Archív konference Delphi

Obarveni tlacitek ToolBaru

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 20.7.2004 09:51:59

Ahoj,

poradite mi prosim ?
Mam klasicky ToolBar a na nem nekolik tlacitek. Rad bych, aby jedno bylo modre, druhe zelene apod.

Diky

Vasek

IBX - FB - model prace

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 20.7.2004 09:37:58

A neexistuje nejaky sikovny sposob bez pouzitia cudzich komponent
a bez programovania novych komponent?

Co keby som "kesoval" ten detail pri editovani
do IBQuery alebo do IBTable, nastavil tam
cached updates na true aby to neslo do db a dialo
sa to iba u uzivatela v pamati a nakoniec by som zmeny
zapisal do db vlatnym prikazom cez IBSQL?

Aj tak sa mi to zda strasne, ze v drahom D7 ENT
musime takymito obklukami hladat sposob prace nad
tabulkami Master-deatail.Nie je mi jasne, co ten Borland
chce ponukat, ked nema ani vyriesenu pracu nad svojou
vlastnou databazou.

From: "Miroslav Novosad" <mnprokonf(zv)quick(tec)cz>
> Je ale mozne, ze jsem blbe hledal:-(

Jo, je to tak.
Myslim, ze
[HKEY_USERS\S-"hausnumero"\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Exp
lorer\Logon User Name] by mohlo stacit.

M. Novosad

PS: Ale predtim to tam vazne nebylo...:-)

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Miroslav Novosad <mnprokonf(zv)quick(tec)cz> - 20.7.2004 00:11:43

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> No to uz musis projit sam, kde tam ten nazev uzivatele je, ja to
> takhle z hlavy vazne nevim :-)

A jsme opet na zacatku. Ja jsem tam prave nejake jmeno nenasel, proto
jsem se ptal. Je ale mozne, ze jsem blbe hledal:-(

M. Novosad

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.7.2004 23:57:42

Puvodni zprava ze dne 19.7.2004:

> Jasne, ale jak obecne poznat, ktere to hausnumero je zrovna ten
> uzivatel, co chci. Zapsat preventivne do vsech?:-)
> U sebe bych si to mohl dat natvrdo, ale co na jinem pocitaci, kde bych
> to chtel pouzit?

No to uz musis projit sam, kde tam ten nazev uzivatele je, ja to
takhle z hlavy vazne nevim :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Miroslav Novosad <mnprokonf(zv)quick(tec)cz> - 19.7.2004 23:23:39

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Pochopitelne lze administratorem povolit zapis uzivatelu do jakekoliv
> sekce, ale to je cunarna, za kterou ti bude jiny administrator, kam
> prodas svuj soft, neskonale vdecny :-)

Rozumim a souhlasim se vsim, co pises.
Ale neni to na prodej, je to jen pro me a zajima me to vicemene
teoreticky, jestli neni treba neco jako Reg.OpenKeyAs (...), protoze
bych rekl, ze spustit program jednou jako Admin a podruhe jako User asi
nebude standardni postup.

M. Novosad

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Miroslav Novosad <mnprokonf(zv)quick(tec)cz> - 19.7.2004 23:41:40

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

uzivatel, co chci. Zapsat preventivne do vsech?:-)
U sebe bych si to mohl dat natvrdo, ale co na jinem pocitaci, kde bych

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.7.2004 23:29:40

> [...]

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Synea restart dat (zrusenie strankovania)

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 19.7.2004 23:05:36

On Mon, 19 Jul 2004 21:55:21 +0200, Vaclav Krmela
<krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> wrote:

> Ja jednoznacne doporucuji pro ruzna pouziti
> vytvorit ruzne predlohy. To se mi vzdy osvedcilo.

Neviem, co je na tom zle urobit univerzalny export do excelu?
Mame existujuci projekt v ktorom je cca 46 druhov reportov, a
robit pre kazdy export do excelu osobitny vzor?

> [...]
> Nebo ho alespon silne omezi.

Uzivatel vobec nemusi vediet ze som tu hodnotu pri exporte zmenil,

vlko

BTW: odporucam vyskusat funkcnost mojho prikladu:
http://vlko.zilina.net/dwn/SynExcell.exe
Najskor treba zadefinovat ado connection string, stlacit connect, potom
zadat sql string, vybrat .pts subor a stlacit export.
A vyskusat funkcnost na niektorom vasom pts.

BTW2: ani SetFiktVyskaPapiru(9999999); problem neriesi

--

--------------
mail: vlko_(zv)pobox.sk

Jak zapisovat do HKLM i HKCU?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.7.2004 22:57:35

> [...]

kteri pisi programy, aby se v prvni rade dukladne seznamili s
operacnim systemem, pro ktery pisi programy.

Do HKLM muze zapisovat administrator, coz je logicke. Administrator
muze zapisovat i do uzivatelu. Ale samozrejme HKCU ma svuj, program
netusi, do ktereho uzivatele to chces zapsat, to bys mu musel rict a
najit prislusnou vetev...

Uzivatel muze zapisovat jen do sveho HKCU, coz je take logicke.

Kratce receno - instalacni program musi byt spusten pod
administratorem a mel by zapisovat do HKLM. Program jako takovy by mel
zapisovat do HKCU, aby to mel kazdy uzivatel jinak nastavene.

[...]

[*] Miroslav Novosad <mnprokonf(zv)quick(tec)cz> - 19.7.2004 22:39:33

Ahoj,

[...]

Miroslav Novosad
mnprokonf(zv)guick(tec)cz

Komunikace TCP/IP a Delphi3

[*] Petr <potuzacek(zv)volny(tec)cz> - 19.7.2004 22:37:32

Zdravim vsechny zucastnene,

programuji v Delphi3 a chtel bych se zeptat, zda existuje a zda mi muzete
doporucit
nejakou volne dostupnou proverenou komponentu (komponenty), pomoci ktere
bych mohl
uskutecnit prenos dat pomoci protokolu TCP/IP mezi dvema aplikacemi na
lokalni siti Ethernet. Potrebuji, aby umela tyto funkce:

1. Zjistit, zdali jsem On/Offline,
2. pokud ano, zjistit mou IP adresu
3. Zjistit IP adrey vsech pripojenych stanic
4. Zjistit, zdali je na nektere z nich spustena
aplikace naslouchajici na konkretnim portu
5. Navazat spojeni
6. Uskutecnit oboustranny datovy prenos
7. Ukoncit spojeni

Existuje nejaka konkretni ceska literatura o Delphi venujici se tomuto
tematu?

Dekuju Vam za odpoved, Petr.

Synea restart dat (zrusenie strankovania)

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 19.7.2004 21:55:21

> From: Vlko II.

> Bohuzial potrebujem to spravit programovo.

Stale nevidim duvod proc.
Pro export stejne musi byt jina predloha nez pro tisk.
Tak proc by vyska papiru nemohla byt ulozena primo v predloze?

> je nejaka cesta ako nastavit vysku stranky s programu?

Asi ne.
V unitu sestprn jsou sice nedokumentovane globalni promenne:
FiktSirkaPapiru : longint;
FiktVyskaPapiru : longint;
Nebo nedokumentovane procedury:
procedure SetFiktSirkaPapiru(Value: longint);
procedure SetFiktVyskaPapiru(Value: longint);
ale jejich pouziti bych rozhodne nedoporucoval.

