Jak zjistit, zda je instalovany IB popr. FB server

[*] Petr Jarkovsky <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 7.6.2004 20:06:55

Ja to take zjistuju podle zaznamu v registru. Napr. pro FB 1.0 musi existovat
"SOFTWARE\FirebirdSQL\Firebird\CurrentVersion", pro FB 1.5 pak
"SOFTWARE\Firebird Project\Firebird Server\Instances" ... tato cesta by se uz
zrejme v budoucnu menit nemela. Ted z hlavy nevim, jak je to s Interbase. Timto
ale zjistis jen, jestli je IB/FB nainstalovan, ale ne, jestli je spusten, to je
vec druha...

Takze treba:
function IsFB15Installed: Boolean;
var
LReg: TRegistry;
begin
LReg := TRegistry.Create(KEY_READ);
try
LReg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
Result := LReg.OpenKey('SOFTWARE\Firebird Project\Firebird
Server\Instances', False);
finally
LReg.Free;

Petr Jarkovsky

Potrebuju povolit instalaci jen kdyz uz je instalovany IB popr. FB server a
nevim jak to obecne zjistit...
Da se sahnout do registru, ale IBServer tam bude mit neco jineho, FBServer tam
bude mit neco jineho a to nemluvim o tom, ze muze vyjit nova verze FB a to
zpusobi zmenu v klici v registrech a tak to zrejme nezjistim...
Neresil jste to uz nekdo?
Diky za nasmerovani!
Jirka

Jak zjistit, zda je instalovany IB popr. FB server

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 7.6.2004 19:56:53

: Ahoj panove!

Zdravim,

[...]

obecne sa da pokusit pripojit sa na port 3050, kde oba servery defaultne bezia
(problem nastava pri nestandartnych nastaveniach serverov, tj. ked nekomunikuju
na porte 3050 ale na inom). Dalsou z moznosti je si okontrolovat systemove
registre (tych moznosti nie je zas tak moc, aby sa to nedalo spravit) resp.
prehladat disk -- konkretne sa zamerat na ibserver.exe a fbserver.exe. Na
pocitaci, kde je "NT like" OS sa da pohladat fbserver resp. ibserver v
spustenych servisoch (za predpokladu, ze server bezi ako sluzba a nie ako
aplikacia). Pre Interbase sa da este pouzit nasledovne: FindWindow(nil,
'Interbase Server').

S pozdravom...
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

ShellTreeView

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 7.6.2004 19:06:45

Jiri Cincura wrote:
> Kdyz v kodu prejmenuju slozku, ShellTreeView to vubec nezaregistruje,
> zkousel jsem snad vsechno. Nevi nekdo, jak ho refreshnout? (pozor
> prejmenovavam tr. i vybranou slozku)

Uz to mam.

Aha, tak ten Rename se musi delat pres
ShellTreeView1.SelectedFolder.Rename(). :) Normalni RenameFile nejni na
tohle dobry.
A refreshnout staci takto:
ShellTreeView1.Refresh(ShellTreeView1.Selected.Parent);

Jeste vyresit to rozbaleni.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

ShellTreeView

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 7.6.2004 18:48:43

Ahoj,

mam par problemu s ShellTreeView.

Kdyz v kodu prejmenuju slozku, ShellTreeView to vubec nezaregistruje,
zkousel jsem snad vsechno. Nevi nekdo, jak ho refreshnout? (pozor
prejmenovavam tr. i vybranou slozku)

Jak donutit ShellTreeView, aby kdyz nastavim cestu, netrvalo tak dlouho to
rozbaleni. Pravdepodobne za to muze disketa, na kterou to ceka, ale nevi
nekdo, jak to obejit? (pry je to kus kodu MS na disketovku jeste z dob Win
3.11)

Diky vsem.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

Odchyceni zmeny sirky sloupce DBGrid

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 7.6.2004 18:18:40

na mouseup das podminku if sizing(X,Y) then neco

Odchyceni zmeny sirky sloupce DBGrid

[*] Ing. Ludek Florian <ludek.florian(zv)bluerose(tec)cz> - 7.6.2004 18:06:38

Preji hezky den,

u komponenty TRxDBGrid bych potreboval odchytit udalost pri zmene sirky
libovolneho sloupce.

Konkretne: nad DBGrid umistim nekolik TEdit, nad kazdy sloupec jeden. A
potreboval bych pri zmene sirky sloupce DBGrid zmenit i sirku TEdit, ktery
je nad timto sloupcem a samozrejme ostatni primerene posunout vpravo nebo
vlevo dle zmeny sirky v DBGrid.

Mohl by mi prosim nekdo poradit, jak na to ?

Dekuji predem

Bye Ludan

[...]

D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.0.3/1.5
programator amater

ADMIN: OT

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.6.2004 15:36:25

Ahoj lidi,

co blbnete s temi OT? Jestli nevite, co to OT znamena, tak si prectete
pravidla, ale neoznacujte tady prefixem OT neco, co zadny OT neni.

VOB subory

Potreboval by som poradit ako mam pomocou Delphi5 prehrat VOB subor,
najlepsie ze by som si mohol urcit od kt. casu po kt. cas mam dane video
prehrat
Dik za vsetky nakopnutia

ip-tel: 421 48 4372098

QuickReport - ulozeni do souboru

[*] Petr Reichl <meap-conf(zv)meap(tec)cz> - 7.6.2004 15:40:26

Zdravim,

opet mam jeden dotaz k QuickReportu. Je nejakym zpusobem mozne zjistit
do jakeho souboru se report ulozil, kdyz uzivatel v nahledu dal ulozit
"save as"?

Nejlepsi by bylo prepsat samotnou metodu "Save As" ...

Zkousel jsem google, ale nejak jsem nenasel nic co by me pomohlo.

existuje instalator ktery zvladne i instalac i MS

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.6.2004 15:36:24

Puvodni zprava ze dne 7.6.2004:

> existuje instalator ktery zvladne i instalaci a nastaveni MS SQL,
> popr InterBase a dalsich programu potrebnych pro beh me aplikace?

Treba InstallShield.

existuje instalator ktery zvladne i instalac i MS

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 7.6.2004 15:34:21

U MS SQL netusim, ale IB/FB treba dokola zde propirany a neustale
lepsi InnoSetup.

> Treba, ze by vstupy z klavesnice byly simulovany souborem,
> ktery by clovek predem pripravil.

Dost dobra cunarna !!! :))

OT: existuje instalator ktery zvladne i instalac i

[*] Jaroslav Kohak <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 7.6.2004 15:30:20

Ahoj,
[...]
Diky jarda

Dotaz k Inno Setup

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 7.6.2004 15:04:17

> Mam v instalacnim skriptu nadefinovane jednotlive komponenty - soucasti
> aplikace. Je mozne, tak jako pri instalaci vybirat, ktere komponenty se
meji
> nainstalovat, pri odinstalaci zase vybirat, ktere se maji odinstalovat, a
> ktere ne.
> Da se toto nejak v Inno Setup nastavit, aby se tak odinstalace chovala.
> Pokud ano, tak jak?

Pokud je mi znamo tak Inno Setup toto jeste neumi. Ale videl jsem nekde
(v praxi vsak nepouzil) zpusob jak toho docilit. Jednalo se o nahrazeni
uninstall.exe jinym exe souborem. vice:

http://www.han-soft.com/uninshs.php

Pavel Poles

OT: Dotaz k Inno Setup

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 7.6.2004 14:54:15

Ahoj vsem!

[...]

informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Funkce vrtrim() v podmince v SQL

[*] David Klodner <d.klodner(zv)sofico(tec)cz> - 7.6.2004 14:32:13

V tom pretypovani problem neni, kdyz pouziju vrtrim(id_skupiny), tak me
to orizne spravne.
Ale zase je problem, ze kdyz je pole typu Integer, tak to zarve chybu,
proto musim pouzit fci, ktera vrati NULL,
kdyz je hodnota prazdna. Potrebuju neco univerzalniho, co bude fungovat
pro VARCHAR i INTEGER.

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> No lepsi bude, kdyz bude reagovat treba na to, ze si to uzivatel
> rozmyslel a chce vypnout pocitac a jit domu, ne?

Vetisna SQL serveru nepodporuje tak na prvni pohled samozrejmou vec jako je
preruseni dotazu.

