Tisk pomoci escape kodu

[*] Martin Holik <martin.holik(zv)pchelp(tec)cz> - 21.9.2004 15:24:20

Poterbuji tisknout na tiskarnu carovych kodu pomoci escape kodu.

V kize o delphi jsem nasell popsany pouze standardni tisk pomoci prikazu
write.

Je najaka moznost jak tisknout s delphi pomoci escape kodu?

Dekuji predem za pomoc.
Martin Holik

Verze DELPHI 6
Windows XP

OT : Pocitani bajtu, kilobajtu, megabajtu atd ...

potreboval bych si ujasnit jak se vlastne pocitaji data :O)
Vim, ze 1byte = 8bitu, 1kB = 1024 B ... a jak je to dal ?? 1MB = ? B , 1GB
= ? B

Diky Radek

GPIB IEEE-488 komunikace

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 21.9.2004 15:30:28

No ja nevim, ale psat ovladace pro hardware neni zadna legrace, a ve windows
uz vubec. Navic GPIB protokol neni uplne jednoduchy. Vzpominam si, ze jsem
hledal kdysi chybu tohoto kodu na osmibitaku PMD 85 a stravil jsem na tom s
prestavkami skoro mesic. A to tam jeste nemeli implementovane vsechny GPIB
fce. Rozhodne stahnout, nebo koupit, pokud ti nedela poteseni hrabat se v
bitech a bytech.
Dalik.

> Takze pro tebe bude asi nejschudnejsi cesta si neco napsat sam.
> Kdyztak napis, co chces ovladat, treba jsem to uz psal.

EXE v databazi

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 15:32:28

> [...]
>se svoji lokani databazi. Tok dat zajistuje muj vlastni replikacni server,
>ktery rozesila zmeny nastavenymi smery - i pres internet (sockety, vlastni
>system protokolu). To znamena, ze ta aplikace se da spoustet z lokalni
>databaze. Pouze kdyz je zmena aplikace, zmeni se v databazi, replikacni
>server zajisti jeji "rozkopirovani". To muze byt napr jednou za tyden (nebo
>i mene casto), coz se mi zda velice unosne a zvlaste ty typy LowIQ
uzivatelu
>se nemuseji o nic starat a hlavne u toho nic nezkazi.

No vlastne mam taky udelany lokalni databaze, v mem pripade hlavne z duvodu
spatneho pripojeni do internetu u nekterych klientu.
Stejne by se obcas musela ta aplikace stahnout z "centralni databaze" do te
lokalni a to je ten samy bezpecnostni problem v bledemodrym. Zkusim to
osetrit tim podpisem jak radil PZ

Poznamka:
Replikaci dat nemam doresenou stoprocentne k me spokojenosti. Nema nekdo tip
na univerzalni reseni?
Tomasi B, ten tvuj replikacni server je dost obecny? Jel by s MySQL? Jestli
jo, posli nabidku na muj soukromy mail. Dik.

OT : Pocitani bajtu, kilobajtu, megabajtu atd ...

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.9.2004 15:28:23

Puvodni zprava ze dne 21.9.2004:

> Vim, ze 1byte = 8bitu, 1kB = 1024 B ... a jak je to dal ?? 1MB = ? B , 1GB
> = ? B

No dal porad po nasobcich 1024.

Jak zavolat cizi program

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 21.9.2004 15:12:19

OK, akorat ta typova zmena tam nemusi byt

napr.:
ShellExecute(handle, 'open', 'uvod.chm', '', '', SW_SHOW);

Tomas Bradle
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

> Je to vlastne jednoduche, uz vim - funguje toto:
> ShellExecute(Handle, 'open', PChar('excel'),
> PChar('d:\vyvoj\metrolog\makroprn.xls'), nil, SW_SHOW);
> Pokus se podaril.
> Dalik.

EXE v databazi WAS:spusteni programu z pameti

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 21.9.2004 15:10:19

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Od verze Delphi 6 lze direktivou specifikovat nektere flagy binarek (PE
> formatu).

Pro starsi verze lze pouzit tohle:
http://cc.borland.com/ccweb.exe/listing?id=15402

Petr Vones

EXE v databazi WAS:spusteni programu z pameti

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 13:34:09

>Ted jsem nepochopil souvislost s mou poznamkou.

Sorry, to patrilo Petru Zahradnikovi, ktery psal o "silenosti", prehlidl
jsem se.

>Mit exac v databazi sice vypada na prvni pohled zajimave, ale je tu otazka,
>co na to budou rikat ruzne verze OS, napriklad posledni SP pro XP. Tedy
toci
>se to kolem problemu se zabezpecenim. Aby se nakonec neukazalo, ze takove
>reseni bude ve vysledku podstatne drazsi a riskantnejsi nez sprava programu
>a databaze na serveru s distribuci html ke klientum.

To mozna jo, ale aplikace je hotova ve tvaru win32 exe a nejsou penize ani
cas ani odvaha to prepsat tak aby klient komunikoval pouze pres html
rozhranni.
Navic v db muzu mit exe alternativy pro ruzne verze windows a service packu.

Komponenta nejen pro delphi

[*] tichy_josef(zv)centrum(tec)cz - 21.9.2004 13:52:11

Dobry den, chci vytvorit v Delphi nevizualni komponentu, tak aby byla pouzitelna i v jinych programovacich jazycich (Visual basic, MS C++,...) a nemam s tim celkem zadne zkusenosti. Jakou technologii nejlepe vyuzit? COM? nebo jinou? Pouzivam delphi 4. Muzete mi nekdo poradit?? Diky

--------------------
Predplatte si INSTINKT, ziskate CD a 13 vytisku zdarma!
http://www.instinkt-online(tec)cz/predplatne/default.html

EXE v databazi WAS:spusteni programu z pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.9.2004 13:38:10

> [...]

