Pouzivani meny v Delphi

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 25.10.2004 15:58:47

A co to ma spolecneho Currency,
Currency je typ v pevne carce 18:4, s automatickym
zaokrouhlovanim na 2 desetina mista.

Pavel

> From: konfera(zv)rus(tec)cz [mailto:konfera(zv)rus(tec)cz]
> potrebuji pomoci s cizi menou. Prozatim jsem to
> nepotreboval, tak potrebuji
> nejak nakopnout. Mam nejake pole, do ktereho se vyplni
> cislo (cena), a pak
> combo s menou. Jak tyhle dve veci efektivne spojim, abych s
> tim mohl pracovat
> jako s Currency typem (potrebuji to primarne ulozit do db ...)?

Pouzivani meny v Delphi

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 25.10.2004 16:02:48

Original message (25. rijna 2004, "Lstiburek Pavel"):

LP> A co to ma spolecneho Currency,
LP> Currency je typ v pevne carce 18:4, s automatickym
LP> zaokrouhlovanim na 2 desetina mista.

Zdravim,

tak jinak, potrebuji nejak zaridit, aby mi typ Currency dokazal ulozit i neco
jineho, nez "Kc", pokud to nejde, jak mam postupovat abych si udrzel castku a
menu pri sobe?

Pouzivani meny v Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.10.2004 16:04:48

Puvodni zprava ze dne 25.10.2004:

> [...]
> cislo (cena), a pak combo s menou. Jak tyhle dve veci efektivne
> spojim, abych s tim mohl pracovat jako s Currency typem (potrebuji

Nejak jsem nepochopil, co vlastne chces. Currency je proste urcity
datovy typ, s tou vlastni menou nema nic spolecneho. Co tam chces
spojovat?

Pouzivani meny v Delphi

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 25.10.2004 16:06:49

Udelej si svuj vlastni typ:

type TMojeMena = record
Hodnota : Currency;
Mena : string;
end;

var Mena : TMojeMena;
begin
Mena.Hodnota := 100;
Mena.Mena := 'Kc';

> [...]
> dokazal ulozit i neco
> jineho, nez "Kc", pokud to nejde, jak mam postupovat abych

Pouzivani meny v Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.10.2004 16:12:49

Puvodni zprava ze dne 25.10.2004:

> tak jinak, potrebuji nejak zaridit, aby mi typ Currency dokazal
> ulozit i neco jineho, nez "Kc", pokud to nejde, jak mam postupovat
> abych si udrzel castku a menu pri sobe?

No currency neuklada Kc ani USD ani kopejky. Currency je jen cislo
jako kazde jine. To, co vidis na obrazovce, to se ukazuje navic mena z
nastaveni operacniho systemu. Takze pokud chces udrzovat menu, musis
si pridat dalsi promennou treba s ciselnikem men.

Pouzivani meny v Delphi

[*] konfera(zv)rus(tec)cz - 25.10.2004 15:36:46

Zdravim,

[...]

Dekuji moc!

Prijemny den,

Peter

Jak pridat v runtime pocitany sloupecek do kompone

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 25.10.2004 15:04:43

Hmmm, to jsem delal cely dopoledne
tedy ja to delal pres
IBQuery->FieldDefs->AddFieldDef
bohuzel to nefungovalo, a pozdejs jsem si v helpu precetl ze to ma
vyznam pouze kdyz vytvaris databazi, jinak je to k prdu.
Pravda nezkousel jsem zavrit a otevrit dataset, bohuzel netusim jak se k
nemu dostanu, snad jen v TIBDatabase je objekt DataSet.
Ale dik moc.
Tom

Ludek Finstrle napsal(a):

>Zkus to pres DataSet.FieldDefs.Add (ci jak se to presne jmenuje) a teprve
>po teto definici provest DataSet.Open.
>Zkratka trochu si s tim pohraj. Je to tak na 2-3 hodinky max a aspon trochu
>pochopis, jak to vlastne funguje.
>
>Luf

Problem so SP1 na Delphi 7

[*] Miroslav Hrosso <hrossik(zv)nrsys.sk> - 25.10.2004 15:00:43

Dobry den,

Po instalacii SP1 na Dephi 7 mi prestalo fungovat volanie helpu z aplikacie.
Help mam v tvare HLP suboru.

Volanie zabezpecujem cez nasledujuce funkcie :
Mam WIN2003 ent, Delphi 7.

function TFormUOkno.AppHelp(Command: Word; Data: Longint; var CallHelp:
Boolean): Boolean;
begin
Application.HelpFile := Global.Cesta_HLP + APLNAME + '.hlp';
CallHelp := True;

procedure TFormUOkno.ActionHelpExecute(Sender: TObject);
begin
Application.HelpJump(Self.ClassName);
end;
Miro.