Petr Vones

Alternativa k MDI

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 7.6.2004 13:10:07

A pridej jeste problem s mizejicimi a obcas se zakazujicimi tlacitky pro
minimize/maximize/close ... (ale i toto se da obejit)

Danik

TThread

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 7.6.2004 13:06:06

>No lepsi bude, kdyz bude reagovat treba na to, ze si to uzivatel rozmyslel
a chce vypnout pocitac a jit domu, ne?

Bohuzel moje komponenty pro praci s Oraclem neumoznuji prerusit spusteny
dotaz :-(

Neslo by poslat priklad?

Jan Skopovy

TThread

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.6.2004 12:48:04

> [...]

No lepsi bude, kdyz bude reagovat treba na to, ze si to uzivatel
rozmyslel a chce vypnout pocitac a jit domu, ne?

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 7.6.2004 12:43:58

>Ty vypocty by naopak meli probihat v samostatnem threadu. Okno pak udelas v
ramci hlavniho threadu aplikace, koneckoncu ve VCL to ani jinak >nejde.

Takze praci s databazi presunout do Threadu a plovouci okno zobrazit
modalne, aby aplikace na nic nereagovala?

Jan Skopovy

FB/IB: Pridani noveho uzivatele

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 7.6.2004 12:05:54

> : Pomuze mi, pls, nekdo se subjektem? Potrebuju pridat uzivatele
programove.
> : Priklad by mi bodl.

Tohle a rada dalsich veci se da vycist ze zdrojoveho kodu IBConsole, ktery
je soucasti uvolnene verze InterBase. IBConsole je napsana v D5.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP Home, FireBird 1.0.2

FB/IB: Pridani noveho uzivatele

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 7.6.2004 11:57:53

Ahojky,

> vysiel clanok od p. Skopalika na www.dbsvet(tec)cz, pripadne
mozete stiahnut podobnu

ja jen upresnim URL:

http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2004041701

KER

FB/IB: Pridani noveho uzivatele

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 7.6.2004 11:47:51

: Ahoj.
: Pomuze mi, pls, nekdo se subjektem? Potrebuju pridat uzivatele programove.
: Priklad by mi bodl.
: Diky Jirka

Zdravim,

ja to riesim pomocou IBSecurityService, ale ide to aj priamo cez vlozenie noveho
zaznamu do security.fdb (heslo sa da vygenerovat pomocou UDF -- nedavno o tom
vysiel clanok od p. Skopalika na www.dbsvet(tec)cz, pripadne mozete stiahnut podobnu
UDF aj odo mna www.fi0dor.info/files/ibase_passwd.zip).

Priklad vlozenia noveho uzivatela:

procedure addNewUser;
var ib_users: TIBSecurityService;
begin
with ib_users do
begin
Active := true;
SecurityAction := ActionAddUser;

UserName := cele_meno.text;
Password := heslo.text;
FirstName := self.meno.text;
LastName := self.priezvisko.text;

//pridam uzivatela
AddUser;
Active := false;

S pozdravom...
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

je ADO thread safe?

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 7.6.2004 11:43:50

From: "Karel Plechota" <karel.plechota(zv)seznam(tec)cz>
> rad bych se zeptal jestli je ADO thread safe? pouzivam delphi 5 a
> ADOConnection a ADOQuery? jsou nejake omezeni a jakym zpusobem to pouzivat?
> muzu si treba otevrit connection v main threadu a v ostatnich threadech pak
> uz jen pouzivat ADOQuery?

ADO jako takove za urcitych okolnosti mozna ano, ale ne TDataSet. Takze bych v
kazdem threadu vytvoril vlastni connection.

Petr Vones

Funkce vrtrim() v podmince v SQL

[*] David Klodner <d.klodner(zv)sofico(tec)cz> - 6.6.2004 18:10:00

Zdravim,

mam FB 1.5 a toto SQL

insert into skupiny
select distinct
CASE WHEN VRTRIM(ID_SKUPINY) = '' THEN NULL ELSE VRTRIM(ID_SKUPINY) END,
CASE WHEN VRTRIM(NAZEV) = '' THEN NULL ELSE VRTRIM(NAZEV) END,
from EXT_IMPORT

Potrebuju, aby kdyz oriznuty nazev je prazdny, aby se doplnila hodnota
NULL jinak oriznuty nazev.
Problem je ten, ze kdyz ta hodnota po oriznuti neni null, ze to vrati
neoriznute ID_SKUPINY a NAZEV.
Fce vrtrim za ELSE nefunguje, jinak jo.
Nevite nekdo v cem je problem.

David Klodner
D5 prof. Win XP, FB 1.5

KOMPILACE PROJEKTU NA JINEM PC

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 6.6.2004 15:41:50

> A je tam to Delphi korektne nainstalovane ? Jinak lze pro tyto ucely
pouzivat
> makefile.

No zkousel jsem to tady, kde mam Delphi korektne nainstalovane. Takze tady i
tam to hlasi jedno a to same :(((

Firebird a zmena collate v uz existujucich tabulka

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 6.6.2004 14:21:38

From: "Pavel Cisar"
> U domeny:
> ALTER DOMAIN name TYPE stejny_typ CHARACTER SET charset COLLATE
> collate ;

Pouzivam domeny, ale v IBExperte sa mi nedari vykonat tento prikaz:

ALTER DOMAIN vch5 TYPE varchar(50) CHARACTER SET WIN1250 COLLATE PXW_CSY;

kurzor mi ostava pred collate - tam je vraj chyba - hlasi ibexpert;

vch5 je nazov domeny
varchar 50 je typ
win1250 je character set
win1250 je povodny collate, ktory sa snazim zmenit na PXW_CSY

tiez doteraz som robil mnoho zmien priamo cez prostredie IBEXpert a ibexpert
vygeneroval
sam sql prikaz. v tomto pripade ak v prostredi ibexperta zmenim collate, tak
ibexpert mi to umozni,
ale nic nevykona.

je chyba v ibexperte? je ten prikaz spravny?

Mutexy

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.6.2004 13:15:32

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> Aha, tak to je velice chytre. Je jsem sel cestou nejmensiho odporu a udelal
> tam trapny busy-waiting. Jasne pres udalosti to bude asi nejlepsi. Jen to
> bude chtit trochu vic usili. :)

Z pocatku to tak vypada. Ale v drtive vetsine pripadu se to vyplati, protoze
se tak snadneji definuje a predevsim po case pripadne pak upravuje logika cele
aplikace.

Petr Vones

Mutexy

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 6.6.2004 13:11:27

Petr Vones wrote:
> [...]

bude chtit trochu vic usili. :)

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.6.2004 13:05:26

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> Problem je v tom, ze otevru novy form a ten dela I/O operace (tri HTTP
> pozadavky) a to nekdy trva dlouho. Proto jsem ty pozadavky dal do threadu,
> abych mohl ten form nechat obsluhovat smycku zprav, ale vysledek tech HTTP
> pozadavku potrebuju pro dalsi zpracovani v tom formu. Proto musim cekat, ale
> chci, aby ten Form "reagoval".

Stejne tak jako reagujes na stisknuti klavesy, tlacitka mysi, udalost od
timeru budes reagovat i na udalost o zpracovani tech HTTP pozadavku. Windows
jsou (podobne jako byly uz kdysi TurboVision) udalostmi rizene, takze styl
programovani:

Action1;
while WaitingForData do
Wait;
Action2;

je spatny.

Misto toho by si mel definovat stavy:

[...]

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 6.6.2004 12:53:24

[...]

Nejsem zadnej super expert pres mutli-threading, tak nevim, jak bych to
jinak udelal.

Muzes me teda nakopnout spravnym smerem?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

Mutexy

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.6.2004 12:47:23

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> Ja to volam pouze z hlavniho threadu aplikace. Ceka totiz na dokonceni prace
> 2. threadu (non main) a chci, aby mi aplikace "reagovala".

Jednoduse, zavolas po dokonceni udalost ktera nastavi nejaky flag (nebo treba
Action) ze se akce dokoncila.

> Jak mam teda jinak donutit, aby kdyz aplikace "ceka" zpracovala zpravy? A
> jak to vubec synchronizovat?

Aplikace (hlavni thread) by nemel nikdy na nic cekat. Ten si vzdy zije svym
zivotem a je predevsim od toho aby obsluhoval uzivatelske rozhrani. Misto toho
by si mel vytvorit logiku aplikace tak, ze definujes stavy ve kterem se prave
nachazi a ty menis napriklad tou udalosti z threadu.