Jak na internetu? To jako mas na internetu databazi a z ni chces tahat
EXE aplikace a spoustet je na lokale? Si delas legraci, ne? :-)

spusteni programu z pameti

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.9.2004 13:36:10

http://msdn.microsoft.com/library/devprods/vs6/visualc/vccore/_core_.2f.swaprun.htm

> V Delphi to lze specifikovat pomoci:
>
> {$SetPEFlags IMAGE_FILE_NET_RUN_FROM_SWAP}
> {$SetPEFlags IMAGE_FILE_REMOVABLE_RUN_FROM_SWAP}
>
> Petr Vones

Programovani her.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.9.2004 13:16:07

Treba v delphi :).
Treba tohle je v delphi: http://www.c-evo.org/
Spatna otazka, spatna odpoved.

> Vim, ze to zcela nesouvisi s Delphi, ale nemate nekdo
> informace, v jakem
> programu se daji programovat hry vcetne tvorby grafickeho prostredi?

Hledac selfextractu - Was Re: spusteni programu z

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.9.2004 13:32:09

On Behalf Of Dalibor Toman

> hmm. Vazne si se nikdy nesetkal s tim, ze ani nekolik AV
> nebylo schopno zadny vir nalezt? Nekdo musi dostat ty viry v
> prvni varce - jeste pred tim, nez to AV firmy zaradi do
> databazi. Nebo snad existuje nejaky vyrobce amtiviru, ktery
> ma kristalovou kouli?
>
> Neznam AV reseni, ktere by bylo tak neprustrelne. A nezalezi
> na tom kolik ma (nema) bodiku ve www.virusbtn.com

Ahoj,
Taky je velmi dobre mit uzivatele ve skupine "USER" - to staci proti
vetsine viru.
Pokud ma nekdo BFU uzivatele ve skupine "Power User" nebo dokonce
"Administrators" pak mu obvykle nemuze pomoci vubec nic.
A navic je to zadarmo soucasti systemu :)

Ludek

Jak zavolat cizi program

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 21.9.2004 13:30:09

> [...]

> ShellExecute(Handle, 'open', PChar('excel'), nil, nil, SW_SHOW);

EXE v databazi WAS:spusteni programu z pameti

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 21.9.2004 13:18:08

Ted jsem nepochopil souvislost s mou poznamkou. Pokud napisu webove rozhrani
ve kterem jde ke klientovi jen html stranka, pak aktualizuju jen server, a
vubec me nezajima, co bezi na klientech - staci, kdyz je tam prohlizec.
Pokud bych chtel napriklad v html spoustet C# kod, musi byt na klientovi
.NET. Atp.

[...]

[*] Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 13:16:07

From: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>
> Jen jsem spustil D6, nastaly problemy:
> - Pri instalaci (prekladu) Rx knihoven to vyhazuje chyby typu
> [Error] RXVERINF.PAS(431): $WEAKPACKAGEUNIT 'RxVerInf' cannot have
> initialization or finalization code
> Na tom je pikantni to, ze inkriminovane zdroje initialization ani
> finalization neobsahuji.
> - Tvari se to jako by castecne neexistovaly varianty - nezna nektere bezne
> veci jako Unassigned nebo VarType().
> Muze byt problem v tom ze je to Trial verze D6? Netusite nekdo co se s tim
> da delat?

Ano, prekladac v trial verzi je nekompatibilni s plnou verzi, coz se projevuje
mimo jine tim, ze nelze prekladat unity s WEAKPACKAGEUNIT.

Petr Vones

Programovani her.

[*] Karel Halamasek <compro(zv)vol(tec)cz> - 21.9.2004 12:50:05

Ahoj.
Vim, ze to zcela nesouvisi s Delphi, ale nemate nekdo informace, v jakem
programu se daji programovat hry vcetne tvorby grafickeho prostredi?

Diky.
Karel Halamasek COMPRO

spusteni programu z pameti

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.9.2004 11:49:57

> Prosimte, tohle je silenost. To si udelej na siti sdileny adresar a
> tam si ty programky muzes take spoustet a aktualizovat.

Ahoj,

to je problem, protoze aktualizovat muzes jen pokud sdileny program nikdo
nema spusteny :-(. Tak to mam ja u nas ve firme a aktualizovat verzi znamena
prijit do prace po 22 hodine, a rozkopirovat aktualizaci na na sitovy disk a
pres ISDN linku na 12 dalsich pobocek. Noc v pr... Taky celkem intenzivne
uvazuju o nejakem takovem reseni, uz proto, ze databaze se pravidelne
automaticky replikuji.

> Ne, v databazi to neni idealni reseni. A uz vubec ne, kdyz se to ma
> prasit po pameti. Tak si to aspon dej na disk, kdyz vymyslis takoveto
> veci...

Na disk to neni uplne easy, protoze z bezpecnostnich duvodu nepovolujeme
userum spoustet sw z temp directory (viry).

> Jo, to jde, delaji to viry a spol. :-)

Ty jedou spis z {temp} nebo {win}

Delphi6-Rx

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.9.2004 12:34:04

On Tuesday, September 21, 2004 11:41 AM [CET], Petr Vones
<konference(zv)petrvones.net> wrote:

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
>
> Vsechny tyto modifikovane soubory maji vetsinou poskozenou tabulku
PE
> importu a velmi nestandardne vypadajici seznam sekci v PE souboru ci
> prvni sekci ktera neni readonly, takze je lze snadno analyzovat.
> Muzes treba pouzit metodu TJclPeImage.IsBrokenFormat v JCL.

to vypada jako dobry napad...

