prevod textu s diaktritikov na text bez

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 6.5.2004 17:37:11

a kde najdem v helpi k tomu help ? Neviem ten help v D7 popisuje funkcie
zakladu ale nie dalsich unit. Ako sa k tomu dostanem ?

----- Original Message -----
From: "Bohac Frantisek" <bohacf(zv)vnol(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Thursday, May 06, 2004 3:41 PM
Subject: Re: prevod textu s diaktritikov na text bez

> s pomoci Synapse by to mohlo jit (unita SynaChar)
>
> S pozdravem
>
> Frantisek Bohac

Synapse a vytvorenie mailu s prilohami

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 6.5.2004 15:53:04

Hi all,
Poprosim priaznivcov Synapse od L.G. ci by mi vedeli pomoct ako vytvorit
mail a poslat mail cez SMTP protokol, kt. by obsahoval v tele cisty text s
diakritikou (slovencina) a nejake jpg subory ako prilohy
Snazil som sa pouzit komponentu TNMSMTP s kt. mi to u zakaznika zblbne,
adresatovi pride zmrseny mail, takze by som to rad vyriesil cez Synapse
Dakujem za odpovede

Stevlik Marian
ISYS programator

GAMO a.s.
Kyjevske nam. 6
974 04 Banska Bystrica
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4137935, 4372111
ip-tel: 421 48 4372098
mobil: +412 905 462010
icq: 38493645

prevod textu s diaktritikov na text bez

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 6.5.2004 15:41:02

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>> Potreboval bych, aby mi select vratil jen napriklad 3 radky. Existuje
nejake klicove slovo?

jak omezit pocet radku v selectu v FB

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 6.5.2004 10:46:35

[...]

JR

jak prepsat typovy soubor do C

[*] Blazek Jaroslav <jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz> - 6.5.2004 09:56:32

Ahoj,

> virt(zv)volny(tec)cz 6.5.2004 8:54:24 >>>
>nejak jsem mimo
>jak mam prepsat do C toto?
>type
> struktura = record
> X, Y: Single;
> end;
>
>Fr: file of struktura;

typovy soubor tak jak je v Delphi v Ccku neni

pouzijes normalne FILE *file a fce fopen(), fclose(), fread(),
fwrite(), fseek()
na tuto strukturu jeste s pouzitim operatoru sizeof()

typedef struct
{
float x, y;
} STRUKTURA;

S pozdravem

Bc. Jaroslav Blazek
Access-IT Ceska Lipa
mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz
ICQ# : 133673990
+420605/813644

Firebird - posahana databaza koli charset

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 6.5.2004 09:54:31

Haj hou!

On 6 May 2004 at 8:58, Martin Matous wrote:

> Neviem ako mam opravit ten zaznam, neviem sa na neho dostat, stale
> dostanem chybu. Skusal som meni charset na strane klienta, nepomaha.
> Ani neviem ako to vzniklo, len predpokladam, ze niekto zapisal do
> VARCHAR nejaku hodnotu ktora je mimo CHARSET.

Pokud nevis v jakem kodovani je hodnota v danem zaznamu, tak to
opravis jen pres UPDATE nebo DELETE. Zkus nejprve UPDATE a placni tam
prazdny retezec, a pak tam dej spravny ve spravnem kodovani.

> Moze to vzniknut aj tym, ze nie kazde pole typu VARCHAR ma nastaveny
> CHARSET ???

Pokud mas definovany charset na urovni cele databaze, tak ne. Pokud
nemas, pak jsou zrejme nektere polozky v charsetu NONE. Over si to.

> Prosim pomozte. Nechcem vsat ten zaznam mazat cez DELETE a potom
> znovu vytvorit. To som skusil, tak to zbehne.
> Ale chcem predist tomu do buducna !

Pokud by byla polozka v charsetu NONE, a ty vis ze data jsou v
charsetu WIN1250, melo by to jit opravit pres ulozenou proceduru s
konverzi pres charset OCTETS.

CREATE PROCEDURE FIXME
AS
DECLARE VARIABLE SN VARCHAR(<delka_polozky>) CHARACTER SET NONE;
DECLARE VARIABLE SW VARCHAR(<delka_polozky>) CHARACTER SET WIN1250;
begin
SELECT <spatny_sloupec> FROM TABULKA WHERE ID_TABULKA=1522 into :SN;
SW = CAST(SN AS CHAR(<delka_polozky>) CHARACTER SET OCTETS);
UPDATE TABULKA SET <spatny_sloupec> = :SW WHERE ID_TABULKA=1522;
end

Tohle pisu z hlavy, takze si to pripadne uprav. Za nic nerucim, a
experimenty provadej na kopii databaze.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)
Mobil: 724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Synapse-preposlani prichozi posty-JESTE JEDNOU

[*] petajs(zv)centrum(tec)cz - 6.5.2004 09:36:29

Vazne, prosim jeste jednou Lukase G.,
nebo nekoho jineho kdo s tim ma zkusenost.

