ListView je desne pomaly

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 21.1.2004 12:54:19

V demach k Delphi pozri Virtual ListView.

Slavo

----- Original Message -----
From: "Andreas Bednarek" <bednarek(zv)digitus(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Wednesday, January 21, 2004 12:21 PM
Subject: ListView je desne pomaly

> Preji hezky den,
>
> potreboval bych poradit s komponentou ListView v Delphi 4. Pouzivam ji pro
> zobrazeni ruznych seznamu (Style = vsReport). Pouzitelne je to tak do
4-5000
> radku, pak se pridavani novych radku (Items.Add a SubItems.Add)
neuveritelne
> zpomaluje. Zobrazeni 60000 radku trva nekolik dlouhych minut i na vykonnem
> pocitadle (neni zapnute sortovani). Nepomuze ani nastavit Visible na
False,
> coz je nutne napr. pri Items.Clear (a to radsi uz pri vice jak 10 radcich
> :-) jinak si muzete mezitim skocit na kafe :-(
>
> Nevite jestli se to da nejak vyresit? Klidne pouziju i jinou komponentu,
ale
> nevim jakou.
>
> Je to fakticky utrpne pomale.
>
> Diky
> Andreas

ListView je desne pomaly

[*] peter sulek <sulodk(zv)atlas(tec)cz> - 21.1.2004 12:54:17

Skus sa pozriet na VirtualTreeView - http://www.delphi-gems.com

> [...]
> :-) jinak si muzete mezitim skocit na kafe :-(
>
> Nevite jestli se to da nejak vyresit? Klidne pouziju i jinou komponentu,

Vyreseno: MDI DB applikace -prepisovani TDBEdit -

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 21.1.2004 12:46:03

Pouzivam u child oken VirtualDBGrid, pokud pouziju pouze DBGrid, je vse
ok. Zda se, ze je chyba tady. Zrejme VirualDBGrid dela repain a prochazi
zaznamy a pak skoci na ten urcity, cimz dojde k znovu nacteni DBEditu...

From: "Bronislav Klucka" <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> O obou moznostech vim, ale nemam na mysli tyto priklady, nejde mi o
> exception ani o call stack na break pointu (jinak je okno callstacku
> prazdne). Potrebuji to videt pri behu programu... VS.NET 2002 to ma, chci se
> zeptat, jestli to ma i Delphi

Delphi debugger tohle porad neumi. Jako nahradni reseni muzes logovat stack
treba pomoci JclDebug.

Petr Vones

Posilani emailu pres JclMapi

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 20.1.2004 16:12:05

From: "Jirka" <delphi-l(zv)bedna.net>
> k posilani emailu z programu pouzivam JclMapi.
> Potrebuji ale aby si to pamatovalo nastaveni jaky je v Outlooku. Protoze
> pokud mam v Outlooku nastaveno ze chci potvrzeni o doruceni, tak se mi
> to pri posilani pres JclMapi nezaskrtne.

JclMapi je totiz ponekud nestastny nazev, jelikoz je to pouze Simple MAPI. Tam
se pokud vim nic takoveho nastavit neda.

Petr Vones

Pomalost Delphi 8 !

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 20.1.2004 16:12:04

From: "Milan Schembera" <four(zv)4squares.net>
> Doufam, ze se na me nebudou v Borlandu zlobit, ale uz jsem si tak nejak
> na VS.NET navyknul a kdyz jsem videl to D8, asi se opravdu precvicim z
> pascalu na VB nebo C# ... :( Pokud bych chtel v D8 delat napr. nejakou
> web-based aplikaci a pouzit VCL.NET, musel bych distribuovat spoustu

VCL.NET muzes s klidem uplne ignorovat a pouzivat pouze FCL. Jediny problem s
distribuci je "Delphi.NET language runtime", coz je asi 80k assembly.

Petr Vones

Interbase: jak predejit vzniku velkeho rozdilu mez

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 20.1.2004 16:58:13

Zdravim,
resim nasledujici problem:

[...]

Petr Selinger

--------------------
Jedte na modrou!
Vyhodna zimni nabidka od Fordu. www.ford(tec)cz
http://ad2.bbmedia(tec)cz/please/redirect/124/8/1/7/?param=4168/4715_1

Odchyceni cisla chyby

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 20.1.2004 16:12:03

From: "Vlada" <delphak(zv)centrum(tec)cz>
> Struktura hlaseni je vetsinou porad stejna .. takze by mohlo postacit if
> Pos('9729',E.Message) > 0 then .... pokud si do toho substr v POS das vhodny
> podretezec je to celkem spolehlive ...

Vetsina trid vyjimek ma i nejaky errorcode, to je asi exaktnejsi zpusob jak
zjistit kod chyby, nez parsovat jeji textovy popis.

Petr Vones

jednoduche serazeni.

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 20.1.2004 16:18:08

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> nevite nekdo jak jednoduse seradit tyhle zaznamy co mam v TStringLIst

Napsat komparacni funkci, ktera bude nejdrive porovnavat ciselnou hodnotu z
retezce pred carkou a pak zbytek (pokud se muze tato hodnota vyskytnout v
seznamu vicekrat). Prace na pet minut.

Petr Vones

Velikost promenne

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 20.1.2004 16:12:06

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> vysoky overhead na parsovani XML (textu) a spatne se prenasi binarni data
> ve stringlistu -> musi se pouzivat nejake base64 kodovani ci tak podobne a
> to je dalsi overhead + nehlede na to, ze prenasana data jsou podstatne
> vetsi.

Pro srovnani, serializace objektu v .NETu je mozna bud v XML nebo binarnim
formatu, popripade je mozne si napsat svuj vlastni zpusob serializace, pokud
ani jeden z techto dvou vestavenych nevyhovuje.