Dik

Dalibor Toman

Hledac selfextractu - Was Re: spusteni programu z

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.9.2004 12:32:03

On Tuesday, September 21, 2004 9:25 AM [CET], Jerry
<jry2000(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> [...]

> Nasledne odeslani vzorku AV firme by mohlo zkratit
>>
> Existuji dalsi programy jako je AD-aware, Spybot , ktere hledaji v

to samozrejme vim, ale ja chci univerzalni utilitku, ktera se vejde na
disketu a nepotrebuje aktualizaci z Inetrnetu...

D. Toman

Hledac selfextractu - Was Re: spusteni programu z

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 21.9.2004 11:41:56

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

From: "Martin Pisarik" <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz>
> ulozit na disk ten EXE z databaze, tak nevim kam. Existuje nejaka jednotna
> funkce, ktera mi rekne co je temp adresar do ktereho muzu psat a ktera

Samozrejme, jinak by to prece neslo vubec pouzivat. Je to API funkce
GetTempPath, popripade funkce GetWindowsTempFolder v JCL.

Petr Vones

format MP3

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.9.2004 12:16:02

> nemate nahodou nekdo popis ID3 tagu v MP3? Predevsim, jak to
> dostat z MP3.

Skus http://www.id3.org

EXE v databazi WAS:spusteni programu z pameti

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 12:14:00

>Sleduju tuhle debatu, myslenka se mi zda zajimava, rad bych podobnou metodu
>taky "proslapnul". Jak chces tahat tu aplikaci z databaze ? Musi tam byt
>nejaky pomocny program, ktery to dela. Co kdyby se o uklid staral ten
>pomocny program ? Konkretni postup uz se da vyladit a mozna bude jednodussi
>nez spoustet exe v RAMce.

Spravne, myslenka je zajimava a nabizi obrovske moznosti (ikdyz to zde
nekteri jeste nedocenuji ;-) )
Ted to mam tak, ze muj jednoduchy programek (launcher.exe) overi identitu
uzivatele a pak podle toho vytahne z db z BLOBu aplikaci a tu ulozi a
spusti.
Pak po skonceni to zase smaze. Aplikaci je nutne spustit s tajnym
parametrem, takze mi ji samostatne nikdo nespusti.
Akorat jsem se chtel vyhnout docasnemu ulozeni na disk, ale asi je to
problem, takze to necham asi tak jak to je.

Upgrade celeho db systemu se ted rovna toliko upgradu databaze!
Zadny posilani zaplat mailem, nebo na CD, nebo nechat stahovat pres FTP.
Uzivatele to stejne nezvladnou a pak pouzivaji ruzne verze a to je cesta do
pekel. Takhle jim udelam update v databazi a hotovo :-)

to ZH: Na LAN je moznost sdileneho adresare s aplikaci mozna, ale na
Internetu?

Ted me napadlo, ze muzu klientovi dat spravnou aplikaci i podle jeho OS.
Kdyz to spousti z Win98, tak dostane jinou verzi nez z WinXP nebo Linuxu!
:-)

spusteni programu z pameti

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 21.9.2004 12:12:00

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> [...]

V Delphi to lze specifikovat pomoci:

{$SetPEFlags IMAGE_FILE_NET_RUN_FROM_SWAP}
{$SetPEFlags IMAGE_FILE_REMOVABLE_RUN_FROM_SWAP}

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.9.2004 11:43:57

> taky me to napadlo, jenze to muzu rovnou vyrobit na harddisku
> ten soubor a
> ten pak smazat. Problem je, ze kdyz to nekdo sestreli tak ten
> program tam
> zustane. RAMdisk by se sice zrusil po restartu OS, ale tohle resi muj
> problem jen castecne. A nebo myslis, ze by slo zrusit ten
> ramdisk hned po
> spusteni te aplikace, tj. jeste v dobe, kdy bezi program,
> ktery je na nem
> ulozen???

Ahoj,

[...]
Takze s RAM diskem by to mohlo fungovat stejne, za pokus to myslim stoji.
Vyresil bys tim i problem s CD.

Firebird

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.9.2004 11:57:58

> Ahoj,
> nemuzu se dohrabat k nejakemu dobremu nastroji na
> administraci firebirdu,

Neadministruji. Neni co.
Hodne lidi pouziva Ibexpert, podivej se na www.ibphoenix.com
a vyber si.

> abych vytvoril jednoduse databazi, tabulky... a byl by free,
> tak bych se
> chtel zeptat co pouzivate vy a co by jste mi doporucili.

Case studio (free do 6 tabulek).
www.casestudio.com

Slavek

Cteni zaznamu z .LNK

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 21.9.2004 11:53:58

From: "Pavel !" <paullb(zv)seznam(tec)cz>
> Kdyz jsem se dival do FAQ na delphi(tec)cz tak jsem nasel navod jak vytvorit
> LNK a z toho jsem se odvodil jak nacist soubor a zjistit cestu.

Pouzij uz hotovou funkci ShellLinkResolve (unit JclShell) z JCL:
http://sourceforge.net/projects/jcl

Petr Vones

format MP3

[*] wetty(zv)quick(tec)cz - 21.9.2004 11:47:57

Zdravim vsechny,
nemate nahodou nekdo popis ID3 tagu v MP3? Predevsim, jak to dostat z MP3.

Diky Petr Vetesnik

spusteni programu z pameti

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 21.9.2004 11:39:56

Martin Pisarik dne 21 Sep 2004 v 10:43:

> To je mi jasny, ale chtel jsem si usetrit zapis na HDD, protoze bych
> chtel aby to slo spoustet i z CD a pak je problem zjistit, kam muzu
> ten docasny.exe ulozit.

funkce GetTempPath (snad :))

Ale treba u nas ve skole mame spousteni appl z tehle slozky pro studenty bloknute, neb to jsou
vetsinou viry nebo podobna havet.