Jak si poslal novou mimemess.pas tak ta funkce tam
skutecne je, ale nedari se me stale ten mail preposlat.

Lepe receno mail preposlu, je videt ze mail prijde (je odeme)
je s mojim vskazem, a ma prilohu message.

Ovsem tato message je prazdna.

Kontroluji si zda tam posilam tu puvodni nedekodovanou zpravu
ktera prisla z pop3 - a posilam ji tam.
Uz nevim kde mam chybku.
Neni potreba krom nove mimemess.pas jeste nejaky novy pas?
mimepart a pod ?

Zatim diky Petr Simunek (Petajs)

Firebird - posahana databaza koli charset

[*] Martin Matous <matrix(zv)inmail(tec)cz> - 6.5.2004 08:58:26

Dobry den,

na linuxe je FB1.5 s charset WIN1250
klient sa pripaja tiez cez charset WIN1250

vsetko bolo ok, az teraz pri
SELECT * FROM TABULKA
vrati mi chybu:
"Arithmetic overflow or division by zero has occurred.arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation.
Cannot transliterate character between character sets."

Nasiel som ten zaznam v ktorom je chyba, je to ID_TABULKA=1522
Takze ak zavolam
SELECT * FROM TABULKA WHERE ID_TABULKA<>1522
uz sa chyba neobjavi, ale samozrejme bez zaznamu 1522

[...]

Dakujem vopred za pomoc.

MartinM.
----------
* www.inMail(tec)cz - Vase emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* www(tec)czechia.com - profesionalni webhosting a registrace domen za vyhodne ceny
* Zoner Media Explorer 6 - Poznejte kouzlo digitalni fotografie! (http://www.zoner(tec)cz/zme6)

SSL a certifikaty

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 6.5.2004 08:58:25

Ahoj,
nevite nahodou nekdo o nejakych komponentach SSL, ktere zvladaji pouzivani certifikatu ze std. uloziste windows? Indy potrebuji mit privatni klic v souboru, coz je u cipovych karet nemozne. Potrebuji komunikovat se serverem pomoci sveho privatniho klice, ktery je ale na cipove karte. Musim teda pouzivat std. uloziste windows. Idealni by bylo, kdyz by se pouze predal te komponente pCertContext. Kdyz se nic nenajde tak to budu muset asi udelat pres WinInet a to je dost prace. Veskere operace s certifikatem uz mam hotove jen potrebuju to SSL.

Dik
Libor

jak prepsat typovy soubor do C

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 6.5.2004 08:54:24

nejak jsem mimo
jak mam prepsat do C toto?

type
struktura = record
X, Y: Single;
end;

Fr: file of struktura;

diky moc

Jirka Virt

Printscreen na TPanel ve formu

[*] vponecha(zv)volny(tec)cz - 6.5.2004 00:31:50

Ahoj vsichni,

Potrebuji udelat neco jako PrintScreen na object TPanel, ktery je
parentem pro jine objekty. Udelal jsem to pres BitBlt. TPanel
(parenta) jsem si nasel pres HANDLE. Ma to jeden hacek. Tento
PrintScreen se udela pouze na viditelne casti.

Co potrebuji:
- presny otisk pouze TPanel(parenta) na formu s vnorenymi objekty
i v pripade, ze TPanel neni 'viditelny' - ve formatu Bitmap

Poradte,

diky

Vl.

--
Vyuzijte specialni nabidky VOLNY ADSL na zkousku. Za mesicni
pausal a vratnou zalohu mate 30 dni moznost otestovat pripojeni k

OT: Prispevky z konferencie v kategoriach

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 5.5.2004 22:53:15

Ak potrebujete najst v archive Delphi nejaky prispevok a nedari sa Vam, tak
mozete pouzit novo vytvorenu stranku.