Petr Vones

jednoduche serazeni.

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 20.1.2004 16:18:07

> nevite nekdo jak jednoduse seradit tyhle zaznamy co mam v TStringLIst

celekm jednoduse. vemes TStringList. nacpes do nej ty retezce.
napises si proceduru:
***
function PorovnejRadky(List: TStringList; Index1, Index2: Integer): Integer;
var
a, b: Integer;
begin
a:=pos(',', Trim(List[Index1]));
a:=StrToInt(copy(Trim(List[Index1]), 1, a-1);
b:=pos(',', Trim(List[Index2]));
b:=StrToInt(copy(Trim(List[Index2]), 1, b-1);
if a<b then
Result:=-1
else if a>b then
Result:=1
else
Result:=0;
no a potom zavolas: TvujStringList.CustomSort(PorovnejRadky);

:o)

peca

IB: FIRST x SKIP y v SP

[*] Petr Smolik <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 20.1.2004 16:02:02

Zdravim,
lze nejak pouzit FIRST x SKIP y v procedure, tak abych x a y mohl predat
jako parametry?

tohle nejde a uz nevim jak

select FIRST :x SKIP :y ...

Dik

Petr Smolik

Sinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 20.1.2004 15:31:41

> From: m.babik(zv)mus(tec)cz
>
> mam takovy problem se sestavami v Sinee. Mam je napojene na Store
> procedures a obcas se stane, ze se na sestavach nezobrazi zadna data.
> Pritom ty data tam urcite jsou, protoze se berou ta sama, co jsou
> zobrazena v DBGridu a DBEditu. Je to asi v 5-10 % pripadu.

Je to problem jenom dat, nebo cele sestavy?
Ostatni prvky sestavy se zobrazuji spravne?

Je sestava napojena na ten samy datovy zdroj jako DBGrid?

Vaclav Krmela

jednoduche serazeni.

nevite nekdo jak jednoduse seradit tyhle zaznamy co mam v TStringLIst
?

9,merkur.autocont(tec)cz
1,aragorn.autocont(tec)cz
50,azor.autocont(tec)cz
15,gate.autocont(tec)cz

tak aby vzniklo

1,aragorn.autocont(tec)cz
9,merkur.autocont(tec)cz
15,gate.autocont(tec)cz
50,azor.autocont(tec)cz

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

OT: SQLite a ORDER BY, narodne znaky II

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 20.1.2004 15:49:56

Ahojte, mam tento isty problem ako p. Krsko pisal pred pol rokom,
ale nenasiel som v archive ziadne odpovede.
Nemate niekto nieco nove v tejto oblasti ?

> nema nahodou niekto skusenosti s ceskym/slovenskym triedenim v SQLite?
> Chcem dosiahnut stav, aby ORDER BY zotriedil retazce tak, ze po "c" bude
> nasledovat "c s makcenom", ...

> Dakujem,
> Ondrej Krsko

IDE Integration pack for Delphi 8 & C#Builder 1.0

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 20.1.2004 15:47:51

Pokud nekoho zajimalo jak vyrobit Win32 "OTA" pro Delphi 8 IDE, v pripadech
kdy nove OTA (na strane .NETu) nestaci, tak tady je to co k tomu potrebujete:

http://bdn.borland.com/article/0,1410,31918,00.html

Petr Vones

ziskani MX zaznamu

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 20.1.2004 15:21:30

Joha david,

d> jo to mi funguje skvele... jeste co je _rightCopyTo( za funkci ?..

Zkopiruje string zprava az do znaku ',' .... koukni do promenne list, pochopis.

d> Muzu se zeptat jak uricte zaznam s nejvyssi prioritou ? tj zaznam
d> ktery ma nejmensi ID.

Nejvyssi prioritu ma zaznam s nejnizsim cislem, to si ale musim
z listu zjistit sam :-) Tahle fce bere hned ten prvni, na priority
nekouka.

--
vt

jednoduche serazeni.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 20.1.2004 15:41:46

1. Vlastni metoda pro trideni (asi buble sort pro male mnozstvi)
2. doplnit mezery tak, aby to string list setridil sam (asi stejne slozite jako ten
buble sort).
3. Pokud je toho opravdu moc, tak quick sort (najdes jej v TListu).

Slavek

> nevite nekdo jak jednoduse seradit tyhle zaznamy co mam v TStringLIst
> ?
>
> 9,merkur.autocont(tec)cz
> 1,aragorn.autocont(tec)cz
> 50,azor.autocont(tec)cz
> 15,gate.autocont(tec)cz
>
> tak aby vzniklo
>
> 1,aragorn.autocont(tec)cz
> 9,merkur.autocont(tec)cz
> 15,gate.autocont(tec)cz
> 50,azor.autocont(tec)cz

> david
> david.kopecek(zv)hacktrack.com

Rozliseni malych a velkych pismen v SQL IB

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 20.1.2004 15:37:43

David Klodner wrote:

> poradi mi nekdo, jak z SQL dotazu na IB vypustit nazvy zacinajici na male x,
> a ponechat ty zaxinajici na velke X.
>
> select nazev from zbozi
> where nazev not starting with 'x'

Ahoj,
a co tohle?

select nazev from zbozi
where nazev LIKE 'X%'

Jirka

ziskani MX zaznamu

LG> Ale funguje, a jak.. pouzivam to naprosto rutinne!

