FB 1.5 - start serveru bez Guardiana sposobi: Erro

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 23.7.2004 09:18:36

Hello delphi-l,

Ked spustam FB1.5 cez CPL bez guardiana, hlaska sa zmeni na:

Error code 1053 raised in StartService
The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.

To len pre doplnenie...

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

FB 1.5 - start serveru sposobi: Error code 997 rai

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 23.7.2004 09:06:35

Zdravim vsechny,

Na notebook C650, WinXPP-CZ SP1 som nainstaloval FB 1.5

A ked sa pokusim spustit server cez jeho ControlPanel (ako sluzbu)
dostanem hlasku

Error code 997 raised in control service
Overlapped I/O operation is in progress.

ked ho spustim ako aplikaciu, na 1-2 sekundy sa v trayi zobrazi ikona,
ale server s nespusti.

Nestretol sa s tym niekto?

P.S.
FB 1.03 v pohode.
Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 23.7.2004 08:54:32

:) Samozrejme ze neni problem. Takze INI nebo registr na lokale - tak to
taky
delam. Tim sem myslel to, ze kdyz uzivatel preseda z PC na PC
a nema zapis k instalaci na serveru, tak tyto informace ukladam
docasne na lokale tam kde zrovna sedi a pri ukoncovani
aplikace to nasypu do DB odkud si to zase pri prihlaseni odjinud
natahne na aktualni lokal...

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 23.7.2004 08:46:31

Jmeno PC dle IP

Ahoj, mam funkci na zjistovani jmena PC dle IP adresy.
V me siti mi vraci u kazde IP adresy jmeno "privat"
Da se s tim neco delat?

Vypis funkce

function HostByIP(IP:PChar):string;
var
wVersionRequested : WORD;
wsaData : TWSAData;
Addr:LongWord;
p : PHostEnt;
begin
Result:='Can''t reslove host';
p:=nil;

{Start up WinSock}
wVersionRequested := MAKEWORD(1, 1);
WSAStartup(wVersionRequested, wsaData);

{Get the Host Name by address}
Addr:=inet_addr(IP);
p := GetHostByAddr((zv)Addr,128,AF_INET);

{Shut down WinSock}
WSACleanup;
if p<>nil then Result:=p^.h_Name;
end;

IBX - FB - model prace

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 23.7.2004 08:40:28

Lstiburek Pavel wrote:

> No, vetsina serveru ma v multi-user rezimu s timto pristupem trochu potize. Dokud neskonci insert transakce, nelze nad stejnou tabulkou proveset dalsi insert transakci a tak dalsi cekaji na ukonceni te prvni transakce.
> Pavel

Rec byla o FireBirdu a tam tento problem snad diky jeho MGA nenastava,
alespon jsme na to pri testovani sitoveho provozu nenarazili a urcite
jsme zkouseli soucasne vkladani i upravu udaju, kde je problem jen pokud
dva updatuji tentyz zaznam soucasne.

Peca

Demo Scan v SYNAPSE

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 23.7.2004 07:48:23

Pokud by ta chyba byla zpusobena nenalezenim procedury/funkce, tak by
chybova hlaska vypadala nejak takto: Undefined identifier setLength :))))
BTW setLength je deklarovan (v D7) v unite System, ktera je linkovana
automaticky...

Demo Scan v SYNAPSE

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 23.7.2004 07:50:23

Problem jsi si zpusobil sam. Pole Ping a ThreadArray jsou dle deklarace
staticka, takze jim nelze nastavovat velikost !!!

Demo Scan v SYNAPSE

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 23.7.2004 07:46:21

> [...]
> ThreadArray:array [1..254] of TPingThread;

> Setlength (Ping,pingcount); // tady mam chybu
> SetLength (ThreadArray,pingcount); // a tady druhou

Proc nastavujes delku pole ?

Pavel
placeny amater

Demo Scan v SYNAPSE

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 23.7.2004 07:44:21

Pred SetLength napis spravnu unitu (napr. synapse.setlength - toto je
len priklad nepoznam tu Synapse tak neviem presne co tam mas napisat.
Musis najst unit kde je SetLength deklarovane a nazov toho unitu musis
napisat na to miesto kde ti to vyhadzuje chybu).> -----Original Message-----

> [...]
> pri volani procedur Setlength. Misto parametru Ping a ThreadArray
> by mel asi byt parametr typu string ? Nebo co je spatne?

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.7.2004 00:42:28

> Ano, ovsem to co rikas automaticky predpoklada, ze to zpristupneni jedne
> jedine vetve/hodnoty v HKLM je bezpecnostni problem a to tady zatim
> nikdo nevysvetlil proc (krom argumentu typu "mne se to nelibi")

ked aplikacia robi nieco, co nema robit, a obzvlast, ked siaha
na citlive data tak to IMHO je bezpecnostny problem. Nevidim
dovod aby instalovanie a pouzivanie "beznej" aplikacie
prekonfigurovavalo nastavenia a opravnenia operacneho systemu.
To je presne to, co aplikacie nemaju robit, ale casto robia a potom
cely pocitac blbne a treba vsetko preinstalovavat. Cital som
velkom zaujimavy clanok na webe (mozem poslat linku ak by
to niekoho zaujimalo) ako Microsoft zabezpecoval kompatibilitu
aplikacii pre Windows (asi NT), ze tam "natvrdo" testoval
a opravoval chybne spravanie pre konkretne aplikacie
(napr. nespravne alokovanie pameti) aby vobec pobezali.

> OK tak dam to do navodu a upozornim hlaskou, ze tyto prava instalak
> nastavuje.
> (jinak mnohe instalace do prav docela zasashuji, napriklad instalace
> ..NET )

.NET je systemova zalezitost, nie koncova aplikacia

> [...]
> ini a porejpe se v nem, ale ze by si otevrel regedit a hezky si nasel
> ten jeden jedinej klic ???!!!!
>
> Ovsem protoze jsem programator ja nech prosim tuhle cast bezpecnosti na
> mne. Proti tomu se muzu branit treba tim, ze budu udaj kodovat a pro
> dekodovani poznam zda bylo zmeneno. A urcite to jde i lepe, ale o tohle
> nejde. Kazda app je jina, a vyzaduje jinou bezpecnost. Konec koncu ani
> databaze nejsou 100% nenapadnutelne.
>
> Ja hledam ohrozeni systemu nebo jinych aplikaci a tohle s tim nema co
> delat. Chybu a diru si tam muzu napsat at pouziju cokoliv.

Tvoje uvazovanie je nie celkom ok. Bezpecnost IMHO nie je o tom,
ze hladam (alebo hadam), kde asi moze byt bezpecnostny problem
ale skor v tom, ze postupujem podla urcitych pravidiel aby k problemu
nedoslo. Jednoducho, ked urcite udaje su urcene pre system, tak tam
aplikacia nema co robit. I ked by v tom nebol zly umysel, je to podozriva
zalezitost, moze to sposobit antivirovy poplach alebo ine problemy.
Napriklad
mam 20 takych programov ako tu prezentujes, ktore pomenia opravnenia
na 20 miestach. Povedzme, ze tieto zmeny nemaju priamy vlyv na zabezpecenie
systemu. Pri kontrole ale koli nim potom prehliadnem 21.miesto s vaznym
bezpecnostnym problemom. Takze nepriamo mozu narobit problemy.
To je podobne ako s pocitacovymi virusmi: neexistuje neskodny virus.
I ked povedzme nejaky virus nenici subory, predsa len zabera nejaku
pamet, moze spomalovat pocitac, oberat pouzivatela o cas a peniaze
jeho odvirovavanim atd. Nie je to o tom, co ten virus robi, ale ze
jednoducho nema v pocitaci co robit (i keby nic nerobil).

Erik

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.7.2004 00:02:26

On Behalf Of Petr Zahradnik

Ahoj.

> Jak tak sleduji tuto diskusi, tak odpurci registru na jednu
> stranu vypadaji jako dodavatele velkych reseni pro velke site
> a velke mnozstvi uzivatelu, na druhe strane by nechavali UB
> uzivatele manipulovat se soubory a administratorum velkych
> siti menili pod ruhou prava v registrech. Chlapi, tak se
> dohodnete, co vlastne chcete.

No diskuze se uz rozdvojila:) , Tady se diskutuje o vyhodach zapisu do
reg versus ini,xml atd. a ja zde zastavam ten nazor, ze kazda aplikace
je jina a ze nekde je lepsi pouzit reg a nekde zase xml,ini atd.
A prave v tom druhem (puvodnim) thtreadu patram po moznosti nejakeho
spolecneho bodu pro zapisovani pro vsechny usery prave v pripade, ze jde
o aplikaci, kde ini,xml,txt,databaze atd. je nesikovna a registr je
idealni.

>Podle me programek za par supu
> na doma na sledovani obsahu kasicky nebo videoteky muze byt
> napsany tak, ze si budu presouvat soubory a hrabat si v nich
> a nastavovat, co se mi zlibi. Ovsem v okamziku, kdy jdu s
> programem na trh a notabene do viceuzivatelskeho prostredi,
> musi ten program mit nejakou koncepci, musi byt robustni,
> musi byt blbuvzdorny a musi splnovat urcita kriteria.

Jo , to ale vubec nic nemeni na tom ze i u robusni profi aplikace muze
byt jednou vyhodnejsi registr jindy neco jineho.

Ludek

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.7.2004 23:52:25

On Behalf Of Pavel Zichovsky

> naposledy v konefernci, nebot uz se to delphi moc netyka...

No ja myslim ze se to podstatne dotyk programovani WIN32 a to sem snad
patri

> [...]

databaze nejsou 100% nenapadnutelne.