Petr Vones

Mutexy

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 6.6.2004 12:39:20

Petr Vones wrote:

> [...]

jak to vubec synchronizovat?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

Vykonnost Threadu

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.6.2004 11:26:17

From: "Karel Pecinka" <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz>
> Je nejaka moznost, jak zajistit uzivatelskou privetivost, tj. zpracovani
> seznamu ve druhem vlaknu, a pritom neprijit o vykon jednovlaknoveho
> zpracovani?

S tim jak je navrzena VCL vicemene zadna. Vetsina kodu nepocita s tim ze by
byl volan z jineho thredu, proto je nutne pouzivat metodu Synchronize ktera
vykona kod v kontextu hlavniho threadu, tudiz tim mnoho neziskas.

Urcita moznost by mohla byt odpojit TDataSet, v threadu vytvorit novy a ten
pak znovu napojit na ovladaci prvky, pripadne mit dva a ty prehazovat.

Petr Vones

Mutexy

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.6.2004 11:26:17

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> je Execute toho threadu, ale to mam problem s tim predbihanim, takze tam mam
> takovyto bastl, ktery pocka na vytvoreni
>
> while WaitForSingleObject(FreeDB_Mutex, 200) = WAIT_FAILED do
> begin
> Application.ProcessMessages;
> end;

Nevolej z aplikace Application.ProcessMessages, a uz vubec ne z jineho nez
hlavniho threadu.

Petr Vones

KOMPILACE PROJEKTU NA JINEM PC

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.6.2004 11:26:16

From: <mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> chyby:

A je tam to Delphi korektne nainstalovane ? Jinak lze pro tyto ucely pouzivat

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 6.6.2004 11:08:14

> Ahoj,
>
> Tady mas priklad davkoveho souboru pro hromadny build,
> treba ti to pomuze. Pozor na zalomeni v mailu.

Moc diky, vypada to pekne. Ale chyba teda bude asi jinde. Hlasi mi todve
chyby:
1) Kdyz system.pas chybi nahlasi ze chybi nebo ekvivaletni binarni soubor
(dcu)

2) Kdyz system.pas dam kam patri (tam kde se hleda) nahlasi tohle :

Copyright (c) 1983,2002 Borland Software Corporation
System.pas(10) Fatal: Cannot use reserved unit name 'System'
Error!

A konec :((((((((((

Koukal jsem se co je teda na desate radce unity system.pas :
(10 radek) = "unit System;"

Tak asi proto to hlasi nejakou tu chybu :(((

Mutexy

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 6.6.2004 10:06:09

Jiri Cincura wrote:

> synchronizuju 2 thready pomoci mutexu, ale aby prvni cekal na
> druhy, musim vytvorit Mutex. Ale ja bych ho potreboval vytvotit jeste
> pred nastartvanim 2 threadu, abych mel 100% jistotu, ze mi 2.
> nepredbehne 1. Ale to nejde, nebot tohle (busy-waiting) se nezachyti:

Mel by ses zamyslet nad tim, k cemu vlastne mutexy a kriticke sekce slouzi
a podivat se, jestli bys pro dany typ synchronizace nenasel vhodnejsi
prostredek ;-)

HTH, pf

Vykonnost Threadu

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 6.6.2004 00:27:25

Zdravim,

mam aplikaci, ve ktere je zobrazovan cenik. Uzivatel muze filtrovat
zaznamy podle zadaneho filtru nebo zobrazit zbozi z vybrane skupiny.
Zaznamy jsou ulozeny ve Stringlistu protoze jsou nacitany z textoveho
souboru. Z tohoto stringlistu naplnuji po kazde zmene kbMemtable.

Az dosud jsem nepouzival vice vlaken a rychlost vytvoreni takove tabulky
byla uspokojujici (v pripade vsech - asi 4000 zaznamu to trvalo asi 2
sekundy). Nelibilo se mi vsak, ze reakce aplikace napr. pri zmene
skupiny byla pomala - vzdy se cekalo, az se vytvori cely seznam, i kdyz
uzivatel jiz namackal klavesy a nekolikrat zmenil skupinu.

Predelal jsem tedy vytvareni seznamu do druheho vlakna. Aplikaci je nyni
mnohem prijemnejsi ovladat, protoze kdyz uzivatel vybere skupiny a
predchozi seznam neni jeste vytvoren, vlakno se prerusi a vytvori se
nove. Nicmene abych mohl bezpecne naplnit kbMemTable, pouzivam metodu
Synchronize. A prave kvuli ni doslo k vyraznemu zpomaleni pri vytvareni
seznamu - to co trvalo 2 sekundy trva nyni 9 sekund. Kdyz nepouzivam
Synchronize trva to opet 2 sekundy, ale pri velmi rychlem meneni filtru
aplikace vyhazuje chyby. Prioritu vlakna mam nastavenu na
tpTimeCritical.

Je nejaka moznost, jak zajistit uzivatelskou privetivost, tj. zpracovani
seznamu ve druhem vlaknu, a pritom neprijit o vykon jednovlaknoveho
zpracovani?

Diky za rady.

Karel

D5, WinXP

Mutexy

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 5.6.2004 23:15:20

Ahoj,
[...]

while WaitForSingleObject(FreeDB_Mutex, 200) = WAIT_TIMEOUT do

Jedine misto, kam muzu dat:

FreeDB_Mutex := CreateMutex(nil, True, 'FreeDB_Mutex');

je Execute toho threadu, ale to mam problem s tim predbihanim, takze tam mam
takovyto bastl, ktery pocka na vytvoreni

while WaitForSingleObject(FreeDB_Mutex, 200) = WAIT_FAILED do

slo by tam i Sleep(200) treba, ale kdyby to trvalo dele, slo by to do kytek.

Nevi tedy nekdo, jak vytvorit mutex pred nastartovanim 2. threadu, aby mi to
fungovalo? Ve druhem thradu pak udelam CloseHandle a pokracuje se, ale to
vytvoreni je divne. Asi to musi byt "really" z jineho procesu a to je ten
problem.

btw: chtel jsem tam dat kritickou sekci, ale ta nema TimeOut a stejne mi
nejela, sly obe vlakna zaraz.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

KOMPILACE PROJEKTU NA JINEM PC

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 5.6.2004 22:21:14

Spis do adresare kde je projekt.

Saturday, June 5, 2004, 10:13:13 PM, you wrote:
> [...]

mgcc> No nejhorsi je na tom asi to ze je tam mam. :((( Zkousel jsem to dat do
mgcc> adresare kde mam dcc32.exe a nic . mozna to bude v konfigu dc32.exe ale to
mgcc> nevim co a jak. Nema nekdo zkusenosti? Predem diky

KOMPILACE PROJEKTU NA JINEM PC

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 5.6.2004 22:13:13

> [...]

adresare kde mam dcc32.exe a nic . mozna to bude v konfigu dc32.exe ale to
nevim co a jak. Nema nekdo zkusenosti? Predem diky

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 5.6.2004 22:01:11

dcc32.exe je tusim nutne rict cestu k Lib adresari VCL:
dcc32.exe project.dpr "-uc:\Application\Development\Delphi 6\Lib"

Proc to radsi na tom jinem pocitaci neotevres v Delphi?

Saturday, June 5, 2004, 9:27:07 PM, you wrote:

mgcc> Dobry den lidstvo,
mgcc> takova otazecka. Lze jakkoliv zkompilovat projekt na
mgcc> jinam PC? Zkousel jsem dc32.exe ale furt hlasi missing
mgcc> "system.pas" a nebo v lepsim nejaky error o chybe zacykleni ci
mgcc> co.
mgcc> Zdar programingu .. a DIK

KOMPILACE PROJEKTU NA JINEM PC

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 5.6.2004 21:41:09

[...]

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 5.6.2004 21:27:07

Dobry den lidstvo,
takova otazecka. Lze jakkoliv zkompilovat projekt na jinam PC? Zkousel jsem dc32.exe ale furt hlasi missing "system.pas" a nebo v lepsim nejaky error o chybe zacykleni ci co.
Zdar programingu .. a DIK

dotaz

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 5.6.2004 18:20:52

Tohle plati pouze pro shortstring, long string (implicitni) by mel
padnout na AV, nebo precist nesmysly.
Delka se zjisti pomoci Length(s).
Adresuje se od 1 tj. prvni znak je na indexu 1, nikoliv 0 (s[1]).
Dale se podivej na funkci copy, mohla by se ti hodit.

