Outlook

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 15.7.2004 10:31:30

Dobry den,
potykam se s problemem odesilani posty pres Outlook. Odeslat postu umim bud pres MAPI nebo pres OLE.
Ale ja potrebuji pouze otevrit Outlookove okno, zadat predmet a podsunout tam prilozeny soubor, ostatni si uz udela obsluha...
Mam nejake zatmeni, nakopnete me prosim nekdo.

Vyber generatoru sestav pro novy projekt

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 15.7.2004 10:29:30

<<< 15. 7. 2004 10:27 - Miso "delphinpp(zv)atlas(tec)cz" >>>

Autor FastReportu Alexander Tzyganenko <tz(zv)fast-report.com> napisal:

We're decided to finish the FR3.0 and then develop the .NET version.
Probably first .NET-compatible version will be FR3 Win32 dll with interfaces
for use in .NET.

http://exekutor.rotursoft.sk

Vyber generatoru sestav pro novy projekt

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 15.7.2004 09:03:23

[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 15.7.2004 08:17:20

Dohodli jsme se s Vaskem Krmelou, ze prevede(me) Sineu do .NET. Uz ma
zakladni verzi, ktera v .NET funguje (sice obezlickou pres COM, ale videl
jsem to v akci). Vysledne v .NET to bude asi ponekud jine nez ve Windows,
protoze je tam jina logika prace s daty, a tomu je vhodne se prizpusobit.

V D8 asi nedoufej, je to nepouzitelne i po SP2, a myslim, ze to uz nikdy
pouzitelne nebude. Pokud skalopevne trvas na Delphi, zkus si pockat na D9.

> - byl cesky nebo sel prelozit Lokalizatorem

Lokalizatorem lze prelozit vse, co ma texty primo ve formularich nebo
resourcestringach, coz by mel splnovat doufam kazdy trochu slusnejsi
generator. Podobne to plati i pro platformu .NET.

Nacteni textoveho souboru do string promenne

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 15.7.2004 08:01:18

Dobry den,

PV> Samozrejme, alokovat retezec o velikosti souboru a do tohoto bufferu nahrat
PV> data primo. Viz funkce FileToString v JCL:
PV> http://sourceforge.net/projects/jcl

Diky vsem za pomoc, pouzil jsem jcl FileToString. Rychlot nacteni je
prakticky okamzite.

Martin Radvansky

Vyber generatoru sestav pro novy projekt

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.7.2004 07:55:17

Dobre rano,

potrebuji se pred zapocetim prace na novem projektu rozhodnout, jaky generator sestav pouzit. Bylo
by prijemne, kdyby:

- sel nyni pouzit v D5 (nezatracujte me :->), propojeni na tIBQuery
apod.
- sel v budoucnu pouzit v NET (preci jen bych rad casem pouzil
D8, tou dobou snad uz pouzitelne budou)
- se dal pouzit pro tvorbu sestav tistenych v textovem rezimu
- moznost udelat vlastni nahled
- byl cesky nebo sel prelozit Lokalizatorem
- obsahoval uzivatelsky editor sestav (neni podminkou)
- umel export do PDF (neni podminkou)

V D5 je QuickReport, z jinych aplikaci uz jsme se s nim do jiste miry spratelili a naucili se
obchazet jeho chyby, u nej ale moc dobre vyhlidky do budoucna asi cekat nelze, nebo se mylim?

Samozrejme nemusi byt zdarma, i kdyz prijemne by to bylo. Za pripadne tipy predem diky.

Karel Rys

koupe D6

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 14.7.2004 23:52:40

From: "Martin Radvansky" <delphiconf(zv)radvansky.net>
> Existuje neco jako prirazeni "pripojenim" k retezci?

Samozrejme, alokovat retezec o velikosti souboru a do tohoto bufferu nahrat
data primo. Viz funkce FileToString v JCL: http://sourceforge.net/projects/jcl

Petr Vones

SET DATEFORMAT v UDF na MSSQL2000

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 14.7.2004 14:27:58

Zdar !
..je mozne pouzit %subj.% ?..pretoze ak som chcel pouzit
SET DATEFORMAT dmy v UDF tak mi to krici :
"error 443 : invalid use of 'SET COMMAND' within a function"..nikde som vsak
nenasiel, ze to nie je povolene pouzit..

co s tym?

dik,
Miso

IB/FB - Pomoc pri sestaveni SQL dotazu - vyfiltrov

[*] Ladislav Stary <ladislav.stary(zv)openmim(tec)cz> - 14.7.2004 13:57:55

> SELECT DISTINCT je v zakladu specifikace SQL
>
> ale porad nechapu, proc nepouzijes PRIMARY KEY??
>
> Jirka Virt

Hloupej dotaz. Poradi si to i s tabulkou, kdyz uz v ni ty duplicity jsou?
Mel jsem dojem, ze ne.

Ladislav Stary

koupe D6

[*] Radim Hradecky <radim.hradecky(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2004 15:12:02

Ja bych se s touto zadosti take pripojil.

Diky
S pozdravem Radim Hradecky

From: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Date: 07/14/04 10:12:45
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Zmena komunikace z RS 232 na USB

Ahoj.
[...]
Dekuji predem
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.0.3
programator amater

ruzne IP adresy

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.7.2004 08:19:52

DD,

On Tuesday, July 13, 2004 2:39 PM [CET], Fitz Ladislav
<ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> wrote:

> zdravim
>
> kdyz mam v pocitaci vice sitovek (karta, wifi, ....) jde nejak
udelat
> aby kazda ta karta mela jine nastaveni DNS, IP, ...

kazda sitovka samozrejme musi mit unikatni adresu a kazda sitovka muze
mit tech adres samozrejme vic (v rozumnem OS).
DNS nastaveni je globalni (je nesmyslne a nemozne je svazovat s
konkretnim nastaveni sitovky)
stejne tak je globalni nastaveni vychozi brany - sice je mozne ji ve
Windows nastavit na vice sitovych pripojenich - pak ale pripojeni do
jine subnety (k Internetu) stejne nefunguje.

D. Toman

koupe D6

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 14.7.2004 07:35:47

> [...]

Vzhledem k tomu, ze nabidky budou predpokladam zasilany na soukromou
adresu, tak bych se pripojil s uplne stejnou zadosti.

OT: Zprostredkovatel

[*] Vladimir Vrba - TKV <vrba(zv)tkv(tec)cz> - 14.7.2004 07:37:47

Nevite nekdo o zprostredkovateli z Prahy, ktery umoznuje ulozit databazi
Firebird 1,5 pod operacnim systeme Windows? Pripadnou odpoved zaslete na
vrba(zv)tkv(tec)cz.

pocesteni Rave reports

[*] radek_456 radek_456 <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2004 06:31:43

Ahoj,

udelal jsem si v D7 program ktery pouziva Rave reports a ted bych ho potreboval nejak pocestit - puvodne jsem si myslel ze nejjednodussi to bude pres pridani Languages a prelozenim v resourcestringu. Nejak to tam ale nemuzu najit. Nevite nekdo jak do Rave reports dostat cestinu ? Radek

Odoslat pomocou internetu SMS do ceskych operatoro

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 13.7.2004 19:20:31

Stasko Peter wrote:
> No ja mam otazku. Je to sice pekne, ale mne ide o to, ako to poslat
> priamo..
> Napriklad v delphi si napisem nejaku fukciu, ktora mi odosle moju
> spravu na ich web, ale v akom formate a na aku adresu??? Alebo to
> staci poslat v nejakom tvare?? Napr. cislotelefonu(zv)operator(tec)cz????
> diq

Tohle je jen pro Oskara. Napises cislo a message a ono se to posle.

Primo to funguje - staci nejaky HTTP_Send (zdravim Lukase Gebauera).

Portovat do Delphi to jde, ale nejak na to nemam cas. Spis jestli chces se
ozvi na konkretni vec a ja ti poradim. Ono je v tom blno funkci, ale staci
pochopit ten format co se posila lynxu.

Jiri Cincura
ICQ#:
__314711544
web:
__[url]http://www.cincura.net[/url]
__[url]http://cincura.net/photo[/url]

jak odeslat SMS z pocitace s trvalym pripojenim k

presne tak, ted zrovna si tu hraju s programkem na komunikaci s mobilem,
vcetne spravy kontaktu apod. ..
je to jen o seriove komunikaci ...

