Export do 602Tab

[*] mad(zv)worldmail(tec)cz - 19.1.2004 10:57:55

Jak exportovat data z programu do 602Tab ? Pokud vim, tak nepodporuje SYLK

Dekuji za info.

Michal A.

.

OT: Peer-To-Peer siet na WinXP Prof

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 19.1.2004 10:49:54

Zdravim,
..sorry za OT, ale neviem ako dalej..mam P2P siet (10 PC)..server ma 2
sietovky.. server vidi vsetkych klientov na 1. vetve a ma k nim bez
problemov aj pristup..klienti 1. vetvy sa bez problemov dostanu na
server...server vidi vsetkych na 2. vetve, ale klienti 2. vetvy sa na server
nedostanu (po zadani v TotalComm cd \\server na klientovi vyhuci, ze neda
sa pristupit alebo neexistuje)..mam vsetky PC v tej istej podsieti, IP su
pevne zadane..
..netusite v com by mohol byt problem? ..nie je WinXP Prof nejako blokovany
pre pristup z dvoch sietovych kariet ?

..niekto mi radil nastavit na klientoch v subore hosts IP servra z danej
vetvy, moze to pomoct?

dik za kazdu pomoc,
Miso

Velikost promenne

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 10:37:54

> [...]
> objekty a) a b) pres TCP/IP - pouzivam prenos binarnich paketu (jsou mensi
> a neni zbytecna rezije na generovani XML. XML je v tomto pripade
> irelevatni, protoze system nema byt datove kompatibilni, ale rychly).
>
> Uvedene reseni ma samozrejmne hodne otevrenych otazek a mozna i hodne chyb.
> Nicmene delal jsem to jako takovy pokus a obecne si myslim, ze by to slo
> pouzit pro stavbu tenkeho klienta, ktery pak vpodstate nic neresi. Jen GUI
> a vsechny fce pro ukladani dat, vypocty a pod posila touto metodou na server.

Postupuji v principu stejne, ale jde m o to abych nemusel prepisovat ten generator, v pripade, ze pribydou nejake nove typy. Pokud bych odstranil objekty, pak je treba prenaset Ciselne typy, Vyctove typy, mnoziny, pole, recordy ... S vetsinou neni problem. Ale record se chova jinak (Nema RTTI informace) a dalsi vyjimkou je string. Mozna pribydou i dalsi vyjimky.
Petr Daricek
Jedte za vyhodnou zimni nabidkou Ford &#8211; Fiesta Family, Fusion Family, Focus Forte a Transit. http://ad2.bbmedia(tec)cz/please/redirect/126/12/8/7/?param=4168/4716_1, infolinka 800 555 109.

Sestava s vybranim polozek

Od: "petr.spurny" <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz>
> potreboval bych do aplikace zaclenit nejakou
> tiskovou sestavu (jakou?
> Jde mi predevsim o to aby si mohl
> uzivatel vybrat sloupce ktere v sestave
> budou (pokud to lze). Jinak to bude
> standartni tabulka.

Ahoj.
Mas-li na mysli co pouzit k tvorbe tiskove sestavy, tak ja vim o min. 3, ktere stoji za to.
1) quickreport - primo v Delphi - doporucuju update ze stranky vyrobce. Jednoduche na pouziti - jednoduche udelat instalacku - existuje mergemodul
- existuje nastroj primo v IDE Delphi
- prime propojeni na dataset
- obsahuje znacne mnozstvi chyb, ktere hledas jako sve chyby v kodu a pak za nekolik hodin zjistis, ze se tak proste QR chova :( rozhodne me to neprimnelo dat 16k Kc za Professional verzi
2) freereport a jeho komercni "bracha" FastReport - jevi se mi jako velmi pekne nastroje. Na jednoduche sestavy Ti satci freereport - sam s nimi zacinam - jako nevyhodu vidim pouze jednu - navrh tiskove sestavy se dela mimo IDE Delphi
3) synea - o te se tady taky docela mluvi - bohuzel o ni nic moc nevim - zkus google a dostanes se na stranky vyrobce - neni free a vim, ze od predchozich verzi programatori docela utikali. Nova verze ma mit pry spoustu vylepseni...

Nejvic zkusenosti mam s QR. Mas dve moznosti, pokud chces tisknout tabulku. Bud predat dataset QR a dal se "nic" nestarat nebo si to tisknout cele sam. Protoze jsem se ucil pracovat s QR dost narychlo a nemel jsem cas ucit se obe varianty, zameril jsem se na tisk, ktery si organizuju sam.
K tomu potrebujes zvladnout
QReport.OnNeedData - procedura, do ktere se dostanes po kazdem "vytistenem" zaznamu. Jestlize se ma v tisku pokracoavt, musis naplnit promennou More:=True;
Pak kazda dalsi komponenta ma udalsoti OnBeforePrint, kde provadim naplneni QRLabelu, Memo atd.
Pokud Budes chtit mit v jedne sestave vic tabulek s ruznym poctem sloupcu a sirek, budes to muset resit pomoci dilcich QReportu, ktere spojis pomoci komponenty CompositeReport.
Doporucuju Ti stahnout si dokumentaci k QR ze stranek vyrobce. Mam tam toho dost a v zacatcich Ti to moc pomuze. Necekej, ze najdes vsechno v napovede primo v Delphi. Temre na vsech zalozkach maji, ze se na napovede pracuje. Bohuzel uz zrejme nikdy dodelana nebude :((
Tak to by mohlo byt zhruba vse.
Pokud jsem Tvuj doatz nepochopil, tak se omlouvam za prednasku. :)
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Pomalost Delphi 8 !

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 19.1.2004 10:35:53

Jsem docela rad ze k delphi 8 pribalili delphi 7, jinak bych byl asi z toho
vedle protoze bych nebyl schopen prace. Nebo byl ale s niskym vykonem nebot
jsem nejak naucen casto kompilovat a skouset jestli to dela to co ma. Nevite
tedy nekdo zda nejak jde .NET vypnout nebo odinstalovat aby se D8 zrychlila
? (predpokladam ze to nejde ale za zepnani nic nedam). Desim se doby az
prijde Delphi 9, to pak budeme potrebovat Pentium 10GHz s 128GB RAM.

Radek Szurman

> [...]
> tom bude nejhur. Kazdopadne doporucuju programovat pokud mozno primo
> v .NET, bez dalsiho zapouzdrovani. .NET je narozdil od Win32 API
> urcen k primemu programovani.
>
> Jinak ja jsem zpomaleni programu napsanych ve Windows oproti DOSu
> pozoroval. Asi to bude tim, ze jsem v dobe prechodu vse provozoval na
> jednom pocitaci.