Slavek

> String taky, s tim ,ze v string[0] je delka retezce

TopRow a DBGrid

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 5.6.2004 13:34:34

Ahoj,

hledal jsem vsude mozne a nebyl jsem schopen nalezti odpoved
na otazku TopRow a DBGrid. Dalo mi to dost prace a nakonec mi
pomohlo nakopnuti odsud z konference (diky Davidu Lebedovi a
jeho prispevku z cervna 2003). Vzhledem k tomu, ze jsem
v archivu konference odpoved na otazku nenasel, zkusim se podelit
o sve reseni a zaroven bych byl rad, pokud v tom nekdo uvidi chybu,
at se ozve.

Reseni se mi zda kupodivu trivialni (volano z metody DBGridu):

// toto umisiti FCurrentRecord TDataSetu na aktivni radek
DataSource.DataSet.UpdateCursorPos;
// Zde se nastavi kolikaty odshora chci mit aktivni radek
// cislovano je to od 0 (0 => 1. radek pod title, ...)
DataLink.ActiveRecord := AKolikatyOdShora;
// A Resync provede tu spravnou vec
DataSource.DataSet.Resync([]);

Takto mi to nyni funguje k plne spokojenosti.

Luf

dotaz

[*] Ing. Radek Tomsik <radek(zv)tomsige(tec)cz> - 5.6.2004 12:40:28

[...]

[*] jurasimsalek <jurasimsalek(zv)atlas(tec)cz> - 5.6.2004 10:30:19

[...]

OT: Hledam praci

[*] Ales Vasicek <a55v(zv)seznam(tec)cz> - 4.6.2004 17:05:04

Zdravim Vas vsechny,
hledam praci jako delphi programator/analytik na HPP v Brne a blizkem okoli. V Delphi programuji od r. 1998, zkusenosti s MSSQL2000 a ORACLE9i a trochu Java2EE. Napsal jsem nekolik aplikaci a services pro velke firmy. Na pozadani zaslu detailni informace.

Kdyby nekdo z Vas vedel o necem zajimavem, budu rad za
informace na adresu a55v(zv)seznam(tec)cz

MS SQL select do jine DB pod urcitym uctem

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 4.6.2004 14:12:45

Jedine co znam, funguje pouze pro mix mode je:

SELECT *
FROM OPENDATASOURCE(
'SQLOLEDB',
'Data Source="jmenoDB";User ID="jmenouzivatele";Password="heslouzivatele"
).jmenoDB.dbo.NazevTabulky

"heslouzivatele" heslo neuzavirat do uvozovek!
"jmenouzivatele" jmeno uzivatele neuzavirat do uvozovek!
"jmenoDB" nazev DB neuzavirat do uvozovek!

[*] jimys(zv)centrum(tec)cz - 4.6.2004 13:56:43

> [...]

Nemuzes pouzit NT autentifikaci a zalozit si skupiny useru ?

Ludek

MS SQL select do jine DB pod urcitym uctem

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 4.6.2004 13:32:41

Behalf Of jimys(zv)centrum(tec)cz

> [...]

Ahoj.
Nemuzes pouzit NT autentifikaci a zalozit si skupiny useru ?

Tiskove sestavy ...

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.6.2004 11:56:34

Petr Reichl dne 4 Jun 2004 v 11:16:

> Pouzivam TQRDBText a tam tato vlastnost je, nicmene nijak se jeji
> aktivovani neprojevuje :-(

Ahoj,

tady mi to funguje urcite - nechal jsem jen nektere veci... Minule jsem nezminoval WordWrap, ktere
bude asi potreba dat True. Pravda, tQrDbText v prikladu nemam, ale snad to chodi stejne...

object MyDolozka: TQRLabel
Left = 112
Top = 8
Width = 269
Height = 32
Alignment = taLeftJustify
AlignToBand = False
AutoSize = False
AutoStretch = True
ParentFont = False
Transparent = False
WordWrap = True
FontSize = 9

Info o padu aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 4.6.2004 11:36:31

From: "Karolina Nemanska" <lafidek(zv)seznam(tec)cz>
> Kdyz uz se o tom bavite - jak odladovat thready? lze nejak zpracovavat
> vyjimky v nich podobne jako v mainthreadu, tj. aby vyskocil nejaky dialog +
> odeslani na mail?

Daji, dokonce je to udelane i v JCL (i kdyz tohle se zrovna prilis nepovedlo).
Problem je ale v tom, ze interakce s uzivatelem pri vyjimce v threadu neni
zrovna stastne reseni, zvlaste v pripade kdyz vzniknou vyjimky ve vice
threadech najednou. Kazde takove zobrazeni dialogu je nutne synchronizovat s
hlavnim threadem coz zbytecne blokuje beh aplikace.

Lepsim resenim je ukladat vyjimky do nejakeho souboru a z neho pak provest
souhrnny report napriklad pri dalsim spusteni aplikace nebo jinou samostatnou
aplikaci k tomu ucelu zhotovenou. Tady se ale asi neda poradit nejake zcela
univerzalni reseni, to totiz zalezi na dane aplikaci. Nicmene s pouzitim
JclDebug je mozne si takovou vec napsat dle vlastnich pozadavku.

Petr Vones

Tiskove sestavy ...

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 4.6.2004 11:34:31

projevuje ale musi to byt nastaveny zaroven v tomhle poradi teda aspon Ja
to pouzivam a maka mi to spolehlive property AutoStretch=true,
AutoSize=false

"Petr Reichl"
<meap-conf(zv)meap.c Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
z> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: Tiskove sestavy ...
delphi-l-owner(zv)cl
expert(tec)cz

04.06.2004 11:16
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

Pouzivam TQRDBText a tam tato vlastnost je, nicmene nijak se jeji
aktivovani neprojevuje :-(

> Petr Reichl dne 4 Jun 2004 v 10:02:

> Ahoj,
>
> nestaci property AutoStretch=true, AutoSize=false? Zhlavy nevim, zda to
jde pro label, nebo jen
> memo.
>
> Karel Rys

Tiskove sestavy ...

[*] Petr Reichl <meap-conf(zv)meap(tec)cz> - 4.6.2004 11:16:29

> [...]

> memo.
>
> Karel Rys

MS SQL select do jine DB pod urcitym uctem

[*] jimys(zv)centrum(tec)cz - 4.6.2004 10:48:25

Ahoj,

[...]

Poradi mi nekdo?

MS SQL select do jine DB pod urcitym uctem

[*] jimys(zv)centrum(tec)cz - 4.6.2004 10:28:22

Ahoj,

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.6.2004 10:22:16

> [...]

Ahoj,

nestaci property AutoStretch=true, AutoSize=false? Zhlavy nevim, zda to jde pro label, nebo jen

Pouzivam Sineu a su spokojeny... Export do rtf, dynamicky Height atd. Mrkni na web www.sinea(tec)cz a urcite tam bude nejake demo

Sroub

[...]

S exportem do rtf u QuickReport Professional 3.6.2 take nejsem moc spokojen.

Mate nekdo zkusenosti s necim co by splnovalo tyto pozadavky? Co treba
FastReport?

Tiskove sestavy ...

[*] Petr Reichl <meap-conf(zv)meap(tec)cz> - 4.6.2004 10:02:14

Zdravim,

[...]

S pozdravem,

Petr Reichl

On 4 Jun 2004 at 8:25, hlas wrote:

> Neviete niekto poradit ako zmenit collate na csy v uz existujucej
> databaze a uz existujucich tabulkach?

U domeny:
ALTER DOMAIN name TYPE stejny_typ CHARACTER SET charset COLLATE
collate ;

Pokud nepouzivate domeny 9coz je chyba), pak primo na tabulce:
ALTER TABLE table ALTER sloupec TYPE stejny_typ CHARACTER SET charset
COLLATE collate ;

Z hlavy si nejsem jisty, jak si FB poradi s indexy na dana pole,
mozna bude nutne je nejdrive odstranit. Po provedeni zmen je *velmi
vhodne* udelat zalohu a obnovu.

S pozdravem

Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Rozdeleni stringu

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 4.6.2004 09:48:11

Pomoci fce Pos event. PosEx si najdes vyskyt prvniho oddelovace. Od prvniho
znako do oddelovace to zkopirujes a jedes dal, dokud neprojdes cely string.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

Spracovanie RTF na HLP

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 4.6.2004 09:06:07

Myslim ze ne, budes muset nejprve provest deinstalaci a naslene
nejprve W95 a potom W2000 ci XP.
Jaroslav Popluhar wrote:

> Dik, ale mozem Word95 bezpecne nainstalovat aj po instalacii
> Wordu 2000 alebo Wordu XP?
> Ak na to treba nejake finty, vdaka za kazdu info.
>
> Jaro

komponenty pro pristup k datum pres ODBC

Pomerne aktualnu verziu najdes na http://www.sct.sk/soft/odbc.php

Martin Cajbik

> ten odkaz je nejaky mrtvy - nevite nekdo kde se to da stahnout ?
>
> Radek

Kde je ulozeny Delphi Desktop?