Na adrese www.martinkasman.sk v sekcii Delphi, podsekcii Konferencia najdete
poslednych 1832 prispevkov zoradenych do kategorii. K jednotlivym otazkam su
priradene odpovede. Tato stranka bude pravidelne obnovovana novymi
prispevkami.
S pozdravom Martin Kasman

ORACLE and ODBCRdb

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 5.5.2004 19:55:46

http://www.connectionstrings.com

New version:
"Driver={Microsoft ODBC for Oracle};Server=OracleServer.world;Uid=Username;Pwd=asdasd;"

Old version:
"Driver={Microsoft ODBC Driver for Oracle};ConnectString=OracleServer.world;Uid=myUsername;Pwd=myPassword;"

Jakub Dusek
web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
odesilani smsek, vizitek, log a melodii, snadna integrace do Vaseho IS
=> Sms GateKeeper, Sms GateKeeper Service

TJ> Dobry den,
TJ> chtel jsem se s Delphi pripojit na Oracle pres ODBC. Stahnul
TJ> jsem si ODBC for Rdb, ale vubec se mi nedari najit spravny
TJ> connection string nebo dle helpu lepe ATTACH. Existuje nekde
TJ> nejaky help nebo postup jak se pripojit k ORACLE v. 8.1.6.? 3
TJ> hodinky jsem stravil hledanim na netu, ale asi neumim hledat.
TJ> Zkratka vubec nevim kudy do toho.

TJ> muzete me prosim nekdo nakopnout?

TJ> Diky Jirka

ORACLE and ODBCRdb

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 5.5.2004 16:12:10

Ak pouzivas ODBCe, tak tam sa da connection string vygenerovat v design
time dvojklikom na TODBCDatabase

L.

> [...]
> nejaky help nebo postup jak se pripojit k ORACLE v. 8.1.6.? 3
> hodinky jsem stravil hledanim na netu, ale asi neumim hledat.

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 5.5.2004 16:08:10

[...]

Problem s RxClock

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 5.5.2004 15:38:06

Ahoj, pouzivate nekdo komponentu RxClock ?
V aplikaci se mi stava, ze se obcas zastavi a nepokracuje.
Kdyz aplikaci zminimalizuju a zmaximalizuju, tak se cas aktuzalizuje podle systemu, ale nepokracuje dale.
Musim aplikaci vypnout a spustit, pak to zase nejakou dobu bezi OK.
Netusite nekdo, kde by mohla byt zrada?

rozdil mezi Mutexy a semaphory

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 5.5.2004 13:57:56

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of david.kopecek(zv)hacktrack.com

[...]

[*] Tomas Emresz <tomas(zv)emresz(tec)com> - 5.5.2004 12:19:42

[...]

Tomas Emresz
mailto:tomas(zv)emresz.com

ORACLE a ODBC

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 5.5.2004 11:41:37

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 5.5.2004 11:43:38

> [...]

nepodari, zkusila to jeste parkrat s nejakym casovym odstupem? Pokud je zapis kratky a rychly...

Karel Rys

zapis do souboru z vice aplikaci ve stejnou dobu

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 5.5.2004 11:41:37

[...]

JOIN na MSSQL

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 5.5.2004 11:29:35

Pokud to je MSSQL,tak nejjednoduzsi je tu prvni cast udelat jako vnoreny
select.
Asi tak nejak:

Select a.*,
spojenie =
case
when t.newfld is null then 'nenasiel'
else t.newfld
end
from
( select a.fld, Patindex('%/%',a.fld) as index_sep,
uprav =
case
when Patindex('%/%',a.fld) = 0 then a.fld
when Patindex('%/%',a.fld) > 0 then
substring (a.fld, 1, Patindex('%/%',a.fld) -1 )
end
from Table_XXX) as a
left join temp_val t
on a.uprav = t.oldfld

..potrebujem join na vytvoreny stlpec, je to mozne ?
..nieco ako :
--------------------------
,
[...]

on uprav = t.oldfld
--------------------------

..hadze mi to vsak, ze : Invalid column name 'uprav'.

Dik, Miso

MSSQL 2000

Max. delka klice v Interbase 7.1

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 5.5.2004 11:17:34

: Nevite nahodou nekdo, jaka je povolena m a x imalni sirka znakoveho pole na
: kterem chci v Interbase 7.1 definovat index?
: T.j. mam pole definovane jako varchar a nevim, kolik muzu dat maximum z
: tohoto hlediska

Pekne popisane a vysvetlene je to na:

http://www.mers.com/IBINDEXLENGHT.HTML

Neviem, ci sa od doby publikovania nieco vyrazne zmenilo (nemalo by sa), ked-tak
sa skus spytat v skupine borland.public.interbase, niekto z teamu B Ti urcite
rad poradi.

