default direktiva vlastnosti

[*] OndraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 1.6.2004 12:16:56

Ahoj,
default hodnota se neuklada do dfm, (viz help)
properta Boolean je vzdy inicializovana na False......

OndraG

----- Original Message -----
From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Tuesday, June 01, 2004 11:30 AM
Subject: default direktiva vlastnosti

> Ahoj,
>
> udelal jsem si v potomkovi formulare novou vlastnost:
>
> property CommitAfterPost: Boolean read FCommitAfterPost write
> FCommitAfterPost default True;
>
> Jenze po vytvoreni formu je CommitAfterPost nastavena na FALSE,
> nikoli TRUE, jak potrebuju. Jsem blbej ja, nebo prekladac?
>
> dik,
>
> Peca

default direktiva vlastnosti

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 1.6.2004 11:40:46

Default urcuje pouze co se ulozi/neulozi do *.dfm. Hodnotu si musis
nastavit v Create ...
Danik

default direktiva vlastnosti

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 1.6.2004 12:14:55

> Default urcuje pouze co se ulozi/neulozi do *.dfm. Hodnotu si musis
> nastavit v Create ...
> Danik

Pomohlo by tedy, kdybych pouzil jeste Stored True?
Takze pri prvnim ulozeni formulare by se tam ta hodnota
ulozila? Jinak do toho Create jsem to uz dal.

dik Peca

default direktiva vlastnosti

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 1.6.2004 11:40:45

> property CommitAfterPost: Boolean read FCommitAfterPost write
> FCommitAfterPost default True;
>
> Jenze po vytvoreni formu je CommitAfterPost nastavena na FALSE,
> nikoli TRUE, jak potrebuju.

Ta direktiva znamena, ze v pripade hodnoty True tato nebude ukladana do
.dfm.
Nastavit si tu hodnotu musis v konstruktore sam.

Dalsie podrobnosti su popisane v Delphi Language Reference v kapitole
Storage specifiers.

default direktiva vlastnosti

Default je oznaceni hodnoty property, ktera se neuklada do DFM souboru.
Property CommitAfterPost si musis na hodnotu True nastavit sam v Create, ona se pak v Loaded zmeni na to , co bude ulozeno v DFM.

default direktiva vlastnosti

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 1.6.2004 11:38:44

petr palicka wrote:

> Jenze po vytvoreni formu je CommitAfterPost nastavena na FALSE,
> nikoli TRUE, jak potrebuju. Jsem blbej ja, nebo prekladac?

Z helpu:

The optional stored, default, and nodefault directives are called storage
specifiers. They have no effect on program behavior, but control the way
runtime type information (RTTI) is maintained. Specifically, storage
specifiers determine whether or not to save the values of published
properties in form files.

HTH, pf

Character set, collate

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 1.6.2004 11:50:48

Asi upresnim postup ktorym dochadzam k nekorektnemu triedeniu.
Mozno je problem niekde inde.

1. Pouzivam ISQL
2. Po jeho starte nastavim character set na WIN1250 ( alebo iny pozadovany )
3. Nastavim SQL DIALECT na klientovi na 3.
4. NotePadom mam vytvoreny SCR ktorym vytvaram DB s chracter set WIN1250.
5. NotePadom mam vytvoreny SCR ktorym vytvorim tabulku s varchar bez definovania
character set ( predpokladam, ze ziska defaultne ten z DB ). Danym SCR, ktorym tabulku
vytvorim, do nej naplnim slovensku abecedu. Insert tam vsak dava ine znaky ako vytvorene vo WIN.
Je mozne v ISQL definovat character set pre obsah importovaneho suboru?
Alebo ten subor s obsahom abecedy ma byt vytvoreny inak?
Selectom ( kolone definulem collate PXW_CSY ) ziskam obsah tabulky, ten ma vsak nezmyselne
znaky - dostali sa tam insertom - to je v principe O.K.
6. Skusil som ten SCR preniest cez ClipBoard a znaky boli v poriadku, len triedenie bolo nezmyselne.

Tusim, ze je to v pouziti WIN a DOS ISQL zaroven, no neviem ako z toho logicky von.
Poradi niekto?

Peter Brcko.

W2K, FB 1.0.3.972 ( odskusane aj na FB1.5 )

default direktiva vlastnosti

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 1.6.2004 11:30:42

[...]

Procedura ReadLn ignoruje CRLF

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 1.6.2004 11:16:40

Ano, jsou. Promenna radek je typu string.

PH.

> A jsou promenne Desadv a Orders typu TextFile?
>
> S pozdravem
>
> Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)

Procedura ReadLn ignoruje CRLF

[*] Jaromir Solar <solar(zv)magion(tec)cz> - 1.6.2004 11:06:37

> [...]
> Pokud procedurou readln prectu radek, jeho obsahem je string s nekolika
> radky za sebou. Ve Watch okne se string zobrazi takto:
> prvni_radek'#0#0#0#0'sesty_radek. Ale ja chci mit v tom stringu jen jeden
> radek. Co s tim, kdyz nechci radek nacitat znak po znaku?
>
> begin
> AssignFile(Desadv, '.\desadv.txt');
> Reset(Desadv);
> AssignFile(Orders, '.\orders.txt');
> Rewrite(Orders);

A jsou promenne Desadv a Orders typu TextFile?

S pozdravem

Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
MAGION system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
Tel.: 571-499-316

Procedura ReadLn ignoruje CRLF

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 1.6.2004 10:52:35

Ahoj,

[...]

while not eof(Desadv) do begin
readln(Desadv, radek);
Typ_Radku := radek;
if Typ_Radku = 'HDR' then begin
// upravim radek;
end;
writeln(Orders, radek);
end;

CloseFile(Desadv);
CloseFile(Orders);
end.

Diky a s pozdravem

Pavel Hauptman

zmena collate v existujucej db vo firebirde

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 1.6.2004 09:54:30

vo fb na zaciatku som zle zadal collate v databaze. neradi mi to spravne diakritiku.
teraz chcem nahodit collate pxw_csy. mam zle povytvarane domeny aj polia.
ako na to?

alter domain asi nefunguje. neviete poradit nejaky sikovny postup?
alebo treba povytvarat nove domeny a pomenit vsetky typy poli?

FB - pripojeni klienti

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 1.6.2004 09:08:26

Ja pouzivam TCPIP view z www.sysinternals.com
Zobrazi to vsechny IP spoujeni se serverem a navic muzu
spojeni odpojit, pokud to potrebuji.
Problemem je, ze neni videt jmeno uzivatele.

