Dynamicke pole se vzdalenym pristupem

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 18.9.2004 21:54:49

> Dobry den,
> marne uz vice jak pul dne bojuju s pointery a tak se pokusim
> obratit pro pomoc mezi (mozna) odborniky :

:(

> Mam dve procedury :
>
> Procedure A;
> Var PA : Array of Char;
> X : Pointer;
> Begin
> B(X);
> SetLength(X, ?);
> CopyMemory(PA, X, ...
> FreeMem(X);
> End;
>
> Procedure B(out Buffer : Ponter);
> Begin
> GetMem(Buffer, ?);
> CopyMemory(Buffer ...
> ...a vrati velikost, se kterou pak pracuju...
> [...]

Tedy, vubec jsem nepochopil smysl tveho snazeni.
Zkus popsat o co ti jde, na mne to pusobi, jako ze chces prihodit neco
malo na zacatek (nebo konec ?)
buffru. Uz vubec nechapu vyznam PA (deklarujes dynamicke pole), proc ?
Podle men tohle nejde ani prelozit (nezkosel jsem).

Slavek

Dynamicke pole se vzdalenym pristupem

[*] tondrej(zv)t-online.de - 18.9.2004 21:40:48

> Jestli jste nekdo pochopili umysl,

Sorry, nepochopil som.

> potrebuji, aby procedura B realokovala
> predany buffer, a nahazela tam co potrebuje.

Kedze ten parameter je deklarovany ako out, prva vec, co ta procedura
urobi, je nastavi ho na nil. Okrem toho, v tele pouzivas GetMem, takze
nechapem, co hovoris o realokacii.

Procedura A zase obsahuje pseudokod, ktory uz vobec nechapem a myslim,
ze SetLength s parametrom typu Pointer sa ani neskompiluje.

> Asi to zni dosti zoufale, ale uz toho mam fakt plne vsechno, a tak diky za
> kazdou radu.

Skus inymi slovami a podrobnejsie popisat, co sa snazis dosiahnut a aky
je s tym problem.

programove nastaveni data a casu systemu

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2004 21:30:47

Prikladam zdrojak (cizi). Ale jsou tam mouchy, predevsim v casovem pasme,
resil jsem to pres SetLocalSystemTime...

function SetPCSystemTime(tDati: TDateTime): Boolean;
var
tSetDati: TDateTime;
vDatiBias: Variant;
tTZI: TTimeZoneInformation;
tST: TSystemTime;
begin
GetTimeZoneInformation(tTZI);
vDatiBias := tTZI.Bias / 1440;
tSetDati := tDati + vDatiBias;
with tST do
begin
wYear := StrToInt(FormatDateTime('yyyy', tSetDati));
wMonth := StrToInt(FormatDateTime('mm', tSetDati));
wDay := StrToInt(FormatDateTime('dd', tSetDati));
wHour := StrToInt(FormatDateTime('hh', tSetDati));
wMinute := StrToInt(FormatDateTime('nn', tSetDati));
wSecond := StrToInt(FormatDateTime('ss', tSetDati));
wMilliseconds := 0;
end;
Result := SetSystemTime(tST);
end;
> Muzete mi poradit jak programove nastavit datum a cas systemu ?

Dynamicke pole se vzdalenym pristupem

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2004 21:24:46

[...]

Jestli jste nekdo pochopili umysl, potrebuji, aby procedura B realokovala
predany buffer, a nahazela tam co potrebuje.
Zkousel jsem uz vsechno mozne, ale zvdy to konci "Invalid pointer operation"
ci RE 216 - "Access volation".
Nekdy to zase funguje, ale uz nelze s bufferem, ktery preda B nijak
manipulovat (2. instance)
Taky nechapu, pro GetMem nealokuje to, co po nem chcu, ale mnohem vice, coz
je problem a musim pole zkracovat - problem vyse.
Ideal proste je, ze funkci B predam PA a o nic vic se nestarat.

Asi to zni dosti zoufale, ale uz toho mam fakt plne vsechno, a tak diky za
kazdou radu.

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

programove nastaveni data a casu systemu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2004 19:24:37

Muzete mi poradit jak programove nastavit datum a cas systemu ? uz sem
zkusil vsechno :-(

nesmyslny rozdil mezi Delphi a C++Builderem v CLX

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2004 19:24:37

Zjistil sem ze v CLX aplikaci v C++Builderu (6 Enterprise) nelze Labelu
priradit zadne PopupMenu ... nechapu jak je to mozne ... setkal ste se s tim
nekdo nebo vite co s tim ?

V Delphi (7 Enterprise) v CLX apl. to normalne jde !

Detekce pripojeni k Internetu

[*] Jan L?ebesta <sebesta(zv)cube(tec)cz> - 18.9.2004 18:36:33

Ahoj,

Mam tri otazky:

Jak nejlepe otestovat existenci prave spojeni na internet ? Proste chci neco jako pokud je pc prave spojeno s internetem tak neco udelej. Nechci, ale aby po v pripade vytacene linky chtelo vytacet.

Jak nejlepe provest test existence souboru napr.www.neco(tec)cz/soubor.xxx ?

Jak nejelpe poslat (stahnout) soubor p+AVk-es http?

Dekuji moc
Jan Sebesta

Borland Developer Studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 18.9.2004 16:34:25

Ja myslim, ze zde urcita mirnejsi flame muze byt uzitecna. Tohle uz neni
spor podobny tem drivejsim, zda je lepsi Pascal nebo C. Pascal byl dobry
jazyk, z historickeho pohledu na nej nedam dopustit, vydrzel jsem s nim pres
10 let. Realita je ovsem takova, ze dnesnim potrebam uz nestiha a veskere
pokusy ohnout ho na .NET chapu spis jako cestu k horsimu. Ono staci, ze
urcity maglajs vznikl jeho ohnutim na Object Pascal. S ohledem na
skutecnost, ze v .NET je objektove vse, tedy i promenne, je proste
vyhodnejsi prejit na jazyk, ktery s tim pocita uz tak nejak od zacatku.
Samozrejme za predpokladu, ze tomu nebrani zadne dostatence zavazne duvody.
Takze IMHO dnes se neda vest seriozni diskuse na tema, ktery jazyk je lepsi
pro .NET (neznam jiny nez C#, vse ostatni jsou jen dost slabe nahrazky,
ktere stejne dost dobre nemohou nabizet neco vyrazne lepsiho nez C#), ale
debatu by bylo mozne vest o vyvojovych prostredich (kdyby Borland neutracel
zbytecne penize na VCL.NET a venoval se vice vyvojovym nastrojum, treba by
byl zivot v tomto smeru radostnejsi).

Proste se domnivam, ze setrvavat po prechodu do .NET u Pascalu dobu delsi
nez nezbytne nutnou je cire blaznovstvi.

RGB funkce v Delphi CLX aplikaci

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2004 16:34:24

tak jsem dosel na to ze se funkce nachazi v jednotce Windows kterou nelze z
jasnych duvodu pouzit .. jelikoz je ta funkce velmi jednoducha tak jsem ji
zkopiroval do me Delphi CLX aplikace primo .. spise bych ted potreboval
odpoved jaktoze v C++Builderu kdyz tu CLX aplikaci vytvarim ta funkce
dostupna je ???!

RGB funkce v Delphi CLX aplikaci

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2004 16:30:24

pokousim se vytvorit CLX aplikaci v Delphi (7 Enterprise) ale narazim na
sama uskali .. momentalne mi prekladac hlasi ze neexistuje funkce RGB ... tu
stejnou aplikaci mam napsanou a zdarne prelozenou jako CLX v C++Builderu (6
Enterprise) - tam je to v poradku ... nechapu .. mam pridat nejakou jednotku
ci co ?

Borland Developer Studio

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.9.2004 16:08:23

From: <tondrej(zv)t-online.de>
> [...]
> Co som zatial pisal v C#, vzdy si aspon tie deklaracie dam vsetky navrch

Ja musim rict ze po urcite dobe si uz bez toho neumim zadny (moderni) jazyk
dost dobre predstavit. Stejne tak editace seznamu parametru metod v interface
a implementation sekci pri kazde zmene je ponekud unavna. Na druhe strane je
vhodne pouzivat v C# regiony, jinak se z toho stane dost neprehledny gulas.

Ohledne tematu, pokud vim tak podobny refactoring pro Delphi uz nejakou dobu
umi Model Maker.

