SQL a promenna_zacatecnik

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 2.5.2004 05:10:19

: procedure TForm1.btnVlozClick(Sender: TObject);
: var a,b: string;
: begin
: a := editJmeno.Text;
: b := 'Novak';
:
: IBQuery1.SQL.Clear;
:
: IBQuery1.SQL.Add('INSERT INTO pokus (jmeno, prijmeni, vek )');
: IBQuery1.SQL.Add('VALUES (:jmeno, :prijmeni, :vek )');
:
: IBQuery1.Params[0].AsString := a;
: IBQuery1.Params[1].AsString := b;
: IBQuery1.Params[2].AsSmallInt := 22;
:
: IBQuery1.ExecSQL;
:
: end;
:
: Pokud je v promenne b jako prijmeni 'Novak', vse je v poradku, ale pokud
: pouziju cestinu a dam tam 'Novaka',
: je problem..

Zdravim,

zdrojak je v poriadku, najskor bude chyba na strane DB servera (interbase ci
firebird?) -- skontrolujte si ci sa k DB pripajate s kodovanim, ktore podporuje
cestinu (napr. win1250), taktiez ci mate nastavene kodovanie tabulky podporujuce
cestinu, pripadne ci mate spravny CHARACTER SET v definciach stlpcov tabulky, do
ktorej sa snazite vkladat diakritiku.

ps: btw. presne znenie vratenej chybovej hlasky by vcelku pomohlo ;)

S pozdravom...
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

SQL a promenna_zacatecnik

[*] Ladislav Novak <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 1.5.2004 20:37:37

Zdravim vsechny a mam tu opet jeden zacatecnicky problemek, tak me
prosim nebijte...

vkladam pomoci SQL do tabulky data z promennych a narazil jsem na tento
problem..

muj priklad:

[...]

Poradi nekdo jak na to?

Dekuji moc,
Lada

Simple MAPI - odesilani zpravy bez potvrzovaciho o

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 1.5.2004 20:15:35

Petr Brant wrote:
> Jo, da se. Zobraz si v OE dialog Moznosti/Zabezpeceni/ a zakaz
> "Upozornit, pokud se jina aplikace pokusi odeslat zpravu mym jmenem"
>
> RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
> http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant>

Mel bych dotaz, jestli by nekdo nevedel, jak to udelat ve velkem Outlooku
(2003)?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

IIS + Delphi

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 5.5.2004 07:46:58

Jeste bych upresnil, ze se jedna o IIS 5.0. Opravdu nevim co s tim.

Ing. Jan Netrval
PilsCom, s.r.o. www.pilscom(tec)cz
Houskova 16
326 00 Plzen (Pilsen) Czech Republic
Tel.: +420 377 441 306
GSM: +420 603 851 391
Od: "Ondrej Kelle" <o.kelle(zv)digitalpublishing.de>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odeslano: 4. kvetna 2004 14:37
Predmet: Re: Zjisteni datumu aplikace

> [...]
> citanie funkcia LinkerTimeStamp, na zapis procedura UpdateLinkerTimeStamp.

Debugovani COM knihovny ...

[*] Petr Reichl <meap-conf(zv)meap(tec)cz> - 4.5.2004 14:59:29

[...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.5.2004 14:37:27

> [...]

citanie funkcia LinkerTimeStamp, na zapis procedura UpdateLinkerTimeStamp.

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 4.5.2004 14:13:25

diky, koukam ze jsi autor, teda balicek se mi podarilo nainstalovat, ale
navod jak s tim pracovat tam neni, jakou metodu volat pro ulozeni/precteni?

"Ondrej Kelle" <o.kelle(zv)digitalpublishing.de>
Odeslano: 28. dubna 2004 17:14

> Priamo v PE headri je na to vymedzene miesto, delphi ho vsak nevyplna.
> Tu je IDE wizard, ktory ho tam po uspesnej kompilacii doplni:
> http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=19823
> Najdes tam aj priklad, ako tu hodnotu potom precitat.
>
> HTH
> TOndrej

IBDataSet a naroky na pamet

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.5.2004 13:19:21

> Hm, na to pouzivam tIbQuery - to si ale nejspis taky dela cache, ze? U
> toho tIbDataSetu se mi hodilo, ze mohu zaznamy prochazet a obcas
> nejaky upravit.

Ahoj,

[...]

David Lebeda

FTP pres SSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.5.2004 13:07:20

> potreboval bych stahovat soubory z FTP nejak zabezpecene, nejlepe pres
> SSL. Poradi mi prosim nekdo, jake komponenty pro to pouzit?

Synapse. ;-) SSL pro FTP protokol podporuje...

Prechod z jedne barvy do jine ve FillRect

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2004 23:36:27

Zdravim,

nemate nekdo procedurku, ktera by vybarvila obdelnik na obrazovce tak,
aby nalevo byla jedna zadana barva a napravo druha a prechod mezi
barvami byl plynuly? Rad bych pouzil zapis na Canvas (ne komponentu),
neco jako rozsireny FillRect, protoze obdelnik vykresluju na DBGrid do
jednoho sloupce pro kazdy radek (je to neco jako graf).

Diky za rady.

Karel, D5, WinXP

Screenshot obrazovky bez formulare

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 30.6.2004 23:02:23

Zdar,
Potreboval bych udelat screenshot obrazovky, ale s tim, ze zadam okna, ktera
tam nechci :)

Brona

SUM zapornych a kladnych cisel (FireBird)

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 30.6.2004 22:40:21

zkusil jsem tohle:

select ucet,
(select sum(castka) from platby t2 where castka < 0 and t1.ucet=t2.ucet AND
doklad='992') as zaporna,
(select sum(castka) from platby t3 where castka >= 0 and t1.ucet=t3.ucet AND
doklad='992') as kladna from platby t1
group by ucet

SQL dotaz nedobehne ani po 10 minutach. V tabulce je cca 600 000 zaznamu
index pro pole ucet a doklad.
Jak by se dal dotaz vylepsit?

na tento dotaz
select ucet, sum(castka) from platby where castka> 0 and doklad='992'
group by ucet
mam vysledek okamzite

bleak

vlakna a metoda synchronize

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 30.6.2004 21:30:12

Dobry den,
lze nejakym zpusobem pouzit vlakno, jehoz kod je ulozen v jine unite,
kdyz bych zaroven rad pouzil metodu synchronize pro vypsani informace na
status bar formulare hlavni (puvodni) unity?
Abych mohl vlakno vubec vytvorit a spustit tak musim unitu s kodem
vlakna pridat do uses v hlavni unite. Pokud ale chci zapsat neco na
status bar formulare hlavni unity, pak bych musel pridat puvodni unitu
do uses i v unite vlakna coz vede k circular reference:-(
Diky za napady
S pozdravem
Lukas Jakubu
* Lukas Jakubu *
* jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz *
**********************

Problem s nastavenim rozsirenych vlastnosti tisku

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 30.6.2004 21:16:10

Jeste pro upresneni,
pokud pouziju nastaveni papiru nalezato tak to tiskarna provede,
ale pocet kopii nebo meritko tisku ani za nic, proste to nereaguje.

Da se nejak zjistit, ze tiskarna tyto nastaveni nepodporuje,
mozna bych chapal meritko, ale pocet kopii?