> GC ti muze v nekterych situacich aplikaci dokonce urychlit, protoze
> uklizi az tehdy, kdyz ma cas. Pokud ale GC prinutis k uklidu tim, ze
> zaflakas hodne pameti, pak muze dojit i k vyraznemu zpomaleni.

pripojeni k firebirdu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 19.1.2004 10:31:52

Obcas se nam podobne zachova IB - vzdy zatim pomohlo pustit na databazi sweep.

Karel Rys

petr palicka dne 19 Jan 2004 v 10:24:

> Ahoj,
>
> mam na serveru firebird 1.0.2. Jeste v patek jsme
> se v pohode pripojili k databazi na tom serveru.
> dneska to hazi chybu:
> <cite>
> Unsuccessful execution caused by a system error that precludes
> successful execution of subsequent statements.
> Unable to complete network request to host "AGINFONT".
> Failed to establish a connection.
> Attempting to connect to services manager... Failed!
> </cite>

Export do XLS

procedure JVDBGRID.ExportToExcel(FileName:string);

procedure XlsWriteCellLabel(XlsStream: TStream; const ACol,ARow:Word; const
AValue: string);
var L: Word;
const
{$J+}
CXlsLabel: array[0..5] of Word = ($204, 0, 0, 0, 0, 0);
{$J-}
begin
L := Length(AValue);
CXlsLabel[1] := 8 + L;
CXlsLabel[2] := ARow;
CXlsLabel[3] := ACol;
CXlsLabel[5] := L;
XlsStream.WriteBuffer(CXlsLabel, SizeOf(CXlsLabel));
XlsStream.WriteBuffer(Pointer(AValue)^, L);
end;

function SaveAsExcelFile: Boolean;
const
{$J+}
CXlsBof: array[0..5] of Word = ($809, 8, 00, $10, 0, 0);
{$J-}
CXlsEof: array[0..1] of Word = ($0A, 00);
var
FStream: TFileStream;
I, J: Integer;
poziceRec:TBookMark;
elevac:integer;
begin
pozicerec := DataSource.DataSet.GetBookmark;
FStream := TFileStream.Create(PChar(FileName), fmCreate or fmOpenWrite);
try
DataSource.DataSet.DisableControls;
CXlsBof[4] := 0;
FStream.WriteBuffer(CXlsBof, SizeOf(CXlsBof));
elevac := Row;
for j := Row to RowCount-1 do
begin
for i := 0 to FieldCount-1 do
begin
if not Fields[I].IsNull then XlsWriteCellLabel(FStream, I,J-elevac,
Fields[I].AsString)else XlsWriteCellLabel(FStream, I,J-elevac,'');
end;{for}
DataSource.DataSet.Next;
end;{for}
FStream.WriteBuffer(CXlsEof, SizeOf(CXlsEof));
result:=false;
end;{try}
FStream.Free;
DataSource.DataSet.GotoBookmark(poziceRec);
DataSource.DataSet.EnableControls;
end;{SaveExcell}

begin
if DataSource.DataSet.State = dsBrowse then
begin
if SaveAsExcelFile then MessageBoxEx(Handle,'Data byla
ulozena.','',MB_OK,LANG_CZECH) else MessageBoxEx(Handle,'Data nebyla
ulozena.','',MB_OK,LANG_CZECH)
end
else MessageBoxEx(Handle,'Data nebyla ulozena.Neni nastaven rezim
prohlizeni.','',MB_OK,LANG_CZECH)
end;{ExportToExcel}

Jirka Virt

pripojeni k firebirdu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 10:24:00

[...]

pritom se primo na tom serveru k te databazi lokalne pripojim.
ping nazev_serveru funguje a pri testovani TCP/IP z IBExperta
to sluzbu na portu 3050 najde:
<cite>
Attempt connecting to AGINFONT.
Socket for connection obtained.
Found service 'GDS_DB' at port '3050'
Connection established to host 'AGINFONT',
on port 3050.
TCP/IP Communication Test Passed!
</cite>

netusite nekdo, co by mohlo byt blbe?
jinak se jedna o Windows SmallBussinesServer 2000 a
pokud si vzpominam, taxe minuly tyden instaloval nejaky
hotfix ci bezpecnostni zaplata pres autoupdate.
doufam ze to neni tim, ale zase se nemenilo nic jineho
o cem bych vedel. :/

Export do XLS

Viem ze sa to tu preberalo uz asi Xkrat, ale na rychlo neviem najst
odpoved
Potrebujem exportnut data zobrazene v DBGride, resp. z datasetu, kt. je
nan pripojeny do XLS
Poradite mi ako na to, resp. nejaku free komponentu

ip-tel: 421 48 4372098

Charon I + Web51

[*] Simek Pavel - IC Liberec <p.simek(zv)svscr(tec)cz> - 19.1.2004 10:05:55

Zdravim vsechny,

hledam nekoho, kdo ma nejake zkusenosti s vytvarenim programu v D pro Charon
i Web51.
Odpovedi prosim na soukr. mail

p.simek(zv)svscr(tec)cz

S pozdravem Simek

GPL komponenty

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 19.1.2004 09:49:53

b) Musite umoznit, aby akekolvek vami zverejnene alebo rozsirovane
dielo, ktore ako celok alebo v castiach obsahuje Program alebo jeho
casti, alebo je z Programu alebo jeho casti odvodene, mohlo byt ako
celok bezplatne poskytnute kazdej tretej osobe v sulade s
ustanoveniami Licencie.

Komercni aplikace (pod tim si predstavuju aplikace, u ktere licence
prodavam, nebo tu kterou vyvijim za penize na zakazku) IMHO GPL
dodrzet nemuze... Pokud mate nejaky priklad z praxe rad zmenim nazor
:)

Monday, January 19, 2004, 3:09:02 AM, you wrote:

OK> Radsej ste sa pridavat nemuseli, zda sa, ze neviete o com hovorite.

OK> GPL *vobec nebrani* pouzit kod v komercnej aplikacii. Toto uplne bez
OK> problemov mozete urobit.

OK> Odporucam: http://www.gnu.sk/

Soucasny pristup vice aplikaci k Interbase databaz

On 19 Jan 2004 at 0:00, David Klodner wrote:

> [...]
> zapisovat a vyvola vyjimku
> ... deadlock on nowait transaction
>
> Stava se to tak casto, ze pri mnozstvi udaju v DB nepripada v uvahu, ze by
> zrovna v danou chvili oba programy pristupovaly k jednomu zaznamu. Spis k
> cele tabulce.
>
> TIBTransaction komponentu mam nastavenou takto:
> DefaultAction - TACommitRetaining
> IdleTimer - 0
> Params:
> read_committed
> rec_version
> nowait
>
> Vedel by nekdo, co a jak nastavit, aby se me to nestavalo?