Petr Vones

Borland Developer Studio

[*] tondrej(zv)t-online.de - 18.9.2004 15:50:21

> [...]

Co som zatial pisal v C#, vzdy si aspon tie deklaracie dam vsetky navrch

TOndrej

Borland Developer Studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 18.9.2004 14:34:13

To jsem nejak nepochopil, to jde i v D5.

> 2. Sledovanie zmien (mozno aj s CSV?)

To je otazka nastroje pro udrzbu verzi. Opet lze i v nizsich verzich Delphi,
ke kterym je nejaky takovy nastroj.

> 4. Cislovanie riadkov (plus tie pluska ala VS)

Radovat se nad necim, co tam melo a mohlo byt uz davno, mi neprijde moc
zabavne. :-)

> 6. Prehodenie komponent do Listu a nie v ikonkach.

Nekdy je list dost otravny, a dal bych prednost prepinani mezi obema
moznostmi.

> d) je spravne, vid hore.

Borland Developer Studio

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.9.2004 14:04:51

From: "Pavol Stugel, NETGraphics" <palo(zv)netgraphics.sk>
> [...]
> 5. A aj ta refactoring funkcia co tam strasne prezentuju nie je na zohodenie
> 6. Prehodenie komponent do Listu a nie v ikonkach.

Predpokladam ze vsechno se to tyka platformy Win32.

Me osobne by totiz potesila spise verze, ktera by vypadala uplne stejne jako
predchozi, nemela zadne nove komponenty ani vlastnosti, akorat by v ni byly
opraveny po letech chyby ;-)

Petr Vones

Borland Developer Studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 18.9.2004 14:04:51

Me docela pobavila poloautomaticka deklarace promennych. Namisto

int NodeCount = 0;

jak bych to udelal v C#, se v Delphi musi vyvolat okno, kde se mohou
doupravit odhadnute vlastnosti a pak se deklarace vlozi pred begin. Musim
rict, ze kdyz si zvyknete na deklarace typu az na miste, kde ji potrebujete,
budete sproste nadavat pri navratu do Delphi.

Muj nazor i doporuceni jsou takovato. Pokud prechazite do .NET a nebrani
tomu nejake hodne zavazne duvody, prejdete radeji i do C#. Pracuje se s tim
lepe nez s Pascalem, a prechod mezi jazyky je prkotina ve srovnani s
prechodem z Win32 do .NET. Ostatne, pokud pujdete na nejake skoleni tykajici
se .NET nekam jinam nez k Borlandu (napriklad sem: http://www.haes(tec)cz),
setkate se s nejvetsi pravdepodobnosti prave s C#.

BTW - C# je celkovym vyznenim mnohem blize Pascalu nez C.

Borland Developer Studio

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 18.9.2004 14:00:50

> Docela by me zajimalo co je dle te ukazky presne predmetem tveho nadseni:
neviem kde si videl nadsenie, dal som to len ako zaujimavost,

[...]

6. Prehodenie komponent do Listu a nie v ikonkach.> a) Delphi pro Win32
> b) Delphi pro .NET
> c) podpora C# v Borland IDE
> d) neco jineho ...
d) je spravne, vid hore.

palo

zjisteni dostupne sirky pro sloupce StringGridu s

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2004 13:32:29

nemohu vyresit jak presne zjistit dostupnou sirku pro sloupce StringGridu
kdyz ma vertikalni posuvnik - prakticky by stacilo "neco" odecist z sirky
komponenty .. ale Windows mohou mit sirku posuvniku nastavenou ruzne a tak
je nutne ji zjistit ... ale JAK ?
(napr. na mem pocitaci pak odpovida StringGrid.Width - 25)

Borland Developer Studio

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.9.2004 13:30:29

From: "Pavol Stugel, NETGraphics" <palo(zv)netgraphics.sk>
> IDE vyzera fakt dobre(aj funkcne), a uz chyba iba podpora C/C++.
> Pravdepodobne vsetci co rozmyslali nad upgradom z D4/5/6 budu mat teraz
> vazny dovod...

Docela by me zajimalo co je dle te ukazky presne predmetem tveho nadseni:

a) Delphi pro Win32
b) Delphi pro .NET
c) podpora C# v Borland IDE
d) neco jineho ...

Petr Vones

Borland Developer Studio

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 18.9.2004 12:40:22

> Zaujimava flash prezentacia novej verzie Delphi IDE (D9/Borland Developer
Studio/ Diamondback).
> [...]
Pravdepodobne vsetci
> co rozmyslali nad upgradom z D4/5/6 budu mat teraz vazny dovod...

pozri radsej Visual Studio 2005, beta Express verzie
su zdarma na http://lab.msdn.microsoft.com/express/

Erik

Diakritika v InterBase - vyreseno

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.9.2004 11:52:16

No vida, ze to jde. V Params IBDatabase si dejte lc_type=WIN1250 (treba).

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Delphi 5 Ent. + Windows XP sp2

Lukas Gebauer wrote:

> Popravde, nenasel jsem zatim obecne vubec nic, co by SP2 delalo problemy.

tak to ja jo. system je nejaky liny, hlavne pri bootu. ale to je dan za tu
bezpecnost :)

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

ANN: Borland Developer Studio

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 18.9.2004 12:08:17

[...]

Diakritika v InterBase

> No nic, budu zkouset dal. Kdyby nekdo vedet co s tim, pls, napiste to sem.

Ahoj,
do IbDatabase.Params zapis toto:
USER_NAME=...
PASSWORD=...
lc_ctype=WIN1250

Lauko.

Delphi 5 Ent. + Windows XP sp2

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.9.2004 11:10:12

Poslusne hlasim, ze zatim jsem nenasel zadne problemy s D8, D7, D6, D5,
ba dokonce i stare D3 bezi spokojene!

Popravde, nenasel jsem zatim obecne vubec nic, co by SP2 delalo problemy.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Diakritika v InterBase

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.9.2004 11:06:12

Jiri Cincura wrote:

> Ale prisel jsem na to. Pred "kriticke" znaky staci dat _WIN1250. Treba:
> select * from dily where UPPER(name_cz) like _WIN1250'%E%'

Nadseni opadlo. :(

Jelo to jen v konzoli, ale v kodu uz je to horsi.

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.9.2004 10:30:09

Jakub Dusek wrote:
> Aha uz asi tusim, ale v tom pripade ti tu lepe poradi nejaky IBista nebo
> FBista, ja jsem Oraclista :) Myslim, ze se musi v selectu nastavit
> znakova sada, vim ze to ma neco spolecneho s COLLATE (mrkni do helpu),
> porad se tu o tom mluvi :)

Collate je na trideni (treba CH, apod.).

Ale prisel jsem na to. Pred "kriticke" znaky staci dat _WIN1250. Treba:
select * from dily where UPPER(name_cz) like _WIN1250'%E%'

Ale i tak diky.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Diakritika v InterBase

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 18.9.2004 10:04:07

Friday, September 17, 2004, 11:50:12 AM, you wrote:

JC> Tak jsem konecne rozjel ty Params. Ja blbec mel Params pred selectem, proto
JC> jsem jich mel vzdy 0. No ji patek. :)

JC> Ale zpet k problemu. :) Porad tam nemuzu dostat tu diakritku.

JC> arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation Cannot
JC> transliterate character between character sets.

Delphi 5 Ent. + Windows XP sp2

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2004 22:21:21

Ja jedu na D7 a zatim OK.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

IBExpert - cestina

[*] Tomas Michalik <michalik(zv)proca(tec)cz> - 17.9.2004 19:42:00

Ing. Jiri Sokol wrote:
> Ahoj panove!
> Omlouvam se, ze otravuju s uplne trivilanim problemem, ale ja to nemuzu najit uz nekolik hodin a strasne me to stve!
> Stahl jsem si z NETu novou verzi IBExperta (Personal), odinstaloval starou verzi, ktere "byla v cestine" a ted nejsem schopne dostat cestinu do te nove verze. Byla v tom nejaka finta, ale nenapsal jsem si jaka a ted uz to nevim a nedari se mi na to prijit.
> V instalovanem adresari je podadresar Languges, kde je i cestina - Czech.lng
> Jenomze, kdyz jdu pres nabidku do Localize IBExpert, tak to chce nejaky *.lna soubor.
> [...]

