quick report a 2 datasety

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2004 09:30:32

----- Original Message -----
From: "mato" <mato.tino(zv)inmail.sk>
> da sa nejako na jeden tlacovy vystup dat udaje z dvoch tabuliek ? Mam dva
> datasety , kazdy tak z 20 zaznamami, a potreboval by som urobit tlacovy
> vystup aby mi dal jednu tabulku a hned za nu druhu. Da sa to nejako
spravit
> ?
> Skusal som to v QR ale tam mi vytlacilo stale len jeden quick report.

..mozes podla mna skusit 2 sposoby :
a) ak je struktura tbl. identicka, tak potom pouzi
select flda, fldb,.. from tbl1 union select flda, fldb,.. from tbl2
b) ak nie je struktura identicka, tak pouzi CompositeReport - vid demo

Miso

OT: ridici kody tiskaren

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 2.8.2004 09:24:30

zdravim

mam malou prosbu, delam si neco jako drivery pro DOSovsky tisk a potreboval
bych sehnat co nejvice ridicich kodu pro ruzne tiskarny, pokud by se nasel
nekdo kdo nejake ma a byl by ochotny se o ne podelit rad bycho ho pozadal o
zaslani (asi na soukromou adresu ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz) kdyz se jich
sejde hodne a bude o ne zajem muzu je nekam vystavit pro sirsi
programatorskou obec (stejne tak bych pak mohl vystavit i hotove dilko)

predem diky

ADO uzamykani zaznamu

[*] Petr Vobornik <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 2.8.2004 08:54:25

Dobry den,

marne se snazim vyresit zamykani jednotlivych vet v tabulce pri editaci.
Zkousel jsem ADOtest z Delphi\Demos a ruzne hodnoty CursorType a LockType,
ale stale se mi nedari editovany zaznam uzamknou pro dalsiho uzivatele.
Potreboval bych stejne chovani jako Access. Pokud druhy uzivatel chce
editovat stejnou vetu, tak se mu vypise, ze zaznam je uzamcen. Hledal jsem v
archivu konference, ale nic jsem nevyresil. Doposud jsem tvoril aplikace
jenom s jednouzivatelskym pristupem, tak prosim o radu jak na to nebo
nejlepe nejaky priklad na netu.

WinXP,D6, ADO Jet4.0, ADOQuery

SMS pres NOKIA 7650

[*] Pavel Z. <p.zrubek(zv)seznam(tec)cz> - 2.8.2004 08:54:25

Ahoj chalani,

s pouzitim unity Synaser od SYNAPSE a komponenty TText2pdu se pokousim
komunikovat se svym mobilem a zkousim poslat SMS z PC.

Mate nekdo s timto zkusenosti a poradite mi proc mi to nejde ?
Normalne se PC a mobil spoji, ale nejde AT prikaz s odesilanim SMS.
Nevim, mozna delam neco spatne a potrebuji nakopnout.

prikladam proceduru

procedure TForm1.btTestClick(Sender: TObject);
var
com:TBlockSerial;
pdu: tpdu;
begin
memo1.Clear;
com:=TBlockSerial.Create;
com.Connect('COM'+lbed1.Text);
com.config(115200, 8, 'N', 0, false, true);
com.ATCommand('AT+CMGL=1' );
if (com.LastError <> 0) or (not com.ATResult) then
memo1.Lines.Add('chyba: ' + InTtoStr(com.LastError) + ' - ' +
com.GetErrorDesc(com.LastError))
memo1.Lines.Add('spojeno');
application.ProcessMessages;
sleep(1000);
pdu := Text2pdu1.texttosms('+420602909909','+420723401815','prvni SMS');
memo1.Lines.Add('sms pdu format :'+pdu[1]);
memo1.Lines.Add('delka sms :'+pdu[2]);
com.ATCommand('AT+CMGS='+pdu[2]+#13+pdu[1]+#26);
if com.ATResult then memo1.Lines.Add('odeslani SMS vyslo') else
memo1.Lines.Add('odeslani SMS nevyslo');
end;
com.Free;
end;

dekuji za help

P.

quick report a 2 datasety

d7,

[...]

Trideni v kbmMemTable

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 2.8.2004 09:06:28

Zdar,

je mozne tridit v kbmMemTable podle vice sloupcu tak, aby se tridilo
podle jednoho vzestupne a pak podle dalsiho sestupne? Jestli jo,
poradite prosim jak?

Diky

Karel, D5

Ikona v systemove liste

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 2.8.2004 09:02:27

Ahoj,

> Jenze problem s Windows ma jedine resene. Odinstalovat a dat jiny,
> slusny operacni system.

Dost dobra odpoved!!! Ono tohodle tady bylo posledni dobou malo!! :\

> --
> Milos J. Hrach, D6 profi, WinXP Home

Ikona v systemove liste

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 2.8.2004 08:52:24

Jenze problem s Windows ma jedine resene. Odinstalovat a dat jiny,
slusny operacni system.> explorer... co takhle misto
> reseni vysledneho problemu vyresit pricinu,
> tedy problem ve Windows?

Milos J. Hrach, D6 profi, WinXP Home

Skryta zarizeni v OS W.

