demo verze - ochrana..

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 18.6.2004 15:26:39

Misto promenne pouzij direktivu kompilatoru. Kdyz tam ta funkce proste
nebude, tak s tim nikdo nehne :)

{$DEFINE DemoVersion}

{$IFNDEF DemoVersion}
AdvancedForm.Show;
{$ELSE}
ShowMessage('Funkce neni v demoverzi implementovana.');
{$ENDIF}

Friday, June 18, 2004, 2:56:33 PM, you wrote:

JR> Vytvorili jsme aplikaci. Chteli bychom vytvorit demoverzi.

JR> Dejme tomu, ze budu mit promenou XY:boolean, ktera mi bude rikat, zda se
JR> jedna o demoverzi nebo ne..

JR> Je tezke nejak zvenci najit tuto promennou a zmenit jeji hodnotu?

JR> Jak ochranit demoverzi, ktera obsahuje vse proti crackovani?

JR> JR

demo verze - ochrana..

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 18.6.2004 15:20:38

;) DEMO ? :) to asi nijak netreba chranit.. DEMO je program, ktory je len na ukazku.. Ostatne veci skratka nefunguje. Niesu pristupne...
Skor si treba ujasnit pojmi: shareware,freeware, demo ;) xixixi
CAfko
-------
[...]

Logovani vyjimek

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2004 15:06:35

a v te udalosti pouzijte toto.. pouzijte JCL

var
S : TJclStackInfoList;
SL: TStringList;
begin
{logovani chyb}
S:= JclCreateStackList(true, 0, nil);

SL:= TStringList.create;
try
S.AddToStrings(SL, true, false, true);

- -- - - v SL budete mi callstack ...

> Neosetrene vyjimky jdou odchytnout v udalosti Application.OnException.
>
> Jakub Dusek
> web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
> odesilani smsek, vizitek, log a melodii, snadna integrace do Vaseho IS
> => Sms GateKeeper, Sms GateKeeper Service

demo verze - ochrana..

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2004 14:56:33

[...]

neni dostupny midas.dll

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2004 14:50:32

uz mi to chodi.. nevim asi to chtelo restart a chvilku pockat :-)

> Snazim se spustit nasi aplikaci na jednom pocitaci (win 98) a pri
otevirani
> datasetu dojde k vyjimce (neni nacten midas.dll). Pritom ho mam v adresari
> aplikace nebo v adresari win\system.
>
> Kdyz dam prikaz "regsvr32 midas" nahlasi mi to : "Dllregisterserver in
> midas succeeded." Chapu to tak, ze je natazen..
>
> Dll-ka, ktere potrebuje midas jsou vsechna v win\system
>
> Netusite v cem by mohla byt chyba.

ADMIN: Pouziva nekdo z vas Apollo VCL ???

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.2004 14:40:30

Puvodni zprava ze dne 18.6.2004:

> Jelikoz jsem se odpovedi nedockal ptam se tedy jinak. Pokud Apollo nekdo z
> Vas pouziva, dejte mi vedet treba na soukromy mail. mam jednu vec se kterou
> nemohu hnout a potreboval bych to probrat s nekim kdo to pouziva.

NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI

Soukrome a tajne zalezitosti si vyrizuj pres inzerci v novinach, ne
pres konferenci.

Nelze pouzit komponenty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2004 13:58:24

> Kdyz dam Project Options -> Packages -> muj pack -> Components, tak ty
> komponenty, ktere to chce tam opravdu jsou!
>
> Tohle bylo prinosne, vlastni pakage jsem jeste nedelal, ale porad
> nemuzu zkompilovat svuj projekt.

Ahoj,

uvedena hlaska znamena, ze byla nalezena deklarace v pas souboru, ale odpovidajici
komponenta neexistuje v dfm souboru, neboli ta komponenta neni polozena na
formulari. Kdyz totiz svuj projekt otviras, Delphi nacitaji dfm a samozrejme nedokazou
vytvorit komponentu, ktera je v dfm popsana, ale neni nainstalovana. Moznosti jsou:

1) Zkusit ukoncit Delphi nebo je jinak primet k novemu nacteni projektu. Pritom je treba
projekt hlavne neukladat a na uvedene otazky odpovedet ne.

2) Pokud to nepomuze, mas pravdepodobne uz dfm bez tech komponent, zatimco
zdrojak s nimi pocita. K tomu mohlo dojit tak, ze projekt byl ulozen na pocitaci, kde
prislusne komponenty nebyly nainstalovany, a nasledne byl treba odnekud ze zalohy
pas soubor nahrazen pas souborem, z doby, kdy jeste bylo vse OK. V takovem pripade
ti nezbyde nez se podivat po jeste neporusenem dfm souboru, nebo na vsechny
uvedene hlasky odpovedet Yes a komponenty tam pak rucne nabouchat znovu. Coz ale
muze byt pekna fuska (napr. v pripade kosatych tabulek s fieldy vytvarenymi v design
time), nehlede na to, ze treba zapomenes nektere property nastavit stejne jako byly
puvodne.

David Lebeda

neni dostupny midas.dll

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2004 13:58:24

[...]

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 18.6.2004 14:22:27

Jelikoz jsem se odpovedi nedockal ptam se tedy jinak. Pokud Apollo nekdo z
Vas pouziva, dejte mi vedet treba na soukromy mail. mam jednu vec se kterou
nemohu hnout a potreboval bych to probrat s nekim kdo to pouziva.

diiiik.

