D9 - kdy se zacne prodavat?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 26.9.2004 16:36:22

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
> Netusite nekdo, kdy se zacne prodavat D9? A nebudou nejake Personal (Free,
> Trial) verze? Na ceskych strankach Borlandu jsem nic nenasel..

Letita strategie Borland je pokud mozno vse tajit do posledniho okamziku.
Vypada to ze do konce roku by to melo byt:
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=414569c7%241%40newsgroups.borland.com

Personal/Free verzi bych vzhledem k tomu, ze nebyla ani v pripade Delphi 7
neocekaval. Trial verze byvaji k dispozici zpravidla az nekolik mesicu po
uvedeni produktu do prodeje (jakou to ma logiku opravdu netusim).

Spise zalezi o jakou platformu ti jde, pokud o .NET tak se podivej spise tady.
Je to zdarma pro kazdeho, nemusis se nikoho doprosovat:
http://lab.msdn.microsoft.com/express/vcsharp/default.aspx

Petr Vones

D9 - kdy se zacne prodavat?

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 26.9.2004 16:18:20

Netusite nekdo, kdy se zacne prodavat D9? A nebudou nejake Personal (Free, Trial) verze? Na ceskych strankach Borlandu jsem nic nenasel..

HTMLHelp

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 26.9.2004 16:12:20

Ahoj,
co pouzivate na korektni fungovani HTMLHelpu (CHM) pod Delphi (D7)? Nasel
jsem komponenty EHS, ne za by byly spatne, ale zdaji se byt trochu kanon na
vrabce. I nastaveni dalo chvilku prace. Pak mam jeste 2 unity. Jednu z
bdn.borland.com, tak vicemene dela to co slibuje, ale nejni to ono. A pak
jakysi HTMLHelpSelector, ktery sice funguje tak jak ma, ale chce upravy
HtmlIntfs.pas (ale jede to i bez nich :o|), lec vyznacene upravy ja treba v
HtmlIntfs.pas nemam (1 metoda). Tak cert vi.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

ADMIN: FB - create procedure

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.9.2004 16:52:43

Puvodni zprava ze dne 25.9.2004:

> Sklanim se pred Vasi moudrosti :-) Ano pomohlo to..

> TO ADMIN: ja musel podekovat.. uz jsem z toho byl strasne zoufaly..

TO JAN RIZEK: Nekdy ti vysvetlim, jak se dekuje primo na e-mail toho,
kdo ti poradil - neni to ani tak slozite, zvladne to kazda frcinka :-)

Jinak kdybys me vylozene neoslovoval, nic bych proti tomu nemel, kdyz
je tam aspon mimo dekovani take ta informace, ze to pomohlo.

FB - create procedure

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 25.9.2004 16:14:41

Sklanim se pred Vasi moudrosti :-) Ano pomohlo to..

TO ADMIN: ja musel podekovat.. uz jsem z toho byl strasne zoufaly.. > V IBSQL si nastav property CheckParams na false.

FB - create procedure

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 25.9.2004 14:20:33

V IBSQL si nastav property CheckParams na false.

FB - create procedure

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 25.9.2004 13:34:27

Nasleduji skript uplne v pohode v IBExpertu pustim - procedura se vytvori a
je funkcni.. Ale kdyz zkousim uplne to same udelat v aplikaci, tak mi to
neprojde - hlasi to:

Project Astor.exe raised exception class EIBInterBaseError with message
'Dynamic SQL Error
SQL error code = -104
Token unknown - line 11, char 7
?'.

Skript je to tento:

[...]

Je IBClientDataSet mrtvy?

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Jan Rizek

> All of the ??ClientDataSets have been deprecated. Use separate CDS and
> DSP components instead.
> Bill (TeamB)

> Protoze se mi nechce vsude menit IBCDS na CDS+DSP, zajima me, zda IBCDS
> jeste nekdo vubec pouziva...

Ja jsem vzdycky byl tehoz nazoru jako Bill.
V to spojeni ??DataSet + TDataSetProcider do jedne komponenty ??ClientDataSet jsem nikdy nemel duveru.
Neni to pro me dostatecne "pruzracne".

Navic bych si tak zavrel cestu k vicevrstve aplikaci.
Navic je to nemodularni: pod "tenkeho klienta" s cistym TClientDataSet mohu podlozit jakekoli databazove pripojeni (BDE, IBX, ADO, dbExpress) a nic se mi v programu nemeni.

= tel. 493 792 569 (mobil 776 347 735)
====================================

Je IBClientDataSet mrtvy?

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 25.9.2004 09:04:07

A pouzivate ho nekdo? My ho pouzivame, ale narazil jsem na nejake chyby.
(Aggragates, PackedRecords)

Podobny dotaz jsem polozil v newsech Borlandu a obdrzel nasledujici odpoved:

--
Bill (TeamB)

Protoze se mi nechce vsude menit IBCDS na CDS+DSP, zajima me, zda IBCDS
jeste nekdo vubec pouziva...

KeyDown v EditBoxu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2004 21:35:17

Mam TEdit a potrebuju osetrit stisk klaves Enter a Tab, Enter je v
pohode, ale s tim Tabem mi to nejde. Da se to nejak jednoduse vyresit?
------------------------

dejme tomu ze mas formular Form1 a pole Edit1.....

-- do OnCreate formulare dej --
Application.OnMessage := OnKeyMessage;

-- mezi osetrujici metody formulare vepis hlavicku --

procedure OnKeyMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);

-- do sekce implementation --

procedure TForm1.OnKeyMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin
if (Msg.message = WM_KEYDOWN) and (Msg.wParam = 9) and Edit1.Focused
then ShowMessage('mam te :-)');

end;

pripadne pro osetreni jeste toho Enteru vyuzij zase (Msg.wParam = 13)

FB - create procedure

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 24.9.2004 21:33:17

Set term neni prikaz FB, ale prikaz pro aplikaci, ktera provadi skripty. Do
jednoho IBSQL se muze dat v jeden okamzik pouze jeden prikaz. Pokud
potrebujes udelat sekvenci, tak proved ty prikazy postupne po sobe...