[*] jan juza <jan.juza(zv)radom-cz(tec)cz> - 2.8.2004 08:26:20

Zdravim!
Podle toho co sem slysel, je v registrech (v bitovem obrazu) v jednom bitu zakodovana informace, jestli je danne zarizeni (klavesnice, sitove adaptery...) skryte nebo ne (videt je to ve spravci zarizeni). Potreboval bych radu, ktery bit to je nebo jestli se to neda obejit jeste jinak. Pomoci SETUPAPI sem se k tomu nedostal
Mnohokrat dekuji

problem s ceskou aplikaci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.8.2004 07:30:15

> na windows 2000 v delphi 7 jsem naprogramoval aplikaci tam fugnovala
> perfektne ale kdzy je na win98cze, WInXp cze tak tam nejsouhacky a z
> textu na buttonku Dalsi > se zmeni na Dalei >

Ahoj,

1) Pokud prislusna komponenta ma property Font, tak zkontroluj, jaky
ma ten font Charset (mel by byt EASTEUROPE_CHARSET nebo jak
se to jmenuje). Jestli tam je DEFAULT_CHARSET, zkusil bych, jestli to
pomuze.

2) U komponent jako TMenu apod. se pouziva pismo dane systemem
a tam bude potreba asi nastavit ve Windows Mistni nastaveni - jazyk
cesky (kdyby to nahodou tak nebylo).

David Lebeda

Kam upgradovat z Delphi 4 Professional

[*] Marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 2.8.2004 06:30:08

pri KOUPI D8 je i verze 7 profi

Marek

From: "Andreas Bednarek" <bednarek(zv)digitus(tec)cz>
> Pocitam, ze do D8 to nebude jen tak, jak si vzpominam, na nektere
prispevky

Delphi 4 az 7 je pouze pro platformu Win32
Delphi 8 je pouze pro platformu .NET (melo by se spise jmenovat Delphi.NET
1)

Z toho tedy vyplyva, ze pokud chces dale psat pro Win32 je pro tebe
nejnovejsi
verze Delphi 7, ktera neni az tak spatna.

Petr Vones

Vytvareni objektu v projektu z nalinkovane knihovn

[*] vponecha(zv)volny(tec)cz - 2.8.2004 01:05:44

Ahoj,

Prosim o nakopnuti. Mam Projekt do ktereho mam nalinkovanou
knihovnu, ktera ma byt zodpovedna za vytvareni objektu v mem
projektu. Problem je v tom, ze tyto objekty maji ruzne parenty,
proto potrebuji predavat dll take informace o parent v projektu.

Jak to udelat?

DLL code:
CreatePic(X,Y,W,H: integer; NameFile : String; MyObject: ???);
//My object definuje parenta var
TemPic : TImage;
begin
TempPic := TImage.create(nil);
TempPic.parent := MyObject;

TempPic.left := X;
end;

Projekt code:
If opendialog1.execute then
begin
createPic(1,1,100,100, OpenDialog1.filename, TForm1.Panel1);
//Neco v tomto smyslu end;

Zrychlete si az 7x nacitani www stranek a obrazku pres vytacene
pripojeni pomoci VOLNY internet akceleratoru. Stazeni a pouzivani
je ZDARMA. http://akcelerator.volny(tec)cz

Ikona v systemove liste

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.8.2004 01:01:43

Puvodni zprava ze dne 2.8.2004:

> pro zobrazeni ikony v systemove liste pouzivam componentu CoolTrayIcon.
> Jenze kdyz spadne explorer.exe (desktop), tak ikona z listy zmizi. Nevite
> jestli jde nejakym zpusobem poznat, ze explorer padnul a tu ikonu na tu
> listu zase dostat?

No to snad neni moc normalni, ze chcipa explorer... co takhle misto
reseni vysledneho problemu vyresit pricinu, tedy problem ve Windows?

Ikona v systemove liste

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 2.8.2004 00:57:42

Zdravim,

[...]

F.

VirtualTreeView pro CLX

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 4.8.2004 14:09:49

Zdravim konferenci,

mate nekdo zkusenost s %subject%?
Stahl jsem balicek pro CLX, ale zda se ze je napsan tak,
aby chodil pod Kylixem, ale v Delphi se chova jako VCL.
Podarilo se vam nekomu rozchodit VT v Delphi 7 pro CLX?
Pokud ano, prosim o nakopnuti.

Predem dik za rady

Pavel Poles

Standalone Firebird 1.5.1

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 4.8.2004 13:27:46

Marek Spisak wrote:

> Co takhle embded server? Uz se tady o tom docela dost psalo. Je to
> sikovna vecicka prave pro takove vyuziti.
>
> Marek

Pardon Embedded, jsem se upsal.

M.

Standalone Firebird 1.5.1

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 4.8.2004 13:23:44

Michal Hlavac wrote:

> [...]
>
>miso

Co takhle embded server? Uz se tady o tom docela dost psalo. Je to
sikovna vecicka prave pro takove vyuziti.

Totalni zaciatok s FireBird

[*] Jaroslav Vorlicek <jry2000(zv)seznam(tec)cz> - 4.8.2004 12:17:39

Dle zkusenosti nejrychlejsi jsou nativni IBO komponenty. www.ibobjects.com .
Na klientskem pocitaci musi byt nainstalovany Firebird klient. Jinak neni
nic potreba.
Co jsem zazil na spravu tak isql, gbak, gfix,ibExpert(www.ibexpert.com).

