Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 15.9.2004 13:53:04

> IBExpert i IBConsole mi pisi, ze PLAN not available

Jsou nejaky trigry, checky, nebo podobne veci nad tema tabulkama ?
Kolik indexu ?
Mozna by pomohlo, si vypsat kolik zabiraji jednotlive prikazy v tom
kodu.

> Myslel jsem co do commit-u - tzn. 1000x dosadit vkladane
> hodnoty, vzdy provest ExecQuery a pak provest jednou az na
> konci commit. Co se stane, kdyz do parametru vlozim delsi
> retezec, nez ktery ma dany sloupec v tabulce? Spadne to pri
> ExecQuery a nebo pri commit? A co bude se zaznamama, ktery
> jsem do te doby ne-commit-oval?? Pri RollBack o ne prece
> musim prijit, ne?

Ne pokud nedas rollback :).
Kdyz vkladas jen jeden zaznam, tak nemusis vubec rollback pouzivat.
Neco jineho, kdyz vkladas/upravujes vice zaznamu, pak uz musis.

> Aha, zase ma chyba ve vyjadrovani. Rekl jsem "chybny insert"
> - ale myslel jsem ten radek z toho souboru, kde je napsano
> "insert into ....." - a tohle jsem myslel, ze se pokusim
> najit. Je jasne, ze pokud vybehne vyjimka, ja delam rollback,
> tak nic ulozeno neni - pri commit-u po 100 zaznamech a v
> pripade, ze bude chyba ve 100-em zaznamu to zpusobi, ze se
> neulozi ani tech predchozich OK 99 zaznamu. Takze pak jsem si
> myslel, ze bych opakoval prvnich 50 zaznamu, kdyz projdou jdu
> dal, kdyz ne, zkusim prvnich 25 atd. az se dopatram chybnyho
> zaznamu z toho souboru.

Viz predchozi podnet.

> Vyzkousim - pokus x omyl - podle toho se rozhodnu

POZOR !!!!
Zasadni chyba !
Slozitost insert je priblizne log(n), kdezto slozitost vybudovani indexu
je cca n*log(n).

-> pokud budes rekneme v tabulce 1e6 zaznamu, tak se bude system chovat
UPLNE jinak, nez kdyz jich tam bude 100.
Pokud nevis co delas, nech indexy aktivni.
Deaktivovat indexy se vyplaci, pokud chces vylit a zase naplnit velkou
cast tabulky.

Jeste jednou se na tohle podivej ale abych ti poradil potrebuji
zodpovedet otazku 5 a 6.
Pokud je problem s diskem, tak ti muze vypnuti FW pomoci (ale protuduj
si, co to znamena!!!).

> neco jineho ?
> Bohuzel ted nemohu otestovat

A proc ? Tohle je preci zasadni!
Otevri task manager (pokud je pravda ty WinXP, co uvadis) a podivej se
kdo zere CPU (pokud nekdo).

> Prace s tim souborem neni uzkym hrdlem, jak uz jsem rekl.
> Spis me k tomu vedlo, ze se snazim kus kodu optimalizovat,
> tak jsem to chtel udelat se vsim vsudy.

Jak tohle vis ? Mas preci dva soubory.
1. txt
2. gdb (databazi).

Dale je dulezite, aby FB bezel v pameti (defaultne vyuzije cca 100MB).

Dalsi podstatnou roli hraje, jestli je pristuk k FB exkluzivni, nebo je
tam vice uzivatelu ?
Jake je spojeni aplikace s FB ?
Bezi na jednom, nebo na vice strojich ?

Slavek

TObject vs. TComponent

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.9.2004 13:37:00

jharman(zv)volny(tec)cz wrote:
> Zdravim,
> mam svoji tridu odvozenou od TObject, ted bych potreboval aby pouzivala
> casovac, jenze ten chce pri vytvoreni jako Owner-a TComponent. To musim
> tu svou tridu odvodit od TComponent, nebo jak to resit? Diky Honza

A Ownera nil mu dat muzes?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

TObject vs. TComponent

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.9.2004 13:35:00

> [...]
> pouzivala casovac, jenze ten chce pri vytvoreni jako Owner-a
> TComponent. To musim tu svou tridu odvodit od TComponent, nebo

Owner moze byt aj nil:

constructor TMyObject.Create;
begin
inherited Create;
FTimer := TTimer.Create(nil);
end;

destructor TMyObject.Destroy;
begin
FTimer.Free;
inherited Destroy;

TObject vs. TComponent

[*] jharman(zv)volny(tec)cz - 15.9.2004 13:22:57

[...]

