Meno prvku vymenovaneho typu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2004 15:49:57

> GetEnumName by bolo perfektne,
> bohuzial funkcia TypeInfo(TMyType) mi napise chybu:
>
> Type TMyType has no type info.
> Nepomohol ani prepinac {$M+}

Zaujimave, o ktoru verziu Delphi sa jedna? V D7 to funguje bez akychkolvek
prepinacov.

V kazdom pripade, mozes kompilator Delphi prinutit, aby pre ten typ
vygeneroval RTTI tym, ze si nadeklarujes published property v pomocnej
triede:

type
TDummy = class(TPersistent)
private
FDummy: TMyType;
published
property Dummy: TMyType read FMyType write FMyType;
end;

Neskusal som to, ale snad to pomoze. Inak si asi budes musiet nadefinovat to
pole stringovych konstant, ako tu uz bolo spominane.

Borland Delphi 2005

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.10.2004 16:46:03

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> No, ja bych ocenil podobny nastroj, ktery by v jednom GUI umoznoval vyvoj
> novych veci v .NET (klidne v C#) a udrzbu starych ve Win32 (a Object

Zalezi na typu aplikaci co chces vyvijet, treba Compact Framework nebude
podporovan.

> (koneckoncu, bude to teprve ctvrty nebo paty, co znam :-)), vic me zdrzuje
> stridani vyvojovych prostredi s ruznym ovladanim. Takze ano, pokud to bude

To je opravdu jen vec zvyku.

Petr Vones

Zavirani childoken v MDI aplikaci

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.10.2004 14:53:52

From: "Ludek Finstrle" <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz>
> Nesleduji moc tento thread, ale je to globalni tvrzeni? A pokud ano,

Protoze tak dojde ke zpracovani zprav mimo smycku Application.Run, ktere muze
vyvolat nezadouci kod z mista, kde se zavolalo Application.ProcessMessages.

> Pripadne co misto toho volat?

Nic. Pokud aplikace provadi nejakou delsi akci mela by byt tato v samostatnem
threadu.

Petr Vones

OT CASE pro MSSQL

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 14.10.2004 15:15:54

jj, ale na MSSQL to lze pouzit take a bezne to pouzivam ... Jde jen o to, k
cemu to clovek potrebuje / chce.

jirka

From: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz>
> Zajimaly by mne Vase nazory na nove Delphi 2005 ?
> (V konferenci jsem zatim moc nazoru na nove Delphi nenasel...)

Me by docela zajimalo, kolik lidi planuje pouzivat Delphi pro vyvoj .NET
aplikaci.

Petr Vones

Rozdily v chovani Rewrite (Erase, Rename)

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 14.10.2004 13:43:45

>mozna mi nekdo bude moci vysvetlit, proc tato konstrukce prestala fungovat
>pod TurboPascalem 7.0 na WIN XP (na Win9x to fungovalo), v Delphi 6 to
>funguje i na WIN XP. Jiz vse prevadim do D6, ale jeste tak rok to potrebuju
>udrzovat. FileMode=0, 18 nebo 64 jsem testoval, ale bez uspechu. Viz zdroj :

TDOSStream ti taky nepomuze, ale zkus do toho souboru neco zapsat.

S pozdravem Vaclav Riha

Prezentace a tisk textu

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 14.10.2004 13:21:43

Nikdo se nechyt na tema; asi jsem to spatne popsal.
Pokousel jsem se ochocit RichEdit tak, abych byl schopen vytvorit okraje
stranky pri tisku pomoci RTF prikazu \margl \margr
\margt a \margb. Zda se vsak, ze tato komponenta tyto prikazy ignoruje. Ma
nekdo jine zkusenosti a zna nekdo cestu jak dosahnout rozumneho tisteneho
vystupu metodou TRichEdit.Print?
Dekuji Jan Dvorak

> V jedne aplikaci mam potrebu prezentovat formatovany text bud
> v apliakci
> vytvoreny, nebo precteny ze souboru. Nasledne by uzivatel mohl text
> vytisknout. Pri prezentaci i pri tisku bych potreboval
> nastavovat okraje
> stranky a pri tisku tez zjistovat pocet radek na stranku.
> Nektere pozadavky
> splnuje komponenta RichEdit, bohuzel ne vsechny.
> Prosim o radu vhodnejsi komponenty, pripadne jejim zdroji.
>
> Dekuji. Jan Dvorak

OT CASE pro MSSQL

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2004 13:47:45

Jiri Baudys wrote:

> MySQL, Oracle, MSSQL, ODBC, SQLite.

Meno prvku vymenovaneho typu

[*] Jan Kostial <lucky62(zv)szm.sk> - 14.10.2004 16:09:59

Mam D7. ???
Niekde na nete som cital, ze TypeInfo nefunguje na zaznamy (record).
Skusal to niekto na vlastnom vymenovanom type?

Lucky

> [...]
>
> Neskusal som to, ale snad to pomoze. Inak si asi budes musiet nadefinovat
> pole stringovych konstant, ako tu uz bolo spominane.

