Menu a OLE container - vyreseno

Tak jsem se konecne dopracoval k reseni. GroupIndex slouzi jen k tomu, aby
se daly polozky menu aplikace jako File, Edit apod. nahradit polozkami menu
toho OLE objektu, takze pro zamysleny ucel (skryti "ciziho" menu) to je
nepouzitelne. Reseni je v tom, ze se pouzije funkce SetOle2MenuHandle
objektu TMainMenu aplikace a jako jeji parametr se pouzije 0. Tim cizi menu
zmizi a je to. Treba to pomuze jeste nekomu jinemu.

http://brant.wz(tec)cz <http://brant.wz(tec)cz>
> Pohraj si s GroupIndexem u TMenuItem.Kdyz bude mit stejnou jako v
> MapPointu, tak se ten angl. skryje
>

> mam MDI aplikaci, jedno z oken obsahuje OLE container s objektem MapPoint.
> "Problem" je v tom, ze kdyz je toto okno aktivni, objevi se vedle meho
> ceskeho menu jeste anglicke menu MapPointu. Neda se to nejak schovat?
> Vypada
> to blbe a uzivatel tomu stejne nerozumi, natoz aby to jeste pouzival.

MDAC 2.5 z MDAC 2.0

[*] Erik Salaj, Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 2.9.2004 11:04:03

> nemate nekdo zkusenosti s prechodem z MDAC 2.0 na MDAC 2.5 na WinNT. Nebo
obecne pri povyseni verze MDAC co se stane s jiz existujicimi aplikacemi a
jejich konfiguraci? Budou i po te bezproblemu fungovat?

MDAC je spetne kompatibilne az po verziu 1.5, cize aj ked nainstalujes
verziu 2.5 stale mozes pouzivat verziu 2.0.

Dalej nove verzie MDAC obvykle len pridavaju nove moznosti a opravuju
chyby predchadzajucich verzii, takze s prechodom na vyssiu verziu by nemal
byt ziadny problem.

Erik Salaj, WINSOFT

fragmentace pameti

[*] Ludvik Vlcek <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 2.9.2004 10:13:59

zdravim,

mam nasledujici problem.
V aplikaci intenzivne vyuzivam objekty typu TStringList. Tyto jsou
dynamicky vytvareny a pak zase ruseny. Kazdy tento dynamicky tvoreny
objekt "drzi" seznam stringu ruzne delky, (do cca 50 znaku az do 1500
znaku) tento seznam je od 10 do 100 stringu dlouhy.

Nejdriv jsem myslel, ze se mi nekde "vyrabim" memory leak.
(Snad)Nevyrabim. Po urcite dobe nastane, ze se aplikace zakousne a hlasi
ze neni zadna dostupma pamet. Pritom spravce procesu (w2k) hlasi, ze
volne pameti je dost. Neco podobneho (i kdyz trochu ruzne hodnoty) mi
hlasi funkce, ktere vraceji stav pameti Heapu.

Postupne jsem dosel k zaveru, ze by se mohlo jednat o docela znacnou
fragmentaci pameti, jelikoz velikost stringu ma tak velky rozptyl.

Napadlo me reseni, kdy by se jednou alokovane polozky dynamicky
nerusily, jen se "prevedly" do jakehosi poolu, ktery bych si
obhospodaroval sam. A aplikace by si z tohoto poolu "braly" potrebne
objekty a zase by sem "vracely" ty co by momentalne nepotrebovaly.

Zdalo se ze to bude fungovat docela pekne. Bohuzel ne zcela. Pad
aplikace se casove prodlouzil cca na trojnasobek, ale pak upadla ze
stejneho duvodu zase. Zjistil jsem, ze to pravdepodobne zpusobuje zpusob
prace Delphi s AnsiStringy, konkretne vlastnost ReferenCounter.
Obcas se mi stane, ze musim "prekopirovat" tento string nekam jinam.
Technicky se neprovede fyzicka kopie, ale jen se zvedne prave ten
reference counter u inkriminovaneho stringu. Kdyz pak zmenim hodnotu
stringu, teprve pak se provede alokace nove pameti a fyzicke
prekopirovani uz nove hodnoty tohoto (Samozrejme, v pripade, ze
reference counter je vetsi nez 1). Cimz mi zase "vznika" fragmentace pameti.
Nepomaha ani kdyz pri vytvoreni objektu StringListu "rovnou" taky
vytvorim jeho seznam stringu o maximalni delce a amximalnim poctu. Doba
do spadnuti se sice zase prodlouzila, ale spadlo to stejne...
:-(

Dal jsem zjistil, ze WideStringy tuto vlastnost nemaji, cimz by jednou
alokovana pamet pro uvedemou strukturu zustavala po dobu behu apliace
"na stale stejne miste". Nenasel jsem ale odpovidajici objekt
(TStringList), ktery by pracoval prave s timto druhem stringu.

Nenapada nekoho, jak z toho ven ??
Rad bych funkcionalitu, kerou nabizi objekt TStringList pouzival i
nadale....

L.V.
jezevec

fragmentace pameti

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 2.9.2004 10:24:00

Patrne sypes stringy do seznamu bez alokace velikosti seznamu. Pri tom se
deje to, ze kdyz list pretece velikost alokovaneho seznamu, zvetsi si zase o
nejaky kus vyhrazenou pamet a presune do ni stavajici seznam (sice "jen"
pointery na retezce, ale pokud se to dela casto, pak i tohle je docela zahul
pro spravu pameti, protoze ji priserne fragmentujes). Takze pokud predem
znas velikost seznamu, naalokuj si velikost listu, a pak teprve ho napln. A
samozrejme uklizej pamet, at se uvolni misto pro dalsi.

Odpojeni a pripojeni

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 1.9.2004 20:55:08

Jiri Cincura wrote:
> A tim prikazem by to nekdo vedel? ;)

Kdyby to nekdo chtel. Potupne. Ja hledal neco s netdial.

prikaz je rasdial

Krasne jede v cmd.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

RichEdit (TRichView)

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 1.9.2004 09:38:24

Zdravim,
zkus se na netu podivat po JustifyRichEdit - neco jsem s ni delal a zarovnavani mi
fungovalo.

MN

petr palicka wrote:
>...Takze mi prosim poradte buda jak v
> RichView zarovnat text do bloku (align = justify), nebo podobnou
> komponnetu, ktera to umi.

MDAC 2.5 z MDAC 2.0

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 1.9.2004 09:52:25

Nekdy ano, mezi 2.0 a 2.5 je dost velky rozdil.
Zatim nejmensi problemy byly mezi 2.7 a 2.8
(2.8 udajne obsahuje celou 2.7).
Pavel

From: Cejka Pavel [mailto:cejka(zv)proteco(tec)cz]

> [...]
> Nebo obecne pri povyseni verze >MDAC co se stane s jiz existujicimi aplikacemi
> a jejich konfiguraci? Budou i po te bezproblemu fungovat?

[*] Cejka Pavel <cejka(zv)proteco(tec)cz> - 1.9.2004 09:42:24

Ahoj,
nemate nekdo zkusenosti s prechodem z MDAC 2.0 na MDAC 2.5 na WinNT. Nebo obecne pri povyseni verze MDAC co se stane s jiz existujicimi aplikacemi a jejich konfiguraci? Budou i po te bezproblemu fungovat?

Dik Pavel

Odpojeni a pripojeni

[*] Fitz Ladislav <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 1.9.2004 09:30:23

podivej se na www.volny(tec)cz\maxi_fikus dal jsem tam unitu "internetunit" co
jsem si na to udelal snad ti pomuze

Odpojeni a pripojeni

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 1.9.2004 09:08:21

A tim prikazem by to nekdo vedel? ;)

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net

Formulare s vlastni ikonou

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.9.2004 08:52:20

Ahoj,

setkal jsem se opakovane i ve vice projektech se zvlastnim problemem. Kdyz mam
formular s vlastni ikonou (property Icon), nekdy, nepravidelne selze jeho Create. Zjistil
jsem, ze selze fce ReadIcon v unite Graphics - v miste blizko konce, jak se dela
CreateIcon. Vznikne chyba EOutOfSystemResources s nejakym nesmyslnym popisem
(Okno nema posuvniky). Pokud formu ikonu odeberu, resp. nepriradim, vse je OK. Je
pravda, ze ikona musi byt pro zobrazeni v Caption zmensena (ma velikost 32x32), ale
vetsinou to projde, tak to snad neni problem.