S pozdracom
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

JOIN na MSSQL

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 5.5.2004 10:49:30

[...]

automaticka synchronizace FTP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.5.2004 10:05:21

> no skusim tu Synapsi nebo jak se to jmenuje :)
>
> Potrebuji totiz napsat FTP synchronizator na stahovani update z mcafee
> serveru.

Neni lepsi pouzit program AutoupdateArchitect, ktery tohle dela a je
primo od McAfee? ;-) Treba ti to usetri hromadu programovani.

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Vertikalni text

[*] StuPe <stupe(zv)list.jinde(tec)cz> - 5.5.2004 11:01:32

Tu mas priklad, ktery mi jede (at zije PohledVen Ekspress, co to zprznil):

function drawCopy(img: TImage): boolean;
var
hFnt: HFONT;
h, w: integer;
const
Tx = 'Zkopiruj informace do schranky';
begin // nakreslit svisly text CopyImage a CopyPanel
With img.Canvas do begin
h:= -MulDiv(10, GetDeviceCaps(Handle, LOGPIXELSY), 72);
file://w:= MulDiv(TImage(Sender).Height div length(Tx), GetDeviceCaps(Handle, LOGPIXELSY), 72);
w:= img.Height div length(Tx+' ');
hFnt:= CreateFont(
h, w,
90*10, 0, // uhel, orientace
0,1,0,0, file://bold, fdwItalic, fdwUnderline, fdwStrikeOut
EASTEUROPE_CHARSET, // znakova sada
0, 0, 0, file://fdwOutputPrecision, fdwClipPrecision
0,//PROOF_QUALITY, file://fdwQuality
PChar('Arial') file://fdwPitchAndFamily
);
SetTextAlign(Handle, TA_CENTER);
Font.Handle:= hFnt;
Brush.color:= clBtnFace;
FillRect(img.canvas.ClipRect);
Brush.Style:= bsClear;
Font.Color:= clWindowText;
ExtTextOut(Handle, 2, Img.Height div 2, 0, nil,
PChar(Tx), length(Tx), nil);
TWinControl(img.Parent).Width:= 2 + TextHeight(Tx) + 2;
end;
DeleteObject(hFnt);
Result:= True;
end;

stupe

Od: <tondrej(zv)t-online.de>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odeslano: 4. kvetna 2004 15:43
Predmet: Re: Zjisteni datumu aplikace

> To nemas pridat do projektu, ale nainstalovat do IDE v ramci design
package.
> V tom prispevku na CodeCentral je to myslim popisane.
>
> HTH
> TOndrej

prevod textu s diaktritikov na text bez

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 5.5.2004 08:21:03

hi,
viete niekto nejaky postup ako previest text aj s diaktritikou na text bez
diaktritiky ?
D7

Prechod z IB6.0 na FB1.5

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 5.5.2004 08:09:01

David Klodner dne 5 May 2004 v 0:52:

> 1. muzu pouzit stavajici *.gdb soubor nebo musim DB vytvorit znovu v
> nejakem FB administratoru?

Backup/Restore. Cvicne jsem to na 2 PC zkusil bez obnovy ze zalohy: na jednom vse OK, na druhem
nejake rozhozene indexy (pri selectu, ktery vyuzival index, se zobrazilo asi 10 polozek z 22.000;
po backup/restore vse bez problemu).

> 2. ze starsich prispevku jsem vycetl, ze z komponent, ktere jsou
> zdarma vyuziva vetsina lidi IBX, ja pouzivam D5 prof. Muzu sem nejak
> IBX komponenty dostat? Nebo funguji az od D6?

Funguji i v D5.

Karel Rys

IIS + Delphi

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 5.5.2004 07:57:00

Ahoj,

posilam kus kodu pro vytvoreni virtualniho web serveru, ktery jsem kdysi pouzil v instalatoru aplikace. Fungovalo to dobre (W2K, IIS 5.0):(je nutne naimportovat knihovnu activeds.dll!)