Radek

"Jirka Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 13.07.2004 17:16:00

Odpovezte prosim - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odeslano kym: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Predmet: Re: jak odeslat SMS z pocitace s trvalym pripojenim k
internetu (pres ten internet)

no, tak komunikace s mobile, konkretne se Siemensem, mi napsani trvalo
sobotu... vcetne vyhledani, jak rozkodovat SMSku.

Jirka Virt

> Taky jsem o tom premyslel - jenomze programovat komunikaci s mobilem
> neni zadna legrace. Takze zbyvalo pouzit neco hotoveho nebo tuto branu.
> Odeslani SMS pres tuhle branu je zalezitost par radku. Jak jsem rikal,
> nemuzu si stezovat.

jak odeslat SMS z pocitace s trvalym pripojenim k

[*] Tomas Emresz <tomas(zv)emresz(tec)com> - 13.7.2004 18:34:25

JV> sobotu... vcetne vyhledani, jak rozkodovat SMSku.

A mas nejaky dokonaly algoritmus jak rozkodovat obecnou sms ? tedy
vicenasobnou sms (vice sms tvarici se jako jedna), sms s diakritikou,
sms s odesilatelem textove (treba muj mobil obcas u nejaky sms misto
odesilatele napise SMS.CZ), atd ?

Pokud ano, mohl bys to poskytnout ? Pripadne poslat nejaky postup jak
si to resil ? Standart sms je jednoducha, ale ty dalsi jsou pro me
problem.. (Prakticka zkusenost u me je ze asi 10% sms co me prijdou
nebo odeslu se mi nepodari rozkodovat) Tomas Emreesz
mailto:tomas(zv)emresz.com

Odoslat pomocou internetu SMS do ceskych operatoro

[*] Stasko Peter <stasko(zv)fic(tec)cz> - 13.7.2004 17:09:59

Dalo by sa to portovat v tvar DELPHI ? :)
------------------------------

Pres jejich web to jde.

Takto (ukazko pro UNIX shell), kdo ma dotazy, at se pta :)#!/bin/bash

SMSDIR=~/.sms

TestArgs() {

if [ "$1" != "2" ]; then
echo "Bad arguments, usage: \"sms addressee 'Any text'\"";
exit;
fi

}

TestEnv() {

if [ -d $SMSDIR ] ; then
echo -n "Homedir is $SMSDIR. ";
else
mkdir $SMSDIR;
if [ -d $SMSDIR ] ; then
echo -n "Homedir is $SMSDIR. ";
else
echo "Homedir $SMSDIR not found. Unable to create $SMSDIR.";
exit;
fi
fi

}

SelectAddressbook() {

if [ -f $SMSDIR/addressbook ] ; then
echo -n 'Using local adressbook. ';
ADR=$SMSDIR/addressbook ;
else
if [ -f /etc/addressbook ] ; then
echo -n 'Using global adressbook. ';
ADR=/etc/addressbook;
else
echo 'No addressbook found.';
exit;
fi
fi

}

GetDateTime() {

DATE=`date +'%Y-%m-%d'`
TIME=`date +'%H:%M:%S'`

}

GetUserNo() {

if [ -f $SMSDIR/myphone ] ; then

MYPREFIX1=`awk 'BEGIN { FS=";"}
{
print $1
}' $SMSDIR/myphone`

if [ "${#MYPREFIX1}" != "3" ]; then
echo "Bad user prefix."
exit;
fi

MYPREFIX2=`awk 'BEGIN { FS=";"}
{
print $2
}' $SMSDIR/myphone`

if [ "${#MYPREFIX2}" != "3" ]; then
echo "Bad user prefix."
exit;
fi

MYNUMBER=`awk 'BEGIN { FS=";"}
{
print $3
}' $SMSDIR/myphone`

if [ "${#MYNUMBER}" != "6" ]; then
echo "Bad user number."
exit;
fi

else
MYPREFIX1="";
MYPREFIX2="";
MYNUMBER="";
fi
}

GetPrefix() {

PREFIX=`awk -v id="$1" 'BEGIN { FS=";"}
{
if ($1 == id)
print $3
}' $ADR`

if [ "${#PREFIX}" != "3" ]; then
echo "Prefix \"$NUMBER\" is not valid."
exit;
fi

}

GetNumber() {

NUMBER=`awk -v id="$1" 'BEGIN { FS=";"}
{
if ($1 == id)
print $4
}' $ADR`

if [ "${#NUMBER}" != "6" ]; then
echo "Number \"$NUMBER\" is not valid."
exit;
fi
}

TestArgs $#
TestEnv
SelectAddressbook
GetDateTime
GetUserNo
GetPrefix $1
GetNumber $1

POST_VAR="predcisli=$PREFIX&number=$NUMBER&mypred1=$MYPREFIX1&mypred2=$MYPRE
FIX2&mynumber=$MYNUMBER&ppp=105446461430873:71efa357fa189a597aed667c3ff97fc4
&locale=en&sender=&message=$2"
echo "$POST_VAR" > /tmp/sms_vars
echo --- >> /tmp/sms_vars
echo -n 'Sending message... '
lynx http://sms.oskarmobil(tec)cz/send.php3
-post_data</tmp/sms_vars>/tmp/sms_result
RESULT=`cat /tmp/sms_result; # | grep 'Message'`
echo $RESULT;
read $ANS;

if [ "$RESULT" = " Congratulations - Message sent!"
]; then
echo 'OK.'
else
echo 'Failed.'
fi

rm /tmp/sms_vars
rm /tmp/sms_result

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

jak odeslat SMS z pocitace s trvalym pripojenim k

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 13.7.2004 18:38:26

ne . .dekoduju jednu po druhy.. musis sledovat priznak, jestli je SMS
kodovana .. ono taky lze prijmou SMS , ktera vubec neni 7bit kodovana

Jirka Virt

ruzne IP adresy

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 13.7.2004 14:39:24

zdravim

kdyz mam v pocitaci vice sitovek (karta, wifi, ....) jde nejak udelat aby
kazda ta karta mela jine nastaveni DNS, IP, ...

jde mi hlavne o WinXP

prenos z D6 do D7 - problem?

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 13.7.2004 15:05:28

> Pokial program nevyuziva nic co by sa nachadzalo len v D6 a nebolo by to
> v D7 tak nie je ziadny problem. Dobrym prikladom mozu byt internetove
> komponenty ktore su v D7 Indy a v starsich verziach boli ine.

Takze IBX komponenty jsou asi jine.. V D7 jiz napriklad asi neni
IBClientDataSet, nebo se pletu?

jak odeslat SMS z pocitace s trvalym pripojenim k

hm, kdyz pominu SOAP a HTTP server, coz nemusi kazdy vyuzit, neni potom
jednodussi pouzit nejakou GSM branu nebo mobil pripojeny kabelem ??
Vse je to jenom otazka naprogramovani software ...

Radek

"Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 13.07.2004 13:21:13

Odpovezte prosim - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odeslano kym: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Predmet: Re: jak odeslat SMS z pocitace s trvalym pripojenim k
internetu (pres ten internet)

My pouzivame komercni SMS server - Eurotel SMS server s velkou
spokojenosti. Funguje jako SOAP i HTTP server a krome obcasnych vypadu
na strane Eurotelu (1x za nekolik mesicu) je to v pohode. Ale za SMS se
semozrejme plati, za server ne. T-Mobile podle mne nabizi neco podobneho.

Dvouradkovy caption v Buttonu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.7.2004 11:02:29

From: "LUKES Vaclav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Rad bych mel klasicky button, ktery by mel v Caption dva radky.

function SetButtonMultiline(Button: TButton): Boolean;
var
Style: DWORD;
begin
Style := GetWindowLong(Button.Handle, GWL_STYLE);
SetLastError(0);
SetWindowLong(Button.Handle, GWL_STYLE, Style or BS_MULTILINE);
Result := (GetLastError = 0);
if Result then
Button.Repaint;

SetButtonMultiline(Button1);

Button1.Caption := '123'#13#10'456';

Dvouradkovy caption v Buttonu

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 13.7.2004 10:52:27

Tohle"
Button1.Caption := 'Prvni radek'+#13#10+'Druhy radek';
Bylo prvni, co jsem zkousel (v OnShow formu), ale utrel jsem...