Ja hledam ohrozeni systemu nebo jinych aplikaci a tohle s tim nema co
delat. Chybu a diru si tam muzu napsat at pouziju cokoliv.> > > Dale diky nejake (i nechtene) chybe v tom programu (napr. buffer

> ma pristup
>
> Ne, neni to jedno. Opet - "zly" user muze (diky tomu, ze ma k
> tomu klici prava
> zapisu) podvrhnout neco "skaredeho", co se pak spusti
> adminovi (bez jeho bedomi). Co a jak konkretne vzdy zalezi na
> aplikaci, jak je napsana, odolna proti podobnym utokum apod.

Prosim vysvetli jak muze jakykoliv zapis do
HKLM/Software/ludek/plmail/common/last_report zblbnout system tak aby
admin neco nechtene spustil.
Ale pochopitelne ne tak ze tam bude ode mne naprogramovane
ShellExec(HodnotaPrectenaZtohoKlice)

> [...]
> postou) - coz je analogie pristupu vsech useru na jedno
> misto. PMail si ale z toho adresare zaroven nacital
> konfiguraci, pluginy apod. Diky pristupovym pravum ale mohl
> "zly" uzivatel adminovi podsunout do mail adresare treba
> falesny plugin (nebo i jen mail vyuzivajici buffer overflow
> chybu), ktery se automaticky spustil ve chvili kdy admin
> pustil Pmaila. plugin samozrejme bezel s pravy admina a mohl
> udelat uplne cokoliv (treba smazani systemovych dat apod.).
>
> Takze to, ze vsichni useri meli nadstandardni pristupova
> prava nutna pro bezny chod aplikace, vlastne ohrozovalo

Ale to se podle mne skarede mylis, bezpecnost system v tomto pripade
byla ohrozena spatnym navrhem programu totiz ze nacital pluginy z common
uloziste a ne tim ze useri meli prava zapisu do nejakeho adresare. Pokud
by byl program navrzen tak, ze by useri mohli do toho adresare zapisovat
POUZE data a pluginy by byly v adresari kam muze zapisovat POUZE admin,
pak by tenhle problem nebyl.

> rizika je
>
> Ano je, a prave proto je treba se "spolecnemu ulozisti" na
> disku nebo v registrech vyhnout, a pouzit na to neco jineho
> (treba databazi).

No ja proti databazim nic nemam, ale na zacatku threadu jsem uvadel
priklad male nesitove aplikace, ktera jen vezme soubor ktery vybere
user, ten zpracuje a odesle ho nekam mailem se subjektem REPORT0001 a
dalsi MUSI byt REPORT0002 at to poslal ketrykoliv user. A k tomuhle
fakticky Firebirda nebo MSDE priinstalovavat nechci::)) Byl to konkretni
priklad, ale s x krat jsem musel z tohoto duvodu pouzit ini nekde v
C:\MojeData a prislo mi , ze registr by byl sikovnejsi, uz z toho
duvodu, ze (pokud vyloucim umysl) je to cislo v registru ponekud
bezpecnejsi pred BFU nez v tom INI.

Ludek

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 22:34:19

Puvodni zprava ze dne 22.7.2004:

> tipoval by som, ze keby userovi Frantovu poviem "zkopiruj si subor X z
> adresara Y" a "vyexportuj si vetvu X z registrov" tak v drtivej
> vacsine 1 pripad bude user vediet vykonat (praca zo subormi je
> minimalny zaklad pocitacovo gramotneho clovek) zatialco v druhom pripade
> nebude mat ani potuchy o com hovorim ;)

Tak netipuj a vyzkousej to. Ja kazdy den v ramci supportu ucetniho
software komunikuji se zakazniky typu ucetni a jsem schopen bez
problemu udelat po telefonu daleko vetsi silenosti nez nejaky
trivialni export vetve z registru. Jenze mu musis rict, co ma udelat a
ne jen at si neco vyexportuje.

Jinak na exportovani je tu tvuj program, nevidim problem v tom pridat
do zalohy dat take export nastaveni.

[...]
prava v registrech. Chlapi, tak se dohodnete, co vlastne chcete. Podle
[...]

[*] pointer <pointer(zv)inmail.sk> - 22.7.2004 22:24:18

Nazdar ,

> [...]

vacsine 1 pripad bude user vediet vykonat (praca zo subormi je
minimalny zaklad pocitacovo gramotneho clovek) zatialco v druhom pripade

S pozdravom,
Michal Bilcik

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 22.7.2004 21:34:15

Zdravim,

On 22 Jul 2004 at 20:52, Ludek ZITA wrote:

> [...]

Ano je, a prave proto je treba se "spolecnemu ulozisti" na disku nebo v registrech
vyhnout, a pouzit na to neco jineho (treba databazi).

S pozdravem
Pavel Zichovsky (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.7.2004 20:52:10

> premyslim, nic

Ahoj.
Pokusim se oponovat:

> [...]

registru to zde potvrdili) spousti admin se svymi pravy a je at se ti to
libi nebo ne prakticky bezbranny proti chybe tohoto programu.
Taky asi nema smysl resit chybu istalacniho programu, ta muze byt i v
programu, ktery do HKLM pouze zapisuje a nemeni prava.
Ja jsem si jednou spatne napsal smycku a cely HKEY_CLASSES_ROOT jsem si
smazal ::))
> [...]

(Napr. Maji-li byt nejake vystupy z programu cislovany v jedne ciselne
rade nezavisle na uzivateli, pak je jasne, ze musi existovat spolecny
bod kam kam maji r/w pristup vsichni uzivatele)> Dale diky nejake (i nechtene) chybe v tom programu (napr.
> [...]

No pak je to IMHO opravdu totez, protoze pokud jde o vyse uvedeny
priklad musim pak mit take nekde spolecny adresar a ta mira rizika je

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.7.2004 21:12:13

> Muj nazor je ten, ze pokud mi instalacni program pod rukou
> zmeni opravneni v registru, byt ve sve vetvi, uz to je sama o
> sobe bezpecnostni dira. Pokud s tim vylozene nebudu souhlasit
> a tedy vedet o tom z dokumentace. A nemusi se mi to treba libit.

Ahoj.
Jiny argument nez ze se Ti to nebude libit nemas ? Resp. Co je na tom
spatneho a tak nebezpecneho.
Ja jsem fakt usilovne premyslel a nic mne nenapada, protoz pokud ten
user muze jen do jednoho jedineho klice, pak opravdu nevidim zpusob jak
by mohl ohrozit system.
Hlavnim duvodem zakazu zapisu do HKLM pro usery je aby neprepsali
dulezite systemove udaje a nastaveni ostatnich programu, ci vlastniho
programu, ktere natvrdo prednastavi admin pri instalaci. A to IHMO pro
vsechny ostatni zustava s vyjjimkou treba te jedne jedine hodnoty (napr
cislo posledniho odslaneho reportu) kterou mam v
HKLM/Software/ludek/plmail/common/last_report.

Ludek

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 21:08:13

> [...]

> ciselne rade nezavisle na uzivateli, pak je jasne, ze musi existovat
> spolecny bod kam kam maji r/w pristup vsichni uzivatele)

No tak ja myslim, ze nejake spolecne cislovani cehokoliv nema moc co s
konfiguraci spolecneho, notabene uz vubec ne s puvodnim dotazem a
timto subjektem... Pomalu uz bychom toho meli nechat...

Viacriadkovy nadpis stlpcov v dbgride

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 22.7.2004 21:04:12

Ja som mal na mysli, taky grid, aby mal v nazve stlpca 3 riadky
a kazdy riadok bude mat svoj vlastny capion.
Nejedna sa mi o velke nazvy stlpcov, chcem tam dat dalsie
informacie.

Nie je take daco ako free komponenta.
Nasiel som velmi pekny free grid TSMDBGrid,
ale nie je to uplne to som hladal :-(.
Ale dakomu sa moze hodit
http://www.scalabium.com/smdbgrid.htm
> Musis si "vydedit" vlastny dbgrid od TDBGrid,zvacsit rowheights[0] a
> nasledne zalamovat title caption.
> alebo vid. priklad :
> http://downloads.delphi32.com/619/1612/mldbgrid.zip

Viacriadkovy nadpis stlpcov v dbgride

[*] Radoslav Jalc <develop(zv)jalc.sk> - 22.7.2004 20:42:09

Povodna sprava zo dna : 22. 7. 2004, od <hlas(zv)inmail.sk> :

--
Radoslav Jalc,IT Support
ICQ : 259679413

Demo Scan v SYNAPSE

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.7.2004 20:26:08

> [...]
> pri volani procedur Setlength. Misto parametru Ping a ThreadArray by
> mel asi byt parametr typu string ? Nebo co je spatne? Zkousim to na

Problem je v tom, ze zrovna toto demo nepochazi odemne, a tak to
vypada, ze vyzaduje vyssi verzi Delphi. (nicmene samotna synapse
skutecne Delphi3 podporuje! problem je jen v tomto demu. ;-()

Zitra se na to podivam...

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 18:48:01

Puvodni zprava ze dne 22.7.2004:

> Podivej se na Lokalizator.

No do Program Files, jak jiste vis, ale tady se da predpokladat, ze
vsichni uzivatele Lokalizatoru jsou vyvojari administratori. Jinak by
to byl znacny pruser...

Viacriadkovy nadpis stlpcov v dbgride

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 22.7.2004 19:10:03

Ako urobit viacriadkovy (konkretne 3 riadkovy) nadpis stlpcov v dbgride?

Demo Scan v SYNAPSE

[*] Petr <potuzacek(zv)volny(tec)cz> - 22.7.2004 19:06:03

Zdravim

[...]

Dekuju za opravu, Petr.

V Synapse je to takhle, pouze jsem si nadeklaroval
pole pro 254 predpokladanych pocitacu na lokalni siti C:

Unit PingThread;

interface

uses Classes, PingSend, IPUtils;

type
PPingResult = ^TPingResult;
TPingResult = Record
IPAdress:String;
Exists:Boolean;

TPingThread = class(TThread)
procedure Execute; override;
public
PingResult:TPingResult;
Ready:Boolean;
constructor Create(Ping:TPingResult);
end;

program Scan;

uses SysUtils, IPUtils, PingThread;

var:
PingCount:Cardinal;
[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 22.7.2004 18:46:01

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.7.2004 18:36:00

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Cili neni pravdive tvrzeni, ze konfigurace aplikace v registru se
> spatne zalohuje. Samozrejme predpokladem je, ze nastaveni neni
> rozlezle po ruznych vetvich registru

Coz prave vetsinou je. Navic lze ten export automazitovat tak aby slo provest
zalohu dat ?

