. Takze bych ocekaval aspon neco takoveho:
SELECT s.id, p.name ...

Jinak left funguje tak, ze dosadi hodnoty z p do radku, ktere byly vyhledany
v s. Right funguje v podstate obracene. Nejlepe je si to vyzkouset na
nejakem selectu, ktery ti vrati vysledky pro oba pripady, tam nejlepe
poznas, jaky je mezi tim rozdil.

Je pritom mozne, ze FB vyzaduje dalsi syntaxi, napriklad LEFT INNER JOIN
nebo neco podobneho. Najdes v dokumentaci.

> Problem je v tom, ze nefunguje LEFT JOIN.

Proc by nemel fungovat? Zkus uplatnit vyse uvedene prislovi. :-)

service - moznosti instalace, spusteni

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 13.5.2004 08:18:39

Dobry den.

Mam napsanou aplikaci service. Jeji instalaci provadim pomoci service
/install /silent.
Jak provedu podrobnejsi nastaveni z prikazove radky. (pod jakym uctem se ma
service spoustet)
Jak service spustim z prikazove radky.

Predem dekuji JN

Migrace MySQL to FB - prvni dojmy

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.5.2004 08:00:37

Martin Pisarik dne 12 May 2004 v 19:09:

> [...]
>
> mi vrati chybovou hlasku "no current record for fetch operation".
> pokud vynecham LEFT pred joinem, tak se to povede, ja chci ale left

Co LEFT OUTER JOIN?

Nejcasteji pisu neco jako:

SELECT s.id
FROM Tabulka1 s
LEFT OUTER JOIN Tabulka2 p ON (p.s_ID=s.id)

Karel Rys

Ukladani NULL hodnot do databaze pri prazdnem TDBE

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.5.2004 07:38:35

> Tak jsem to predelal bez TDBEditu a vysledek je stejny: prazdny
> retezec v TIBStringField znamena NULL v databazi. Data prirazuju
> normalne stylem
>
> dsTest.insert;
> dsTestPRIJMENI.AsString:='Novak';
> dsTest.post;
>
> Pro TIBTabel i pro TIBDataset. Jedine co napise spravne prazdny
> retezec do databaze je TIBSQL, coz je logicke.
>
> Neni na to v IBX nejaky "prepinac" ?

Na prepinac neverim. Ve verzi, kterou mam ja (a ktera neni pravda uplne nejnovejsi), je
v metode TIBCustomDataSet.InternalSetFieldData toto:

if (Buffer = nil) or
(Field is TIBStringField) and (PChar(Buffer)[0] = #0) then
rdFields[FMappedFieldPosition[Field.FieldNo - 1]].fdIsNull := True

Coz znamena, ze pro prazdne retezce nahazuje priznak NULL. Reseni proto jsou:

1) Misto TIBStringField pouzivat TStringField. Coz by ale asi znamenalo fieldy vytavret
rucne a to se ti asi nebude libit.

2) Nepouzivat fieldy k prirazovani hodnot. DBEdit i kod, ktery jsi uvedl (Insert, uprava
fieldu, post) pracuji stejne a s IBDatasetem bez uprav se tomu nevyhnes.

3) Napsat si vlastni dataset, ktery by vysel z IBCustomDatasetu, ale metodu
InternalSetFieldData by implementoval lepe - je virtualni, teoreticky by to asi slo. Ale ani
to by se ti jiste moc nelibilo.

4) Nejaka prasecinka typu, ze k projektu prilozis unitu IBCustomDataset a v ni to primo
opravis.

5) Pro inserty a updaty nepouzivat vyse uvedeny postup, ale prime pouziti SQL prikazu
insert nebo update. To jedine ti da snad jistotu, ze se provede opravdu jen to, co v tom
prikazu vyslovene uvedes.

6) V uvahu by asi prichazelo i nejake osetreni v before triggerech na serveru - ze kdyz
tam bude null, at do databaze zapise prazdny retezec...je-li to tedy vzhledem k
okolnostem pouzitelne.

7) Nejake jine reseni...???

David Lebeda

Migrace MySQL to FB - prvni dojmy

[*] Ladislav Novak <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 12.5.2004 22:03:54

Martin Pisarik napsal(a):

>No neco uz jsem o tom cetl,jen jsem myslel, ze nastavim nazev pocitace,
>nazev databaze, usera, heslo, popripade port a misto toho nastavuju cestu k
>souboru, tak nevim...

Ahoj,

tedy vubec si nemyslim, ze bys o tom uz neco cetl... :-) Ja
jsem tady za naprosteho zacatecnika a spis jen pozoruju...
Nicmene tohle si muzu dovolit napsat s citym svedomim..

Mne do tezkych zacatku moc pomohla knizka P. Cisare 'Podrobna prirucka
Interbase/Firebird'

Lada

CreateOLEObject Word

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 12.5.2004 20:23:47

Vsak si to pudu nekam vedle vyzkouset :)).
Bohuzel to musim resit pro MSO 2003...

Env: WinXP Pro, MS Office 2003

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2004 19:09:42

> 1. Jak je to ve FB s SQL? Moje dotazy, ktere jsem pouzival v MySQL vubec
ve
> FB nefunguji a po upravach (zameny ruznych typu apostrofu atd.) se mi
podari
> je spustit tak vraci uplne jine vysledky. Je normalni aby mi INNER JOIN
> vracel vic zaznamu nez LEFT JOIN!!?!! Nechapu to. INNER JOIN mi vrati cca
> 3000 zaznamu - dokonce spravne, LEFT JOIN vrati 0 zaznamu a RIGHT JOIN
trva
> strasne dlouho a nakonec vrati taky 0 zaznamu. Tak nevim. Je tohle SQL-92?

Jak zapisujes ty dotazy ? Mimochodem FB je vic SQL-92 kompatibilni
nez MySQL.

> [...]

vynecham LEFT pred joinem, tak se to povede, ja chci ale left join!

> 2. Nainstaloval jsem si FBServer 1.5 a chtel bych ne nej pristoupit pres
FB
> ODBC driver, ale pri nastavovani toho DSN mi to umozni tak akorat zadat
> cestu k GDB souboru, ale to se mi nelibi, myslel jsem, ze pod slovem SQL
> server si muzu predstavit neco jineho, tohle mi pripada spis jako
souborova
> databaze. Vubec nevim jak to budu jako nastavovat v LAN. To budu sdilet
ten
> soubor? Nebo delam neco spatne? co?

FB neni souborova databaze, a vubec by ti priteli neuskodilo precist
si alespon zakladni dokumentaci, napriklad Firebird QuickStart Guide,
nebo alespon nektery z dokumentu primo popisujici praci s
Apache+PHP+Firebird.

Pristup k vzdalenemu serveru se definuje zapsanim jmena nebo IP
serveru pred cestu nebo alias databaze, oddeleny dvojteckou (pro
protokol TCP/IP). Connect string tedy bude vypadat napr.:

[...]

Problem je mezi klavesnici a zidli.