> Button1.Caption := 'Prvni radek'+#13#10+'Druhy radek';

Dvouradkovy caption v Buttonu

zkousel jsi to vubec? ;o)

Jirka Virt

> Treba v OnCreate
> Button1.Caption := 'Prvni radek'+#13#10+'Druhy radek';

Dvouradkovy caption v Buttonu

function SetMultiLineCaption(Ctrl: TButtonControl): Boolean;
var
Style: DWord;
begin
Style := GetWindowLong(Ctrl.Handle, GWL_STYLE);
SetLastError(0);
SetWindowLong(Ctrl.Handle, GWL_STYLE, Style or BS_MULTILINE);
Result := GetLastError = 0;
if Result then
Ctrl.Repaint;

>Rad bych mel klasicky button, ktery by mel v Caption dva radky.

Dvouradkovy caption v Buttonu

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 13.7.2004 09:48:04

Ahoj,

poradite mi prosim ?
Rad bych mel klasicky button, ktery by mel v Caption dva radky.

Quickreport + Charts

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 13.7.2004 08:35:56

Nejsem si 100% jistej ale myslim ze Grafy byly z QuickReportu pred casem
zcela odstraneny.

serazeni TStringLIst - slozitejsi

PV> Napsat vlastni tridici funkci a tu predat do TStringList.CustomSort.

mno na to jsem se uz taky koukal. u LIstView jsem to tenkrat s vasi
pomoci naprogramoval ale u costom sort nevim .. Nemate nejaky example

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Recenze na Delphi 8

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 13.7.2004 01:48:25

> Tohle je snad jedina vec od neho se kterou nemuzu souhlasit. Naprosto
zbytecne
> investovany obrovsky cas do neceho co ma zcela minoritni prinos.

je to ako kuriozita, ze sa to da urobit, iny vyznam tiez nevidim.
Skusal som prelozit jeden moj rozsiahly Delphi program pod Delphi 8
(trial) a vygenerovalo to tolko chyb, ze som to vzdal. Skusal uz
niekto prekladat Delphi programy pod Delphi 8, je to prakticky
vobec realizovatelne?

> Protoze se toho Borland boji. On nemuze uz nic poradne inovovat jelikoz
> vsechno musi byt v prvni rade "zpetne kompatibilni". V pripade nastroje
> urceneho pro z principu zcela odlisnou platformu je to navic pozadavek
> zcela nesmyslny.

nie je mozne byt donekonecna kompatibilny. Zaujimave, ze Microsoft,
ktory dost dbal na kompatibilitu Windowsu, teraz to s novymi technologiami
az prehana. Programatori mozu mat problem sledovat vsetky tie novoty,
co MS vymysla. Ale aspon vidno nejaku snahu vylepsovat veci. Dovod je
IMHO ten, ze MS konkuruje sam sebe (ako predat novu verziu Windows
ci Office uzivatelom, ktori su spokojni so starsou verziou?) a potrebuje
inovacie aby produkty mohol sustavne predavat.

> Kazdy kdo chvili pouziva C# asi pochopi kde je budoucnost ve srovnani s
Object
> Pascalem zlomenym pro .NET. Situace je tedy takova, ze Delphi pro Win32 uz
> vlastne dlouho stagnuje (pritom by jeste melo pro urcite veci smysl) a
verze
> pro .NET prilis sanci nema.

Borland by asi mal prist s nejakou viziou - strategiou ako dalej pokracovat,
ak si chce udrzat zakaznikov. Zmeny v softwari su pomale, takze Delphi
aj Java ten Borland este potiahnu. Co sa tyka Delphi.NET/C#Buildera/Linuxu,
tam to nevidim optimisticky. Najvecsi problem Borlandu moze byt ten,
ze sikovni ludia im poodchadzali do Microsoftu.

Erik

Recenze na Delphi 8

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.7.2004 00:56:11

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> [...]

vlastne dlouho stagnuje (pritom by jeste melo pro urcite veci smysl) a verze

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.7.2004 00:40:08

From: <delphi(zv)mjsoft(tec)cz>
> Misto TStringList pouzij Memory tabulku (treba RxMemoryData). Tam jsou
> vsechny tyto pozadavky hotove.

Presne totez umi i TClientDataSet. Otazka jestli to v tomhle pripade ale neni
reseni "s kanonem na vrabce".

Petr Vones

serazeni TStringLIst - slozitejsi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.7.2004 00:33:59

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> [...]
> jednotlvych sloupecku ?.

Napsat vlastni tridici funkci a tu predat do TStringList.CustomSort.

Menu a OLE container

mam MDI aplikaci, jedno z oken obsahuje OLE container s objektem MapPoint.
"Problem" je v tom, ze kdyz je toto okno aktivni, objevi se vedle meho
ceskeho menu jeste anglicke menu MapPointu. Neda se to nejak schovat? Vypada
to blbe a uzivatel tomu stejne nerozumi, natoz aby to jeste pouzival.

Recenze na Delphi 8

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 9.7.2004 08:58:43

Na to se poptej v SWN, ti maji publikacni prava.

Problem pri instalaci JVCL3

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 9.7.2004 08:56:42

Zdravim vospolok,
Vyskytol sa mi problem pri instalacii subj. Po spusteni samotnej
instalacie instalator vyhlasi chyb Installation failed a v zalozke
compiler output je nasledovny vypis:
** Generating resources...

MAKE Version 5.2 Copyright (c) 1987, 1998 Inprise Corp.

MAKE Version 5.2 Copyright (c) 1987, 1998 Inprise Corp.
Fatal: Command arguments too long

Tipujem ze to ma suvis s nastavenim premennych prostredia (path & spol),
v minulosti mi pomohl prave nastavenia premennej path, kde som nechal
nastavenu cestu len na $DELPHI, ale momentalne nepomaha ani to ;-(. Vie
ma niekto nasmerovat ako na to?

D~

Recenze na Delphi 8

Nemohol by si tu recenziu zverejnit niekde na webe, resp. na ftpku na
stiahnutie?

ip-tel: 421 48 4372098

Ako naprogramovat kryptovane FTP ?

[*] Roland Witkovsky <roland(zv)noves.sk> - 9.7.2004 08:22:37

Zdravim,

prosim Vas, ma niekto z Vas skusenosti s programovanim cryptovaneho FTP ? Prosim nakopnite ma, pracujem v D6 prof, klasicke FTP nie je problem, ale o tomto neviem skoro nic.

vdaka,

Roland

nespustim Delphi7

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 9.7.2004 07:14:33

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>> No - kazdy strujcem sveho nestesti. Jednak pokud produkt nezaregistujes,
> nemas pristup k patchum, jednak si precti
> http://bdn.borland.com/article/0,1410,31857,00.html, protoze by mohli mit
> problem tvoji zakaznici.A to uz vubec nemluvim o nejakych formalitach typu
> poruseni licencnich podminek, protoze neregistrovana verze je vlastne
> trialka.

Tak takto sa D7 neregistrovane v ziadnom pripade nesprava.
Pouzivam neregistrovanu D7 (legalne kupenu) asi cca 2 roky, neviem presne
rok isto, mozno aj 2 a ziadnemu zakaznikovi neprestalo chodit exe
z dovodu:
Error: This module was compiled with a Trial Version of Delphi. The Trial
period has expired
Takze asi dalsia chyba v D7. Ani ochrana im nefunguje. Ale na to
som si uz v D7 zvykol.

Aby som bol uplne presny, tak raz som ju registroval, ale od vtedy som uz
davno x-krat reinstaloval pocitac, formatoval hdd a uz som to potom
neregistroval

Prace s ocx

[*] Krakora Martin <krakoram(zv)seznam(tec)cz> - 9.7.2004 06:38:25

Snad to popisu presne a dobre (z pameti):

V Delphi v nabidce Component zvolit Import ActiveX, zobrazi se okno
(muze to chvili trvat) a pokud nebyla ActiveX komp. jeste zaregistrovana v
systemu, tak tlacitkem Add to lze provest. Jinak se vyplni udaje jako je
jmeno cilove zalozky na palete komponent a cestu k unite. Potom stisknout
tlacitko Install pro instalaci komponenty do Delphi (na paletu a pak ji
staci vlozit na form). Tlacitko Create Unit, vytvori pouze unitu typove
knihovny bez instalace komponenty do Delphi. Jinak viz. Help.