Petr.

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.7.2004 18:33:59

> [...]

kteri nemaji pravo zapisu do tohoto umisteni...

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 18:07:57

Puvodni zprava ze dne 22.7.2004:

> Uzivatelska nastaveni odjakziva nikam jinam neukladam, jen do
> vhodneho souboru v adresari aplikace.

A kam (do jakeho adresare) jako tu aplikaci instalujes?

Pruhledny TPanel

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2004 17:41:55

Zdravim,

mam nasledujici problem: na formulari mam 2 komponenty TPanel, pricemz
kazdy ma jinou barvu. Potreboval bych pres tyto 2 panely castecne
zobrazit TImage transparentne. Pokud vsak vlozim TImage primo na
formular, neni pres TPanely vubec videt. Kdyz pridam dalsi panel a na
nej teprve TImage, je zase videt barva tohoto tretiho TPanelu.

Existuje nejaka komponenta TPanel, ktera by byla nad zbyvajicimi TPanely
a pritom nabizela vlastnost Transparent stejne jako TImage? A nebo
komponenta TImage ktera umi byt transparentni nad TPanel?

Diky za odpoved.

Karel, D5

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 22.7.2004 17:39:55

Nevim proc mam porad hledat nejake okliky a nestandardni reseni. Registry tu
jsou a doporuceni MS ohledne spravne tvorby SW jsou jednoznacna.
Na registrech je snad nejkrasnejsi to, ze jsou porad na svem jedinem miste a
pro pouzivani staci par jednoduchych funkci. Kazdy user ma svou privatni
cast a zaroven existuje spolecna. A pokud pouzivam GPO a trochu vyraznejsi
restrikce, muze byt jiny pristup problemovy.
INI soubory jsou uz minulost, zvlaste kdyz se podivam na vyvoj file systemu
u MS.
XML je sice perfektni vec, ale prinasi take svoji nemalou rezii. Takze pokud
zahrnu do produktu rozsahlou podporu XML (treba .NET), je XML asi vhodnou
alternativou a vyuzitelnym doplnkem registru. V Delphi mi to u mensich veci
prijde ponekud prez ucho.
U databazovych aplikacich asi neni o cem diskutovat.

Docela slusnej clanek o registru je
http://www.windowsitlibrary.com/Content/224/1.html

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 22.7.2004 17:35:54

Mno, podivejme se na aktualni trend v .NET a zkusme si rozebrat, procpak asi
k nemu doslo.

Hlavnim standardem je ukladani vlastnich nastaveni do konfiguracnich
souboru. Cilem by mela byt aplikace, ktera se nakopiruje, spusti, a jede.
Konfiguracni soubor je pochopitelne XML v adresari aplikace, na nejake ini
klidne muzes zapomenout - nakonec i v Delphi 7< se vyplati si trochu pohrat
s XML, i kdyz to neni takova basta jako v .NET. Slava, slava, rikam si,
konecne MS prisel na to, ze ukladani kdejakeho curbesu do registru leda tak
zpomaluje pocitac.

Uzivatelska nastaveni odjakziva nikam jinam neukladam, jen do vhodneho
souboru v adresari aplikace. Uzivatel sice do nej muze sahnout, ale kdyz si
neco zmrsi, je to jeho chyba, a soubor ostatne muze smazat a nastavit si vse
znovu. Samozrejme kazdy uzivatel ma sva vlastni nastaveni. V registrech to
pro nej uz neni az takova sranda. Pokud snad potrebuju nejake udaje schovat
pred BFU, poucim zakaznika, ze to ma bezet na serveru, ktery bude spravovat
nekdo, kdo tomu rozumi (takovy clovek se stejne snadno prohrabe i v
registrech).

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 16:21:49

> [...]

nez zkopirovani souboru. A nezabere to ani chvilicku.

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.7.2004 16:11:49

On Thursday, July 22, 2004 12:45 PM [CET], Petr Vones
<konference(zv)petrvones.net> wrote:

> [...]
> obnovit vcetne puvodnich nastaveni tak neni nic lepsiho nez mit
> nastaveni ulozena v nejakem souboru ktery lze snadno zalohovat.

Btw: pomoci regeditu je kdykoliv mozne ulozit vybranou vetev registru
do souboru, prenest na jiny pocitac a jedinym kliknutim naimportovat.
Cili neni pravdive tvrzeni, ze konfigurace aplikace v registru se
spatne zalohuje. Samozrejme predpokladem je, ze nastaveni neni
rozlezle po ruznych vetvich registru

D. Toman

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 15:35:43

> [...]

bezpecnostni dira. Pokud s tim vylozene nebudu souhlasit a tedy vedet
o tom z dokumentace. A nemusi se mi to treba libit.

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 22.7.2004 15:47:46

> [...]
Pavel

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 15:39:44

Puvodni zprava ze dne 22.7.2004:

> Neviem ako u Vas, ale ked zaplati tak nech.

Ano, to je presne ono - kdyz zakaznik zaplati, tak zacne kazdy delat,
co neumi, a podle toho to pak tady vypada. Presne socialismus. Kazdy
umi vsechno, kazdy dela vsechno...

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 15:33:42

Puvodni zprava ze dne 22.7.2004:

> Nepodporujem to, nikdy nepobezi ono. Tadial cesta nevedie, pri programovani
> by sa mal clovek odosobnit a mysliet na zakaznika, nie na svoje nazory.

Prosimte, neplet si pojem a prujem. Tady nejde o zadne nazory. Tady
jde o to, co umim, co delam, co chci umet a co chci delat. Ja nejsem
automechanik, proto neopravuji auta. Kdyz za mnou prijde zakaznik, ze
chce opravit auto, tak mu ho jednoduse neopravim, protoze to neumim a
protoze to nedelam a protoze to ani nechci delat. Kdyz za mnou prijde
zakaznik, ze chce napsat aplikaci pro tucnaka, tak mu ji take
nenapisu. Opet ze stejneho duvodu - neumim to, nechci to umet, nedelam
to, nechci to delat. Jednoduse nemohu delat vsechno, takovy je zivot.

Mam zakazniky velmi rad a udelam ji, co jim na ocich uvidim. Ovsem
stale to jsou pouze zakaznici a proto kvuli nim nebudu skakat z okna,
chodit krast, a delat neco, co se mi nelibi. Delam jen to, co delat
chci, a proto ta moje prace vypada tak, jak vypada - co delam rad,
delam dobre a kvalitne. A delam pouze to.

Ano, situace v socialismu je takova, ze kazdy dela vsechno, kazdy se
do vseho prdi, kazdy si stavi pocitace, kazdy si nakupuje kramy v
Makru, kazdy ma synovecky, co delaji programky apod. A podle toho to
vypada. Jdi se podivat na bezne zamestnance, jak pracuji, jak jsou
vykonni, jak vyuzivaji pracovni dobu k praci - a pak mudruj.

> To ze sa Vam momentalne tucnak nepaci, neznamena, ze za niekolko
> rokov nebudete pre neho vyvijat.

A take to neznamena, ze me za nekolik roku neprejede parni valec.
Prognozy ponechme na nekom jinem. Kdyz Borland vyvinul Kylix, bylo tu
takovych prognoz mraky - a skutek utek. Ja jsem tehdy rikal, ze to
nebude tak horke. Neverim tomu, ze za nekolik let budu vyvijet pro
linux. A na druhou stranu jsem si jisty, ze pokud by me to zacalo
bavit, delal bych to rad. Sance je to zatim nulova a nemuze byt o tom
rec.

> Mne sa paci myslienka XML suboru, v ktorom su nastavenia, tak ako to
> je momentalne v Net frameworku. Ze registre nebolo to spravne
> orechove prisiel asi aj sam microsoft, preto podla mna najlepsie je
> ukladat hlavne nastavenia do adresara programu (aspon ich uzivatel
> nema moznost zmenit) a uzivatelske informacie bud do Documents and
> Settings/<current user> alebo do db, zalezi na druhu.

Uzivatel nema sanci v Total Commanderu otevrit pres F4 XML soubor a
nadelat v nem paseku? Povidej, prehanej...

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.7.2004 15:11:41

> Asi mate mylne informacie, pokial viem pod .Net framework ziadne registre
> nie su, nehovorim o produktoch, ktore este bezia ale o buducnosti o Net
> platforme.

no "berme veci ako su" a hovorme radsej o realnych produktoch
"ktore este bezia". Naposledy som si z MS stiahol Visual Studio Express
produkty a tie registre pouzivaju. Dovod, ze sa .NET vyhyba
registrom je ten, ze je to urcene pre webove aplikacie a tam
jednoducho nemozes babrat do registracnej databazy, lebo
aplikacia nebezi na Tvojom pocitaci.

> XML, ze ho aplikacie pod delphi nepouzivaju znamena, len ze sa s nim
> pod delphi tazsie pracuje ako napr s registrami, alebo ini suborom.

XML je mozne editovat textovym editorom a tak si asi kazdy mysli,
ze si tam aj moze vsetko jednoducho editovat textovym editorom.
Lenze XML ma urcitu strukturu a IMHO treba nastroje ako k citaniu
tak aj k zapisovaniu XML. No a tu je jadro problemu - ked potrebujem
nastroj, tak uz je takmer jedno, aky je format samotnej informacie,
ci to je alebo nie je XML subor.