Zalezi na tom, kdy je provaden commit v obou aplikacich. Pokud apl. A
zmeni zaznam X a nepotvrdi ho, muze se za cas o jeho zapis pokusit
apl. B a vyhuci na vyjimku. Nemusi to tedy byt v ten samy okamzik.
Takze bych zkontroloval kdy se skutecne dela v te ktere apl. commit,
a pripadne je upravil tak, aby to bylo hned po kazde zmene.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Prechod s Interbase na MSSQL

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 19.1.2004 09:43:50

Mnoo, to je dost odvazne tvrzeni:) Tim bys poprel asi tri
tridy klient/server vcetne trivrstve... Ano, souhlasim s
tim, ze pokud planuji provoz na vice db platformach, mel
bych mit aplikacni logiky na strane dbs co nejmene. Ale
pokud ne, plati, ze podle situace muze byt vyhodnejsi
aplikacni logika na serveru (napriklad Oracle od 8i umoznuje
vykonavat Javu primo v databazovem stroji, tedy ne jako JSP,
ale primo na nejnizsji mozne urovni - odpadaji zbytecne
casove ztraty). Ale nechci vyvolat FW, proste mam jen jiny
nazor na vec:) KER

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>

> Samozrejme, ze existuji jine licence nez GPL

FYI, tady jsou ty schvalene OSI (Open Source Initiative)
http://www.opensource.org/licenses/index.php

pf

Pomalost Delphi 8 !

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.1.2004 08:57:37

> Zkus bliz popsat co presne v IDE. Designer je vlacny protoze je
> .NETovy takze je treba par interop volani pro kazdou operaci. Nicmene
> to nebude asi jen problem .NETu, protoze ten samy designer je podobnym
> zpusobem volan i ve Visual Studiu a tam se zda byt rychlejsi.

Mam na mysli vybec zakladni veci... Zalozim prazdny projekt.. cekam,
nez se projekt otevre... oteviram existujici jednoduchy projekt
(formular, label, tlacitko.), opet cekam... spusteni prelozeneho
projektu... opet cekam. Zavru aplikaci.. a opet cekam nez se mi ukaze
IDE... mam na mysli takoveto veci. Oproti D7 jsou vsechny tyhle veci
zretelne pomalejsi.

> Znovu, je to Win32 aplikace ktera "hostuje" .NET kod. Pokud vim, tak
> J# je k necemu potreba v te verzi (Architect) kde je modelovani - Eco.

Ach tak...

> Nektere vizualni komponenty jsou dokonce rychlejsi nez ve Win32,
> napriklad co si pamatuju zmena "checked" stavu u polozek v ListView.
> Problemem nadale zustava GDI+ pouzite coby zakladni vrstva pro
> graficke operace.

Da se tedy rict, ze graficke uzivatelske rozhrani muze byt sabe
misto? To by pak mohlo vysvetlovat tu pomalost thread dema, kde se
zurive prekresluji carky na obrazovce...

Prechod s Interbase na MSSQL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 19.1.2004 08:55:37

On 18 Jan 2004 at 19:16, Ludek ZITA wrote:

> Proste oboji ma sve vyhody i nevyhody, jedine co si myslim
> je ze pokud chces oba servery (resp. jejich moznosti) vyuzit a
> vytvorit v jejich objektech aplikacni logiku , nelze rozumne napsat
> aplikaci ktera bude mit moznost pracovat s obema.

No, aplikacni logika by nemela v db byt.
Jinak co se tyka aplikace, ktera umi pracovat s rozdilnymi
databazemi, tak tohle lze sice mensi oklikou, ale docela elegantne
(urcite mnohem lepe nez ve Win32 Delphi) resit v .NET. Co se neda
udelat v databazi, lze dodelat v db.NET modulu, a aplikace nemusi ani
poznat, kde a jak jsou data ulozena - pokud se dobre navrhne.

Pip, chvilka reklamy :-)
Tohle budu skolit u Sebelika.

Pomalost Delphi 8 !

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.1.2004 08:25:32

> [...]
>
> Az na nejake oblasti vsak obecne nepozoruju vyrazne (tedy 5x)
> zpomaleni oproti programu napsanemu ve Win32.

Jinymi slovy rikas, ze aplikace jsou pomalejsi, a ze nekdy je to
klidne i 5x. ;-) nemohu si pomoci, ale pri prechodu mezi DOS a
Windows jsem nikdy takoveto zpomaleni nepozoroval...

A jestli je to dan za veci jako garbage collection, tak to potesi...
kvuli tomu, ze existuji na svete neschopni programatori, kteri
neumeji po sobe uklizet pamet, tak maji VSEM bezet aplikace pomalu?
Trosku mi to pripomina nasi politiku... ;-(

Data z Excelu

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 19.1.2004 08:09:26

A to se dela jak?
Diky Jakub

Od: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: Data z Excelu
Datum: 15.1.2004 - 23:04:32

Odchyceni cisla chyby

[*] Vlada <delphak(zv)centrum(tec)cz> - 19.1.2004 08:35:35

Struktura hlaseni je vetsinou porad stejna .. takze by mohlo postacit if
Pos('9729',E.Message) > 0 then .... pokud si do toho substr v POS das vhodny
podretezec je to celkem spolehlive ...
Od: "petr.spurny" <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz>
> vytvarim mensi databazovou aplikaci pomoci
> FlashFileru 2.

> moznost ignorovat rok u datumu.
> Proste vyhledat neco jako 14.1.*

Ahoj.
U MSSQL existuji funkce Month, Year a tipoval bych, ze tam bude i f-ce Day. Nazvy jsou docela intuitivni, takze nemusim moc dodavat.

where
Day(Datum) = 14
and Month(Datum) = 1

Tohle by melo fungovat spolehlive.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

GPL komponenty

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 19.1.2004 07:41:23

Jan Fiala napsal(a):
> [...]
(ted uz jsem poucen, ze pod ni jsou JEDI komponenty a ne pod LGPL), BSD,
Vim, ze vetsina knihoven je sirena pod nekterym z techto derivatu, aby
bylo mozne delat closed-source aplikace.
Otevrit zdroje je podle mne dobre minimalne kvuli lepsi kontrole, nebo
pokud se rozhodnu projekt ukoncit, aby v nem mohl nekdo pokracovat,
uzna-li to za potrebne.
Co nekdo psal o tom, ze nikdo nezabrani tomu, abych vytezil zdrojaky z
GPL kodu a pouzil je v komercni aplikaci bez uvedeni jejich sources je
pravda, ale ... Prozradi-li se to nakonec, tak si delam sam ostudu a
puvodni autori me asi pak sezerou (ted se kolem toho mota firmware
prehravacu Kiss).
GPL licence je takova jaka je, aby chranila autora puvodniho kodu.