Snad to bude stacit.

Hezky den

Firebird cez Zebedee

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 8.7.2004 23:15:52

<<< 8.7.2004 21:37 - Tomas Uldrich "tomas.uldrich(zv)losan(tec)cz" >>>
TU> Me se to povedlo bez vetsich problemu.

TU> Napis presneji, co ti nejde. Pripadne mohu poslat nastaveni konfiguracnich
TU> souboru na klientovi nebo serverovi (funkci klient Win98, Win2000, WinXP,
TU> funkci server WinNT4, linux).

Posli mi prosim ta tie subory.

http://exekutor.rotursoft.sk

Otevreni web stranky kliknutim

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 8.7.2004 22:59:47

Jiri Virt wrote:
> na OnClick toho labelu .. si udelej volani URL

No to mi je celkem jasne. Ale jake volani, aby to funguvalo i pod Linuxem
(CLX)? Ja znam jen ShellExecute.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

ADMIN: Contractor ...

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.7.2004 22:41:42

Puvodni zprava ze dne 8.7.2004:

> Hm, pekny ... ovsem dovolim si upozornit na dve chyby hned na uvodni
> strance, jedno nedopsane pismenko ve slove " ... chcete ... " a jednu
> gramatickou chybu ve slove "doplnily" ... patri tam mekke i ... nechcete
> korektora ??? ;o)

Jo, ten kdo nejvic rve, ze druzi delaji chyby, sam dela binec v
konferenci. Ber to jako napomenuti a priste to posilej tam, kam mas...

Contractor ...

[*] Ing. Radek Tomsik <radek(zv)tomsige(tec)cz> - 8.7.2004 22:35:34

[...]

S pozdravem Radek

Recenze na Delphi 8

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 8.7.2004 20:20:28

Nemam D8 a ani som necital recenziu na D8. Ale robim na delphi od cias
delphi3
Robil som na D3, D5 a teraz na D7. Ale jedno viem isto. D7 je to najhorsie
co som mal od Borlandu v rukach. Ani nemam chut sa rozpisovat o
podrobnostiach preco.
Ti, co na tom robia asi vedia o com hovori. A preto by som sa vobec nedivil,
keby
D8 bol riadny shit.

Problem s ADOQuery & Lookup Field

[*] Vaclav Sykora <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 8.7.2004 19:26:18

Zdravim,

mam nasledujici problem:
pokud v ADOQuery mezi fieldy rucne pridam novy Lookup Field tak mi
nasledne pri Insertu vyhazuje chybu "Doslo k nezname chybe" (class
EOleException). Stava se to pouze pokud mam obslouzenou OnNewRecord, coz
mam, protoze zde nastavuju ID zaznamu.

Tahle chyba se zobrazuje pouze v IDE, ale ovlivnuje beh programu.
Dik za kazdou pripominku,

Vaclav Sykora
vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz

Kriticke sekce na vice-proc. serveru, predani sock

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 8.7.2004 18:24:06

> mam aplikaci, ktera bezi na 2*Xeonech (tzn. celkem 4 jadra),
> ma otevrenej jeden port, spousti max. 800 Threadu, ktery si
> mezi sebou vymenuji data pomoci kritickych sekci. Vse funguje
> perfektne, ale tato aplikace nedovede vytizit procesory na
> vice jak cca. 33% (vytizeni je rovnomerne na vsechny proc.),
> pokud vsak spustim jeste jednu instanci, ktera posloucha na
> jinym portu, tak ziskam dalsich 33%.

Ahoj,
ja bych to spis tipoval na chybu nekde v urceni CPU. Pouzivas
SetThreadAffinityMask? Pokud ne, zkusil bych jednotlivym vlaknum nastridacku
pridelovat jednotlive procesory. Alespon na P4 s HT mi to tak fungovalo.
Pokud jsem si to sam nerozhodil, cinilo vytizeni "obou CPU" v souctu onech
100%.

Kdzytak se podivej na SetProcessAffinityMask/SetThreadAffinityMask.

Mala ukazka na (dole): http://milanc.chvalsiny.net/hratky.php

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Recenze na Delphi 8

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.7.2004 17:40:03

Puvodni zprava ze dne 8.7.2004:

> Proste ze bych pouzival jen .NET framework, jako to dela C#,
> Nepotrebuji zadnou kompatibilitu se starymi Delphi, chci proste mit
> moznost programovat pro .NET v Pascalu. Je to pro vyvoj

Ja jsem se C# take docela bal a v podstate prvni .NET aplikace jsem si
zacal zkouset spis ve VB. Pak mi nekdo rekl, ze jsem trubka, ze C# je
je jednoduchy a ze to nebude problem z Pacalu. Tak jsem ho poslechl a
presel na C# a nelituji. Je to bez problemu...

Select tazenim ve VirtualTreeView

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 8.7.2004 17:36:02

Ahoj, muzete mi prosim poradit jestli lze ve TVirtualStringTree
(www.delphi-gems.com) oznacit vice nodu pouhym tazenim mysi?

Mam komponentu nastavenou tak aby vypadala jako ListView ve styu vsReport,
tj. tabulka.
Volby toMultiSelect a toFullRowSelect mam nastavene, ale nedari se mi
oznacit vice polozek jinak nez pomoci Shift/Ctrl...

Popripade bych uvital, kdyby to nejak slo prestoze budu mit v budoucnu
implementovany Drag&Drop (treba oznacovani pravym tlacitkem nebo tak neco).

??

Diky Andreas (D4)

Recenze na Delphi 8

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 8.7.2004 17:34:01

> Pak tedy z tech novych poskrabanych CDcek nainstalujete D8, ktere je
> pomale, novy design IDE hyri kombinaci bile, sede a cerne... vsechny
> barvy jsou fuc a cele D8 ma tak takovy pohrebni nadech! :-)
>
> A pak v tom zkusite pracovat, a zjistite, ze i pres Update2 spousta
> veci nefunguje, IDE casto spadne...
>
> Mam pocit, ze Delphi8 je spise draze prodana betaverze pro Delphi9.
> ;-(

na porovnanie, Microsoft ma na webe beta verzie Visual Studio Express
produktov (http://lab.msdn.microsoft.com/express/default.aspx). Co si
to doteraz skusam, tak mi to funguje uplne bez problemov, IDE
(C#/C++/WebDev) mi nespadlo ani raz.

Erik

Recenze na Delphi 8

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.7.2004 16:59:57

> ctete SWN? Pokud ano, v poslednim cisle (7) vysla moje recenze na D8 a
> na CD je k tomu vyjadreni Borlandu. Protoze mi recenze vysla jako
> sprdung D8, zajimaly by me reakce a dojmy vas, ctenaru. Rad bych mel
> dobrou zpetnou vazbu kvuli dalsim clankum. Diky.

tak jsem si oboje precetl, a musim rict:

1. mas pravdu v tom, ze do databaze v D8 jsou takove nejake divne...
2. Thorpe ma zase pravdu v tom, ze VCL.NET ma neco do sebe...

Osobne si myslim, ze VCL.NET ma v urcitych situacich sve
opodstatneni. Kdyz jej nekdo chce pouzivat, at si to pouziva.

[...]

novychaplikaci rychlejsi cesta nez se ucit uplne novy C#, protoze
zkratka pascal uz umim. Jiste, musim se seznmit s frameworkem, to
clovek ale musi v pripade. Ale nemusel bych premyslet, jestli ten
'for' cyklus pisu spravne, protoze bychpouzival promne zazite
jazykove kontrukce. A takoveto veci by mi usetrily mnoho casu a
penez.

Tato cesta je ale v D8 hodne kostrbata. A kostrbata je jen a jen z
toho duvodu, ze se Borland snazi byt co nejvice kompatibilni se
starou VCL!