Jeste mozna tedy jinak.
Co vlastne potrebuji.
Potrebuji dostat na stranku tiskovou 63 radku a rekneme urcity pocet
znaku, tak aby nebyly velke mezery mezi radky, jeste to musi byt font
se stejnou sirkou vsech znaku. To by znamenalo tedy vysku znaku
znamit, ale nevim jak na to.

(Jedna se mi o to nasimulovat tisk starych DOS tiskovych sestav pro
jehlickovou tiskarnu na GDI tiskarne)

Diky za pripadne napady.

Martin Radvansky

Snimac obrazovky

[*] Petr Vetesnik <wetty(zv)quick(tec)cz> - 30.6.2004 20:24:04

A co takhle balik primo od MS

HTML Help Workshop

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/htmlhelp/html/hwMicrosoftHTMLHelpDownloads.asp

wetty

QuickReport 4 vs PDF a RTF

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 30.6.2004 19:44:01

Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> wrote:
> Chtel bzch se zeptat zda nekdo z Vas pouziva QR 4. Jde mi konkretne o
> export do PDF a RTF. V PDF mne zajima jak je to s prevodem ceske
> kodove stranky a u RTF bych potreboval vedet, zda je jiz opraveno
> prolinani jednotlivich poli. Nebo nekdo vite o miste kde stahnout
> trial verzi QR4? Na QuSoft jsem nic nenasel.

To by me take zajimalo. Stale pouzivame (masivne pritesane) QR3.6

Pouziva tady nekdo QR4?

Martin Schayna

instalace FireBird 1.5 na Win95

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 30.6.2004 18:05:52

No tak jsem na to nakonec prisel. Je to jak pises. Stacilo vzit z Win98
knihovnu MSVCRT.DLL a uz to slape.

Karel

> Co musis udelat nevim a asi si to budes muset zjistit sam.
> Problem co popisujes je z nejvetsi pravdepodobnosti zpusoben
> spatnou (cti starou) verzi dll knihoven. Takze si postupne
> stahovat novejsi verze dll knihoven treba z win98 a tim si
> doplnit instalci.
>
> Slavek

instalace FireBird 1.5 na Win95

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 30.6.2004 17:45:49

> [...]

> programu to hlasi dalsi chybu "Soubor MSVCP60.dll je propojen
> na chybejici export MSVCRT.DLL:__lc_collate_cp". Co vsechno

Pruhlednost komponenty

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 30.6.2004 17:39:48

no, presne bych potreboval 2 veci:
1/ blend na libovolnou komponentu, napr 1 button na formulari, aby mel alpha
kanal
2/ pak alpha kanal jenom na formular. Hodim si na formular TImage, ktery
bude transparentni, udelam si alpha kanal na formular a budu mit
plnohodnotnu (bez alphy) obrazek na pruhlednem formulari.. Vim, ze to jde
(videl jsem to:)) ale nevim jak :(

Brona

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 30.6.2004 16:49:43

Dobry den,
mel bych jeden problemek.
Rad bych ve sve aplikavi vyuzil pri tisku pres PRINTER
nastavil zvetsoveni a zmensovani vystupu na tiskarnu.
Nasel jsem tedy v API moznost pres DEVICEMODE.

Zde je ukazka kodu.

with Printer do begin
GetPrinter(ADevice,ADriver,APort,DeviceHandle);
if DeviceHandle <>0 then begin
DevMode:=GlobalLock(DeviceHandle);
with DevMode^ do begin
dmFields:=dmFields or DM_SCALE;
dmScale:=10; //10% puvodni velikosti
end;
SetPrinter(ADevice,ADriver,APort,DeviceHandle);
GlobalUnlock(DeviceHandle);
end;
Title := gsPrintFile;
//Copies:=liKopie;
BeginDoc;
.
Vlastni tisk TextOut .....
.
EndDoc;
end;

Uvedeny kod nevyvola vyjimku, ale take se neprovede zvetseni ci
zmenseni tiskoveho vystupu. Pravdepodobne jsem na neco zapomnel, ale
nevim na co.
Prosel jsaem vsemozne priklady a vsude je to stejne. Netusi nekdo co s
tim?
Pokud nahradim DM_SCALE DM_COPIES, tak se to taky neprojevi na poctu
kopii.

Dekuji za kazdy napad

Martin Radvansky

vlakna a zapis/cteni ze souboru

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 30.6.2004 16:45:42

Ahoj,
na praci se soubory pouzij nejlepe TFileStream a v Create nastav Mode na
fmWrite (nebo fmOpenReadWrite) or fmShareDenyWrite, pak je ale potreba
soubory neustale otvirat a zavirat, i kdyz pouze pro cteni by mohl byt
otevren stale.

druha moznost je pro main i vlakno pouzit stejnou instanci tsoubor a
jeji metody pro zapis osetrit kritickou sekci.

Vaclav Sazima
Lukas Jakubu wrote:
> Jakym
> zpusobem tedy zabranit "dvojitemu zapisu" do souboru?
>
> Diky za napady
> S pozdravem

vlakna a zapis/cteni ze souboru

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2004 16:35:40

Ahoj,
jestli te dobre chapu, tak vyuzivas kriticke sekce tim zpusobem ze v tride tsoubor maz jednu polozku typu TCriticalSection, kterou vytvaris v constructoru. To ale tak uplne nejde, protoze potom kazda instance teto tridy ma vlastni kritickou sekci a tudiz nedojde ke kolizi.
Kritickou sekci musis udelat bud jako globalni promenou, ktera se vytvori pri inicializaci unity a nebo muzes pouzit mutexy nebo semaphory, ktere maji metodu ktera vytvori dany synchronizacni objekt podle jmena a pokud uz v systemu existuje pak jej vrati. Tim bys docilil toho, ze vsechny objekty budou pracovat s tim samym mutexem.
Petr

vlakna a zapis/cteni ze souboru

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 30.6.2004 14:57:29

dobry den,
ve sve aplikaci (mailovy klient) mam dve vlakna a nekolik datovych
souboru. Jedno vlakno pouze zapisuje stazene zpravy, druhe muze cist i
zapisovat. Dale mam napsanu tridu pro praci se soubory. Rad bych se
zeptal, jakym zpusobem by bylo nejvhodnejsi resit konflikty typu - prvni
vlakno zapisuje do souboru a druhe do nej potrebuje zapisovat take. Vim
ze existuji kriticke sekce ale nemuzu prijit na to, jak je v tomto
pripade pouzit. Pokud v hlavni unite (main.pas) vytvorim vlakno (jehoz
kod je v unite vlakno.pas) a v obou unitach (tj. vlakno.pas i main.pas)
vytvorim instanci tridy tsoubor (unita pro praci se soubory), pak nelze
zarucit ze obe vlakna nebudou najednou zapisovat do tehoz souboru. Jakym
zpusobem tedy zabranit "dvojitemu zapisu" do souboru?

Diky za napady
* Lukas Jakubu *
* jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz *
**********************

RDSConnection

[*] Marek Cizek <mcizek(zv)anect(tec)cz> - 30.6.2004 13:53:22

Ahoj *.*
mam problem, pro pripojeni k MSSQL databazi
pouzivam RDSConnection a ADODataSety.
po ukonceni aplikace se ale zmeny z datasetu
neulozi zpet do databaze, ADODataSety
nemaji ApplyUpdates. Nevite, jak na to ?