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.10.2004 12:41:38

From: "Jan Kostial" <lucky62(zv)szm.sk>
> poradi niekto, ako sa da zistit meno prvku vymenovaneho typu
> za behu programu?

uses
TypInfo;

S: string;
A: TAlignment;
begin
A := taCenter;
S := GetEnumName(TypeInfo(TAlignment), Integer(A));
ShowMessage(S);

TreeView, drag and drop a posouvani

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 14.10.2004 14:13:48

Hi,

Potreboval bych pri drag and drop posouvat vertikalne strom v treeview, ale neprekresluje se mi to spravne (zustavaji mi tam neprekreslene casti)... Az kdyz node pustim
tak se to srovna (logicke ze?:-)). Nevite nekdo jak na to?

Diky

Rene Otisk

Externi exe do meho exe

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.10.2004 14:53:51

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
> co s tim pak muzete dal delat? nikdy jsem to nevidel..
>
> muzete to nejak zavolat? nebo dokonce pouzivat - tak neco??

Ulozit na disk jako soubor.

Petr Vones

Kompatibilita IB/FB

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 14.10.2004 23:28:28

Zdravim,

nevite prosim nekdo zda nekde existuje nejaky dokument sumirujici rozdily v kompatibilite mezi IB/FB?

Pouzivam FB1.5 a zajima me kompatibilita s IB6.5 a vyse (tedy do 7.1?).

Dekuji, moc by mi to pomohlo
A.B.

FB a slozitejsi updaty

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2004 13:53:46

update hrusky H set
H.snedl =
(select O.snedl
from ovoce O
where O.id_hrusky = H.id)

pripadne jeste doplnit omezeni update na:

where
exists (select O.id
from ovoce O
where O.id_hrusky = H.id)

Peca

Martin Pisarik wrote:

> A jak udelam toto?
>
> update hrusky, ovoce set hrusky.snedl=ovoce.snedl where
> ovoce.id_hrusky=hrusky.id

Externi exe do meho exe

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2004 13:35:44

Zdravim

Podivej se na http://www.peprsoft(tec)cz priklad "Vlozeni dalsiho
(spustitelneho) souboru do aplikace"

Viktor Marek
viktor(zv)vol(tec)cz

> co s tim pak muzete dal delat? nikdy jsem to nevidel..
> muzete to nejak zavolat? nebo dokonce pouzivat - tak neco??

Inno setup - Registr

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2004 07:35:25

Ahoj,
melo by to jit takhle.

Root: HKLM; Subkey: "SOFTWARE\Neco"; ValueType: string; ValueName: "Path"; ValueData: "{app}"

Petr

Meno prvku vymenovaneho typu

[*] Jan Kostial <lucky62(zv)szm.sk> - 14.10.2004 15:37:56

GetEnumName by bolo perfektne,
bohuzial funkcia TypeInfo(TMyType) mi napise chybu:

Type TMyType has no type info.
Nepomohol ani prepinac {$M+}

> Da sa to pomocou RTTI, v unite TypInfo je funkcia GetEnumName:
>
> uses TypInfo;
>
> var
> M: TMyType;
> begin
> for M := Low(TMyType) to High(TMyType) do
> ShowMessage(GetEnumName(TypeInfo(TMyType), Ord(M)));

> TOndrej

Meno prvku vymenovaneho typu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2004 16:24:00

> Mam D7. ???
> Niekde na nete som cital, ze TypeInfo nefunguje na zaznamy (record).
> Skusal to niekto na vlastnom vymenovanom type?

Ten kod, co som poslal, tu u mna funguje. TMyType som pouzil z Tvojho
prispevku, bez zmeny. S record type to nema nic spolocne, je to enumerated
type.

FB a slozitejsi updaty

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2004 12:49:40

> lze udelat v FB neco podobneho?
>
> update katalog set id_katalog=katalog.id_katalog from katalog where
> id_katalog=1;
>
> volat nejaky select v updatu (insertu)

Ten priklad jsem nepochopil (update katalog set id_katalog=1 where
id_katalog=1?), nicmene muzes:
update hrusky set vyhodit=1 where id_hrusky in (select id_hrusky from ovoce
where navyhozeni=1)

Roman

OT CASE pro MSSQL

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2004 12:25:37

Jiri Baudys wrote:
> Osobne pouzivam DB Designer (http://www.fabforce.net/dbdesigner4/) hlavnim
> argumentem je cena, popr. i zdroje v delphi / kilixu.

Jenze to je jen pro MySQL (alespon jsem to tak pochopil z popisu), tedy
nikoli pro MSSQL.
Ja zase bych rad kdyby to umelo FB, ale zase uz mame to CaseStudio2,
takze bych uz ted stejne nemenil.

Peca

Meno prvku vymenovaneho typu

[*] Jan Kostial <lucky62(zv)szm.sk> - 14.10.2004 11:45:34

Zdravim,

[...]

Napr:
MenoPrvku := ReverseOrd( TMyType, 1 ); //vratilo by retazec 'druhy_clen'

funkcia GetEnumName() zda sa funguje len na triedy... :-(

Dik.

Lucky.

Zavirani childoken v MDI aplikaci

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 14.10.2004 14:15:49

> V zadnem pripade v aplikaci nevolej Application.ProcessMessages

Nesleduji moc tento thread, ale je to globalni tvrzeni? A pokud ano,
co je duvodem to nedelat? Pripadne co misto toho volat?