Zapletal Martin
zapletal(zv)inoma(tec)cz

Select prvni kladnych hodnot, pak zapornych

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 18.6.2004 13:48:22

fce SIGN vyzadovala nejakou DLL knihovnu, coz neni vhodne (musi to bezet na
standardni instalaci MS JET+DAO), tak jsem to vyresil s pomoci IIF v
klauzuli ORDER BY, jak rikal Pavel Lstiburek:

SELECT jmeno, sto_vysl
FROM lide
WHERE sto_vysl <> null
ORDER BY IIF(sto_vysl <1,1,0), sto_vysl;

Vsem dekuji za pomoc a preji hezky vikend.

S pozdravem

Frantisek Bohac

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>

> No myslim si toto nebude pracovat klauzule ORDER by se,
> vztahuje vzdy na cely resultset. On ji Access si dovoli
> pouzit dvakrat, ale zabere pouze ta druha.
> Lepsi bude asi vyraz s IIF(..)

Odeslani tiskove sestavy jako mail

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 18.6.2004 12:08:08

> From: Filip Libor
>
> do naseho software chceme obecne zabudovat moznost
> mailoveho odeslani tiskove sestavy.
> Jako generator pouzivame Sineu.

Jsou asi dva zpusoby:

1. vytvorit textovou sestavu a tu primo vlozit do obsahu zpravy
Sestavu vygenerovat do Streamu, ze streamu nacist do StringList
a ten vlozit do obsahu zpravy

2. textovou grafickou sestavu ulozit do pomocneho souboru
a ten vlozit jako prilohu zpravy.
Tento postup lze pouzit na libovolny typ sestavy.
V pripade graficke doporucuji format Metafile.

Vaclav Krmela

Select prvni kladnych hodnot, pak zapornych

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 18.6.2004 12:22:09

No myslim si toto nebude pracovat klauzule ORDER by se,
vztahuje vzdy na cely resultset. On ji Access si dovoli
pouzit dvakrat, ale zabere pouze ta druha.
Lepsi bude asi vyraz s IIF(..)

Pavel

> From: Petr Langer [mailto:langer(zv)xdom(tec)cz]

> SELECT hodnota FROM tabulka WHERE hodnota >= 0 ORDER BY hodnota
> UNION ALL
> SELECT hodnota FROM tabulka WHERE hodnota < 0 ORDER BY hodnota DESC
>
> HTH,
> Petr Langer

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 18.6.2004 11:58:05

From: "Bohac Frantisek" <bohacf(zv)vnol(tec)cz>
Subject: Select prvni kladnych hodnot, pak zapornych

> [...]
> S pozdravem
>
> Frantisek Bohac

Select prvni kladnych hodnot, pak zapornych

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 18.6.2004 12:00:06

V MSSQL jde pousit (select ...)union (select ...) oba musi mit stejne sloupce

potreboval bych, v selectu v databazi Accessu udelat to, aby mi vyjely prvni
hodnoty kladne vzestupne a pak zaporne:

Select prvni kladnych hodnot, pak zapornych

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 18.6.2004 11:54:04

Dobry den,

[...]

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 18.6.2004 11:36:01

Zdravim konferenci,

problem: nemuzu se pri kompilaci v Delphi 4 dostat pres hlasky

'Field Data.NecoNeco does not have a corresponding component. Remove the
declaration?'

Jak to vzniklo: rozbiham starsi projekt nekoho jineho, je pouzit TDataModule
pro nevizualni komponenty pojmenovany Data, v tomto modulu jsou pouzity
komponenty TRegisterTable, TOneShotTimer. Tyto tridy jsem nasel v nasem
archivu v prislusnych souborech .pas (mam i .dcu).

zkousel jsem: kopirovat .dcu do vsech moznych adresaru kde by je delphi
mohly najit, pridat unity primo do projektu (Project->Add to project).
Dosahl jsem toho, ze mi to nepise podobnou chybovou hlasku hned pri
zobrazovani formulare (F12), ale az pri kompilaci, nenapada me co dal. V
klauzuli uses jsou unity samozrejme uvedene.

(pozn. RegisterTable.pas jsem nasel take na borlandu v archivu
tablechanged.zip, kde je to dohromady s ukazkovym projektem, nicmene kdyz
tento projekt otevru v Delphach, okamzite mi to take napise 'Class
TRegisterTable not found' ci podobne ... ?)

Nevite prosim co s tim?
Diky, potrebuji to nejak rozjet
Andreas (D4)

Nelze pouzit komponenty

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 18.6.2004 11:50:03

> [...]

Component -> Install Component kde si zvolis do jakeho
package chces instalovat. Standartne byva zvolen Borland User package.

Pavel Poles

Odeslani tiskove sestavy jako mail

[*] Filip Libor <filip(zv)fitmin(tec)cz> - 18.6.2004 11:38:02

Zdravim konferenci,
do naseho software chceme obecne zabudovat moznost mailoveho odeslani
tiskove sestavy.
Jako generator pouzivame Sineu. Mate s tim nekdo zkusenosti?

Libor
D5 Prof + W2000

Ftp teto konference

Mne to funguje bez problemu. Chce to chytit spravce site a trepat s nim tak
dlouho, dokud ti na firewallu nepovoli pristup na FTP :-))) To bude
nejpravdepodobnejsi pricina problemu, ted jsem se presvedcil, ze ten server
fyzicky funguje.

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant>

> uz

> Hm, tak jsem ted zkousel kliknout na ten odkaz, zadam jmeno a heslo a
> stejne
> me tam nepusti.
> Je potreba neco jeste nastavit?