[...]

Vaclav Krmela

Firebird 1.5.1 Embedded vo Windows 98

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 19.7.2004 21:35:05

Hello delphi-l(zv)clexpert(tec)cz!

Skusal niekto %subj%, lebo mi to hadze presne take hlasenie ako ked sa
nevie odvolat na gds32.dll. Pritom Firebird 1.5.0 Embedded az na malu
chybicku funguje.

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Synea restart dat (zrusenie strankovania)

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 19.7.2004 19:14:32

On Fri, 16 Jul 2004 15:06:16 +0200, Vaclav Krmela
> [...]

> Nastavuje se ve vlastnostech sestavy, zalozka Papir.
> Prida se novy uzivatelsky format....

Bohuzial potrebujem to spravit programovo.

No pre to mi to asi nefunguje, je nejaka cesta ako nastavit vysku
stranky s programu?

vlko

--

--------------
mail: vlko_(zv)pobox.sk

Typ OLE v Paradoxu a jak na to

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 19.7.2004 14:54:49

Ahoj spolecnosti,
nevite prosim nekdo, jak vyuzit na formulari datovy typ OLE z databaze
Paradoxu (napr. wordovsky dokument ulozeny v databazi). Mysli tim jak jej do
databaze dostat a potom z ni vytahnout?
V accsesu je to nejak automaticky v D5Ent a Paradoxu nevim.
Diky za odpovedi - Dalik.

DVD Title

[*] Martin Zeman <zeman14(zv)bonbox(tec)cz> - 19.7.2004 14:16:38

Ahoj,
nevite nekdo, jak precist titul DVD disku (tj. nazev filmu) v DVD mechanice
?

Dik.

Martin Zeman

Offline serial "Tipy a triky Delphi" - jiz 146 dil

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.7.2004 12:22:20

Ahoj vsem, dal jsem dalsich 51 dilu %subj% do .CHM, je to k dispozici ke
stazeni na me strance http://web.redbox(tec)cz/petr.brant. Kdybyste nekdo
objevil chybny link apod., napiste na soukromy mail, opravim to. Nepiste
ale, ze mam na strance blbe cestinu, bohuzel je to (pry) problem toho
serveru. Kdyby ale nekdo vedel, co s tim, rad se dam poucit, nejsem zadny
odbornik.

Zdravim vsechny

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant

D&COMM s.r.o.
Korunovacni 6
Praha 7
tel. +420724007234

Mazani souboru do kose v XP

[*] Lenka Donatova <lenkad(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 19.7.2004 12:18:20

Pouzivam pro mazani souboru do kose nasl. funkci

function DoKose(const filename : string) : boolean;
var FileOp : TSHFileOpStruct;
begin
if integer(GetFileAttributes(PChar(Filename))) <> -1 then
begin
ZeroMemory((zv)FileOp, SizeOf(FileOp));
FileOp.wFunc := FO_DELETE;
FileOp.pFrom := PChar(Filename);
FileOp.fFlags := FOF_ALLOWUNDO or FOF_SILENT or FOF_NOCONFIRMATION;
Result:=(SHFileOperation(FileOp)=0);
end
else
Result := False;
end;

Ve win98 vse funguje v poradku ale v XP program hlasi chybu:
"Soubor nelze odstranit: ze zdrojoveho souboru nebo disku nelze cist"

Nevite nekdo vcem muze byt problem ?
Pouzivam D6 professional

Lenka Donatova

Obarveni tlacitek ToolBaru

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 19.7.2004 11:54:10

Ahoj,

poradite mi prosim nekdo ?
Na ToolBaru mam nekolik tlacitek a ja bych rad, aby kazde melo jinou barvu.

Diky

Vasek

Clenstvi ve skupine

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 19.7.2004 11:30:08

Pekne pondeli vsem,
nevite prosim nekdo, jak zjistit jestli je prihlasena osoba clenem nejake skupiny v Active directory.
Zjistit jmeno prihlaseneho uzivatele umim, ale nejak nemuzu prijit na to clenstvi ve skupine...

Diky za kazde nakopnuti

Jirka

D8 a marshaling "char**"

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.7.2004 08:53:21

> Z D8 pres PInvoke volam nejake DLLka.
>
> Jen si nevim rady co si pocit s typem "char**". Ve starych delphi
> staci pouzit "var pchar". Jak to ale udelat v D8?

Odpovim si sam:

Zatimco "char*" se vyrobi sam z typu String, pripadne ze
StringBuilder pro vystupni parametry, tak u "char**" se na to musi
jit trosku jinak:

Je potreba deklarovat takovy parametr jako "var x:IntPtr", tedy jako
odkaz na IntPtr. To je typove presne to co chceme. Jen musime rucne
prevadet retezec na IntPtr, pripadne zpet z IntPtr na retezec pro
vystupni parametry.

Klicove funkce jsou: Marshal.StringToHGlobalAnsi,
Marshal.AllocHGlobal, Marshal.PtrToStringAnsi.

Hlavne nezapomenout po sobe uklizet alokovanou pamet (garbage
collection tady logicky nefunguje!) pomoci Marshal.FreeHGlobal.
--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

IBX - FB - model prace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2004 08:47:20

> [...]

neplatil, tak to snadno najdes pres google. Pripadne RxMemoryData z
knihovny RxLib, ale nevim, zda tahle vec jeste zije (uz to nesleduji).

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2004 08:29:17

> Tak som to zacal robit tak ako mi tu radite, bez pouzitia db-awaare
> komponent. Skladam si vlastne INSERTY a UPDATY sam. Fakt to nie je az
> take narocne, ale moc si neviem predstavit pracu nad vazbou
> MASTER-DETAIL.

Ahoj,

detaily k vybranemu masterovi je treba nacist do pametove tabulky, napr.
kbmMemTable, nad ni delat editaci podobne jako u mastera. No a pri ukladani se
nejprve ulozi master, zjistis jeho ID a pak je treba ulozit detaily. Zpusob zalezi na
okolnostech:

1) Muzes nejprve vsechny stavajici detaily smazat a znovu zapsat to, co mas v
pametove tabulce. Je to jednoduche, ale ne vzdy to musi byt pouzitelne (pokud by
vymazani melo spoustet nejake triggery a dalsi operace, muze byt nezadouci).

2) Nebo se pokusit porovnat stav databaze a memory tabulky (z hlediska ID) - a pak to,
co nenajdes v pameti, smazat, co najdes, updatovat, a to, co je jen v pameti, insertovat.

David Lebeda

IBX - FB - model prace

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 19.7.2004 08:41:20

Co to je to kbmMemTable, to je nejaka komponenta?
Kde to najdem?