Luf

IsNumeric?

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2004 14:07:48

pokud sem si vsiml v predchozich prispevcich tak mas Delphi 5 ... ted u sebe
nemam delphi ale v petkach jiz lze pouzit varianty ... samozrejme zalezi na
konkretnim pouziti takze se to treba hodit nemusi ... melo by to byt nejak
takto ...

var
prom: Variant;

begin

prom := Edit1.Text;
if GetVarType(prom) = varInteger then ......

end;> Mas pravdu, vzpominam si na to, u floatu se to muselo testovat, ale v
> pripade integeru by nemel byt problem. A tam ja to potrebuju. Samozrejme
ta
> procedurku, kterou jsi uvedl taky neni problem zaradit do programu a je
> univerzalni. Nevim jak rychlost pri velkem poctu testovanych cisel.

Cesta v servisni aplikaci

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 14.10.2004 12:41:39

ParamStr(0)

Predani typu.

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2004 14:13:48

pokud je mi znamo tak predavat typ jako parametr ... neni realizovatelne
.... spis bych te procedure predal nejaky identifikator ... treba cislo
ktere signailzuje typ te nove promenne a v programu pak reagovat na
jednotlive moznosti vetvenim case ... poku tech typu tam neni pres 10 tak by
to bylo prijatelny si myslim
> Mam definovanych nekolik vyctovych typu a podle potreby bych chtel predat
> takovy typ procedure a ta by vytvorila dynamickou promenou daneho typu a
> pracovala by sni. Je neco takoveho mozne? Pripadne jak to obejit. Existuje
> nejaka moznost jak ziskat seznam definovanych typu za behu aplikace,
> vyhledat v nem nektery a vytvorit promene tohoto typu?

Borland Delphi 2005

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 14.10.2004 15:41:56

> [...]

No, ja bych ocenil podobny nastroj, ktery by v jednom GUI umoznoval vyvoj
novych veci v .NET (klidne v C#) a udrzbu starych ve Win32 (a Object
Pascalu). Pro mne neni problem zapamatovat si a pouzivat syntaxi jazyka
(koneckoncu, bude to teprve ctvrty nebo paty, co znam :-)), vic me zdrzuje
stridani vyvojovych prostredi s ruznym ovladanim. Takze ano, pokud to bude
alespon prijatelne pouzitelne, tak do toho pujdu. Uz aby byl trial, na
http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html slibuji "A
download of BorlandR DelphiT 2005 Architect Trial edition will be available
shortly, please check back later".

MS SQL

[*] Jan Kostial <lucky62(zv)szm.sk> - 14.10.2004 10:44:28

Taktiez sa da pouzit Query Analyser.
Tiez je na CD s MSSQL.

Lucky.

> DD
>
> nevedel by nekdo pls o nejakem example nebo i jednoduche aplikaci
> ktera by umela provadet SQL dotazy do MS SQL databaze
>
> stacilo by uplne neco jednoducheho kde bude kolonka kam napisu prikaz
> (select ) a ono mi to pouze zobrazi data
>
> diky PM

OT CASE pro MSSQL

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 14.10.2004 11:45:34

> Osobne pouzivam DB Designer (http://www.fabforce.net/dbdesigner4/) hlavnim
> argumentem je cena, popr. i zdroje v delphi / kilixu.

Take pouzivam a sem spokojen.

Osobne jsem hledal neco pro MySQL a pripadne neco dalsiho a DBDesigner mi
uplne plne vyhovuje. Skousel jsem i CaseStudio ale popravde nic mi to
lepsiho neprineslo.
Tak jsem se vratil k DBDesigneru. CaseStudio vidim tak ve spojeni s MSSQL
nebo
rodinou InterBase databazi. Na velke veci bych spis hledal neco
mohutnejsiho, nez je oboji
zminovane.

Vaclav Halik

OT CASE pro MSSQL

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.10.2004 10:34:07

Ing. Petr Kejval wrote:

> Zatim se rozhodujeme mezi Visiem od MS a Case Studiem 2 od
> CharonWare. Ma nekdo zkusenosti s temito produkty? Poradil by mi,

Pouzivame Case Studio 2 pro ruzne typy DB uz nekolik let, ale nedelame
klasicke DB aplikace.

Na navrh noveho projektu je to IMO nastroj s vybornym pomerem cena/vykon,
s vybornou podporou na strane CharonWare a zrejme s netusenymi moznostmi,
protoze je to rozsiritelne pomoci WS scriptingu a systemu sablon,
bohuzel k tomu neexistuje slusna "programatorska" dokumentace,
abys to mohl efektivne pouzivat.

S udrzbou projektu je to ale horsi - muzes sice nastrkat ruzne verze do
version manageru a porovnavat je, ale to je tak vsechno - script, ktery by
se
attachnul k existujici DB a upgradnul ji, si musis udelat rucne.

Pro udrzbu vetsich projektu bych se podival po nejakem vyspelejsim nastroji.

pf

Rozdily v chovani Rewrite (Erase, Rename)

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.10.2004 12:45:39

From: "D-Fanda" <d-fanda(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> udrzovat. FileMode=0, 18 nebo 64 jsem testoval, ale bez uspechu. Viz zdroj :

Pouzij radeji TFileStream.