Ftp teto konference

Hm, to ale neni archiv jako takovy... Ten je na www.delphi(tec)cz
<www.delphi(tec)cz> . Na tom FTPcku jsou ale k dispozici zabalene textove
soubory pouzitelne pro KonfView, sam jsem je vyrabel, nez se toho ujal nekdo
jiny :-))) Jinak na hookovani jsou free komponenty, mohu poslat.

> [...]
>
> ftp://delphi(tec)cz <ftp://delphi(tec)cz> (username DELPHI, heslo ARCHIVAR)

Snimac obrazovky

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 18.6.2004 09:09:48

Mohu jedine doporucit SaveSnap z vlastni produkce - www.MX-3(tec)cz :-)

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

> nepoznate niekto nejaky free snimac obrazovky s moznostou automatickeho
> ukladania do suborov, urcenia snimanej oblasti a pod.

Ftp teto konference

[*] Ladislav Stary <ladislav.stary(zv)openmim(tec)cz> - 18.6.2004 09:05:45

> ftp://delphi(tec)cz (username DELPHI, heslo ARCHIVAR)

Hm, tak jsem ted zkousel kliknout na ten odkaz, zadam jmeno a heslo a stejne
me tam nepusti.
Je potreba neco jeste nastavit?

Ladislav Stary

Ftp teto konference

[*] J.Hasek <cz602778(zv)tiscali(tec)cz> - 18.6.2004 08:31:41

> kdysi jsem na ftp konference narazil na nejake priklady hookovani atd ...
> rad bych se na to mrknul znovu, jenze si nepamatuju login a heslo, a uz

ftp://delphi(tec)cz (username DELPHI, heslo ARCHIVAR)

JH

OT: Ftp teto konference

kdysi jsem na ftp konference narazil na nejake priklady hookovani atd ...
rad bych se na to mrknul znovu, jenze si nepamatuju login a heslo, a uz
jsem od te doby preinstalovaval windows, takze ani v ini od
TotalCommandera neni, na www ho nemuzu najit :O(
Byl by tu nekdo tak laskav a poslal mi ho ?

Diky Radek

OleContainer a Word

Ahoj vespolek,
momentalne si hraju s OLEContainerem a narazil jsem na toto:

Na formu mam dva TPanely (u obou nastaveno Locked = true), jeden zarovnany
dolu, druhy doprava, na nich nejaka tlacitka a mezi nimi je TOleContainer
zarovnany na celou plochu (alClient). Na formu je dale TMainMenu. Jednim
tlacitkem vytvorim OLE objekt ze souboru:

o.CreateObjectFromFile('e:\fyzika.doc', false);
end;

Objevi se otevreny dokument, menu, vse funguje. ALE beda, kdyz kliknu na
jakekoli jine tlacitko na TPanelu, i kdyz mu treba neni prirazena zadna
funkce. Menu zmizi a kdyz okno resizuju, prostredi Wordu, ktere predtim
reagovalo prislusnou zmenou velikosti, nyni reagovat prestane. Musi se v
plose OLEContaineru poklepat, aby se to spravilo a pak jeste okno trochu
resizovat, aby bylo zobrazeni korektni. Netusite nekdo, co by se s tim dalo
delat?

Delphi 6 personal

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.6.2004 18:10:33

> ja co viem co som skusal d6pe tak mne to tiez nechodilo ...
> (obdobie kratko pred vydanim D7). Mozno to je v tom Update pack 1 ?!!
> nie? lebo ja som nic neinstaloval okrem toho PE a tam to naozaj
> nechodilo ...

V tom to urcite neni, protoze mi to chodilo vzdycky, pred updatem, i
ted po nem. ;-)

Spise to vypada, ze jak se zacalo blizit vydani D7PE, tak Borlandi
vtipne tuto vlastnost tise vyradili i z D6PE. (...a ted se tvari,
jako ze to tam nikdy nebylo... ;-))

Kazdopadne mam tu teda image D6 personal, kde toto funguje bez
problemu. Kdo neveri, muze to vyzkouset. ;-)

Delphi 6 personal

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 17.6.2004 17:40:29

[...]

palo

> Je tu nekdo, komu ten debugging pres code-insight v Deplhi 6 Personal
> nefunguje?

Treeview

[*] jancarik <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 17.6.2004 15:54:22

Krayzel Libor napsal(a):

> [...]
>
>prvni
> aaa
> bbb
>druhy
> aaaa
> bbbb
> cccc
>treti
> 11111
> 222222
>
>Potrebuji zjistit pocet potomku u urciteho rodice (zadaneho retezcem nazvu),
>tedy neco takoveho:
>
>Pocet_potomku:=treeview.Find('druhy').Count
>
>Takova metoda samozrejme neexistuje. Poradi mi prosim nekdo?

Zdar,

nevim, jestli jsem to dobre pochopil. Pokud ano, tak je reseni velmi
jednoduche.
TTreeView ma property Items: TTreeNodes ta ma property TTreeNode. Tyto
maji property count, ktera udava kolik maji "potomku" ve TreeView.
Takze staci najit prislusny uzel a v jeho vlastnosti Count vidis to co
potrebujes.

TreeView1.Items[0].Item[0].Count udava, kolik polozek ma prvni potomek
prvni polozky v rootu TreeView1.