> Idealne riesenie neexistuje, ale podla mna sa XML blizi najblizsie
> k tomu idealnemu. Bohuzial ale pod <D7 nie, az tak na .Net framework.
> Nuz tomu sa hovori evolucia:)

IMHO idealnym riesenim je databaza, objektova a najlepsie
na urovni filesystemu

Erik

IBX - FB - model prace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.7.2004 14:13:37

Priznam se k tomu, ze rozhodne nebudu menit filozofii prace s DB strojem.
Radsi vyuziji veskere funkce transakci (kvuli tomu jsem koneckoncu na DB
server presel) vcetne rollbacku, nez abych vymyslel jak zrychlit praci s
databazi o radove nekolik procent diky nepouziti rollbacku ve vyjimecnych
situacich. Levneji vyjde kdyz si zakaznik poridi rychlejsi server.
Mimochodem pokud vezmu procentualni podil rollbacku proti commitum tak mi
vyjde pomer 1:10000 a kvuli takto zanedbatelnemu poctu si nebudu komplikovat
zivot dalsimi klickami, ktere jsou dalsim potencialnim zdrojem problemu. U
rollbacku si mohu byt - alespon temer - jist, ze probehne, zatimco se v
zadnem pripade nemohu spolehnout na to, ze nejaky "rucni" rollback korektne
probehne. Argumentovali jste zvysenim rychlosti na serveru - a o kolik
procent zpomali ne zrovna mala rezie ukladani vsemoznych ID a dalsiho
haraburdi klienta ???

IBX - FB - model prace

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 22.7.2004 13:57:36

> From: Milan Tomes [mailto:delphi(zv)haida(tec)cz]
> No jo - jenze co budes delat v okamziku, kdy Ti projde zalozeni master
> zaznamu, ale na detailu to zbuchne... To budes nejak
> explicitne osetrovat
> pripadny rollback ??? To snad ne... :((( Krom jineho by melo
> byt zajisteno,
> ze ten master zaznam neuvidi zadna jina transakce do doby nez
> bude kompletne
> a korektne vytvoren...
Ahoj.
[...]

OT Re: Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 22.7.2004 13:17:32

Zdravim,

On 22 Jul 2004 at 11:35, Ludek ZITA wrote:

> [...]

pristup do te vetve v HKLM) "nabourat" konfiguraci programu tak, ze nebude
schopen provozu, a omezi to vsechny uzivatele. Pri uplatneni politiky "default v
[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.7.2004 13:39:34

Ale chyba pri ukladani dat je opravdu vyjimecny stav, ktery si nezasluhuje
nic jineho nez rollback... Alespon takto to vidim ja... Rozhodne nehodlam
delat silenosti typu "pamatuj si ID vsech doposud ulozenych zaznamu a pri
chybe je smaz"... Co kdyz nastane chyba pri tom vymazu ??? Rollback je IMHO
na toto presne urcen. Lenost ci pohodlnost programatora s tim nema vcelku co
delat.

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Mira <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2004 13:19:32

Jenom v max. fofru a tedy v kratkosti, nestiham: Minimalne udelas svym
programem v registrech cosi, s cim admin nepocita. A pokud jsou treba sireny
v siti systemove politiky pres GPO serveru tak se ti muze snadno stat, ze
nekdo nebo neco v nadrizene vetvi obnovi bezpecnostni politiku i pro
podrizene objekty a Tvuj program "najednou ze zahadnych duvodu" prestane
pracovat... A admin ma zase par dni co delat, kdyby se nahodou jinak
flakal... Existuje urcite jeste dost jinych duvodu, ale nemam ted bohuzel
cas se nad nimi zastavovat... Proste menit prava by podle me program sam o
sobe nemel.

Mira

IBX - FB - model prace

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2004 13:21:32

> [...]

lenosti programatora.

Peca

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 22.7.2004 13:15:31

On Thu, 22 Jul 2004 12:47:29 +0200, Erik Salaj, Winsoft
<winsoft(zv)netkosice.sk> wrote:

> to dufam neznamena pristupit na kazdu blbost, co zakaznik vymysli

Neviem ako u Vas, ale ked zaplati tak nech.

> podla niektorych predpovedi na tejto konferencii sme uz mali vsetci
> vyvijat v Linuxe. A software mal byt zadarmo aj so zdrojakmi.

To netvrdim, je to typicky nazor na flamewar, berme veci ako su, ani
nostradamovi nevysli predpovede:)

> [...]

Idealne riesenie neexistuje, ale podla mna sa XML blizi najblizsie
k tomu idealnemu. Bohuzial ale pod <D7 nie, az tak na .Net framework.

vlko

mail: vlko_(zv)pobox.sk
web: http://vlko.zilina.net

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.7.2004 12:47:29

> [...]

na co prisiel Microsoft ohladom reg. db, ale nadalej ju vo svojich
programoch pouziva. IMHO XML tiez nie je idealne riesenie (ktore

Jak zrychlit cteni IBOQuery

[*] Marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 22.7.2004 12:55:30

ahoj,

a co filter ?
proc nacitat 30000 polozek ?
co zkusit misto Listview - VirtualTreeView

s pouzitim IBObjects, FB1.5RC8 a Delphi 4 vytvorim SQL dotaz nad databazi.
Vysledne radky prochazim a kopiruji (a interne upravuji hodnoty) do
vlastnich struktur v pameti a nasledne zobrazuji v ListView ve virtualnim
modu. Pouzivam pri tom metody FieldByName, nebot jsem neobjevil jak nacist
cely radek najednou napr do pole typu variant pokud by to slo.

Nevim kde FB uklada vysledek dotazu, ale pri tomto postupu mi kazdopadne
hrka HD a zobrazeni napr. 30000 polozek trva asi 20vterin, casto je potreba
vice. Samotne vykonani dotazu (cili vykonani Query.Open) je podstatne kratsi
. Rad bych zrychlil nacitani do pameti.

Nemuzete mi poradit jak by to slo udelat, pripadne jak to funguje a zda je
vysledek SQL dotazu ulozen v pameti (je ji snad dost), jak bych asi
ocekaval?

Dekuji
Andreas D4

Jak zrychlit cteni IBOQuery

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 22.7.2004 12:15:22

Ahoj,
overil bych si jak dlouho bude trvat (otevreni a nacteni) :
Query.Open;
Query.Last;

Jeste pokud mas fieldy vygenerovane v designtime tak jsem pristupovat
primo na ty objekty: QueryName.Value atd...

Taky by pomohlo nastavit Query.Unidirectional:=True;

Danik
BTW 30000 vet v pameti je celkem dost ...

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.7.2004 12:45:24

From: "Vlko II." <vlko(zv)zilina.net>
> [...]

nastaveni tak neni nic lepsiho nez mit nastaveni ulozena v nejakem souboru

Pro priklad jak to nema vypadat nemusime chodit daleko, napriklad samotne
Delphi IDE.

Petr Vones

IBX - FB - model prace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.7.2004 12:33:23

Ano - pokud muze existovat master zaznam bez detailu tak je to celkem v
poradku, ale v pripade, ze uzivatel ma k dispozici formular, na kterem
edituje najednou jak master tak i detail zaznam, tak pri ulozeni rozhodne
nebudu v samostatne transakci poustet master a v samostatne detail. To je
IMHO nesmysl a ve vysledku se to projevi jako napr. castecna ztrata dat nebo
nekonzistence...

IBX - FB - model prace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.7.2004 12:31:23

Pokud to bude opravdu podle tohoto schematu:

- spustim transakci
- zalozim vetu mastra
- zalozim vetu(y) detailu

dejme tomu, ze detail neprosel (stat by se to nemelo, ale obcas se stane
ledacos) a server mi vratil chybu.

tak v ten okamzik to budu delat uplne jinak:

- na transakci zavolam rollback.

Nevim proc bych mel mazat master zaznam, kdyz presne kvuli tomuto existuji
transakce.

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 22.7.2004 11:31:17

On Thu, 22 Jul 2004 10:21:11 +0200, Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
wrote:

> [...]

moznost zmenit) a uzivatelske informacie bud do
Documents and Settings/<current user> alebo do db, zalezi na

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 22.7.2004 11:31:17

> [...]

> snad ne... :((( Krom jineho by melo byt zajisteno, ze ten
> master zaznam neuvidi zadna jina transakce do doby nez bude

IBX - FB - model prace

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2004 11:31:17

Milan Tomes wrote:
> [...]

- zalozim vetu mastra
- zalozim vetu(y) detailu

dejme tomu, ze detail neprosel (stat by se to nemelo, ale obcas se stane

peca

Jak zrychlit cteni IBOQuery

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 22.7.2004 12:09:21

> misto FieldByName pouzij Field[n].
> je to radove rychlejsi. pokud neznas dopredu poradi poli, lze si je
> dohledat treba tkhle:

etc.

Diky, poradi sice teoreticky znam, ale muze se zmenit, proto jsem vzdycky
radeji pouzival FieldByName nez FieldByNumber, necekal jsem, ze bych poznal
extra rozdil v rychlosti a lepe se upgraduje se zmenou DB.

Zkusim tedy Fields[n], mimochodem udajne existuje jeste metoda Row, nevis
neco blizsiho?

A dekuji (pripadne predem)
Andreas

Jak zrychlit cteni IBOQuery

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2004 11:43:18

misto FieldByName pouzij Field[n].
je to radove rychlejsi. pokud neznas dopredu poradi poli, lze si je
dohledat treba tkhle:

var
fID, fJmeno: TField;
id: Integer;
jmeno: String;
begin
fID:=IBQuery1.FindField('ID');
fJmeno:=IBQuery1.FindField('Jmeno');
if (fID<>nil)and(fJmeno<>nil) then
begin
id:=fID.AsInteger;
jmeno:=fJmeno.AsString;

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.7.2004 11:35:18

> [...]
>
> Nasazeni software, ktery toto nerespektuje, a vyzaduje
> nadstandardni prava pro "obycejne" uzivatele bych z
> bezpecnostnich duodu velmi zvazoval.