Problem je v tom, ze nefunguje LEFT JOIN. Puvodne jsem si myslel, ze to
vrati prazdny dataset, ale pak jsem zjistil, ze to haze vyse zminenou
chybovou hlasku. Tato hlaska je na webu ventilovana docela hodne, ale
bohuzel u jinych veci nez u selectu, takze reseni nemam.
Tu databazi muzu poslat, pokud si to budes chtit zkusit.

Dik.

FileAge

> zjistil jsem, ze funkce FileAge vraci datum souboru, ktery je vsak
> opraven o casove pasmo. Pri prenosu na pocitac s nastavenym jinym
> casovym pasmem vrati jiny cas. Nevite nekdo, jak ziskat vzdy stejny cas
> souboru?

Opsat funkci a odstranit FileTimeToLocalFileTime. Vysledny cas bude v GMT+0
bez korekce pro letni a zimni cas.

Porozhlidni se na www.ibphoenix.com v sekci Contributed download.

> Budu vdecny za nejake reakce, protoze to co ctu na webu se dost lisi od
> situace na mym komplu. Zda se mi, ze FB je souborova databaze stejne jako
> treba Access s tim roydilem, ze Access umi aspon trochu SQL. V cem je
> problem?

Problem je mezi klavesnici a zidli.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

FileAge

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2004 18:25:37

Zdravim,

[...]

Diky Karel, D5

aplikacia po starte WIN

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 12.5.2004 17:51:33

spustenie
Reg:=TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey:=HKEY_LOCAL_MACHINE;
Reg.LazyWrite:=False;
Reg.OpenKey('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run',
False);
Reg.WriteString('Nazov programu, Application.ExeName);
Reg.CloseKey;
finally
SecuReg.Free;
end;

vymazanie
[...]
Reg.DeleteValue('Nazov programu');
Reg.CloseKey;
finally
Reg.Free;
end;

do uses pridaj Registry a niekde deklaruj toto
var Reg: TRegistry;

> Subject: Re: aplikacia po starte WIN
>
> Hmm... ale ako to spravim v delphi ??

Migrace MySQL to FB - prvni dojmy

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2004 17:45:32

Ahoj *,

Tak jsem po obrovskem trapeni zacal s experimentovanim s FB. Mam nekolik
dotazu seradim je podle jejich zavaznosti.

[...]

P.S. je moc hezky, ze FB umi stored procedury, subselecty, triggery, ale me
by uplne stacilo, kdybych vedel jak udelat aby umel SELECT, UPDATE, JOIN,
CREATE...

Dik.

WinXP, FB 1.5

Ukladani NULL hodnot do databaze pri prazdnem TDBE

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 12.5.2004 17:27:31

From: "Stasko Peter" <stasko(zv)fic(tec)cz>> Ahojko..

> Pls, pomozte mi.. ako zabezpecim, aby sa mi aplikacia spustila ihne po
starte WINDOWS a ako potom mozem zabepecit to, aby som to zmazal... Viem, ze
to ma byt niekde v registroch, ale neviem ako v DELPHI na to ..

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

Miso

aplikacia po starte WIN

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 12.5.2004 15:53:22

> [...]
to ma byt niekde v registroch, ale neviem ako v DELPHI na to ..

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 12.5.2004 15:39:20

Ahojko..

Pls, pomozte mi.. ako zabezpecim, aby sa mi aplikacia spustila ihne po starte WINDOWS a ako potom mozem zabepecit to, aby som to zmazal... Viem, ze to ma byt niekde v registroch, ale neviem ako v DELPHI na to ..

Dakujem

CreateOLEObject Word

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 12.5.2004 15:27:19

> [...]

> dik, ale mam porad ten samej problem. Pri Activate
> skoncim chybou "ClassFactory nemuze predat pozadovanou tridu."

Webove rozhrani pro FIB

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 12.5.2004 13:03:08

Ahoj,
je, napriklad ibWebAdmin (ponekud starsi recenze je na
http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2003010301). KER

> DD,
> nevite nekdo o nejakem www rozhrani pro spravu FIB neco
jako PHPMyAdmin pro
> MySQL.

Webove rozhrani pro FIB

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2004 13:01:07

http://sourceforge.net/projects/ibwebadmin/

nevite nekdo o nejakem www rozhrani pro spravu FIB neco jako PHPMyAdmin pro
MySQL.

L. Filip,

OT: Webove rozhrani pro FIB

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2004 12:37:05

DD,
nevite nekdo o nejakem www rozhrani pro spravu FIB neco jako PHPMyAdmin pro
MySQL.

L. Filip,

porovnani dvou dokumentu

resil nekdo z vas v delphi porovnani dvou word dokumentu ?.

mam prvni dokument kde je najaky text a ten druhy je ten samy ale je
do nej neco pridaneho. Da se to nejak resit v delphi napriklad pomoci
tech komponent co tam jsou ?...

ADO-FB-Linux

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 12.5.2004 12:03:02

Zdravim,
chtel bych si vyjasnit zda neni nejaky problem s pripojenim do databaze FB pomoci ADO komponet (OLE DB provider - predpokladam na strane klienta), klienti bezi na WinNT4 a Win2000. FB je nainstalovana na Linux serveru.
Pokud ma nekdo s timto skusenosti, tak predem dekuji.

S pozdravem
Martin Kriz

CreateOLEObject Word

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 12.5.2004 11:08:57

Ikona v tabulce

[*] Vaclav Kucera <frost(zv)centrum(tec)cz> - 12.5.2004 10:58:55

Ahoj,

Mam problem. Potrebuju zobrazovat v tabulce ikonu (jako nahradu za nejakou
hodnotu). Muzete mi nekdo poradit, jak na to, nebo co mam pouzit za
komponentu?

Diky Vasek

Ukladani NULL hodnot do databaze pri prazdnem TDBE

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.5.2004 10:48:54

> [...]

tedy namisto IBStringFieldu pouzit StringField. Nebo se podivat do zdrojaku IBX, zda

ASN-dekodovani

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.5.2004 10:32:52

> chci se zeptat, zda nevite o komponente, ktera by dokazala dekodovat
> soubor v ASN formatu.

Mas na mysli ASN.1? a v jakem kodovani? BER, DER, nebo neco jineho?
To je hodne podstatna informace!!!

Kdyby ti slo o ASN.1 v BER kodovani, tedy to, co treba pouziva SNMP
nebo LDAP protokol, pak muzes pouzit asn1til.pas ze Synapse.