Jaroslav Vorlicek

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote:
> Presne tak, dik.
>
> Este by ma zaujimalo, ake nastroje na spravu by ste mi doporucili.
> Ake komponenty pouzivate a aky driver by ste doporucili.
>
> Dakujem Fabik

Univerzalni zaokrouhlovaci funkce - reseni

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 4.8.2004 12:07:38

Zdravim,

rozsiril jsem funkci Jirky Virta o moznost zaokrouhlovat ruznymi smery a
taky napr. na padesatniky. Kdyby se to nekomu hodilo, prikladam nize.

Karel

function RoundXDec(const Cislo: Extended; Smer: Byte; DesMist: integer):
Extended;
{
Vyznam parametru:
Smer = 0 - zaokrouhleni podle pravidel
1 - zaokrouhleni dolu
2 - zaokrouhleni nahoru
5 - zaokrouhlovana cifra ma na konci bud 0 nebo 5

DesMist = 0 - na cela cisla
1 - na desetiny
2 - na setiny
-1 - na desitky
-2 - na stovky
x, y: Extended;
begin
if Smer = 5 then dec(DesMist); // zaokrouhleni na 5 nemuze
pouzit trunc
x := Cislo * IntPower(10, DesMist);

case Smer of
1: x := trunc(x); // zaokrouhledni dolu
2: x := trunc(x + 0.99999); // zaokrouhledni nahoru
5: begin // zaokrouhleni na padesatniky
y := Frac(x); // vezme cast za des. carkou
x := trunc(x);

if (y < 0.25) then y := 0 else
if (y >= 0.25) and (y < 0.75) then y := 0.5 else
y := 1;
x := x + y;
x := Round(x); // zaokrouhledni podle pravidel
end;
Result := x / IntPower(10, DesMist);

Ing. Karel Pecinka
Sofico-CZ, v. o. s.
U Vodarny 5
568 02 Svitavy

tel: +420 608 110 949
email: k.pecinka(zv)ordis(tec)cz
WWW: http://www.ordis(tec)cz

Standalone Firebird 1.5.1

[*] Fedor 'fi0dor' Tirsel <fi0dor(zv)fi0dor.info> - 4.8.2004 11:27:34

: aby tento fb server vyuzivala iba moja aplikacia lokalne...
:
: chcem to aj kvoli tomu, aby sa nemuselo na klientskom pocitaci nic
: instalovat... iba sa skopiruje aplikacia (aj s fb binarkami) do adresara
: a po spusteni exe sa spusti fb a fici to...

V tomto pripade je vhodnym riesenim pouzit embedded verziu servera (jedno dll).
Prestuduj si README_embedded.txt, ktory je v /doc adresary.

S pozdravom...
--
Fedor 'fi0dor' Tirsel
www.fi0dor.info

Standalone Firebird 1.5.1

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 4.8.2004 11:15:32

Tak pouzij Embedded server - to je presne to co potrebujes...

[*] Michal Hlavac <hlavki(zv)medium13.sk> - 4.8.2004 10:39:28

Milan Tomes wrote:

> [...]

instalovat... iba sa skopiruje aplikacia (aj s fb binarkami) do adresara
a po spusteni exe sa spusti fb a fici to...

[*] Milan Fabik <fabik(zv)kinekus.sk> - 4.8.2004 10:39:28

[...]

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 4.8.2004 10:17:22

Nevim jestli jsem dobre pochopil, ale mozna nevis to, ze jmena a hesla jsou
u FB ulozena centralne pro server (v souboru security.fdb). Neni to tedy
tak, ze pomoci tveho dotazu vytvoris databazi chranenou pristupovym jmenem a
heslem jake jsi zadal, ale parametry user, password slouzi k tomu aby ses
vubec pripojil k serveru. Ucet 'meno'/'heslo' neni asi na serveru zavedeny,
tak ti to pise 'your user name and password are not defined'.

zkus misto 'meno' a 'heslo' dat 'SYSDBA' a 'masterkey' coz je std.
prihlasovani k FB. Ohledne zmeny hesla a pridavani dalsich uzivatelu urcite
neco najdes v te knize od P.Cisare.

A.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On

Existuje nejaky "interpret" CDR obrazu (souboru s priponou BIN), ktery
tyto
soubory extrahuje a nasledne je provede.

OT: Spusteni souboru v BIN

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 30.9.2004 16:34:26

Dobry den.

Existuje nejaky "interpret" CDR obrazu (souboru s priponou BIN), ktery tyto
soubory extrahuje a nasledne je provede.

Predem dekuji JN

Zmena rozmeru u DBGridu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.9.2004 15:12:20

[...]

Webova aplikace

> Cus bus, neporadil by jste mi prosim nekdo jak psat v delphi aplikaci pro
> Intenret?

Muj nazor: NEPSAT.

Drive: ASP + COM
Dnes: moduly .NET + jeho WebServices + ASP.NET

V .NET lze napsat pekne modularni aplikaci, ktere alternativne priradim "ksicht" WinForms nebo ASP Forms.

viz nase kurzy a jejich osnovy

= tel. 493 792 569 (mobil 776 347 735)
====================================

Synapse, odeslani mailu

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 30.9.2004 12:09:32

Omlouvam se, mel jsem spatne nastavene prihlaseni k serveru.