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925

GPL komponenty

19.1.2004 Ondrej Krsko:
> [...]

Ano, samozrejme muzes kod v komercni aplikaci pouzit, pokud ti nevadi,
ze MUSIS dat ostatnim k dispozici zdrojovy kod cele vysledne aplikace.

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 19.1.2004 04:47:09

> Aby kdyz nekdo opravi nejakou chybu, tak musi opravu zverejnit.
a me vadi, ze musi...., proc tam neni "muze"???
> Ja treba pouzivam LGPL (doufam ze jsem sve pochopil spravne).
> Kdokoliv si je muze pouzit, ale pokud je zmeni, chci ty zmeny videt
> a pripadne zapracovat do dalsi verze.
> GPL je vyhodna pro programy, treba http server.
> Pokud chci aby ostatni taky trochu pomahali, tak jim musim dat
> najakou formu zaruky, ze jejich dilo nebude prodavano nekym jinym.
> Filozofie je zhruba tato:
> Kazdy (kazda firma) pripravi kousek, ale nemuze si vyvoj uzavrit, to
> by bylo pro mnoho GPL projektu smrtelne.

nebylo, nebylo... jak rikam, at si kazdy s mim zdrojakem dela co chce...
klidne at ho pouzije do komercni aplikace, at ho zmeni a uzavre, muze to
udelat
kazdy, pokud budou stale me zdrojaky free... ale nesmi pouzit ani strednik z
meho
kodu pro zdojak pod GPL, aby chtel nekoho omezovat. Nevim, proc si nekdo
mysli,
ze kdyz jsou zdrojaky free na netu, tak by je nekdo nemoh vzit, zmenit
pouzit a zavrit...

Brona

GPL komponenty

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 19.1.2004 03:09:02

From: "David Klodner" <d.klodner(zv)seznam(tec)cz>
> Pouzivam standardni TNMPOP3 komponentu z D5.

Tyhle komponenty rychle zahod a pouzij Indy nebo Synapsi:

http://www.nevrona.com/Indy/
http://www.ararat(tec)cz/synapse/

Petr Vones

Stahovani priloh emailu pres TNMPOP3

[*] David Klodner <d.klodner(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 00:04:46

Zdravim, jeste jeden dotaz:

V programu stahuju emaily a ukladam prilohy. Pri stejnem postupu se mi nekdy
priloha ulozi spravne a nekdy spatne -
ulozeny soubor ma o par bytu mene. Je to tak pul na pul, jednou spravne
jednou spatne.
Pouzivam standardni TNMPOP3 komponentu z D5.

David Klodner

Soucasny pristup vice aplikaci k Interbase databaz

[*] David Klodner <d.klodner(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2004 00:00:45

Zdravim vsechny,

[...]

Diky

David Klodner

resume download pres HTTP pomoci Wininet

[*] Pavel Sommer <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 18.1.2004 23:32:42

>Ahoj, nevite nekdo jak implementovat %subj% ? Je na to nejaka podobna fce
jako InternetReadFile, ale s tim, ze bych nastavil pozici zacatku stahovani
? Samozrejme za predpokladu, ze to zdrojovy internetovy server umi.

>PaS.

Uz jsem na to prisel. Jen pro pripad, ze by to nekdo nekdy potreboval: viz
fce InternetSetFilePointer, prip. nastaveni hlavicek HTTP pomoci
HttpAddRequestHeaders. :)

Prechod s Interbase na MSSQL

A jak je to teda s EVENTY na MSSQL? Jsou tam?
Kdyz ne, tak jak se daj dopracovat?

> [...]

pracovat s obema.

Ludek

resume download pres HTTP pomoci Wininet

[*] Pavel Sommer <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 18.1.2004 19:20:25

[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.1.2004 19:16:24

> [...]

oba servery (resp. jejich moznosti) vyuzit a vytvorit v jejich objektech
aplikacni logiku , nelze rozumne napsat aplikaci ktera bude mit moznost

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 18.1.2004 17:10:15

On 18 Jan 2004 at 15:32, Petr Vones wrote:

> [...]
> to nebude asi jen problem .NETu, protoze ten samy designer je podobnym
> zpusobem volan i ve Visual Studiu a tam se zda byt rychlejsi.

Pokud mam ve VS vic otevrenych souboru, a nejaky rozbustnejsi
formular, ktery navic jeste neco dedi z nejakeho vizualniho predka,
je to docela zivacka, nez se neco vykresli.

Pokud mam ale jen jeden jednodussi formular, ktery nic nededi, je to
hned.

Sestava s vybranim polozek

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 18.1.2004 15:42:07

On 18 Jan 2004 at 11:11, petr.spurny wrote:

> Zdravim,
>
> potreboval bych do aplikace zaclenit nejakou tiskovou sestavu (jakou?
> nemam zatim zadne zkusenosti). Bohuzel jsem to jeste nikdy nedelal tak
> jsou moje znalosti o teto oblasti jen velmi male
>
> Poradite nekdo nejaky navod, tutorial? Jde mi predevsim o to aby si
> mohl uzivatel vybrat sloupce ktere v sestave budou (pokud to lze).
> Jinak to bude standartni tabulka.

predpokladam, ze chces vytisknou tabulku z DBGridu nebo StringGridu.
No tak si do aplikace pridej jeden form, kde bude TCheckListBox a
ten si naplnis cyklem, napr.
for I := 0 to DBGrid1.FieldCount-1 do
begin

FormSetupPrnDBGrid.CheckListBox.Items.AddObject(DBGrid1.Columns[I].Tit
le.Caption,

TObject(DBGrid1.Columns[I].Width));

FormSetupPrnDBGrid.CheckListBox.Checked[I] :=
DBGrid1.Columns[I].Width > 0;
FormSetupPrnDBGrid.CheckListBox.ItemEnabled[I] :=
DBGrid1.Columns[I].Visible;
end;

a tiskovy report bude tiskout jen ty sloupce, ktere budou Checked a
zaroven bude prebirat popisku hlavicky a sirku jednotlivych sloupcu.

Jarek Uher

Pomalost Delphi 8 !

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 18.1.2004 15:32:02

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> [...]

problem .NETu, protoze ten samy designer je podobnym zpusobem volan i ve
Visual Studiu a tam se zda byt rychlejsi.

Ve hre je dal i Delphi CodeDom, ktery se vola kdykoli se provede zmena designu
a je treba vygenerovat odpovidajici kod.

> [...]

si pamatuju zmena "checked" stavu u polozek v ListView. Problemem nadale
zustava GDI+ pouzite coby zakladni vrstva pro graficke operace.

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.1.2004 15:20:00

> [...]

aplikace?