Karel Rys

spusteni programu z pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.9.2004 11:37:56

Puvodni zprava ze dne 21.9.2004:

> No smysl je ten, ze pro ruzne verze databaze a ruzne uzivatele je k
> dispozici trochu jina aplikace. Takze je vsechno v databazi a
> jednoduchy programek jen vytahne z db tu aplikaci a spusti ji. Tj.
> nemusi mit kazdy klient db aplikaci na svem pc.

Prosimte, tohle je silenost. To si udelej na siti sdileny adresar a
tam si ty programky muzes take spoustet a aktualizovat.

> Upgrade, je v teto architekture otazka zmeny v centralni db a ne
> zmena aplikace na stovkach PC.

A nebo zmeny na sitovem disku s aplikacemi.

> Pri zaloze dat a treba obnove ze zalohy se obnovi i drivejsi verze
> aplikace.

Je lepsi zajistit lepsi zalohu a chod serveru nez resit obnoveni stare
zalohy.

> Zkratka je to naprosto idealni reseni, pokud se predpoklada hodne
> updatu v aplikaci.

Ne, v databazi to neni idealni reseni. A uz vubec ne, kdyz se to ma
prasit po pameti. Tak si to aspon dej na disk, kdyz vymyslis takoveto
veci...

> No a duvod proc jsem nechtel aby EXE zustal na PC i po skonceni
> prace je ten, ze by ho nekdo mohl pak spoustet. To se samozrejme da
> osetrit. Ale jen jsem chtel vedet jestli se neda OS osidit tak, ze
> by si treba myslel, ze to spousti z disku a zatim by to spoustel jen
> [...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 21.9.2004 11:31:55

Mno, neznam povahu te aplikace, ale nebylo v takovem pripade lepsi to napsat
pres webove rozhrani? Moznosti je cela rada, od ciste webove stranky, pres
ActiveX az po .NET reseni.

spusteni programu z pameti

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 21.9.2004 11:21:55

> [...]

> funguje na win 98..winXP? Mam pocit, ze je to na kazdych windowsech jiny a
> to me prave odrazuje. Ale asi mi nic jinyho nezbyde...

spusteni programu z pameti

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 10:43:52

> [...]

To je mi jasny, ale chtel jsem si usetrit zapis na HDD, protoze bych chtel
aby to slo spoustet i z CD a pak je problem zjistit, kam muzu ten

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 10:41:51

> [...]

funguje na win 98..winXP? Mam pocit, ze je to na kazdych windowsech jiny a
to me prave odrazuje. Ale asi mi nic jinyho nezbyde...

[*] michal.vojta(zv)iol(tec)cz - 21.9.2004 10:13:49

> resim problem, jak komunikovat se zarizenim pripojenym pres kartu
> IEEE-488.

Potrebujes dve veci:
- zpusob, jak dostat z GPIB nejaky GPIB command, pripadne jak precist nejakou stavovou linku (doporucuju minimalne nastudovat zapojeni GPIB konektoru, dost ti napovi nazvy - vyznamy vodicu ); k tomu slouzi s kartou dodavany soft : dll + nejaky ten zdrojak ( interface pro dll )
- vedet, co do zarizeni poslat; to se dozvis v manualu k tomu ovladanemu zarizeni

Pouzival jsem ISA i PCI karty National Instruments NI-488.2, dve verze karty primo od Agilentu ( Hewlett&Packard ) ted si nevzpomenu na typ, vsechny mely vyse uvedene rozhrani ( dll + driver.* ), a to pro C, Delphi i Visual Basic.

Pokud jsem "mluvil" s pristroji od HP, ktere pouzivaji defaultne standart SCPI ( coz je v podstate jen zpusob, jakym konstruujes a skladas prikazy pro pristroj ), tak HP nabizi nejakou Lite verzi nevizualni komponenty pro Delphi. Bohuzel je to opravdu jen Lite verze, ktera te ma navnadit ke koupi pekne mastne ale ostre verze.

Takze pro tebe bude asi nejschudnejsi cesta si neco napsat sam.
Kdyztak napis, co chces ovladat, treba jsem to uz psal.

Michal VOJTA

spusteni programu z pameti

> [...]

Pokud se jedna jenom o to, aby uzivatel nemohl spoustet lokalni kopie
programu, tak staci prece jednoducha ochrana nejakym inteligentnim menicim

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 21.9.2004 09:29:45

ibmanager - velmi dobry rusky nastroj.. - rychlejsi nez ibexpert ale v necem
mene robustni..

http://ems-hitech.com/ibmanager/> Ahoj,
> [...]
> abych vytvoril jednoduse databazi, tabulky... a byl by free, tak bych se
> chtel zeptat co pouzivate vy a co by jste mi doporucili.

spusteni programu z pameti

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 09:45:47

> [...]

jsem chtel vedet jestli se neda OS osidit tak, ze by si treba myslel, ze to
spousti z disku a zatim by to spoustel jen z pameti...

Potomek TFrame

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 21.9.2004 09:35:46

Objevuje se mi stejna chyba.. Obcas pomuze otevreni vsech DFM souboru.
Zvlaste si dejte pozor, zda jste nepresunul v predkovi prvek na jiny prvek
nez je v potomkovi (zmenil jste mu Parent). Pokud se objevuji v DFM znaky
[2] (za definici objektu) a podobne - tak se to asi deje.. (napriklad jste
button presunul z Panelu na formular a podobne).