LG> Podle chybove hlasky tipuju, ze sis spatne predem vytvoril ten
LG> stringlist... treba ze jsi pouzil abstraktni tridu tstring, misto
LG> toho, abys inicializoval nejakeho potomka, treba TStringList, nebo
LG> tak neco.

no mozna jo... skusim se na to znovu podivat jak to mam a poslu ti to
komplet i s error logem. ok..

ale ten priklad od vita ticheho mi ukazal jak to dnssend v synapsi
fuckuje.. :)

David

Sinea

[*] m.babik(zv)mus(tec)cz - 20.1.2004 15:21:29

Zdravim,
mam takovy problem se sestavami v Sinee. Mam je napojene na Store
procedures a obcas se stane, ze se na sestavach nezobrazi zadna data.
Pritom ty data tam urcite jsou, protoze se berou ta sama, co jsou
zobrazena v DBGridu a DBEditu. Je to asi v 5-10 % pripadu. Preci nemuzu
chtit po uzivateli, aby po kazde aplikaci ukoncil a pak ji znova
spustil, znova zadal filtry, znova vybral prislusny zaznam a znova
spustil sestavu k tisku?! Nevite co s tim?
Delphi 5.62, Sinea 2002/5.46, Informix 9.

ziskani MX zaznamu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.1.2004 15:19:28

> [...]

stringlist... treba ze jsi pouzil abstraktni tridu tstring, misto
toho, abys inicializoval nejakeho potomka, treba TStringList, nebo

d>> nemate nekdo kus funkcniho kodu na ziskani MX zaznamu pro danou domenu
d>> ?.. Mam neco v indy ale ten nechcu... i synapse by stacila :)

> [...]

VT> list := TStringList.Create();
VT> dns := TDNSSend.Create();
VT> try
VT> dns.TargetHost := dnsServer;
VT> result := dns.DNSQuery(domain, QTYPE_MX, list);
VT> if(result and (list.Count > 0))then
VT> mx := _rightCopyTo(list[0], ',');

VT> finally
VT> dns.Free();
VT> list.free();
VT> end;
VT> end;

jo to mi funguje skvele... jeste co je _rightCopyTo( za funkci ?..
Muzu se zeptat jak uricte zaznam s nejvyssi prioritou ? tj zaznam
ktery ma nejmensi ID.

> [...]

ziskani MX zaznamu

LG> Synapse, unita dnssend.pas... tam najdes uz hotove udelatko:

LG> function GetMailServers(const DNSHost, Domain: string;
LG> const Servers: TStrings): Boolean;

LG> DNShost je adresa nejakeho DNS serveru. (mozno ziskat volanim funkce
LG> getDNS z unity synamisc.pas) Domain je jmeno domeny, prokterou chces
LG> ziskat MX zaznamy.

LG> A do stringlistu Servers ti to nasype vsechny MX servery dane domeny,
LG> a jeste to budes mit navic serazene podle jejich priorit. ;-)

nefunguje.. taky jsem to nasel.. vypsise to error v user32.dll na

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.1.2004 14:37:23

> [...]

A do stringlistu Servers ti to nasype vsechny MX servery dane domeny,
a jeste to budes mit navic serazene podle jejich priorit. ;-)

Jednoduche, ne? ;-)

Rozliseni malych a velkych pismen v SQL IB

[*] David Klodner <d.klodner(zv)seznam(tec)cz> - 20.1.2004 14:41:24

Zdravim,

[...]

David Klodner

ziskani MX zaznamu

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 20.1.2004 14:03:19

[...]

winkeys

[*] Vit Krska <vit.krska(zv)del(tec)cz> - 20.1.2004 13:45:17

potrebuji vypnout kombinace klaves alt+tab, alt+esc, winkeys, ctrl+esc,
ctrl+alt+delete.

muze mi nekdo poradit?

vitek

Velikost promenne

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.2004 13:37:16

Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> [...]

to dalo v univerzalnim proxy a stubu streamovat, ale bohuzel to
nemas pod kontrolou a pak si to dela co chce a ty se muzes tak

Martin Schayna

ziskani MX zaznamu

nemate nekdo kus funkcniho kodu na ziskani MX zaznamu pro danou domenu
?.. Mam neco v indy ale ten nechcu... i synapse by stacila :)

diky david

Posilani emailu pres JclMapi

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 20.1.2004 12:25:09

Ahoj vsem,
[...]

Predem diky za pomoc.

Jirka

ActiveX - HtmlForm

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 20.1.2004 11:47:05

Ahoj,
nemate nekdo priklad jak funguje odesilani nejake hodnoty v ActiveX na
server, tj. mam li poslat do php textovou hodnotu zadanou v activex formu.

Diky moc za cokoli.

Radek Szurman
D7 Pro, WXP

DBMemo & Refresh

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 20.1.2004 12:03:07

On 20 Jan 2004 at 10:12, Jakub Sramek wrote:

> atributy daneho zamestnance editovat. Pak pres QueryUpdate provedu
> UPDATE zamestnace. Aby se mi refresnuly zmenene informace v DBGridu,
> provedu QueryBrowse.Close , QueryBrowse.Open a nastavim se v nem
> pomoci QueryBrowse.Locate zpet na editovany zaznam zamestnance. v
> DBGridu jsou jiz zobrazeny aktualni informace, ale v DBMemo stale
> stare. Pritom zdroje ke kterym jsou pripojeny jsou stejne. NEzabira
> ani DBMemo.Refresh... Kdyz se potim pohnu na priklad o zaznam zpet a
> pak se zase vratim, tak se v DBMemo jiz zobrazi spravne informace.

po Locate zkus jeste AfterScroll

Jarek Uher

Upload do adresara cez Synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.1.2004 10:46:59

> Mam ftp server ftp.kinekus.sk
> IP adresa : 217.67.30.5
> Na nom mam adresar 'POKUS' overovany menom a heslom.
> Meno : 'meno'
> Heslo: 'heslo'
> Potrebuje tam premiestnit subor napr.
> 'c:\pokus.txt'
>
> Upload som sa snazil urobit takto :
> FtpPutFile('217.67.30.5','/pokus/pokus.int','c:\pokus.txt','meno',hesl
> o');
>
> Ale nejde to.
> Prosim o vyjadrenie, kde robim chybu ?