//////////////////////
uses activeds_tlb;

function CreateVirtualWebServer : Boolean;
var
I: IADsContainer;
ADs: IADs;
WebSite, webroot, WebServer : Variant;
AccessFlgs : Integer;
GlobHandle : THandle;
begin
Result := True;

GlobHandle := LoadLibrary('activeds.dll');
try
if (GlobHandle <> 0)
then begin
(zv)AdsGetObject := GetProcAddress(GlobHandle, 'ADsGetObject');

try
if ADsGetObject('IIS://localhost/w3svc', IID_IADsContainer, IUnknown(I)) = S_Ok
then begin
ADs := IADs (I.GetObject ('IIsWebServer', IntToStr(FVirtualWeb.ParentServerID)));
If ADs.QueryInterface (IID_IADsContainer, I) = S_OK
then begin
ADs := IADs (I.GetObject ('IIsWebVirtualDir', 'Root'));
If ADs.QueryInterface (IID_IADsContainer, I) = S_OK
then begin
aDs := IADs (I.Create ('IIsWebVirtualDir', FVirtualWeb.ServerName));
ADs.Put('Path', GetPath(FVirtualWeb.RootPath));
ADs.SetInfo;
end;

//////////////////////////////////////////
WebSite := CreateOleObject('IISNamespace');
WebSite := WebSite.GetObject('IIsWebService', 'localhost/w3svc');
WebServer := WebSite.GetObject('IIsWebServer', '1');
WebRoot := WebServer.GetObject('IIsWebVirtualDir', 'Root\' + FVirtualWeb.ServerName);
webroot.AppCreate(True);

case FVirtualWeb.IsolatedLevel
of 0 : WebRoot.AppIsolated := 0;
1 : WebRoot.AppIsolated := 2;
2 : WebRoot.AppIsolated := 1;
end;
/// 0 - LOW (IIS process)
/// 2 - MEDIUM (Pooled)
/// 1 - HIGH (Isolated)

WebRoot.AppFriendlyName := FVirtualWeb.AppFriendlyName;

AccessFlgs := 0;
if FVirtualWeb.AccessRead
then AccessFlgs := AccessFlgs or $1;
if FVirtualWeb.AccessWrite
then AccessFlgs := AccessFlgs or $2;
if FVirtualWeb.AccessSource
then AccessFlgs := AccessFlgs or $10;

case FVirtualWeb.ExecutePermissions
of 1 : AccessFlgs := AccessFlgs or $200; // <-- SCRIPTS ONLY
2 : AccessFlgs := AccessFlgs or $4; // <-- SCRIPTS AND EXECUTABLES
end;

WebRoot.AccessFlags := AccessFlgs;
WebRoot.EnableDirBrowsing := FVirtualWeb.DirectoryBrowsing;
Webroot.SetInfo;

I := nil;
Ads := nil;
on E : Exception
do begin
if MessageDlg(Format(GetStr('main_create_virt_server_err'), [E.Message]), mtError, [mbYes, mbNo], 0) = mrNo
then Result := False;
else begin
MessageDlg(GetStr('main_loading_activeds_dll_err'), mtError, [mbOK], 0);
FreeLibrary(GlobHandle);

> From: Jan Netrval [mailto:jnetrval(zv)pilscom(tec)cz]
>
> Jeste bych upresnil, ze se jedna o IIS 5.0. Opravdu nevim co s tim.
>
> Ing. Jan Netrval

FTP pres SSL

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 4.5.2004 12:59:18

Zdravim,

potreboval bych stahovat soubory z FTP nejak zabezpecene, nejlepe pres
SSL. Poradi mi prosim nekdo, jake komponenty pro to pouzit? A taky jakej
FTP server podporujici SSL je dobrej?

Diky.

Karel, D5, WinXP

IIS + Delphi

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 4.5.2004 12:53:17

Mam takovy problemek. Nezkousel jste nekdo z Delphi vytvaret a editovat objekty v IIS (napr. VirtualDirectory).

Pouzivam neco takoveho:

obj := ADsHlp.GetObject('IIS://localhost/w3svc/1/root/xxx);

A po provedeni tohoto radku at udelam co udelam, tak program spadne.

Ing. Jan Netrval
PilsCom, s.r.o. www.pilscom(tec)cz
Houskova 16
326 00 Plzen (Pilsen) Czech Republic
Tel.: +420 377 441 306
GSM: +420 603 851 391
E-mail: jnetrval(zv)pilscom(tec)cz

DBEdit a Post

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 4.5.2004 12:45:15

Ahoj,

mel jsem podobny problem a musel jsem jej resit tak, ze jsem nepracoval s
datasetem (ten obdrzi info o nove hodnote pozdeji az po validaci), ale primo
s hodnotou ulozenou v edit boxu. Jinak doporuceni zde na konferenci je :
nepouzivat editacni boxy napojene na dataset, ale to je na dyl.