Tlustsi select v ADOQuery

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.5.2004 10:00:48

Pokud se na to divam, byva dobre pojmenovat sloupce:

select S.*, G.*,
(select count(AutID) from Automobil where StdID = S.StdID) AS Automobil,
(select count(VodID) from Vodic where StdID = S.StdID) AS Vodic,
(select count(JzdID) from Jazda where JzdStdID = S.StdID) AS Jazda,
(select count(NklID) from Naklad where StdID = S.StdID) AS Naklad,
(select count(UzvID) from Uzavierka where StdID = S.StdID) AS Uzaverka
from Stredisko S
left outer join Skupina G on S.SkpID = G.SkpID
where S.StdKodHS = :HS

Pokud to neni problem prepis to na SP neco jako:
CREATE PROC dbo.selectTlustciSelect
(zv)HS ...
AS
[...]
left outer join Skupina G on S.SkpID = G.SkpIDwhere S.StdKodHS = (zv)HS

Obecne takto postavene dotazy byvaji pomale (zalezi ale, na poctu radek ve vyslednem selectu
pro kazhy se totiz vykona poddotaz!). Pro vetsi pocet radek se dosahuje lepsich vysledku :

select S.*, G.*, Automobil, Vodic, Jazda, Naklad,
from Stredisko S
left outer join Skupina G on S.SkpID = G.SkpID
LEFT JOIN (select StdID, count(AutID) AS Automobil from Automobil GROUP BY StdID) AS Automobil ON Automobil.StdID = S.StdID
LEFT JOIN (select count(VodID) Vodic from Vodic GROUP BY StdID) AS Vodic ON Vodic.StdID = S.StdID
LEFT JOIN (select count(JzdID) Jazda from Jazda GROUP BY StdID) AS Jazda ON Jazda.StdID = S.StdID
LEFT JOIN (select count(NklID) Naklad from Naklad GROUP BY StdID) AS Naklad ON Naklad.StdID = S.StdID
LEFT JOIN (select count(UzvID) Uzavierka from Uzavierka GROUP BY StdID) AS Uzavierka ON Uzavierka.StdID = S.StdID
where S.StdKodHS = (zv)HS

Jen pro uplnost COUNT( neco) -> pocet radek s not null hodnotou ve sloupci neco, COUNT(*) pocet radek v tabulce.
Varianta 2 je na MSSQL podstatne rychlejsi pokud je k dispozici klic.

Pavel

> Ked skusim vlozit tento select do ADOQuery.SQL a potom
> v design time zmenit Active alebo pridat perzistentne
> fieldy {Ctrl-F) tak sa na mna zacnu sypat hlasky

vzhledem k tomu, ze jsi nenazval sloupce tak kde chces vzit nazvy pro perzistentni fieldy ?

> roznych Exception a v roznych nt..dll, oleaut.dll, msado15.dll atd.
>
> Mam D7 Ent na WinXP-SP1, MS-SQL 2000
>
> Ked zrusim parameter :HS alebo vnorene selecty vsetko je OK.
>
> Nestretol sa s tym niekto?
> Nepotrebujem vyssi MDAC?
> Nepomaha nahodou D7 Update?

Programove nastavenie velkosti scroll-barov

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 12.5.2004 10:00:49

Zdravim vospolok,
potreboval by som aplikacne nastavit velkost buttonov na scroll bare a
potom naspat. Velkost zistit viem pouzitim funkcie
getsystemmetrics(parameter si nepamatam z hlavy ;-)), ale chyba mi
nejaka opacna funkcia na nastavenie. V systeme to ide nastavit cez
vlastnosti plochy, zalozka vzlad a da sa nastavit velkost posuvnika
(strasne lokalizacie). Toto by som potreboval nastavit programovo pocas
behu mojej aplikacie. Vie ma niekto nakopnut spravnym smerom?
Vdaka za pripadne nakopnutie (neberat doslovne ;-) )
M.

ASN-dekodovani

[*] jimys(zv)centrum(tec)cz - 12.5.2004 10:10:50

Ahoj,
chci se zeptat, zda nevite o komponente, ktera by dokazala dekodovat soubor v ASN formatu.

services a spusteni programu

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 12.5.2004 09:50:47

Ahoj,
Nastroje pro spravu - Sluzby, na zalozce Prihlaseni musis nastavit Ucet pro
prihlaseni "Tento ucet" a zadat opravneneho uzivatele, nejlepe admina.

Nevim proc sluzby psane v delphi bezi pouze s timto nastavenim, ale funguje
to :-)

Pavel Hauptman

> Dobry den.
>
> Man napsanou aplikaci - service. Z tohoto potrebuji spustit klasicky
> program.
> Netusim proc, ale at delam co delam tak se mi nic nespusti.
> Vyzkousel jsem winexec, winexec32, createprocess a porad nic.
> Pritom z klasickeho programu druhy program spustim bez problemu.
> Muze mi nekdo poradit jak z service spustit klasickou aplikaci.
>
> Predem dekuji
>
> JN

Migrace z MySQL na FB

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2004 09:42:46

Ahoj *,

Mam aplikaci postavenou na MySQL-ODBC-ADO a uvazuju prejit na FB. Co si
myslite o architekture FB-ODBC-ADO components. Abych nemusel nic prepisovat
:-)
Budou fungovat moje SQL dotazy (prakticky jen selecty, updaty) A co cestina?
Ceske razeni jsem na MySQL rozchodil po velkem trapeni. Jak funguje cestina
na FB? Jaky je rozdil v rychlosti v sitovem prostredi pri malem poctu
uzivatelu (1-5) (MySQL server vs FB server)

Dik moc za reakce

services a spusteni programu

[*] Kopac Jan Bc. <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz> - 12.5.2004 09:30:44

zkus:

Jak spustit jinou aplikaci ?

ShellExecute(Handle, 'open', PChar('c:\test\app.exe'), nil, nil, SW_SHOW);

Jak spustit poznamkovy blok bez cesty ,ale je v systemove ceste ?

ShellExecute(Handle, 'open', PChar('notepad'), nil, nil, SW_SHOW);

Jak otevrit poznamkovy blok a spustit v nen txt soubor ?

ShellExecute(Handle, 'open', PChar('notepad'), PChar('c:\readme.txt', nil, SW_SHOW);

Jak otevrit textovy soubor programem kterym je asociovany ?

ShellExecute(Handle, 'open', PChar('c:\test\readme.txt'), nil, nil, SW_SHOW);

prevzato z: http://www.brabenec.net/delphi.php

Kopac Jan

services a spusteni programu

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 12.5.2004 08:56:41

[...]

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 12.5.2004 07:48:35

Ahoj,

> [...]

DisplayAlerts := Olefalse;
Activate;
WordApp.Free; { nebo FreeAndNil(WordApp) }
end;> 3) pustit na povel uzivatele nejakou svou
> fci na nahrazeni nekterych slov

FDopredu := True;
FWrap := wdFindContinue;
FMatchCase := Boolean(Rozlisovat);
FMatchWholeWord := Boolean(CelaSlova);
FReplace := wdReplaceAll;

WordObj.Dokumenty[idx].Activate;
WordObj.Dokumenty[Idx].Application.Selection.Find.ClearFormatting;

if WordObj.Verze < 9 then
WordObj.Dokumenty[Idx].Application.Selection.Find.ExecuteOld
(FText,FMatchCase,FMatchWholeWord,EmptyParam,
EmptyParam,EmptyParam,FDopredu,FWrap,EmptyParam,FNewText,
FReplace)
else
WordObj.Dokumenty[Idx].Application.Selection.Find.Execute
(FText,FMatchCase,FMatchWholeWord,EmptyParam,
EmptyParam,EmptyParam,FDopredu,FWrap,EmptyParam,FNewText,
FReplace,EmptyParam,EmptyParam,EmptyParam,EmptyParam);

Pavel
placeny amater

Binarni data do DB

[*] Kopac Jan Bc. <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz> - 12.5.2004 07:42:34

Videl jsem reseni v knize 1001 tipu a triku pro Delphi , tam sice vkladaly do Dlob soubory wav, ale mam pocit ze tam psali i o fotkach... ono je to vlastne jedno,
ono se to bere stejne jako bin.data...
Kopac Jan

distribuce naplanovane ulohy

[*] tondrej(zv)t-online.de - 12.5.2004 07:30:33

> Potreboval bych rozdistribuovat na vsechny pocitace v siti
> naplanovanou ulohu, bohuzel nevim jak na to. Pokud na to neexistuje
> nejaky postup, nebranim se ani neco si na to zprogramovat. Nevite
> nekdo jak na to?