Sice pocesteni nepouzivam, ale jsem si temer jisty, ze musis Czech.lng
prejmenovat a dat na misto puvodniho IBExpert.lng.

vyvoj IS

ProCA, spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 - Libus
140 00, Czech Republic

tel: +420 234646446
fax: +420 234646120

michalik(zv)proca(tec)cz
http://www.proca(tec)cz

DbGrid + odchyceni indexu sloupce

[*] Pavel GRATZER <pavelg(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 17.9.2004 17:02:40

> Dobry den,
>
> Potreboval bych poradit, jak u DbGridu v udalosti OnTitleClick
>
> zjistim index sloupce, na ktery kliknu.
> D7 ent.
> Dekuji
> Mirek

procedure TForm_UO.DBGrid_UOTitleClick(Column: TColumn);
begin
ShowMessage(intToStr( column.Index ) );
// cislovani sloupcu zacina od 0
end;

PG

DbGrid + odchyceni indexu sloupce

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 17.9.2004 17:02:40

pomoci Column.Grid.Columns[] = Column

Pavel

> From: Mosny Miroslav [mailto:mosny.miroslav(zv)hilti(tec)cz]
> Potreboval bych poradit, jak u DbGridu v udalosti OnTitleClick

> [...]

[*] Mosny Miroslav <mosny.miroslav(zv)hilti(tec)cz> - 17.9.2004 16:36:38

Dobry den,

Potreboval bych poradit, jak u DbGridu v udalosti OnTitleClick

zjistim index sloupce, na ktery kliknu.

D7 ent.

ulozeni dynamicky vytvorenych TFrame do souboru

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 17.9.2004 16:12:36

> malej prikladek nebo link by nebyl?

Form:=TForm.CreateNew(Application);
BinStream := TMemoryStream.Create;
// Nacteni BinStream ze souboru nebo odnekud misto MemoryStream lze
pouzit rovnou TFileStream
Reader := TReader.Create( BinStream, 4096 );
try
Reader.ReadRootComponent( Form );
finally
Reader.Free;
end;

A zapis podobne by mel stacit

BinStream.WriteComponent( Form );

Potomka TReader je nutne vytvorit pro slozitejsi praci pri nacitani
komponent
(napr hledani volneho jmena...)

Pavel Poles

ulozeni dynamicky vytvorenych TFrame do souboru

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 17.9.2004 15:46:31

> Muzes si udelat vlastni potomky TReader a TWriter a zapisovat si jejich
> xfm
> kam chces
> a jak chces....

malej prikladek nebo link by nebyl?

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

> From: Jiri Matejka [mailto:matejka(zv)stemmark(tec)cz]

> O to se pokousim (v OnKeyDown nastavuju Key:=0), bohuzel to
> nepomaha...

V OnKeyDown nemusis nic nastavovat, nastavit se musi v OnKeyPress:
Key := #0;

ulozeni dynamicky vytvorenych TFrame do souboru

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 17.9.2004 15:24:27

> ahojky
> Prosim, rad bych vedel, jak udelat ulozeni a opetovne nacteni dynamicky
> vytvorenych Frame do souboru vcetne jejich nastaveni. Aby to nebylo tak
> jednoduche, tak vzdy nekolik frame je na jinem Page Notebook-u. Prochazet
> cele a jeden po druhem ukladat treba do ini mi prijde trosicku
komplikovane.

[...]

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 17.9.2004 15:06:26

ahojky
Prosim, rad bych vedel, jak udelat ulozeni a opetovne nacteni dynamicky
vytvorenych Frame do souboru vcetne jejich nastaveni. Aby to nebylo tak
jednoduche, tak vzdy nekolik frame je na jinem Page Notebook-u. Prochazet to
cele a jeden po druhem ukladat treba do ini mi prijde trosicku komplikovane.

Zapletal Martin

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2004 12:16:15

Jiri Matejka wrote:

> To prave delam - v Form1.OnKeyDown to zpracuju, nastavim Key:=0 a konec.
> V RadioGroup s tim nic delat ani nemuzu, protoze TRadioGroup udalost
> OnKeyDown, ani OnKeyPress nema...

Jeste zkus ssShift := []; Aby tam jako nebylo to Alt.

Jinak uz nevim. ;)

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

OT: IBExpert - cestina

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 17.9.2004 12:08:14

[...]
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.5.0
programator amater

Jak zobrazit TFrame jako formular?

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 17.9.2004 12:06:14

> Jinak nez tak, jak to popisujes, to nejde. TFrame slouzi pro jine a
> lepsi veci - takze to, ze se "nekam" musi vlozit, neni zbytecne.

> Uvaz, ze si treba vytvoris frame pro editaci udaju odberatele s
> kompletnimi eventy a logikou a ten pak muzes vlozit do vice formularu,
> ktere obsahuji dalsi udaje. To je to, na co jsou framy uzitecne.

To vim, ale slo mi o navrh TFrame za behu programu, a to ho
potrebuju nejak zobrazit. Nakonec jsem ho teda vlozil na
Form a prepral mu ChangeBounds tak aby byl roztahle na cely,
ale vlastnost Align, Left, Top, Width, Height byly nezavisle na
jeho skutecne pozici a velikosti (FLeft apod. jsou nastesti protected)...

Dekuji za pomoc

Pavel Poles

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 17.9.2004 11:54:13

> [...]

To prave delam - v Form1.OnKeyDown to zpracuju, nastavim Key:=0 a konec. V
RadioGroup s tim nic delat ani nemuzu, protoze TRadioGroup udalost

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2004 11:50:12

Jakub Dusek wrote:
> [...]

transliterate character between character sets.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2004 11:44:11

Jiri Matejka wrote:

> [...]

zachytavej a trid.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

LIBLNTF.PAS

[*] energystar <energystar(zv)inmail.sk> - 17.9.2004 11:42:11

Dobry den.

Nemate niekto nahodou %subj% ?
Ak ano, mohi by ste mi ho poslat mailom?

Dakujem.

Ronai

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 17.9.2004 11:34:10

> Subject: Re: Zvuk pri stisku Alt+klavesa

> O to se pokousim (v OnKeyDown nastavuju Key:=0), bohuzel to
> nepomaha...

Ahoj,

jeste je to treba udelat i v OnKeyPress.

Zapsat string do souboru - vyreseno

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 17.9.2004 11:22:10

Diky, tak to skutecne funguje.
PH.

> V pripade shortstringu to ma byt takto:
>
> fout.Write(VetaS.cod1[1], 32);
>
> Prvy byte (.cod1[0]) totiz obsahuje dlzku stringu.
>
> HTH
> TOndrej

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 17.9.2004 11:12:08

> [...]
>
> peca

O to se pokousim (v OnKeyDown nastavuju Key:=0), bohuzel to nepomaha...

Seznam property

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 17.9.2004 10:52:06

Ahoj,

vedel by nekdo jak se da ziskat seznam jmen
properties nejakeho interface?

Napr.:

IXMLDOMCommentDisp = dispinterface
['{2933BF88-7B36-11D2-B20E-00C04F983E60}']
property data: WideString dispid 109;
property length: Integer readonly dispid 110;

Vysledek: data,length .

U TObject to neni problem, ale u interfacu ?

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2004 11:08:08

> Co znamena "ututlej"? Ja prave potrebuju aby uzivatel pouzival ty klavesove
> zkratky, resp. potrebuje to uzivatel, aby nemusel presahavat na mys, a ke
> stisku Alt+neco dochazi vetsinou kdyz je prave v tom radiogroupu.
>
> Ale s tim menu je to pravda, kdyz jsem tam dal pokusne menu a nastavil alt
> na patricne pismeno, tak to necinka :)

tak to udelej obracne, zahod tu klavesu, pokud ji zpracujes v tom
RadioGroupu. to by melo mit potrebny vysledek (imho)

peca

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2004 10:52:06

Jiri Matejka wrote:

> [...]
>
> Ale s tim menu je to pravda, kdyz jsem tam dal pokusne menu a nastavil
> alt na patricne pismeno, tak to necinka :)

Nekam si uloz, jake mas v tom TRadioGroup hotkey. Kdyz potom prijde na Form
klavesa a je na smerovana TRadioGroup a tato zkratka tam nejni, proste ji
zahod.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Zapsat string do souboru

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 17.9.2004 10:24:03

Data := ss.DataString;
finally
FreeAndNil(ss);
FreeAndNil(f);
end;
except on e:Exception do
begin
ShowMessage('Error : '+ e.Message);

result := 0;

Miso

Jak zavolat cizi program

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 17.9.2004 10:24:03

Diky, a neni to potreba pri zavreni excelu nejak uvolnit v delfi?
Dalik

> Excel se da spustit treba takto:
> uses ShellApi;
> ShellExecute(Handle, 'open', PChar('excel'), nil, nil, SW_SHOW);

Zapsat string do souboru

[*] Petr Kuklik <pkuklik(zv)cerny-ps(tec)cz> - 17.9.2004 10:34:04

U TMemoryStream pouzivam prevod na pchar, pak to vypada takto

var Str : string;
pStr : pchar;
MS : TMemoryStream;

Str := 'ahoj';
pStr := pchar(Str);
MS.write(pStr[0], length(pSTr));

Myslim si, ze u TFileStreamu to bude stejne.