Problem je ted jiny: Outlook to odesle a zprava take dojde,
ale Synapse (muj program) zpravu odesle ale ta nedojde.
( odeslani na jinou adresu stejnym postupem funguje ).
V cem by mohl byt problem?
Pavel

> Opravdu to posilas stejne jako ten Outlook, tedy na stejny server i s
> uplne stejnou adresou odesilatele?
>
> --
> Lukas Gebauer.

CGI Web Application a IIS ve W2003

[*] Tomas Emresz <tomas(zv)emresz(tec)com> - 30.9.2004 11:57:31

Dobry den,

neresil jste nekdo problem spousteni a nastavovani CGI aplikaci v
DELPHI pod W2k3 ? Pod W2k me vsehcno jelo, ale pod w2k3 ne s hlaskou
ntdll access violation pripadne mojecgi.exe access violation.
Kdyz aplikaci pustim primo jako exe, spravny HTML mi vraci.

Je ve w2k3 nejaka drsna zmena oproti w2k ?

Prosim o jakoukoliv pomoc.

Tomas Emresz
mailto:tomas(zv)emresz.com

Tisk na tiskarne Epson LX 850

[*] Radek Bernatek <rbernatek(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2004 11:43:30

> V nastaveni jsou dokonce 3 druhy rozmeru ale at jsem zkousel jakykoliv tak to bylo porad stejne. Otazka je zda to melo vliv nebo budu muset nejak zjistit ze se jedna o jehlickovou tiskarnu a pocitat umisteni textu trochu jinak.

Ja to delam tak, ze kdyz se vyskytne podobny problem, zkratim vsechny tisky tak, aby se vesli v tom nejhorsim pripade (to je v tvem pripade ta jehlckova tiskarna), pak se nekdy muze stat, ze neni uplne vyuzity papir, ale zato s tim nejsou nikdy problemy.

Radek Bernatek

OT: Webova aplikace

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 30.9.2004 11:23:28

Cus bus, neporadil by jste mi prosim nekdo jak psat v delphi aplikaci pro
Intenret?

Synapse, odeslani mailu

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 30.9.2004 11:07:27

> Patrne neodesilas mail primym pouzivanim objektu TSmtpSend, ale
> nejakou z ukazkovych funkci SendTo*.

to jsem jiz udelal:

// zpracovani prijemcu ( je jen jeden )
s := ATo;
repeat
t := GetEmailAddr(FetchEx(s, ',', '"'));
if t <> '' then
Vysledek := SMTPArr[SMTPCis].MailTo(t);
if not Vysledek then
begin
// hlaseni pripadne chyby - nic nehlasi
ShowMessage('Odmitnuto '+ATo);
ShowMessage(SMTPArr[SMTPCis].ResultString);
Break;
end;

// adresy OK - tvari se ze jo
ShowMessage('Proslo '+ATo);
ShowMessage(SMTPArr[SMTPCis].ResultString);

until s = '';// odeslani mailu

if Vysledek then
begin
Vysledek := Integer(SMTPArr[SMTPCis].MailData(L));

// opet hlaseni ze je vse OK
ShowMessage('Odeslano '+ATo);
ShowMessage(SMTPArr[SMTPCis].ResultString);

Synapse, odeslani mailu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 30.9.2004 11:23:28

> [...]
> // hlaseni pripadne chyby - nic nehlasi
> ShowMessage('Odmitnuto '+ATo);
> ShowMessage(SMTPArr[SMTPCis].ResultString);

Pak to znamena, ze server tu adresu prijmul... kdyz se podivas do
zdrojaku, jak je ta metoda MailTo npsana, tak zjistyis, ze vraci TRUE
jen kdyz je vysledny kod roven prave a jen 250. Vratil-li by server
550, nemohl by byt vyseldek TRUE.

Opravdu to posilas stejne jako ten Outlook, tedy na stejny server i s
uplne stejnou adresou odesilatele?

Firebird ?

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 30.9.2004 11:07:27

Uz jsem to tu nekde psal. Napriklad pomoci TIBDatabaseInfo z IBX. PageSize *
Allocation. Pokud to chces na Mega tak PageSize * Allocation / 1024 / 1024.
Neni to uplne presne ale na tom snad tolik nezalezi.

From: "Vaclav Sykora" <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz>
> Timto zpusobem jsme pracovali s BLOB zaznamy pod IB7 a po nejakem case
S FB by problem nemal byt my to pouzivame bezne uz niekolko rokov.
Miro

BLOB polozka

[*] Vaclav Sykora <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 28.9.2004 18:02:07

> Table.FieldByName('BlobField').AsString:=
> '...'; a nesetkal jsem se s zadnym problemem. Predpokladam,
> ze v SQL to bude podobne.

Timto zpusobem jsme pracovali s BLOB zaznamy pod IB7 a po nejakem case
se zacaly objevovat hlasky "BLOB not found". Byl to dost velky problem,
protoze u takto postizeneho pole doslo ke ztrate dat. Zkouseli jsme to
nejak resit, ale nakonec jsme musely vsechny pole typu blob prevest na
varchar(2500). Od te doby je klid.

vas

BLOB polozka

Pred chvili jsem to zkousel takto:

db.Connected:= true;
q.SQL.Clear;
s:= '0123456789012301234567890123456789012....';
s:= s+s+s+s+s+s+s+s+s+s+s+s;
q.SQL.Add('insert into fuel (baddata) values (''' + s + ''')');
q.ExecSQL;

a proslo to zcela bez problemu. Blob je typu 1 (text). Firebird 1.5, Delphi
5 Pro, WinXP Pro + SP1, IBX Express

http://brant.wz(tec)cz <http://brant.wz(tec)cz> > > prosim poradte mi nekdo jak pracovat s BLOB polozkou. Jeste jsem to
> nikdy
>
> Napriklad s Interbase to ide aj cez INSERT, UPDATE s parametrami a
> streamami. Podrobnosti zrejme zavisia od danej databazy a komponentov,
> ktore pouzivas na pracu s nou.