Jak pridat v runtime pocitany sloupecek do kompone

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 25.10.2004 14:30:41

> [...]

po teto definici provest DataSet.Open.
Zkratka trochu si s tim pohraj. Je to tak na 2-3 hodinky max a aspon trochu

Vlakna - jak na promenne, ktere potrebuji pouzivat

> Rozhodne to jde... Musis pouzit nektery ze synchronizacnich objektu tj.
> takovy objekt, ktery zaruci pristup k promenne pouze jednomu vlaknu v dany
> casovy okamzik. Podivej se napr. na InitializeCriticalSection,
> EnterCriticalSection, LeaveCriticalSection a DeleteCriticalSection.

Je mozno take pouzit tridu TCriticalSection, kde jsou tyhle funkce zabaleny
do tridy.

RadioGroup a multiline

[*] Petr Kuklik <pkuklik(zv)cerny-ps(tec)cz> - 25.10.2004 13:46:37

Dobry den,
nevite jak donutit TRadioGroup aby jeho Item se zobrazila na vice radku? Jde mi o to, ze chci radiogroupem zobrazit nekolik voleb, jejichz texty jsou prilis dlouhe. Pokud to nejde, existuje obdobna komponenta, ktera to umi?

Diky Petr Kuklik

Jak pridat v runtime pocitany sloupecek do kompone

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 25.10.2004 14:02:39

Ahoj, pokousim se pridat do TIBQuery calculated sloupecek, bohuzel se to
stale nedari, vytvorim si objekt TStringField, nastavim jej(jmeno,
velikost, ze je calculated) a pridam do Query pomoci metody Add
vlastnosti Fields.

[...]

Diky moc, Tomas

Vlastni paket

[*] cermiforum(zv)centrum(tec)cz - 25.10.2004 12:52:33

Chci poslat vlastni paket, do ktereho windows nebude pridavat zadne
hlavicky
(ty si vygeneruju sam), proste ho jen posle do site. Myslel jsem ze k
tomuto
ucelu by meli slouzit RAW sockets ale nejak se mi je nepovedlo
rozbehat
(vzdycky pridaly IP hlavicku). Nevite nekdo jak na to??

Jakub Cermak
ja.cermi(zv)centrum(tec)cz
ICQ 159971304
http://cermi.wz(tec)cz
PGP key: http://cermi.wz(tec)cz/disk/pub_key.asc

Firebird ?

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 25.10.2004 12:54:33

Aktualna verzia (Version 2004.09.12 Personal edition) ma ozaj problem s DB > 50MB:
"Sorry, in this EDUCATIONAL VEWSION of IBEXPERT you cannot work with databases which size is bigger than 50 MB."

A toto je odpoved z HK Software:

>please wait for next version or try to use an older version, there was a
>bug in latest release
>Holger Klemt

Peter Brcko

> Na to jsi prisel kde? Ja ho pouzivam a funguje i na daleko vetsim objemu DB.
> Ja u verze personal dost postradam autogrant a grant manager,
> ale jinak je tam vse co potrebuji.
> Libor

ActionToolBar

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 25.10.2004 12:44:33

Dobry den,

mam nekolik problemu s ActionToolBarem:

1. stava se ze tlacitko na ToolBaru zustane "svitit" i kdyz mys
uz je nekde jidne - jak toto odstranit ? 2. jak omezit pro
koncove uzivatele dialog na customizaci toolbaru (nechat kartu
jen na pridavani/odebirani tlacitek) 3. jak pridat na toolbar
ikony vetsi nez 16x16 - kdy pridam vetsi tak se me objevuji
zmrsene v ActionMainMenuBaru

A za kolik kupujete ELEKTRO Vy?
http://www.MALL(tec)cz/penezenka
Overte si pres SMS, kolik se da USETRIT!

Vlakna - jak na promenne, ktere potrebuji pouzivat

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 25.10.2004 12:24:29

> [...]
casovy okamzik. Podivej se napr. na InitializeCriticalSection,
EnterCriticalSection, LeaveCriticalSection a DeleteCriticalSection.

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 25.10.2004 12:02:27

Ahoj.
Myslim, ze muj dotaz je vice nez jasny. V soucasne dobe (na zaklade Vasich rad a pripominek) jsem predelal aplikaci na obsluhu VCL a jedno separatni vlakno.
Jak muze hlavni vlakno (aplikace) a separatni vlakno pouzivat jenu tridu (jsou v ni 3 stringlisty)
Jde to nejak? Jak?
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.5.0
programator amater

Pristup k menu MS Word

[*] karol chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 25.10.2004 11:58:26

no fajn tak skus tento kod.
a urcite to spustis aj z delphi..
ako VB aplikaciu

Set newItem = CommandBars("format").Controls.Add(Type:=msoControlButton)
With newItem
.BeginGroup = True
.Caption = "Toto je moje nove menu"
.FaceId = 0
.OnAction = "moju proceduru"
End With

v podstate ti to hosi do menu Format
Roland Turcan napsal(a):

> [...]