Rozhodne to neni tim, ze by dosly prostredky. Jednak aplikace sama neni nijak
vyjemecne narocna, druhak se to deje predevsim na W2k, WXP.

Chci zjistit, zda jste to nekdy nekdo nezkouseli resit, a pokud ano, k cemu jste dospeli.
Podle me musi jit o chybu v CreateIcon a neprisel jsem na jiny zpusob, nez property
Icon u formu nepouzivat.

David Lebeda

ADMIN: IGNORUJTE DRUHY TEST

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.9.2004 18:05:34

Ahoj, toto je druhy test bordelu, opet prosim ignorujte.

ADMIN: IGNORUJTE TEST

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.9.2004 18:01:34

Toto je test bordelu, ignorujte.

Rave 5.1 demo kontra 5.0.8

[*] Mgr. Zdenek Plachy <plachy(zv)plachy(tec)cz> - 14.9.2004 16:37:15

Nainstaloval jsem si zkusebne RAVE 5.1.BEX - demo. Vse bylo O.K. Po jeho
odinstalovani a nahrazeni ostrou verzi 5.0.8 BE vznikl nasledujici problem.
Veskere aplikace, ktere pouzivaji PROJECT RAVE REPORTU v okamyiku jeho
otevreni skonci na vyjimku ACCES VIOLATION a neotevrou RAVE report soubor.
Je jedno , jestli jede prostredi DELPHI nebo ne. Nefunguji ani aplikace,
ktere byly vytvoreny (prelozeny) pred instalaci dema.
DELHI 7.

Jak zjistim, zda je TFrame na focused panelu?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.9.2004 15:51:05

> if IsChild(MyFrame.Handle, Screen.ActiveControl.Handle) then

Diky!

Ondrej Kelle napsal(a):

> Sice to s tym nesuvisi, ale snazil som sa. V povodnej otazke si vsak nic
> take nespomenul.
> Z tohto mam pocit, ze asi potrebujes API IsChild:
>
> if IsChild(MyFrame.Handle, Screen.ActiveControl.Handle) then

Jak zjistim, zda je TFrame na focused panelu?

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.9.2004 15:33:04

> [...]

Z tohto mam pocit, ze asi potrebujes API IsChild:

if IsChild(MyFrame.Handle, Screen.ActiveControl.Handle) then

Ja som reagoval na Tvoje tvrdenie, ze TFrame nemoze mat fokus. To tvrdenie
je nepravdive.

> Krome toho - zkus si nastavit focus na TFrame nebo TPanel.

V pohode.

Jak zjistim, zda je TFrame na focused panelu?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.9.2004 14:55:01

Ondrej Kelle napsal(a):

> Ako to, ze nie? TFrame je potomok TWinControl, ma window handle. Metody
> SetFocus, Focused funguju podla ocakavania. Problem bude asi niekde inde.

Zkus si nejprve precist, co jsem napsal v puvodni zprave. Ja potreboval
zjistit, zda v TFrame je vlozena komponenta, ktera ma prave focus a ne
nastavit focus na TFrame. Krome toho - zkus si nastavit focus na TFrame
nebo TPanel.

GSM telefon jako modem

> no, ale teoreticky muze pri trvalem toku dat dojit k zahlceni toho kanalu
> ... prece modemem do telefonu muze pritect vice dat nez je schopen odeslat
> ... jak se to bude chovat potom ?
> Z jakeho duvodu je podle tebe vyssi komunikacni rychlost mezi modemem - PC
> zadouci ?

Vysvetleni je napriklad zde:

http://www.tldp.org/HOWTO/Modem-HOWTO-4.html
http://volny(tec)cz/pavel.toth/pn/modem1.htm

GSM telefon jako modem

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2004 14:00:57

> no, ale teoreticky muze pri trvalem toku dat dojit k zahlceni toho kanalu
> ... prece modemem do telefonu muze pritect vice dat nez je schopen odeslat
> ... jak se to bude chovat potom ?

bude se cekat, az se uvolni misto ve fronte. pohoda.

> Z jakeho duvodu je podle tebe vyssi komunikacni rychlost mezi modemem - PC
> zadouci ?

proteze modem provadi komprimaci/dekomprimaci dat, ktere z PC dostava,
takze je dobry, aby ho PC stihalo krmit vetsim objemem, nez je cisty
prutok linkou, aby se moznost komprimace vyuzila.

nicmene, pokud se ti podari oba mobily spojit data - data, tak tohle
resit nemusis :o)

Peca

prevod kouska C++ kodu do delphi

minuly tyden jsem se nekolikrat ptal jeslti nekdo nemate reseni na
vytvoreni zastupce pro internetove pripojeni .. nikdo se neozzval ale
pres dlouhe hledani jsem nalez dobry link o tom jak to udelat ale v
C++... neumim to kompletne prepsat

potrebuji predelat onu funkci CreateDialUpLink

zatim jsem udelal tohle, ale jsem tak asi na zacatku. na to co to ma
delat se mi to zda az moc slozite...nevite nekdo o jednodusim reseni ?
prosim prosim ..

var
hres: HResult;
psl: IShellLink;
ppf: IPersistFile;
wsz: WideString;

pMalloc : IMalloc;
pDesktop,pDialUp : IShellFolder;
pidlDialUp : PItemIDList;
hr:HRESULT;
Eaten, Flags: LongWord;

pEnum: IEnumIDList;

begin
if (ShGetMalloc(pMalloc) <> S_OK) or (pMalloc = nil) then exit;
SHGetDesktopFolder(pDesktop);

HR:=pDesktop.ParseDisplayName(Application.Handle,nil,'::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\\::{992CFFA0-F557-101A-88EC-00DD010CCC48}',eaten,pidlDialUp,flags);

hr:=pDesktop.BindToObject(pidlDialUp,nil,IID_IShellFolder,Pointer(pDialUp));

if Succeeded(hr) then
if succeeded(pDialUp.EnumObjects(Application.Handle,SHCONTF_FOLDERS or SHCONTF_NONFOLDERS,pEnum)) then

BOOL CreateDialUpLink(LPTSTR lpszConnectionName, LPTSTR lpszLinkName)
{
HRESULT hr;
IShellLink *pShellLink;
BOOL bReturn;
LPITEMIDLIST pidlConnection;
LPMALLOC pMalloc;

if(FAILED(SHGetMalloc(&pMalloc)))
return FALSE;

pidlConnection = GetDialUpItem(lpszConnectionName, pMalloc);

if(!pidlConnection)
{
return FALSE;
}

CoInitialize(NULL);

//create a new IShellLink interface
hr = CoCreateInstance( CLSID_ShellLink,
NULL,
CLSCTX_INPROC_SERVER,
IID_IShellLink,
(LPVOID*)&pShellLink);

bReturn = FALSE;

if(SUCCEEDED(hr))
{
IPersistFile* pPersistFile;

//set the PIDL for the shortcut target
hr = pShellLink->SetIDList(pidlConnection);

if(SUCCEEDED(hr))
{
// Query IShellLink for the IPersistFile interface for saving the
// shortcut in persistent storage.
hr = pShellLink->QueryInterface(IID_IPersistFile, (LPVOID*)&pPersistFile);

if(SUCCEEDED(hr))
{
WCHAR wsz[MAX_PATH];

//make sure that the link name ends with a ".LNK" extension
if(lstrcmpi(lpszLinkName + lstrlen(lpszLinkName) - 4, ".lnk"))
{
//add the proper extension
lstrcat(lpszLinkName, ".lnk");
}

// convert the string to a wide character string
MultiByteToWideChar( CP_ACP,
0,
lpszLinkName,
-1,
wsz,
MAX_PATH);