Jaky druh vystupu

[*] Dusek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 30.6.2004 13:17:19

Prosim o radu, jakym zpusobem delat vystup z programu. Potrebuji soubor do ktereho bych doplnoval data a sel by vytisknout a poslat napr. jako priloha emailu. Zkousel jsem pracovat s Wordem pres OLE, ale nepodarilo se mi vytvarit tabulku. Dale jsem se pokusil vytvorit vystup v RichEditu ale setkal jsem se se stejnym problemem jak vytvorit tabulku. Prosim a jakoukoliv radu.

D6,W2000

avast!/SMTP2000 Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 29.6.2004
Tested on: 30.6.2004 13:14:00 +0200

Klavesove zkratky tlacitek

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.6.2004 13:07:14

> Ja to resim pres OnUpdate - mohlo by to vypadat asi takhle:
> with TAction(Sender) do
> Enabled := PageControl.ActivePage.Name = Category
>
> pak staci do vlastnosti akce Category uvest jmeno
> odpovidajici zalozky a je

Nejsem si uplne jisty, jestli to je to prave orechove. Toto sice disabluje
akci, ale i disablovana akce obcas sezere prirazeny shortcut - na pravidlo
jsem neprisel, mozna to zalezi na poradi akci v ActionListu (D5 Enterprise).
Proto pouzivam dynamicke meneni shortcutu, enable/disable akci pouzivam pro
jejich fyzicke znedostupneni (fuj, to je hnusne slovo :-)).

Klavesove zkratky tlacitek

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 12:20:31

> [...]
> rekneme ze tlacitka na zalozce 1 pouzivaji zkratky F1-F12 a jina
> tlacitka na zalozce 2 na stejnem formulari maji pouzivat take zkratky
> F1-F12 ale potom spoustet neco jineho
> proste to nejak odlisit podle toho ktera zalozka je aktivni ale nenasel
> jsem u TActionList polozku enable ta je az u jednotlivych akci ale to se
> mi zda dost krkolomne :-(

Ja to resim pres OnUpdate - mohlo by to vypadat asi takhle:
with TAction(Sender) do
Enabled := PageControl.ActivePage.Name = Category

pak staci do vlastnosti akce Category uvest jmeno odpovidajici zalozky a je

Zdenek Brejsa - HJ-SOFT

Podepisovani pdf

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 30.6.2004 12:06:29

Ahoj,
Muzete mi poradit jak by se dal podepsat pdf dokument (pro vice lidi) a
jakou komponentu pouzit aby bylo jasne, ze kdyz se dokument vyskytne na
internetu, kdo ho pustil do obehu ? Pripadne jestli existuje nejaka
komponenta pomoci ktere by se dali na konce stranek v pdfku vlozit jmena
pro ktereho cloveka byl tento pdf urcen.

Milos

Klavesove zkratky tlacitek

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.6.2004 11:52:26

> [...]
> ale nenasel
> jsem u TActionList polozku enable ta je az u jednotlivych

Asi to jednoduse neobejdes. Ja to resim takto:

Ve FormCreate si odlozim klavesove zkratky do tagu akce

procedure TF_ProjTEF.CopyShorcutsToTag;
var
i : integer;
begin
for i := 0 to alProj.ActionCount - 1 do
begin
(alProj.Actions[i] as TAction).Tag := (alProj.Actions[i] as
TAction).ShortCut;

Akce pro kazdou zalozku zarad do jine kategorie a pri prepnuti na zalozku
(ja to delam v OnChange pagecontrolu) zkopiruj u vsech akci dane kategorie
shortcuty z tagu zpatky. U ostatnich akci shortcuty vynuluj.

procedure TF_ProjTEF.RestoreShortCuts(Ctg : string);
var
i : integer;
begin
for i := 0 to alProj.ActionCount - 1 do
begin
if (alProj.Actions[i] as TAction).Category = Ctg then
begin
(alProj.Actions[i] as TAction).ShortCut := (alProj.Actions[i] as
TAction).Tag;

procedure TF_ProjTEF.ClearShortCuts(Ctg : string);
[...]
(alProj.Actions[i] as TAction).ShortCut := 0;

Klavesove zkratky tlacitek

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 30.6.2004 11:38:24

[...]

diky PM

Zdenek Brejsa napsal(a):

>musis pridat na formular nevizualni komponentu TActionList, do ni pridat
>potrebne akce a pak do te property action jednu z nich vybrat.
>
>Zdenek Brejsa - HJ-SOFT

Formatovanie xml dokumentu

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp.sk> - 30.6.2004 10:58:20

Zdravim,

pre vytvaranie xml dokumentu pouzivam objekt TXMLDocument. Ulozeny xml
dokument vsak nie je "pekne" sformatovany ale pozostava z niekolkych dlhych
riadkov.

Ked sa pokusim takyto dokument sformatovat fukciou FormatXMLData je vysledok
v poriadku avsak len v pripade, ze dokument neobsahuje znaky s diakritikou.
(Pouzivam kodovanie win-1250.)
Poradi niekto?

D6 Pro, SP 2

Jozef Strnadik

Tabsheet bez zalozek

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 10:42:16

> Milan Tomes
>
> P.S.: Mas nejaky specialni duvod pro pouzivani TNotebook ???

uz ne, ale v D4 PageControl neschovaval v designu ouska a prekryvajici
panely jsou neprakticky pri navrhu. Takze, pokud nebylo treba dedit, jsem
pouzival TNotebook. Tot vse ;-)

Tabsheet bez zalozek

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 30.6.2004 10:24:14

Omlouvam se - ted jsem si uvedomil:
a) pouzivame komponentu TdxPageControl
b) pouzivali jsme TPageControl a ne TNotebook

P.S.: Mas nejaky specialni duvod pro pouzivani TNotebook ???

Tabsheet bez zalozek

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.6.2004 10:20:08

> jestli je viditelny
> PageControl.ActivePage :=
> PageControl.ActivePageIndex := 0

> To ma ale za nasledek jiny design pri navrhu a v runtime - o ty ouska
> prubude dole volne misto

To vadi jen pokud ten PageControl nemuze v runtime menit velikost. To
pouzivam jen u univerzalnich dialogu, kdy pri FormCreate nastavuji i
velikost formu, a tam to osetrim.

Tabsheet bez zalozek

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 09:52:04

> [...]
pokusu dedit hlasi "Error creating form: Cannot inherit 'Form1'. Constains a
component 'Notebook1' that does not support inheritance."

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 10:02:06

> [...]

> prepinaji, a skryvam je az ve FormCreate, ale to je vec zvyku.

To ma ale za nasledek jiny design pri navrhu a v runtime - o ty ouska

Request live a Oracle

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 30.6.2004 09:47:56

Asi ne, trideni tam neni, mala a velka pismena by nemela hrat roli, vtip je
v tom, ze stejny select ze stejne tabulky se otevre bez potizi, dokud jej
nechci otevrit na zapis s reguestlive na true, ale proc je to tak, to fakt
nevim.
Dalik.

> neni problem s nazvem tabulky (pripadne sloupcu) - mala velka pismena ?
> neni v tom selectu i nejake trideni ?
> nejaka podminka (napriklad na MSSQL nefunguje neco IN (xxx,yyy,aaa) ...