Je IBClientDataSet mrtvy?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 24.9.2004 19:21:08

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
> Je pravda, ze v IBX v D7 (8,9) komponenta TIBClientDataSet jiz neni?

V Delphi 7 je (asi az po update IBX).
V Delphi 8 nema smysl, tam by sel pouzit Firebird .NET Provider pro FireBird a
pro IB nevim.

Petr Vones

FB - create procedure

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 24.9.2004 17:31:01

lze vytvorit v RunTime ulozenou proceduru, pomoci IBSQL? Bez pouziti IBScript? Jde mi o to jestli tam musi byt vsechen tenhleten kod (statement):

SET TERM ^ ;

[...]
^

SET TERM ; ^

GRANT SELECT,UPDATE ON DOKLADY TO PROCEDURE ID_PARTNERI_IN_DOKLADY;

GRANT SELECT ON PARTNERI TO PROCEDURE ID_PARTNERI_IN_DOKLADY;

GRANT EXECUTE ON PROCEDURE ID_PARTNERI_IN_DOKLADY TO SYSDBA;
i s tema TERM - ama

Je IBClientDataSet mrtvy?

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 24.9.2004 17:31:00

Je pravda, ze v IBX v D7 (8,9) komponenta TIBClientDataSet jiz neni?

JR

Kolecko na mysi a modalni form

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 24.9.2004 16:10:54

> Asi nemas nastavenyho ownera u toho modalniho formulare...

Mam, owner je formular, ktery ho otevrel. Myslim, ze je to nejak chyba ve
VCL, protoze po tom skryti modalniho formu zmizi cela aplikace z nabidky,
ktera se zobrazuje na Alt+TAB.
Pokud je ale ownerem application, pak se u nekterych formu aplikace neschova
a po prepnuti
Alt+TAB se modalni form zase objevi, tj. da se to takto obejit. Stejne bych
to ale rad mel nejak osetrene...

MB

Firebird - vyuzitie indexov pre "order by"

[*] Tomas Michalik <michalik(zv)proca(tec)cz> - 24.9.2004 15:14:50

Tomas Bradle wrote:

> Kdyz uz jsme u toho, plati totez u podminky WHERE ?
> Napr. : WHERE ROK=1998 AND CISLO>456
> Jestli ano, musi odpovidat poradi klicu v indexu poradi sloupcu v podmince ?

Neplati, mohou byt pouzity samostatne indexy.

vyvoj IS

ProCA, spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 - Libus
140 00, Czech Republic

tel: +420 234646446
fax: +420 234646120

michalik(zv)proca(tec)cz
http://www.proca(tec)cz

KeyDown v EditBoxu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.9.2004 14:44:46

Martin Pisarik wrote:
> [...]
>
> Mam TEdit a potrebuju osetrit stisk klaves Enter a Tab, Enter je v
> pohode, ale s tim Tabem mi to nejde. Da se to nejak jednoduse vyresit?

Pres Application.OnMessage (nebo proste jen message) si to zachytim a
zjistim, komu to je urceno, pokud je to muj Edit, provedu co je potreba.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

TDBLookupCombo

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 24.9.2004 14:38:46

Ahoj,
pokud ze dropdown seznamu v TDBLookupCombo vyberu hodnotu tim, ze ji napisu musim napred stisknout enter a teprve potom TAB, jinak zustane puvodni hodnota.
Jak muzu toto obejit, aby bylo mozne stisknout jen klavesu TAB?

Dik za radu

Firebird - vyuzitie indexov pre "order by"

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 24.9.2004 14:50:47

Kdyz uz jsme u toho, plati totez u podminky WHERE ?
Napr. : WHERE ROK=1998 AND CISLO>456
Jestli ano, musi odpovidat poradi klicu v indexu poradi sloupcu v podmince ?

t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

From: "Vlastimil Burian" <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz>
> jinak Petre V. .. ocividne o CLX apl. neco vis ... nejde mi do hlavy proc by
> ta apl. mela vubec neco jako dalsi knihovnu chtit ... to ze je
> multiplatformova by se melo tykat jenom jejiho prekladu dle platformy ..
> cili pokud ji prelozim ve windows proc by sakra mela chtit neco co jak sam
> rikas uz v systemu stejne je ??

To ze je multiplatformova znamena ze obchazi (nevyuziva) drtivou vetsinu jiz
hotovych ovladacich prvku a toto vsechno je od zakladu naprogramovano znovu
(proto je to co do vzhledu a chovani nekompatibilni s GUI Windows a vypada
slusne receno - nevzhledne :-) jen za pouziti toho nejnutnejsiho, tedy par
grafickych GDI funkci. Z toho duvodu je ta knihovna tak obrovska.

Petr Vones

Delphi CLX apl. potrebuje qtintf70.dll

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2004 22:38:56

jaxem rikal ze CLX apl. v C++Builderu (6 Ent.) knihovnu qtintf70.dll
nepotrebuji oproti tez Delphi (7 Ent.) kompilaci tak je to sice v podstate
pravda ale prozmenu chcou qtintf.dll coz je jen starsi verze ... shodou
okolnosti na zkusebnim pocitaci ta knihovna (nestandardne) byla taxe
omlouvam za mistifikaci ...

[...]