SJ

msaccess

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 17.6.2004 14:38:17

accsess sice nepouzivam, ale melo by se to definovat s tabulkou bud v
prikazu create table, nebo v alter table v sekci constraint.
priklad:

CREATE TABLE xxx (
oddeleni numeric,
nazev varchar(40) CONSTRAINT nazevnull NOT NULL)

Ale jestli to zafunguje v accsesu nevim.
DF

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> A chci tam vlozit:
> insert into dily values (0, 101, 9, 'Zrusena svatba', 'The Pilot/The One
> Where It All Began', null);
>
> Delam to pres IB Console, SQL, co bylo k Delphi. Je to IB7, co je v
Delphi,
> zadne updaty.
> A dostanu tuto chybu:
> Error at line 1 - arithmetic exception, numeric overflow, or string
> truncation
> Cannot transliterate character between character sets
>
> SQL - insert into dily values (0, 101, 9, 'Zrusena svatba', 'The Pilot/The
> One Where It All Began', null)
>
> Pritom to tam cpu v WIN1250, kdyz to pisu do konzole, ne?
>
> Staci pak odendat >>s<< a jede to.

qreport a velikost preview

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 17.6.2004 12:58:08

Ahoj,
co se ma nastavit, aby se preview sestavy objevilo prvotne v malem zobrazeni
jako cely list na displeji?
Diky DF.

InterBase - kodovani???

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 17.6.2004 12:28:01

Jiri Cincura wrote:
> [...]
> One Where It All Began', null);
>
> Delam to pres IB Console, SQL, co bylo k Delphi. Je to IB7, co je v
> Delphi, zadne updaty.
> A dostanu tuto chybu:
> Error at line 1 - arithmetic exception, numeric overflow, or string
> truncation Cannot transliterate character between character sets
>
> SQL - insert into dily values (0, 101, 9, 'Zrusena svatba', 'The
> Pilot/The One Where It All Began', null)
>
> Pritom to tam cpu v WIN1250, kdyz to pisu do konzole, ne?
>
> Staci pak odendat >>s<< a jede to.
>
> Nevi nekdo, jak to vyresit, nejsem totiz v DB moc kovany.

Ted jsem si vsiml, ze nevite, kde to S s hackem je. Je to v tom 'Zrusena
svatba'.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

msaccess

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 17.6.2004 11:47:57

[...]

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 17.6.2004 11:41:56

Ahoj

mam takovouto tabulku:
CREATE TABLE "DILY"
(
[...]
);
[...]

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 17.6.2004 11:29:54

Ono je to ve feature matrix, ktera je v tomto ohledu stejna jako u D7. Takze
to vypada spis na pro uzivatele pozitivni omyl v D6.

J. Luhan
Borland CZ

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>> kdyz jsme u toho kde mam sebrat seriove cislo na verzi delphi 6 PE ?
> zkousel jsem registraci u borlandu x-krat mi to reklo ze moje
> uzivatelske jmeno uz existuje (a to jsem si jich navymyslel) ... potom
> mi to zacalo psat ze pod moji email adresou uz tam nekdo je
> zaregistrovan a kdyz jsem se s tou samou adresou snazil prihlasit tak to
> zas psalo ze adresa v databazi neni tak jsem to po pul hodine vzdal ....
>
> PM

Delphi 6 personal

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 17.6.2004 10:45:48

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>> > no kdyz by bylo Delphi 7 tak tim lepe

> Osobne bych doporucil D6PE nez D7PE!
>
> Ona totiz personal verze Delphi7 je osklive orezana o CodeInsight,
> coz hodne zneprijemnuje ladeni aplikaci.
>
> Mam na mysli takove to ze kdyz krokujes program, tak najedes ve
> zdrojaku kurzorem na promennou, a ono ti to v bublince ukaze obsah
> promenne. To v D7PE nefunguje... zatimco v D6PE ano. ;-)

Delphi 6 personal

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 16.6.2004 15:56:37

Instalace obou verzi ma okolo 144 MB.

J. Luhan
Borland CZ

[...]

desetiny a Oracle

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 16.6.2004 15:32:32

No jo, to se musi nejdriv spustit check(DbiInit(nil));

> tak uz prikaz
> check(DbiGetNumberFormat(formatcisla)) vyhodi chybu $2A06 BDE. pritom v
uses
> mam

TCP spojeni a spici pocitac

> Problem nastane, kdyz Win prejdou do usporneho rezimu. To vede k
> preruseni spojeni. Da se s tim neco delat?

To je vlastnost a neni dost dobre mozne s tim neco delat. TCP spojeni by
stejne tak jako tak umrelo na timeout.
Aplikace bude muset umet spojeni navazat znovu.

automaticke nastaveni property

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 16.6.2004 14:50:25

> Problem jde castecne obejit tak, ze v udalosti Connection.BeforeConnect se
> nastavi ty spravne pripojovaci parametry pro Connection.
Diky, ale to jsem nemohl pouzit, jelikoz v te chvili ty parametry jeste nevim. Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem DataModul v designtime pretypoval na (invisible) TForm, abych mohl pouzit OnLoad (neni to idealni, ale co s tim, kdyz je VCL takhle postavena) a v nem jsem pouzil toto:

type
TMySQLConnection = class( TSQLConnection)
public
//zverejneni metody predka TCustomConnection
property StreamedConnected;
end;

procedure TDMMain.FormLoaded(Sender: TObject);
begin
TMySQLConnection(SQLConnMain).StreamedConnected := false;
end;

Treba se to nekomu bude hodit. VD

Delphi 6 personal - zpetna kompatibilita delphi

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 16.6.2004 14:50:24

diky za pripominku takova vec by me ani ve snu nenapadla ze to tak udelaji

jak je to se zpetnou kompatibilitou ? kdyz mu udelam v D7 prof. nejakej
prikladek otevre ho v D6 personal ?