Takhle to vypada v poradku, takze tezko rict, kde je chyba. Je ta
cesta na FTP urcite spravne? Rika neco log FTP serveru?

Upload do adresara cez Synapse

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.1.2004 10:51:00

Pokud to bylo napsano presne, nesouhlasi velka a mala pismena v nazvu slozky...

Karel Rys

Lukas Gebauer dne 20 Jan 2004 v 10:46:

> Takhle to vypada v poradku, takze tezko rict, kde je chyba. Je ta
> cesta na FTP urcite spravne? Rika neco log FTP serveru?

Komponenta na zvetseni obrazku

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.1.2004 10:20:56

Puvodni zprava ze dne 20.1.2004:

> Jen upozornuji, ze GIF je licencovany format

GIF neni licencovany format. Pouze bezeztratova LZW komprese pouzivana
v GIF a TIFF je licencovana, majitel autorskych prav je Unisys. Jinak
komprese nebyla a neni registrovana v CR, no a v mnoha zemich vcetne
USA jiz registrace vyprsela. Myslim ale, ze nekde jeste plati, z hlavy
nevim kde.

access rights - prava

[*] Vlada <delphak(zv)centrum(tec)cz> - 20.1.2004 10:20:57

Ahoj, mate nekdo zkusenosti s implementaci prav v aplikaci spolupracujici s Oracle? Aby uzivatel nemel v menu zobrazene akce, na ktere nema prava, apod.
Dik vsem!

DBMemo & Refresh

[*] Jakub Sramek <jsramek(zv)kodys(tec)cz> - 20.1.2004 10:12:55

Ahoj,
(D5 Professional, DB MSAccess97, BDE 5.01)

na formulari zobrazuji v DBGridu seznam zamestnancu. Ke kazdemu zamestnanci
lze vlozit nejaky popis, ktery se uklada do atributu TMemo. Tento popis pak
na stejnem formulari zobrazuji pomoci komponenty DBMemo, ktera je provazana
na stejny DataSource jako DBGrid. Kdyz chci editovat polozku (zamestnance),
tak z tohoto prohlizeciho okna vyvolam dalsi formular, na kterem mohu
jednotlive atributy daneho zamestnance editovat. Pak pres QueryUpdate
[...]
jiz zobrazi spravne informace. Proc se mi v tom DBMemo po vlastnim refresi
zdroje ale stale objevuji stare infomace, kdyz v DBGridu jsou nove, je mi
zahadou...

Predm diky z odpovedi,
Jakub

Komponenta na zvetseni obrazku

20.1.2004 Michal Pol:

> Diky za odpoved. Spatne jsem se vyjadril - potreboval bych neco jako TImage,
> ale aby to umelo nacist GIF.

Stahni si unitu pro GIF a pridej ji do Uses
Unity na praci s GIF najdes treba na www.torry.net
Jen upozornuji, ze GIF je licencovany format

EVENTY v MSSQL

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 20.1.2004 09:16:37

Eventy, tak jak jsou v IB, tj jejich prenos na klienta, nemaji v MSSQL zadnou obdobu.

Je mozno vytvorit event, ale ten je zpracovavan prostredky serveru, pro prenos na klienat by se musel vytvorit nejaky dalsi kanal, napr. po TCP ....
na obou stranach.

Pavel

> From: Dalibor [mailto:dalibor(zv)torola(tec)cz]
> Opravdu mi nikdo neprozradite jak je to s temi EVENTY(jako u
> Interbase/Firebird) na MSSQL?

IBScript Delphi 7

[*] TOROLA electronic - Bednarcik Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 20.1.2004 09:44:51

No jo, bylo to ono. Nainstaloval jsem teda tu posledni verzi (Ibxdp708) a
mam to tam.

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>

> no , presne nevim, mam tu veryi koupenou, prave proto ... myslim ze ve
free
> verzi to nebude.
> Ostatne,zkus si najit a naimportovat ActiveX v Delphi

Ahoj.
No ja prave posledni verzi koupenou nemam a proto se ptam Tebe.
V posledni verzi byl pristup pouze k 602Text. V systemu sice jakasi knihovna
souvisejici s 602TABem byla, ovsem nebylo popsano rozhrani a na primy dotaz
mi vyrobce sdelil ze to (zatim ?) nepodporuje.

Ludek

EVENTY v MSSQL

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 20.1.2004 09:08:34

IB jsem nevidel uz asi 7 let. Uz si nepamatuju, co to jsou Eventy. Ale kdyz napises k cemu to pouzivas, urcite se najde nekdo, kdo poradi, jak to resit na MS SQL.

> [...]

to ono, jinak pujde o nejakou "skytavku" instalatoru, nebo divnou
verzi IBX (doporucuji stahnout posledni vrzi IBX pro D7 z Code

OT: OpenOffice, prevod SXC souboru bez OO

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 20.1.2004 09:30:39

[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.1.2004 09:10:36

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Miso

..mam vsetky PC v tej istej podsieti

IBScript Delphi 7

Nevite nekdo proc zmizela komponenta IBScript z Delphi 7 (Prof)?
Nebo se mi jenom nenainstalovala?
D.

Export do 602Tab

> [...]
verzi to nebude.
Ostatne,zkus si najit a naimportovat ActiveX v Delphi

[*] Michal Pol <michal.pol(zv)centrum(tec)cz> - 20.1.2004 00:17:48

> Proc proste nepouzujes Bitmap.Canvas.StretchDraw ?

Diky za odpoved. Spatne jsem se vyjadril - potreboval bych neco jako TImage,
ale aby to umelo nacist GIF.