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 4.6.2004 08:26:02

.dsk

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>> reseni jak dostat do FormFieldu ve Wordu vice jak 255 znaku.
> I kdyz je FormField nastaven na delku "Neomezene"
> tak to tam programove proste nedokazu dostat :(( .

> --------
> MSWord.ActiveDocument.FormFields.Item('jmeno').result:=
'VIC_NEZ_255_ZNAKU'
> ??
> ---------
>
> Vyse uvedene vzdycky skonci hlaskou, ze retezec je
> prilis dlouhy.

Obsah FormFields ve Wordu

Odesilatel: Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> [...]

Tenhle text si rozdelis na retezce o delce 255 (ja to delam na 250) - dostanes XX retezcu.
No a pak do toho Tveho fieldu vlozis XX "nesmyslnych retezcu" (nesmyslny z pohledu, aby se nemohly v textu normalne objevit) a pak nastoupi druha f-ce a to je nahrazeni casti textu jinym textem... no a kazdy ten nesmyslny retezec nahradis Tvym retezcem 255 (250) znaku.
Kdyz muj "nesmylsny retezec" ma 6 znaku, tak takovych muzu do toho fieldu vlozit 42 -> tzn., ze jsem schopen do dokumentu Wordu vlozit text o delce 42*250 = 10500 znaku a to mi zatim vzdy stacilo ;)
Tohle je pro me jedina znama cesta, jak to udelat.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.0.3
programator amater

Obsah FormFields ve Wordu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 3.6.2004 13:30:25

Ahoj,

[...]

Fakt nikdo prosim nevite jak to udelat?

DBComboBox

[*] Dusan Slachta <slachtadusan(zv)hotmail(tec)com> - 3.6.2004 12:30:20

Ahoj,

mne uz se to taky parkrat povedlo, vzdy to bylo "neviditelnou" kombinaci
barev pisma a pozadi (bila na bilem), ktera vznikla diky ParentFont
komponenty True. Prover to.

Dusan

>From: "Vaclav Kucera" <frost(zv)centrum(tec)cz>
>To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
>Subject: DBComboBox
>Date: Thu, 3 Jun 2004 11:44:16 +0200
>
>Ahoj,
>
>umite mi nekdo poradit, co delam spatne, kdyz mi mizi hodnota, kterou mam v
>DBComboBoxu zobrazenou, kdykoli z ni prejdu na jinou komponentu na formu?

Online hry! Spousta zabavy s MSN Messenger 6.1
http://www.msn(tec)cz/procmessenger

Zjisteni existence Sheetu s danym jmenem

[*] Lasevic, Martin <mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 3.6.2004 12:36:21

Zdravim,

jak rychle a elegantne zjistit z Delphi pres OLE, zda ve WorkBooku jiz
existuje sheet s danym jmenem?
Zkousel jsem to sekvencne, ale vzhledem k tomu, ze u jedne sestavy je
pravdepodobnost az 70 listu ve workbooku, tak je to
v posledni casti generovani velmi pomale.....

D5Profi, MSOffice2000

ing. Martin Lasevic
Software Specialist
Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
Fax: +420-2-51 02 11 23
mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz

DBComboBox

[*] Vaclav Kucera <frost(zv)centrum(tec)cz> - 3.6.2004 11:44:16

Ahoj,

umite mi nekdo poradit, co delam spatne, kdyz mi mizi hodnota, kterou mam v DBComboBoxu zobrazenou, kdykoli z ni prejdu na jinou komponentu na formu?

Myslim, jestli neni problem v tom, ze tabulka je readonly... Ale pred enable toho DBComboBoxu mu davam, aby ukazoval na prazdny sloupec...

Nevite nekdo, jak se toho zbavit? Dik, V.

Spracovanie RTF na HLP

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 3.6.2004 08:54:03

Jaroslav Popluhar wrote:
> [...]
> MS-HelpWorkshopom.
>
> Stretol sa s tym niekto? (Stvorceky namiesto znakov s diakritikou).

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 3.6.2004 01:17:34

Hello delphi-l,

Mam problemy s niektorymi znakmi pri kompilacii helpu MS-HelpWorkshopom.

Stretol sa s tym niekto? (Stvorceky namiesto znakov s diakritikou).

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Problem s TCP komunikaci

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.6.2004 18:37:00

On Wednesday, June 02, 2004 3:46 PM [CET], Antonin Rezac
<rezac(zv)apls(tec)cz> wrote:

> [...]
> na jednom PC 200 000 cyklu bez problemu, na ruznych PC jsem se pres
> 10 000 cyklu nedostal). V cem muze byt problem ?

zrejme nejakej problem v komponente nebo zpusobu jejicho pouziti. U
takovehle jednoduche kominikace je pomerne trivialni vyhnout se
komponentam a pouzit WinSock API primo. Jednak je to mnohem lepe
dokumentovane a jednak se mnohem lepe zjistuje co to vlastne dela
(resp. nedela)...

remote debug, WAS: Info o padu aplikace

> Bohuzel nejak se mi nedari prijit na to proc mi ta app. pada, da se nejak
vzdalene debugovat proces bezici na jinem PC, kde neni nainstalovano delphi
?

Na vzdalene PC staci nainstaloat Borland Remote Debugger a aplikace se musi
zkompilovat s Remote Debug Symbols. Pote jde normalne ladit na vzdalenem
stroji.

Info o padu aplikace

> Kdyz uz se o tom bavite - jak odladovat thready? lze nejak zpracovavat
> vyjimky v nich podobne jako v mainthreadu, tj. aby vyskocil nejaky dialog
+
> odeslani na mail?

Vyjimky ve vlaknech jde dobre analyzovat v TThread.DoTerminate.

Problem s TCP komunikaci

[*] Antonin Rezac <rezac(zv)apls(tec)cz> - 2.6.2004 15:46:47

[...]

unicode konfirmacny subor pre socialnu poistovnu (

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 2.6.2004 15:14:42

On Wed, 2 Jun 2004 14:46:38 +0200, L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> wrote:

> no pokud muzu tak bych poprosil o kousek Tveho kodu, zajima me cast
> prevodu do unicode.

tak ma napadlo, ze to nie je az take dlhe:) som nasiel na webe:

function StringToWideString(const s: AnsiString; codePage: Word):
WideString;
var
l: integer;
begin
if s = '' then
Result := ''
l := MultiByteToWideChar(codePage, MB_PRECOMPOSED, PChar((zv)s[1]), - 1,
nil, 0);
SetLength(Result, l - 1);
if l > 1 then
MultiByteToWideChar(CodePage, MB_PRECOMPOSED, PChar((zv)s[1]),
- 1, PWideChar((zv)Result[1]), l - 1);
end;
end; { StringToWideString }

a ako kodovu stranku pouzivam CP_THREAD_ACP co by malo byt win1250, teda
predpokladam, ze malo:)

mail: vlko_(zv)pobox.sk
web: http://vlko.zilina.net

remote debug, WAS: Info o padu aplikace

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 2.6.2004 14:58:39

Bohuzel nejak se mi nedari prijit na to proc mi ta app. pada, da se nejak vzdalene debugovat proces bezici na jinem PC, kde neni nainstalovano delphi ?

Petr Sikola

> [...]
> vyjimky v nich podobne jako v mainthreadu, tj. aby vyskocil nejaky dialog +-

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 2.6.2004 14:46:38

> [...]

> uz to je vyriesene, troska sme sa nepochopili, ten xml subor mal zostat v
> kodovani
> win 1250 len ten kontrolny subor mal brat hodnoty z unicode, teda bolo
> treba previest
> win 1250 na unicode (ucs_2) az neskor som zistil, ze chyba bola nie v
> algoritme
> ale v priklade, ktory bol v kodovani utf8, aj ked dokumentacia pisala, ze
> ma byt
> win1250, nuz je to statna sprava, tam sa to stava:)
>
> v pripade, ze by to niekto na slovensku potreboval dany kod mu poslem na

Flat ScrollBars v DBGride

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 2.6.2004 14:44:37

Hmm, koupit si DevExpress Quantum Grid - ale to asi neni reseni pro
tebe.