Petr

To jsem zkousel, ale to mi nezapise do souboru string o delce 32 bytu. A
kdys promenou S nadefinuju jako string[32], hlasi to Invalid Typecast pri
operaci Pointer(S)^.

Pavel Hauptman

> var
> FS : TFileStream;
> S : string;
> begin
> S := 'Ahoj';
> FS := TFileStream.Create(.., ..);
> try
> FS.Write(Pointer(S)^, Length(S));
> finally
> FS.Free;

FB isql, odpojeni databaze

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2004 10:03:59

> Prikaz HELP by mal zobrazit dostupne prikazy...
>
> EXIT -- exit and commit changes
> QUIT -- exit and roll back changes

to vim, ale ja nechci vyskocit, chci se odpojit a pripojit k jine
databazi. nebo odpojit a zmenit znakovou sadu a znovu se pripojit...

peca

zarovnani znaku v Editu k pravemu okraji

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 17.9.2004 09:41:57

Ano dekuji za typ - nasel jsem komponentu EditAlign, kde to bylo reseno
nasledovne:

case Alignment of
taLeftJustify:
Params.Style := Params.Style or LongWord(ES_Left);
taRightJustify:
Params.Style := Params.Style or LongWord(ES_Right);
else //taCenter
Params.Style := Params.Style or LongWord(ES_Center);
end;

> Jedno z rieseni je v TCustomEdit prepisat metodu CreateParams
> (aj ked sa v helpe pise, ze: ES_RIGHT: right-aligns text in a multiline
edit
> control)
>
> procedure TRightAlignEdit.CreateParams(var Params: TCreateParams);
> begin
> inherited CreateParams(Params);
> Params.Style := Params.Style or ES_RIGHT;
> end;
>
> Slavo

Zapsat string do souboru

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 17.9.2004 10:22:03

A co tohle:

(zv)S[1]

Zapsat string do souboru

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 17.9.2004 10:10:02

> var
> FS : TFileStream;
> S : string;
> begin
> S := 'Ahoj';
> FS := TFileStream.Create(.., ..);
> try
> FS.Write(Pointer(S)^, Length(S));
> finally
> FS.Free;

To ano, ale v jeho pripade sa jedna o shortstring, ktory je staticky
alokovany. Pretypovanie na Pointer je invalid typecast.

[snip]

V pripade shortstringu to ma byt takto:

fout.Write(VetaS.cod1[1], 32);

Prvy byte (.cod1[0]) totiz obsahuje dlzku stringu.

Zapsat string do souboru

[*] Pavel Hauptman <phauptman(zv)bilbo(tec)cz> - 17.9.2004 09:41:57

Ahoj,
snazim se zapsat string do souboru, ale jako prvni znak stringu mi to
vzdycky zapise nesmysl. Takto to ukladam:

type TVetaS = record
lngh: word;
cod1: string[32];
end;
var VetaS: TVetaS;
fout: TFileStream;
begin
FillChar(VetaS, SizeOf(VetaS), #0);
VetaS.lngh := 4;
VetaS.cod1 := 'ahoj'
fout := TFileStream.Create(FName, fmOpenReadWrite);
fout.Write(VetaS.lngh, 2);
fout.Write(VetaS.cod1, 32);
fout.Size := fout.Position;
fout.free;
end;

Jak to mam udelat, aby mi to spravne zapisovalo data s retezcem dlouhym 32
bytu?

Diky a s pozdravem

Pavel Hauptman

Zapsat string do souboru

> [...]

kdys promenou S nadefinuju jako string[32], hlasi to Invalid Typecast pri

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 17.9.2004 09:41:57

> [...]

stisku Alt+neco dochazi vetsinou kdyz je prave v tom radiogroupu.

Ale s tim menu je to pravda, kdyz jsem tam dal pokusne menu a nastavil alt

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 17.9.2004 09:47:58

FS : TFileStream;
S : string;
begin
S := 'Ahoj';
FS := TFileStream.Create(.., ..);
try
FS.Write(Pointer(S)^, Length(S));
finally
FS.Free;

> From: Pavel Hauptman [mailto:phauptman(zv)bilbo(tec)cz]
>
> snazim se zapsat string do souboru, ale jako prvni znak stringu mi to
> vzdycky zapise nesmysl. Takto to ukladam:
>
> type TVetaS = record
> lngh: word;
> cod1: string[32];
> end;
> var VetaS: TVetaS;
> fout: TFileStream;
> begin
> FillChar(VetaS, SizeOf(VetaS), #0);
> VetaS.lngh := 4;
> VetaS.cod1 := 'ahoj'
> fout := TFileStream.Create(FName, fmOpenReadWrite);
> [...]

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2004 09:31:56

Jiri Matejka wrote:
> [...]

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 17.9.2004 09:23:56

> [...]

navic zjistil, ze se to pipani ozyva pouze v pripade, ze je v radiogroup
vybrana nejaka hodnota, je-li ItemIndex-1 pak to nepipa...

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 17.9.2004 09:03:54

> jak prosimte v isql odpojim databazi (FB 1.5.1)? pripojim
> connect...., ale disconnect nejde a i v referencaku je uvedeno, ze to
> neni prikaz pro isql.

Prikaz HELP by mal zobrazit dostupne prikazy...

EXIT -- exit and commit changes
QUIT -- exit and roll back changes

To je pre isql Interbase 6.

word_tlb, office_tlb a vbide_tlb

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 17.9.2004 09:03:54

Ako ziskat tieto subory? Vyzaduje ich unita word_tlb.
Dakujem

FB isql, odpojeni databaze

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2004 08:41:52

Zdravim,

jak prosimte v isql odpojim databazi (FB 1.5.1)? pripojim
connect...., ale disconnect nejde a i v referencaku je uvedeno, ze to
neni prikaz pro isql.

Jak zobrazit TFrame jako formular?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 17.9.2004 08:35:52

Pavel Poles napsal(a):
> Zdravim,
>
> jde nejakym zpusobem jednoduse zobrazit TFrame za behu programu,
> jako by to byl formular (tedy v podstate to jak to vypada pri navrhu v
> Delphi)?
> Samozrejme by slo vytvorit formular a hodit na nej Frame s Align alClient,
> ale ten formular je tam pak jaksi navic :-(
>
> Predem dik za rady a napady
>
> Pavel Poles

Pristup do MSIE

[*] Mira <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2004 07:39:48

Zdravim vsechny,
mohl by mne prosim nekdo naznacit smer, kudy se vrhnout, kdyz potrebuji z
aktualne otevreneho okna MSIE (ver. 6+) ziskat to, co je v nem napsano?
Treba do nejakeho Stringlistu? Potrebny text je i soucasti aktualniho
zdrojoveho kodu onoho okna. Navic jde o text pouze z urciteho framu toho
okna MSIE.

Mam k dispozici jak D7 Pro tak D8. Neco mi rika, ze D8 by asi bylo vhodnejsi
(.NET), ale zatim s nim nejsem kamarad, takze bych byl rad, kdyby to slo i
pres D7 (win32).

Diky za pripadne postrceni
Mira

Diakritika v InterBase

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2004 07:39:48

Jakub Dusek wrote:

> Pokud to nepomuze, posli text vyjimky.

Normalne v dotazu (s i bez Ansi...):
arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation Cannot
transliterate character between character sets.