Slavek

> Podivej se na komponentu IBDatabaseInfo, property UserNames:
> TStringList.
> --
> S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1
> [mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

FB - pripojeni klienti

Pumpovani dat z FB1.5 do na web do mysql

From: "Pavel Cisar"

> U domeny:
> ALTER DOMAIN name TYPE stejny_typ CHARACTER SET charset COLLATE
> collate ;

skusal som vytvorit novu domenu, ktora nie je nikde pouzita a rovnu ju
zmenit
(zmenit v nej collate z win1250 na csy) ani to nejde prikazom:

alter DOMAIN "moja" type VARCHAR(20) CHARACTER SET WIN1250 COLLATE PXW_CSY;

takze to nesuvisi ani s okolitymi polami, v ktorych je pouzita.

DBGrid_velikost pole

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.6.2004 07:43:20

> mam bohuzel opet trochu 'skolacky' dotaz... Muze mne nekdo poradit,
> jak v DBGridu nastavit velikost jednotlivych poli...? Momentalne mam
> velikost pole danou nastavenim 'size' ve FB a to se mne dost nehodi,
> potrebuju pole mensi...

Ahoj,

v zasade mas dve moznosti:

1) Bud u fieldu pomoci property DisplayWidth
2) Nebo primo na dbgridu - kazdy column ma property Width. Druha cesta se lepe
pouziva v pripade, ze sloupce na gridu mas jiz vytvoreny v dobe navrhu, ale podminka
to samozrejme neni.

David Lebeda

TThread

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.6.2004 23:58:49

Puvodni zprava ze dne 6.6.2004:

> Prosim o radu. Jak napsat Thread, ktery bude napriklad posunovat formular po
> obrazovce, zatimco aplikace je vytizena na 100% ( v cyklu ). Jde to vubec?
> Nejak si s Thready nerozumim :-)

No a proc to neudelas obracene, coz by bylo logicke?

TThread

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.6.2004 23:54:48

From: <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz>
> Ne nelze. V aplikaci bezi nejaky vypocet s dotazy na databazi a ja potrebuji
> nejake plovouci okno, ktere se bude refreshovat, ukazovat cas atd. To
> plovouci okno musi byt univerzalni a lze ho zavolat odkudkoliv.

Ty vypocty by naopak meli probihat v samostatnem threadu. Okno pak udelas v
ramci hlavniho threadu aplikace, koneckoncu ve VCL to ani jinak nejde.

Petr Vones

TThread

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 6.6.2004 23:52:47

Neco jako je TAnimate - nezavisle okno.

Diky za kazdou pomoc

Jan Skopovy

TThread

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 6.6.2004 23:48:46

> [...]

nejake plovouci okno, ktere se bude refreshovat, ukazovat cas atd. To
plovouci okno musi byt univerzalni a lze ho zavolat odkudkoliv.

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 6.6.2004 23:32:44

A nestacilo by to delat pres Timer a obcas v tom cyklu zavolat Refresh?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

DBGrid_velikost pole

[*] Ladislav NovA?k <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 6.6.2004 23:28:41

Zdravim vsechny,

[...]

Asi bych se toho nejak po case dopidil sam, ale uznejte... neni to
peknej pocit pomoct zacatecnikovi...? :-)

Dekuju moc,

Lada

TThread

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 6.6.2004 23:02:39

[...]

Rotace bitmapy

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 6.6.2004 20:06:23

To je sice hezke, ale psal jsem, ze tento postup je prilis pomaly - pri extremu budu potrebovat otocit 2500 obrazku pri kazdem pohybu mysi.

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

From: "Pavel Cisar"

> U domeny:
> ALTER DOMAIN name TYPE stejny_typ CHARACTER SET charset COLLATE
> collate ;

a teraz som to skusal aj mimo ibexperta cez komponentu v delphi.
jednoducho prikaz:

alter domain vch5 type varchar(50) character set win1250 collate PXW_CSY;

je chybny a nezbehne.

Robim ja niekde chybu alebo som daco prehliadol?

Rotace bitmapy

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 6.6.2004 19:24:18

hehe, tak som sa kukol do starych zdrojakov, a aky som bol ja supak, no co mas to tu
(je to divne napisane ale malo by to fungovat):

procedure FlipVertical(b: TBitmap);
var s,d: PWord;
yy: Integer;
temp: pointer;
begin

GetMem(temp, b.Width * 3);
for yy:= 0 to (b.Height - 1) div 2 do
begin
s:= b.scanline[yy];
d:= b.scanline[b.Height-1-yy];
move(s^, temp^, b.width * 3);
move(d^, s^, b.width * 3);
move(temp^, d^, b.width * 3);
end;

FreeMem( temp);
end;

procedure FlipHorizontal(b: TBitmap)
var
s1,d1: ^Integer;
xx,yy: Integer;
begin
for yy:= 0 to b.Height - 1 do
begin
s1:= b.ScanLine[yy];
d1:= b.ScanLine[yy];
Inc(d1, b.Width-1);
For xx:= 0 to (b.Width-1) div 2 do
begin
Swap(s1^,d1^);
Inc( s1);Dec(d1);

v mojej kniznici http://graph64.netgraphics.sk toho najdes viac.

palo

Rotace bitmapy

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 6.6.2004 19:10:13

Na pootocenie obrazku mozes pouzit toto:

procedure TMain.BtnOtocDopravaClick(Sender: TObject);
//Pootocenie o -90 stupnov
var X, Y: Integer;
begin
PomocnyImage.Picture.Graphic:=Image2.Picture.Graphic;
FOR X:=0 To (Image2.Width-1) DO
FOR Y:=0 To (Image2.Height-1) DO
begin
Image2.canvas.pixels[X, Y]:=PomocnyImage.Canvas.Pixels[Y,
Image2.Width-1-X];

procedure TMain.BtnPreklopZvisloClick(Sender: TObject);
//Zvysle preklopenie
var X, Y: Integer; C: TColor;
begin
FOR Y:=0 To (Image2.Height-1) DIV 2 DO
FOR X:=0 To (Image2.Width-1) DO
begin
C:=Image2.canvas.pixels[X, Y];
Image2.canvas.pixels[X, Y]:=Image2.canvas.pixels[X, Image2.Height-1-Y];
Image2.canvas.pixels[X, Image2.Height-1-Y]:=C;