Nerikam, ze ta ci ona cesta je jedina spravna. Ja bych chtel mit
moznost obojeho! Tedy zakladam v Delphi8 projekt, tak si vyberu
jestkli to bude zalozene na VCL.NET, nebo ze se od veskere
kompatibility odprostim a budu mit k dispozici jen jakysi Pascal.NET
a .NET framework, bez jedine kompatibility se starymi Delphi.
'String' bude .NETovsky objekt String a ne Borlandovska nahrazka,
atd.

Myslim, ze Borland ma stesti, ze jsem tu rencenzi nepsal ja. Schytali
by to asi mnohem vic. Zacina to uz nakupem... D8 jsou opravdu drahe,
a kdyz zaplatis 35 tisic, a pak otevres krabici, ve ktere se ti volne
planda hromada CDcek, tak si pripadam jako blazen. Takovych penez to
stalo, a oni nejsou schopni ani dat Cdcka do krabicek? Vzdyt ty
krabicky jdou koupit za par korun na kazem rohu! To je na tom Borland
uz tak financne spatne, ze nema ani na par krabicek, a radeji zapicha
hola CDcka to prouzku kartonu s poseknutymi dirami? Dvakrat krabici
otocite, a vsechny CDcka z tech kartonu vypadnou a volne se v krabici
melou. Takto se prodava software za 35 tisic?

[...]

OT: Nabidka zamestnani

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 8.7.2004 16:35:55

Zdravim do konference,

do nasi firmy, zabyvajici se vyvojem softwaru pro majitele a spravce
nemovitosti, hledame programatora s dobrou znalosti Delphi a SQL (Firebird).
Nabizime dobre platove ohodnoceni a praci v mladem kolektivu. Jedna se o
pracoviste v Praze na plny uvazek. V pripade zajmu piste na
obchod(zv)icsoftware(tec)cz

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Recenze na Delphi 8

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 8.7.2004 15:49:48

Ahoj,

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.7.2004 15:21:31

Puvodni zprava ze dne 8.7.2004:

> A to uz vubec nemluvim o nejakych formalitach typu poruseni
> licencnich podminek, protoze neregistrovana verze je vlastne
> trialka.

Buzerace legalnich uzivatelu od Borlandu, ktery si to podle meho
nazoru narozdil od Microsoftu vzhledem k velikosti obratu a zisku
nemuze dovolit, je jednim z nekolika duvodu, proc jsem skoncil na
verzi Delphi 5, ackoliv pred D5 jsem mel TP6, BP7, BC++ 3, BC++ 4.5,
D1, D2, D3 i D4.

Mimochodem, zajimave je, ze Microsoft ma treba hodne aktivacni systemy
na operacnich systemech a officech. Zvlaste OEM verze jsou tvrde,
logicky. Na druhou stranu podpora vyvojaru od Microsoftu je a vzdy
byla velmi rozumna a troufam si rici vynikajici. Microsoft si vyvojaru
velmi vazi a dela pro ne maximum.

Proto je mi uz delsi dobu divne, ze Borland dela maximum pro to, aby
vyvojari od Borlandu odesli. Ze by to byl snad zamer? :-)

Prace s ocx

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 8.7.2004 14:59:25

Omlouvam se za zacatecnicky dotaz.

Mam cizi knihovnu *.ocx, jejiz funkce chci vyuzit ve svem programu. Jakym
zpusobem zaregistruji nebo prilinkuji tuto knihovnu ke svemu programu a jak
vubec zjistim, jake funkce knihovna ma, resp. jak presne se volaji a s
jakymi parametry. Proste potrebuji nakopnout, jak se pracuje s temito vecmi.

Diky

nespustim Delphi7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.7.2004 15:09:29

Puvodni zprava ze dne 8.7.2004:

> Mily Borlande,
> proc mam pravni ustanoveni a vubec cele nastaveni a omezovani cist v
> anglictine, kdyz tu v CZ mas sve zastoupeni.Za ty castky, co stoji Tvoje
> produkty, bych alespon toto ocenil.Proc to Billovi jde?

Za ty castky dostavas od Borland CZ ceskou registracni kartu. Prece
nebudou prekladat neco tak nezajimaveho a neduleziteho, jako je
licencni smlouva a podobne veci :-)

Kriticke sekce na vice-proc. serveru, predani sock

[*] Jaroslav Bruzek <konference-delphi(zv)dcsystems(tec)cz> - 8.7.2004 14:43:22

> otevrenej
> aplikace nedovede
> na vsechny
> posloucha na jinym
> neni duvod, aby si aplikace neumela vzit vic, nez 4*33%.
> Od boku bych to tipoval na chybny navrh vlakna, co posloucha na portu.
> Vlakno by melo mit nastavenu vyssi prioritu a jenom prijimat pozadavky a
> vytvaret dalsi vlakna.
> V celem projektu je nutno zvazit pouziti funkci jako sleep a synchronize.

Hlavni vlakno (to co posloucha a vytvari dalsi thready) je vytizeny
minimalne, vytvori v prumeru cca. 5 threadu/min. a ikdyby se na nej
nedostala rada, tak se dalsi klienti max. neprihlasi => timhle to neni. Spis
bych opravdu videl chybu nekde v kritickych sekcich, treba pri > poctu
dochazi k narustu rezie pro provoz threadu. Podle toho jak to sleduju dojde
pri zatizeni procesoru na 33% k velkym prodlevam pri vstupu do kriticke
sekce. Misto sleep pouzivam WaitForSingle(Multiple)Object s hooodne velkym
timeoutem, synchronize pouzivam minimalne a synchronizovana sekce je opravdu
nenarocna. Zvlast me zarazi, ze na 1 proc. serveru se mi to i pri podobne
zatezi nepovedlo nasimulovat.

Nevylucuji vsak ze tam mam neco blbe ja, ale musim ted co nejdriv najit
nejschudnejsi cestu. Proto bych potreboval vedet, jak predat socket jine
aplikaci a jak budu mit cas, tak se v tom muzu stourat.

Delphi vs SAP

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 8.7.2004 14:07:15

Pekny den vespolek,
skousel jste nekdo propojit Delphi a SAP?
Primo do databaze to neni problem, to mi funguje, ale chtel bych precist nejaka data primo z funkcniho modulu SAP a vubec netusim kudy na to a jde to vubec?
Potrebuji pouze precist nejake texty...

Jirka

nespustim Delphi7

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 8.7.2004 14:07:14

Fakt nevim, co takle jednou napsat celou pravdu.
Taky si delphi neregistruji, protoze je to deny opruz (D8 jsem kvuli
tomu hodil do kose).
Pokud by to byl trial, ta uz by mel (a ja taky) problemy.
Zaver: unregistred NENI fakticky trial (mozna tohle resi service pack 1
pro D7).

Slavek
> [...]
> nejakych formalitach typu poruseni licencnich podminek,
> protoze neregistrovana verze je vlastne trialka.

OT: Zakazky na Contractor.cz

[*] Jan Najvarek, ARTIN <conference_reader(zv)artin(tec)cz> - 8.7.2004 14:33:20

Zdravim,

pro ty, kteri nabizeji sve sluzby jako zivnostnici apod: Spustili jsme novy
web CONTRACTOR.CZ, ktery slouzi ke vzajemnemu kontaktu odborniku pracujici
na zivnostensky list ci malych firem a jejich zakazniku.

Diky nasemu webu se o Vas bude vice vedet, muzete ziskat nove zakazky a Vy
budete informovani o aktulne poptavanych zkusenostech a technologiich.
Sluzby pro Vas jsou zcela zdarma.

Mate-li tedy zajem, podivejte se na www.contractor(tec)cz a pripadne se i
zaregistrujte.

Diky

Jan Najvarek

TBooleanField a FireBird (CheckBox-y v Gridu)

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 8.7.2004 14:07:16

Dobry den,

snazim se vytvorit v IBX datasetu policko typu TBooleanField a propojit ho s databazi FireBird-u(Interbase) . Je mozne nejak pracovat s policky typu string (Integer) jako s poly typu TBooleanField?

Je mozne nejak jinak prinutit DBGrid, aby zobrazoval nejkake pole jako CheckBox?

Jde to s IBX komponentami (cetl jsem ze FIBPlus "znaji" typ TBooleanField)?