Napriklad prikazom at.
Programovo cez Scheduler API, preklady pre Delphi najdes na JEDI.

Binarni data do DB

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 12.5.2004 07:18:31

Zdravim konferenci,
snazim se dostat do databaze binarni data (max 10tky MB) bohuzel jeste ani jednou se mi to nepodarilo. Databaze je MSSQL 2000, pro pripojeni pouzivame BDE +- native link, D5. DB komponenty jsou DevExpress, JvQuery. Pouzivame CacheUpdate.

Prohledl jsem konferenci, a nalezene tipy vyzkousel, bezvysledne.

Nemate nekdo prosim kousek fungujiciho kodu (vcetne parametru tdatabase, ukazky prace s DB komponentami). Zkousel jsem si hrat i s nastavenim BlobSize, bohuzel bezvysledne.

Prosim preferuji reseni pres BDE (noflame)

Dekuji za pomoc
Petr Sikola

OT: distribuce naplanovane ulohy

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 12.5.2004 07:08:30

Zdravim, omlouvam se za off topic.
Potreboval bych rozdistribuovat na vsechny pocitace v siti naplanovanou ulohu, bohuzel nevim jak na to. Pokud na to neexistuje nejaky postup, nebranim se ani neco si na to zprogramovat. Nevite nekdo jak na to?

diky za namety

Petr Sikola
WXP,W2k,D5E

Komponenty InterBase Express a transakce

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 11.5.2004 23:25:58

Dekuji vsem za zajimave namety.

Dneska jsem s tim laboroval a misto TIBQuery (select * from params) jsem dal
TIBDataSet a ten mi byl schopen vratit tu updatovanou hodnotu. Jinak jsem
nedelal zadne zmeny. Pochopil jsem teda, ze je asi potreba mit nejakou
defaultni transakci na gridy a zmeny provadet v jinych transakcich a
potvrzovat je metodou commit misto commitretaining. Tudiz na ulozeni dat
zakaznika jednu transakci, na ulozeni faktury jinou (hlavicka-detaily) apod.

Od: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]
Predmet: Re: Application.MessageBox

> MessageBoxEx(handle,'text','nadpis',MB_YESNO+MB_ICONQUESTION,Lang_Czech);

databaze v XML

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 11.5.2004 16:02:55

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]

srovnani s .NETem (Borland pouziva DOM i tam kde se zcela nehodi). Navic je to

Petr Vones

databaze v XML

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 11.5.2004 16:02:54

From: "Richard Valny" <richard.valny(zv)pu-st(tec)cz>
> Shrnu-li to pokud budu chctit vyrobit aplikaci s XML budu muset
> nastudovat .NET :-(

Ne tak docela, ale podpora XML je tam podstatne lepsi a rychlejsi.

> (databaze bude mit dve provazane tabulky radove do 300 vet (radku) a 6
> slov (sloupcu) - z toho jen jedno memo (text do cca 500 znaku) )

Tohle by ta Delphi implementace jeste zvladla, nejhorsi jsou nested datasety.

Petr Vones

CreateOLEObject Word

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 11.5.2004 16:00:54

Ahoj,

mozna trochu prihloupla otazka, ale jeste
sem nemel potrebu to delat. Takze,
potrebuju vytvorit funkci, ktera mi v dokumentu
*.doc nahradi urcita slova vlastnimi(z DB).

Potrebuju:
1) otevrit Word (uz prvni potiz :(( )
2) natahnout do nej obsah z BLOBU v DB
3) pustit na povel uzivatele nejakou svou
fci na nahrazeni nekterych slov
4) ulozit zpatky do BLOBU v DB

Takze sem zacal tim, ze sem sice v helphu a v histori konfery
neco nasel, ale nedari se mi vubec vytvorit OLEObject :(.

Pri CreateOLEObject('Word.Application') dostanu chybu,
ze "ClassFactory nemuze predat pozadovanou tridu".

Co delam, prosim, blbe ? Nebo snad mam jit jinou cestou,
jako treba pomoci komponent ze Servers ?

Env.: D5/D7, MS Office 2003

Zkousim:

WordApp: OLEVariant;
WordApp:= CreateOLEObject('Word.Application');
try
WordApp.Visible:= True;
// tady se bude neco dit
finally
WordApp.Quit;
WordApp:= Unassigned;
on E: Exception do
begin
ShowMessage('Aplikace MS Word neni k dostupna !');

[...]

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 11.5.2004 12:44:38

zdravim,
hraju si s Application.MessageBox, v XP totiz lze, pokud to mysi ovladac
umi, zapnout presunuti mysi na default tlacitko, coz i zde funguje, ale jen
kdyz jsou tlacitka aspon 2.

Nevite nekdo jak to vyresit i pro jedno tlacitko, zde mb_OK ?
Resp. jak vy resite obycejne oznamovaci hlasky s ikonou a ceskymi tlacitky
OK,Storno,Ano,Ne?

dekuji, zatim to resim tak, ze tam proste mam i Storno bez funkce

Radek Lahoda

Databaze Firebird a indexy

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 11.5.2004 12:16:36

: Dobry den,

Zdravim Vas,

: mam tabulku s nekolika sloupci. Ani jeden sloupec vsak neobsahuje unikatni
: polozky. Nesmim polozky v tabulce menit.
: Jak mam vytvorit primarni klic. Mam pridat dalsi sloupec,do ktereho vlozim
: unikatni polozky( treba cisla 1-n), nebo nemam vytvaret
: zadny primarni index a pouzit generator a trigger?
:
: Tabulka neni s nicim propojena, ale nevim jestli do budoucna nebude...
:
: p.s.: byl jsem o to pozadan, ale v teto problematice se moc nevyznam...