Tabsheet bez zalozek

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.6.2004 09:52:01

> [...]

(1..n-1). Ja si ouska nechavam v designu viditelna, lip se mi zalozky
prepinaji, a skryvam je az ve FormCreate, ale to je vec zvyku.

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 09:31:52

> nebo jeste uplne jinak potrebuju mit na formulari nekolik stranek
> (ale vzdy zobrazenou jen jednu ) a prepinat je podle behu programu
> rekneme treba ze bych mel na hlavnim formulari najaka tlacitka a stejny
> pocet panelu a pri s tisku tlacitka se zobrazi prislusny panel a
> ostatni budou skryty
> no a ty panely by byly umisteny tak aby se vsechny zobrazovaly na
> stejnem miste

takhle TabSheet (PageControl) pouzivam a nemam problem ...
na formular dam panel s tlacitky (Align = Bottom) PageControl (Align =
Client)
na PageControl (styl tlacitek na Flat) nekolik TabSheet s TabVisble na
False. Prepinam se mezi nimi pres PageControl.ActivePage jak v designu, tak
pres tlacitka v runtime ... Kde je problem ?

Zdenek Brejsa - HJ-SOFT

Tabsheet bez zalozek

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 30.6.2004 09:39:55

Tak to by me tedy opravdu zajimalo proc. Ja mam takoveto formulare 2 a
pouzivam je jako predky bez nejmensich problemu.

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 09:37:54

> [...]
musis pridat na formular nevizualni komponentu TActionList, do ni pridat
potrebne akce a pak do te property action jednu z nich vybrat.

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 09:35:53

> Ja to tak mam taky a pouzivam na to komponentu notebook

Ale pozor, formular na kterem je notebook, se neda dedit.

Tabsheet bez zalozek

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 30.6.2004 09:07:50

Ja to tak mam taky a pouzivam na to komponentu notebook

"Matejcek Petr"
<konference(zv)crhov Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
.komfi(tec)cz> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: Tabsheet bez zalozek
delphi-l-owner(zv)cl
expert(tec)cz

30.06.2004 08:59
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

zkuste si dat do TabSheet.TabHeight = 1 no a ja bych potreboval jeste
min jenze 0 neudela to ze ousko se skryje ale da tam default

[...]

tj funkcni by to bylo user nic nepozna ale me se s tim bude blbe
pracovat protoze budu mit vsechny panely na sobe a budu si je muset
posouvat a hledat ten pravy
tak jsem si myslel ze pouziju TabSheet a skryju ty ouska a ono to nejde
nebo je na to nejaka lepsi komponenta?

PM

Zdenek Brejsa napsal(a):

>Ted tomu asi nerozumim: kdyz nechci videt ousko nastavim TabVisible na
>False, kdyz chci ukazat stranku nastavim PageControl.ActivePage (nezavisle
>na TabVisible)

Tabsheet bez zalozek

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 30.6.2004 08:59:48

Zdenek Brejsa napsal(a):

>Ted tomu asi nerozumim: kdyz nechci videt ousko nastavim TabVisible na
>False, kdyz chci ukazat stranku nastavim PageControl.ActivePage (nezavisle
>na TabVisible)

TDBLookUpComboBox

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 30.6.2004 08:55:47

Pomuze zmenit Style z csDropDown na csDropDownList ?

Datum: Utery, 29.cervna 2004 - 8:20 odp.
Predmet: TDBLookUpComboBox

> [...]
> nahoru a dolu.
> Co mam nastavit, aby se to spravne rozbalilo ? Jedna se o D6. Ve

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 30.6.2004 08:41:45

jo property action tam je ale nedava mi nic na vyber a kdyz do ni neco
napisu tak to vyhodi chybu
jak se nadefinuje akce aby se mi dostala do vyberu toho tlacitka?

doky PM

horky(zv)cominn(tec)cz napsal(a):

>Podivej se u tlacitka na property Action.
>Nadefinujes si akce, ke kterym priradis klavesovou zkratku, hint, ikonu, ....
>a tuto akci pak priradis k tlacitku, menu item, popup menu.
>V konferenci to bylo jiz vicekrat a vsichni si pochvalovali :-)
>

>--
>S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1
>[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

QuickReport 4 vs PDF a RTF

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 30.6.2004 08:31:43

[...]

Zapletal Martin

Klavesove zkratky tlacitek

To si budes muset stahnout nebo vyrobit nejakou komponentu. Mrkni se na Torry.net, v sekci Buttons je toho dost, i free a se zdroji, takze se muzes poucit, jak to delaji jinde. Muj favorit je LBButtons.

Tabsheet bez zalozek

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 08:01:39

Ted tomu asi nerozumim: kdyz nechci videt ousko nastavim TabVisible na
False, kdyz chci ukazat stranku nastavim PageControl.ActivePage (nezavisle
na TabVisible)> Asi jsem to spatne napsal TabVisible samozrejme znam a pouzivam
> potreboval jsem, aby obsah byl videt (pomoci TabVisible si necham
> zobrazenu jen jednu zalozku ) a chci nezobrazovat pouze to ousko nahore

D6

SUM zapornych a kladnych cisel (FireBird)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2004 07:51:38

ahoj,

pokud se jedna o FB 1.5, tak pouzij cond.
v pripade FB 1.0 bys moh zkusit jeste poddotaz.

peca

Tabsheet bez zalozek

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 30.6.2004 07:47:37

Zdenek Brejsa napsal(a):

> [...]
>se skryji zalozky uz pro navrh a tedy vidis celou plochu. A kdyz nastavis
>styl tlacitek na Flat, tak zmizi i oramovani.

grid a uchovani barvy bunky pri scrollu

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 30.6.2004 07:39:36

No, WirtualDrawTree to opravdu umi, ale na takovou pomerne jednoduchou vec
je to az moc slozita komponenta a nepodarilo se mi udelat tak malou bunku
jak bych chtel(4x4). Skusim to s tim ukladanim treba do pole, ale mam
strach, ze to zpomaly cely cyklus. No uvidim.

Martin

>OnDrawCell se vola pomerne casto - vzdy, kdyz je treba bunku
> prekreslit, coz je i tehdy, kdyz je bunka necim prekryta a pak se
> odkryje. Proto asi budes muset mit nekde ulozeno, co ma byt v te ktere
> bunce za barvu (stav). Jinak to grid pri nejblizsi vhodne prilezitosti
> prekresli tim, co je v OnDrawCell nebo standardnim vzhledem. Ze bys
> nekam neco namaloval a ono tam bylo "na veky veku"...nevim nevim,
> tomu moc neverim.

Tabsheet bez zalozek

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 30.6.2004 07:07:30

> [...]

styl tlacitek na Flat, tak zmizi i oramovani.

Zdenek Brejsa - HJ-SOFT

SUM zapornych a kladnych cisel (FireBird)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 30.6.2004 06:43:24

Zkus tohle - bohuzel to neumi vratit v jednom zaznamu, ale ve dvou:

select sum(cena) as cena from etssprace where cena < 1000
union all
select sum(cena) as cena from etssprace where cena >= 1000

V prvnim zaznamu je suma vsech zaznamu s cenou < 1000 a v druhem zaznamu je
cena >= 1000

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 30.6.2004 06:49:27

Tak jeste jinak - tohle funguje rychle a vraci to v jednom radku:

select (select sum(cena) from etssprace where cena < 1000) as cena_1000,
(select sum(cena) from etssprace where cena >= 1000) as cena_1000000 from
rdb$database

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 29.6.2004 22:30:47

Ahoj,

> [...]