BLOB polozka

[*] tondrej(zv)t-online.de - 28.9.2004 17:32:05

> [...]

Napriklad s Interbase to ide aj cez INSERT, UPDATE s parametrami a
streamami. Podrobnosti zrejme zavisia od danej databazy a komponentov,

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 28.9.2004 16:58:03

On 28 Sep 2004 at 16:32, Petr Brant wrote:

> [...]
> zadnym problemem. Predpokladam, ze v SQL to bude podobne.
>
> RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]

obavam se, ze "pres INSERT, UPDATE" to nebude tak jednoduche

predevsim se podivej tady, jestli vubec zvolit BLOB na tve 'delsi
texty'
http://www.volny(tec)cz/iprenosil/interbase/ip_ib_strings.htm

v SQL (TIBQuery) jde BLOB ukladat pomoci TMemoryStream
ja takto ukladam obsah StringGridu

SL := TStringList.Create;
TempMemStream := TMemoryStream.Create;
try
SL.Clear;
for I := 0 to StringGrid1.ColCount - 1 do
for J := 1 to StringGrid1.RowCount - 1 do
SL.Add(StringGrid1.Cells[I,J]);
if SL.Text = ''
then IBQueryTmp.Params[0].AsString := ''
else begin
SL.SaveToStream(TempMemStream);
TempMemStream.Position := 0; // reset to the beginning of
the stream
IBQueryTmp.Params[0].DataType := ftBLOB;
IBQueryTmp.Params[0].Value := Null;
IBQueryTmp.Params[0].LoadFromStream(TempMemStream,ftBlob);
TempMemStream.Free;
SL.Free;

BLOB polozka

Hm... pracuju s BLOB polozkou zcela stejne jako s jakoukoli jinou,
nepouzivam ale SQL, takze napr. Table.FieldByName('BlobField').AsString:=
> [...]

> nepouzil. Potrebuji ukladat delsi texty. Pres INSERT a UPDATE to asi
> nepujde, ze ? Nejlepsi by byl maly prikladek.

[*] In g. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 28.9.2004 16:09:54

[...]

Pripojeni k Firebird po startu Windows

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 28.9.2004 14:15:44

Souhlasim s zde uverejnenymi prispevky. Meli jsme stejny problem. Vyresil
jsem to tak, ze bezi Timer, ktery pripoji DB az za chvilku a aplikace ceka
az se pripojeni podari..

Jinak to asi zkratka nejde..

dbGrid and OnCellClick

[*] Lada <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 27.9.2004 15:44:14

Zdravim vsechny,

nejak mne nefunguje DBGridCellClick na prvni pole prvniho sloupce tabulky...
Pole se vybere jako k editaci a prikaz nastaveny na tuto udalost se
neprovede. Pro vsechny ostatni pole je vse OK.

Moc dekuji za pripadnou pomoc,

Lada

Pripojeni k Firebird po startu Windows

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 27.9.2004 15:32:08

U me to dela taky. Je to dano tim, ze start service chvili trva a prihlaseni
uzivatele probehne drive nez spusteni FB. Reseni jsou mozna dve:

1. v aplikaci delat db.open v casovych intervalech,
v TfrRPMain.create dat tm.Enabled:=true a potom

procedure TfrRPMain.tmTimer(Sender: TObject);
begin
tm.enabled:=false;
try
db.Connected:=true;
except
tm.Enabled:=true;
end; {try}
end;

mam: tm.interval := 1000;

samozrejme, je mozne v except jeste dekodovat typ vyjimky...

2. pokud nelze (nebo nechces) zasahovat do existujici aplikce, lze udelat
loader, ktery podobne jako v bodu 1 testuje pripojeni k FB, kdyz se mu to
povede, spusti teprve prislusnou aplikaci.

Oba body mam odzkousene a pouzivam je se 100% uspesnosti cca 4 mesice u
zakaznika.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
> Znamena to, ze Borland vubec nic neopravuje? Jen vyviji stale dsopredu? To

Neco ano, ale jen kdyz je to opravdu hodne velky prusvih. Dodnes (D7) jsou
napriklad zcela nepouzitelne jeho implementace web services bez vlastnich
oprav ve zdrojovem kodu RTL. Pricemz zrovna tato technologie je dnes vcelku
dulezita.

Tady me prekvapuje i dalsi vec, Borland stale proklamuje "multiplatformnost",
ale tam kde by to mohl delat to nedela. Jedna se mi o propojeni technologii
ktere maji dost spolecneho - DataSnap (TClientDataSet a DATAPACKET format) s
.NET DataSetem a diffgram formatem. Prvni co bych predpokladal ze vytvori
prostredek na konverzi mezi temito dvema formaty (v .NETu je zcela bezne ze
web service vraceji DataSet) aby bylo mozne volat web service psane v .NETu
z Delphi Win32 aplikaci. Nicmene se tak v D8 nestalo (nakonec jsem si to pro
Win32 napsal sam, ale zrovna tohle mohl udelat Borland).