TForm - systemove ikony (obrazky)

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 22.9.2004 21:08:50

Jak mohu ziskat (nacist) systemove ikony (obrazky) pro tlacitka v Caption
baru jako napriklad: Minimize, Close, Help, atd?

CLX a video

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 22.9.2004 19:58:45

Ahoj,
potreboval bych poradit nejakou "skvelou" komponentu na prehravani
videa/audia pod CLX app. Nebranim se ani reseni komponenta + DLLka a
podobne.

Diky za nakopnuti.

[...]

[*] Krakora Martin <krakoram(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2004 19:58:45

Dobry den,

delam aplikaci, ktera by mela vycitat data z DB(FB) a ukladat urcite soucty
do binarniho souboru.
Aplikace funguje jako sluzba, tudiz pracuje jiz pred prihlasenim uzivatele
do systemu (W2k). Vsechno tohle chodi dobre, ale problem by podle mne mohl
nastat pokud by ten binarni soubor mel byt na jinem PC ( a si nakonec bude),
tedy na pripojene sitove jednotce.
[...]

Predem dekuji za jakekoliv nakopnuti.

D7Ent+W2K_SP4+FB 1.5

S pozdravem

<------------------------------------>
Krakora Martin
Samostatny programator
Prvni Elektro, a.s. - Automatizace
Vyrobni hala Prazska - Severni pole
Chomutov 43101
Telefon: 474 699 198
Mobil: 721 700 367
e-mail: krakora(zv)prvnielektro(tec)cz
<------------------------------------>

OT: nabidka zamestnani - Praha

Pokud se tu najde nekdo se znalosti Firebirdu, PHP, XML a XSLT s
alespon dvouletou praxi a nejakou zkusenosti s internetovymi
aplikacemi, a ma zajem o dobrou praci v Praze, at se mi ozve mimo
konferenci. Specha.

Delphree - Delphi Open Source Initiative
http://delphree.clexpert.com

Programovani her.

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 22.9.2004 18:28:39

> Vim, ze to zcela nesouvisi s Delphi, ale nemate nekdo informace, v jakem
> programu se daji programovat hry vcetne tvorby grafickeho prostredi?

www.gamemaker.nl

Pavel Poles

VCL v Delphi8

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 22.9.2004 16:20:30

.NET si nevymysleli u Borlandu. Pokud se u starsich verzi jedna jen o
dokoupeni licence pro noveho programatora, pak neni problem se obratit primo
na Borland, a ti to jiste vyridi k oboustranne spokojenosti. Horsi je to s
novou krabici.

VCL v Delphi8

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.9.2004 15:58:25

From: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>
> No prave. Ja je take nechci. Jenze ve firme potrebujeme koupit dalsi Delfy
> ale Borland uz ma v nabidce jen D8. Proto jsem se ptal jestli existuje
> moznost koupit D5 nebo D7. Pokud ano, nebylo by co resit. Takze abych

V Delphi 8 je pribaleno i Delphi 7.

Petr Vones

unRAR pro delphi

[*] Tomas Juricek <krusty(zv)razdva(tec)cz> - 22.9.2004 15:22:22

> Takze potrebujem k tomu kniznicu Unpack.dll alebo UnRar.dll?
> A kde prislusnu dll mozem zohnat?

Nejlepe primo u autora: http://www.rarlab.com/rar_add.htm

unRAR pro delphi

[*] Tomas Juricek <krusty(zv)razdva(tec)cz> - 22.9.2004 15:40:24

> kody pro
>
> tak to je blbost.. unrarlib.c nevyuziva zadnou dll. a pochybuju o tom
> ze zdrojaky RAR mam jenom autor..

Trosku jsem to dopletl. Volne siritelny je pouze UnRar, vcetne zdrojaku.
Zkrojaky k RARu opravu nesezenes...

VCL v Delphi8

> [...]
> respektovanim pravidel nove platformy, coz v rade pripadu take znamena -
> napsat to jinak. Pokud chces psat aplikace pro Win32, pak D8 neni pro
> tebe.
No prave. Ja je take nechci. Jenze ve firme potrebujeme koupit dalsi Delfy
ale Borland uz ma v nabidce jen D8. Proto jsem se ptal jestli existuje
moznost koupit D5 nebo D7. Pokud ano, nebylo by co resit. Takze abych
zustal ve stylu: Pro boha ziveho, prece pokazde kdyz prijde dalsi
programator nebudeme predelavat vsechny programy na novou platformu kterou

Uprava tabulek za behu

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 22.9.2004 15:12:21

Pokud je to FB tak takto:

function ColumnExist(Table, Column: string): boolean;
begin
with IBQUERY do begin
Close;
with Transaction do if not Active then StartTransaction;
SQL.clear;
SQL.Add('select RDB$FIELD_NAME from rdb$relation_fields where
RDB$FIELD_NAME='''+Column+''' and RDB$RELATION_NAME='''+Table+'''');
Open;
Result:= RecordCount>0;

if not ColumnExist then .... ALTER TABLE DOKLADY ADD DANOVY_DOKLAD A1
COLLATE WIN1250

unRAR pro delphi

[*] Tomas Juricek <krusty(zv)razdva(tec)cz> - 22.9.2004 15:00:20

Bez externi DLL se neobejdes...musi ji pouzivat i unrar.c. Zdrojove kody pro
format RAR ma pokud vim jen a jen primo autor.

unRAR pro delphi

> [...]
TJ> format RAR ma pokud vim jen a jen primo autor.

tak to je blbost.. unrarlib.c nevyuziva zadnou dll. a pochybuju o tom

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

unRAR pro delphi

> Ja pouzivam toto:
>
> // Delphi interface unit for UnRar.dll
> // Translated from UnRar.h
> // Use Delphi 3.0 or higher to compile this module
> //
> // Ported to Delphi by Eugene Kotlyarov, fido: 2:5058/26.9
> const
> _unrar = 'Unpack.dll';

Ahoj
Takze potrebujem k tomu kniznicu Unpack.dll alebo UnRar.dll?
A kde prislusnu dll mozem zohnat?

ip-tel: 421 48 4372098

Uprava tabulek za behu

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 22.9.2004 14:44:18

Zdravim,

bohuzel paradox .. ale uz je vyreseno. :-)

Prijemny den,

Peter

Original message (22. zari 2004, "Radek Bernatek"):

RB> potrebuji do jedne tabulky pridat jedno pole.