> skryt a prepinat se jen pomoci mych tlacitek nekde bokem
> poradil by pls nekdo jak ?

SUM zapornych a kladnych cisel (FireBird)

[*] Zdenek Janis <zdenek.janis(zv)brajan(tec)cz> - 29.6.2004 21:56:43

A neumi FB neco takoveho:

select
(select sum(cislo) from tbl where cislo < 0) as zaporna,
(select sum(cislo) from tbl where cislo >= 0) as kladna;

zaporna | kladna
---------+--------
-12 | 14
(1 radka)

Odzkouseno na PostgreSQL.

bleak napsal(a):
> jen SQL
> dotazem, ne ulozenou procedurou.

Zdenek Janis
-----------------------------
Tento e-mail neobsahuje VIRY,
jelikoz nepochazi z prostredi
systemu M$ Windows!!!

Pruhlednost komponenty

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 29.6.2004 20:34:13

Zdar, jak udelat AplhaBlend komponenty? Ne formulare...

Brona

Tabsheet bez zalozek

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.6.2004 20:34:12

DD,

[...]

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.6.2004 20:36:14

dd,
potreboval bych ovladat tlacitka stiskem jedne klavesy napr F1, F2,
ESC .. (ne pouziti ALT + podtrzeny znak ).
je to mozne ? kde se to konfiguruje ?

dale bych rad zarovnal text tlacitka doleva ne na stred a take se mi to
nepodarilo nikde najit
poradi nekdo ?

diky PM

Pruhlednost casti formulare

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 29.6.2004 20:32:11

zdar, potreboval bych (bud a nebo)
1/ Udelat pruhlednou cast formulare (obdelnik)
2/ Nastavit AlphaBlend jenom formulari (ne prvkum na nem!)

pruhlednosti myslim Alpha, nikoliv transparency :), potrebuji na pruhlednou
cast klikat

Diky

Brona

TDBLookUpComboBox

[*] In g. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 29.6.2004 20:20:09

[...]

MMQ - Microsoft Message Queuing Service

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 29.6.2004 18:43:58

Vsechny zdravim,

Mate s timto "nastrojem" nekdo nejake prakticke zkusenosti? Je opravdu spolehlivy?

Neexistuje jine hotove reseni "jisteneho" (logovaneho) on-line provozu?

Jde mi o vytvoreni kasy, ktera by mohla nejakou dobu jit i off-line a pri opetovnem navazani spojeni by se uskutecnene prodeje vyridili (zapsali na server).

Jak toto resite? Pokud to resite..

Dekuji za pripadne odpovedi

JR

SUM zapornych a kladnych cisel (FireBird)

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 29.6.2004 18:58:03

dekuji za odpoved, zapomnel jsem napsat, ze bych to chtel relizovat jen SQL
dotazem, ne ulozenou procedurou.
Ale asi vyuziji vas navrh.

From: "Jiri DAVID" <j_david(zv)telemarketing(tec)cz>
> nevi nekdo o komponente pro SOAP do Delphi 5, pripadne odkaz, kde je
> problematika SOAP vysvetlena. V archivu konference jsem nasel pouze, ze
> Delphi to podporuje az od verze 6.

Jde o klienta nebo server ? Ona ta podpora v Delphi 6 taky neni zadna slava.
Moznosti jsou:
IndySOAP (zdarma) http://www.indyproject.org/SOAP/
RemObjects (komercni) http://www.remobjects.com/

V pripade ze je webservice napsana v .NETu a vraci napriklad jeho Dataset je
situace jeste slozitejsi. Pokud je to mozne tak bych doporucil pro webservice
pouzit nejaky .NETovy nastroj.

Petr Vones

Firebird - vytvoreni uzivatele s diakritikou pro p

Na FB 1.0.3 uspesne pouzivam pro vkladani uzivatelu komponenty ze zalozky Interbase Admin:
IBSS: TIBSecurityService;

Takto pridam noveho usera:
IBSS.UserName := aJmeno;
IBSS.Password := aHeslo;
IBSS.FirstName := aPopis1;
IBSS.MiddleName := aPopis2;
IBSS.LastName := aPopis3;
IBSS.AddUser;

Na jmena s diakritikou jsem to ale nepouzil, takze vyzkousej sam.

Problemy s QRImage

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 29.6.2004 11:16:53

Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> wrote:
> Nekdy se ale stava, ze se bud nevytiskne vubec,
> nebo se misto ni vytiskne cerny flek. Nevite nekdo cim to? Mohlo by
> to souviset s prechodem na win XP?

Bohuzel, nejsi v tom sam.

Tento problem mame s QR take, a to jak s normalni tak s databazovou verzi
QRImage, pri tisku se bud vykresli spravne nebo je misto ni cerna plocha.
Kdyz se tisk sestavy opakuje, je vysledek jiny. Chyba se stava nekdy zridka,
nekdy jde o kazdy druhy obrazek v sestave, nekdy pomuze kdyz se tisk provadi
na jinem pocitaci (stejny OS, stejnym driver tiskarny), nekdy ani to
nepomuze.
Nahodilost bez moznosti ladeni je pekne otravna.

Netusite nekdo?

Martin Schayna

Firebird - vytvoreni uzivatele s diakritikou pro p

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 29.6.2004 11:08:52

Zdravim,

[...]

Diky Bob
(D4 c/s, FB1.5)

grid a uchovani barvy bunky pri scrollu

[*] Lukas Barton <look_as(zv)cnawr(tec)cz> - 29.6.2004 11:00:51

Me to v Delphi 7 Pro funguje.

Kreslim na grid v OnDrawCell eventu asi takto:

[...]
end;> Podle nejakeho stavu akce menim barvu bunky v gridu. Pokud je ale bunek
vic
> [...]
> jednoduse tyto zmeny pamatovat? Probiha to v celkem casove narocne operaci
> zapisovani nekam a opetovne cteni by strasne cely proces zpomalilo. nemate
> nekdo nejaky napad? Hral jsem si i s kreslenim primo na canvas, ale tam je
> to pri scrolu stejne. velikost bunky musi byt 4x4 nebo 5x5. Take by to
melo
> byt co nejmensi. Existuje par komponent co to zvladnou, ale cim jednodusi
> tim lepsi. Pred casem jsem to zde castecne resil, a byl mi doporucen
> WirtualDrawTree ale to je pro tento ucel zbytecne slozite reseni.

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 29.6.2004 10:54:49

Podle nejakeho stavu akce menim barvu bunky v gridu. Pokud je ale bunek vic
a musi se scrolovat tak vse co se na zacatku zmenilo, zmizi. Nevite jak
jednoduse tyto zmeny pamatovat? Probiha to v celkem casove narocne operaci a
[...]