Pristup k menu MS Word

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 25.10.2004 11:44:25

>OK, dakujem za info. Tak skusim inak. Pomohlo by mi pokial by sa mi
>podarilo dostat MS Word do mojho formu. V podstate potrebujem doplnit
>moznost doplnovania textu z mojho comboboxu a super by to bolo keby som to
mal jednom forme.

>PS: K tomu MS Wordu v Delphi je IMHO strasne malo informacii.

Dobrym zdrojem je MSDN / Office developer, akorat (ja osobne) mam hrozne
problemy s implementaci vyctenych mouder do Delphi, protoze jsou vsechny
priklady v VB a prepis do Delphi je na muj vkus ponekud chaoticky.

jirka

Pristup k menu MS Word

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 25.10.2004 11:16:23

<<< 25.10.2004 11:13 - Martin Schayna "mschayna(zv)aktis(tec)cz" >>>
> [...]
MS> v Excelu, verim ze to pujde i ve Wordu. Jedna se o doplnek, ktery si
MS> zaregistruje do menu polozky a soucasne si otevre maly OLE Automation
MS> server napsany v Delphi, na kterem pak vola metody. Je to pekne
MS> prehledne a neni to zadny hack.

OK, dakujem za info. Tak skusim inak. Pomohlo by mi pokial by sa mi
podarilo dostat MS Word do mojho formu. V podstate potrebujem doplnit
moznost doplnovania textu z mojho comboboxu a super by to bolo keby
som to mal jednom forme.

PS: K tomu MS Wordu v Delphi je IMHO strasne malo informacii.

http://exekutor.rotursoft.sk

Pristup k menu MS Word

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 25.10.2004 10:50:21

Jiri Baudys wrote:

> [...]

zaregistruje do menu polozky a soucasne si otevre maly OLE Automation
server napsany v Delphi, na kterem pak vola metody. Je to pekne

Martin Schayna

Pristup k menu MS Word

> OK, toto viem, ale skor ma zaujima ako viem napriklad pridat MenuItem
> do MainMenu MS Wordu a naviazat event OnClick.
A neslo by to prave nejak pres to "spojovani" menu? Samozrejme ze by se
nevolal Word ale ten programek a ten by vlastne nedelal nic jineho nez ze by
vyvolal Word jako OLE a mel by svoje menu vtipne definovany tak aby se ta
jeho polozka vetrela do menu wordu - no a osetroval by si to svoje OnClick.

Pristup k menu MS Word

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 25.10.2004 09:26:11

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Roland Turcan

Hello All!

Ako by sa dalo pristupovat k menu MS Wordu?

Dakujem.

Pristup k menu MS Word

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 23.10.2004 14:13:05

Hello All!

Ako by sa dalo pristupovat k menu MS Wordu?

http://exekutor.rotursoft.sk

Jak odstranit scrollbar z dbgrid

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 22.10.2004 22:03:55

Ahoj mam problem s databazi, nebo lepe receno jejim zobrazenim. Mam
databazi postavenou na interbase a ma docela dost vet (cca 600 000) i
kdyz se snazim omezovat pocet zobrazenych zaznamu, uzivatel ma stale
moznost zobrazit ji celou, a v tu chvili kdyz hejbne scroll barem u
DBGridu uplne dolu, tak nejen ze jeho instance aplikace je nepouzitelna
protoze skipuje kamsi dolu, ale server je tak vytizeny ze ani ostatni
nemaj moc sanci na uspech. Nevite tedy nekdo jak zabranit zobrazeni
scrollbaru u DBGridu ?

Dik moc Tom

Sledovenia historie

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 22.10.2004 17:53:39

On 22 Oct 2004 at 17:35, little_bobes(zv)centrum(tec)cz wrote:

> K cemu je tento select dobry?
> Abych zjistil, kdo s danou tabulkou pracuje?
> CURRENT_USER je stejny jako USER, ale je pouze pro FB 1.0 a vyssi

nechci byt *stoura*, ale pises "a mam to tam i nyni ve FB1.5"

BTW, ja bych si take rad zjednodusil trigger na vsech tech tabulkach,
kde pouzivam "journal".
A necham se poucit.
Zatim je to hoodne ruci prace, coz mi sice zase az tak moc nevadi,
ale pokud by se to udelat lepe (jednoduseji) --> sem s tim.