RB> Zalezi na tom v jake databezi, treba v Oracle by to bylo takto:
RB> ALTER TABLE JMENO_TABULKY ADD ( NAZEV_SSLOUPCE NUMBER )

RB> Radek Bernatek

Uprava tabulek za behu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 22.9.2004 14:44:18

Ehm, uprava tabulek ceho ?
Pokud mas na mysli nejaky SQL server, tak se podivej na ALTER TABLE.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> potrebuji do jedne tabulky pridat jedno pole. Resp.
> potrebuji zjistit, zda
> pole v tabulce existuje, a pokud ne, tak ho tam vytvorit
> (nejlepe bez ztraty
> jiz existujicich dat). Mate nekdo nejaky overeny postup?
>
> Rad bych to udelal jeste pred tim, nez bych tabulku
> otevrel, protoze ta bude
> obsahovat zpravidla docela velke mnozstvi dat ...

VCL v Delphi8

> Proc bys je musel prepisovat? Win32 aplikace delej v D5.
To je to co chci - koupit dalsi D5. Kde? Borland ma v nabidce uz jen D8.

unRAR pro delphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.9.2004 15:06:20

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> no to prave nechci .. unrar.c nepouziva zadnou dalsi DLL.. nasel jsem
> hafo reseni co pouzivaj unrar.dll ale tak to bohuzel nemuzu.

Pri trose stesti se ti podari prilinkovat tu c knihovnu jako OBJ.

Petr Vones

unRAR pro delphi

TR> // Delphi interface unit for UnRar.dll
TR> // Translated from UnRar.h
TR> // Use Delphi 3.0 or higher to compile this module

mno prave to nemuzu to taky pouziva externi dll..

jen tak pro upresneni jmenuje se to unrarlib.c knihovna

unRAR pro delphi

> [...]

no to prave nechci .. unrar.c nepouziva zadnou dalsi DLL.. nasel jsem
hafo reseni co pouzivaj unrar.dll ale tak to bohuzel nemuzu.

[*] Otakar Tofel <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 22.9.2004 14:46:18

david.kopecek(zv)hacktrack.com napsal(a):

> [...]
Ahoj,
pro unRAR pouzivam komponentu TDFUnRar - vyhovuje. Je k ni potreba jeste

---
Otakar Tofel

Uprava tabulek za behu

[*] Radek Bernatek <rbernatek(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2004 14:20:16

potrebuji do jedne tabulky pridat jedno pole.

Zalezi na tom v jake databezi, treba v Oracle by to bylo takto:
ALTER TABLE JMENO_TABULKY ADD ( NAZEV_SSLOUPCE NUMBER )

Radek Bernatek

Vyhledavaci combobox

[*] Martin Bednar <bednar(zv)mujweb(tec)cz> - 22.9.2004 14:18:16

Nevim zda je to presne to co porebujes, ale v JEDI je toto:

JvDbSearchComboBox

------------
S pozdravem,
Martin Bednar

DF> nevite prosim Vas nekdo o free komponente nebo reseni comboboxu, kde jeho
DF> seznam by byl napojeny na jedno pole tabulky nebo dotazu a po vyberu mysi by
DF> se vybranou hodnotou naplnil jeho editbox? Chtel bych to pro rychle hledani
DF> treba inventarnich cisel v tabulce. Takze vlastne neco jako
DF> Tdblookupcombobox, ale s moznosti primeho zadani hodnoty psanim do textu
DF> nebo vyberem ne klice ale vybrane textove hodnoty ze seznamu napojeneho na
DF> listsource. Zatim to resim nactenim do seznamu obycejneho comboboxu, ale
DF> trva to nejakou dobu, coz se mi nelibi. No snad jsem se vymackl

Vyhledavaci combobox

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.9.2004 14:08:15

Ahoj,
[...]
srozumitelne. Pouzivam D5ENT.
Diky - Dalibor.

Hledac selfextractu - Was Re: spusteni programu z

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.9.2004 13:42:13

On Tuesday, September 21, 2004 1:32 PM [CET], Ludek ZITA
<konference(zv)sales(tec)cz> wrote:

> On Behalf Of Dalibor Toman

> Ahoj,
> Taky je velmi dobre mit uzivatele ve skupine "USER" - to staci proti
> vetsine viru.
> Pokud ma nekdo BFU uzivatele ve skupine "Power User" nebo dokonce
> "Administrators" pak mu obvykle nemuze pomoci vubec nic.
> A navic je to zadarmo soucasti systemu :)

1)tohle nastaveni nezastavi viry, ktere se nesiri mailem ale primo
bezpecnostnimi chybami ve sluzbach nabizenych Microsoftem v kazdych
windows svetu k naboreni
2) vysvetli to vsem tem co pouzivaji Internet a strasne se divi, ze je
treba pravidelne stahovat zaplaty atd

Dalibor Toman

unRAR pro delphi

[*] Tomas Runa <t.runa(zv)cleverbee(tec)com> - 22.9.2004 13:36:12

[...]

unit UnRar;