S parametrem:
Project Project1.exe encountered unhandled exception class
Borland.Vcl.IB.EIBClientError. Process stopped. Use Step or Run to continue.

Se to ani nespusti. Hned pri startu (pri CreateForm, jakmile napisu heslo do
DB, pritom v OnCreate ja nic nemam).Taky jsem na to vcera koukal jako
blazen. Proto jsem to dal rovnou do dotazu.
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

gemini format

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 17.9.2004 08:05:50

Dobry den,
muzete mi prosim nekdo poslat popis gemini formatu pro bankovni operace ?

dekuji
Milos Sula

Diakritika v InterBase

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2004 07:53:49

Jakub Dusek wrote:
> Idealne pres parametry (co kdyz bude v nazvu dilu apostrof? :)). Ale ta

Uz jsem to rozjel. Pomohl restart serveru. ;)

Ale mam tu dalsi:
Index je mimo rozsah. Index musi byt nezaporny a musi byt mensi nez velikost
kolekce. Nazev parametru: index.

Pritom Params mam 4 a davam to do nulteho.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Jak zavolat cizi program

[*] Frantisek Bohac <bohacf_dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 17.9.2004 07:23:46

Dalibor Faltynek napsal(a):

>poterboval bych zavolat z delfi excel, nebo jiny tabulkovy procesor, radne
>nainstalovany tak, abych pritom nemusel obtezovat obsluhu s nejakym
>nastavovanim cesty na nej. Nechci to delat pres OLE, ciste jej chci spustit
>napr winexecem. Jenomze kdyz neudam celou cestu, tak se nic nedeje.

Excel se da spustit treba takto:

uses ShellApi;
ShellExecute(Handle, 'open', PChar('excel'), nil, nil, SW_SHOW);

stejne tak se da spustit treba word (winword) a dalsi aplikace; seznam
najdes v registrech:

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths

F.

Diakritika v InterBase

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 16.9.2004 21:56:57

Thursday, September 16, 2004, 9:10:54 PM, you wrote:

> [...]
JC> WIN1250.

JC> Pak se z D8 pomoci std. komponent pripojuju k teto DB. Vse je skvele, az na
JC> na to, ze mam jeden SELECT typu:

JC> 'SELECT cislo, cd_id, name_cz, name_en, info FROM dily WHERE UPPER(name_cz)
JC> like ''%'+UpperCase(Edit1.Text)+'%'' ORDER BY cislo ASC;'

JC> Pokud ale Edit1.Text obsahuje ceske znaky, spadne mi to do vyjimky.

JC> Nevite tedy nekdo, jak tam ty znaky dostat?

JC> --
JC> Jiri Cincura
JC> e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net;
JC> mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 16.9.2004 21:10:54

[...]

Nahrada DBCtrlGrid

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2004 17:58:41

Zdravim

Nema nekdo tip na nahradu DBCtrlGrid z Delphi5. Prekazkou neni ani placena
komponenta za rozumnou cenu.
Zkousel jsem i DbHdrCtrlGrid - nejak mi nesedi.

Diky za tip

Viktor Marek
viktor(zv)vol(tec)cz

Existuje nejake omezeni velikosti unity pro kompil

[*] Robert Vrsecky <robert.vrsecky(zv)softok(tec)cz> - 16.9.2004 17:44:40

> tehdy kdyz je "mezi kodem" blok constant o celkove fyzicke velikosti pres
64k
v presne v tomhle byl problem. Mel jsem velky dfm soubor a po jeho rozdeleni
se vse spravilo. Dekuji

Robert Vrsecky

Restart FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 16.9.2004 16:30:34

cesta, kam se nainstaloval+
\bin\instsvc.exe stop
\bin\instsvc.exe start

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> ve svem instalacnim programu instaluju FB1.5 pomoci Firebird
> Database Server 1.5 Setup Wizard s parametrem /verysilent.
> Potrebuju ale po nainstalovani pridat do firebird.conf jeden
> parametr a docetl jsem se, ze zmeny v tomto souboru se
> projevi az po restartu FB. Jak muzu z Delphi donutit FB, aby
> se restartoval?

Jak zavolat cizi program

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 16.9.2004 16:30:34

Ahoj panove,
[...]

Dekuji za pomoc.
Dalik.

Cteni MEMO poli z DBF

[*] David Klodner <d.klodner(zv)sofico(tec)cz> - 16.9.2004 16:20:33

Zdravim,

mam zbozi.dbf a v nem id a popis, popis je text typu MEMO, ktery je
ulozen v zbozi.dbt.
Mam nejakou komponentu na praci s DBF soubory (TDbf), ale ta neumi MEMO
precist.
Neznate nekdo nejakou komponentu nebo postup, jak ty popisky ziskat?

David Klodner
D5 prof., WinXP

Taky jsme to pres ne zarizovali a jsme spokojeni. :-)

Jiri Fait

Restart FB

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2004 15:48:29

Zdravim,

[...]

Dik Karel

Jak zobrazit TFrame jako formular?

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 16.9.2004 15:26:27

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 16.9.2004 15:20:27

Jiri Matejka wrote:
> [...]

Musis mit to KeyPreview? To je myslim ten problem.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

QuantumGrid

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.9.2004 15:14:26

Dokazi to take na www.dev-shop.com :))))))

Ulozeni a nacteni BLOB do FB 1.5

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.9.2004 15:12:26

Nacteni z DB

var
BlobStream: TStream;

if IBDataSet.Fields[i].IsBlob then
begin
BlobStream := IBDataSet.CreateBlobStream(IBDataSet.Fields[i],
bmReadWrite);
try
ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asBlob.Size :=
0;
ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asBlob.CopyFrom(
BlobStream, 0);
ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asBlob.Position
:= 0;
finally
BlobStream.Free;

Ulozeni

IBSQL.SQL.Text := 'insert into blobs (blob1) values (:blob1)';
IBSQL.Prepare;
IBSQL.ParamByName('blob1').LoadFromStream(Zdrojovy_stream);
IBSQL.Execute;

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 16.9.2004 15:10:25

# ----------------------------
#
# How often the pages are flushed on disk
# (for databases with ForcedWrites=Off only)
#
# Number of unflushed writes which will accumulate before they are
# flushed, at the next transaction commit. For non-Win32 ports,
# the default value is -1 (Disabled)
#
# Type: integer
#
#MaxUnflushedWrites = 100

#
# Number of seconds during which unflushed writes will accumulate
[...]
#MaxUnflushedWriteTime = 5

Slavek

> Muzu se zeptat na parametr kterym se konfiguruje ten interval
> vyprazdnovani bufferu? Hledal jsem, ale nic podobneho jsem nenasel.
>
> Martin Schayna

zarovnani znaku v Editu k pravemu okraji

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 16.9.2004 15:04:25

Jan Rizek wrote:
> Pokud jsem neco neprehled, tak to v TEditu nejde.
>
> Jak tohle resite, pokud mate na to svou komponentu, neposkytli by jste
> nejaky navod, jak je to vyreseno?

nejlepe potomkem TCustomMaskEdit, kde si pridas

FAlignment: TAlignment;

popripade dalsi properities

Jarek Uher

zarovnani znaku v Editu k pravemu okraji

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 16.9.2004 15:00:24

> [...]

begin
inherited CreateParams(Params);
Params.Style := Params.Style or ES_RIGHT;

Jak zjistim, zda je ve scrollboxu zobrazen scrollb

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 16.9.2004 14:48:23

Ahoj,

nevite nekdo jak programove zjistim, zda je ve scrollboxu prave zobrazen vertikalni/horizontalni scrollbar?

Diky, Ales

Ulozeni a nacteni BLOB do FB 1.5

[*] Robert Suska <robert.suska(zv)fnusa(tec)cz> - 16.9.2004 14:42:23

Ahoj!

Uvediem priklad ako pracovat z RichEdit rtf textom pri ukladani/citani do/z
blobu pomocou streamu. Upravit to tak aby to bolo pre record je uz na Tebe.

uloz do databazy

var
Stream: TMemoryStream;
begin
Stream := TMemoryStream.Create;
Stream.Clear;
RichEdit1.Lines.SaveToStream(Stream);
Stream.Position := 0;
// update alebo insert
SQLSave.Params[X].LoadFromStream(Stream);

nacitaj z databazy

var
Stream: TMemoryStream;
begin
Stream := TMemoryStream.Create;
Stream.Clear;
// sql select
TBlobField(QLoadSQL.FieldByName('rtf')).SaveToStream(Stream);
Stream.Position := 0;
RichEdit1.Lines.Clear;
RichEdit1.Lines.LoadFromStream(Stream);

> Tak nejak to delam, problem je ale jak Ten stream ulozit do blobu
> pres IBX (v7,04) v D7 a pak to zase do streamu nacist

zarovnani znaku v Editu k pravemu okraji

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 16.9.2004 14:38:23

[...]