// Save the link by calling IPersistFile::Save.
if(SUCCEEDED(pPersistFile->Save(wsz, TRUE)))
bReturn = TRUE;

pPersistFile->Release();
}

pShellLink->Release();

pMalloc->Free(pidlConnection);

return bReturn;
LPITEMIDLIST GetDialUpItem(LPCTSTR lpszName, LPMALLOC pMalloc)
{
HRESULT hr;
LPSHELLFOLDER pDesktop,
pDialUp;
LPITEMIDLIST pidlTarget,
pidlTemp,
pidlDialUp;
LPENUMIDLIST pEnum;
DWORD dwRetrieved;
char szTemp[MAX_PATH];

if(!pMalloc)
return NULL;

if(FAILED(SHGetDesktopFolder(&pDesktop)))
return NULL;

pidlDialUp = GetDialUpNetworkingPidl(pDesktop);

if(pidlDialUp)
{
//get the IShellFolder for Dial-Up Networking
hr = pDesktop->BindToObject( pidlDialUp,
NULL,
IID_IShellFolder,
(LPVOID*)&pDialUp);

if(SUCCEEDED(hr))
{
if(SUCCEEDED(pDialUp->EnumObjects(NULL, SHCONTF_FOLDERS | SHCONTF_NONFOLDERS, &pEnum)))
{
//enumerate the item's PIDLs, looking for the one requested
hr = pEnum->Next(1, &pidlTemp, &dwRetrieved);

//check it's name
GetItemIdName(pDialUp, pidlTemp, SHGDN_NORMAL, szTemp, sizeof(szTemp));
}
while(SUCCEEDED(hr) && dwRetrieved && (lstrcmpi(szTemp, lpszName))); if(dwRetrieved && SUCCEEDED(hr))
{
//we need to concatenate the item's PIDL onto the Dial-Up Networking PIDL
pidlTarget = Pidl_Concatenate(pMalloc, pidlDialUp, pidlTemp);
}

pEnum->Release();
}
pDialUp->Release();

pDesktop->Release();

return pidlTarget;
}

BDE - InstallShield Expres ver 3.5 sp4

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 14.9.2004 13:22:54

Zdravim,
priloha neprosla, takze jeste jednou s textem hlasky.
Pomoci instal shield expres bych chtel vyrobit instalacni sadu aplikace
vcetne instalace BDE pro pripojeni do DBF. Instalaci se mi podari vyrobit
bez chyb, ale pri vlastni instalaci se objevi hlasky, kterym presne
nerozumim. Pokud se nekdo setkal s necim podobny, tak predem dekuji za radu.

Hlaseni 1
Internel Error 25001.1615:
RegistrationCosting::CostAllSSelfRegEntries::
MsiDatabaseOpenView9'(hDatabase,_T("Select * from ISSelfReg"),hView)

Hlaseni 2
Internel Error 25001.6:
RegistrationCosting::CostAllSSelfRegEntries:: MsiViewExecute(hView,NULL) Martin Kriz

ADMIN: BDE - InstallShield Expres ver 3.5 sp4

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.9.2004 13:26:54

Puvodni zprava ze dne 14.9.2004:

> priloha neprosla, takze jeste jednou s textem hlasky.

Tato veta je jiste vhodnym duvodem pro nastudovani pravidel, ktera jsi
evidentne ani nevidel, takze tady je mas a ocekavam, ze si je prectes:

http://www.clexpert(tec)cz/konference/pravidla.asp

[...]

Radek
> pripadne jake problemy mohu cekat a ceho se vyvarovat.

Vyssi komunikaci rychlost mezi mobil-PC nijak nevadi a je naopak zadouci. V
tomhle problemy 100% nebudou.

BDE - InstallShield Expres ver 3.5 sp4

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 14.9.2004 13:00:52

Zdravim,
pomoci instal shield expres bych chtel vyrobit instalacni sadu aplikace vcetne instalace BDE pro pripojeni do DBF. Instalaci se mi podari vyrobit bez chyb, ale pri vlastni instalaci se objevi hlasky, kterym presne nerozumim (viz. priloha). Pokud se nekdo setkal s necim podobny, tak predem dekuji za radu.

Martin Kriz

Jak zjistim, zda je TFrame na focused panelu?

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.9.2004 12:50:51

> [...]

SetFocus, Focused funguju podla ocakavania. Problem bude asi niekde inde.

Jak zjistim, zda je TFrame na focused panelu?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.9.2004 12:32:50

Karel Kral napsal(a):
> Ahoj,
> Potreboval bych v tom modulu lezici vpravo od TreeView zjistit, zda je
> prave Focused on nebo jiny objekt na obrazovce. Je jasne, ze TFrame
> nemuze byt focused. Ale i Panel.Focused od panelu, ve kterem je vlozen
> TFrame, mi vraci v kazde situaci false. Muzete mi nekdo poradit?

Odpovim si sam - udelal jsem to celkem snadno ale prijde mi, ze snad
musi existovat nejaka jednodussi cesta nez toto:

// vraci true, pokud v Container je obsazeno view, ktere je Focused.
// Pouziva se napr. na zjisteni, zda nektere z view, ktere lezi na danem
// TPanel je ve stavu Focused.
function ContainerHasFocus(Container: TWinControl): boolean;
var
ParentForm: TCustomForm;

// vraci formular, ve kterem je vlozen Container. Prochazi vlastniky tak
// dlouho, az najde TCustomForm
function FindParentForm: TCustomForm;
var
P: TWinControl;
begin
Result := nil;
P := Container;
while P <> nil do
begin
if P is TCustomForm then
begin
Result := TCustomForm(P);
Break;
end;
P := P.Parent;
end; // while
end; // func

// prochazi vlastniky Control tak dlouho, dokud nenarazi na
StopAtControl nebo
// na konec. Vraci true, pokud je Control vlastneny StopAtControl
function TraverseParents(Control, StopAtControl: TWinControl): boolean;
var
P: TWinControl;
begin
Result := false;
P := Control;
while P <> nil do
begin
if P = StopAtControl then
begin
Result := true;
Break;
end;
P := P.Parent;
end; // while
end; // func

begin
Result := false;
ParentForm := FindParentForm;
if Assigned(ParentForm) then
Result := TraverseParents(ParentForm.ActiveControl, Container);

indikace textu mailu v synapsi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.9.2004 12:30:49

> jak jednoznacne poznam text mailu, ktery ma prilohu? Puvodne jsem si
> myslel, ze se staci oprit o property TMimePart.Disposition = INLINE,
> ale ta nebyva vyplnena. Mohu se spolehnout, ze text je vzdy prvni,
> tedy TMimeMess.MessagePart.GetSubPart(0)? (ber
> u-li, ze mail ma aspon jednu prilohu) A plati to i v pripade, ze ma
> mail prilohu a nema vyplneni text? Zkousel jsem to na mailech z
> www.seznam(tec)cz, www.centrum(tec)cz, www.email(tec)cz, podle dat z
> TPOP3Send.FullResult by to tak mohlo byt.

Vec neni tak jednoducha, jak vypada. musis si uvedmit, ze MIME maily
mohou obsahovat tyto zakladni druhy dat:
- text
- binarni data
- vnorena jina e-mail zprava
- multipart, ktery muze obsahovat libovolne mnozstvi dalsich casti,
vcetne dalsiho multipartu, atd.

Diky tomu jsi schopen vytvorit prakticky libovolnou stromovou
strukturu casti dopisu ruznych typu.

Zkus si ted odpovedet na mych par nasledujicich otazek:

- dopis obsahuje multipart, a ten ma v sobe textovou cast a binarni
cast. Je to priloha?

- co kryz ale obe casti jsou textove. Priloha preci muze byt take
text!

- A co kdyz druha cast je opet multipart, ktera obsahuje dalsi
multipart, ktery az obsahuje nejaky soubor. Je to priloha?

- A co kdyz tvuj dopis obsahuje vnoreny jiny dopis, ktery az obsahuje
prilohu?

- A vubec, co kdyz textova cast chybi, a dopis obsahuje jen a jen
binarni soubor. Je to priloha?

- a kdyz tam mas nejaka binarni data, treba obrazek, je to
priloha,nebo soucast treba HTML mailu?

A tak bych mohl jeste chvilku pokracovat. jak vidis, situace neni tak
ruzvova, jako na prvni pohled. V praxi identifikovat prilohu jde
opravdu velmi tezko. V praxi je mnohem dulezitejsi zjisteni, jestli
se jedna o jednoduchy dopis nebo o nejaky multipart. A druhou
dulezitou veci je zjisteni, jaky druh dat obsahuje kazda cast dopisu,
coz poznas bezpecne podle primarniho MIME typu.

