ako premietnut zmeny datasetu ?

mam dva datasety pripajajuce sa k tej istej mdb databaze. Jedna sa o ADO
Dataset - adoexpres v D7. Kazdy ma iny SQL retazec. Problem je ak v jednom
datasete zmenim udaje v databaze a otvorim druhy zmeny tam nie su. Prejavi
sa to az ked skoncim aplikaciu. Ako to spravit ?

Problem comboboxu a scrollu mysi

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 2.7.2004 12:44:00

Zdravim!

Kdysi jsem se ptal na podobny problem, ale zustal bez odezvy.

Problem spociva v tom, ze pokud mam zamereny combobox (byl provedem vyber
prvku) a nad jinou komponentou, treba memo nebo webbrowser pouziji kolecko
mysi, tak se meni prvky v comboboxu a neposouva se text v memu, coz je
neprijemne.

Vsiml jsem si, ze podobne se chovaji i nektere ostatni programy. Je to
problem ovladace mysi nebo se to da nejak naprogramovat, odchytit udalost
nebo neco?
Neni nekde na webu reseni, priklad?

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

SCP komponenta

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 2.7.2004 11:21:53

> muzete mi doporucit nejakou freeware SCP(SFTP) komponentu , ktera by
> umela uploadovat soubory pres ssh2 ?

Jsem presvedcen o to, ze nic free na SSH pro Delphi neexistuje.

Pokud mne nekdo vyvede z omylu, budu jen rad! ;-)

SCP komponenta

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 2.7.2004 11:03:50

Ahoj
muzete mi doporucit nejakou freeware SCP(SFTP) komponentu , ktera by umela uploadovat soubory pres ssh2 ?

Jak zjistit predka

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 2.7.2004 09:03:38

metoda ClassParent

Thursday, July 1, 2004, 5:30:41 PM, bylo napsano:

PJ> nevite nekdo, jak zjistit bezprostredniho predka nejakeho
PJ> formulare? Dedim formulare jeden od druheho a potrebuji zjistit
PJ> kde pak nasledne lezi ve stromu potomku. Diky

PJ> Honza

Jak zjistit predka

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 2.7.2004 08:11:33

Ahoj,
a k cemu to potrebujes?
Nestacila by normalni kontrola jestli ma formular predky toho ci onoho typu pres "is"?
Dynamicky tezko zmenis tridu, tak ze tyhle informace by meli byt jasne uz v dobe navrhu.
Petr

Firebird - zaokruhlovanie ceny na 0.50hal

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 2.7.2004 08:05:31

> SELECT id_doklad,
> CASE
> WHEN ((suma - FLOOR(suma))<0.35) THEN FLOOR(suma)
> WHEN ((suma - FLOOR(suma))>=0.35 AND (suma - FLOOR(suma)) < 0.75) THEN
> FLOOR(suma) + '0.50'
> WHEN ((suma - FLOOR(suma))>=0.75) THEN CEILING(suma)
> END AS "zaokruhlena_suma"
> FROM FAKTURY

nebo tak. jen bych chtel upozornit, ze misto
.35 tam ma byt AFAIK .25 !!! teda jedna-li se
o zaokrouhlovani castky na koruny a padesatniky.

Peca

Firebird - zaokruhlovanie ceny na 0.50hal

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 2.7.2004 08:01:31

ahoj,

nikdy jsem to nakonec nepouzil, ale
melo by to fungovat. je to jedna funkce
z nasi firemni UDF. Pokud by sis s tim
nevedel rady, poslu ti cely zdrojak.

peca:

(*
/* zaokrouhleni na padesatniky */
declare external function Round50
Double precision
returns Double precision by value
entry_point 'Round50' module_name 'ag_udf.dll';
*)

function Round50(var a: Double): Double; cdecl; export;
var
i: Integer;
begin
i:=Round(frac(a)*100);
if i<25 then // do 25 mimo dolu
Result:=Floor(a)
else if i<75 then // od 25 vcetne do 75 mimo na 50
Result:=Floor(a)+0.5 // od 75 vcetne nahoru
else
Result:=Floor(a)+1;
end;

Jak zjistit predka

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 2.7.2004 07:49:29

Tohle je ale predek ve smyslu vlastnika. :-(((

> TForm.Parent
>
> Jirka Virt

TDBLookUpComboBox

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.7.2004 06:31:23

> property
> dolu.