Ahoj.
Muzes prosim podporit nejakym argumentem ze povoleni zapisu vsemi usery
do klice HKLM/Software/ludek/plmail/common/last_report (samozrejme, ze
nikam jinam), ktere provede instalacni program (samozrejme spusteny
adminem pri instalaci) bude zavaznou (ci vubec nejakou) bezpecnostni
dirou.
At nad tim premyslim jak premyslim, nic mne nenapada.

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 22.7.2004 11:27:17

Ahoj vsem,

[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.7.2004 11:13:15

> [...]
ze ten master zaznam neuvidi zadna jina transakce do doby nez bude kompletne

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 22.7.2004 11:01:14

Osobne pouzivam generator ... (IDcka generuji hned na AfterInsert do
datasetu) - je to jednodussi, jen se trochu plytva sekvence (nemusi se
to vubec ulozit apod)... Nicmene u GUID ID to neni problem :-)
Zatim jsem nevidel funkcni verzi s triggerem (krome te co jsem uz psal:
Uloz_Mastera, Reload_Master_Dataset, Vytvor_Detail, Uloz_Detail)

Danik

IBX - FB - model prace

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 22.7.2004 10:59:14

PS: proc kbMemTable kdyz mas ClientDataset ?

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.7.2004 10:21:11

> [...]

tucnaky, a moje desktop aplikace na tucnacich nebezi a nepobezi.

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 22.7.2004 09:25:52

Petr Zahradnik wrote:

> me zase registr vyhovuje maximalne.

A jak to delas, kdyz si ten user sedne k jinemu PC? To si musi na
kazde stanici znovu nastavit svuj profil? Nebo pouzivate cestovni
profily? A co, kdyz to druhe PC bezi na linuxu?

Vetsinou kazdy program pouziva nejakou databazi. Ja tyto uzivatelske
veci davam tam - vyhodou je i to, z s backupem dat se soucasne
zalohuji i profily uzivatelu. A v linuxove variante aplikace se to pak
nemusi programovat extra.

FreeVCS a FB (1.5)

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 22.7.2004 08:33:48

Uff, dekuju za vysvetleni. Problem asi bude v tech XP. V dokumentaci pisou,
ze by mela jit instalace i na XP. Ovsem pokud jste to zkousel ladit, tak
verim vam. :-) Udelam to same, co jste udelal vy. Ta instalace komponent me
take desi..> Jestli se pokousis rozjet server na WinXP, tak mas stejny problem jako
ja -
> me se to nepodarilo a kdyz jsem ladil zdrojaky, tak se to sekne na funkci
> OpenSCManager coz naprosto nechapu... :(((
> Ta funkce se vola pri kontrole, zda nahodou neni nejaka instance serveru
> spustena, takze teoreticky by to slo vyhodit, ale nechce se mi kvuli
> rekompilaci zdrojaku instalovat mraky dalsich komponent, takze jsem server
> hodil na jeden z nasich serveru s Win2k

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

> Ty neumis v Delphi pristupovat do registru?

umim, diky za zdvorilou otazku. ;o)

> Pro vetsi site, kdyz jejich spravu beres vazne, se pouziva minimalne
> Windows Installer Service. Jednoduse aplikaci opatris kvalitnim
> instalacnim programem a nasledne jako administrator urcis jeji
> distribuci po siti. Jen nastavis, kterym uzivatelum se ma
> nainstalovat. Instalacni program zajisti vse potrebne, sam
> rozinstaluje aplikaci na stanice, jakmile se dotycny prihlasi do site,
> pripadne nahraje novejsi verzi, nove konfiguracni soubory apod.

Dokazete pochopit, ze ne vsude je Win sit? ;o)> INI soubor na siti muzes pouzit tak maximalne na konfiguraci spolecnou
> pro vsechny uzivatele. Ja jako uzivatel bych si ale pral, abych mel
> nastaveny desktop tak, jak si preji ja, nikoliv spravce site, aby si
> program pamatoval mnou naposledy otevrene soubory, moje udaje, moje
> nastaveni. Pokud delas program slozitejsi nez kalkulacka, potrebujes
> take ukladat nastaveni jednotlivych uzivatelu.

kazdy vidi jinou konfiguraci, koukam ...

1. konfigurace vzhledu, rozestaveni prvku, sloupecku v gridu apod. tam je
jasne, ze se bude ukladat nekam a je lhostejno kam, do privatni slozky
uzivatele.je fakt, ze privatni slozka muze byt i na siti ;o)
a nebo, pokud mam DB aplikaci, nevidim duvod, proc si tyto udaje neukladat
do nejake tabulky.

2.obecna konfigurace - prikladem muze byt cesta k NET adresari pro funkci
paradoxu, coz musi byt spolecne pro vsechny uzivatele v siti.

atd .. urcite by se dalo najit vice

Jiri Virt

FreeVCS a FB (1.5)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.7.2004 08:05:46

> [...]
spustena, takze teoreticky by to slo vyhodit, ale nechce se mi kvuli
rekompilaci zdrojaku instalovat mraky dalsich komponent, takze jsem server

OT: Surne tel. kontakt na Ludka Finstrleho

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 22.7.2004 07:57:45

prosim ak mam na neho niekto kontak, hned mi dajte vediet, je to naozaj
surne

dakujem

joka

PS: ospravedlnujem sa za OT ale naozaj neviem ako zohnat na neho cislo

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 22.7.2004 07:47:44

> Proc by byl pro zavedeni nejake defaultni konfigurace potreba
> instalacni program? Ty neumis v Delphi pristupovat do registru?

Ja rikal, ze i mistr tesar se nekdy utne ;-) Je to snad jasne, ten konfig
je na tom serveru, ja v registrech nic nemam a v danou chvili ani nic
nechci, kdo mi to pak odinstaluje, kdyz aplikace je jinde.
A.

objekt Printer

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 22.7.2004 07:35:44

Nevim jak v Delphi, ale v Pascalu, jsem to resil pomoci ridicich
escape sekvenci, ktere se doctes v manualu k tiskarne.> Ahoj,
> Potrebuju tisknout pres objekt printer
> text. Pouzivam klasicky prikaz
> writeln(f, text), ale na jehlickove
> tiskarne me zlobi konce stranek.
> Tiskarne jako dojde papir od snimace papiru
> ale delfi by jeste chtelo jeden
> nebo dva radky dotisknout na stejnou
> stranu. Tim padem vlozim novou stranku

Firebird 1.5.1 Embedded vo Windows 98

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 21.7.2004 22:49:05

konf(zv)rotursoft.sk wrote:

> [...]

Mozna to bude znit divne, ale mas v prislusnem systemu i knihovny
MSVCP60.dll a MSVCRT.dll? FB je potrebuje a ve w98 defaultne nejsou.

Michal "Spider_X" Kuncl

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.7.2004 21:51:00

Puvodni zprava ze dne 21.7.2004:

> [...]

take ukladat nastaveni jednotlivych uzivatelu.

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 21.7.2004 21:36:58

no jeden priklad ini soubor.

[...]

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 21.7.2004 18:50:45

Pokousim se rozchodit FreeVCS. Pouzivam FireBird 1.5. Kdyz se pokusim pustit soubor
FVCSAppSrv.exe, tak mi ve "Spravci uloh" naskoci "services" na 90% - procesor jede na 100% a nic se pritom nedeje...

Soubor FreeVCS2.gdb mam ve stejnem adresari..

--------

Pouzivate nekdo tuto kombinaci a netusite, kde delam chybu? Nenapsali by jste mi par slov, jak rozchodit server cast FreeVCS?

Databazi mam vytvorenou.. Upgradnutou. Usery pridany.. Jenom ten server nejde spustit...

--------

DVD Title

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 21.7.2004 18:24:43

Martin Zeman wrote:
> Ahoj,
> nevite nekdo, jak precist titul DVD disku (tj. nazev filmu) v DVD mechanice
> ?

Uplny nazev filmu nejspis nevytahnes nijak. Maximalne tak nacist label
disku. Ten se (mimo jineho) da zjistit fci GetVolumeInformation,
pripadne to jde jednoduseji pres JCL - unita jclsysinfo, fce GetVolumeName.

Michal "Spider_X" Kuncl

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 21.7.2004 17:36:40

> Spatne to v tom pripade udelal vyvojar, pokud si nedal dalsi verzi do
> jine podslozky, napr. /SOFTWARE/Computer Laboratory/SW1/Verze1/...
> Nevidim v tom ani ten nejmensi problem, notabene kdyz pro vyvoj si to
> muzes nastavit jakkoliv jinak - jednoduse v konstante mas cestu v
> registru a tak to zmenis - predpokladam tedy, ze cunacky neni ta
> cesta na 159 mistech v aplikaci, ale v jedne konstante :-)

S tim muzu docela souhlasit. Ale muzu mit i duvod mit vice testovacich
konfiguraci pro aplikaci at uz k tomu nainstaluju jednu instanci nebo vic.
Treba jen pro ucely testovani pri vyvoji jednoduse prehodim konfigy u
aplikace. No zaloha a obnova registru by sla asi take, nicmene jen pro jednu
kopii aplikace. Chci-li z nejakeho duvodu vice, budou mi prinejmensim v
registrech vznikat nejake klice, ktere pak musim rucne vyhledat a smazat.

Nebo jednoduse. Zakaznik ma problemy s aplikaci, staci mi (pokud na to
dojde) aby zabalil adresar aplikace a ja si to kamkoli hodim, spustim a
vidim co to dela nebo nedela. Nemusi zalohovat registr zvlast pokud nevi jak
na to.>
> Pokud nekdo umi smazat soubor, snadno se nauci smazat i vetev v
> registru.

Soubor se rozhodne hleda snadneji, v reg. je hromada veci, klice mohou mit v
ruznych vetvich stejne ci podobne -tj. matouci - nazvy, musim presne urcit
co vlastne chci smazat ci kterou chybnou polozku upravit.
Otazkou je jak casto se tohle dela, ze. Ale kdyz na to prijde tak proc to ma
byt slozitejsi nez je nutne.