Dekuji za pripadne odpovedi

JR

> [...]

vytvaret dalsi vlakna.
V celem projektu je nutno zvazit pouziti funkci jako sleep a synchronize.

ja jsem koupil a abych pravdu rekl, nic jsem necetl. proste to provozuju,
jak si myslim, ze bych to probvozovat mel a vyrobci tim neublizil... toto
vse

Jirka Virt

nespustim Delphi7

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 8.7.2004 13:53:11

Dotaz je treba smerovat na rkubat(zv)borland(tec)cz nebo na olatova(zv)borland(tec)cz, v
konferenci se to nevyresi, protoze ji nectou ti, co jsou za to odpovedni. Ja
se za svou osobu snazil... :-(

J. Luhan
Borland CZ

> [...]
> anglictine, kdyz tu v CZ mas sve zastoupeni.Za ty castky, co stoji Tvoje
> produkty, bych alespon toto ocenil.Proc to Billovi jde?

nespustim Delphi7

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 8.7.2004 13:21:05

From: "Jaromir Luhan"
> [...]

Casto reinstalujem cely pocitac a registraciu
by som musel zakazdym opakovat. Iba robota naviac.

OT: Hledani pracovniho uplatneni

[*] Vaclav Muller <v.mlynar(zv)seznam(tec)cz> - 7.7.2004 21:47:20

Programator samouk Delphi, Cisco IOS, technik PC.
Hledam pracovni uplatneni, oblast Ostravska.

Blizsi informace Vam zodpovim na me soukrome e-meilove adrese.
Dekuji.
Vaclav Muller
Havirov - Mesto

Word.ActiveDocument.SaveAs neuvolni puvodni dokume

[*] Lukas Barton <look_as(zv)cnawr(tec)cz> - 7.7.2004 20:43:14

Zkopirovat soubor jeste pred upravam ve Wordu pomoci funkce CopyFile a pro
upravy otevirat rovnou tento.

> oteviram funkci CreateOLEObject MS Word, potom ve Wordu otevru dokument
> WordApp.Documents.Open(defdir+'/smlouva_sablona.doc'), provedu modifikace
> ulozim WordApp.ActiveDocument.SaveAs(defdir+'/sablony/smlouva_1213.doc').
> Tento dokument zustane otevren a obsluha je vytiskne.
> Problem je, ze puvodni soubor smlouva_sablona.doc zustane uzamcen pro
> upravy. Musi se zavrit Word a potom vyse popsany proces zase funguje. Jak
> uvolnit puvodni soubor, abych nemusel pokazde MS Word rucne zavrit?

OT: Word.ActiveDocument.SaveAs neuvolni puvodni do

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 7.7.2004 20:19:12

zdravim,
oteviram funkci CreateOLEObject MS Word, potom ve Wordu otevru dokument
WordApp.Documents.Open(defdir+'/smlouva_sablona.doc'), provedu modifikace a
[...]

bleak

net framework komponenty (kde hladat, ktore su lep

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.7.2004 16:46:55

Puvodni zprava ze dne 7.7.2004:

> Neviem, mozno som sa zle vyjadril, myslel som open source licenciu.

Co to meni na skutecnosti, ze nic neni zadarmo? Budes pro me tedy
pracovat zadarmo? Fakt bych to uvital.

> Neviem mozno to je len moj osobny pocit, ale mam lepsie skusenosti s
> open source komponentami. Nuz a hlavna je aj ta nakladova stranka,
> ked mozem mat nieco za nulovu cenu s rovnakou funkcnostou, obcas je
> ta funkcnost vatsia (vid synapse, freereport, zeos, virtualtreeview
> a najma JEDI VCL, tie mi budu pod net chybat:( ). Ale mozno je este
> net platforma mlada na tieto projekty.

Vyjmenoval jsi 5 baliku komponent. I zde by se dalo polemizovat. V
kazdem pripade ja radeji kupuji komercni komponenty, o ktere se
nemusim starat, nemusim si je sam opravovat. Ale opravdu nerad bych
zde rozjizdel flamewar, takze to nebudu dale komentovat.

> nuz vyzera tam toho dost, len by som rad vedel, ci to je pisane v C#
> alebo vo visualu?

No a na co by ti to bylo? V .NET je uplne jedno, jaky pouzijes jazyk.

net framework komponenty (kde hladat, ktore su lep

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 7.7.2004 16:00:50

To te celkem ani nemusi zajimat, pokud k tomu nejsou zdrojaky (a jakoze
nejsou, ale daji se ziskat zpetnym prevodem). VB# a C# jsou na teto urovni
kompatibilni a objekty muzes dedit navzajem. Proste to plne funguje jak v
C#, tak i ve VB#, a melo by to stejne fungovat i v D8.

Preposlani kombinace klaves

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.7.2004 15:05:55

Ahoj,

potreboval bych poradit s timto. Na formu je TEdit, ktery ma focus a
grid, ktery focus nema. Chci pro zacatek dosahnout toho, ze vsechno,
co jsem schopen odchytit v edit.OnKeyDown, abych preposlal tomu
gridu. Tj. aby i kdyz stojim na editu a stisknu treba CTRL+END, aby se
grid nastavil na posledni radek a tak. Focus pritom nesmi opustit edit.

Mam k dispozici unitu SndKey32 s fci, ktera umi poslat kombinaci
klaves, ale neda se bohuzel rici, komu se ma ta kombinace poslat.
Nevite nekdo, jak na to?

OT: Verze Linuxu

Ahoj vespolek, v ramci vseobecneho pocitacoveho vzdelani se chystam trochu
si pohrat s Linuxem, abych o nem vedel aspon o neco vice nez to, ze existuje
:-) Jen nevim, jake jsou rozdily mezi jednotlivymi verzemi jako Red Hat,
Mandrake a SuSe, resp. kterou verzi bych si mel pro zacatecnicke pokusy
poridit. Rovnez si necham rad poradit s vyberem (ceske) literatury. Veskerou
korespondenci prosim na soukromy mail, ne do konference.

net framework komponenty (kde hladat, ktore su lep

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 7.7.2004 14:43:52

On Wed, 7 Jul 2004 13:53:42 +0200, Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
wrote:

> Puvodni zprava ze dne 7.7.2004:

> Jestli ti tvoje linka do internetu funguje nebo ne, to nevim, ale ten
> odkaz funguje dobre :-)

no uz ide aj mne:) mozno len docasny vypadok, dufam, ze sa z toho nestane
flamewar:)

> [...]

(vid synapse, freereport, zeos, virtualtreeview a najma JEDI VCL, tie mi
budu pod net chybat:( ). Ale mozno je este net platforma mlada na tieto

BTW: Pokial viem, tak microsoft nechce zit predaja devel nastrojov, ale
z toho, ze to najlepsie pobezi na ich systemoch. Nuz vonku je uz Mono 1.0
kto vie ci im nezacne stupat po otlakoch:)

> http://msdn.microsoft.com/vbasic/vbrkit/

nuz vyzera tam toho dost, len by som rad vedel, ci to je pisane v C# alebo
vo visualu?

Vlko

mail: vlko_(zv)pobox.sk
web: http://vlko.zilina.net

Jaky druh vystupu

[*] Dusek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 7.7.2004 14:25:49

> [...]

> Ahoj,
>
> nepomohlo by k tomu pouzit slucovani bunek? Je to jen napad, nevim,

avast!/SMTP2000 Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 7.7.2004
Tested on: 7.7.2004 14:23:20 +0200

WinXP SP2 a Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.7.2004 14:13:47

From: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>
> Mam tomu rozumet tak, ze dokud nebude zaplata na Delphi 7 tak se mam
> vyvarovat instalace SP2 na WinXP ???

To je spatna uvaha. SP2 by se samozrejme mel instalovat ale je dobre vyzkouset
co Delphi udela. V nouze je tam pridana nejaka utilita ktera umi tu ochranu
pameti vypnout pro urcity process nebo tak nejak. Kazdopadne cerneho petra ma
v tomto pripade jednoznacne Borland ;-) Osobne pochybuji ze bude jeste nejaky
dalsi patch na Delphi 7.