Ahoj,

jestli jde o pouziti s Firebirdem, tak asi opravdu pujde o to, ze nejprve je treba na
datasetu zavolat FetchAll nebo Last. Ona totiz property RecordCount v IBX jinak
obsahuje nikoli skutecny pocet vet v datasetu, ale jen pocet vet, ktere byly dosud
preneseny na klienta. Po otevreni datasetu je to jedna veta, DBLookupCombo se zepta
na RecordCount, dostane jednicku a tak si mysli, ze nabidka obsahuje jen jeden radek.
Na overeni si muzes zkusit rozbalit dblookupcombo, sipkou dolu popojet v nabidce, pak
dbl sbalit a znovu rozbalit. A melo by to byt uz lepsi.

David Lebeda

Firebird - zaokruhlovanie ceny na 0.50hal

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 2.7.2004 03:53:11

: OK, ale ja potrebujem, aby hodnota polozky SUMA bola zaokruhlena podla
: horeuvedenych pravidiel.
: Cize ak zavolam SELECT ID_DOKLAD,SUMA FROM FAKTURY
: vo vysledku bude zaokruhlena suma i ked je to vypocitavane pole typu
: DOUBLE PRECISION

Pisem to z hlavy, takze funkcnost nezarucujem. Kazdopadne takto nejak by sa to
mohlo uberat, pokial chcete pouzit cisto iba SQL a defaultne UDF (pomocou
vlastnej UDF by to bolo ovela prehladnejsie resp. jednoduchsie!)

S pozdravom...
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

Firebird - zaokruhlovanie ceny na 0.50hal

[*] martin <matrix(zv)inmail(tec)cz> - 2.7.2004 03:17:05

> [...]

> CASE
> WHEN (o.status IS NULL) THEN 'new'
> WHEN (o.status = 1) THEN 'confirmed'
> WHEN (o.status = 3) THEN 'in production'
> WHEN (o.status = 4) THEN 'ready'
> WHEN (o.status = 5) THEN 'shipped'
> ELSE 'unknown status ''' || o.Status || ''''
> END
> FROM orders o;

OK, ale ja potrebujem, aby hodnota polozky SUMA bola zaokruhlena podla
horeuvedenych pravidiel.
Cize ak zavolam SELECT ID_DOKLAD,SUMA FROM FAKTURY
vo vysledku bude zaokruhlena suma i ked je to vypocitavane pole typu