Petr Vones

FB a slozitejsi updaty

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2004 13:49:46

update hrusky set snedl=((select snedl from ovoce where
ovoce.id_hrusky=hrusky.id));

Roman

> A jak udelam toto?
>
> update hrusky, ovoce set hrusky.snedl=ovoce.snedl where
> ovoce.id_hrusky=hrusky.id
>
> v mySQL to takto jde, ale u FB ani SQLlite jsem neprisel na to jak to
> udelat, tak jsem nakonec musel pouzit tempovou tabulku.
> Jde to nejak a nebo jsem opravdu tak neskromny kdyz chci aby SQL
> server umel nastavit v jedne tabulce hodnotu v zavislosti na hodnote
> v jine tabulce?

FB a slozitejsi updaty

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2004 12:05:34

lze udelat v FB neco podobneho?

update katalog set id_katalog=katalog.id_katalog from katalog where id_katalog=1;

volat nejaky select v updatu (insertu)

Externi exe do meho exe

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2004 12:41:39

co s tim pak muzete dal delat? nikdy jsem to nevidel..

muzete to nejak zavolat? nebo dokonce pouzivat - tak neco??

JR

> Zdravim
>
> Pokousim se dostat do sveho exe 2 "cizi" exe soubory. (s jednim exe to
neni
> problem)
> {$R *.DFM}
> {$R test.RES}
> {$R testik.RES}
>
> Kompilator mi vyhazuje
> Duplicate resource(s)
> Type EXEFile ID TESTFILE
>
> Diky za radu
>
> Viktor Marek
> viktor(zv)vol(tec)cz

Borland Delphi 2005

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 14.10.2004 13:21:43

Zdravim,

dnes jsem na www.borland(tec)cz nasel tiskovou zpravu s nazvem "Borland Delphi
2005 zvysuje produktivitu vyvoje aplikaci pro Microsoft Windows a
optimalizuje investice do softwaru." ze dne 12.10.2004. Odkaz:
http://www.borland(tec)cz/t_borland_20041012.html

Uvadim nekolik odstavcu:
-----
Jde o nejnovejsi verzi prostredi pro rychly vyvoj aplikaci (RAD) pro
platformy WindowsR a .NET. Delphi 2005 spojuje Win32, .NET, Delphi a podporu
C#, vse v jednom prostredi, cimz vyrazne zvysuje produktivitu vyvojaru a
celych tymu. Soucasne integruje predni reseni rizeni zivotniho cyklu
aplikaci (ALM) od spolecnosti Borland.

Nastroj Delphi 2005 nejen podporuje nekolik jazyku a oba systemy Win32 a
.NET, ale take obsahuje mnoho inovativnich vylepseni pro vyvojare a tymovou
produktivitu, jako napriklad refactoring zdrojoveho kodu, testovani unit a
zcela novou aplikacni sablonu ECO II pro podnikove aplikace v prostredi .NET
rizene modelem. Navic umoznuji vyvojarskym tymum udrzovat a rozsirovat
existujici aplikace Windows a soucasne se aktivne venovat novym
prilezitostem.

Delphi 2005 poskytuje jazyky Windows, SDK pro Win32 a .NET, integraci
nastroju ALM a nastroje pro vylepseni vyvojarske produktivity, kterou
soucasni vyvojari Windows potrebuji. Vyuziti Delphi 2005 umoznuje vyvojarum
vylepsit aplikace Win32 a pokracovat s .NET a ASP.NET.

Nejdulezitejsi novinky v Delphi 2005:

- Podpora vice jazyku a SDK Windows - Delphi 2005 poskytuje jazyky a podporu
SDK potrebnou pro moderni vyvoj na platforme Windows. Ponevadz podporuje
vyvoj jak v Delphi, tak v C#, jde o jediny produkt, ktery podporuje vyvoj
pro Win32 a .NET se stejnymi nastroji a stejnym jazykem (Delphi). Podporuje
take ASP.NET, ADO.NET, VCL.NET a VCL for Win32.

- Integruje reseni ALM - nastroj Delphi 2005 je navrzen tak, aby vyvojarum
poskytnul moznost nahlizeni do jednotlivych fazi aplikacniho cyklu s
pouzitim integrace produktu StarTeamR a OptimizeitT. Integrace StarTeam je
navrzena tak, aby zjednodusovala praci se zdrojovymi kody a zlepsovala
tymovou komunikaci. Optimizeit Profiler for .NET muze na druhou stranu
pomoci s automatizaci testovani a zlepsit celkovou kvalitu a vykon aplikace.

- Umoznuje rychly vyvoj podnikovych aplikaci v MDA - technologie ECO II v
produktu Delphi 2005 poskytuje rapidni reseni architektury podle modelu
(Model Driven Architecture, MDA) pro .NET, ktere urychluje proces vyvoje,
vylepsuje kvalitu a zlepsuje moznost udrzby komplexnixh aplikaci. ECO II je
kompletnim resenim pro automaticke vytvareni diagramu a objektu. Poskytuje
take vysoce skalovatelnou objektovou vyrovnavaci pamet pro .NET s
pokrocilymi vlastnostmi podnikovych objektu jako undo/redo, perzistence,
verzovani a transakce.