> Coz se v textovem souboru hrabe daleko casteji nez v registru.

Nemusi byt textovy. Konfig muze byt ale poskozen i z jinych pricin,
jednoduse je v aplikaci chyba, kdo zaruci ze ne?

> V kazdem pripade rozumna aplikace pro
> obycejne uzivatele se musi vyrovnat i s takovymi prusery sama bez
> toho, aby se musely mazat konfiguracni soubory nebo vetve registru -
> aspon to je muj nazor, a tak ja programuji sve aplikace.

Ty treba ano, ale ne kazdy. Pouzivame ruzne aplikace a i mistr tesar se
nekdy utne, precte neplatnou hodnotu a program z nejakeho duvodu ani
nenabehne je pak potreba rucne zmenit napr. cestu k nejakemu klicovemu
souboru. Jo aplikace by takove veci mela zvladnout sama, ale kazdy vi, ze se
na to nemuzeme spolehnout.

> Kdyz nekdo odinstalovava zpusobem vymazani adresare, tak se to
> samozrejme muze stat. To se ovsem take muze stat treba to, co se stalo
> jednou me, totiz ze manzelka jednoho meho zakaznika delala misto na
> disku a smazala ty nejvetsi soubory, ktere nasla - registr a zalohu
> registru.

:-)

> No zase je otazkou, jestli registr zaneradit nejakymi megabajty dat,
> to rozhodne ne, na takove veci jsou pak databaze.

No megabajty zrovna ne, ale par kilo to urcite snese, do INI bych to musel
rucne prekodovavat do textovych dat, coz je prace navic. A pokud budes mit
takovy konfig na lokale, muzes si tam ulozit treba gigabajt pokud
potrebujes, mas to prakticky to same jako v DB a nebudes plytvat mistem na
systemovem disku, pokud ho ma uzivatel skoro plny (tj. tvou aplikaci si uz
hodil jinam).

Registry jsou svym zpusobem pohodlne, ale podle me by byl prinosem lokalni
registr aplikace, jeden soubor a hotovo. Klidne pro rozsahlejsi binarni data
pokud to bude vhodne pro tvou app., stejne bys je nekde mel. Systemovy
registr at klidne zustane pro system, nebo pro cokoli potrebneho.

Andreas

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.7.2004 16:24:34

> [...]

cesta na 159 mistech v aplikaci, ale v jedne konstante :-)

> Idealni je podle me mit konfiguraci nekde ve slozkach aplikace.

Idealni pro tebe, ale ja mam na to jiny nazor, me zase registr
vyhovuje maximalne.

> Muze pomoci take pri problemech z obnovovanim poskozeneho konfigu
> (smazu a rozumna aplikace si vytvori default).

Pokud nekdo umi smazat soubor, snadno se nauci smazat i vetev v
registru. Nicmene kdyz si znovu prectu termin "pri problemech s
obnovovanim poskozeneho konfigu" - to muze byt poskozen prave proto,
ze se v nem hrabe nekdo, kdo nema. Coz se v textovem souboru hrabe
daleko casteji nez v registru. V kazdem pripade rozumna aplikace pro
> [...]

> to opravdu nevim, spise bych zvolil nejaky kombinovany, ne vse si
> preji aby uzivatel mel moznost snadno zmenit.

Podle meho nazoru do konfiguracniho souboru nema uzivatel co
zasahovat, od toho je aplikace, aby si to sama nastavovala, a
uzivateli prezentovala v podobe vhodne pro nej.

> Zapis, cteni a hierarchie databaze registru mi pripada docela
> flexibilni a snadno pouzitelna, to zas jo, ale to klidne muze zustat
> i pri lokalnich konfiguracnich souborech ne?

Jenze proc resit neco, co uz je vyresene? INI soubor neni stromovy, ma
tedy mene moznosti nez registr. Funkce pro praci s registrem mas k
dispozici velmi kvalitni, tak ja nevidim duvod vymyslet vymyslene.
Samozrejme mas take moznost to resit pres XML a dalsi ficury, nicmene
me vyhovuje registr.

> [...]

to rozhodne ne, na takove veci jsou pak databaze.

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.7.2004 15:58:32

Puvodni zprava ze dne 21.7.2004:

> Zkratka neni nad to, mit svuj adresar a zapisovat si v nem podle
> potreby user neuser :)

No ja tento nazor rozhodne nesdilim. Ani jako uzivatel ani jako
vyvojar.

scrollbar v stringgridu

[*] Ing. Jan Kuchar PhD. <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 21.7.2004 15:50:31

cau,

jde nejakym zpusobem mit zobrazen scrollbar v stringgridu i kdyz tam budu
mit pouze jeden radek ?

DIK

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 21.7.2004 15:38:29

> Ahoj,
> pouzivam take ini soubory vzhledem k tomu, ze prevazne delam DB
> aplikace ukladam do ini pouze zakladni udaje (cestuk DB) a zbytek
> je ulozen v DB.
> Duvody jsou shodne jako u VR, prejmenovanim souboru nebo doplnenim
> ci vymazanim stredniku se da snadno zmenit konfigurace.

Me na registrech vadi predevsim, ze jsou v jistem smyslu ponekud
tezkopadne. Napr chci-li instalovat dve instance teze nebo podobne aplikace
(rozumej napr. v ruznych verzich, hlavne pri vyvoji), ktera pouziva stejne
klice k ulozeni konfigurace, tak je to spatne. Idealni je podle me mit
konfiguraci nekde ve slozkach aplikace. Muze pomoci take pri problemech z
obnovovanim poskozeneho konfigu (smazu a rozumna aplikace si vytvori
default). Za leta prace s Win se vyskytlo jiste vice problemu s registry, na
[...]

Pouzivate neco jineho nez registry/INI soubory?

P.S. (sorry jestli papouskuju predchozi prispevky, vsechny jsem je necetl)

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 21.7.2004 15:30:29

> Nevyhodou je "kam s nimi". Ve W9X muzou byt u EXE v Program Files, ale ve

..je ovsem na zvazeni, zda take pouzivat Program Files, ApplicationData
etc. "Odbornici", o kterych jsem psal v puvodnim prispevku, totiz bud
zformatuji disk, nebo v "lepsim" pripade jen smazou adresare \Windows a
\Program Files :(. Zkratka neni nad to, mit svuj adresar a zapisovat si v
nem podle potreby user neuser :)

MB

objekt Printer

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 21.7.2004 14:44:25

> Je spravne nastaveny format papiru v ovladaci tiskarny?
> Dva radky by mohly byt rozdil mezi A4 a skladanym 12 inch.

No jo, papir byl sice nastaveny na A4, ale byl navoleny traktor. Kdyz jsem
ho zmenil na A4 ale rucne vkladany, tak to funguje. Chce to sice jeste jeden
enter navic, ale jo. Diky za radu
Dalik.

TChart, dilky na ose

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 21.7.2004 14:14:21

Ahoj vsichni

V D7 vytvarim graf s jednou FastLine series. Programove nastavuji minimum a maximum pro LeftAxis. Na zaklade toho se vytvori nejake rozdeleni osy. Urcite dilky se oznaci cisly. Da se nejak zjistit, jaky je rozdil mezi dvema po sobe jdocimi cisly v rade (velikost dilku) a to po nastaveni rozsahu osy a po pripadnem zoomovani grafu? Potrebuju to kvuli jemnejsimu deleni dilku. Resp. potreboval bych aby se mi jemnejsi deleni prispusobovalo delce dilku (4 nebo 9 ) podle delky dilku (1,5,10, ....). Moc prosim o radu a predem dekuji.

Prosim, da se nejak zjistit delka dilku na ose (tj. rozdil mezi ciselnou hodnotou sousednich labelu automaticky generovanych TChartem)?

Jeste jednou moc prosim o radu.

Jaromir Cermak

synapse a delphi 8 ?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.7.2004 14:24:22

> viete mi niekto pls. povedat v akom stave je synapse pre delphi 8 ?
> na webe som nasiel len ze bola pred par mesiacmi nejaka preview verzia

Stahni si z webu Synapse posledni Synasnap.zip. Tam to najdes...
(Release s touto podporou jeste neni.)

Jinak podpora pro delphi8 je stale jen experimentalni. Tedy muzes
narazit na problem... a ne vsechno funguje.

Treba nefunguje Ping pro IPv6, potoze soucasny .NET framework ICMPv6
socket vesele ignoruje. ;-(

synapse a delphi 8 ?

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 21.7.2004 14:10:21

caves,

viete mi niekto pls. povedat v akom stave je synapse pre delphi 8 ? na webe som nasiel len ze bola pred par mesiacmi nejaka preview verzia

vdaka za info,

Ivan

objekt Printer

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 21.7.2004 13:22:16

[...]
a delfi po tech dvou radcich odstrankuje a tiskne se dal, takze na kazde
druhe strance mam jenom ty dva radky. Da se to nejak nastavit v programu,
aby vystup nestrankoval a jenom cekal na novy papir? (D5ent).
Dekuji a zdravim vas vsechny
Dalik.

ulozenie dat datasetu

zdravim, ako ulozim data s ADOEXPRES AdoDataset fyzicky do mdb databazy ?
Ulozia sa mi az po ukonceni aplikacie. Ja by som to chcel prikazom v
priebehu aplikacie.
Totiz mam taky problem jeden dataset mam na editaciu zaznamov, druhy na
tlacovu zostavu. Ak zeditujem data a dam tlacovu zostavu , upravy tam nie
su. Nepomohlo ani pred tlacou dat aktive na false a potom true. Ak ukoncim
aolikaciu a znovu spustim tak uz je to aj v tacovej zostave

objekt Printer

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 21.7.2004 13:54:19

> [...]

Je spravne nastaveny format papiru v ovladaci tiskarny?
Dva radky by mohly byt rozdil mezi A4 a skladanym 12 inch.