Pokud jste to nejak vyresil, zajimalo by mne jak. :-) Prosim napiste..

> Dobry den.
>
> Mam dotaz ohledne vytvoreni instance potomka TFrame. Pokud vytvorim jen
jeden frame (Frame1) je vse v poradku.
> Pokud ale vytvorim novy frame (Frame2) a jeho rodic je Frame1, vznikne pri
vytvoreni Frame2 za behu programu chyba:
> napr. "Label1 nema rodicovske okno". Pokud je Frame1 prazdny (bez
komponent) tak to najede, pokud obsahuje nejakou komponentu nastane vyse
popsana chyba.

> Tato chyba nastane jiz pri volani funkce Frame2 := TFrame2.Create(Panel1)
takze nemuzu ani do vlastnosti Parent nic ulozit.

> Dekuji za objasneni problemu.
>
> Petr Fiser
> 3J Servis s.r.o
> Dulni 441
> Bilina, 418 01
> Tel: +420 603 887 663

Hledac selfextractu - Was Re: spusteni programu z

[*] Jerry <jry2000(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 09:25:45

> [...]

> analyzovat vsechny dostupne metody pouzivane ke kompresi execek ...

Existuji dalsi programy jako je AD-aware, Spybot , ktere hledaji v pocitaci

S pozdravem
Jaroslav Vorlicek

Data z konference

[*] Karel Halamasek <compro(zv)vol(tec)cz> - 21.9.2004 09:21:44

Ahoj.
Nevim, jestli jsem neco neprehledl, ale kdyz jsem stahnul data z
konference, byla pouze v *.txt formatu. Data z 2003 byla v tabulce.
Existuji i v DB formatu?

Dekuji a hezky den.
Karel Halamasek

Firebird

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2004 09:19:44

ahoj,

tato otazka se tu posledni dobou opakuje snad co 14 dnu.
1/ hledani muzes zahajit z ibphoenix.com (cz)
2/ imho nejcasteji doporucovany je ibexpert personal edition (zdarma)
3/ na sf.net najdes marathon, kterej je OSSW a celkem pouzitelny
zbytek v archivu konference :o)

peca

Firebird

On 21 Sep 2004 at 9:07, Radek Szurman wrote:

> nemuzu se dohrabat k nejakemu dobremu nastroji na administraci firebirdu,
> abych vytvoril jednoduse databazi, tabulky... a byl by free, tak bych se
> chtel zeptat co pouzivate vy a co by jste mi doporucili.

Zkus IBExpert Personal (ten je free). www.ibexpert.com

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Firebird

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 21.9.2004 09:07:43

[...]

[*] Pesek Michal <michal.pesek(zv)mnul(tec)cz> - 21.9.2004 09:03:43

Hi,

Mas pravdu, ale pro obdobnou konferenci, ktera bezi na builder(tec)cz, ne pro tuto....

Michal PEPR Pesek

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

Pokud chce nekdo maly soubor at ho zabali pro distribuci a na cilovem pocitaci
opet rozbali do puvodni podoby. Takovy self-extractor si lze napsat cely i v
Delphi a mit nad nim plnou kontrolu.

Petr Vones

spusteni programu z pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.9.2004 23:16:59

Puvodni zprava ze dne 20.9.2004:

> A nejni to ciste hypoteticky bezpecnostni problem? Pokud dovolim
> neco spustit z pameti, to znamena, ze nekam ukazu a reknu tady
> zacni. Potom by slo tedy spustet i neco co nemusi byt tvoje
> (pominu-li BIOS a boot a ... par vyjimek).

No pochopitelne timto zpusobem se viry mohou chovat. Ovsem nejvetsi
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.9.2004 23:00:57

Puvodni zprava ze dne 20.9.2004:

> mno ja bych rekl ze by to slo ale v ASM.. treba UPX to tak dela
> rozbali aplikaci do pameti a pak ji pusti.. ale to je trochu jine...

Kdepak, tyto aplikace to delaji spatnym zpusobem... nedoporucuji...

spusteni programu z pameti

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 20.9.2004 23:06:58

david.kopecek(zv)hacktrack.com wrote:

> [...]

slo tedy spustet i neco co nemusi byt tvoje (pominu-li BIOS a boot a ... par

Ale mozna jsem uplne mimo.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Borland Developer Studio

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>

> [...]

tato drobnost ma uz opakovane pripravila o par hodin zivota...:-)
Zrozumitelnost nie je v jazyku ale vo zvyku.
Lauko.

spusteni programu z pameti

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.9.2004 22:56:57

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> [...]

mno ja bych rekl ze by to slo ale v ASM.. treba UPX to tak dela
rozbali aplikaci do pameti a pak ji pusti.. ale to je trochu jine...

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Delphi CLX apl. potrebuje qtintf70.dll

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.9.2004 22:42:55

From: "Vlastimil Burian" <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz>
> ... to same jde podle me v blede modrym i v Delphi ale JAK A KDE ???

Kdepak, tu knihovnu kde je znovu (spatne) naprogramovane to, co je normalne v
operacnim systemu zkratka musis distribuovat.

Petr Vones

Borland Developer Studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 20.9.2004 22:02:53

[*] MMiro <delphi(zv)admis.sk> - 20.9.2004 21:32:50

From: <blue22(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> komunikovat s takovym zarizenim pres GPIB kartu.
> Resil nekdo neco takoveho ?
> Existuji nejake komponenty nebo knihovny ?

Vyrobce te karty musi dodat driver + DLL kde je "polidstena" komunikace s tim
driverem nebo alespon popis jak s tim driverem z aplikace komunikovat pomoci
DeviceIoControl.