Petr Vones

Otevreni web stranky kliknutim

na OnClick toho labelu .. si udelej volani URL
Jirka Virt

Otevreni web stranky kliknutim

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 7.7.2004 13:57:43

Ahoj,
nevi nekdo, jak zajistit, aby pri kliknuti treba na TLabel se otevrela
stranka www.???(tec)cz? Problem je v tom, ze bych to potreboval pro CLX. :(

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.7.2004 13:53:42

> [...]

i socialisticka Evropa uvedomi, ze nic neni zadarmo? Pracujes zadarmo?
Potreboval bych tedy od tebe, jestli bys mi neco mohl vyvinout...

Nicmene tohle za tebe zaplatil Microsoft - tedy samozrejme NENI TO
ZADARMO, JE TO ZAPLACENE Microsoftem (potazmo jsou i veci zaplacene
Borlandem apod.):

http://msdn.microsoft.com/vbasic/vbrkit/

> planujem prejst na C#, pretoze predpokladam, ze mnoho z vas, takyto
> prechod prekonalo, som sa obratil najskor na vas.

Jo, C# je rozhodne rozumna vec.

Jaky druh vystupu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.7.2004 13:47:41

> [...]
> radku tri. A to si myslim ze Excel neumi.

Ahoj,

nepomohlo by k tomu pouzit slucovani bunek? Je to jen napad, nevim,

David Lebeda

net framework komponenty (kde hladat, ktore su lep

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.7.2004 13:43:39

From: "Vlko II." <vlko(zv)zilina.net>
> no zatial som s nim nerobil, a nemal by?

Vzhledem k tomu ze je u vetsiny vyvojovych nastroju pro .NET jsem predpokladal
ze si ho jiz vyzkousel a nevyhovoval.

> bohuzial linka nefunguje, a vsetky komponenty od componet one, co som
> nasiel boli za peniaze:(

Samozrejme, jsou za penize. Jako vetsina .NET komponent.

> planujem prejst na C#, pretoze predpokladam, ze mnoho z vas, takyto prechod
> prekonalo, som sa obratil najskor na vas.

Me prave jen zajimalo jestli existuje nekdo kdo opravdu vyviji realne aplikace
v Delphi.NET

Petr Vones

net framework komponenty (kde hladat, ktore su lep

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 7.7.2004 13:21:36

On Wed, 7 Jul 2004 11:07:05 +0200, Petr Vones <konference(zv)petrvones.net>
wrote:>> * reporting tool - najlepsie nieco na sposob freereport (btw, ak ma
> [...]

planujem prejst na C#, pretoze predpokladam, ze mnoho z vas, takyto prechod
prekonalo, som sa obratil najskor na vas.

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 7.7.2004 12:29:16

> [...]
vyvarovat instalace SP2 na WinXP ???

> From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
>
> Windows XP SP2 prinasi zmeny ve zpusobu ochrany pameti, viz
nwxp/html/securityinxpsp2.asp

net framework komponenty (kde hladat, ktore su lep

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.7.2004 11:07:05

From: "Vlko II." <vlko(zv)zilina.net>
> [...]

http://www.devexpress.com/?section=/Products/net/WindowsFormsComponentsSuite

> * action list - pocul som, ze sa nieco podobne pod net vyvyja

Vicemene neexistuje nic coby opravdu stalo za rec, alespon jsem nic takoveho
nenasel. Nejaky pokus najdes na codeproject.com

http://www.codeproject.com
http://www.windowsforms.net
http://www.gotdotnet.com

Jeste otazka, ty pouzivas Delphi pro vyvoj .NET aplikaci ?

Petr Vones

Obecna data do BLOB v Paradoxu?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.7.2004 11:07:06

From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> mam dynamicke pole, ktere vypada takto: array of TStops, kde TStops je
> record, ktery obsahuje dve cisla Double a dva stringy. Chtel bych obsah

Udelej z toho recordu spise objekt, pridej mu metody pro ukladani/nahrani ze
streamu, dale pak objekt ktery bude predstavovat seznam tech objektu a bude se
umet cely ulozit/nahrat ze streamu.

Mohl by si to resit i pomoci objektu s published property a vyuzit tak jiz
existujici podpory pro streaming ve VCL ale to je bohuzel dost tezkopadne pro
tento ucel. V .NETu by to bylo podstatne snazsi protoze podporuje serializaci
objektu.

Petr Vones

WinXP SP2 a Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.7.2004 11:07:07

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> Po instalacii SP2 na WinXP sa mi pri spusteni
> Delphi7 vypisuje chyba v borlndmm.dll.

Windows XP SP2 prinasi zmeny ve zpusobu ochrany pameti, viz odstavec Memory
Protection in SP2:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwxp/html/securityinxpsp2.asp

Tech problemu bude podle mne jeste vice. Ackoli o teto zmene Borland jiz dost
dlouho vedel tak to vicemene nijak neresil, coz je v posledni dobe uz bohuzel
priznacne.

Petr Vones

Jak naplnit TStrings pomoci DLL?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 7.7.2004 12:11:14

TStringList v DLL bez pouziti balicku je jiny nez TStringList v EXE.

Wednesday, July 7, 2004, 8:09:56 AM, you wrote:

lcc> CommonParams.Fields := TStringList.Create;

ulozenie dat z datasetu

zdravim, ako ulozim data s ADOEXPRES AdoDataset fizicky do mdb databazy ?
Ulozia sa mi az po ukonceni aplikacie. Ja by som to chcel prikazom v
priebehu aplikacie

Vykresleni textu fontem o rozmeru znaku x,y

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 7.7.2004 11:19:09

zkus dat prvne BeginDoc a pak teprve nastavovat font (me to alespon ted tak
fungovalo)

> fHFont:=CreateFont(-25, 10, 0, 0,
> FW_NORMAL, 0, 0, 0,
> ANSI_CHARSET, OUT_DEFAULT_PRECIS,
> CLIP_DEFAULT_PRECIS, DEFAULT_QUALITY,
> DEFAULT_PITCH or FF_MODERN,'Courier New');
>
> Printer.Canvas.Font.Handle:=fHFont;
> Printer.Canvas.Refresh;
> Printer.BeginDoc;
> Canvas.TextOut(100,100,'Testovaci text');
> Printer.EndDoc;

WinXP SP2 a Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.7.2004 11:07:04

From: <delphi(zv)spst(tec)cz>
> Kde jsi nasel SP2 pro WinXP? Ja ho nenasel. Co jsi to nainstaloval?

Finalni verze jeste neni, pouze RC2.

Petr Vones

Vykresleni textu fontem o rozmeru znaku x,y

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 7.7.2004 10:49:01

Dobry den,

> [...]

Printer.Canvas.Refresh;
Printer.BeginDoc;
Canvas.TextOut(100,100,'Testovaci text');

Na ten druhy parametr to proste nereaguje sirka je umerna prvnimu
parametru.
Pokud pouziju misto CreateFont CreateFontIndirect tak je vysledek
stejny. Samozrejme naplnim strukturu LOGFONT

Obecna data do BLOB v Paradoxu?

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 7.7.2004 10:44:59

Mam takovy dojem, ze obecne reseni neexistuje. Ja bych v tomto pripade
nepouzil dynamicke pole, ale nejakou tridu (napr. TCollection, TList,
TObjectList apod...), kterou bych obohatil prave o moznost ulozeni do
streamu. Nicmene v tomto pripade se da udelat bud dump pameti (problemem
jsou ale ty stringy u nichz by se nejdrive musela zjistit velikost a
umisteni v pameti) a nebo to ukladat v nejakem formatu - napr.:
Cislo1|Cislo2|Text1|Text2

Oddelovac je pochopitelne vhodne zvolit tak, aby se v textu nevyskytoval.

Ahoj vespolek,
[...]

uzamceni souboru pomoci tfilestream.create

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 7.7.2004 10:16:50

Ahoj.

> ve sve aplikaci pouzivam tfilestream pro ukladani dat do souboru a kvuli
> odstraneni situace, kdy obe vlakna aplikace chteji zapisovat do jednoho
> souboru, pouzivam pri otevreni souboru fmShareExclusive.
> vlakno jedna si takto uzamkne soubor, vlakno dve by ho rado otevrelo, co
> ted udela ve vlakne dve konstruktor
> tfilestream.create(soubor,fmopenread,fmshareexclusive)? Vyvola
> exception nebo bude aplikace cekat na uvolneni souboru?

Vyvola se exception. Ale proc si to nezkusis a radej cekas, az Ti nekdo
odpovi, je mi zahadou...