Vaclav Krmela

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 21.7.2004 13:22:17

> [...]

> skrz ne delat kouzla i s nekterym SW, ktery je pouziva (i
> nejjednodusim
> prejmenovani nekolika INI muzete jednoduse konfigurovat SW
> podle potreby).
> Nevyhodou je "kam s nimi". Ve W9X muzou byt u EXE v Program
> Files, ale ve
> W2K a WXP je pro USERy zapis v Program files tabu (nebo nas..ny
> administrator). Obracene ApplicationData/AllUsers by byl ve
> W2KXP OK, ale v
> 9X je v adresari Windows, ktery muze dojit zahuby pri
> preinstalovani/zavirovani. Takze dotaz: Pouzivat INI? a Kam s nimi?

Teplota,rychlost FAN + HDD + CPU

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 21.7.2004 12:06:10

Zdravim,

Da sa v Delphi zistit:

- teplota CPU?
- rychlost otacok FAN?
- teplota HDD?

Ak ano, ako?? Su na to mozno nejake komponenty??

diq

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 21.7.2004 13:16:16

> [...]

9X je v adresari Windows, ktery muze dojit zahuby pri
preinstalovani/zavirovani. Takze dotaz: Pouzivat INI? a Kam s nimi?

S pozdravem Vaclav Riha

A pouzivat registry vubec? WAS: Jak zapisovat do H

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 21.7.2004 12:06:11

Ahoj, neda mi to, abych na navazal na tema asi ponekud provokujicim dotazem,
zda je vubec vhodne/nutne pouzivat registry. Bohuzel, alespon v SOHO sfere
je naprosto normalni n krat do roka preinstalovavat windows, neustale se
setkavam s pripady, kdy radoby IT odbornici znaji jediny zpusob odvirovani
(formatovani disku a nova instalace woken, samozrejme bez jakychkoli updatu,
z originalniho CD). Ja osobne miluji programy, ktere (nejsou-li smazany z
disku, nebo jsou prekopirovany zpet) jedou bez nove instalace se vsemi
nastavenimi a usetri uzivatele otravne instalacni diskoteky. Misto registru
tedy pouzivam ini, v pripade potreby sifrovane. Nicmene rad se poucim, pokud
je to spatny pristup.

MB

legalnost MSDE, MySQL

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.7.2004 12:24:12

> mozem legalne pouzivat vo firme MSDE a MySQL ?
> Na MSDE mi staci op. system Win XP alebo potrebujem aj nieco ine.

MSDE je zdarma k dispozicii, t.j. mozes si ho stiahnut z internetu
a legalne pouzivat, viz. http://www.microsoft.com/sql/msde/default.asp .
Pre zaujimavost, dalsia verzia MSDE (SQL Server Express), ktorej beta
verzia je na webe, nebude mat uz obmedzenie vykonu pre viac uzivatelov.
Limitovana bude velkost databazy (4GB), pouzivanej RAM-ky (1GB)
a poctu procesorov (1 procesor).

Co sa tyka MySQL, tak AIK mozes ho legalne pouzivat na komercne
ucely po zakupeni licencie. Pozri http://www.mysql.com

Erik

refresh zaznamu nad FB cez IBX

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 21.7.2004 12:38:13

> Ja som nad IBDatasetom volal len refresh a nie refreshsql
> v tom bol asi problem.

tos me spatne pochopil. volat mas REFRESH. v REFRESHSQL je dotaz, ktery
se timto zavola a ma za ukol dotahnout data jen a pouze aktualniho
radku. priklad:
v SelectSQL mas: select id, prijmeni from osoba
v RefreshSQL: select id, prijmeni from osoba where osoba.id = :id

pokud zavolas IBDataSet.Refresh, tak se provede RefreshSQL dotaz, ktery
nacte prijmeni aktualni osoby.

IBQuery+UpdateSQL dela imho totez co samotny IBDataSet.

Peca

refresh zaznamu nad FB cez IBX

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 21.7.2004 12:12:11

Ja som nad IBDatasetom volal len refresh a nie refreshsql
v tom bol asi problem.
Teraz mi kolega poradil, ze sa to da aj
napojenim IBUpdatesql na ibquery.
To mi uz asi funguje.
Podla mna to bude obdoba toho tvojho riesenia.

Lebo IBDataset mi pripada ako iBQuery+IBupdate spolu v kope

> TIBDataSet.Refresh obnovi aktualni zaznam (od toho ma vlastnost
> RefreshSQL). Pokud potrebujes udelat refresh nejakeho konkretniho
> zaznamu, musis na nej "najet" a potom zavolat ten refresh.
> Ma-li to slouzit napriklad pro aktualizaci zaznamu pred editaci,
> staci refresh zavolat v BeforeEdit (imho).

Firebird 1.5.1 Embedded vo Windows 98

[*] konf(zv)rotursoft.sk - 21.7.2004 12:22:11

> [...]
> "embeded" verzie ...zalezi od nastavenia systemovej %path%
> Odskusane a funkcne bez akychkolvek problemov aj na W98 ...

Ale toto vsetko viem, lenze este raz si pozri subject, lebo ja sa pytam na
1.5.1 Embedded a nie na 1.5.0 Embedded.>> Pritom Firebird 1.5.0 Embedded az na malu

> O aku chybu ide ?

Pokial si zaregistrujes UDF AddMonth v (myslim) Free_UDF.dll tak na
Windows 98/ME hlasi presne tu istu chybu ako keby tam to DLL s fuknciou v
adresari chybalo. Inak funguje OK. Lenze 1.5.1EMB sa mi nedas na Windows
Playstation ani spustit.

S pozdravom TRoland

Teplota,rychlost FAN + HDD + CPU

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.7.2004 12:10:11

> Da sa v Delphi zistit:
>
> - teplota CPU?
> - rychlost otacok FAN?
> - teplota HDD?
> Ak ano, ako?? Su na to mozno nejake komponenty??

Podivej se na http://mbm.livewiredev.com/ Je k tomu i delphi unita,
pomoci ktere muzes vsechny merene veliciny sledovat ze sveho
programu. ;-)

refresh zaznamu nad FB cez IBX

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 21.7.2004 11:20:05

Ahoj,

[...]

Cim prohlizet logy - velike textove soubory?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 21.7.2004 11:42:08

To bych mohl zkusit - jenomze je to takove s kanonem na vrabce.
Zapletal Martin napsal(a):
> Co takhle SynEdit
> http://synedit.sourceforge.net
>
> Zapletal Martin

OT: legalnost MSDE, MySQL

mozem legalne pouzivat vo firme MSDE a MySQL ?
Na MSDE mi staci op. system Win XP alebo potrebujem aj nieco ine.

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.7.2004 10:48:03

Behalf Of MRA
> No za tohle bych ti byl jako admin firmy, ktera by si koupila
> tvuj program, opravdu, ale opravdu neskonale vdecny.... :-(((
> Muzes mi rict nejaky konkretni duvod, pro ktery by tato
> moznost byla zapotrebi??? Mira

Ahoj.
1) Mozna by stacilo abys cetl dotaz cely, ptal jsem se totiz, zda neni
jine misto nez HKLM (tam jako user nesmim) a (HKCU tam zase neuvidi
jiny uzivatel) a pak teprve nasledovalo "Mozna by otazka mohla byt
resenim ...."

Proc to pisu - protoze jsem na to uz x-krat narazil a ruzne obchazel
(vetsinou pres INI nekde kam muzou vsichni useri) Napriklad u programu,
ktery nejak zpracovava soubor a odesila jej s nejakym cislem reportu
mailem. Pak totiz potrebuji vedet posledni cislo reportu, at to byl
kterykoliv user.

Dal se zeptam proc jses presvedcenej, ze povoleni zapisu vsemi usery do
klice HKLM/Software/ludek/plmail/common/last_report (samozrejme, ze
nikam jinam), ktere provede instalacni program (samozrejme spusteny
adminem pri instalaci) bude zavaznou bezpecnostni dirou.

PS. Jen pro zajimavost - podivej se jak se nainstaluje predinstalovane
W2k z image podle originalniho postupu a mrkni jak je po tyhle instalaci
nastavenej system NTFS a jaky jsou tam prava do adresaru. Mozna budes
hodne prekvapenej (vetsina notebooku).

Ludek

refresh zaznamu nad FB cez IBX

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 21.7.2004 11:08:04

Da sa nejako urobit refresh jedineho zaznamu?
Skusam cez IBQuery alebo cez IBDataset a nic.

Na prvom formulary mam grid, cez druhy formular urobim
napr. update jedineho zaznamu a chcem aktualizovat
grid na prvom formulary.

Musim nanovo vzdy otvorit a zavriet IBQuery, resp.
IBDataset, aby som uzivatelovali zobrazil aktualizovany
grid po tom jednom update?

Cim prohlizet logy - velike textove soubory?

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 21.7.2004 10:46:03

> Jsou to docela velke textove soubory (megabajty az desitky MB).

Tady je prvni chyba. My to resime tak, ze jiz funkce pro ukladani logu
to neuklada jako plain-text, ale timestamp je binarne a textove slozky
hlaseni se cisluji, pri prvnim vyskytu nejakeho textu se mu prideli
cislo (prekvapive staci 0-255) a pri dalsim vyskytu se uklada jiz jen
to cislo.

Hlaseni maji i parametr 'level': err / inf / deb a napriklad 'deb' se
neukladaji vsechny, jen dany pocet pred a po 'err'. Proto muzeme i v
ostrem provozu nechat programy bez vypnuti debug-hlaseni. O (zpozdeny)
zapis bufferu se stara samostatny proces centralne pro vsechny ostatni
procesy, takze ke ztrate muze dojit jen kdyz vytuhne cely system.