Jinak k tomu Disposition, pokud obsahuje 'inline', pak ta cast dopisu
neni priloha, ale soucast slozitejsiho dokumentu v mailu. Typickym
prikladem je prave HTML mail, ktery obsahuje obrazky. Tyto obrazky
jsou v mailu jako dalsi casti dopisu, a jsou prave oznaceny tim
'inline'. Pokud by slo o prilozeny soubor uzivatelem, bylo by tam
'attachment', coz se take povazuje za default, kdyz tam tato hlavicka
vubec neni.

DBGrid a narocnejsi AfterScroll

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.9.2004 12:08:48

Ahoj,

mam dataset (kbmMemTable) napojeny na DBGrid, na AfterScroll se delaji nejake dalsi
manipulace. Pokud neni cinnost v AfterScroll nejak vice casove narocna, pak pri drzeni
sipky dolu/nahoru jede aktivni radek v gridu, data se prenaseji do editu pod gridem a
vse normalne funguje. Pokud ale v AfterScroll casova narocnost preleze urcitou
nezjistenou hranici, prestane se stihat grid vykreslovat. Je videt pohyb na scrollbaru, ale
obsah gridu se neaktualizuje a ani edity pod gridem se nemeni. Teprve az po pusteni
sipky nahoru/dolu se form radne aktualizuje. Chtel jsem dosahnout toho, aby listovani
gridem bylo opticky korektni i za cenu toho, ze pohyb po gridu bude pomalejsi. Jak toho
spravne dosahnout? Kdyz dam do AfterScroll volat Update (celeho formu), funguje vse
spravne krome toho, ze se v gridu nevysvecuje aktivni bunka. Pokud ale pred
provedenim Update provedu jeste

THackDBGrid(Grid).EndUpdate;

je uz vse uplne v poradku. Tedy zdanlive. Pri provozu na nekterych W98 dochazelo
spolehlive po nejake nahodne dobe, ze doslo ke kratkodobemu vycerpani systemovych
prostredku a WIndows zkolabovaly. Jinak za normalniho provozu byly volne zdroje na
urovni 70% a pod tuto hodnotu neklesaly. Mam proto za to, ze volani Update v
AfterScroll vedlo casem k nejakemu kratkodobemu sezrani prostredku, coz uz
Windows nerozdychaly. Jak ale jinak resit to vykreslovani formu?

QuantumGrid

[*] Jiri Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 14.9.2004 12:04:32

Obrat se na www.clexpert(tec)cz. Tam ti to zaridi.
Taky jsme to pres ne zarizovali a jsme spokojeni. :-)

Jiri Fait

TMetaFileCanvas a DPI

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 14.9.2004 11:56:31

Barica Miroslav wrote:
> Zdravim vospolok,
> Mam takyto maly problemik, do metafajlu zapisujem (vykreslujem) nejaku
> grafiku + text. Pokial je rozlisenie nastavene na 96 DPI, text je v
> poriadku. Pokial vsak uzivatel ma nastavene ine rozlisenie, napr. 120
> DPI, font sa zvacsi a nastava chaos. Ako sa da docielit toho aby
> velkost fontu ostala zachovana, t.j. aby sa nezvacsoval a text sa
> neprepisoval cez seba?

Mel jsem podobny problem, QR dela preview take pomoci metafilu
a na pocitacich s WindowsXP a nestandardnim desktopem (16:9)
byly fonty podivne "protazene". Je to zpusobene tim, ze se na metafile
zapisuje s pomoci TMetafileCanvas, ktery se vyrabi pouze s pomoci
nejakeho urciteho devicu, defaultne se vyuziva DC desktopu.
Nevim proc, ale na XP to byl problem i kdyz na 2000 to fungovalo.
Me tenkrat stacilo vyrabet metafile canvas s vychozi tiskarnou, toto
je uryvek z upraveneho QrPrntr.pas:

FMetafile := TMetafile.Create;
FMetafile.Width := XSize(PaperWidthValue);
FMetafile.Height := YSize(PaperLengthValue);

// Pokud se toto volalo na WinXP s nastavenym rozlisenim desktopu 16:9,
// vygeneroval se metafile chybne
//FCanvas := TMetafileCanvas.Create(FMetafile, 0);
FCanvas := TMetafileCanvas.Create(FMetafile, fPrinter.Handle);

Martin Schayna

GSM telefon jako modem

> mam za ukol nejakym zpusobem propojit dve PC pres GSM a zabezpecit prenos
> dat mezi nimi z aplikace. Napadlo mne pouzit modem v telefonu, napr.
> Siemens ME45, jenze podle specifikace z datasheetu k telefonu je datovy
> prenos max. rychlosti 14,4 kbps, ale komunikace mobil <-> PC je rychlosti
> 19,2 kbps .... chci se zeptat, zda nekdo z vas ma s timto zkusenosti,
> pripadne jake problemy mohu cekat a ceho se vyvarovat.

Vyssi komunikaci rychlost mezi mobil-PC nijak nevadi a je naopak zadouci. V
tomhle problemy 100% nebudou.

Editacia dfm suborov

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 14.9.2004 11:50:31

Hmm mate pravdu - omlouvam se GExpert vam asi nepomuze, asi si to musite
cele napsat sam.. Alespon zadny takovyto nastroj neznam, ale popravde receno
by se mi hodil..

Jeste me napadlo - mohl by jste si oddedit svoji vlastni komponentu , kde by
jste si v Create nastavil prislusne vlastnosti a pak hromadne ve vsech
formularich zmenit typ komponenty na MojeKomponenta... Tak nejak.,..
(property MojeNastavovaciProperty = true) - tim by jste to ve vsech
formularich, kde to potrebujete zapnul...> To mi nepomoze. Tych formov je naozaj privela
> a neviem si predstavit ten RegExp.

Editacia dfm suborov

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 14.9.2004 11:46:30

Umistete je do jednoho adresare (stromu adresaru) a pouzijte GExperta..

> To mi nepomoze. Tych formov je naozaj privela
> a neviem si predstavit ten RegExp.

Asi myslite GExpert.. Tak si ho nainstalujte a vyzkousejte.. Opravdu to
funguje :-)

[...]

Diky Radek

QuantumGrid

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 14.9.2004 11:18:26

Ahoj,

na i-netu jsem videl pomerne pekne komponenty od spolecnosti
Developer Express ExpressQuantumGrid.

Lze tyto komponenty zakoupit v Ceske Republice? Na strankach
Developer Express je jedina moznost prostrednictvim platebni
karty.

Milan Kotaska

Editacia dfm suborov

[*] Svelta Jaroslav <jaroslav.svelta(zv)csw.sk> - 14.9.2004 11:14:25

To mi nepomoze. Tych formov je naozaj privela
a neviem si predstavit ten RegExp.

Spravny/nespravny SQL dotaz na databazu

[*] fabik(zv)kinekus.sk <fabik(zv)kinekus.sk> - 31.10.2004 23:30:27

Ahoj,
konponenty InterBase, FB1.5
Pokusam sa o vytvorenie takehoto stavu v mojom pokusnom programe cez SQL
prikazy:

1. Pridat riadok do FB databazy, a nasledne skocit v konponente DBGrid na
posledny riadok.
Moje riesenie:
LE_kontakt - pole, v ktorom je text, ktory chcem pridat ako novu vetu do
tabulky.

begin
Query.SQL.Clear;
Query.SQL.Add('INSERT INTO kontakt (kontakt) VALUES
('''+LE_kontakt.text+''')');
Query.Active:=TRUE;
Query.SQL.Clear;
Query.SQL.Add( 'Select * from kontakt' );
Query.Active:=TRUE;
Query.last;
end;

Vysledok: Funguje to.
Otazka1: Je v poriadku riadok Query.last, ak ma program vylucne "pracovat" s
databazou pomocou SQL prikazov ?

2. Editovat uzivatelom vybrany riadok, a pritom zostat po zmene v DBGrid na
rovnakom mieste ako pred editaciou.
Moje riesenie:
vyuzijem idkontakt, ktory sa generuje pred vlozenim riadku v trigger na zmenu
len v jednom riadku.
edit1 - pole v ktorom je text, ktory nahradi stary retazec aktualnej vety v
tabulke kontakt

var pozicia:TBookMark;
begin
pozicia:=Query.GetBookmark;
Query.SQL.Clear;
Query.SQL.Add('update kontakt set kontakt='''+Edit1.text+''' where
idfirma='''+Inttostr(QueryIDFIRMA.Value)+'''');
Query.Active:=TRUE;
Query.SQL.Clear;
Query.SQL.Add( 'Select * from kontakt' );
Query.Active:=TRUE;
Query.GotoBookmark(pozicia);
end;

Vysledok:Funguje to.
Otazka2: Je to "ciste" riesenie editacie jedneho riadku ?
Otazka3: Je v poriadku riadok Query.GotoBookmark(pozicia), ak ma program
vylucne "pracovat" s databazou pomocou SQL prikazov ?