Petr Vones

TListView, TImageList a vykresleni ikony

[*] Petr Kuklik <pkuklik(zv)cerny-ps(tec)cz> - 20.9.2004 15:55:59

Dobry den,
nevite nekdo jakym zpusobem vykresluje TListView ikonku z TImageList? Jde mi o to, ze mam potomka TImageList, kde v metode Draw se chovam trochu jinak k vykreslovani ikon. Komponenty na to reaguje spravne, ale TListView ne. Pouziva TListView jinou metodu na vykresleni? Nebo si jenom ikonku vytahne a kresli ji nejakou svou metodou?

Diky Petr Kuklik

GPIB IEEE-488 komunikace

[*] blue22(zv)quick(tec)cz - 20.9.2004 15:55:59

Ahoj,
[...]

Dekuji predem za jakykoli tip.
Honza

HTTPGetBinary - Synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.9.2004 15:35:57

> Asi to dela Server (rozhodne nechci nejak pomluvit Synapse), ale to je
> pak nad moje sily. Proto posilam odkaz. Pokud ho stahnu pres IE tak je
> to taky zmenene.

No, pokud to i IE stahne zmrsene, tak to opravdu se Synapsi nemuze
mit nic spolecneho.

> Nevi nekdo co stim? Je tam ten soubor nejak "spatne" poslany. Posilam
> to pres FTP (TotalCommander).

Protoze (jak sam rikas) kdyz ten soubor stahnes opet pres FTP, tak je
v poradku, tak z toho je jasne, ze poslany je dobre, ne? Evidentne
dochazi k tomu mrseni na strane HTTP serveru (software toho HTTP
serveru je z neceho zmateny...)

Kouknul jsem se na to, a je to jasne. Tvuj HTTP server totiz nezna
priponu DBF, a je zaroven tak hloupe nastaveny, ze nezname pripony
povazuje za TEXT! Svedci o tom pouzity MIME typ 'text/plain'.
(Zatimco logicke a spravne by bylo povazovat nezname pripony za
binarni soubor...) A protoze si tim padem tvuj server mysli, ze se
jedna o text, patrne zcela iniciativne data upravil tak, aby byla
skutecne textova.

Resenim je tedy bud server presvedcit o tom, ze DBF neni text
(sahnout do jeho konfigurace... ), pripadne staci zmenit ten
defaultni MIME typ pro nezname pripony, nebo na ten soubor pouzij
takovou priponu, kterou server za text nepovazuje.

HTTPGetBinary - Synapse

[*] Sebesta Jan <sebesta(zv)cube(tec)cz> - 20.9.2004 15:19:56

Ahoj,

Pokud ten sami soubor stahnu na tom samem PC pres FTP (TotalCommander) tak
je vse OK. Je to soubor http://www.cube(tec)cz/sazeni/Euro.dbf

Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] za uzivatele Mosny Miroslav
Odeslano: 17. zari 2004 16:37
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: DbGrid + odchyceni indexu sloupce

Dobry den,

Potreboval bych poradit, jak u DbGridu v udalosti OnTitleClick

zjistim index sloupce, na ktery kliknu.

D7 ent.

spusteni programu z pameti

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.9.2004 11:55:42

From: "Martin Pisarik" <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> o to, ze mam ten exe soubor v databazi ze, ktere si ho chci vytahnout a
> spustit. Zajimalo me jen, jestli to jde provest bez docasneho ulozeni na

Ne.

Petr Vones

spusteni programu z pameti

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 20.9.2004 11:35:40

> [...]

o to, ze mam ten exe soubor v databazi ze, ktere si ho chci vytahnout a
spustit. Zajimalo me jen, jestli to jde provest bez docasneho ulozeni na
Ale rekl bych, ze to asi nejde, protoze nevim co by takovy program mel v
Application->ExeName a podobne...

zjisteni dostupne sirky pro sloupce StringGridu s

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 20.9.2004 11:23:39

> Od: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Datum: 20.09.2004 08:05:38

> Ahoj,
>
> nemam momentalne po ruce Delphi, ale zkusil bych se podivat na
> GetSystemMetrics. Treba to tam bude.

Mozna jsem mimo, ale nestacilo by StringGrid.ClientWidth ???
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.5.1
programator amater

spusteni programu z pameti

> netusite nekdo jestli by slo spustit program, ktery neni v souboru.exe,
ale
> je v pameti? Samozrejme, ze by slo ten soubor vytvorit, pak spustit a po
> ukonceni smazat. Jenze pokud nekdo sestreli tu ridici aplikaci, tak ho
nikdo
> nesmaze a to nechci.
> Staci mi to pro Win2k, WinXP.

Win2K a WinXP ho mohou samy smazat po restartu pomoci MoveFileEx a u W98 to
jde taky, ale jinak.

Synapse a UTF-8

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.9.2004 10:25:35

> Pouzivam HTTPSend, a posilam XML soubor pomoci POST.

To UTF-8 by melo podporovat to, cim vytvaris to XML, ne? HTTPSendu je
obsah dat zcela ukradeny, co mu das, to posle.

spusteni programu z pameti

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 20.9.2004 10:03:33

Ahoj,

[...]

Dik.

Programova zmena pripojeni k mistni siti

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 20.9.2004 10:03:33

Ahoj,
nevite nekdo jak jednoduse programove zmenit konfiguraci TCP/IP protokolu
pro pripojeni k mistni siti? win2k, winXP

Dik.

Synapse a UTF-8

[*] Jiri DAVID <david(zv)csh(tec)cz> - 20.9.2004 09:57:33

> [...]
> tezko pise nejaky priklad.

Pouzivam HTTPSend, a posilam XML soubor pomoci POST.