a ostatne si uz vytvor. Vravis, ze chces, aby to pretacalo aj ine velkosti
obrazkov. Ja by som to riesil tak, ze by som obrazok najprv (pred otocenim)
roztiahol na rovnaku sirku a vysku a po otoceni by som obrazok vratil do
povodnych rozmerov (pripadne by som prehodil sirku s vyskou). Na zmenu sirky
a vysky obrazku sa da pouzit tato funkcia:

procedure BmpToJpeg(Bmp: TBitmap; Q: TJpegQualityRange; var Jpg:
TJpegImage);
begin
Jpg.CompressionQuality := Q;
Jpg.Assign(Bmp);
end;

procedure BmpVelkost(var Image: TImage; Sirka, Vyska: Integer);
var
Jpg: TJpegImage;
SCALEX, ScaleY: Double;
Jpg:=TJpegImage.Create;
try
BmpToJPeg(Image.Picture.Bitmap, 100, Jpg);
SCALEX := Sirka / Jpg.Width;
ScaleY := Vyska / Jpg.Height;
Image.Picture.Bitmap:=Image.Picture.Bitmap;
Image.Picture.Bitmap.Width := Round(Jpg.Width * SCALEX);
Image.Picture.Bitmap.Height := Round(Jpg.Height * ScaleY);

Image.Picture.Bitmap.Canvas.StretchDraw(Image.Picture.Bitmap.Canvas.Cliprect
, Jpg);
Image.Picture.Bitmap:=Image.Picture.Bitmap;
finally
Jpg.Free;

Pekny den praje www.MartinKasman.sk

----------------------------
Prispevky z tejto konferencie najdete rozdelene v kategoriach na adrese
www.martinkasman.sk, v sekcii Delphi / konferencia

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> pouzivas cizi komponenty, od kterych nemas zdrojaky. Na www.borland.com by
> mela byt k dispozici trial Delphi 7 - jestli mas moznost, stahni si ji, zkus
> si projekty zkompilovat a uvidis.

Ktera ma bohuzel nekompatibilni prekladac s beznou verzi ... :-/ Navic bez
moznosti si opravit chyby v RTL/VCL to nelze povazovat za neco v cem si lze
skutecne vyzkouset funkcnost projektu.

Petr Vones

Kam upgradovat z Delphi 4 Professional

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 30.7.2004 15:47:09

From: "Andreas Bednarek" <bednarek(zv)digitus(tec)cz>
> Jen jsem slysel spoustu reci o tom, ze prevest projekt z D4 treba do D6 neni
> tak jednoduche, nevim tedy presne proc, ale mate s tim nekdo zkusenosti?
> Nebyl by prevod do D7 jeste horsi?

Pokud chces projekt jen udrzovat tak nema cenu ho prevadet do jine verze, ale
udrzovat ho v te stare.

Prevod mezi kazdou verzi bude problemovy a je uplne jedno jestli to bude do D6
nebo D7.

Petr Vones

Kam upgradovat z Delphi 4 Professional

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 30.7.2004 15:43:08

From: "Pesek Michal" <michal.pesek(zv)mnul(tec)cz>
> Kdyz je tedy format CHM "zastaraly", tak co je v soucasnosti IN pro help?

HTML Help 2 (napriklad MSDN apod)

Petr Vones

struktura formatu CHM

[*] Pesek Michal <michal.pesek(zv)mnul(tec)cz> - 30.7.2004 13:40:47

> A k cemu by to melo byt dobre ? Nemluve o tom, ze CHM uz je stejne
"zastaraly"

Kdyz je tedy format CHM "zastaraly", tak co je v soucasnosti IN pro help?

Michal Pesek

struktura formatu CHM

[*] Zhasil Radek <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 30.7.2004 13:20:44

http://www.keyworks.net/keytools.htm

> mno zakaznik pozaduje tools na vyexportovani obsahu CHM... tak je to..

struktura formatu CHM

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 30.7.2004 13:08:42

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> mno zakaznik pozaduje tools na vyexportovani obsahu CHM... tak je to..

CHM help lze dekompilovat:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/htmlhelp/html/vsconSwitch.asp

Petr Vones

Kam upgradovat z Delphi 4 Professional

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 30.7.2004 12:18:35

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> nemate nekdo nejaky popis struktury CHM (Microsoft help) nebo
> aplikaci ktera umi pracovat s jednotlivymi polozkami ?...

A k cemu by to melo byt dobre ? Nemluve o tom, ze CHM uz je stejne "zastaraly"

Petr Vones

Jak na ODBC pres ADO v Delphi

[*] Pavel Benacek <pavel.benacek(zv)cegedim(tec)com> - 30.7.2004 12:12:33

On Fri, 30 Jul 2004 11:36:28 +0200, Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> wrote:

> [...]
> KADaoDatabase1.DatabasePassword:='AnotherSecretWord';
> KADaoDatabase1.DatabaseType:='Access';
>
> KADaoDatabase1.CreateAccessDatabaseE('d:\MyDir\my.mdb',dbLangCzech,'',
> '0','','30',False);
> Message('OK You create an database!');
> KADaoDatabase1.Free;
> end;
> === cut end ===
>
> S pritomnosti Jet bych se netrapil, hlaseni odchyti try/except a kod
> chyby bych odlaboroval v realu. Ale davat podle kodu konkretni
> doporuceni (instalovat Jet, uvolnit misto na disku, prihlasit se do

Kde mohu stahnout komponenty KADAO?

Jak na ODBC pres ADO v Delphi

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 30.7.2004 12:10:32

> Ja pouzivam ADO a staci mi taky jen MS Jet, ale jak zjistim, ze je
> nainstalovany a jak vytvorim ten soubor?

1. ADO sa da zistit pomocou:

CreateOleObject('ADODB.Connection').Version

Jet Engine asi len testovanim pritomnosti Jet DLLiek
alebo Jet OLEDB providera.

2. mdb vytvoris pomocou ADOX, priklad (ktory ale pouziva nase
komponenty) je na http://www.winsoft.sk/adofaq.htm#Q5.1

Erik

Kam upgradovat z Delphi 4 Professional

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 30.7.2004 11:44:30

From: "Andreas Bednarek" <bednarek(zv)digitus(tec)cz>
> Pocitam, ze do D8 to nebude jen tak, jak si vzpominam, na nektere prispevky

Delphi 4 az 7 je pouze pro platformu Win32
Delphi 8 je pouze pro platformu .NET (melo by se spise jmenovat Delphi.NET 1)

Z toho tedy vyplyva, ze pokud chces dale psat pro Win32 je pro tebe nejnovejsi
verze Delphi 7, ktera neni az tak spatna.