Jarek Uher

Sledovenia historie

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 22.10.2004 17:35:37

K cemu je tento select dobry?
Abych zjistil, kdo s danou tabulkou pracuje?
CURRENT_USER je stejny jako USER, ale je pouze pro FB 1.0 a vyssi

Bob

> a kdyz das SELECT CURRENT_USER FROM TABULKA
> staci ti to na identifikaci user(a) ?
>
> Nebo jeste kazdemu uzivateli definujes ROLE ?
>
> Jarek Uher

Sledovenia historie

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 22.10.2004 17:13:36

On 22 Oct 2004 at 16:55, little_bobes(zv)centrum(tec)cz wrote:

> [...]

a kdyz das SELECT CURRENT_USER FROM TABULKA
staci ti to na identifikaci user(a) ?

Nebo jeste kazdemu uzivateli definujes ROLE ?

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 22.10.2004 16:55:34

From: Matejcek Petr [mailto:konference(zv)crhov.komfi(tec)cz]

DD,

poradil by pls nekdo jak se da zjistit jeke tabulky jsou v MS SQL
databazi ?
znam pouze nazev databaze a poteebuji vedet co v ni je

diky
PM

Sledovenia historie

[*] Ivan Kozak <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 22.10.2004 14:27:16

[...]

vypnuti constraint v oracle

[*] lgcvirag(zv)iol(tec)cz - 22.10.2004 11:57:05

alter table <table_name> disable(enable) constraint <constraint_name>

Ivan Virag

From: "Josef Zvonicek" <prosoft(zv)prosoft(tec)cz>
> JCL debug data tak pri prekladu programu se mi objevi okno JCL debug data
> information a v nem Linker bug DirectShow9. Nevim co je spatne s timto
> unitem. Pomuze mi nekdo?

To je chyba linkeru pri generovani TD32 symbolu. Vicemene to muzes ignorovat,
nanejvys se ti zobrazi nespravna informace o mistu ve zdrojaku v pripade, ze
bude nejaka adresa na stacku nalezet prave tomuto unitu.

Petr Vones

Jak na oznaceni textu v Editu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 19.10.2004 13:17:37

EditX.SelStart...EditX.SelLength....

Jak na oznaceni textu v Editu

[*] Ing. Radek Tomsik <radek(zv)tomsige(tec)cz> - 19.10.2004 13:07:36

Ahoj,

Morim se tu s programovym oznacenim textu v Editu. Kdysi jsem to uz psal
a chodilo to, ale ted uz si nevzpominam jak na to :O(
Myslel jsem, ze by mohlo fungovat SendMessage(Edit.Handle, EM_SETSET, 0,
-1) ale nedela to nic :O(

Diky za rady

Radek

Firebird a GBAK na velkou GDB

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.10.2004 13:05:35

Osobne si myslim, ze se commit povest NESMI. Uz jen z jednoho prosteho
duvodu - data by se mohla stat nekonzistentnimi, protoze v dobe zahajeni
transakce bylo vse jinak a soucasny stav se od vychoziho stavu odlisuje a
muze byt tedy ovlivnena i relevantnost takove transakce. A v tu chvili se
Tve argumenty stavaji irelevantnimi.

> takze jedina spravna a univerzalna uroven je zrejme ten snaphot
> a tomu treba vsetko dopasovat. A tam, kde to nevelmi pasuje
> radsej napadame protivnika z naznalosti elementarnej problematiky.

Ale to preci neni o Snapshot transakci. Tohle je o Read commited a i v tuto
chvili to proste nejde ani precist. A to je neco co ja proste nehodlam
prekousnout. A spokojit se s Dirty read ??? NIKDY - konzistence dat je pro
me az prilis dulezita. Snapshot je o necem naprosto jinem nez je Read
commited a uz uplne neco jineho nez o cem pises Ty.

> [...]
> zrejme vybavena. Prepac, ale ja to nemozem inak komentovat a tato
> diskusia tak uplne stratila akykolvek vyznam.

A proc Ty tedy argumenty nedokazes relevantnost Tebou uvedeneho prikladu. Ja
jej totiz taky s odstupem casu povazuji za v praxi naprosto nepouzitelny a
tudiz irelevantni.

Vlakna - zobrazeni informaci uzivateli na jeden fo

> V pripade kdy dotycna zprava nedojde, tak samozrejme nedojde k uvolneni
> alokovane pameti. Vim, ze v pripade ukonceni aplikace dojde i k uvolneni
> veskere pameti procesu, kde byla dotycna pamet alokovana, ale preci jen se
> mi to vubec nelibi... Jakym zpusobem lze tedy predavat dynamicky alokovane
> parametry a korektne je uvolnovat ???