> se mi nechce verit. Je mozne ze MicroSoft vzhledem ke svym prijmum muze
> zaplatit vyvoj NET-u radove jinak nez Borland Delphi. Presto ale bych

To neni otazka penez ale spise rozhodovani. Koneckoncu v Delphi 9 pro Win32
nejake zajimave novinky jsou, nicmene je otazka jestli to uz neprislo prece
jen trochu pozde: http://peakxml.com/archive/2004/09/13.aspx

Petr Vones

Dela nekdo WinForms app v D8 was: D9 - kdy se zacn

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 27.9.2004 11:23:44

From: "Erik Salaj, Winsoft" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> myslim, ze vecsina .NET vyvojarov pouziva Visual Studio

Ano.

Ono je totiz Delphi 8 ve sve podobe ne zrovna dobre pouzitelne. Uz jen takove
veci ze nelze provadet asynchronni volani (jazyk neumi volat Begin/EndInvoke
u delegatu) nebo absence konstrukce podobne foreach. Nemluve o tom, ze prosta
instalace .NET 1.1 SP1 prakticky "rozbije" prekladac.

Petr Vones

Dela nekdo WinForms app v D8 was: D9 - kdy se zacn

> myslim, ze vecsina .NET vyvojarov pouziva Visual Studio
> Erik

Prosim,
nepovazujte to za reklamu,
ale za uzitecnou informaci.

S Delphi to v kontextu .NET velmi souvisi.

http://msdn.microsoft(tec)cz/promo/

= tel. 493 792 569 (mobil 776 347 735)
====================================

D9 - kdy se zacne prodavat?

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 27.9.2004 10:43:41

> [...]
> zaplatit vyvoj NET-u radove jinak nez Borland Delphi. Presto ale bych
> doufal, ze i Borland sem tam neco opravi :-)

nie je to len otazka penazi. Borland ma slusnu hotovost, ktoru
ziskal od MS predajom niektorych technologii. Lenze urobil vela
nespravnych rozhodnuti:

- prestal vyvijat Delphi, ktore sice stale zostava pre Win32 desktop
aplikacie najlepsim RAD produktom, ale uz je znacne zastarale

- C++ Builder - nie velmi vydareny produkt koli pouzitiu Pascal
VCL a zlej podpore COM, teraz ho uz zda sa uplne prestali podporovat

- podpora Javy sa ukazala ako slepa cesta. Java sa nikdy na Windowse
nepresadila a dnes v podstate s urcitostou mozeme povedat, ze sa uz
ani nepresadi

- Kylix a Linux - takisto krok uplne vedla

- nove produkty ako Delphi 8 (.NET), C# Builder a CBuilderX tu tiez
velmi diskutabilne, nie je mi jasne pre koho su vlastne urcene. Dva z nich,
t.j. Delphi.NET a C#B budu zaintegrovane do Delphi 2005 (teda
Delphi 9) - mozno aj preto, lebo osobitne by sa mozno tazko predavali.
Delphi 8 by sa tiez asi problematicky predavalo, keby k tomu nedavali
klasicku Delphi 7.

[...]

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 27.9.2004 10:07:38

> kdyz sleduju diskuzi o D9, napdada me otazka %subj%. Nebo v cem teda
> delate v .NETu (kdyz uz vime, ze vsichni jedou C#)? C# Builder, D8, nebo
> treba SharpDevelop IDE?

myslim, ze vecsina .NET vyvojarov pouziva Visual Studio

Erik

Dela nekdo WinForms app v D8 was: D9 - kdy se zacn

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 27.9.2004 09:57:38

Ahoj,
[...]

---
Nekdo vidi veci, ktere existuji, a pta se - proc?. Ja snim o vecech, ktere
nikdy neexistovaly a ptam se - proc ne? (Robert Kennedy)

VCL v Delphi8

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2004 09:27:36

> To je to co chci - koupit dalsi D5. Kde? Borland ma v nabidce uz jen
> D8.

Pokud se pamatuji na diskuze s J. Luhanem v konferenci, tak pokud
uz ve firme nejake D5 mate, tak by nemel byt u Borlandu problem
dokoupit dalsi dodatecne licence k D5 (zrejme bez CD a spol., proste
jen licenci). Nicmene zrejme je treba to resit individualne s Borlandem,
predpokladam, ze Borland tuto moznost nijak hlasite nepropaguje na
webu.

David Lebeda

TDBLookupCombo

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2004 09:15:35

> pokud ze dropdown seznamu v TDBLookupCombo vyberu hodnotu tim, ze ji
> napisu musim napred stisknout enter a teprve potom TAB, jinak zustane
> puvodni hodnota. Jak muzu toto obejit, aby bylo mozne stisknout jen
> klavesu TAB?

Ahoj,

nemam ted spustene Delphi, ale zkusil bych patrat v techto smerech:

1) Mozna existuje nejaka procedura stylu CloseUp s parametrem, zda
hodnotu prijmout nebo odmitnout. TU by treba slo pouzit v OnExit?