Petr Vones

Jak na ODBC pres ADO v Delphi

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 30.7.2004 11:36:28

> [...]

chyby bych odlaboroval v realu. Ale davat podle kodu konkretni
doporuceni (instalovat Jet, uvolnit misto na disku, prihlasit se do

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 30.7.2004 11:18:26

D8 je o necem zcela jinem, krome toho D8 je uplne nejhorsi verze ze vsech
Delhpi, co se tyce hlediska pouzitelnosti. Pak hned nasleduje D4.

Osobne bych pro tento pripad doporucil D5. Je jen otazka, zda se ti podari
sehnat.

Jak na ODBC pres ADO v Delphi

[*] Pavel Benacek <pavel.benacek(zv)cegedim(tec)com> - 30.7.2004 10:52:24

> [...]

Ja pouzivam ADO a staci mi taky jen MS Jet, ale jak zjistim, ze je
nainstalovany a jak vytvorim ten soubor?

pomalost Firebirdu

On 30 Jul 2004 at 10:10, Jan Kostial wrote:

> Nie som znalec na FB, ale na niektorych systemoch zalezi na poradi
> podmienok.

Na poradi u FB nezalezi ani v nejmensim.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Jak na ODBC pres ADO v Delphi

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 30.7.2004 10:32:20

> [...]

chybovym kodum. Ovsem neni mi jasne, nac potrebujes to ODBC. Ja na
Access chodim pres KADAO, tomu staci MS Jet.

[*] Michal Bilcik <pointer(zv)inmail.sk> - 30.7.2004 10:12:18

Nazdar

Friday, July 30, 2004, 9:50:13 AM, you wrote:

>>> WHERE (new_value LIKE '%Oprava stroje%') AND (machine = 210)

JN> Spis bych rek, ze FB vyhodnocuje podminku striktne zleva doprava, ale
JN> MSSQL si zjisti, ze bude vyhodnejsi vyhledat tech par zaznamu
JN> vyhovujicich podmince 'machine' (asi ma index) a jen tam smejdit po
JN> Oprave.

Samozrejme ze to vsetky DB stroje to takto standardne robia (FB aj MSSQL),
najpr sa snazia odhadnut ktorej podmienky vyhodnotenie bude vyhodnejsie.

V zlozitych dotazoch k spravnemu vysledku vedie vela ciest v akom
poradi vyhodnocovat dany dotaz, databazovy stroj by mal vybrat tu
navyhodnejsiu. Vola sa to execution plan.
Vid. napr:
http://www.cs.mcgill.ca/~kemme/cs421/lecture/421-query-opt.pdf

JN> Otazka je, ktere chovani je lepsi, zda slepe poslouchani programatora,
JN> nebo urcita inteligence. Ja osobne moc chytre programy rad nemam.

No ale z tvojho pohladu je to uplne jedno, ktora podmienka sa prv
vyhodnoti a DB stroju to pomoze urychlit vykonanie dotazu. Bez tejto
"inteligencie" by boli databazy velmi pomale..

--
Michal Bilcik

pomalost Firebirdu

[*] Jan Kostial <lucky62(zv)szm.sk> - 30.7.2004 10:10:17

Nie som znalec na FB, ale na niektorych systemoch zalezi na poradi
podmienok.

Skus podmienku napisat naopak:
... WHERE (machine = 210) AND (new_value LIKE '%Oprava stroje%')

Lucky.

HTML report do Excelu

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 30.7.2004 10:00:15

A co zkusit pracovat s Excelem pres OLE a nespoustet ho pres shellexecute,
pak by te nezajimalo, kde ten excel je a navic si ten excel muzes ovladat
sam pomoci volani metod jeho objektu. Muzes tak programove i ukotvovat ty
pricky a delat vse co excel umi...

Variant vExcelApp,
vExcelApp = CreateOleObject("Excel.Application");
vExcelApp.OlePropertyGet("Workbooks").OleProcedure("Open","soubor.html");

prikladek je psany v BCB, ale v Delphi je to to samy v bledemodrym.

From: "Josef Zahoralek" <joszah(zv)tiscali(tec)cz>
13000000 zaznamu - pokud
> [...]
> WHERE (new_value LIKE '%Oprava stroje%') AND (machine = 210)
> tak na Firebirdu to trva asi 1,5 minuty a na MSDE asi 2 vteriny, Firebird

TOleContainer a SaveAsDocument

[*] Petr Jarkovsky <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 30.7.2004 07:29:53

Zdravim,

dam na form TOleContainer. Pak do nej pomoci CreateObjectFromFile skopiruju
napr. textovy soubor s obsahem "test" (velikost 4B). Pak hned zavolam metodu
SaveAsDocument, ktera ma podle dokumentace (a tutorialu) ulozit dokument v jeho
originalnim formatu (tedy ne jako OLE objekt). Dostanu ale soubor o velikosti
3584 B. (Pokud pouziju metodu SaveToFile, vysledny soubor ma 3596B).
Podle ulozeneho prohlidky souboru se zda, ze mi TOleContainer ulozil asi balicek
objektu.

Vite prosim, jak ulozit opravdu cisty zdrojovy soubor? Tedy aby DOC (resp. SXW,
TXT) mel svuj puvodni format DOC (reps. SXW, TXT).

Predem mnohokrat dekuji.

S pozdravem

Petr Jarkovsky

export DBF do MSSQL bez BDE a MSSQL ! ! !

[*] Radoslav Jalc <develop(zv)jalc.sk> - 29.7.2004 19:36:55

Povodna sprava zo dna : 29. 7. 2004, od <zapletal(zv)inoma(tec)cz> :
> Lze nejak prevest tabulku DBF (bezi pod Apollo takze nepotrebuje BDE) do
> MSSQL bez MSSQL??
> Martin

z DBF do XML....a z XML kdekolvek

--
Radoslav Jalc,IT Support
ICQ : 259679413

databaze - jakou vybrat?

[*] prgx(zv)email(tec)cz - 29.7.2004 16:30:40

>v dalsej verzii MSDE uz toto obmedzenie nebude
>
>Erik

A bude zvetsen i limit velikosti databaze na 5GB ze soucasnych 2GB, coz bude jedine omezeni. prgx

databaze - jakou vybrat?

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 29.7.2004 15:38:33

> No, na 5 (nebo 7 ?), coz je podstatne horsi...

v dalsej verzii MSDE uz toto obmedzenie nebude

Erik

databaze - jakou vybrat?