Dik

~~~
Martin

Firebird - zaokruhlovanie ceny na 0.50hal

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 2.7.2004 02:55:03

: Dobry den,

Zdravim,

[...]

[*] martin <matrix(zv)inmail(tec)cz> - 2.7.2004 02:33:00

Dobry den,
[...]

D7Pro,FB1.5,FibPlus

nespustim Delphi7

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 1.7.2004 23:26:46

From: "Jaromir Luhan"
> Nepouzivas vic uzvatelskych profilu?

nie som len ako admin. rozchodil som to.
vymazal som subory v c:\doc's and set's\admin\.borl
a znova som spustil delphi, povedal som, ze chcem
registrovat a potom register later.
a je to. ale netusim o co ide.
pri obidvoch pripadoch mi predtym padlo delphi.
a to asi poskodilo reg. subory.
hlavne, ze to ide bez reinstalacie pocitaca.... :-)

SUM zapornych a kladnych cisel (FireBird)

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 1.7.2004 22:50:43

dekuji vsem za tipy a rady, vytvoril jsem indexy a dosel jsem k tomuto

select distinct(t1.ucet),
(select sum(t2.castka) from platby t2 where t2.doklad='992' and
t1.ucet=t2.ucet and castka<0 AND priznak=0) as zaporna1,
(select sum(t2.castka) from platby t2 where t2.doklad='992' and
t1.ucet=t2.ucet and castka>0 AND priznak=0) as kladna1,
from platby t1 where t1.doklad='992'
group by ucet

chodi to rychle (3 sec), ale skoncil jsem, kdyz se zacal delat vyber podle
datumu od-do, tam je plan vzdycky natural.
jdu vyrobit stored procedure

bleak

Jak zjistit predka

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 1.7.2004 22:08:18

TForm.Parent

Jirka Virt

TDBLookUpComboBox

[*] In g. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 1.7.2004 21:28:12

Jenze TDBLookUpComboBox vlastnost style nema.

From: "hlas" <hlas(zv)inmail.sk>> Uz druhy raz za posledny mesiac sa mi stalo, ze nie som schopny spustit
Delphi.
> pritom sa jedna o instalaciu, na ktorej robim uz asi skoro 2 roky. Zrazu
> nema platnu licenciu ci co? Nemate s tym nejake skusenosti.
> Minule som musel preinstalovat cely pocitac aby som to rozchodil.
>
> Hlaska:
>
> Borland license information was found but is not valid for Delphi.
> You can not run Delphi without this information.
> Click the exit Button to exit Delphi.

Nepouzivas vic uzvatelskych profilu?

J. Luhan
Borland CZ

Jaky druh vystupu

> Excel bych nepouzil - neni to format pro vsechny.

je pro vsechny Windowsaky ;o) ... na prohlizeni staci excelviewers .. a je
> [...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.7.2004 12:46:08

Behalf Of Lukas Barton

Ahoj.
Excel bych nepouzil - neni to format pro vsechny.

Ludek

QuickReport 4 vs PDF a RTF ! ! ! POPIS

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 1.7.2004 12:01:56

> To by me take zajimalo. Stale pouzivame (masivne pritesane) QR3.6
>
> Pouziva tady nekdo QR4?

Tak tohle jsem se dozvedel od kolegyne, tak si to preberte:

QR4 sme zakupili, ale dost nas sklamali, PDF format nie je porieseny,
diakritika nadalej nefunguje. Aj som s nimi komunikovala, tvrdili, ze
by to malo ist, ale bohuzial... Nove je ich Preview, vystup sa da
robit do suboru typu XML, mozno je tam aj zopar inych funkcii, ale
zatial som ich nepouzila. V exportoch nie je ziadna zmena, problemy su
s niektorymi tlaciarnami HP, co sami potvrdili, poslali mi nejaky novy
pripravovany update na QR4, ale ten pre istotu nefungoval vobec, takze
ziadna slava.

Zapletal Martin

Case insensitive (FireBird)

[*] Petr Kralik <kralik(zv)tebodin(tec)cz> - 1.7.2004 11:59:50

Diky za konkretni odpoved...

From: "Lukas Jakubu" <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz>
Subject: vlakna a metoda synchronize
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Date sent: Wed, 30 Jun 2004 21:30:12 +0200