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 16.9.2004 13:32:15

Slavomir Skopalik wrote:
> [...]

Muzu se zeptat na parametr kterym se konfiguruje ten interval
vyprazdnovani bufferu? Hledal jsem, ale nic podobneho jsem

TPageControl a TTabSheet maji jinou barvu nez TFor

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 16.9.2004 13:32:15

Zdravim profici...

Mam takovy problemek :o)
Potrebuji mit barvu Formu jinou nez-li clBtnFace.
Kdyz na nej ale dam TPageControl, tak ten mi jednotlive
zalozky tsTabs maluje stale barvou clBtnFace.
Nevite jak to barevne sladit aby to bylo cele v barve Formu?

Dik za radu(y)

Pekny den vsem

R. Plzak

Ulozeni a nacteni BLOB do FB 1.5

[*] info(zv)gastrocentrum(tec)cz - 16.9.2004 13:32:15

Ahoj

Tak nejak to delam, problem je ale jak Ten stream ulozit do blobu
pres IBX (v7,04) v D7 a pak to zase do streamu nacist

Diky za pomoc
J. Heinisch

> Co treba takto:
>
> var
> MS: TMemoryStream;
> begin
> MS := TMemoryStream.Create;
> try
> MS.Size := SizeOf(packed_record);
> CopyMemory(MS.Memory, (zv)packed_record, MS.Size);
> // a ted uloz MS do blobu
> finally
> freeAndNil(MS);

> P.S.: Nezkousel jsem to, ale melo by to nejak fungovat...

Zvuk pri stisku Alt+klavesa

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 16.9.2004 13:56:17

Zdar,
[...]

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 16.9.2004 13:36:16

Musis si to obslouzit v OnDrawTabs; priklad po ruce bohuzel nemam, ale
pamatuju, ze mi to takhle onehda fungovalo...

Jirka Matejka

==>Thursday, September 16, 2004 1:32 PM rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz wrote:

> [...]
> zalozky tsTabs maluje stale barvou clBtnFace.
> Nevite jak to barevne sladit aby to bylo cele v barve Formu?

Jak na spravne osetreni DB vyjimek

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 16.9.2004 13:34:15

Zdravim,
Pouzivam D5Ent, ADO, MSSQL, WXP

Mam serverovou aplikaci, ktera komunikuje s databazi (ADO), potrebuju
odchytnout vyjimku, ze neni spojeni s DB.

Zatim to resim takhle:

try
// nejaky db dotaz
except
on E: EOleException do
begin
if (e.ErrorCode and CO_E_OBJNOTCONNECTED) = CO_E_OBJNOTCONNECTED
dta.ADOConnection.Connected := false;
WriteDebugLog('neni spojeni s DB');
TImerDBrefresh.enabled := true;

Ale odchytavani pouze CO_E_OBJNOTCONNECTED asi nebude to prave (urcite
jich bude vice).

V podstate by me mozna i stacilo udelat to, ze pokud dojde k preruseni
spojeni s DB tak nastavit ADOConnection.connected na false, coz se samo
automaticky neudela (a pri opetovnem pripojeni databaze musim udelat
manualne connected:=false a connected:=true, aby se spojeni obnovilo)

Takze otazky:
1) jak nejlepe odchytavat DB vyjimky
2) kde sehnat spravne ErrorCode konstaty
3) jak donutit adoconnection, aby pri vypadku spojeni s DB samo
nastavilo connected na false
4) jak odchytavat vyjimky od db dotazu nejak globalne, abzch to nemusel
psat ke kazdemu dotazu zvlast

Diky za odpovedi
Petr Sikola

Ulozeni a nacteni BLOB do FB 1.5

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.9.2004 12:14:09

> [...]

finally
freeAndNil(MS);

P.S.: Nezkousel jsem to, ale melo by to nejak fungovat...

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.9.2004 12:04:09

On Wednesday, September 15, 2004 8:49 PM [CET], Ing. Marek Kocan
<kocan(zv)ebchod(tec)cz> wrote:

> heh? ja si dotetka myslel, ze je to stejne rychle, jen je rychlejsi
> porovnani na ukonceni smycky/skoku na nule. Ale uz jsem dlouho v ass
> nic nedelal a poradneho vlastne nikdy nic:( KER

samozrejme, ze je to kvuli tomu konci smycky. Detekce nuly v registru
(po nejake operaci s nim) je vzdy nejrychlejsi (a nejmene kodu
zabirajici kontrukuce). Pripadne je mozne pouzit LOOP instrukce, ktere
samy dekrementuji obsah ridici promene (registru)

D. Toman

Problem s maximalizaci okna

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.9.2004 11:28:03

Ja bych to mozna resil pomoci SendMessage(self.handle, WM_SYSCOMMAND,
SC_MAXIMIZE, 0);

S pozdravem

Milan Tomes, programator GORDIC G3 <mailto:milan_tomes(zv)gordic(tec)cz>
GORDIC spol. s r.o. <http://www.gordic(tec)cz>
GORDIC Distributor, HAiDA s.r.o., gen. Svobody 802
473 01 Novy Bor, TEL: 487 726 282, 487 726 284

Message pre spustene app

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.9.2004 11:10:02

Ja to mam take udelane pres TCP (konkretne UDP paket) a Synapsi a chodi to
na vybornou...

Cesta k certifikatu pro e-podpis

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.9.2004 11:00:00

> chci resit elektonicky (digitalni) podpis v Delphi pomoci
> Capicom, ale nejak nemuzu prijit na to jak zajistit, aby Capicom
> nasel certifikaty, ktere mam nainstalovane a vidim je pres IE ale
> delphi o nich nevi.

No a na seminari v Belohrade byls? Moje priklady videls?

http://www.clexpert(tec)cz/podpora/belohrad2004

Pouzivate nekdo dynamic misto virtual?

> Ahoj, vyrabim abstraktniho predka TFrame a v aplikaci bude mit desitky
> nasledniku. A bude mit take desitky virtualnich metod.
>
> Premyslim o tom, zda se vyplati udelat tyto metody dynamic misto virtual
> - samozrejme pouze ty, ktere se volaji malo casto a neni u nich kriticka
> rychlost volani.
>
> Jaky je Vas nazor? Pouzivate nekdo dynamic metody?

Vyplati se to jen tehdy, kdyz chces mensi velikost EXE, tudiz to dneska asi
nema smysl.

DLL a Invalid pointer operation

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 16.9.2004 10:33:58

jojo, to bude ono ... s tim Pchar to facha spravne. Nasel jsem to vcera odpoledne nekde na webiku jako standardni a doporucene reseni. Holt s DLL zacinam a takhle to dopada :) Ponauceni pro priste.

> Od: "Peter Ondras" peter.ondras(zv)pse.sk
... ze ja v DLL vzdy pouzivam PChar a nie String a potom v programe si ho prevadzam pomocou funkcii PChar() a StrPas() na prave potrebny typ.

TMemo s OnWheel

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.9.2004 10:19:56

> hledam nejake obycejne memo s udalostmi OnMouseWheelUp &
> OnMouseWheelDown.
> Samozrejme free. Muzete nejake doporucit ?

TMemo ;-)

mouse wheel udalosti su uz v TControl, ale protected. TMemo ich
nespristupnuje do published sekcie, netusim preco.

type
THackMemo = class(TMemo);

THackMemo(Memo1).OnMouseWheelDown := MemoMouseWheelDown;
THackMemo(Memo1).OnMouseWheelUp := MemoMouseWheelUp;
end;

pripadne si mozes na paletu zaregistrovat nieco taketo jednoduche:

type
TWheelMemo = class(TMemo)
published
property OnMouseWheel;
property OnMouseWheelDown;
property OnMouseWheelUp;

Pouzivate nekdo dynamic misto virtual?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 16.9.2004 10:11:56

[...]