- Zjednodusuje a urychluje vyvoj pro Windows - Delphi 2005 obsahuje celou
radu vlastnosti moderniho integrovaneho vyvojoveho prostredi, ktere
napomahaji zlepsit kazdodenni praci, zvysit produktivitu a zjednodusit
udrzbu kodu. Vyznamne vlastnosti zahrnuji pokrocily refaktoring zdrojoveho
kodu, Help Insight, Error Insight, SyncEdit, spravu historie a nova
rozsireni jazyka Delphi. Rychly vyvoj aplikaci pro ADO.NET je navic navrzen
tak, aby zrychlil a zjednodusil kazdy aspekt databazoveho vyvoje pro .NET
jak v Delphi, tak v C#.

Delphi 2005 bude na trhu v listopadu 2004. Dostupne budou tri verze -
Borland Delphi Architect pro vyvoj aplikaci s vyuzitim modelovani, Borland
Delphi Enterprise pro tymy, ktere vyvijeji databazove aplikace a Borland
Delphi Professional pro jednotlivce, kteri vyvijeji internetove aplikace a
aplikace s grafickym uzivatelskym rozhranim.

-----

Zajimaly by mne Vase nazory na nove Delphi 2005 ?
(V konferenci jsem zatim moc nazoru na nove Delphi nenasel...)

Martin Pavera

Predani typu.

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 14.10.2004 15:03:52

pokud je mi znamo tak predavat typ jako parametr ... neni realizovatelne

->Presne tak... Jenze co napr. function TypeInfo(TypeIdent): Pointer; viz
help
Ovsem o TypeIdent uz nenachazim nic...Ovsem v knihovnach System ani
TypInfo take nic neni...
Proste neni to dokumentovane, ale nejak to asi pujde!

[...]
->To se mi samozrejme nehodi...

> [...]
> nejaka moznost jak ziskat seznam definovanych typu za behu aplikace,
> vyhledat v nem nektery a vytvorit promene tohoto typu?

Jaky profiler ?

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2004 15:17:54

From: "David Hrbac" <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz>
> Po close child okna dej Application.ProcessMessages, bude to fungovat.

V zadnem pripade v aplikaci nevolej Application.ProcessMessages

Petr Vones

Meno prvku vymenovaneho typu

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 14.10.2004 12:05:34

Tohle IMHO nejde, ten nazev je jen mnemotechnicky a v dobe behu programu je
nahrazen cislem. Jedinou cestu vidim v tom, ze si zavedes konstantu

CMyType: array[TMyType] of string = ( 'prvy_clen', 'druhy_clen',
'treti_clen' );

a pak se budes odkazovat na CMyType[ordinalni_cislo_prvku]

http://brant.wz(tec)cz

[...]

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 14.10.2004 08:59:59

[...]

SQL - vyber neduplicitnich hodnot v jednom sloupci

SELECT EAN, Nazev, ..., MAX(ID_Skupiny)
FROM Tabulka
GROUP BY EAN, Nazev, ...

Martin Cajbik

Karel Pecinka wrote:
> Cau,
>
> do databaze FB 1.5 si nactu data z jineho programu pres externi tabulku.
> V tabulce jsou mj. sloupce ID_Skupiny, EAN a Nazev. Nektere zbozi je
> zarazeno ve vice skupinach, tzn. ma pouze ruznou hodnotu ID_Skupiny a
> vse ostatni ma stejne.
>
> Potreboval bych pomoci SQL vybrat vsechno zbozi pouze jednou a k tomu
> vzdy posledni ID_Skupiny. Teoreticky si to muzu i prekopirovat do jine
> tabulky jestli to necemu pomuze. Lze toto nejak udelat pouze pomoci 1
> [...]

OT CASE pro MSSQL

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 14.10.2004 10:11:22

From: <mstevlik(zv)gamo.sk>

> Hi all
> Viem nejako zistit handle, resp. caption z labelu na formulari cudzej
> aplikacie?
> Ked som pouzil WinDowse, tak mi nad tym labelom nereaguje, takze to bude
> asi problem (predpokladam ze label nieje wincontrol a tym padom asi nema
> handle)
> Alebo sa mylim?

..presne tak, label nie je TWinControl...takze smola..

Miso

Synchronizace zobrazeni na VGA

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.10.2004 14:44:09

From: "Vaclav Sazima" <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz>
> potrebuji na VGA kreslit synchrone s vertikalnim rozkladem (kvuli
> plynulosti pohybu). Poradil byste mi, prosim, nekdo vhodny sw prostredek?

DirectX

Petr Vones

OLE v konzolovej aplikacii - este raz

[*] Brano <odber(zv)centrum.sk> - 13.10.2004 13:05:28

^
[...]

Delphi vs. C++Builder

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2004 13:17:31

-----------
----------------
> "na miste" pouzi MAXSHORT, MAXINT, MAXDOUBLE, MAXFLOAT, analogicky MIN.
---------------
ted momentalne sem potreboval jenom dynamicky zjistit horni hr. typu INT64
... je mi proti mysli pouzivat zbytecnou konstantu ktera stejne jaxem se
predtim dival ve values.h neni a zbytecne ji deklarovat ..... tady by to
jeste v pohode slo ale kdyz treba budu mit vyjmenovany typ tak budu chcit
docela casto ty hranice zjistit ... nebo treba hranice dynamickeho pole coz
v Delphi taky obstarava fce HIGH ... proste velice casto je to potreba a ja
porad nemuzu prijit na to jak to zjistit ... zadnou adekvatni fci v helpech
nemuzu najit ...