Dakujem za kazdy nazor.
Fabik Milan

Registrace databaze Firebird

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 31.10.2004 00:22:15

<<< 31.10.2004 0:19 - Radek Szurman "surad(zv)digijoe.com" >>>
RS> instaloval jsem u zakaznika na windows xp professional firebird 1.5 a k tomu
RS> jsem mel vytvoreny soubor databaze.GDB u aplikace. Bohuzel po spusteni mi
RS> vzdy program zobrazil chybu (neplatna operace, ondesilat/neodesilat na
RS> microsoft..) kdyz jsem na onom pocitaci nainstaloval IBExpert a
RS> zaregistroval databazi v nem vse se jiz rozbehlo jak ma. Musi se nejak dana
RS> databaze firebird registrovat nebo to byla nejaka chyba systemu, kdyz jsem
RS> skousel program spustit na jinem pocitaci vse jelo jak ma a nebylo nutno
RS> nic takoveho delat.

Pokial si nainstaloval FB1.5 a nIBExpert sa ti pripoji na databazu,
tak hladaj iba nastavenie pripojenia v tom programe, ktory ti nebezi.

http://exekutor.rotursoft.sk

FlashFiller

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.10.2004 21:02:01

Puvodni zprava ze dne 30.10.2004:

> Kod :>
> main.Form1.ffQuery1.Active := False ;
> main.Form1.ffQuery1.SQL.Clear ;
> SQLdotaz := 'INSERT INTO ebanka (RodneCislo) VALUES (''Textik'')' ;
> main.Form1.ffQuery1.SQL.Add(SQLdotaz);
> main.Form1.ffTable1.Active := true ;
> main.Form1.ffQuery1.Active := true ;

No tak jak jsem si myslel, je to uplne blbe. Kdyz mas INSERT, tak
nemuzes otvirat preci dataset... ta tabulka nevim vubec, na co tam je.
Misto poslednich dvou radku dej ffquery1.execsql nebo jak se ten
prikaz jmenuje.

FlashFiller

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 30.10.2004 20:54:01

> [...]

main.Form1.ffQuery1.Active := False ;
main.Form1.ffQuery1.SQL.Clear ;
SQLdotaz := 'INSERT INTO ebanka (RodneCislo) VALUES (''Textik'')' ;

Kontrola procesu

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 30.10.2004 09:41:15

Dobry den.

Potrebuji nejak programove zjistit, kdy dojde k dokonceni rozpoznavani
hardware. Pri pridani noveho disku, nove graf. karty, USB atd. Je mozne
potlacit hlaseni, ze hardware je uspesne nainstalovan a pripraven k
pouzivani?

Predem vsem dekuji.

MS SQL a ADO: Zjisteni cisla spojeni

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 29.10.2004 14:23:55

Jednoznacna identifikace pripojeni je ProcessID, chybkou je, ze novy proces dostane o jednicku vyssi ID nez ma ten posledni bezici. Takze k tomu na co to chcete pouzit to asi nepujde.

Pavel

> [...]
> (protoze pripojeni muzu mit vic).
>
> To _neco_ by melo splnovat nasledujici:
> 1. datovy typ zapsatelny do databaze, tzn. integer atd.
> 2. musi to byt jedinecne pro spojeni. Kdyz si pustim vic instanci
> programu, melo by se cislo lisit.
> 3. Potrebuju taky, aby kdyz stanice umre, mohl jsem nejak
> poznat (stored
> procedurou na serveru, enumeraci spojeni), ze uz jde o mrtve
> spojeni a
> vymazat mrtve zaznamy z rezervacni tabulky.
>
> Nedelal jste nekdo neco podobneho? Muzete me nakopnout

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 29.10.2004 14:21:52

z helpu SQL QUERY ANALYZERU

SELECT (zv)(zv)SPID AS 'ID', SYSTEM_USER AS 'Login Name', USER AS 'User Name'

Vytvoreni zastupce z programu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 29.10.2004 14:03:50

Nebo z Jcl: JclShell.ShellLinkCreate
Jiri Cincura napsal(a):

> Stacilo hledat:
>
> Uses FileCtrl,ShlObj, ActiveX, ComObj;
> procedure CreateLink(WorkingDirectory,
> FileName,

MS SQL a ADO: Zjisteni cisla spojeni

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 29.10.2004 14:11:51

[...]

Spusteni souboru REG

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 29.10.2004 14:03:50

Z hlavy: regedit /s <soubor>

delphi(zv)spst(tec)cz napsal(a):

> Dobry den.
>
> Uz to tady urcite bylo, ale nejak nemohu najit archiv konference na
> www.delphi(tec)cz.
> Jak se spusti z?prikazove radky soubor s?priponou reg.
>
> Predem dekuji

Instalacia BDE

Prosim vas, v com spociva instalacia BDE?

Potrebujem nainstalovat k BDE aj driver na Interbase. Pomocou Innosetupu to
robim nasledovne:

[Run]
Filename: {sys}\REGSVR32.EXE; Parameters: "/S ""{tmp}\BdeInst.dll""";
Flags: waituntilidle; Components: BDE

Lenze tu sa nemam driver na Interbase.

Dalej pouzivam nieco taketo:

Source: {#BDE_SRC}\SQLINT32.DLL; DestDir: {#BDE_DST}; Flags:
uninsneveruninstall promptifolder
Source: {#BDE_SRC}\SQL_INT.CNF; DestDir: {#BDE_DST}; Flags:
uninsneveruninstall promptifolder

[Registry]
#ifdef BDE_INTRBASE
Root: HKLM; SubKey: SOFTWARE\Borland\Database
Engine\Settings\DRIVERS\INTRBASE\DB OPEN; ValueType: string; ValueName:
SERVER NAME; ValueData: IB_SERVER:/PATH/DATABASE.GDB ... ...

problem je, ze SQLINT32.DLL a SQL_INT.CNF sa niekedy skor nakopiruju ako sa
nainstaluje BDE. Pokial nie je nainstalovane BDE, neexistuje ani cesta a
subory sa nakopiruju uplne niekede inde. A preto by som to chcem spravit
nejak rucne do instalacneho scriptu.

Stano

Registrace databaze Firebird

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 29.10.2004 12:37:44

Ahoj,
[...]

diky Radek

Service a vypisovani

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 29.10.2004 10:19:34

Ahoj,

service musi mit nastaven parameter Interactive := True; (Indicates whether the service is interactive with the Windows desktop.) Pak service muze zobrazovat okna na desktopu. Ovsem tyto okna se nezobrazuji, pokud se na stanici prihlasite pres terminalove sluzby.

> From: Karel Kral [mailto:kralkonf(zv)purus(tec)cz]
>
> Pokud vim, tak z principu service vyplyva, ze nema pristup na desktop.

Service a vypisovani

[*] Ing. Slavomir Timko <timko(zv)novisoft.sk> - 29.10.2004 10:07:33

> Pokud vim, tak z principu service vyplyva, ze nema pristup na desktop.

Ibazeby service spustil proces (aplikaciu), ktory to na obrazovke vypise.

Mohl

Pavol Sestak is out of the office.

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 29.10.2004 10:03:33

I will be out of the office starting 29.10.2004 and will not return until
02.11.2004.

I will respond to your message when I return.

Service a vypisovani

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 29.10.2004 09:53:32

Jiri Cincura napsal(a):
> [...]
> je jedno) neco na obrazovku, nebo do konzole nebo proste nejak.
>
> Ta service bezi porad, ale asi tak 1 za hodinu potrebuje neco vypsat. Mohl

TDatabase a password

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 28.10.2004 22:46:43

Matejcek Petr napsal(a):

>DD,
>
> chtel bych se zeprat co napsat do TDatabase.Params aby to po me
>nechtelo heslo do databaze pri spusteni programu
>zkousel jsem PASSWORD= ale to nejak nebere
>jeste si nejsem jistej jestli muze byt heslo prazdne pokud ne jak se da
>v MSDE zmenit?
>
>diky PM

Musis jeste nastavit LoginPrompt na false.