> [...]
ID) - a pak to,
> co nenajdes v pameti, smazat, co najdes, updatovat, a to, co je jen v

IBX - FB - model prace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.7.2004 08:11:13

Tak tohle me prave ted ceka... :)))
Myslenku mam takovouto - vytvorim predka formulare, ktery na sobe bude
obsahovat nejakou metodu na sparovani TDBRecordList a TdxMemData.
TDBRecordList je trida z naseho frameworku, ktera v sobe obsahuje mnozinu
objektu TDBRecord a TDBRecord je trida, ktera zabaluje praci s recordem v
databazi. Po zavolani metody LoadRecord hlavniho recordu na edit formulari
(predek ma jiz tento record jako vlastnost) se automaticky provede nacteni
podrizenych zaznamu do TDBRecordList a pote prekopirovani do TdxMemData. Nad
TdxMemData probiha normalni editace v gridu (TdxDBGrid) a pri ulozeni se
bude postupovat nasledovne:
Projdou se vsechny recordy v TDBRecordListu a hleda se odpovidajici zaznam
(pres primarni klic) v TdxMemData. Pokud neni nalezen je volana metoda
DeleteRecord tohoto recordu. Pokud je nalezen tak jsou prekopirovana data to
objektu a tento record ulozen metodou SaveRecord (da se nastavit, ze se
ulozi pouze pokud nastala zmena v datech a to jeste v ruznych urovnich).
Naposledy se prectou vsechny vety v TdxMemData, ktere nemaji vyplneny
primarni klic - vytvori se novy record, prekopiruji se data, ulozi se vazba
na nadrizeny zaznam a provede se ulozeni vety opet pomoci SaveRecord.
Jako prvni se samozrejme ulozi master zaznam a teprve pote se ukladaji
detaily. To vse pobezi v ramci jedine transakce, kterou si explicitne
odstartuji.

HTH

S pozdravem

Milan Tomes

IBX - FB - model prace

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 19.7.2004 07:49:11

[...]

Sucasny stav mam takyto: Na 1. formulary je iba grid, napojeny cez IBQuery,
iba na zobrazenie dat. Ked stlacim tlacitko pridaj alebo oprav zobrazi sa mi
druhy
formular, kde su komponenty Edit. Ak sa jedna o upravu existujuceho zaznamu
doplnim
do nich uz existujuce hodnoty, necham uzivatela pracovat a po stlaceni
tlacitka OK
si vygenerujem prikaz pre UPDATE alebo INSERT. Ten interpretujem cez
komponentu IBSQL. Takze v pohode.

[...]

Toto sa mi zda ako dost krkolomna praca ak mam obist db-aware komoponenty.
Nad paradoxom to robim uplne v pohode. Dolne tabulky - detaily dam do stavu
cached updates, normalne tam uzivatel moze pracovat a na zaver s mastrom
sa urobi applyupdates. A JE TO.

IBX - FB - model prace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.7.2004 07:11:00

Mas pravdu, ze to je vice programovani. Ale na druhou stranu - pokud si
vymyslis nejaky koncept frameworku dostatecne obecneho, tak to naprogramujes
jednou a mas vicemene pokoj. Ver mi, ze cas investovany prave do onoho
frameworku se do budoucna rozhodne vyplati - ja jsem ho vyvijel vice jak rok
(spolecne s aplikaci, ktera ho jako prvni pouzivala) a ted cely vyvojovy tym
uz jen posila drobne pripominky a vyuziva straslivou spoustu veci, o ktere
se nemusi vubec starat a ani o nich kolikrat nemaji "paru" :))))
IMHO udelat si zakladni podporu pro nacitani a ukladani dat je prace asi tak
na tyden :)))

S pozdravem

Milan Tomes

ADO+Firebird

[*] Radoslav Jalc <develop(zv)jalc.sk> - 17.7.2004 22:34:49

Povodna sprava zo dna : 17. 7. 2004, od <aldik(zv)quick(tec)cz> :
> Ahoj nemate nekdo zkusenost s ADO+Firebird?
> Chtel bych se zkusit pripojit pres ADO komponenty...
> Jde to nebo je nekde nejaky problem?
Samozrejme ze to ide. Porebujes OLEDB provider,
ktorych je dost, no su vacsinou komercne :(
Viac info na:
http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&page=ibp_int_comps

Osobne som skusal IBProvider - vtedy bol free a tusim aj
dnes je starsia verzia free, vid.
http://www.ibprovider.com/

P.S. ak mozem odporucit, najmenej problemov resp. v poslednej dobe
ziadne nemam s nativnymi komponentami FIBPlus pripadne IBObject
Zaujimave je sledovat vyvoj UIB komponent, ktore su opensource,
viac info na http://www.progdigy.com/UIB/

--
Radoslav Jalc,IT Support
ICQ : 259679413

ADO+Firebird

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 17.7.2004 21:26:44

Ahoj nemate nekdo zkusenost s ADO+Firebird?
Chtel bych se zkusit pripojit pres ADO komponenty...
Jde to nebo je nekde nejaky problem?

Diky

Ales Pavel

mobil:+420777992792
http://talpa.chytrak(tec)cz <http://talpa.chytrak(tec)cz/>
ICQ#: 44615538

Current ICQ status:
<http://web.icq.com/whitepages/online?icq=44615538&img=21>
* Work Tel#: +420777992792
* <http://wwp.icq.com/44615538> More ways to contact me

Novinka: Firebird 1.5.1

[*] Radoslav Jalc <develop(zv)jalc.sk> - 17.7.2004 14:28:13

Hi all :)
nova verzia Firebird-1.5.1.4481 je na svete.

Release notes :
http://www.ibphoenix.com/downloads/Firebird_v15pt1_ReleaseNotes.pdf

Stahujte Win32 aj Linux verziu z :
http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&s=1090062762:40024&page=ibp_download_15

--
Radoslav Jalc,IT Support
ICQ : 259679413

Borland na Marsu

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 17.7.2004 00:12:54

> na borland.sk nebezi pol roka PHP a nikoho to netrapi.

Jsem se na ten borland.sk podival a zaujal mne odkaz o Borlandu na
Marsu. Konecne jsem na to kapnul. To, co se pise na
http://www.marslife.com/colors.htm neni vubec umyslne! Oni jen pri
zpracovani tech fotek pouzili nejakou komponentu TImage od Borlandu,
ktera z modre dela cervenou.

Tisk caroveho kodu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.7.2004 22:34:47

Puvodni zprava ze dne 16.7.2004:

> Netusite nekdo, jak na to, kdyz si k tomu zrovna nechci kupit
> nejakou ukrutne drahou komponentu?

Treba SysTools od TurboPower, najdes na SourceForge.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Tisk caroveho kodu

[*] Michael Janecek <mjanecek(zv)astapra(tec)cz> - 16.7.2004 22:30:47

Zdravim,

Netusite nekdo, jak na to, kdyz si k tomu zrovna nechci kupit nejakou
ukrutne drahou komponentu?

Dik,

M.

Zruseni komponent komponentou

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 16.7.2004 21:48:44

Pavel Poles wrote:

> v CLX to jde treba takhle:
>
> procedure TMyComponent.Release;
> begin
> if not (csDestroying in ComponentState) then
> QApplication_PostEvent( Application.Handle, QCustomEvent_create(
> QEventType_CMRelease, Self ));
> end;

Tak tohle je naprosto skvele! Jeste pro nekoho dodam, ze do uses dat Qt.