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 15.9.2004 13:04:55

> Od: Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>
> Datum: 15.09.2004 11:50:08

> Asi melo byt start transaction.

Samozrejme... Pardon

> Zasadni chyba !
> To jsou v tom souboru primo inserty, nebo jen data ?
> Pokud jsou tam jen data, tak se provede prepare PRED cyklem.

Jste ve shode s Ondrejem Kellem - predelavam to na pouze jeden prepare pred cyklem vkladani insertu.

> Vsechno hezke, ale co takle poslat co se zde deje ?

Nerozumim. Jak co se zde deje? Typ prikazu? Aha, to jsem opravdu ve svem dotazu neuvedl. Je tam neco jako:
Insert into table (field, field2, field3 atd. field10) values (hod, hod1, hod2 atd. hod10);

> 900 zaznamu trva na beznem HW asi tak 30 sec, takze neco je spatne.
No to evidentne je. ;-)

> [...]

Myslel jsem co do commit-u - tzn. 1000x dosadit vkladane hodnoty, vzdy provest ExecQuery a pak provest jednou az na konci commit. Co se stane, kdyz do parametru vlozim delsi retezec, nez ktery ma dany sloupec v tabulce? Spadne to pri ExecQuery a nebo pri commit? A co bude se zaznamama, ktery jsem do te doby ne-commit-oval?? Pri RollBack o ne prece musim prijit, ne?

No ne ze by to nemohlo nikdy nastat, ale... Vemu-li max. pocet zaznamu v jednotkach = 5000, ze jsem jeste nevidel vic jak 30 instalovanych jednotek, kazdy zaznam ma cca 80 byte-u -> max velikost souboru je 11,5 MB a to je opravdu stav, ktery s nejvetsi pravdepodobnosti nikdy nenastane.

> Over si, jestli tohle neni uzke hrdlo proste tim ze vyhodis VSECHNY
> opearce s FB.

Asi jsem se opet spatne vyjadril. 100% je uzkym hrdlem ten FB - resp. spatny navrh aplikace pri ukladani zaznamu do FB. Bez debaty. Pokud uz se ale snazim o optimalizaci casti kodu, tak jsem to chtel resit na max.

> [...]

Vyzkousim - pokus x omyl - podle toho se rozhodnu
> 3. FB umi nacitat data z TXT souboru pres externi tabulky
Tohle jsem nikdy nedelal... jeste nevim, jestli se dam touhle cestou
> [...]
Prace s tim souborem neni uzkym hrdlem, jak uz jsem rekl. Spis me k tomu vedlo, ze se snazim kus kodu optimalizovat, tak jsem to chtel udelat se vsim vsudy.

Diky moc za podnety!
Jirka

Existuje nejake omezeni velikosti unity pro kompil

[*] Robert Vrsecky <robert.vrsecky(zv)softok(tec)cz> - 15.9.2004 12:30:53

Dobre odpoledne,
mam dotaz, jestli se nekdo z vas jeste nesetkal s jevem, ze kompilator neoznaci ve velke unite vsechny radky a navic ani nechce do ni vstoupit pri debuggingu. Mam Win XP a D5 Ent. Zkouseli jsme tento problem i na Win 2K a problem byl uplne stejny. Velikost unity je 1,3 MB. Nevite, cim by toto mohlo byt zpusobeno? Zajimave je, ze zkompilovana unita funguje bez problemu a do ostatni unity vstupuje debugger bez problemu. Je nejake omezeni velikosti unity? Jestli ano, jak velka unita muze byt, aby ji debugger vzal?
Diky
Robert Vrsecky

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 15.9.2004 12:12:51

> Od: Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de>
> Datum: 15.09.2004 10:55:35

> Dalsia moznost je tiez pouzit externy subor ako tabulku (create table ...
> external), ak vies zabezpecit, aby bol subor v pozadovanom formate.

To me nenapadlo, zkusim to zvazit...

> Zaujimave je, ze ten subor na disku neobsahuje data, ale uz priamo SQL
> statementy. Je to naozaj potrebne? Vkladas tie udaje do roznych tabuliek?

No, jestli jsem to dobre pochpil, tak tohle mela byt univerzalni procedura, ktera mela ulozit cokoliv kamkoliv, takze ano, tohle bylo napsano schvalne tak.