TDatabase a password

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 28.10.2004 22:36:42

Matejcek Petr napsal(a):

> [...]
>zkousel jsem PASSWORD= ale to nejak nebere
>jeste si nejsem jistej jestli muze byt heslo prazdne pokud ne jak se da

Doporucuju vyvolat Database Editor kliknutim praveho tlacitka mysi na
komponentu.
Po otevreni okna kliknout na tlacitko Default, aby se tam nasypali
vsechny parametry.
Pak doplnit heslo.

Tohle si asi udelal. Ten problem je v tom, ze potom je potreba nastavit
vlastnost na LoginPrompt na False, aby se program po spusteni neptal na
pristupove heslo do databaze.

TDatabase a password

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 28.10.2004 22:22:41

[...]

Jak zjisti verzi MSSQL

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 28.10.2004 17:42:22

> Da se nejak z Delphi (5) zjistit jaka verze MSSQL (MSDE) bezi na PC

pozri SQLDMO, napr.:

uses SQLDMO;

with CoApplication_.Create.ServerGroups do
for i := 1 to Count do
begin
ShowMessage('Server group: ' + Item(i).Name);
with Item(i).RegisteredServers do
for j := 1 to Count do
with Item(j) do
ShowMessage('Server: ' + Name + ' Version: ' +
IntToStr(VersionMajor) + '.' + IntToStr(VersionMinor));

Jak zjisti verzi MSSQL

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.2004 17:18:20

Zdravim

Da se nejak z Delphi (5) zjistit jaka verze MSSQL (MSDE) bezi na PC

viktor(zv)vol(tec)cz

OT: Spusteni souboru REG

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 28.10.2004 15:18:12

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.10.2004 11:35:56

Puvodni zprava ze dne 28.10.2004:

> [...]
> mnoho metod (i s tim zdvojenym apostrofem), ale i tak to hlasilo chybu. Jen
> trosku jinou ... a to tuhle : FlashFiler: ffQuery1: TffTable.OpenCursor :
> unable to obtain handle [no error code]
> Ale do databaze se to zapsalo. Jen to zavrelo pripojeni, takze jsem musel
> znovu aktivovat ffquery1. tak fakt envim .. asi to nejak zkusim cele znova.
> A diky za ten apostrof

Tak bys musel napsat vic kodu a ne jen tu chybu, podle toho ti tezko
nekdo poradi. Treba jsi na ten INSERT daval Open misto ExecSQL apod.

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 28.10.2004 02:17:16

> [...]

znovu aktivovat ffquery1. tak fakt envim .. asi to nejak zkusim cele znova.

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 28.10.2004 02:03:15

apostrof do stringu=2x apostrof
do stringu napr.: apostrof ' apostrof
string:='apostrof '' apostrof';

Votava

> Zkousim v FlashFillerovi. Mam server integrovan do meo kopilovaneho
souboru(ale to vubec nehraje roli). Funguje SQL SELECT, ale kdyz se pokusim
o tento SQL prikaz INSERT INTO tabulka (id, Jmeno) VALUES ("1", "Ja") tak to
napise chybu ->
> "FlashFiler : ffQuery1 : Query execution failed: No node could resolve the
field .Ja[$D538/54584]".
> Pokud v Exploreru(dodavanym se s FlashFilerem) zadam prikaz INSERT INTO
tak to funguje. Ale v mych apliakcich nee :((
> [...]
VALUES ('1', 'Ja') , ale jak zadat do Stringu apostrof fakt nevim :(( V PHP
je to brnkacka, ale v Delphi ne a ne :((

FlashFiller

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.10.2004 01:49:14

> [...]

> nevim :(( V PHP je to brnkacka, ale v Delphi ne a ne :((

Tak mas napsat do subjektu, ze nevis, jak se pise apostrof do stringu

V Delphi je to taky brnkacka, kazde male dite to vi, ze mas dat
apostrof dvakrat za sebe... :-)

Mimochodem, jde to taky treba tak, ze tam das #39.

FlashFiller

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 28.10.2004 01:43:14

[...]

Spojenie BLOBov vo Firebirde

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 27.10.2004 22:08:57

Hello All!

Nemate niekto hotovy kodik na UDF pre spojenie dvoch BLOBov?

http://exekutor.rotursoft.sk

SQLite vs Access (WAS: mSQL vs Access)

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.10.2004 20:22:49

> Trideni ani tak nepotrebuju, je to db pro service, spis bych potreboval
> thread safe pristup (na webu se o tom zminuji) a rychlost.

Vlez si na http://www.sqlite.org a precti si tamni FAQ a dalsi dokumenty,
kde mas napriklad i rychlostni porovnani se MySQL a Postgre.

> Nebude problem s temi castymi updaty a delety (jak to je se
> shrinkovanim) ?

Kdyz neco smazes, tak se uvolni v databazovem souboru stranka, ktera je
od toho okamziku volna k pouziti. Takze pokud neustale mazes a pridavas
data, tak se soubor nezvetsuje.

program do hlavniho panelu

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 27.10.2004 17:48:38

> potreboval bych svuj maly programek dostat do hlavni listy winXP
> neco jako je panel jazyku pro prepinani klavesnice
> proste v tomto programku bude jen jeden Label ktery bude zobrazovat to
> co zrovna potrebuju

zkus pouzit nejakou komponentu na TrayBar - na internetu jich sou mraky

Brejsa - HJ-SOFT

SQLite vs Access (WAS: mSQL vs Access)

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2004 17:38:37

Delal jsem s obojim a muj nazor je tento:

SQLite neumi "Alter table", takze to neumi ani ty ruzne DBdesignery, reseni
je udelat druhou tabulku, prekopirovat obsah a puvodni smazat, potom udelat
dalsi tabulku co se jmenuje jako ta puvodni a tam prekopirovat data z te
pomocne a pak smazat tu pomocnou. Hnus :-) Zapomenes field, nebo chces
zmenit typ a mas o zabavu postarano...

SQLite umi jen urcitou podmnozinu SQL. Ale mozna vic nez MSAccess

Rychlost nic moc, ale na male DB je to jedno.

SQLite neumi UPDATE tabulky v zavislosti na hodnote v jine tabulce, je nutno
to resit subselectem

Nenasel jsem hezky nastroj pro praci s daty. DBDesigner je hruza oproti tomu
jaky komfort znas z MS Accesu

Order By nerespektuje ceskou diakritiku

Ja jsem pouzival nejake free komponenty pro praci s SQLite a ty neumely
Calculated fieldy

Asi bych na tvem miste zvazil i jine moznosti. Nejaky SQL server. MSDE a
nebo FB.

SQLite vs Access (WAS: mSQL vs Access)

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 27.10.2004 17:32:36

> [...]

> MS Access ?
>
> No, predne ze nemsusi mit nainstalovany MSAcess. ;-) Pro

stacej standardni MS knihovny (W98SE a vyse)

> SQLite nemusis
> mit naistalovano nic specielniho, apliakce potrebuje videt

> S velikosti databaze neni taky problem, rutinne pouzivam databazi o
> velikosti cca 250MB s vice jak milionem zaznamu.

no to by vyhovovalo

Nebude problem s temi castymi updaty a delety (jak to je se
shrinkovanim) ?

Petr Sikola

SQLite vs Access (WAS: mSQL vs Access)

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.10.2004 17:22:36

> Delal jste nekdo s SQLite? Jake ma vyhody/nevyhody oproti MS Access ?

No, predne ze nemsusi mit nainstalovany MSAcess. ;-) Pro SQLite nemusis
mit naistalovano nic specielniho, apliakce potrebuje videt jednu jedinou
DLL knihovnu, a tim to hasne.

S velikosti databaze neni taky problem, rutinne pouzivam databazi o
velikosti cca 250MB s vice jak milionem zaznamu.

Pozor, SQlite bude mit problem, pokud po nem budes chtit ceske trideni.
To opravdu neumi.... ;-(

SQLite vs Access (WAS: mSQL vs Access)

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 27.10.2004 17:08:35

i mistr tesar se nekdy utne....

mel jsem na mysli SQLite, ne mSQL

v soucasne dobe pouzivame pro ulozeni lokalnich dat MS access (pristup
pres
ADO). Je tam cca 10 tabulek, vcetne blob sloupce (text 2000 znaku),
tisice zaznamu, caste updaty a mazani, velikost souboru 50 MB (po
shrinku), bezne 150-200 MB.