Ludek

Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seri

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 4.5.2004 12:41:14

v aplikaci posilame vystup na pokladni displej; komunikace po seriove lince,
momentalne u zakaznika nastaveno tusim 19200 baud.
- ja jsem programoval pomerne kvalitni ctecku od Symbolu, ta mela jednak
korekcni nastaveni, a pak jsem snizil rychlost na minimum (tusim ze to byly
stovky baud). Kazdopadne ctecka mela vlastni napajeni a zakaznik laboroval s
nekolika typy car.kodu.19200 baud je pro tuto vzdalenost myslim nepouzitelne
a pri mnozstvi dat muze byt ta rychlost opravdu snizena na minimum.

Ludek

Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seri

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 4.5.2004 12:27:12

Zdravim,
problem bych videl spis v provedeni toho jak rikas
"podomacky" udelaneho kabelu.

Mam na jednom PC pripojen svetelny panel cca 15 m linkou.
Klasika RS232 a funguje to naprosto bez problemu.
A to nam to dodali s ohlodanym konektorem a cca 4 metry
mam pod stolem smotane do klubka. Takze prasarna nejvetsi.
Ale zase je to tazeno dost dobrym tusim dvakrat stinenim kabelem.

Ono mam prakticky vyzkouseno ze limit je nekde po 90 metrech
pri 19200. Ale jen pokud mas opravdu kvalitni kabel a je to v budove.

S pozdravem Vaclav Halik

Jediny program ve windows

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 4.5.2004 12:19:11

On Behalf Of Matejcek Petr
> pls nevi nekdo jak udelat, aby po prihlaseni do windows
> se spustil
> muj program v delphi jako jedina mozna aplikace tj obsluha
> mena sanci
> prepnout se nekam jinam, spoustet nic jineho dokonce se ani nezobrazi
> nabidka start ani hlavni panel ?
> a take jak to vratit zpet ?

Ahoj.
WIN9x :
V system ini zmenit shell=explorer.exe na shell=muj.exe

U W2K nemam prakticke zkusenosti, ale tady mas help k List-Stepu :

win2k,xp
Configuring Windows NT for LiteStep

The most common problem that happens during a LiteStep install on a
Windows
NT machine is that most of the time users don't have administrative
privileges on their machine and can't use a shell swapper. There is,
however, a way to get around this.

You will need to modify a few registry entries, don't be afraid, so fire
up
regedit and lets get started.

HKey_Local_Machine\Software\Windows
NT\CurrentVersion\IniFileMapping\system.ini\boot>SYS:Software\Microsoft\
Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon

change this to USR:Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon>Shell

change the value of Shell to c:\litestep\litestep.exe to add LiteStep.

HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Adv
anced>SeperateProcess
- if this DWORD is set to "1" explorer won't load as the shell when
triggered inside another shell, if this key is set to "0" it will. This
key
effects LiteStep if you are using Internet Explorer 4 and up, if you
have
an earlier version of Internet Explorer, use a STRING named
DesktopProcess,
with a value of "1" instead of the DWORD. Basically you need this set to
yes if you don't want to have explorer setting itself as shell everytime
you access it.

Note: You can make LiteStep restart automatically after a crash in
Window
NT. This was taken from the LiteStep b24 Manual written by TheMAN."The command SetAsShell makes LiteStep behave as the Official shell and
it
notifies Windows of this fact. This does seem to create some problems
with
Windows at times (especially with IE and quite often when running NT)
and
it has been found that if you do use StepAsShell in your Step.Rc,you
might
have to set the

HKEY_LOCAL_USER\Software\Microsoft\Windows\Current
Version\Explorer\DesktopProcess

key's value in your registry to 1 to get IE (and Windows) to work
properly.
The only advantage to using SetAsShell is that LiteStep is automatically
started when it crashes, like Explorer normally does. As setting
LiteStep
as the shell seems to create strange problems on different machines, it
is
suggested that you don't set this value in your Step.Rc. If you do use
SetAsShell and decide to take it out after a while, remember that you
will
have to reboot (not Recycle as is the normal case with a Step.Rc change)
and that you may have to set the

HKEY_LOCAL_USER\Software\Microsoft\Windows\Current
Version\Explorer\DesktopProcess

registry value back to 0 to get everything working properly."

So basically, if you want to try this - take a risk, worst thing that
can
happen is that you will have problems with explorer until you change the
key back.

Configuring Windows 2K for LiteStep
[...]

HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\IniFileMapping\system.ini\boot > Shell

[...]

Create a New vallue called DesktopProcess and set the Data Field to 1.

HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Bro
wseNewProcess
> - Change this value to "yes", it seems to correct a few problems with
explorer spawning itself as the shell.