Send reply to: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

> Dobry den,
> lze nejakym zpusobem pouzit vlakno, jehoz kod je ulozen v jine unite,
> kdyz bych zaroven rad pouzil metodu synchronize pro vypsani informace
> na status bar formulare hlavni (puvodni) unity? Abych mohl vlakno
> vubec vytvorit a spustit tak musim unitu s kodem vlakna pridat do uses
> v hlavni unite. Pokud ale chci zapsat neco na status bar formulare
> hlavni unity, pak bych musel pridat puvodni unitu do uses i v unite
> vlakna coz vede k circular reference:-(

Ahoj,

urcite pujde to, aby v jednom pripade byla unita uvedena v uses v interface casti a v
druhem pripade v uses v implementation casti.

Specialne pokud mas v deklaraci formulace odkaz na TTvujThread a soucasne z
threadu odkaz na TTvujForm, jde to vyresit tak, ze napr. odkaz z threadu na form
nebude typu TTvujForm, ale jen TForm, tim padem muzes unitu s formularem premistit
z uses v interface do uses v implementation a pri pouziti v kodu pak pouzijes
pretypovani.

David Lebeda

SUM zapornych a kladnych cisel (FireBird)

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.7.2004 07:13:01

> [...]
>
> na tento dotaz
> select ucet, sum(castka) from platby where castka> 0 and doklad='992'

mozna neco napovi plan dotazu, me napada toto:

1) V ramci prehlednosti, jednoznacnosti apod. doplnit ke kazdemu pouzitemu poli i
jmeno tabulky, ze ktere pochazi (to nesouvisi s rychlosti, ale s citelnosti)

[...]

Dej vedet, jak to dopadlo.

David Lebeda

Interbase a problem se zpomalovanim. Vyresi to Hyp

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 1.7.2004 01:10:34

Jo, tohle je obvykle "zapomenuta" stransakce typu snapshot, tam ani
sweep nepomuze :(((. Zde je jedinne reseni, odstranit tuto transakci,
tak aby netrvala vecne.

> [...]
>
> Podle symptomu jde zcela urcite o problem s OIT (Oldest Interesting
> Transaction). Zkontrolujte si, jak mate nastaven sweep interval
> (zrejme 20000, ale podle popisu muze byt i vyssi). K zpomaleni
> dochazi, protoze po dosazeni rozdilu mezi OIT a next transaction (viz
> vypis gstat -h <database>) na hodnoty sweep interval je spusten
> sweep, ktery proleze celou databazi, a vyhazi smeti.
>
> Problem zcela odstrani, pokud budete nekdy v noci, nebo v dobe kdy to
> nevadi spoustet sweep, napr. pomoci gfix -sweep <database> -user
> sysdba -password <heslo>, treba nejakym schedulerem pro automaticke

serazeni TStringLIst - slozitejsi

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 12.7.2004 23:49:46

Misto TStringList pouzij Memory tabulku (treba RxMemoryData). Tam jsou
vsechny tyto pozadavky hotove.> Zdravim konferenci

> [...]

tohle bych potreboval vyresit... a pozdeji to rozsirit o asc, desc
sort a sortovani sloupecku ktery treba obsahuje string.

Quickreport + Charts

[*] Ing. Premysl Neuman <neuman(zv)neuman-resler(tec)cz> - 12.7.2004 19:55:20

Zdravim vsechny.

Koupili jsme kdysi Quickreport 3 PROFESSIONAL. Nyni jsem potreboval vytvorit
v jedne sestave graf, kompilator (D5 Prof) mi pise: Unit QrTee was compiled
with a different version of QuickRpt. Pripada mi zvlastni, ze by grafy sly v
"free" verzi dodavane s D5 a ne ve verzi Professional. Nevite nekdo nejake
reseni nez koupit dalsi balik komponent ?

Diky moc,

Ing. Premysl Neuman
Neuman & Resler s.r.o.

reditel spolecnosti

ICQ: 34376658, email: neuman(zv)neuman-resler(tec)cz
Telefon: (+420) 603 143660

ADMIN: OT: Problemy s vypalovackou na XP

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.7.2004 19:09:16

Puvodni zprava ze dne 12.7.2004:

> Ahoj vsem, dostal jsem vypalovacku GCE-8320B (vyrobce LG), WinXP ji v
> poradku rozpoznaly.