Jedna moznost je vytvorit zlozeny primarnu kluc (z viac stlpcov) a dalsia
moznost je vytvorit novy stlpec, kde si budete generatorom (pri vkladani)
nejaku sekvenciu cisiel (1..n). Pokial neviete, ci tabulka nebude do
buducna prepojena s inou, tak by som Vam odporucil radsej si pridat ten novy
stlpec a
generovat si do neho postupnost cisiel (posloupnost) -- nic tim nestratite a
casom mozno ziskate ;)

Priklad:

/* vytvorim novy stlpec */
ALTER TABLE tablename ADD colname INTEGER;

/* vytvorim generator a odpovedajuci trigger */
CREATE GENERATOR gen_colname;

SET GENERATOR gen_colname TO 1;

CREATE TRIGGER colname_autoinc FOR tablename
ACTIVE BEFORE INSERT POSITION 0 AS
BEGIN
IF (NEW.colname is NULL) THEN
NEW.colname = GEN_ID(gen_colname, 1);
END;

/* vytvorim primarny kluc */
ALTER TABLE tablename ADD CONSTRAINT pk_colname PRIMARY KEY (colname);

S pozdravom...
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

Databaze Firebird a indexy

On 11 May 2004 at 9:48, Kopac Jan Bc. wrote:

> [...]
> primarni klic. Mam pridat dalsi sloupec,do ktereho vlozim unikatni
> polozky( treba cisla 1-n), nebo nemam vytvaret zadny primarni index a

Pridat unikatni polozku, napr. cislo plnene z generatoru je
jednoduche a zaroven rozumne.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

databaze v XML

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 11.5.2004 11:30:31

> [...]
> (databaze bude mit dve provazane tabulky radove do 300 vet (radku) a 6
> slov (sloupcu) - z toho jen jedno memo (text do cca 500 znaku) )

..pri takomto objeme dat by to mozno teoreticky aj bolo schodne, ak chces
pouzit Delphi, tak treba vyskusat..XMLMapper a ostatne veci suvisiace s XML
su tusim sucastou az D6Ent

Miso

databaze v XML

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)pu-st(tec)cz> - 11.5.2004 11:08:29

Ve svem Delphi 6 Pro nemam Demos\Internet\XMLTransformProvider - asi je
to soucasti vyssi verze?

[...]

Richard

Tim jen rikas, ze D6 neni vhodne pro praci s XML databazi. Myslenka
jako
takova vsak scestna neni, ovsem je treba pouzit jine nastroje. Osobne
bych
rekl ze prave naopak - pro dostatecne male objemy dat je to vyborna
myslenka. DataSet v .NET umi dokonce i indexovani, referencni vazby a
hledani podle klice, a neni treba instalovat zadny engine. Co vic by
si
clovek mohl jeste prat napriklad pro vyrobu trial nebo ocesanych free
verzi?

databaze v XML

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 11.5.2004 09:54:23

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 11.5.2004 10:12:24

> mam tabulku s nekolika sloupci. Ani jeden sloupec vsak
> neobsahuje unikatni polozky. Nesmim polozky v tabulce menit.

To je sice hezke, ale jak pak identifikujes konretni zaznam ?

> Jak mam vytvorit primarni klic. Mam pridat dalsi sloupec,do
> ktereho vlozim unikatni polozky( treba cisla 1-n), nebo nemam
> vytvaret zadny primarni index a pouzit generator a trigger?

Tohle neni zalezitost programovani, ale navrhu, tj. musis
si ujasnit co od te tabulky ocekavas.
Primarni klic by sice mel vzdy existovat, ale v oduvodnitelnych
pripadech lze toto pravidlo porusit.
Primarni klic muze byt i pres vice sloupcu.

Slavek

Databaze Firebird a indexy

[*] Kopac Jan Bc. <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz> - 11.5.2004 09:48:22

Dobry den,

mam dotaz:

[...]

dekuji za kazdy postreh...

Par otazek: PlugIn, DB, jazyky

> [...]
> V jedne fazi se do tabulky bude celkem dost pristupovat. Uzivatel zada
> hodnotu(ciselnou a ja musim porovnat ktery prvek pole ma vetsi hodnotu nez
> uzivatel zadal, pak tyto prvky vypsat do ComBoxu. Uzivatel si vybere ze
> ComBoxu hodnotu a ja musim pro tento prvek do dalsiho Combu natlacit
> hodnoty prku. Pak uz se budou provadet vypocty. V tabulce budou hlavne
> hodnoty ciselne a par stringu. Jo a ta databaze by nemela byt jen tak
> zobrazit mimo muj program. Tzn. neukladat jako textovy soubor cteny
> notepadem. Nechci (pro nutnost dalsi instalaci programu) pouzivat treba

V tom pripade bud souborovou databazi (FlashFiler, lze najit na
JEDI, je free) nebo SQL (Firebird je zdarma)> Chtel bych to resit nejak nasledovne, a mam pro tohleto dva navrhy:
> 1)Vytvorim v programu celkem velke pole dat (array) a z tohohle budu cist.
> Jen nevim kolik sezere array se 50-100 polozkama, kde kazda polozka bude
> mit +/- 15 hodnot.

Lze snadno spocitat: pocet polozek*velikost jedne polozky. Pri
dnesnich kapacitach pameti by to snad nemel byt problem.

> 2)Nevim jak pouzit soubor jako minidatabasi. (Se soubory nemam valne
> zkusenosti :( ) Jak je to se soubory DBF? Potrebuji nejake dalsi
> nainstalovane programy? NEbo se da primo ovladat z programu bez nejakeho
> lokalniho databazovehoenginu? Ted mne napadlo ze staci mit ty hodnoty
> ulozene pozpatku, aby uzivatel z duvoduslozitosti si sam nechtel pridavat
> dalsich dat do tabulky

Do toho nejak nevidim...kdyz uz budes pouzivat nejakou databazi, tak
proste pridej tabulku a hotovo.> Tento program by mel byt i multijazycny. V programu neni mnoho popisku
> (+/- 100 popisku). Jak se da resit tohleto? Uzivatel si pri sttartu
> programu z ListBoxu vybere jazyk a dal proram pobezi jiz v tomhle jazyku.
> Muze byt obyc, textovy soubor

Odpovedel sis sam. Budes mit textovy soubor s popisky a v programu
uz musis sam zaridit, aby se kazdy popisek dostal na spravne misto. Lze
pouzit resourcestringy (tusim od Delphi verze 5).> Program by mel byt v budoucnu i Pluginovy. Tzn. ze by program dokazal
> vypocist i jine, pozdeji vyvinute algoritmy, pridanim treba DLLka, ci
> jineho. Reseni by bylo takove ze program ted vypocitava hodnoty pomoci
> funkce, kterou zavola s temi hodnoty, ktere uzivatel zadal (viz. prvni
> cast mailu. Tzn. 3 hodnoty)

Musis si napsat obsluhu natahovani a spousteni obecne DLLky, ktera
musi obsahovat urcite funkce, napr. GetMenuItemText (pro zobrazeni textu
polozky nabidky), GetDLLVersion (to je snad jasne) apod. a samozrejme kod
pro prislusny vypocet. Doporucuji namisto 3 parametru radeji vic, do
rezervy.> Program by mel byt aspon minimalne chranen proti nelegalnimu pouzivani,
> staci opravdu jen par pevnych s/n. Nejaky navrh jak toho docilit?

Hm... tak to bych resil uuuplne nakonec, az bude program odladeny,
funkcni a prodatelny.

> Tot asi zatim vse ..

Tak mnoho stesti.