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 29.7.2004 15:24:31

> No, na 5 (nebo 7 ?), coz je podstatne horsi...
>
> Jiri Foldyna

Me to tak hrozne neprijde. Pokud je prihlasenych 20 uzivatelu, tak se zkratka zpracuje max.5 dotazu ZARAZ a ostatni dotazy cekaji na zpracovani. V pripade dobre zoptimalizovane databaze by mely byt dotazy rychle a tudiz by uzivatele nemeli nic poznat.

Jirka

databaze - jakou vybrat?

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 29.7.2004 15:16:30

> [...]
>
> Neni. Je omezen pocet soucasne provadenych operaci.
>
> Petr Vones

No, na 5 (nebo 7 ?), coz je podstatne horsi...

TFrame nebo komponenta?

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 29.7.2004 13:30:20

> frame obsahovat kod, ktery bude primo v tom framu pridavat dalsi
> vizualni komponenty?

Nasledujici kod prida tlacitko na frame... Je to volano z framu... (trreba
na stisk tlacitka, co je na framu..)

B:= TButton.create(self);
with B do begin
parent:= PanelBody;
left:= 20;
top:= 20;
width:= 50;
height:= 50;
visible:= true;
end;

takze to jde..
------------------------------
Grid by mel prirazen Frame (nebo komponentu umistenou na frame) a sam by si
vse obsluhoval - bud pres tu komponentu nebo primo..
------------------------------

Cestina v D5

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 29.7.2004 12:52:17

From: "Jan Najvarek, ARTIN" <conference_reader(zv)artin(tec)cz>
> vite nekdo, jak zaridit, aby se ceske znaky korektne zobrazovali v Delphi
> pri provozu na anglickych Windows? Pro aplikaci v Delphi nemam problem, to
> nastavim pouze spravny charset pro Font, ale co samotne Delphi, specialne
> Object inspektor, tam to zobrazuje ceske znaky zkreslene.

Nastavit Locale na Czech v Regional Options.

Petr Vones

DLL v theardu a uvolneni objektu.

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 29.7.2004 12:52:15

From: <koukal(zv)petrkoukal(tec)cz>
> Volani loadlirary obcas selze na chybu 1114 (ERROR_DLL_INIT_FAILED). Stane
> se to v priipade, ze jiz nejaky dalsi theard uspesne provedl zavedeni dll
> knihovny .

Mas od te DLL zdrojak ? Vypada to ze chyba je nekde v ni.

> Jaky mechanizmus prace s dll knihovnami pri paralelnim chodu vice theardu
> je mozno pouzit ?

Stejny jako jinde.

> Pouzit v theardu pro uvolnani objetku .free nebo . release ?

Samozrejme Free.

Petr Vones

export DBF do MSSQL bez BDE a MSSQL ! ! !

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 29.7.2004 12:24:08

Zajiste. A nejen To. http://www.vistasoftware.com/

> Apollo umi DBF?
>
> Jirka Virt

databaze - jakou vybrat?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 29.7.2004 12:22:02

From: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>
> Jo s IB/FireBird souhlasim a jeste MSDE, ale tam je omezen pocet soucasne
> prihlasenych uzivatelu na 5...

Neni. Je omezen pocet soucasne provadenych operaci.

Petr Vones

InterBase+IBQuery

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 29.7.2004 12:42:14

Pri pouziti IBQuery sice mozes urobit niekolko SQL naraz, ale vzdy sa
splni len to, ktore vyplnie z akcie IBQuery (napr. Query.Insert alebo
Query.Edit - tazko urobis obe naraz). Ked chces viac SQL (insert aj
modify) tak musis pouzit IBSQL a robit ExecQuery. Ako niekto pisal je s
tym viac prace, ale urobis vsetko co si vymyslis.> -----Original Message-----

> a da se nejak udelat dva dotazy pri editovani, jeden modify a druhy
insert
> do tabulky zurnalu? diky

Porovnani textovych souboru

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 29.7.2004 12:22:01

From: "Jiri Brothanek" <jiri.brothanek(zv)seznam(tec)cz>
> potreboval bych vzajemne porovnavat ve svem programu v D dva textove
> soubory.
> Vystup by mohl byt dalsi tex. soubor, kde rozeznam radky pridane, smazane
> (zmenene) atd.
>
> Pokud znate nejake hotove reseni, prosim o radu.

http://www.araxis.com/merge/

Petr Vones

InterBase+IBQuery

[*] Marian Nykel <nykel(zv)atlascon(tec)cz> - 29.7.2004 12:11:59

Ahoj,
ja resim praci s IB pres IBSQL:
- IBSQL.Sql.Text := '...';
IBSQL.ExecQuery;
... zpracuju vysledky
IBSQL.Close;
a hotovo...

Mozna vice kodu, ale zase je resitelne libovolne zadani a vse je
jednoduse pod kontrolou.

mANY

Lahoda Radek wrote:

>a da se nejak udelat dva dotazy pri editovani, jeden modify a druhy insert
>do tabulky zurnalu? diky
>
>Radek Lahoda

InterBase+IBQuery

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 29.7.2004 12:05:58

IMHO je tohle lepsi resit triggerem... Je to potom vcelku bez prace... :)))

InterBase+IBQuery

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 29.7.2004 11:47:55

From: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>
Subject: export DBF do MSSQL bez BDE a MSSQL ! ! !> Lze nejak prevest tabulku DBF (bezi pod Apollo takze nepotrebuje BDE) do
> MSSQL bez MSSQL??
>
> Martin

export DBF do MSSQL bez BDE a MSSQL ! ! !

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 29.7.2004 10:23:39

Lze nejak prevest tabulku DBF (bezi pod Apollo takze nepotrebuje BDE) do
MSSQL bez MSSQL??

Martin

InterBase+IBQuery

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 29.7.2004 10:35:43

[...]

SelectSQL:
SELECT
KLIC, X, Y
FROM
TABULKA

InsertSQL:
INSERT INTO TABULKA
(KLIC, X, Y)
VALUES
(:KLIC, :X, :Y)

ModifySQL:
UPDATE TABULKA SET
X = :X,
Y = :Y
WHERE
KLIC = :OLD_KLIC

DeleteSQL:
DELETE FROM TABULKA
WHERE
KLIC = :OLD_KLIC

RefreshSQL
SELECT
KLIC, X, Y
FROM
TABULKA
WHERE
KLIC = :OLD_KLIC

kde plati, ze:
TABULKA je nejaka tabulka do se dotazujes
KLIC je jeji primarni klic (proto ho neupdatuju, to se primarnim klicum
nedela :o)
X a Y jsou nejake dalsi sloupce

Pokud
> vsak Grida napojim na IBQuery, nebo IBDataSet tak
> to nejde. Muzete poradit??