Lukas Gebauer napsal(a):

> [...]
>promenne. To v D7PE nefunguje... zatimco v D6PE ano. ;-)
>
>Treba pro mne je tento fakt mnohem dulezitejsi nez tech par drobnosti

TCP spojeni a spici pocitac

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.6.2004 15:14:29

Ahoj,

narazili jsme na problem s TCP. Mame dve aplikace - server a klient,
ktere spolu komikuji pres TCP/IP protokol. Pro kontrolu spojeni si
posilaji pravidelne jednou za nekolik sekund kontrolni paket.
Komunikace je zalozena na Synapsi.

Problem nastane, kdyz Win prejdou do usporneho rezimu. To vede k
preruseni spojeni. Da se s tim neco delat?

SFTP a Delphi

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 16.6.2004 14:22:21

> A o nejake placene vis ? Ja bych na to taky rad presel,

http://www.weonlydo.com/index.asp?showform=SSH.NET

desetiny a Oracle

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 16.6.2004 14:00:18

Nebyla by lepsi cesta nastavit BDE pres BDE funkce misto oracklu? Zel, kdyz
chci otestovat nasaveni oddelovace v BDE, tak uz prikaz
check(DbiGetNumberFormat(formatcisla)) vyhodi chybu $2A06 BDE. pritom v uses
mam
StdCtrls, ExtCtrls, Grids, DBGrids, Db, DBTables, Mask, bde, dbiProcs,
dbitypes,
dbiErrs;
Uz z toho blbnu.
DF.

> alebo prevedenim prikazu v aplikacii:
>
> ALTER SESSION SET NLS_NUMERIC_CHARACTERS='.,'

SET IDENTITY_INSERT pomoci SQLDMO

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 16.6.2004 14:00:19

Pomoci SQL asi nijak, jedine na co jsem prisel je
zkusit nastavit SET IDENTITY_INSERT ON a v
ErrorMessage je jmeno tabulky, ktera je aktualne nastavena,
pokud nejaka je a je jina nez je nastavovana.

Pavel

> From: Ing. Petr Kejval [mailto:petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz]
> Jak tedy pomoci SQLDMO zjistim, ktera to je?
>
> Petr

Delphi 6 personal

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.6.2004 13:54:17

> [...]

promenne. To v D7PE nefunguje... zatimco v D6PE ano. ;-)

Treba pro mne je tento fakt mnohem dulezitejsi nez tech par drobnosti

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 16.6.2004 13:26:14

Jaromir Luhan napsal(a):

> [...]

desetiny a Oracle

[*] pitko_miroslav(zv)teko.sk - 16.6.2004 13:14:13

Ahoj
> mne
> napr. misto
> prostredi (tecka
> misto
> v sekci Oracle HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORACLE\
> hodnotu
> NLS_NUMERIC_CHARACTERS=",."
> alebo naopak. toto ti po novom prihlaseseni session nastavi oddelovac
> tisocok a desatin podla tejto hodnoty
> skontroluj ako je toto nastavene aj na tom serveri
> pripadne aky pouzivas NLS_LANGUAGE na stanici a na serveri..

alebo prevedenim prikazu v aplikacii:

ALTER SESSION SET NLS_NUMERIC_CHARACTERS='.,'

> [...]

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 16.6.2004 13:10:12

Alebo pouzi

var
LastChild: TTreeNode;
begin
LastChild := ParentTreeNode.GetLastChild;
if LastChild = nil then Result := 0
else Result := LastChild.Index;

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>

> [...]

na vlozenem CD (treba PC World 11/2002, tedy jedna se o Delphi 7 Personal).

[*] Ing. Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 16.6.2004 12:30:03

Jak tedy pomoci SQLDMO zjistim, ktera to je?

Petr

> On dotaz je jiny, ktera tabulka je nastavena prikazem
> [...]

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 16.6.2004 11:45:56

On dotaz je jiny, ktera tabulka je nastavena prikazem
SET IDENTITY_INSERT ON
muze byt pouze jedna.

Pavel

Treeview

[*] Krayzel Libor <libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 16.6.2004 11:45:55

[...]

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 16.6.2004 12:14:01

[...]

Radek Szurman

> [...]
> nabidnout
> pls kdo ji ma mohl by se mi ozvat na nejake odmene za ochotu se

CLX - titulek MDIChild oken ve WinXP

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 16.6.2004 11:47:59

Zdravim konferenci,

mate nekdo zkusenost s vytvarenim aplikaci MDI pod CLX?
Jde mi o to, ze pokud takovou aplikaci spustit na WIn XP,
kde jsou aktivovana temata, Titulek hlavniho okna a vsech
ne MDI oken se kresli spravne podle tematu, ale vsechny MDIChild
okna kresli titulek po staru a jeste ke vsemu spatne, protoze jeho
vysku nastavi tak jako by se mel kreslit titulek dle tematu.
Vysledkem jsou potom nehezky vysoke titulky nepasujici do
konceptu cele aplikace.

Nevite nekdo o nejakem zpusobu jak toto opravit?
Pripadne lze nejak zavolat WinAPI funkci, ktere by se predal
hwnd prislusneho okna a ona by vykreaslila jeho ramecek
a titulek dle zvoleneho tematu?