Krome toho se po dosazeni jiste velikosti soubor zavre a zacne se
novy. To dovoluje pri prohlizeni rychleji nalezt potrebny okamzik,
jinak se v souboru s promenlivou delkou recordu muze hledat jen
sekvencne. Hotovy soubor se muze ihned archivovat (da se jeste
zkomprimovat na 40%!). Kazdy kus ma svuj nezavisly 'slovnik' textu.

Na prohlizeni mame samostatny program s moznosti filtrace urovni,
procesu, hledani, radky jsou kvuli rychlejsi orientaci obarvene atd.
Aktualni fragment logu ma trvale v pameti, do textu (stringgridu)
prevadi jen to, co se prave ma zobrazovat.

> mit neco jako "virtualni" prohlizec, tedy takovy,
> ktery nemusi mit cely soubor v pameti.

Zde bych pouzil CreateFileMapping / MapViewOfFile / UnmapViewOfFile.

Cim prohlizet logy - velike textove soubory?

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 21.7.2004 08:55:54

Co takhle SynEdit
http://synedit.sourceforge.net

Zapletal Martin
> potrebujeme do naseho programu zabudovat moznost prohlizeni logu. Jsou
> to docela velke textove soubory (megabajty az desitky MB). Zatim to
> resime tak, ze natahneme poslednich X radek do TMemo. Je to ale jen
> takova berlicka - pod Win9x tam nenatahneme vice nez 32 kB, coz je par

Cim prohlizet logy - velike textove soubory?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 21.7.2004 08:47:54

Ahoj,
[...]
set radek a to nestaci.

Idealni by bylo mit neco jako "virtualni" prohlizec, tedy takovy, ktery
nemusi mit cely soubor v pameti.

Mate nejaky napad?
Jak to resite vy?

D7/Pro

IBX - FB - model prace

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 21.7.2004 08:27:52

Zacal som robit s tou kbmMemTable, vyzera to zaujimavo.
Celkom mi to funguje, len helpy su k nej asi platene, takze
iba skusam.

[...]

Jak spravne polapit objekt

[*] Petr Kuklik <pkuklik(zv)cerny-ps(tec)cz> - 21.7.2004 08:05:50

Ahoj,
ja si myslim, ze by to slo spise takto,

procedure TForm1.CheckBox1Click(Sender: TObject);
var
Check : TCheckBox;
begin
if ( Sender is TCheckBox )
then Check := TCheckBox(Sender)
else Check := nil;

Ahoj vsichni,
nedavno jsem resil s kolegou nasledujici problem:
Co je spravnejsi

1)
procedure TForm1.CheckBox1Click(Sender: TObject);
var
Check : TCheckBox;
begin
Check := Sender as TCheckBox;
end;

2)
procedure TForm1.CheckBox1Click(Sender: TObject);
var
Check : TCheckBox;
ChbName : String;
begin
ChbName := (Sender as TCheckBox).Name;
Check := TCheckBox(FindComponent( ChbName ));

ahoj
Michal VOJTA
michal.vojta(zv)iol(tec)cz

OT: Jak zapisovat do HKLM i HKCU? - Vysvetleni

[*] Mira <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 21.7.2004 07:47:49

Dobra, pochopil jsem to (i kdyz asi ne tak, jak by sis pral...).

Jenom mala poznamka na okraj. Az se me priste nekdo zepta, proc, kdyz jede
autem po chodniku, stale narazi do lidi, tak mu poradim "musis vic
klickovat" misto logickeho "nauc se pravidla silnicniho provozu a zjistis,
ze po chodniku se nejezdi..." - to na margo toho, ze mas pocit, ze jsme ti
odpovidali na neco jineho nez jsi se ptal. BTW ptat se me nekdo, kam se leje
do auta benzin, taky bych ho asi radeji videl v autoskole nez u te benzinky
v realnem provozu... Dusledky pak neseme vsichni...

Mira

P.S. (spis pro Admina): na dalsi vykriky na toto tema reagovat uz opravdu
nebudu, slibuji...
M.

TChart, dilky na ose

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 21.7.2004 07:19:47

[...]

Velikost souboru

[*] Jiri Bily <bily78(zv)tiscali(tec)cz> - 21.7.2004 06:55:45

No ale vzdyt funkce GetFileSize neni omezena velikosti 2 GB.

DWORD GetFileSize(
HANDLE hFile, // handle of file to get size of
LPDWORD lpFileSizeHigh // address of high-order word for file size
);

Lze pouzit napr. nasledovne:

type
TInt64Rec = record
Lo,
Hi: DWord;

VelikostSouboru: Int64;
h: THandle;

TInt64Rec(VelikostSouboru).Lo := GetFileSize(h,
(zv)TInt64Rec(VelikostSouboru).Hi);

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

Netusil jsem, ze programovani pro vlastni potrebu je hrich:-(
A taky jsem si myslel, ze konference je tu, abych se pripadne mohl
zeptat a poucit se. Inu, spletl jsem se, to se stane.> No kdyby sis to nastudoval, hned bys to vedel. Zadny uzivatel si nema
> [...]

Do pravidel konference by se mohlo pripsat, ze podminkou dotazovani se v
konferenci je prostudovani Windows Resource Kit, Win32 SDK a pro jistotu

M. Novosad

PS: Neni nad to dostat konkretni odpoved.

Email a potvrzeni o precteni

[*] Lenka Donatova <lenkad(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 20.7.2004 12:06:17

Lze pomoci komponenty TEmail posilat e-mail s potvrzenim o precteni ?
Pokud ano, jak?

Lenka Donatova

Konverze textu s ramecky do HTML nebo RTF

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 20.7.2004 12:48:21

Mrkni na http://www.maxcomponents.net ja sice pouzivam exporty z DataSetu,
ale tusim umi i export string.

Zapletal Martin

> Potreboval bych nejakou knihovnu ci komponentu, ktera by dokazala text
> obsahujici ramecky prevest do HTML nebo do RTF formatu, tak aby co nejlepe
> zustalo zachovano zakladni formatovani textu.

Konverze textu s ramecky do HTML nebo RTF

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 20.7.2004 12:10:18

Potreboval bych nejakou knihovnu ci komponentu, ktera by dokazala text
obsahujici ramecky prevest do HTML nebo do RTF formatu, tak aby co nejlepe
zustalo zachovano zakladni formatovani textu.

Nevite nekdo o necem podobnem ?

Tomas

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Jerry <jry2000(zv)seznam(tec)cz> - 20.7.2004 11:36:14

Zdravim vespolek,
mohl bys zapsat nejake prednastavene hodnoty do nejakeho externiho
konfiguracniho souboru a pokud bys v HKCU nenasel odpovidajici klic,
tak az tehdy bys mohl v HKCU klic vytvorit a nahrat do nej defaultni
hodnoty. Pokud mas nejake zavisle parametry podle stroje , tak bys to mohl
resit jako prametry prikazove radky programu nebo aby pri adminovske
instalaci byl zapsat klic do HKLM a z programu pristupoval pouze pro cteni.
Modifikace od kazdeho usera neni zapotrebi a v 90% pripadu neni i zadouci.

Jaroslav Vorlicek

> [...]
> do HKLM, tak je to spatne?

> Muzes mi rict nejaky konkretni duvod, proc je to tak spatne?

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.7.2004 11:36:14

> [...]

co zapisovat do HKLM, ani instalovat nove programy, ani co nastavovat
jinym uzivatelum apod. Od toho je administrator.

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 20.7.2004 11:30:13

Zdravim,

On 20 Jul 2004 at 11:04, Miroslav Novosad wrote:

> [...]
> Windows, tak Ti to (predpokladam) divne neprijde, protoze to programy
> normalne delaji, ale kdyz si bude chtit tytez spolecne veci ulozit nekam

Ano, je to spatne, a dokonce i to .ini v adrseari windows ;-) Jde proste o bezpecnost.
[...]

[*] Miroslav Novosad <mnprokonf(zv)quick(tec)cz> - 20.7.2004 11:04:10

From: "MRA" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>

> [...]

> zapotrebi???

Muzes mi rict nejaky konkretni duvod, proc je to tak spatne?

Komunikace TCP/IP a Delphi3

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.7.2004 10:48:09

> programuji v Delphi3 a chtel bych se zeptat, zda existuje a zda mi
> muzete doporucit nejakou volne dostupnou proverenou komponentu
> (komponenty), pomoci ktere bych mohl uskutecnit prenos dat pomoci
> protokolu TCP/IP mezi dvema aplikacemi na lokalni siti Ethernet.

Synapse! ;-) Narozdil od Indy totiz Synapse podporuje i Delphi3.

IB a Excel

Delal nekdo napojeni dat z IB pres ODBC do excelovskeho sesitu?
Me to pise, "Ze zdroje nelze ziskat seznam tabulek"
Copak s tim?? Kde pak mam chybu?

Diky

Jiri Virt

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] MRA <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 20.7.2004 10:40:03

> [...]

> Mozna by otazka mohla byt resenim : "Jak nastavit pri
> instalaci prava na nejaky klic HKLM aby do nej pak mohl psat

Barevne knofliky v ToolBaru

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 20.7.2004 10:18:00

Do eventu ToolBaru AdvancedCustomDrawButton se da zmena barvy viz nize:

VP.

procedure TXXX.ToolBar1AdvancedCustomDrawButton(
Sender: TToolBar; Button: TToolButton; State: TCustomDrawState;
Stage: TCustomDrawStage; var Flags: TTBCustomDrawFlags;
var DefaultDraw: Boolean);
if Button = ToolButton1 then begin
Sender.Canvas.Brush.Color := clRed;
end else if Button = ToolButton2 then begin
Sender.Canvas.Brush.Color := clGreen;
end;
DefaultDraw := True;
end;

Obarveni tlacitek ToolBaru

Primo v klasickem Toolbar to asi nejde, ale urcite to jde pomoci obrazku. Vyrob si nekolik bitmap 32x32, kazdou s jinou barvou. Obrazky nastrkej do ImageListu na formu a pomoci ImageIndex si na tlacitku vyber barvu dle libosti.