Console MySQL

[*] Michal Bilcik <pointer(zv)inmail.sk> - 29.7.2004 10:35:42

Nazdar,

JV> prima, v tom pripade mysql.exe si stahnu kde?

na oficialnych strankach mysql v baliku spolu so serverom.
Ak nechcete stahovat cely server koli konzole, su tam na vyber este
dalsi klienti.

Mimo toho, dobry je Mysql-Front, starsia verzia je freeware.

JV> protikus(server) je provider pristupu do internetu a ke vsemu mu to jede na
JV> linuxu, takze se proste jenom potrebuji pripojit k serveru.

To je uplne nepodstatna informacia na akom OS Mysql bezi.

--
Michal Bilcik

TVirtualStringTree - nastaveni na radek

[*] Marian Nykel <nykel(zv)atlascon(tec)cz> - 29.7.2004 10:25:40

vstTree.FocusedNode := NodeKteryZnam;
vstTree.SelectedNode := vstTree.FocusedNode;

Taky ne?

"Vysviceni" jeste taky zalezi na nastaveni MultiSelectu.

MN

Zdenek Brejsa wrote:

>hmm, tak to bohuzel neni presne ono - fokus to nastavi, ale "nevysviti" -
>potreboval bych, aby se to chovalo, jako kdyz kliknu na vetev (mam nastaveno
>vysviceni celeho radku). Tohle jen oramuje prvni sloupec a predchozi radek
>zustane vysviceny.

Ctecka carovych kodu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.7.2004 10:39:45

Puvodni zprava ze dne 29.7.2004:

> At se na to koukam jak se na to koukam, bud to vyzaduje zasah do
> pocitace, nebo je tam chte-nechte vice kabliku nez u klavesnicove
> ctecky.

Maly 10 cm kablik navic mi nezpusobuje nejmensi problemy. Nehledej
problemy, kde nejsou. Mam za pocitacem pul kilometru dratu a nemam nic
proti par dratum, nevidim je a nevadi mi.

> Sam sis odpovedel: "staci jen dve-tri komponenty". Pridani a
> obslouzeni dvou-tri komponent neni dle tebe zadny program navic...
> Hm, asi si te zacnu najimat jako programatora, protoze jsou
> programy, kde jen nasazis par komponent, a nastavis par properties,
> obslouzis par eventu... ale to dle tebe neni vubec zadne
> programovani, takze mi to udelas zadarmo, vid? :-)

Ne, to neni zadne programovani, nastavit COM port, nastavit paket a
propojit dve komponenty a dat jeden event, to neni zadne programovani.
Ano, udelam ti to rad zadarmo.

> Uz tomu rozumim... ty jsi jednou kdysi potreboval do sveho programu
> pridat ctecku, a protoz tvuj program mel tak spatne navrzene
> formulare, ze ti ty kody lide nacitali nekam jinam... tak proto
> klavesnicove ctecky tak nenavidis! Uz je mi to jasne! ;-)))

Jasne, nacitaly se mi dokonce do bazenu misto do Editu. Pak jsem tam
pro ne musel lezt a byl jsem mokry, tak se mi to nelibilo.

> Ale uznavam, moje osobni zkusenost je nic, proti tvemu neochvejnemu
> nazoru. ;-(

Ano, je to tak - ja mam na to svuj nazor a tva zkusenost ho v tomto
pripade nezmeni. Nezbyde ti, nez ten muj nazor akceptovat.

> Jasne, dve-tri komponenty nejsou zadny program. Nastavovani tech
> komponent take neni zadny program. A ostatne ono tve predani
> vysledku take nevyzaduje ani radku programu. A dokonce to tve
> 'vysledek si seknu kam chci' si take nevyzduje ani radku programu.
> Tve programy se asi ridi telepatii a ne zdrojovym kodem. ;-)))

Myslis jako ten jeden radek v udalosti? No ten nepocitam, ten musis
tak jako tak napsat. Co se ti nezda? Ze to zaridi dve komponenty a tim
padem nemusis programovat? No to nemusis.

> Kdyz jsme u toho, ja na to pouzivam Synaser, nepotrebuji na to
> zadnou komponentu, natoz dve-tri! vezmu hotovy thread, ktery mi sam
> vola udalost na formulari, kdyz je prijat cely carovy kod. je to
> mnohem mene prace nez s tvymi komponentami, ale i pres to si
> netroufnu tvrdit, ze to neni zadne programovani...

Jiste, protoze nemas co dat na formular, musis to vytvorit v kodu.
AsyncPro se da na formular a nemusi se nic psat.

> To neni tvuj nazor, to je tva krizacka vyprava proti klavesnicovym
> cteckam. ;-)

Je to muj nazor. Muzes proti nemu protestovat, muzes se treba stavet
na hlavu, ale to je asi tak vsechno, co s tim muzes delat :-) A muzes
samozrejme mit take jiny nazor, ten ti ja neberu :-)

Console MySQL

> Ak nechcete stahovat cely server koli konzole, su tam na vyber este
> dalsi klienti.

tak o to mi presne slo ;o)> To je uplne nepodstatna informacia na akom OS Mysql bezi.

to mi je jasny

jinak dekuji, neco jsem stahnul a uz uzivam

Jiri Virt

InterBase+IBQuery

[*] Martin Bednar <bednar(zv)mujweb(tec)cz> - 29.7.2004 10:15:37

OVm> Pokud si DBGrid napojim na Table, muzu data bez problemu editovat. Pokud
OVm> vsak Grida napojim na IBQuery, nebo IBDataSet tak
OVm> to nejde. Muzete poradit??

To je v poradku. IBQuery "pouze" vraci data ze serveru, ktera nejdou
primo editovat, je nutne editaci obslozit sam a do IBQuery.sql vlozit
primo sql prikaz INSERT INTO table .....

V IBDatasetu je to mirne jednodussi jen je treba vyplnit i dalsi
property napr.
IBDataset.InsertSQL, IBDataSet.RefreshSQL ....., pote je mozno primo
napojit trebas DBGrid a primo editovat.