V aclav Sazima

Jak naplnit TStrings pomoci DLL?

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 7.7.2004 09:30:15

Jenze to nepomuze

> Ak chces do DLL a spet predavat stringy, musis mat v uses obidvoch
projektov
> (ako prvu) unitu ShareMem.

Vykresleni textu fontem o rozmeru znaku x,y

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 7.7.2004 09:30:14

Dobry den,

FL> podivej se na CreateFontIndirect
No prave, cestou CreateFont nebo CreateFontIndirec jsem sel, ale
ackoliv je ve strukture LOGFON je Height i Width, tak mi to nereaguje na
zmenu na zmenu Width. Pokud zadam Height tak se mi meni cely font v obou smerech.
Pokud zadam cokoliv do sirky Width tak se na to nebere potaz, netusim
proc :(

Vykresleni textu fontem o rozmeru znaku x,y

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 7.7.2004 09:52:02

> [...]

> zmenu na zmenu Width. Pokud zadam Height tak se mi meni cely font v
> obou smerech. Pokud zadam cokoliv do sirky Width tak se na to nebere

script-dbf

[*] Agroek <agroek(zv)seznam(tec)cz> - 7.7.2004 09:40:17

Pro prevod dat mezi DBF-FB existuje nejaky programek,ktery by dokazal vygenerovat script DBF souboru a naopak?

InfoMap components od PJSoft

Zkusenosti s nimi mam a relativne dobre. Pouzivam ale jen kresleni do mapy
podle zemepisnych souradnic, zadne jine funkce (hledani apod.) jsem zatim
nepouzil. Vychazel jsem z teze dokomentace, o ktere pises a nemel jsem v
podstate zadne problemy.

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant>
> Nema, prosim, nekdo zkusenosti s komponentami InfoMap Components od firmy
> PJSoft? Je k tomu jen demo ve VB a nic moc dokumentace.

nespustim Delphi7

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 7.7.2004 09:22:11

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> tak to jsem vubec nepochopil. Do initialization dam RegisterClass, to
> chapu, ale co s tim GetClass v app to uz nevim.

Z tohodle by to melo byt pochopitelne:

type
TMyButton = class(TComponent)

C: TComponent;
begin
C := TComponentClass(FindClass('TMyButton')).Create(Self);
ShowMessage(C.ClassName);
end;

initialization
RegisterClass(TMyButton);

Vytvoreni komponenty na formu z balicku

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 4.7.2004 22:07:14

Petr Vones wrote:
> From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
>
> Musis tu tridu nejdriv zaregistrovat pomoci RegisterClass a to
> zavolat z initialization sekce unitu ktery je v tom balicku. V
> aplikaci (ktera musi byt samozrejme take prelozena s balicky) kde
> balicek pouzivas ji pak ziskas pomoci GetClass a jejiho jmena. V
> porovnani s .NETem je to ponekud neohrabane ;-)

Ahoj,

tak to jsem vubec nepochopil. Do initialization dam RegisterClass, to
chapu, ale co s tim GetClass v app to uz nevim.

Mam v aplikaci jednu fci, ktera ma zavolat fci z balicku a ta vytvori na
Formu Button, a priradi mu nejake vlastnosti (prave proto to je, doluje se
to z XML, tak aby to bylo modularni).

Proste jen zavolam a fce udela co je treba - vytvori instanci a pracuje ...
Nejak mi tam to GetClass nepasuje. Anebo to uplne nechapu.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

Vytvoreni komponenty na formu z balicku

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 4.7.2004 20:35:06

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> [...]

GetClass a jejiho jmena. V porovnani s .NETem je to ponekud neohrabane ;-)

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 4.7.2004 20:31:05

> with TButton.Create(nil) do

Zkousel jsi namisto 'nil' dat jako ownera A ? Predpokladam, ze to je
Form1.

Vytvoreni komponenty na formu z balicku

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 4.7.2004 20:05:02

Ahoj,
mam balicek a z nej potrebuju na form dostat za behu komponenty. Mam tam
jednu fci, asi takhle (zjednoduseny kus unity):

function Jirka(A: TWinControl): PAnsiChar;
begin
Result := 'aaaa'; //jen na hrani
// with TButton.Create(nil) do
// begin
// Parent := A;
// Width := 10;
// Height := 10;
// Top := 10;
// Left := 10;
// Caption := 'aaa';
// end;
end;

Exports
Jirka;

a ve formu ji prasacky nactu jako (jde to vubec u balicku???, nikde jsem to
nevidel, ale jede to):

function Jirka(A: TWinControl): PAnsiChar;
external 'Package1.bpl';

Problem je v tom, ze treba jen ten vysledek 'aaaa' se mi vrati dobre. Ale
jak tam odkomentuju ten blok, hned na Create to spadne.

Vedel by nekdo poradit, jak na to? Nebo jsem uplne mimo a tohle v zivote
neudelam?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://cincura.net/photo

parametry v podmince SQL

[*] Pavel GRATZER <pavelg(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 4.7.2004 08:30:05

Co zkusit tohle :

IBQuery1.SQL.Add('Select A, B, C, ID');
IBQuery1.SQL.Add('where (A = :A and B = :B1 and B = :B2) order by ID');

IBQuery1.ParamByName('A').AsString := editA.Text;
IBQuery1.ParamByName('B1').AsString := editB.Text;
IBQuery1.ParamByName('B2').AsString := editX.Text;

PG

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>> > SELECT id_doklad,
THEN

> nebo tak. jen bych chtel upozornit, ze misto
> .35 tam ma byt AFAIK .25 !!! teda jedna-li se
> o zaokrouhlovani castky na koruny a padesatniky.

NetMessageBufferSend a timeout

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 2.7.2004 17:42:40

Ahoj,

posilam zpravy po siti pomoci NetMessageBufferSend a mam problem s odezvou,
pokud neni adresat zpravy dostupny (prodleva je okolo 30 sekund). Pokud pro
posilani zpravy pouziju net send, tak je prodleva jen nejakych 10 sec.
Nevite nekdo, jestli a jak se da nastavit timeout pro odesilani zpravy ?

Vykresleni textu fontem o rozmeru znaku x,y

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 2.7.2004 16:30:34

Dobry den,

potreboval bych vykreslit na Canvas text fontem, ktery neni definovan
jeho size ale primo velikosti tj vyska a sirka. Potrebuji proste
vykreslit text, ktery bude mit mnou definovanou vysku a sirku. Problem je, ze
pokazde pri zmene vysky se mi automaticky zmeni i sirka coz nechci.

Stale se mi nedari neco najit nejaky rozumny postup.

Diky za napady

Firebird - komunikacia po sieti,

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 2.7.2004 15:50:29

Chcem sa spytat ako naprogramovat komunikaciu server - client po lokalnej
sieti, ak nie je vo windowsoch povolene ziadne zdielanie adresarov ani
suborov. Vraj nieco podobne podporuje Firebird - ako je to realizovane?

Dakujem

Jaky druh vystupu

[*] Dusek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 2.7.2004 15:30:22

A co kdyz budu potrebovat na kazdou radku jiny pocet sloupcu? Kdyz by to slo pak bych do toho Excelu asi sel.

Karel

> To by urcite nebyl Naprikald to lze vyresit takto:
> Exc.Columns.AutoFit; pro sirku sloupce a pro vysku radky obdobne.

---
avast!/SMTP2000 Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 29.6.2004
Tested on: 2.7.2004 15:28:07 +0200

Jaky druh vystupu

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 2.7.2004 14:22:15

> je pro vsechny Windowsaky ;o) ... na
> prohlizeni staci excelviewers .. a je
> to jako pdf dokument...
>
> Jirka Virt

Excel je pro linuxaky a ostatni unixaky. OpenOffice ci StarOfice
ho take zvladnou.

--
Milos J. Hrach, D6 profi, WinXP Home

Jaky druh vystupu

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 2.7.2004 14:26:17

> [...]
> Karel

To by urcite nebyl Naprikald to lze vyresit takto:
Exc.Columns.AutoFit; pro sirku sloupce a pro vysku radky

[*] Jiri Bily <bily78(zv)tiscali(tec)cz> - 2.7.2004 13:26:11