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.5.2004 11:43:08

> Zdravim vsechny borce v Delphi.
> Potrebuji (mam Delphi7) prichozi zpravu,
> kterou jsem pres Synapse "pop3send.pas"
> stahl do TMimeMess, preposlat jako
> message "prilohu" na jinou emailovou
> adresu s mojim pruvodnim komentarem.
> Je mi jasne v celku jak postu odeslat,
> ale nedokazu se "chytit" jak provest
> usporadani noveho mailu, to znamena
> jak puvodni zpravu TMimeMess zapouzdrit
> jako "message/rfc822" do nove zpravy,
> kterou si patricne okomentuji a poslu na novou
> prislusnou adresu kterou potrebuji.
> Konkretni priklad ci presnejsi rada by byla
> super.

Na soukromy mail ti poslu novou verzi Mimemess.pas. (vyjde hnedka v
dalsim syansnapu) S jeho pomoci to je hracka... ;-)

Vytvor si novy TMimemess objekt, a pak postupuj nejak takto (psano z
hlavy, nevylucji preklepy...):

Var
Mime: Tmimemess;
part: Tmimepart;
begin
mess:=tmimemess.create;
try
part:= mess.addpartmutipart('mixed', nil);
mess.addparttext(stringlist_s_tvym_doprovodnym_textem, part);
mess.addpartmess(stringlist_s_puvodni_nedekodovanou_email_zpravou,
part);
//myslen trebas stringlist s textem zpravy, ktery ziskas primo z
pop3send, atd.

//napln si mess.header...
mess.encodemessage;
//v mess.lines mas vysledny mail...
//proved co potrebujes...
finally
mess.free;

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

prikaz v promene

[*] Kratochvil Radomir <radomir.kratochvil(zv)mora(tec)cz> - 4.5.2004 10:47:00

Tady je reseni:
TADOSQL(FindComponent('mojeSQL'+IntToStr(a))).Active := True;

Radek Kratochvil

From: "roman bradac" <roman.bradac(zv)fotoinfo(tec)cz>

> [...]
> /* tady neco, nevim co aby se to provedlo

> a:=a+1;

Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seri

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 4.5.2004 10:36:58

> devet metru na seriovej kabel je dost ... psal jsem nekolik programu na
Pripojujeme pres seriovy kabel pokladni tiskarny do vzdalenosti 30m a funguji bez problemu. Ale muze byt nekde po trase kudy vede kabel nejaky lokalni zdroj ruseni, potom i na kratsi vzdalenost mohou by problemy. Marek Dostal
D7Prof, WinXP Home, FireBird 1.0.2

Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seri

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 4.5.2004 09:28:32

devet metru na seriovej kabel je dost ... psal jsem nekolik programu na
komunikaci PC <-> mobil , pripadne PC <-> jednocip ... nikdy zadny problem,
pravda je ovsem to, ze jsem vzdy pouzil kabel nekolikanasobne kratsi,
tusim, ze nejdelsi mel cca 2 metry ...
Zkuste, pokud muzete, pouzit na nejake otestovani klasicky seriovy kabel,
ktery se jeste da koupit a pokud hlasky budou pokracovat, tak bych proveril
stavajici kabel,muze byt prelomeny drat, studenak v konektoru apod +
pripadne ho zbastlil sam v potrebne delce ... dalsim resenim /podstatne
drazsim/ by bylo pouzit treba dva prevodniky rs232 <-> ethernet, tim by se
vzdalenost prodlouzila na 100 metru :o)

Radek
"Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 04.05.2004 09:06:27

Odpovezte prosim - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odeslano kym: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Predmet: Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seriovy port

Dobry den,

[...]

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 4.5.2004 09:28:32

tusim ze se napsal ten exac do win.ini ..

explore=muj.exe

Jirka Virt

Jediny program ve windows

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 4.5.2004 09:26:30

DD,

[...]

PC bude vyuzivano pro jednoucelove rizeni

diky PM

prikaz v promene

[*] roman bradac <roman.bradac(zv)fotoinfo(tec)cz> - 4.5.2004 09:26:31

> [...]

> prikaz;
>
> lze to nejak provest nebo obejit?

Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seri

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 4.5.2004 09:30:34

Karel Rys wrote:

> Pomerne casto aplikace hlasi chybu pri komunikaci; na stanici maji

Jeste me tad napadlo. Muzes zkusit (pokud uz to tak nejni) dat jak PC tak
pokladni displej na jednu "zem". Aby byla signalova zem pro oba komunikujici
stejna. To by take mohl byt problem. Jinak signalova zem na kabelu je spicka
c. 7.

Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seri

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 4.5.2004 09:30:33

Karel Rys wrote:
> [...]
> pripojenim serioveho zarizeni touto rychlosti na takovou vzdalenost?
> Muze to fungovat spolehlive, nebo pri tehle delce kabelu to bude

No tech 9 metru se zda jako dost dlouha vec. Ja mel kdysi kabel asi 4 metry
a fungoval dobre (na spojeni 2 PC, tenkrat, a jeste Centronics :)), ale 9
metru je dost dlouha, tam uz ten signal asi nebude tak "peknej" a proto to
asi hlasi tu chybu.

Maximalni delka seriaku je 25 metru, ale cert vi, jak je tento po domacku
vyrobenej dobrej.

Jedine bych zkusil pouzit jinej.

--
Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

prikaz v promene

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.5.2004 10:04:50

No, ja bych rekl, ze se zneprehledni spis tehdy, kdyz se vlastne predem
nikdy nevi, co se s cim provede :-)

Zkus tedy to hledani komponent podle jmena - nesedim u Delphi, ale nejspis
formular bude mit motodu nazvanou neco jako "FindComponentByName" - te
predas to jmeno poskladane podle tvych potreb.

Karel Rys

roman bradac dne 4 May 2004 v 9:56:

> Presne tomuto se chci vyhnout, musim zadavat k tomu pomerne dosti
> slozite podminky kdy a za jakych okolnosti se provede to ci ono a tim
> se zdrojovy kod znacne zneprehledni.

prikaz v promene

[*] roman bradac <roman.bradac(zv)fotoinfo(tec)cz> - 4.5.2004 09:56:47

> [...]

> Mam nekolik komponent se jmenem adosql1, adosql2, adosql3 ...
> A ja potrebuji se na ne dynamicky odkazovat

if Pom<>nil then Pom. ....

Komponenta se da najit i podle jmena, ale to nevim z hlavy.

Karel Rys

Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seri

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 4.5.2004 09:44:41

mam ve firme telefonni ustrednu pripojenou pres seriak asi na vzdalenost 50m
vedeme to normalne datovou sitovou snurou, mozna to odstranuje pripadne
ruseni

prikaz v promene

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.5.2004 09:38:35

> [...]

end;

if Pom<>nil then Pom. ....

Komponenta se da najit i podle jmena, ale to nevim z hlavy.

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.5.2004 09:20:29

[...]

vyuziti info z UPS a Delphi

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 4.5.2004 08:50:24

> nevi nekdo, jestli (pripadne jak) se da nejak z programu v Delphi
> vyuzit info o stavu UPS - % nabiti baterie, zda je napajeni na
> baterii nebo na el. sit apod.

na UPS nevim ale ja pouzivam na notebooku na stav baterie
GetSystemPowerStatus vyuziti najdes v JCL myslim ze to bude fungovat i na
UPC

Transparentnost u glyph

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.5.2004 09:12:28

> Ahoj,
>
> a neni potreba nastavit Transparent(transparent mod)
> u ty bitmapy? (viz priklad v Helpu:

Ahoj,

ten priklad jsem samozrejme videl, ale nastaveni transparent
nezabralo. Budu jeste experimentovat... Na druhou stranu - TImage
ten obrazek zobrazi spravne, tj. transparentne, zatim jsem ale
nevykoukal, jak to dela.

David Lebeda

vyuziti info z UPS a Delphi

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 4.5.2004 08:54:25

jeste doplnim ze je tu celkem uzitecna message WM_POWERBROADCAST ktera je
vyvolana pri kazde zmene s baterii zmena procenta, vyjmuti baterie,
pripojeni el. site

Mirne OT - pripojeni pokladniho displeje pres seri

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.5.2004 09:06:27

Dobry den,

[...]

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 4.5.2004 08:48:23

Neni to dialogove okno, mam to na MainFormu. Problem je, ze i kdyz se z tech
editboxu premistim, treba mysi nebo tabulatorem, onExit se zavola, ale do DB
tabulky to nic nepropise! Musim v onExit udelat Tabulka->Post() a pak je to
dobry. Mam na formu spoustu dbeditu a vsechno funguje dobre krome tech dvou,
ktere pracuji s jednou tabuklou. Napada me, ze mozna vadi, ze ta tabulka ma
jediny zaznam. Ty edity zobrazuji data koreknte, jen je nemeni. Tabulka i
edity jsou stejne nastavene jako ostatni tabulky a edity u kterych to
funguje, tak nevim...