To sis asi nejak popletl konference. Tohle neni support vypalovacek
LG, ale konference o Delphi. Ber to jako napomenuti.

OT: Problemy s vypalovackou na XP

Ahoj vsem, dostal jsem vypalovacku GCE-8320B (vyrobce LG), WinXP ji v
poradku rozpoznaly. Nainstaloval jsem z te vypalovacky vypalovaci SW (Nero
Burning Rom), nicmene po restartu Windows tvrde spadly do modre obrazovky s
chybou PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. To se opakuje, i kdyz Nera smazu a
vypalovacku fyzicky odpojim. Musi se najet do nouzoveho rezimu, odebrat
zarizeni a pak Windows nespadnou, nicmene take nic nevypalim :-((( Kdyz pak
vypalovacku zase pripojim, Windows ji rozpoznaji a zbuchnou zase, tentokrat
jiz bez nutnosti nejake instalace.

Nevim, jestli to s tim souvisi, ale kdyz se pokusim prohledavat registry
(spustim regedit a dam Ctrl-F), spadne to se stejnou chybou. Totez se stane,
kdyz pustim Norton WinDoctor, ktery take kontroluje integritu registru.

Netusite nekdo co s tim (ja vim, preinstalovat Windows, ale to neni z
casovych duvodu prave idealni)? Prosim reakce na soukromy mail, ne do
konference.

OT Nabidka zamestnani-spoluprace

[*] Vladislav Cadsky <delphi(zv)cadsky(tec)cz> - 12.7.2004 16:03:03

Zdravim do konference,
hledam programatora Delphi ver 5 se znalosti SQL (MSSQL, MSJET) na plny
pracovni uvazek, mozna i spoluprace na ZV.

V pripade zajmu me prosim kontaktujte na cadsky(zv)dsoft(tec)cz
nebo
(Tel: +420 246 086 420, Mobil: +420 603 470965

S pozdravem Vladislav Cadsky
--------------------------------
D-SOFT s.r.o
www.dsoft(tec)cz
Praha 7 - Holesovice, Privozni 2
(Tel: +420 246 086 420, Mobil: +420 603 470965

Problem s QucikReport Delphi 4 Win2k/XP

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 12.7.2004 15:21:00

Zdravim,

na systemech win2k/XP se mi objevil problem s QuickReport zrejme verze 3.0,
nebo-li to co je v Delphi 4.

Vytvorim-li preview, nekdy, ale docela casto to zhuci pri zavreni preview
okna s nejakou hlaskou access violation, nevysledoval jsem zadnou souvislost
s tistenymi daty. Vzdy to zhuci pokud se mezitim pokusim nastavit Printer
Settings. Netvrdim 100%, ze neni chyba v mem kodu, ale zda se, ze spis ne.

Nevite, zda se jedna o chybu v QuickReportu, pripadne je to mozne nejak
vyresit, pokud mozno zdarma?

Predem dekuji za rady
Andreas D4

Menu a OLE container

Pohraj si s GroupIndexem u TMenuItem.Kdyz bude mit stejnou jako v MapPointu, tak se ten angl. skryje

Od: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: uzavreni TCP spojeni
Datum: 31.8.2004 - 15:18:07

> To se pozna tak, ze na strane klienta je signalizovano prijeti
> dat
> nulove velikosti. (v pripade nizkourovnove komunikace pomoci
> RecvBuffer ti canread signalizuje true, ale waitingdata vraci
0.) >
> Tato vec je ale zabalena unitr vysokourovnovych ctecich funkci,
> takze
> kdyz zavolas nejaky pozadavek na cteni dat, a mezitim bylo
> spojeni
> ukonceno, je ti vracena chyba v lastEror, nebo zavolana vyjimka
> (zalez na tom, jaky rezim pouzivas...).

OK

> Na Tuto chybu se obvykle reaguje tim, ze zavolas bud
CloseSocket > metodu, nebo rovnou zlikvidujes objekt socketu. V
obou pripadch

kazdopadne diky za pomoc...

nonsense

--
Hrajte s nami o 1000 Kc kazdy den! Pripojte se pres VOLNY a
tipujte teplotu na vybranem miste v Ceske republice. Uzijte si

uzavreni TCP spojeni

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.8.2004 14:59:07

> [...]

Na Tuto chybu se obvykle reaguje tim, ze zavolas bud CloseSocket
metodu, nebo rovnou zlikvidujes objekt socketu. V obou pripadch dojde

[*] nonsense(zv)volny(tec)cz - 31.8.2004 14:37:05

zdravim,

tak jsem si (pro testovaci ucely) vytvoril dvojci programu zvanou