Odstraneni chyby: I/O Error 32

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 13.10.2004 16:28:37

Ahoj panove.
[...]
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1; FB 1.5.1
programator amater

Tisk cele sestavy na jeden list

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 13.10.2004 15:40:31

> From: Kacka software
>
> mam problem s tiskem na tiskarne Minolta Di 351.
> Kdyz se nejaka sestava posle na tuto tiskanu,
> tak ji celou vytiskne na jeden list.

Zkus tuto proceduru, jak to dopadne?

Printer.BeginDoc;
for i := 1 to 3 do
begin
if i > 1 then Printer.NewPage;
Printer.Canvas.TextOut(100, 100,
Format('Strana c. %d', [i]));
end;
Printer.EndDoc;

Vaclav Krmela

Seriova komunikace

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.10.2004 19:05:05

> 1. Odeslu data pres COM1 a aniz bych mel na portu fyzicky nejake
> propojeni, ty data mi opet dojdou zpet. Na stolnim PC se to nedeje.

V Synaseru rozhodne zadny loopback neni... nesetkal jsem se s tim, asi
nejaka vlastnost tveho notebooku, nejaky interni loopback? ;-O

> 2. Na jakemkoli PC s propojkou Txd-RxD mi data dojdou, ale ne vsechny
> at nastavim jakykoli TimeOut. Vzdy dojde jejich cast a zbytek dat vzdy
> prectu pri dalsim cteni. Stringy jsou dlouhe cca 30 znaku

Seriovy port je proud dat... nikdy nemas zaruceno, ze jednim ctenim
prectes presne stejne mnozstvi dat ktere jsi poslal. To je zcela
normalni. Zvlast kdyz to ctes pomoci recvpacket, ktery proste precte vse,
coz je zrovna k dispozici k precteni, coz rozhodne nemusi byt vse!

Zkus ty data poslat pomoci:

Cport.SendString(s+CRLF);

a pak je zkus precist pomoci RecvString.... a budes mit po problemu.

> while Cport.SendingData>0 do;

Fuj! Proc tohle delas? neni to vubec potreba... a kdyz uz to potrebujes
(v praxi jsem to jeste nikdy nepotreboval...), tak misto teto smycky,
ktera ti bude zrat 100% strojoveho casu, pouzij radeji funkci canWrite,
ktera zere 0% CPU. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Tisk cele sestavy na jeden list

[*] Kacka software <kackasw(zv)kackasw(tec)cz> - 13.10.2004 13:01:28

Zdravim,

mam problem s tiskem na tiskarne Minolta Di 351.
Pouzivam SINEU a D5.
Kdyz se nejaka sestava posle na tuto tiskanu, tak ji celou vytiskne na
jeden list. Kdyz se sestava prevede do RTF a tiskne se z Wordu neni
problem a pekne tiskarna strankuje.
Nesetkali jste se nekdo s timto problemem a nevite, kde hledat chybku.
Na jinych tiskarnach tento problem nemam.
Tak nevim, jestli je problem v tiskarne, PC, programu ci v Sinee.

Dik Radek

Delphi vs. C++Builder

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 13.10.2004 13:33:45

> [...]
ja
> porad nemuzu prijit na to jak to zjistit ... zadnou adekvatni fci v

zazracny operator sizeof().
toto som nasiel v helpe pre C++ od borlandu:

#include <stdio.h>
struct st {
char *name;
int age;
double height;
};

struct st St_Array[]= { /* AN ARRAY OF structs */
{ "Jr.", 4, 34.20 }, /* St_Array[0] */
{ "Suzie", 23, 69.75 }, /* St_Array[1] */
};

int main()
{
long double LD_Array[] = { 1.3, 501.09, 0.0007, 90.1, 17.08 };

//pocet prvkov enumu
printf("\nNumber of elements in LD_Array = %d",
sizeof(LD_Array) / sizeof(LD_Array[0]));

/**** THE NUMBER OF ELEMENTS IN THE St_Array. ****/
printf("\nSt_Array has %d elements",
sizeof(St_Array)/sizeof(St_Array[0]));

/**** THE NUMBER OF BYTES IN EACH St_Array ELEMENT. ****/
printf("\nSt_Array[0] = %d", sizeof(St_Array[0]));

/**** THE TOTAL NUMBER OF BYTES IN St_Array. ****/
printf("\nSt_Array=%d", sizeof(St_Array));
return 0;
}

na rozsah typov som nic ine okrem _limits.h nenasiel.
p.