2) Mozna existuje property, ktera rika, zda v techto pripadech ma byt
hodnota akceptovana nebo ne. TU by pak stacilo jen spravne nastavit.

3) Neexistuje udalost na rozbaleni/sbaleni roletky, kde by se dalo
vhodne reagovat?

David Lebeda

aplikace bez ikony

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 27.9.2004 08:41:32

V souboru VseAplikace.dpr smazte {$R *.res} - prilinkovani res souboru (je
tam ta ikona..) nebo si ten res soubor vytvorte svuj - pres brcc32.exe a
soubor *.rc
> [Delphi 7 Ent. or C++Builder 6 Ent.]
> vypada to jako blbost ale nemuzu dojit na to jak vytvorit aplikaci bez
ikony
> .. jako je tomu u mnoha programu windowsu ... paxe zobrazuje ona
standardni
> ikonka bile obrazovky s modrym pruhem .... tim padem nemyslim aby ta
ikonka
> doslova nesla videt, doslova "chci aby tam nebyla"

D9 - kdy se zacne prodavat?

> To zni jako ze DELPHI zvoni umiracek. V cem jsou ostani nastroje pro WIN32
> lepsi? Z toho co pisete v diskuzi je videt ze o DELPHI neco vite.
> Docela by
> mne zajimal Vas nazor na co prejit.

Mozna by se mnou nekteri zastanci MSVC++ a pod. nesouhlasili, ale Delphi pres vsechny problemy povazuji (alespon pro sebe) za nejlepsi nastroj pro vyvoj Win32 aplikaci. (Posledni verze, kterou pouzivam je D7.)

Ne uz tak pro .NET.
VCL.NET je nesmysl a vubec...

viz seminar "Delphi 2004" - www.haes(tec)cz - Seminare
viz clanek Zbyska Hlinky v SW novinach.
viz nase kurzy - Delphi 8 a dalsi podobne veci skolit vubec nebudeme !
to je konecne rozhodnuti...

Jenom pro vasi informaci: za poslednich 12 mesicu proslo nasimi kurzy ..NET (C#) celkem asi 80 ucastniku. Vsichni prechod z Delphi. I to o necem svedci.

I kdyz se povazuji za "starou gardu" (nar.1955), prechod na C# je pro me spise radost :-)
Je to opravdu hodne pekne ...
Jen se naucit vsechny ty nejmspejsy a orientovat se v tridach, ktere ..NET Framework nabizi :-(
Ale to se casem podda ...

= tel. 493 792 569 (mobil 776 347 735)
====================================

D9 - kdy se zacne prodavat?

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 27.9.2004 08:11:30

Jak jsem pochopil Petra, tak je stejneho nazoru jako ja - pro Win32 uz
proste nove projekty nezacinat. Nove projekty uz jen pro .NET, a Win32
aplikace udrzovat az do uplneho odumreni v Delphi.

Pro Win32 je Delphi dobry nastroj, tam neni duvod ho menit. Pro .NET je to
vsak tragedie.

ScrollBox a scrollovani

> b) Mizi mi pravy scrollbar Scrollboxu, kdyz menim velikost
> TImage, ktery je
> na scrollboxu umisten

Nevim, jestli je to totez, co se delo mne.

Tim, ze se zobrazi/zmizi scrollbar, meni se velikost plochy scrollboxu. Na to se soucasne meni podminky pro Image v scrollboxu - jako jestli se tam vejde nebo ne. V urcitych momentech se to jakoby "zacyklilo" - scrollbar zmizel, zmenila se plocha, zmenily se tak podminky, scrollbar se objevil, zmenila se plocha, ... Uplne se to rozblikalo.

Nakonec jsem to resil tak, ze jsem tam dal scrollbar natvrdo. Pokud si vzpominam, nenasel jsem lepsi reseni, nez nekam na "neviditelne" misto pod obrazek umistit treba TLabel. Scrollbar tam pak byl furt a problemy zmizely.

= tel. 493 792 569 (mobil 776 347 735)
====================================

D9 - kdy se zacne prodavat?

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 27.9.2004 08:13:30

> [...]
WIN32

> Usuzuji tak z predchoziho vyvoje za nekolik poslednich let :-)
Nepredpokladam
> ze by byl Borland schopen nejake radikalni zmeny ve svem pristupu k reseni
> problemu, i kdyz zazraky se samozrejme obcas deji.

> NET
>
> Petr Vones

aplikace bez ikony

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 27.9.2004 00:12:57

[...]

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 26.9.2004 21:46:47

From: "Josef Zvonicek" <prosoft(zv)prosoft(tec)cz>
> [...]

ze by byl Borland schopen nejake radikalni zmeny ve svem pristupu k reseni
problemu, i kdyz zazraky se samozrejme obcas deji.

.NET

Petr Vones

Jak zjistit pozici na TEdit

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 26.9.2004 21:22:45

Pavel ! wrote:
> Zdarvim,
>
> Chtel jsem se zeptat jak zjistit na jakem miste stoji kurzor v TEdit a
> popripade a jak jej posunout na jinou pozici ;

Neco jako

Edit1.SelStart:=10;
Edit1.SelLength:=0;

[...]

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 26.9.2004 21:14:44

>Problemy s tim budou jako s prechodem mezi jakoukoli jinou verzi Delphi
(nutnost znovu revidovat opravy v RTL/VCL). Mozna bych prehodnotil smysl
dalsiho vyvoje ve Win32 v novem nastroji (a existujici veci >udrzoval v tom
starem).