(prekvapive) klient a server s pouzitim knihovny Synapse. Server
dokaze prijmout nekolik ruznych spojeni. Zjistil jsem, ze navazat
spojeni je celkem bezproblemove. V navratove hodonote volani
funkce Accept dostanu handler na nove vzniky socket. Toto je
aktivovano, kdyz klient posle SYN (=nastaveny priznak SYN) paket
volanim funkce Connect. Kdyz (treba) klient ukoncuje spojeni mel
by (asi) poslat FIN (nastaveny priznak FIN) paket. Problem je, ze
[...]

Jak lze v synapsi poznat, ze jsem prijal FIN paket ???
Nejak jsem to nedokazal "vykoukat"...
:-(

diky na postrceni spravnym smerem.

jaroslav nonsense Lukes

--
[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 31.8.2004 14:21:04

> [...]

Samozrejme, nepada to na vyjimky, ale na chybovy kod, nebo timeout.
Ja se chova napriklad komponenta AsyncFree ?

Slavek

SYNASER - projde otevreni neexistujiciho portu - c

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.8.2004 14:19:03

> Uvaha - prave se pokousim udelat / doplnit SYNASER o test, zda port,
> ktery se pokousim otevrit, se nachazi v seznamu dostupnych portu...
> Slo by takovou f-ci pridat a primo do SYNASERu ji pridat? Mohla by tam
> byt a nebo by se to hadalo s necim jinym??? ( tohle je uz asi jenom na
> L.G.)

To tamschvalne nemam. nech si to rozhoduje system sam, jestli se
cilove zarizeni da ci neda otevrit.

Ono teoreticky muzes otevirat i jine zarizeni nez jen COM porty. Pod
windowsama to neni az tak zhave, ale pod Linuxem se to zcela bezne
pouziva.

MDI modalni okno

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 31.8.2004 14:05:02

> Menu se zobrazi, ale pri pouziti Form.ShowModal nebude funkcni.

Prave proto jsem pasl ze nechapu pouziti :-) Kdyz ma byt okno modalni tak ma
byt modalni,
takze na nic co je pod nim proste sahnout nemuzu, at uz je to menu nebo
cokoliv jinyho...
Pokud chci sahnout na neco na formu pod mym formem, tak by asi nemel byt
modalni...

Pavel Poles

MDI modalni okno

> [...]

Menu se zobrazi, ale pri pouziti Form.ShowModal nebude funkcni.

SYNASER - projde otevreni neexistujiciho portu - c

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 31.8.2004 13:41:00

> [...]

> Podle mne se evidentne jedna o chybu ovladace toho virtualniho portu.
> Neexistuje nejaka novejsi verze toho virtualniho portu k mobilu?

Nevim. Ja si totiz v tuhle chvili ani nepamatuju, ktery mobil to byl. Byl to nektery z X, ktere jsem pripojoval k notebooku prostrednictvim infraportu. OK - jedna se o specifickou chybu, zavislou ne zrejme chybnem ovladaci. Co s tim? Jak ho odstranim, kdyz zarizeni na COM neni ve "Spravci pocitace" videt?

[...]

Diky vsem za cas
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.5.0
programator amater

MDI modalni okno

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 31.8.2004 13:22:59

aby

Nejsemsi uplne jisty co myslite tim ze by modalni okno melo sdilet menu
mainformu,
kdyz je prece modalni tak na mainform neshanete...

> [...]

v OnShow a OnHide formu....

Pavel Poles

SYNASER - projde otevreni neexistujiciho portu - c

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.8.2004 13:12:58

> [...]
> pripojit na port, ktery je virtualni, v dany okamzik neni aktivni???
> Me vse probhne jako OK a pak to z nej cte nesmyslne hodnoty.. :( Co s
> tim? Napada nekoho neco? Diky moc! Jirka

Jestlize otevreni portu projde, znamena to, ze si operacni system pri
otevirani toho portu na nic nestezuje a tvari se jako otevreny. V
takovem priapde se na strane softwaru spatne zjistuje, ze je neco
spatne. Spravne v takovem pripade ma totiz APi funkce zarvat chybu.

Podle mne se evidentne jedna o chybu ovladace toho virtualniho portu.
Neexistuje nejaka novejsi verze toho virtualniho portu k mobilu?