V takovem pripade je nutne parametry nekde udrzovat. Resenim je napriklad
predavat je pres TThreadList a hlavnimu vlaknu pote posilat univerzalni
zpravu a pripravenosti konkretni zpravy v TThreadListu. Pri ukonceni
aplikace neni pote problem nevyrizene zpravy korektne uvolnit.

Firebird a GBAK na velkou GDB

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 19.10.2004 12:47:33

> Tento priklad je sice po formalni strance vporadku, nicmene postrada
> vyznamny udaj: v jake urovni izolace obe transakce pracuji, a jake
> maji dalsi parametry.

myslim, ze sa tu uz dost dlho o tom bavime a vysvetlujeme ako co
kedy sa robi, aby bolo kazdemu jasne o aku uroven izolacie ide.
Nevyhovaraj sa prosim, ale ries problem a hovor k veci.

> [...]
> jinem nastaveni parametru bude chovani odlisne.

no skus mi vysvetlit, v com bude vyhoda ak T1 namiesto rollback
bude cakat. To len este zhorsi situaciu. T1 bude zbytocne cakat,
jednoducho nemoze prepisat uz prepisany zaznam ani po skonceni
T2 nech by cakal akokolvek dlho.

> Pominme pravzlastni logiku tvrzeni, ze (cituji): "Cize Transakcia1
> bezala a zatazovala system zbytocne a okrem mozneho smetia,
> zatazenia systemu a sposobenia novej generacie zaznamu 'Patrik'
> nic nevyriesila.". Toto tvrzeni lze totiz aplikovat na jakoukoliv
> transakci ktera z nejakeho duvodu skoncila rollbackem, a to bez
> ohledu na architekturu transakci. Venujme se tedy zbytku tvrzeni
> ktere se tyka "smeti" vytvorenemu v T1.

ta logika je v tom, ze v jednom z tych systemov v rovnakom priklade
ta transakcia zbehla a nebola zbytocna. Takze to je IMHO rozdiel.

> [...]

zrejme vybavena. Prepac, ale ja to nemozem inak komentovat a tato
diskusia tak uplne stratila akykolvek vyznam.

Erik

Vlakna - zobrazeni informaci uzivateli na jeden fo

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.10.2004 12:27:31

Dobre jak tedy provest korektni dealokaci v tomto pripade:

procedure TG3UDPServer.Execute;
var
Sock: TUDPBlockSocket;
Buf: string;
DBConnection: TDBConnection;
Buf_1: string;
Ptr: Pointer;
begin
SetName;
if Assigned(FDBConnection) then
DBConnection := TDBConnection(FDBConnection)
else
DBConnection := nil;
Sock := TUDPBlockSocket.Create;
try
Sock.Bind(cAnyHost, IntToStr(FPort));
if Sock.LastError <> 0 then
exit;
while True do
begin
if Terminated then
break;
Buf := sock.RecvTerminated(1000, cmd_Terminator) + cmd_Terminator;
if Sock.LastError = 0 then
begin
if Buf = cmd_GetIP then
begin
Sock.SendString(cmd_GetIP_Response);
end;
if Buf = cmd_AppParamsChanged then
PostMessage(Application.MainForm.Handle, WM_PARAMSCHANGED, 0, 0);
if copy(Buf, 1, Length(cmd_FunctionParamsChanged)) =
cmd_FunctionParamsChanged then
begin
if Length(Buf) = Length(cmd_FunctionParamsChanged) +
Length(cmd_Terminator) then
PostMessage(Application.MainForm.Handle, WM_PARAMSCHANGED,
1, -1)
else
PostMessage(Application.MainForm.Handle, WM_PARAMSCHANGED, 1,
StrToInt(copy(Buf, Length(cmd_FunctionParamsChanged) + 2, Length(Buf) -
Length(cmd_FunctionParamsChanged) - 2)));
end;
if Buf = cmd_ShutDownApp then
PostMessage(Application.MainForm.Handle, WM_CLOSE, 1, 0);
if copy(Buf, 1, Length(cmd_AdminMessage)) = cmd_AdminMessage then
begin
Buf_1 := copy(Buf, Length(cmd_AdminMessage) + 2, Length(Buf) -
Length(cmd_AdminMessage) - 2);
GetMem(Ptr, Length(Buf_1) + 1);
StrPCopy(PChar(Ptr), Buf_1);
PostMessage(Application.MainForm.Handle, WM_ADMINMESSAGE,
Longint(Ptr), 0);
end;
if copy(Buf, 1, Length(cmd_UserMessage)) = cmd_UserMessage then
begin
Buf_1 := copy(Buf, Length(cmd_UserMessage) + 2, Length(Buf) -
Length(cmd_UserMessage) - 2);
GetMem(Ptr, Length(Buf_1) + 1);
StrPCopy(PChar(Ptr), Buf_1);
PostMessage(Application.MainForm.Handle, WM_USERMESSAGE,
Longint(Ptr), 0);
Sleep(1);
end;
Sock.CloseSocket;
finally
freeAndNil(Sock);