--
Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

Chyba v CLX

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 16.7.2004 21:24:41

Pavel Poles wrote:

> [...]
> oken. :-( Problem je v QForms ve volani funkce QWidget_setGeometry a
> QWidget_geometry, ktere se volaji s Handle toho Formu. To ale v Qt
> neni pravda protoze Widget toho formu lezi jeste na Widgetu
> QWorkspaceChild ktery je jeho parentem. proto by se mela tato funkce
> volat s Handlem toho parent.
>
> Opravy CLX pomerne uspesne provadi Andreas Hausladen a zverejnuje na
> strankach http://unvclx.sourceforge.net/. My jsme vsak s temito
> opravami nemeli misty dobre zkusenosti (ohledne stability) a proto
> jsme se nyni vydali vlastni cestou, prima oprava zdrojaku v Q*.pas.

Vim, ze tech chyb je hodne. Sam jsem asi na 10 narazil, ale vicemene jsem je
vyresil/opravil. Ted se chystam na tohle. :) Jen jsem myslel, jestli to
nekdo uz neresil.

--
Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

koupe D6

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 16.7.2004 17:32:27

:-) tak toto je celkom vtipne, oni PHP zdrojak asi umyselne zverejnuju pre
nas programatorov - vedia, ze kazdy si to dokaze z toho zdrojaku vycitat a
najst na adrese: http://www.borland.sk/cenik.csv :-)

Pouzivat CSV na toto sa mi zda trochu exoticke, ale preco nie. Databazy su v
Borlande urcite znama vec :-)

S tym zasielanim pripomienok je to uz horsie - s tym si asi nikto z nas
neporadi...

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> a druha aplikace je ta sama aplikace nebo jina? Pokud v prvni aplikaci
provedes
> Commit, coz zrejme opravdu delas, tak druha aplikace tyto zaznamy uvidi,
kdyz udela
> select (tj. nikoli v ramci jiz otevreneho selectu). Prijde tedy na to, jak
delas refresh. Jestli
> volanim query.Refresh, tak bacha, to je neco jineho. Je treba udelat
Close, Open a
> pripade Locate. No a pri te prilezitosti lze samozrejme i zavrit a otevrit
i transakci.

ano problem bol v tom ze refresh nerobil refresh, alebo teda neviem co robil
ak dam close a open tak zmenu vidim. jedna sa o tu istu aplikaciu spustenu
2x
z toho isteho pocitaca. (Simulujem sietove spracovanie).

Teraz mam ale problem ze nedokazem editovat uz ulozeny zaznam.
Teda edit ide ale ak sa snazim ho ulozit (cez komponenty ibQuery a
ibUpdateSql
ako ibQuery.post atd...) tak mi to neulozi. Padne na hlaske "Update failed".

koupe D6

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.7.2004 12:18:00

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> Vobec sa nikomu necudujem ze odchadza z delphi na VS.NET, je to daleko

Doporucuji se take podivat na:

Visual C# 2005 Express Edition Beta
http://lab.msdn.microsoft.com/express/vcsharp/default.aspx

Petr Vones

koupe D6

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 16.7.2004 11:21:55

Zial to sa povedat neda, Borland SK je dcerska spolocnost Borland CZ, tzn.
veskera vazba ide na Borland CZ a pokial to tak bude tak bude Borland SK na
tom tak ako doteraz... mizerne.
Uplne seriozne by to mal zobrat clovek ktory chce nie len ryzovat peniaze na
dalsom trhu ale niekdo kdo bude prinosom pre Borland.> je az trosku smutne aka velka nespokojnost s Borlandom je v konferencii o
> Delphi ... a kazdy druhy clovek opusta delphi smerom k C#/VB, ale zjavne
> si moze
> Borland za to sam .... nech mu je zem lahka ...

samozrejme ze moze. napr. predavat Delphi 8 ako super nastroj , robia tomu
reklamu a popritom sa v tom realna aplikacia neda naprogramovat. Uplne
vazne, mam windows XP pro a pred tym ako som si nainstaloval Delphi 8 som
este nevidel povestnu modru obrazovku, pri praci z delphi 8 vydim tieto
obrazovky denne... bueee.... rychlost, no ak mam pracovat o 3 hodiny denne
viac len preto lebo delphi je slimak ktory potrebuje hromadu casu na
rozbehnutie lebo ho je treba restartovat niekolko krat za den (resp. ono sa
zavrie samo od seba staci aplikaciu ladit) tak to sa na to vybodnem, na to
nemam ani cas a ani peniaze.
Vobec sa nikomu necudujem ze odchadza z delphi na VS.NET, je to daleko
stabilnejsi a lepsi tool ako delphi. A zial je to ze delphi je od verzie k
verzii viac a viac chybove.... Zaujimave je to ze Borland ponuka sluzbu
ktoru ked si predplatite tak v priebehu roka dostanete dalsiu akukolvek
verziu free, no neviem ale 2x do roka sa zabavat s konverziou programov pre
nove delphi, odladovat nove a nove chyby ktore kazde nove delphi prinasa, to
je daleko vacsia investicia ako stupinych 15-20tis za upgrade.... Som
zvedavy ci bliziace sa Delphi 9 ktore bude mat jedno IDE pre win32 a Net a
bude podporovat vyvoj v C# a Pascale dokopy bude za nieco stat, napad to nie
je zly, napokon uz davno nieco take malo byt, avsak bude to stat za dalsich
15tis za upgrade ?????????

rgds,

Ivan

Zruseni komponent komponentou

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 16.7.2004 11:07:49

> [...]

begin
if not (csDestroying in ComponentState) then
QApplication_PostEvent( Application.Handle, QCustomEvent_create(

Jak prelozit VCL D7

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 16.7.2004 11:29:56

Lze to udelat takto: vytvoris lokalizacni dll (tedy externi soubor s
priponou jazyka), ktery pridas k balicku. Zkousel jsem to, a funguje to,
protoze balicek bere jazyk podle hlavniho exe. Urcite ale nemuzes vlozit sve
preklady do balicku.

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

IBX - FB - model prace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.7.2004 10:57:48

> Aj ked ma komponenta pre transakciu nastavene readcommited
> a po post commitnem zaznam tak z druhej aplikacie tam zaznam nevidim.
> Refresh tiez nepomaha. Az ked vyskocim a opat vojdem do aplikacie.

Ahoj,

[...]

Nelze spustit EXE soubor na jinem stroji

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.7.2004 11:09:49

From: "LUKES Vaclav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> muzete mi prosim poradit ? Na notebooku mam WinXP Prof. a D6 Cokoli zde
> napisu a spustim, funguje. Jakmile ale vezmu prislusny EXE soubor na jiny
> stroj, kde neni vyvoj a jsou tam Win2000, pri spusteni EXE dostanu hlasku,
> ze soubor vygeneroval chyby a konec.
> Nejhorsi ale je to, ze se tak stava nahodne...

Zakladem odhaleni chyby je vedet presne co se deje. Popis "dostanu hlasku,
ze soubor vygeneroval chyby" toho bohuzel moc nerika. Nechybi ti tam nejaka
staticky linkovana DLL ?

Petr Vones

Jak prelozit VCL D7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.7.2004 11:09:49

From: "Vaclav Sykora" <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz>
> nevite jak prelozit VCL? Bohuzel jsem nikde nenasel zadny DPK. Konkretne
> se mi jedna o balicek VCLDB - potrebuju prekompilovat prelozene
> resourcestrings.

Nijak, balicky Borlandu nemuzes modifikovat. Pokud chces provest lokalizaci
tak to udelej zpusobem kterym je to navrzene ve VCL a nesnaz se vymyslet neco
noveho (a v tomto pripade jeste navic zcela nevhodneho).