[*] Jiri DAVID <j_david(zv)telemarketing(tec)cz> - 29.6.2004 09:16:40

Dobry den,

nevi nekdo o komponente pro SOAP do Delphi 5, pripadne odkaz, kde je
problematika SOAP vysvetlena. V archivu konference jsem nasel pouze, ze
Delphi to podporuje az od verze 6.

combobox

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 29.6.2004 08:50:37

prgx(zv)email(tec)cz wrote:

>Ahoj. Poradte mi vhodnou komponentu - combobox, ktera umi (podobne jako ms access) zobrazovat v rozbalenem seznamu dva i vice sloupcu (napr. id,nazev...). Diky, prgx (delphi 5 e

napr.: TRxDBLookupCombo component z RX Lib

Marek

Description

Data aware combo box with look up.

The TRxDBLookupCombo visual interface component provides your end-users
with the ability to select a value for a field from a drop-down list of
values that is populated from a second lookup table.

If TRxDBLookupCombo is linked to a lookup field component, it
automatically reads the relationship between the field value and the
lookup values in the lookup dataset from the field component. The
relationship between field values and the corresponding values in the
lookup dataset can also be explicitly set using the properties of the
lookup combo box when the combo box is not linked toa lookup field
component.

This component provides the following:

? You can select any number of fields to be displayed in the
drop-down list.
? End-users can incrementally search through the lookup list by
directly typing into the combo control while the lookup list is
displayed. This is a great advantage when using lookup tables that
contain hundreds of even thousands of records.
? You can perform a lookup on a Query or QBE result. It even
incrementally searches on the query result.
? The component does not have to be bound, or assigned, to a table's
field (DataField and DataSource properties) which gives you greater
flexibility in using this LookupCombo for general tasks where a source
table is not involved.

If DataSource and DataField properties is set, when a user selects a
list item, the corresponding field value is changed in the underlying
dataset.
If IgnoreCase property is True (default), the incrementally search
through the lookup list is processed without regard to case in the
dataset's data.
If IndexSwitch property is True (default) and TTable component is linked
to the LookupSource, the incrementally search will use available indices
of lookup table.

The DisplayEmpty property allows you specify the text value to display
when no item is selected from the lookup list. If DisplayEmpty set to
the non-empty string, this value will be show in the drop-down list
additionaly to the lookup items.

Use DropDownAlign property to specify how the drop-down list is aligned
relative to its edit box.
Use an OnGetImage event to specify graphical picture to display in each
item of lookup list accordingly to the contents of lookup source.

Write an OnChange event handler to take specific action immediately
after the user selects an item from the list and the Value property changed.

synapse a UDP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.6.2004 08:30:34

> Ahoj, mam mensi problem se Synapsi. Chci nabirat data z UDP, ale nejak
> nemuzu. Soket otviram takto...
>
> sock:= TUDPBlockSocket.Create;
> sock.OnStatus:=MySockOnStatus;
> sock.OnReadFilter:=MySockReadFilter;
> sock.CreateSocket;
> sock.Bind('192.168.0.77', '7373');
>
> no a kdyz uz se mi to povede, vidim (na Keriu) ze mi tam data tecou,
> ale do MySockOnStatus ani MySockReadFilter mi to nespadne.
>
> Vi nekdo kde udelali soudruzi z NDR chybu?

Ten soudruh jsi v tomto pripade ty. ;-) Chyba je v tom, ze ti uniklo,
ze Synapse je synchronni knihovna, tedy ze zadny event na oznamovani
prichopzich dat nema! ostatne i v dokumentaci je psano, ze treba
event OnStatus slouzi na monitorovnai komunikace... ne na vlastni
komunikaci!

kazdopadne je to napsane i ve FAQ... viz.
http://www.synapse.ararat(tec)cz/wiki/index.php?page=FAQ a otazka: "Where
Is The Event For Reading Data?"

Pokud chces prijimat UDP packety a nevis, kdy packety prijdou (tedy
UDP server), podivej se treba na demo SNMP agenta. Ta mas krasny
priklad, jak se to dela.

combobox

[*] prgx(zv)email(tec)cz - 28.6.2004 23:13:53

Ahoj. Poradte mi vhodnou komponentu - combobox, ktera umi (podobne jako ms access) zobrazovat v rozbalenem seznamu dva i vice sloupcu (napr. id,nazev...). Diky, prgx (delphi 5 e)

Jak zjistit barvu z obrazku?

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 28.6.2004 20:23:39

Ahoj,

fce Pixels vraci normalne TColor, cili muzes testovat zda je rovno clRed, clBlue apod. nebo muzes vyuzit tyto funkce, ktere ti vrati hodnoty RGB v rozmezi 0-255:
GetRValue(Color);
GetGValue(Color);
GetBValue(Color);

> From: Michael Janecek [mailto:mjanecek(zv)astapra(tec)cz]
>
> Mam nasledujici dotaz: Pomoci bmp.Canvas.Pixels[x,y]
> zjistim barvu na
> obrazku, jak ale urcim, jestli je to seda, modra, nebo jaka?
> Vraci mi to
> totiz hodnoty od 0 po 16000000.

Jak zjistit barvu z obrazku?

[*] Michael Janecek <mjanecek(zv)astapra(tec)cz> - 28.6.2004 20:11:38

Zdravim,

Mam nasledujici dotaz: Pomoci bmp.Canvas.Pixels[x,y] zjistim barvu na
obrazku, jak ale urcim, jestli je to seda, modra, nebo jaka? Vraci mi to
totiz hodnoty od 0 po 16000000.

Poradi nekdo?

M.

Field index out of range

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 28.6.2004 19:21:33

Uz to jede.

> Patrne jsou fieldy Query chybne napojene na sloupce gridu. Podivej se take
> na OnShow ci OnActivate formu, jestli se tam nedeje nejaka nedobrota. Zkus
> misto TQuery vytvorit TTable a over si, ze se grid zobrazuje dobre. Mohlo
by
> take pomoct misto Select * napsat select ... a vycet potrebnych sloupcu.

To jsem prave vsechno kontroloval a bylo to v poradku, nakonec byla chyba v
tom, ze puvodni autor v programu nastavoval property TTable.IndexName na
jmeno neexistujiciho sloupce! (nechapu, bylo to prolezle celym programem na
mnoha mistech a nedochazi mi, jaky to melo mit vyznam - sortovani je
vyresene pomoci ORDER BY nebo samo o sobe, takze otaznik).

Tak snad uz to je v poradku, diky za namety.
Andreas

Stream z IB

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 28.6.2004 19:05:31

Jeste me napada jina metoda: Musi byt ty data vcelku ? Nedaly by se rozsekat
do mensich bloku a tahat je postupne ?

Nevim, co to je za data, ale predpokladam treba muziku. Byly by dve tabulky,
jedna seznam skladeb, druha vlastni data. Ta druha by mela odkaz na tu
skladbu, poradove cislo a blob. Ten blob by mel velikost bloku streamu....

Tomas

> no jo, ale to by ten app. server tahal tie data k sebe v celku (200MB)
> a potom ich streamoval ku klientovy - klient je odlahceny ale app. server
> tie data vystracha od IB aj tak v celku :o( a zaplni si pamat pri
> viacerych konektnutych klientoch.
> ako som napisal, asi je jedina schodna cesta urobit si na to UDF a klienta
> k tomu prisposobit.

Field index out of range

[...]
Patrne je problem ve strukture tabulky.

> [...]