Svelta Jaroslav wrote:

> Zdravim
>
> Vedel by mi niekto poradit, ako dosiahnut vysledok vid. %subj% ?
>
> Jaroslav Svelta
>
> Win2k + D5

unicode konfirmacny subor pre socialnu poistovnu (

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 2.6.2004 14:40:36

> [...]

win1250, nuz je to statna sprava, tam sa to stava:)

v pripade, ze by to niekto na slovensku potreboval dany kod mu poslem na

[*] Karolina Nemanska <lafidek(zv)seznam(tec)cz> - 2.6.2004 13:54:33

> [...]
odeslani na mail?

K.

> V jake verzi Delphi ? To vypada na neosetrenou vyjimku v threadu.

Info o padu aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 2.6.2004 12:56:26

From: "Karolina Nemanska" <lafidek(zv)seznam(tec)cz>
> Ale jedno by me zajimalo - pokud nedam k programu .map soubor a necham si ho
> jen sama pro sebe - lze pak zpetne ziskat z adres stejny report, jako kdyby
> byl .map u souboru - rucne nebo nejakym programem? Protoze .map je jednak

Ne, misto MAP souboru muzes pouzit JDBG soubor (komprimovany MAP, cca 12%
puvodni velikosti) nebo tyto data vlozit primo do EXE souboru pomoci IDE
experta nebo MAKEJCLDBG command-line utility.

> dost velky a druhak bych nerada, aby kazdy videl, jak pojmenovavam
> komponenty ,-)

To je videt i z DFM souboru v resource ;-)

Petr Vones

Flat ScrollBars v DBGride

[*] Svelta Jaroslav <jaroslav.svelta(zv)csw.sk> - 2.6.2004 13:38:30

Zdravim

Vedel by mi niekto poradit, ako dosiahnut vysledok vid. %subj% ?

Jaroslav Svelta

Win2k + D5

Info o padu aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 2.6.2004 13:00:27

From: "L?ikola Petr" <developer(zv)efg(tec)cz>
> [...]

Petr Vones

unicode konfirmacny subor pre socialnu poistovnu (

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 2.6.2004 12:52:25

From: "Vlko II." <vlko(zv)zilina.net>
> [...]

UTF-16 coz je Unicode.

Petr Vones

unicode konfirmacny subor pre socialnu poistovnu (

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 2.6.2004 12:32:23

A co treba tohle?
MultiByteToWideChar

Cast ("" as Integer)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 2.6.2004 12:20:21

Ahoj,
ve FB 1.5 by melo jit pouzit funkci nullif:

nullif(vrtrim(Mustek), '')

pokud vrtrim(Mustek) bude '', vrati ti to null.
pokud ti to nevyhovuje zkus:
case when vrtrim(Mustek) = '' then 0 else vrtrim(Mustek)

nebo cokoliv jineho.
kazdopadne doporucuje precist release notes k FB 1.5

Peca

Data do KonfView 2004-05

[*] J.Hasek <cz602778(zv)tiscali(tec)cz> - 2.6.2004 12:18:21

> Zdravim,
> na ftp://delphi(tec)cz (username DELPHI, heslo ARCHIVAR) jsou k dispozici data
> pro KonfView.
>
> J.Hasek

unicode konfirmacny subor pre socialnu poistovnu (

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 2.6.2004 11:58:19

On Wed, 2 Jun 2004 11:52:17 +0200, Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz>
wrote:

> [...]
> <?xml version="1.0" encoding="unicode"?>

problem je v tom, ze xml ma byt v kodovani win1250, problemovy je prevod z

Prima posta

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 2.6.2004 11:54:18

Zdravim vsechny,
muzete mi nekdo prosim poradit, jak odeslat email s prilohou bez jakekoli komunikace s uzivatelem? Uzivatel pouze stiskne tlacitko a mail se odesle pripadne se ulozi do "Posta k odeslani".......
Doposud pouzivame toto od Petra Vonese, ale i po vynechani "Mapi_Dialog" se stejne dialog(i kdyz jednodussi) zobrazi a musi se potvrdit........

Diky za pomoc

D5 Ent, MSSQL 2000, NT4

Vlasta

function SendMail(Prijemce,Kopie,Soubor,TypSouboru,Predmet,TextMailu:String) : Boolean;
var
Zprava : MapiMessage;
Adresat : array [0..1] of MapiRecipDesc;
MapiSoubor : MapiFileDesc;
Vysledek : Cardinal;
Reg : TRegistry;
begin
{ nastavime simple MAPI }
Reg := TRegistry.Create;
try
with Reg do begin
RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
if OpenKey('\Software\Microsoft\Windows Messaging Subsystem', False)
then WriteString('MAPI', '1');
Reg.CloseKey;
Reg.Free;
end;

{ struktura prijemce }
with Adresat[0] Do Begin
ulReserved := 0;
ulRecipClass := Mapi_To;
lpszName := PChar(Prijemce);
lpszAddress := nil;
ulEIDSize := 0;
lpEntryID := nil;
end;
with Adresat[1] Do Begin
ulReserved := 0;
ulRecipClass := Mapi_CC;
lpszName := PChar(Kopie);
lpszAddress := nil;
ulEIDSize := 0;
lpEntryID := nil;
end;

{ struktura prilohy }
with MapiSoubor do begin
ulReserved := 0;
flFlags := 0;
nPosition := 0;
lpszPathName := PChar(Soubor);
lpszFileName := nil;
lpFileType := PChar(TypSouboru);
end;

{ struktura vlastni zpravy }
with Zprava do begin
ulReserved := 0;
lpszSubject := PChar(Predmet);
lpszNoteText := PChar(TextMailu);
lpszMessageType := nil;
lpszDateReceived := nil;
lpszConversationID := nil;
flFlags := 0;
lpOriginator := nil;
{ if edMailKopie.Text <> ''
then nRecipCount := 2
else }nRecipCount := 1;
lpRecips := (zv)Adresat;
nFileCount := 1;
lpFiles := (zv)MapiSoubor;
end;

{ pokusime se to odeslat, pokud nema byt dialog, je treba vypustit Mapi_Dialog }
Result := False;
Vysledek := MapiSendMail(0, Application.Handle, Zprava,
Mapi_Dialog or Mapi_LogOn_UI or Mapi_New_Session, 0);
case Vysledek of
Success_Success : Result := True;
Mapi_E_User_Abort : Result := False;
else
Application.MessageBox(' Nepodaoilo se poslat zpravu elektronickou postou.'+#13#13+
' Zkontrolujte, zda je vyplnina e-mailova adresa,'+#13+
'popoipadi pokud pouzivate Outlook expres zkontrolujte,'+#13+
' zda je nastaven jako vychozi klient MAPI.' , 'Chyba', mb_OK + mb_IconError);

unicode konfirmacny subor pre socialnu poistovnu (

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 2.6.2004 11:52:17

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 2.6.2004 11:20:13

[...]

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 2.6.2004 11:32:15

mam take prekerne zadanie. pre xml subor vytvorit kontrolny subor, problem
je, ze
ma byt v unicode. Skusal som uz vsetko mozne, nacitavanie do widechar, do
widestring
pouzivat zo synachar konverziu CharsetConversion(s,CP1250,UCS_2); ale nech
robim
co robim vysledok mi nesedi so vzorovym prikladom. Nerobil to nahodou
niekto kto by
mi vedel poradit?

Vopred dakujem

Vlko

zadanie prikladam:

Sposob vytvorenia konfirmacneho suboru pre ?Mesacny vykaz poistneho a
davok NP? v XML formate

Format konfirmacneho suboru: textovy subor
Kodova stranka suboru: Win1250
Struktura textoveho suboru:
? kazda informacia tvori samostatny zaznam
? zaznamy su oddelene znakom konca riadku typu Windows (t.j. hexadecimalne
?0a 0d?)

Popis jednotlivych zaznamov:
1. Nazov APV pre mzdovu/personalnu agendu, z ktoreho je XML subor vystupom
2. Verzia APV
3. Nazov zhotovitela APV
4.? n.: kontrolne cislo v dekadickom tvare

Sposob tvorby kontrolnych cisiel:
1. Nacitanie obsahu suboru do pola bajtov v kodovej stranke Unicode.
2. Pre kazdych 100 riadkov sa vytvori sucet vsetkych bajtov vratane tych,
ktore zastupuju koniec riadku, v desiatkovej sustave.
3. Zo zvysnych riadkov, ktorych pocet je mensi ako 100, bude vytvarane
posledne kontrolne cislo.