Petr Vones

Zruseni komponent komponentou

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.7.2004 10:53:47

Jiri Cincura wrote:

> Kdyz problem je v tom, ze ta app je CLX. Tam se to reseni pres side
> thread zda lepsi. :)

Jestli se nepletu, tak jsi hledal nejake "systemovejsi" reseni
a takovym resenim je pozadat vlastnika instance, aby ji zrusil
a ne se mu plest do kompetenci nejakym threadem ;-)

pf

koupe D6

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.7.2004 10:29:45

Puvodni zprava ze dne 16.7.2004:

> Nevysvetlili. Proste je to jejich podminka...

Ale oni si nemaji co klast podminky, oni jen prodavaji krabice, oni
nemaji zadna autorska prava a nemohou o tom rozhodovat. Licencni
smlouva je uzavrena mezi uzivatelem a Borland USA. Mnohokrat jsem to
tu psal...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

koupe D6

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.7.2004 10:29:45

> - to prekupovani krabic - ano, v podstate je to tak, pridane hodnoty
> je bohuzel stale mene. - pokud jde o skoleni a spamy, doufam, ze vam
> chodi jenom od firmy TrainTime - coz je novy nazev skoliciho strediska
> Borland, ktere samozrejme sdili zakaznickou databazi Borland s.r.o.

Jinymi slovy, Borland uz dela skutecne jen a jen prekupnika krabic,
protoze uz ani ta skoleni nedela on!

Otakza je, jak je ciste, ze tady najednou vznikla dalsi samostatna
firma, ktera nejadnou ma pristup k zakaznickym informacim jine firmy.
Opravdu je znepokojujici, kdyz mi najednou zacne posilat nabidky
nejaka firma, o ktere jsem pred tim nikdy neslysel, a ktere jsem
zadny e-mail neposkytnul... Ja ho poskytnul Borlandu!

Pozitivni alespon je zjisteni, ze se mi snad podari dosahnout toho,
aby mi nabidky na skoleni nechodily sestkrat. :-)

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Chyba v CLX

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 16.7.2004 10:53:47

> [...]

dobre zkusenosti
(ohledne stability) a proto jsme se nyni vydali vlastni cestou, prima oprava

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 16.7.2004 11:27:56

> [...]

sam ich vykonavat?

Je na to nejaky dovod? Nefunguje to dobre?

Nelze spustit EXE soubor na jinem stroji

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 16.7.2004 11:05:48

VYRESENO

Pri pouziti DOA je treba bud mit pri prekladu Session na FALSE nebo DesignConnection na TRUE.

Vasek

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>>

Tak jeste skoro naposled za Borland
[...]
sdili zakaznickou databazi Borland s.r.o. Pokud jste nekdo navstevoval nase
skoleni a mel jste dobre zkusenosti s nekterym lektorem - v TrainTime skoli
ti sami lide, tim samym systemem, v techze ucebnach a za ty same ceny. Tolik
jenom na vysvetlenou, nechci delat reklamu. Jestlize maily dostavat
nechcete - vyjimecne na nabidku odpovezte a reknete to. Misa Pavlova vas
skutecne z databaze VYMAZE a nebude to brat jako potvrzeni existence adresy!
To je interni narizeni ktere respektuji obe damy, ktere databazi
obhospodaruji (totez plati o nabidkach od Borlandu).
- jestli vam spamy chodi i od jinud a mate podezreni, ze zdrojem adresy je
Borland, reknete nam to - pokud ja vim Borland sro. nikomu zakaznickou
databazi vedome neposkytl ani zadarmo ani za penize.

J. Luhan
Borland CZ

IBX - FB - model prace

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 16.7.2004 10:21:44

Zacinam novu aplikaciu.
Pouzivam D7, komponenty IBX, FB 1.0

Snazim sa pouzivat komponenty
- IBQuery na citanie
- IBQuery + IBupdateSql na zapis
- IBTransaction ako transakciu

Snazim sa ukladat zaznamy pomocou:

dm.IBTransW.StartTransaction;
try
dm.QPer.post;
dm.IBTransW.Commit;
except
on E:Exception do
begin
dm.IBTransW.Rollback;
ModalResult:=mrNone;
ShowMessage('Chyba');
end;
end;

Aj ked ma komponenta pre transakciu nastavene readcommited
a po post commitnem zaznam tak z druhej aplikacie tam zaznam nevidim.
Refresh tiez nepomaha. Az ked vyskocim a opat vojdem do aplikacie.

Kde robim chybu? Neda sa niekde najst ukazkovy model
prace s IBX a transakciami bez pouzitia DBNavigatora
s vlastnymi tlacitkami?

OT: DB Sidla

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 16.7.2004 10:19:43

Ahoj, ahoj, pred casem tady nekdo nabizel databazi sidel se zem. souradnicemi.
Mohl by se mi prosim ten clovek ozvat, mel bych o ni zajem.
Dekuji

Nelze spustit EXE soubor na jinem stroji

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 16.7.2004 09:41:38

Mozna by sla pouzit komponenta TApplicationEvents a v udalosti OnException
to odchytavat a nekam logovat. Pokud vim tak by tady meli skoncit vsechny
neosetrene vyjimky. Sice to asi neni nejcistsi reseni, ale na zjisteni
problemu by to mohlo stacit.

Jirka Matejka
D6 Pro, W2000

From: "Martin Pisarik" <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz>
> zajimalo by me, zda jde udelat aby DB server dal klientovi nejak na
vedomi,
> ze doslo ke zmene dat v nejake tabulce. Umi to MySQL? Hledal jsem, ale
> nenasel... Umi to FB?

Cau,

na FB to mozes urobit cez event.. v pripade, ze sa nejake data na servri
zmenia, ten event napr. v nejakom After (insert, update, delete) trigger-i
vyvolas a clientske aplikacie si ho odchytia... pozri v helpe IBEvents
M.

koupe D6

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.7.2004 08:25:31

> [...]

databaze e-mailu dalsim firmam, aby tyto dalsi firmy nas mohly
spamovat se svymi nabidkami na vsemozna skoleni. :-(

Koupe D5, WAS: koupe D6

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 16.7.2004 08:07:29

Jo, taky bych se pridal...

Sroub
>Kdyz jsme u tech nakupu D6,
>neprodate nekdo D5? Mel bych zajem.
>
>Petr Sikola

ODBCe

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 16.7.2004 07:57:54

zdravim,
nemate nahodou ODBCe pro D6? zkousel jsem to upravit, ale nemam dsgnintf.dcu
Stahl jsem ji ze sales(tec)cz
diky

Radek Lahoda

----- Puvodn� zpr�va -----
Od: "J.Hasek" <cz602778(zv)tiscali(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 17. �nora 2004 14:52
Predmet: Re: SQL dotaz na DBF soubor

> Ja pouzivam komponenty ODBCe od Luba Fuleho a jeste jsem nemel problem,
> ktery bych (prip. ve spolupraci s autorem) nevyresil. GROUB BY nad DBF
> uspesne pouzivam a s komponentami jsem nadmiru spokojeny.
>
> zdravi
> J. Hasek

Zruseni komponent komponentou

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.7.2004 07:05:23

Mam takovy pocit, ze pokud se podivas do archivu, tak toto reseni
doporucoval i sam pan velky v soucasnosti znamy pod prezdivkou Petr Vones
:)))))

S pozdravem

Milan Tomes

Koupe D5, WAS: koupe D6

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.7.2004 07:01:23

Coz pro Gregra nebude zadna zmena - opet bude delat to cemu absolutne
nerozumi... :)))

S pozdravem

Milan Tomes

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.7.2004 06:59:23

Coz vlastne zase jen potvrzuje to, ze je cesky Borland pouhopouhy prekupnik
krabic...