> Mozna je spatne napsane :-)

V to potaji doufam... Kdyby ne, tak by byl .NET opravdu zoufale pomaly!

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 18.1.2004 14:25:56

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> Nepovazuji Ty, kteri pisi JEDI komponenty za mrhatele usilim a jejich

Ja take ne :-) Jenze prave JEDI pouziva MPL licenci, z toho duvodu aby bylo
mozne pouziti tohoto kodu v komercnich aplikacich. V opacnem pripade by to
byla zbytecna prace.

Petr Vones

GPL komponenty

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 18.1.2004 12:45:44

Jakub Dusek napsal(a):

> JEDI komponenty (minimalne JVCL) nejsou distribuovany pod GPL licenci,
> ale pod MPL (Mozilla Public Licence), ktera, pokud to dobre chapu, na
> narozdil od GPL umoznuje pouzivat MPL komponenty v projektech, ktere
> jsou pod jinou licenci.
^^^Diky, jeste jsem na to nekoukal, vim, ze jsou OpenSourceSoftware,
jsou volne k pouziti a vice mne nezajimalo. Jaxem psal, zdroje jsou v
ramci nasi firmy volne k dispozici...
Nekdy bych si mel tyhle copyleftove licence precist... Docela podrobne
jsem prelustil GPL a LGPL a informativne BSD, ale na dalsi jako SUN PL,
MPL nejako jeste nebyl cas...
Jeste jednou diky za upozorneni!!

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

GPL komponenty

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 18.1.2004 11:59:36

[...]

Cast z MPL licence:
Larger Works.
You may create a Larger Work by combining Covered Code with other code
not governed by the terms of this License and distribute the Larger
Work as a single product. In such a case, You must make sure the
requirements of this License are fulfilled for the Covered Code.

Cast z GPL licence:
You must cause any work that you distribute or publish, that in whole
or in part contains or is derived from the Program or any part
thereof, to be licensed as a whole at no charge to all third parties
under the terms of this License.

BTW, pokud vim, na projektu JEDI se podili zrovna Petr Vones :)

Sunday, January 18, 2004, 10:59:28 AM, you wrote:

MPO> Nepovazuji Ty, kteri pisi JEDI komponenty za mrhatele usilim a jejich
MPO> pouzivani tez ne-e...

ADMIN: Windows 2000 bez grafickeho GUI

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.1.2004 11:53:35

Puvodni zprava ze dne 18.1.2004:

> Uz vidim jaxe za chvili zase do me pusti Erik, Petr Zahradnik a
> dalsi ze LINUX je na nic a jedine vokna...

Marku Tucnaku Olsavsky, nech si prosim sve impertinentni poznamky a
namisto vyvolavani flames se radeji drz subjektu. Dekuji.

Sestava s vybranim polozek

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 18.1.2004 11:11:31

Zdravim,

potreboval bych do aplikace zaclenit nejakou tiskovou sestavu (jakou? nemam
zatim zadne zkusenosti). Bohuzel jsem to jeste nikdy nedelal tak jsou moje
znalosti o teto oblasti jen velmi male

Poradite nekdo nejaky navod, tutorial? Jde mi predevsim o to aby si mohl
uzivatel vybrat sloupce ktere v sestave budou (pokud to lze). Jinak to bude
standartni tabulka.

Predem diky
Petr Spurny

[Win 98SE, Delphi 6 Ent]

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

Windows 2000 bez grafickeho GUI

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 18.1.2004 11:09:30

koukal napsal(a):

> Dobry den.
> Proxy, Fireval atd. lze resit pomoci Linuxu.
> Petr Koukal

Presne tak, a pruhleji a stabilneji, nez Windowsama. Jen je to trochu
jinak a chce to malinko pohnout mozkem a podivat se do dokumentace. To
ze je to jinak nez po Oknama neznamena, ze je to spatne. Nejaka
minidistribuce i s senmailem se da na tento ucel provozovat na nejake
"vyrazene" 486 s 8 MB pameti...
Ale sel bych jeste dal a pouzil spise jine UN*X like systemy, jako je
???BSD, nebo QNX. Preci jeno jejich vyvoj neni tak prekotny a jsou lepe
odladeny co se tice stability.
[...]

Ignorace roku u datumu

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 18.1.2004 11:07:30

Zdravim,

vytvarim mensi databazovou aplikaci pomoci FlashFileru 2.
jedna z tabulek obsahuje pole datum ktere je typu SysTools Date. Ten
doplnuji do dotazu pomoci parametru. Nanestesti si ted zakaznik usmyslel, ze
chce mit moznost ignorovat rok u datumu. Proste vyhledat neco jako 14.1.*

Bohuzel me zatim nenapada zadna moznost jak to vyresit bez vetsich uprav
struktur a typu v databazi.

Nema nekdo napad jak to vyresit?

Perdem diky
Petr Spurny

[Delphi 6 Ent, Win98SE]

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

GPL komponenty

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 18.1.2004 10:59:28

Petr Vones napsal(a):
> [...]
> praci.
>
> Petr Vones

Nepovazuji Ty, kteri pisi JEDI komponenty za mrhatele usilim a jejich

Help v Microsoft Help Workshopu

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2004 10:45:26

Zdravim

Vyreseno. Staci spustit Microsoft Help Workshopu (HCW.exe) a nabidce File
zrusit volbu Help Autor. Zmena nastaveni se projevi globalne u vsech souboru
*.hlp v PC

> Help k aplikacim vytvarim v Microsoft Help Workshopu. Dnes pri psani
noveho
> helpu jsem si vsiml, ze v horni modre liste mam najednou misto mnou
zadaneho
> nazvu "1 (Autor napovedy zapnut} Pokud ale tento help spustim na jinem PC
je
> v horni liste opet mnou zadany nazev. Nejspis jsem si nekde brnknul nejake
> nastaveni, ale nejsem si toho vedom. Druha moznost je aktivita nejake te
> zaplaty operacniho systemu.

Windows 2000 bez grafickeho GUI

[*] koukal <koukal(zv)petrkoukal(tec)cz> - 18.1.2004 10:11:18

> Tohle umely jenom jedny Windows - NT 3.60, ktery ale zustaly v beta a
> oficielne nikdy nevysly. Nakonfigurovaly se v grafice a pak se graficky
> rozhrani schodilo do prikazovy radky. Setrilo to pamet.
>
> --
> Stanislav PETR
> Network specialist
> http://www.glux(tec)cz
> ATTOSERVIS s.r.o.
> tel.: 602 620 026

Dobry den.
Proxy, Fireval atd. lze resit pomoci Linuxu.
Petr Koukal

Pomalost Delphi 8 !

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 18.1.2004 01:08:40

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> [...]