Michal

BDE na WinXP

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 19.1.2004 21:59:36

Ja som sa s tym nestretol. Normalne ho tam vidim a aj BDE funguje bez
problemov, aj v sieti aj lokalne. Nemas aktivovany v suborovom
manazerovi nejaky filter? Skus este pozriet do nastavenia BDE, ci
nepouzivas nastavenie pre stare windows. Vtedy sa myslim pouziva subor
idapi.cfg (bez 32).> -----Original Message-----

-
> uz
> jsem se stim setkal na 4 PC.
>
> Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT

Soucasny pristup vice aplikaci k Interbase databaz

[*] David Klodner <d.klodner(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 21:41:32

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>> Stahni si tcpipview a podivej se, jestli skutecne firebird posloucha na
danem portu.
> http://www.sysinternals.com/

A jestli posloucha, tak muzes pokracovat treba s WinDumpem (obdoba tcpdump
na Linuxech) http://windump.polito.it/install/default.htm

HTH, pf

Prechod s Interbase na MSSQL

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 19.1.2004 17:35:05

> Pak se ptam proc SQL server. Pak muzu rovnou naspat Aplikacni server ktery
> bude pouzivat treba BDE a Paradox tabulky :)
> Vyhodou ap. logiky na serveru je mj. to, ze muzes treba nastavenim prav
> primo v DB dosahnout velmi slusne bezpecnosti (
> Uzivatele nemaji primy pristup k tabulkam a maji prava jen na tebou
> defiinovane objekty (SP,View,...)
> Dale je vyhodou, ze tato logika a prava je aplikovana i na pristup mimo
> aplikaci.

lenze programovat a ladit zlozitejsie procedury je dost
problematicke v SQL jazyku, takze vyhodny moze byt
potom kompromis: zakladny pristup k databazovym
objektom sa vyriesi v databaze (vcitane pristupovych prav)
a business logika moze byt realizovana v beznom
programovacom jazyku ako dalsia vrstva medzi
databazou a klientom.

Erik

pripojeni k firebirdu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 19.1.2004 17:29:04

Stahni si tcpipview a podivej se, jestli skutecne firebird posloucha na danem portu.
http://www.sysinternals.com/
Jsou tam spickove diagnosticke utility.

Slavek

> nejde. a nejde to ze zadneho klienta ani ze samotneho serveru (pres
> TCP/IP). pripojim se pouze lokalne.
>
> chtel jsem zkontrolovat i FireWall, jak mi radil Slavek, ale
> on by tam zadnej FW ani nemel byt. Je tam ISA server a na nem
> vsecko povoleny (All IP trafic alowed).
>
> peca

Prechod s Interbase na MSSQL

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.1.2004 17:19:02

> [...]

defiinovane objekty (SP,View,...)
Dale je vyhodou, ze tato logika a prava je aplikovana i na pristup mimo

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 19.1.2004 17:15:01

> [...]

> nizsich verzi?

U Corby je problem s run time licencema.
Ja osobne bych zkusil byd UDDI, nebo primo XLM (nebo ini).
[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 17:01:00

Jirka wrote:

> [...]

chtel jsem zkontrolovat i FireWall, jak mi radil Slavek, ale
on by tam zadnej FW ani nemel byt. Je tam ISA server a na nem

IB/FB prevedeni dat.gdb z Win na Linux

On 19 Jan 2004 at 12:16, Petr Kapoun wrote:

> Standardni postup pro presun databaze by byl nejlepsi (abych rekl pravdu,
> tak jsem s tim pocital), ale od kohosi jsem dostal varovani, ze zalohu
> databaze, porizenou ve Win nelze pouzit pro obnovu v Linuxu. Lze zalohu z
> Win tedy bez obav pouzit v Linuxu?

Standardni postup je zaloha v transportable formatu (prepinac -t) a
obnova na cilove platforme. Je to bez problemu. Normalni backup muze
mit problemy, ale mezi Win a Linux (napr. z duvodu zarovnani,
big/little endian apod.) je to pokud vim bez problemu.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Velikost promenne

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 15:26:38

> [...]

>Pak jeste CORBA.

A ta je tusim take pouze ve verzi Enterprise, nebo ji uz borlandi dali do

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.1.2004 16:02:54

Datum: 19.01.2004 15:19
Od: "Vit Vaculik" <vacuv3as(zv)vsmie(tec)cz>
Pro: <lochovsky(zv)educhem(tec)cz>, ...
Vec: Jak zabranit prekresleni okna?

>nevite prosim jak zabranit prekresleni okna moji aplikace oknem aplikace
>jine?
>Na formular si nakreslim neco pomoci canvas a prepnu-li se do okna jine
>aplikace,
>tak mi tato po ukonceni muj vytvor na formulari vykresleny pomoci canvas
>znici.
>Mam nastaven StayOnTop a ve Win98 i zakazane prepinani uloh pomoci ALT-TAB,
>ale toto mi ve Win2000/XP nefunguje.Pouzivam Delphi3.
>

>Diky-VITA.

BDE na WinXP

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 19.1.2004 15:28:46

Ahoj vsem,
netusi nekdo proc mizi idapi32.cfg (konfigurace aliasu BDE) na WinXP ? - uz
jsem se stim setkal na 4 PC.

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT
ICQ: 47636291
Skype: bshane

Jak zabranit prekresleni okna?

To bude chtit, abys osetril udalost OnPaint formulare resp. objektu, ktery
slouzi ke kresleni a vzdy jej nakreslil znovu. Anebo jej nekresli primo na
Canvas, ale do pametove bitmapy a tu pri kazdem OnPaint prenes do toho
Canvasu, kde se to ma zobrazovat.

[...]