S pozdravem

Milan Tomes

Chyba v CLX

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.7.2004 23:16:50

Ahoj,
mam CLX MDIChild form. Chci mu nastavit vysku a sirku (*najednou*). Ale
kdyz to udelam, uvizne to v nejake prekreslovaci smycce.

Prisel jsem na castecnou opravu. Staci pred zmenou zmenit FormBorderStyle na
tr. fbsSingle a pak zpet na fbsSizeable. Problem je, ale ze kdyz ho dam
zpet, chybi stejne scrollbary a cele je to divne vykreslene a behem max/min
formular spadne. Je to takove divne.

Nevedel by nekdo o oprave?

Hledal jsem na internetu, ale neuspesne. :(

--
[...]

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 15.7.2004 22:34:46

Nevite nekdo, jestli to je pripad jenom naseho Borlandu, nebo to maji takhle
i v zahranici ?

> [...]

> No dost mozna, ze misto kolegy Luhana ted do Borland CZ nastoupi
> treba soudruh Gregr :-) A to je prave ten socialismus :-)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.7.2004 22:18:44

> [...]

No dost mozna, ze misto kolegy Luhana ted do Borland CZ nastoupi
treba soudruh Gregr :-) A to je prave ten socialismus :-)

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 15.7.2004 22:14:44

> [...]

od zakaznikov a neposkytne im licencie ake chcu.
To zhananie licencii mi uz pripomina nakupovanie

Erik

Koupe D5, WAS: koupe D6

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 15.7.2004 21:50:41

Kdyz jsme u tech nakupu D6,
neprodate nekdo D5? Mel bych zajem.

Petr Sikola

Zruseni komponent komponentou

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.7.2004 21:48:42

tondrej(zv)t-online.de wrote:
> [...]

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

schovani formulare

[*] Ales Kresta <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2004 20:52:35

Zdravim,
jak nejak profesionalne sfovam formular(vcetne schovani z listy)... Jde
o to aby neslo vubec poznat, ze je program spusteny. Zkousel jsem
application.showmainforma:=false.... ale ja jej pak pri urcite udalosti
potrebuju zase ukazat a to moc nechodi.... poradte prosim

predem diky za odpoved

Zruseni komponent komponentou

[*] tondrej(zv)t-online.de - 15.7.2004 20:46:34

Zdar,

> [...]
> begin
> ZnicVse; //uvolni vsechny komponenty
> end;
>
> Coz samozrejme vyvola chybu, pac se znici i ten Button a neni se kam vratit.
>
> Ptam se, je mozne nejak udelat, aby toto slo?

Je to problem, pretoze metoda Click je volana v kontexte spracovania spravy.
Da sa to tiez riesit tak, ze z OnClick si posles na formular vlastnu
spravu (WM_USER + n) a az v jej spracovani potom zavolas metodu ZnicVse.

HTH
TOndrej

Synea restart dat (zrusenie strankovania)

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 15.7.2004 20:08:31

> From: Vlko II.
>
> ked sa zavola prepare uplne prvy krat v programe
> stranky nie su vytvorene, je to akoby bola len jedna stranka,

Tento stav je chybny. Je pred volanim Prepare nactena predloha?
Podle popisu to vypada, ze ne.

> akonahle, sa zavola preview, design alebo implementovany export
> uz stranka obsahuje aj page footer

Regulerni volani provede pred Prepare nacteni predlohy.
Pak sestava vypada tak, jak je uvedeno v predloze.

> a je rozbita na jednotlive stranky.

To je spravny stav, sestava obsahuje vsechny oddily, jak ma.

> Dalej sa mi uz nijakym sposobom nepodarilo dostat to do stavu
> (restartovat?) syneu aby urobila to co prvy krat.

Prvni stav pred nactenim predlohy je stav nedefinovany.
Nevidim duvod, proc zamerne uvadet generator sestav do tohoto stavu.

Jediny spravny postup je nedefinovat predlohu tak,
Aby obsahovala ty oddily, ktere skutecne potrebujes.
Ostatni nepotrebne oddily z predlohy vyhazej.

Vaclav Krmela

Zruseni komponent komponentou

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.7.2004 20:08:31

Ahoj,
[...]

Zatim to resim tak, ze mam thread, kde mam jen:
procedure Execute;
begin
Synchronize(ZnicVse);
end;

ale pripada mi to dost divne.

--
[...]

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 15.7.2004 19:30:28

On Thu, 15 Jul 2004 16:42:10 +0200, Vaclav Krmela

> Tomu moc neverim. Zalezi na zpusobu volani,
> ale to tajis, takze se k tomu nmohu vyjadrit.

Nuz tiez mi to je divne, ale ja som to neprogramoval:) Ale
skutocnostou je, ze ked sa zavola prepare uplne prvy krat v programe
stranky nie su vytvorene, je to akoby bola len jedna stranka,
akonahle, sa zavola preview, design alebo implementovany export
uz stranka obsahuje aj page footer a je rozbita na jednotlive stranky.
Dalej sa mi uz nijakym sposobom nepodarilo dostat to do stavu
(restartovat?) syneu aby urobila to co prvy krat.> K tomu ucelu lze pouzit oddil zacatku sestavy.

neviem mozno by pomohlo spravit nejaku vzorovu app?

vlko

--

--------------
mail: vlko_(zv)pobox.sk

koupe D6

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 15.7.2004 16:56:11

> [...]

J. Luhan
Borland CZ

Synea restart dat (zrusenie strankovania)

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 15.7.2004 16:42:10

> [...]

ale to tajis, takze se k tomu nmohu vyjadrit.

> Po preview sa uz ale
> rozbije po strankach, to chcem ale zrusit.

Po strankach to bude vzdy. Jsou dve moznosti:
- natavit velikost papiru tak vysokou,
aby se vesla cela sestava na jeden list
- nastavit horni a dolni okraj papiru na 0,
aby na sebe listy plynule navazovaly

> To by slo ale page header na prvej stranke potrebujem.

K tomu ucelu lze pouzit oddil zacatku sestavy.

Vaclav Krmela

OnDBChange event

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2004 15:50:00

Zdar *,

[...]

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 15.7.2004 16:24:09

On Thu, 15 Jul 2004 16:06:06 +0200, Vaclav Krmela

> ma, ak
> headere a
>
> O jakou verzi Sinea se jedna?
> Jak je udelane volani exportu, kousek kodu.

Sinea 7, ale asi sa nerozumieme, ja nepouzivam export, ja
ho vytvaram, zavolam prepare a z vygenerovaneho ReportPrint.Vystup
prechadzam po strankach a tam po prvkoch (predtym ale sikovnym
algoritmomv zistim rozmiestnenie stlpcov v excele z jednotlivych
bandov). Cize Prepare potrebujem, aby som vygeneroval nejaky vystup
z db. Ide o to, ze ked sa vola prepare po prvy krat, je tam iba
jeden page header a nie je tam page footer. Po preview sa uz ale
> [...]