> Stejne tak by mne zajimalo, proc treba ThreadDemo z c#Builderu beha
> 5x pomaleji nez stejne demo ze starych Delphi? Takhle jsem si

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2004 00:54:39

Zdravim

[...]

Pro a proti, atd.

Dekuji

Volani procedur

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 17.1.2004 20:54:18

> [...]

Slavek

> Zdar,
> potreboval bych videt, jak jsou postupne volane procedury, pokud program

Volani procedur

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 17.1.2004 20:08:14

[...]

OT - Hardverove sifrovanie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.1.2004 20:04:12

Puvodni zprava ze dne 17.1.2004:

> Poradte mi prosim nejake zariadenie na sifrovanie udajov s HW
> riesenim napr. v USB kluci.

Co tim konkretne mas na mysli? Chces sam delat nejake sifrovaci reseni
na zaklade hardware nebo tim myslis uz nejake hotove reseni do sveho
pocitace nebo tim myslis nejake zabezpeceni sveho pocitace?

OT - Hardverove sifrovanie

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 17.1.2004 19:38:09

Hello delphi-l(zv)clexpert(tec)cz!

Poradte mi prosim nejake zariadenie na sifrovanie udajov s HW riesenim
napr. v USB kluci.

http://exekutor.rotursoft.sk

select

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 17.1.2004 19:38:08

<<< 12. 1. 2004 22:26 - Tomas Fajman "tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz" >>>
TF> Cus bus,
TF> nevite nekdo prosim jestli jde udelat select vsech sloupcu krome prvniho

IHMO, Pomocou SQL syntaxe to nejde.

TF> aniz bych musel vsechny vypisovat?

Asi Ti ine neostane.

http://exekutor.rotursoft.sk

Odchyceni cisla chyby

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.1.2004 14:19:42

[...]

Komponenta na zvetseni obrazku

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 17.1.2004 13:59:40

Proc proste nepouzujes Bitmap.Canvas.StretchDraw ?

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.on.to
http://www.MX-3(tec)cz
>muzete mi poradit, kde bych ji (na webu) nasel?

Windows 2000 bez grafickeho GUI

[*] Stanislav PETR <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz> - 17.1.2004 12:57:36

> [...]

oficielne nikdy nevysly. Nakonfigurovaly se v grafice a pak se graficky
rozhrani schodilo do prikazovy radky. Setrilo to pamet.

[*] Michal Pol <michal.pol(zv)centrum(tec)cz> - 17.1.2004 11:55:23

muzete mi poradit, kde bych ji (na webu) nasel?

Michal

OT: Elektronicky podpis pro podani DPH

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 17.1.2004 11:55:24

Zdravim,
omlouvam se za OT. Po precteni clanku na Technetu jsem zjistil, ze
jsem podcenil nase urady a ze uz je skutecne vyuzivana moznost podavat
DPH elektronicky s vyuzitim elektronickeho podpisu.

Ma s tim nekdo prakticke zkusenosti? Kde se da elektronicky podpis
ziskat tak aby vyhovoval nasim uradum? Popripade by mi stacil nejaky
odkaz na informacni zdroj, vygooglovat se mi moc konkretnich informaci
nepodarilo...

Elektronicky podpis pro podani DPH

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.1.2004 12:15:28

Puvodni zprava ze dne 17.1.2004:

> Jo tak jsem to myslel, jen jsem to spatne formuloval :) A akreditovana
> certifikacni autorita je jen jedna?

Ano.

Dalkove ovladani

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.1.2004 12:03:26

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>

> Jsi si jist, ze skutecne se jedna o DSR, melo by to byt RX.

Nejspis mu jde o tohle http://www.hw(tec)cz/constrc/iramp/scaner_iramp.html
kde je to opravdu pripojeno na DSR.

pf

Elektronicky podpis pro podani DPH

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 17.1.2004 12:09:27

Saturday, January 17, 2004, 12:03:25 PM, you wrote:

PZ> Elektronicky podpis se neda ziskat, to neni jako ziskat podpis Gotta
PZ> na karticce :-) Da se ziskat kvalifikovany certifikat od akreditovane
PZ> certifikacni autority - http://www.ica(tec)cz - a pak podepisuj, co uznas
PZ> za vhodne :-)

PZ> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Elektronicky podpis pro podani DPH

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.1.2004 12:03:25

> [...]

> jsem podcenil nase urady a ze uz je skutecne vyuzivana moznost podavat
> DPH elektronicky s vyuzitim elektronickeho podpisu.

No uz asi 3/4 roku :-)

> [...]

Elektronicky podpis se neda ziskat, to neni jako ziskat podpis Gotta
na karticce :-) Da se ziskat kvalifikovany certifikat od akreditovane

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 17.1.2004 10:51:19

Jsi si jist, ze skutecne se jedna o DSR, melo by to byt RX.
Jinak v samostatnem vlakne s velmi vysokou prioritou (tvuj process
by mel mit taky vysokou prioritu) vzorkovat stav DSR (budes tam muset
doplnit neco jako sleep, ale kvanta co prideluje OS jsou po cca 5 ms !).
Podivej se na hw(tec)cz tam je to posano zapojeni a rozebrana problematika
dost podrobne.

Slavek

> Pracuje na principu (asi) zasilani hodnot na DSR COM portu o urcite delce a
> hodnote z cehoz je pak kod daneho tlacitka.
> Cili bych mel mit otevreny COM a snimat hodnotu DSR v zavislosti na case - a
> to je ten problem.

Dalkove ovladani

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.1.2004 09:29:12

From: "David Kraina" <dkx(zv)seznam(tec)cz>> Pracuje na principu (asi) zasilani hodnot na DSR COM portu o urcite delce
> hodnote z cehoz je pak kod daneho tlacitka.
> Cili bych mel mit otevreny COM a snimat hodnotu DSR v zavislosti na case

Na low-level urovni muzes pouzit rovnou Win API:

- Port si otevri v overlapped rezimu viz CreateFile() a FILE_FLAG_OVERLAPPED
- V samostatne threadu budes cekat na signalizaci event ze struktury
TOverlapped treba pomoci WaitForMultipleObjects()
- Kdyz port bude signalizovat zmenu, osetris ji pomoci GetOverlappedResult()
a WaitCommEvent()
- Kdyz narazis na pozadovanou zmenu tj. EV_DSR, tak si prectes hodnotu
performance counteru pomoci QueryPerformanceCounter() a z hodnoty
QueryPerformanceFrequency() vypoctes dobu od posledni zmeny a zpracujes.

***

Pokud chces pouzit neco hotoveho, tak by to melo jit treba s AsyncFree od PV
http://delphree.clexpert.com/pages/app_ASYNCFREE.htm,
tam tusim ten zakladni thread pro obsluhu portu generuje Delphackou event
OnPortEvent.