> Bolo by omnoho vyhodnejsie ukladat do suboru len data (v nejakom formate) a
> pouzit parametrizovane SQL, ktore staci pripravit raz a potom uz len
> vykonavat s dosadenim hodnot

Na tom neco bude (hodne bude ;o)) Sice to bude znamenat zmenit univerzalni procedure na presne danou, ale to si mylsim, vzhledem k tomu, jak je to potreba, malickost.

Dalsim moznym ulehcenim by mohlo byt delat commit ne po kazdem insertu, ale po ca 100 (jak psal i Slavomir Skopalik)

> Dalsou moznostou by potom bolo pred celou operaciou docasne deaktivovat
> indexy, cim zabranis prebudovaniu aktivnych indexov pri kazdom inserte.

No, mylsenka mi probehla hlavou, ale co to udela, az je zaktivuju - nebude to brat vic casu?? To se asi neda rict takhle od stolu - vyzkousim, uvidim.

> To, ze na disk ukladas SQL, mi pripada skutocne divne. Pri kazdej zmene
> property SQL dochadza k Unprepare, takze pri naslednom ExecQuery sa opet
> vola Prepare, a to je podla mna problem.

No tak othle jsem napr. nevedel, takze tohle urcite pouziju!

> HTH
> TOndrej

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 15.9.2004 11:30:48

Zde odkazi na sve clanky o FB a zrychlovani na www.dbsvet(tec)cz,
> [...]

opearce s FB.

> - stanovit urcity pocet zaznamu - urcity vzorek a ten se

Pokud ma na mysli commit co zhruba 100 zaznamu, tak to jo, tudy vede
jedna cesta.

> [...]

6. Stoji to na IO operacich, nebo nz CPU ?

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.9.2004 10:42:43

> Mam aplikaci, ktera provadi sber dat z jednotek. Tyto data si
> ulozi na HDD a pak nasleduje ukladani do IB/FB.
> Problem je v tom, ze tech zaznamu muze byt libovlne mnoho -
> podle toho, jak dlouho nebyl zaply ten program na stahovani
> zaznamu z jednotek. Nacteni zaznamu z jednotek a jejich
> ulozeni na HDD je i na pomalejsim PC v pohode, ale ulozeni
> cca 900 zaznamu (insertu) trvalo neco kolem hodiny!! Kdyz
> vemete v uvahu, ze tech jednotek je u jednoho klienta 20, tak
> je to des!

Predpokladam, ze najviac casu zaberie prave vkladanie udajov do databazy.
Citanie zo suboru by bolo mozne optimalizovat tiez, napriklad cez memory
mapped file, otazka je, ci sa oplati venovat tomu cas a usilie. Profilerom
zistis presnejsie, ktoru cast kodu treba zrychlit.

> [...]

Bolo by omnoho vyhodnejsie ukladat do suboru len data (v nejakom formate) a
pouzit parametrizovane SQL, ktore staci pripravit raz a potom uz len
vykonavat s dosadenim hodnot, napriklad:

IBSQL.Text := 'insert into mytable1 (field1, field2) values (:field1,
:field2)';
IBSQL.Prepare;
while not F.EOF do
begin
... nacitanie hodnot
IBSQL.Transaction.StartTransaction;
try
IBSQL.ParamByName('field1').As... := ...;
IBSQL.ParambyName('field2').As... := ...;
IBSQL.ExecQuery;
IBSQL.Transaction.Commit;
except
on E: Exception do
begin
IBSQL.Transaction.Rollback;
LogException(E);

Dalsou moznostou by potom bolo pred celou operaciou docasne deaktivovat
indexy, cim zabranis prebudovaniu aktivnych indexov pri kazdom inserte.
Mena nesystemovych indexov tabulky (systemove sa totiz nedaju deaktivovat)
mozes ziskat takto:

select i.rdb$index_name from rdb$indices i
join rdb$relation_constraints c on (c.rdb$index_name = i.rdb$index_name)
where (i.rdb$relation_name = <table_name>) and not (c.rdb$constraint_type in
('FOREIGN KEY', 'PRIMARY KEY'));

Za <table_name> si samozrejme dosadis meno svojej tabulky. Toto pouzivam ja,
zatial uspesne.

Potom mozes pre kazdy z vratenych indexov volat jednoducho

alter index <index_name> inactive;

Po ukonceni operacie mozes indexy znova aktivovat podobnym postupom, akurat
zavolas

alter index <index_name> active;

To je zatial asi vsetko, co ma napada.
To, ze na disk ukladas SQL, mi pripada skutocne divne. Pri kazdej zmene
property SQL dochadza k Unprepare, takze pri naslednom ExecQuery sa opet
vola Prepare, a to je podla mna problem. Skus zvazit, ci sa to da zmenit
tak, aby v subore boli iba data, a potom pouzit SQL s parametrami.