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant>

D7 update a Windows shutdown

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 11.5.2004 09:28:19

Tohle myslim nekolik z Vas i me potesi, cetl jsem tady, ze s tim taky
zapasite (uz to je snad vyreseno):

* When ending a Windows session (either by using Log Off or Shut
Down) while a VCL-based Delphi application is running, no
OnDestroy events on the application's forms are called, nor
are any finalization sections executed. This may result in
lost data and user settings (Quality Central 5332).

databaze v XML

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 11.5.2004 09:04:16

> Neni to scestna myslenka. Podivej se na DataSet v .NET. ;-)

..neviem ako v .NET, ale pod D6 to je trochu scestne..je tam moznost pouzit
ClientDataSet + XMLTransformProvider, vytvoris si cez XMLMapper
transformacny subor na citanie a zapis a mozes to "pouzit"...akurat tak na
veeelmi maleee data..cim zlozitejsia struktura, tym pomalsie..a ak nahodou
pouzijes NestedField, tak to rovno zabudni.. odporucam pozriet
Demos\Internet\XMLTransformProvider

Miso

FTP - ListView s pouzitim synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.5.2004 09:22:18

> [...]
> ty nefungovaly dobre a prestaly se udrzovat uz davno.

Prinejhorsim vezmes Synapsi, a budes si to sam cpat do nejakeho

XML a MSSQL

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 11.5.2004 09:04:16

Jeste doplnek,
jak se tak divam na ten jejich priklad, tak pro nacteni celeho streamu
pouzivaji
ResultMemo.Lines.Text := Stream.ReadText(Integer(adReadAll));

Toto se mi neosvedcilo a nasel jsem na MS webu Q280067
(http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;280067).

Vyrazne rychlejsi je postup kdy nacitas data po castech (napr. 32000) a
treba pomoci move() si je skladas dohromady, neco jako:

i := FStream.Size;
setLength(s, i);
ii := 1;
while not(FStream.EOS) do
begin
s2 := FStream.ReadText(32000);
l := length(s2);
Move(s2[1], s[ii], l*2);
inc (ii, l);
end;
setLength(s, ii-1);

... je to kus mojeho kodu, nazvy si upravis. s, s2 jsou WideString

Pouzivam jeste nastaveni:
Command.DefaultInterface.Properties.Item['Output Encoding'].Value :=
'unicode';

HTH,
pl

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
Subject: XML a MSSQL

> Nezkousel jste ziskat XML data z dotazu ?
> V QA to jde, ale neprisel jsem na zpusob ja to dostat do
> Delphi.
>
> Pavel

FTP - ListView s pouzitim synapse

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 11.5.2004 08:00:09

Zdravim,

[...]

Diky Pavel Polak

Komponenty InterBase Express a transakce

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.5.2004 07:52:08

> jmenem PARAMS) pres TIBQuery (je tam prikaz update). Po provedeni
> CommitRetaining otevru tu tabulku PARAMS (TIBQuery: SELECT * where ...
> ) a tam neni updatovana ta zapsana hodnota. Vsechny IB-komponenty jsou
> pod jednou transakci.
>
> Nevi nekdo cim by to mohlo byt ?

Ahoj,

to opravdu nevim. Veskere zmeny, ktere transakce udela, jsou uvnitr te transakce
dostupne, takze to, co popisujes, mi prijde divne - pokud tedy jedes opravdu v jedne
transakci.

> Kolik transakci v jedne aplikaci nad jednou databazi ?
> Staci jedna nebo jsou nejaka pravidla na co by mela byt samostatna
> transakce ?

Pokud jde o pocet transakci, tak nevim o nejakem limitu. Faktem ale je, ze transakce by
mely byt co nejkratsi, zejmena ty, ktere neco modifikuji. Naopak jen cteci transakce
(napr. pro gridy) by mely mit nastaveno, ze jsou jen pro cteni (dvojklik na komponentu
TIBTransakce, nastavit Read Commited a do parametru pripsat slovo Read).

No a ja osobne jsem si zvykl mit ke kazdemu datasetu svou vlastni komponentu
transakce - tedy az na vyjimky, kdy chci z vice datasetu udelat neco v jedne transakci.
Podle meho nazoru maji sdilene transakce obdobne nectnosti jako globalni promenne -
nekde neco s transakci provedes a na uplne jinem miste se ni neco naprosto necekane
rozhasi, protoze si neuvedomis, ze i tam jsi ten globalni objekt pouzil...Tj. kdyz to dobre
pouzivas, je to OK, ale musis pri kazdem pouziti zvazovat, jestli to opravdu i v tom
konkretnim pripade neovlivni neco jineho...

[...]

Tr.StartTransaction;
try
ibsql.sql.text := 'delete from tabulka where id = xxx';
ibsql.ExecQuery;
Tr.Commit;
except
Tr.Rollback;
...pak teprve hlaseni o chybe
end;

A nasledne refresh gridu vcetne Commit a noveho StartTransaction transakce pro grid.
No a protoze transakce pro grid se pouziva jen pro grid, nemusim mit strach, ze tim
commitem si pozaviram kdovijake datasety v jinych zakoutich programu.

David Lebeda

FireBird - vice superuzivatelu?

IMHO to nejde. Dle dokumentace k IB muze Alter * delat jen vlastnik nebo SYSDBA. Pokud si zablokujes SYSDBA, zbyva uz jen vlastnik (ve Win).
Musis si zalozit sveho uzivatele, a pod jeho uctem vse vytvorit. Pak muzes delat i Altery.

Java pro mobily

[*] Tomas Runa <t.runa(zv)cleverbee(tec)com> - 11.5.2004 06:19:59

Zdravim,

Myslim si sice, ze tato otazka je v Delphi konferenci silne OT, ale PZ se nevztekal (a nebo mi to uniklo?) a tak rad odpovim:

Zacni tim, ze si nainstalujes J2EE SDK a J2ME Wireless toolkit (http://wwws.sun.com/software/download/technologies.html)

Jako prostredi muzes pouzit bud notepad, nebo Sunovske SunOne studio (http://wwws.sun.com/software/download/products/403bf4f9.html). Osobne bych doporucil vyzkouset JBuilder, od verze X ma zabudovanou podporu pro Wireless toolkit (http://www.borland.com/mobile/jbuilder/, http://www.borland.com/jbuilder/index.html).

Na webu se pak poohledni po klicovych slovech MIDLET a TUTORIAL.

Pokud budes neco potrebovat, muses se zkusit ozvat na muj souk. mail

nemate nekdo zkusenosti s programovanim aplikaci v JAVE pro
mobili, ci jina prenosna zarizeni.RAd bych to zkusil, ale nevim
odkud zacit.Doporucite mi nekdo nejakou, knihu, slusny web .....

Diky Jakub

Par otazek: PlugIn, DB, jazyky

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 11.5.2004 04:15:51

Dobre rano,
nebo kdy me clovece ctes.
Doufam ze zde je plno zkusenych lidi, kteri mi ochotne pomohou s nasledujicimi (pro mne) "bloky".

[...]

------------------
Az budu vedet ja, povim vam to.

Komponenty InterBase Express a transakce

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 10.5.2004 20:07:16

On 10 May 2004 at 17:23, Tomas Bradle wrote:

> V souvislosti s timto problemem si pokladam nasledujici otazky:
> Kolik transakci v jedne aplikaci nad jednou databazi ?
> Staci jedna nebo jsou nejaka pravidla na co by mela byt samostatna
> transakce ? Je lepsi mit pro IB komponenty pro GRIDy jinou transakci
> nez pro zapisy (UPDATE, INSERT, STOREDPROC) ?

na Tvuj predchazejici problem nevim odpoved. IBTable jsem nikdy
nepouzil. Jen IBQuery.
Ale uz 3 roky pracuji s FB a zasadne oddeluji INSERT, UPDATE, DELETE
od tabulky napojene na DBGrid.
Vzdy pouzivam bud SP (nebo IBSQL) + samostatna transakce.
Potom samozrejme Close, Open a Locate.