Delal jste nekdo s SQLite? Jake ma vyhody/nevyhody oproti MS Access ?

D5E,WXP

pomaly a zatezujici GBAK

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2004 16:38:30

> procesorem 1,8 GHz. Obnova databaze trvala cca 15 minut, celkem je tam cca
> 800 000 zaznamu, 10 procedur, jeden triger. Zajimave je, ze prave obnova

co indexy? nevim presne jak obnoveni ve FB funguje, ale nemuze pri
obnovovani server ty data vkladat tak, ze se pri tom spousteji trriggery
(to je asi blbost, coz)?

Peca

pomaly a zatezujici GBAK

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 27.10.2004 16:14:29

dekuji vsem za reakce. Dnes jsem zkousel obnovu databaze na tom PC se
Cyrixem 233 MHz, tohle PC je pouze klient. Databaze je na jinem pocitaci s
procesorem 1,8 GHz. Obnova databaze trvala cca 15 minut, celkem je tam cca
800 000 zaznamu, 10 procedur, jeden triger. Zajimave je, ze prave obnova
dat, je nejpomalejsi. Obnoveni metadat a indexu probehne velmi rychle.

bleak

Unit implicitly imported ...

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.10.2004 15:36:26

> muzete mi nekdo poradit, jak se v balicku zbavit warningu
> "Unit "nejaka unita" implicitly imported into package "nejaky
> balicek"?

Pridat ju do contains.

> Jde o to, ze dane unity existuji volne bez navaznosti na
> balicek a nevim jak je dostat do requires nebo nekam jinam
> onoho "nejakeho balicku"

Keby ten balicek tu unitu nepouzival, nemal by si warning. Ta unita je
niekde v uses, priamo alebo nepriamo.

Vytvoreni zastupce z programu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 27.10.2004 15:44:26

Dalibor Faltynel wrote:
> [...]
> Asi je to trochu OT, ale nevedel by nekdo jak vytvorit zastupce na
> plochu, nebo jej aspon nakonfigurovat co se tyce cile a kde zacit? Pro

Arguments: String;
TargetLinkFile: WideString;
Description,
IconPath: String;
IconIdex: Integer);
var
MyObject : IUnknown;
MySLink : IShellLink;
MyPFile : IPersistFile;
begin
MyObject := CreateComObject(CLSID_ShellLink);
MySLink := MyObject as IShellLink;
MyPFile := MyObject as IPersistFile;
with MySLink do
begin
SetArguments (PChar(Arguments ));
SetPath (PChar(FileName));
SetWorkingDirectory(PChar(WorkingDirectory));
SetDescription (PChar(Description));
SetIconLocation (PChar(IconPath), IconIdex);
end;
// Vytvoreni slozky - "programove skupiny"
If Not DirectoryExists(ExtractFileDir(TargetLinkFile)) then
CreateDir(ExtractFileDir(TargetLinkFile));
MyPFile.Save(PWChar(TargetLinkFile),False);
MySLink := Nil;
MyPFile := Nil;
MyObject := Nil;

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; | http://www.cincura.net/
mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz | http://photo.cincura.net/
ICQ#: 314711544 | http://phorum.cincura.net/
---
And if our times are difficult and perplexing,
so are they challenging and filled with opportunity.
-Robert F. Kennedy, 1961

Unit implicitly imported ...

[*] Petr Kuklik <pkuklik(zv)cerny-ps(tec)cz> - 27.10.2004 15:32:25

Dobry den,
[...]

Diky Petr

mSQL vs Access

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 27.10.2004 15:30:25

Zdravim konferenci,

v soucasne dobe pouzivame pro ulozeni lokalnich dat access (pristup pres
ADO). Je tam cca 10 tabulek, vcetne blob sloupce (text 2000 znaku),
tisice zaznamu, caste updaty a mazani, velikost souboru 50 MB (po
shrinku), bezne 150 MB.

Ziskame nejakou vyhodu pouzitim mSQL ?

Problem s IDE

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 27.10.2004 15:08:23

Nevim, ja uz v Delphi dost dlouho nedelam, protoze jsem potreboval resit
podobne veci, a v D to jde dost kostrbate. Po prechodu do .NET to jde temer
samo. :-) To proto, ze .NET je prave pro takovy zpusob programovani navrzen.

> Vadi, kdyz ty framy pouzivaji nejake sdilene veci?

Pokud je zapouzdris do nejakeho interface a spravnym zpusobem jim predas ty
veci, pak by nemelo. Ale jak jsem psal, v Delphi nevim, v .NET lze predavat
ruzne objekty semo-tamo velmi dobre (samozrejme urcita omezeni to ma take,
ale to lze vyresit kvalitnim navrhem).

Ja ve sve aplikaci zcela bezne volam ruzne externi moduly, vnoruju externi
moduly do formularu (jako frame, jenze fyzicky se jedna o samostatnou
assembly), tyto moduly mezi sebou komunikuji, vymenuji si/sdileji data, maji
spolecny DB modul (z povahy reseni zase externi) atp.

> Mam v tech framech docela hlubokou dedicnost, da se to
> realizovat pres ty pluginy?

Jestli a jak to lze v Delphi ti snad poradi nekdo jiny. V .NET je to
samozrejmost. V MS VS mam nyni otevrenych 35 takovych projektu, z cehoz
vetsina jsou prave externi moduly a pluginy, a problemy, o kterych pises,
vubec nemam. Nejvetsim problemem je to, ze mi seznam utika pod monitor,
pokud rozbalim nekolik projektu. :-)

> udelej to pres

zpracovani vice souboru - vlaknova aplikace

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 27.10.2004 14:56:22

Zdravim

nevite prosim vas nekdo o nejake aplikaci ktera pracuje vice vlaknove
se soubory a v kazdem vlaknu se spracovava jeden soubor ?.. nebo
jestli jste nekdo neco nepsali..

uz delsi dobu se snazim neco takoveho napsat ale stale mam problemy se
synchronizaci a hlavne s optimalnim rozdelovanim mezi maximalni pocet
vlaken..

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Problem s IDE

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2004 14:38:21

[...]

Dik.

>Nevim, zda te to uspokoji, ale mam reseni. Zahod framy a udelej to pres
>pluginy.

Problem s IDE

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2004 14:16:19

Drive jsem mel DataSety misto v datamodulu primo na tom framu. Fungovalo to
dobre, do chvile nez jsem potreboval neco v techto komponentach menit, pak
jsem musel smazat vsechny instance toho framu, ktere jsem mel nekde
naplacnute a znovu je tam dat, jinak to hlasilo duplicity napr. u fieldu v
datasetech a pod. Nekdy nesla ani instance framu smazat - vedlo to k AVE,
tak jsem musel nakonec misto IDE pouzit notepad a dat to do poradku.
Asi zkusim prirazovat vsechny problemove property u db-aware komponent v
runtime.

Skoro porad se mi pozkozuji nejake dfm soubory a musim je obnovovat ze
zaloh, protoze jinak nejdou ani otevrit, nevite cim by mohlo byt tohle?

Problem s IDE

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 27.10.2004 14:18:19

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 27.10.2004 14:02:18

Martin Pisarik napsal(a):

>Ahoj,
>
>mam nasledujici problem. Mam v projektu spustu framu a IDE funguje cim dal
>tim hur. Ted mam problem s tim, ze mam na jednom framu grid, a jeho property
>DataSource se odkazuje do jednoho datamodulu. Vse funguje dobre. Ale pokud
>zavru a znovu otevru projekt, tak se tato property nevyplni (zustane
>prazdna) a musim to delat rucne. Tento problem mam taky u nekterych DBEditu.
>V tomto stavu se neda dal programovat, protoze po znovuotevreni projektu
>bych musel hodne veci zkontrolovat a znovunastavit.
>
>Netusite prosim nekdo v cem by mohl byt problem?
> [...]
Problem je asi v Delphi. Obcas se mi to stava taky. Resim to tak, ze si
v udalosti onCreate formulare prirazuju zlobive vlastnosti programove a
je klid.