[*] Jirka <delphi-l(zv)bedna(tec)net> - 19.1.2004 15:22:37

petr palicka wrote:
> mam na serveru firebird 1.0.2. Jeste v patek jsme
> se v pohode pripojili k databazi na tom serveru.
> dneska to hazi chybu:
> <cite>
> Unsuccessful execution caused by a system error that precludes
> successful execution of subsequent statements.
> Unable to complete network request to host "AGINFONT".

Ahoj,
a kdyz zkusis dat misto jmena pocitace primo IP adresu tak to taky nejede?

Jirka

Jak zabranit prekresleni okna?

[*] Vit Vaculik <vacuv3as(zv)vsmie(tec)cz> - 19.1.2004 15:14:36

Zdravim,

[...]

pristupova prava Oracle x Delphi

[*] Vlada <delphak(zv)centrum(tec)cz> - 19.1.2004 15:10:35

Ahojte, nemate nekdo nejakej vhodnej system, kterak v aplikaci spolupracujici s Oracle databazi hlidat prava uzivatelu? Pokud se v oracle pouziji role (a granty), tak to sice funguje - ale v aplikaci je zapotrebi delat velke mnozstvi selektu do systemovych katalogu, aby se uzivateli zbytecne nezobrazovali operace, na ktere nema prava.
Jde mi o nejaky pouzitelny system nebo myslenku - neni podminkou, aby se vyuzivali granty a role na Oracle. Alezaroven se mi nechce psat vlastni spravu uzivatelu a prav.
Dik za rady!

Velikost promenne

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 14:48:33

> [...]

> Aha takze neco jako DCOM ?
> Proc jej nepouzijes ?
> Jeste by ti mohlo pomoci UDDI (Delphi 7 enteprise).

Jedte za vyhodnou zimni nabidkou Ford &#8211; Fiesta Family, Fusion Family, Focus Forte a Transit. http://ad2.bbmedia(tec)cz/please/redirect/126/12/8/7/?param=4168/4716_1, infolinka 800 555 109.

pripojeni k firebirdu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 19.1.2004 14:42:32

Neni najaky problem na firewallu (povoleni portu serveru).
MS se ted snazi chovat jako Unix, tj. vsechno zakazat.
Zkus si projit nastaveni site.

> [...]
> to sluzbu na portu 3050 najde:
> <cite>
> Attempt connecting to AGINFONT.
> Socket for connection obtained.
> Found service 'GDS_DB' at port '3050'
> Connection established to host 'AGINFONT',
> on port 3050.
> TCP/IP Communication Test Passed!
> </cite>
>
> netusite nekdo, co by mohlo byt blbe?
> jinak se jedna o Windows SmallBussinesServer 2000 a
> pokud si vzpominam, taxe minuly tyden instaloval nejaky
> hotfix ci bezpecnostni zaplata pres autoupdate.
> doufam ze to neni tim, ale zase se nemenilo nic jineho

Velikost promenne

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 19.1.2004 14:38:31

Aha takze neco jako DCOM ?
Proc jej nepouzijes ?
> [...]

> neni takovy problem.)
>
> Pokud vas nekoho napadne jak toto resit, tak predem dekuji.

event handler

Jde to take tak, ze si nadefinujes akci, vcetne kodu pro jeji Execute.
Pak po vytvoreni butonu do jeho property Action priradis nazev sve akce.
Buton pak prevezme Caption, Hint, Enable a take obsluhu OnClick podle akce.

Napr.
tl := TButton.Create(oknoOwner); {pri Destroy Ownera se uvolni take tlacitko }
tl.Parent := pTlacitka; { panel, na kterem bude tlacitko }
tl.Width := Sirka;
tl.Height := Vyska;
tl.Top := HorniOkraj;
tl.Left := LevyOkraj
tl.Action := aP001; { prirazeni akce }

--
S pozdravem Karel Horky, CLX, D6 SP2, FB 1.0.3, IBX 6.03, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Velikost promenne

> Postupuji v principu stejne, ale jde m o to abych nemusel prepisovat ten
generator, v pripade, ze pribydou nejake nove typy. Pokud bych odstranil
objekty, pak je treba prenaset Ciselne typy, Vyctove typy, mnoziny, pole,
recordy ... S vetsinou neni problem. Ale record se chova jinak (Nema RTTI
informace) a dalsi vyjimkou je string. Mozna pribydou i dalsi vyjimky.
Na vzdalene volani procedur ma MS vytvoreny cely mechanismus RPC, takze
dokonale reseni asi nema smysl vymyslet.

Muzeme ovsem problem zjednodusit. Pri vhodnem navrhu klienta se vystaci
jenom se zakladnimi typy jako byte, integer, string, ... + pole a na tohle
se hodi Variant. Konverze Variantu z a do streamu sice neni primitivni, ale
je to univerzalni a bez nebezpeci, ze by se to muselo castokrat prepisovat.

Na serveru by se tedy vytvoril seznam Nazev+Hodnota Variant, seznam se ulozi
do streamu a posle klientovi. Klient ze streamu vytvori zase seznam a
prislusny objekt si v konstruktoru ze seznamu sam vezme parametry.