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

> - nacist cely soubor do pameti najednou a ne po radcich (do nejakeho
streamu - co a jak doporucujete?)

Nacist cely soubor najednou do MemoryStreamu je samozrejmost.

> - stanovit urcity pocet zaznamu - urcity vzorek a ten se pokusit ulozit
najednou
> - pokud dojde k chybe, tak principem puleni intervalu najit chybny insert

Zkuste vkladat zaznamy treba po deseti a kdyz dojde k chybe, tak pote resit,
ktery je spatne.

A nebo takhle:
1) Vlozit vsechny data najednou bez nejake kontroly do pomocne tabulky
2) Zavolat stored proceduru, ktera provede prekopirovani dat z pomocne
tabulky tam kam patri.
3) Uspesnost vlozeni jednotlivych radku zaznamena v te pomocne tabulce

Zadost o pomoc pri optimalizaci kodu - cteni ze so

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 15.9.2004 09:44:39

Ahoj!
Uz delsi dobu premyslim jak napsat/popsat problem, abych to nemusel rozebirat cele a pritom jste meli dostatek informaci pro to, abyste mi mohli pomoct.
[...]

Domnivam se, ze hodne sezere ten prepare a commit po kazdem insertu - je to tak? Proc je to tak napsano? Protoze se muze v libovolnem radku objevit chyba a nesmi byt vyrazeno vsech napr. 1000 zaznamu - nasypanim vsech insertu najednou do IBSQL a pak volat ExecQuery, by to vyskocilo do toho exceptu a ten by proveld rollback a hotovo - neni ulozeno nic. Ono ani nacitani zaznamu po jednom ze souboru neni buhvi jak optimalizovane.
[...]
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.5.0
programator amater

Delphi 8 trial chyba - compilacie ?

stiahol som D8 trial a neviem sa v tom pohnut. Na Win2000 mam vsetky SP a
UpDaty. Pri vytvoreni Windows Forms App. a naslednom spusteni my hlasi tuto
chybu.

[Fatal Error] Project1.dpr(1): Unit Borland.Delphi.System was compiled with
a different version of System.Diagnostics.Process

Vedel by ma niekto nakopnut? Potrebujem este nieco stiahnut?
Dakujem Lauko.

Delphi 5 Ent. + Windows XP sp2

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 15.9.2004 09:16:36

Jedu D5 Ent cca tyden a (zatim) bez problemu.

From: <postapromne(zv)centrum(tec)cz>
> pracuji jako programator ve firme na projektu (informacni system -
> Delphi 4/ADONIS/SQL Server 2000). Nemam s Delphi prilis zkusenosti.
> Mel bych dotaz ohledne prechodu na vyssi verze Delphi 6, 7 nebo
> 8. Nakolik muze byt tento prechod vyhodny a jake by mohly byt
> argumenty pro tento prechod. Nakolik zavazna zalezitost to muze byt
> co se tyce prace a casu (zpetna kompatibilita Delphi?).

Nejprve je nutne upozornit ze Delphi 8 je tak trochu klamavy nazev, protoze se
jedna spise o "Delphi.NET 1", neni to verze pro platformu Win32.

Prechod na novejsi verzi (v tomto pripade asi Delphi 7) by mel smysl v pripade
ze ten produkt chcete jeste nejaky rok dale rozvijet. Bezproblemlove to ale
nebude, at jiz kvuli pouzitym komponentam od ruznych vyrobcu nebo i zmenam
(chybam) v RTL/VCL. Na druhe strane VCL v Delphi 4 bude mit asi problemy s
kompatibilitou u novejsich verzi Windows.

> [...]
> Mohlo by byt cestou pro zrychleni aplikace vytvoreni casti kodu jako
> knihoven treba v C++? Pouziti DBExpres namisto ADONIS?.........

Delphi kompilator neprovadi zadne optimalizace kodu co se tyce vypoctu s float
typy. Pokud je to opravdu tak kriticke je ona DLL prelozena kompilatorem od
Microsoftu nebo Intelu resenim.

> Nenasel jsem nikde srovnani rychlosti vykonavani programu napsaneho
> Delphi a Visual C++. Nevite nekdo o necem takovem?

Pojem "rychlost vykonavani programu" je velmi obecny, vetsinu casu stejne
program travi v kodu API vlastniho operacniho systemu.