DLL knihovny a zpetne volane funkce

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 31.8.2004 12:54:57

Pokial sa dobre pamatam, tak loadlibrary + getprocaddress funguje rovnako
dobre
aj na exe a nie je obmedzeny len na dll moduly. Takze ak vies meno
aplikacie
staci ti z nej exportovat funkcie (tak isto ako v dll) a tieto potom
dynamicky lokalizovat
cez getprocaddress. Jedine co ti chyba je handler modulu z ktoreho chces
ziskat
adresu funkcie - to ziskas pomocou spominanej
loadlibrary('c:\meno\Aplikacie.exe').

Pavol Sestak
> Potrebuji predavat z DLL knihovny nejake informace zdrojove
> aplikaci. To znamena, ze volam z knihovny aplikaci ve ktere je
> knihovna nalinkovana.

polozka menu vpravo

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 31.8.2004 12:28:54

Zdravim vsechny,

v archivu konference jsem nasel, jak udelat polozku menu uplne vpravo,
vysledkem je naskedujici kod uvedeny na konci zpravy.

e:=GetLastError; mi vraci 1456 (A menu item was not found)

Nevite nekdo proc ? Co jsem zase prehlidnul ?

t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

procedure TfrPMain.MakeRightRefresh;
var
MenuItemInfo: TMenuItemInfo;
Buffer: array[0..79] of Char;
e: cardinal;
begin
ZeroMemory((zv)MenuItemInfo,SizeOf(MenuItemInfo));
with MenuItemInfo do
begin
cbSize:=44;
fMask:=MIIM_TYPE;
dwTypeData:=Buffer;
cch:=SizeOf(Buffer);
end;
if GetMenuItemInfo(mmAppMain.Handle, miRefresh.MenuIndex, True,
MenuItemInfo) then
begin
MenuItemInfo.fType:=MenuItemInfo.fType or MFT_RIGHTJUSTIFY;
if SetMenuItemInfo(mmAppMain.Handle, miRefresh.MenuIndex, True,
MenuItemInfo)
then DrawMenuBar(mmAppMain.WindowHandle);
e:=GetLastError;
end;

definice menu:

object mmAppMain: TMainMenu
Left = 48
Top = 96
object miPujcovnaMenu1: TMenuItem
Caption = 'pujcovna'
object miPSearch: TMenuItem
Caption = 'pujcovani'
ShortCut = 120
OnClick = miPSearchClick
end
object miRezervace: TMenuItem
Caption = 'rezervovat...'
ShortCut = 117
OnClick = miRezervaceClick
end
object N1: TMenuItem
Caption = '-'
end
object miExitProg: TMenuItem
Caption = 'ukoncit program'
ShortCut = 32856
OnClick = miExitProgClick
object miRefresh: TMenuItem
Caption = 'obnovit'
OnClick = miRefreshClick
end

DLL knihovny a zpetne volane funkce

[*] Ing. Igor Kapoun <igor.kapoun(zv)volny(tec)cz> - 31.8.2004 12:28:54

> Potrebuji predavat z DLL knihovny nejake informace zdrojove
> aplikaci. To znamena, ze volam z knihovny aplikaci ve ktere je
> knihovna nalinkovana.

Musis nadefinovat v hlavnim programu procedutu
a ukazatel na ni predat napr. pri inicializaci DLL
kihovny teto knihovne.
V samotne DLL pak uz proceduru jen zavolas
(samozrejme, ze musi byt v DLL i v hlavni aplikaci
nadefinovan stejny typ teto procedury).

Igor

DLL knihovny a zpetne volane funkce

[*] Ing. Igor Kapoun <igor.kapoun(zv)volny(tec)cz> - 31.8.2004 12:18:53

> [...]

> Hrajte s nami o 1000 Kc kazdy den! Pripojte se pres VOLNY a
> tipujte teplotu na vybranem miste v Ceske republice. Uzijte si

cteni CMOS

zkus najit sysman ... tam bylo popsano vic ...

From: "Jan Masek" <jan.masek(zv)mcu(tec)cz>
> 1) Je legalni redistribuovat Delphi Personal a zda diky tomu nemohou
vzniknou problemy ?
Chce to nahlednout do licencniho ujednani produktu. Osobne se domnivam, ze
by to bez souhlasu Borlandu nemelo byt uplne koser, ale ziskat ho by nemel
byt takovy problem.

> 2) Existuje k Delphi5 obdoba Delphi Peersonal Edition (osobne vim jen o D6
a D7) ?

U Delphi 5 se verze jmenovala Standard a rozhodne nebyla zadarmo.

Jaromir Luhan

OT: Delphi personal edition

[*] Jan Masek <jan.masek(zv)mcu(tec)cz> - 31.8.2004 08:58:32

Mame projekt - HW reseni logickeho analyzatoru pripojeneho k PC. Soucasti je ale i ovladaci SW