ADO - poradi parametru

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 19.1.2004 13:36:22

zdravim

pres ADO objecty pracuji s parametrizovanymi dotazi a narazil jsem na
problem s pojmenovanim parametru - strucne receno na ne ADO kasle a jede
podle poradi zadavani

pripojuji se k Accessu

nevite nekdo co stim ?

event handler

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 13:46:23

> [...]
>
> interface
> type
> (...)
> Type Tform1 =class(TForm)
> Button1:TButton
> procedure Button1Click(Sender: TObject);
> TMojeTlac =class(TButton) {Trida pro tlacitka, ktera budou vznikat
> volanim konstruktoru}
> ?????????
> Form1: TForm1;
> MojeTlac:TMojeTlac;
>
> implementation
> ... {V tomto event handleru ma
> ZvlTlacitko:=TMojeTlac.Create vzniknout ZvlTlacitko, ale

Melo by to jt asi takhle

Button.OnClick:=Obsluz;

Kde obsulz je procedura, ktera ma stejny tvar jako Button1Click. To znamena ma jeden argument Sender typu TObject.
Petr D.
Licitovat nejvyhodnejsi nabidku je postavene na hlavu! Skoda Octavia nyni se zvyhodnenim az 90.000 Kc! http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=69100%26url=http://www.skoda-auto(tec)cz/action/fast

event handler

[*] lochovsky(zv)educhem(tec)cz - 19.1.2004 13:26:20

[...]

Obnoveni pripojeni k DB II

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 19.1.2004 13:16:19

Zdravim vespolek,

nedari se mi uplne ciste obnovit pripojeni k databazi, pokud se prerusi, s
puvodnim prispevkem jsem nemel uspech, zkusim to jeste jednou, snad mi
dokazete poradit.

Pouzivam FB1.5 RC7 a registrovane IBO komponenty (sada Data Access), Delphi
4.

K databazi se pripojuji pomoci TIBODatabase. V pripade preruseni spojeni
(napr. kratkym vytazenim TCP kabelu) se o tom nedozvim, dokud se nepokusim
do databaze pristoupit. TIBODatabase.Connected je porad True (nechapu proc),
takze jediny zpusob bude asi zpracovat vyjimku, ktera nastane.

Napsal jsem proto TIBODatabase.OnError event handler, kde to vypada zhruba
takto:

if ERRCODE = 335544721 then //connection might be lost
try
Disconnect;
Connect;
RaiseException := False;

Tohle funguje docela dobre az na to, ze v okamziku, kdy zavolam Disconnect
se zobrazi dialog 'Dataset is currently fetching', ktery je potreba
odklepnout!!! Ten tam nesmi byt. Taky si nejsem jisty hodnotou 335544721,
kterou jsem objevil pokusne. Jo a nastavit RaiseException := False jeste
pred Disconnect tomu taky nezabrani.

Nevite jak spravne obnovit pripojeni k DB? (na konferenci ibobjects jsem
neuspel ani na 3 pokusy :-( )

Diky
Andreas

Nastavenie parametra BDE bez restartu aplikacie

[*] Jozef Jusko <jusko(zv)colnicapo.sk> - 19.1.2004 13:12:18

Ahoj !

Neviete niekto ako nastavit parameter '\DRIVERS\MSACCESS\INIT\;DLL32' na
hodnotu 'IDDA3532.DLL' bez nutnosti ukoncit aplikaciu a spustit ju znovu.

Zatial som pouzival toto, ale nie je to ono...

unit Un_DBCfg;

interface
uses sysutils,Windows,bde,dbtables,db,classes; procedure SetConfigParameter(Param: string; Value: string);
{ Procedura nastavi pozadovany BDE parametr :
Param- urcuje, ktery parametr se nastavi
Value - stringova interpretace nastavovene hodnoty

procedure SetConfigParameter(Param: string; Value: string);
var
hCur: hDBICur;
rslt: DBIResult;
Config: CFGDesc;
Path, Option: string;
Found: boolean;
Temp: array[0..255] of char;

begin
hCur := nil;
Found := False;
try
if Pos(';', Param) = 0 then
raise EDatabaseError.Create('Invalid parameter passed to function.
There must ' +
'be a semi-colon delimited sting passed');
Path := Copy(Param, 0, Pos(';', Param) - 1);
Option := Copy(Param, Pos(';', Param) + 1, Length(Param) - Pos(';',
Param));
Check(DbiOpenCfgInfoList(nil, dbiREADWRITE, cfgPERSISTENT,
StrPCopy(Temp, Path), hCur));
repeat
rslt := DbiGetNextRecord(hCur, dbiNOLOCK, (zv)Config, nil);
if rslt = DBIERR_NONE then
begin
if StrPas(Config.szNodeName) = Option then
begin
StrPCopy(Config.szValue, Value);
Check(DbiModifyRecord(hCur, (zv)Config, FALSE));
Found := True;
break;
if rslt <> DBIERR_EOF then
Check(rslt);
until rslt <> DBIERR_NONE;
if Found = False then
raise EDatabaseError.Create(Param + ' entry was not found in
configuration file');

finally
if hCur <> nil then
Check(DbiCloseCursor(hCur));

IB/FB prevedeni dat.gdb z Win na Linux

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 13:10:16

> ..., ale od kohosi jsem dostal varovani, ze zalohu
> databaze, porizenou ve Win nelze pouzit pro obnovu
> v Linuxu. Lze zalohu z Win tedy bez obav pouzit
> v Linuxu?

zajiste, jen je potreba udelat s prepinacem TRANSPORTABLE.
pust si gbak -h (nebo -?)

peca

pripojeni k firebirdu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 12:14:08

Karel Rys wrote:

> Obcas se nam podobne zachova IB
> vzdy zatim pomohlo pustit na databazi sweep.

tak bohuzel, sweep nepomohl

peca

Export do XLS

> [...]
> end;{try}
> FStream.Free;
> DataSource.DataSet.GotoBookmark(poziceRec);
> DataSource.DataSet.EnableControls;
> end;{SaveExcell}
>
> begin
> if DataSource.DataSet.State = dsBrowse then
> begin
> if SaveAsExcelFile then MessageBoxEx(Handle,'Data byla
> ulozena.','',MB_OK,LANG_CZECH) else MessageBoxEx(Handle,'Data nebyla
> ulozena.','',MB_OK,LANG_CZECH)
> end
> else MessageBoxEx(Handle,'Data nebyla ulozena.Neni nastaven rezim

Dakujem pomohlo
Este by som potreboval otvorit Excel stym ze by som tam rad dodal data zo
Streamu, nerad by som ukladal XLS na disk

ip-tel: 421 48 4372098

IB/FB prevedeni dat.gdb z Win na Linux

[*] Petr Kapoun <petr.kapoun(zv)medisoft(tec)cz> - 19.1.2004 12:16:09

>19.1.2004 Petr Kapoun:
Win

19.1.2004 Jan Fiala:
> [...]

tak jsem s tim pocital), ale od kohosi jsem dostal varovani, ze zalohu
databaze, porizenou ve Win nelze pouzit pro obnovu v Linuxu. Lze zalohu z

Petr Kapoun

Sestava s vybranim polozek

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 19.1.2004 12:22:12

> [...]