Petr Vones

QuickReport 3.5.0 - vlastni preview

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 10.9.2004 12:22:01

> Od: delphak(zv)centrum(tec)cz
> Datum: 10.09.2004 09:03:42
>
> Ahoj,
> jak jsem zjistil, originalni print preview obsahuje chyby - napr. uzivatel si muze nastavit, ktere stranky chce tisknout, ale stejne se mu vytisknou vsechny.
>
> Dik Vlada

Ahoj!
1) doporucuju Ti stahnout si vsechny texty ze stranek vyrobce qreportu (KnowledgeBase atd.) - jsou tam i priklady - je tam i vlastni preview
2) moc tomu never, ze se Ti to povede. Kdysi jsem to resil a je v tom nejaky vetsi hak. Myslim ze to slo jedine tak, ze jsi si zobrazil "nahled" a kdyz dal uzivatel tisk, tak jsi si zjistil nastaveni od ktere strany do ktere strany a musel jsi si vytvorit report znovu bez zobrazeni preview a poslat ho rovnou na tiskarnu. K tomu myslim jeste neslo preskocit urcite stranky, ale slo jen tisknout do urcite strany. Tusim, ze psali, ze je to proste takova vlastnost QR. Nova verze ma byt pry lepsi. Myslim, ze jsem to resil tak, ze jsem mel cely tisk pod kontrolou (vsechny bandy jsem plnil QRLabely z databaze - BeforePrint atd) a ted si nevybavuju, jestli timhle jsem bycl schopen preskocit na urcitou stranu. Myslim, ze se mi to nepovedelo. No jestli mas "zbytecnych" cca 10.000,- muzes si koupit novou verzi Prof., ale ja bych po negativnich zkusenostech s QR do toho nesel a spis bych Ti radil se preorientovat na freereport, fastreport a nebo sineu.
IMHO - Ano, QR je zadarmo (v cene), primo v Delphi, pro jednoduche a uzivatelsky nenarocne sestavy QR staci... Ale i doba, kdyz byla verze 3.5.? vypustena je uz daleko pryc a tak je potreba vzit potaz, ze nekdo uz muze byt i dal a za levnejc.
Nejaky priklad Ti muzu poslat az v Po. Pokud budes mit zajem, tak me kontaktuj na soukro mail.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.5.0
programator amater

Firebird a telefonicke pripojeni site

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2004 12:03:59

> Asi toho nechame, priklanim se k nazoru PP, ze pres GUI poradi protokolu ve WIN98 nastavit nejde :-(
> Nicmene, jde to nejak jinak ?
zkus prikaz route. ale nevim, jestli je na w98 pritomen a ani s nim
neumim. jenom vim, ze kdyz mi kamos na NT nastavoval sit, tak na okna
ani nesah a nastavil tim (aspon myslim).

taky by mohlo pomoci zeditovat (zalozit) soubor HOSTS ve slozce WINDOWS
a do nej dat:
<IP-serveru> jmeno serveru

cimz mu natvrdo reknes, na jake IP adrese je server a on by nemusel
hledat buhvikde jinde.

peca

Projekt v delphi

[*] postapromne(zv)centrum(tec)cz - 10.9.2004 11:59:59

Dobry den,
[...]

Diky Josef Tichy

Ulozeni a nacteni BLOB do FB 1.5

[*] info(zv)gastrocentrum(tec)cz - 10.9.2004 11:49:58

Ahoj

Jiz nekolik hodin resim jak ulozit Record packed do Blobu pres IBX .
Zkousel jsem to pomoci MemoryStreamu atd. ale nedari se.

Vi nekdo jak na to

Diky Heinisch Jiri

Zaheslovana databaze MS ACCES

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 10.9.2004 11:27:56

> ACCES, popr. existuje nejaka moznost, jak se do tabulek dostat pomoci
> nejakeho univerzalniho hesla. Diky za kazdou pomoc.

Vygoogli si office password recovery... naslo to toho docela dost :-)

Pavel Poles

Message pre spustene app - vyriesene

> myslim, ze neni uplne vhodne drzet list IP adres. Co kdyz nejaka app
spadne,
> tak neposle zpravu o ruseni registrace. Lepsi by bylo, zjistit si ten
list
> vzdy, kdyz bude potreba a ne si ho nekde drzet.
>
> Pavel Tresnak

Vidis to ma nenapadlo, asi to spravim takto

ip-tel: 421 48 4372098

Firebird a telefonicke pripojeni site

> -> Vazby. A
>
> Jsi na dobre stope :-) Dalsi krok se muze skryvat za Properties z
> kontextoveho menu na nektere z polozek seznamu, typicky na TCP/IP.