> pokud jsou uvedeny v predloze sestavy.
> Pokud je tam nechces, tak je z predlohy vyhod.

To by slo ale page header na prvej stranke potrebujem.

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 15.7.2004 15:52:05

Mam seriozny zaujem kupit D6.

Ponuky prosim priamo na moj mail.

Dakujem.

Peter Brcko.

koupe D6

[*] Lukas Barton <look_as(zv)cnawr(tec)cz> - 15.7.2004 15:54:05

No prece za novy Licencni certifikat.

Prevod licenci neni u zadne velke firmy zadarmo, nekde se plati
administrativa v rozumne vysi, nekde v nerozumne. Nekde to dokonce udelaji
zadarmo.

Lukas

> A vysvetlili za co, ze se jim ma platit?
> BTW pokud vim, tak zmena registrace by nemela byt problem a oni
> pro to nemusi udelat ale vubec nic.
>
> Luf

Synea restart dat (zrusenie strankovania)

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 15.7.2004 16:06:06

> [...]
> footere, co nevyzera vo vyslednom excelle dobre.

O jakou verzi Sinea se jedna?
Jak je udelane volani exportu, kousek kodu.

Podle meho nazoru neni potreba explicitne volat Prepare.
Prepare se pri vsech vystupech provadi automaticky.

Prepare ma smysl pouze ve specialnich pripadech,
napr. zjisteni poctu stranek sestavy bez generovani vystupu.

Hlavy a paty stranek jsou ve vystupu tehdy,
pokud jsou uvedeny v predloze sestavy.
Pokud je tam nechces, tak je z predlohy vyhod.

Vaclav Krmela

koupe D6

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.7.2004 15:19:57

> Pokud ma, muze prikoupit dalsi. Pokud nema, nemuze. Duvody jsou
> pomerne prozaicke - krome administrativne marketingovych omezeni
> (radsi prodavat to nove), jsou take technicke - jaksi chybi moznost
> (mozna by se dal pouzit i vhodnejsi termin "ochota") vyrabet licencni
> cisla. (Svym zpusobem to trochu chapu, protoze cisla musi byt
> celosvetove unikatni, tudiz by generator musel byt celosvetove
> pristupny = moc prace). A CD jiz fyzicky neexistuji. Tolik vysvetleni.

Zajimave... jak je mozne, ze treba BTP (Borland Technology Partners)
si mohou nechat samoobsluzne (!!!) a pres web (!!!) vygenerovat
hromadku celosvetove unikatnich a vlastnich seriovych cisel pro
velkou cast Borlandich produktu? (pomoci celosvetove pristupneho
generatoru seriovych cisel na privatnim webu...)

(Nemam na mysli webovou registraci, mam na mysli skutecne
vygenerovani seriovych cisel, ktere je pak nutno obvyklou cestou
registrovat!)

A CD take zadne nepotrebuji, protoze si jejich ISO image stahnou z
internetu.

[...]

Koupe D6

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 15.7.2004 15:39:59

zaujimave ze prave v madein ti toto povedali :) mali ti odporucit MSDN
professional kde ziskas aj Visual Studio 6.0 cize aj ten VB 6.0 :)

rgds,

ps. sorry za OT :)

Ivan

From: "Ludek Finstrle" <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz>> > > Takze chteji jen to, aby sis koupil vlastne D7... ze se snazi

> Toto je trochu jinak. Jak uz tu kdysi nekdo psal (a maji to Borlandi
> i na strankach). Pokud mas vic jak 0 licenci (>=1), tak si od Borlandu
> muzes prikoupit dalsi licence. Pokud mas 0, je to problem.

Neda mi to, abych se nepripojil k diskusi. Sice to mam u Borlandu za par,
ale treba budu jeste trochu uzitecny.

S licencemi je to skutecne tak, jek pises. Nekdo je ma, nekdo nema. Pokud
[...]

Problemy se vzpurnymi zakazniky typu "banka", kteri trvaji na urcite verzi
Delphi, lze podle meho resit dohodou - licenci prikoupi "vzpurny zakaznik"
ke svym licencim a nejakou formou ji pronajme ci zapujci dodavateli. Chapu,
ze se vzpurnym zakaznikem nemusi byt rec, ale sance to je.

Kdyz uz jsem to nakousl - vyuziji tuto prilezitost na maly OT:
u Borlandu (ceskeho, s produkty ve styku zustanu) koncim, takze uz nebudu v
[...]

Optimalisace algoritmu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 15.7.2004 13:17:44

Na CD k casopisu CHIP byval Delphi profiler (demo verze).
Ale je to tak 2 roky zpet.

Slavek

> Ahojte,
> disponuji Delphi (D6 Profi) nejakym nastrojem, ktery by
> dokazal analyzovat kod aplikace a ukazat mista, ktera nejvice
> zvysuji delku behu, pripadne existuje-li nejaky externi
> nastroj podobneho typu?

koupe D6

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 15.7.2004 12:45:41

> neda sa to riesit tak ze kupis proste D8 a pouzivas D5? podla mna by s
> takimto riesienim borland
> suhlasil ked uz nechcu dodat starsiu verziu ...
>
> ... dodat staru verziu pokial nemaju , je problem .(manual, cdcka ... )

Pred par lety jsme dokupovali licence D5 (bez cd, doc, jen licence), i kdyz
uz se neprodavalo a slo to, protoze uz jsme nejake D5 meli. Kdybychom
tenkrat nemeli ani jedenkrat D5, tak by to udajne neslo. Obdobne jsme v te
dobe dokupovali licence Borland pascalu 7, ktery uz se take vubec
neprodaval, ale ktery jsme meli.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP Home, FireBird 1.0.2

Optimalisace algoritmu

[*] tondrej(zv)t-online.de - 15.7.2004 13:23:45

Zdar,

> [...]
> analyzovat kod aplikace a ukazat mista, ktera nejvice zvysuji
> delku behu, pripadne existuje-li nejaky externi nastroj podobneho

Skus http://www.prodelphi.de/

HTH
TOndrej

koupe D6

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 15.7.2004 13:13:44

> [...]

i na strankach). Pokud mas vic jak 0 licenci (>=1), tak si od Borlandu
muzes prikoupit dalsi licence. Pokud mas 0, je to problem.

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 15.7.2004 12:53:42

> neda sa to riesit tak ze kupis proste D8 a pouzivas D5? podla mna by s
> takimto riesienim borland
> suhlasil ked uz nechcu dodat starsiu verziu ...