Nevzpominam si, ze bych mel nekdy s timto resenim problem.
Je to vice "rucni prace", ale...

Jarek Uher

Delphi 7 Update

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.5.2004 20:17:17

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Tak uz je update k dispozici. Doufam, ze tam kazdy najdete opraveny svuj
> "oblibeny" bug.

Co jsem se zbezne dival (ted mam bohuzel jine starosti) tak se tedy zazraky
nedeji. Ani zcela zasadni a velmi primitivni chyby v server-side Delphi SOAP
implementaci nejsou opravene. Dale je tam i drobna chyba v prekladaci ktera
generuje nesmyslne warningy.

Petr Vones

FB1.5 InnoSetup skript - oprava

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 10.5.2004 20:07:15

On 10 May 2004 at 19:27, Martin Schayna wrote:

> Omlouvam se, ale ten "spravny" skript pro verzi 1.5 neni v CVS
> v hlavni vetvi "MAIN" ale v branchi "B1_5_Release" a jeste k tomu v
> jine ceste: firebird2\src\install\arch-specific\win32, takze pomoci
> web interfacu CVS jej najdete pohodlne takto (pozor na zalomeni
> linku):

no my spolehame na Tebe, ze ten "instalak ztvoris sam" a my si jej
uz jen stahnme ;)

Diky za nas vsechny !

Jarek Uher

FireBird - vice superuzivatelu?

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 10.5.2004 19:51:13

Zdravim vsechny,
nevedel by nekdo, zda lze (vypada to ze ne, ale co kdyby) delegovat prava na alter (vsech) objektu v db na jineho uzivatele nez vlastnika a SYSDBA?
Libilo by se mi, kdyby k databazi mel absolutne plny pristup jak muj program (na aplikacniho systemoveho uzivatele pro vybrane operace typu backup, restore, adduser apod.), tak zvenku spravce - pro pripadne davkove, nebo mimoradne servisni akce (backup, upgrade apod.) a zaroven byl SYSDBA blokovan znamou fintou pres role.
Jde samozrejme o to, ze heslo pro spravce se muze proflaknout a je treba ho zmenit, a heslo pouzivane interne aplikaci se nebude rucne zadavat nikdy a bude konstantni.
Ale dle dokumentace se mi to jevi tak, ze alter * muze delat jen SYSDBA a vlastnik db/prislusneho objektu. Ale jak delegovat toto pravo i na dalsiho usera? Diky moc za odpovedi. VD

FB1.5 InnoSetup skript - oprava

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 10.5.2004 19:27:11

Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> wrote:

> [...]

v jine ceste: firebird2\src\install\arch-specific\win32, takze pomoci
web interfacu CVS jej najdete pohodlne takto (pozor na zalomeni

http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/firebird/firebird2/src/install/arch-specific/win32/?only_with_tag=B1_5_Release

Martin Schayna

TWebBrowser - problemy 2

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 10.5.2004 17:23:00

takze este raz, ale teraz to trosicka pozmenim:

1.
vie niekto z vas ako nastavit alebo ako docielit aby sa
komponenta TWebBrowser chovala tak ako explorer, ze ked
niekde zadavate heslo aby si ho zapamatalo a pri dalsom
pristupe ho ponuklo, chcem aby sa to chovalo ako v IE, ale
akosi mi to stale ignoruje.

2.
pri zobrazeni nejakeho furmulara v TWebBrowseri nefunguje na viacriadkovych poliach ENTER
(podla KonfView je to chyba... ale nedozvedel som sa da nejako opravit, publikovany kod bol len nejaky pokus o opravu)

3.
pri oznaceni textu a CTRL-C sa mi text do schranky nedostane :o(
(asi suvis s 2., blbe spracovanie klaves)

neviete mi niekto poradit ako na to, nikde v helpe som nic rozumne nenasiel
v KonfView sa spomina nejaka komponenta embeddedwb, odstranuje dane problemy, alebo je urcena pre nieco ine (popup...) ?
alebo ak je nejaka lepsia komponenta ekvivalentna TWebBrowseru, ktora na rozdiel od TWB funguje ?

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Komponenty InterBase Express a transakce

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 10.5.2004 17:23:01

Zdravim vsechny,

potykam se s nasledujicim problemem:
mam formular, na nem grid napojeny na TIBQuery. Z tohodle formu volam
modalni form na vlozeni dalsiho zaznamu, ktery ma na sobe TIBTable, na
kterou se aplikuje INSERT, vlozi se tam nejake preddefinovane hodnoty a
necha se napsat uzivatelem do nekolika TDBEditu vkladane hodnoty. Po zavreni
modalniho formu v pripade mrOK se provede POST a doplneni nejakych dalsich
hodnot do vkladaneho zaznamu. V ramci te same transakce se uklada taky
nejaka hodnota do uplne jine tabulky (napr jmenem PARAMS) pres TIBQuery (je

?
Je lepsi mit pro IB komponenty pro GRIDy jinou transakci nez pro zapisy
(UPDATE, INSERT, STOREDPROC) ?
Nemuze byt chyba v komponentach samotnych ?

(D5, Interbase 6)

Diky za odpoved na jakoukoliv otazku.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

databaze v XML

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 10.5.2004 17:45:04

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 10.5.2004 17:39:03

Nezkousel jste ziskat XML data z dotazu ?
V QA to jde, ale neprisel jsem na zpusob ja to dostat do
Delphi.

Pavel

databaze v XML

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)pu-st(tec)cz> - 10.5.2004 17:22:59

Prijemny den,
mohl by prosim nekdo doporucit nejakou vhodnou komponentu pro praci s
XML soubory jako s databazi? Nebo je tato myslenka zcestna?
(dival jsem se na komponenty na http://www.philo.de/xml/downloads.shtml
ale nejsem z toho nejak moudry).
Vlastnim D6 Pro

Dekuji

Richard

chat - jednoduchy chat Delphi7

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 10.5.2004 12:20:33

Podivej se na INDY komponenty IDTCPServer, IDTCPClient nebo stejne ale UDP
V Demo si najdi program IdTCPDemo. Demo si musis stahnout z internetu tak
jak je popsano v README_Indy.txt.

From: "Stasko Peter" <stasko(zv)fic(tec)cz>> Ahojte,
> Prosim Vas, ak mozte poslite mi niekto jednoduchy chat v DELPHI 7. Totis
nefiem ako na to bez pouzitia komponent pre Delphi 5 (socked)..

Synapse-preposlani prichozi posty-JESTE JEDNOU

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.5.2004 11:34:29

> Lukasi G., snazim se to preposlat
> pomoci te mimemess.pas, kterou si me poslal, ale
> krome jiz zminene prazdne prilohy typu message ktera prijde,
> jsem niceho jineho nedocilil. Krokoval jsem az do mimemess.pas a

Chyba byla skutecne v mem zdrojaku, respektive prave v pridane funkci
addpartmess. Poslal jsem ti na mail opravenou verzi.