{$ALIGN OFF}

interface

uses Windows;

const
ErrMessages : array[10..20] of string =
('Unexpected end of archive',
'No memory',
'Bad archive data',
'Bad archive',
'Unknown archive format',
'Cannot open archive',
'Cannot create destination file',
'Cannot close file',
'Cannot read file',
'Cannot write file',
'Small buffer');

ERAR_END_ARCHIVE = 10;
ERAR_NO_MEMORY = 11;
ERAR_BAD_DATA = 12;
ERAR_BAD_ARCHIVE = 13;
ERAR_UNKNOWN_FORMAT = 14;
ERAR_EOPEN = 15;
ERAR_ECREATE = 16;
ERAR_ECLOSE = 17;
ERAR_EREAD = 18;
ERAR_EWRITE = 19;
ERAR_SMALL_BUF = 20;

RAR_OM_LIST = 0;
RAR_OM_EXTRACT = 1;

RAR_SKIP = 0;
RAR_TEST = 1;
RAR_EXTRACT = 2;

RAR_VOL_ASK = 0;
RAR_VOL_NOTIFY = 1;

type
RARHeaderData = record
ArcName,
FileName: array[0..Pred(260)] of Char;
Flags,
PackSize,
UnpSize,
HostOS,
FileCRC,
FileTime,
UnpVer,
Method,
FileAttr: UINT;
CmtBuf: PChar;
CmtBufSize,
CmtSize,
CmtState: UINT;
end;

RAROpenArchiveData = record
ArcName: PChar;
OpenMode,
OpenResult: UINT;
CmtBuf: PChar;
CmtBufSize,
CmtSize,
CmtState: UINT;

TChangeVolProc = function(ArcName: PChar; Mode: Integer): Integer; cdecl export;
TProcessDataProc = function(Addr: PUChar; Size: Integer): Integer; cdecl export;

const
_unrar = 'Unpack.dll';

function RAROpenArchive(var ArchiveData: RAROpenArchiveData): THandle;
stdcall; external _unrar;
function RARCloseArchive(hArcData: THandle): Integer;
stdcall; external _unrar;
function RARReadHeader(hArcData: THandle; var HeaderData: RARHeaderData): Integer;
stdcall; external _unrar;
function RARProcessFile(hArcData: THandle; Operation: Integer; DestPath, DestName: PChar): Integer;
stdcall; external _unrar;
procedure RARSetChangeVolProc(hArcData: THandle; ChangeVolProc: TChangeVolProc);
stdcall; external _unrar;
procedure RARSetProcessDataProc(hArcData: THandle; ProcessDataProc: TProcessDataProc);
stdcall; external _unrar;
procedure RARSetPassword(hArcData: THandle; Password: PChar);
stdcall; external _unrar;

[...]

Jak zapisovat a cist COM1 ve Win2K/XP

[*] PcolaS <spcola(zv)autrin.sk> - 22.9.2004 13:12:09

Mne funguje nasledovne v D5.

uses Windows,SysUtils ;

Case CisloCom of
1:ComStr:='COM1';2:ComStr:='COM2';3:ComStr:='COM3';4:ComStr:='COM4';

5:ComStr:='COM5';6:ComStr:='COM6';7:ComStr:='COM7';8:ComStr:='COM8';
9:ComStr:='COM9';
else begin InicialCom:=co_U1_IniCom_ErrCisCom; Exit; end;end;

ComId:=CreateFile(PChar(ComStr),GENERIC_WRITE+GENERIC_READ,0,nil,OPEN_EXISTI
NG,FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,0);
if ComId = INVALID_HANDLE_VALUE then begin
InicialCom:=co_U1_IniCom_ErrOpen; exit; end;

if SetCom(ComId)<>0 then begin InicialCom:=co_U1_IniCom_ErrSetCom ;exit;end;
{funkcia inicializujuca COM}

Function SetCom(C:THandle): Integer; {nastavi konfig COMu }
var
locDCB :TDCB;
ComConfSP : PCommConfig;
size : DWORD;
begin
SetComUst:=0;
size := sizeof(TCommConfig);
GetMem(ComConfSP,size);
if NOT GetCommConfig(C,ComConfSP^,size) then begin
SetCom:=-1;FreeMem(ComConfSP,size);exit;end;
ComConfSP^.dcb.BaudRate:=CBR_9600;
ComConfSP^.dcb.ByteSize:=8;
ComConfSP^.dcb.StopBits:=OneSTOPBit;
ComConfSP^.dcb.Parity:=NOParity;
ComConfSP^.dcb.Flags := fBinary;
if NOT SetCommConfig(C,ComConfSP^,size) then begin
SetCom:=-1;FreeMem(ComConfSP,size);exit;end;
if NOT PurgeComm
(C,(PURGE_TXABORT+PURGE_RXABORT+PURGE_TXCLEAR+PURGE_RXCLEAR))then begin
SetComUst:=-1;FreeMem(ComConfSP,size);exit;end;{vyprazdnime vysielaci
buffer}
FreeMem(ComConfSP,size);
end; { Function SetCom(C:THandle): Integer; } ReadFile(COMId,InU2ZU1[PocetByteVInU2ZU1],PocRead
,DWORD(PocetByteVInU2ZU1),nil);{Nacitame prisle Byte a odovzdame ich U2}
WriteFile(COMId,OutU2DoU1[0],PocetByteVOutU2DoU1,PocWrite,nil)
{Vyslanie byte}

From: "Martin Koran" <info(zv)komar(tec)cz>

Online: http://msdn.microsoft.com
Ke stazeni: http://www.microsoft.com/msdownload/platformsdk/sdkupdate/

Petr Vones

Tisk pomoci escape kodu

[*] Martin Koran <info(zv)komar(tec)cz> - 22.9.2004 12:28:06

Ahoj,

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote:
> Zeptam se na uplne zakladni vec.. :-( Kde najdu help k WinApi -
> respektive pokud je VCL zapouzdruje - jake to jsou unity?