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 16.9.2004 09:53:54

Teraz vidim, ze to co som napisal je velmi pravdepodobne zle.
Ospravedlnujem sa, zle som videl tu chybovu hlasku.
Takze v tomto neporadim, len poviem, ze ja v DLL vzdy pouzivam PChar a
nie String a potom v programe si ho prevadzam pomocou funkcii PChar() a
StrPas() na prave potrebny typ.

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 16.9.2004 09:41:53

Len tak ma napada ci hodnota ktora sa ma zmenit na string nie je float a
pri prevode ma zly oddelovac (napr. system vyzaduje bodku a je tam
ciarka a naopak).

Odkaz na Service Pack 2 pro WinXP

[*] Robert Suska <robert.suska(zv)fnusa(tec)cz> - 16.9.2004 09:37:53

Ahoj

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=en

Robo

> Nejak jsem si smaznul ten vcerejsi odkaz na Service Pack 2 pro
> Windows XP. Prosim pekne muzete mi to jeste jednou napsat?

Cesta k certifikatu pro e-podpis

[*] Radek Bernatek <rbernatek(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2004 09:27:52

Ahoj,
chci resit elektonicky (digitalni) podpis v Delphi pomoci Capicom, ale nejak nemuzu prijit na to jak zajistit, aby Capicom nasel certifikaty, ktere mam nainstalovane a vidim je pres IE ale delphi o nich nevi.

Radek Bernatek

TMemo s OnWheel

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2004 09:07:50

Ahoj,
[...]

Vlastni export do RTF z QuickReportu

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 16.9.2004 08:45:48

Nazdarek
Rad bych vedel, jestli jste se nekdo nepokouseli udelat vlastni export do
rtf popr. xls z QuickRep. Jasne, vim, existuji jiz hotove veci, ale
katastrofalne exportuji slozitejsi sestavy(nedodrzuji mezery, slevaji se
pole atd) Mam fakturu ale i jine sestavy a vysledek po exportu je pro dalsi
praci prakticky nepouzitelny. Nenapada Vas neco?

Martin Zapletal

OT: Odkaz na Service Pack 2 pro WinXP

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 16.9.2004 07:45:44

Ahoj profici.

Nejak jsem si smaznul ten vcerejsi odkaz na Service Pack 2 pro
Windows XP. Prosim pekne muzete mi to jeste jednou napsat?

Dekuji a preji pekny den...

R. Plzak

Odstraneni posuvniku v DBCtrlGrid

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.9.2004 22:45:36

Zdravim

Existuje nejaky zpusob jak zakazat zobrazovani posuvniku v DBCtrlGrid?

viktor(zv)vol(tec)cz

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.9.2004 22:27:35

delphin(zv)post(tec)cz wrote:
> Tesne vedle, testuje se ZF.

jj, mas pravdu. Ale jen kousek vedle. ;-)

> [...]

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

> Presne tak. Testuje se pak myslim jen CF (na nulovy registr).

Tesne vedle, testuje se ZF.

> [...]

> porovnani na ukonceni smycky/skoku na nule. Ale uz jsem dlouho v ass nic
> nedelal a poradneho vlastne nikdy nic:( KER

Ctrl+Alt+C vse objasni.

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.9.2004 21:37:31

Slavomir Skopalik wrote:
> No, ona je takove hezka instrukce LOOP, ktere dekrementuje ECX a pokud je

Ale ta se pak rozlozi na jnz/jmp a podobne, ne? A testuje se Carry Flag.

I kdyz nyni se to mozna dela jinak, mozna jsou dalsi instrukce. :)

A ani me nehne zkoumat vysledek prekladu v asm. ;)

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.9.2004 21:33:30

Ing. Marek Kocan wrote:
> [...]

ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 15.9.2004 21:31:30

> No, ona je takove hezka instrukce LOOP, ktere dekrementuje ECX a pokud
> je vetsi, nez 0 tak skoci.
> Takze ECX je idealni ridici promena cyklu :).

YES! to je presne ono, co jsem myslel:) KER

Dynamicke vytvareni controls na formulari

[*] Honza <blue22(zv)quick(tec)cz> - 15.9.2004 20:55:27

A pokud budu chtit v procedure obsluhy (jedna spolecna pro vsechny Treeview
na pagecontrol) on click poznat, ktery ze control obsluhu vola - jak na to ?

> jasne ze to jde bude to asi neco takoveho:
>
> var TabSheet2:TTabSheet;
> TreeView:TTreeView;
> begin
> TabSheet2:=TTabSheet.Create(PageControl1);
> Tabsheet2.PageControl:=PageControl1;
> Tabsheet2.TabVisible := true;//Tohle myslim neni nutne
> TabSheet2.Caption:='NEco';
>
> TreeView:=TTreeView.Create(TabSheet2);
> TreeView.Parent:=TabSheet2;
> TreeView.Align:=alClient;
>
> TreeView.OnClick:= //Zde priradis proceduru ktera ma deklaraci
odpovidajici udalosti, v tomto pripade TNotifyEvent
> end.
>
> Petr

Potrebuji dynamicky na formulari vytvorit dalsi zalozku PageControl, do ni
umistit komponentu TreeView a obsluhovat jeji udalosti.

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 15.9.2004 21:23:29

No, ona je takove hezka instrukce LOOP, ktere dekrementuje ECX a pokud
je vetsi, nez 0 tak skoci.
Takze ECX je idealni ridici promena cyklu :).

Podobnou instrukci mel i Z80, tusim, ze se jmenovala djnb a pro zmenu
dekrementovala
register B a pokud vetsi jak 0, tak skocila.

Slavek

> heh? ja si dotetka myslel, ze je to stejne rychle, jen je
> rychlejsi porovnani na ukonceni smycky/skoku na nule. Ale uz
> jsem dlouho v ass nic nedelal a poradneho vlastne nikdy nic:( KER

Problem se sockety

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.9.2004 21:17:29

> Mam aplikaci, ktera v threadech vytvari tcp spojeni, co thread to
> socket. Problem je v tom, ze kdyz se podivam na chovani aplikace napr.
> pomoci Netlimiteru, vidim, ze aplikace otevre maximalne deset socketu.
> Kdyz spustim dalsi instanci tak zase deset atd .. setkal jste se s tim
> nekdo a jak z toho ven ?

1. na jakem OS?

2. co to znamena, ze se otevre jen deset socketu? Pokousis se otevirat
vice a nejde to? Kdyz to nejde, tak na cem konkretne to zhavaruje? A s
jakou chybou?

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 15.9.2004 20:49:24

> [...]

porovnani na ukonceni smycky/skoku na nule. Ale uz jsem dlouho v ass nic
nedelal a poradneho vlastne nikdy nic:( KER

[*] Ing. Radek Tomsik <radek(zv)tomsige(tec)cz> - 15.9.2004 20:49:24

[...]

Diky Radek

RichEdit (TRichView)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 15.9.2004 20:41:23

Ja osobne nedelam nas interni editor, ale pokusim se:

RVEdit.ApplyParaStyleConversion(PARA_ALIGNJUSTIFY);

tohle jsem prave vycetl ze zdrojaku. Opravdu netusim co presne se deje.
Pokud chces nejake podrobnejsi info, tak ten mail preposlu dotycnemu
kolegovi.

P.S.: Na soukromy mail posilam dukaz :)))

RichEdit (TRichView)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2004 20:17:22

Milan Tomes wrote:

> [...]

To sice v popisu pisou, ale at delam co delam, tak pravy okraj je
nezarovnany. V jejich diskusnim foru je neco o potizich s unicode fonty
a s vychodnimi jazyky (vim, ze tim nemysli cestinu, ale cinstinu a
spol). kazdopadne mi to v D6 pro, WinXP pro cz SP1 nefunguje.

jestli mi muzes poslat kratky priklad, tak bych byl rad (tak do 3MB
firemni email skousne :-). prosim na: palicka(zv)aginfo(tec)cz

dekuji

Petr Palicka

RichEdit (TRichView)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 15.9.2004 19:51:19

Tato komponenta je opravdu naprosto skvela a zarovnani do bloku pochopitelne
UMI.

[*] Robert Suska <robert.suska(zv)fnusa(tec)cz> - 15.9.2004 18:55:15

Ahoj!

Tvoj cyklus neobsahuje kod ktory vyzaduje beh od 0 do 15 a preto si
kompilator povedal, :) ze rychlesie to pojde od 16 do 1 a neuskodi to
vysledku Tvojho snazenia.