Kontextove menu libovolne polozky v dialogu Sit zobrazi jen "Co to je ?" a nasledne zobrazi vetsinou nic nerikajici napovedu.

Konkretni polozka protokolu TCP/IP se vybira jiz v dialogu Sit, Vazby jsou ve Vlastnostech konkretniho TCP/IP protokolu a rikaji, ktere polozky mohou tento protokol pouzivat.
Asi toho nechame, priklanim se k nazoru PP, ze pres GUI poradi protokolu ve WIN98 nastavit nejde :-(
Nicmene, jde to nejak jinak ?

Message pre spustene app - vyriesene

[*] Pavel Tresnak <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.9.2004 11:11:55

Ahoj,

> [...]
tak neposle zpravu o ruseni registrace. Lepsi by bylo, zjistit si ten list
vzdy, kdyz bude potreba a ne si ho nekde drzet.

Behalf Of mstevlik(zv)gamo.sk

> Nakoniec som to vyriesil tak, ze na zaciatku, app posle cez UDP hlasku,
> ostatne beziace app tento zachtia a poznacia si IP adresu od kt. to prislo
> a poslu jej spat spravu, aby si i on urobil zoznam IP na kt. bezi app
> Na konci cinnosti app posle hlasku vsetkym IP adresam ze konci svoju
> cinnost, aby si ju vyradili zo zoznamu IP

> Stevlik Marian

Message pre spustene app - vyriesene

Dakujem vsetkym za ochotu
[...]
Kedze na kazdej app mam zoznam IP adries na kt. bezi app, nemam problem
posielat normalnu textovu spravu vsetkym beziacim, resp. jednej beziacej
app
Mam to ako komponentu, takze kto bude mat zaujem nech sa mi ozve na
sukromny mail

ip-tel: 421 48 4372098

On 10 Sep 2004 at 10:17, horky(zv)cominn(tec)cz wrote:

> [...]

Jsi na dobre stope :-) Dalsi krok se muze skryvat za Properties z
kontextoveho menu na nektere z polozek seznamu, typicky na TCP/IP.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Firebird a telefonicke pripojeni site

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2004 10:33:20

Ahoj,

nevim o tom, ze by ve Win98 slo nekde v nastaveni site (pres GUI)
nastavit binding (respektive poradi sitovych zarizeni). Ale mozna by to
nekdo umel z prikazove radky pomoci nejakyho commandline udelatka, ktera
jsou ve winech tu a tam zasita.

peca

> [...]

Ovladaci panely -> Sit (?) -> Vazby. A ted kam ? Ja tu mam jen checkboxy Klient site Microsoft a Sdileni souboru a tiskaren v sitich Microsoft. Zadne nahoru/dolu se neda nastavit.

Mozna je spatne uz Sit. Ale kam jinam ?
Nastaveni v registrech ?

On 9 Sep 2004 at 16:42, Ludek ZITA wrote:

> [...]
> Nemuzu najit...

Bohuzel nemam W98 poruce, takze nemuzu byt presnejsi, ale Sitova a

OT: Zaheslovana databaze MS ACCES

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 10.9.2004 09:17:15

Ahoj,
potreboval bych poradit s "klasikou" - na jedne skole si ulozili dulezita
data do databaze ve formatu MS ACCES (verze Office XP), kterou si ochranili
heslem. Toto heslo nekoilkrat z "bezpecnostnich" duvodu menili a
komplikovali, az se dostali do stadia, kdy aktualni heslo zapomeli a nemou
se do databez dostat. Nevite nekdo o nejakem nastroji pro zjisteni hesla MS
ACCES, popr. existuje nejaka moznost, jak se do tabulek dostat pomoci
nejakeho univerzalniho hesla. Diky za kazdou pomoc.

Pavel

OT: co to su za subory RPT ?

zdravim, cim sa daju prehliadat subory s koncovkou RPT ? Malo by to byt
nieco z crystall report. Vystup s nrjakej databazy. Existuje nejaky viewer
free ? Ak ano prosim link

dakujem

Obnova komunikace se siti

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)tiscali(tec)cz> - 10.9.2004 09:21:15

Nebudes mit spis problem v tom, ze ti tu minutu nefunguje nasdilena slozka?
Zkousel si tu minutu co to nejde nasdilet tu slozku jeste jednou? (Tedy
nejdrive ji musis odpojit, pak znovu nasdilet.)