SQL - vyber neduplicitnich hodnot v jednom sloupci

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 13.10.2004 12:53:27

Doufam, ze jsem to spravne pochopil. Delal jsem jednou neco podobneho,
situace byla takova, ze jsem mel v tabulce ID vozidla + dalsi udaje a hlavne
datum. Mel jsem najit vsechna vozidla u kterych neni vyplnena polozka
pic1name, ale jen ta, u kterych je nejvetsi datum. Udelal jsem ulozenou
proceduru (trochu jsem ji pro nazornost zde zjednodusil, ale princip je z
toho snad jasny)

http://brant.wz(tec)cz

CREATE PROCEDURE GET_VEH_POSITIONS
RETURNS (
VEHID INTEGER,
POSTIME TIMESTAMP)
AS
declare variable Vehgroup integer;
declare variable pic1name varchar (256);

begin
vehgroup = -1;
for select vehid, postimestamp, pic1name
order by vehid, postimestamp descending into
:vehid, :postime, :pic1name
if (vehgroup <> vehid) then /*neboli kdyz se meni ID vozidla*/
begin
vehgroup = :vehid;
if (:pic1name = '') then suspend; /*v aktivnim zaznamu je id vozu,
souradnice a max. datum*/

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 13.10.2004 17:54:45

Karel Pecinka wrote:
> [...]
> V tabulce jsou mj. sloupce ID_Skupiny, EAN a Nazev. Nektere zbozi je
> zarazeno ve vice skupinach, tzn. ma pouze ruznou hodnotu ID_Skupiny a vse

A distinct by nepomohlo?

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
ICQ#: 314711544
web: http://www.cincura.net; http://photo.cincura.net
---
Nekdo vidi veci, ktere existuji, a pta se - proc?. Ja snim o vecech, ktere
nikdy neexistovaly a ptam se - proc ne? (Robert Kennedy)

[...]

ip-tel: 421 48 4372098

SQL - vyber neduplicitnich hodnot v jednom sloupci

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2004 12:23:16

[...]

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 13.10.2004 21:41:40

>Brano napsal:
>

>este raz a kompletne...
>potreboval by som v Delphi konzolovej aplikacii nacitat udaje z xls

Aldik na to:

Vzdyt ti to tam pise musis volat fci OLEInitialize nebo tak nejak se ta
fce jmenuje a na konci to i patricne uvolnit.

Pochopil jsem to tak ze se alokuje prostor pro pouziti ole objektu v
programu, ale je to jen muj dohad.

Brano napsal:

>Rovnaky postup v normalnej oknovej aplikacii funguje bez chyb.

Aldik na to:

>Tak si to vola tusim application.initializacion

dokonce bys tam i zarucene dohledal pouziti.

Aldik

OT: Rozdily v chovani Rewrite (Erase, Rename)

[*] D-Fanda <d-fanda(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2004 21:45:40

Ahoj,

[...]
------------
var FPO:text;
begin {trvale blokuje na danem pocitaci vicenasobne spusteni programu}
{ FileMode=0;}
Assign(FPO,'C:\TP\DATA\BLOK.TXT');
{$I-}
ReWrite(FPO); Pom:=IOResult;
{$I+}
if Pom<>0 then Begin
// ShowMessage('Na tomto pocitaci je jiz spusten program ....!');
Writeln(' ');
Writeln('Na tomto pocitaci je jiz spusten program ...!');
Readln;
Halt; End;

Mam TP7, D6 prof, Win XP prof., spusten jako administrator, disk s NTFS.

Predem moc diky za jakoukoliv radu Fanda.

kopirovani souboru

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 13.10.2004 20:23:16

WINAPI

CopyFile

Jirka Virt

Seriova komunikace

[*] Honza <blue22(zv)quick(tec)cz> - 13.10.2004 19:29:12

> V Synaseru rozhodne zadny loopback neni... nesetkal jsem se s tim, asi
> nejaka vlastnost tveho notebooku, nejaky interni loopback? ;-O

Bohuzel to delaji vsechny notebooky ve firme, coz je divne, nechapu to. Asi
abych si sehnal jiny pocitac
Stolni PC je v pohode.

> [...]
>
> Zkus ty data poslat pomoci:
>
> Cport.SendString(s+CRLF);
>
> a pak je zkus precist pomoci RecvString.... a budes mit po problemu.
Bohuzel to takto asi nepujde, komunikuju se zarizenim, ktere na konci
vyzaduje CR ale odpovida bez nej. proste posle behem nejake doby jen ruzny
pocet ASCII znaku, nikdy nijak neukoncene (merak americke konstrukce)
Proto ty hratky a badani nad prijetim behem timeoutu

> [...]
> (v praxi jsem to jeste nikdy nepotreboval...), tak misto teto smycky,
> ktera ti bude zrat 100% strojoveho casu, pouzij radeji funkci canWrite,
Jo, jo, jasne, to je jen vyvojova zalezitost,
chtel jsem jen pred ctenim pockat, az bude vse odeslano nez to zacnu cist,
ale stejne to chodi ruzne, asi zalezi na vytizeni OS

> Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Seriova komunikace

[*] blue22(zv)quick(tec)cz - 13.10.2004 16:30:38

Mam problem pri seriove komunikaci na notebooku
D6, Win200Prof En, Synapse

[...]