Internet pripojeni

[*] Sebesta Jan <sebesta(zv)cube(tec)cz> - 20.9.2004 09:55:33

Ahoj,

Mam tri otazky:

Jak nejlepe otestovat existenci prave spojeni na internet ? Proste chci neco
jako pokud je pc prave spojeno s internetem tak neco udelej. Nechci, ale aby
po v pripade vytacene linky chtelo vytacet.

Jak nejepe provest test existence souboru napr.www.neco(tec)cz/soubor.xxx ?

Jak jelepe poslat stahnout soubor pres http?

Dekuji
Jan Sebesta

Delphi CLX apl. potrebuje qtintf70.dll

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 20.9.2004 09:47:32

> [...]
> ????

knihovnu qtintf70.dll proste musis distribuovat se svou aplikaci...

Pavel Poles

Synapse a UTF-8

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.9.2004 09:39:31

> [...]

Viz. synachar.pas.

Nenapsal jsi ale v cem konkretne chces to UTF-8 pouzit, takze se

[*] Jiri DAVID <david(zv)csh(tec)cz> - 20.9.2004 09:35:31

Zdravim,

nevite nekdo, jestli Synapse podporuje kodovani UTF-8. Pokud ano, tak jakym
zpusobem ji k tomu "prinutim".

D5 prof., XP

Delphi 5 Ent. + Windows XP sp2

[*] delphi(zv)hon(tec)cz - 20.9.2004 08:49:27

No, moc se neradujme.... jak jsem koupil, tak preposilam....

http://download.microsoft.com/download/6/b/b/6bbcaf70-2adb-49e6-aceb-c94ef0133815/WindowsXP-KB885626-v2-x86-csy.exe

http://download.microsoft.com/download/c/a/5/ca5f5398-2391-42e6-8b40-f6ec4db31c88/WindowsXP-KB885626-v2-x86-enu.exe

From: "Jan Novak" <delfin4(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> seznamy globalnich promennych no a pak nezustane jina moznost, nez
> prochazet cely text funkce od zacatku. Uzasne produktivni.

Tohle lze resit pouzivanim vhodnych nazvovych konvenci. Stejne tak pri ladeni
kazdy spravny debugger zobrazuje seznam lokalnich promennych ci dalsi detailni
pohledy.

> Ne vzdy si totiz clovek muze takovy text prohlizet inteligentnim
> prohlizecem, kde ma v kontextovem menu 'find declaration'. A to

Jenze to neni argument. Kdyz mam HTML stranku tak si ji taky neprohlizim v
Notepadu ale pouziju radeji prohlizec.

Petr Vones

Borland Developer Studio

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 19.9.2004 08:11:37

> [...]

Na tom je zajimave prave to, ze diky vynechanym deklaracim se program
stane tak pruhlednym, ze ty prusery v nem proste nenadelas, takze neni

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 19.9.2004 08:07:36

Na to mam jednoduche vysvetleni - proste sis na to nezvykl. :-) Mne to take
zpocatku pusobilo urcite problemy. Jenze to clovek nesmi jen cist, ale musi
s tim aktivne pracovat. Casem prijdes na to, jak deklarovat promenne tak,
aby byly presne tam kde maji byt a ty ses v tom vyznal.

U Pascalu me naopak vadilo, kdyz jsem mel delsi proceduru a nekde na jejim
konci jsem potreboval jednoucelovou promennou (klasicky napriklad pro
cyklus), kterou jsem musel deklarovat o dve obrazovky nahoru.

Porovnej:
var i: integer;
begin
... dve obrazovky...
for i := 0 to n do ...

oproti

... dve obrazovky ...
fo(int i = 0; i < n; i++) ...

Treba reknes, ze psat tak dlouhe useky je blbost. No, ale zdaleka ne vzdy se
to da rozumne rodelit na mensi kusy.

> [...]
> projekt ma byt, vetsinou se nejvic hodi Delphi.

Ve Win ano. V .NET si vyberu jednoznacne C#. Pascal jeste prezil ohnuti do

programove nastaveni data a casu systemu

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 19.9.2004 01:15:09

<<< 19.9.2004 1:12 - Vlastimil Burian "vlastax.b(zv)seznam(tec)cz" >>>
VB> jeste by me zajimalo jaky je pak rozdil mezi API funkcemi
VB> -- SetSystemTime
VB> -- SetLocalTime

Myslim ze Local je ten, ktory mas nastaveny v Regional Settings a
SystemTime je vlastne cas GMT. Mal by byt medzi nimi rozdiel v hodine.

http://exekutor.rotursoft.sk

programove nastaveni data a casu systemu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2004 01:01:08

jestli to nekoho zajima .. to nastaveni data (i casu) systemu se po
zjednoduseni da udelat fakt jednoduse

var
Cas : TSystemTime;

begin
GetSystemTime(Cas);

Cas.wYear := "nova hodnota";
Cas.wMonth := "nova hodnota";
Cas.wDay := "nova hodnota";

SetSystemTime(Cas);
end;

jeste by me zajimalo jaky je pak rozdil mezi API funkcemi
-- SetSystemTime
-- SetLocalTime

nejak mi to z helpu nedochazi:
-- "The SetLocalTime function sets the current local time and date."
-- "The SetSystemTime function sets the current system time and date. The
system time is expressed in Coordinated Universal Time (UTC)."

jinak je (nejen) v helpu vsechno stejny tak nevim .. pripada mi to stejny ..