Zatim jsem vyzkousel jen funkce DrawCaption a DrawFrameControl
kterymi se da vykreslit titluek i s gradientem, ale bez temat (nebo to
alespon neumim), ale stale to neresi oramovai celeho formu.

Predem dik za rady a napady

Pavel Poles

I/O error for file "C:\DATABASE.GDB"

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 16.6.2004 11:37:54

> [...]
> u StoredProcName, atd.

A zkusil jsi Backup na IB6 a Restore na FB1.5 ?

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 16.6.2004 11:07:51

DD,

[...]

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 16.6.2004 11:05:50

No, ja tu cestu tam mam, connected:=true mi funguje. Chyba vznika kdyz chci
otevrit TIBQuery... U TIBStoredProc nefunguje napr. seznam u StoredProcName,
atd.

Pomuze, kdyz vymazu hodnotu u TIBQuery.database a TIBQuery.Transaction a
znova tu Transaction vyberu. Ale po restartu Delphi je ta chyba zase zpatky.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

> protoze IBX nejsou (a asi NIKDY nebudou) na Firebird 'pripraveny'

> nastav 'natvrdo' v IBDatabase.DatabaseName skutecnou cestu, vcetne
> jmena serveru
>
> Jarek Uher

Form minimize

[*] Milos Velikovsky <delphi-i(zv)velikuv(tec)net> - 16.6.2004 10:41:48

Pokud by se Vam jednalo o minimalizaci hlavniho formu aplikace (tzn. cele
aplikace) potom se staci povesit na udalost TApplication.onMinimize
(TNotifyEvent)

From: "Kopac Jan Bc." <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz>
> zkousel jsem "local" a "tcp" a nic porad to hazi chyby...
> pouzivam stejny syntax jako pro FB, tj. IP:C:\slozka\databaze.fdb
Zaujimave je to ze mne to funguje takto:
server mam ip 192.168.0.1cesta k databazi je c:\DATA\databaza.gdb - zadana
je z pohladu servera

serverName:= 192.168.0.1
databasename:=' C:\slozka\databaze.fdb'
Protocol:=TCP
BackupFile:=\\192.168.0.44\zaloha\zaloha.gbk

Pocitac za ktorym sedim a z ktoreho na serveri zalohujem horeuvedenu
databazu ma ip 192.168.0.44
a ja davam IBBackupservice cestu \\192.168.0.44\zaloha\zaloha.gbk
tak to funguje tak ze mi server zalohu vytvori na tomto klientskom pocitaci
v adresari zaloha bez akychkolvek problemov.
Cize zalohovanie spustam z klienta a uklada mi ju znovu na klienta.
Vyskusaj ak ti to nepojde poslem ti na sukr mail ten program.

Miro

Firebird - gbak v Delphi

[*] Kopac Jan Bc. <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz> - 16.6.2004 07:03:17

> [...]

Cize zalohovanie spustam z klienta a uklada mi ju znovu na klienta.
Vyskusaj ak ti to nepojde poslem ti na sukr mail ten program.

Firebird ODBC

[*] radek_456 radek_456 <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.2004 06:47:15

Nemate nekdo zkusenosti jak moc jsou spolehlive ODBC drivery pro Firebird ? Podle oznaceni to je nejaka 1.1 beta a to me docela desi - potreboval bych to pro pripojeni jednoho uz hotoveho programu (neni to v Delphi) na Firebird. Ten program slouzi pro sledovani vyroby a je dulezite aby to pokud mozno jelo 24h bez prestavky.

Radek

I/O error for file "C:\DATABASE.GDB"

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 15.6.2004 21:22:33

Ahoj,

On 15 Jun 2004 at 21:02, Tomas Bradle wrote:

> [...]

> nekdo, jestli se s tim da neco delat ?

nastav 'natvrdo' v IBDatabase.DatabaseName skutecnou cestu, vcetne

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 15.6.2004 21:02:31

[...]

Mam FB v. 1.5, D5, IBX 5.04

t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

Firebird - gbak v Delphi

[*] miro_mr <mms(zv)szm.sk> - 15.6.2004 18:24:04

From: "Kopac Jan Bc." <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz>
> [...]

Cize zalohovanie spustam z klienta a uklada mi ju znovu na klienta.
Vyskusaj ak ti to nepojde poslem ti na sukr mail ten program.

Delphi a MS MapPoint 2002-2004

Dobra, v tom pripade zacnu s dotazem: Podle navodu na www.mp2kmag.com
<www.mp2kmag.com> jsem zapouzdril objekt MapPoint takto (pomijim ted import
TLB apod., vse je na vyse uvedenem odkazu popsano):

type
TMapPointOleContainer = class(TOleContainer)

function TMapPointOleContainer.CreateMapObject(var Err: string): boolean;
var vGuid : TGuid;
Result:= false;
CreateObject('MapPoint.Map.EU.9', False);
DoVerb(1);
OleObjectInterface.GetUserClassID(vGuid);
Map := IDispatch(self.OleObject) as _Map;

Vysledkem je komponenta, posadim ji na form a vse funguje. Az na jednu vec:
Nastavim u te komponenty Anchors tak, aby se zvetsovala/zmensovala spolu s
formem. To take jde bez problemu. ALE: Zkusim dat na tentyz form vedle mapy
napr. TButton. Rozbehnu program, zahybam s velikosti okna, mapa se poslusne
prizpusobuje. Ted kliknu na button. Zahybam s velikosti okna a ejhle: Mapa
zustane v puvodni velikosti, je videt pouze to, ze se zvetsuje/zmensuje
plocha puvodni komponenty, nicmene mapa se uz ani nepohne. A zaboha netusim
proc. Je problem v TOleContaineru, v mem zapouzdreni nebo v MapPointu?