HTH, pf

Windows 2000 bez grafickeho GUI

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.1.2004 00:20:32

> rozhrani, kdyz slouzi pouze jako server s proxy, interbase atp....

Ahoj.
Servery pustis jako sluzby a proste se neprihlasis :)

Ludek

OT: Windows 2000 bez grafickeho GUI

[*] Fait LMSS <fait(zv)lmss(tec)cz> - 17.1.2004 00:12:31

Jak donutim PC s W2K, pokud to lze, aby se zbytecne nenacitalo graficke
rozhrani, kdyz slouzi pouze jako server s proxy, interbase atp....

Dik J.Fait

Velikost promenne

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 16.1.2004 21:50:22

> [...]

> stringu je problem.

> Licitovat nejvyhodnejsi nabidku je postavene na hlavu! Skoda Octavia nyni

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2004 21:30:16

Od (From): "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Komu (To): delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie (Cc):
Predmet (Subject): Re: Velikost promenne
Datum (Date): 16. 1. 2004 15:53

> [...]

> Jinak me teda nenapada zadne rozumne pouziti, muzes napsat k cemu to chces ?
> U ojektu jsou k tomu metody, co ti reknou velikost instance.

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2004 20:14:10

Dobry den,
sestavil jsem si k pocitaci prijimac dalkoveho ovladani a chtel bych si k
nemu napsat vlastni SW (jsem si vedom, ze existuje spousta dobrych typu
Girder).

[...]

Protoze jsem komunkaci pres COM jeste nedelal, mrknul jsem se na net jak na
to a nasel jsem pouze operace s pouzitim komponent Async32 anebo Synaser [
sy-naser :-) ]. Jenze budto to neumim, anebo pro tyto operace komponenty
nejsou urcene a nepodporuji to ?

Nemate nekdo jinou zkusenost ? Jde to nejak (nemyslim silene kody
assembleru) bez pouziti komponent ?

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.on.to
http://www.MX-3(tec)cz

Pomalost Delphi 8 !

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 16.1.2004 18:24:00

Ja jsem skousel vsechno ponastavovat podle stareho jak jsem byl zvykly tak
se to mozna o malinko zrychlilo, ale porad to neni ono. Nevite nekdo zda jde
nastavit i formular tak aby byl opet samostatne a ne v tom edit okne ? nejak
jsem to nenasel, doufam ze to tam je protoze to je ted docela neprirozene
ikdys se jedna o zvyk ale pracovat s D7 a nasledne pak s D8 cini problem
chci-li je pouzivat obe.

Radek Szurman

> From: "Ludek Paral" <ludek.paral(zv)quick(tec)cz>
>
> Na Duronu 700 se to jeste "da pouzivat" ale je to uz dost silene. Jediny
znamy
> problem u Delphi 8 je pomale prekreslovani editoru pokud se pouziva
ClearType.

> Petr Vones

Servis

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.1.2004 16:25:48

From: "Nagy Dusan" <dnagy(zv)inomacomp.sk>
> Mam servis ktory v panati mapuje subor. Ked servis bezi pod
> uzivatelom local system tak z desktopovej aplikacie nie je
> mozne pristupit k tejto pamati. Vsetko funguje az vtedy ked sa
> servis spusti pod pravami desktopoveho procesu.

Musis ty objekty jadra vytvaret s vlastnim security descriptorem. Jako
nejsnazsi (ale zaroven z hlediska bezpecnosti spatne) reseni se nabizi predat
NULL DACL. Pouzij funkci CreateNullDacl v unitu JclSecurity z JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

The application failed to initialize properly (0xc

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.1.2004 16:25:47

From: "Jaroslav Bucek" <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz>
> Vi nekdo, prosim, v cem by mohl byt problem? Proc se to projevuje jen u
> nekoho? Co s tim maji tyto DLL spolecne?

V KB Microsoftu je popsan nejaky problem s DLL od Windows Media Encoderu.

Petr Vones

GPL komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.1.2004 16:25:47

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> Dovoluji si upozornit, ze tento priklad celkem kuha nebot Borland svoje nove
> IDE prodal firme Microsoft,

A na tohle si prosimte prisel kde ;-)

Dle teto teorie by Borland prodal nejake IDE (psane v MSVC ?) a pak zacal od
zacatku vyvijet znovu cele nove IDE, jake ted pouziva C# Builder a Delphi 8 ?

Petr Vones

spusteni aplikace s Admin pravy

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.1.2004 16:25:45

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> WinAPI
> CreateProcessAsUser

Viz funkce CreateProcAsUserEx v JCL.

Petr Vones

Pomalost Delphi 8 !

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.1.2004 16:25:46

From: "Ludek Paral" <ludek.paral(zv)quick(tec)cz>

From: "Petr Daricek" <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> na nektere typy, ale uz u stringu ukazuje porad 4B (asi velikost ukazatele

U stringu by si muzel pouzit Length, u poli SizeOf, u objektu InstanceSize
atd. Spise se nabizi otazka, k cemu je to vlastne dobre ?

Petr Vones

Pomalost Delphi 8 !

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 16.1.2004 16:45:53

On 16 Jan 2004 at 16:31, Lukas Gebauer wrote:

> [...]

Az na nejake oblasti vsak obecne nepozoruju vyrazne (tedy 5x)
zpomaleni oproti programu napsanemu ve Win32.

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 16.1.2004 16:25:49

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> Nechapu, proc by zverejneni zdrojaku melo znamenat zabiti kodu pro
> realne pouziti, jak pise Petr Vones. Nebo snad Apache, TeX a GNU/LINUX
> jsou nefunkcni projekty? Vic oci vic vidi a spis se najdou a opravi chyby...

To jsou ovsem ucelene aplikace a ne knihovny urcene pro pouziti v jinych
aplikacich, ktere jsou pomoci GPL vlastne zmarenym casem a mrhanim lidskou
praci.

Petr Vones

Pomalost Delphi 8 !

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.1.2004 16:31:50

> Na Duronu 700 se to jeste "da pouzivat" ale je to uz dost silene.
> Jediny znamy problem u Delphi 8 je pomale prekreslovani editoru pokud
> se pouziva ClearType.

Me to pripada line i na Athlonu XP1900+ (pro stouraly, 1Giga RAM!)...

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 16.1.2004 15:53:41

> [...]

> velikost ukazatele na string ???).
> Lze tedy nejak zjistit velikost jakekoli promenne?

MSSQL

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.1.2004 15:29:39

From: "PetoSoft" <petosoft(zv)centrum.sk>

> ako vypnut a restartovat PC pod OS WIN XP a 2000 NT?