Ctecka carovych kodu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.7.2004 10:15:36

> Ha ha ha, tos me pobavil :-) Jeden kablik povede do serioveho portu,
> druhy kablik povede bud do adapteru do zasuvky nebo do adapteru dozadu
> do pocitace (vyvedeny z pocitace vzadu pres volnou pozici karty) a
> nebo take do redukce klavesnice. Nevidim nejmensi duvod, proc by se
> jako jedna ctecka mohla napajet z konektoru klavesnice a uplne ta sama
> ctecka se seriovym kablikem by musela byt napojena na 30 metru dlouhy
> prodluzovak nejlepe 380V namotany kolem monitoru. Prosimte, nepis
> hlavne ptakoviny :-)

Petre, chces se hadat, nebo chcs konstruktivne diskutovat? Zatim se
jen hadas...

Kdyz jsem napsal, ze 'casto mas problem s napajenim', tak jsem tim
kupodivu nemyslel ze 'vzdy mas problem'! Shrnme si ty moznosti
napajeni, ano?

- Nektere ctecky vyzaduji zvlastni napajeci adapter. To si vyzaduje
dalsi silovou zasuvku u pocitace, mota se napajeci kablik.

- nektere ctecky se umi napajet z klavesnice. Tedy jeden kablik vede
do serioveho portu, a odtud se tahne druhy kablik do pruchozi
redukce, ktera je zapojena do pocitace misto klavesnice a klavesnice
je zapojena do teto redukce. Tomi prijde jako rozumne reseni, nicmene
je to jednoduse o jeden kablik vice nez u klavesnicove ctecky.

- jine ctecky (jak sam zminujes) maji od serioveho konektoru odbocku,
ktera vede do utrob pocitace kde je napojena na napajeci konektor
pocitacoveho zdroje. To si vyzaduje zasah do pocitace, proto toto
reseni povazuji za krajne nestastne, a je to spise pro bastlire, ne
pro masove nasaeni.

- a koneckoncu, existuji i ctecky, ktere jsou napajkeny ze serioveho
portu, tedy nepotrebuji zadny zvlastni napajeci kablik, nicmene
vyzaduje speceilni seriove porty, ktere maji na konektor vyvedene
natvrdo napajeni. To si opet vyzaduje zasah do pocitace a instalace
specialni seriove karty. Proto je toto reseni take nestastne.

> [...]

formulare, ze ti ty kody lide nacitali nekam jinam... tak proto
klavesnicove ctecky tak nenavidis! Uz je mi to jasne! ;-)))

Nastesti ne vsichni delaji formulare jako ty! Takze ostatni nemusi v
programu vubec nic prasit... Skoda, ze jsi zcela ignoroval a odmazal
muj nazorny priklad z praxe. Zopakuji:

Pres dvacet knihoven, carove kody na legitimacich, i na kazde knize.
Celkem pres milion kodu. Vice jak dveste pocitacu s klavesnicovymi
cteckami. Ctenaru temer 150000. Obsluha laicka, casto jen lehce
zaskolene knihovnice, ktere pred tim nikdy s pocitaci nepracovaly.
Obsluhuji se i ctenari sami. (pocinaje pocitacove zdatnymi studenty,
konce pocitacove negramotnymi duchodci). Doba provozu 7 let, kazdym
rokem se pocty zvysuji.

Myslis, ze kdyby s klavesnicovymi cteckami byl problem, ze bychom za
tu dobu pri techto objemech (na jednom pracovisti spickove za 8 hodin
provozu nactes pres 6000 kodu! To mas nejakych 13 kodu za minutu!) na
ten problem nenarazili?

Myslis si, ze komplexni knihovnicky system je jednoducha vec? (asi
reknes ze jo, protoze jsi nikdy zadny takovy system nevidel...) Mohu
te ujistit, ze kdybychom dle tvych slov meli kvuli cteckam 'prasit'
programy, tak by to bylo tolik prace, ze bychom nedelali nic
jineho....

> [...]

To neni tvuj nazor, to je tva krizacka vyprava proti klavesnicovym
cteckam. ;-)

export DBF do MSSQL bez BDE a MSSQL ! ! !

do MSSQL bez MSSQL???? :-o

Apollo umi DBF?

Jirka Virt

InterBase+IBQuery

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 29.7.2004 10:21:38

Otruba Vladimir ml. dne 29 Jul 2004 v 9:59:

> S databazi zacinam, takze nejspis lama dotaz:
> Pokud si DBGrid napojim na Table, muzu data bez problemu editovat.
> Pokud vsak Grida napojim na IBQuery, nebo IBDataSet tak to nejde.
> Muzete poradit??

IBQuery standardne editovat nepujde.

IBDataSet pujde, ale musis si na nej kliknout pravym, dat asi druhy prikaz odzhora, ktery si ted
nevybavuju :-) (neco jako edit dataset apod.) a nechat vygenerovat dodatecne SQL dotazy k nemu
(pro refresh, insert, delete, modify). Obvykle pak RefreshSQL jeste musim editovat rucne.

Karel Rys

InterBase+IBQuery

Needitovat data v Gridu ale pres SQL prikazy resp ulozene procedury...

Sroub

S databazi zacinam, takze nejspis lama dotaz:
Pokud si DBGrid napojim na Table, muzu data bez problemu editovat. Pokud
vsak Grida napojim na IBQuery, nebo IBDataSet tak
to nejde. Muzete poradit??

ponuka prace v Banskej Bystrici

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 29.7.2004 09:05:24

Cavte,

potrebujem vytvorit team delphi programatorov cca. 6 - 10 ktori budu pracovat tu v BB na hlavny pracovny pomer. plat podla skusenosti a znalosti, cca. 20 - 40 tis Sk za mes

ak mate zaujem , resp. poznate niekoho v Banskej Bystrici kdo ma zaujem pls. kontaktujte ma na

iturcan(zv)drake.sk

popr. priamo na tel. cisle +421 905500958

vdaka

Ivan Turcan

Console MySQL

[*] Suvarina, Vladimir <vladimir.suvarina(zv)siemens(tec)com> - 29.7.2004 10:01:33

> [...]
> mu to jede na
> linuxu, takze se proste jenom potrebuji pripojit k serveru.

Zdravim,

jestli jsem to dobre pochopil, shanis tohle
http://www.mysql.com/products/mysqlcc/

Sam to pouzivam ke sprave / dotazovani vzdalenych MySQL serveru. Hezky den,===================================
Vladimir Suvarina, Siemens s.r.o, ICN

InterBase+IBQuery

[*] Otruba Vladimir ml. <otruba.ml(zv)papirna(tec)cz> - 29.7.2004 09:59:32

Zdravim

S databazi zacinam, takze nejspis lama dotaz:
Pokud si DBGrid napojim na Table, muzu data bez problemu editovat. Pokud
vsak Grida napojim na IBQuery, nebo IBDataSet tak
to nejde. Muzete poradit??