> [...]
> Nevim v jakem okamziku tenhle problem vznikl, ale kdyz se pri krokovani
> divam na hodnotu promenne i, tak konkretne v tomhle pripade ma pri prvnim
> pruchodu smyckou hodnotu 16 a pak pri dalsich pruchodech se tato hodnota
> snizuje. Kdyz jsem z experimentalnich duvodu zvysil TO hodnotu na 20,
> prvni pruchod smyckou byla hodnota i = 21 a pak se snizovala.
> Pocet pruchodu smyckou byl spravny.
> Toto chovani je nezavisle na tele smycky, zkousel jsem vse vykopat a jen
> jsem zobrazoval MessageBox, porad se to chova stejne.

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.9.2004 18:59:16

Presne tak. Je to z duvodu rychlosti (dolu jde rychleji). Kompilatoru se to
lepe "cpe" to registru procesoru. Dela to optimalizace. Pokud ale ridici
prom. nekde pouzijes, kde to nejde otocit, optimalizator ti to udela ve
"spravnem" poradi.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] Mgr. Zdenek Plachy <plachy(zv)plachy(tec)cz> - 15.9.2004 18:57:15

> [...]
> Toto chovani je nezavisle na tele smycky, zkousel jsem vse
> vykopat a jen jsem zobrazoval MessageBox, porad se to chova stejne.

Vypnete optimalizaci kodu. Prekladac si s optimalizaci nektere cykly for..
prevraci.

Reverzni pocitani smycky FOR ... TO ... DO

[*] michal.vojta(zv)iol(tec)cz - 15.9.2004 18:45:14

[...]

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 15.9.2004 18:27:16

<<< 15.9.2004 18:23 - Svoboda Jiri "jsvoboda(zv)lekis(tec)cz" >>>
SJ> ma nekdo zkusenost s instalaci ceskeho sp2 na XP a vlivem na
SJ> D5 Ent. Zatim mam obavu sp2 instalovat,tak prosim o jakoukoli zkusenost.

Ja uz mam instalovane SP2 na Windows XP CZ Pro od 7.9.2004 a zatial
som neobjavil ziadny problem.
Pouzivam Delphi 5 Pro.

http://exekutor.rotursoft.sk

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 15.9.2004 16:09:18

> Jo, spouste tam jsou - Before Insert (zvysuje ID zaznamu) a
> After Insert - aaaa, asi to mam - tady je strasny mazec. Samy
> FOR, IF, SELECT, UPDATE. No takze zkusim nejdriv vyresit
> zoptimalizovat tohle + to, co uz jste mi radili a uvidime co
> to udela...

UPDATE ? Tak to jsme asi doma :).

> Moment. Tohle me mate! Chces mi rict, ze muzu menit parametry
> toho insertu (jen ukladana data), davat ExecQuery a kdyz mi
> to zhuci, tak muzu dat s klidem Commit misto Rollback a budu
> mit ulezeno vsechno krom toho, kdy mi to spadlo?

ANO.

> Hmm, tady mi chybi znalost toho, co se deje s indexem, kdyz
> vlozim nejaky zaznam. Kdyz vim, ze budu vkladat dejme tomu
> 1000 zaznamu, tak mi pripada logicke index vypnout, zaznamy
> vlozit a pak jej aktivovat. Vzdyt jak uz tady mnozi napsali,
> to pri kazdem insertu stejne dela, tak proc to delat 1000 a
> ne jen jednou nakonec?

Tohle je preci blbost.
Napriklad vytvoreni indexu nad DB, kterou ma pro sber dat (JEDNOHO)
trva asi 5 minut, ale vlozeni zaznamu asi tak 20 ms.
Ano, indexy spomaluji vkladani, ale vytvareni celeho indexu znovu je
blbost.
Nezalezi na tom, kolik absolutne zaznamu vkladas, ale KOLIK PROCENT
to je z celku ?> Uz jsem se na to trochu koukal bud zapisuje primo nebo do
> [...]

buffru.
Opet je otazkou co chces po tom serveru ?
FW- ON - stabilata
FW-OFF - vyprazdneni co x minut - NUTNA UPS (a zapomen na Win9x).
FW-OFF - bez vyprazdneni - zapomen na windows

> To neni otazka tohohle - ja potrebuju mit ty vety - maji
> spec. "zakodovany" format, ktery mi generuje ten sber dat...
> to muzu vyzkouset az doma. Nicmene je to o necem jinem, kdyz
> mam Centrino 1,3GHz a ten "stroj" u zakaznika je nejaka AMD6
> ani nevim na kolika MHz s 64MB pameti :( ale neda si rict, ze

OK, tak jinak, co dela kontrolka disku ?
Sviti ? Problikava ? semtam blikne ?
Te pameti je malo, kolik ma DB ? Jak velkou DB ocekavas ?

> Pravda, nevim. Neuvedomil jsem si to. Opet to bohuzel u
> zakaznika nuemim zjistit - jsou tam Win98SE

CPU lze zjistit, ale jen souhrne (a ponekud nepresne).
Dale mes povolene UDMA, nebo jedes pres PIO ?

> Ano, mohou tam byt spusteny dve aplikace (aplikacni server a
> klient) nic vic. sitovku to sice ma, ale nejdou k ni draty

To je zasadni, jaky typ transakce pouzivaji ?
Kdyz bezis exluzivne, je nejaka zmena ?

Slavek

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 15.9.2004 15:39:16

> [...]

Ano, mohou tam byt spusteny dve aplikace (aplikacni server a klient) nic vic. sitovku to sice ma, ale nejdou k ni draty

localhost

> Bezi na jednom, nebo na vice strojich ?
Na jednom

> Slavek

Diky. Zkusim neco udelat s tim triggerem AfterInsert a zitra bych si dovolil se jeste jednou ozvat. Treba se mi ho nepovede zoptimalizovat.
Jirka

Existuje nejake omezeni velikosti unity pro kompil

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 15.9.2004 15:07:13

From: "Robert Vrsecky" <robert.vrsecky(zv)softok(tec)cz>
> mam dotaz, jestli se nekdo z vas jeste nesetkal s jevem, ze kompilator
> neoznaci ve velke unite vsechny radky a navic ani nechce do ni vstoupit pri
> debuggingu. Mam Win XP a D5 Ent. Zkouseli jsme tento problem i na Win 2K a
> problem byl uplne stejny. Velikost unity je 1,3 MB. Nevite, cim by toto
> mohlo byt zpusobeno? Zajimave je, ze zkompilovana unita funguje bez problemu

Patrne si narazil na problem chyby generovani TD32 symbolu, ktera se projevi
tehdy kdyz je "mezi kodem" blok constant o celkove fyzicke velikosti pres 64k
nebo tak nejak to tusim bylo. Pokud si nainstalujes Debug IDE Expert z JCL tak
ten to reportuje jako "Linker bug".

Petr Vones

Delphi 8 trial chyba - compilacie ?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 15.9.2004 15:07:14

From: "Lauko Stefan" <laukosw(zv)naex.sk>
> stiahol som D8 trial a neviem sa v tom pohnut. Na Win2000 mam vsetky SP a
> UpDaty. Pri vytvoreni Windows Forms App. a naslednom spusteni my hlasi tuto
> chybu.
>
> [Fatal Error] Project1.dpr(1): Unit Borland.Delphi.System was compiled with
> a different version of System.Diagnostics.Process

Patrne si po instalaci Delphi 8 nainstaloval .NET 1.1 SP1 s cimz se to neumi
vyporadat (diky "cachovani" metadat v DCUIL/DCPIL). Vice na:

http://blogs.borland.com/abauer/archive/2004/09/01/1208.aspx
http://blogs.borland.com/abauer/archive/2004/09/07/1245.aspx

Petr Vones

Delphi 5 Ent. + Windows XP sp2

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 15.9.2004 14:47:12

Tak to mas blby. Ja to chtel, a take mi to winupd hezky poslusne nabidl. :-)
Uz dopoledne. Dokonce jsem stihl prekompilovat jeden program v D5, a
funguje. Dokonce i Jazykovy Lokalizator zda se funguje spravne. :-))) ITE
jsem samozrejme nezkousel, protoze ten byl problematicky i pred XP SP2. ;-)

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 15.9.2004 14:47:12