Jedna se o vlakno, ktere ma otevreny konkretni UDP port pro prichozi
pozadavky. Na nektere pozadavky posila v ramci daneho spojeni odpoved a na
nektere ne - jen zasle zpravu hlavnimu oknu aplikace zpravu.
Toto okno ji zpracuje nasledovne:

procedure TG3WMainForm.WndProc(var Message: TMessage);
var
P: PChar;
if (Message.Msg = WM_CLOSE) and (Message.WParam = 1) then
Application.Terminate;
if Message.Msg = WM_PARAMSCHANGED then
begin
case Message.WParam of
0: Gor3WinApp.Params.LoadParams([ptApp]);
1: Gor3WinApp.Params.LoadParams([ptFunction]);
end;
for i := 0 to Pred(Screen.FormCount) do
if (Screen.Forms[i] <> self) and (Screen.Forms[i] is TG3WForm) then
SendMessage(Screen.Forms[i].Handle, WM_PARAMSCHANGED,
Message.wParam, Message.lParam);
end;
if Message.Msg = WM_ADMINMESSAGE then
begin
P := StrNew(PChar(Message.wParam));
try
FreeMem(Pointer(Message.wParam), Length(P) + 1);
if IsIconic(Application.Handle) then
FlashWindow(Application.Handle, true);
Application.MessageBox(PChar(HexStrToStr(P)), 'Zprava administratora',
MB_OK + MB_ICONINFORMATION);
finally
StrDispose(P);
if Message.Msg = WM_USERMESSAGE then
begin
P := StrNew(PChar(Message.wParam));
try
FreeMem(Pointer(Message.wParam), Length(P) + 1);
UserMessage(HexStrToStr(P));
finally
StrDispose(P);

On 18 Oct 2004 at 22:56, Winsoft wrote:

> tak teda uvediem jednoduchy priklad, kedy sa nevyhoda MGA
> z hladiska mozneho generovania zbytocneho smetia prejavi:

Ok, podivejme se tedy na ne.

> [...]

transakci ktera z nejakeho duvodu skoncila rollbackem, a to bez
ohledu na architekturu transakci. Venujme se tedy zbytku tvrzeni

Mas pravdu jen castecne. Mas pravdu v tom, ze verze radku vytvorene
T1 jsou po jejim rollbacku jiz zbytecne.Jenze ty porad vnimas dany
problem pouze z uzkeho hlediska situace vznikle po rollbacku T1. Pred
timto okamzikem *nejsou* verze vytvorene touto transakci zbytecne,
ale primo nezbytne. Rovnez nemas pravdu v pripade zbytecneho
zatezovani systemu z duvodu zbytecneho vytvareni verzi radku.

Puvodni hodnota radku *musi* byt nekde uchovana, bud primo v databazi
jako u MGA, nebo v transakcnim logu. Ty vnimas vytvoreni nove verze
radku jako neco specifickeho pro MGA, ale neni to pravda. I system s
logem zapisuje primo do databaze *novou verzi radku*. Rozdil je v
tom, co se deje s *puvodni verzi radku*. U MGA zustava v databazi, u
systemu s logem skonci v logu. Mnozstvi prace a dat zpracovane pri
zapisu je tedy u MGA a systemu s logem v podstate stejne. Jediny
rozdil je v tom, ze po rollbacku je u MGA zbytecna novejsi verze, a
po commitu naopak starsi verze. U systemu s logem se jedna vzdy pouze
o puvodni hodnotu radku (je v logu), a ta se rovnez stava zbytecnou,
a to jak po rollbacku, tak i po commitu. Po rollbacku je navic nutne
obnovit hodnotu radku v databazi. Dle tve logiky (viz citace vyse) by
se tedy rovnez dalo prohlasit, ze jedna z transakci vygenerovala data
zbytecne, a to bez ohledu na architekturu. Nicmene to ani v jednom
pripade nebyla zbytecna prace, protoze se ji proste uz z podstaty
transakci vyhnout neda.

[...]

Pri rollbacku T1 je nutne projit transakcni log, a obnovit puvodni
hodnoty radku ktere T1 zmenila (predpokladam, ze neco zmenila. Ty
pises ze pred kolizi "nieco robi", coz muze byt i pouhe cteni,
nicmene z dalsiho textu se da usuzovat ze neco menila). U MGA se nic
takoveho nedeje. Rozdil mezi nulovou praci (u MGA) a nejakou praci
(obnova z logu) mi vychazi jednoznacne ve prospech MGA. Pokud tedy T1
zbytecne mari nejake zdroje, pak je to u systemu s transakcnim logem
(opet pripominam, ze praci spojene s uchovanim puvodni hodnoty radku
se vyhnout neda za zadnych okolnosti).