je to ve winspool.pas (Delphi 5)

S pozdravem
Martin Koran

Martin Koran
Podebradova 877
440 01 Louny

tel.: +420 415 654 019
fax: +420 415 655 385
hotline: +420 602 423 372

mailto:info(zv)komar(tec)cz
http://www.komar(tec)cz
ICQ: 151332479

VCL v Delphi8

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.9.2004 11:58:03

> Mozna, abychom tolik nedesili. Soucasti Delphi 8 je i Delphi 7.
> Myslim, ze je treba to pripomenout.

ide o to, ze Delphi 8 myli uzivatelov. Delphi 8 je totiz zasadne
iny a nekompatibilny produkt s Delphi 7 a mal by mat preto
IMHO iny nazov, napr. Delphi.NET a pod. Nazvat to Delphi 8
bolo IMHO chybou.

Erik

VCL v Delphi8

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.9.2004 11:54:03

> Ne. Nazev Delphi 8 je totiz pomerne klamavy a mel by byt "Delphi.NET 1".
Dalsi
> verze Delphi pro Win32 by mela byt Delphi 9 (ci jak se to bude jmenovat) a
VCL
> tam samozrejme bude.

AIK dalsia verzia Delphi ma byt Delphi 2005 a bude obsahovat Delphi Win32,
Delphi .NET a C# Builder v jednom IDE.

Erik

spusteni programu z pameti

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.9.2004 11:44:02

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> ja jo napriklad UPXem zkomprimovany total commander po startu zabira
> 13MB pameti.. a nezkomprimovany zabira 11MB coz neni tak moc a navic
> u UPX se zvetsi pamet pouze puvodni velikost zkomprimovane aplikace
> jelikoz si ho UPX stejne rozbali od pameti.

Spatne. Kazda dalsi spustena instance totiz alokuje zbytecne dalsi pamet (tedy
vlastne kopiruje cely exe soubor do page file), protoze nelze pouzit stejny
obraz jiz jednou namapovaneho souboru jako je to v pripade korektnich souboru.
Tim je pohrben cely princip strankovani operacniho systemu, coz povazuji za
zcela zasadni problem pro ktery to prave oznacuji za "virus". Vice treba zde:
http://www.jrsoftware.org/striprlc.php#execomp

> 1. (Opticke) zmenseni programu, dobre pro pripad ze nekomu davate
> aplikaci a nemuzete mu ji zkomprimovat rar nebo zip.

To mohu vzdy, pokud pouziji self-extractor nebo instalator.

Petr Vones

Jak zapisovat a cist COM1 ve Win2K/XP

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 22.9.2004 11:42:02

[...]

property

Pokud je u definice property pouze read, znamena to, ze tato vlastnost je
pouze pro cteni. Kdyz se pokusis o zapis, kompilator to nepovoli. Pokud je
tam i write, lze property prirazovat nejakou hodnotu. Podle vzite konvence
znamena

property ForeColor: TColor read FForeColor write SetForeColor;

to, ze nastaveni hodnoty vyvola funkci SetForeColor (moznost osetreni
pripadnych chybnych vstupu atd.), pokud by deklarace znela

property ForeColor: TColor read FForeColor write FForeColor ;

pak nastaveni hodnoty znamena fyzicky prirazeni hodnoty promenne FForeColor
(bez moznosti kontroly spravnosti apod.). Obdobne je to i s read, tj. ctenim
hodnoty lze vyvolat funkci.

http://brant.wz(tec)cz

nejsem vubec zbehly v Delphi, rad bych se poptal na pro vas asi zakladni
vec.

u definice tridy TGauge jsou definovane "jakesi" properties ... nekde jsou
properties definovane jen takto:

property ForeColor: TColor read FForeColor;

nekde zas takto:
property ForeColor: TColor read FForeColor write SetForeColor;

muzete mi to nekdo prelozit do cestiny?

VCL v Delphi8

[*] Ladislav Stary <ladislav.stary(zv)openmim(tec)cz> - 22.9.2004 10:51:53

Mozna, abychom tolik nedesili. Soucasti Delphi 8 je i Delphi 7.
Myslim, ze je treba to pripomenout.

Ladislav Stary

> [...]

JC> slo tedy spustet i neco co nemusi byt tvoje (pominu-li BIOS a boot a ... par

ano to je bezpecnostni problem na tom jsou zalozeny chyby typu Buffer
overflow atd... v podsate aby jse vyuzili nejakou chybu aplikace ktera
spusobi BoF musite ji donutit spustit kod v pameti..

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Hledac selfextractu - Was Re: spusteni programu z

J> nerad bych zacal flamewar, ale nedovolim si nereagovat.

J> Mozna by stalo za uvahu zmenit 'bezny antivirovy prostredek' za neco,
J> co funguje a zacit kompletne chranit firmu zakaznika.

J> Nasledne odeslani vzorku AV firme by mohlo zkratit

myslim ze volba kvalitniho antivirovenho software to resi...
david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Uprava tabulek za behu

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 22.9.2004 11:15:59

Zdravim,

[...]

Pomozte mi prosim. Dekuji moc, a prijemny den.

Prijemny den,

Peter

Tisk pomoci escape kodu

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 22.9.2004 10:53:55

Zeptam se na uplne zakladni vec.. :-( Kde najdu help k WinApi - respektive
pokud je VCL zapouzdruje - jake to jsou unity?