Opraveny zdrojak by se mel jeste tento tyden objevit v synasnapu.

Image Magick.pas

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 10.5.2004 10:50:26

graphics32 (www.g32.org)

Palo

> [...]
> hlasi nesmyslne chyby stylu "Cannot load berusky\aletadla.jpg" pritom
> oteviram c:\ahojda\berusky\aletadla.jpg (Vypada to na spatne
> kopirovani pametovejch recordu nebo tak...).
>
> Zkousel jsem ruzne verze, ale nic z toho mi nechodi. V Helpu pisou ze
> chtej nejakou verzi (ted z hlavy nevim mam to doma) stylu Q16 (nebo
> tak neco). Na webu jsem takto oznacenou verzi nasel, ale nechodi to s
> ni ani s jinejma. Nechodi mi ani original dema.
>
> Delal jste nekdo neco s timto ? Pripadne co pouzivate na kvalitnejsi
> praci s obrazky (strechdraw apod je naprd, kvalita je nulova).

SQL linkedserver

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 10.5.2004 10:44:24

Dobry den,
mozna trosku OT, ale treba jste to jiz take resily. Pristupuji z Delphi ke dvema SQL serverum MS SQL a ORACLE. Abych si celou praci zjednodusil, pouzil jsem na MS SQL linkedserver na ORACLE. Problem je ale v tom, ze kdyz volam nejaky select z MS SQL, tak se mi z ORACLE vrati cela mnozinu dat a klauzule WHERE se aplikuje az lokalne na tuto mnozinu. Predpokladal jsem, ze WHERE se provede na ORACLE. V helpu jsem vycetl, ze problem je v nestejnych collate a proto se doporucuje nastavit linkovany server na 'collation compatible', hmm ale stejne to nefunguje. Posledni zachranou bylo pouzit Select * from OPENQUERY(...), ale tady je zase problem, ze se nedaji vlozit zadne parametry....
Neresil jste to nekdo? Vzdyt to jsou potom propojene servery uplne k nicemu.. :-(

Za kazde nakopnuti diky

Jirka

chat - jednoduchy chat Delphi7

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 10.5.2004 10:38:23

Nie, to nieje ono.. xcel by som server a client.. ale nechapem ako to mam sprvit cez Delphi7
---------
> [...]

> Prosim Vas, ak mozte poslite mi niekto jednoduchy chat v DELPHI 7. Totis
nefiem ako na to bez pouzitia komponent pre Delphi 5 (socked)..

[*] Tomas Emresz <tomas(zv)emresz(tec)com> - 10.5.2004 10:26:22

[...]

Tomas Emresz
mailto:tomas(zv)emresz.com

cgi app a verze

[*] Tomas Emresz <tomas(zv)emresz(tec)com> - 10.5.2004 10:20:21

Dobry den,

poradite mi nekdo jak zjistit version info u CGI aplikace ?

A dalsi dotaz :

Kdyz dam option increase build number, bude se zvysovat i pri compile nebo jen
pri build ?

Tomas Emresz

RAW fax2tiff

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.5.2004 10:18:20

Puvodni zprava ze dne 10.5.2004:

> skusal som to otvorit v AsincPro ale nejde to, je to Raw Fax Data (class2).
> je nejaka ina cesta ako to urobit ?

Tak to zkus v AsyncPro, musi to nejak jit.

RAW fax2tiff

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 10.5.2004 09:28:12

Caves,

skusal som to otvorit v AsincPro ale nejde to, je to Raw Fax Data (class2).
je nejaka ina cesta ako to urobit ?

chat - jednoduchy chat Delphi7

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 10.5.2004 09:28:13

Ahojte,
Prosim Vas, ak mozte poslite mi niekto jednoduchy chat v DELPHI 7. Totis nefiem ako na to bez pouzitia komponent pre Delphi 5 (socked)..

VDAKA!!!

Peter

zobrazeni druheho formu pri apl. minimalizovane do

[*] Karolina Nemanska <lafidek(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2004 09:36:15

jak zobrazit druhy formu (tzn. ne mainform) pri aplikaci minimalizovane do traye? form2.show nefunguje - pouze kdyz maximalizuji celou aplikaci...

chat - jednoduchy chat Delphi7

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.5.2004 09:52:17

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>> Mrkni se na IBScript , ten by to mel zvladat.
> Jakou verzi Delphi mas?

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 9.5.2004 22:03:17

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.5.2004 18:23:03

Puvodni zprava ze dne 9.5.2004:

> [...]

Koukni se do Async Professional na SourceForge, tam by neco mohlo byt,
umi to faxovat. Ja ted nemam cas v tom hrabat.

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 9.5.2004 18:09:01

caves,

mam RAW fax subor ktory potrebujem v delphi skonvertovat do niecoho citatelneho, teda napr TIFF. neviete ci jestvuje nieco na to v delphi ?

Preklad aplikace

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 9.5.2004 16:22:54

Podivej se do transl.pas, tam je i vypis mist, kam se mas podivat. Z hlavy
si to nepamatuju.

Preklad aplikace

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 9.5.2004 16:18:53

Stahni si Lokalizator a podivej se na soubor transl.pas, tam to je.
Translation Tools je sice konkurencni produkt, ale klidne muzes pouzit i muj
zdrojak. :-)

Preklad aplikace

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 9.5.2004 16:08:51

resp. co u zakaznika? kam mam toto zadat?

Brona

> Podivej se v registrech do
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi\Locales
> a tam urcite poznas proc.

Preklad aplikace

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 9.5.2004 16:06:50

> [...]
> a tam urcite poznas proc.
>
> S pozdravem

aha... tenhle klic musi byt v HKCU, nebo ho muzu dat obecne do HKLM?

Brona Klucka

Preklad aplikace

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 9.5.2004 15:44:47

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 9.5.2004 15:28:46

Zdar,
[...]

Nevite nekdo proc?

Brona Klucka

kvalita komponent Apollo (DBF Bez BDE)

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 8.5.2004 11:18:35

Pouzil by som TurboPower FlashFiler
http://sourceforge.net/projects/tpflashfiler/ a mas to aj s SQL, kde v
Apollo je SQL tusim, ze zvlast.

Ale vo vasom softe(inoma) by som sa zameral inym smerom ... Linux +
MySQL !!! Toto by vam rozhodne mohlo pomoct ...
resp. pridal urcite moznost ukladat do MySQL napr pomocou:
http://sourceforge.net/projects/zeoslib/

palo
> [...]

alebo SQL servra ci budu fungovat SQL retazce ktore mam v aplikacii. Alebo

dakujem
D7

Delphi 7 Update

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 7.5.2004 17:25:15

Hlasil jsem to uz od verze 6. Ale uprimne receno, uz me to prestalo bavit a
presedlal jsem radeji na .NET, ve kterem se podobne modularizovane ulohy
resi podstatne lepe nez pres balik COMu.

Delphi 7 Update

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 7.5.2004 17:05:13