> Upresnim:
> 1. v Query1 proveden SQL dotaz 'select * from TABLE1 where FIELD1 = n'
> 2. Nasledne je otevren formular (ShowModal) na nemz je DBGrid napojeny na
> Query1
>
> Vznikne vyse zminena vyjimka a ve zpracovani programu nejde pokracovat, po
> F9 se hlaseni o chybe opakuje stale na ShowModal.
>
> Zdrojova tabulka se zda byt konzistentni (kontrolovano utilitou DBRepair),
> DBGrid nejsou definovany zadne sloupce, ktere by v tabulce (resp. Query1)
> neexistovaly. Podle me by melo byt vse v poradku...

Field index out of range

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 28.6.2004 17:03:21

Ahoj konference,

[...]

Zdrojova tabulka se zda byt konzistentni (kontrolovano utilitou DBRepair), v
DBGrid nejsou definovany zadne sloupce, ktere by v tabulce (resp. Query1)
neexistovaly. Podle me by melo byt vse v poradku...

Poradite prosim?
Diky
Andreas D4

fastreport a stitky (cenovky)

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 28.6.2004 16:39:19

Chtel bych vytisknout na jeden list reportu vice cen.. Vytisknout stitky na
oznaceni zbozi a nevim presne jak na to. Pokud mate nejaky typ, sem s nim..
:)

JR

Stream z IB

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 28.6.2004 14:57:12

Tomas Bradle wrote:
> [...]

viacerych konektnutych klientoch.
ako som napisal, asi je jedina schodna cesta urobit si na to UDF a klienta

P.

Stream z IB

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 28.6.2004 14:49:08

no pak uz jedine napsat aplikacni server.

Tomas

> Ano, zrejme najlepsia cesta je urobit si nejaky UDF...
> S tymi chunks som to tusim uz skusal aj pod IB ale mam taky pocit, ze to
> natiahlo cely blob
> na klienta do buffra a get chunk mi vratil blok prave z tohoto buffra,
> ktory je uz na klientovy :o(
> Pavol Sestak

OT: Nabidka zamestnani

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 28.6.2004 13:45:02

Zdravim,

omlouvam se za OT. Pracovni agentura Manmark se na mne obratila se
zadosti o zverejneni inzeratu sveho klienta v konferenci. Jedna se o
polskou firmu, ktera se zabyva tvorbou systemu v oblasti financnich
produktu. Zadaji SS nebo VS, znalost Delphi, orientaci v SQL a relacnich
databazich. Naplni prace by tvorilo programovani aplikaci v Delphi, data
na MS SQL 2000. Soucasti naplne by byla i sprava a administrace DB
serveru. Pracoviste by bylo Bielsko-Biala v Polsku (blizko Ceskeho
Tesina). Vhodne pro Sev. Moravu a Slezsko. Nabizeji 3.500 PLZ nastupni
plat (cca 25.000 Kc) + bonusy. Komunikace Anglicky nebo Polsky. Pokud by
byl zajem, prosim, ne do konference, ale na soukromy email.

Dekuji a jeste jednou se omlouvam za OT.

Marek

Ukladanie suborov do DB FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 28.6.2004 12:50:54

> myslel som napr ze ak bude priemerna dlzka 1MB pri 40.000
> dokumentoch to bude dost velka databaza ale aj to ze keby

To by nemel byt problem.> napr ukladalo v jednom okamihu napr. 20 uzivatelov subor
> naraz ci by to neropbilo nejake problemy a pod.

Zalezi jestli ten samy, nebo jiny.
Jinak bych v tom nevidel problem.
Celkem jednoduche, doporucuji si to zkusit a uvidis.

Slavek

Citanie prave prijatej sms z mobilu

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 28.6.2004 12:50:52

Urobil som nejake upravy. Uz sa ta udalost aj mne spusta len pri nejakej
realnej udalosti. Pri volani mi tiez zobrazi RING a v dalsich
vysielanych datach aj nejake info o hovore. V pripade sms vsak neurobi
vobec nic. Na to aby zobrazoval RING mu nemusim pri pripojeni posielat
ziadny AT prikaz. V pripade sms mam nieco poslat? Stiahol som si zoznam
AT prikazov pre telefony Siemens - z neho vsak len viem zoznam prikazov,
ale neviem ako a kedy mam ktory pouzivat.> -----Original Message-----
> [...]

telefon posila ... napr. kdyz zavolam na modul a mam standardni nastaveni,
pri prichozim volani se mi spusti udalost a zobrazi se mi +RING

Radek
"Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>(zv)clexpert(tec)cz on 28.06.2004 11:40:44

Odpovezte prosim - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odeslano kym: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Predmet: Citanie prave prijatej sms z mobilu

Ako mozem nacitat prave prijatu sms z mobilu? Pouzivam komponentu
TCommPortDriver a v nej udalost OnReceiveData, ale neviem co mam
vyhladavat ked pride textovka. Neviem si to sam odkrokovat, pretoze ta
udalost sa spusta 2x za sekundu aj ked nic telefon neprijme. Prijate
data si dokazem prekonvertovat do stringu a aj sms viem pomocou pdu2txt
previest do textoveho formatu. Potrebujem vediet len co mam nacitavat
(napr. telefon mi asi posle nejaky retazec znakov [napr. +sms])

Citanie prave prijatej sms z mobilu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.6.2004 12:06:47

Peter Ondras wrote:

> pdu2txt previest do textoveho formatu. Potrebujem vediet len co mam
> nacitavat (napr. telefon mi asi posle nejaky retazec znakov [napr.
> +sms])

To zalezi na tom, co je to za telefon a s jakou hodnotou CNMI ho provozujes
a co to vlastne prijal (zpravu, delivery report apod.):

a) telefon ti neposle vubec nic
b) telefon posle info, ze neco prijal a do jake pameti
b) telefon ti posle primo data, ktera prijal

podrobnosti viz GSM 7.05

HTH, pf

Problemy s QRImage

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 28.6.2004 11:54:45

Ahoj vsichni

D7 Ent

Mam programek, ktwery neustale ocuchava data a v okamziku, kdy objevy novy zaznam vytiskne sestavu. Na sestave se objevi opis zaznamu a podle nastavenych hodnot nejake bitmapy. Vse funguj takto v OnCreate formulare se natahne bitmapa (.bmp) do QRImage a podle priznaku v datech se zviditelni. Nekdy se ale stava, ze se bud nevytiskne vubec, nebo se misto ni vytiskne cerny flek. Nevite nekdo cim to? Mohlo by to souviset s prechodem na win XP?
Jaromir Cermak

Citanie prave prijatej sms z mobilu

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 28.6.2004 11:40:44

[...]

[*] miro_mr <mms(zv)szm.sk> - 28.6.2004 11:26:42

> Snad jedine to, ze DB zabere vice mista, nez jednotlive soubory.

myslel som napr ze ak bude priemerna dlzka 1MB pri 40.000 dokumentoch to
bude dost velka databaza ale aj to ze keby napr ukladalo v jednom okamihu
napr. 20 uzivatelov subor naraz ci by to neropbilo nejake problemy a pod.

Miro

Stream z IB

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 28.6.2004 10:30:37

[...]
ICQ : 20989081

Ukladanie suborov do DB FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 28.6.2004 10:22:36

Pro toto jsou BOLOBy, u IBX se s nima manipuluje jako se Streamem.
Problemy ?
Snad jedine to, ze DB zabere vice mista, nez jednotlive soubory.