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant>
> Sice s tim zatim nedelam, ale velice me to zajima. Proto prosim o
> prispevky i do
> konference.
> Diky.
>
> Ahoj, nedelate nahodou nekdo se %subj%? Uvital bych vymenu zkusenosti,
> kodu
> apod. Nejlepe asi mimo konferenci, myslim, ze takovych lidi mnoho nebude.

ADMIN: Delphi a MS MapPoint 2002-2004

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.2004 17:13:57

Puvodni zprava ze dne 15.6.2004:

> Ahoj, nedelate nahodou nekdo se %subj%? Uvital bych vymenu
> zkusenosti, kodu apod. Nejlepe asi mimo konferenci, myslim, ze
> takovych lidi mnoho nebude.

Co zase mimo konferenci? Proc sis tedy nedal inzerat do novin, kdyz si
to chces nechat pro sebe? Mam to tu opakovat snad kazdy tyden znovu a
znovu?

Delphi a MS MapPoint 2002-2004

[*] Petr Jarkovsky <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 15.6.2004 17:07:56

Sice s tim zatim nedelam, ale velice me to zajima. Proto prosim o prispevky i do
konference.
Diky.

Petr Jarkovsky

[...]

kbmMemTable a rychlost insertu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 15.6.2004 16:31:53

Nejrychlejsi je
1. deaktivovat indexy (EnableIndexes = false),
2. pak vlozit hodnoty vsech zaznamu pomoci InsertRecord
3. Obnovit indexy pomoci UpdateIndexes

Nasel jsem v newsgroup od kbmMemTable, mam vyzkousene - je to nekolikrat
rychlejsi nez s indexy.

Lebeda David wrote:

> Ahoj,
>
> mam urcite (vetsi) mnozstvi dat v necem jako typovy soubor nebo pole
> recordu a rad bych tato data nasypal do kbmMemTable. Problem je,
> ze provedeni Append/Post je pomerne pomale (a to i kdyz vkladam
> prazdne radky, tj. mezi Append a Post nijak neupravuji fieldy). Nevite
> nekdo nahodou, jestli nejde vkladani do kbm nejak zrychlit? Nacitani z
> nejakeho bufferu apod. zkratka asi bude potreba se vyhnout tem
> vysokourovnovym operacim (Append/Post) a sahnout po necem na
> nizsi urovni. Ja zatim pouzitelny postup neobjevil, tak zkousim, jestli
> [...]

[*] Martin Krim <krim(zv)nzservis(tec)cz> - 15.6.2004 16:07:50

From: "Kopac Jan Bc." <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz>
> komponent v D7 (IBBackupService) to nefunguje, funguje mi to jenom jako
lokal...
A aky mas nastaveny protokol na komponente IBBackupservice?
Nesmie byt nastaveny na Local (default).

Miro

JVCL2.1-D6Pro-XP manifest

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 15.6.2004 08:59:10

nazdar,

skusal som na D6Pro JVCL 2.1 a ked som si pridal XP manifest (len doporucovany .res subor) a pozrel som styl tlacitiek bitbtn, boli stale iba klasicke, t.j. nezmenili styl, preto mam zopar otazok:

1. skusal niekto verziu Beta 3 a ci tam nieco take uz funguje
2. je vo verzii 2.1 pri listview komponentach opraveny bug pri XP manifeste postihujuci klasicky VCL listview (vynimka pri jednom zo stylov zobrazenia, myslim ze pri Report zobrazeni) ?
3. existuju nejake free komponenty co zvladaju bitbtn a listview aj v XP manifeste bez problemov ?

chcel by som realizovat v D6Pro aj XP manifest, ale chcem sa vyhnut nejakym komplikaciam, koli tomu sa mi ale nechce upgradovat na D7.... co je asi jasne

dik za info

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows XP
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Master-detail v ODBCe

[*] Kadane Miroslav <miroslav.kadane(zv)cht-pce(tec)cz> - 15.6.2004 08:59:09

Jsem blbej - uz jsem to nasel, prejmenoval jsem si v selectu ID a pripojoval jsem to na puvodni nazev :-)

To jsem zkousel, ale nic - pise to ze to nezna parametr :ID a kdyz ho nadefinuji, tak se tabulka otevre, ale neni provazana s master tabulkou - tak nevim.

From: "Kopac Jan Bc." <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz>
> [...]
lokal...
A aky mas nastaveny protokol na komponente IBBackupservice?
Nesmie byt nastaveny na Local (default).

Vytvoreni runtime balicku Delphi

[*] Milos Velikovsky <delphi-i(zv)velikuv(tec)net> - 15.6.2004 08:47:06

Potreboval bych z unit znovu vytvorit runtime balicky Delphi (napr.
VCL,RTL...). Vlastne aby vzniklo neco jako jeden balik s VCL, jeden s BDE a
jeden muj vlastni uzivatelsky. Bohuzel se mi nedari vytvorit prave ony VCL a
BDE baliky. Nevim jake unity do nich dat a hlavne jake do nich nedat aby mi
to compiler vzal. Nemate s tim nekdo zkusenost nebo nejlip vytvoreny
projektovy file? Delphi ma uz balicky pouze jako kompilovane unity z kterych
toho moc nezjistim. Dik. Velik

Delphi 7 - Enterprise

Firebird - gbak v Delphi

[*] Kopac Jan Bc. <kopac(zv)1str.sdas(tec)cz> - 15.6.2004 08:11:03

Dobry den,

nevite prosim nekdo, jak pouzit gbak v delphi?
Jde mi o to, ze kdyz chci zalohovat, nebo obnovit databazi ze vzdaleneho pocitace, tak pomoci gbak to jde perfektne, ale pomoci
komponent v D7 (IBBackupService) to nefunguje, funguje mi to jenom jako lokal...