Borland Developer Studio

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 19.9.2004 00:07:01

> No nevim. Koncime prave jeden projekt v C++ a doted sproste nadavam,
> kdyz u kolegu vidim deklaraci promenne uprostred kodu. Je to proste
> vec vkusu. Nechci tady rozpoutavat zadny flamewar, jen aby si lidi, co
> to jeste nezkusili, udelali carku, ze ma nekdo i opacny nazor.

asi je to vec zvyku. Mne sa javi ako vyhodne obmedzovat
rozsah platnosti premennych a mat ich tak pod co najlepsou
kontrolou.

> Kdyz uz, tak se mi libi pristup k deklaracim v php: v tom byla
> predchozi zakazka a na to jsem si zvyknul velice rychle - nic se
> nemusi deklarovat a kazdy objekt je vnitrne takoveho typu, jaky se
> prave hodi.

lenze stracas tym typovu kontrolu. Problemom byva aj rychlost
taketo kodu. Rovnaky system ako popisujes je pouzity v ASP
programoch a tazko sa tam hladaju chyby, vela z nich sa prejavi
az pocas behu programu. ASP.NET a C#, kde je pouzity poriadny
OOP jazyk so silnu typovu konrolu (statickou) a serioznou
kompilaciou je IMHO lepsi system.

Erik

Borland Developer Studio

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 18.9.2004 23:44:59

On Sat, 18 Sep 2004 21:56:49 +0200, Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> wrote:

> No nevim. Koncime prave jeden projekt v C++ a doted sproste nadavam,
> kdyz u kolegu vidim deklaraci promenne uprostred kodu. Je to proste

Spravne v zlozitejsom programe je deklaracia tam, kde zacina, a to uz
nehovorim o zmensovani pouzivania stack, pretoze v cykloch je tato
premenna pristupna lokalne. Viem, ze by sa mali fcie pisat co najkratsie
a rozdelovat na viac fcii ale obcas sa podari taka pekna 200-300 riadkova
a deklaracia na zaciatku je na peknych par riadkov, a k tomu nema taku
vypovedaciu hodnotu pri spatnom skumani kodu.

> [...]
> predchozi zakazka a na to jsem si zvyknul velice rychle - nic se
> nemusi deklarovat a kazdy objekt je vnitrne takoveho typu, jaky se

A tu prave vznika 90 % dier v php scriptoch, clovek musi implicitne
aj tak pretypovavat premenne, pretoze nevie, co mu moze clovek podvrhnut.

> [...]

osobne
vadi delphi (:=,=) kontra ostatne jazyky (=,==).

vlko

mail: vlko_(zv)pobox.sk
web: http://vlko.zilina.net

Dynamicke pole se vzdalenym pristupem

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2004 22:36:52

Mel bys byt trochu konkretnejsi ! Z toho cos napsal moc nepoznam(e) jake mas
presne umysly. Nevim jestli sem ten umysl pochopil ale mrkni na tohle:

-----------------------
mas tlacitko, po kliknuti si alokujeme nakou pamet pro BufX jako zdrojovy
buffer pro pozdejsi kopirovani, dame si do nej neco abychom pak mohli
vyzkouset jestli to funguje ...

SIZEofBUFFER = 200;

var
BufX : Pointer;

procedure B(out Buffer: Pointer);
begin
GetMem(Buffer, SIZEofBUFFER);
CopyMemory(Buffer, BufX, SizeOf(BufX));
end;

procedure A;

var PA : Array of Char;
X : Pointer;

begin
B(X);

// velikost dynam. pole zalezi na tom co tam davas ... v tomhle pripade to
bude stacit
SetLength(PA, SIZEofBUFFER);

CopyMemory(PA, X, Length(PA));
FreeMem(X);

showmessage(PA[0]); // test

GetMem(BufX, SIZEofBUFFER);

Char(BufX^) := 'X';

try
A;
finally
FreeMem(BufX);

marne uz vice jak pul dne bojuju s pointery a tak se pokusim obratit pro
pomoc mezi (mozna) odborniky :

Mam dve procedury :

Procedure A;
Var PA : Array of Char;
X : Pointer;
Begin
B(X);
SetLength(X, ?);
CopyMemory(PA, X, ...
FreeMem(X);
End;

Procedure B(out Buffer : Ponter);
Begin
GetMem(Buffer, ?);
CopyMemory(Buffer ...
...a vrati velikost, se kterou pak pracuju...
End;

Jestli jste nekdo pochopili umysl, potrebuji, aby procedura B realokovala
predany buffer, a nahazela tam co potrebuje.
Zkousel jsem uz vsechno mozne, ale zvdy to konci "Invalid pointer operation"
ci RE 216 - "Access volation".
Nekdy to zase funguje, ale uz nelze s bufferem, ktery preda B nijak
manipulovat (2. instance)
Taky nechapu, pro GetMem nealokuje to, co po nem chcu, ale mnohem vice, coz
je problem a musim pole zkracovat - problem vyse.
Ideal proste je, ze funkci B predam PA a o nic vic se nestarat.

Asi to zni dosti zoufale, ale uz toho mam fakt plne vsechno, a tak diky za
kazdou radu.

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

Borland Developer Studio

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.9.2004 22:06:50

Puvodni zprava ze dne 18.9.2004:

> [...]

> prave hodi.

To jsi ovsem v dost prikrem rozporu sam se sebou :-)

A navic tohle je silena cunarna viz Variant a spol. a notabene jeste
bez deklarace... Ano, velmi lehce se na to zvyka... do chvile, nez
program zacne delat pri kusy a zacnes hledat ty prusery, co jsi tam
diky tomu nasekal :-)

> Jinak pochopitelne zlaty pascal - kdyz si muzu vybrat, v cem projekt
> ma byt, vetsinou se nejvic hodi Delphi.

To je jen otazka zvyku.

Borland Developer Studio

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 18.9.2004 21:56:49