> podivej se do WinAPI na funkce OpenPrinter(), WritePrinter() a souvisejici

property

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2004 10:43:53

Ahoj,
mas pravdu je to zakladni vec.
property Nazev:Integer read FNeco write SetNeco;

Znamena ze pro cteni se pouzije hodnota Fneco a pro zapis SetNeco. Pri cemz obe tyto hodnoty mohou byt jak promenne stejneho typu jako property(v tomto pripade Integer), nebo metody v prislusnem tvaru. Pro cteni se jedna o funkci bez parametru, ktera ma jako vystupni hodnotu typ shodny s typem property a pro zapis je to procedura jejimz jedinym vstupnim parametrem je promena opet stejneho typu.
Pokud property neobsahuje v definici udaje o zapisu (write SetNeco), znamena to ze je jenom pro cteni.
Petr

property

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 22.9.2004 10:01:49

Zdravim Delphiny,
[...]

muzete mi to nekdo prelozit do cestiny? Diky moc.

P.

VCL v Delphi8

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.9.2004 10:21:51

Puvodni zprava ze dne 22.9.2004:

> Na strankach Sinea me trochu vydesili tim, ze od verze D8 Borland
> konci s podporou VCL. Znamena to ze programy napsane treba v D3 nebo
> D5 se pro D8 budou muset kompletne prepsat?

Proc bys je musel prepisovat? Win32 aplikace delej v D5.

VCL v Delphi8

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 22.9.2004 10:01:49

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 22.9.2004 09:09:46

Zdravim odbornici...

Potrebuji rozchodit z Windows komunikaci s tiskarnou
[...]
ComNumber=1
DataBits=8
Baud=9600,4800 i 2400
StopBits=1
Parity=pNone

Jakmile dam ApdComPort1.Open tak se vyvola Apro Exception
ie_NOpen - device not open

Nevite prosim nekdo kde delam chybu?

S pozdravem

Robert Plzak

Prohledani ZIP archivu

[*] tondrej(zv)t-online.de - 22.9.2004 08:53:44

> Postreboval bych prohledavat i zazipovane soubory.
> Nevite nekdo jak na to?

Napriklad http://tpabbrevia.sourceforge.net/

Ulozeni a nacteni BLOB do FB 1.5

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.9.2004 08:33:43

ColumnByName je metoda meho objektu z frameworku. V promenne BlobStream mas
nacteny stream s BLOBem - muzes si s nim delat co chces (ulozit na disk
apod...)

VCL v Delphi8

Na strankach Sinea me trochu vydesili tim, ze od verze D8 Borland konci s podporou VCL. Znamena to ze programy napsane treba v D3 nebo D5 se pro D8 budou muset kompletne prepsat? Nebo (doufam) budou stacit drobne upravy, v D8 budou "stare" VCL a jen se nebudou dal vyvijet? Jelikoz vyslo najevo ze trial verze funguji jinak nez ostre tak cesta otestovani s trialem nikam nevede. A kupovat sw "v pytli" za 120 000 jen abychom si overili ze je nam k nicemu se moc nechce... Ostatne by nam stacily D5 kdyby se daly jeste koupit coz se zrejme nedaji.

Prohledani ZIP archivu

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 22.9.2004 08:29:42

ZipMaster - ten to umi rozpakovat.. mozna i vrati file list - co ja vim..
:-)> Ahoj,

> delam programek, ktery podle zadaneho seznamu prohledava zdrojovy
> disk a nalezene soubory kopiru do urceneho adresare. Postreboval
> bych prohledavat i zazipovane soubory. Nemate nekdo sikovnou
> utilitku, ktera to umi? Nevite nekdo jak na to?

Delphi6-Rx

>- Tvari se to jako by castecne neexistovaly varianty - nezna nektere
> bezne veci jako Unassigned nebo VarType().
> Ty jsou v unitu Variants. Mas ho v uses?
Naozaj tam nebyl, D3 ani D5 to nejak nepotrebovaly. Existuje nekde strucny a
jasny prehled co je potreba udelat v programech pri prechodu z D3/D5 na
vyssi verze?

Prohledani ZIP archivu

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 22.9.2004 08:09:40

[...]

Milos J. Hrach, D6 profi, WinXP Home

Ulozeni a nacteni BLOB do FB 1.5

[*] info(zv)gastrocentrum(tec)cz - 22.9.2004 07:19:37

Ahoj

To: Milan Tomes
Delphi mi nezna "ColumnByName"

> ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asBlob.Size := 0;

J. H..

Pocitani bajtu, kilobajtu, megabajtu atd ...

[*] info(zv)gastrocentrum(tec)cz - 22.9.2004 07:11:36

Kibibyte, mebibyte, gibibyte
V prosinci 1998 ustanovila IEC (International Electrotechnical Commission -
mezinarodni standardizacni organizace) nova jmena jednotek a predpon pro
binarni nasobky pouzivane ve zpracovani dat a pri prenosech dat:

Faktor Prepona Zkratka Puvod Odvozeno
210 kibi Ki kilobinary (210)1 kilo (103)1
220 mebi Mi megabinary (210)2 kilo (103)2
230 gibi Gi gigabinary (210)3 kilo (103)3
240 tebi Ti terabinary (210)4 kilo (103)4
250 pebi Pi petabinary (210)5 kilo (103)5
260 exbi Ei exabinary (210)6 kilo (103)6

Uvedene predpony nejsou soucast jednotek systemu SI. Jak je patrne z
tabulky, vznikly nove jednotky odvozenim z predpon pouzivanych v SI systemu
jednotek. Druha cast predpony byla nahrazena slabikou bi (ze slova binary).

Podrobny popis je uveden v norme Amendment 2 to IEC International Standard
IEC 60027-2: Letter symbols to be used in electrical technology - Part 2:
Telecommunications and electronics.