Priklad:
XML subor s poctom riadkov 1053 bude obsahovat:
? 3 riadky hlavicky,
? riadky s kontrolnymi cislami v pocte zaokruhleneNahor(pocetRiadkov/100),
tu: 11 riadkov
o vsetky kontrolne cisla okrem posledneho (ak pocet riadkov nie je
delitelny 100) budu suctom Unicode hodnot znakov 100 riadkov
o posledna kontrolna cislica bude suctom Unicode hodnot poslednych riadkov
pocetRiadkov modulo 100, tu. sucet z poslednych 53 riadkov.

<spVykazPoistneho>
<typDoc>MVP00001</typDoc>
<nazov>Potraviny ? Novak</nazov>
</spVykazPoistneho>

60 + 115 + 112 + 86 + 121 + 107 + 97 + 122 + 80 + 111 + 105 + 115 + 116
+ 110 + 101 + 104 + 111 + 62 + 13 + 10 +
9 + 60 + 116 + 121 + 112 + 68 + 111 + 99 + 62 + 77 + 86 + 80 + 48 + 48
+ 48 + 48 + 49 + 60 + 47 + 116 + 121 + 112 + 68 + 111 + 99 + 62 + 13 + 10 +
9 + 60 + 110 + 97 + 122 + 111 + 118 + 62 + 80 + 111 + 116 + 114 + 97 + 118
+ 105 + 110 + 121 + 32 + 45 + 32 + 78 + 111 + 118 + 225 + 107 + 60 + 47
+ 110 + 97 + 122 + 111 + 118 + 62 + 13 + 10 +
60 + 47 + 115 + 112 + 86 + 121 + 107 + 97 + 122 + 80 + 111 + 105 + 115
+ 116 + 110 + 101 + 104 + 111 + 62 + 13 + 10

kontrolne cislo = 8983

Vzor: XML subor: SPVykaz_200401_2.xml
Konfirmacny subor: SPVykaz_200401_2_conf_2.txt

mail: vlko_(zv)pobox.sk
web: http://vlko.zilina.net

Info o padu aplikace

[*] Karolina Nemanska <lafidek(zv)seznam(tec)cz> - 2.6.2004 11:12:12

Skvela vec!

Diky, K.

From: "L?ikola Petr" <developer(zv)efg(tec)cz>> Potreboval bych nejakym zpusobem zjistit proc aplikace spadla
> a nejlepe v jakem miste programu (v jake procedure).

Info o padu aplikace

Osvedcilo se mi pouzit exceptdlg z JCL. Staci to dat do uses na prvni misto
v DPR, nastavit linker, aby generoval MAP soubor a uvidis primo nazev unitu
a cislo radku, kde to zbuchlo. A i jine veci - info o operacnim systemu,
natazenych modulech apod. Skvela vec od Petra Vonese. Ja jsem si to jeste
upravil, aby mi to chybovy log poslalo mailem.

Priklad zacatku takoveho vypisu:

Trida vyjimky: EOleException
Adresa vyjimky: 004DB2D3
Stav zasobniku 9.5.2003 12:03:11
[004DB2D3] MapPointOleContainer.TMapPointOleContainer.AddPointToTrace (Line
282, "MapPointOleContainer.pas" + 7) + $30
[00463D40] ComObj.SafeCallError + $F0
[00406DF3] System.(zv)CheckAutoResult + $13

Korunovacni 6
Praha 7
tel. +420724007234

mam program, ktery v IDE bezi naprosto vporadku, ale pokud ho
spustim z exe tak obcas padne. Potreboval bych nejakym zpusobem zjistit proc
aplikace spadla a nejlepe v jakem miste programu (v jake procedure).

OT: Prispevky v kategoriach za maj

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 2.6.2004 09:11:58

Na strankach www.martinkasman.sk v sekcii Delphi, podsekcii konferencia boli
pridane nove prispevky z tejto konferencie za mesiac maj.

Pekny den praje www.MartinKasman.sk

ako v qreport vytlacit udaje z viacerych zdrojov ?

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 2.6.2004 09:01:57

Ahoj,
ve strucnosti: vytvoris pro kazdy z datasetu samostatny report,
a ty spojis pomoci dalsiho objektu QRCompositeReport.
Podivej se na priklady k Qrep tohle tam primo je. Myslim ze
se musi trochu experimntovat se zahlavim a zapatim, ale jinak
beha ze problemu.
Pavel

> From: mato [mailto:mato.tino(zv)inmail.sk]
> mam 2 datasety a chcem ich vytlacit na jeden tlacovy vystup za sebou.
> Datasety nie su vzajomne spojene, jednoducho chcem vytlacit
> jednu tabulku a
> za nu druhu tabulku.

Select * krome posledniho pole

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.6.2004 08:17:51

> [...]

chod programu a zruseni sloupce povede k tomu, ze uz pri pokusu o
provedeni selectu ti program vynada, ze je v selectu neexistujici

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 2.6.2004 08:37:53

Zdravim konferenci,
mam program, ktery v IDE bezi naprosto vporadku, ale pokud ho spustim z exe tak obcas padne. Potreboval bych nejakym zpusobem zjistit proc aplikace spadla a nejlepe v jakem miste programu (v jake procedure). Nekde jsem neco zaslechl , ze je na to neco v jedi, ale nevim jak to a co mam pouzit.. Samozdrejme bych kvuli tomu odladeni chtel delat co nejmensi zasahy do programu.

Zkusenosti s takovymto ladenim nemam zadne, tak bzch prosil o nejako podrobny postup, kde co a jak.

Diky za info

S pozdravem petr Sikola
D5E, WXP, MSSQL2000

default direktiva vlastnosti

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.6.2004 08:07:50

> Pomohlo by tedy, kdybych pouzil jeste Stored True?
> Takze pri prvnim ulozeni formulare by se tam ta hodnota
> ulozila? Jinak do toho Create jsem to uz dal.

Ahoj,

podle meho nazoru je standardni a naprosto bezny postup, ze
preddefinovanou hodnotu nastavujes v konstruktoru. Pokud nechces
vyslovene setrit mistem, pak nerozumim, proc chces pouzit specifikaci
default.

David Lebeda

Tisk v Delphi

[*] abtrade(zv)volny(tec)cz - 2.6.2004 07:15:46

Ahoj vsem,

Problem: Rozsah tisku
Popis: Generuji sestavu.
V PREVIEW:
- si uzivatel klikne na ikonu Printer Setup a zde definuje rozsah
stranek k tisku napr Od 3 do 3 - Pak zada OK. Vrati se z dialogu
do preview
- Klikne na Ikonu Tisk
Bohuzel je zahajen tisk vsech generovanych stranek. Mohl byste
mi, prosim, nekdo poradit?

Srdecne Vas zdravi Bernard. Diky.
--------------------------------
D7 Upgrdae, QuickReport 4

Cast ("" as Integer)

[*] David Klodner <d.klodner(zv)sofico(tec)cz> - 2.6.2004 05:11:36

Zdravim,

provadim toto sql:

insert into ODBERATEL
(id_odberatele, jmeno, ulice, psc, ico, dic, klic, mustek)
select
vrtrim(ID_ODBERATELE),
vrtrim(Jmeno),
vrtrim(Ulice),
vrtrim(PSC),
vrtrim(ICO),
vrtrim(DIC),
vrtrim(Klic),
vrtrim(Mustek),
from EXT_IMPORT

EXT_IMPORT je externi soubor, kde jsou vsechna pole CHAR s pevnou
delkou.
Mustek je typu integer a po oriznuni zprava (fce vrtrim) je prazdny ""
Tim dojde k chybe conversion error from string ""

Nevite nekdo, jak to osetrit?

David Klodner
FB 1.5

ako uzamknut dbedit na forme?