Problem s IDE

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.10.2004 13:58:15

Tento problem nemam - vsechno prirazuji v runtime. Pro design mam datamodul,
ktery ale nelinkuji do cilove aplikace.

Problem s IDE

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.10.2004 13:26:13

[...]
> [...]

ktere mam na framech, nastavit na DataSource z DataModulu.
Nepodarilo se mi nikdy toto vylecit :(( .

Jak poznam ze aplikace ziskala fokus?

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 27.10.2004 13:26:13

Pomoci ceho zjistim v aplikaci %subj%?

Diky F.

Problem s IDE

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.10.2004 13:34:14

> [...]
> znovuotevreni projektu bych musel hodne veci zkontrolovat
> a znovunastavit.
>
> Netusite prosim nekdo v cem by mohl byt problem?

Myslim, ze je to problem IDE. Prejavuje sa pri pouziti form inheritance a
framoch.
Da sa to obist opatrnostou pri otvarani modulov s form inheritance:
Vzdy sa pri otvarani modulu treba presvedcit, ze uz su otvoreni vsetci jeho
predkovia (otvoreny subor a tiez designer). Aspon u mna toto pomaha.
Ale mas pravdu, je to velmi neprijemne :-(

Mozno by slo napisat nejake rozsirenie IDE, ktore by to automatizovalo.

Nahrada DataSnap-u

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.10.2004 13:30:13

> Licencne poplatky.

? Su predsa nulove, tusim uz od Delphi 6.
To, co malo licencne poplatky, sa kedysi volalo MIDAS. Dnes sa to vola
DataSnap a ziadne licencne poplatky to nema, pokial viem. Tusim je to sice
len v ediciach Enterprise a Architect, ale ak mas DataSnap, potom asi mas
jednu z tychto edicii.

OT: Vytvoreni zastupce z programu

[*] Dalibor Faltynel <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 27.10.2004 13:18:12

[...]

memo a grid

[*] Dalibor Faltynel <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 27.10.2004 13:16:12

Diky za radu, u kratsich textu je to fajn, asi to ale udelam do udalosti
onclick otevrenim okna s memo komponentou. 40 znaku nestaci.

Dalibor.

Nahrada DataSnap-u

[*] Jan Kostial <lucky62(zv)szm.sk> - 27.10.2004 13:22:12

Licencne poplatky.

> napriklad RemObjects: http://www.remobjects.com/
> alebo v .NET si myslim, ze sa da pouzit remoting, co je sucast frameworku.
>
> Zaujimalo by ma, aky je dovod, pre ktory hladas nahradu za DataSnap?
>
> HTH
> TOndrej

Problem s IDE

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2004 12:50:10

[...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.10.2004 12:08:06

> [...]

alebo v .NET si myslim, ze sa da pouzit remoting, co je sucast frameworku.

Zaujimalo by ma, aky je dovod, pre ktory hladas nahradu za DataSnap?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 27.10.2004 11:44:05

Obnova DB se sklada zhruba ze tri casti:
1. Obnova metadat
2. Obnova dat
3. Obnova indexu, ty indexy je nutne znovu vytvorit

Treti faze byva u rozsahlich DB (velke mnozstvi dat a hodne compozitnich
indexu)
nepomalejsi.
Zde je mozne experimentovat (u FB15) s velikosti pameti urcene pro sort
modul,
dale je vhodne mit swap disk jiny, nez je datovy disk (ale to asi
vzdycky).

Druchou fazi lze take nekdy zrychlit tim, ze obnova bude provadena z
jineho
fyzickeho disku, nez kde je DB, na vice CPU strojich je vhodne nastavit
prirazeni
FB na vyhrazeny CPU (fb dva CPU nepouzije a prehazovanim mezi CPU se jen
ztraci vykon), tim pak bezi gbak na jednom CPU a FB na druhem.
Tohle by melo byt nutne jen pod windows.

Obecne k libovolnym optimalizacim plati, ze je nejdrive potreba najit
uzke hrdlo
(to zde zminil pouze Karel) a tomu odlehcit.
Muzeme zde vest diskuze jak vyresit ono uzke hrdlo, ale bez jeho
identifikace
toho moc nevyresime.
Napriklad na sve pracovni stanici mam swap pres tri disky a vyhrazeny
disk pro system,
dalsi dva pak pro data.

Slavek

PS: Rychlost restore DB by nemela byt vubec kritickou zalezitosti,
jelikoz by se
mela provadet spise vyjimecne. Dobre nastaveny system vydrzi s FB bez
backup a restore i nekolik let provozu (vyzkouseno).> To ja zase obdobny problem mam. Zaloha probehne rychle.
> Obnova ale trva
> neuveritelne dlouho. Zjistil jsem ze to dela v mem pripade
> velke mnozstvi
> triggeru a procedur (v triggerech poustim procedury). Pokud
> triggery smazu z
> DB tak je obnova bleskova. S trrigery to trva neskutecne
> dlouho, pritom soubor GDB uz neroste a vytizeni procesoru je 99%.
>
> Karel

Nahrada DataSnap-u

[*] Jan Kostial <lucky62(zv)szm.sk> - 27.10.2004 11:40:04

Zdravim,

viete niekto doporucit nejaku nahradu (ekvivalent) technologie DataSnap?

Skratka nieco pre viacvrstve aplikacie.

Lucky.

DBNavigator

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.10.2004 10:25:59

> muzete mi prosim poradit, jak u DBNavigatoru enablovat nejaka
> tlacitka ?

To je automaticke podla priradeneho DataSource, a tiez podla toho, ci je
prislusny dataset read-only.

Ceska unit Consts

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 27.10.2004 10:40:00

Muze mi nekdo laskave poslat - byt ne zcela - 'pocestenou' unitu Consts pro
D6 Prof?
Dekuji predem
Jan Dvorak

DBNavigator

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 27.10.2004 10:21:58

Ahoj,

muzete mi prosim poradit, jak u DBNavigatoru enablovat nejaka tlacitka ?

Service a vypisovani

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 27.10.2004 10:07:57

[...]

IP to ComputerName

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.10.2004 10:05:57

> Potrebujem si spravit malu app, kt. by mi vedela zistit
> po zadani IP adresy aky ComputerName to je.
> Bude to skusane len na firemnej lanke a je mi jasne ze
> nie vzdy to bude fungovat
> Masiny by mali mat nainstalovane od Win98 az po WinXP a
> Win2000Server
> Viete mi pomoct ako na to?

Na to je funkcia gethostbyaddr. Pozri si napriklad TIpSocket.LookupHostName
v unite Sockets.pas.
Pred volanim WinSock funkcii (kedze pouzivas Windows) je potrebne ich
inicializovat, volanim WSAStartup, a po ukonceni prace uvolnit volanim
WSACleanup. Prislusny kod najdes tiez v unite Sockets.pas, pozri si sekcie
initialization a finalization.

Kazda TCP/IP kniznica urcite obsahuje kod, ktory hladas, takze ho tiez mozes
najst v Indy, ICS alebo Synapse.

IP to ComputerName

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.10.2004 09:55:56

Pomoci Synapse:

var
Sock: TBlockSocket;
begin
Sock := TBlockSocket.Create;
try
Result := Sock.ResolveIPToName(AIP);
finally
freeAndNil(Sock);

ip-tel: 421 48 4372098

pomaly a zatezujici GBAK

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 27.10.2004 08:11:49

> [...]

> obnoveni -R
> -C. Musim ovsem podotknout, ze jsem to zkousel na 1,8GHz P4-M

pomaly a zatezujici GBAK

[*] Stepan Dobias <stepan.dobias(zv)del(tec)cz> - 27.10.2004 08:11:49

Z toho si nic nedelej, mame databazi vetsi nez 2GB a ta se i na P4 2,4 a 512
RAM rozbaluje hodinu, proste to chvili trva, asi se s tim budes muset
smirit.

Stepan

> [...]
> -C. Musim ovsem podotknout, ze jsem to zkousel na 1,8GHz P4-M a 700MB RAM.

SQL a delphi

[*] Stepan Dobias <stepan.dobias(zv)del(tec)cz> - 27.10.2004 08:07:48

Neni ani az tak dulezite na jaky SQL server to je. On potrebuje pouze vedet,
ze si ma napr. pri startu aplikace nastavit promennou DecimalSeparator :='.'
;

Stepan