Ahoj.

program poweroff;

uses Windows,Sysutils;

var
hToken, hProcess: THandle;
tp, prev_tp: TTokenPrivileges;
Len: DWORD;

begin
if Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT then
begin
hProcess := OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS, True, GetCurrentProcessID);
try
if not OpenProcessToken(hProcess, TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or
TOKEN_QUERY, hToken) then Exit;
finally
CloseHandle(hProcess);
if not LookupPrivilegeValue('', 'SeShutdownPrivilege',
tp.Privileges[0].Luid) then Exit;
tp.PrivilegeCount := 1;
tp.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
if not AdjustTokenPrivileges(hToken, False, tp, SizeOf(prev_tp),
prev_tp, Len) then Exit;
finally
CloseHandle(hToken);
ExitWindowsEx(x or y, 0);
end.

kde x je
EWX_LOGOFF
EWX_SHUTDOWN
EWX_REBOOT
EWX_POWEROFF
y je
EWX_FORCE
EWX_FORCEIFHUNG

Ludek

Vypnutie a restart

[*] PetoSoft <petosoft(zv)centrum.sk> - 15.1.2004 23:35:28

Zdrawwwim

mam jednu taku blbu otazku:
ako vypnut a restartovat PC pod OS WIN XP a 2000 NT?
Diky

velkost pre parametre

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.1.2004 23:11:26

> [...]
> dlzky - teda ma vyhradenu urcitu
> velkost pre command line parametre.
> Nevie niekto z pritomnych ako sa da v systeme (w2k) nastavit velkost

Ahoj.
Ja bych problem tipoval na kratke/dlouhe jmeno souboru.
Pokud pouzivam jako parametr dlouhe jmeno souboru vzdy to davam do uvozovek.

Ludek

Data z Excelu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.1.2004 23:03:25

> [...]
> (vzdy jsou ve stejnych bunkach) pro dalsi zpracovani.

Ahoj.
Zkus se prikonektit pres ODBC a nacist si je.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 15.1.2004 21:53:19

Drive bylo jmeno souboru (jmeno souboru vcetne uplne cesty) brano jako
string[79].

Slavek

> [...]
> dlzky - teda ma vyhradenu urcitu
> velkost pre command line parametre.
> Nevie niekto z pritomnych ako sa da v systeme (w2k) nastavit velkost

Seriova linka v delphi

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 15.1.2004 21:51:18

> [...]

> pamate pre enviro. premenne a pre
> parametre aplikacie?

Neslo by pouzit kratky nazev souboru ? (Je zjistitelny pomoci dir /x)

OT Cas odeslani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.1.2004 17:40:59

Puvodni zprava ze dne 15.1.2004:

> To jsem jedinej komu se stava ze mu z konference prijde napred
> odpoved a teprve po nejake dobe (treba i pul hodiny) otazka? O
> nejake kontinuite prispevku si v tomhle pripade fakt mohu nechat jen
> zdat :-(

Nejsi jedinej ani prvni a ani posledni. O tom je Internet. Uz se to tu
vysvetlovalo nekolikrat, proto to nebudu cele vysvetlovat znovu. Zkus
se zamyslet nad tim, jak probiha rozesilani 20 prispevku na 800 e-mail
adres, co se stane kdyz chvili nejaky nelze dorucit, takze se zarazuje
opakovane do fronty, nektere jsou doruceny na zalozni postovni servery
prijemce, ktere je dodaji pozdeji apod.. Vse pochopitelne jede v mnoha
threadech, rozhodne to neni serializovano, to by ten postovni server
neposlal nikdy nic.

Vzhledem k tomu, ze jsi dostal odpoved na tu otazku, je vice nez
pravdepodobne, ze ten odpovidajici tu otazku dostal drive nez ty,
takze problem je nekde v ceste mezi konferenci a tebou, zatimco
ostatnim to treba chodi dobre. Rozhodne aspon tomu, kdo odpovedel.

O tom je e-mail, o tom je Internet. Kontinuitu prispevku zajistuji
prave datum a cas, ktere nastavuje muj filtrovaci system v poradi, jak
jsou prispevky dorucovany jemu a jak on je predava listserveru, ktery
se potom stara o fyzicke rozesilani.

Kdyz mas tyto problemy, tak si treba cti prispevky jednou denne vecer
a serad si je podle data a casu :-)

OT: velkost pre parametre

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 15.1.2004 17:53:00

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.1.2004 17:16:56

On Thursday, January 15, 2004 4:22 PM [CET], Lukas Suchanek
<lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> wrote:

> [...]
nejake
> kontinuite prispevku si v tomhle pripade fakt mohu nechat jen zdat
:-(

to uz je ale jiny problem. Na postovnim serveru, ktery posila jednu
zpravu za tyden se zpravy michat nebudou. Na serveru, ktery rozesila
tisice zprav denne uz z ruznych duvodu ano.
Neni mozne aby se server drzel striktne pravidla - dokud nedorucim
zpravu A nebudu se snazit dorucovat zpravu B (kterou server obdrzel az
po A). To by tech zprav moc nerozeslal. Dorucuje se nekolik zprav
paralelne a staci chvilkovy problem na cilovem serveru aby se zprava A
odlozila na pozdeji zatimco zprava B (smerujici stenemu prijemci) se
posle bez prodlevy.

D. Toman

Prevod symbolicke adresy na IP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.1.2004 16:52:53

> jak se lze nejak jednoduse prevest symbolickou adresu na IP?

Vezmi Synapsi, vytvor si objekt TBlockSocket, a zavolej metodu
ResolveName.

Ta ti ale vrati ouze primarni IP adresu, ktera odpovida tomuto jmenu.
Protoze pod jednim jmenem se muze skryvat vice IP adres, muzes si
zjistit i vsechny IP adresy pomoci metody ResolveNameToIP.

Kdybys chtel i opacny smer, tak staci sahnout po metode
ResolveIPToName.

Data z Excelu

[...]

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 15.1.2004 16:46:52

Ahoj,
[...]

Odchyceni chyboveho stavu..

15.1.2004 david.kopecek(zv)hacktrack.com:
> Cau

> jo to jsem koukal a nevypada to spatne.. Me by stacilo jenom vedet v
> linkeru zapnu vytvareni map a pak jak si navratit tu chybovou pozici
> v kodu a je to.

> Etc nevite jak se to dela v jinych aplikacich napriklad nektere
> aplikace do svych error logu vypisuji /serv/cor_tcp.cpp line: 456
> nevite nekdo jestli to jde udelat i v delphi ?

Presne tohle dela JCL se zapnutym MAP. Vrati ti presne jmeno unity,
funkce a cislo radku v kodu.
Idelani na odladovani.
Navic wizard ti automaticky prilinkuje kompresovany MAP k aplikaci
(asi 1/10 velikosti puvodniho MAP)