To zni jako ze DELPHI zvoni umiracek. V cem jsou ostani nastroje pro WIN32
lepsi? Z toho co pisete v diskuzi je videt ze o DELPHI neco vite. Docela by
mne zajimal Vas nazor na co prejit.

Diky.
ZVO.

Jak zjistit pozici na TEdit

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2004 21:08:43

Zdarvim,

Chtel jsem se zeptat jak zjistit na jakem miste stoji kurzor v TEdit a
popripade a jak jej posunout na jinou pozici ;

Diky

P. Samek

ADMIN: InterBase6 a rychlost pres Internet

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.9.2004 21:00:43

Puvodni zprava ze dne 26.9.2004:

> Dne p+AOE-tek 24 z+AOEBWQDt- 2004 13:48 Sebesta Jan napsal(a):

> Microsoft isn't the answer. Microsoft is the question, and my answer is no.

Bud prosim tak hodny a nech si podobne hlasky pro zakazniky, neposilej
je do konference. Radeji sveho tucnaka nauc poradne psat - viz prvni
radek. Dekuji.

InterBase6 a rychlost pres Internet

[*] Petr Hlozek <petr_hl(zv)mrp(tec)cz> - 26.9.2004 20:40:41

Dobry den,

mozna bude problem v tom ze pro komunikaci s Interbase serverem neni az tak
dulezita kapacita linky jako jeji odezva. Pokud budete mit linku 64kb/s s
odezvou 1ms a linku 256kb/s s odezvou 40ms tak select na te 256kb bude trvat
dele.

S pozdravem

Petr Hlozek

--
Microsoft isn't the answer. Microsoft is the question, and my answer is no.

SuSe 9.1, KDE 3.3.0, kernel 2.6.5-7.108-default
web : www.webpark(tec)cz/ok2cqr
mail : ok2cqr at post dot cz; petr_hl at mrp dot cz
ICQ : 165536992

ComCtrls bug, reseni???

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 26.9.2004 20:32:41

Ahoj,
mam ve svem projektu ShellTreeView. Funguje po mych mirnych upravach
skvele. Az na jednu obrovskou chybu.

Popisu vznik.

Mate vybranou slozku v Shell. Slozku odnekud jinud prejmenujete/smazete a
potom v Shell nastavite do .Path cestu novou. V te chvili to spadne v
TTreeNode.GetTreeView, nebot se tam jako vysledek dava Owner.Owner. A prave
kvuli tomu to spadne do AV.

Vedel by nekdo, jak se tohoto zbavit?

Zkousel jsem refreshnout ten Tree pred nastavenim; vratit nil (:-)),
refreshovat jen "listy" (ale kvuli 100 volani OLE se v tom cert vyzna) ...
bezvysledne.

Jedine me napdalo, rucne prestavit ten strom. Coz je ale vicemene napsat to
cele znovu.

[...]

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 26.9.2004 20:26:40

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]

dalsiho vyvoje ve Win32 v novem nastroji (a existujici veci udrzoval v tom

FB - systemove tabulky

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 26.9.2004 18:34:32

On 26 Sep 2004 at 17:52, Jan Rizek wrote:

> mohu v IBExpertu (IBManageru) nejak primo prohlizet systemove tabulky?
> BEz pouziti select * from rdb$???

jiste (IBExpert)
- Database Registration Info
- Database Properities
- Additional / DB Explorer (Show System Tables)

Jarek Uher

FB - systemove tabulky

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 26.9.2004 17:52:29

mohu v IBExpertu (IBManageru) nejak primo prohlizet systemove tabulky? BEz pouziti select * from rdb$???

ScrollBox a scrollovani

[*] Jan Pukovec <walkrine(zv)centrum(tec)cz> - 26.9.2004 17:40:28

Zdravim,
poradi nekdo, jak

a) Scrollovat scrollbox ve kterem je TImage automaticky pri Dragu TImage?
(podobne jako je to u ACDSee - Chytnu obrazek, ktery je moc velky, takze
jsou videt scrollbary a odtahnu ho kam potrebuju, abych videl na pozadovany
kus obrazku)

b) Mizi mi pravy scrollbar Scrollboxu, kdyz menim velikost TImage, ktery je
na scrollboxu umisten
Mam vyresen zoom obrazku tak, ze jsem nastavil TImage.Scaled := true a pri
zoomu jednoduse menim Height a Width TImage.
Funguje to tak jak ma, scrollbox automaticky zacne zobrazovat scrollbary,
je-li treba (pri presahu TImage pres viditelnou plochu scrollboxu). Nekdy
(dost casto) se ale scrollboxy uplne zblazni a vubec se nezobrazi. Vypada to
jako by se musel Scrollbox "refreshovat", moc tomu nerozumim, takze se radsi
ptam zkusenejsich...

Dikes vsem,

D9 - kdy se zacne prodavat?

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 26.9.2004 17:30:28

> Spise zalezi o jakou platformu ti jde, pokud o .NET tak se podivej spise
tady.

Jde mi spise o pokracovani win32 aplikaci v novem prostredi, tak by mne
zajimal prechod D6-D9, kolik s tim bude problemu a jestli to vubec bude
nejak jednoduse mozne..

Protoze prostredi vypada pekne..