> Uvazujeme, ze vyuzijeme databazu Firebird na ukladanie
> suborov (aplikacia v D7, IBO). Jedna sa asi o 40.000 suborov
> roznej dlzky vo formatoch WAV, TIF, DOC a XLS. V dostupnej
> literature sme nenarazili na zmienku, ze by sa to nebolo
> mozne alebo vhodne. Chcem sa preto opytat ci ma niekto
> skusenosti s ukladanim dokumentov do databazy FB a hlavne ci
> to neprinesie nejake technicke problemy. Pripadne ake
> problemy mozno ocakavat?

ANN: Synaser release 13

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.6.2004 10:16:32

Na vedomost se dava, ze vysel novy SynaSer. (opensource knihovna pro
komunikaci se seriovymi porty)

Novinky:

- opravena chyba se ztracenou udalosti o prichodu novych dat ke cteni
na velmi rychlych seriovych portech.

- opravena chyba, kdy aplikace mohla spadnout v pripade hibernace ci
uspani pocitace.

- pridano mnoho novych komunikacich metod, napriklad pro praci se
streamy.

- Pod windows je mozne si nechat zjistit seznam existujicich
seriovych portu v systemu.

- zcela novy styl dokumentace! ;-)

Kdo Synaser nechce, necht mne ignoruje. Kdo jej chce, at nasleduje
URL v mem podpisu. ;-)

Stream z IB

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.6.2004 10:04:31

> No, nevim jak v IB, ale v MSSQL7 v kombinaci s ASP pres ADO
> byla funkce GETCHUNK nebo tak nejak. (sorry, ale uz je to
> davno).
> Spocivala v tom, ze se ten blob tahal po blocich treba 4kB
> velkych.

To sa myslim da napisat aj pre Interbase ako UDF.

Stream z IB

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 28.6.2004 09:38:28

Zdravim,
mam technicku otazku okolo streamovania z/do IB.
Pouzival som IB API funkcie k prehravaniu velkych multimedialnych suborov
(MP3)
a potreboval som pouzit stream - naco tahat 200 MB dat naraz ku klientovy,
ked to mozem streamovat,
ale nic take som v APIguide nenasiel. Takze len naraz stiahnut BLOB do
nejateho TEMP buffra a ten prehravat,
ale to je ptre mna neprijatelne.
Ak mate niekto skusenosti so streamovanim z IB prosim o nakopnutie.

Pavol Sestak
ICQ : 20989081

Stream z IB

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 28.6.2004 09:58:29

> [...]

> nejateho TEMP buffra a ten prehravat,
> ale to je ptre mna neprijatelne.
> Ak mate niekto skusenosti so streamovanim z IB prosim o nakopnutie.

onclick v dbgridu z dblclick nekde jinde

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 28.6.2004 09:28:24

Ahoj,

mam nejaky formular. Kdyz na nem poklepu (dblclick) a
pri zpracovani zobrazim nejaky jiny form s dbgridem, tak
se mi v tom dbgridu odela click v miste kde se nachazi mys.
Rozhodne to dela pokud se trefim do zahlavi gridu, kde si
podle klinknuti tridim a dela mi to neplechu :/
Uvitam jakoukoli radu, kterak zabranit te nasledne
udalosti v DBGridu. Napada me nejaky semafor, kdy si
OnClick "rucne" povolim az pozdeji, ale prijde mi to
pracne, neciste a zaludne reseni...

Ukladanie suborov do DB FB

[*] mms(zv)szm.sk - 28.6.2004 09:08:22

Zdravim
[...]

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 28.6.2004 08:20:18

Ahoj programatori,
[...]

puvodni hodnota property po jeji zmene v runtime

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 28.6.2004 07:40:15

Ahoj,
hodnoty jsou pokud vim ulozeny v dfm, ale pouze ty ktere se zmenili v navrhu oproti default hodnotam.
Petr

Odosielanie mailu z aplikacie

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 26.6.2004 14:30:11

From: "Martin Cajbik" <cajbik(zv)sct.sk>
> ako co najjednoduchsie odoslat mail z aplikacie, potrebujem iba predplnit
> text emailu, predmet a adresu v standartnom mail klientovi. Samotne

Pouzij tridu TJclEmail z JCL: http://sourceforge.net/projects/jcl

Petr Vones

OT Nabidka zamestnani

[*] Jansta Kvetoslav <kvetoslav.jansta(zv)lcs(tec)cz> - 25.6.2004 16:34:31

Zdravim,
LCS International, a.s. hleda programatora Delphi pro produkt LCS Helios IQ,
blize viz. :

http://www.jobs(tec)cz/www/firmy.nsf/obory/A7EAFE76B6D8345AC1256B4A00352BF5?OpenDocument

[odpovedi na mailto:radka.dousova(zv)lcs(tec)cz]

K.Jansta

Kvetoslav Jansta
programator LCS Helios IQ

LCS International, a.s.
Zeleny pruh 1560/99
140 02 Praha 4

tel:. +420 244 104 111, fax: +420 244 104 444
hotline : +420 244 104 155

http://www.lcs(tec)cz

reboot pod w9x z konzolovej apl.

[*] Robert Suska <robert.suska(zv)fnusa(tec)cz> - 25.6.2004 15:52:16

ahojte!

moj problem je v tomto kode

program Project1;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
Windows;

begin
ExitWindowsEx(EWX_REBOOT, 0);
end.

je to velmi jednoducha konzolova aplikacia. ale problem je ze pod w98 tento
kod nejako nechce fungovat. Ked kod ktory som uviedol hore spustim zobrazi
sa hlasenie typu: "Pred ukoncenim systemu windows musite ukoncit tento
program. Klepnutim...... atd" Dalej ked do f() ExitWindowsEx pridam
parameter or EWX_FORCE tak sa aplikacia zobrazi, obrazovka blikne a nic sa
nestane. Ale uz ten genialny vyplod nezobrazi.... Dalej ked vyhodim toto
{$APPTYPE CONSOLE} tak vsetko funguje ako ma. Pc sa normalne rebootne a som
spokojny len problem je ze to mysi byt konzola. Vie mi niekto poradit ako
mam dosiahnut toho aby sa mi podarilo aj pod w9x rebootnut wokna z
konzolovej apl? Pod w2k a xp to funguje bez problemov. Samozrejme ze tam mam
kod typu

SetPrivilege('SE_SHUTDOWN_NAME', True);
tpResult := OpenProcessToken(GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, TTokenHd);
if tpResult then
begin
tpResult := LookupPrivilegeValue(nil, SE_SHUTDOWN_NAME,
TTokenPvg.Privileges[0].Luid);
TTokenPvg.PrivilegeCount := 1;
TTokenPvg.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
cbtpPrevious := SizeOf(rTTokenPvg);
pcbtpPreviousRequired := 0;
if tpResult then
Windows.AdjustTokenPrivileges(TTokenHd, False, TTokenPvg,
cbtpPrevious, rTTokenPvg, pcbtpPreviousRequired);

dakujem za nakopnutie... uz neviem ako dalej...

S pozdravom,
Robo

Kam zmizel archiv konference ?

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 25.6.2004 15:24:10

Jeden je na www.delphil.szm.sk a druhy na http://www.delphi(tec)cz/hledani.asp.

Pekny den praje www.MartinKasman.sk