> [...]

> generacie zaznamov a dodatocne je potrebne overit, ci ten zaznam
> vybrany indexom je z tej mojej transakcie.

Tohle jsem vysvetloval uz v jinem mailu. Ve zkratce: Ne (nikoliv na
rizne verze, ale na cely retez) a Ano (relevanci nutno overit z dat
radku).

> Tu je potom este otazka, ci sa nieco robi s indexom vtedy, ked
> transakcia zbehne, resp. ked nezbehne. Teda ci sa ten index aktualizuje
> (napr. po zbehnuti transakcie sa mozu IMHO v indexe zrusit odkazy na
> stare generacie zaznamov, ktore boli transakciou prepisane). alebo sa
> ponechava ako je a upratovanie indexov sa robi dodatocne cez ten sweep
> (dufam, ze tak sa to v IB vola) alebo priebeznym upratovanim.

V ramci transakce (resp. jejiho ukonceni) se pokud vim s indexem
nedeje nic (bude obsahovat jiz neplatny uzel). Struktura indexu se
urcite cisti pri sweepu, a za urcitych okolnosti i pri GC, ale na
podrobnosti si ted nevzpomenu.

> lenze falosna kolizia ak sa zamok zisti vcas, nema iny dopad
> ako pozdrzanie transakcie. Cize nemusi to byt vzdy nevyhodne.

To mi prijde naopak jako velmi nevyhodne. Falesna kolize je falesna
kolize, k tem by vubec nikdy nemelo dojit.

> V MDA je paralelizmus vecsi, ale zas to nemusi byt vzdy vyhodne. V
> priklade, co som uviedol, nebola ziadna vyhoda paralelizmu, prave
> naopak.

Priklad byl nesmyslny. Z nesmyslnych predpokladu se jen malokdy daji
vytvorit smysluplne zavery.

> U MDA mam taky nedobry pesimisticky pocit, ze ked tam ten optimizmus
> nevyjde, tak sa situacia zacne zhorsovat (pribuda smetie, vznikaju
> generacie zaznamov, strata vykonu pocitaca v dosledku nezbehnutia
> transakcie).

1. Osobni pocity nemaji nic spolecneho s objektivni realitou.

2. Smeti, tedy jiz bytecne verze radku vznikaji s kazdym koncem
transakce, bez ohledu zda jde o rollback nebo commit. MGA ma
mechanizmy, jak se jich zbavovat a udrzet jejich mnozstvi na uzde
(pokud ovsem vyvojar nenasadi vsechny paky aby ji praci stizil nebo
znemoznil).

> uz si sa v praxi stretol s pripadom, ked po zvecseni RAMky
> doslo v dosledku zvysenej rezie spravy pamete k znizeniu vykonu
> pocitaca a bolo potrebne RAMku zmensit? Ja este nie.
> Pomer pristupovej doby disku a RAM-ky je asi milion, takze
> to by musela byt poriadne komplikovana a neefektivna
> sprava pameti aby sa nevyplatila. V praxi su skor ine problemy,
> ze ta RAMka nieco stoji.

K tomuhle jsem se vyjadril v jinem mailu.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Firebird a GBAK na velkou GDB

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.10.2004 11:59:29

Pavel Cisar wrote:

> O tom jsem uz preci psal ja. Vubec totiz nejde o pristupovou dobu do
> cache jak to vidi Erik, ale o uspesnost vyuziti cache, tedy zda jsou
> data ctena z cache misto z disku. Zvetseni velikosti cache
> automaticky neznamena zvyseni uspesnosti jejiho vyuziti

Mimo spekulativni pripady pravdepodobnost, ze se data budou cist z cache
misto z disku urcite s velikosti cache poroste - ostatne jak sam pises,
v pripade, ze se cela DB vejde do cache, dosahnes jistoty :-)

Jina otazka je samozrejme o kolik. Proto si myslim, ze pomer pristupovych
dob je *urcujicim* kriteriem, mj. to jsou zmeritelne veliciny, zatimco
ostatni vlastnosti jak se o nich zminujes jsou z kategorie heuristik,
odhadu a predpokladu.> Optimalni velikost cache je ruzna ....

Ano, ale optimum prece neznamena, ze se efektivita cache nezvysuje
spolu s velikosti pameti. Jen se to nad nejakou mez nevyplati popr. je to
nerealizovatelne.

pf

Vlakna - SYNASER - thread safety?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.10.2004 11:57:29

> [...]
> posilat nebo neco cist z tohoto portu. Nicmene mam dotaz, jestli je
> toto je "ciste" reseni a nehrori mi nejaky problem. Ptam se dost
> zjistne, protoze maly problem mam a nevim, kde je problem.