[*] Radoslav Jalc <develop(zv)jalc.sk> - 2.6.2004 04:25:32

mato> mam form a na nom vecsi pocet dbedit pripojenych na rozne datasety.
mato> Neexistuje nejaka metoda formu ktora by vsetky dbedity zamkla proti
mato> editovaniu a potom ich zase povolila ? Nechce sa mi to nastavovat pre kazdy
mato> dbedit zvlast.
Ahoj,
ak pouzivas DBEdity, tak pravdepodobne mas aj nejaky DataSource a
komponentu ktora dedi od TDataset.
Ak je dataset v stave dsEdit alebo dsInsert potom
- ak budes volat TDataset.post //ulozis pracu a dbedity budu zamknute
- ak budes volat TDataset.cancel //NEulozis pracu a dbedity budu zamknute

Tip: if dataset.state in [dsEdit, dsInsert] then
dataset.Post; //alebo dataset.Cancel

Alebo surovo:
for x:=0 to formular.ComponentCount - 1 do
if formular.Components[x] is TDBEdit then
(formular.Components[x] as TDBEdit).Enabled := False; //resp.True

~~~
Radoslav Jalc
xpsp1,d7pro,fb1.5

Select * krome posledniho pole

[*] David Klodner <d.klodner(zv)sofico(tec)cz> - 1.6.2004 23:23:11

Ahoj,

jde nejak ve FB 1.5 vybrat vsechna pole z tabulky, krome posledniho,
kdyz nevim strukturu tabulky?
Neco jako select * - 1 from odberatele

David Klodner

modalni messagebox

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 1.6.2004 20:17:54

> From: Matejcek Petr
>
> potreboval bych aby pri zobrazeni messageboxu program na nic
> nereagoval dokud tento hlasku nekdo neodklepne
> mam to takto :
>
> messagebox(0,'Text','Informace',mb_ok+mb_iconinformation);

Prvnim parametrem je Handle vlastnika, tedy toho, vuci komu
bude MessageBox modalni.

Pokud je tam 0, nikdo vlastnikem neni.
Pokud tam das Handle, tedy handle formu, bude okno modlani
vuci konkretnimu formu.
Pokud tam das Application.Handle, bude modalni vuci cele aplikaci.

Pokud nemas Handle zadneho okna, muzes zkusit do Flags
pridat +MB_TASKMODAL.

Pokud chces, aby okno zustalo i nad okny ostatnich aplikaci,
pridej do Flags +MB_SYSTEMMODAL.

Vaclav Krmela

modalni messagebox

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 1.6.2004 18:37:47

to opravdu nikdo nevite ?
Matejcek Petr napsal(a):

> [...]
>nereagoval dokud tento hlasku nekdo neodklepne
>mam to takto :
> messagebox(0,'Text','Informace',mb_ok+mb_iconinformation);

Prevod UTF-8

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 1.6.2004 18:09:44

Nevadi, odpovim si sam. Kdyby nekdo nekdy neco s FreeCDDB delal, tak
nezapomente, ze z toho UTF8 to chce konvertovat do ISO Latin 1. Ja blbec
jsem si to neuvedomil a automaticky jsem tam cpal ISO Latin 2.

Mejte se.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

tlac formu

mam form a na nom dbgrid , pocet zaznamov je vecsi ako vyska dbgridu su tam
pruhy na scrolovanie. Ak pouzijem metodu formularu print vytlaci mi form s
dbgridom ale je tam viditelna iba cast zaznamov. Existuje nejaky sposob /
samozrejme okrem vytvorenia zostavy v qreport a pod. ako vytlacit form s
dbgridom, ktory by sa roztiahol a vytlacili by sa vsetky zaznamy ?

[...]

dbedit zvlast.

ako v qreport vytlacit udaje z viacerych zdrojov ?

d7
mam 2 datasety a chcem ich vytlacit na jeden tlacovy vystup za sebou.
Datasety nie su vzajomne spojene, jednoducho chcem vytlacit jednu tabulku a
za nu druhu tabulku.

Report Manager (?)

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 1.6.2004 17:27:35

Zdar vsem,
nemate nekdo nejake zkusenosti s generatorem sestav Report Manager (http://reportman.sourceforge.net/)?
Vypada docela schopne a krome toho je free. Jen by me zajimalo, jestli nekdo z vas ho nejak blize zkousel pripadne jej rutinne pouziva a zda tam nejsou nejake zasadni problemy.
A taky jestli uz ho nekdo nelokalizoval do cestiny, abych nedelal neco, co uz davno je hotovo. Diky. VD

RegisterCustomForm - Beru zpet

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.6.2004 16:45:29

Zadny "RegisterCustomForm" ale "RegisterCustomModule". :)
(Sel sem podle historie konfery a tam bylo zminovano
"RegisterCustomForm")

CLX: Sirka scrollbaru TDBGridu

[*] Viktor Doubek <viktordoubek(zv)centrum(tec)cz> - 1.6.2004 16:09:25

> nevedel by nekdo, jak programove nastavit sirku scrollbaru u TDBGridu v CLX

Takze si odpovim sam - treba se to bude jeste nekomu hodit (pokusne pro stringGrid, ale pro DBGrid to bude chodit taky:

type
TMyStringGrid = class( TStringGrid)
public
//zverejneni protected metod a vlastnosti
procedure UpdateScrollBars;
property HScrollBar;
property VScrollBar;
end;

procedure TMyStringGrid.UpdateScrollBars;
begin
//zverejnena metoda predka

procedure GridScrollBarsSetWidth( Grid: TCustomGrid; w: integer);
begin
TMyStringGrid(Grid).VScrollBar.Width := w;
TMyStringGrid(Grid).HScrollBar.Height := w;
TMyStringGrid(Grid).UpdateScrollBars;
end;

procedure TForm1.SpinEdit1Changed(Sender: TObject; NewValue: Integer);
begin
GridScrollBarsSetWidth( StringGrid1, SpinEdit1.Value);
end;

RegisterCustomForm

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.6.2004 16:03:24

Ahoj,

nekdy loni tady byla debata o zverejnovani
property vlastniho TXFormu pomoci registrace
"RegisterCustomForm". At hledam jak hledam
funkci nenajdu. Kde ta funkce je? Nejak mi
ani google nepomohl :((

Inno Setup - komponenty instalace

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.6.2004 15:49:21

Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> wrote:
> V instalacnim sktiptu mam nadefinovane nekolik komponent. To, ktere
> komponenty si uzivatel nainstaloval ukladam do registru. Je mozne
> nejak oznacit behem instalace upgrade programu, ktere komponenty jsou
> jiz nainstalovane, tj. v prehledu komponent je zaskrtnout. Je na to
> nejaka funkce nebo promenna?

Pokud se mezi verzemi nemeni AppId v sekci [Setup], zaskrtne
InnoSetup pri upgradu naposledy pouzite soucasti sam.

Martin Schayna

Inno Setup - komponenty instalace

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 1.6.2004 13:31:04

Odpovim si sam.

V procedure InitializeWizard() pouzit kod

if nainstalovana komponenta then
WizardForm.ComponentsList.Checked[cislo komponenty] := True;

Cislo komponenty se pocita od 0.

Igor Vodicka

modalni messagebox

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 1.6.2004 13:25:03

DD,

[...]

OT: Inno Setup - komponenty instalace

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 1.6.2004 13:07:01

Zdravim!

Mam dotaz k Inno Setup:
[...]

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Character set, collate

OK, ale teprve ted se musis prikazem CONNECT pripojit k databazi.

> 4. NotePadom mam vytvoreny SCR ktorym vytvaram DB s chracter
> set WIN1250.
> 5. NotePadom mam vytvoreny SCR ktorym vytvorim tabulku s
> varchar bez definovania character set ( predpokladam, ze ziska defaultne ten z DB ).

Tady je chyba. Character set a Collate jsou ruzne veci. Character set se urci podle databaze, ale Collate mas stale neurceno. Nejlepe je definovat si domeny, ve kterych budes mit urcen Collate.
Napr:
CREATE DOMAIN VARCHAR30_NN AS VARCHAR(30) NOT NULL COLLATE PXW_CSY

> 6. Skusil som ten SCR preniest cez ClipBoard a znaky boli v
> poriadku, len triedenie bolo nezmyselne.

Jeste zkus urcit Collate primo na sloupci v selectu (jen na vyzkouseni, v praxi je to nepouzitelne):
SELECT SLOUPEC COLLATE PXW_CSY FROM TABULKA

Doporucuji knihu P. Cisare: Podrobna prirucka Interbase/Firebird.
Tam se doctes vse, na co ses ted ptal a mnohem vice :-)

Prevod UTF-8

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 1.6.2004 12:20:57

> Staci mi jen ukazat jak. Zatim jsem pouzil UTF8ToAnsi a procedury ze
> SynaChar. Ale pokazde jsou treba ceske znaky (takove ty hezke jako tr.
> "c")
> BTW: Kdyz uz to prevadim, nevi nekdo, jak toprevadet rovnou do CP
> systemu? Treba, jako ze ve Spanelsku to bude do jejich CP rovnou.

No, tim SynaCharem jsi zkousel tohle?

s := CharsetConversion(Value,UTF_8 ,GetCurCP);

Pokud nefunguje, kazdopadne zkus synachar.pas z posledniho synasnapu.
Pokud si dobre pamatuji, ohledne UTF jsou tam opravene nejake
chybicky.