Setkal se s tim uz nekdo ?
Honza

Ukazka kodu:

Cport:=TBlockSerial.Create;
Cport.Connect('COM1');
Cport.Config(9600,8,'N',SB1,false,false);

Udalost Button click
var act,i : integer;
TimeOut: integer;
s,x : string;
begin

s:='String to send';
Cport.SendString(s);

Edit1.Text:=Cport.GetErrorDesc(Cport.LastError);

while Cport.SendingData>0 do;

TimeOut:=SpinEdit1.Value;
x:=Cport.RecvPacket(TimeOut);
for i:=1 to length(x) do ListBox1.Items.Add(inttostr(ord(x[i])));

Edit1.Text:=Cport.GetErrorDesc(Cport.LastError);
ListDataReceived.Items.Add(x);

end;

From: <mstevlik(zv)gamo.sk>
> Ked som pouzil WinDowse, tak mi nad tym labelom nereaguje, takze to bude
> asi problem (predpokladam ze label nieje wincontrol a tym padom asi nema
> handle)
> Alebo sa mylim?

To zalezi na pouzitem frameworku (VCL, MFC ...). Nekde muze mit label handle a
jinde nemusi.

Petr Vones

Zavirani childoken v MDI aplikaci

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 13.10.2004 09:28:41

Ahoj

> [...]
> zavirana, ale zustava na hodnote puvodniho postu oken.
> Nevite nekdo jak zaridit, aby se hodnota MDIChildCount aktualizovala?

jak uz nekdo rikal, zalezi na tom, co to "neco" dela

Pak jsou moznosti:

for I := MDIChildCount-1 downto 1 do
MDIChildren[I].Close;
MDIChildren[0].ClosePosledni;

nebo treba

for I := MDIChildCount-1 downto 1 do
MDIChildren[I].Close;
.. pockej na zavreni (MDIChildCount = 1)
MDIChildren[0].Close;

Pavel

Je spusteny FB1.5? (druhy pokus)

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 13.10.2004 10:59:03

Zdravim, zkusim jeste jednou s nadeji ze se nekdo chytne...

muzete mi prosim poradit jak ve sve D4 aplikaci zjistim zda je spusteny db server Firebird1.5 a o jakou verzi se presne jedna?

Nejlepe pro systemy W98, 2k, XP ale alespon pro 2k, XP.

Dekuji za radu
A.B.

FB 1.5 - 100 % vytizeni procesoru

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.10.2004 09:26:41

Libor Junek, Medisoft International dne 13 Oct 2004 v 8:16:

> Podle me zkusenosti u verze 1.5 to nastavalo pouze pri preruseni
> sitoveho provozu. Pripojoval se nekdo k DB pres bezdrat, modem nebo
> spatnou sit kde se ztraci pakety. Kdyz jsem odstrelil aplikaci tak
> pravdepodobne client OS da jeste vedet serveru o ukonceni spojeni
> protoze pri tomto postupu mi to nenastalo. Bohuzel ale u verze FB
> 1.5.1 (kde to ma byt udajne opraveno) mi to dela i pri odstrelu app
> :-( Libor

No, na 1.5.1 mi to delalo i v pripade, ze jsem aplikaci neodstrelil: na stanici pustena aplikace,
na serveru sluzba, ktera exportuje data ze stejne databaze. Sluzba se pripoji k db, posle event,
zacne export, skonci export, posle event, odpoji se od db. Od teto chvile 100 %. Po ukonceni
aplikace na stanici navrat na 1 %.

Verze 1.5 se tvari lepe v tom, ze 100 % vznika jen nekdy, z meho pohledu nyni nahodile :) Ale
pravdepodobne - doufam - take v souvislosti s eventy, takze jsem je prozatim prestal pouzivat a
uvidime, zda problemy prestanou.

Dokument na strankach MS popisuje nastaveni na starsich systemech, zde maji W2K, o kterych se v
popisu nezminuji.

Karel Rys

Delphi vs. C++Builder

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2004 09:54:43

> values.h
na tuhle jednotku sem prave dosel ale MAXINT neni to co potrebuju --- v
mnoha situacich je treba zjistit "na miste" horni ci dolni hranici typu a v
tom mi tech malo konstant nepomuze prave

Komponenty pro NFS, SSH

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 13.10.2004 10:16:49

> Hledam komponenty (.dll knihovny, komentovane priklady...)
> pro premos dat WIN32 <> Linux pomoci protokolu NFS, SSH.
> Prenos dat bude na pozadi pomoci sluzeb WIN 200 / XP (Tservice).

Pro NFS je potreba snad driver tohoto FS. Tzn. ze si namapuji
nejaky disk ...
Takze dle meho mineni v pripade NFS staci nainstalovat NFS klienta
na dany stroj, namapovat disk a pak s tim diskem pracovat uplne
standardne jako s kazdym jinym.

BTW bezpecnost mezi NFS a SSH je hodne rozdilna. Jste si jist, ze
vite, co pouzivate za zkratky?
Mozna byste se mel po internetu porozhlednout po jinych FS.
On Linux umi i nativni Win protokol CIFS ...
Dale take existuje FS zvany CODA, ...

K cemu to vlastne presne potrebujete? Bez toho se spatne radi.

Luf

Delphi vs. C++Builder

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 13.10.2004 10:30:53

> [...]

Nechapem, preco sa to neda pouzit?
Existuje este jedna pomocka: \stl\_limits.h,
vyzaduje vsak aspon zakladne vedomosti o sablonach.

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 13.10.2004 10:10:44

Pro W2K plati to co pro NT