napsany v Delphi5. Chystame se tento projekt uvolnit jako Open Source. Zaroven chceme i dodavat
jak kompletni zarizeni, tak i kit jehoz soucasti by byly zdrojove kody + Delphi Personal
Vyvoj a dodavany zkompilovany program byl samozrejmne realizovan na oficialni verzi Delphi5.

No a diky temto uvaham mam dve otazky:
1) Je legalni redistribuovat Delphi Personal a zda diky tomu nemohou vzniknou problemy ?
2) Existuje k Delphi5 obdoba Delphi Peersonal Edition (osobne vim jen o D6 a D7) ?

Diky za odpovedi
Jan Masek

Jak na dve cilove slozky v InnoSetup?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.8.2004 07:50:27

Ing. Igor Vodicka wrote:

> Pokud jde nadefinovat dve slozky jak potrebuji tak jak se to dela v
> ISTool nebo obecne v InnoSetupu.

1. nadefinuj si globalni promennou v sekci [Code]
napr. var NetDir: string
2. Pouzij scripted constant, treba {code:DIR_NetDir|'....'}
3. nadefinuj funkci DIR_NetDir, napr.
function DIR_NetDir(Default:String): String;
begin
Result := NetDir; // cokoli potrebujes vratit misto {code:.....}

Na detaily se podivej se do helpu na tema
How To Use | Pascal Scripting | Scripted Constants.

HTH, pf

Jak na dve cilove slozky v InnoSetup?

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 31.8.2004 07:28:25

ISTool pouzivam, ale zde jde nadefinovat jednu cilovou slozku aplikace jako
konstantu {app}, ale ja potrebuji dve slozky a obe musi behem instalace
potvrdit nebo i zmenit uzivatel, ktery instalaci provadi (viz prvni mail).

Pokud jde nadefinovat dve slozky jak potrebuji tak jak se to dela v ISTool
nebo obecne v InnoSetupu.

Prosim poradte nekdo. Dik

Igor Vodicka

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 30.8.2004 21:13:46

[...]

[*] Ing. Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz> - 30.8.2004 20:13:40

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 30.8.2004 19:25:36

> From: David Fajfr
> Nemel by nekdo napad, proc ani TSestava.Preview nejde?

O jakou verzi Siney se jedna?

Vaclav Krmela

KAdao

[*] Lahoda Radek <lahodar(zv)uniplet(tec)cz> - 30.8.2004 15:55:23

zdravim,
pouziva nekdo KAdao pro mdb? potreboval bych obcas poradit..

nejde mi toto, pise ze field Pozice v tabulce neni (pritom v dbgridu je
videt):
Spozice := KADaoTable2.FieldByName('Pozice').AsString;

definici table mam v create jako v prikladu
//table systemy
if KADaoDatabase2.Connected Then KADaoDatabase2.Connected:=False;
//reset
KADaoDatabase2.Connected:=True;
KADaoTable2.QueryDefParameters.Clear;
KADaoTable2.QueryDefName:='';
KADaoTable2.TableName:='';
KADaoTable2.SQL.Clear;
sql := 'Select Pozice,Konektor,Deska from [systemy]';
KADaoTable2.SQL.Add(sql);
KADaoTable2.Active:=True;
Datasource2.DataSet:=KADaoTable2;
DBGrid1.DataSource:=Datasource2; //nelze menit

dekuji za rady
R.Lahoda

...---...
Blizi se cipova totalita, pak prijde Apokalypsa
http://www.vesmirni-lide(tec)cz/lucid/index3.htm
http://www.vesmirni-lide(tec)cz/lucid/apokalypsa.htm

Globalizace je, kdyz anglicka princezna s egyptskym frajerem havaruji ve
francouzskem tunelu s nemeckou limuzinou pohanenou holandskym motorem a
rizenou belgickym ridicem nalitym skotskou whisky pri honicce s italskymi
novinari foticimi japonskymi fotaky a nasledne pres veskerou peci americkych
lekaru se skalpely ze svedske oceli a se svycarskymi leky zemrou...
MarSus

Kontrola vytaceneho spojeni II

[*] Jiri Bily <bily78(zv)tiscali(tec)cz> - 30.8.2004 15:47:22

Ruku do ohne za to nedam, ale asi ne. Ja jsem to kdysi nekde vycetl jako
moznost jak zabranit zmene vytacenych spojeni, proste nastavit tenhle soubor
jako read only. Ted jsem zkusil udelat zmenu v tom souboru a ve vytacecim
dialogu se zmeneny udaj objevil.