Akorat bych rekl, ze to budou ponekud predrazene D5. Snad v krajni nouzi,
ale to zase povesti B neprida. A co na to MS? Prodava se MSVC 4,5,6 nebo uz
jen 7?> ... dodat staru verziu pokial nemaju , je problem .(manual, cdcka ... )
> palo

Neverim, starsi verze se jen tak nevyhazuji, kdyz uz nebude manual tisteny,
v el. podobe byt musi (prazdna CD-cka si klidne koupim na rohu, kdyby
nahodou nemeli ;-)

problem s vynimkou

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 15.7.2004 12:55:43

Mam problem so zachytavanim vynimiek.
v tejto metode za urcitych podmienok vyvolam vynimku EFOpenError:

constructor TLogFile.create( aFileName : String; _ReadOnly : boolean );
var TmpHeader : TLogHeader;
begin
inherited Create();
FName := aFileName;

HFile := OpenFile( PChar(aFileName), OFStruct, ff );
LastError := GetLastError();
ReadFile(HFile, TmpHeader, SizeOf(TLogHeader), NumRead, Nil);
if( TmpHeader.MagicNum <> MAGIC_NUM )
then
begin
raise EFOpenError.Create('Log file ' + aFileName + ' is corrupted');
end
else
begin
LogHeader^ := TmpHeader;
GetMem(Groups, LogHeader.SigGroupCount*SizeOf(TSigGroup));
FillChar(Groups^, LogHeader.SigGroupCount*SizeOf(TSigGroup), 0);
ReadFile(HFile, Groups^, LogHeader.SigGroupCount*SizeOf(TSigGroup),
NumRead, Nil);
IsOpen := true;
GetMem(IOBuffer, LogHeader.RecordSize);
end;
end;//constructor TLogFile.create( aFileName : String );

Problem je v tom, ze po vyvolani tejto vynimky mi to nevyskoci von z
konstruktora ako by som predpokladal,
pretoze tam nie je nikde ziadna kostrukcia except on EFOpenError do, ale
zahadne skoci na posledny riadok:
GetMem(IOBuffer, LogHeader.RecordSize);
a snazi sa alokovat pamat. Tu ale vznikne dalsia vynimka od systemu
'Invalid Pointer Operation'.
Takze tato mi zrusi moju vyvolanu vynimku a v kode ktory vola
inkriminovany kostruktor nezachytim
nic:

try
LogFile := TLogFile.Create( fneMonitoringFile.FileName , false );
except
on EFOpenError do
begin
ShowMessage('Unable to open log file: ' +
fneMonitoringFile.FileName);
end;
end;

Vie mi niekto poradit, preco beh programu nevyskoci priamo z konstruktoru
po volani raise EFOpenError.Create() ale
skusa este vykonat nejaky kod v tejto metode?

Pavol Sestak
ICQ : 20989081

Optimalisace algoritmu

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 15.7.2004 12:51:42

[...]
Milos J. Hrach, D6 profi, WinXP Home

koupe D6

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.7.2004 12:23:39

Puvodni zprava ze dne 15.7.2004:

> Ono by uplne stacil pristup, ktery ma MS, tj. pokud si koupim WinXP,
> tal misto nich mohu nainstalovat Win2000, nebo WinNT, nebo Win98
> (pokud se nepletu).

Ano, to se jmenuje "downlograde" - moznost pouzivat starsi verzi,
plati u nekterych produktu a licenci MS.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

koupe D6

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.7.2004 12:43:41

Puvodni zprava ze dne 15.7.2004:

> neda sa to riesit tak ze kupis proste D8 a pouzivas D5? podla mna by s
> takimto riesienim borland
> suhlasil ked uz nechcu dodat starsiu verziu ...

No to by s tim musel explicitne souhlasit, jinak by to byl problem.

> [...]
> palo

Na krabice a manualy jim kazdy prdi, cedecko se da vypalit...

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 15.7.2004 12:39:41

> [...]
suhlasil ked uz nechcu dodat starsiu verziu ...

... dodat staru verziu pokial nemaju , je problem .(manual, cdcka ... )

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 15.7.2004 12:19:39

Jisteze dela vic. Napriklad preklada nepriznive recenze do anglictiny,
posila je k oficialnimu vyjadreni, a to pak preklada do cestiny.
:-)

(pro Borland: to je jen takove bezvyznamne popichnuti :)

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

koupe D6

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 15.7.2004 12:19:39

Ono by uplne stacil pristup, ktery ma MS, tj. pokud si koupim WinXP,
tal misto nich mohu nainstalovat Win2000, nebo WinNT, nebo Win98
(pokud se nepletu).
Proste bych cekal, ze pokud si koupim D7, tak misto nich si mohu
nainstalovat D6, D5, D4
D3,D2,D1 (pripadne TP) podle potreby.

Slavek

> Pro softwarovou firmu neni zadny problem dodat starsi
> produkt, nic je to nestoji, nemusi rozjizdet zadnou vyrobni
> linku, jednoduse treba vypali CD a doda licenci. Naklady
> minimalni, zisk zaruceny.
>
> Opravdu nevidim jeden jediny duvod, proc by mel byt zakaznik
> poslan do haje pri takto trivialnim zajmu o zakoupeni starsi
> verze. Notabene kdyz tu mame oficialni zastoupeni Borlandu,
> ktere neustale tvrdi, ze dela vic veci nez jen prenasi krabice.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

koupe D6

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.7.2004 11:41:36

> [...]

haje pri takto trivialnim zajmu o zakoupeni starsi verze. Notabene
kdyz tu mame oficialni zastoupeni Borlandu, ktere neustale tvrdi, ze

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.7.2004 11:25:35

Mam problem...
Z D8 pres PInvoke volam nejake DLLka.

Pokud je parametr typu "char*", tak to uspesne zmarshaluju pres
string a stringbuilder.

Jen si nevim rady co si pocit s typem "char**". Ve starych delphi
staci pouzit "var pchar". Jak to ale udelat v D8?

Dik za jakekoliv napady a nakopnuti.

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

koupe D6

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 15.7.2004 11:39:36

> [...]

>Takze chteji jen to, aby sis koupil vlastne D7... ze se snazi
>prodavat aktualni verzi Delphi mi prijde vcelku logicke.

To je sice logicke, ale spousta zakazniku (jako treba banky) maji zakoupene
delphi, pod kterymi byl vyvinut jejich SW a odmitaji riskovat prechod na
jine delphi. Takze se musi prizpusobit vyvojar potrebam zakaznika, tezko
donutime banku, aby se prizpusobila nam. A v tom je ten problem.

Jan Skopovy

koupe D6

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.7.2004 11:21:34

> [...]

Takze chteji jen to, aby sis koupil vlastne D7... ze se snazi
prodavat aktualni verzi Delphi mi prijde vcelku logicke.

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 15.7.2004 10:57:32

> Nase firma pred 2 mesici od Borlandu jeste verzi 6 koupila - sice jsme
nedostali CD, to jsme si museli poridit sami, ale licenci nam prodali.

Vsem se omlouvam za dezinformaci, na borlandu cz nam pouze slibili, ze to
zkusi zaridit, ale nakonec to neslo. Mel jsem chybnou informaci.

[...]

Outlook

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 15.7.2004 10:43:31

Jasne, uz to mam, je to vlastnost .Display :-)> -----Original Message-----

skuska mail filtra

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 15.7.2004 10:25:30

Takze skuska po dohode s Petrom.

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Vyber generatoru sestav pro novy projekt

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.7.2004 10:35:31

Puvodni zprava ze dne 15.7.2004:

> potrebuji se pred zapocetim prace na novem projektu rozhodnout,
> jaky generator sestav pouzit. Bylo

No idealni je FastReport, je levny a umi temer vse:

http://www.clexpert(tec)cz/software/fastreport/

Bude se vyvijet i verze pro .NET.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.