No fuj, podobnermu pouzivani se opravdu vyhni. Spravne reseni je mit
jeden thread, k Synaseru pristupova vyhradne z toho jednoho threadu.
Tedy i vytvareni a likvidace objektu Synaseru delej zase v ramci toho
jednoho threadu. Z ostatnuich mist programu uz pak jensignalizuj tomu
komunikacnimuthreadu, co chces aby delal, stejne tak si nech
signalizovat zpet, ze pozadovana operace uz probehla.

Ono to pochopitelne jde delat podobne, jak to delas ted ty, ale je
tam mnoho mist, kde muzes udelat chybu, a bez detailni znalosti toho
co se deje v Synaseru potazmo ve WIN32 API se do toho nepoustej.

Vlakna - zpracovani zpravy vlakna v hlavnim vlakne

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.10.2004 11:45:26

Ing. Jiri Sokol wrote:
> Vlakno.Create; (mam vlastni constructor), ale v nem to zhuci na vyjimku.

Nemelo by spis byt Vlakno := Tvlakno.Create;

???

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web:
http://www.cincura.net/
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
---
A i kdyz je nase doba obtizna a zmatena, je podnetna a vyplnena
prilezitostmi. And if our times are difficult and perplexing, so are they
challenging and filled with opportunity. -Robert F. Kennedy, 1961

Vlakna - zobrazeni informaci uzivateli na jeden fo

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.10.2004 11:01:21

Ano i to je moznost. Parametry se predaji v l(w)Param treba i pomoci nejake
dynamicke struktury, ale zalezi na casove narocnosti volane akce - aby
nebylo vytvareni a plneni struktury pomalejsi nez provedeni metody pomoci
Synchronize. Ale jde o princip.
Pokud bych mel framework, ktery je postaven na vlaknech, tak bych asi
opravdu volil tuto moznost uz je proto, ze je to *systemove* :))))

> [...]
2. Pokud ano, tak za jakych podminek ???
3. Pokud ano, tak kde mam zajistit korektni dealokaci pameti ???

[*] wetty(zv)quick(tec)cz - 19.10.2004 11:27:24

Zdravim,

osobne bych pro komunikaci udelal jeden thread a roydilne akce bych rozlisil pomoci eventu.

Petr

Ing. Jiri Sokol napsal(a):

>Nicmene mam dotaz, jestli je toto je "ciste" reseni a nehrori mi nejaky problem. Ptam se dost zjistne, protoze maly problem mam a nevim, kde je problem.

Vlakna - zpracovani zpravy vlakna v hlavnim vlakne

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 19.10.2004 10:43:19

Ahoj.
Navazuji na svuj predchozi prispevek, tak se uz nebudu rozepisovat co a jak delam. Jde o to, ze kdyz mi vlakno dojede na nejakou vyjimku, tak chci vyloucit chyby, ktere by to mohlo zpusobovat nasledne a chtel bych toto vlykno, ktere bezi porad ukonict, uvolnit a znovu vytvorit a pripravit ho na dalsi spusteni.
To jsem chtel resit tak, do hlavniho vlakna si poslu zpravu. Zpravu odchytim, vim, ze je to s pozadavkem o:
Vlakno.Kill(INFINITE);
FreeAndNil(Vlakno);
a pak chci pokracovat
Vlakno.Create; (mam vlastni constructor), ale v nem to zhuci na vyjimku.
Jedine, jak to muzu provest je, ze jakmile hlavni vlakno aplikace odchyti zpravu vlakna o jeho "reset", tak si samo na sebe posle jinou zpravu, ve ktere se provedou ty zminene 3 radky uvedene vyse. VSE je OK...

Znamena to, ze kdyz mi prijde zpravy z nejakeho objektu, tak po dobu zpracovani teto zpravy se NESMIM pokusit ten objekt zrusit a znovu vytvorit? Proc? Zpravy si posilam pre POSTMessage, coz by melo znamenat, ze jdou asynchronne...

Muzete mi to, prosim, nekdo vyvsetlit?
> [...]

> FreeAndNil(Vlakno);
> a pak chci pokracovat
> Vlakno.Create; (mam vlastni constructor), ale v nem to zhuci na vyjimku.

Nema tam byt spise TVlakno.Create ?

Vlakna - SYNASER - thread safety?

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 19.10.2004 11:05:22

Ahoj do tretice.
[...]
Moc Vam vsem diky
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.5.0
programator amater

Vlakna - zpracovani zpravy vlakna v hlavnim vlakne

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.10.2004 11:01:21