Cteni zaznamu z .LNK

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 20:30:53

Kdyz se dame hned po "begin" try a nad konecne "end" except, tak me to
take vyhodi chybu (pokud otevru jiny soubor nez vytvoreny necim jinym).
Kdyz se pokusm o krokovani tak me to chybu nenaznaci, ale jak se
dokrokuju az na konecne END tak me to vyhodi chybu. Ale zjistil jsem ze
pokud hodim komentar
pred :
// hres := MySLink.GetPath(PFileName,MAX_PATH,PFD,SLGP_SHORTPATH) ;

tak to chybu nehodi, ale co me to je platne, kdyz potrebuji vystup z
ukazatele PFileName !

Ale dost mozna ze je to chyba v mojim OS. Vam tento muj algoritmus
funguje uspesne ?

Pavel

----- Orig.

Pokud to obalis cele try .. except, tak by to melo jit, ne? Pak bych
zkusil
krokovat, nebo posouvat except "nahoru".

Pavel ! wrote:
> Kdyz jsem se dival do FAQ na delphi(tec)cz tak jsem nasel navod jak
vytvorit
> LNK a z toho jsem se odvodil jak nacist soubor a zjistit cestu.
>
> Tento algoritmus funguje sprane jenom na zastupce vytvorene pomoci
> Delphi. Jinak vyhodi hlasku "Access violation at XXXX read of adress
YYYY
> [...]
> hres : HRESULT;
> pfd: TWin32FindData;
>
> begin
> MyObject := CreateComObject(CLSID_ShellLink);
> MySLink := MyObject as IShellLink;
> MyPFile := MyObject as IPersistFile;
>
> if MyPFile.Load(PWchar(WFileNname),STGM_READ) <> S_OK then
> messagebox(hnd,'Chyba !!','',mb_ok);
>
> MySLink.Resolve(hnd,SLR_ANY_MATCH);
> if SUCCEEDED(hres) then else messagebox(hnd,'Chyba !!','',mb_ok);
>
> hres := MySLink.GetPath(PFileName,MAX_PATH,PFD,SLGP_SHORTPATH) ;
> if SUCCEEDED(hres) then begin res := PFD;

Pocitani bajtu, kilobajtu, megabajtu atd ...

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.9.2004 19:40:49

WD povazuje za 1 MB 1 000 000 byte, takze je to jeste mene :(.

Slavek

> Presne tak, tuhle jsem to cetl nekde na webu tusim Western
> Digital, ze oni za gigabajt povazuji tisic megabajtu nebo tak
> nejak :-) Ale to neznamena, ze je to spravne... to je jen business :-)
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Pocitani bajtu, kilobajtu, megabajtu atd ...

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.9.2004 19:06:47

Puvodni zprava ze dne 21.9.2004:

> [...]

oni za gigabajt povazuji tisic megabajtu nebo tak nejak :-) Ale to
neznamena, ze je to spravne... to je jen business :-)

[*] Martin Koran <info(zv)komar(tec)cz> - 21.9.2004 17:24:40

> [...]

> prikazu write.

podivej se do WinAPI na funkce OpenPrinter(), WritePrinter() a souvisejici

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 21.9.2004 17:24:40

bezne veci jako Unassigned nebo VarType().
Ty jsou v unitu Variants. Mas ho v uses?

Zvo.

From: "Flaska Jakub" <jakub.flaska(zv)zpskoda(tec)cz>
> ale D7 to odmitaji prelozit. Jaky je ekvivalent, pripadne na co to prepsat,
> aby to melo stejny vyznam? Pouziva se to jako parametr pro volani ruznych
> funkci.

Pouzit EmptyParam ?

Petr Vones

NullVariant: OleVariant absolute 0

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zpskoda(tec)cz> - 21.9.2004 16:48:34

Zdravim,
potrebuju prelozit v D7 nejaky starsi cizi kod, kde je deklarace:

var NullVariant: OleVariant absolute 0

ale D7 to odmitaji prelozit. Jaky je ekvivalent, pripadne na co to prepsat, aby to melo stejny vyznam? Pouziva se to jako parametr pro volani ruznych funkci.

Dekuji za rady,
Jakub Flaska

Programovani her.

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 21.9.2004 16:38:33

Existuji jakesi DelphiX komponenty - jsou urceny pro Direct X ..

> [...]
> Vim, ze to zcela nesouvisi s Delphi, ale nemate nekdo informace, v jakem
> programu se daji programovat hry vcetne tvorby grafickeho prostredi?

Tisk pomoci escape kodu

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 21.9.2004 16:42:34

Escape kod neni nic jineho nez retezec znaku zacinajici #27 a dalsi znaky,
ktere muzes pomoci write vypsat.

Nedavno to bylo reseno nastavovani tiskaren pomoci ESC sekvenci Predmet byl
tusim "ESC sekvence". To by ti mohlo pomoci.

Zvo.

PROSOFT Kromeriz s.r.o.
nam. Miru 3287
KROMERIZ 767 01
Czech Republic
e-mail: prosoft(zv)prosoft(tec)cz

Poterbuji tisknout na tiskarnu carovych kodu pomoci escape kodu.

V kize o delphi jsem nasell popsany pouze standardni tisk pomoci prikazu
write.

Je najaka moznost jak tisknout s delphi pomoci escape kodu?

Dekuji predem za pomoc.
Martin Holik

Verze DELPHI 6
Windows XP

Pocitani bajtu, kilobajtu, megabajtu atd ...

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 21.9.2004 16:32:33

> [...]

(pevne disky, pasky) - duvod je prosty - zdanlive klesa cena
za uloznou jednotku... --KER

Pocitani bajtu, kilobajtu, megabajtu atd ...

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 16:20:32

dal porad samozrejme nasobis 1024 (1MB = 1024 * 1024 B) ... jedina vyjimka