Dekuji za kazdy nazor. JK

PopUp menu

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 15.6.2004 08:11:02

Ahojte,
nedelal jste nekdo programek, ktery umi pridat do kontextoveho
menu windowsackeho desktopu dalsi volitelne polozky?

Diky

ako prehladat skryte a systemove adresare

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 15.6.2004 07:30:59

preto tam je faDirectory aby ti hladal aj directory ... vyskusaj si to ... ak to tam nedas
hlada len subory

Palo

> toto som skusal, ale tie parametre mam taky pocit platia len pre subory

zpracovani DWF

[*] Miroslav Novosad <mnprokonf(zv)quick(tec)cz> - 15.6.2004 00:36:31

From: "Ing. Dubsky Jan" <dubsky(zv)s-palava(tec)cz>
> problemem. Ja bych potreboval nejakou komponentu nebo radu, jak dostat
> vykresu (format DWG) nahled - nechat pouze vykresit obrazek - nahled
> vykresu, ktery je ulozen na zacatku kazdeho dwg souboru v hlavicce.
Pokud
> neni komponenta, tak treba pres ten Viewer, ale trochu me natukni
jak.

http://www.caddepot.com/cgi-bin/downloads/download.cgi?http://www.caddepot.com/viewers/afv.zip -
je tam DWGctrl.ocx

Nebo si na www.opendwg.org nastuduj, kde a jak to v DWG je a vytahni si
to sam. (Teda prodpokladam, ze tohle by tam melo byt.)

Miroslav Novosad
mnprokonf(zv)guick(tec)cz

Logovani vyjimek

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 14.6.2004 20:18:08

> [...]

LF> end;

LF> Neresil jste nekdo podobny problem? Jde to vubec nejak elegantne vyresit?

Logovani vyjimek

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 14.6.2004 20:11:58

[...]

[*] vito(zv)centrum(tec)cz - 14.6.2004 19:43:55

Achoj, nerad by som to riesil pomocou dalsich komponent...je to velmi jednoducha zatial jednoucelova utilitka, kde by som si rad vystacil s "cistim" delphi 5
dik
Vito
> Od: "Bohac Frantisek" <bohacf(zv)vnol(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> da se to resit s pomoci fci BuildFileList nebo AdvBuildFileList, ktere jsou
> obsazene v JCL (JedyCodeLibrary: http://jcl.sourceforge.net/). A FindFirst
> vidi i skryte soubory/adresare - podivej se, zda nemas spatne nastavene
> atributy v parametru.

ako prehladat skryte a systemove adresare

[*] vito(zv)centrum(tec)cz - 14.6.2004 19:41:54

Achoj Palo

> Ad GetFirst: ma byt FindFirst

samozrejme...preklep, ked som to pisal (v praci) nemal som po ruke zdrojak

> Ad problem: FindFirst('c:\', faDirectory + faAnyFile + faSysFile + faHidden, TSearchRec(niecotakehototypu));

toto som skusal, ale tie parametre mam taky pocit platia len pre subory

Vito

delphi c++ builder

[*] Jaroslav Stepanek <metest(zv)metest(tec)cz> - 14.6.2004 19:17:51

C++ builder umi prekladat jak C++ soubory, tak soubory Pascal.
Je mozne vytvorit smiseny projekt C++ Pascal ??
Jak predavat Hlavicky funkci a promenne z C++ do Pascalu ??

Diky, Jarda Stepanek

Master-detail v ODBCe

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 14.6.2004 16:43:40

> [...]

> SELECT ID_Master,... FROM Tabulka2 WHERE ID_Master= .... (ID
> v master tabulce, ale pod cim je ulozeny to nevim)

[*] Kadane Miroslav <miroslav.kadane(zv)cht-pce(tec)cz> - 14.6.2004 15:27:32

[...]

SELECT ID_Master,... FROM Tabulka2 WHERE ID_Master= .... (ID v master tabulce, ale pod cim je ulozeny to nevim)

Dik Mirek

odchyceni chyby v shell

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 14.6.2004 14:59:28

zdravim

pri ziskavani obsahu adresare pres shell objekty (IShellFolder) mam problem
s odchytavanim chybovych stavu funkce Enum mi sice vrati chybovy stav ale
zaroven mi zobrazi chybove hlaseni na monitoru a toho bych se potreboval
zbavit (napriklad pokud se snazim nacist obsah adresare C:\System Volume
Information tak mi nahlasi Pristup byl odepren
nevite nekdo jak mu to zatrhnout?

ako prehladat skryte a systemove adresare

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 14.6.2004 14:41:26

Ad OT: preco?
Ad GetFirst: ma byt FindFirst
Ad problem: FindFirst('c:\', faDirectory + faAnyFile + faSysFile + faHidden, TSearchRec(niecotakehototypu));

Palo :)

ako prehladat skryte a systemove adresare

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 14.6.2004 14:33:25