Delphi 5 Pro. Win98, IB v 5.5.0.

Diky moc, Vlada.

TFrame nebo komponenta?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.7.2004 09:21:28

Ahoj,

v jednom starsim projektu ma kolega resenou funkcnost, ze ma
DBGrid a nad nim v rade edity - nad kazdym sloupcem je edit (majici
sirku toho sloupce). Cele to pak je osetrene tak, ze pri vodorovnem
rolovani gridem se prislusne posouvaji i ty edity atd.

Ja bych ted potreboval udelat neco podobneho, ale rad bych, aby slo o
univerzalne pouzitelnou zalezitost - tj. neco jako komponenta. Ma jit o
DBGrid, ktery, kdyz se zalozi novy sloupec, nad timto sloupcem vytvoril
i edit. No a potreboval bych poradit, co je lepsi: resit to jako vizualni
komponentu (jakeho zvolit predka?), nebo jako frame? Muze vubec

From: "Zdenek Brejsa" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>

> [...]
nastaveno
> vysviceni celeho radku). Tohle jen oramuje prvni sloupec a predchozi radek

A nechces si o tom VTV neco precist v helpu?
Z tvych poslednich dotazu je evidentni,
ze nemas predstavu wo co go....

K tomuto prispevku se v helpu pravi:

Since the separation between focus and selection is not very clear in
TTreeview many developers still think that setting the focused node also
selects the node. This is not so and you should keep in mind that focus and
selection are two different things.
There can only be one focused node in the tree. This is the node which would
be edited when the user clicks it again or presses F2. This node is marked
by a dotted rectangle around its caption.

In opposition there can be more than one selected node in the tree (if
multiselection is enabled). The selection is denoted by the highlighted
caption. A node can be marked as being selected as well as focused but it
must not necessarily be so.

HTH, pf

ESC sekvence

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 29.7.2004 08:21:20

Muzes taky pouzit command net use.

No to jde ale ja chci tisknout na usb ne na lpt nebo na sitovou to uz je
jedno....ale kdyz si tak s tim hraju tak se mi porad vyhyba to jak zjistit
na jakem portu je ta tiskarna....Nevite nahodou jak zjistit na jakem portu
je dana tiskarna?

****************************
David Go+AVk-ula, HCV group a.s.
Van+AQ0-urova 40,Nov+AP0- Ji+AQ0A7Q-n
www.nj.hcv(tec)cz/maddave/
www.hcv(tec)cz

TVirtualStringTree - nastaveni na radek

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 29.7.2004 09:03:24

> [...]
vysviceni celeho radku). Tohle jen oramuje prvni sloupec a predchozi radek

[*] Marian Nykel <nykel(zv)atlascon(tec)cz> - 29.7.2004 07:57:15

Zdenek Brejsa wrote:

> [...]
>jak se da v TVirtualStringTree skocit na nejaky Nod (ktery znam) neboli -
>jak nastavim "fokus" na vetev stromu? At hledam, jak hledam, ne a ne to

Console MySQL

> [...]

protikus(server) je provider pristupu do internetu a ke vsemu mu to jede na
linuxu, takze se proste jenom potrebuji pripojit k serveru.

Problem s hledanim minimalniho poctu maximalnich m

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 29.7.2004 07:45:13

Zdravim,
Mam prvky A, mezi nimi muze byt vztah n-n
Takze muze byt
A1-A2
A1-A3
A8-A9
atd.

Potreboval bych z techto prvku udelat minimalni pocet mnozin, ktere by
mi nahradili prvky , ktere maji stejne vazby.
Nevim, jestli mi rozumite, ale pokud budu mit A1-A2, A1-A3, A4-A2 a
A4-A3 a pro A1,A2,A3,A4 uz nebude zadna dalsi vazba, tak muzu A2 a A3
nahradit prvkem B2 a A1 a A4 prvkem B1 a tim minimalizuju pocet prvku v
mnozine A.

V praxi mam prvky v databazi v jedne tabulce a vazby mam v druhe
tabulce, asi nejlepsi by byla ta optimalizace nejakym selectem.

Snad jsem to vysvetlil :)

Diky za nakopnuti
Petr Sikola

Zakazani presouvani sloupcu v gridu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.7.2004 07:49:14

Ahoj,

potreboval bych u DBGridu zaridit, aby slo mysi menit sirku sloupecku,
ale aby neslo menit poradi sloupcu. V Options je volba, ktera ovlada
obe uvedene schopnosti soucasne. Jde to i jednotlive?

Select na datumy v rozmezi - VYRESENO

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 29.7.2004 08:17:19

Dik moc, to je presne ono, akorat jsem to upravil:

> select DATUM,SLA,SLB,SLC
> from DATA A

where (/*SLA='abcde' and*/ SLB='xx' and

> DATUM > '20040701 0:00:00' and SLC = 67)

AND

> EXISTS(select * from DATA B
> where (B.SLA='abcde' and B.SLB='xx' and B.SLC = 67 and
> B.DATUM BETWEEN DATEADD(second, -5, A.Datum) AND
> DATEADD(second, 5, A.Datum))
>
> Martin Cajbik

Petr Sikola

Ctecka carovych kodu

[*] Cabak Pavel <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 29.7.2004 08:09:17

Jak uz bylo receno, klavesnicove ctecky jsou plne konfigurovatelne a jsou k nim obsahle konfiguracni manualy.
Ja pouzivam svoji komponentu k plne spokojenosti. Ani nemusim nijak zajistovat, aby v aplikaci byla vybrana vzdy ta spravna TEdit komponenta. Naprogramuju si obsluhu udalosti precteni noveho kodu a se ziskanym textem si delam co chci, stejne jako u zpracovani ze ctecky pripojene na seriovy port.
U klavesnicove ctecky poznas co prichazi z klavesnice a co ze ctecky podle rychlosti prichodu novych znaku (pochybuju, ze i nejlepsi pisarka by psala stejne rychle jako cte ctecka). Staci odchytavat prichozi znaky, podle konfigurace ctecky budes vedet, ktery znak je prefix (konfigurovatelny znak pred platnymi znaky prectenymi cteckou) a ostatni budes bez zajmu propoustet dal do aplikace. Po prichodu suffixu (konfigurovatelny znak po platnych znacich prectenymi cteckou) mas cely kod. V komponente mam i timeout, kdyby nahodou neprisel suffix, tak bud doslo k chybe pri cteni caroveho kodu nebo to nekdo zacal psat rucne.

Pavel CABAK
cabak(zv)cross(tec)cz