> sestavy se dela mimo IDE Delphi

to je pro mne (po temer dvouletem pouzivani) novinka

tak to jedine otevrit a naplnit pres OLE

Jirka

> Dakujem pomohlo
> Este by som potreboval otvorit Excel stym ze by som tam rad dodal data zo
> Streamu, nerad by som ukladal XLS na disk

IB/FB prevedeni dat.gdb z Win na Linux

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.1.2004 12:22:11

> [...]
> ze zalohu databaze, porizenou ve Win nelze pouzit pro obnovu v Linuxu.
> Lze zalohu z Win tedy bez obav pouzit v Linuxu?

No, minimalne opacny smer, to jest backup na Linuxu a restore na Win
tady pouzivame uz leta letouci bez problemu.

Export do 602Tab

v koupeny verzi je ocx.

Jirka

IB/FB prevedeni dat.gdb z Win na Linux

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 19.1.2004 11:54:05

Podle me staci na linuxu rozbehnout linuxovou verzi FB (ke stazeni), a
pomoci gbak zalohovat DB soubory z Win a pak je obnovit na tom linux
serveru, ale asi by to stacilo i jen prekopirovat...
A.

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>

> jo a jak mas propojeny ty sitovky v tom serveru ???
> mas tam nejaky routovani ??

..nechcem, aby klienti z 1. vetvy videli aj klientov na 2. vetve.. chcem,
aby klienti mali pristup na server..routovanie nepouzivam ziadne..

> zkus premostit pripojeni na techto sitovkach, snad to pomuze ...
..premostenie by mi spristupnilo klientov navzajom, ja chcem pristpu
klientov na server..navzajom sa nemusia vidiet

..mozno to co mam nie je P2P, mozno to je klasicka siet..nie som si celkom
isty definiciou tychto pojmov..

Miso

Pomalost Delphi 8 !

[*] Milan Schembera <four(zv)4squares(tec)net> - 19.1.2004 10:57:56

Pamatujete tu dobu, kdy se rikalo, ze Windows budou v roce 2000
potrebovat pul giga RAM a jedno giga na disku ? Pripadalo mi to tehdy
hrozne, kdyz clovek valcil s nejakou 233MHz masinou a 32MB RAM. No a
dnes je to skoro standard a nikomu to neprijde divny. Nicmene abych se
vratil k tematu: Mel jsem moznost videt D8 a opravdu mi pripadalo
relativne zdechly - relativne vuci VS.NET. Osobne mam VS.NET a nevidim
rozdil v rychlosti spousteni aplikace pro debugging mezi napr. D3 a
VS.NET ;-) Na druhou stranu ale musim konstatovat, ze bezim na P4
2.8GHz HT a 1GB RAM ;-)

[...]
balastu, a la kdysi 15MB BDE ... Nehlede na to, ze napr. VB.NET byl
(mozna jeste je - nevim) v akci za cca 1.400 korun, coz je, jak uznate,
nepomer s D8...

M.Sch.

4> -----Original Message-----
4> From: Radek Szurman

4> Jsem docela rad ze k delphi 8 pribalili delphi 7, jinak bych
4> byl asi z toho vedle protoze bych nebyl schopen prace. Nebo
4> byl ale s niskym vykonem nebot jsem nejak naucen casto
4> kompilovat a skouset jestli to dela to co ma. Nevite tedy
4> nekdo zda nejak jde .NET vypnout nebo odinstalovat aby se D8
4> zrychlila ? (predpokladam ze to nejde ale za zepnani nic
4> nedam). Desim se doby az prijde Delphi 9, to pak budeme
4> potrebovat Pentium 10GHz s 128GB RAM.

Peer-To-Peer siet na WinXP Prof

jo a jak mas propojeny ty sitovky v tom serveru ???
mas tam nejaky routovani ??

zkus premostit pripojeni na techto sitovkach, snad to pomuze ...

Radegast
"Miso" <delphinpp(zv)atlas(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 19.01.2004 10:49:54

Odpovezte prosim - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odeslano kym: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Predmet: OT: Peer-To-Peer siet na WinXP Prof

Zdravim,
...sorry za OT, ale neviem ako dalej..mam P2P siet (10 PC)..server ma 2
sietovky.. server vidi vsetkych klientov na 1. vetve a ma k nim bez
problemov aj pristup..klienti 1. vetvy sa bez problemov dostanu na
server...server vidi vsetkych na 2. vetve, ale klienti 2. vetvy sa na
server
nedostanu (po zadani v TotalComm cd \\server na klientovi vyhuci, ze neda
sa pristupit alebo neexistuje)..mam vsetky PC v tej istej podsieti, IP su
pevne zadane..
...netusite v com by mohol byt problem? ..nie je WinXP Prof nejako blokovany
pre pristup z dvoch sietovych kariet ?

...niekto mi radil nastavit na klientoch v subore hosts IP servra z danej
vetvy, moze to pomoct?

dik za kazdu pomoc,
Miso